Ik heb een week terug Battlefield 2 gekocht op Steam. Pretty hardcore game vind ik.

Ik voel de gameplay als redelijk vermoeiend aan, in vergelijking met - uiteraard - CoD, maar ook met BFBC2.
Nu snap ik de gameplay decisions die DICE uitdrukkelijk doorvoert zoals het terugbrengen van prone, toggle fire modes, jets!
Ik had BF2 indertijd ook liggen, maar als kind/puber hield ik mij zoet met de SP (bots). Ik herinner mij dat ik schuw was van dat squad systeem en de overvolle map rechtsboven. Indien CoD toen zo populair was, zou ik zeker naar dat overgestapt geweest zijn, wat toch toont dat CoD een pak meer kindvriendelijk is.
Nu - voldoende volwassen (I guess

) - vind ik BF2 veel leuker. Ik begrijp nu ten volle het nut van squads.
Prone is ook ontzettend belangrijk in deze game. Dit vond ik eerst wat vermoeiend aangezien het een grote stap is tov BFBC2. Maar het biedt wel meer diepgang, je bent meer op je hoede, en scant de omgeving nauwkeurig als je om een hoek gaat liggen.
Als ik nu kijk naar gameplay van BF3 MP @ de E3, merk ik wel dat het wat meer casual gemaakt is. Ofwel lag dit gewoon aan de mensen die speelden. Prone werd namelijk niet zoveel gebruikt, en de game leunde (zo te zien) meer aan naar BFBC2 dan naar BF2.
Kan ook een foute indruk zijn, maar dan nog: ik zal blij zijn als de playstyle tussen BF2 en BFBC2 ligt. Ik heb elders gelezen dat recoil zeer uitdrukkelijk aanwezig zal zijn, so that's a good thing. Schieten in bursts biedt meer diepgang, en dit zal nog prominenter zijn dan in BFBC2.
Een nadeel bij BF2 vind ik dat je je nades zo ver kunt smijten. Ik speel atm Strike at Karkand meestal, en die grenade spam is ongelofelijk om te zien!

(edit: speel dus op 64 players maps)
Bij de meeste matches kan het USMC team niet doorbreken, waardoor je op een oppervlakte van 300 m² blijft spelen. xD (Plus, je wordt ook doodgespammed met ammo en med kits. Het teamgevoel zit er dik in dus

)
Ik hoop dat DICE dat choke point wat aanpakt in BF3.
Voor de rest vind ik BF2 heel leuk, zelfs al loopt het vol met pro's! Gewoon wat meer "op de rem staan" en eerst denken voor je als een kip zonder kop over het veld rent.
Qua graphics, ben ik zeker tevreden. Ik herinner mij dat het vroeger echt een benchmark game was, dus de graphics zijn zeker nog smakelijk te noemen.
Bijgevolg kan ik BF2
zeker aanraden aan de mensen die de game nog niet gespeeld hebben.