Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
/edit
Werd vandaag pas bijgeschreven rond 19 uur, veel later dan normaal dus.
[ Voor 12% gewijzigd door xileS op 05-04-2013 00:52 ]
Dan zal dat het probleem wel zijn, zal is kijken of ik het kan omzetten naar MNC 04Cerberus_tm schreef op donderdag 04 april 2013 @ 15:25:
[...]
MNC 04 inderdaad, MCC 204 (Galaxy Nexus). Wat voor snelheden haal jij normaliter dan?
Ik heb effe een test gedaan (locatie: TU Delft campus), snelheid is 2226 kbps download, 822 kbps upload.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Hmm krijgen mensen met Vodafone op de campus dan veel hogere snelheden? 2 Mbps is niet slecht, hoewel je op plaatsen met goed bereik dus veel hoger zou moeten halen.H92! schreef op donderdag 04 april 2013 @ 16:47:
[...]
Dan zal dat het probleem wel zijn, zal is kijken of ik het kan omzetten naar MNC 04
Ik heb effe een test gedaan (locatie: TU Delft campus), snelheid is 2226 kbps download, 822 kbps upload.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Volgens mij is dat nooit zo geweest. Afhankelijk van je 'abo' betaal je een vast bedrag per minuut/sms/MB altijd, overal, binnen NederlandYorin schreef op zondag 07 april 2013 @ 20:59:
Heb je bij HN ook dat je gratis kan bellen naar andere HN-abonnees en Vodafone-abonnees? Of is dat niet meer?
Rond een uur 9 in de ochtend had ik geen verbinding meer met het netwerk van Vodafone, dus de HN simkaart er maar in geduwd.
Ging goed: hij deed het meteen, en na internet ingesteld te hebben deed dat het ook.
Heb met speedtest zitten kijken naar de snelheid van de verbinding.
Die is erg verbeterd sinds HN:
- in Veldhoven met VF: 3 Mbps down, 0,3 up
- in Veldhoven met HN: 10 Mbps down, 1,2 Mbps up
Heb de testen meerdere keren uitgevoerd (met VF en HN) en liggen allemaal rond dezelfde waarde.
Dus eerste indruk van HN is erg goed!!
Wat ik belangrijk vind is de snelheid van het 3G netwerk, hier is mij ook wat onduidelijkheid over bij HN.
Ik weet dat ze op het VF netwerk zitten wat tot 28.8mbps gaat en HN hier een gedeelte van krijgt, echter lees ik zowel 3.6 als 14.4mbps.
Wat is nu daadwerkelijk de maximale snelheid?
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
14,4 Mbps, anders had ik die 10 Mbps nooit gehaald natuurlijkRubman schreef op maandag 08 april 2013 @ 15:28:
...Wat ik belangrijk vind is de snelheid van het 3G netwerk, hier is mij ook wat onduidelijkheid over bij HN.
Ik weet dat ze op het VF netwerk zitten wat tot 28.8mbps gaat en HN hier een gedeelte van krijgt, echter lees ik zowel 3.6 als 14.4mbps.
Wat is nu daadwerkelijk de maximale snelheid?
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Laat ik daar nu net overheen gelezen hebben.jaspernts schreef op maandag 08 april 2013 @ 15:30:
[...]
14,4 Mbps, anders had ik die 10 Mbps nooit gehaald natuurlijk
Mooi 14.4 Mbps dus.
Nu moet ik zelf maar de afweging gaan maken om eventueel wat langer te wachten op 4G of een sim only bij HN
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Uhm... misschien zelf Simyo bellen? Wij weten niets van je contract of wat dan ook af.HaTe schreef op maandag 08 april 2013 @ 15:36:
Zojuist is mijn nummer van Simyo overgezet naar HollandsNieuwe. Het werkt, maar nu vraag ik mij af wat er met Simyo gebeurd, aangezien ik geen bericht heb gehad over opzegging of iets dergelijks. Iemand die dat weet?
Verwijderd
Normaal gesproken krijg je gewoon aan het eind/begin van de maand een laatste rekening met daarop of je nog iets terugkrijgt of moet bijbetalen om wat voor reden dan ook. Zoiets krijg je bijna nooit in het midden van een maand.HaTe schreef op maandag 08 april 2013 @ 15:36:
Zojuist is mijn nummer van Simyo overgezet naar HollandsNieuwe. Het werkt, maar nu vraag ik mij af wat er met Simyo gebeurd, aangezien ik geen bericht heb gehad over opzegging of iets dergelijks. Iemand die dat weet?
Ik heb inmiddels al van alles gelezen en geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar. Via smpt.live, mail.planet, smtp.kpnmail etc..
Aut viam inveniam aut faciam
Haal je die snelheden ook op de Nieuwmarkt en bij het Wilhelminagasthuis (Helmersbuurt)? Rondom die plaatsen haal ik namelijk al een paar maanden extreem lage snelheden met HN, en ook met Vodafone lijken die plaatsen extreem langzaam. Mocht je daar eens in de buurt komen, zou wel interessant zijn om te testen.dialmformark schreef op maandag 08 april 2013 @ 15:26:
Ik haal zelf ook gemiddeld 5Mbps down in Amsterdam, waar ik eerst op 1Mbps zat met T-Mobile. Erg blij met dit "budget"merk.
Dit zijn mijn snelheden.
Groen = meer dan 1,5 Mbps.
Geel = 0,5 tot 1,5
Rood = minder dan 0,5
Met HN:

Met Vodafone (prepaid):

Inderdaad geen eigen smtp. Maar als het niet werkt via wifi (en je daar verbonden bent via KPN internet), dan zit er iets anders ook niet goed.Mx7733 schreef op maandag 08 april 2013 @ 21:35:
Weet iemand of HN inmiddels al een eigen smtp heeft? Zelf zit ik met mn mail bij planet(kpn) welke ik niet aan de praat krijg, nog via wifi en/of HsdpA. Ziggo verteld me dat mn mailadres niet klopt...
Ik heb inmiddels al van alles gelezen en geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar. Via smpt.live, mail.planet, smtp.kpnmail etc..
Je zou als oplossing de smtp van een google mailaccount kunnen gebruiken. Verwacht wel dat je dan wat in moet stellen om te voorkopen dat het lijkt alsof de email van die google account komt..
Persoonlijk zou ik dit als een goed moment zien om een onafhankelijke emailprovider te nemen. Al dan niet gratis zoals Outlook.com of Gmail (ook afhankelijk van de email clients die je zoal gebruikt).
Misschien heb je zelf ergens een vinkje verkeerd staan ivm ssl wel/niet in combinatie met smtps bijvoorbeeld.
Met exchange/outlook/live/hotmail/eigen email hoster/gmail heb je daar geen last van, die verbindingen zijn wel beveiligd en dus via elke provider toegankelijk.
Meestal van uit huis 3 om 1. Ben benieuwd of ze dit gaan vast houden.
Lijkt erop dat het toestel maar los gekocht moet worden i.c.m. een HN sim only. HN geeft nog steeds de beste prijs/kwaliteit verhouding. Netwerk Vodafone, 3 maanden houdbaar, alles uit 1 bundel...
Nu las ik dat de Schiphol automaat weg is
En wat bedoel je met coolblue?
Die heeft ook een constructie met een maandelijks betaalbedrag (als Vodafone Red). Toestel is wel gelijk van jou en na 12/24 maanden stopt de extra betaling. Maar op bv. 10 euro extrra betalen krijg je 8 euro korting.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Twijfelachtig: de cookie haalt namelijk ook de 50 % korting op de Internet-bundel weg. Dat is weer € 5. Tenzij je die bundel niet wilt.XanderDrake schreef op maandag 15 april 2013 @ 10:03:
Wat dealdirect.nl betreft, heeft het nou een voordeel om via HN.nl via die cookie daar te bestellen? Lagere prijzen?
It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM
Ook voor de meeste topmodellen is dit één van de voordeligste abonnementen. Je moet wel relatief veel bijlappen, maar dat verdien je in de maandlasten terug.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
maar wat ik soms wel heb met mijn iphone (4 en hoger) en ook vrienden van me: de APN instellingen van hollands nieuwe worden soms spontaan terug gezet op die van Vodafone. dan zie ik wel 3G staan maar werkt internet natuurlijk niet. vervolgens moeten we weer handmatig de APN invioeren van HN.
Dat heb ik ook. Sowieso bij elke IOS update mag ik data.dataxs.mobi weer opnieuw invoeren en die vodafone meuk eruit halen. Maar laatst ook een keer spontaan. Ik vermoed een carrier update die de boel resette. Wel hinderlijk dat dit tegenwoordig nog gebeurt.SolarOrbiter schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:21:
mobiel internet werkt gewoon in Utrecht...
maar wat ik soms wel heb met mijn iphone (4 en hoger) en ook vrienden van me: de APN instellingen van hollands nieuwe worden soms spontaan terug gezet op die van Vodafone. dan zie ik wel 3G staan maar werkt internet natuurlijk niet. vervolgens moeten we weer handmatig de APN invioeren van HN.
HN Internet deed het net ook niet bij mij, maar doet het na een reset weer.
Dat vind ik ook maar, ik heb hier twee iphones (3Gs) bij de een gebeurt dit elke keer dat er een update is geweest bij de ander gebeurt dit nooitoscardt schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:32:
[...]
Dat heb ik ook. Sowieso bij elke IOS update mag ik data.dataxs.mobi weer opnieuw invoeren en die vodafone meuk eruit halen. Maar laatst ook een keer spontaan. Ik vermoed een carrier update die de boel resette. Wel hinderlijk dat dit tegenwoordig nog gebeurt.
UPDATE:
Het was natuurlijk de goden verzoeken, vandaag voor het eerst ook op de andere iphone dit probleem gehad. HEt opnieuw instellen van het internet was voldoende om de boel weer aan de praat te krijgen.
[ Voor 18% gewijzigd door chippie777 op 19-04-2013 21:10 . Reden: update ]
Beste klant,
Op dinsdag 16 april is door een fout het saldo van je beltegoed op “0” gezet. Hierdoor kon je niet bellen. Dit is woensdag 17 april gecorrigeerd. Je originele beltegoed is teruggezet en heeft een geldigheid van 3 maanden. Dit geldt ook voor beltegoed dat korter geldig was.
Indien je op 16 april hebt opgewaardeerd, dan worden de kosten hiervan teruggestort op je rekening. De opwaardering wordt niet bijgeschreven.
Wanneer je een data bundel of sms bundel hebt, zal deze op donderdag 18 april naar 500MB respectievelijk 1000 SMS worden gezet.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Verwijderd
Kun je het met een andere telefoon proberen of op een andere plek (een paar kilometer verderop)?xileS schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 17:04:
Mijn zusje heeft een iPhone 5, en haar mobiele internet doet het sinds gisteren niet meer. data.dataxs.mobi opnieuw erin zitten helpt niet. Iemand een oplossing? Klantenservice was om 5 precies ook al gesloten.
Heb je klanten service al gebeld?H92! schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 11:19:
Weet iemand of doorschakelen mogelijk is? De Vodafone codes **21*...# werken niet.
Jamesbond007uk
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Wel vaag hoor.
Zo maar eens checken op HN website
edit: Zo te zien niets vreemds met het huidige tegoed/beschikbare aantal MB's.
[ Voor 20% gewijzigd door ETM op 23-04-2013 11:39 ]
G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2
Aan het bedrag te zien, is het een komma foutje!
Laatste keer dat ze hebben afgeschreven wat 5 april.
Op de site staat nu:
Resterend tegoed € 1.168,49
Dit zijn: 27.943 minuten, SMSjes of MB
Let op! Van het resterende tegoed is
€ 1.150,00 geldig tot 23 juli
€ 11,50 geldig tot 06 juli
€ 6,99 geldig tot 06 juni
Hop, snel bellen naar China, Antarctica en de ISSvDorst schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 11:50:
Ik heb vandaag ook een SMStje gehad.
Aan het bedrag te zien, is het een komma foutje!
Laatste keer dat ze hebben afgeschreven wat 5 april.
Op de site staat nu:
Resterend tegoed € 1.168,49
Dit zijn: 27.943 minuten, SMSjes of MB
Let op! Van het resterende tegoed is
€ 1.150,00 geldig tot 23 juli
€ 11,50 geldig tot 06 juli
€ 6,99 geldig tot 06 juni
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
1
2
3
4
5
6
| Resterend tegoed € 1.142,14 Dit zijn: 27.312 minuten, SMSjes of MB Let op! Van het resterende tegoed is € 1.142,14 geldig tot 23 juli |
Ik zie net dat er meer mensen zijn als ik het zo zie op de site.
http://www.allestoringen.nl/storing/hollands-nieuwe
[ Voor 43% gewijzigd door Rednas_N op 25-04-2013 08:53 ]
Just do it.
Echt jammer dat mn abo zo gunstig is, want hoevaak ik al storing heb gehad sinds ik bij HN zit is niet meer op 2 handen te tellen pffffft
Just do it.
Begin wat kleine dingetjes gehad.
Ik zit er zeker aan te denken om hem met 2 jaar te verlengen.
Jammer dat de huidige aanbieding niet geldt voor huidige klanten... is € 50 besparen over 2 jaar de moeite om een nieuw nummer te nemen?
Als ik verleng wordt het € 9,25 en anders € 6,75. Dat is 60 euro verschil over 2 jaar. En komt er nog 10 administratie kosten bij.
Kun je niet je nummer tijdelijk overzetten naar een prepaid (of een maandelijks opzegbare simonly) en na een maand weer een nieuwe abbo nemen bij hollandsnieuwe en je nummer weer overzetten?vDorst schreef op donderdag 25 april 2013 @ 09:37:
Ik ben erg tevreden met HN.
Begin wat kleine dingetjes gehad.
Ik zit er zeker aan te denken om hem met 2 jaar te verlengen.
Jammer dat de huidige aanbieding niet geldt voor huidige klanten... is € 50 besparen over 2 jaar de moeite om een nieuw nummer te nemen?
Als ik verleng wordt het € 9,25 en anders € 6,75. Dat is 60 euro verschil over 2 jaar. En komt er nog 10 administratie kosten bij.
Op dit moment heb ik nog een Vodafone abonnement welke 15 augustus 2013 afloopt. Op dit moment kan ik dus mijn contracht verlengen. De prijzen voor een nieuw abonnement zijn echter hoog. HN heeft dan ook mijn voorkeur. Vooral met de wisselweken welke tot en met 30 april loopt. Nu heb ik echter een probleem. Op zich zou ik wel nummerbehoud willen, echter je kan enkel nummerbehoud aanvragen bij maximaal 60 dagen voor het einde van je contract. Ik zit daar nog ver boven. Nummerbehoud lijkt dan ook geen optie? Of heb ik het verkeerd? Verder dan de vraag, als ik een HN contract afsluit tijdens de wisselweken, vanaf wanneer ga ik dan betalen? Stel ik gebruik de simkaart pas vanaf 16 augustus? Gaat mijn contract en maandelijkse kosten dan pas lopen?
Is het verder verstandig om gelijk voor 24 maanden contract te gaan? Het verschil is maar een euro per maand, echter is het abonnement vanwege de wisselweken een stuk goedkoper als normaal en dus heb je meer voordeel bij een langer contract?
Goedeavond!Cooperator schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 20:20:
Beste Tweakers,
Op dit moment heb ik nog een Vodafone abonnement welke 15 augustus 2013 afloopt. Op dit moment kan ik dus mijn contracht verlengen. De prijzen voor een nieuw abonnement zijn echter hoog. HN heeft dan ook mijn voorkeur. Vooral met de wisselweken welke tot en met 30 april loopt. Nu heb ik echter een probleem. Op zich zou ik wel nummerbehoud willen, echter je kan enkel nummerbehoud aanvragen bij maximaal 60 dagen voor het einde van je contract. Ik zit daar nog ver boven. Nummerbehoud lijkt dan ook geen optie? Of heb ik het verkeerd? Verder dan de vraag, als ik een HN contract afsluit tijdens de wisselweken, vanaf wanneer ga ik dan betalen? Stel ik gebruik de simkaart pas vanaf 16 augustus? Gaat mijn contract en maandelijkse kosten dan pas lopen?
Is het verder verstandig om gelijk voor 24 maanden contract te gaan? Het verschil is maar een euro per maand, echter is het abonnement vanwege de wisselweken een stuk goedkoper als normaal en dus heb je meer voordeel bij een langer contract?
Zo ver ik weet: Nummerbehoud heeft inderdaad een maximum van 60 dagen. Inderdaad, geen optie voor jouw situatie. Wat ik begrepen heb is dat indien je geen nummerbehoud hebt aangevraagd, je contract sowieso 7 dagen later gaat lopen (simkaart wordt actief). 16 augustus ga je dan ook niet halen: je krijgt dan dubbele maandlasten.
Ik zit met dezelfde issue, op andere datums na. Persoonlijk ga ik wel een 24 maanden contract aan, maar ik pak de wisselweken actie niet mee omdat ik waarde hecht aan mijn nummer en er weinig voor voel alle instanties etc. te informeren over een nieuw nummer.
Een inmiddels langlopende actie is die van Dealdirect waar je 24 maanden 13,25 per maand betaald met 500 mb data inclusief. Verder overweeg ik ook nog steeds 24 maanden voor 16,75 maar dan met een toestelkorting, zoals eerder hier beschreven, tussen de 200 - 250 euro.
Ik hoop dat ik je verder heb kunnen helpen.
[ Voor 0% gewijzigd door WiseDise op 26-04-2013 23:32 . Reden: woord vergeten ]
Oplossing voor apn resets op ios: http://unlockit.co.nz/oscardt schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:32:
[...]
Dat heb ik ook. Sowieso bij elke IOS update mag ik data.dataxs.mobi weer opnieuw invoeren en die vodafone meuk eruit halen. Maar laatst ook een keer spontaan. Ik vermoed een carrier update die de boel resette. Wel hinderlijk dat dit tegenwoordig nog gebeurt.
Dit heeft niets met unlocken te maken, Vodafone pusht naar alle SIMS de ANP settings van Vodafone terwijl HN gebruikers juist ander APN settings gebruiken. Mijn iPhone is unlocked maar toch heb ook ik dit probleem, is dus een provider dingetje en geen toestel probleem.Faffiedemajeur schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 00:23:
[...]
Oplossing voor apn resets op ios: http://unlockit.co.nz/
Bedankt voor je reactie! Ik zal dan ook maar moeten wachten. Dubbele lasten gaat het echt niet worden voor mij. Dan maar iets meer betalen later en dan wel met bonus dat ik nummerbehoud zal hebben. 16,75 met toestelkorting is inderdaad niet slecht...maar ik heb nog een S II en die doet nog altijd zijn werk. Denk dan ook niet dat ik voor dat abonnement zal gaan. Die andere van 13,25 is echter wel een goede tip. Maar het ziet er naar uit dat dit binnen 7 dagen voorbij is. Maar wie weet, misschien komt er later wel weer een aardige actie.WiseDise schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 23:31:
[...]
Goedeavond!
Zo ver ik weet: Nummerbehoud heeft inderdaad een maximum van 60 dagen. Inderdaad, geen optie voor jouw situatie. Wat ik begrepen heb is dat indien je geen nummerbehoud hebt aangevraagd, je contract sowieso 7 dagen later gaat lopen (simkaart wordt actief). 16 augustus ga je dan ook niet halen: je krijgt dan dubbele maandlasten.
Ik zit met dezelfde issue, op andere datums na. Persoonlijk ga ik wel een 24 maanden contract aan, maar ik pak de wisselweken actie niet mee omdat ik waarde hecht aan mijn nummer en er weinig voor voel alle instanties etc. te informeren over een nieuw nummer.
Een inmiddels langlopende actie is die van Dealdirect waar je 24 maanden 13,25 per maand betaald met 500 mb data inclusief. Verder overweeg ik ook nog steeds 24 maanden voor 16,75 maar dan met een toestelkorting, zoals eerder hier beschreven, tussen de 200 - 250 euro.
Ik hoop dat ik je verder heb kunnen helpen.
Geen probleem! Inderdaad, als dat toestel nog prima functioneert raad ik je die 13,25 actie aan. Nog een toevoeging daarover:Cooperator schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 11:28:
[...]
Bedankt voor je reactie! Ik zal dan ook maar moeten wachten. Dubbele lasten gaat het echt niet worden voor mij. Dan maar iets meer betalen later en dan wel met bonus dat ik nummerbehoud zal hebben. 16,75 met toestelkorting is inderdaad niet slecht...maar ik heb nog een S II en die doet nog altijd zijn werk. Denk dan ook niet dat ik voor dat abonnement zal gaan. Die andere van 13,25 is echter wel een goede tip. Maar het ziet er naar uit dat dit binnen 7 dagen voorbij is. Maar wie weet, misschien komt er later wel weer een aardige actie.
Het klopt dat er een countdown timer bij staat, maar ervaring en het maandelijks controleren heeft mij geleerd dat deze actie keer op keer verlengd wordt. Hoelang nog weet ik niet, maar persoonlijk heb ik er goede hoop op dat die actie nog zal aanblijven: Dealdirect moet namelijk ook targets halen.
Fijne dag!
Wie zegt dat het over unlocken gaat?Speedmaster schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 01:16:
[...]
Dit heeft niets met unlocken te maken, Vodafone pusht naar alle SIMS de ANP settings van Vodafone terwijl HN gebruikers juist ander APN settings gebruiken. Mijn iPhone is unlocked maar toch heb ook ik dit probleem, is dus een provider dingetje en geen toestel probleem.
Van de genoemde website kan je een profiel downloaden waardoor de apn settings vast blijven staan, en niet meer automatisch wijzigen na een push van vodafone.
Ik zou de 12,50 actie nemen voor hetzelfde...WiseDise schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 12:02:
[...]
Geen probleem! Inderdaad, als dat toestel nog prima functioneert raad ik je die 13,25 actie aan. Nog een toevoeging daarover:
Het klopt dat er een countdown timer bij staat, maar ervaring en het maandelijks controleren heeft mij geleerd dat deze actie keer op keer verlengd wordt. Hoelang nog weet ik niet, maar persoonlijk heb ik er goede hoop op dat die actie nog zal aanblijven: Dealdirect moet namelijk ook targets halen.
Fijne dag!
Of als je een toestel wilt:driedees schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 13:01:
Via StudentMobiel kun je een 1-jarig contract 275 min/sms + 500MB afsluiten voor € 12,50 p/maand (en € 10 aansluitkosten). Scheelt weer wat met de € 15,25 (en € 10 aansluitkosten) die HN op de site hanteert.
Senor Sjon schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 13:12:
En voor 16,75 2 jaar heb je er in de regel een toestel bij die meer waard is dan de 4,25x24 = 102 euro.
Senor Sjon schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 14:15:
De toestelkorting is ~200-250 euro, dus doe er je voordeel mee![]()
Ook voor de meeste topmodellen is dit één van de voordeligste abonnementen. Je moet wel relatief veel bijlappen, maar dat verdien je in de maandlasten terug.
Als jij mij de exacte link kan geven ben ik nieuwsgierig, vooralsnog zie ik alleen unlock zaken.Faffiedemajeur schreef op zondag 28 april 2013 @ 21:11:
[...]
Wie zegt dat het over unlocken gaat?
Van de genoemde website kan je een profiel downloaden waardoor de apn settings vast blijven staan, en niet meer automatisch wijzigen na een push van vodafone.
Ja, maar dat is dan maar 1 jaar, je doelt op die van Studentmobiel toch?Senor Sjon schreef op zondag 28 april 2013 @ 21:22:
[...]
Ik zou de 12,50 actie nemen voor hetzelfde...
[...]
Volgens mij is die ook wel voor twee jaar te vinden hoor.
http://www.voordeelmobiel...ent-extra-korting-24.html
12,75 p.m.
Je link via Voordeelmobiel heb ook gezien. Dit is echter een verlengstuk van de huidige Hollandsnieuwe Wisselweken actie: zij bieden hem voor dezelfde prijs als Hollandsnieuwe aan, voor de Wisselweken actie had deze, net als dealdirect, een prijs van 13,25 per maand.Senor Sjon schreef op zondag 28 april 2013 @ 22:07:
Ja... en na een jaar sluit je hem opnieuw af, pak je een ander abo als je telefoon stuk is of een goede aanbieding langskomt.
Volgens mij is die ook wel voor twee jaar te vinden hoor.
http://www.voordeelmobiel...ent-extra-korting-24.html
12,75 p.m.
Die 1-jaar aanbieding, die kun je toch niet opnieuw voor 12,50 afsluiten zonder een maand naar een andere provider te gaan (b.v. een maand naar Ben of Simyo)? Ik dacht dat ik ooit eens gehoord had dat die prijzen alleen voor nieuwe klanten gelden, correct me if I'm wrong.
http://unlockit.co.nz/Speedmaster schreef op zondag 28 april 2013 @ 21:31:
[...]
Als jij mij de exacte link kan geven ben ik nieuwsgierig, vooralsnog zie ik alleen unlock zaken.
Openen op iphone
Create Apn
Hollandsnieuwe selecteren
Create apn
Profiel accepteren, er komt een snelkoppeling bij (is te verwijderen).
Zie resultaat in de instellingen.
Kijk, dit maakt je link in 1 keer duidelijker, direct bij mij ingesteld omdat ik met enige regelmaat tegen de APN wijziging aanliep.Faffiedemajeur schreef op maandag 29 april 2013 @ 09:34:
[...]
http://unlockit.co.nz/
Openen op iphone
Create Apn
Hollandsnieuwe selecteren
Create apn
Profiel accepteren, er komt een snelkoppeling bij (is te verwijderen).
Zie resultaat in de instellingen.
Dank!
xileS schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 18:41:
Ik heb het gevoel dat HN verkeerde informatie verschaft. Krijg opeens dit te horen:
"Je databundel is 40 dagen geldig dus de 14 april zoals aangeven is gewoon correct en 4 april wordt er dan 500MB extra aan toegevoegd."
Dacht altijd dat me databundel een maand geldig was. En zo staat het ook op de site:
"Hoe lang is een internet bundel geldig?
Een 500 MB internet bundel is 1 maand geldig en wordt maandelijks automatisch verlengd. Je kunt hem iedere maand opzeggen op mijn hollandsnieuwe/ gebruik."
Nou mijn databundel is gewoon weer gereset naar 500 MB. Of de informatie wat HN verschaft klopt niet of er gaat iets anders fout.Darkz0rs schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 20:00:
Ik heb hierover gebeld, en kreeg te horen dat je tegenwoordig wat respijt krijgt op je databundel.
In die zin dat het 10 dagen langer houdbaar zou zijn ze noemen dit coulance. Als dit zou is zou dit natuurlijk erg netjes zijn. Alleen vertrouw ik de medewerkers nooit zo erg bij HN....
Eigenlijk zou het mooier zijn als je ook 3 maanden je bundels mee kan nemen.
Maar je kan nou eenmaal niet alles krijgen voor dat geld.
Mijn tip: Ga voor de vodafone actie en verkoop de mobiel.
S4 of ONE = 708 + 30 aansluitkosten = 738 - 575 (moet wel lukken) = 163 / 24 = 6,80 euro per maand
Dan heb je onbeperkt bellen/smsen en 1GB data.
klopt, bij mij dus ook. Maar ze hadden mij beweerd dat de internetbundel 40 dagen geldig zou blijven. Nu zeggen ze dit:dialmformark schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 10:28:
Mijn databundel wordt gewoon netjes iedere maand op 500mb gezet.
Beste klant,
De databu8ndel is in principe 30 dagen geldig. Echter is er wel een uitzondering; Het namelijk wel eens voorkomen dat je je tegoed niet op tijd krijgt. Indien dit het geval is, is de geldigheid van de databundel 10 dagen langer geldig.
Ik hoop je hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.
Zag die actie ook idd, maar had ongeveer begin van het jaar een 1-jarig contract bij HN afgesloten.Freakster86 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 15:42:
10,25? 275 abo kost hier 9,25 euro. 500mb erbij 5 euro.
S4 of ONE = 708 + 30 aansluitkosten = 738 - 575 (moet wel lukken) = 163 / 24 = 6,80 euro per maand
Kan blijkbaar wel eerder van mijn abo afkomen:
2. Het is ook mogelijk je contract op te zeggen voordat je de opzegtermijn van zestig dagen voor einde van de contractstermijn hebt bereikt. In dit geval kan je het beste een email sturen naar de klantenservice waarin je aangeeft het contract op te willen zeggen. Hiervan ontvang je vervolgens een bevestiging waarin ook staat vermeld welk bedrag er voldaan moet worden om het contract af te kopen. |
Geen idee wat het gaat kosten en of het de moeite waard is.
[ Voor 47% gewijzigd door xileS op 07-05-2013 18:06 ]
Huh, wat is dit voor actie, waar is die te vinden?Freakster86 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 15:42:
en waar kan ik die aanbieding vinden? kan hem niet zo 1,2,3 terugvinden op voordeelmobiel.nl of op dealdirect.nlFreakster86 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 15:42:
Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.
Dxue schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 18:27:
[...]
en waar kan ik die aanbieding vinden? kan hem niet zo 1,2,3 terugvinden op voordeelmobiel.nl of op dealdirect.nl
[Aanbieding] Vodafone OpeningsactiesCerberus_tm schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 18:22:
[...]
Huh, wat is dit voor actie, waar is die te vinden?
Ja, ik heb dus nog een contract dat 15 maanden loopt (Schiphol actie). Betaal nu 5,25 per maand en kan dit verlagen naar 2,25 per maand.xileS schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 16:00:
[...]
Zag die actie ook idd, maar had ongeveer begin van het jaar een 1-jarig contract bij HN afgesloten.
Kan blijkbaar wel eerder van mijn abo afkomen:
Geen idee wat het gaat kosten en of het de moeite waard is.
Ik had HN gemaild hoeveel het zou kosten. Zeggen ze tegen mij dat het 4,50 x aantal overgebleven maanden kost om af te kopen. Snap alleen niet hoe ze aan die 4,50 komen... Dan kan ik net zo goed de bundel op 2,25 zetten... Enige probleem is dan nummerbehoud.
En 't komt allemaal wat vroeg. Nieuwe maand gaat de 10e in en nog geen antwoord van HN op mijn vraag van gister, dus ben er bang voor.
Nu heb ik 275 min/sms/mb voor 5,25 p/m.
Ik rekende zo:
Afkopen = 2,25 * 15 = 33,75
S4 i.c.m. Red = 708 + 30 aansluitkosten
708 + 30 + 33,75 = 771,75
Toestel (S4 of One) verkopen voor 575 = 196,75 = 8,20 p/m voor onbeperkt bellen/smsen en 1GB data.
Ik zit momenteel nog bij HI, echter is mijn (internet) dekking thuis niet altijd optimaal. Simyo is wederom KPN, echter is Hollands Nieuwe Vodafone wat voor mij misschien ook het proberen waard is. Hiernaast bied HN een hogere inet snelheid aan dan Simyo.
Maar hoe zit dat nu precies met de internetbundel bij HN? Is deze 500mb per maand of komen hier ook nog de 'losse' minuten bij (ik zie geen 1000mb bundel)? Volgens HI zit ik gemiddeld rond de 800mb per maand, is het dan wel verstandig om een abon bij HN te nemen?
Alvast bedankt
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Ok helder!Jogai schreef op maandag 13 mei 2013 @ 07:18:
Als je het 550 abo neemt met de 500 mb bundel heb je 1050 mb. In jouw geval als je 800 mb verbruikt heb je nog 250 sms/minuten over.
Ik las overigens ook nog iets van push berichten, dat deze naar boven worden afgerond. Is dit nog steeds aan de orde? Zo ja, dan is de bundel tocb redelijk snel op lijkt me, e-mail, whatsapp etc?
Maar internet is toch altijd actief? Of ben ik nu achterlijk aan 't worden?H92! schreef op maandag 13 mei 2013 @ 08:32:
Een sessie wordt op 100kb afgerond, dus als je 30kb gebruikt en dan de dataverbinding verbreekt, wordt het verrekend als 100kb.
Ik zou in ieder geval niet weten hoe ik een sessie afsluit/verbreek...
Het ligt dus met name aan je mobiele OS en de programma's die je erop gebruikt en hoe die "syncen". Zelf maak ik gebruik van een Exchange server voor mijn email die de verbinding open houdt (pushmail). Dat is vrij platform onafhankelijk.
Wordt de verbinding dan ook open gehouden met Watchapp, Tapatalk etc.?troftnom schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:32:
Wifi en 3G lijken me prima samen te gaan, verwacht niet dat het een reden is om een datasessie te verbreken. Je OS kan het doen, geen idee hoe dat precies ingericht is maar het zal vast energieverbruik verlagend zijn om die verbinding niet nodeloos open te hebben staan. Daarnaast HN zelf als een open sessie niet echt actief is.
Het ligt dus met name aan je mobiele OS en de programma's die je erop gebruikt en hoe die "syncen". Zelf maak ik gebruik van een Exchange server voor mijn email die de verbinding open houdt (pushmail). Dat is vrij platform onafhankelijk.
Vodafone heeft geen andere virtuele providers hè buiten Sizz (vind ik erg duur overigens)?
[ Voor 16% gewijzigd door Exterminator op 13-05-2013 19:54 ]
Je kunt ook gewoon extra MBs/minutes/SMS inkopen met HN, voor hetzelfde lage tarief als binnen de bundel (alleen dan zonder morting), dus 3.7 cent per MB of zoiets.Exterminator schreef op maandag 13 mei 2013 @ 19:51:
Denk dat ik HollandsNieuwe toch maar laat schieten, dit aangezien ik bang ben dat ik 't niet zal redden met die 500mb. Vind 't erg jammer, vodafone heeft de beste dekking hier als ik 't vergelijk met andere providers via de dekkingskaart
Vodafone heeft geen andere virtuele providers hè buiten Sizz (vind ik erg duur overigens)?
Wat betreft Simyo: check even of die wel Internet in het buitenland hebben (ik meen me te herinneren van niet), kan handig zijn in noodgevallen als je geen wifi of locaal pre-paid kaartje hebt ter plaatse. Bij HN gaat buitenland gewoon uit de bundel, maar wel tegen lekker hoog tarief, zoals bij alle providers.
Wat betreft dat afronden bij HN: mijn datagebruik volgens HN blijft toch meestal redelijk in de buurt van het gebruik dat mijn telefoon zelf aangeeft, dus zo'n enorm effect heeft dat niet, misschien enkele tientallen MBs per maand of zo? Je kunt ook eens een pre-paid kaartje van HN proberen (iets van € 3?) om bereik en verbruik te testen.
[ Voor 4% gewijzigd door Cerberus_tm op 13-05-2013 23:21 ]
Hmm ok, maar zal 't dan nog niet 'n duur grapje worden? Ik wil namelijk bij HI weg ivm de hoge kosten...Cerberus_tm schreef op maandag 13 mei 2013 @ 23:20:
[...]
Je kunt ook gewoon extra MBs/minutes/SMS inkopen met HN, voor hetzelfde lage tarief als binnen de bundel (alleen dan zonder morting), dus 3.7 cent per MB of zoiets.
Wat betreft Simyo: check even of die wel Internet in het buitenland hebben (ik meen me te herinneren van niet), kan handig zijn in noodgevallen als je geen wifi of locaal pre-paid kaartje hebt ter plaatse. Bij HN gaat buitenland gewoon uit de bundel, maar wel tegen lekker hoog tarief, zoals bij alle providers.
Wat betreft dat afronden bij HN: mijn datagebruik volgens HN blijft toch meestal redelijk in de buurt van het gebruik dat mijn telefoon zelf aangeeft, dus zo'n enorm effect heeft dat niet, misschien enkele tientallen MBs per maand of zo? Je kunt ook eens een pre-paid kaartje van HN proberen (iets van € 3?) om bereik en verbruik te testen.
Simyo heeft idd geen internet in het buitenland.
Ok, welke apps gebruik je zoal? Facebook, browsen, e-mail (sync om de 15min), whatsapp zijn toch wel mijn grootste gebruikers. Daarnaast zet ik m'n vraagtekens bij dit soort verhalen https://forum.www.trosrad...315386342ba70256&start=20
Komt bovenstaande toch soms door de afronding?
Zelf merk ik dat niet, maar heb dan ook altijd een push mail verbinding open op de achtergrond, dus korte datasessies zie ik niet.
Enige jammer is dat ik niet via een actie mijn abbo heb lopen, had me weer wat gescheeld, maar betaal nu maar 1/3 van mijn T-Mobile abbo.
Over dat Tros Radar gedoe, dit is waarschijnlijk omdat WiFi uit gaat als het toestel slaapt (en hij dus op 3G terugvalt). Slaapbeleid van WiFi goed zetten dus...
[ Voor 14% gewijzigd door ralfbosz op 14-05-2013 10:28 ]
rm -r *
Voor Thoorn en dergelijke diensten is dit topic: Sparen/verdienen met je beltegoed: Ervaringen & Discussie