Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:16

Stewie!

Keen must die!

Er komen continu nieuwe initiatieven op de markt om 2e hands game sales tegen de gaan - mappacks met code zijn daar een voorbeeld van. Bij andere uitgevers moet je een pass kopen a 10/15 euro op weer online te mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

walletje-w schreef op maandag 09 mei 2011 @ 12:03:
[...]

Wat een eikels. Gewoon achterhouden dus totdat het een tactisch moment is om uit te brengen en tadaa nieuwe map!!!
Wie weet wisten jullie dit al lang maar dat ze die maps dus gewoon al hadden maakt het nog wel wat extra zuur, voor mij.
Zal ik je sterker vertellen. Ze zaten al op de disc waarmee jij het hebt geinstalleerd. Reden dat ik dat weet: Bij de PS3 versie, als er een nieuwe map was hoefde je niks te downloaden, je kon ze meteen spelen. Ze werden dus alleen geunlocked.

Het is btw wel een goede strategy om de levensduur van je game te verlengen. Als mensen bijna zat zijn van je game release je 2 nieuwe maps gratis, en ze kunnen er weer even tegen aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
walletje-w schreef op maandag 09 mei 2011 @ 13:15:
[...]

De mappen zijn alleen gratis voor VIP mensen dus als je hem tweedehands koopt dan moet je er voor betalen.

Ik weet inderdaad niet of die map al helemaal klaar is/was maar als ze hem laten zien in trailer blijkt dat ze er al mee bezig zijn geweest en de tijd tussen het releasen van het spel en het tonen van die trailer lijkt me genoeg tijd om die map afgewerkt en wel mee te leveren bij het spel. Maar dit is inderdaad speculatie.

Het gaat mij erom dat je dus betaald voor een map welke je pas maanden later krijgt.

Nee die map is niet gratis hier hebben ze al lang rekening mee gehouden bij de verkoop prijs.
Ja het is wel netjes in vergelijking met andere game producers die er daarna ook nog geld voor vragen.

Maar als die game producers er in de tijd tussen de release van de game en het uitbrengen van het pack ook nog mee bezig zijn geweest is dat rechtvaardig, enkel zie je nu dus dat een map al bestond voor het uitbrengen van de game. Dat is in mijn ogen vreemd, om mensen blij te maken met iets waar ze eigenlijk al veel eerder 'recht' op hadden. Gewoon misleiding en dat mogen ze doen als bedrijf zijnde maar netjes vind ik het niet.
Je kiest er zelf voor om veel geld te besparen door een game 2e hands te kopen. Dit is iets waar je de ontwikkelaar niet op aan kunt spreken. Hem levert het 1 x € 60,- op. Dat hij er niet oneindig vaak de VIP code bij doet kan ik goed begrijpen. Het kost hem elke keer weer geld als een game 2e hands wordt doorverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoezo kost het hem geld? Het levert de ontwikkelaar niks op maar het kost ze echt geen geld. Sterker nog, meer actieve spelers ipv spelers die de game in de kast hebben liggen levert ze juist wat op als je dedicated servers gebruikt, meer server verhuur.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:51
StealthyPeanut schreef op maandag 09 mei 2011 @ 13:33:
[...]

Je kiest er zelf voor om veel geld te besparen door een game 2e hands te kopen. Dit is iets waar je de ontwikkelaar niet op aan kunt spreken. Hem levert het 1 x € 60,- op. Dat hij er niet oneindig vaak de VIP code bij doet kan ik goed begrijpen. Het kost hem elke keer weer geld als een game 2e hands wordt doorverkocht.
Dat snap ik prima, maar daar ging mijn punt ook niet om. Het gaat erom dat je betaald voor iets wat je eigenlijk pas maanden later krijgt.

Ja ik snap waarom een bedrijf hier voor kiest maar daarom vind ik het nog wel flauw :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 11:33
Indy91 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 13:04:
[...]

Was dat niet alleen weggelegd voor diegene die de MoH: Limited Edition hadden?
Anders zal ik deze alsnog via Steam aanschaffen. Ik heb wel 15 Euro over om BF3 Beta te spelen.
Nee, blijkbaar dus ook via Steam is het hetzelfde. Heb op divera fora gekeken en mensen hadden contact met EA/steam support en zeiden allemaal 'don't worry'. Oftewel, beta+MoH voor 15 euro!

Oh, zojuist getwitterd:
Stay tuned tomorrow for the very first images and new info on the Battlefield 3: Back to Karkand expansion pack! #BF3

[ Voor 14% gewijzigd door Hidde op 09-05-2011 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Tsurany schreef op maandag 09 mei 2011 @ 13:35:
Hoezo kost het hem geld? Het levert de ontwikkelaar niks op maar het kost ze echt geen geld. Sterker nog, meer actieve spelers ipv spelers die de game in de kast hebben liggen levert ze juist wat op als je dedicated servers gebruikt, meer server verhuur.
Dat bedoel ik ook uiteraard. Het levert hem sowieso minder op natuurlijk.

Iemand die de game 2e hands koopt zorgt er wel voor dat de game inderdaad weer gespeeld wordt. Maar de game belandt uiteindelijk toch in de budgetbak en ze dan pikken ze hem daar toch wel op.

Ik kocht op de consoles ook weleens games 2e hands, maar als er dan een code o.i.d. bij zit heb je in mijn ogen gewoon pech. Je kiest er zelf voor om de game cheap te kopen zonder dat je de ontwikkelaar direct steunt.

En met het "achterhouden" van maps zorgen ze in mijn ogen dat het vernieuwender bijft om het spel te spelen. Ik heb liever 6 maps en dan om de 3 maanden 2 extra maps dan ineens 12 maps. Zo speel ik vaker op dezelfde maps en leer ik ze sneller en beter kennen. Op deze manier leer je mappen ook meer te waarderen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:51
StealthyPeanut schreef op maandag 09 mei 2011 @ 14:57:
[...]
En met het "achterhouden" van maps zorgen ze in mijn ogen dat het vernieuwender bijft om het spel te spelen. Ik heb liever 6 maps en dan om de 3 maanden 2 extra maps dan ineens 12 maps. Zo speel ik vaker op dezelfde maps en leer ik ze sneller en beter kennen. Op deze manier leer je mappen ook meer te waarderen vind ik.
Maar stel nou dat je de maps er wel gelijk bij krijgt en in de tijd dat jij aan het gamen bent ontwikkelen hun nieuwe maps. Zelfde idee, maar meer mappen en meer variatie. Ik miste bij bfbc2 zo af en toe de variatie wel hoor, nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hidde schreef op maandag 09 mei 2011 @ 14:33:
[...]

Oh, zojuist getwitterd:

[...]
ik zag het ook net staan, en ik dacht meteen al: de game is nog niet uit en nu gaan ze al praten over extra (waarschijnlijk betaalde) content. als je nog niet het gevoel had dat je gewoon werd opgelicht zorgen ze daar wel even voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
walletje-w schreef op maandag 09 mei 2011 @ 15:18:
[...]

Maar stel nou dat je de maps er wel gelijk bij krijgt en in de tijd dat jij aan het gamen bent ontwikkelen hun nieuwe maps. Zelfde idee, maar meer mappen en meer variatie. Ik miste bij bfbc2 zo af en toe de variatie wel hoor, nu niet meer.
Dat zou nog mooier zijn natuurlijk, maar dat is een perfecte situatie denk ik.

Ze hebben ook nieuwe maps ontwikkeld, bestaande maps omgebouwd naar andere game-modes en mappen uit BC1 omgebouwd en geimporteerd in BC2. Wat mij betreft goed genoeg, maar ik snap wel dat je meer zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
Hidde schreef op maandag 09 mei 2011 @ 14:33:
[...]
Nee, blijkbaar dus ook via Steam is het hetzelfde. Heb op divera fora gekeken en mensen hadden contact met EA/steam support en zeiden allemaal 'don't worry'. Oftewel, beta+MoH voor 15 euro!
Ah, bedankt voor je antwoord. ;) Straks maar gelijk MOH (non Limited Edition) via Steam bestellen.
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 15:21:
[...]

ik zag het ook net staan, en ik dacht meteen al: de game is nog niet uit en nu gaan ze al praten over extra (waarschijnlijk betaalde) content. als je nog niet het gevoel had dat je gewoon werd opgelicht zorgen ze daar wel even voor.
Ik vermoed dat vele liefhebbers van de Battlefield-series zonder problemen een extra bedrag overhebben voor extra content in de vorm van andere maps/voertuigen. De boosterpacks van BF2 die destijds voor een gering bedrag werden aangeboden boden voor mij enorm veel extra speelplezier.

Het gevoel van oplichting heb ik nimmer gevoeld. Ook niet toen de Boosterpacks naderhand "gratis" werden aangeboden via een patch.

[ Voor 6% gewijzigd door Indy91 op 09-05-2011 15:57 ]

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 11:33
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 15:21:
[...]

Dit is juist een extraatje voor iedereen die de eerste oplage koopt. (Limited is nooit echt limited bij games) Het trekt veel mensen over de streep aangezien de pre-orders al 700% meer zijn dan bij BC2! Half jaar voor release...

Uiteindelijk zullen waarschijnlijk alle edities LE zijn (tot een of ander bundelverpakking) en zal je alleen als je het 2e hands koopt de mappack moeten kopen, zoals bij BC2 nu ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 19:19
Het lijkt mij dat dat Back to Karkand pack meer een day 1 mappack is, om de verkoop bij launch nog wat te verhogen.

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikheetkoen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-07 18:34
Gropah schreef op maandag 09 mei 2011 @ 13:25:
[...]

Zal ik je sterker vertellen. Ze zaten al op de disc waarmee jij het hebt geinstalleerd. Reden dat ik dat weet: Bij de PS3 versie, als er een nieuwe map was hoefde je niks te downloaden, je kon ze meteen spelen. Ze werden dus alleen geunlocked.

Het is btw wel een goede strategy om de levensduur van je game te verlengen. Als mensen bijna zat zijn van je game release je 2 nieuwe maps gratis, en ze kunnen er weer even tegen aan
Heh nee. Je moest op een gegeven moment een patch downloaden van meer dan een gigabyte die ook BFBC2 voorbereide op Vietnam. DAAR zaten de maps bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yay!
Stay tuned tomorrow for the very first images and new details on the Battlefield 3: Back to Karkand expansion pack! Includes interviews with the Lead Designer of Back to Karkand and the designer of the original Strike at Karkand map from Battlefield 2.
Via https://www.facebook.com/battlefield

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een aankondiging van een aankondiging, nou, super :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed begrijp uit het interview met Patrick Bach heeft Dice de Frostbite engine herschreven sinds Bad Company en doet een voorzichtige hint van in ieder geval een van de redenen en omschrijft Frostbite 1.x als `sub-optimal´.
Om heel eerlijk te zijn heb ik Frostbite exact zo ervaren tot nu toe. Mooi, maar niet zo efficient en de omschrijving sub-optimal dekt wel die lading. Ik vond dat zelfs met details laag, geluids kwaliteit laag etc, etc, de engine wel erg veel vereist van het systeem, met name CPU.
M.a.w. de prestatie die je terug krijgt voor het naar beneden schalen wat te marginaal naar mijn gevoel, en dat had met de CPU load te maken, die bleef hoog. (Dat hebben alleen mensen met een Core2Duo ondervonden denk ik, de quadcores waren zo en zo wel snel genoeg)

Dit vind ik ook naar voren komen als ik die kwaliteit/performance vergelijk met de Unreal engines of de Tech engines.

Wellicht dus dat BF3 een stuk efficienter is en dat het schaalbaarder is dan de Frostbite 1.x engine en om die reden behoorlijk speelbaar op mid-range systemen met de juiste tweaks.
Ook is in het interview te horen dat men dynamisch map content `streamt`.
Een soortgelijke methode die de Tech engine ook succesvol gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Jackal131 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 13:18:
Ik denk dat het bij BF3 precies zo zal gaan.
Eerst krijg je een aantal maps die je helemaal suf gaat spelen en na enkele maanden worden er weer een paar 'nieuwe' unlocked. Ik heb er geen probleem mee. Zo blijft de game ook aantrekkelijk na een aantal maanden en raak je niet zo snel uitgekeken op de game.

Als het maar gratis blijft :+
Zolang het maar niet als extra DLC is. Bij BC: BF2 vond ik het echt prima. Deden ze er na verloop van tijd vier van de populairste mappen van BF2 ofzo bij, en die waren uiteraard gratis als je de game gewoon 'eerstehands' had gekocht. Ik vond het in ieder geval een fijne afwisseling, na al die andere maps suf gespeeld te hebben :P

De uitbreiding van Vietnam heb ik nooit gekocht, omdat ik er simpelweg niet van houd dat als er een keer iets fout gaat dat ik het dan misschien voor altijd kwijt ben en het niet op een disc heb ofzo. Maar van wat ik er van had begrepen, was Vietnam dan ook een echte uitbreiding met nieuwe maps en veel extra gameplay. Dat vind ik prima, want dat is toch een stuk anders dan dat je 12 euro betaalt voor 4 extra maps bij CoD.

EDIT:
vinom schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 17:20:
Minimum requirements for Battlefield 3
Processor: Core 2 Duo @ 2.0GHz
RAM: 2GB
Graphic card: DirectX 10 or 11 compatible Nvidia or AMD ATI card.
Graphics card memory: 512 MB
Hard drive: 15 GB for disc version or 10 GB for digital version

Recommended system requirements for Battlefield 3
Processor: Quad-core Intel or AMD CPU Check [i]alhoewel niet de beste denk ik, een 'standaard' i7-2630QM (tot 2.9 turboboost, en met 4 cores volgens mij tot 2.6 Ghz voor elke).
RAM: 4GB 6 GB dus check
Graphics card: DirectX 11 Nvidia or AMD ATI card, GeForce GTX 460, Radeon Radeon HD 6850 Faal! GT555M (3D)
Graphics card memory: 1 GB Check, 3 GB
Hard drive: 15 GB for disc version or 10 GB for digital version Check

http://bf3blog.com/battlefield-3-system-requirements/

[ Voor 50% gewijzigd door Uniciteit op 09-05-2011 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
Dat waren Bad Company 1 mappen, maar inderdaad een prima model in mijn ogen. Zolang ze maar geen maps van de launch weghalen om later als DLC uit te brengen (gratis of betaald). Alhoewel je het altijd wel zo kunt zien natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Rynji schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:11:
Dat waren Bad Company 1 mappen, maar inderdaad een prima model in mijn ogen. Zolang ze maar geen maps van de launch weghalen om later als DLC uit te brengen (gratis of betaald). Alhoewel je het altijd wel zo kunt zien natuurlijk.
Oh, oke :P Maar dan nog vind ik het wel mooi dat ze zoiets doen. Als ze maps weghouden om later, bijvoorbeeld een paar maanden later, gratis uit brengen heb ik daar nog niet veel problemen mee. Dan is het nog zo'n beetje van "ok, een beetje afwisseling ook al was het al klaar... :)", maar als ze bestaande maps weghouden om het later te verkopen dan heb ik echt zoiets van "wat een oplichterij!" Ik koop dan ook nooit DLC voor Call of Duty (in het algemeen trouwens ook niet), omdat ik dat systeem gewoon haat alhoewel ik verder best wel van een paar potjes CoD kan genieten. De eerste keer dat ik er echt over nadacht om DLC te kopen, was met de Vietnam uitbreiding in BC2.

Maar goed, even iets heel anders. Ik weet niet of het hier al besproken is, maar BF3 komt dus zeer waarschijnlijk ook naar handhelds (waaronder iOS, hopelijk). Nou verwacht ik er niet te veel van (kijk naar BC2 op iOS), maar het is toch wel mooi dat je zelfs onderweg even kan "Battlefield-en". Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
Als het naar de NGP komt dan kan het nog wat worden, maar iOS games zijn over het algemeen simpele '5 minuten' games (heb zelf een iPod Touch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Squatjj schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:19:
Maar goed, even iets heel anders. Ik weet niet of het hier al besproken is, maar BF3 komt dus zeer waarschijnlijk ook naar handhelds (waaronder iOS, hopelijk). Nou verwacht ik er niet te veel van (kijk naar BC2 op iOS), maar het is toch wel mooi dat je zelfs onderweg even kan "Battlefield-en". Wat denken jullie?
Je kan niet onderweg Battlefielden, je kan een triest aftreksel spelen wat puur gemaakt is om snel geld te verdienen. Nogal een verschil.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
Laten we hopen dat er niet zoveel bugs gaan inzitten zoals in battlefield 2 wat overigens een meesterlijk spel was.

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Tsurany schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:39:
[...]

Je kan niet onderweg Battlefielden, je kan een triest aftreksel spelen wat puur gemaakt is om snel geld te verdienen. Nogal een verschil.
Als het goed uitgwerkt wordt kan het sowieso wel. Alleen op dit moment zijn de echt grote ontwikkelaars wel bezig het snel verdienen van geld via apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

The Great HooD schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:19:
[...]

Als het goed uitgwerkt wordt kan het sowieso wel. Alleen op dit moment zijn de echt grote ontwikkelaars wel bezig het snel verdienen van geld via apps.
Een Ipod heeft een touchscreen, hoe wil je daar ooit fatsoenlijk FPS games op gaan spelen? De ipod is zeker leuk, maar dan voor Angry Birds of Fruit Ninja.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Mwah de besturing van N.O.V.A. op de iPhone werkt dan wel weer aardig. Ik heb BC2 op de iPhone, maar ik speel het echt nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Hoop dat BF3 net zn goeie ondersteuning heeft voor eyfinity als BFBC2 en niet zoals bv Left4Dead dat je hud verspreid zit op 3 schermen.
Maar BF2 en BC werkt het goed dus ik heb goeie hoop

maar helaas nog geen bevestiging gezien of ze het ondersteunen in het laatste deeltje

BFBC2 speelt super in 5760x1080 O+

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
Ik denk dat je er gevoeglijk uit van kunt gaan dat Eyefinity goed zal worden geimplementeerd in BF3, zeker als je weet dat straks ook AMD's HD3D mode ondersteund gaat worden.

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:43
Tuurlijk gaan er bugs in dit spel zitten, software is zelden bugloos. Artwork ziet er waanzinnig uit, denk dat ik de BF3 pre-order met Back To Karkand uitbreiding ook ga pre-orderen..

[ Voor 9% gewijzigd door Jovas op 10-05-2011 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Artwork is niet bedoeld om de map te showen maar om de grafische kwaliteiten te laten zien, zo gaat de map er dus niet uit zien ;) Ik probeerde ook al Karkand erin te zien maar dat gaat niet lukken :p
Als ze het over pre-orders hebben zal het dus gewoon elke pre-order zijn neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
"An early piece of concept art for the Frostbite 2 reimagining of a true classic. Meant to represent lighting and color palette only. Actual map layout will be very similar to the original."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja inderdaad, maar ik keek eerst naar het plaatje voor ik het artikel ging lezen, dus dan heb je dat niet door. Denk voordat we een hele discussie krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Jeroenneman schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 08:47:
[...]

Een Ipod heeft een touchscreen, hoe wil je daar ooit fatsoenlijk FPS games op gaan spelen? De ipod is zeker leuk, maar dan voor Angry Birds of Fruit Ninja.
Wacht maar, over een klein half jaartje komt er een FPS op de iPhone die een nieuwe standaard gaat neerzetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

ja, staar je in ieder geval niet blind op dit soort plaatjes :). Straks krijgen we hier ook flight sim X's ongein.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol.. het EA UK forum is message board (Battlefield3)geworden..
Lijkt wel gehackt >.<

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2011 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 18:14:
Lijkt wel gehackt >.<
Het laadde net ook wat vieze code die een bug in PDF probeert te misbruiken. Ik zou de site even niet bezoeken totdat het opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:42

XanderDrake

Build the future!

Damn, ik denk dat hackers eindelijk een volwaardige dreiging zijn geworden voor het dagelijks functioneren van... alle internet gerelateerde activiteiten!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Stewie! schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 18:41:
[...]

Het laadde net ook wat vieze code die een bug in PDF probeert te misbruiken. Ik zou de site even niet bezoeken totdat het opgelost is.
Inderdaad, ik had de laatste berichten van dit topic nog niet gelezen en Firefox/Google waarschuwde me voor mogelijke risico's op die site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Uit de paar laatste regels:
Come back next week for more in-depth details on Back to Karkand.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Laatst online: 11-09 21:59

Mavamaarten

Omdat het kan!

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 18:14:
Lijkt wel gehackt >.<
Hij ziet er weer normaal uit denk ik... Firefox zei nog steeds dat het een aanvalspagina was, maar er is niks speciaals te zien als ik de waarschuwing negeer...

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-08-2022
Erg teleurstellend dat Karkand een 1 op 1 kopie wordt. Ook het plaatje vind ik misleidend.

Vergelijk:
Rynji schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 17:54:
"An early piece of concept art for the Frostbite 2 reimagining of a true classic. Meant to represent lighting and color palette only. Actual map layout will be very similar to the original."
met:

eauk

But now you give them that, with the four maps in "Back to Karkand"

Exactly. We want that ourselves as well. See Karkand through today's high tech filter and with all the knowledge we have built. Many still believe that "Strike of Karkand" was a city map. But if you look at it, there are a few house looking objects placed on a something which looks to be a street. There is not much more to it. But it feels like a city and it feels cool. And it is that feeling we wanna reach to again but take it even closer to the orginal idea. And the one who designed "Karkand" is on the team, and he if anyone knows what Karkand originally was supposed to be. He is with us and designs Karkand in its orginal vision.

God morks in wysterious ways.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
powersmoker schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 19:43:
Erg teleurstellend dat Karkand een 1 op 1 kopie wordt. Ook het plaatje vind ik misleidend.
Niet mee eens, Karkand is de meest succesvolle kaart van BF2, het level design is fenomenaal en de hele map steekt uitermate sterk in elkaar. Die map aanpassen zou misschien een goede map opleveren maar je zou nooit dezelfde kwaliteit kunnen bereiken die mensen gewend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Tsurany schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 19:46:
[...]

Niet mee eens, Karkand is de meest succesvolle kaart van BF2, het level design is fenomenaal en de hele map steekt uitermate sterk in elkaar. Die map aanpassen zou misschien een goede map opleveren maar je zou nooit dezelfde kwaliteit kunnen bereiken die mensen gewend zijn.
Ben het een keer met je eens :+ Die map is op een of andere manier echt verslavend... Weet niet waarom, gewoon een klassieker uit BF2.

[ Voor 10% gewijzigd door peakaboo op 10-05-2011 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
@Tsurany

Wie zegt dat het niet nog beter kan? Het is de orignele maker, hij heeft de beschikking over nieuwe techniek, heeft veel tijd te besteden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
powersmoker schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 19:49:
@Tsurany

Wie zegt dat het niet nog beter kan? Het is de orignele maker, hij heeft de beschikking over nieuwe techniek, heeft veel tijd te besteden..
En al die nieuwe techniek zal ook ingezet worden, maar de kracht van Karkand is ook dat iedereen bekend is met die map, het de meest bekende map is uit BF2 en het relatief eenvoudig is die map zo om te zetten. Het is juist bedoeld om mensen alvast een binding met het spel te geven. Je kan best hier en daar wat veranderen doorvoeren, maar de twee straten compleet verleggen zou gewoon niet geaccepteerd worden. Natuurlijk zou het alsnog een prima map zijn, echter het zou niet Karkand zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

powersmoker schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 19:49:
@Tsurany

Never change a winning team.

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Tja, misschien zal je deze map wel nog beter vinden. Het zal natuurlijk altijd wel verschillend zijn. Verschillende plekjes zullen misschien net niet meer zo fijn werken als eerst, vanwege de nieuwe engine maar andere plekken die eerst niet zo heel fijn werkten misschien nu weer wel.

Je moet zoiezo rekening houden met het feit dat je nou echt heel veel zal kunnen vernietigen. Kon je eerst nog achter gebouw X of object Z jezelf verschuilen, daar moet je nu rekening meehouden dat die dekking nu gewoon kapot geknald kan worden. Ook door de HD graphics zal het allemaal toch weer net wat anders aanvoelen.

De vraag of een echte hardcore BF speler dit erg vind blijft dus nog de vraag. Er zullen er genoeg zijn die na een paar potjes helemaal in de 'vernieuwde' map zitten, en er zullen er altijd wel een paar zijn die de 'feeling' van BF2 niet krijgen. Mede door leeftijd denk ik. Ach ja, we zien wel. BF3 wordt geweldig! :)

En dan nog mijn vraag welke versie jullie gaan kopen: PC of PS3/Xbox 360. Nu wil ik hier geen PC vs Console discussie van maken, maar ben gewoon benieuwd wat de meeste hier van plan zijn. Voor mij wordt het de console versie omdat ik zoiezo op een TV gamen fijner vind (tja) en omdat iedereen dan ook dezelfde instellingen heeft wat het meest eerlijk is. Zo te zien gaan hier de meesten wel voor de PC versie, niet? Vanwege 64-multiplayer en betere graphics? :)

[ Voor 20% gewijzigd door Uniciteit op 10-05-2011 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Je wilt geen PS vs Console discussie maar je vraagt indirect mensen wel om hun platformkeuze te beredeneren.

Maar goed, ik speel op PC. Waarom? Daarom! Einde discussie! :+

(oja, heb trouwens geen console)

[ Voor 9% gewijzigd door Murk op 10-05-2011 20:55 ]

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Murk schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 20:53:
Je wilt geen PS vs Console discussie maar je vraagt indirect mensen wel om hun platformkeuze te beredeneren.

Maar goed, ik speel op PC. Waarom? Daarom! Einde discussie! :+

(oja, heb trouwens geen console)
Nou, zo bedoel ik het niet. Ik bedoel meer van wat de doorslaggevende keuze is want je hebt voor- en nadelen (die gaan we niet allemaal opnoemen want anders wordt het wel pc vs console). In jouw geval is het vanzelfsprekend omdat je geen console hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon niet doen, topic is al vaker opgeschoond en een mod heeft hij duidelijk aangegeven dat zo'n discussie op geen enkele vorm gewenst is. Misschien kan er een poll in de TS komen maar daar blijft het dan wel bij lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-09 15:35

icn

Mischien een idee om TS in tween te splitsen 1 voor de pc en 1 voor de console,s,maar hier moeten meerdere in mee stemen.Er zitten toch wel verschillen in de beide versie,s,ook wel handig voor later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is niet het standaard beleid op Tweakers, van alle multiplatform spellen wordt een groot topic gemaakt en geen aparte topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icn

icn

Dat snap ik wel,maar je houd het zo wel schoner en georganiseerd.Wat je zoals nu en straks gaat krijgen met de release is dat alles en iedereen zich er instort en alles weer uitloopt op discussies.Volgens mij kunnen we dit beter over laten aan de mod,s en hun laten bepalen of dit nu wel in te voeren.Ik stem alvast voor een :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga voor de PC versie, speel graag op mijn grote tv:D

@ICN

Misschien aparte secties omdat de verschillen zodanig groot zijn met de pc en console versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickmerckx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-07-2022
Squatjj schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 20:39:
Tja, misschien zal je deze map wel nog beter vinden. Het zal natuurlijk altijd wel verschillend zijn. Verschillende plekjes zullen misschien net niet meer zo fijn werken als eerst, vanwege de nieuwe engine maar andere plekken die eerst niet zo heel fijn werkten misschien nu weer wel.

Je moet zoiezo rekening houden met het feit dat je nou echt heel veel zal kunnen vernietigen. Kon je eerst nog achter gebouw X of object Z jezelf verschuilen, daar moet je nu rekening meehouden dat die dekking nu gewoon kapot geknald kan worden. Ook door de HD graphics zal het allemaal toch weer net wat anders aanvoelen.

De vraag of een echte hardcore BF speler dit erg vind blijft dus nog de vraag. Er zullen er genoeg zijn die na een paar potjes helemaal in de 'vernieuwde' map zitten, en er zullen er altijd wel een paar zijn die de 'feeling' van BF2 niet krijgen. Mede door leeftijd denk ik. Ach ja, we zien wel. BF3 wordt geweldig! :)

En dan nog mijn vraag welke versie jullie gaan kopen: PC of PS3/Xbox 360. Nu wil ik hier geen PC vs Console discussie van maken, maar ben gewoon benieuwd wat de meeste hier van plan zijn. Voor mij wordt het de console versie omdat ik zoiezo op een TV gamen fijner vind (tja) en omdat iedereen dan ook dezelfde instellingen heeft wat het meest eerlijk is. Zo te zien gaan hier de meesten wel voor de PC versie, niet? Vanwege 64-multiplayer en betere graphics? :)
En de betere besturing..... :D dat is mijn reden .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icn

icn

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 22:33:
Ik ga voor de PC versie, speel graag op mijn grote tv:D

@ICN

Misschien aparte secties omdat de verschillen zodanig groot zijn met de pc en console versies?
Dat bedoel ik

Ga ook voor de pc versie (reso2560x1440)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:42

XanderDrake

Build the future!

yannickmerckx schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 22:33:
[...]

En omdat ik geen console bezit O-)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 00:38:
[...]

En omdat ik geen console bezit O-)
amen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
yannickmerckx schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 22:33:
[...]

Dat is de eerste.

De 2e reden is dat ik geen console heb, vorig jaar alle 2 verkocht. Ik vind gamen op een console leuk, maar alleen 3rd person shooters, fifa, etc. Normale shooters vind ik fijner spelen in een actievere houding, rechtop en dichterbij het scherm. Je kan wel dichterbij de tv gaan zitten, maar dan is het beeld minder scherp en minder fijn om op te gamen.

Daarnaast natuurlijk ook de free content. Zie je dat je op de pc de map packs gratis kreeg, op de console had je een VIP-code nodig.

Plus dat ik BF3 voor de pc bijvoorbeeld voor 25 euro heb gekocht en op de consoles je heel snel aan de 65 euro is.

En dan natuurlijk nog de 64 man mappen. Ik neem aan dat DICE de mappen weer dynamisch maakt en dat wij niet met 64 man op dezelfde 32 man maps moeten spelen als de consoles. Dan is het gewoon te druk. De echte 64 man maps in BF2 waren soms echt gigantisch en supervet. Niet altijd, ik denk dat ik vaker 32 man speel.

- Snelheid op de pc's ligt hoger
- Geen aim assist
- Server browser

En het is leuk dat het er grafisch wat beter uitziet, maar dat is voor mij niet echt een reden. Meer een mooie bijkomstigheid :)

[ Voor 5% gewijzigd door StealthyPeanut op 11-05-2011 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 16:37

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Squatjj schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 20:39:.....Er zullen er genoeg zijn die na een paar potjes helemaal in de 'vernieuwde' map zitten, en er zullen er altijd wel een paar zijn die de 'feeling' van BF2 niet krijgen. Mede door leeftijd denk ik...
eh.. want?? Ik speel BF2 sinds 21 juni 2005 en doe dat nog steeds meer dan regelmatig, naast HL, FSX, CoD en weet ik wat al niet meer. BFBC heb ik geprobeerd op de PC maar vond ik enorme bagger op de een of andere manier, het gevoel wat ik bij BF2 had heb ik daarna bij geen enkele shooter meer terug gehad.

Maar wat dat met leeftijd te maken heeft? Voor het geval je het weten wilt: ik word dit jaar 52. En pwn mijn zoon van 20 nog steeds met UT3, laat staan met BF2, daar laat ik em helemaal alle hoeken zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unomomentodado
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 23:56
gyedema schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 08:04:
[...]
Maar wat dat met leeftijd te maken heeft? Voor het geval je het weten wilt: ik word dit jaar 52. En pwn mijn zoon van 20 nog steeds met UT3, laat staan met BF2, daar laat ik em helemaal alle hoeken zien...
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De pc versie schijnt ook 3D vision te krijgen, benieuwd hoe dat uitgewerkt is in de jets:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
On/Off? :?
[...]

eh.. want?? Ik speel BF2 sinds 21 juni 2005 en doe dat nog steeds meer dan regelmatig, naast HL, FSX, CoD en weet ik wat al niet meer. BFBC heb ik geprobeerd op de PC maar vond ik enorme bagger op de een of andere manier, het gevoel wat ik bij BF2 had heb ik daarna bij geen enkele shooter meer terug gehad.

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
Squatjj schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 20:39:
Er zullen er genoeg zijn die na een paar potjes helemaal in de 'vernieuwde' map zitten, en er zullen er altijd wel een paar zijn die de 'feeling' van BF2 niet krijgen. Mede door leeftijd denk ik.
Die opmerking begrijp ik ook niet helemaal en ik kan me dan helemaal vinden in de reactie van Gyedema. Ik ben zelf 40+ en ik kan me nog steeds prima aanpassen aan mapdesigns en/of gameplay van diverse fps games (op dit moment BFBC2, MOH, CoD:BO en CombatArms).

Ben het dus volledig met Gyedema eens dat een hogere gamers leeftijd nauwelijks invloed hoeft te hebben op adaptie- en reactievermogen. Ik own regelmatig mijn clanmaten die 20-25 jaar jonger zijn dan mij. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Best ironisch om dat in een Battlefield topic te noemen : In BF2 was dat ding vanaf de eerste tot de laatste versie zo brak als het maar kan en zelfs de laatste patch heeft daar niks aan kunnen verbeteren _O- :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priemt
  • Niet online
Ik denk dat een serverbrowser die enigszins doet wat het moet doen altijd nog beter is dan onvrijwillige matchmaking... (a la CoD)
Niet om te flamen... maar er is meer keuze op die manier.
(vond zelf de serverbrowser na 330+ uur in BF2 niet een storende factor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nouja het was wel gewoon een walgelijk stukje werk, die server browser werkte totaal niet soepel en was echt enorm traag. Natuurlijk gaat de voorkeur nog altijd uit naar een slechte server browser boven een matchmaking systeem, maar het liefst gewoon een fatsoenlijke en uitgebreide server browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Op pc geen aim assist mogelijk maar je tegenstanders op de console kunnen dit wel aan hebben staan. Niet echt een eerlijke strijd :z

En @ hierboven
De brakste serverbrowser in BF2 of welke game dan ook is nog 1000x beter dan een matchmaking systeem die je maar in een willekeurige pot gooit. Dit was met BC1 en is ook in BC2 drama.

Ik heb meer dan 500 uur BF2 gespeeld en maar een enkele keer de browser storen gevonden. Vaak joinde ik gewoon de servers waar ik vaker op zat, favorieten dus. Zelfs dat kan niet in een matchmaking systeem. Wat overigens nog eens bagger werkt ook.

[ Voor 20% gewijzigd door StealthyPeanut op 11-05-2011 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priemt
  • Niet online
Wellicht is het nog een idee om in de topic start even kort aan te stippen wat de feitelijke verschillen zijn tussen Console en PC?

Daarnaast zou een inhoudsopgave ook een verduidelijkende toevoeging zijn ( a la CJ's Radeon Nieuwsdiscussietopic ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:11
Ik speel normaal op de console maar begin sterk te twijfelen om een pc aan te schaffen voor deze game.

Sinds mijn oude pc is gestorven 2 jaar geleden ben ik volledig naar de ps3 overgestapt maar het begint nu wel te kriebelen misschien ook wel omdat psn down is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
@priemt

Inhoudsopgave vind ik niet zo zinvol, vooral omdat je de boel opnieuw zou moeten ordenen, het is op dit moment thematisch een beetje chaotisch, maar volgens mij prima leesbaar.

De verschillen tussen pc en console zijn volgens mij beperkt tot het maximum aantal spelers, de andere verschillen kan iedereen zelf wel bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 17:02
nero355 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 11:39:
[...]

Best ironisch om dat in een Battlefield topic te noemen : In BF2 was dat ding vanaf de eerste tot de laatste versie zo brak als het maar kan en zelfs de laatste patch heeft daar niks aan kunnen verbeteren _O- :+
priemt schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 11:56:
Ik denk dat een serverbrowser die enigszins doet wat het moet doen altijd nog beter is dan onvrijwillige matchmaking... (a la CoD)
Niet om te flamen... maar er is meer keuze op die manier.
(vond zelf de serverbrowser na 330+ uur in BF2 niet een storende factor)
Ik na 1500h 1858h ook niet :P Zoeken op naam, map werkt allemaal prima.. Het is geen excel-autofilter maar 't doet precies wat ik verwacht.

Moet wel zeggen dat ik bijna alleen maar na 1.5 heb gespeeld (4/5de oid)

t.a.v. de leeftijd, ik denk dat in onze clan gemiddelde leeftijd ergens tussen 30 en 40 zit..

@hieronder
priemt schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:47:
1858 uur?
Damn! Zo veel uur werk ik per jaar...
Ik zou het graag andersom doen ;)
Ach is maar 2 uur per dag gemiddeld ;) ik werk min of meer gelijk aan dat (32u p/w loondienst, maar daarnaast webshop) maar zou me ook niets verbazen als ik wat minder slaap ;)

[ Voor 18% gewijzigd door lredev op 11-05-2011 14:10 . Reden: ietsje langer dan ik dacht (a) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priemt
  • Niet online
1858 uur?
Damn! Zo veel uur werk ik per jaar...
Ik zou het graag andersom doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

[...]

Indy91 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 11:38:
[...]

Die opmerking begrijp ik ook niet helemaal en ik kan me dan helemaal vinden in de reactie van Gyedema. Ik ben zelf 40+ en ik kan me nog steeds prima aanpassen aan mapdesigns en/of gameplay van diverse fps games (op dit moment BFBC2, MOH, CoD:BO en CombatArms).

Ben het dus volledig met Gyedema eens dat een hogere gamers leeftijd nauwelijks invloed hoeft te hebben op adaptie- en reactievermogen. Ik own regelmatig mijn clanmaten die 20-25 jaar jonger zijn dan mij. :+
Ik bedoel meer dat zodra je ouder wordt de interesse in games toch wel wat minder wordt, voor veel mensen. Niet dat je dan slechter ofzo bent. Maar wat ik denk is dat BF3 toch wel een stuk anders zal aanvoelen dan BF2 door alle veranderingen door de jaren heen. Je zal niet echt diezelfde 'goeie ouwe tijd' hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 19:28
Wat lijkt me dit een vet spel zeg..
Heb BFBC2 op de Xdoos en op de PC waarbij ik me op de PC beter uit de voeten maak.. maar da's meer de speeltijd met FPS dat ik op de PC heb.

Specs zijn zeker te doen, ik ga dit draadje zeker volgen :)
[...]
Dat heet oldschool! _/-\o_

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
StealthyPeanut schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 12:07:
[...]

Op pc geen aim assist mogelijk maar je tegenstanders op de console kunnen dit wel aan hebben staan. Niet echt een eerlijke strijd :z

En @ hierboven
De brakste serverbrowser in BF2 of welke game dan ook is nog 1000x beter dan een matchmaking systeem die je maar in een willekeurige pot gooit. Dit was met BC1 en is ook in BC2 drama.

Ik heb meer dan 500 uur BF2 gespeeld en maar een enkele keer de browser storen gevonden. Vaak joinde ik gewoon de servers waar ik vaker op zat, favorieten dus. Zelfs dat kan niet in een matchmaking systeem. Wat overigens nog eens bagger werkt ook.
Off: nagenoeg iedereen heeft dit aanstaan op de consoles. Moeten we het daarnaast écht over oneerlijke strijd gaan hebben? Nee, laten we dat maar niet doen. :+ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-02-2022
@ gyedema

Damn, ik wordt komend weekend 33 maar ik hoop toch over 20 jaar idd nog lekker door te knallen en idd ook mijn kind(eren) alle hoeken van het virtuele slagveld te kunnen laten zien.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Jesh schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 16:56:
@ gyedema

Damn, ik wordt komend weekend 33 maar ik hoop toch over 20 jaar idd nog lekker door te knallen en idd ook mijn kind(eren) alle hoeken van het virtuele slagveld te kunnen laten zien.

;)
En toch schrijf je ik word nog met -dt-. :P

Maar toch tof als je pa ook shooters speelt. Dat is in mijn geval echt een utopie. Die heeft helaas helemaal niks met de dingen die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gelukkig voor jullie is ervaring net zo belangrijk bij zulk soort shooters. Hoewel shooters als UT vooral op skill en behendigheid leunen zijn shooters als Battlefield ook zeer afhankelijk van tactisch inzicht. Over 20 jaar zijn jullie wel allemaal afgetakeld qua beheindigheid maar heb je een schat aan ervaring ;)

Mijn pa speelde vroeger nog wel games met mij. Althans, ik speelde en hij keek toe en hielp af en toe met dingetjes die ik toen niet goed kon zoals Engels lezen. Echter het is ook absoluut zijn hobby niet dus daarom doe ik het al vele jaren alleen. Ach, ieder z'n ding he, je moet er denk ik mee opgegroeid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

powersmoker schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 12:40:
De verschillen tussen pc en console zijn volgens mij beperkt tot het maximum aantal spelers, de andere verschillen kan iedereen zelf wel bedenken.
Niet alleen het aantal spelers, ook de maps zijn daardoor groter, waardoor er toch andere tactieken om de hoek zullen komen. Dan heb je ook nog 3D vision/multi display wat misschien een andere ervaring zal geven (snipen?), inschatten afstanden etc. Betreft de betere graphics, kan een andere ervaring geven, in BF2 had je bijv tweaks waardoor je geen shadows enzo had (was een voordeel). Mochten de console graphics nogal lager liggen (lijkt me wel), dan kan dat ook de gameplay beïnvloeden.

En dan mods, hopelijk komen deze wel voor de pc, dat maakte BF1942 en BF2 eigelijk ook nog eens extra de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StealthyPeanut schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 07:55:
[...]
Daarnaast natuurlijk ook de free content. Zie je dat je op de pc de map packs gratis kreeg, op de console had je een VIP-code nodig.
zo lang je de game heb gekocht krijg je de maps gewoon gratis (omdat die vip code er bij zit). dat is eigenlijk het enige punt aanmerking:), met die andere punten ben ik het wel eens. ik speel ook minder shooters op mijn ps3 (alleen exclusives zoals kz3) daarom wordt BF3 in eerste instantie ook een pc aankoop voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel8319
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:42
Jesh schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 16:56:
@ gyedema

;)
haha prachtig om dat te lezen , ik heb precies dezelfde gedachtes daarover , ben zelf dan 28 , maar als ik 80 ben met parkison zit ik nog met een controller in me hand een gamepie te spelen !

https://www.instagram.com/indigobeatz_rebelchild/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 19:21:
[...]

Niet alleen het aantal spelers, ook de maps zijn daardoor groter, waardoor er toch andere tactieken om de hoek zullen komen. Dan heb je ook nog 3D vision/multi display wat misschien een andere ervaring zal geven (snipen?), inschatten afstanden etc. Betreft de betere graphics, kan een andere ervaring geven, in BF2 had je bijv tweaks waardoor je geen shadows enzo had (was een voordeel). Mochten de console graphics nogal lager liggen (lijkt me wel), dan kan dat ook de gameplay beïnvloeden.

En dan mods, hopelijk komen deze wel voor de pc, dat maakte BF1942 en BF2 eigelijk ook nog eens extra de moeite waard.
Haha, hou op alsjeblieft, je laat me bijna een nieuwe PC kopen. Ik moet voor BF3 een goedkope bakbeest halen.
Eigenlijk zou je dit spel gewoon op de PC moeten spelen met 3D vision, real HD graphics. Jammer dat ik het met me PS3 of 360 moet doen |:(

Zou ik lekker een controllertje aansluiten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha, de DICE devs hebben in het verleden al een paar keer subtiele spottende comments gemaakt betreffende de consoles, en hier nog eens een ;)
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2648/devcomment.JPG
Repi is een Frostbite engine developer.

(ben geen trolling PC elitist, want heb ook PS3 en ik waardeer dat platform enorm voor z'n exclusives)

edit: interesting bits:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2648/dev2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2648/dev3.JPG

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2648/dev4.JPG

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2648/dev5.JPG

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2648/dev6.JPG

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2648/dev7.JPG

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2648/dev8.JPG

[ Voor 38% gewijzigd door Asgaro op 11-05-2011 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 16:37

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Tsurany schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 17:00:
Gelukkig voor jullie is ervaring net zo belangrijk bij zulk soort shooters. Hoewel shooters als UT vooral op skill en behendigheid leunen zijn shooters als Battlefield ook zeer afhankelijk van tactisch inzicht. Over 20 jaar zijn jullie wel allemaal afgetakeld qua beheindigheid maar heb je een schat aan ervaring ;)

Mijn pa speelde vroeger nog wel games met mij. Althans, ik speelde en hij keek toe en hielp af en toe met dingetjes die ik toen niet goed kon zoals Engels lezen. Echter het is ook absoluut zijn hobby niet dus daarom doe ik het al vele jaren alleen. Ach, ieder z'n ding he, je moet er denk ik mee opgegroeid zijn.
Ja heeft er zeker mee te maken denk ik. Ik was begin 20 toen de TRS-80 uitkwam (googled u maar), en heb tijden in assembly zelf allerlei spelletjes zitten te maken. Later een uitbreiding (expansion interface) gekocht, met 48K geheugen zodat het totaal op 64K kwam. Man, daar kon je een bedrijf mee runnen. Anyway, vlak daarna kwam de Sinclair Spectrum uit, games IN KLEUR..!! Hebbehebbehebbe. En zo istgekome.. van kwaad tot erger ;)

PC kwam vrij vlot en volgens mij was een van de eerste shooters die ik speeld Duke Nukem. Toen een flink aantal jaren game reviewer geweest (nog af en toe wel) bij GameVillage, waar ik voornamelijk shooters (FPS dan) en sims reviewde. Vond Quake en Doom altijd al helemaal top, met als absolute knaller UT2K4. Dacht dat ik never nooit meer lol aan een game kon krijgen als bij UT. Tot BF2 uitkwam.. manoman.. nachten nachten nachten doorpakken, wat een game. Vlugvlug, nieuw moederbordje erin kwakken, nieuwe processor, meer geheugen, nieuwe kaart: zo soepel mogelijk moet het lopen!

En ja, dan kijk je om en zie je dat er inmiddels 30 jaar voorbij zijn. Tsja. Het zal zo zijn, maar voorlopig heb ik mijn rig weer geupgrade naar een i7 met 8gb en een dikke nVidia kaart erin om maar weer, zeg, BF3, Microsoft Flight, Bioshock zoveel en wat er nog moet komen (HL3! HL3!!) lekker te kunnen spelen.

[ Voor 3% gewijzigd door GurbY{nl} op 12-05-2011 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Leuk verhaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapti
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-08 18:42
BF3 niet op steam? NOOOOOOOooooooooooooo :'(

Zucht, is dat EADM nog wat verbeterd de laatste jaren? De laatste keer dat ik het gebruikte vond ik het niet zo super (weet niet meer waarom tho).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-09 22:40
Ik speelde ook wel eens shooters met mijn pa, hij deed iedere keer net alsof het 4real was. Was wel grappig opzich, hij speelde zo voorzichtig dat die iedere keer owned werd, daardoor is die met shooters gestopt en speelt die toch nog liever AoE xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Baccy schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:43:
BF3 niet op steam? NOOOOOOOooooooooooooo :'(

Zucht, is dat EADM nog wat verbeterd de laatste jaren? De laatste keer dat ik het gebruikte vond ik het niet zo super (weet niet meer waarom tho).
Steam en steamworks is wat anders :)
De game kan zo op Steam komen zonder steamworks ingebouwd te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapti
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-08 18:42
Stewie! schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:58:
[...]

Steam en steamworks is wat anders :)
De game kan zo op Steam komen zonder steamworks ingebouwd te hebben.
Pfew! Dan wacht ik nog even met pre-orderen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Baccy schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 11:00:
[...]

Pfew! Dan wacht ik nog even met pre-orderen :D
Idd, ik wacht ook tot de game beschikbaar is op Steam!

En ik heb het gevoel dat ze nog met een actie gaan komen "preorder nu en ontvang een BF3 beta key" (net zoals ze nu dus ook BF P4F goodies meegeven bij een preorder), dus nog even wachten met preorderen kan geen kwaad. :)

edit: DICE visit!

[ Voor 16% gewijzigd door Asgaro op 12-05-2011 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:39

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik heb bf3 ook gepreorderd, voor 5 euro, helaas betreft dat de normale versie,
"de special ention hebben ze niet in het systeem staan:" :( ik hoop dat gamemania bij bekendmaking releasedatum daar nog verandering in gaat bringen....)

maar het zal nog wel ff duren, ik ik in tussentuijd geld verzamelen voor pc-upgrade :*)

[ Voor 17% gewijzigd door mrc4nl op 12-05-2011 12:50 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-09 19:54
mrc4nl schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 12:49:

maar het zal nog wel ff duren, ik ik in tussentuijd geld verzamelen voor pc-upgrade :*)
Die pc upgrade heb je zo binnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
mrc4nl schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 12:49:
"de special ention hebben ze niet in het systeem staan:" :( ik hoop dat gamemania bij bekendmaking releasedatum daar nog verandering in gaat bringen....)

5 EURO WAAR

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 14:00

Processor: Quad-core Intel or AMD CPU
RAM: 4GB
Graphics card: DirectX 11 Nvidia or AMD ATI card, GeForce GTX 460, Radeon Radeon HD 6850
Graphics card memory: 1 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-09 22:40
daantjuh68 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:07:

Processor: Quad-core Intel or AMD CPU
RAM: 4GB
Graphics card: DirectX 11 Nvidia or AMD ATI card, GeForce GTX 460, Radeon Radeon HD 6850
Graphics card memory: 1 GB
Dit was toch al bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icn

icn

Alweer oud nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Omg, die Dice visit. Prachtig spul wat daar staat. DICE weet duidelijk hoe je aan interieur ontwerp doet/

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die 5 euro is volgens mij een aanbetaling, niet de uiteindelijke kosten van een spel. Dat kan natuurlijk nooit voor 5 euro.

Pagina: 1 ... 12 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LET OP: Problemen met de Beta? Het BF3 problemen topic.

Als je wilt discussiëren over specs doe je dat niet hier maar in Het BF3 hardware topic.

De winkel waar jij een pre-order hebt gedaan, of zelfs alleen het feit dat je het hebt gedaan, is ook echt niet nodig om te posten. Voor prijsinformatie zijn er andere bronnen, bijvoorbeeld www.budgetgaming.nl

Users die nu nog dit topic vervuilen met dit soort informatie kunnen op zijn minst een officiële waarschuwing tegemoet zien