Gebruikte onderdelen
pricewatch: Gigabyte BRIX GB-XM12-3227
pricewatch: Logitech diNovo Mini
pricewatch: Epsilon RiiTek i8
pricewatch: Microsoft Windows 7 Professional, SP1, x32/x64, OEM, DSP, DVD, ENG (volledig up to date / legit)
Aanvullende software
Beide remotes hebben een USB-dongle om mee te communiceren. Deze dongle heb ik aangesloten gehad op zowel de front-USB als de back-USB van de BRIX. Desondanks valt de communicatie tussen dongle en USB-bus weg waardoor beide remotes constant staan te pairen, dan een seconde of 4 tot 10 wel goed werken en dan weer wegvallen etc.
De Logitech heeft er meer last van want daarnaast gebruikte ik ook de SetPoint-software; op het moment dat USB wegvalt en weer gaat pairen, moet SetPoint ook weer detecteren wat er is aangesloten en duurt het soms 30 seconden voordat de DiNovo weer te gebruiken is.
Uitgevoerde troubleshooting
pricewatch: Gigabyte BRIX GB-XM12-3227
pricewatch: Logitech diNovo Mini
pricewatch: Epsilon RiiTek i8
pricewatch: Microsoft Windows 7 Professional, SP1, x32/x64, OEM, DSP, DVD, ENG (volledig up to date / legit)
Aanvullende software
- BIOS F7 voor de BRIX
- Laatste Intel® HD Graphics Driver for Windows* 7/8/8.1-64-bit
- Laatste Intel® ME 10: Management Engine Driver for Intel® NUC
- Laaste USB 3.0 Driver: Intel® USB 3.0 eXtensible Host Controller Driver for Intel® 7 Series/C216 Chipset Family
Beide remotes hebben een USB-dongle om mee te communiceren. Deze dongle heb ik aangesloten gehad op zowel de front-USB als de back-USB van de BRIX. Desondanks valt de communicatie tussen dongle en USB-bus weg waardoor beide remotes constant staan te pairen, dan een seconde of 4 tot 10 wel goed werken en dan weer wegvallen etc.
De Logitech heeft er meer last van want daarnaast gebruikte ik ook de SetPoint-software; op het moment dat USB wegvalt en weer gaat pairen, moet SetPoint ook weer detecteren wat er is aangesloten en duurt het soms 30 seconden voordat de DiNovo weer te gebruiken is.
Uitgevoerde troubleshooting
- SetPoint verwijderd -> geen resultaat
- High Performance Power Plan -> USB sleep -> Disabled -> geen resultaat
- Device Manager -> USB Root / USB-HUB -> Power Management -> Disable Sleep/Suspend -> geen resultaat
- Dongles om en om verwijderd en ingestoken -> geen resultaat
- Hotfix An USB device may intermittently disconnect and reconnect when you use the USB device in Windows 7 or in Windows Server 2008 R2 -> geen resultaat
- BIOS F7 heeft geen USB Legacy optie -> dus niet te proberen
- Afzonderlijke remote & dongle werkt vlekkeloos op Windows 8.1 laptop -> dongle defect uitgesloten
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof