Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kapstok09
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:29
Hallo,

Ik ben in het bezit van de ID-84 en ik heb te maken met een apart probleem. Dit probleem had ik overigens ook met de AD-04 maar die heb ik ingeruild voor de ID-84 omdat deze nog meer defecten vertoonde. Mijn ID-84 draait prima momenteel alleen loopt het downloaden van .mkv bestanden niet altijd even soepel. Ik kijk mijn films met XBMC en het komt regelmatig voor dat een film er ineens mee stopt. Het lijkt er dus op dat de film op een bepaalt punt corrupt is geraakt en dat XBMC er gewoon mee stopt omdat het bestand niet goed meer gelezen kan worden. Als ik dezelfde film nogmaals download gaat het of goed of er is een ander punt weer corrupt, als ik dezelfde bestanden met een laptop download is er niets aan de hand overigens. De eerste maanden dat ik de ID-84 had is dit probleem niet voorgekomen, het steekt sinds kort de kop weer op. Ik heb niets aan mijn hardware en instellingen gewijzigd, ik heb inmiddels wel een andere router genomen om te kijken of dat helpt maar dat is ook niet het geval. Alle drivers van de Zbox zijn up to date. Met andere files zoals muziek ervaar ik overigens geen problemen, ik vermoed dat het iets met de grootte van het bestand heeft te maken en dus waarschijnlijk met de LAN kaart.

Ik ga binnenkort eens over op WIFI om te kijken of het probleem zich dan ook voordoet. Tot dan, heeft iemand van jullie wellicht een idee wat deze problemen kan veroorzaken? Ik heb alles afgezocht maar alle voor de hand liggende zaken heb ik al geprobeerd of uit kunnen sluiten.

Bedankt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Voor de liefhebbers..

[Voor 24% gewijzigd door hardware-lover op 02-06-2014 16:00]

Testing, one, two ...

• N1v3K
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Ik ben tevreden geweest over mijn zboxje icm openelec, maar ga toch terug naar een mediaplayer :)
Zbox staat hier inmiddels in V&A .. Voor de geinteresseerden ;)

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-04 17:23

Mikayu

.srt

Net een ID18 besteld bij alternate. Stom genoeg het geheugen erbij vergeten, maar die trek ik wel even uit een laptop om de prijs te drukken tov de black box.
Het gaat een dedicated XBMC bakje worden aan de receiver en dan bedien ik hem met yatse. Nu heb ik daar een server/nas voor, maar moet ik met teamviewer het programma elke keer starten en als we een film gaan kijken die melding wegklikken.

Ik ben benieuwd

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
N1v3K schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 09:37:
Ik ben tevreden geweest over mijn zboxje icm openelec, maar ga toch terug naar een mediaplayer :)
Zbox staat hier inmiddels in V&A .. Voor de geinteresseerden ;)
Wat is de reden om terug over te stappen als ik mag vragen?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• N1v3K
  • Niet online
In 1 woord: gemak :)

Kan in openelec niet alles draaien. Full BD 3D iso bijv.
Daarnaast vind ik het toch ook wel prettig om alles met mijn Logitech Harmony One te bedienen (tv, receiver, mediaplayer etc). In tegenstelling tot de keyboard bediening voor xbmc (kan ook met remote, weet ik ;) ).
Bovendien is na een jaar gebruik gebleken dat ik de add ons in xbmc eigenlijk niet gebruik. Behalve youtube, maar die zit ook in de mediaplayer :)
N1v3K schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 22:05:

Daarnaast vind ik het toch ook wel prettig om alles met mijn Logitech Harmony One te bedienen (tv, receiver, mediaplayer etc). In tegenstelling tot de keyboard bediening voor xbmc (kan ook met remote, weet ik ;) ).
Bovendien is na een jaar gebruik gebleken dat ik de add ons in xbmc eigenlijk niet gebruik. Behalve youtube, maar die zit ook in de mediaplayer :)
Kan aan mij liggen maar je argumentatie slaat helemaal nergens op.
Maar hé, als jij er gelukkig van wordt zal ik je niet tegenhouden ;)

• Mikayu

Mikayu

.srt

Ik vraag me af of hdmi en vga het tegelijk gaan doen, dan kan ik er ook tv op gaan kijken icm een anysee tuner. Scheelt weer een hdmi splitter

• N1v3K
  • Niet online
schumi2004 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 22:09:
[...]

Kan aan mij liggen maar je argumentatie slaat helemaal nergens op.
Goede toelichting van je idd .. pfff.
Ok. Nog een paar puntjes. Geen fan in mijn mediaplayer itt zbox, dus absoluut geruisloos.
En geen 24p issue met een mediaplayer.
Verder de beeldkwaliteit over HDMI van beide apparaten vergeleken. Zou geen verschil mogen geven.. Wel dus. Mediaplayer gaf mooier beeld.

Dus ja. Daar word ik blij van ;)

[Voor 15% gewijzigd door N1v3K op 10-06-2014 22:36]

N1v3K schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 22:34:
[...]

Goede toelichting van je idd .. pfff.
Is niet nodig want je spreekt in mijn ogen jezelf tegen!
Ok. Nog een paar puntjes. Geen fan in mijn mediaplayer itt zbox, dus absoluut geruisloos.
En geen 24p issue met een mediaplayer.
Verder de beeldkwaliteit over HDMI van beide apparaten vergeleken. Zou geen verschil mogen geven.. Wel dus. Mediaplayer gaf mooier beeld.
Licht aan de hardware die je aanschaft <punt>

Terug komend op je post:
N1v3K schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 22:05:

Daar heb je mogelijk een punt maar dan ook het enige ook!
Je zegt zelf al dat het kan met remote, dus ook een non argument! Ik bedien hier alles met mijn Harmony zonder problemen dus tja..
Dus je gebruikt ze wel. En is je argument dan dat je eigenlijk een player wilt die geen addons heeft? Behalve dan youtube?
Ik gebruik ook niet ALLE addons maar er zijn er maar zat die ik gaande weg tegen gekomen ben en veelvuldig gebruik en dat zijn dingen die de toekomst uitzwijzen.
Laat ik het anders zeggen, je heb je aangemeld hier op tweakers dus mag je enigzins iets verwachten of heb ik het verkeerd? Dat gezegd hebbende , waarom neem je niet een Apple device waar Apple bepaald wat je wel en niet mag aangezien je niet gewenst bent van extra services. Overigens na dit geblaat is je argument voor deze ook een non argument!
Wat ik zeg, als jij er blij mee bent, mooi voor je maar val mij (ons) er niet mee lastig en kom dan wel met degelijke argumenten want tot op heden gaat het nergens over.
Je maakt mij niet wijs dat jij een mediaplayer vind die gelijkwaardig is aan XBMC voor het zelfde geld!!!
XBMC geeft je zoveel vrijheid maar blijkbaar ben je geen tweaker en ga je voor gemak (wat XBMC je ook biedt, kost je alleen wat tijd) dus mss is Fok een betere plek voor je!

[Voor 9% gewijzigd door schumi2004 op 10-06-2014 22:49]

• N1v3K
  • Niet online
Ligt aan de hardware die ik aanschaf? De zbox bedoel je?

Kan idd met remote, maar onder openelec vergt dat de nodige inspanning. Mijn argument was dan ook "gemak".

En ik gebruik alleen youtube, dus al die extra opties in xbmc zijn leuk hoor, maar overbodig. Waarom dan nog die zotac :)

Ja ik zit op tweakers. Wellicht met minder inhoudelijke technische know how dan de gemiddelde tweaker. Dat wil niet zeggen dat ik jouw arrogante gemekker zomaar hoef te incasseren. Dan ben jij namelijk degene die hier mijns inziens ongepast aan het reageren is .. ;)
XBMC geeft je zoveel vrijheid maar blijkbaar ben je geen tweaker en ga je voor gemak (wat XBMC je ook biedt, kost je alleen wat tijd) dus mss is Fok een betere plek voor je!
Ow? Dus ik moet maar oprotten hier?
Nou wordt ie helemaal fraai :D

[Voor 19% gewijzigd door N1v3K op 10-06-2014 23:00]

N1v3K schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 22:52:
Ligt aan de hardware die ik aanschaf? De zbox bedoel je?
Nee, je keuze hierin! Dat jij de Zotac hebt aangeschaft zegt mss meer iets over jouw research als de werking/functionaliteit van je Zotac!
Kan idd met remote, maar onder openelec vergt dat de nodige inspanning. Mijn argument was dan ook "gemak".
Helemaal niet nodig, werkt out-of-the-box als je tenminste juiste profiel selecteert en daar staat het www vol van. Daarnaast kun je vervolgens alles helemaal naar wens instellen maar das bijzaak.
En ik gebruik alleen youtube, dus al die extra opties in xbmc zijn leuk hoor, maar overbodig. Waarom dan nog die zotac :)
Ik gebruik mogelijk ook alleen hoofdzakelijk youtube maar das geen argument om om een dedicated mediaplayer aan te schaffen, Full BD 3D dan mogelijk wel!
/edit:
Daarom ook mijn verwijzing naar Apple, dan hoef je niet te kiezen want dat bepalen hun wel voor je!
Ja ik zit op tweakers. Wellicht met minder inhoudelijke technische know how dan de gemiddelde tweaker. Dat wil niet zeggen dat ik jou arrogante gemekker zomaar hoef te incasseren. Dan ben jij namelijk degene die hier mijns inziens ongepast aan het reageren is .. ;)
Intereseert me eigenlijk niet hoe je over mij denkt. Als je dan toch op tweakers zit weet je vast wel dat....... ach laat ook maar............

/edit:
Laten we het houden op dat ik in een heel slecht humeur ben!

[Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 10-06-2014 23:09]

• Borromini
  • Niet online
Het is duidelijk een geïnformeerde keuze... Veel beter dan iemand die een i5 koopt met 8 GB RAM als HTPC.

Hij heeft vastgesteld dat een mediaplayer doet wat hij wil, minder onderhouds- en configuratiegevoelig is, en de problemen niet heeft die een HTPC wel heeft voor hem. Dat kan je toch alleen maar toejuichen?

Is een heel weloverwogen beslissing voor zover ik kan zien. Geen onderbuikgevoel, maar een rationele afweging. Flexibiliteit is niet altijd alles.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Borromini schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 23:16:
Het is duidelijk een geïnformeerde keuze... Veel beter dan iemand die een i5 koopt met 8 GB RAM als HTPC.

Hij heeft vastgesteld dat een mediaplayer doet wat hij wil, minder onderhouds- en configuratiegevoelig is, en de problemen niet heeft die een HTPC wel heeft voor hem. Dat kan je toch alleen maar toejuichen?

Is een heel weloverwogen beslissing voor zover ik kan zien. Geen onderbuikgevoel, maar een rationele afweging. Flexibiliteit is niet altijd alles.
Precies, niks aan toe te voegen maar de argumentatie wel ;)

/edit:
Ik heb zelf voor XBMC gekozen vanwege de vrijheid en flexebiliteit.
Wat dan wel naar is dat er op XBMC Nederland facebook pagina gereageeerd wordt met het feit dat illegal streams een onderdeel is van XBMC maar nu gaan we weer off topic, en behoorlijk ook.

[Voor 23% gewijzigd door schumi2004 op 10-06-2014 23:21]

• N1v3K
  • Niet online
/edit:
Laten we het houden op dat ik in een heel slecht humeur ben!
Ken gebeuren. Dan laten we het erop houden dat ik ff een onfortuinlijk doelwit was. En dat je argumenten niet naar mij persoonlijk gericht zijn.. ;)
N1v3K schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 23:32:
[...]

Ken gebeuren. Dan laten we het erop houden dat ik ff een onfortuinlijk doelwit was. En dat je argumenten niet naar mij persoonlijk gericht zijn.. ;)
Dat sowieso niet. Maar om niet te ver off-topic te gaan vind ik dat Tweakers meer moet doen maar dat terzijde.

Verder mocht je ooit hulp nodig hebben met Zotac en of XBMC schroom dan niet je vraag te stellen alvorens je eerst het forum doorzicht te heb :P

Toch ben ik het niet eens met je argumentatie maar als jij hierin je keuzen gemaakt heb dan respecteer ik dat, ergens heb je dan toch een keuze gemaakt n.a.v. research. Ben nu toch wel benieuwd waar je oog op gevallen is aangezien deze perfect voldoet aan je verwactingen.

[Voor 0% gewijzigd door schumi2004 op 10-06-2014 23:44. Reden: typo]

• nosehook
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-05 12:12
Dag allemaal, ik heb een probleempje met mijn AD02, wellicht heeft iemand een idee wat er aan de hand is?

Gisteren was ik een film aan het kijken en af en toe ging het scherm op zwart en kwam terug, na 3 keer bleef het zwart.
De AD02 was best warm, nu, de volgende ochtend krijg ik geen beeld, wel is hij aangemeld op het wifi netwerk.

Is de video kaart oververhit en stuk of is het wat anders?

Mij lukt het niet het beeld terug te krijgen.... :-(

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-05 19:00
Heb je al een andere HDMI poort geprobeerd?
Via DVI aan een monitor hangen misschien?
Als dat niet werkt, dan vrees ik dan de grafische kaart naar het hiernamaals is verhuisd.

• Anoniem: 64119
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De AD02 heeft een GPU gedeelte in de APU dus niet meer echt een klassieke videokaart.

Bij wegvallen van het beeld kunnen er tientallen oorzaken zijn:

Kabels
TV / Monitor instellingen
Zotac (BIOS/UEFI) instellingen
Video (afspeel) problemen in het hele spectrum van driver tot codec.
Opslag troubles HD/SSD

Probeer te kijken of je de TV of monitor kan resetten / aan uit zetten.
Probeer daarna even een andere aansluiting bv ipv HDMI juist DVI
Bios reset
etc.

Wanneer het nl daadwerkelijk het GPU gedeelte betreft wat kapot is dan verwacht ik andere problemen dan een zwart beeld.

• nosehook
Dank voor de hulp! Ik heb weinig verstand van de interne werking van de AD02 helaas, maar volgens mij is er niks permanent kapot gegaan.
Zit er een overheat protection op de chipsets/kaarten?

Ik heb inmiddels weer beeld.
HDMI kabel leek het probleem te zijn denk ik. Die heb ik verwisseld en een andere HDMI poort aangesproken op de TV.
Hij doet het weer alsvanouds, dus ik ben weer blij :)

Normaals bedankt voor de tips! _/-\o_

• Niet online
De kans dat de HDMI kabel daadwerkelijk defect is zal nihil zijn.

Eerder is het de TV die moeite heeft met specifieke video instellingen zoals bv resolutie icm verversingsfrequentie.

Een Harddisk recorder laat hier bv regelmatig de TV resetten, oorzaak is mij een raadsel.......

De Zotac heeft wel bescherming tegen oververhitting, o.a. in de vorm van fanspeed die telkens harder gaat draaien bij hogere temps. Echter staat dat standaard afgesteld op tropische omgevings temps dus in NL loop je bijna niet tegen de grenzen aan, tenzij het 40 / 50 graden is bij jou in huis. Zo'n kastje kan wel warm worden, dat is normaal gezien het formaat en wat erin zit. Word ie te heet om beet te pakken (lees: 65+ graden) dan heb je wel een probleem.

• nosehook
Mijn AD02 heeft sinds kort last van oververhitting :( , na onderoek bleek dat de fan het niet meer doet |:( .
Heeft iemand nog tips om dit ding weer aan de praat te krijgen (connectoren etc zijn gecheckt), of ervaring met vervangen en waar je een fan vandaan haalt?

Alternatief is een nieuwe ZOTAC ZBOX ter vervangening, welke bevallen momenteel?

[Voor 3% gewijzigd door nosehook op 25-01-2015 18:40. Reden: typo's]

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Vraagje van een digibeet:
Welke versie XBMC KODI/ openELEC/UBUNTU/PLEX kan ik best installeren op m'n Zotac AD02 rekening houdend met zowel de Zotac alsook mijn wens als leek, namelijk zo makkelijk mogelijke installatie procedure / instelling, alsook gebruiksgemak.
Bedankt.

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:06

Damian

Insane Obtrusion

Openelec, makkelijke installatie en lekker licht, heeft hier altijd prima gedraaid op zijn AD02

Ieri ero quiete perché oggi sarò la tempesta

• Finesse
  • Niet online
Oké bedankt,
openelec ....... maar ik zie dat er verschillende versie zijn, welke is de juiste?
http://openelec.tv/get-openelec

En wat zijn de verschillen tussen XBMCubuntu en openelec?
Plex word ook als makkelijk beschreven?

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

http://releases.openelec....-Generic.x86_64-5.0.2.tar

vervolgens het create installstick bestandje uitvoeren en een mooie bootable usb stick ermee maken, die in je zotac, booten van de stick en installeren via de stick.

XBMCubuntu werkte bij mij niet zo mooi als openelec, is wat mij betreft echt de best lopende build voor de AD02

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:30
Finesse schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 21:21:
Oké bedankt,
openelec ....... maar ik zie dat er verschillende versie zijn, welke is de juiste?
http://openelec.tv/get-openelec

En wat zijn de verschillen tussen XBMCubuntu en openelec?
Plex word ook als makkelijk beschreven?
Gewoon de 64bit versie pakken, dat is de enige die interessant is voor je systeem. OpenELEC is feitelijk alleen een licht Linux OS met Kodi erop. XBMCuntu is een Ubuntu versie met Kodi erop, wat dus meer mogelijkheden biedt dan alleen Kodi

• Finesse
  • Niet online
Deze dus:

[Stable] OpenELEC 5.0.2 (x86_64)

• Borromini
  • Niet online
En Plex is een fork van Kodi. Ik zou zeggen: begin bij de bron :). OpenELEC is inderdaad één van de makkelijkste opties, zoniet dé makkelijkste.

• Finesse
  • Niet online
Hoeveel RAM geheugen moet ik in de Zotac stoppen en zijn er bepaalde harde schijven die de voorkeur genieten voor in de Zotac AD02?
Finesse schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 19:13:
Hoeveel RAM geheugen moet ik in de Zotac stoppen en zijn er bepaalde harde schijven die de voorkeur genieten voor in de Zotac AD02?
Wat wil je er mee doen?
Ik heb er een SSD en 4GB RAM in zitten maar draai OpenELEC dus eigenlijk overkill

• Finesse
  • Niet online
schumi2004 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 20:16:
[...]

Wat wil je er mee doen?
Ik heb er een SSD en 4GB RAM in zitten maar draai OpenELEC dus eigenlijk overkill
De Zotac zal enkel en alleen als mediaspeler worden gebruikt, openELEC draaien word mij aangeraden.
Finesse schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 20:31:
[...]

De Zotac zal enkel en alleen als mediaspeler worden gebruikt, openELEC draaien word mij aangeraden.
OE zou ik ook aanraden en dan zou 1GB RAM genoeg zijn maar wat kost tegenwoordig RAM? ;)

• Finesse
  • Niet online
schumi2004 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 01:01:
[...]
OE zou ik ook aanraden en dan zou 1GB RAM genoeg zijn maar wat kost tegenwoordig RAM? ;)
Prijzen tussen 2 en 4 GB liggen blijkbaar niet zo erg ver van mekaar.
Ik zie bvb. een Corsair 4GB 1600MHz DDR3 SODIMM voor 36euro
De 2GB varianten kosten ongeveer hetzelfde.
Ik ken echter weinig met die specs zoals (1333 of 1600 Mhz, DDR2 of 3 enz...), wat is belangrijk, waarop moet men letten?

[Voor 9% gewijzigd door Finesse op 21-02-2015 23:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Zotac zit nu via HDMI aangesloten op TV.
Maar sluit ik de Zotac aan op de externe DAC of op de versterker en welke aansluiting gebruik ik dan best?
Versterker heeft geen digi aansluitingsmogelijkheden, op de DAC zijn nog USB en OPTICAL vrij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Niemand met een zotac aangesloten op versterker .......?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:39
Ja, maar gewoon via HDMI.

Het is niet dat je in jouw geval nu heel veel mogelijkheden hebt. Wat heb je al geprobeerd? Optical werkte prima op mn vorige versterker.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Ik zou wel eens via USB kunnen proberen maar ik ben vooral benieuwd of er klankmatig verschil zou zijn tussen optisch en USB.
Maar vermits ik geen optische s/pdif kabel heb kan ik ook niet vergelijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Petertyuh
Finesse schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 22:44:
Zotac zit nu via HDMI aangesloten op TV.
Maar sluit ik de Zotac aan op de externe DAC of op de versterker en welke aansluiting gebruik ik dan best?
Versterker heeft geen digi aansluitingsmogelijkheden, op de DAC zijn nog USB en OPTICAL vrij.
Hoi Finesse,

Ik weet niet of het via USB een optie is, ligt namelijk aan de drivers van/voor de DAC. Welke DAC heb jij?
Optisch is werkt meestal out-of-the-box, dus dat zou mijn voorkeur hebben als HDMI geen optie is.

Ik heb het nog niet geprobeerd, maar ik verwacht dat mijn TEAC DAC niet zou werken omdat ik drivers moet installeren voor de USB chip. OpenELEC heeft vooral drivers voor componenten die op het moederbord zitten, niet voor externe chips.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Petertyuh schreef op maandag 11 mei 2015 @ 13:52:
[...]
Hoi Finesse,
Ik weet niet of het via USB een optie is, ligt namelijk aan de drivers van/voor de DAC. Welke DAC heb jij?
Optisch is werkt meestal out-of-the-box, dus dat zou mijn voorkeur hebben als HDMI geen optie is.
Ik heb het nog niet geprobeerd, maar ik verwacht dat mijn TEAC DAC niet zou werken omdat ik drivers moet installeren voor de USB chip. OpenELEC heeft vooral drivers voor componenten die op het moederbord zitten, niet voor externe chips.
Hey Petertyuh,

Mijn DAC is de Eastern Electric minimax tube dac plus.
http://www.stereomojo.com...RICTUBEDACPLUSREVIEW.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Petertyuh
Dat is een beste DAC, erg mooi dingetje. Echter kan ik nergens iets vinden over drivers, dus of je hem via USB kunt aansluiten kan ik niet zeggen. Optisch gaat altijd wel lukken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Petertyuh schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 08:39:
Dat is een beste DAC, erg mooi dingetje. Echter kan ik nergens iets vinden over drivers, dus of je hem via USB kunt aansluiten kan ik niet zeggen. Optisch gaat altijd wel lukken.
Hier verwijzing naar drivers (helemaal onderaan.
http://www.eeaudio.com/eeaudio_012.htm

• Brammos85
  • Laatst online: 15:36
Vrienden,

Ik ben al een hele tijd erg gelukkig met mijn Zotac nano AD10. Alles werkt als een zonnetje, enige dat ik vervelend vind is dat de ingebouwde WiFi kaart blijkbaar geen 5ghz ondersteunt, wat mijn downloadsnelheid niet ten goede komt. Is er een makkelijke / goedkope manier om dat te doen?

Alle hulp much appreciated!

• Borromini
  • Niet online
Kaartje verwisselen. Half height mini PCI-E ;).

[Voor 40% gewijzigd door Borromini op 20-07-2015 21:45]

• Petertyuh
Of een USB3 wifi stick (TP-Link heeft een snelle, heb ik mogen testen).
http://nl.tp-link.com/pro...egoryid=&model=Archer+T4U

• hardware-lover
  • Niet online
Borromini schreef op maandag 20 juli 2015 @ 21:45:
Kaartje verwisselen. Half height mini PCI-E ;).
Beste advies (voor Wifi)! Deze bijvoorbeeld, doet het onder de meeste omstandigheden prima;

pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth

Testing, one, two ...

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Foto & Video, Harde Waren, Consumentenelektronica
Kabel. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Brammos85
hardware-lover schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 00:06:
[...]

Beste advies (voor Wifi)! Deze bijvoorbeeld, doet het onder de meeste omstandigheden prima;

pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth
Dank voor de adviezen, besteld!

• Brammos85
Brammos85 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 23:33:
[...]

Dank voor de adviezen, besteld!
Kleine update, werkt inderdaad uitstekend, na het installeren van wat drivers, hoezee!

• matthys70
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:57
Iemand enig idee wat ik kan doen om mijn ZOTAC ZBOX ID84 weer aan de praat kan krijgen? Na 2 jaar prima werken start deze nu in ene niet meer op. Geen melding en beeld, rood power lampje brand wel, maar op power drukken heeft geen resultaat. En binnenin is niets merkwaardigs te zien .... :-(

Gaat wel snel stuk op deze manier .. 2 jaar is niet echt lang.

• Mikayu

Mikayu

.srt

Knopje kapot?

Mijn ID18 doet ook vaag als ie uit heeft gestaan. Gaat een partij piepen en geeft geen beeld, doe je hard reset gaat ie wel normaal aan. Gelukkig laat ik em 24/7 draaien

• Rekcor
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-05 15:31
Ik weet niet of ik dit in dit topic mag vragen, maar ik heb problemen met het installeren van Windows 7 op mijn zojuist aangeschafte Zotac Zbox Nano.

Ik heb:
1) Windows 7 op een bootable USB
2) Een standaard Logitech keyboard
3) Een standaard Logitech muis

Na aardig wat pijn en moeite, kom ik in het Install Windows-scherm. Echter, mijn keyboard (dat in een USB 2-poort zit) doet het niet. D.w.z. het lampje brand, als ik op Ctrl+Alt+Del druk, reboot de device, maar in het Windows-installatie-progsel kan ik niets kiezen of typen.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

• hardware-lover
  • Niet online
Als ctrl+alt+del wel altijd werkt dan lijkt het toetsenbord toch iets van werking te hebben. Het is niet zo'n Logitech model met verlichte toetsen? Die kunnen namelijk soms teveel spanning vragen van een USB poort. Geen ander toetsenbord in de buurt om te testen of dat het probleem niet met het toetsenbord zelf te maken heeft?

Testing, one, two ...

• Niet online
Rekcor schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 14:53:
Ik weet niet of ik dit in dit topic mag vragen, maar ik heb problemen met het installeren van Windows 7 op mijn zojuist aangeschafte Zotac Zbox Nano.

Ik heb:
1) Windows 7 op een bootable USB
2) Een standaard Logitech keyboard
3) Een standaard Logitech muis

Na aardig wat pijn en moeite, kom ik in het Install Windows-scherm. Echter, mijn keyboard (dat in een USB 2-poort zit) doet het niet. D.w.z. het lampje brand, als ik op Ctrl+Alt+Del druk, reboot de device, maar in het Windows-installatie-progsel kan ik niets kiezen of typen.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Tip: voor 3 euro een budget standaard full-size bedraad TB halen bij Action.
Altijd handig voor reserve en gaat minder troubles geven dan logitech.

Voor de mensen die na 2 jaar always on het verschijnsel krijgen dat de on/off knop niet meer werkt:
Deze consumenten hardware en software is eigenlijk niet bedoeld voor jaren achter elkaar aan te staan.
Dan gaan er nog wel eens spullen stuk door warmte zoals hardware of door geheugen loops in de software. De remedie: iets vaker opnieuw opstarten dan 1 keer per 2 jaar. En voor het milieu: uitzetten wanneer niet in gebruik of met vakantie. Voor server doeleinden zijn er speciaal daarvoor bedoelde combinaties van hard en software.

• Rekcor
Anoniem: 64119 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 20:31:
[...]

Tip: voor 3 euro een budget standaard full-size bedraad TB halen bij Action.
Altijd handig voor reserve en gaat minder troubles geven dan logitech.
Dank. Echter, ook mijn Microsoft-keyboard deed het niet, waarop ik besloten heb om maar voor Ubuntu te gaan. Dit installeerde direct en zonder problemen.

• Niet online
Rekcor schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 15:46:
[...]

Dank. Echter, ook mijn Microsoft-keyboard deed het niet, waarop ik besloten heb om maar voor Ubuntu te gaan. Dit installeerde direct en zonder problemen.
Wacht eens even, je hebt toch niet je TB in een USB 3.0 poort (blauw) geduwd ipv USB 2.0 (zwart) want die USB 3.0 poorten hebben onder windows eerst drivers nodig voordat ze werken.......

Mocht dat het niet zijn dan zou ik op afstand niet weten waar het misgaat.

• hardware-lover
  • Niet online
Anoniem: 64119 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 15:53:
[...]
Wacht eens even, je hebt toch niet je TB in een USB 3.0 poort (blauw) geduwd ipv USB 2.0 (zwart) want die USB 3.0 poorten hebben onder windows eerst drivers nodig voordat ze werken.......

Mocht dat het niet zijn dan zou ik op afstand niet weten waar het misgaat.
"Echter, mijn keyboard (dat in een USB 2-poort zit) doet het niet." << hij zegt van niet.

Testing, one, two ...

• Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 16:04:
[...]

"Echter, mijn keyboard (dat in een USB 2-poort zit) doet het niet." << hij zegt van niet.
Ik had dat idd gelezen & begrepen maar het zou wel perfect verklaren waarom meerdere TB's niet werken...

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Anoniem: 64119 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 16:14:
[...]

Ik had dat idd gelezen & begrepen maar het zou wel perfect verklaren waarom meerdere TB's niet werken...
USB disconnects - Windows 7 x64 ;)

Mijn ervaring is/was: willekeurig gedoe met USB-aansluitingen. Ondanks dat ben ik nog niet over naar Windows 10 op mijn BRIX maar de USB-verlengkabel ligt er nog steeds tussen en alles werkt vlekkeloos. Natuurlijk is dit voor een externe HDD geen optie; je snelheden gaan aanzienlijk achteruit.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Rekcor
Ik heb inderdaad USB 2.0 geprobeerd, ook in en uithalen.

Zou dit met Win10 geen probleem moeten zijn? Ik twijfel, want heb niet zo'n zin om (ook) een Win10-licentie te kopen, omdat Win7 (die ik gratisch wilde upgraden naar 10) het vertikt om een keyboard te herkennen.

Op zich is Ubuntu natuurlijk ook ok, maar ben toch meer Windhoos gewend.

He, wacht es http://www.expertreviews....-get-your-new-licence-key

[Voor 16% gewijzigd door Rekcor op 21-01-2016 16:29. Reden: He, wacht es...]

• hardware-lover
  • Niet online
Rekcor schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 16:27:

Zou dit met Win10 geen probleem moeten zijn? Ik twijfel, want heb niet zo'n zin om (ook) een Win10-licentie te kopen, omdat Win7 (die ik gratisch wilde upgraden naar 10) het vertikt om een keyboard te herkennen.

Je kunt met de meest recente Windows 10 versie direct schoon installeren met een W7/8 key. Dat kon voorheen (officieel) niet maar sinds eind november dus wel.

Testing, one, two ...

• Niet online
Rekcor schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 16:27:

Met andere windows versies zou USB 2.0 ook geen probleem mogen zijn.

Ik heb zelf een aantal van deze Zotac's gehad en ben eigenlijk nergens tegen USB problemen aangelopen.
Wanneer het niet USB 3.0 is en je er ook exotische KVM switch tussen hebt kan ik het echt niet verklaren.
Die bootable USB is ook geen externe DVD die met een y-cable je USB vermogen opslokt ?

EDIT:
Mocht je in de buurt van Zoetermeer wonen dan kun je hem evt meenemen.
Het moet wel heel gek lopen wil ik hem niet aan de praat krijgen (mits hij niet defect is).
Stuur dan evt even een DM.....

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 64119 op 21-01-2016 16:44]

• Ikpakacties
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-05 23:01
Ik heb een nieuwe zotac zbox id92 barebone met i5 4570T gekocht voor 100 euro. Verder nooit ervaring met htpc gehad. Binnenkort komt de pakket bezorger. Vroeg mij af of:
1- dit een goed prijs voor een oud htpc?
2- de moederbord te vervangen is in de toekomst met een mini itx?
3- indien de stock cooler mij niet bevalt, kan deze dan vervangen worden, en vervalt daarmee mijn garantie.

Misschien moeilijke vragen, maar hopelijk is er iemand die er verstand van heeft.

• Niet online
Ikpakacties schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 23:48:
Ik heb een nieuwe zotac zbox id92 barebone met i5 4570T gekocht voor 100 euro. Verder nooit ervaring met htpc gehad. Binnenkort komt de pakket bezorger. Vroeg mij af of:
3- indien de stock cooler mij niet bevalt, kan deze dan vervangen worden, en vervalt daarmee mijn garantie.

Misschien moeilijke vragen, maar hopelijk is er iemand die er verstand van heeft.
Nee hoor geen moeilijke vragen.

Wat je hebt aangeschaft is een barebone systeem dat dus gedeeltelijk al kant-en-klaar is.
Je zal er evt een HD/SSD en geheugen bij moeten aanschaffen.
Hij heeft bij introductie in 2014 ruim 400 euro gekost, dus 2 jaar later voor 25 procent is netjes.
pricewatch: Zotac ZBOX ID92
Dat wil zeggen mits ten minste de externe voeding erbij zit en liefst de brackets enzo.

De i5 maakt hem qua CPU snelheid snel zat voor dagelijks gebruik, wat je mist is een snelle GPU.
De i5 GPU doet zijn werk ook wel maar het is geen strak AMD GPU geweld wat je kan verwachten...

Het moederbord vervangen is geen aanrader, het kastje is nl op maat gemaakt voor alle aansluitingen.
De stock koeler zou ik ook niet vervangen, de fan speeds in het Bios zijn naar wens aan te passen.
Kom je daar niet uit stuur mij dan even een DM.

• hardware-lover
  • Niet online
Ikpakacties schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 23:48:

4e generatie Haswell i5 processor met Intel HD graphics 4600?
€100,- goede prijs? Nee, niet goed, fantastisch!

Moederbord is geen ITX formaat maar specifiek voor dit model Zotac, en dus enkel te vervangen door een soortgelijk model.

Vervangen van koeler gaat bij dit model enkel ten koste van de garantie mits er een heel ander model gemonteerd zou worden, maar dit is bijna niet mogelijk bij het type behuizing.
Maar mogelijk is er helemaal geen noodzaak toe, de Haswell generatie staat niet als heethoofd bekend.

Kort samengevat, aankoop van de maand, gefeliciteerd.

Testing, one, two ...

• Niet online
hardware-lover schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 11:57:
[...]
4e generatie Haswell i5 processor met Intel HD graphics 4600?
€100,- goede prijs? Nee, niet goed, fantastisch!

Moederbord is geen ITX formaat maar specifiek voor dit model Zotac, en dus enkel te vervangen door een soortgelijk model.

Vervangen van koeler gaat bij dit model enkel ten koste van de garantie mits er een heel ander model gemonteerd zou worden, maar dit is bijna niet mogelijk bij het type behuizing.
Maar mogelijk is er helemaal geen noodzaak toe, de Haswell generatie staat niet als heethoofd bekend.

Kort samengevat, aankoop van de maand, gefeliciteerd.
Het maakt op zich niet zo veel uit of de CPU heet word of niet, Zotac stelt de Fanspeeds standaard te hoog af zodat het systeem ook nog perfect functioneerd in een veel warmer klimaat elders in de Wereld. Het is daarom bijna altijd zinvol om de fanspeeds in ons milde klimaat aan te passen.......
Anoniem: 64119 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 22:30:
[...]

Het maakt op zich niet zo veel uit of de CPU heet word of niet, Zotac stelt de Fanspeeds standaard te hoog af zodat het systeem ook nog perfect functioneerd in een veel warmer klimaat elders in de Wereld. Het is daarom bijna altijd zinvol om de fanspeeds in ons milde klimaat aan te passen.......
Ik heb nog een oudje maar deze maakt voor mijn gevoel iets teveel geluid nu.
Al geregeld de fan's gereinigd cq schoongeblazen maar he naar beneden zetten van de fanspeed durf ik toch niet aan, heb het idee dat hij dan binnen kortste keren over cooked is.

Maar stel dat ik dat toch ga doen, standaard staat deze dus te hoog, wat zou dan een betere waarde zijn?

• Niet online
schumi2004 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 22:38:
[...]

Ik heb nog een oudje maar deze maakt voor mijn gevoel iets teveel geluid nu.
Al geregeld de fan's gereinigd cq schoongeblazen maar he naar beneden zetten van de fanspeed durf ik toch niet aan, heb het idee dat hij dan binnen kortste keren over cooked is.

Maar stel dat ik dat toch ga doen, standaard staat deze dus te hoog, wat zou dan een betere waarde zijn?
In deze onderstaande review doe ik verslag van mijn aangepaste fan instellingen (geluidsproductie):

productreview: Zotac ZBOX nano XS AD11 review door Anoniem: 64119

Dit betreft ook een wat ouder AMD systeem maar ik verwacht dat voor Intel hetzelfde zal gelden.

Standaard maken ze idd net ffe iets te veel geluid wat gewoon helemaal niet nodig is in NL.
De Zotacs zitten echt heel ruim in hun jasje qua koeling wat dus ook de oorzaak is van te veel geluid.
De Fanspeeds kunnen rustig een stukje naar beneden zonder dat je in de problemen komt. ;)

• Ikpakacties
Dank jullie wel voor de feedback!
Heb zelf een celeron 2830 laptop zonder fan, waardoor de geluidsproductie 0dB is:).
Voor studie heb ik toch liever een lekkere toetsenbord en muis op tafel. Ik zet er 8gb ram in en een ssd, sluit m aan op 3 schermen en kijk hoe dat bevalt.

Als geluidsproductie niet bevalt ga ik kijken of ik evt de CPU cooler kan vervangen (garantie weg) of dat ik het apparaat gewoon ergens bij de televisie stop.

• hardware-lover
  • Niet online
Anoniem: 64119 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 22:30:
[...]
Het maakt op zich niet zo veel uit of de CPU heet word of niet, Zotac stelt de Fanspeeds standaard te hoog af zodat het systeem ook nog perfect functioneert in een veel warmer klimaat elders in de Wereld. Het is daarom bijna altijd zinvol om de fanspeeds in ons milde klimaat aan te passen.......
Ik heb al zoveel diverse Zotac modellen onder handen genomen, maar niet bij allemaal staan standaard de fan instellingen te hoog is mijn ervaring. Maar vooral bij systemen met een AMD Fusion heeft Zotac het zekere voor het onzekere genomen. Dus wat die modellen betreft heb je beslist gelijk.

Testing, one, two ...

• Niet online
Ikpakacties schreef op zondag 21 februari 2016 @ 00:18:
Dank jullie wel voor de feedback!
Heb zelf een celeron 2830 laptop zonder fan, waardoor de geluidsproductie 0dB is:).
Voor studie heb ik toch liever een lekkere toetsenbord en muis op tafel. Ik zet er 8gb ram in en een ssd, sluit m aan op 3 schermen en kijk hoe dat bevalt.

Als geluidsproductie niet bevalt ga ik kijken of ik evt de CPU cooler kan vervangen (garantie weg) of dat ik het apparaat gewoon ergens bij de televisie stop.
Goed idee !

Het is inderdaad veel slimmer om de koeler eraf te slopen en daarmee eventueel je Zotac onherstelbaar te beschadigen + je garantie te verliezen dan even de fan speeds aan te passen in het Bios. :N

3 schermen op de Intel igp is ook goed bedacht aangezien Intel bekend staat om hun krachtige GPU's. :F

• Ikpakacties
Hij is binnen!
Idd erg klein formaat.
Gelijk ssd erin gedaan en Windows 10 start op in 3 seconden.
Geluidsproductie van de fan is laag en om toch maar even te testen de fan uitgeschakeld. Er worden dan temperaturen van 45-50 gehaald in idle/normaal gebruik en 80C bij een stress test. Hoewel mijn handen jeuken om het apparaat helemaal uit elkaar te halen, wacht ik daar nog maar even mee:).

Even kijken of ik iets met de fan settings kan in de BIOS.

Editie:
BIOS settings op default gezet en de zbox in de la van mijn bureau gedaan. Ik hoor het apparaat helemaal niet:).
Voor de zekerheid een stress test uitgevoerd met CPU en gpu op max. Temperatuur na 15 min was rond de 65 en heel eventjes werd de 70C aangetikt. Idle rond de 37C.

[Voor 24% gewijzigd door Ikpakacties op 22-02-2016 18:46]

• Niet online
@ikpakacties:

Voor een korte test kan hij best wel even in een lade gelegd worden maar voor normaal gebruik is dat natuurlijk een buitengewoon slecht idee. In het meest gunstige geval gaat hij kapot omdat hij zijn warmte niet verder kwijt kan dan de lade. In het slechtste geval krijg je brand.......(een evt inboedel verzekering dekt geen schade door eigen schuld, waar dan overduidelijk sprake van is)

• 3nzym3
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-05 14:39
Ben inmiddels 2,5 jaar in bezit van een Zota Zbox AD06... sinds gisteren gaat hij echter niet meer aan :S.
Tot gisteren was het aanzetten en draaien. (Zotac AD06 barebone met SSD en 4 Gb geheugen, draait Windows, of beter gezegd draaide windows... want ik kan nu niks meer :( )

Het rode lampje blijft branden als ik op de "aan" knop druk. Er gebeurt dus helemaal niks.

Even googlen levert mij geen oplossingen. Kom wel op een paar linkjes op tweakers waar meer mensen melding maken van deze error, echter ik zie nog geen oplossingen.

Heeft iemand een idee hoe ik het probleem kan oplossen? Ben namelijk aardig gesteld op dit ding (kodi en netflix draaien hierop, wordt dagelijks gebruikt). We kunnen niet zonder, dus zou echt snel nieuwe bestellen als dit gewoon een dure baksteen is geworden nu. (twijfel wel aan het merk Zotac nu)

Elke duw in de juiste richting is dikke Kudo :D.

• Niet online
3nzym3 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 19:31:
Ben inmiddels 2,5 jaar in bezit van een Zota Zbox AD06... sinds gisteren gaat hij echter niet meer aan :S.
Tot gisteren was het aanzetten en draaien. (Zotac AD06 barebone met SSD en 4 Gb geheugen, draait Windows, of beter gezegd draaide windows... want ik kan nu niks meer :( )

Het rode lampje blijft branden als ik op de "aan" knop druk. Er gebeurt dus helemaal niks.

Even googlen levert mij geen oplossingen. Kom wel op een paar linkjes op tweakers waar meer mensen melding maken van deze error, echter ik zie nog geen oplossingen.

Heeft iemand een idee hoe ik het probleem kan oplossen? Ben namelijk aardig gesteld op dit ding (kodi en netflix draaien hierop, wordt dagelijks gebruikt). We kunnen niet zonder, dus zou echt snel nieuwe bestellen als dit gewoon een dure baksteen is geworden nu. (twijfel wel aan het merk Zotac nu)

Elke duw in de juiste richting is dikke Kudo :D.
Vervelend dat hij niet meer werkt.

Het goede nieuws is dat een nieuwe (gebruikte) AD06 slechts rond de 100 euro kost.
Dus dat is wel ongeveer de maximale schade die je kan hebben......

Je kan even nagaan of je er iets aan hebt aangepast (of in de omgeving ervan) de laatste tijd ?
Wanneer is de fan voor het laatst schoongemaakt ?
Het is nu droog en stookseizoen. Bij het stofzuigen even met de metalen buis de Zotax meegenomen ?

Dan het echte werk:

Voeding al doorgemeten met een multimeter ?
SSD er uit gehaald en gekeken of hij zonder wilde booten ?

Werkt het bovenstaande allemaal niet dan word het wat ingewikkelder....
Printplaat bekijken voor doorbranders etc.
Anoniem: 64119 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 23:12:
[...]

In deze onderstaande review doe ik verslag van mijn aangepaste fan instellingen (geluidsproductie):

productreview: Zotac ZBOX nano XS AD11 review door Anoniem: 64119

Dit betreft ook een wat ouder AMD systeem maar ik verwacht dat voor Intel hetzelfde zal gelden.

Standaard maken ze idd net ffe iets te veel geluid wat gewoon helemaal niet nodig is in NL.
De Zotacs zitten echt heel ruim in hun jasje qua koeling wat dus ook de oorzaak is van te veel geluid.
De Fanspeeds kunnen rustig een stukje naar beneden zonder dat je in de problemen komt. ;)
Wilde vandaag eens een poging wagen hier iets mee te gaan doen maar iets zegt me dat ik niet dezelfde curve moet overnemen (AD02)
Geluidsproductie.

De Ventilator is onder Idle voor mij nauwelijks hoorbaar wanneer ik er een paar meter vanaf zit. Op een halve meter afstand is hij na tweaks op 2500rpm net aan hoorbaar, heel zachtjes dus. Onder Full-load (Bios) is de Fan, onder default bios instellingen, op 3800rpm hoorbaar maar niet storend (afstand 3,5 meter). Deze instellingen zijn in het Bios volledig naar wens in te stellen.

Op korte afstand stoort de Zotac meer en vereist imho daarom tweaks om het computeren op een halve meter prettig te houden.

Mijn Uefi/Bios tweaks:

3 slope curve
40 graden
60 graden
90 graden
20 procent start

Het bovenstaande wil zeggen dat de Fan start met 20 procent, onder de 40 graden naar 2500rpm gaat, boven de 60 graden naar 3800rpm en boven de 90 graden hoop ik nooit mee te maken ;)
Onder Idle bereikt mijn Zotac de 35 graden (CPU) waardoor hij bij 2500rpm heel erg stil is. Ga je hem echt stressen dan gaat hij eerst naar 3000rpm wat nog steeds goed te doen is op een halve meter afstand. Komt hij boven de 60 graden dan gaat hij met 3800rpm draaien en dat is niet meer relaxed op een halve meter.

Kamertemperatuur: 22 graden
Komt eigenlijk door die laatste regel, voor mijn gevoel komt mijn AD02 met Kodi (Aeon MQ7 skin) met gemak boven de 60 graden. Ik weet dus niet zo goed wat ik me moet voorstellen bij "niet meer releaxed op een halve meter" ?

@hardware-lover
Jij bent hier ook wel redelijk in thuis. Wat zou jij qua fan-speed aanbevelen?
Deze misschien? hardware-lover in "[HTPC] Zotac ZBOX"

Mooiste zou zijn als ik dit vanuit OpenELEC kon doen. Kwam dit tegen namelijk https://github.com/OpenELEC/OpenELEC.tv/issues/832

Maar kom er niet veel verder mee. Elke keer in de BIOS duiken heb ik eigenlijk ook geen zin in.
En daar deze nu op auto staat heb ik ook geen idee wat de huidige waardes zijn.

[Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 01-03-2016 14:54]

• Niet online
schumi2004 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:40:
[...]
Wilde vandaag eens een poging wagen hier iets mee te gaan doen maar iets zegt me dat ik niet dezelfde curve moet overnemen (AD02)
[...]
Komt eigenlijk door die laatste regel, voor mijn gevoel komt mijn AD02 met Kodi (Aeon MQ7 skin) met gemak boven de 60 graden. Ik weet dus niet zo goed wat ik me moet voorstellen bij "niet meer releaxed op een halve meter" ?

@hardware-lover
Jij bent hier ook wel redelijk in thuis. Wat zou jij qua fan-speed aanbevelen?
Deze misschien? hardware-lover in "[HTPC] Zotac ZBOX"

Mooiste zou zijn als ik dit vanuit OpenELEC kon doen. Kwam dit tegen namelijk https://github.com/OpenELEC/OpenELEC.tv/issues/832

Maar kom er niet veel verder mee. Elke keer in de BIOS duiken heb ik eigenlijk ook geen zin in.
En daar deze nu op auto staat heb ik ook geen idee wat de huidige waardes zijn.
Je zal voor jouw Zotac onder jouw OS de beste instellingen moeten zoeken. Welke omstandigheden er voor jouw situatie gelden is altijd weer anders dan o.a. bij mij.

Wat ik bedoelde met binnen een halve meter niet meer relaxed is dat wanneer je er dus pal naast zit (binnen 0,5 meter) hij onder die instellingen naar mijn bescheiden mening te luid is. Voor veel mensen zal echter gelden dat hij verder weg staat, bv naast de TV. Heb je film muziek of tv aan dan zal dat bovendien al snel het geluid overstemmen van de Zotac.

Het is een kwestie van zelf proberen de voor jou beste instellingen te vinden en dat liefst in het bios vast te leggen zodat je er daarna nooit meer omkijken naar hebt. Iedere keer je bios induiken is idd niet wenselijk. In 1 keer uitzoeken en zo laten is mijn advies. 60 graden is imho iets aan de warme kant.

Over de Zotacs heb ik meerdere reviews geschreven met in toenemende mate adviezen over de fan instellingen. Wellicht kun je in een review van mij of anderen bij tweakers of extern meer gedetailleerde info vinden ? Iig succes met het vinden van de voor jou passende fan instellingen...... ;)
60 graden is zo'n beetje het gemiddelde hier. Heb net lm-sensors installed en deze geeft zelfs hogere waardes maar of deze juist zijn moet ik even uitzoeken.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
woonkamer:~ # /storage/.kodi/addons/tools.lm_sensors/bin/sensors -u
radeon-pci-0008
Adapter: PCI adapter
temp1:
  temp1_input: 74.000
  temp1_crit: 120.000
  temp1_crit_hyst: 90.000

k10temp-pci-00c3
temp1:
  temp1_input: 73.500
  temp1_max: 70.000
  temp1_crit: 100.000
  temp1_crit_hyst: 97.000

Misschien maar beter een vervanger te zoeken, kunnen die paar weken/maanden er ook nog wel bij. ;)

• hardware-lover
  • Niet online
schumi2004 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:22:
60 graden is zo'n beetje het gemiddelde hier. Heb net lm-sensors installed en deze geeft zelfs hogere waardes maar of deze juist zijn moet ik even uitzoeken.

[knip]
De maximale bedrijfstemp. voor de E-350 is zo'n 90°C, het zijn behoorlijke heethoofden.

Testing, one, two ...

• Niet online
schumi2004 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:22:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
woonkamer:~ # /storage/.kodi/addons/tools.lm_sensors/bin/sensors -u
radeon-pci-0008
temp1:
  temp1_input: 74.000
  temp1_crit: 120.000
  temp1_crit_hyst: 90.000

k10temp-pci-00c3
temp1:
  temp1_input: 73.500
  temp1_max: 70.000
  temp1_crit: 100.000
  temp1_crit_hyst: 97.000

Misschien maar beter een vervanger te zoeken, kunnen die paar weken/maanden er ook nog wel bij. ;)
Zelfs de Zotac AD02 kan nog prima mee als htpc, vervangen zou ik niet te snel doen.

AMD temp sensoren zijn berucht onbetrouwbaar dus gewoon met de hand voelen of het ding (te) warm word geeft iig een eerste indicatie.

Indien hij te warm word is een perslucht behandeling of andere fan instelling (of combi) meestal afdoende.

Werkt alles toch goed en blijft hij te warm dan zou je OS icm andere software/hardware evt te veel bezig kunnen zijn met zaken die het verbruik omhoog brengen. Een slechte / brakke HD kan al heel veel performance schelen. Een loeiheet wordende SSD overigens ook.....
hardware-lover schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:44:
[...]

De maximale bedrijfstemp. voor de E-350 is zo'n 90°C, het zijn behoorlijke heethoofden.
Vandaar ook misschien dat de fan vaker te horen is.
Ik zal vanavond op mijn gemak alles nog eens doorlezen.

Bedankt beide zover.

• Niet online
schumi2004 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 16:18:
[...]

Vandaar ook misschien dat de fan vaker te horen is.
Ik zal vanavond op mijn gemak alles nog eens doorlezen.

Bedankt beide zover.
Bedenk ook dat er nogal wat verschil zit in de diverse Brazos E350 APU's en hun bios instellingen.

Mijn Lenovo X121e draait rustig idle en heel stil & koel op een opgenomen vermogen onder de 10 Watt voor de totale laptop. Deze bevat ook gewoon een E350. Echter draaien mijn Asrock E350m bordjes op ruim 3 keer dat vermogen, welliswaar met een 3,5 inch HD, maar het geeft wel aan dat er nogal wat onderling verschil is.
productreview: ASRock E350M1 review door Anoniem: 64119

De Zotacs zouden tussen de Lenovo X121e en de Asrock E350m in moeten zitten. Meer richting de lenovo.
Heb besloten er eens nieuwe thermale paste tegenaan te gooien. En daarna met bios settings ga lopen spelen. Vermoed namelijk dat de pasta niet helemaal in orde is. Nu uitvogelen hoe die ad02 uitelkaar te krijgen zodat fan eraf kan.

/edit:
Zit nu met alleen TV kijken al op een 77 graden, kijken of nieuwe pasta helpen gaat.

[Voor 17% gewijzigd door schumi2004 op 07-03-2016 23:05]

• Niet online
schumi2004 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 22:40:
Heb besloten er eens nieuwe thermale paste tegenaan te gooien. En daarna met bios settings ga lopen spelen. Vermoed namelijk dat de pasta niet helemaal in orde is. Nu uitvogelen hoe die ad02 uitelkaar te krijgen zodat fan eraf kan.

/edit:
Zit nu met alleen TV kijken al op een 77 graden, kijken of nieuwe pasta helpen gaat.
77 graden is imho warm, te warm. Of het nu alleen de APU betreft, laat staan de case temp.
Dat Brazos E350 tot 90 graden mag worden wil niet zeggen dat het typische heethoofden zijn.
Boven de 60 graden gaat de temperatuur natuurlijk een steeds grotere rol spelen bij de interne weerstand en daarmee een steeds verder oplopend verbruik + hitte.

Ik zou voordat je de koelpasta gaat vervangen eerst even kijken of er niet het een en ander aan stof valt te verwijderen met perslucht uit de koeler. Uiteraard afhankelijk van de gebruiksduur en locatie kan zo'n kleine koeler en de openingen nog wel eens stoffig worden.

Mijn volgorde zou zijn:
1 Perslucht
2 Fan instellingen
3 indien bovenste twee echt niet helpen: Arctic 5 tussen de koeler en APU.

Geen Perslucht in huis ?

Koop dan een nieuwe plantenspuit op luchdruk die je zelf kan oppompen en gebruik deze alleen voor schoonmaakklusjes van electronica. Milieuvriendelijk, altijd gebruiksklaar en kosteneffectief.

Minder dan 5 euro bij de lokale Blokker etc.
(ik gebruik dit al jaren naar volle tevredenheid)

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Anoniem: 64119 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:00:
[...]

77 graden is imho warm, te warm. Of het nu alleen de APU betreft, laat staan de case temp.
Dat Brazos E350 tot 90 graden mag worden wil niet zeggen dat het typische heethoofden zijn.
Boven de 60 graden gaat de temperatuur natuurlijk een steeds grotere rol spelen bij de interne weerstand en daarmee een steeds verder oplopend verbruik + hitte.

Ik zou voordat je de koelpasta gaat vervangen eerst even kijken of er niet het een en ander aan stof valt te verwijderen met perslucht uit de koeler. Uiteraard afhankelijk van de gebruiksduur en locatie kan zo'n kleine koeler en de openingen nog wel eens stoffig worden.

Mijn volgorde zou zijn:
1 Perslucht
2 Fan instellingen
3 indien bovenste twee echt niet helpen: Arctic 5 tussen de koeler en APU.

Geen Perslucht in huis ?

Koop dan een nieuwe plantenspuit op luchdruk die je zelf kan oppompen en gebruik deze alleen voor schoonmaakklusjes van electronica. Milieuvriendelijk, altijd gebruiksklaar en kosteneffectief.
[afbeelding]
Minder dan 5 euro bij de lokale Blokker etc.
(ik gebruik dit al jaren naar volle tevredenheid)
Goede tip man!

Houd ie het wel een beetje vol of pomp je jezelf helemaal het leplazerus :P?

Damian schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 12:37:
[...]

Goede tip man!

Ik ga er zo 1 halen, is inderdaad een goeie tip.
Oneindig lucht ;)
Nu had ik hem al eens eerder schoongemaakt en redelijk zuiver voor mijn gevoel en dat is nog niet zolang geleden. Als ik nu in Kodi kijk bij system information dan staan zowel de CPU als GPU beide rond de 78gr.

AS5 ondertussen ook besteld.
Ik ga zo controleren of er ook zo'n stom kussentje tussenzit zoals bij de ID80.

Hij was sowieso destijds van begin af aan al aardig warm (zoek maar eens door topic) dus mijn vermoeden is dat de standaard koelpasta gewoon ruk is. Ik heb al wat filmpjes gezien van ID80's die zwemmen in de pasta.

• Niet online
Damian schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 12:37:
[...]

Goede tip man!

Je kan er 1 grote ATX koeler mee schoonspuiten, daarna moet je pompen idd.

De Zotax koeler is er zo mee schoon, mits je dat niet vanaf de buitenkant doet.

De spuitmond moet er wel dicht op zitten en niet door roosters of om de hoek oid.

Evt zou je er nog een rietje op kunnen monteren zoals de perslucht spuitbussen hebben.

• Niet online
schumi2004 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 12:53:
[...]

Ik ga er zo 1 halen, is inderdaad een goeie tip.
Oneindig lucht ;)
Nu had ik hem al eens eerder schoongemaakt en redelijk zuiver voor mijn gevoel en dat is nog niet zolang geleden. Als ik nu in Kodi kijk bij system information dan staan zowel de CPU als GPU beide rond de 78gr.

AS5 ondertussen ook besteld.
Ik ga zo controleren of er ook zo'n stom kussentje tussenzit zoals bij de ID80.

Hij was sowieso destijds van begin af aan al aardig warm (zoek maar eens door topic) dus mijn vermoeden is dat de standaard koelpasta gewoon ruk is. Ik heb al wat filmpjes gezien van ID80's die zwemmen in de pasta.
Excuus voor de dubbelpost...... :D

78 graden is gewoon vrij warm, dan gaat hij ook steeds meer problemen hebben met de oplopende thermische weerstand. De temp is natuurlijk ook afhankelijk van het gebruik en de omgeving. Een kachel / radiator in de buurt tijdens het stookseizoen helpt ook niet echt om de temps laag te houden.......

Die witte of roze thermische pads kun je idd het best zsm verwijderen. AS5 doet het dan veel beter.

Zelf heb ik de Zotacs uit mijn reviews nooit helemaal open gemaakt omdat dan de garantie vervalt en ze nog nieuw waren. Daar zit zelfs een waarschuwingssticker voor op het moederbordje. Ik heb daarom dus zelf nooit gezien wat er tussen de koeler en APU zat.

tzt zal ik een Blogje maken over DIY Perslucht.........
Eigenlijk raken we te ver offtopic heb ik het idee maar die sticker heb ik ook gezien en daar hij toch uit de garantie is durf ik risico wel te nemen.

Als je naar deze video kijkt van de id81 is vrij snel te zien of ik van die pads heb ja of nee. Van wat ik over de AD02 kon vinden zou dit niet moeten zijn. YouTube: ZOTAC ZBOX ID18: disassembling and analyzing

Ook het uit elkaar halen is vrij makkelijk. Het vervangen van de pasta durf ik wel, met mijn PS3 en desktop ook gedaan en deze doen het ook nog dus.
Is wel belangrijk dat hij het nog even blijft doen want de vervanger (WeTek Core) is out of stock op dit moment dus hij moet het nog even volhouden :P

• Niet online
schumi2004 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 13:13:
Eigenlijk raken we te ver offtopic heb ik het idee maar die sticker heb ik ook gezien en daar hij toch uit de garantie is durf ik risico wel te nemen.

Als je naar deze video kijkt van de id81 is vrij snel te zien of ik van die pads heb ja of nee. Van wat ik over de AD02 kon vinden zou dit niet moeten zijn. YouTube: ZOTAC ZBOX ID18: disassembling and analyzing

Ook het uit elkaar halen is vrij makkelijk. Het vervangen van de pasta durf ik wel, met mijn PS3 en desktop ook gedaan en deze doen het ook nog dus.
Is wel belangrijk dat hij het nog even blijft doen want de vervanger (WeTek Core) is out of stock op dit moment dus hij moet het nog even volhouden :P
De Android box wetek core kun je imho niet goed vergelijken met een volwaardige x86 PC als de Zotacs.

De koeler van de Intel Zotac en de AMD Zotac zou wel eens van hetzelfde type kunnen zijn.
Anoniem: 64119 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 13:31:
[...]

De Android box wetek core kun je imho niet goed vergelijken met een volwaardige x86 PC als de Zotacs.

De koeler van de Intel Zotac en de AMD Zotac zou wel eens van hetzelfde type kunnen zijn.
Gebruik hem ook niet als volwaardige pc maar als mediaspeler. Misschien bedenk ik me nog, voorlopig zal ik het met ad02 moeten doen.

• Niet online
schumi2004 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 13:57:
[...]

Gebruik hem ook niet als volwaardige pc maar als mediaspeler. Misschien bedenk ik me nog, voorlopig zal ik het met ad02 moeten doen.
Over het algemeen zijn de Zotacs veel rijker uitgerust met IO dan de div. android boxen.

Ook zijn Zotacs veel waardevaster dan android spul. Koop je een nieuwe android box en loop je daar de winkel mee uit kun je de eerste stap meteen 50 euro aftikken. Bij Zotacs is dat een heel stuk minder. Kijk maar naar de V&A hier. De android doosjes blijven allemaal staan of er moet fors op worden afgeschreven na heel weinig tijd. De Zotacs hebben slechts een heel geringe waardedaling en dat heeft natuurlijk als reden dat ze nog steeds erg gewild zijn gezien hun design en rijke IO. :9

• hardware-lover
  • Niet online
schumi2004 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 22:40:

/edit:
Ik ga je niet zeggen wat je wel of niet moet doen, we zijn tenslotte allemaal volwassenen nietwaar? ;)

Ik heb geen Zotac AD02 in huis, wel een ID84 maar we gaan geen vergelijkingen maken als de interne hardware zo afwijkend is.

Wat ik echter wel heb liggen zijn drie stuks Foxconn's nT-A3500 met de E-350 chipset die ook in de AD02 aanwezig is. De Foxconn is v.w.b. behuizing flink compacter dan de AD02, dit heeft een wat negatiever effect op de algehele werktemperatuur.

1 van die 3 is in het verleden heel erg actief als HTPC in gebruik geweest, de andere 2 vrijwel nog als nieuw en zijn puur als test-object in huis gekomen. V.w.b. ouderdom ontlopen ze elkaar nauwelijks iets. Op alle 3 de apparaten staat Windows 10 en Kodi 16 Final en HWInfo om te monitoren.

Ik heb ze n.a.v. je bezorgdheid over de temperatuur die jij ziet tijdens gebruik maar eens op de pijnbank gegooid. Op alle 3 heb ik het Ziggo TV kijken actief gemaakt (DVBlink) en heb een stream uitgezocht met een van de hoogste bitrates. Met TV kijken wordt het systeem zwaarder belast dan tijdens het kijken naar een MKV o.i.d. is mijn ervaring met de E-350.

Op alle systeempjes zijn de weergegeven temperaturen vrijwel identiek en ze schommelen allen zo rond de 80-90 °C tijdens TV kijken. Deze werktemperatuur (onder load) heeft degene met de meeste draaiuren altijd wel gehad. Wordt het TV kijken gestopt dan zakken de temperaturen direct naar zo'n 65 °C. Dit zijn ook de temperaturen zoals ze in het verleden al eens vaker ter sprake zijn gekomen voor de E-350. Misschien niet in dit topic, maar dan wel elders waar de E-350 ook ter sprake kwam.

Aanvulling: Omdat je je mogelijk afvraagt wat de Foxconn dan doet tijdens het weergeven van NIET TV media. Bij het streamen (via het interne netwerk), van een BluRay ISO met een bitrate van +20Mbit, is de werktemperatuur zo'n 75 °C.

[Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 08-03-2016 14:25]

Testing, one, two ...

• Niet online
Deze Foxconn heb ik ooit ook gehad, dat was de meest hittegevoelige Brazos E350 van allemaal.

De behuizing is veel te plat, ik schat het op 2 cm dik. Dat is leuk als design feature maar voor koeling niet echt handig. Na verloop van tijd gaat ook het plastic van binnen zelfs verkleuren en de coating los laten.

Gelukkig kunnen de Zotacs hun hitte veel beter kwijt in een voor een groot gedeelte metalen, grotere behuizing met veel betere koeleigenschappen.

• hardware-lover
  • Niet online
Anoniem: 64119 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:37:
Deze Foxconn heb ik ooit ook gehad, dat was de meest hittegevoelige Brazos E350 van allemaal.

De behuizing is veel te plat, ik schat het op 2 cm dik. Dat is leuk als design feature maar voor koeling niet echt handig. Na verloop van tijd gaat ook het plastic van binnen zelfs verkleuren en de coating los laten.

Gelukkig kunnen de Zotacs hun hitte veel beter kwijt in een voor een groot gedeelte metalen, grotere behuizing met veel betere koeleigenschappen.
Wat dan nog maar eens onderstreept hoe degelijk blijkbaar de AMD E-350 chipset zelf lijkt te zijn, zelfs bij dat soort hoge temperaturen en (zoals jij dat zegt), het erbarmelijke design van de Foxconn. Ruim 4 jaar na aankoop zijn ze allen nog in originele staat en draaien als een tierelier (voor zover dat mogelijk is met de E-350).

Testing, one, two ...

hardware-lover schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:44:
[...]

Wat dan nog maar eens onderstreept hoe degelijk blijkbaar de AMD E-350 chipset zelf lijkt te zijn, zelfs bij dat soort hoge temperaturen en (zoals jij dat zegt), het erbarmelijke design van de Foxconn. Ruim 4 jaar na aankoop zijn ze allen nog in originele staat en draaien als een tierelier (voor zover dat mogelijk is met de E-350).
Ik moet ook zeggen dat ik het knap vind dat mijn E350 nog niet overleden is, hier draait hij nog net geen 24/7 maar als ik een schatting moet maken dan zal het rond de nabij de 16/7 zijn en dat al ik denk ook een jaar of 4 lang al.

Ben in tussentijd op jacht gegaan naar een plantenspuit maar de blokker had ze niet dus toen maar een busje van 3 euro bij de Action aangeschaft (en een plantenspuit maar die is reserve, was 2 euro)

AD02 open gemaakt en eens flink met spuitbus er doorheen en ik schrok er eigenlijk van hoeveel verborgen stof er nog was. Hij draait weer en temp zit nu op 67gr, ik laat hem een paar uur flink wat HD TV streamen en kijk dan nog eens.

Wat ik opzich ook wel prettig vond om te lezen is dat bij jou de temperatuur zelfs nog hoger was!!
Dan valt het hier nog wel mee :P

Toch ga ik nog eens de pasta vervangen, gewoon omdat het kan want een vervanger wil ik toch, als ie dan echt stuk gaat direct een excuus iets nieuws aan te schaffen. Als dat dan mijn eigen schuld is hoeft het vrouw niet te weten maar ik vermoed dat het wel goed komt ;)

• hardware-lover
  • Niet online
Anoniem: 64119 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:37:
[knip]

Nog een kleine nuance m.b.t. de behuizing van de AD02, volledig kunststof.

Testing, one, two ...

• Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:44:
[...]

De Foxconn's hebben dan ook als nadeel dat ze te veel verbruiken doordat de temperaturen te hoog oplopen.
Hogere temperatuur = Hoger verbruik = Hogere temperatuur etc. etc.
Laat je de slecht gekoelde foxconn E350 24/7/365 draaien dan kost dat meer geld aan stroom dan bij Zotac.

De AD02 types* zijn idd van plastic, zelf heb ik vnl de Zotac Nano's gehad die zijn grotendeels van Alu.

*mITX vs Ultra small FF

• hardware-lover
  • Niet online
Ook menig Foxconn model is in aluminium uitgevoerd en de modelvormen die wij hier nu bespreken zijn meer van het type Ultra Compact Form Factor. µSFF gebruikt o.a. Dell voor sommige modellen, heb er toevallig ook een van staan hier.

Maar we dwalen flink af, het ging voornamelijk om het probleemloze werken onder hoge bedrijfstemperaturen van de E-350, meer wilde ik in eerste instantie helemaal niet duidelijk maken.

Testing, one, two ...

• Niet online
Van de week krijg ik weer een Zotac AD02 en kan dan de stroomopname meten & temps bepalen en bovendien beter meedenken met jullie ervaringen........
Pagina: 1 ... 37 38 39 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee