• modelstudent
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-04 22:40
Heya,

zoals velen van jullie ben ik sterk bezig met mediaspelers/htpc's enz. Ik had mijn oog vooral op de xtreamer ultra, maar de slechte klantenservice/reputatie en de sterk gestegen prijs hebben me opnieuw naar alternatieven doen kijken. Zo ben ik opnieuw bij de zotac zbox terecht gekomen. Er bestaan verschillende modellen, maar ik zou voor de AD-02 willen gaan (voor zijn AMD processor ipv de intel atom)
Deze komt normaal over een weekje ongeveer uit, en heeft enkele interessante zaken, waaronder een AMD M1 E350 processor. Ik zou deze dan barebone willen kopen, gekoppeld aan zo'n 4GB 1066 mhz DDR en een aan te kopen interne HD om het OS op te draaien. Verder heb ik hier een externe HD van zo'n 2TB voor alle andere data.
PC zal vooral dienen om er xbmc op te draaien, op windows 7.

Bij deze wil ik vooral achter feedback vragen: lijkt de zbox jullie een interessante aankoop? prijs/kwaliteit, specs,intel of amd processor,...? Indien er interessantere alternatieven zijn hoor ik het graag

Indien ik er zeker voor ga twijfel ik nog tussen 2 opties:
- barebone kopen en er 4GB DDR 1066mhz & 2,5inch 1TB HD in steken
- de "plus-e" versie kopen, met 2GB DDR 1066mhz & 250gb interne HD (dan kan zowat al mijn media er op, zonder een externe HD te moeten meesleuren).
Prijsverschil: barebone 240 € + 55€ RAM + pakweg 110€ voor interne HD = 405€
"plus-e" versie: 320€

enkele interessante links zodat jullie meer informatie hebben;
http://www.zotacusa.com/products/mini-pcs/zbox (alle modellen van de zbox)
http://zotac.hardware.be/ZBOX-AD02-E (de zbox zonder geheugen), 240€. Normaal over een weekje ongeveer beschikbaar
http://www.memoryshop.be/...n-4-gb-ddr3-1066-mhz.html (het geheugen dat'k erin ga steken)
http://www.futurelooks.co...amd-fusion-e-350-mini-pc/
(artikel met bijhorende review, is pas sinds vandaag gepubliceerd)
YouTube: Futurelooks Previews the ZOTAC ZBOX AD02 Plus AMD FUSION Powered Mini-PC (interessante video)

opmerking; ik volg/lees hier al een tijdje, maar post normaal nooit. Indien er opmerkingen zijn (als ik meer info moet geven ofzo) hoor ik het graag

[Voor 9% gewijzigd door modelstudent op 29-03-2011 00:43]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:48

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Welkom als actieve poster op GoT, modelstudent :)

Je eerste TS ziet er al aardig uit, maar breidt deze nog even uit met je specifieke doelen: wat wil je erop gaan draaien (OS = win7 + xbmc, media, enz) en om welke reden twijfel je nog over bepaalde specifieke hardware? Mist er iets aan functionaliteit?

Zo kunnen wij je helpen met het maken van een afweging tussen componenten. ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-06 14:47

thunder8

Het gedonder begint weer.

Ik heb hetzelfde pad bekeken. Ik wilde ook eerst voor de Xtreamer Ultra gaan, omdat me dat een zeer goede vervanger leek voor mijn Xtreamer Mk1. Echter de prijsstijging en het vriendelijke optreden op het forum aldaar, heeft mij ook doen besluiten dat mijn geld beter naar een andere fabrikant kan gaan.

Wilde eerst zelf een Zacate systeempje in elkaar zetten, maar veel goedkoper dan de Zbox gaat niet lukken, maar je zit dan wel met een kast die veel groter is. Enige nadeel vind ik dat er geen IR op zit. Dit zou wel fijn zijn, dat je eenmaal in XBMC de controls kan doen met AB. Maarja met een zelfbouw heb je hetzelfde probleem, tenzij je daar IR gaat inbouwen.

Mocht dit systeem mijn opvolger voor de Mk1 gaan worden, dan komt er in mijn geval een SSD in, Win7 erop met XBMC, Spotlite, Newsleecher of een alternatief. Dan kan deze box 24 uur per dag draaien ipv mijn zware desktop. Dit scheelt me ook behoorlijk in verbruik. Als bulkopslag heb ik intussen 5.5TB aan Externe USB HDD's .

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:25

Fjeze

AllesPerfect!

Zeer interessante mediabox! en de prijs is ook erg netjes!
Vind dat ze bij Zotac ook zeer mooie kastjes maken (kleine mooie behuizing).
Het is dat ik graag een 3,5" Harde schijf in mijn systeem wil en daarom zelf iets heb samengesteld.
(wil eigenlijk geen Externe Harde schijf eraan hangen i.v.m. of externe stroom of dure 2,5"schijf van max 1 TB)

Ik heb nu zelf een systeem samengesteld, maar vind dit een mooi en veel beter alternatief t.o.v. de Xtreamer!
Zeker als je een 2,5" HDD of SSD erin wilt stoppen.

Fly or Die

• modelstudent
Ik zou hem vooral willen gebruiken om mijn media dus af te spelen, en ook te streamen naar andere pc's in het huis. Mogelijk zou ik er later ook wel een squeezebox server op willen laten draaien, icm een squeezebox touch, maar dat is nu nog niet aan de orde.
OS wordt waarschijnlijk windows 7, en daar dan vooral xbmc op draaien. Met een SSD heb ik geen ervaring. Is het interessant om dit evt aan te schaffen, en hoeveel gaat dit me ongeveer extra kosten?

Belangrijkste nadelen die ik momenteel zie is het feit dat er geen afstandsbediening bij zit (keyboard en muis boeien me niet zoveel), en ook geen ingebouwd IR geloof ik. Hiernaast had ik em ook liever iets groter gehad met een 3,5" HD zodat ik er 2TB in kon plaatsen, terwijl dit nog goedkoper is dan een 2,5" 1TB HD waar ik niet alles op kwijt kan, waardoor ik soms ook met een externe HD zal moeten werken.
Dat zijn voor mij wel zowat de belangrijkste nadelen, en die zijn niet echt onoverkomelijk denk ik. Het design ziet er echt goed uit, en de prijs is ook meer dan in orde. Dat hij zo klein is, is ook nog wel wat interessant gezien ik het systeem graag zo draagbaar mogelijk zou houden, want ik ga hem wel zowat elke 14 dagen eens naar ergens moeten meenemen. Vandaar dat ik ook nog enigzins over een FluXX twijfelde, maar die kan je natuurlijk een pak minder customizen en lijkt me een pak minder geschikt voor het streamen van media, maar daar kan ik best verkeerd in zijn. Bovendien kan daar ook geen squeezeserver op draaien volgens mij.
Sowieso ben ik geen pc-expert, dus ga ik zelf geen HTPC samenstellen. Het zal al lastig genoeg zijn om de HD & RAM erin te krijgen, gezien ik iets dergelijks nog nooit gedaan heb.

belangrijkste vragen zijn dus:
- welk OS op draaien, al dan niet SSD?
- hoeveel RAM erin steken
- AMD E350 processor de beste keuze tov Intel Atom (wat googlen deed me dit iig vermoeden)
- Is de Fluxx misschien toch interessanter met mijn "noden"? Of een andere HTPC/mediaspeler. Die squeezeserver is namelijk niet zo immens belangrijk, als dat me een hoop kan besparen.
(Fluxx met 2TB = pakweg 320 €, ZBOX AD02 met 1TB = pakweg 400€ zonder remote)

[Voor 13% gewijzigd door modelstudent op 29-03-2011 11:06]

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-06 15:28
je kan ook ook naar de zbox hd-nd22 kijken inplaats van een atom een culv dualcore proc de weer sneller is als E350 van amd. ik zou gewoon voor een lowbudget SSD gaan als jer er alleen maar media op afgaat spellen. heb voor een vriend van me deze setup gemaakt maar dan wel met een fileserver waar alle media opstaat. heb daar op XBMC live geinstalleerd en dat werkt echt super moet alleen nog even kijken hoe de performance is met de aeon skin van xbmc omdat die nog al zwaar is. voor IR heb ik gewoon een HP setje van 20 euro van ebay gehaald en dat werkt out of the box.

#ProductPrijsSubtotaal
1Zotac ZBOX HD-ND22€ 218,46€ 218,46
1Mushkin Essentials 991643€ 19,-€ 19,-
1Kingston SSDNow S100 SS100S2/16G 16GB€ 47,-€ 47,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 284,46

https://bettyskitchen.nl

• thunder8

thunder8

Ben alleen nog op zoek naar welke memory compatible is met deze box. Dan kan ik deze alvast gaan zoeken, zodat ik voor mezelf een compleet plaatje kan maken met kosten en te bestellen onderdelen.

Voor mij wordt het het volgende:

Zotac AD02
64GB C300 SSD
Windows 7 Home Premium
4GB memory
Een of ander wireless keyboardje met trackball of touchpad. (Of ik moet op 1 of andere wijze een Iphone of Ipad kunnen gebruiken als keyboard/muis. Teamviewer voor windows en XBMC remote voor XBMC mode)

Heb een mail verstuurd naar Zotac om te vragen naar een Memory QVL list, zodat we compatible geheugen kunnen aanschaffen. Zodra ik meer weet, laat ik het hier ook weten. :)

[Voor 14% gewijzigd door thunder8 op 29-03-2011 11:48. Reden: mail verstuurd toegevoegd.]

• modelstudent
thunder8 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 11:26:
Ben alleen nog op zoek naar welke memory compatible is met deze box. Dan kan ik deze alvast gaan zoeken, zodat ik voor mezelf een compleet plaatje kan maken met kosten en te bestellen onderdelen.

Voor mij wordt het het volgende:

Zotac AD02
64GB C300 SSD
Windows 7 Home Premium
4GB memory
Een of ander wireless keyboardje met trackball of touchpad. (Of ik moet op 1 of andere wijze een Iphone of Ipad kunnen gebruiken als keyboard/muis. Teamviewer voor windows en XBMC remote voor XBMC mode)
zou niet gewoon elke 1066 SO DIMM RAM van er mee werken? Dan kost een latje je zowat een 40€.

Verder: zou die celeron van de ND22 echt beter presteren dan de E350? sowieso heeft de AD-02 ook oa USB 3, wat me ook wel interessant lijkt

Celeron SU2300 1.2 GHz (met Nvidia ION graphics)
vs
AMD E-350 APU platform (dual-core, 1.6 GHz) (met AMD Radeon™ HD 6310 graphics processor )

Teamviewer dient trouwens vooral om bestanden te delen zeker? Nog nooit gebruikt eigenlijk :o

• pieterrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Bestanden delen kun je beter via windos file sharing, of in geval van Linux via Samba doen.
Om je pc op afstand te gebruiken kun je ook RDP gebruiken, de client ervan zit standaard in elke Windows versie. Om het werkend te krijgen op Windows 7 Home Premium kun je deze link gebruiken. http://www.intowindows.co...s-7-home-premium-edition/

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-05 13:15
Ga ook voor de zotac een ab koop ik er wel bij , die heb je al voor 14.95 euro.
En dan leer ik die wel aan in mijn logitech one.

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-06 22:39
Ik zit er ook aan te denken om een AD02 aan te schaffen.

XBMC lijkt i.i.g. onder Windows 7 goed te werken met de E350/HD 6310 GPU combo. Linux was qua hardware acceleration nog een issue geloof ik, maar ik weet niet of dat nog zo is.

De prijs van de barebone versie valt me wel een klein beetje tegen. Op zotac.hardware.nl is deze overigens € 220.09 incl. BTW. Prijsverschil tussen de barebone en de PLUS versie met 2GB geheugen en 250GB HDD is dus € 65.

http://zotac.hardware.nl/ZBOX-AD02-E

Ik ga even kijken wat de mogelijkheden zijn en waar ik dan op uit kom. Zit wel te denken aan een SSD en 4GB intern geheugen.

Verder vind ik het nogal stil rond de verkrijgbaarheid. Ik heb enkel hardware.nl kunnen vinden als leverancier en ik weet ook niet of ik hem daar wel wil bestellen. Zie Pricewatch reviews:

http://tweakers.net/shopreview/4170/hardware-punt-nl.html

[Voor 24% gewijzigd door AmonTobin op 29-03-2011 12:31]

• modelstudent
in principe kan je der ook 2x4GB 1066 DDR3 in steken, maar dat is waarschijnlijk wat overkill voor een htpc?

soit, het zal hier ook meer dan waarschijnlijk de AD-02 worden, dan er nog een 1TB HD, afstandsbediening (wordt nog ff zoeken voor eentje waarvan de usb-receiver niet aan een kabeltje hangt) en gewoon 1 latje van 4GB ram. zo'n 400€ dus, maar dan kan ik wel voor een goede periode verder.
Om te starten mss wel gewoon met een SSD werken ipv een HD en dan gewoon mn externe HD eraan koppelen, dan ben ik voorlopig maar 300€ lichter en kan ik rustig wachten tot een 2,5" van 2TB

[Voor 19% gewijzigd door modelstudent op 29-03-2011 12:40]

• modelstudent
AmonTobin schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:24:

Verder vind ik het nogal stil rond de verkrijgbaarheid. Ik heb enkel hardware.nl kunnen vinden als leverancier en ik weet ook niet of ik hem daar wel wil bestellen. Zie Pricewatch reviews:

http://tweakers.net/shopreview/4170/hardware-punt-nl.html
Ik volg de Zbox nu al een tijdje, en tot vorige week was er nog niks te bespeuren rond een mogelijke prijs of release date. Nuja, er staat al een prijs op, en die valt me best mee. De release zal misschien nog iets langer duren dan een week, maar dat is geen ramp. De Fluxx en Ultra en andere "concurrenten" blijven normaal nog een pak langer weg.
Soit, ik blijf het internet afspeuren naar extra bevestiging van de release date en mogelijke andere dealers :)

Quote van op futurelooks
"And with pricing starting at just $249 US for the barebones AD02, just add RAM and hard drive and away you go. They should be on their way to store shelves now."
Prijs moet dus eigenlijk ook nog goedkoper kunnen volgens mij

[Voor 15% gewijzigd door modelstudent op 29-03-2011 12:47]

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:25

Fjeze

AllesPerfect!

modelstudent schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:36:
in principe kan je der ook 2x4GB 1066 DDR3 in steken, maar dat is waarschijnlijk wat overkill voor een htpc?

soit, het zal hier ook meer dan waarschijnlijk de AD-02 worden, dan er nog een 1TB HD, afstandsbediening (wordt nog ff zoeken voor eentje waarvan de usb-receiver niet aan een kabeltje hangt) en gewoon 1 latje van 4GB ram. zo'n 400€ dus, maar dan kan ik wel voor een goede periode verder.
Om te starten mss wel gewoon met een SSD werken ipv een HD en dan gewoon mn externe HD eraan koppelen, dan ben ik voorlopig maar 300€ lichter en kan ik rustig wachten tot een 2,5" van 2TB
Ik persoonlijk vind 4GB al behoorlijk overkill als je hem alleen als HTPC gaat gebruiken.
Een hoop tests laten zien dat je met Windows 7 en XBMC nooit boven de 2 GB uit komt.

Fly or Die

• modelstudent
Fjeze schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:45:
[...]

Ik persoonlijk vind 4GB al behoorlijk overkill als je hem alleen als HTPC gaat gebruiken.
Een hoop tests laten zien dat je met Windows 7 en XBMC nooit boven de 2 GB uit komt.
Kan best, daar heb ik niet al te veel verstand van. Nuja, voor die 2GB extra betaal ik mss 20€ meer, dus daar ga ik niet moeilijk rond doen.
verder ook nog eens dat interview met die gas van zotac op youtube bekeken, en daar zegt hij toch ook: vanaf deze week start de distributie, maar afhankelijk van waar je woont kan het iets langer duren. Lang wachten wordt het dus iig niet. Vermoed dat hij de komende dagen/weken in heel wat andere webshops zal opduiken.

edit; hier de barebone in duitsland in 3 winkels van 189-200€ ( die prijs ligt iig dichter bij de 250usd die zotac vooropstelt)
http://www.pcgameshardware.de/preisvergleich/a625853.html

[Voor 20% gewijzigd door modelstudent op 29-03-2011 13:09]

• thunder8

thunder8

modelstudent schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 11:50:
[...]

zou niet gewoon elke 1066 SO DIMM RAM van er mee werken? Dan kost een latje je zowat een 40€.

Verder: zou die celeron van de ND22 echt beter presteren dan de E350? sowieso heeft de AD-02 ook oa USB 3, wat me ook wel interessant lijkt

vs
AMD E-350 APU platform (dual-core, 1.6 GHz) (met AMD Radeon™ HD 6310 graphics processor )

Teamviewer dient trouwens vooral om bestanden te delen zeker? Nog nooit gebruikt eigenlijk :o
Veel Mini-ITX bordjes met Intel/ION chipsets willen nog wel eens erg gevoelig zijn voor memory dat niet in de QVL staat. Opstarten is dan vaak moeilijk/onmogelijk. Misschien dat deze AMD setjes daar geen last van hebben, maar ik weet het liever zeker dan alles in huis te hebben en niet kunnen spelen :P

Weet niet of de Celeron beter presteert, maar wat ik aan reviews gelezen heb, levert het Zacate platform dat wat ik zoek. Daarnaast is het nieuwer en erg energiezuinig. Wat ik begrijp heeft de ION veel problemen met 24fps en die mode gebruik ik eigenlijk continue momenteel met mijn xtreamer mk1.

Teamviewer kan je gebruiken om een PC over te nemen. Werkt perfect en ik kan zelfs met mijn Iphone4 mijn PC thuis besturen indien nodig. Als ik op die manier de HTPC kan aansturen, dan hoef ik niet perse een keyboard/muis op de bank te hebben voor het aansturen.

Waar ik eigenlijk wel heel benieuwd naar ben is hoe dit platform omgaat met hoge downloadsnelheden gecombineerd met newsgroepen. Mijn E6750 dualcore heeft nu af en toe al moeite om Newsleecher bij te benen met 8-9MB/s downloads, beide cores schieten dan naar 100%. En dan heb ik maar 10-15 threads lopen, waar ik er 50 kan gebruiken.

• Loper77
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:17
Inmiddels de Xtreamer Ultra preorder geannuleerd (ging zonder problemen), en deze non plus besteld via bovenstaande link.

Als hdd zit ik te denken aan de,

WD Scorpio black wd5000
pricewatch: Western Digital Scorpio Black WD5000BEKT, 500GB SATA-300, 16MB, 7200rpm

Normaal is Seagate mijn favoriete merk maar die hebben teveel slechte reviews.

SSD lijkt me nog wat te duur omdat ik mijn media op de Zotac zelf wil zetten en niet op een nas.

Kingston lijkt me prima voor de ram is ook cl7.

In eerste instantie leek een Linux htpc met XBMC live wel wat maar idd op het forum van XBMC wordt dit voor nu nog afgeraden.
Dus wordt dan Windows 7 Home Premium een OEM versie en vanwege de 4gb ram dan maar ook 64bit ;)

En een Rii keyboard elegance, ziet er erg leuk uit.

http://www.dealextreme.co...ckpad-and-red-laser-58146

Misschien later dan nog een remote maar als de Rii prima werkt hoeft dat niet.

• thunder8

thunder8

Mijn ervaring met WD is goed. Mijn PC heeft er 3, heb er nog 2 extern en ze draaien allemaal prima. Weet alleen niet of de 7200 toeren van de door jou aangehaalde schijf misschien te hoog is. Dit kan wat meer warmte ontwikkeling geven en zou misschien te veel kunnen zijn in een kleine behuizing als dit. Maar het kan natuurlijk ook prima gaan, wie zal het zeggen ;)

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-05 22:14
tot nu 2 jaar lang al mijn films via 3 maal 2tb ext usb schijf via ps3 gekeken, hierbij heb ik met multiavhd al mijn avcd/bd25/bd50 films tot 1 grote avchd file gemaakt.
Echter bij1 foutmelding kan het zo zijn dat je bijna 2tb kwijt ben en heel veel tijd en energie.

Dus nu aan het zoek naar een oplossing in de vorm van een dune met yaDIS of een htpc met xbmc of een apple tv2met xbmc
en dit alles bedienen met iphone 4 en dts-hd geluid laten decoderen door yamaha rv1900.

Ik wil dus bedieningsgemak door weinig aanpassingen van mijn gedownloade bestand met srt en behoud van dts-hd geluid.

Nadeel van de dune is de lelijke interface en lipsync problemen en voorkeur voor ext3 format usb schijven.
de dune d2 komt pas in kwartaal3 metnieuwe processor wat hopelijk veel verbeteringen geeft en de mogelijkheid voor xbmc?

Ben nu met mijn laptop aan het rommelen met xbmc op een p8600 met Intel GMA 4500MHD wat dus vloeiend bd25 beelden met dts geluid laat zien ook op de iphone zijn er mooie apps te verkrijgen.
Nadeel is dat dts-hd geluid nog niet simpel te verkrijgen is en teveel instelling voor mij en vrouwtje.

Als ik xbmc wat beter onder de knie ga krijgen is deze ZOTAC ZBOX AD02 PLUS de vervanger voor mijn ps3 als mediaplayer en ben ik eindelijk van de 4gig limiet van fat32 af
Wat is het verbruik van de zotac eigenlijk?

• thunder8

thunder8

Het verbruik van een Zacate systeem als de AD02 zal op ongeveer 25-30W liggen tijdens het film kijken ex verbruik van de HDD. Het blijkt zelfs dat XBMC zelf meer verbruikt dan een film kijken onder XBMC. Tenminste, dat zijn de gegevens die ik lees op het XBMC forum.

DTS-HD zou mogelijk moeten zijn met een Zacate systeem, maar dan moet het wel in de stream zitten. Daarnaast is volgens mij XBMC zelf nog niet klaar om dit door te zetten met bitstreaming naar je versterker. Dit zou met een volgende versie opgelost worden.

Ik ben mezelf ook nog heel erg aan het inlezen in de materie, daar er erg veel mogelijkheden zijn met een HTPC draaiende onder XBMC.

• thunder8

thunder8

Ik heb antwoord gehad van Zotac over de Memory QVL. Hieronder de lijst met geheugen dat zeker werkt:

ZOTAC ZBOX-AD02/ ZBOX-AD02-PLUS

BRAND Part no. type* size memory chips
SamSung M471B2874EH1 DDR3-1066 1GB 8
Crucial MT4JSF12864HZ DDR3-1333* 1GB 4
SamSung M471B2873FHS DDR3-1333* 1GB 8
Hynix HMT312S6BFR6C DDR3-1333* 1GB 4
SamSung M471B5673EH1 DDR3-1066 2GB 16
SamSung M471B5673FH0 DDR3-1066 2GB 16
Kingston KVR1333D3S9/2G DDR3-1333* 2GB 16
Crucial MT8JSF25664HZ DDR3-1333* 2GB 8
Hynix HMT325S6BFR8C DDR3-1333* 2GB 8
SamSung M471B5273CH0-CF8 DDR3-1066 4GB 16
SamSung M471B5273BH1 DDR3-1333* 4GB 16
A-DATA AD3S1333C4G9-R DDR3-1333* 4GB 16

*DDR3-1333 Memory tested at 1066MHz.

• energizer23
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-04 12:01
Loper77 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:13:
Inmiddels de Xtreamer Ultra preorder geannuleerd (ging zonder problemen), ....
Hoe heb je dat precies gedaan? Waar? Ik ga die van mij ook annuleren denk ik...

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-05 12:46

burgt

Starbass

marz01 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 17:08:
Nadeel van de dune is de lelijke interface en lipsync problemen en voorkeur voor ext3 format usb schijven.
de dune d2 komt pas in kwartaal3 metnieuwe processor wat hopelijk veel verbeteringen geeft en de mogelijkheid voor xbmc?
Als je de D1 bij een dealer hebt gekocht kun je deze updaten naar D2 , maar dat is niet de nieuwe sigma chip die XBMC ondersteund, maar een snellere variant van de versie die er nu in zit.

We would like to inform our users that for all the new models of our players including Dune HD Max, Dune HD Smart B1 / H1 / D1, in the future they will be able to upgrade the main boards of these players in any of our authorized service centers (distributor place in corresp. country) with changing the current main board on 8642 chip to the board with 8646 chip. Of course, all the advantages of 8646 architecture will be available to our users this way: including 1Gbit Ethernet and faster Blu-ray discs and images loading because of the 800MHz speed of those new chips.

linkje

Als dit wel een update werd naar de SMP8910 / SMP8760, dan had ik nu ook de dune d1/b1 gekocht.

Maar deze zotac bordjes zijn ook wel intressant.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-06 15:28
modelstudent schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 11:50:
[...]

vs

hier een rievew van de E-350 tegen verschillende cpu's waaronder de CULV van intel.
http://www.anandtech.com/...0-msi-x370-sony-vaio-yb/4

[Voor 5% gewijzigd door aegis op 30-03-2011 13:49]

https://bettyskitchen.nl

• modelstudent
aegis schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 13:49:
[...]

hier een rievew van de E-350 tegen verschillende cpu's waaronder de CULV van intel.
http://www.anandtech.com/...0-msi-x370-sony-vaio-yb/4
ziet er erg goed uit! doet me weer meer naar de zotac neigen :)
de plus versie ondertussen in belgie gevonden (leverbaar) voor 303€ (dus met 2GB ram & 250GB HD)

[Voor 12% gewijzigd door modelstudent op 30-03-2011 23:40]

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:37
Linkje?
modelstudent schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 23:11:
[...]

ziet er erg goed uit! doet me weer meer naar de zotac neigen :)
de plus versie ondertussen in belgie gevonden (leverbaar) voor 303€ (dus met 2GB ram & 250GB HD)

• modelstudent
http://www.ldlc.be/fiche/PB00112911.html

op die duitse pricewatcher die ik eerder plaatste is ie trouwens al in 4 winkels te koop ondertussen, waarvan 3 met een prijs van 190-200 voor de barebone

[Voor 31% gewijzigd door modelstudent op 31-03-2011 12:17]

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

Hoe werkt dit precies?

Want ik heb nu voor het afspelen van mijn HD films een mede8er en werkt tot nu toe erg goed!
Maar ondertussen zit ik altijd nog te kijken er nog leuke interessante spelers uitkomen en deze spreekt me wel aan.

Alleen vraag ik me af hoe dit nou werkt, wil namelijk wel minsters een grote hardeschijf erin of eraan hangen waar ik mijn HD films op kan zetten :)

• modelstudent
Grudgie schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 17:08:
Hoe werkt dit precies?

Want ik heb nu voor het afspelen van mijn HD films een mede8er en werkt tot nu toe erg goed!
Maar ondertussen zit ik altijd nog te kijken er nog leuke interessante spelers uitkomen en deze spreekt me wel aan.

Alleen vraag ik me af hoe dit nou werkt, wil namelijk wel minsters een grote hardeschijf erin of eraan hangen waar ik mijn HD films op kan zetten :)
die is eigenlijk gewoon een kleine pc, die je ofwel met , ofwel zonder interne HD koopt; Daarop zet je windows, en draai je dan xbmc of boxee of iets dergelijks :)

• Grudgie

Grudgie

modelstudent schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 22:20:
[...]

die is eigenlijk gewoon een kleine pc, die je ofwel met , ofwel zonder interne HD koopt; Daarop zet je windows, en draai je dan xbmc of boxee of iets dergelijks :)
Ohh.. oke! Werkt dat fijn? Dus ik kan ook gewoon de films op mijn eigen pc zetten en via netwerk bij de films komen. Is dat handiger? Dan hoef ik ook geen hardeschijf voorin de Zotac zeg maar te kopen. :)

• modelstudent
Grudgie schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 22:39:
[...]

Ohh.. oke! Werkt dat fijn? Dus ik kan ook gewoon de films op mijn eigen pc zetten en via netwerk bij de films komen. Is dat handiger? Dan hoef ik ook geen hardeschijf voorin de Zotac zeg maar te kopen. :)
streamen is inderdaad altijd mogelijk. Wel belangrijk dat er een snelle verbinding tussen beide pc's is natuurlijk (vooral voor HD afspelen)

• Grudgie

Grudgie

modelstudent schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 22:49:
[...]

streamen is inderdaad altijd mogelijk. Wel belangrijk dat er een snelle verbinding tussen beide pc's is natuurlijk (vooral voor HD afspelen)
Gbit netwerk moet wel volstaan :)

• thunder8

thunder8

Grudgie schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 22:39:
[...]

Interne HDD is wel nodig, om windows op te zetten en daarnaast dus XBMC. Maar als je je films van het netwerk haalt, is een kleine HDD genoeg. Eventueel kan je voor een SSD gaan van 32 of 64GB, dan heb je meer dan genoeg ruimte voor W7+XBMC. Opstarten gaat dan ook een stukkie sneller ;)

• marz01
eerst duitse test
http://www.hartware.net/review_1260_6.html
Fazit

Die Zotac ZBOX AD02 ist ein toller Barebone für den Alltag, der in der Plus-Variante mit einer 250-GByte-Festplatte und bereits eingebauten 2 Gigabyte DDR3-1066 SO-DIMM aufwartet. Die Leistungsaufnahme ist vor allem im Leerlauf extrem niedrig, allerdings wird auch auf ein optisches Laufwerk verzichtet. Die Verarbeitung unseres Exemplars war nicht auf höchstem Niveau, dennoch entsteht ein solider Eindruck. der keine Bedenken aufkommen lässt. Dank eSATA und USB 3.0 gibt es kaum Grenzen, was die Erweiterbarkeit mit Massenspeichern angeht.

Ob es nun der Barebone ohne HDD und RAM wird, hängt stark vom Interesse des Kunden ab. Sicherlich machen sich eine SSD und 4 GByte Speicher besser als die doch recht langsame Festplatte. Dennoch ist diese quasi lautlos und überträgt keinerlei Vibrationen und ist daher eine gute Wahl für einen Zweitrechner. Denn wenn wirklich mal CPU-Leistung gefragt ist, stellt AMDs Zacate APU kaum eine Referenz dar. Dafür muss man sich in anderen Leistungsklassen umsehen.

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-05 13:00
Ik overweeg zelf de Zotac ZBOX HD-ID11 aan te schaffen. Volgens mij kan deze alles wat ik wil! Ik denk aan de volgende hardware als combinatie:

-SD kaart om XBMC live op te zetten
-Kingston of ander merk 2GB DDR2 800 Module (25 euro)
-e-Sata behuizing voor mijn 3,5" 1TB disk.

Het heeft twee voordelen en een nadeel om die harddisk zo te regelen. Het scheelt de aankoop van een nieuwe en ik kan op deze manier de disk meenemen naar vrienden. Het nadeel is dat hij niet ingebouwd zit, maar ik vind dat persoonlijk niet zo erg.

Zeg ik het nou goed en heb ik zo voor +/- 180 euro een goeie machine om XBMC Live op te draaien?

Ik gebruik nu een ACRyan PlayonHD mini voor films en een Squeezebox Classic voor muziek. Het idee is om beide te verkopen en dit aan te schaffen.

Ik ben al redelijk ervaren in XBMC en vind het met een woord geweldig. Het grootste belang wat ik er bij heb is dat ik hier wel fatsoenlijk mee kan youtubben (en andere online media jaja). Bovendien werkt dit ook beter om afbeeldingen van vakanties bijvoorbeeld op te bekijken. Hij moet natuurlijk wel stil zijn, maar ik ga er vanuit dat dit redelijk het geval is met de nieuwste bios en mede door het feit dat ik de ruimte van de HDD leeg laat.

Bediening wil ik doen via Android en eventueel een MCE remote voor het gemak.

Als iemand nog commentaar heeft op mijn setup hoor ik het graag. Ik wil overigens geen windows erop hebben omdat me dat het gevoel geeft dat het een computer is. Het lijkt me ideaal om alleen XBMC erop te hebben.

[Voor 27% gewijzigd door justin_ti op 04-04-2011 14:28]

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:39

jacobras

Developer

Is er ergens een productcatalogus van Zotac opgedeelt in categorieën? Volgens is het modelnummer ongeveer zo te verklaren:

code:
1
2
3
4
AD = AMD Athlon
NS = single-core processor
DS = dual-core processor
ID = ION-platform

Zie ik het goed dat Zotac geen ZBOX'en levert met ingebouwd iR-oogje?

De HD-ID40 ziet er goed uit, lijkt het meest vergelijkbaar Xtreamer Ultra (beide Atom D525 met Intel NM10 Express chipset) die ik in pre-order heb.

[Voor 25% gewijzigd door jacobras op 06-04-2011 17:26]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

• modelstudent
jacobras schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:22:
Is er ergens een productcatalogus van Zotac opgedeelt in categorieën? Volgens is het modelnummer ongeveer zo te verklaren:

code:
1
2
3
4
AD = AMD Athlon
NS = single-core processor
DS = dual-core processor
ID = ION-platform

Zie ik het goed dat Zotac geen ZBOX'en levert met ingebouwd iR-oogje?

De HD-ID40 ziet er goed uit, lijkt het meest vergelijkbaar Xtreamer Ultra (beide Atom D525 met Intel NM10 Express chipset) die ik in pre-order heb.
denk dat er idd geen ingebouwd IR in zit. Nuja, valt wel een mouw aan te passen.
De AMD is toch interessanter? Die presteert toch een pak beter?

• jacobras

jacobras

Developer

modelstudent schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:28:
[...]

denk dat er idd geen ingebouwd IR in zit. Nuja, valt wel een mouw aan te passen.
De AMD is toch interessanter? Die presteert toch een pak beter?
Ik heb geen idee, ben nog druk aan het vergelijken ;). Zotac maakt het niet erg makkelijk met hun niet-filterbaar productoverzicht.

Even een update van die productcodes van ze:
code:
1
2
3
AD = AMD Athlon
HD-IDxx = ION2-platform
HD-Nxx = ION-platform

En de HD-ID40, HD-Nxx en AD02 zijn volgens een video van CeBIT 2011. Volgens mij wordt in die video trouwens heel mooi uitgelegd wat de verschillen tussen de modellen zijn. Iemand zin om te ondertitelen? :P

[Voor 34% gewijzigd door jacobras op 06-04-2011 18:10]

• jacobras

jacobras

Developer

@modelstudent: heb jij trouwens al de AD02 besteld?

Overigens lijkt de HD-ID41 me beter vergelijkbaar met de Ultra, aangezien die ook DDR3 ondersteund (ten opzichte van DDR2 bij de ID40).

Ben nu nog de ID-41 en de AD02 aan het vergelijken. Hier de belangrijkste verschillen:

ZBOX ID-41ZBOX AD02
CPU:Intel® Atom™ D525 (dual-core) (1.8 GHz)AMD E-350 APU Platform (dual-core) (1.6 GHz)
Grafisch:ION2 w/512MB DDR3AMD Radeon™ HD 6310
Memory speed:800 MHz.1066 MHz.
3D API:DirectX 10.1 + OpenGL 3.2DirectX 11 + OpenGL 4.0
SATA poort:3.0 Gbps6.0 Gbps
Koeling:Active fanGeen?

Zo op papier lijkt de AD02 dus sneller, maar ik ben nog reviews aan 't zoeken.

Update:
Hier een mooie review waarin de E350 met HD6310 vergeleken wordt met het Zotac ION en NG-ION (next-gen ION, dus ION2) platform: http://www.anandtech.com/...pplants-ion-for-miniitx/5 .

[Voor 11% gewijzigd door jacobras op 06-04-2011 22:17]

• modelstudent
jacobras schreef op woensdag 06 april 2011 @ 21:24:
@modelstudent: heb jij trouwens al de AD02 besteld?

Overigens lijkt de HD-ID41 me beter vergelijkbaar met de Ultra, aangezien die ook DDR3 ondersteund (ten opzichte van DDR2 bij de ID40).

Ben nu nog de ID-41 en de AD02 aan het vergelijken. Hier de belangrijkste verschillen:

ZBOX ID-41ZBOX AD02
CPU:Intel® Atom™ D525 (dual-core) (1.8 GHz)AMD E-350 APU Platform (dual-core) (1.6 GHz)
Grafisch:ION2 w/512MB DDR3AMD Radeon™ HD 6310
Memory speed:800 MHz.1066 MHz.
3D API:DirectX 10.1 + OpenGL 3.2DirectX 11 + OpenGL 4.0
SATA poort:3.0 Gbps6.0 Gbps
Koeling:Active fanGeen?

Zo op papier lijkt de AD02 dus sneller, maar ik ben nog reviews aan 't zoeken.
ik heb wel al wat testresultaten gezien, en de amd fusion (ad-02 dus) doet het toch wel significant beter dan de atom 2. Heb de AD-02 nog niet besteld, gezien die momenteel nog beperkt leverbaar is. De grote export vanuit de fabrieken zou blijkbaar volgende week (ik dacht de 13e) starten, dus veel kans dat hij dan in allerlei winkels verschijnt. Ik zal hem normaal wel vrij snel bestellen dan, en er windows 7 & xbmc op gaan draaien

• jacobras

jacobras

Developer

modelstudent schreef op woensdag 06 april 2011 @ 22:17:
[...]

ik heb wel al wat testresultaten gezien, en de amd fusion (ad-02 dus) doet het toch wel significant beter dan de atom 2. Heb de AD-02 nog niet besteld, gezien die momenteel nog beperkt leverbaar is. De grote export vanuit de fabrieken zou blijkbaar volgende week (ik dacht de 13e) starten, dus veel kans dat hij dan in allerlei winkels verschijnt. Ik zal hem normaal wel vrij snel bestellen dan, en er windows 7 & xbmc op gaan draaien
De (E-350 i.c.m. HD6310 lijkt inderdaad beter:
Brazos supports Dolby TrueHD and DTS-HD MA bitstreaming over HDMI. From a feature standpoint, Brazos is even more complete than ION.
Overigens kan ik nog geen reviews vinden van de AD02, behalve een YouTube filmpje.

Update:
Hm, die AD03 is voor zover ik kan zien de AD02 + een Blu-ray drive, verder precies hetzelfde. Deze review zou dus voor beide producten moeten gelden: http://hothardware.com/Re...nd-Gigabyte-E350s-Tested/ . In die review (aanrader!) is ook het stroomverbruik gemeten, vermelden ze dat 1080p playback probleemloos gaat (wel pieken naar 75% van cpu usage, maar dat zou niet erg moeten zijn verder). Oh ja, de review heeft ook benchmarks van de Zotac HD-ID34.

Update:
Ik denk dat ik eruit ben: Xtreamer Ultra cancellen en Zotac ZBOX AD02 bestellen :)

Hier nog een interessante video van de AD03 in werking: ZOTAC ZBOX Blu-ray AD03 / AD03 Plus Video Podcast. Beetje lame dat ze Farmville gaan spelen, maar goed :P.

Update:
Eerst maar eens de ZBOX AD02 toegevoegd aan de Pricewatch, als hij erin staat zal ik 'm koppelen aan dit topic :).

[Voor 35% gewijzigd door jacobras op 07-04-2011 00:57]

• modelstudent
Heb hier al eens een paar shops getoond waar ze hem verkopen. Komt neer op zo'n 200€ voor de barebone, 280 voor de plus geloof ik. Zou em waarschijnlijk barebone kopen, met 1 TB HD & 4GB DDR3 erin.

Het enige dat ik jammer vind is dat ik eigenlijk 2TB HD nodig zou hebben om er echt alles op te krijgen. Dan moet ik al met een externe HD gaan werken, en dat is maar irritant als je nog extra zaken moet meeslepen (draagbaarheid is vrij belangrijk voor mij). Dat is de enige reden waarom ik soms nog wat twijfel aan een andere htpc, waar een 3,5" HD in past.

• jacobras

jacobras

Developer

Tja, dat is voormij geen probleem aangezien ik een NAS heb (Synology, aanrader ;) ). De Zotac AD02 is aan de pricewatch toegevoegd, heb 'm aan dit topic gekoppeld.

Ik twijfel persoonlijk trouwens nog of ik niet beter voor een zelfbouw HTPC kan gaan in verband met uitbreidbaarheid en (niet veel volgens mij) prijsverschil met de ZBOX.

[Voor 44% gewijzigd door jacobras op 07-04-2011 12:12]

• modelstudent
NAS heb ik ook, maar kan ik niet zomaar meenemen. Ik zou em oa naar mijn werk geregeld eens meenemen voor de media die erop staat. Vandaar dat ik overweeg om zelf ook een htpc samen te stellen, maar jammer heb ik daar helemaal niks van ervaring in :)

• PegOpDeWeg
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-04 12:02

PegOpDeWeg

eej wasup?

jacobras schreef op donderdag 07 april 2011 @ 00:04:
[...]

Hier nog een interessante video van de AD03 in werking: ZOTAC ZBOX Blu-ray AD03 / AD03 Plus Video Podcast. Beetje lame dat ze Farmville gaan spelen, maar goed :P.
In het Youtube filmpje staat in de oranje overlay tekst dat hij niet compatible is met Notebook SSD's. Dat is wel jammer dan, scheelt een stuk aan snelheid.

"It's better to burn out, then fade away"

• jacobras

jacobras

Developer

PegOpDeWeg schreef op donderdag 07 april 2011 @ 12:40:
[...]

In het Youtube filmpje staat in de oranje overlay tekst dat hij niet compatible is met Notebook SSD's. Dat is wel jammer dan, scheelt een stuk aan snelheid.
Bij normale schijven is een 'notebook'-versie trager dan een normale versie, geldt dat ook niet voor SSD's? Enige wat jammer is dat die niet kunnen is dan het lagere energieverbruik, minder afgegeven warmte en een lager geluidsniveau, lijkt me.

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-06 10:37
Dat geldt alleen voor de 2e mini pci-express poort, eerder hoor je ze zeggen dat je er gewoon een ssd in kunt stoppen als harddrive.

• xoun
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-03 11:59
Was eerst ook aan het kijken naar de Xtreamer Ultra, maar ben vanwege alle perikelen inmiddels ook geneigd over te stappen naar het Zotac kamp. Wil het systeem vooral als streamer gebruiken icm XBMC waarbij alle data op mijn Synology NAS staat. Wil er dus een kleine SSD inzetten. Ik ben niet gecharmeerd van de streamers op de markt (lelijke GUI) en wil dus wat meer vrijheid en gebruiksgemak.

Klopt het nu dat de AD02 (waarschijnlijk) wel sneller is dan de ID41, maar de laatste wel XBMC Live ondersteunt en je bij de eerste alleen XBMC op een ander OS (ubuntu/Win7) kan draaien?

Patrick Stewart:"So you are not married, you don't have a girlfriend AND you've never seen Star Trek?"

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-06 22:39
Wat is een "notebook SSD"? Heeft dit betrekking op de dikte van de SSD (9,5 mm vs 12mm o.i.d.)?

[Voor 57% gewijzigd door AmonTobin op 08-04-2011 12:18]

• diet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-04 11:44
De Xtreamer Ultra begint minder interessanter te worden hoe meer ik lees over de Zotac Zbox.
Er zijn alleen te veel modellen maar dat zal marketingtechnisch wel aantrekkelijk zijn.

Doel:
Via Windows7 een filmpje of audio kunnen afspelen in alle mogelijke formaten. Verder is de optie om een beetje te browsen en youtube filmpjes te kunnen kijken een must.
Dit kan volgens mij al prima met de HD-ID11 maar kijkend naar de toekomst is de HD-ID41 wellicht interessanter door USB3.
Geen IR oogje is geen probleem gezien ik toch voor een RF afstandsbediening ga.

Lastig lastig allemaal. Heeft er iemand tips?

• thunder8

thunder8

Kijkend naar de toekomst zou ik momenteel voor de AD02 gaan. Dit is het nieuwste platform, wat meer toekomst perpectief heeft dan een chipset van Intel momenteel. Als het goed is, komt er dit jaar een nieuwe set van Intel die ook zeker weer zijn weg zal vinden in deze kleine boxjes. Maar momenteel is het Zacate platform van AMD het meest interessant, zeker als je Windows 7 op je box wil draaien.

• diet
thunder8 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 13:54:
Kijkend naar de toekomst zou ik momenteel voor de AD02 gaan. Dit is het nieuwste platform, wat meer toekomst perpectief heeft dan een chipset van Intel momenteel. Als het goed is, komt er dit jaar een nieuwe set van Intel die ook zeker weer zijn weg zal vinden in deze kleine boxjes. Maar momenteel is het Zacate platform van AMD het meest interessant, zeker als je Windows 7 op je box wil draaien.
Dat was inderdaad ook nog een optie die ik na wilde kijken. Is deze ondertussen al fatsoenlijk leverbaar en zijn er ook al ervaringen mee van andere Tweakers?
Verder kan ik ook nergens zien wat het stroomverbruik is. Van de ION weet ik dat dat ze vrij zuinig (kunnen) zijn.
Waarom kom ik de Asrock 3D152D eigenlijk niet tegen in het huidige topic als alternatief?

• jacobras

jacobras

Developer

diet schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 21:09:
[...]

Verder kan ik ook nergens zien wat het stroomverbruik is. Van de ION weet ik dat dat ze vrij zuinig (kunnen) zijn.
De AD03 (= de AD02 + een Blu-ray speler) verbruikt onder load gemiddeld zo'n 23W, afgaande op deze review.

• thunder8

thunder8

diet schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 21:09:
[...]

Dat was inderdaad ook nog een optie die ik na wilde kijken. Is deze ondertussen al fatsoenlijk leverbaar en zijn er ook al ervaringen mee van andere Tweakers?
Waarom kom ik de Asrock 3D152D eigenlijk niet tegen in het huidige topic als alternatief?
Zelfbouwers Zacate systemen claimen verbruikscijfers van 28W in XBMC Idle en 23W bij het kijken van films (Ja XBMC menu's zijn heavy on the load) Dus qua cijfers redelijk vergelijkbaar met een ION(2) platform. Helaas is de AD02 nog niet echt leverbaar, van mij mag het intussen wel een keer. Waarom de Asrock niet als alternatief in dit topic? Misschien omdat het hier over Zboxes gaat van Zotac en niet over ASrock? ;)

• diet
thunder8 schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 07:42:
[...]

Misschien omdat het hier over Zboxes gaat van Zotac en niet over ASrock? ;)
Daar heb je een goed punt!
volgens hardware.nl is er een verwachte levertijd van 11 dagen. Dus.. wie weet gaat het er snel van komen.
Gezien ik eigenlijk al veels te lang opzoek ben naar een betaalbaar htpc die voldoende ballen heeft voor 1080p, zou dit hem nog wel eens kunnen worden.

• modelstudent
diet schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 11:11:
[...]

Daar heb je een goed punt!
volgens hardware.nl is er een verwachte levertijd van 11 dagen. Dus.. wie weet gaat het er snel van komen.
Gezien ik eigenlijk al veels te lang opzoek ben naar een betaalbaar htpc die voldoende ballen heeft voor 1080p, zou dit hem nog wel eens kunnen worden.
vanaf 13/14 april gingen ze verspreid beginnen worden. Staat oa. ook al op conrad.de meen ik me te herinneren (zie de duitse pricewatch post van me eerder dit topic).
Je kan trouwens ook altijd voor een htpc gaan met dezelfde specs maar een iets grotere behuizing (mini ITX).
voor 340 heb je de E350 processor met 4GB ram & 1 TB ingebouwd en ook nog een ingebouwde dvdspeler/schrijver.
Zelf een iets zwaarder systeem gekocht, met het oog om er ook oudere games op te kunnen spelen
i5 2500k met 4GB 1333 DDR3 RAM, dvd schrijvertje, 2TB HD, kaartlezer,... in mini ITX.

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 14:12
Hmm nu staat er iig op Conrad.de:
Lieferbar ab 26.04.2011

Dus het duurt nog even...

Wat ik trouwens tof aan dit apparaat vind is dat ik het later weg kan bouwen achter mijn TV! :)
Aangezien ik toch een RF ab heb komt dat allemaal wel goed uit.

[Voor 48% gewijzigd door Eypo op 09-04-2011 13:32]

• diet
joris1989 schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 13:31:
Lieferbar ab 26.04.2011

Wat ik trouwens tof aan dit apparaat vind is dat ik het later weg kan bouwen achter mijn TV! :)
26 april Is te overzien lijkt me.
Merkwaardig dat er bij de oudere modellen verschil in prijs zit bij tussen Conrad.nl en Conrad.de 8)7

• diet
modelstudent schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 11:44:
[...]

vanaf 13/14 april gingen ze verspreid beginnen worden. Staat oa. ook al op conrad.de meen ik me te herinneren (zie de duitse pricewatch post van me eerder dit topic).
Je kan trouwens ook altijd voor een htpc gaan met dezelfde specs maar een iets grotere behuizing (mini ITX).
voor 340 heb je de E350 processor met 4GB ram & 1 TB ingebouwd en ook nog een ingebouwde dvdspeler/schrijver.
Zelf een iets zwaarder systeem gekocht, met het oog om er ook oudere games op te kunnen spelen
i5 2500k met 4GB 1333 DDR3 RAM, dvd schrijvertje, 2TB HD, kaartlezer,... in mini ITX.
Daar heb ik ook aan zitten denken maar ik zoek in deze juist het gemak van een klein, zuinig en bijelkaar-afgestemd-setje. Een dvd/br speler heb ik verder niet nodig dus het kan ook echt klein zijn :)
Ik ga even geduld hebben en wachten op de ad02 die ik toch wel erg sexy vind.

• marz01
[b][message=Zelf een iets zwaarder systeem gekocht, met het oog om er ook oudere games op te kunnen spelen
voor dat geld kan je ook een dell laptop kopen met een nieuwe i3/i5 processor en windows7.

Ik denk een zelfbouw project toch leuker/goedkoper/makkelijker uptegraden is

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-06 12:14
De AD02 is vergeleken met de ND22 (intel celeron su2300) toch wel trager?
Ben zo langzamerhand op zoek naar een dedicated xbmc systeem wat klein is en toch snel genoeg om xbmc perfect te draaien. (Als ik een 1080p film afspeel moeten de menu's ook nog vloeiend verlopen in alle skins)

• thunder8

thunder8

warcow schreef op woensdag 13 april 2011 @ 21:31:
De AD02 is vergeleken met de ND22 (intel celeron su2300) toch wel trager?
Ben zo langzamerhand op zoek naar een dedicated xbmc systeem wat klein is en toch snel genoeg om xbmc perfect te draaien. (Als ik een 1080p film afspeel moeten de menu's ook nog vloeiend verlopen in alle skins)
Is dat wel zo? De ND22 beschikt over een 1.2Ghz Celeron en ION graphics. De AD02 een 1.6Ghz DualCore en 6130 ATI kaart. Als je de bare specs naast elkaar legt, zou de AD02 er beter uit moeten springen.

Op XBMC.org forum lees is dat de enige skin waar het Zacate platform (dus ook de AD02) problemen mee heeft, is de Aeon MQ skin. Dit is volgens mij 1 van de zwaarste skins die er is en die wordt niet vloeiend weergegeven door het AMD systeem. Maar vraag me af of de ND22 hier net zo goed problemen mee heeft. Daarnaast zit je met een ION systeem nog met het probleem dat je 24p modus niet lekker aan het draaien krijgt. Voordeel is dan wel weer dat de live XMBC wel weer werkt op de ND22 en (nog) niet op de AD02.

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:00
thunder8 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 07:17:
[...]

Is dat wel zo? De ND22 beschikt over een 1.2Ghz Celeron en ION graphics. De AD02 een 1.6Ghz DualCore en 6130 ATI kaart. Als je de bare specs naast elkaar legt, zou de AD02 er beter uit moeten springen.

Op XBMC.org forum lees is dat de enige skin waar het Zacate platform (dus ook de AD02) problemen mee heeft, is de Aeon MQ skin. Dit is volgens mij 1 van de zwaarste skins die er is en die wordt niet vloeiend weergegeven door het AMD systeem. Maar vraag me af of de ND22 hier net zo goed problemen mee heeft. Daarnaast zit je met een ION systeem nog met het probleem dat je 24p modus niet lekker aan het draaien krijgt. Voordeel is dan wel weer dat de live XMBC wel weer werkt op de ND22 en (nog) niet op de AD02.
Atom heeft toch geen problemen met 24p ik dacht dat alleen de i3 dit probleem kende?

• thunder8

thunder8

Zover ik weet is het voornamelijk een probleem van het ION platform zelf en heeft het niet zozeer te maken met de Atom an sich. Maar zover ben ik er ook niet in thuis, om eerlijk te zijn. Het is alleen wel een functie die ik eigenlijk altijd gebruik op mijn mediaplayer, dus zit ik er wel op te wachten dat deze functie goed werkt op de vervanger van mijn mediaplayer.

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:00
thunder8 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 12:14:
Zover ik weet is het voornamelijk een probleem van het ION platform zelf en heeft het niet zozeer te maken met de Atom an sich. Maar zover ben ik er ook niet in thuis, om eerlijk te zijn. Het is alleen wel een functie die ik eigenlijk altijd gebruik op mijn mediaplayer, dus zit ik er wel op te wachten dat deze functie goed werkt op de vervanger van mijn mediaplayer.
Oke het is voor mij ook een vereiste dat 24p goed weergegeven word.
Ik heb nu een popcornhour a200 die speelt perfect 24p af.
Het is voor mij een vereiste dat me volgende HTPC of mediaplayer dit ook kan.
De popcorn gaat naar de slaapkamer.

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-06 12:14
YouTube: ZOTAC ZBOX Blu-ray AD03 / AD03 Plus Video Podcast

Een verkoop-praatje over de AD02/AD03 (plus).
Ze demonsteren ook xbmc met de aeon skin. :) (Wel onder windows, onder linux schijnt het niet te werken nog)

[Voor 11% gewijzigd door warcow op 14-04-2011 22:52]

• thunder8

thunder8

joris1989 schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 13:31:
Lieferbar ab 26.04.2011

Ook in de NL shop nu: Conrad.nl 229€

[Voor 55% gewijzigd door thunder8 op 15-04-2011 14:18. Reden: Link aangepast, hopen dat ie werkt.]

• Rub3s
  • Laatst online: 31-05 14:01

Rub3s

+3 , omdat het kan

http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=873490
directe link is geen directe link =.=

[Voor 33% gewijzigd door Rub3s op 15-04-2011 12:20]

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-06 12:59

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• diet
Deze dan....
http://tinyurl.com/zobox-ad02

Dichterbij kom ik niet

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

dat is die van thunder8 :P

het lijkt wel alsof het product nog niet volledig in het informatie systeem zit o.i.d.

hij is namelijk ook nog NIET hier te vinden: http://shop.conrad.nl/com...rs/booksize-barebone-pcs/

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-06 12:59
Werkt ook niet.
Waardeloze site van Conrad.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• thunder8

thunder8

Lekker dan. :S

Maar als je zoekt op AD02, vind je zowel de barebone als de plusversie. Kosten: 229€ voor de barebone en 305€ voor de Plus. Wordt tijd dat andere shops de prijzen ook bekend gaan maken, dan kunnen we zoeken naar de goedkoopste ;)

• diet
Mr_Blobby schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 12:39:
[...]

Werkt ook niet.
Waardeloze site van Conrad.
wtf.... dit werkte toen straks prima!
vraag me af hoe ze dat doen...

[Voor 7% gewijzigd door diet op 15-04-2011 19:50]

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-01 00:39
blijf het jammer vinden dan die ZBOX-AD03 niet zonder blu-ray tekoop is.
ik vind die kast toch veel mooier als die AD02 :(

maar om nu 380 te betalen omdat ik de kast mooi vind :P
blu-ray schijfje koop ik voorlopig toch nog niet.

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

• hanshee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-06 14:12
Proxx schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 14:59:
blijf het jammer vinden dan die ZBOX-AD03 niet zonder blu-ray tekoop is.
ik vind die kast toch veel mooier als die AD02 :(

maar om nu 380 te betalen omdat ik de kast mooi vind :P
blu-ray schijfje koop ik voorlopig toch nog niet.
Je kan ook kijken naar een ASRock Nettop 3D Ion 152D, 2/320GB, Zwart. Net vandaag gekocht. Mooi kastje, stil en draait goed met XBMC (Windows 7). Keuze tussen DVD of Blue-ray speler.

Ben er zeer tevreden over so far. Net lekker The Green Hornet zitten kijken.... :)

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Persoonlijk vind ik een fusion systeem wel mooier dan een ion systeem, het heeft alleen wel minder support. Verder fusion>ion

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-01 00:39
support wordt nog aan gewerkt lijkt me. dus daar zou ik ook niet teveel zorgen voer maken.

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

• thunder8

thunder8

Denk ook wel dat het Fusion platform in de toekomst meer ondersteund gaat worden, vooral door de XBMC Community. :)

• Die Bruine
  • Laatst online: 00:11
AD02 leverbaar vanaf de 26ste gaat 'm niet worden. Ik heb een 5.1 set zonder spdif en met drie aansluitingen. De ZBOX' hebben alleen een digital out of enkelvoudig analoog. Jammer maar helaas, het feest gaat voor mij dan niet door. Om nu ook nog een andere speakerset te kopen gaat mij te ver. Toch wel spijtig. Want met 30WATT max leek het mij wel een goede investering.

Of... misschien maar eens zo een Sweex kastje ernaast. Heb ik tenminste ook digital in, handig voor Ziggo digi-tv.

[Voor 90% gewijzigd door Die Bruine op 18-04-2011 14:39. Reden: rephrase en teveel "gejammer"]

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• diet
Die Bruine schreef op maandag 18 april 2011 @ 13:26:
....
Of... misschien maar eens zo een Sweex kastje ernaast. Heb ik tenminste ook digital in, handig voor Ziggo digi-tv.
Ehm.... Sweex kastje?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-06 21:00
gisteren de hd-id11 binnen gekregen.
Omdat ik de kosten laag wou houden (slaapkamer apparaat) heb ik er een 4gb class 10 sd-kaart in gestopt met openelec erop. Ik had nog 1gb so-dimm uit een netbook liggen en blijkbaar voldoet dat prima. samen met een mce remote van marktplaats heb ik nu voor weinig een perfect draaiende xbmc machine.

• thunder8

thunder8

Na het blijven lezen van het forum op XBMC.org, begin ik toch te twijfelen aan het Zacate platform. Voor het afspelen van de media is er geen enkel probleem, maar ik wil met die machine eigenlijk ook me usenet downloads regelen, zodat ik me desktop uit kan gaan zetten. En ik denk dat de E350 daar niet genoeg power voor heeft om het snel genoeg te kunnen doen. Ik lees meer en meer over een I2200 Intel, die gewoon wat meer power in huis heeft voor dergelijke taken. Choices choices .... ;)

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-06 05:07
thunder8 schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 12:04:
Na het blijven lezen van het forum op XBMC.org, begin ik toch te twijfelen aan het Zacate platform. Voor het afspelen van de media is er geen enkel probleem, maar ik wil met die machine eigenlijk ook me usenet downloads regelen, zodat ik me desktop uit kan gaan zetten. En ik denk dat de E350 daar niet genoeg power voor heeft om het snel genoeg te kunnen doen. Ik lees meer en meer over een I2200 Intel, die gewoon wat meer power in huis heeft voor dergelijke taken. Choices choices .... ;)
Ik zit met hetzelfde probleem. Een systeem dan goed kan afspelen, maar ook goed met usenet en uitpakken overweg kan.

Zit nog te denken aan de ZBOX AD03. Weet iemand hier misschien of deze ook voor usenet gebruik geschikt is?

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

• thunder8

thunder8

Hugo schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 12:40:
[...]

Ik zit met hetzelfde probleem. Een systeem dan goed kan afspelen, maar ook goed met usenet en uitpakken overweg kan.

Zit nog te denken aan de ZBOX AD03. Weet iemand hier misschien of deze ook voor usenet gebruik geschikt is?
AD03 is een AD02 met BluRay speler, dus geen snellere machine.

Usenet komt bij mij met 120Mbit binnen en als het systeem daarnaast ook nog moet rarren en parren, dan denk ik dat de E350 gewoon power te kort komt. Zelfs mijn desktop met een E6750 DualCore en Win7 heeft daar behoorlijk moeite mee.

• diet
thunder8 schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 13:12:
[...]

Usenet komt bij mij met 120Mbit binnen en als het systeem daarnaast ook nog moet rarren en parren, dan denk ik dat de E350 gewoon power te kort komt. Zelfs mijn desktop met een E6750 DualCore en Win7 heeft daar behoorlijk moeite mee.
Ik denk dat heel veel machines daar toch wel moeite mee moeten hebben.
Ik heb hier een oude amd3500 staan en die kan wat mij betreft prima overweg met rar of par. Zo'n e350 chipje is sneller dan die amd3500. Tuurlijk het kan altijd sneller maar daar heb je zo'n e350 niet voor.
Het meest irritante is eigenlijk dat je net zo lang blijft zoeken tot er weer een betere kandidaat voorbij komt. 8)7

• thunder8

thunder8

Niet persé want tussen nu en 2 maand verder staat hier een HTPC. In dit tijdsbestek zoek ik gewoon een HTPC met de meest optimale specs binnen mijn budget en 1 van de richtlijnen is een zo klein mogelijk kastje. Anders kan ik net zo goed mijn desktop upgraden en deze in de woonkamer ergens plaatsen.

Momenteel gaat het tussen een E350 systeem, en dan in de vorm van de Zotac of een zelfbouw HTPC in een Fractal Design Array R2 Mini-ITX met een H67 mobo met een Intel i3 2100T. Voordeel van het laatste kastje is dat ik deze in de toekomst ook intern kan uitbreiden met schijfruimte, want ruimte voor 6x 3.5", naast de 2.5" SSD die er bij aanschaf in komt. Prijs, ja die is een stuk hoger, maar dit wordt dan ook voornamelijk veroorzaakt door een duur kastje. Aangezien deze in de woonkamer staat, wil ik hier eigenlijk geen compromis sluiten. Ik vind Lian-Li ook erg mooi, maar de Mini-ITX kastjes van Lian-Li vind ik weer veel te hoog.

• diet
Het is een leuke processor maar daarmee schiet ik mijn doel voorbij qua stroomverbruik.
Alleen de processor gebruikt al meer prik dan de complete ad02 op volle toeren

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-06 05:07
thunder8 schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 13:12:
[...]

Zelf heb ik nu een HTPC op basis van een AMD 64 X2 Dual Core processor 5400+ 2.81 GHz. Deze HTPC heeft 4GB geheugen. Aangezien deze kuren begint te vertonen wil ik hem vervangen. Het verwerken van par en rars gaat voor mij meer dan goed genoeg.

Is de performance van de AD02 ofwel AD03 dan 'slechter' dan mijn huidige setup voor het unparren en unrarren?

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

• diet
Hugo schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 15:34:
[...]

Zelf heb ik nu een HTPC op basis van een AMD 64 X2 Dual Core processor 5400+ 2.81 GHz. Deze HTPC heeft 4GB geheugen. Aangezien deze kuren begint te vertonen wil ik hem vervangen. Het verwerken van par en rars gaat voor mij meer dan goed genoeg.

Is de performance van de AD02 ofwel AD03 dan 'slechter' dan mijn huidige setup voor het unparren en unrarren?
Voor video zal het niet uitmaken maar voor par/rar zal je het zeker wel merken!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-06 10:37
Bij mij gaat er echt een AD02 komen, maar dan puur als mediaplayer.
Downloads gaan bij mij of via de nas (syno 211j) als ik geen haast ermee heb, zo wel dan gewoon via de pc.

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-06 18:20
Heeft iemand al een Zotac ZBox AD-02? Staat niks in de pricewatch en volgens de "where to buy" link van de website is deze alleen te vinden op verschillende UK websites. Play.com zou hem bijv. moeten hebben maar ik krijg hem op de site niet gevonden.

I want to live forever, so far.. so good.

• energizer23
Nee, heb 'm nog niet, maar wel al besteld (een week geleden via conrad.nl). Als het goed is, is hij leverbaar vanaf vandaag (staat op hun site). Ik heb nog geen e-mail of iets dergelijks gehad dat hij is verzonden en overgeleverd aan TNT. Ik ga er eigenlijk ook niet van uit dat dat vandaag nog gebeurt. Als het maar deze week gebeurt, dan vind ik het goed :)

[Voor 6% gewijzigd door energizer23 op 26-04-2011 12:57]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Er staat nu het volgende bij Conrad op de site "tijdelijk niet op voorraad". Dat geeft de schijn dat het apparaat wel op voorraad is geweest en dan zou jij in ieder geval een exemplaar kunnen ontvangen deze week.

Testing, one, two ...

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

mjah, op de www1.conrad.nl site staat weer het volgende: "Bestelbaar! Leverbaar vanaf 26.04.2011". Lijken bijna wel 2 aparte systemen die twee websites.....

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Inderdaad erg onduidelijk, dus daarom maar even naar Conrad gebeld. Volgens Conrad klantenservice is de info via www1.conrad.nl het meest kloppend en de info via http://shop.conrad.nl minder accuraat. De AD02 zou net voor de Paasdagen (22-04) in het magazijn moeten liggen en zou deze vanaf 26-04 aan de klanten uitgeleverd gaan worden. Ze kon echter niet zien of het apparaat werkelijk op voorraad gekomen was. Het is nu even afwachten tot het stoplicht op groen springt.

Testing, one, two ...

• mister iks
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-06-2018
Ik heb vanochtend Zotac Duitsland gemaild met de vraag wanneer de AD02 verwacht wordt.

Hieronder het antwoord

Dear Sir,

we do not have the specific date. But we can say this box will be available at medium May.

Kind regards

Ihr ZOTAC-Team

• energizer23
mister iks schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 16:51:
Ik heb vanochtend Zotac Duitsland gemaild met de vraag wanneer de AD02 verwacht wordt.

Hieronder het antwoord

Dear Sir,

we do not have the specific date. But we can say this box will be available at medium May.

Kind regards

Ihr ZOTAC-Team
Dat is balen zeg. Dit betekent vast dat conrad.nl hem ook niet voor half mei zal hebben.
Beetje valse belofte dan dat ie leverbaar is vanaf 26 april. Maar goed, zolang ie nergens anders beschikbaar is, heb ik toch weinig andere keus dan wachten....

• mister iks
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-06-2018
Ik denk dat Conrad er niet zoveel aan kan doen. Veel duitse sites hadden ook 26 april als datum op hun site staan. Misschien dat Zotac ooit een dergelijke datum heeft genoemd.

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:52
Weet iemand of er ook volledig zwarte versies van de AD02 of AD03 uit gaan komen?

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Pagina: 1 2 3 ... 39 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee