Acties:
  • 0Henk 'm!

• sokolum01
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-05 01:10
Zotac ZBOX AD02;

Het lijkt erop of op het moederbord een voorbereiding heeft voor een Infrarood aansluiting:

Naam: CIR1

De vraag is, is er een bios instelling beschikbaar?

Klik voor een groter plaatje:

BRON: http://www.hartware.net/review_1260_4.html

[Voor 7% gewijzigd door sokolum01 op 09-05-2011 22:52]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
joris1989 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 14:26:
Ikzelf heb een RF Gyration MCE remote. Ben ik ooit tegengekomen op Ibood voor ongeveer 30 euro, dus ik weet niet hoe duur hij normaal is. Maar dat is dus een muis(soort Wiimote) en een AB, ook IR voor je TV. Het enige dat ik nog mis is een toetsenbord. Het moet mogelijk zijn om de nummerieke toetsen als SMStoetsenbord te gebruiken, maar dat is me nog niet gelukt. Ik heb zelf ook een smartphone die ik als toetsenbord zou kunnen gebruiken. Mijn doel is ook niet om veel met een toetsenbord te doen op mijn HTPC.

En jammer dat hij weer is uitgesteld...
Er staat een complete set op Marktplaats volgens mij, afstandsbediening en toetsenbord.
Onderstaand type?

Wordt het met de AD-02 mogelijk om HD audio dusdanig weer te geven dat dit weergegeven wordt in een geschikte AV versterker? Ik bedoel dus dat er ook echt DTS-HD o.i.d. in het display komt te staan? Ik doel dus niet op een PCM weergave. Dat zal geen probleem worden.

[Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 15-05-2011 00:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• energizer23
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-05 02:04
Toch even snel foto's gemaakt:

Ter referentie: het bureau is 50cm diep. En in een van de foto's ligt er een HTC Desire op de Zotac.

• hardware-lover
  • Niet online
AmonTobin schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 21:37:
Als MSI nou een beetje opschiet met hun nettop, dan ben ik nog geneigd om daar op te wachten, ziet er wel het mooiste uit van alle AMD Fusion E-350 htpc/nettops:

http://www.loopygadgets.c...-wind-box-dc540-mini-pcs/

Volgens bovenstaand artikel moet ie Q3 2011 uitkomen...
Nou......, ik ben toch ook wat leuke E-350 kastjes tegengekomen, helaas nog niet te koop gezien.
Ze hebben nog meer AMD Fusion modellen. Vooraf mijn excuses voor de lengte van de klikbare afbeelding. ;)

[Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 02-06-2011 00:10]

• hardware-lover
  • Niet online
Er komt schot in, ook Asus wil graag mee doen met het AMD Fusion aanbod. Het wordt misschien toch echt tijd voor een algemeen E-350 topic.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Om het je nog lekkerder te maken, er zijn nog meer E-350 modellen van dezelfde fabrikant;

• sokolum01
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-05 01:10
Heeft iemand met een Zbox-AD02 het volgende al kunnen achterhalen of de pinnetjes een IR ingang is?

text op moederbord: CIR1

(klik op plaatje = groter plaatje)

[Voor 4% gewijzigd door sokolum01 op 22-08-2011 22:34]

• demolition_man
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 20:24
demolition_man schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 10:23:
Sinds woensdag heb ik de zotac ad03. Dus de fusion met blu ray speler. Erg mooi apparaat.
Hierop heb ik Windows 7 64bit home premium geinstalleerd met de laatste patches, de meegeleverde drivers, powerdvd en xbmc.
Nu kreeg ik af en toe dat mijn weergave versprong naar allemaal felle kleuren. Dus heb ik bij amd de laatste drivers opgehaald maar hierna had ik nog steeds dit probleem. Als ik een paar minuten wachte sprong het ook weer terug.
Iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn en hoe dit op te lossen?

Alvast bedankt.
Iemand nog suggesties? Ik heb zotac al een mail gestuurd en als het dan niet lukt ga ik hem terug sturen.

Hieronder nog een foto van het effect dat ik op een willekeurig moment krijg met en zonder de drivers van amd geinstalleerd.

• hardware-lover
  • Niet online
Er is/wordt alweer een nieuwe Zotac micro geïntroduceerd.
Volgens de huidige informatie gaat dit apparaat als barebone "slechts" $ 130,- kosten?
Nu zal het door belastingen e.d. wel één op één gelijkgetrokken worden aan de € maar dan nog is € 130 een uitermate laag bedrag. Ben benieuwd of dit bij introductie ook nog zo zal zijn en wat die VIA chipset in huis heeft.

[Voor 31% gewijzigd door hardware-lover op 06-10-2011 16:55]

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:11
Kijk eens wat de postbode net bezorgd:

Altijd leuk, zelf bestelde kado's ontvangen ;)

• hardware-lover
  • Niet online
Mystic Spirit schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 19:55:
Redelijk off topic natuurlijk, maar ik bedoelde vooral ook welk lichtsetje je gebruikt. Zag wel wat van cyborg wat betaalbaar is. Dan zou ik daar mee kunnen experimenteren als jij er goede ervaringen mee hebt.
-=offtopic=-
De Madcatz Cyborg amBX gebruikt andere drivers als ik me niet vergis en is daarbij nu nog niet leverbaar hier in Nederland (gelukkig ondertussen wel bestelbaar).

-=ontopic=-

[Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 23-10-2011 20:12]

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05 22:16
wmn79 schreef op maandag 14 november 2011 @ 10:43:
Zou je een foto kunnen maken van hoe het bij jou hangt? Ben wel benieuwd en heb er nog niet helemaal een beeld bij op basis van je uitleg. Alvast bedankt.

[...]

[Voor 49% gewijzigd door Stampre op 16-11-2011 11:36. Reden: thumb]

http://specs.tweak.to/6635

• waterstof
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-05 18:28
schumi2004 schreef op maandag 12 december 2011 @ 21:56:
[...]

En gezien, zal het vandaag niet redden. Ga me ff inlezen, controller onder stof vandaan trekken en gaan.

Al wel het 1 en ander op OpenELEC forum over gelezen dus ben benieuwd of het lukken wil.
Ik wacht rustig af :) Keyboard werkt voor Mame ook prima!

Of ultiem (JaJa, ik heb hem!):

X-arcade Tankstick

Nu weer ONTOPIC (alhoewel dit voor mij ontopic is want ik zou dus graag zo'n Zotac aan deze stick hangen)

• hardware-lover
  • Niet online
Duidelijke review, ik mis echter een item onderaan het test-verslag, zie afbeelding. Komt mogelijk door de (te) hoge prijs en het best wel pittige verbruik bij vollast?

• hardware-lover
  • Niet online
Het onderstaande overzicht lijkt niet helemaal correct? Ik doel op "Higer scores is better" en het verbruik van de Gigabyte 350n?

Als de overige testgegevens wel betrouwbaar zijn dan lijkt er geen aanleiding om voor deze ID80 te kiezen?
Behalve bij onderstaand argument natuurlijk (HDMI 1.4).

[Voor 25% gewijzigd door hardware-lover op 01-03-2012 13:25]

• rintje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05 17:27
Afgelopen weekend heb ik dan zelf eindelijk een VESA mount in elkaar geklust waarmee ik mn ID41 achter m'n TV kan hangen. Beetje meten, boren en zagen, maar dan heb je ook wat. d:)b

De inspiratie komt uiteraard van Stampre in "[HTPC] Zotac ZBOX", maar de mijne is net weer even anders geworden. Het hangt als een huis in ieder geval.

Instructies op aanvraag ;)

• zipme
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-02 13:23
Beste zotac'rs, Ik ben op zoek geweest naar een handzaam wireless keyboard met muis functionaliteit en ik denk dat meerdere hier wel naar op zoek zijn. Ik heb de volgende vandaag binnen gekregen en doet het super!!:

In nederland kost hij 69-124 euro.. ik heb hem voor 25 doller (incl. verzendkosten) besteld bij:

merimobiles.com link:

http://www.merimobiles.co...h_Touchpad_p/meri0439.htm

Echt een aanrader!!

• hardware-lover
  • Niet online
Borromini schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 13:11:
[knip]

Heeft iemand trouwens de SPDIF-uitgang van de AD10 in gebruik, en zoja, waar heb je dat verloopstukje (analog out >SPDIF) gekocht?
http://www.allekabels.nl/...SPDIF-Verloopstekker.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-05 09:20
b.a.d.j.a.s. schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 00:14:

[en de AD02 is passe - no offense;]
Heb ook nog even naar die ad02 gekeken. Dat ding is op zich snel zat voor wat ik er mee wil doen (xbmc media center met sabnzdb/couchpotato/sickbeard). 3D video gebruik ik niet, 1080p speelt het verder prima af. En ze zijn voor en leuk prijsje te koop momenteel. De ad04 die ik nu heb gekocht is ietsjes duurder, maar daar krijg je dan wel weer een afstandbediening + ir oogje bij.

Momenteel heb ik een oude desktop pc aan m'n tv hangen. Een single core athlon 3200+ met geforce 8600gt en 2gb zit daar in. Dat draait xbmc + download spul ook allemaal prima. Grootste verschil is dat dat ding een hoop meer stroom verbruikt. En aangezien ik dat 24/7 aan heb staan wil ik daar graag een wat energiezuiniger apparaatje voor gebruiken.

Overigens vind je hier nog een paar benchmarkjes met verschillende zotac zboxen:

http://forums.vr-zone.com...on-vs-fusion-e-450-a.html

Dit is ook nog wel iets om mee te nemen in je overweging. Bv de ID82 is wel sneller, maar deze verbruikt ook 2x zoveel stroom als een ad04. De ID81 is dan wel weer een stuk zuiniger dan de ID82, maar de AD04 is, hoewel iets langzamer, toch zuiniger.
Om de AD02 nog wat mee te kunnen vergelijken, deze heeft dezelfde cpu/gpu als de nano AD10.
schumi2004 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 09:15:
Ik vermoed een maandag morgen gevalletje.
Vervelend dat riotrick meteen slechte ervaring met een Zotac heeft maar er zijn er genoeg die zonder problemen werken met hun Zotac. De volgende zal een stuk beter werken.
Tja... Ik schijn nou eenmaal pech te hebben met nieuwe electronica... M'n 2 weken oude telefoon ligt ook al ruim een maand bij de reparatie :X

[Voor 63% gewijzigd door riotrick op 05-05-2012 21:47]

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0Henk 'm!

• riotrick
stimpyrulez schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 11:22:
[...]

Kan je niet in de BIOS het energie beheer aanpassen naar S3?
Vaak kan dat wel.

Als je dan kan instellen dat USB hem ook uit slaapstand mag halen, dan kan volgens mij elke PC dat.

Had "vroeger" een oude PC en die kon dat ook.
Hierbij gebruikte ik dan de USB ontvanger die bij zo'n windows mediacenter AB zat.
Werkte ook perfect.
Ik heb het bij mij desktop pc met usb ir ontvanger ook nooit voor elkaar gekregen. Staat op S3 in de bios en wake by usb staat aan. Ik kan hem ook prima uit slaapstand halen met usb muis of toetsenbord. Maar met de afstandbediening / usb ir ontvanger lukt dat toch echt niet.

Maar goed. Ik heb het ding ook 24/7 aan staan normaal, dus heb er niet veel last van ;)

Nog een power consumption vergelijk gevonden. Geen verbruik op stand by, maar wel in idle. In stand by kan het nooit veel zijn imho.

[Voor 16% gewijzigd door riotrick op 09-05-2012 10:42]

• riotrick
maikelbeerkens schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 13:14:
[...]

Wat zijn de high power varianten dan?
Ik heb begrepen dat je bij de AD04 een afstandbediening bij krijgt? is dat bij de ID80 ook zo?
Is er een overzicht waar je verschillen kan zien in de verschillende versies
De ID80 krijgt die ook meegeleverd. Kun je zien op de zotac site, daar staan de bijgeleverde accessoires. De oudere modellen hebben het niet meegeleverd.

Bv een ID82 heeft een Core i3 aan boord. Deze zijn een stuk sneller, maar gebruiken beduidend meer stroom:

High power is het nu ook weer niet echt, maar wel ongeveer het dubbele van ad04.

Ik gebruik mijn zbox bv ook voor couchpotato/sickbeard/sabnzbd. Deze staat dus 24/7 aan. Vandaar dat ik een recente variant met het laagste stroomverbuik heb gekozen, die toch snel genoeg is om alles af te spelen.

[Voor 11% gewijzigd door riotrick op 07-06-2012 18:46]

• riotrick
JME schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 16:19:
Hoe "updateable" is een AD05? Stel een onderdeel gaat stuk of je wil in de toekomst iets snellers, kun je dan alleen de HDD/SSD en geheugen vervangen, of ook zaken als ODD en zelfs moederbord?
Je kunt in principe alleen de hdd en geheugen vervangen. De rest is redelijk specifiek op maat gemaakt voor de behuizing.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05 13:26
Ik was nog even verder gegaan met zoeken naar een vervangende fan voor mijn AD02 maar na het lezen van dit is de hoop er 1 te vinden toch een stuk minder geworden plus van support schijn je ook niet veel te hoeven verwachten.

http://www.zotacusa.com/f...d-nd01-u-replacement-fan/

Komt er in het kort op neer als je gezeik heb met je fan eindig je met dit

Edit:
Als ik de binnenkant zie van mijn AD02 kom ik er denk beter vanaf als die jongen uit dat topic, ik zie hier een 4-pins connector naar de fan toe waar die uit dat topic maar een 3-pins had.

Denk dat het helemaal zo gek nog niet is alle info m.b.t. fans bij de Zotac te delen met andere want vermoed dat dit nog wel eens een issue kan gaan worden.

[Voor 56% gewijzigd door schumi2004 op 06-07-2012 09:25]

• riotrick
WizzieJP schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:51:
@Serhat; de hoogte was mijn fout, ik heb al gelezen dat deze 9,5mm mag zijn :)
Overigens denk ik dat je een hogere er ook wel in krijgt hoor. De maximum hoogte komt door de clip waarmee je de hd vastzet. Met een beetje knutselen past een hogere er ook wel in. Maar goed een 9,5mm disk past er in ieder geval zonder problemen in.
De OCZ Agility 3 past er overigens prima in. Heb ik ook even in m'n ad04 gehad. Die is 9.3mm hoog.

WizzieJP schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 09:48:
En wellicht een ‘domme’ vraag, maar ik stel hem toch ;) : hoe installeer ik mijn win7 (oem licenced dvd ligt hier nog) op de AD04?
Zie nieuws: Microsoft-tool laat Windows 7 vanaf usb-stick installeren

[Voor 54% gewijzigd door riotrick op 08-08-2012 21:56]

• hgoor
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-05 17:08
Mystikal schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 08:27:
Ik wil ook een Zotac boxje gaan aanschaffen, maar ik zie het verschil niet echt tussen de verschillende versies. Natuurlijk de verschillende chipsets. Maar heb ik een snellere nodig als ik het volgende wil installeren: Windows 7, Mediaportal, full hd content, streamen van een Synology 410J. Ik ga er een SSD inzetten. Heb ergens nog een 128GB liggen.

Ik heb de keuze (bij mijn vaste computer winkel) tussen onderstaande modellen. Wat is de toegevoegde waarde van de duurdere modellen? Betere cpu en gpu waarschijnlijk. Is dit nodig?
  • Zotac ZBOX Nano AD10 Barebone
  • Zotac ZBOX AD02 Barebone
  • Zotac ZBOX ID80 Barebone
  • Zotac ZBOX AD04 Barebone
  • Zotac ZBOX ID82 Barebone
Graag wat advies is dit doolhof van Zotac...
Voor zover je niet al lang en breed antwoord hebt gehad: ik had hetzelfde probleem.

Ik zie dat je in elk geval het onderscheid tussen de barebone en "plus" modellen al skipt. Verstandig in mijn optiek want de barebones modellen geven je de mogelijkheid zelf je geheugen en opslag te kiezen.

Grofweg is de allereerste scheiding tussen de modellen of ze Intel of AMD gebaseerd zijn.

Dus iON of AMD Fusion platform.

Even heel kort door de bocht de (in mijn ogen) plussen en minnen van beide platforms:

iON

+ Intel drivers
+ Stroomverbruik is erg efficient
+ gestroomlijnde prestaties tbv HTPC
- Prijs: chipset is gauw 20-25% duurder dan AMD

AMD
+ Goedkoper dan iON/Intel
+ Iets betere prestaties dan iON bij video (HTPC gebruik dus)
- Hoger energieverbruik

Ik heb zelf voor AMD platform gekozen omdat ik de prestaties bij HTPC gebruik belangrijk vind.

De overige verschillen zijn lastiger: je hebt natuurlijk andere behuizingen (form-factor): wat je dan mooi vindt is natuurlijk kwestie van smaak.

Ik vind de AD series zelf wel aardig omdat het een soort Mac-mini formaat is.

Verder heb je natuurlijk de aansluitingen die misschien het verschil maken.

Wel of niet USB 3, SD-kaart lezers etc....

Ik heb dus zelf gekozen voor de AD12. Die is afgelopen augustus uitgekomen met het nieuwe AMD 2.0 Brazos platform.

Moet hem nog ontvangen, maar deze heeft eigenlijk alle ingrediënten om (op papier) een mooie HTPC te zijn

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 19:25

Xymox

Determinism rulez !

Hier even een overzichtje van de ZBox'en reviews bij rwlabs:

AD06 : http://www.rwlabs.com/art...icles&id=764&pagenumber=1
AD12 : http://www.rwlabs.com/art...icles&id=705&pagenumber=1
AD13 : http://www.rwlabs.com/art...?cat=&id=777&pagenumber=1

ID83 : http://www.rwlabs.com/art...?cat=&id=770&pagenumber=1
ID84 : http://www.rwlabs.com/art...icles&id=685&pagenumber=1

Als ik de laatste review van de AD13 bekijk en het performance overzichtje van de andere ZBoxen dan is de ID83 op dit moment de snelste ZBox.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• hardware-lover
  • Niet online
mprkooij schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 19:57:
Ik gebruik er deze set bij.

Dus dan is de Asrock ION 3D toch wel een betere keus lijkt mij?

pricewatch: Philips SoundHub 2.1 HTS6600
Je Philips heeft audio-ingangen voor analoog stereo via tulp of digitaal via coax. De coax in-aansluiting is digitaal, als je Asrock ION 3D voorzien is van coax digitaal uit dan zou dat de beste audio-aansluiting zijn voor je. Via die aansluiting kun je DTS en DD weergeven en zal het via je 2.1 luidsprekers nog het beste gaan klinken. Je HDMI zal je dan enkel voor video-weergave gaan gebruiken en deze zal nog steeds rechtstreeks naar je TV gaan. Dus video naar TV en audio naar je Philips Soundhub is de meest logische keuze. Het is dus eigenlijk zoeken naar een HTPC met digital uit via coax voor de meest optimale aansluiting. Mocht er enkel een HTPC met digital audio uit via optical te vinden zijn dan zou er nog een converter (naar coax) aangeschaft moeten gaan worden.

Aanvulling: de Asrock heeft die coax aansluiting niet achterop zitten.

[Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 29-05-2013 21:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Non plus uitvoering is barebone (standaard geen opslag of geheugen), plus is voorzien van opslag en geheugen en is daardoor onder desktop terug te vinden.

V.w.b. de opslag het wordt of en of.

[Voor 36% gewijzigd door hardware-lover op 09-06-2013 14:26]

• hardware-lover
  • Niet online
Ywa schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 17:13:
[...]

Helaas staat alleen mijn USB stick bij boot priorities. En als ik die eruit haal dan gebeurd er niks na de BIOS.

Merkte zojuist ook dat als ik SD kaart erin heb en OpenELEC via USB start, dat deze dan wel de SD herkent. Maar kom ik helaas geen stap verder mee.
Jij hebt dus niet in het BIOS staan wat ik hieronder wel heb staan begrijp ik?

Je selecteert nu Hard drive BBS.......

Zet de Generic Multicard (of hoe die ook mag heten bij jou) als eerste bij Option #1

[Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 27-06-2013 17:31]

• hardware-lover
  • Niet online
hardware-lover schreef op zondag 15 september 2013 @ 21:08:
Gezien het niet ondersteunen van hardware-versnelling i.c.m. AMD Fusion, Silverlight en Netflix, zal een ieder, die graag zijn Zbox in wil gaan zetten als Netflix streamer, beter niet voor een AMD Fusion setup kunnen gaan. Op dit moment zal het afspelen enkel via de AMD CPU gedaan moeten worden en dat gaat dramatisch.

Mocht men dus serieus met Netflix aan de slag willen via zijn HTPC dan valt de lichtere Fusion op dit moment helaas af (E-350 - E450, E2-1800, enz....).

Mocht iemand al een oplossing zijn tegengekomen die wel gebruik kan maken van de aanwezige AMD GPU dan kan die info hier met graagte gedeeld worden natuurlijk.
Bovenstaande ervaringen zijn gedaan in een Windows 7 omgeving en omdat ik maar door bleef zoeken naar een mogelijke oplossing, voor de lichtere AMD zoals hierboven vermeld, wil ik jullie niet onthouden wat ik nu zelf nog geprobeerd heb.

Ik kwam reacties tegen van de Netflix app binnen Windows 8 en dat de kleine AMD daar wel goed mee om zou kunnen gaan. Dat heb ik daarom maar eens getest en idd, zonder Silverlight in het spel werkt de hardware-versnelling prima en is de CPU belasting lekker laag. Dus voor een ieder die zijn AMD HTPC ook voor Netflix in wil gaan zetten is er een werkende oplossing en deze heet Windows 8.

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-05 12:00
Exocet schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:01:
Iemand al uitgevonden hoe in openelec 3.2 de wifi disabled kan worden (voor de AD02 in dit geval)?
De blacklist.conf truc werkt niet meer.
In dit menu?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

• Anoniem: 64119
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
schumi2004 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 22:40:
Heb besloten er eens nieuwe thermale paste tegenaan te gooien. En daarna met bios settings ga lopen spelen. Vermoed namelijk dat de pasta niet helemaal in orde is. Nu uitvogelen hoe die ad02 uitelkaar te krijgen zodat fan eraf kan.

/edit:
Zit nu met alleen TV kijken al op een 77 graden, kijken of nieuwe pasta helpen gaat.
77 graden is imho warm, te warm. Of het nu alleen de APU betreft, laat staan de case temp.
Dat Brazos E350 tot 90 graden mag worden wil niet zeggen dat het typische heethoofden zijn.
Boven de 60 graden gaat de temperatuur natuurlijk een steeds grotere rol spelen bij de interne weerstand en daarmee een steeds verder oplopend verbruik + hitte.

Ik zou voordat je de koelpasta gaat vervangen eerst even kijken of er niet het een en ander aan stof valt te verwijderen met perslucht uit de koeler. Uiteraard afhankelijk van de gebruiksduur en locatie kan zo'n kleine koeler en de openingen nog wel eens stoffig worden.

Mijn volgorde zou zijn:
1 Perslucht
2 Fan instellingen
3 indien bovenste twee echt niet helpen: Arctic 5 tussen de koeler en APU.

Geen Perslucht in huis ?

Koop dan een nieuwe plantenspuit op luchdruk die je zelf kan oppompen en gebruik deze alleen voor schoonmaakklusjes van electronica. Milieuvriendelijk, altijd gebruiksklaar en kosteneffectief.

Minder dan 5 euro bij de lokale Blokker etc.
(ik gebruik dit al jaren naar volle tevredenheid)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee