Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:43
hardware-lover schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 20:37:
Ik ben al langer om aan het kijken naar een volgend "test" exemplaar maar had tot voor kort de meer ideale combinatie nog niet kunnen vinden in een compacte en redelijk betaalbare vorm. Volgens mij heb ik het volgende slachtoffer vandaag toch kunnen vinden, het is echter geen Zbox.
Do tell!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TankiEEE
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:45
hardware-lover schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 20:37:
Ik ben al langer om aan het kijken naar een volgend "test" exemplaar maar had tot voor kort de meer ideale combinatie nog niet kunnen vinden in een compacte en redelijk betaalbare vorm. Volgens mij heb ik het volgende slachtoffer vandaag toch kunnen vinden, het is echter geen Zbox.
Nu maak je me nieuwsgierig! Wat heb je dan in gedachten? Zelfbouw of wel een 'kant-en-klaar systeem'?

Mini-ITX || Gigabyte H55N-USB3 | Core i7 870 | GTX460 | 4GB OCZ DDR3| Lian Li PC-Q11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik ga bij voorkeur voor een barebone. Een systeem volledig naar wens bouwen kan iedereen wel maar ik wil een compacte oplossing en dan is zelfs een mini-ITX behuizing vaak nog te groot (voor mij). Ik zal pas melden wat ik in gedachten heb als ik al praktijk_ervaring op heb gedaan. Ik ga zo bespreken wat ik morgen wil gaan bestellen, met een beetje geluk kan ik midden volgende week aan de slag. Even geduldig zijn AUB.
Let wel, ik ga bij voorkeur niet altijd voor de meest voordelige oplossing maar zoek vooral naar een hoog "bang for the buck" gehalte waarbij ik een energiezuinige oplossing zeker mee zal nemen. Daarbij dient een systeempje zoveel mogelijk aan media te kunnen handelen, ik denk hierbij nu bijvoorbeeld aan het af kunnen spelen van Real (full) 3D. Dat laatste zal wel buiten XBMC moeten gebeuren want dat kan XBMC nog niet handelen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TankiEEE
  • Laatst online: 09:45
Klinkt goed! Je haalt een aantal goede punten aan. Ik wacht rustig af op je bevindingen :)

Mini-ITX || Gigabyte H55N-USB3 | Core i7 870 | GTX460 | 4GB OCZ DDR3| Lian Li PC-Q11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
TankiEEE schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 19:24:
[knip]

Even een losse vraag m.b.t. functionaliteit (al hoort dit misschien beter in een specifiek software topic thuis, in dat geval excuses). Kan je de Zotac een WoL signaal laten verzenden zodat hij automatisch een Synology nas kan laten booten?
Dit zal niet specifiek Zbox zijn denk ik maar ik ga er toch even op in.

Je moet een Synology model hebben dat WOL ondersteund. Aanzetten in DSM, daarna via Synology manager, via WOL instellen, het MAC adres selecteren. Daarna moet het mogelijk zijn om via diverse methodes je NAS tot leven te wekken. Er is een XBMC plugin beschikbaar, daar zal ik nog eens even mee spelen maar ik zal er in de praktijk niet veel mee gaan doen. Mijn Synology NAS heeft nogal wat tijd nodig om te booten en daar ga ik niet op zitten wachten ;)

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 30-05-2013 23:56 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-07 20:35
TankiEEE schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 19:24:
Was zelf ook al aan het neigen naar de ID42, al moet ik heel eerlijk bekennen dat de AD13 ook mijn interesse heeft voornamelijk vanwege het formaat. (Alleen moet ik dan wel hopen dat AMD in de toekomt fatsoenlijke linux drivers uitbrengt of het gebruiken i.c.m windows) Lastige keuzes.. Er is altijd wat snellers/ beters om de hoek ;)
Je geeft het antwoord zelf eigenlijk al. Momenteel is IMHO Nvidia 610 de meest alround videokaart t.b.v. HTPC's, ook qua drivers. Al komt Intel met HD graphics al aardig in de buurt. De enige hobbel is nog de de-interlacing maar daarvoor is de fix aanstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
Klojum schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 00:15:
[...]

Je geeft het antwoord zelf eigenlijk al. Momenteel is IMHO Nvidia 610 de meest alround videokaart t.b.v. HTPC's, ook qua drivers. Al komt Intel met HD graphics al aardig in de buurt. De enige hobbel is nog de de-interlacing maar daarvoor is de fix aanstaande.
heb ik dan wel goed gekozen met mijn AD-12 ? Begin wat te twijfelen als ik dit zo allemaal lees...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Laatst online: 14:33
Ik neig zelf heel erg naar de ID83, maar ik heb nog niet echt het idee dat die goed beschikbaar is.
Zit echter wel met de volgende vraag:

Wil er windows op zetten + XBMC en daarnaast mogelijk IRC en ftp programma draaien en wellicht soms wat internetten erop. Lijkt mij dat 4 GB prima voldoet toch? ( win 7 of Win 8 )
Tevens zit ik aan de PLUS versie te denken, ben ik in 1x klaar echter de HDD is geen SSD. Gaat dit een bottleneck zijn ? Lijkt mij dat het voor het afspelen van films etc die 2/3 kleine apps die ik draai op de achtergrond prima is tenzij iemand daar een ander idee over heeft :)

Dank voor de suggesties !

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:42

RvL

Rebbelx schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 08:17:
[...]

heb ik dan wel goed gekozen met mijn AD-12 ? Begin wat te twijfelen als ik dit zo allemaal lees...
Voor mediaspeler doeleinde (het doeleinde wat je voor ogen had als ik me niet vergis), voldoet de AD12 net zo goed als bijvoorbeeld een ID42

Wel lijken er met de ID42 wat hardwareproblemen te zijn, zie http://www.zotacusa.com/f...wn-wont-post/page__st__60

Er zou een aangepaste versie aankomen maar volgens Opperpanter2 in "[HTPC] Zotac ZBOX" is het nog onbekend wanneer deze ook daadwerkelijk komt.

[ Voor 31% gewijzigd door RvL op 31-05-2013 08:45 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
RvL schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 08:41:
[...]

Voor mediaspeler doeleinde (het doeleinde wat je voor ogen had als ik me niet vergis), voldoet de AD12 net zo goed als bijvoorbeeld een ID42

Wel lijken er met de ID42 wat hardwareproblemen te zijn, zie http://www.zotacusa.com/f...wn-wont-post/page__st__60

Er zou een aangepaste versie aankomen maar volgens Opperpanter2 in "[HTPC] Zotac ZBOX" is het nog onbekend wanneer deze ook daadwerkelijk komt.
Wat ik wil dat het toestel doet is:
- OpenElec draaien met skin Ace of Aeon. En met draaien bedoel ik echt soepel. Wil geen gezeik met lag enz.
- Streamen vanaf mijn nas: zowel films als series in dvd, 1080p en 720p formaat, zonder schokken.

Meer hoeft het ding niet te doen. Hoop dan ook dat ik voor het geld dat ik uitgeef ook wel wat in de plaats krijg. Want ga me serieus zitten opfokken als blijkt dat het toestel lag vertoont

[ Voor 10% gewijzigd door Rebbelx op 31-05-2013 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Dan voldoet de AD12.

Als je echt wil kan een filmpje maken van de AD06 met Aeon NOX en Ace. Als dat je kan overtuiging van het soepel lopen van beide skins doe ik dat graag.

Hardware matig is de AD06 gelijk aan de AD12, alleen de behuizing van de AD12 is kleiner.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
RvL schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 09:01:
Dan voldoet de AD12.

Als je echt wil kan een filmpje maken van de AD06 met Aeon NOX en Ace. Als dat je kan overtuiging van het soepel lopen van beide skins doe ik dat graag.

Hardware matig is de AD06 gelijk aan de AD12, alleen de behuizing van de AD12 is kleiner.
Dat zou wel nice zijn! Gooi je dit op youtube ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Zal ik vanmiddag doen, als de kleine weer toe is aan haar dutje. Anders heb ik een nogal nieuwsgierige, luidruchtige maar over het algemeen wel lieve stoorzender :)

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
RvL schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 09:03:
Zal ik vanmiddag doen, als de kleine weer toe is aan haar dutje. Anders heb ik een nogal nieuwsgierige, luidruchtige maar over het algemeen wel lieve stoorzender :)
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:05

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Toch maar een USB-stickje extra gekocht en daar OpenElec op geïnstalleerd. Nog steeds jammer dat hij niet van SDHC boot, maar zo'n Sandisk Fit (hardware-lover bedankt voor de tip) steekt nog minder uit dan zo'n kaartje. Nu gaat alles als de brandweer op de AD13. *O*

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 09:16:
Toch maar een USB-stickje extra gekocht en daar OpenElec op geïnstalleerd. Nog steeds jammer dat hij niet van SDHC boot, maar zo'n Sandisk Fit (hardware-lover bedankt voor de tip) steekt nog minder uit dan zo'n kaartje. Nu gaat alles als de brandweer op de AD13. *O*
Niet booten van SDHC?
Moet ik even mijn kaartjes nakijken want volgens mij lukte mij dat wel. (AD02)
Cheap ass kaartjes van de Hema 16GB SDHC, geen probleem (andere zijn op moment in gebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idovitz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 10:09
Mmm, heb de ID42 aangeschaft en dacht dat met de nieuwe bios versie ea wel verholpen zou zijn. Nu werkt ineens de power button maar half. Aanzetten gaat alleen nog maar met de afstandbediening / wake on lan. Uitzetten vanuit bios of OS werkt wel..

Heb er Arch Linux en XBMC op staan. Media prestaties zijn prima! Verder voelt dit kastje een beetje cheapy aan.. 1 van de wifi antennes brak bij het aandraaien zonder bijzonderheden er af. De inkt op sticker met serial number is half weg.

Weet niet maar krijg er niet bepaald een warm gevoel van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Rebbelx schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 08:48:
[...]
Wat ik wil dat het toestel doet is:
- OpenElec draaien met skin Ace of Aeon. En met draaien bedoel ik echt soepel. Wil geen gezeik met lag enz.
- Streamen vanaf mijn nas: zowel films als series in dvd, 1080p en 720p formaat, zonder schokken.

Meer hoeft het ding niet te doen. Hoop dan ook dat ik voor het geld dat ik uitgeef ook wel wat in de plaats krijg. Want ga me serieus zitten opfokken als blijkt dat het toestel lag vertoont
Fijn dat ze een filmpje met je willen delen op Youtube maar je mag mij (en anderen) gerust op de blauwe ogen vertrouwen dat het theoretisch geen enkel probleem hoeft te zijn. Zelfs de allerhoogste media-kwaliteit, voor consumenten nu beschikbaar, kan in volle glorie vanaf een NAS worden gestreamed. Ik doel daarmee op m2ts bestanden (het Blu-Ray format), of BR als ISO. Het kan werkelijk vloeiend en stottervrij MITS alles goed op orde is. Het zal niet de eerste keer zijn dat een gebruiker zijn/haar instellingen niet goed heeft staan of dat de randvoorwaarden (snel netwerk, vlotte NAS) niet voldoen. Dan krijgt de media-speler de schuld maar ligt deze natuurlijk elders. Ik heb ondertussen al zoveel verschillende barebones onder handen genomen en er was zegge en schrijven één model die het moeilijk had met Windows i.c.m. MediaPortal. XBMC kon echter prima verwerkt worden door dat hele zwakke HTPC-tje.

Ik zou me er dus maar geen zorgen over maken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 12:29:
[...]

Fijn dat ze een filmpje met je willen delen op Youtube maar je mag mij (en anderen) gerust op de blauwe ogen vertrouwen dat het theoretisch geen enkel probleem hoeft te zijn. Zelfs de allerhoogste media-kwaliteit, voor consumenten nu beschikbaar, kan in volle glorie vanaf een NAS worden gestreamed. Ik doel daarmee op m2ts bestanden (het Blu-Ray format), of BR als ISO. Het kan werkelijk vloeiend en stottervrij MITS alles goed op orde is. Het zal niet de eerste keer zijn dat een gebruiker zijn/haar instellingen niet goed heeft staan of dat de randvoorwaarden (snel netwerk, vlotte NAS) niet voldoen. Dan krijgt de media-speler de schuld maar ligt deze natuurlijk elders. Ik heb ondertussen al zoveel verschillende barebones onder handen genomen en er was zegge en schrijven één model die het moeilijk had met Windows i.c.m. MediaPortal. XBMC kon echter prima verwerkt worden door dat hele zwakke HTPC-tje.

Ik zou me er dus maar geen zorgen over maken.
Zelfs mijn Paspberry Pi speelt met gemak alles af en om nou te zeggen dat dat een snelheids monster is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
schumi2004 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 12:33:
[...]

Zelfs mijn Paspberry Pi speelt met gemak alles af en om nou te zeggen dat dat een snelheids monster is ;)
Afspelen is wsl geen probleem maar als ik youtube filmpjes zie van Rapsberry P icm Xbmc en aeon skin vind ik de navigatie nu niet meteen soepel verlopen. Daar merk je toch echt wel vertraging op soms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 07:50
Klojum schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 00:15:
[...]

Het verbaast me dat ik de ID84 daarom nog niet voorbij heb horen komen in dit topic. Boxen met de Nvidia 610 zijn ofwel nog niet goed verkrijgbaar (zie ID86) ofwel hebben problemen (ID42). De ID84 heeft weliswaar "maar" een Geforce520M maar zou toch ook een prima optie moeten zijn OpenELEC te draaien?

[ Voor 0% gewijzigd door Swinnio op 31-05-2013 13:10 . Reden: Typo in naam ]

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

schumi2004 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 09:31:
Niet booten van SDHC?
Moet ik even mijn kaartjes nakijken want volgens mij lukte mij dat wel. (AD02)
Cheap ass kaartjes van de Hema 16GB SDHC, geen probleem (andere zijn op moment in gebruik)
Het lukt bij de AD06, AD06, AD10 en AD12 prima, vandaar dat ik het zelf ook zo gepland had. Bij de AD13 werkt het echter niet, heel bijzonder.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 13:09:
[...]

Het lukt bij de AD06, AD06, AD10 en AD12 prima, vandaar dat ik het zelf ook zo gepland had. Bij de AD13 werkt het echter niet, heel bijzonder.
Das wel heel apart ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Swinnio schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 13:09:
[...]
Het verbaast me dat ik de ID84 daarom nog niet voorbij heb horen komen in dit topic. Boxen met de Nvidia 610 zijn ofwel nog niet goed verkrijgbaar (zie ID86) ofwel hebben problemen (ID42). De ID84 heeft weliswaar "maar" een Geforce520M maar zou toch ook een prima optie moeten zijn OpenELEC te draaien?
Niet elk type hoeft apart besproken te worden of er moet iets speciaals te melden zijn zoals bijvoorbeeld de uitval problemen bij de ID42. Als men aangeeft dat een ION 330 systeempje met eerste generatie nVidia ION GPU al prima in staat is om o.a. XBMC goed te draaien, en dat een nVidia GPU i.c.m. XBMC (OpenElec) een uitstekende combo is, zou men toch in moeten kunnen schatten dat varianten daarop het ook wel goed zullen doen. De nVidia 610m is een marginaal aangepaste 520m. Prima GPU dus.

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 31-05-2013 13:38 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

En omdat de enige andere AD13 eigenaar die ik in dit topic gevonden had hetzelfde probleem heeft heb ik maar gewoon een USB-stick gekocht om me frustratie te besparen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
hardware-lover schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 13:35:
[...]

Niet elk type hoeft apart besproken te worden of er moet iets speciaals te melden zijn zoals bijvoorbeeld de uitval problemen bij de ID42. Als men aangeeft dat een ION 330 systeempje met eerste generatie nVidia ION GPU al prima in staat is om o.a. XBMC goed te draaien, en dat een nVidia GPU i.c.m. XBMC (OpenElec) een uitstekende combo is, zou men toch in moeten kunnen schatten dat varianten daarop het ook wel goed zullen doen. De nVidia 610m is een marginaal aangepaste 520m. Prima GPU dus.
Eens maar het viel me gewoon op dat de AD06 of AD12 serie relatief vaak wordt overwogen of genoemd en ik buiten de ID42 niemand over de 40 en 80 range hoor. Wellicht was het onbewust gewoon om mijn onzekerheid m.b.t. de aanschaf van de ID84 weg te nemen ;)
Overigens: welke openELEC build is het meeste van toepassing voor deze combinatie (D2550 met 520M)?

[ Voor 5% gewijzigd door Swinnio op 31-05-2013 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Voor de liefhebbers: XBMC skins Ace en Aeon NOX op de AD06

[ Voor 10% gewijzigd door RvL op 31-05-2013 14:21 ]

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
RvL schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 14:20:
Voor de liefhebbers: XBMC skins Ace en Aeon NOX op de AD06
[video]
Looks very good. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapti
  • Laatst online: 26-08 18:42
Heb mijn ad13 met een usb-dvd drive moeten installeren (usb stick ging niet), dat ging gelukkig goed.
Vind het alleen jammer dat zodra ik op chrome een youtube filmpje ga kijken de cpu naar 100% gaat het het filmpje ook niet echt soepeltjes afspeelt. Dit zou toch geen probleem moeten zijn?

Heb de drivers van amd naar de laatste versie gebracht en het (uma?) videogeheugen naar 1GB gezet in de uefi maar het bood geen soelaas.

Of is win7 gewoon teveel voor het beestje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
De ervaringen met de 13.1 en 13.2 drivers waren niet echt geweldig te noemen met Windows (7) en XBMC. Mogelijk zijn er nog steeds problemen met de laatst verschenen AMD drivers, ik heb ze niet meer getest. Mogelijk beperken die problemen zich niet alleen toch XBMC zelf maar gaat het ook mis bij gebruik van andere software en loont het om die drivers uit te proberen die het wel goed doen met XBMC. O.a. 12.8 en 12.10 doen het bijvoorbeeld prima.

Oh ja, Windows 7 is zeker niet te hoog gegrepen voor het "beestje".

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapti
Okay dank voor de info, ik zal om te beginnen 12.10 eens opsnorren en uitproberen :)

edit: 12.10 geinstalleerd en het gaat nu wel beter maar fullscreen gaat nog steeds niet soepel. Op 1080p al helemaal niet. Ik zal ook eens een andere browser proberen, en eens kijken of het met non browser videos het ook zo is.
Daarna ga ik 12.8 proberen.

[ Voor 60% gewijzigd door Lapti op 02-06-2013 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzy67
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:03
Op mijn ID84 draai ik de ION OpenELEC x86_64bit Version:3.0.3, en deze draait als een zonnetje met de AEON skin.
ID84 met 4 GB Ram en hij start vanaf SD kaart, stream vanaf Synology NAS 212J. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapti
Met zowel 12.8 als 12.10 crashed bij mij de CCC (catalyst control center).

XBMC crashed ook instant na het gestart te hebben. Vraag me af wat ik verkeerd doe.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Lapti schreef op maandag 03 juni 2013 @ 20:44:
Met zowel 12.8 als 12.10 crashed bij mij de CCC (catalyst control center).

XBMC crashed ook instant na het gestart te hebben. Vraag me af wat ik verkeerd doe.... :/
Alles ook goed verwijderd van de vorige drivers?

http://sites.amd.com/us/g...st-uninstall-utility.aspx

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapti
Tooltje gebruikt voor removal van de drivers en daarna na de reboot 12.10 erop gezet, en zowaar CCC crashed niet meer. Je zou zeggen dat ze dat tooltje wel me de standaard uninstall mogen starten :)

Chrome gestart en youtube 1080p filmpje opgezocht maar liep nog steeds voor geen meter.

Internet explorer een kans gegeven en..... jawel hoor liep vloeiend en prima.

XBMC doet het ook nu en daar lijkt ook alles prima.

Thx voor de hulp d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
Blijkbaar is er met mijn bestelde Zotac AD12 toch een leveringsprobleem. Heb deze vorige week besteld bij alternate.be Op hun site stond er dat de AD12 binnen de 2 werkdagen kon geleverd worden. Ondertussen zijn we bijna een week later en staat mijn bestelling nog steeds op "In behandeling". Dit omdat bepaalde onderdelen van mijn bestelling niet in stock zijn. :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik heb mijn nieuwe test-materiaal binnen en kan aan de slag. :)

Edit: Het eerste waar ik nieuwsgierig naar was is de mogelijkheid van het weer kunnen geven van Real D (Full HD 3D). Om dit te kunnen testen heb ik vanaf SD, Windows 7 (Home Premium) geïnstalleerd en na de volledige installatie is daarna TMT5 erop gegaan, (nog) niet 6.
Vervolgens alles aangesloten op mijn TV, instellingen voor HD audio en 3D scherm goed gezet (HDMI 1.4 gekozen) en starten maar. Ik had al eerder taakbeheer opengezet met het tabje "prestaties" actief en op de voorgrond vastgezet.

Na het starten van een 3D Blu-Ray image vanaf NAS werd me keurig gevraagd om mijn 3D bril te activeren en het werd me al snel duidelijk dat het weergeven van Real 3D voorlopig geen probleem meer zou worden. Met een CPU belasting van 10 tot max. 20% kwam al het moois zonder horten of stoten op het scherm terecht. Het systeem draait er zijn hand niet voor om.

De volgende fase zal bestaan uit het testen van XBMC en MediaPortal want hoe goed 3D ook weergegeven kan worden, de andere Media software zou best nog eens moeilijk kunnen doen (al verwacht ik dat niet).

De hardware die ik nu gebruik is een Intel Core i-3217U met HD Graphics 4000 GPU. Volgens mij is dat zowat gelijk aan wat de zwaardere Intel NUC's aan boord hebben. Die NUC heb ik echter niet gekocht omdat deze v.w.b. aansluitingen (als HTPC) te beperkt is. Ik heb nu gekozen voor de Giada I53B omdat deze nog steeds heel erg compact is en lekker stil (maar wel pas na wat aanpassingen in het bios), maar ook is uitgerust met 4x USB2, 1x USB3, optical uit (via hoofdtelefoon) naast HDMI, VGA en de gebruikelijke aansluitingen. Het apparaatje zou volgens opgave ook nog 2160p weer moeten kunnen geven. Helaas kan ik dat niet testen. I.c.m. een vlotte (Plextor) SSD zijn de lees/schrijfsnelheden +500MB/+300MB waarmee alles als de brandweer gaat.

Er schijnt helaas geen Zotac te zijn die over exact dezelfde hardware beschikt (CPU/GPU) dus zal ik mijn verdere bevindingen niet meer in dit topic neer gaan zetten. Dat zou hoogst ongepast zijn.

[ Voor 95% gewijzigd door hardware-lover op 05-06-2013 12:53 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
Bestelling eindelijk aangekomen. Vrijdagnamiddag installeren met openelec, hopelijk kan ik er alles op configureren. Zal mn bevindingen hier zeker en vast noteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 16:55
hardware-lover schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 21:03:
Er schijnt helaas geen Zotac te zijn die over exact dezelfde hardware beschikt (CPU/GPU) dus zal ik mijn verdere bevindingen niet meer in dit topic neer gaan zetten. Dat zou hoogst ongepast zijn.
Post je ze ergens anders? (bv Giada Mini-PC i53)
Ik ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Opperpanter2 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 21:59:
[...]
Post je ze ergens anders? (bv Giada Mini-PC i53)
Ik ben wel benieuwd.
Goed gevonden, had zelf nog niet gezocht naar een Giada topic.
Daar zal ik mijn (tot nu toe toch echt wel positieve) bevindingen gaan posten :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fsollios
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-03-2022
Ik wil graag (of eigenlijk denk te willen gaan voor) een Zotac ZBOX ID42. Situatie is namelijk als volgt. Ik heb een 3d beamer Benq W710st. En deze beamer kan alleen 3D films afspelen als deze is aangesloten op een PC (met Nvidia 3D vision GPU). Kan geen 3D afspelen met een mediaplayer of Xbox 360. Dus dacht ik een Zotac ZBOX ID42 aan te schaffen, omdat deze lekker compact is.

Nu lees ik op de BenQ website onderstaande specs voor het afspelen van 3D content:
hardware requirements:

- For Computer
1. BenQ projector with 3D ready
2. BenQ 3D glasses
3. Processor: Intel® Pentium, Intel® Core™2 Duo, Intel® i3/i5/i7 Core, AMD Athlon™X2 CPU or higher.
4. Recommended OS: Microsoft Windows Vista 32/64 bit or Microsoft Windows 7 32/64 bit
5. Graphic card (512MB VRAM Recommended): NVIDIA 240/250/Quadro series or higher, ATI 4000 series or higher, or Intel GMA 4500 series.
6. At least 1GB memory

Nu is mijn vraag of ik 3D kan afspelen met de Zotac ZBOX ID42 i.c.m. Benq w710st? Of raden jullie misschien de ID83? of zelfs een andere HTPC (ben namelijk wel bereid iets meer uit te geven)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Volgens mij gaat dat met de ID42 wel lukken, de projector ondersteund geen Full HD 3D weergave denk ik?

http://www.geforce.com/ha...s/geforce-gt-610/features

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fsollios
hardware-lover schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 01:35:
Volgens mij gaat dat met de ID42 wel lukken, de projector ondersteund geen Full HD 3D weergave denk ik?

http://www.geforce.com/ha...s/geforce-gt-610/features
Nee ondersteund volgens mij geen Full HD 3D weergave. Maar die URL is niet van de mobile versie van GT610.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:46
Heeft iemand ervaringen met de USB 3 poorten van de Zotac Nano AD10?

Ik heb een week geleden een externe harddisk gekocht pricewatch: Western Digital My Passport 2TB Zwart

Vervolgens deze aangesloten op 1 van de USB 3 poorten van de Zotac, braaf alle drivers van de HD geïnstalleerd. Werd echter niet herkend door het systeem als zijn een harde schijf. Daarna eens op internet rondgepluisd, en via de Zotac pagina de USB drivers geïnstalleerd. Nu herkende na een reboot de Zotac de harde schijf wel, wanneer ik echter data ga kopiëren stopt dit na 30 seconden. Vervolgens hoor je dat de verbinding met de harddisk verbroken wordt en schiet deze daarna steeds als beschikbaar voor een paar seconden en dan verdwijnt hij weer.

Heb ook op advies van wat mensen de energiebeheer instellingen aangepast zodat de USB poort nooit in sleep modus gaat, maar ook dit heeft geen effect geboden.

Uiteindelijk heb ik uit ellende de harddisk maar teruggebracht, maar ook bij het vervangende exemplaar kreeg ik hetzelfde probleem. Iemand dezelfde ervaringen of tips het op te lossen? Die usb 3 poorten zitten er toch niet zomaar op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Fsollios schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:17:
[...]

Nee ondersteund volgens mij geen Full HD 3D weergave. Maar die URL is niet van de mobile versie van GT610.
Bij de specificaties van de ID42 staat GT610, bij de mobile versie staat "GT" niet vermeld maar wordt gesproken over Geforce 610m; http://www.geforce.com/ha...pus/geforce-610m/features

Als Zotac zijn specificaties niet op orde heeft dan kan ik daar weinig aan doen. Hoe dan ook, bij de "m" versie staat dat deze ook 3D weergave mogelijkheden zal hebben.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
Iemand een idee wat ik fout doe? Al mn files staan op mn nas. Zowel met mn popcorn hour als met mn boxee moest ik een smb netwerkshare toevoegen en ik kon starten....via openelec kan ik bladeren naar de folder waarin 2folders zitten:
Films
Series

Maar hij vraagt niet het paswoord van mn nas en doet verder ook niets....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Rebbelx schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 14:55:
Iemand een idee wat ik fout doe? Al mn files staan op mn nas. Zowel met mn popcorn hour als met mn boxee moest ik een smb netwerkshare toevoegen en ik kon starten....via openelec kan ik bladeren naar de folder waarin 2folders zitten:
Films
Series

Maar hij vraagt niet het paswoord van mn nas en doet verder ook niets....
http://gathering.tweakers...sert_message/1467689/last

Niet vergeten het type NAS te vermelden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
Deze week toch maar de ID84 besteld. Werkt allemaal prima, installatie van OpenElec was ook een fluitje van een cent. Ben alleen nog wat de aansluitingen aan het knoeien, hdmi werkt niet via de versterker maar wel direct. Maar dat kan ook aan mijn versterker liggen.
Het enige dat ik niet kon vinden, is hoe ik in de bios kom. Staat nergens tijdens het booten en ook niet in de handleiding. De standaardtoetsen (del en F11) lijken niet te werken :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Wat gebruik je voor merk/type toetsenbord en is dit wel bedraad uitgevoerd?
Ik heb met mijn Logitech iLLuminated USB toetsenbord ook wel eens het probleem om bij het ene of andere systeem het BIOS opgestart te krijgen. Hang ik er vervolgens een standaard USB bordje aan dan gaat dit vrijwel altijd probleemloos. Zodra je het lampje van je toetsenbord aan ziet springen zou ik het om en om, snel repeterend, met del of F1 proberen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fsollios
Misschien een rare vraag, maar ik heb dus de Zotac Zbox ID42 besteld, deze versie Zotac Zbox ID-42 . Heeft deze al standaard een HDD en Memory aan boord?

En kan ik zowel een SSD als een HDD erin verwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Non plus uitvoering is barebone (standaard geen opslag of geheugen), plus is voorzien van opslag en geheugen en is daardoor onder desktop terug te vinden.

V.w.b. de opslag het wordt of en of.

Afbeeldingslocatie: http://techreport.com/r.x/zbox-id42-plus/guts.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door hardware-lover op 09-06-2013 14:26 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
hardware-lover schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 20:50:
Wat gebruik je voor merk/type toetsenbord en is dit wel bedraad uitgevoerd?
Ik heb met mijn Logitech iLLuminated USB toetsenbord ook wel eens het probleem om bij het ene of andere systeem het BIOS opgestart te krijgen. Hang ik er vervolgens een standaard USB bordje aan dan gaat dit vrijwel altijd probleemloos. Zodra je het lampje van je toetsenbord aan ziet springen zou ik het om en om, snel repeterend, met del of F1 proberen.
Gebruik een draadloze kit van logitech misschien dat het daar aan ligt... Toetsenbord doet het in xbmc prima maar kennelijk niet voor het opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik gok op 99.9% dat daar de oorzaak zal liggen. Niet ergens een simpel bedraad USB keyboard liggen? Dat zal wel niet het geval zijn verwacht ik zo anders had je dat beslist al uitgetest.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-08 01:56

Plato112

Da is toch nie normaal!

Fsollios schreef op zondag 09 juni 2013 @ 13:54:
Misschien een rare vraag, maar ik heb dus de Zotac Zbox ID42 besteld, deze versie Zotac Zbox ID-42 . Heeft deze al standaard een HDD en Memory aan boord?

En kan ik zowel een SSD als een HDD erin verwerken?
Wat heb je zelf al gezocht en gevonden? Het is hier geen helpdesk hoor.
Heb je al op de site van de webshops en de fabrikant gekeken?

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
Ok hier even mijn bevindingen van de Zotac AD-12 in combinatie met Crucial 64GB SSD en 8GB ram:

- De installatie van openelec bleek een vrij hels karwei te zijn. Na het downloaden van de software moest ik een usb stick formatteren en deze bootable maken met openelec. Het .bat bestand werkte echter niet naar behoren bij mij. Ik kon mijn stick niet bootable maken en kreeg telkens de melding dat, wanneer ik de letter van mijn usb stick aangaf, hij deze niet kon herkennen. Ik heb nadien manueel mijn usb stick proberen formatteren als FAT32 en als NTFS maar kreeg hetzelfde probleem. Ik heb toen geprobeerd met een usb harde schijfje maar dit gaf hetzelfde resultaat.
Uiteindelijk ben ik online naar een oplossing beginnen zoeken en bleek dat er nog mensen met dit probleem zaten onder Windows 7. Op een forum vond ik code van een gebruiker. Deze gaf deelde mee dat je de oude .bat file code moest vervangen door zijn code. Effectief! Deze persoon zijn code werkte wel en mijn stickie werd bootable gemaakt met openelec

- Vervolgens probeerde ik deze te installeren op mn zotac. Ook dit ging niet zonder problemen, blijkbaar was er soms een conflict omdat ik 2 usb poorten gebruikte: 1 voor mn usb keyboard en 1 voor het stickie. Uiteindelijk lukte het dan toch en kon Openelec geinstalled worden. Daarvoor had ik ook in de bios van het toestel mijn uma geheugen van de standaard 256mb naar 1gb veranderd

- Vanaf dan was alles een fluitje van een cent, ik voeg mn bronnen toe, xbmc scande alles mooi en voegde coverart toe. Sommige films werde nechter niet voor zien van info en deze heb ik manueel nog moeten scannen.

- Het afspelen van media heeft tot nu toe nog geen problemen opgeleverd, de zotac icm openelec werkt probleemloos en navigatie door de menus loopt supersnel. Dit lijkt tot nu toe mijn absolute topmediaplayer te gaan worden. Visueel knap en toch supersnelle navigatie. Ook de ACE skin maakt het geheel echt AF.

Ik zal nog paar weken moeten testen met het toestel maar de eerste indruk is absoluut positief te noemen. Als ik dan toch 1 negatief puntje moet opnoemen: het toestel maakt iets meer lawaai dan mn vorige mediaplayers. Maar wanneer je tv geluid hoog genoeg staat, valt dit niet meer op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Rebbelx schreef op maandag 10 juni 2013 @ 08:29:
[knip]

Ik zal nog paar weken moeten testen met het toestel maar de eerste indruk is absoluut positief te noemen. Als ik dan toch 1 negatief puntje moet opnoemen: het toestel maakt iets meer lawaai dan mn vorige mediaplayers. Maar wanneer je tv geluid hoog genoeg staat, valt dit niet meer op
Ik weet niet of de bios instellingen wel overeen zullen komen maar ik heb bij een AD11 de volgende instellingen gebruikt omdat ook ik vond dat de kleine Zbox ietsje teveel fan-geluid produceerde. Met de instellingen via onderstaande link was dat bij mij grotendeels naar tevredenheid opgelost.

hardware-lover in "[HTPC] Zotac ZBOX"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ah die instelling heb ik ook geprobeerd. Maar zowel de CPU als gpu temp ging gelijk naar 100graden. Dat lijkt me wat overdreven. Maar stil was mijn AD10 wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Jelte schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:12:
Ah die instelling heb ik ook geprobeerd. Maar zowel de CPU als gpu temp ging gelijk naar 100graden. Dat lijkt me wat overdreven. Maar stil was mijn AD10 wel...
Dan is het effect op de AD10 anders dan op een AD11 want van te hoge temperaturen was zeker geen sprake, alles ruim binnen de normen. Mogelijk is het ook weer anders op een AD12, kwestie van uitproberen (nadat eerst het laatst beschikbare bios op het systeem is gezet). Of gebruik jij de AD10 voor CPU intensieve toepassingen misschien en stijgen daardoor de temperaturen sneller?

Opmerking betreffende de AD10;
On the fan noise side I can report that going to the BIOS and changing the fan settings has a quite dramatic effect. I changed the onset temperature of the fan from the default value fo 30 degrees to 40 degrees, which lowered the fan noise to 25%!

Maar ik kom ook meldingen tegen van oververhitting, weet niet of dat exemplarisch is of product-eigen.

Tamelijk tegenstrijdig dus...

[ Voor 24% gewijzigd door hardware-lover op 10-06-2013 21:50 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik heb wel even de fan schoongemaakt zojuist. Maar dan nog krijg ik snel temps van boven de 80 en 90.

Ik gebruik hem alleen voor Xbmc via Openelec. De skin is misschien wat veeleisend. Dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Mag normaal gesproken geen probleem zijn voor de E-350.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Niet? Hmm heb je een bron ofzo? Voel me niet heel comfortabel bij deze hoge temps..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je via de HDMI van de ID84 naar een AV-receiver de receiver kunt bedienen middels CEC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Jelte schreef op maandag 10 juni 2013 @ 22:36:
Niet? Hmm heb je een bron ofzo? Voel me niet heel comfortabel bij deze hoge temps..
Een bron? Waarvan? Wat zou je graag gelinkt willen zien?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:08:
Weet iemand of je via de HDMI van de ID84 naar een AV-receiver de receiver kunt bedienen middels CEC?
Dat zal beslist ook aan het type receiver liggen of die mogelijkheid zal bestaan, maar dat ben je vergeten te vermelden?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denon AVR-2113 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Is Denon op de fles? Er gaat geen enkele website open op dit moment?

Server niet gevonden

Firefox kan de server op www.denon.com niet vinden.
Firefox kan de server op www.denon-hifi.nl niet vinden

Deze pagina kan niet worden weergegeven

Controleer of het webadres http://www.denon.com juist is.

Zowel in FF als in IE geen pagina die opengaat 8)7

Dan maar even uit de cache ;)

Connectiviteit & Toekomstgerichte uitbreidbaarheid

Ondersteunt HDMI met 3D, Audio Return Channel, Deep Color, “x.v.Color”, Auto Lipsync en HDMI CEC controle functies

Dat had je heel gemakkelijk zelf ook kunnen vinden natuurlijk maar ik heb mijn koffie nog niet op dus......

[ Voor 25% gewijzigd door hardware-lover op 11-06-2013 11:44 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat de Denon dat ondersteunde, wist ik wel. Ik vraag me af of de ID84 het ondersteunt ;)
In de handleiding vind ik het namelijk niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2013 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Theoretisch zou het moeten kunnen werken; http://www.pulse-eight.co...hdmi-cec-adapter.aspx#faq

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar niet zonder adapter dus. Dat is jammer..

EDIT: het wordt ook hier bevestigd.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2013 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:08:
Oké. De je vraag was eigenlijk "Weet iemand of je via de HDMI van de ID84 naar een AV-receiver de receiver kunt bedienen middels CEC zonder extra hardware aan te schaffen?

Het is daarom altijd belangrijk om volledig te zijn met de vragen die gesteld worden, het zoeken naar een juist antwoord wordt daarmee stukken gemakkelijker en veel gerichter.

[ Voor 18% gewijzigd door hardware-lover op 11-06-2013 13:01 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem nog een bakkie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:11:
[...]

Een bron? Waarvan? Wat zou je graag gelinkt willen zien?
Euh, ergens waar staat dat dit soort hoge temperaturen geen probleem mogen zijn voor een E350.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

CPU-World
AMD

Max operating temperature volgens cpu-world.com is 90 graden.

Misschien kun je in de UEFI/BIOS instellen dat de ventilator iets eerder op hogere snelheid gaat draaien?

[ Voor 84% gewijzigd door RvL op 11-06-2013 13:14 ]

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Precies, dat is dus de max temperatuur 90°C. Waar ik dus helaas makkelijk overheen ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Zie ook mijn edit: misschien eens in de BIOS kijken of het e.e.a. aangepast kan worden.

Waar meet je overigens de temperatuur? Bij mij is er toch best een verschil tussen wat XBMC (onder OpenElec) aangeeft en wat de UEFI/BIOS aangeeft. Zit uit m'n hoofd een graad of 8 tussen.

Staat de ZBOX niet teveel ingebouwd, b.v. in een kast?

[ Voor 61% gewijzigd door RvL op 11-06-2013 13:16 ]

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Dat is zeker mogelijk, maar dan maakt hij wat mij betreft teveel lawaai om in een woonkamer rustig als mediaspeler te fungeren. Misschien maar eens gaan hobbyen, want alternatieven kan ik zo rap niet vinden.

Ik meet de temp in XBMC, maar ook in de bios wordt al een redelijk hoge temperatuur weergegeven > 80°C. Apparaatje staat op de onderste plank van een TV-meubel ding, zonder deur en niet ingesloten door andere apparaten. En is sinds gister stofvrij ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Jelte op 11-06-2013 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Tja, het is het een of het ander. Ik weet niet in hoeverre er een andere, betere ventilator op te zetten is.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
Fan van de AD12 maakt ook flink wat lawaai maar tijdens het afspelen van een filmpie hoor ik daar toch niets meer van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Lijkt er dus ook op alsof het ding in de Nanobehuizing z'n warmte gewoon niet kwijt kan.

Mijn AD06 wordt ook wel erg warm, maar hoger dan laag in de 80 graden heb ik 'm nog niet gehad.

Misschien over een hele andere boeg: wat als je de werkspanning van de processor verlaagd? In de UEFI van m'n AD06 kan ik dat instellen. Geen idee wat de huidige instelling is (misschien afhankelijk van de load?) maar misschien dat je hier iets mee kan bereiken

Disclaimer: ik ben niet verantwoordelijk voor verlies van data, rook uit je apparatuur, boze medebewoner of enig ander gevolg van acties die je zelf uitvoert

[ Voor 54% gewijzigd door RvL op 11-06-2013 13:28 ]

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Die conclusie trek ik ook. Het is ook vooral als de muziek/film is afgelopen dat die zoem zo irritant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Jelte schreef op maandag 10 juni 2013 @ 22:36:
Ah, je dacht dat de hoge temps geen probleem zouden mogen zijn voor je E-350. Kijk, dat was niet wat ik bedoelde. Ik meende te zeggen dat een zwaardere skin niet echt een probleem zou mogen zijn v.w.b. de temperatuur, niet dat je E-350 niet flink aan de bak zal moeten met een hele zware skin (en extra opties actief) maar je systeem zou toch eigenlijk niet boven de 75 °C uit moeten komen, ook al maakt je fan daarbij dan flink geluid. Ik vind die extreem hoge temperaturen dus niet helemaal normaal en kom ze bij andere E-350 systeempjes (niet Zotac) zo niet tegen (behalve bij een niet goed werkende koeling).

Misschien kan de fan eens verwijderd worden en de cpu/gpu eens van nieuwe koelpasta voorzien?

Kijk, denk ik op de ene opmerking te reageren en dan bedoel jij natuurlijk net wat anders. Koffie is op, op zoek naar alternatieven :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Zoals ik eerder al aangaf geeft XBMC andere temperaturen aan dan de UEFI. Ik geloof dan ook eerder de UEFI dan XBMC.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Geeft niet. Gister dus even de fan gedemonteerd en schoongemaakt. NIeuwe koelpasta had ik helaas niet liggen. Dat ga ik wel regelen. Hopen dat het wat werkt.

Maar de Nano is gewoon niet zo goed met koelen helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Jelte schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:41:
Geeft niet. Gister dus even de fan gedemonteerd en schoongemaakt. NIeuwe koelpasta had ik helaas niet liggen. Dat ga ik wel regelen. Hopen dat het wat werkt.

Maar de Nano is gewoon niet zo goed met koelen helaas :(
Dat ligt dan echt aan het type Nano(XS), de AD11 is lekker rustig te krijgen en wordt daarbij beslist niet zo heet. Dan hebben we het over een E-450 versus E2-1800.

Edit: hoe kleiner het kastje, hoe lastiger te zaak te koelen zal zijn maar als er een redelijke lucht flow tot stand kan komen dan moet dat toch wel te realiseren zijn. Ik heb enkele barebone's liggen die wat breder en dieper zijn maar ook flink lager dan de Nano(XS) en die kunnen toch ook beheerst worden op temperatuur zonder dat je het idee hebt dat Schiphol in de buurt ligt (bij ons is dat trouwens vliegbasis Volkel, nog meer herrie).

[ Voor 34% gewijzigd door hardware-lover op 11-06-2013 14:34 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-08 01:56

Plato112

Da is toch nie normaal!

Jelte schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:11:
[...]
Euh, ergens waar staat dat dit soort hoge temperaturen geen probleem mogen zijn voor een E350.
Ik denk dat hij bedoelde dat de E-350 de skin makkelijk aan moet kunnen. Niet dit soort hoge temps.

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:45:
[...]

Dat ligt dan echt aan het type Nano(XS), de AD11 is lekker rustig te krijgen en wordt daarbij beslist niet zo heet. Dan hebben we het over een E-450 versus E2-1800.

Edit: hoe kleiner het kastje, hoe lastiger te zaak te koelen zal zijn maar als er een redelijke lucht flow tot stand kan komen dan moet dat toch wel te realiseren zijn. Ik heb enkele barebone's liggen die wat breder en dieper zijn maar ook flink lager dan de Nano(XS) en die kunnen toch ook beheerst worden op temperatuur zonder dat je het idee hebt dat Schiphol in de buurt ligt (bij ons is dat trouwens vliegbasis Volkel, nog meer herrie).
De AD10 is dus net zo groot. Dan zou je denken dat die ook redelijk rustig moet zijn. Binnenkort nieuwe koelpasta en het roostertje voor de ingaande lucht verwijderen. Daarnaast ga ik eens kijken of tussen de fan en de bovenkant eigenlijk wel voldoende ruimte is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Plato112 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 15:59:
[...]

Ik denk dat hij bedoelde dat de E-350 de skin makkelijk aan moet kunnen. Niet dit soort hoge temps.
hardware-lover in "[HTPC] Zotac ZBOX" :*)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar wat is dan wel normaal?
Hier zit ie gemiddeld met een loaded skin Nox of destijds met MQ4 zo rond de 65~70gr.
Echter is dat ook weer wissellend en zie ik dit meestal gebeuren in idle wat wel verklaarbaar zou kunnen zijn bij XBMC aangezien deze in idle veel renderd.

Was zelf niet van plan de fan eraf te halen en met koelpasta aan de gang te gaan, heb wel laatst de fan schoongemaakt maar echt bijzonder veel verschil merkte ik niet, dit is overigens van begin af aan al zo waar ik geregeld een vraag over gesteld had hier in topic.

Betreft een AD02 overigens.

Edit:
Lees net ergens dat een netbook niet veel anders doet dus zal wel loslopen, 80~90 lijkt me idd niet helemaal OK maar ligt mss ook aan de plaatsing?

[ Voor 9% gewijzigd door schumi2004 op 11-06-2013 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
+80 - 100 °C vind ik niet normaal. Een piek tot aan 80 °C kan mits de fan in staat is om deze weer naar beneden te brengen tot aan max. 75 °C. Continue een temp. van 70 °C zegt dat het systeempje bovengemiddeld bezig is en dan zal ie niet met Multimedia weergave bezig zijn of het moet zijn dat dit via CPU en niet via GPU gaat (ik doel dan niet op het bladeren door je bibliotheek want dat kan ook aardig wat power nodig hebben in sommige gevallen), dat zal dan waarschijnlijk toch al een stotterfestijn zijn want enkel op CPU kracht video afspelen zal weinig succes hebben op de E-350/E-450/E2-1800 (en Intel tegenhangers).

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 11-06-2013 20:13 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Zojuist oude koelpasta verwijdert en nieuwe erop gedaan. Gelijk ook maar even wat extra gaatjes geboort, zodat er hopelijk een wat betere flow ontstaat.

En nu geeft hij zo'n 80 graden aan in XBMC. Wat gelijk staat aan zo'n 70 in de bios. Wat mij betreft voorlopig goed genoeg.

De koelpasta had trouwens het grootste effect. Zeker een aanrader dus als je de temps van je systeempje te hoog vind.

Ps. Verschil tussen standaard xbmc skin en experience1080+ heb ik niet gezien in de temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
Zijn er hier nog mensen die Zotac in combinatie met OpenElec gebruiken ? Ik heb deze combinatie en gebruik de Ace skin. Alles werkt prima enkel de filmtrailers krijg ik niet aan de praat. Ik heb de youtube addon en de HDtrailer addon geinstalled en beide ingesteld dat ze trailers moeten opstarten op 480p wat de laagste setting is. Maar als ik een film selecteer en klik op trailer krijg ik de melding bovenaan dat er gebuffered wordt...Nadien gebeurd er niets meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
hardware-lover schreef op zondag 09 juni 2013 @ 14:57:
Ik gok op 99.9% dat daar de oorzaak zal liggen. Niet ergens een simpel bedraad USB keyboard liggen? Dat zal wel niet het geval zijn verwacht ik zo anders had je dat beslist al uitgetest.
Mocht iemand anders ooit naar dit probleem zoeken: het lag inderdaad aan het feit dat ik een draadloos keyboard gebruikte. Met een bedraad keyboard kun je gewoon op Del drukken om in de BIOS te komen :)

Waar ik overigens nog niet achter ben: wanneer je via XBMC naar suspend gaat, kun je dmv de remote XMBC weer starten (blauwe cirkel knippert). Wanneer ik via de remote naar sleep ga, gaat de cirkel uit en is het niet mogelijk om mbv de remote te resumen. Zou dit met de BIOS-instellingen te maken hebben (S0...S4) of mis ik iets? Is het uberhaupt mogelijk via de remote te suspenden en resumen?

[ Voor 0% gewijzigd door Swinnio op 13-06-2013 12:09 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 20:24

Dreanor

Joene

Ik moet zeggen dat zotac een lastige line-up heeft qua apparaten. Zoveel qua processor/gpu als naamgevingen.

Het enige wat mij duidelijk is is dat plus incl. hd/ram geleverd wordt en de overige zonder en dat de NANO de kleinere varianten zijn.

Wat is bijvoorbeeld de top lijn? Zijn dat de IDxx of de ADxx?

Waarom is de ID84 goedkoper dan de ID83 (vanwege de i3 processor denk ik)? Maar de Intel HD Graphics 4000 lijkt mij dan weer langzamer dan de NVIDIA GeForce GT 520M met 512 ram?

Waarom is de AD04 (nog lager getal) nog duurder dan bovenstaande? Er zit een 1.65ghz in (terwijl de ID83 2.5ghz heeft). Of is de MD Radeon HD 6320 Grafische kaart waar dan de meerprijs in zit?

Er zijn gewoon zoveel verschillen dat het lastig is om op het oog te zien welke sneller is voor mijn wensen. Of ik moet talloze google acties doen voor reviews van zowel de kastjes als de individuele onderdelen (waar ik trouwens ook druk mee bezig ben).

Stel, ik wil een zotac onder mijn tv, voor XBMC waarbij alle formaten vloeiend moeten draaien behalve 3d films. En dan wil ik windows 7 home premium (64bit) erop zetten omdat ik dit kastje soms snachts aan wil laten voor een minecraft ftb server (alleen singleplayer zonder extra spelers zodat de machines door kunnen draaien als ik slaap) of zelfs 24/7 minecraft vanilla server voor mijn singleplayer wereld (zodat ik altijd/overal op mijn singleplayer wereld kan spelen).

Waarmee kom ik dan het beste uit? Of zijn er ander vergelijkbare merken waar ik dan beter bij kan kijken? ASRock, Gaida?

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-07-2024
Dreanor schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:27:
Ik moet zeggen dat zotac een lastige line-up heeft qua apparaten. Zoveel qua processor/gpu als naamgevingen.

Het enige wat mij duidelijk is is dat plus incl. hd/ram geleverd wordt en de overige zonder en dat de NANO de kleinere varianten zijn.

Wat is bijvoorbeeld de top lijn? Zijn dat de IDxx of de ADxx?

Waarom is de ID84 goedkoper dan de ID83 (vanwege de i3 processor denk ik)? Maar de Intel HD Graphics 4000 lijkt mij dan weer langzamer dan de NVIDIA GeForce GT 520M met 512 ram?

Waarom is de AD04 (nog lager getal) nog duurder dan bovenstaande? Er zit een 1.65ghz in (terwijl de ID83 2.5ghz heeft). Of is de MD Radeon HD 6320 Grafische kaart waar dan de meerprijs in zit?

Er zijn gewoon zoveel verschillen dat het lastig is om op het oog te zien welke sneller is voor mijn wensen. Of ik moet talloze google acties doen voor reviews van zowel de kastjes als de individuele onderdelen (waar ik trouwens ook druk mee bezig ben).

Stel, ik wil een zotac onder mijn tv, voor XBMC waarbij alle formaten vloeiend moeten draaien behalve 3d films. En dan wil ik windows 7 home premium (64bit) erop zetten omdat ik dit kastje soms snachts aan wil laten voor een minecraft ftb server (alleen singleplayer zonder extra spelers zodat de machines door kunnen draaien als ik slaap) of zelfs 24/7 minecraft vanilla server voor mijn singleplayer wereld (zodat ik altijd/overal op mijn singleplayer wereld kan spelen).

Waarmee kom ik dan het beste uit? Of zijn er ander vergelijkbare merken waar ik dan beter bij kan kijken? ASRock, Gaida?
IDxx zijn ZBOX-en met Intel processors
ADxx zijn ZBOX-en met AMD processors.

De grafische prestaties van de AD boxen zijn wat beter dan de Intel boxen (vanwege de GPU). Ik denk dat ze daarom wat duurder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 20:11:
+80 - 100 °C vind ik niet normaal. Een piek tot aan 80 °C kan mits de fan in staat is om deze weer naar beneden te brengen tot aan max. 75 °C. Continue een temp. van 70 °C zegt dat het systeempje bovengemiddeld bezig is en dan zal ie niet met Multimedia weergave bezig zijn of het moet zijn dat dit via CPU en niet via GPU gaat (ik doel dan niet op het bladeren door je bibliotheek want dat kan ook aardig wat power nodig hebben in sommige gevallen), dat zal dan waarschijnlijk toch al een stotterfestijn zijn want enkel op CPU kracht video afspelen zal weinig succes hebben op de E-350/E-450/E2-1800 (en Intel tegenhangers).
Heb mijn systeempje (AD02) van begin af aan al behoorlijk boven gemiddeld draaien. Kan nu niet echt zeggen dat ik enige moeite doe om hem zo min mogelijk te belasten.
Bv een skin Nox, als er toeters en bellen op zitten dan wil ik ook die toeters en bellen gebruiken :P
Destijds bij aanschaf was ik in de veronderstelling dat het wel een krachtig machientje zou zijn wat het ergens ook wel is maar toch zijn er grenzen ;)
Jelte schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 20:49:
Zojuist oude koelpasta verwijdert en nieuwe erop gedaan. Gelijk ook maar even wat extra gaatjes geboort, zodat er hopelijk een wat betere flow ontstaat.

En nu geeft hij zo'n 80 graden aan in XBMC. Wat gelijk staat aan zo'n 70 in de bios. Wat mij betreft voorlopig goed genoeg.

De koelpasta had trouwens het grootste effect. Zeker een aanrader dus als je de temps van je systeempje te hoog vind.

Ps. Verschil tussen standaard xbmc skin en experience1080+ heb ik niet gezien in de temperaturen.
Heb er zelf met mijn AD02 niet zoveel last van maar even snel koelpasta vervangen zit er niet in. Als ik er echt last van ga krijgen als zijnde storend schroef ik het wel eens open maar voor alsnog laat ik het voor wat het is.
Gezien jouw situatie heeft het wel degelijk effect gehad das in iedergeval al mooi ;)

p.s.: Is er hier al eens iemand geweest die zijn AD02 voorzien heeft van nieuwe pasta, kan er op het web maar weinig van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Dreanor schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:27:

[knip]

Kan de verwarring begrijpen als je er niet zo in thuis bent.

Bekijken we het simpel en kijken we alleen naar de meer recente modellen dan;

ID = Intel (met nVidia of Intel GPU)
AD = AMD (met AMD CPU en GPU)

Als je naar het totale aanbod Zbox aanbod kijkt, ook dat van jaren terug, dan lijkt er inderdaad weinig lijn te zitten in de naamgeving en nummering. Beperk je het overzicht tot de meer recente modellen dan lijkt daar meer logica in te ontdekken zijn maar ook dat is niet altijd het geval.

Rest dus enkel om puur de specificaties te kijken waarbij over het algemeen geldt dat hoe duurder, hoe recenter en vaak ook, sneller bij gebruik. Je dient dus zelf vooraf duidelijk te hebben wat je wilt gaan doen (en wat niet) en dan rolt er vaak een geschikte kandidaat uit de hoge hoed.

V.w..b. de modellijn, dat is stukken gemakkelijk uit te leggen.

Je hebt;

Zbox: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1353423274.jpeg
Zbox Nano: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1349335624.jpeg
Zbox Nano XS (eXtra Small): http://ic.tweakimg.net/ext/i/1334586207.jpeg

Jij geeft nu duidelijk aan wat je graag zou willen en dan wordt het juiste antwoord geven een stuk gemakkelijker. Ik weet echter alleen niet hoe veeleisend de Minecraft mogelijkheid is, daar heb ik geen idee van en dat maakt het dan net weer wat lastiger.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 20:24

Dreanor

Joene

Het is dus al ietsje makkelijker dan ik dacht, AD is Amd en ID is Intel. :) Bedankt allebei.

Kijk, primair zou ik zo'n kastje kopen voor xbmc en daarmee alle mogelijke media streamen (behalve 3d). Verder niks. Ik ben (voorlopig) ook de enige die er gebruik van maakt dus het ding zal niet heel vaak te hoeven multitasken wat dat betreft (NAS wil ik als download center gebruiken e.d.).

Maar dan ga je verder kijken en kom je erachter dat er windows 7 op kan. In dat geval zou het heel mooi zijn als het mogelijk is om nog een minecraft server te kunnen draaien (al weet ik zelf ook niet hoeveel een singleplayer wereld feedthebeast nodig heeft).

Maar dat is een bonus en zal nooit gelijk gebeuren tijdens bijv. hd films streamen. Ik heb nog een windows 7 licentie hier liggen dus dat hoef ik niet aan te schaffen.

Nu zag ik dat de nano en nano xs (helaas) geen optical S/PDIF output hebben wat de ID83 bijv. wel heeft waardoor die meteen een pluspunt heeft over de nano's.

Ik heb nog wel de vraag of dit soort kastjes op de een of andere manier het tv signaal van ziggo kunnen oppakken waardoor ik in xbmc echt alles kan (dus eigen media en ziggo zenders afspelen). Dan is dit kastje mooi het centrale punt waardoor ik niet meer met de tv van input hoef te wisselen. Maar misschien moet ik deze vraag ergens anders stellen?

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Dreanor schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 16:10:
[knip]

Nu zag ik dat de nano en nano xs (helaas) geen optical S/PDIF output hebben wat de ID83 bijv. wel heeft waardoor die meteen een pluspunt heeft over de nano's.

[knip]
Dat is zeker niet helemaal juist, er zijn diverse Nano's (en XS) modellen die via de hoofdtelefoon uit, een optical signaal aanbieden. Je hoeft dan enkel nog maar een verloop te plaatsen waarmee de aansluiting ook gebruikt zal kunnen worden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ter algemene info;

Ik wilde graag achterhalen wat de nVidia GT 520m GPU in zijn mars zou hebben m.b.t. het kunnen weergegeven van 3D video. Nu kunnen al heel wat lichte HTPC-tjes overweg met 3D als dit SBS of TB als format heeft, maar ik wilde graag weten wat er nodig zal zijn voor de weergave van Full HD 3D. Het doet me deugt dat ik kan zeggen dat een ZBox ID80, met zijn toch redelijk zwakke Intel Atom D2700 CPU, prima in staat is om full 3D (2x 1980x1050) zonder enige hapering op het scherm weer te geven. Dat alle credit daarvoor bij nVidia ligt zal duidelijk zijn. Ik heb het e.e.a. getest onder Windows 7 i.c.m. TMT5. Het is wel even noodzakelijk om binnen de nVidia instellingen aan te geven (via de 3D Wizzard) welke mogelijkheden je scherm/TV heeft op het gebied van 3D weergave maar als dat eenmaal is ingesteld kan het weergeven prima worden gerealiseerd.
Ik ga er vanuit dat elke nVidia GPU, >= de GT520m, dit moeiteloos kan bewerkstelligen. Blijkbaar is de aankoop van een gebruikte (maar voordelige) ID80 zeker geen miskoop geweest gezien zijn mogelijkheden. Morgen wordt de HDD vervangen door een vlotte SSD, want die boost mag ie wel hebben.

Bijna vergeten, bitstream audio is (bijna als vanzelfsprekend), ook beschikbaar, die ondersteuning heeft de nVidia (via HDMI) dus ook. Een geschikte AV-receiver is wel noodzakelijk, maar dat lijkt me logisch.

Een laatste aanvulling: SSD is geplaatst en met zijn maximale lees en schrijf-snelheden van ruim 200MB/sec, is dit een zeer aangename aanvulling voor deze miniPC. Ik blijf ervan overtuigd dat een SSD een verantwoorde aderlating is voor dit soort systeempjes. Indien men de centjes beschikbaar heeft, altijd doen.

[ Voor 16% gewijzigd door hardware-lover op 15-06-2013 16:15 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waaromikniet
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-09-2024
Ik ben van plan een HTPC aan te schaffen en mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar een ZBOX Nano of ZBOX Nano XS. Ik ben van plan er OpenElec met XBMC op te gaan draaien. Ik zie echter veel verschillende versies en weet niet zo goed welke geschikt is voor mij. Al mijn media staat op een NAS. Ik speel meestal MKV's af op 1080p en ik wil de best mogelijke audio kunnen afspelen. Voor zover ik nu kon zien leek de XS 13+ wel een geschikte maar eerlijk gezegd kan ik op de site van ZBOX niet goed de verschillen bepalen.
Pagina: 1 ... 34 ... 39 Laatste