• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

Discussie- en ervaringentopic over telecomprovider hollandsnieuwe

Welkom in dit discussie- en ervaringentopic over de 'nieuwe' telecomprovider hollandsnieuwe. Plaats hier je ervaringen en stel je vragen (kijk even of deze niet reeds zijn beantwoord).

In deze topicstart staat een beknopt overzicht van de diensten en abonnementen die deze provider aanbiedt. Daarnaast biedt deze topicstart een klein aantal veel gestelde vragen, te vinden onder het kopje 'FAQ'.

Uiteraard geld hier het Het algemeen beleid en voorts het Telecomproviders Beleid.

Samenvatting
  • hollandsnieuwe is de eerste telecomprovider die het gemak en de lage tarieven van een abonnement combineert met de controle van prepaid.
  • Waarvoor de klant zijn mobiele telefoon ook gebruikt, alle kosten komen uit één maandbundel. Deze bundel wordt elke maand automatisch bijgeschreven en de hoogte kan flexibel naar boven en naar beneden worden bijgesteld.
  • Omdat alle kosten altijd vooraf worden betaald, heeft de klant controle over zijn mobiele uitgaven en wordt nooit meer verrast door een hoge telefoonrekening.
  • Als de maandbundel bijna op is, ontvangt de klant tijdig een seintje via sms. De klant kan dan zelf bepalen of hij de bundel in die maand wil uitbreiden tegen hetzelfde lage tarief of niet.
  • hollandsnieuwe is een initiatief van mobiele telecompionier Ramon van Velzen en 100% dochter van Vodafone.
FAQ
:? Mijn APN-instellingen op mijn iPhone worden gereset naar de standaard Vodafone-instellingen, hoe kan ik deze instellingen vastzetten?
Ga naar http://unlockit.co.nz/ op je iphone. Kies 'Creat APN', selecteer hollandsnieuwe en kies 'Creat APN'. Vervolgens accepteer je het profiel (de snelkoppeling die verschijnt is te verwijderen). Het resultaat is te bekijken in de instellingen.
Bron: Pino1985 in "HollandsNieuwe: Discussie- en ervaringentopic"

:? Gaat alles uit de bundel, ook 0900-nummers?
Volgens de klantenservice gaat alles van het beltegoed af, voor sommige nummers gelden wel extra kosten per minuut.

:? Hoe en wanneer kan ik nummerbehoud aanvragen?
Nummerbehoud is gratis en kan tijdens het bestellen worden aangevraagd, maar ook nadat het abonnement al is ingegaan. Dat laatste is mogelijk tot 120 dagen voor het einde van het abonnement en kan via 'mijn hollandsnieuwe' worden geregeld.

:? Kan ik de hoogte van mijn bundel aanpassen?
Ja, dat kan via 'mijn hollandsnieuwe'. Dit kan tot 5 dagen voor het einde van de contractsmaand (i.v.m. vooraf betalen). Mocht het niet mogelijk zijn om de bundel aan te passen, dan moet je dus even geduld hebben tot de volgende contractsmaand.

:? Behoud ik de Veronica-korting als ik de hoogte van mijn bundel aanpas?
Volgens de klantenservice behoud je de 5 euro korting. Pas aan het einde van het contract (12 maanden) vervalt de korting.

:? Wat is de snelheid van het mobiel internet?
De maximale downloadsnelheid is 3,6 Mbps.

:? Kan ik een DUO-simkaart bestellen?
Nee, dit is niet mogelijk bij hollandsnieuwe.

:? Hoe kan ik mijn actuele tegoed inzien?
Het actuele tegoed is te zien in 'mijn hollandsnieuwe'. Je kunt ook vanaf je mobiele telefoon bellen naar *101#.

voorafvoordeel abonnement
Een nieuw type abonnement dat een laag tarief combineert met de controle van prepaid.

Alles op een rijtje:
  • vooraf betalen, dus nooit meer een hoge rekening achteraf
  • altijd een vast laag tarief voor bellen, sms en internet binnen én buiten de bundel
  • alle gesprekken worden op hele minuten naar boven afgerond
  • mobiel internet wordt afgerond per 100 kB
  • mogelijkheid om '1000 sms'-bundel en '1000 MB'-bundel* af te sluiten
    *=(enkel bij voorafvoordeel extra)
  • je maandelijkse bundel en extra beltegoed zijn 3 maanden geldig, het oude beltegoed wordt eerst gebruikt
  • automatisch een seintje als de bundel bijna op is (bij 3 en 0 euro resterend)
  • zelf bepalen of er beltegoed wordt bijgekocht
  • als het beltegoed wordt aangevuld, geldt hiervoor altijd hetzelfde lage voordeeltarief
  • prijzen en voorwaarden zijn te vinden op www.hollandsnieuwe.nl

In de media
[list]
• Tweakers: nieuws: Virtuele provider stopt data, sms en bellen in zelfde bundel
• All About Phones: Nieuwe prijsvechter genaamd hollandsnieuwe is aanstaande
• Mobile Cowboys: Vodafone start Hollandsnieuwe, 'n goedkope SIM Only provider
• GSM Helpdesk: Vodafone van start met Hollandsnieuwe

Tv-commercial:

Over deze topicstart
Deze topicstart is gemaakt door Cadezo en is samengesteld op basis van informatie van de website van hollandsnieuwe, persinformatie en contact met de klantenservice. De informatie kan echter onjuist en/of onvolledig zijn. De topicstarter geeft derhalve geen enkele garantie en is niet aansprakelijk voor enige schade ontstaan door de informatie in deze topicstart.

Mede-auteurs
Gebruikers die graag mee willen werken aan deze topicstart, kunnen dit laten weten door middel van een Direct Message naar mij. Klik hier!

[Voor 50% gewijzigd door Cadezo op 01-05-2013 15:52]

• Cadezo
  • Niet online
Dank je.

Even een combinatie van mijn posts in het vorige topic:

Ik heb dinsdagavond een abonnement aangevraagd en vandaag is de simkaart bezorgd, dat is dus binnen twee werkdagen (staat ook op de website). Ik heb gebruik gemaakt van de Veronica-actie.

In Veronica Magazine zelf staat dat het een actie is voor 'lezers' en dus niet per sé voor abonnees (althans zo lees ik het), er wordt ook niet om een abonneenummer gevraagd tijdens de bestelling. Er geldt overigens wel een limiet van maximaal 2 aansluitingen per huishouden.
Guussieboy schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 22:52:
Ik zou zeggen geen haken of ogen, maar ik denk dat ik er naast zit (goh hoe zou dat komen :+, als het te mooi is om waar te zijn, dan is het dan ook?)

Iemand een mening hier over?
Er zitten voor zover ik kan zien echt geen haken of ogen aan deze actie. Ik heb ook nog even contact gehad met de klantenservice en deze bevestigen dat de enige kosten de aansluitkosten zijn en dat je eventueel beltegoed kan bijkopen, mocht je te weinig hebben aan je bundel.

Een ieder die graag mede-auteur wil zijn kan dat laten weten via een Direct Message naar mij. Klik hier

[Voor 45% gewijzigd door Cadezo op 06-01-2011 23:37]

• Cadezo
  • Niet online
aex351 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 20:27:
Ik vind de website erg onduidelijk. Op de voorpagina staat bekijk al onze 2-jarige abonnementen. En wanneer je op de link klikt kom je op de Veronica actie pagina uit met 1-jarige abonnementen. Verder staat erbij dat je het eerste jaar 5 euro korting krijgt. Kan verder niets vinden over 2-jarige abonnementen. Ook het tarief voor buiten de bundel bellen staat nergens vermeldt. Of het moet zo zijn dat wanneer je huidige bundel op is, je automatisch de mogelijkheid hebt om een extra bundel te kopen (zonder korting). Ook erg jammer dat belminuten op de hele minuut naar boven worden afgerond.
Veronica-actie is volgens mij niet mogelijk i.c.m. 2-jarige abonnementen. Het buitenbundel-tarief is gelijk aan het binnenbundel-tarief (afhankelijk van het abonnement). Je moet dit echter wel expliciet aangeven (beltegoed bijkopen), want standaard kan je niet meer dan de bundel bellen.

• Cadezo
  • Niet online
Phoolie schreef op maandag 10 januari 2011 @ 16:27:
Ziet er zeer interresant uit. Heb alleen wel een vraagje, misschien kijk ik er overheen, maar kon het niet vinden. Maar wat gebeurt er met het "tegoed" dat je over hebt aan het einde van de maand?
Uit de topicstart:
je maandelijkse bundel en extra beltegoed zijn 3 maanden geldig, het oude beltegoed wordt eerst gebruikt

[Voor 53% gewijzigd door Cadezo op 10-01-2011 16:49]

• Cadezo
  • Niet online
Anoniem: 286128 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 00:05:
[...]
Lees je toch ;-). Veronica korting + Hollandsnieuwe korting.
Ohw en sorry dat ik het ietswat onduidelijk formuleer(de) :D.
Ja okee, maar vervalt die Veronica-korting dan na 12 maanden of blijft deze de gehele looptijd van 24 maanden geldig? Dat is niet duidelijk...

• Cadezo
  • Niet online
Er zit nog wel een (mogelijk) addertje onder het gras:
Privacy Statement

7. Verstrekking persoonsgegevens in relatie tot derden

Door het aangaan van een overeenkomst met hollandsnieuwe geef je hollandsnieuwe de mogelijkheid om je gegevens voor commerciële, charitatieve en ideële doeleinden te gebruiken voor haar eigen doelen en de doelen van de adverteerders van hollandsnieuwe of de onderaannemers van hollandsnieuwe. Met je toestemming kan hollandsnieuwe je gegevens dus ook voor commerciële, charitatieve en ideële doeleinden gebruiken van en verstrekken aan derden. hollandsnieuwe kan je gegevens ook verkregen hebben van ondernemingen die er hun bedrijf van hebben gemaakt om gegevens te verzamelen en te verkopen.

Wil je dit niet, neem dan contact op met de klantenservice van hollandsnieuwe, onder vermelding van "Privacy / bezwaar gebruik/verstrekking gegevens aan derden"

[...]

8. Persoonsgegevens voor direct marketing

Om je zo goed mogelijk van dienst te zijn en te kunnen voldoen aan je persoonlijke voorkeuren, gebruikt hollandsnieuwe je gegevens ook voor direct marketing doeleinden.

Zo kan hollandsnieuwe je e-mails, sms'jes of mms'jes met daarin aanbiedingen voor hollandsnieuwe diensten en aanbiedingen van derden. Wanneer je deze berichten niet langer wilt ontvangen, kan je dit ons laten weten door een bericht te sturen via het daarvoor bestemde formulier naar de klantenservice via www.hollandsnieuwe.nl.
Bezwaar maken kan dus door middel van een e-mailtje naar de klantenservice.

• Cadezo
  • Niet online
Er gaat ook een actie aankomen waarmee je 8 euro korting krijgt p/m als je abonnee wordt van Veronica Magazine. De twee goedkoopste abonnementen (basis 75 en 115) zijn dan compleet gratis, behalve eenmalige aansluitkosten van 1 eurocent (ter verificatie). Na aanmelding als abonnee krijg je een actiecode, die je dient in te vullen op de website. Volgens mij is de actie nog niet van kracht, maar deze staat al wel online op hollandsnieuwe.nl/VERONICA.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee