Aangezien het leeft binnen de community, is het misschien handig om dit topic te openen en hier (verder) te discussiëren en speculeren over wat voor systeem je nodig hebt om straks fatsoenlijk BF3 op je pc te kunnen spelen
Ik leen even wat plaatjes van het BF3 topic om de OP wat meer inhoud te geven.
Volgens het persbericht wat op de frontpage staat zijn dit de systeemspecs:
Op de pc zal de multiplayerbèta van Battlefield 3 minimaal een dualcore-processor vereisen, met een kloksnelheid van 2GHz en twee gigabyte werkgeheugen. Verder is een DirectX 10.1-compatible gpu met 512MB videogeheugen nodig, waarvan de prestaties zich moeten kunnen meten met die van een ATI Radeon 3870 of Nvidia GeForce 8800GT. Tot slot vereist het schietspel als besturingssysteem Windows Vista SP2 en twintig gigabyte opslagruimte.
Aanbevolen wordt een quadcore-processor met 4GB ram en de 64bit-versie van Windows 7. Verder wordt een grafische kaart aangeraden die met DirectX 11 overweg kan en voorzien is van 1GB videogeheugen. Een GeForce GTX 560 en een Radeon 6950 worden als voorbeeld genoemd. Tot slot zal de Origin-client nodig zijn om het spel op de pc te kunnen downloaden en spelen.
Hier een link waar GPU's getest worden in de retail versie: http://www.pcgameshardwar...ics-cards-tested/Reviews/
Hier een aantal benches:
In dit topic zul je een hoop ervaringen van systemen kunnen vinden. Over het algemeen kan gezegd worden dat de aanbevolen specs om het spel lekker te kunnen spelen ook heel aardig kloppen. Dat betekent dus dat een quadcore processor toch eigenlijk wel noodzakelijk is en een redelijk recente gpu (AMD 5xxx bijv.) een vereiste is. In de minimum eisen van EA/Dice wordt over 2 GB geheugen gesproken, voor zover ik weet speelt iedereen met minimaal 4 GB en veel met een veelvoud daarvan.
Hier nog wat grafieken:

Mochten er zaken aan deze OP toegevoegd moeten worden, bijvoorbeeld nieuwe grafieken of ander materiaal wat iets zegt over hardware icm BF3, stuur me even een DM en ik voeg het aan de OP toe
[ Voor 107% gewijzigd door partyondude op 12-11-2011 14:34 ]