• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

Discussie- en ervaringentopic over telecomprovider hollandsnieuwe

Welkom in dit discussie- en ervaringentopic over de 'nieuwe' telecomprovider hollandsnieuwe. Plaats hier je ervaringen en stel je vragen (kijk even of deze niet reeds zijn beantwoord).

In deze topicstart staat een beknopt overzicht van de diensten en abonnementen die deze provider aanbiedt. Daarnaast biedt deze topicstart een klein aantal veel gestelde vragen, te vinden onder het kopje 'FAQ'.

Uiteraard geld hier het Het algemeen beleid en voorts het Telecomproviders Beleid.

Samenvatting
  • hollandsnieuwe is de eerste telecomprovider die het gemak en de lage tarieven van een abonnement combineert met de controle van prepaid.
  • Waarvoor de klant zijn mobiele telefoon ook gebruikt, alle kosten komen uit één maandbundel. Deze bundel wordt elke maand automatisch bijgeschreven en de hoogte kan flexibel naar boven en naar beneden worden bijgesteld.
  • Omdat alle kosten altijd vooraf worden betaald, heeft de klant controle over zijn mobiele uitgaven en wordt nooit meer verrast door een hoge telefoonrekening.
  • Als de maandbundel bijna op is, ontvangt de klant tijdig een seintje via sms. De klant kan dan zelf bepalen of hij de bundel in die maand wil uitbreiden tegen hetzelfde lage tarief of niet.
  • hollandsnieuwe is een initiatief van mobiele telecompionier Ramon van Velzen en 100% dochter van Vodafone.
FAQ
:? Mijn APN-instellingen op mijn iPhone worden gereset naar de standaard Vodafone-instellingen, hoe kan ik deze instellingen vastzetten?
Ga naar http://unlockit.co.nz/ op je iphone. Kies 'Creat APN', selecteer hollandsnieuwe en kies 'Creat APN'. Vervolgens accepteer je het profiel (de snelkoppeling die verschijnt is te verwijderen). Het resultaat is te bekijken in de instellingen.
Bron: Pino1985 in "HollandsNieuwe: Discussie- en ervaringentopic"

:? Gaat alles uit de bundel, ook 0900-nummers?
Volgens de klantenservice gaat alles van het beltegoed af, voor sommige nummers gelden wel extra kosten per minuut.

:? Hoe en wanneer kan ik nummerbehoud aanvragen?
Nummerbehoud is gratis en kan tijdens het bestellen worden aangevraagd, maar ook nadat het abonnement al is ingegaan. Dat laatste is mogelijk tot 120 dagen voor het einde van het abonnement en kan via 'mijn hollandsnieuwe' worden geregeld.

:? Kan ik de hoogte van mijn bundel aanpassen?
Ja, dat kan via 'mijn hollandsnieuwe'. Dit kan tot 5 dagen voor het einde van de contractsmaand (i.v.m. vooraf betalen). Mocht het niet mogelijk zijn om de bundel aan te passen, dan moet je dus even geduld hebben tot de volgende contractsmaand.

:? Behoud ik de Veronica-korting als ik de hoogte van mijn bundel aanpas?
Volgens de klantenservice behoud je de 5 euro korting. Pas aan het einde van het contract (12 maanden) vervalt de korting.

:? Wat is de snelheid van het mobiel internet?
De maximale downloadsnelheid is 3,6 Mbps.

:? Kan ik een DUO-simkaart bestellen?
Nee, dit is niet mogelijk bij hollandsnieuwe.

:? Hoe kan ik mijn actuele tegoed inzien?
Het actuele tegoed is te zien in 'mijn hollandsnieuwe'. Je kunt ook vanaf je mobiele telefoon bellen naar *101#.

voorafvoordeel abonnement
Een nieuw type abonnement dat een laag tarief combineert met de controle van prepaid.

Alles op een rijtje:
  • vooraf betalen, dus nooit meer een hoge rekening achteraf
  • altijd een vast laag tarief voor bellen, sms en internet binnen én buiten de bundel
  • alle gesprekken worden op hele minuten naar boven afgerond
  • mobiel internet wordt afgerond per 100 kB
  • mogelijkheid om '1000 sms'-bundel en '1000 MB'-bundel* af te sluiten
    *=(enkel bij voorafvoordeel extra)
  • je maandelijkse bundel en extra beltegoed zijn 3 maanden geldig, het oude beltegoed wordt eerst gebruikt
  • automatisch een seintje als de bundel bijna op is (bij 3 en 0 euro resterend)
  • zelf bepalen of er beltegoed wordt bijgekocht
  • als het beltegoed wordt aangevuld, geldt hiervoor altijd hetzelfde lage voordeeltarief
  • prijzen en voorwaarden zijn te vinden op www.hollandsnieuwe.nl

In de media
[list]
• Tweakers: nieuws: Virtuele provider stopt data, sms en bellen in zelfde bundel
• All About Phones: Nieuwe prijsvechter genaamd hollandsnieuwe is aanstaande
• Mobile Cowboys: Vodafone start Hollandsnieuwe, 'n goedkope SIM Only provider
• GSM Helpdesk: Vodafone van start met Hollandsnieuwe

Tv-commercial:

Over deze topicstart
Deze topicstart is gemaakt door Cadezo en is samengesteld op basis van informatie van de website van hollandsnieuwe, persinformatie en contact met de klantenservice. De informatie kan echter onjuist en/of onvolledig zijn. De topicstarter geeft derhalve geen enkele garantie en is niet aansprakelijk voor enige schade ontstaan door de informatie in deze topicstart.

Mede-auteurs
Gebruikers die graag mee willen werken aan deze topicstart, kunnen dit laten weten door middel van een Direct Message naar mij. Klik hier!

[Voor 50% gewijzigd door Cadezo op 01-05-2013 15:52]

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:05

Dit staat erop mijn factuur, en ik heb het driemaal gechecked want eerst moest ik 15 euro afrekenen.

Edit: Ik ie op de site wel de korting staan.

[Voor 11% gewijzigd door Cobb op 09-01-2011 20:05]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Anoniem: 286128
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Dit zie ik:

Enneh internet getest (40 mb kwijt gisteren en vandaag) met:
- exchange mail
- gmail
- twitroyd
- andere dingen

• Niet online
Want? Is het zo'n belemmering dan? :'(

Man, ik heb een SGS, die de HELE dag online is, twitter, mail, facebook, noem het maar op,
je moet gewoon nuttig gebruik maken van je WIFI i.c.m. 3G.

Je moet gewoon kijken of het mogelijk is om zodra je op kantoor/school/thuis bent automatisch
over op WIFI kunt gaan. Dat doe ik, ten eerste scheelt het veel batterijk drainage en ten tweede
scheelt het een hoop MB's. Je kunt mij niet vertellen dat je op DIE plekken geen WIFI hebt anno
2011.

Ben nu vanaf 11 januari online, heb veel ge-internet, ja zelfs mijn tel enkele malen laten fungeren
als Androidhotspot etc en ik zit (wel veel gebeld ja maar goed) zowat op de helft:

Niks mis mee dus.

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03 17:15
Fantastisch dit, ik wou dat ik dit eerder had ontdekt.

Let the image do the tal'kin

(Euro's op de Y as)

(Minuten / SMS / MB's op de Y as)

(Ok niet het hele jaar 1000 sms bundel gehad)

[Voor 17% gewijzigd door SpiceWorm op 22-02-2011 00:57]

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

afgezien van de storing en de leken bij de klantenservice (maar dat weet je als je er aan begint) en het klapperende mobiel internet is het de laatste tijd gewoon business as usual bij HN. Weinig te klagen, althans ik hoor mijn vrouw weinig klagen, zij heeft HN.

Wat wel wonderlijk is is dat zij helemaal niet veel internet op haar mobiel maar dat met de mooie HN afronding van 100kb per sessie toch een serieuze 6,4Gb staat (!) maar goed voor 32 cent who cares. Snapt iemand hoe dit zit :? Ik denk dat ze nu HN 2 maanden gebruikt :P en haar toestel goed echt geen gekke dingen (HTC Hero, Android 2.1)

https://lh5.googleusercontent.com/_0R0N7xkP6QE/TawnJqQaXwI/AAAAAAAAKFM/xU6tYLeKHeI/Clipboard01.jpg

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• Niet online
Nader inziens een goede app voor die euro ;). Dacht aanvankelijk dat
het enkel tót 550 MB zou kunnen monitoren, integendeel, zie hier:

• Niet online
Tenzij iemand er Android op heeft gezet, wat in deze denk het geval is ;).
Want ook dan heeft men mogelijk met hetzelfde te maken. For whom it
may concern (op Android); ga eens naar je instellingen en bij 'over je'
toestel', check daar eens, of maak eens een screenshot, wat er staat
over je modem/smalbandversie, zoals je hier kunt zien:

[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 286128 op 10-01-2012 15:45]

• Redsandro
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ik ben sinds het gedoetje bij Vodafone ook steeds mijn netwerk kwijt. Nu kan ik wel bellen maar niet SMSsen. Mijn telefoon zegt dan dat ik het verkeerde nummer heb van de SMS-centrale, maar die heb ik uiteraard nooit veranderd. Ik weet niet eens hoe. :P

Hebben meer mensen hier last van?
Ook heeft Vodafone het steeds over de regio Rotterdam die er last van heeft. Nou, ik woon in Leeuwarden, en het zou allemaal wel heel toevallig zijn als dit niets met de storing bij Vodafone te maken heeft.

@HetRatje: Ik heb geen android, maar geeft dat programma ook aan hoeveel elke app gebruikt?
Ik ben wel nieuwscierig naar het verbruik van de top 3 verbruikers, en hoeveel je die services gebruikt.

🤘 Amp.lol. No bloat, just radio. ☕ Ninite-killer. 1000+ packages. ⛟

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-03 09:25
Mijn eerdere poging om een Android app te maken voor Hollands Nieuwe (om je tegoed overzichtelijk weer te geven) heb ik nu wat formeler gemaakt.
Het project Haroid wordt nu gehost bij Google code: http://haroid.googlecode.com

Voorlopig moet je nog handmatig de apk downloaden en installeren op je telefoon.
Als ik nu voldoende gebruikers / geïnteresseerde mensen heb, dan zet ik hem wellicht op de Google Play Store. (registeren kost $25)
Het is en blijft vooralsnog een hobby dingetje van mij, maar ik sta open voor bug meldigen en feature requests. (niet via dit topic, natuurlijk)

Zoals jullie in de screenshot kunnen zien, heb ik al 112 eenheden gebruikt, terwijl mijn 3G watch dog pas 12 MB heeft geteld.
Bij licht data verbruik kan de Hollands Nieuwe teller dus 10x zo hard lopen.
Op zich niet erg, als je maar er goed zicht op heb.

[Voor 7% gewijzigd door GarBaGe op 15-06-2012 16:59. Reden: Conclusie vergeten.]

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-2080 ; 1TB SSD

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:41
Ik was vanavond nog ff op schiphol en ik zag die automaat staan.
en die 50% moet nog geldig zijn. Het staat i.i.g. op een kaartje in de vitrine:
[

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:58

sphere

Debian abuser

Cerberus_tm schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 02:51:
Yup, ik was daar ook een week geleden en heb er een gekocht. Ben aan het worstelen met de k-service om de korting toegepast te krijgen (ik heb hem op internet geactiveerd maar nog niet mee gebeld, om nog te kunnen annuleren). Mevrouw can k-service zegt dat ze kan zien dat ik hem op Schiphol gekocht heb, en dat de technische dienst de korting in orde zal maken (die er dus nu om de een of andere reden niet bijstaan op Mijnhollandsnieuwe). Thanks voor de foto, die was ik vergeten te maken.
Gaat je abonnement niet in zodra je de betaling hebt gedaan via iDeal dan?

edit: korting wordt weer toegepast :o

[Voor 6% gewijzigd door sphere op 21-06-2012 14:26]

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Ja ik heb hem nu ook eindelijk gekregen! Ze hebben blijkbaar hun systeem weer op orde. Ik denk dat die andere (lagere) korting over de Schipholkorting heen werd gezet of zoiets, maar nu dus niet meer:

Freakster86 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 11:25:
Even een paar vraagjes;

1. Die Schiphol actie loopt nog steeds?
2. Prijzen van de abo's 275 en 550 +500MB zijn 10,25 en 14,25 euro?
3. Wat is jullie ervaring met internet qua snelheid?
4. Die afronding van 100kb. Hoe erg merk je dat met normaal gebruik? Whatsapp, internetten, mail ?
1&2. Ja en ja, zie screenshots boven

3. Ik heb eigenlijk weinig klachten over de snelheid gehoord op diverse fora. Wel over uitval, zoals in deze thread, maar ik heb eigenlijk het idee dat dit bij elke provider gebeurt. Ik hoorde zulke klachten ook altijd over T-Mobile, maar op mijn eigen T-Mobile had ik er eigenlijk nooit last van. Ik ben nu een paar dagen HN aan het testen, en op mijn telefoon lijkt het prima te werken, browsen en zo lijkt niet langzamer dan op T-Mobile. Maar mijn telefoon is uit 2007, dus de vraag is hoe betrouwbaar dit resultaat is.

Ik heb ook mijn telefoon getethered (als modem gebruikt voor mijn PC), en daarbij merkte ik wel dat het op HN aanzienlijk langzamer ging. Nog steeds te doen, maar wel langer wachten op pagina's dan via T-Mobile. Mijn metingen met Speedtest.net al tetherend:

T-Mobile:
http://i.imgur.com/8isJs.jpg

HN:
http://i.imgur.com/uI9KW.jpg

Bij meerdere tests kreeg ik vergelijkbaar resultaat. In de browser van mijn telefoon krijg ik ook ongeveer dit resultaat bij een speedtest. Maar dit moet toch wel aan mijn telefoon liggen, want ik weet zeker dat anderen veel betere resultaten krijgen zowel voor T-Mobile als HN. Dus misschien was dit niet zo nuttig. Ik denk denk echt dat de snelheid wel in orde is op HN; 2Mbps up/down zou het moeten zijn, en dat is gewoon redelijk breedband. Ik ga het nog eens proberen op een nieuwere telefoon van iemand anders.

4. Dat schijnt per persoon te verschillen. Maar als je telefoon een beetje redelijk met zijn sessies omspringt (niet te snel afsluiten: volgens mij kun je dat wel ergens instellen, anders met een programmaatje), schijnt het wel mee te vallen.
Nee, je zit nergens aan vast. Je moet de Schiphol-SIM activeren op internet: dan pas kies je een bundel. Daarbij moet je met Ideal de eerste maand abonnement betalen: dat geldt als "contract" (vraag me af of dat wettelijk zo is, maar goed). Daarna heb je nog 7 dagen om te annuleren, MITS je de SIM-kaart nog niet gebruikt hebt, dus niet in je telefoon gedaan hebt. Of althans niet gebeld/ge-sms't/geïnternet hebt.

Ja, hij staat bij Laplace (tenminste, vorige week nog). Hier is een foto die iemand ergens op Telecomvergelijker had gepost:

• Mark.
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-07-2018

Mark.

Defensor

Zeg om een beetje de weekendlol te introduceren lijkt mij een reactie als onderstaand op de TT
in deze tijd wel gepast,vinden jullie niet?

http://www.leenverbaan.com/images/hollandse%20nieuwe%20op%20schaaltje.jpg

De mens wikt maar God beschikt.

@Jaapiyo: Volgens mij kun je nummerbehoud wel twee maanden van tevoren aanvragen:
... Je kunt nummerbehoud maximaal 60 dagen voor de afloop van je huidige contract aanvragen. Let op: je contract met hollandsnieuwe gaat in na het eerste telefoongesprek, SMS of datagebruik, indien je nummerbehoud aanvraagt binnen 7 werkdagen en de aanvraag wordt goedgekeurd binnen 30 dagen dan wordt je aansluiting actief op de dag dat je nummer overgaat naar hollandsnieuwe. - http://www.hollandsnieuwe...19/Hoe-werkt-nummerbehoud
Verder kun je volgens mij nummerbehoud tot onbeperkt na ingang van je nieuwe contract aanvragen, mits je oude nummer nog in de lucht is (nooit zelf opzeggen): http://www.delaagstereken...ud/hoe-werkt-nummerbehoud
Op Hollands Nieuwe zelf staat niets over tot hoelang na ingang van het contract je nummerbehoud kunt aanvragen; waarschijnlijk betekent dat onbeperkt, zoals in bovenstaande link.

Die Lentekorting is nu dus Zomerkorting geworden, haha: dan lijkt het me dat je je geen zorgen hoeft te maken dat die er in augustus niet meer is (maar ja, weet het niet zeker). Je kunt altijd later een internetbundel aanvragen of opzeggen: die staat verder los van je contract.

@Musicfreak: Dat meenemen staat ook op de website:
... Als je de bundel niet helemaal opmaakt neem je het restant automatisch mee naar de volgende maand. Bel je een maand wat meer, dan kun je eenvoudig extra beltegoed bijkopen. En daar zijn we heel schappelijk in: voor dit extra beltegoed gelden dezelfde lage tarieven als binnen je bundel. Bovendien blijft het tegoed drie maanden geldig. - http://www.hollandsnieuwe...ement?FreeSearch=meenemen
Ziehier ook een screenshot van mijn abonnement (dit is mijn eerste maand):

Wat betreft hoe lang die korting doorloopt: ik heb geen idee; augustus was alleen de maand waarin Jaapiyo's oude abonnement af zou lopen. Een belangrijk idee achter veel kortingen is vaak juist dat mensen niet weten tot hoe lang ze duren: dan denken ze dat ze hem misschien mislopen als ze niet NU NU de jas/tas/telefoon kopen. Dat wil de winkelier. Maar aangezien die Lentekorting al lang bestaat, en nu omgedoopt is tot Zomerkorting, zou ik denken dat hij wel tot september blijft staan. Maar je weet het nooit.
Anoniem: 464281 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 22:27:
[...]

+ 500 MB bundel
24 maanden lang gratis internetbundel.
Deze promotie loopt af op 20 juni 2014

neem aan dat je dat bedoeld?? staat bij mij bij "mijn hollandsnieuwe"
Mooi dat je je internet aan de praat hebt gekregen. Maarre, hoe komt het dat jij een "gratis internetbundel" hebt, hoe kom je daaraan? Bij mij staat er dit:
http://i.imgur.com/mn9rx.jpg
Ik zie het ook nog...vreemd? Zowel in Chrome als in Firefox, dus het is geen cookie. Let trouwens op dat de korting pas te zien is als je de 500-MB-bundel al aangevinkt hebt.

[Voor 51% gewijzigd door Cerberus_tm op 30-06-2012 23:41]

• sphere

sphere

Debian abuser

Heb gewoon die handleiding gevolgd, alle stappen lukken, behalve de stap 2-3/35.

Iemand anders met een S3? Heb er een van Conrad, en volgens de telefoon ben ik ook aan het roamen :F

edit: ik heb onder Draadloos en netwerken Mobiele netwerken gekozen. Roaming aangevinkt en toen het profiel nogmaals aangemaakt. Dan heb ik data.

Ik ben hier niet kapot van, dan roam je ook automatisch in de buurt van de grens.

Is het standaard dat de telefoon vindt dat hij aan het roamen is?

[Voor 126% gewijzigd door sphere op 07-07-2012 20:25]

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Ok, wtFFFFF

Ik vond diep verstopt in mijn telefoon, bij "Alle applicaties":

Aangezien die 0,00 bytes besloeg, had ik weinig hoop. Toch heb ik die maar eens gedwongen gestopt en de telefoon gereboot, en toen had ik ineens die "hollandsnieuwe" app, met het icoon van een simkaart en een tandwiel.

Nu herstart en mijn telefoon vindt niet langer dat hij aan het roamen is, en het profiel dat ik al had aangemaakt (eigenlijk 5 sinds ik voor het laatst de telefoon had geflasht 8)7) was gewoon al actief.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
sphere schreef op zondag 08 juli 2012 @ 19:00:

Nu herstart en mijn telefoon vindt niet langer dat hij aan het roamen is, en het profiel dat ik al had aangemaakt (eigenlijk 5 sinds ik voor het laatst de telefoon had geflasht 8)7) was gewoon al actief.
Ok, en is die simtoolkit nieuw ofzo? Wellicht heb ik geen recht van spreken omdat ik een custom ROM
draai (zat altijd op CM7 en nu sinds pak 'm beet 3/4 jaar CM9 op mijn SGSi9000), maar heb echt sinds
ik een jaar klant ben nog NOOIT een (bij geen enkele flash) zoiets zien. Vul altijd handmatig de APN in
en klaar :+.

Ohwja en ik roam :>.

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-03 21:25

Barca

In Search Of Sunrise

Freakster86 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 12:30:
Status blijft tot 10 sept. op "in behandeling" staan.
Nou ja... zie hier. De status van mijn "bestelling" is nog steeds in behandeling maar mijn nummerbehoud heeft wel degelijk een datum en is niet meer "in behandeling".

http://tweakers.net/ext/f/xYUB8svXH38z8wvHCwlmCEc7/full.jpg

[Voor 19% gewijzigd door Barca op 23-08-2012 13:39]

Anoniem: 247292 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 14:54:
[...]

Klantenservice > Internet > Internet bundel > Wat kost een internet bundel? > Een 500 MB internet bundel kost € 10,00 per maand.

Over een aanbieding kan ik niks vinden.
Die staat niet bij de Klantenservice, maar je ziet hem op het moment dat je een nieuw abonnement aanklikt en dan de bundel selecteert (eerder niet).

[Voor 5% gewijzigd door Cerberus_tm op 08-10-2012 19:49]

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:12

Bolletje

Moderator Harde Waren
Je kan trouwens voor een hele kleine tijd dus vier keer je bundel hebben:

En ja, ik bel en sms vrij weinig :P

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:53
@XanderDrake: Met de instellingen van http://phonemagazine.nl/hollands-nieuwe/ komt er in mijn android een klein H-tje bij mn verbindingsicoon (HSPDA). Zo dus:

CM10.1 (android 4.2.1) op de N7000

Edit:
In mn vorige post vond ik het al vreemd dat ik tegoed had meegenomen. Blijkbaar bij HN ook want het is nu:
Aangeschaft
Aangeschaft tegoed € 10,60
Tegoed van vorige perioden € 0,10
Maandelijkse opwaardering € 10,50

[Voor 39% gewijzigd door Jogai op 16-01-2013 10:55]

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• Jogai
2g forceren kan ik geloof ik niet, maar g is om te huilen:

Iets ander locatie overigens, dus ook iets minder bereik.

Darkz0rs schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 20:35:
[...]

Dank je wel voor je tegen bericht. Ik vraag me toch sterk af waarom ze zoiets zouden doen. Ik lees hele spook verhalen. Ik wil graag de note2 icm met een 550 + 500mb internet abo.

Ik heb geen zin om twee jaar een nachtmerrie in te gaan net als ben ooit was :-) 550 belminuten ga ik nooit gebruiken. ik verwacht zo'n 300 a 350 minuten. In theorie heb ik dan dus 200 mb extra (toch).

Graag hoor ik dan ook hoe jullie die data ervaren. Ik vergat net te melden dat ik wel veel whatsapp gebruik.
Verder geen data slurpers als youtube ofzo.
Klopt: zodra je Internetbundel op is ga je tikken uit je gewone bundel voor data gebruiken.

Waarom ze dat afronden doen vraag ik me ook af: zoveel profijt kunnen ze er niet van hebben, en het is vrij slecht voor hun reputatie. Ze zijn een dochter van Vodafone, dus misschien is het een manier om mensen een beetje te ontmoedigen, zodat ze niet te veel zichzelf cannibaliseren?

Wat betreft voor 2 jaar een nachtmerrie ingaan: voor zover ik weet kun je altijd je bundel minimaliseren, waardoor je in het ergste geval je nummer kwijt bent en 2 jaar lang € 4,50 per maand betaalt.

Ik ben waarschijnlijk een kleine gebruiker en ik zit veel op Wifi, hoewel ik verder totaal niet zuinig ben met datagebruik, maar zoals je ziet heb ik altijd meer dan genoeg van alles:

Als je toevallig in Amsterdam woont: ik heb sinds een paar maanden langzaam Internet in bepaalde delen van het Centrum en Oud West (maar niet overal). Ik heb twee Vodafone-SIMs gecheckt, en die hebben er ook last van, dus er is iets met het netwerk van Vodafone. Ik denk dat het met het opknap-project van hun netwerk te maken heeft, waar ze nu zeggen mee bezig te zijn. Ik hoop dat het snel klaar is, want het is vrij irritant. Ik kan nog wel Internetten, maar het gaat erg traag, 0.05 tot 0.3 Mbps op bepaalde plaatsen.

Als je de komende tijd per se snel Internet in het centrum van A'dam nodig hebt, zou ik geen Vodafone of HN nemen, of even wachten. In het grootste deel van de stad is de snelheid prima, en ik heb deze traagheid buiten de stad nooit gemerkt, dus misschien heeft Vodafone er elders geen last van. Je kun een pre-paid kaartje van HN kopen voor een paar euro om de snelheid te testen op plaatsen waar jij vaak komt.

Verder hebben een aantal mensen op een bepaald moment last gehad van een achterlopende klok als de telefoon staat ingesteld op netwerktijd; ik heb dit ook even gehad, maar al een hele tijd niet meer. Ik had me eigenlijk voorgenomen om netwerktijd uit te zetten en handmatige tijd te gebruiken voor het geval dat; ik denk dat ik dat nu maar eens ga doen.

Ten laatste is de klantenservice natuurlijk slecht, maar bij mijn issue (iets over een kortingsregeling) ging het redelijk, en de klantenservice van T-Mobile was in elk geval geen haar beter. De wachttijd viel eigenlijk zelfs wel iets mee, die paar keren dat ik ze opgebeld heb.

[Voor 42% gewijzigd door Cerberus_tm op 06-02-2013 03:04]

Darkz0rs schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 09:13:
maar jij heb dus in twee dagen 200 mb verstookt ?
Oh, ja, nee, dat is niet zo: om de een of andere reden is de Internetbundel langer geldig dan een maand, tenminste zo wordt het weergegeven; maar hij gaat gewoon in op de 21e. Dus ik heb 214 MB gebruikt vanaf 21 januari. Ik heb beide bundels tegelijk afgesloten bij het aangaan van mijn abonnement, en volgens de andere gegevens op de site gelden ze ook voor dezelfde periode:

Waarom hier nul staat bij "tegoed van vorige perioden" begrijp ik ook niet, dat klopt dus niet. De website werkt over het algemeen goed, alleen dit dus niet. In de PDF-versies van oudere rekeningen staat de databundel ook over de periode 21–20:

Dat afgeronde datagebruik van 214 MB komt verrassend dicht in de buurt van wat mijn telefoon registreert. Het verschil was geloof ik wel groter in het verleden, maar nu is het blijkbaar slechts 4 MB.

Ik ben trouwens bezig geweest de snelheid van 3G in kaart te brengen in de stad, dus ik heb overal speed tests uitgevoerd. Op een gegeven moment ben ik overgestapt naar speedtest.nl, gewoon in de browser, vandaar dat het datagebruik van mijn browser zo hoog is. Ik heb nog 1.4 GB over aan reguliere bundel dus ik ben niet zuinig met data.

[Voor 5% gewijzigd door Cerberus_tm op 06-02-2013 14:55]

• Jogai
XanderDrake schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 08:16:
14.4 mbit haalt je in de praktijk echt nooit op een 3.5G netwerk. Ik denk dat die 2mbit halen al een hele klijf is, ik kan me herinneren dat ik, in de trein niet echt hoger kwam dan 200kbyte per sec.

Ik hoop wel dat HN toegang krijgt tot de dual carrier HSDPA van Vodafone. Dan gaan we wel er een stuk op vooruit: dubbele links met 2x de bandbreedte beschikbaar en een stabielere verbinding omdat er meer bandbreedte beschikbaar is voor iedereen.
2mbit is niet zo moeilijk:

Christoph schreef op maandag 18 februari 2013 @ 17:21:
[...]

Zelfde probleem hier, heb er een vodafone telefoon naast en die doet het prima in het centrum.
Huh! Dus Vodafone doet het op die plaatsen wel goed, waar HN lage snelheden geeft? Ik heb op twee plaatsen Vodafone naast HN getest, en daar waren beide langzaam (als in tussen de 0,05 (sic) en 0,5 Mbps). Waar heb je dat precies getest? Dan ga ik nog eens mijn Vodafone-prepaid-kaartje ernaast leggen. Dit is trouwens een kaartje van de snelheden die ik gemeten met met HN. Groen is 1,5+ Mbps; Geel is 0,5–1,5 Mbps; rood is < 0,5 Mbps (meestal rond de 0,05 tot 0,1 Mbps, helaas). In metrostations krijg ik trouwens wel hoge snelheden.

Heb je trouwens uit kunnen sluiten dat het aan een van beide telefoons lag?

[Voor 7% gewijzigd door Cerberus_tm op 18-02-2013 20:48]

XanderDrake schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 14:17:
Mooi werk, die kaart. :)

Dit ervaar ik hetzelfde: ik zit vaak en werk nabij Leiden Centraal. Ik heb altijd redelijk ontvangst maar amper een data verbinding. In die straal gebruiken mensen zo veel mobiel internet dat het óf gebottleneckt is óf er te veel signaal interferentie plaats vind.
Dank! Maar ik vraag me echt af of het daar iets mee te maken heeft. In mijn ervaring echt niet. Hier een ingezoomde kaartje van A'dam Centrum met nog een paar nieuwe punten:

Dit is trouwens gemaakt met GPS Map, uitstekend programma.
Google Play: GPS Map

Hier zie je een kaartje van Open Signal met (een aantal? alle?) GSM-antenne's in het Centrum. Ik krijg niet de indruk dat die precies overeenkomen met mijn rode en groene gebieden, of wel?

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Hmm, 1e automatische incasso is gisteren uitgevoerd na verlenging van een jaar (275 abo). Maar is een ander bedrag dan wat afgesproken is, scheelt anderhalf euro. Vind ik wel vreemd, gisteren nog een bevestiging gekregen waar dat bedrag in staat.
Volgens mij klopt mijn hollandsnieuwe overzicht ook niet:

Er moet toch elk maand een tegoed van 11,50 beschrijven worden? Ik zie hierboven 9,50 staan. En resterende MB's geldig tot 14 april staat er, maar moet denk ik 4 april zijn. Geen idee of resterende tegoed wel klopt.Dacht eergisteren ongeveer zelfde tegoed te hebben, dan heb ik me maandtegoed wel snel opgebeld.

Ze maken wel steeds een slordig begin zeg, herinner me dat vorig jaar ook veel dingen niet klopten in het begin.

• xileS
  • Niet online
Heb ze er al erover gemaild, maar heb slechte ervaringen hiermee. Vorig jaar maakten ze in het begin ook al fouten, die ze niet horen te maken. Ik had een inet abo erbij genomen en alsnog gingen het van me min/sms/mb's af. Na veel moeite uiteindelijk 3 euro terug gekregen. Ze maken gewoon veel fouten waarvan je eigenlijk verwacht dat het moet kloppen. Best ernstig eigenljk, het is alleen dat ze goedkoop zijn en op vodafone netwerk zitten.

Bij de 500 MB bundel hoort nog een korting van 3,50.

• xileS
  • Niet online
@Senor Sjon
Hmm ok, was te verwachten. Dan is het niet zo handig om tussendoor uit te zetten, om tegoed op te maken.

@H92!
Geen idee, mijne loopt 3e van de maand af en die van mij staat er ook nog niet tussen.

Daarnaast klopt de "Gebruik deze periode" ook helemaal niks van:

Ben ik nou de enige met verkeerde gegevens op "mijn hollandsnieuwe"?

• xileS
  • Niet online
Heb € 1,50 terug gekregen op me rekening, maar op me overige vragen hebben ze niet geantwoord (niet kloppende tegoed). Wordt toch weer opnieuw op reageren -.-

@darksnake88
Dit zie ik nu op mijn hollandsnieuwe staan
http://i47.tinypic.com/16krpd.png
Zo lijkt het alsof de korting niet vervalt ;s, aangezien er staat dat de promotie afloopt op 4 maart 2014.

[Voor 52% gewijzigd door xileS op 13-03-2013 14:34]

• _lauraaa_
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09-2018
Hallo, ik heb een vraag.

Ik heb gister een abonnement met toestel besteld bij Hollands nieuwe. Nu heb ik een inlog naam gekregen en kon me gelijk inloggen op de site. Toen ik ging kijken naar mijn aansluiting zag ik dat het niet helemaal klopte. Ik heb namelijk een 275 met toestel + 500 mb abonnement gepakt. Ik zie alleen die 500mb nergens terug.

In de bevestigings mail die ik gehad heb staat het wel juist. Ook klopt het bedrag per maand niet. Ik zou €30 per maand betalen in plaats van €25.

Dit staat er nu:

Word dit nog goed gezet ? of klopt dit inderdaad niet
dialmformark schreef op maandag 08 april 2013 @ 15:26:
Ik haal zelf ook gemiddeld 5Mbps down in Amsterdam, waar ik eerst op 1Mbps zat met T-Mobile. Erg blij met dit "budget"merk.
Haal je die snelheden ook op de Nieuwmarkt en bij het Wilhelminagasthuis (Helmersbuurt)? Rondom die plaatsen haal ik namelijk al een paar maanden extreem lage snelheden met HN, en ook met Vodafone lijken die plaatsen extreem langzaam. Mocht je daar eens in de buurt komen, zou wel interessant zijn om te testen.

Dit zijn mijn snelheden.
Groen = meer dan 1,5 Mbps.
Geel = 0,5 tot 1,5
Rood = minder dan 0,5

Met HN:

Met Vodafone (prepaid):

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
dialmformark schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 23:14:
[...]

Dit staat al een tijdje op de site:

"De maximale downloadsnelheid van ons netwerk is 14,4 Mbps, de praktische downloadsnelheid van ons netwerk is 2-4 Mbps. De maximale uploadsnelheid van ons netwerk is 3,6 Mbps, de praktische uploadsnelheid ligt tussen 0,7 en 1,1 Mbps."
Kan dus soms positief uitvallen:
http://tweakers.net/ext/f/4UZZf9Fw4RfEQ6XjVuMsR65H/thumb.png

Ik heb de laatste tijd ook vaker de 'E' van Edge in beeld in omgeving Groningen stad. Dat is ook nieuw.

Eerder had ik ook problemen met bellen. Dat lijkt nu ook te zijn verdwenen. :)

[Voor 19% gewijzigd door Bolletje op 15-05-2013 01:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!
driedees schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:30:
Gisteren naadloos overgegaan van Telfort naar HollandsNieuwe, portering maand geleden aangevraagd en 's ochtends rond 11:00 uur deed m'n Telfort-kaartje het niet meer en kon ik via HN gaan bellen. Rond 14:00 uur was de nummerportering ook te zien in Mijn HN en via de HN app - jammer dat het gebruik op de app niet realtime is.

Ben benieuwd hoeveel hoger m'n verbruik bij HN uitvalt, door de afronding op 100Kb. Al verwacht ik geen problemen, heb de 275 min/sms + 500MB bundel en zat bij Telfort elke maand rond de 200MB 3G verbruik. Heb Data Usage geïnstalleerd om het bij te kunnen houden.

Wat speedtests gedaan:
Utrecht Centrum: 6.61 Mbps up, 2.02 Mbps down (via server Dronten)
Amsterdam Centrum: 3.93 Mbps up, 1.33 Mbps down (via server Amsterdam)
Waar in het centrum van Amsterdam heb je dat precies getest? Want ik krijg in bepaalde delen van het centrum extreem lage snelheden, eerder 0.1 Mbps down. Zie hier een kaartje, rood is onder de 0.5 Kbps (meestal ronde de 0.12). Met mijn Vodafone-prepaid-kaartje krijg ik overigens grofweg soortgelijke snelheden op dezelfde gebieden, dus het moet aan het netwerk van Vodafone liggen.

[Voor 9% gewijzigd door Cerberus_tm op 17-05-2013 19:42]

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:25
@ Cerberus_tm: ik moest vandaag in Amsterdam zijn en heb twee speedtests gedaan op Amsterdam Centraal, snelheid leek me in orde voor 3G op een druk station.
Test om 13:20 uur

En nog eentje om 22:07

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

driedees schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 23:08:
@ Cerberus_tm: ik moest vandaag in Amsterdam zijn en heb twee speedtests gedaan op Amsterdam Centraal, snelheid leek me in orde voor 3G op een druk station.
Oh mooi! Die snelheden zijn inderdaad prima. Ik heb om de een of andere reden nooit op het station zelf gemeten, zou ik eens moeten doen (als mijn telefoon maar niet automatisch met Wifi van een trein verbindt). Ik heb één plaats op de brug aan de westkant van het station waar de verbinding goed was, en een aantal plaatsen ten zuiden van het station met slechte snelheid. De grens tussen goed ( > 1000 Kbps) en slecht ( < 500 Kbps) is vaak het scherp en precies op een bepaalde lijn. Laat maar weten als je nog eens in de buurt van de rode punten komt:

[Voor 6% gewijzigd door Cerberus_tm op 30-05-2013 23:35]

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:53
Jassy schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 21:14:
[...]

Klopt, dit werkt inderdaad voor Sim Only.. Werkt dit ook voor verlenging met toestel? Daar ben ik namelijk nog niet helemaal uit.

Ik vind het overigens echt bezopen dat je bij HN schijnbaar een bestaand abo niet kan verlengen met een nieuw toestel. Ja, het kan wel, maar dan moet je in 1x af tikken. De omweg via prepaid zie ik (nog) niet zitten...
Zo, het is mij dan toch gelukt om mijn abo te verlengen icm de actie op de Galaxy S3:

Schijnbaar kan het dus via een omweg wel maar is het niet officieel vrijgegeven. Ik ben benieuwd of mijn bestelling aan komt.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

wcduck schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 18:50:
[...]

Een correctie op dit verhaal: bij verhoging of verlaging van de bundel vervalt de korting op het abonnement en dient de volledige tarief betaald te worden. Bron: emailconversatie met HollandsNieuwe. Wellicht handig om op te nemen in de startpost, aangezien dit "handige/voordelige" optie van het altijd kunnen wijzigen van je bundel een stuk minder interessant maakt.
Kun je misschien een precies citaat geven plus context? Wat jij zegt is namelijk tegengesteld aan wat ik elders heb gelezen, en ook aan wat Mijn Hollands Nieuwe zegt (zie onder). Alleen de korting op de aparte Internetbundel van 500 MB vervalt als je die opzegt of naar een van de twee internetloze bundels gaat. Dit screenshot heb ik een paar weken geleden gemaakt. Denk je dat ze in de tussentijd iets veranderd hebben voor nieuwe abonnees tegenover oude abonnees?

[Voor 32% gewijzigd door Cerberus_tm op 04-07-2013 04:16]

• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Anoniem: 190996 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 12:12:
In mei in China geweest. Anders dan de website van HN stelt: vergeet het maar. Dat is behoorlijk irritant aangezien familie er wel vanuit gaat je te kunnen bereiken.
Best belabberd inderdaad, heb hetzelfde probleem gehad.
In de tarievenlijst staat China wel tussen de landen waar je naar toe kunt bellen, maar niet tussen de landen van waaruit je kunt bellen. Daar was ik op voorhand echter niet van op de hoogte. De klantenservice maakte het voor mij alleen maar erger door te zeggen dat het wel moest werken en suggesties te geven voor providers waarmee ik verbinding zou moeten kunnen maken. Wat dus niet ging.

Er zijn trouwens wel meer delen van de bewoonde wereld waar je met hollandsnieuwe niet terecht kunt zoals Argentinie en Wit-Rusland. Zie ook:
Zou in Mexico moeten werken. Dit is een kaart die iemand in deze draad heeft gemaakt op basis van de lijst van HN:

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:32

antonboonstra

6235Wp | WP | Tesla | Zero

chippie777 schreef op maandag 02 september 2013 @ 08:37:
[...]
Volgens mij is die 8 euro een aanbieding. Jij betaalt het reguliere bedrag van 10,50. Ik weet niet of je dat bent aangegaan voor 12 of 24 maanden. Is dat wel het geval dan zul je moeten wachten tot die termijn is verlopen.
Daarnaast heb ik hier ergens gelezen dat het voor bestaande abonnees moeilijk is om van een nieuwe aanbieding gebruik te maken met behoud van je nummer.
Vond er weinig moeilijks aan. Gewoon eerst inloggen op Hollands Nieuwe, zodat de site je herkend als klant en dan een sim only abonnement afsluiten. Deze gaat dan automatisch in, zodra je oude abo is afgelopen.

Canon EOS 7D | DJI Mavic Pro | Zero SR | Tesla M3 LR | #vangaslos | PV output 4945Wp | PV output 1290Wp | Tweakers PVOutput lijst

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Er komen nog wel aansluitenkosten bij he (€19.95).

Maar volgens mij is het inderdaad zo dat je dan effectief 12*€4 + €128 = €176 betaalt voor het toestel. Niet duur volgens mij. Punt is dat het niet lineair omlaag gaat. Van 4, 5 en 6 euro nog wel (steeds 12 euro minder toestelprijs). Dan bij 7 euro slechts 4 euro er af.

Krijg je dus deze grafiek:

Y-as; totale toestelprijs, X-as toestelmaandprijs.

Abonnementkosten (à 9 euro) en aansluitkosten (à 19.95) euro zijn in alle situaties hetzelfde
Het beste kan je dus een toestelprijs van 4, 5, of 6 euro afnemen.

Die hogere prijzen geleidelijk zijn wel te begrijpen: HN heeft liever gelijk je geld dan pas over een paar maanden. Inflatie, risico's etc. :)

[Voor 3% gewijzigd door Bolletje op 11-09-2013 21:01]

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:45

ManiacsHouse

Scheisse!

GrowMyHair schreef op maandag 24 februari 2014 @ 10:38:
Ik kwam er laatst achter dat Hollandnieuwe 51 ct rekent voor een minuut bellen vanuit NL naar de EU. Dat is toch meer dan het maximumtarief? In ieder geval meer dan bellen vanuit de EU naar de EU. Ik vind het een vreemde gang van zaken.. Waarom mag dit?

Blijkbaar heb je een sms gestuurd naar zone 1 of 2. Want dat is precies 51 cent.

Wat ik trouwens apart vind en bij de tarieven zag staan is dit:
Mobiel internet
• Mobiel internet wordt in het buitenland per KB afgerekend.
En in NL ronden ze het af op 100KB... Wtf...
Gateway999 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 20:37:
[...]

Ik wilde de HollandseNieuwe gebruikers vragen of bovenstaande info van de HN website correct is. Halen jullie 2-4mbps of halen jullie veel meer?

In het ZiggoMobiel ervaringen topic zijn de meeste genoemde snelheden boven de 8mbps en halen enkelen ook de maximale snelheid. Als ik HN zelf moet geloven is dat bij hun dus bij verre na niet...
Hier thuis in Amsterdam-Centrum, met H+, haal ik ongeveer 8–9 Mbps down, 0,9 Mbps up via de webpagina speedtest.nl. In mijn ervaring is het met goede dekking altijd lekker snel. Met de applicatie van Speedtest.net krijg ik dit:

[Voor 7% gewijzigd door Cerberus_tm op 15-07-2014 03:51]

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 16:09
Datum test: 15 jul. 2014 15:40
Downloaden: 9.07 Mbps
Uploaden: 1.04 Mbps
Ping: 65 ms
Soort verbinding: Cellulair
Server: Utrecht

[Voor 17% gewijzigd door SolarOrbiter op 15-07-2014 15:48]

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Getest op mijn BB10 Z10 via de Speedtest app.

[Voor 37% gewijzigd door vDorst op 15-07-2014 17:36]

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:03
Ik betaal ok ineens al 2 maanden meer omdat mijn abonnement verlopen zou zijn. Toch raar dat dat pas volgende maand is.
Antwoord op mail krijg je telkens na ongeveer 3 weken.
Ben best tevreden met ze maar twijfel toch of ik niet moet overstappen......
Maar waar kun je nooit over je bundel heen gaan zonder het te weten ?
Niet dat dat ooit is gebeurt

heb nu 275 Min + 500Mb en bel misschien een uurtje per maand als ik dat al haal. Maarja anders kun je weer geen internetbundel erbij pakken (onzin)

Dit klopt overigens ook al niet op de site :

500MB voor 3 euro maar als ik het selecteer staat er toch echt 4.75
en dat geldt ook voor zakelijk ;)

[Voor 62% gewijzigd door harley op 16-08-2014 20:40]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Nou er staat weer een nieuwe banner op de "sim-only" pagina van HN.
70% korting op de internetbundel wordt gesuggereerd; dat zou betekenen dat de 500mb-voor-3-euro-aanbieding weer terug zou moeten zijn.
Maar ik zie geen enkele bundel die 70% korting krijgt...500 mb is nog steeds 4,50

http://www.hollandsnieuwe.nl/assets/brand_lvr/img/packagemaker_banner.jpg

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
De vraag is, heeft jouw moeder een extra 500MB bundel dan, ik gok nu van wel?

Hier inderdaad niet, gewoon een 550-abbo, staat altijd alles netjes bij:

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Dank HollandsNieuwe en Tweakers voor de (Babylon)tips:

Vanmiddag even kijken of je ook kunt verlengen vanaf HollandsNieuwe met deze manier.. iemand?

[Voor 27% gewijzigd door CLB op 05-10-2014 14:45]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
jeanj schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 18:19:
Ben gebeld door hn ze kunnen/willen niks doen. Ik had geen zin om er tegen in te gaan. Ik zet de bundel wel uit. rond oud en nieuw zal ik nog ff flinks smsen en zet dan de bundel weer uit.

Jammer, ben zelf verder wel tevreden over HN.
Reactie Hollandsnieuwe:
Op dit moment zie ik geen sms-bundel actie voor 0,- in ons aanbod.
Zou je dit toch ergens zien staan verzoek ik je een schermafbeelding hiervan naar ons te kunnen toezenden zodat we je aanvraag in behandeling kunnen nemen.

Blijkbaar hebben ze hun zaakjes dan toch niet goed op orde... Jammer... Toch nog maar een overstap overwegen... Prima provider is mijn ervaring, totdat je de klantenservice nodig hebt...

Daarnaast, kan iemand mij vertellen hoe ik een schermafbeelding stuur via een contactformulier of een no_reply E-mailadres? :X

Screenshots:
Voor aanvraag:

Na aanvraag:

[Voor 22% gewijzigd door Teleluvr op 22-12-2014 06:50]

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:59

HaTe

haat niet

Ik heb voor het checken van het tegoed zelf wat gemaakt, maar is momenteel nog niet bruikbaar voor andere mensen. Ik hoop er ooit een app van te maken:

[Voor 194% gewijzigd door HaTe op 09-04-2015 22:07]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Hallo :)F :)B

Sinds vandaag heb ik ook een abbonnement bij HN *O* HN1500. Simkaartje lag al 2 weken in de kast, vandaag ging nummerbehoud om dus krijg ik bij mijn oude kaart de melding dat het afgelopen was. Nou, prima, nieuwe kaart erin en gaan met die banaan. Alles gedownload (MMS, internetsettings, geen idee wat), even een keer gebeld om te testen... prima! Proberen in te loggen op HN-app... werkt niet. Site lukte wel, wachtwoord verandert en.... het werkt weer niet. Ook niet meer via de PC, geeft steeds aan dat de combinatie niet bestaat ofzoiets. Wachtwoord vergeten geklikt.... na een half uur nog geen mail. Goed, dan laten we dat voor wat het is, komt een andere keer wel. Beltegoed opvragen met *101# geeft hij een melding dat het ontvangen is, maar verder... :N Goed, dan proberen we nog eens met bellen. Bel en wat krijg ik?

Direct, de telefoon gaat nieteens over. Gebeld worden kan dan weer wel 8)7

Is dit normaal, moet ik het een dag laten rusten, of is er een storing o.i.d?

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• xileS
  • Niet online

Snap er niks van, via Wi-Fi werkt het prima.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Joel22 schreef op zondag 21 juni 2015 @ 12:12:
Thx, maar ik zie nergens dat ik kan overstappen naar de nieuwe tariefstructuur
Als het goed is krijg je dit te zien:
Bizar, wanneer ik nu een netwerkscan doe is ie weer weg. :?
Het stond er echt.

Edit: zo zag het er eerder vandaag uit:

[Voor 21% gewijzigd door ASW1 op 29-08-2015 21:26]

• MeRCi
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:23
Nieuwe sim kaart, LTE gekozen [Utrecht], ruim 17mb dwl :9~

[Voor 4% gewijzigd door MeRCi op 20-10-2015 14:47]

• MeRCi
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:23
SafariFlow schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 10:15:
[...]

Dus boven in je display zie je H+ (HSPA) en in de speedtest app geeft hij LTE aan of hoe moet ik dit nou zien? :)
Zo zie je dan :) tekst LTE heb ik zelf in paint erin gezet, excuses voor de verwarring

[Voor 9% gewijzigd door MeRCi op 21-10-2015 10:30]

• Jogai
Heb al tijden dat mijn tegoed vreemd wordt gerapporteerd. Na *101# krijg ik dit te zien: (van onder naar boven lezen dus)

Voor de rest werkt alles gewoon.

Zo zout heb ik het nog nooit gegeten:
vanochtend om 0:00 had mijn tegoed bijgeschreven moeten zijn.
Dat was het niet (dat is het nooit, het is altijd te laat)
Op een of andere manier krijgt HN het maar niet voor elkaar het tegoed op het begin van de maand bij te werken.
Al weer op Twitter gezeurd, klantenservice laat zoals gebruikelijk weer eens niets van zich horen.
Zojuist deze SMS ontvangen:

8)7

[Voor 16% gewijzigd door ASW1 op 01-02-2016 22:06]

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:52
ben vandaag iets van 15 keer gebeld door 4 verschillende nummers & een paar keer privé, heb 1x opgenomen en dan hoor ik: toets uw code en sluit af met een hekje. daarna krijg ik in het engels bericht van mijn voicemail dat ik een gemiste oproep heb van mijn provider (Hollandsnieuwe). Heb de nummers opgezocht en 2 ervan zijn van vodafone/hollandsnieuwe. De andere 2 kon ik niks over vinden. Iemand ervaring hiermee?

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 230pk | Sony Xperia 5 IV | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-03 14:40

matroosoft

Lone Christian

ASW1 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 21:13:
Tsja, voor dit soort prijzen verwacht ik geen op-en-top klantenservice. Ik hoop voor je dat het bij tele2 beter is maar ik zou er niet teveel van verwachten want ook budgetprovider.

Overigens bel ik ook nooit met HN maar communiceer met ze via twitter, dat gaat ook prima, al heb ik er speciaal een account voor aan moeten maken.

Het enige waar ik me nog steeds kapot aan erger is dat het elke maand weer raden is wanneer het beltegoed bijgeschreven gaat worden. Ongelooflijk dat ze dat maar niet op orde weten te krijgen.
Dat tegoed niet op het juiste moment wordt bijgeschreven heb ik ook meegemaakt. Een van de vele irritaties, blij als ik daar weg ben. Tele2 kan alleen maar beter zijn. :)
maartend schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 22:48:
[...]

Schrijf dat maar op je buik. Is daar echt rampzalig.
Had abbo opgezegd, zij maken een fout, erkennen dat, zeggen alles recht te zetten, doen dit niet, onterecht abbo-geld eraf, zou worden terug gestord, uiteindelijk een gevecht van 4 maanden en talloze telefoontjes.
Op kunnen lossen via FB, daar werd ik snel geholpen. Die klantenservice zelf was ook oke, maar ze kunnen niet veel. De back-office verneukte de boel steeds.
behalve de laatste pipo van de klantenservice, dat was me een eikel.
Een vent die zegt ; Ik werk hier al het langst, ben het best en heb het meeste verstand van deze zaken. Uw klacht wordt als niet erkend gezien. 3 weken later had ik mijn geld terug. Jammer genoeg weet ik zijn naam niet meer, had hem publiekelijk vernederd.
Ach ik ga het wel zien. Heb eerst maar een maandabonnementje afgesloten om te proberen. Bevalt het, dan blijf ik. En anders ga ik Youfone maar eens proberen. :)
Interessant! De dame aan de telefoon zei namelijk na een tijdje dat het waarschijnlijk gewoon aan m'n telefoon lag. Tja. Ga daar maar is wat tegenin brengen.. :/

Na al dat gezeur ben ik wel benieuwd hoe andere mensen over HN denken:

Poll: Hollands Nieuwe: overstappen of blijven?
Nu HN, ga overstappen
Nu andere provider, ga naar HN
Nu andere provider, blijft zo
Nu HN, blijft zo
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

[Voor 87% gewijzigd door matroosoft op 17-03-2016 22:03]

• xileS
  • Niet online
En daarbij, dat alles uit hetzelfde bundel gaat. Ik was pas in Azië en aangezien je niet in het buitenland je tegoed kan opthoornen. Heb ik gewoon mobiel internet aangezet, toch wel handig dat je daardoor geen extra kosten krijgt. Natuurlijk gaat je tegoed dan wel veel sneller op, dus wel beetje opletten waarvoor je mobiel internet gebruikt als je niet alles in 1 dag op wilt hebben.

Waar ik wel last van had, is dat de verbinding steeds verbrak zodra ik mobiele internet had aangezet. Dit was opgelost toen ik mijn voorkeursnetwerktype op 3G forceerde, toen was de verbinding wel stabiel. 2G gaf helemaal geen verbinding.

Ik heb zelf ook niet heel veel MB's nodig per maand (aangezien ik bijna overal wel wifi heb) en daarvoor is Thoorn nog steeds ideaal. Ik betaal momenteel nog 14 euro p/m voor een 1500 abo (ik heb wel bericht gekregen dat ik al kan verlengen, maar ik zie net dat dit niet klopt en dat ik nog een jaar moet wachten hiervoor).

Wel zie ik dit:

Ik kan blijkbaar wel mijn abo omhoog en omlaag wijzigen. Als ik kies voor een 2000 MB abo betaal ik hetzelfde wat ik nu betaal.. Zou de looptijd dan wel hetzelfde blijven? Of zullen er andere nadelen hieraan verbonden zijn? Anders lijkt het mij stom, om niet mijn abo te wijzigen.

[Voor 25% gewijzigd door xileS op 09-01-2017 18:57]

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

ASW1 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 14:58:
[...]

Je hoeft geen nieuw abbo te hebben, je kunt eenvoudig je bundel aanpassen, zie mijn eerdere opmerking.

Prijzen van HN tov de concurrentie zijn in ieder geval weer competitief te noemen.
Dat weet ik, ik heb hem nu weer aangepast, maat dit is duurder dan een nieuw abonnement.

Zal zometeen op de PC wel wat printscreens maken :)

Edit:
Als ik mijn huidige abonnement aanpas:

Wanneer ik een nieuw abonnement afsluit:

Oud abonnement (€13) > Nieuw abonnement (€11) :? :+

[Voor 25% gewijzigd door MK_ op 30-01-2017 15:22]

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
MK1998NL schreef op maandag 30 januari 2017 @ 15:11:

Oud abonnement (€13) > Nieuw abonnement (€11) :? :+
Om hem even nog leuker te maken:

Oud abonnement (16) > nieuw abonnement 13 :?

[Voor 8% gewijzigd door vuurtjih op 30-01-2017 16:55]

1+10 Pro | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Tjonge, wat dom dat ze dit niet eerder aangekondigd hebben! Ik was ook bijna weg geweest bij HN vanwege geen 4G, maar ik ben traag. Nu weet ik het even niet meer: wel 4G en Thoorn, maar Vodafone-netwerk, geen maanden meenemen, en korting vervalt na einde contract (gedoe).

Ik kan trouwens wel gewoon wijzigen naar dezelfde tarieven als nieuwe klanten. Mijn abonnement is wel oud, nu 24 maanden geleden afgesloten. Weet je zeker dat je 24 maanden met 24 maanden vergelijkt, en niet 12 met 24?

[Voor 7% gewijzigd door Cerberus_tm op 30-01-2017 23:10]

• giovanni2903
ik ga er sws op achteruit als ik nu voor die laatste 2 maanden nog 4g wil, dus wat zal ik doen? 8)7

http://oi63.tinypic.com/x5vzvq.jpg

1000smsjes voor 1 euro verdwijnt sws wat ik al stom vind, maar uitzetten met de nieuwe tarieven maakt mn abo opeens 4,50 duurder ipv 1 euro goedkoper (wtf HN)..

Ook mag ik bij de 1500 en 2000 bundel niet profiteren van die kortingen voor nieuwe klanten, beetje jammer..

EDIT: heb alsnog maar voor die laatste 2 maanden de 2000mb bundel genomen met 4g, die 3 euro extra maakt ook niet zoveel uit :P (of zit ik er dan weer 2 jaar aan vast?)

[Voor 31% gewijzigd door giovanni2903 op 31-01-2017 04:02]

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 230pk | Sony Xperia 5 IV | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

@HaTe @MK1998NL Hier een vergelijking. Groen is een extra goede eigenschap, rood is extra slecht. Er zijn twee rode dingen bij HN en twee groene bij Telfort voor mij:

[Voor 22% gewijzigd door Cerberus_tm op 05-07-2017 06:05]

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:30
dat is even fijn: heb zowel ik als mijn vriendin onze abonnementen gewijzigd (respectievelijk 4000 en 2000 eenheden voor 14 en 11 euro), hebben ze toch gewoon fijntjes een euro aan 4G kosten berekend. Ondanks dat bij de wijziging vermeld stond dat 4G 0 euro extra zou kosten.

Helaas geen screenshot gemaakt en vervolgens ook nergens meer dat bedrag terug te vinden.

Maar het komt op de volgende screenshot neer:
https://tweakers.net/ext/f/D9n54bmbUz0P5qb8HNOHwYsl/thumb.jpg

nu maar via facebook chat eens de vraag gesteld wat dit voor praktijken zijn. Wordt vervolgd!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
https://www.hollandsnieuwe.nl/sim-only

Aparte is dat je bij 1500/2500 MB evenveel in waarde krijgt (1 jaar). Verder benieuwd of ze dit ook bij huidige abbo's doorvoeren of alleen voor nieuwe klanten/verlengingen.

• sll
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:07
Mijn 2-jarig abonnement is afgelopen en ik had niet verlengd. Ik was 'vergeten' dat ik een actietarief betaalde, dus de komende incasso valt veel duurder uit. Ik was in de loop van mijn abonnement geswitcht naar nieuwe (goedkopere) varianten van de bundels, maar deze zijn ook vervallen; het bedrag wat ik nu betaal is precies het bedrag wat op mijn contract vermeld stond (excl. de korting dus).

Ik denk eraan om te verlengen, maar de voorwaarden zijn dit jaar snel slechter geworden. Ook de waarden van de bundels zijn weer achteruit gegaan sinds dit plaatje in april is gepost:

Ik denk dat deze waarden horen bij de laatste wijziging begin augustus waar @Freakster86 over postte. Door de vermindering van de bundelwaardes en de "extra" MB's met beperking is Thoorn wel effectief de nek omgedraaid... Is er al bevestiging dat de "extra" MB's als laatste gebruikt worden?

Gek genoeg linkt de site van hollandsnieuwe nog naar de oude voorwaarden van juni.

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:17
Thanks,
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
cheers,

Heb gebeld met 1200 (HN) en gevraagd over die aanbieding van de ING rentepunten.
Zij kwam gelijk met de mededeling dat het voor nieuwe klanten is, dat ik dat raar vond snapte ze en zei het volgende;
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Goed opgelost voor mij iig.

[Voor 96% gewijzigd door Bad Brains op 05-11-2018 11:41]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• xileS
  • Niet online
stormfly schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 14:45:
@xileS tegoed op thoornen is zeer waarschijnlijk niet mogelijk met de ING aanbieding. Vanwege het onbeperkt bellen? Als dat zo is, slimme keuze van Hollandsnieuwe.

Kan je met elke bundel welke nu verkrijgbaar is wel thoornen?

De 1000mb en TV zenders zijn niet echt een aanbieding. Meer een “recht” als je ook Ziggo op hetzelfde adres hebt.

Volgens mij is de 6000+1000MB ziggo aanbieding a 12,5 minder dan de ING aanbieding? Of denken jullie daar anders over?

Maandag even polsen naar de mogelijkheden. Ik zit nog in de 14 dagen bedenk termijn.
Hmm had dat onbeperkt bellen niet gezien, maar ik heb ook al een 2 jarig contract lopen, dus dat is voor mij ook niet van toepassing. Het zou best kunnen dat Thoornen mogelijk is, dat hang er vanaf hoe het tegoed is opgebouwd. Zie als voorbeeld mijn abo:

Het extra "actie-tegoed" kan je niet mee naar betaalde nummers bellen, maar het maandelijks tegoed 5000 MB/MIN/SMS/14E dus wel.

Dus de vraag is hoe de het tegoed van de ING actie is opgebouwd. Mocht de 6000 MB/MIN in het maandelijks tegoed vallen, met een hoog Euro bedrag, dan is het een hele goede deal! Ik heb wel het vermoeden dat er sowieso wel een deel in het maandelijks tegoed moet vallen, want dat is met HN altijd zo geweest. Je hebt dan als je buiten Europa (vroeger zelfs buiten NL), geen extra buiten de bundel kosten.

Over de Ziggo voordelen, als ik de site goed begrepen heb krijgt iedereen die Ziggo en HN op hetzelfde adres heeft automatisch de 1000 MB extra. Met een aantal voorwaarden qua abonnementen dus. Ik vraag mij dus af of dat ook geld als je bv zoals ik al 2000 MB extra hebt. Want dan is het voor mij de moeite waard om mijn adres te wijzigen, zodat HN en het juiste Ziggo abo op hetzelfde adres staan.

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:24
darksnake88 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 16:21:
Dus als ik het goed begrijp is de ING deal lifetime? Totdat je zelf wijzigd?
Correct en tevens juist.

[Voor 12% gewijzigd door stormfly op 22-08-2019 21:48]

• xileS
  • Niet online
stormfly schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:38:
[...]

Help mij even, actie tegoed? Ik heb toch een databundel van 6G, hoe zie jij dit als actie tegoed? Een bundel is een bundel toch?

Familieleden welke ook de ING actie afsloten vinden het, net als hier, erg slecht omschreven. We kregen ongeveer gelijkwaardige discussies. Het is erg grijs omschreven; de commerciële rentepunten website spreek over 156e korting.... Maar daarna wordt er geen enkel maal gerept over "letop na deze periode betaal je X" wat volgens mij wel redelijk standaard is geworden in telecomland. Om deze gegevens wel te vermelden en transparant te zijn.

Zoals mijn vorige post laat zien tast de klantenservice, net als ons, in het duister. Over 25 maanden weten we de echte feiten, voor nu is het gissen. 8)

Iemand anders zou hun misschien nog even kunnen chatten voor een cross-check?
Ik betaal bv via een "deal" €10 voor onderstaande abo, waarvan het maandelijks tegoed 14 euro is. Het actie-tegoed van 2000 MB/20E wordt als eerst verbruikt qua normaal verbruik binnen Nederland. Rest wat buiten bundel valt gaat van het normaal maandelijks tegoed af. Dat heb ik hier ook een beetje proberen uit te leggen. Het kan idd een beetje verwarrend zijn, maar na jaren een abo bij HN, snap ik inmiddels hoe het een beetje werkt ;p.

Als ik inlog zie ik het volgende:

Ik zou dus niet verbaasd zijn als het "actie-tegoed" van 2000 MB/MIN/SMS vervalt na de actie-periode, maar als ik het goed begrijp, blijf ik wel 10 euro betalen voor de huidige abo als ik niet verleng. Het verschil met voor 10 april 2018 is ook dat je vroeger bijvoorbeeld het normale bedrag van 34E zag doorgestreept en 10E als abo bedrag zag staan. Nu zie je geen actiebedrag meer door gestreept :), dus het moet denk ik idd 10E bij mij blijven, alleen het actie-tegoed is voor mij ook nog onduidelijk. Wat wel blijft is de 5000 MB/SMS/MIN lijkt mij.

[Voor 13% gewijzigd door xileS op 29-08-2019 11:01]

• stormfly
@xileS helder, ik ben morgen overgezet daarna zal ik delen wat ik zie in de app.

Is jouw abonnement van voor of na april 2018?

EDIT

wat ik nu zie is dit, vandaar mijn vragen over alles wat jullie benoemen als actie-tegoed/bundel

[Voor 39% gewijzigd door stormfly op 29-08-2019 11:03]

• vw23a
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-02 21:32
Er is mij net iets raars opgevallen. Ik heb een tijdje geleden een abonnement afgesloten met de volgende voorwaarden, en dit abonnement staat nog steeds op de voorpagina van Hollandsnieuwe:

Maar als ik een ander oud abonnement wil gaan wijzigen beperkt Hollandsnieuwe mijn budget:

Let daar op! Als je gaat wijzigen krijg je niet helemaal wat je verwacht....

• stormfly
Bandicoot schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 13:45:
[...]

En, hoe staat het nu in de app? Ik ga zelf in november pas over dus ik ben wel benieuwd.

@xileS taggingyou

• xileS
  • Niet online
stormfly schreef op woensdag 4 september 2019 @ 06:59:
[...]

De vraag is in relatie met de eerdere discussie over het vervallen van tegoed ma 24 maanden.
Ik had gisteren heletijd op de PC zitten zoeken, waar ik de splitsing tussen maandelijks tegoed en actie tegoed kon vinden, maar had het niet kunnen vinden. Wel zag ik het staan in de app, maar nu zie ik het wel (wellicht omdat ik nu weer meer tegoed heb). Ik moest klikken op de "i":

Al bij jou in de app ook nergens een actie-tegoed wordt vermeld, denk ik idd dat jij je bestaande abo gewoon zo blijft, mocht je niet overstappen of verlengen. Maar dat weten wij pas zeker als het zover is, maar ik denk idd je abo zo blijft. Volgens kunnen ze wel altijd prijsverhogingen doorvoeren, maar dat krijg je ook van te voren te weten.
stormfly schreef op woensdag 4 september 2019 @ 06:59:
[...]

Ik ben full Ziggo klant, ben benieuwd of mijn bundel automatisch binnen 5 weken actief is.
Ik ben ook benieuwd of je dan automatisch de 1000 MB extra krijgt, aangezien jij al een best goede deal hebt. Ik heb dus ook al een redelijke deal, dus vraag mij af of ik nog wel automatisch van die Ziggo voordelen kan profiteren. Laat iig maar even weten, mocht je die extras krijgen :)

• Odeklontje
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
stormfly schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 09:55:
[...]

Hmmm nee er vervalt niets zoals ik het lees. Ook bevestigd door de KS. Totdat je je data/bel bundel verhoogd of verlaagd. Want dan “verbreek” je de actie combinatie welke je afgesloten had.

Zie mij vorige post met de letterlijke tekst.

Lijkt alleen maar gunstiger voor de consument geworden. ( Youfone hanteert hetzelfde principe. Marktwerking? )
Ik krijg per mail een heel ander antwoord:

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:39
H92! schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 17:06:
Blijkbaar hebben ze niet de inflatiecorrectie gebruikt om mijn beltegoed sneller te kunnen storten. Ik heb nog niks van mijn maandbundel ontvangen...
Beltegoed in de app of via *101# opvragen werkt hier ook niet.

Edit:
Via de website krijg ik nog steeds mijn oude tegoed te zien, maar de nieuwe maand is wel ingegaan :X
https://tweakers.net/ext/f/km3EAmYAOnxMelyxk198nQJg/thumb.jpg

[Voor 28% gewijzigd door Freakster86 op 01-10-2019 22:02]

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:08
Rubiks schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 23:13:
[...]

Zou jij ook jouw downloadsnelheid kunnen testen?
Ben nl erg benieuwd. Ik haal hier met Simyo maar rond de 15 Mbps :-(
S7 met Hollandsnieuwe is 160Mbit down en iets van 10Mb up. Vodafone heeft hier 3CA actief. Heb wel eens hogere snelheden gehaald, er wordt niet geknepen op de snelheid.

KPN doet hier trouwens ook 150 down en 40 up. Dat is weer een 2CA. Antennes hangen in dezelfde maat in een rustig dorp. Dat zal ook verschil maken.

Ik zit zelf bij KPN, die heeft hier in het Noorden over het algemeen een hogere snelheid dan Vodafone. M'n moeder gebruikt Hollandsnieuwe, die is er zeer tevreden over. Al merk je dat 3G van Vodafone qua dekking wel minder is, zeker tijdens gesprekken in een gebied waar 3G afwezig is. Dat merk je direct aan de gesprekskwaliteit.

Het is niet direct een ramp als bellen niet meer via 3G kan, maar als het bij HN alleen via 2G gaat met matige geluidskwaliteit, dan ga ik mogelijk wel een andere provider zoeken als het contract weer afloopt.

[Voor 28% gewijzigd door krakendmodem op 07-01-2020 23:35]

• Rubiks
  • Registratie: September 2015
  • Nu online
Als 3G inderdaad uitgezet wordt (ik heb geen idee, dat neem ik even ter kennisgeving aan) dan zullen ze 4G bellen wel moeten aanbieden; ze gaan echt de gesprekken niet terugzetten naar 2G.
Dat ze het niet eerder gedaan hebben is vanwege de positionering van het Vodafone merk tov HN, die eerste dient een premium merk te zijn dat zich moet onderscheiden van de budgettak van het bedrijf. Dat kon met 4G bellen maar wanneer je de 3G frequenties wilt inzetten voor meer bandbreedte dan houdt het natuurlijk op.
Ik vond deze tekst op bellen.nl

https://tweakers.net/ext/f/DphXsp0U5rXwnudEwV6id4ML/thumb.jpg

Dus toch bellen met 2G :N
HN blijft natuurlijk toch een budgetprovider.

[Voor 58% gewijzigd door Rubiks op 20-01-2020 13:40]

Ik ben er eindelijk uit hoe ik in mei verder ga wanneer mijn huidige abbo met €31 tegoed voor €14 is afgelopen.
Met een personeelsnummer van postnl (van een kennis van me) kan ik abonnementjes afsluiten voor maar €4 p/m waarvoor je 2000 units krijgt; waarde €11 tegoed.
Heb er nu vast eentje afgesloten en je kunt ook verlengen met die actie dus dat ook vast gedaan.
Met ziggo combivoordeel erbij heb ik per sim er nog eens 1000 bij.

Ik ben er nog niet helemaal uit of ik beide sims in m'n dual-sim toestel ga doen of dat ik de tweede sim in mijn reservetoestel doe (dat ik ook soms gebruik)
In de praktijk heb ik bijna altijd genoeg aan 1GB maar met dual-sim kan ik naar 2GB per maand gaan en dan blijft er nog 2x11=€22 per maand over om te thoornen die me samen 8 euro kost.

Het voordeel met de ziggo combivoordeelbundel erbij is dat je ook al aan het begin van de maand kunt thoornen bedenk ik me net, dat is niet gek.

• Megapaul
Dit is momenteel de huidige lijst met toestellen die met VoLTE / VoWiFi op Vodafone / Hollandsnieuwe werken. Voor de meest recente lijst kan je hier kijken.

• Koos77
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-02 07:20
Ik heb zelf 2 2jaars-abo's van 2e helft 2018. Heeft iemand al ervaring of de korting én de bundelgrootte ( dus bijv incl het zgn. actie-tegoed) in stand blijft na 10 april 2020 ?

Zie onderstaand screenshot:

• SoundByte
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-04-2022

Op mobiel.nl zie ik het volgende. Lees ik het goed. Mijn abonnement loopt af op 1 november. Ben ik nu te laat voor nummerbehoud?

[Voor 165% gewijzigd door SoundByte op 17-09-2020 23:20]

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 16:09
yep123 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 18:38:
Nou, ze leggen de fout gelijk bij ons, u hebt dan dit, uw dochter zus enz. Maar ze konden er niks mee doen, ik moest maar een mail sturen en daarmee was de kous af.
Ook al is het uiteindelijk toch onze fout, dan wil heel graag weten hoe dit is gekomen is. Ik zal een link naar de schermafbeelding van de app van Hollandsnieuwe posten. Hier zie je het verbruik volgens Hollandsnieuwe.
je zou ook eventueel in de instellingen van Wifi kunnen kijken. Met veel toestellen kan je automatisch naar 4G overschakelen als Wifi instabiel is. Misschien is dit ook bij je dochter gebeurd, zonder dat ze het door had. Maar dit verklaart niet waarom je 30 euro extra kosten krijgt. Ik kan me dan alleen voorstellen dat je "aotomatisch opwaarderen" hebt aan staan. Maar ik begrijp van je dat dit uitstond. Heel vreemd. eeven factuur afwachten.. of ik bedenk me net. je kan ook in de app naar "tegoed-->verbruik-->verbruiksdetails-->euro"..

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-02 09:14
ASW1 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:58:
[...]

Wanneer je toestel geen voice over LTE (VoLTE) ondersteunt dan is dat normaal ja.
Wat jammer dit toestel (LG G8s ThinQ) deed dat wel met een KPN sim. Maar wellicht sprong die gewoon over op een 3G verbinding tijdens het bellen.

Volgens mij ondersteunt dit toestel gewoon VoLTE, maar moet Vodafone dit toestel nog whitelisten.

Ik vindt het een beetje raar...

EDIT: Jup, dit is het treurige lijstje van telefoons die VoLTE mogen gebruiken op het Vodafone netwerk:

Wat een teleurstelling!

[Voor 32% gewijzigd door Toettoetdaan op 16-12-2020 11:22]

• xileS
  • Niet online
stormfly schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:53:
[...]

Welke datum afgesloten?

Je korting vervalt na de contractperiode van 12 of 24 maanden. Blijf gebruik maken van de huidige kortingen door je abonnement te verlengen via mijn hollandsnieuwe. Verlengen kan al vanaf 4 maanden voor de einddatum van je contract.

Vanaf 10 april 2018 besteld? Dan is de korting geldig voor de hele levensloop van je abonnement totdat je wijzigt, verlengt of opzegt.
Hmm, misschien heb ik het toch wel goed onthouden, want mijn startdatum was in 2019...
Vreemd. Zal eens de link waar dat staat op moeten zoeken en vragen hoe dat zit.

/edit gevonden:
https://www.hollandsnieuwe.nl/klantenservice

[Voor 22% gewijzigd door xileS op 01-03-2021 16:07]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Megapaul
Toevallig keek ik op de site van Hollandsnieuwe en met de huidige prijzen kan het voordeliger zijn om je lopende abonnement te wijzigen. Mijn vader betaalde 10 euro voor 4000 units (+1000 Ziggo combi)

Nu voor 10 euro 5000 units (+1000 Ziggo combi)

Toch mooi 1000 units erbij voor hetzelfde bedrag! :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
stormfly schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:53:
[...]

Ik zit ook nog in een ING contract en je kan gewoon deze bundel aankiezen en omzetten. 11 euro 10 voor 10G en de 1e onbeperkt bellen blijft behouden uit de ING actie.

Waarom doe je dat niet?

Verrek. Idd waarom doe ik dat niet? 8)7

Thanks voor je bericht. Ik ging ervan uit dat ik weer 2 jaar aan een contract vast zat en nog niet kon "verlengen".

Weet iemand toevallig tot wanneer deze actie is? En is het al zeker dat je hiermee €20,- beltegoed hebt? Dan zie ik idd geen nadelen en zou ik het snel moeten omzetten.

/edit
https://www.hollandsnieuwe.nl/aanbiedingen
"De feestdeals gelden nog t/m 31 mei"

[Voor 4% gewijzigd door xileS op 05-05-2021 17:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• giovanni2903
https://tweakers.net/i/StrxsWnbyi5Zp_OHwuM6oQd25Fs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JK6AD9g2u2gfIQ08lGtwaayz.png?f=user_large

Voor mijn huidige abo's betaal ik dus: €16,20 , waarvan €11,76 overblijft via Thoorn (onderste 2 in tabel)
Als ik ze beide omzet naar €10 , houdt ik dus €25,20 over na het bellen via Thoorn (bovenste in tabel)

zie ik iets over het hoofd? Denk het niet toch?

[Voor 10% gewijzigd door giovanni2903 op 05-05-2021 20:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
giovanni2903 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 21:02:
[...]

het abo van 7,70 die ik melde is er nog steeds. die van 8.50 die ik melde is nu 7,50, maar zal wel lagere waarde hebben. naar beneden gaan zal dus niet heel veel uitmaken. de waarde van die 10 euro abo is 20 euro meldde iemand hier, dus ik ga het er maar op gokken
Ik zie geen abo van 7,70 op HN site (wel die van 7,50), maar de waardes staan onderin bij "bundels en tarieven" voor alle sim only's (behalve die van 10000)

Pagina: 1 2

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee