Tsurany schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 13:57:
Het was wel een vrij waardeloos systeem, ik hoop dat ze iets bedenken wat een stuk vloeiender werkt. Ik vind het systeem in Bad Company 2 een stuk fijner, afhankelijk van waar je op richt voer je een actie uit, zoiets zouden ze nog flink moeten verbeteren, dat zou echt fijn zijn.
Ik zat laatst op LAN wat SWAT4 te spelen (coop blijft leuk

) en daar zit ook een handige command functie. Imo zou een soortgelijk systeem niet misstaan in BF3. Je kunt namelijk met een druk op de knop een command geven, zoals in BC (onderin je beeld komt dan wel te staan welk command je gaat geven).
Als je op een deur richt kun je bijv. zeggen dat iemand die deur moet openmaken (in SWAT4 dan, in BF3 zal dat wat anders wezen). Onderin je scherm komt dan te staan welk command je geeft als je op de knop drukt. Je weet dan precies wat je gaat zeggen en je hoeft dan geen 3 keer te drukken omdat je telkens het verkeerde command geeft. Er zit echter ook een wat uitgebreider menu in waar je uitgebreidere orders kunt geven.
Je hebt dan voor snelle commands als "hup, met z'n allen naar die vlag toe" de makkelijke manier door op een knop te drukken en voor wat uitgebreidere stuff als dekkingsvuur geven in een bepaalde richting de commo rose.
Ze hadden zelfs op meerdere manieren een soortgelijk systeem in het spel zitten met de muis. Als je op een deur richtte die op slot zat kwam er een symbool in beeld. Als je iets boven het slot mikte kon je kiezen een C4 op de deur te plakken of met een shotgun het slot aan gort te knallen. Als je op het slot zelf mikte kon je ervoor kiezen om met een tangetje het slot open te wurmen. Als je dan klikte voerde je de actie uit.
Dit systeem werkte zeer goed en het laat zien dat het wel goed kan zijn (als het in 2005 kon kan het in 2011 vast ook wel, maar dan beter

)