Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik deel deze ervaring. Ik krijg mijn 275 bundel ook niet op.
Ik schakel best vaak over op 3g en wifi.
Ik zou iedereen HN adviseren, zeker omdat je meer kan bijkopen.

Ik heb mijn huidige 275 abo verlengd met 2 jaar voor 6,75p/m.

[ Voor 16% gewijzigd door vDorst op 14-05-2013 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 11:07
ralfbosz schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:23:
Zit nu al een tijdje op "275 minuten/SMS/MB" zonder extra belbundel en krijg het echt niet op. Nu stream ik ook niks via mijn 3G (daarvoor heb ik zowel op werk als thuis WiFi), maar voor whatsapp, facebook en mijn mail is dat ruim voldoende. Volgens mijn telefoon heb ik 135Mb verbruikt afgelopen maand, HN is voor mij dus ideaal.

Enige jammer is dat ik niet via een actie mijn abbo heb lopen, had me weer wat gescheeld, maar betaal nu maar 1/3 van mijn T-Mobile abbo.

Over dat Tros Radar gedoe, dit is waarschijnlijk omdat WiFi uit gaat als het toestel slaapt (en hij dus op 3G terugvalt). Slaapbeleid van WiFi goed zetten dus...
Dat sowieso echter bij mij staat wifi altijd aan ook als het toestel slaapt ( kan je idd innstellen) maar er wordt toch van het tegoed afgesnoept, conform deze trosradar verhalen. Ik heb een samsung ativ s.

Moet dus als ik wifi hebt gewoon de dataverbinding uitschakelen.

Dit is een citaat uit een mail van HN ( geen mail naar mij)
Voor het feit dat ondanks u wifi u toch data heeft verbruikt met hollandsnieuwe heeft niets met onze diensten als provider te maken.
Ieder toestel is standaard zo ingesteld dat Whatsapp, iMessage, email en alle andere pushberichten zoals bv. Facebook en Twitter berichten, invites etc. altijd via het 3G netwerk verlopen wanneer dit actief is. Dus ook wanneer een klant WiFi gebruikt. Dit is een standaardinstelling die in ieder toestel is geprogrammeerd zodat pushberichten sneller worden ontvangen. Zolang een klant mobiel datagebruik aan heeft staan zullen alle pushberichten altijd via 3G verlopen. Om dit te voorkomen dient u dus mobiel data uit te zetten wanneer gebruik gemaakt wordt van WiFi. Wanneer u weer de wifi zone verlaat dient u dit uiteraard weer in te schakelen.
Dit is de oplossing die ik u kan bieden, wellicht niet geheel bevredigend maar wel efficient aangezien uw data verbruik binnen de wifi zone niet meer opgebruikt wordt.

[ Voor 33% gewijzigd door rambocus op 14-05-2013 17:43 ]

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hollandsnieuwe blijkt dus onaangekondigd het internet sneller gemaakt te hebben. Tijdens een speedtest haalde ik opeens 1.8 MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
rambocus schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 17:36:
[...]
Dat sowieso echter bij mij staat wifi altijd aan ook als het toestel slaapt ( kan je idd innstellen) maar er wordt toch van het tegoed afgesnoept, conform deze trosradar verhalen. Ik heb een samsung ativ s.
Vraag me af of dat 3G verhaal van HN klopt. Het schijnt in ieder geval wel zo te zijn dat die Wifi Alway ON optie in WP8 niet altijd goed werkt. Mocht het toestel denken dat er geen wifi contact meer is dan gaat het toch de data connectie gebruiken. Misschien dat een toekomstige OS update dat kan verbeteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 13:14

mwa

Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 18:24:
Hollandsnieuwe blijkt dus onaangekondigd het internet sneller gemaakt te hebben. Tijdens een speedtest haalde ik opeens 1.8 MB/s.
Dit staat al een tijdje op de site:

"De maximale downloadsnelheid van ons netwerk is 14,4 Mbps, de praktische downloadsnelheid van ons netwerk is 2-4 Mbps. De maximale uploadsnelheid van ons netwerk is 3,6 Mbps, de praktische uploadsnelheid ligt tussen 0,7 en 1,1 Mbps."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rambocus schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 17:36:
[...]

Moet dus als ik wifi hebt gewoon de dataverbinding uitschakelen.

Dit is een citaat uit een mail van HN ( geen mail naar mij)
Voor het feit dat ondanks u wifi u toch data heeft verbruikt met hollandsnieuwe heeft niets met onze diensten als provider te maken.
Ieder toestel is standaard zo ingesteld dat Whatsapp, iMessage, email en alle andere pushberichten zoals bv. Facebook en Twitter berichten, invites etc. altijd via het 3G netwerk verlopen wanneer dit actief is. Dus ook wanneer een klant WiFi gebruikt. Dit is een standaardinstelling die in ieder toestel is geprogrammeerd zodat pushberichten sneller worden ontvangen. Zolang een klant mobiel datagebruik aan heeft staan zullen alle pushberichten altijd via 3G verlopen. Om dit te voorkomen dient u dus mobiel data uit te zetten wanneer gebruik gemaakt wordt van WiFi. Wanneer u weer de wifi zone verlaat dient u dit uiteraard weer in te schakelen.
Dit is de oplossing die ik u kan bieden, wellicht niet geheel bevredigend maar wel efficient aangezien uw data verbruik binnen de wifi zone niet meer opgebruikt wordt.
No offence, maar dit is waarschijnlijk een goedkope arbeidskracht van HN die van niets weet. [Correctie: jij hebt Windows Phone, en daarbij kan het inderdaad zo zijn dat Wifi wordt uitgeschakeld in de slaapstand, heb ik gelezen, of in elk geval dat er nog dingen via 3G gaan. Maar dan zou je waarschijnlijk hetzelfde probleem hebben bij andere providers? One way to find out: koop een pre-paid kaartje van HN en test het.]

Mijn toestel staat niet zo ingesteld dat push-berichten via 3G gaan: ik heb niet zo'n instelling op mijn Android-telefoons (Galaxy Nexus en Galaxy Pocket), en alles gaat gewoon via welke verbinding er ook maar actief is. Sterker nog, af en toe *denkt* mijn telefoon dat Wifi actief is, omdat het contact met mijn Wifi-router correct verloopt, maar is er een storing bij mijn vaste Internet: dan kan ik in geen van mijn applicaties ook maar iets met Internet doen, totdat ik Wifi handmatig uitzet op mijn telefoon (alleen dan schakelt hij automatisch over op 3G). Dat is standaard bij Android.

[ Voor 12% gewijzigd door Cerberus_tm op 15-05-2013 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:52

Bolletje

Moderator Harde Waren
dialmformark schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 23:14:
[...]

Dit staat al een tijdje op de site:

"De maximale downloadsnelheid van ons netwerk is 14,4 Mbps, de praktische downloadsnelheid van ons netwerk is 2-4 Mbps. De maximale uploadsnelheid van ons netwerk is 3,6 Mbps, de praktische uploadsnelheid ligt tussen 0,7 en 1,1 Mbps."
Kan dus soms positief uitvallen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4UZZf9Fw4RfEQ6XjVuMsR65H/thumb.png

Ik heb de laatste tijd ook vaker de 'E' van Edge in beeld in omgeving Groningen stad. Dat is ook nieuw.

Eerder had ik ook problemen met bellen. Dat lijkt nu ook te zijn verdwenen. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Bolletje op 15-05-2013 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exterminator schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 06:10:
[...]

Hmm ok, maar zal 't dan nog niet 'n duur grapje worden? Ik wil namelijk bij HI weg ivm de hoge kosten...

Simyo heeft idd geen internet in het buitenland.

Ok, welke apps gebruik je zoal? Facebook, browsen, e-mail (sync om de 15min), whatsapp zijn toch wel mijn grootste gebruikers. Daarnaast zet ik m'n vraagtekens bij dit soort verhalen https://forum.www.trosrad...315386342ba70256&start=20

Komt bovenstaande toch soms door de afronding?
De persoon in jouw link begint zo: "De bundel, die bij alleen internet thuis op de Wifi, na paar uur zo goed als op was ?". De grammatica daargelaten, kan zijn probleem hoe dan ook niet alleen aan HN liggen (als het daar überhaupt aan zou liggen): als je op Wifi zit gebruik je geen 3G, tenzij er iets raars is met je telefoon. Zoals eerder vermeld kan Windows Phone wel issues hebben met 3G tijdens Wifi, maar een normale Android-telefoon gebruikt geen 3G als hij een Wifi-verbinding heeft, dat kan gewoon niet, heb ik zelf meermaals getest.

Nu ga ik iets heel lulligs zeggen, maar die mensen daar, die die klachten beschrijven, komen niet bijster technisch over (nog afgezien van het taalgebruik). Hebben ze ook geprobeerd om een pre-paid kaartje van een andere provider in hetzelfde toestel te doen, om te kijken of daar ook zoveel data werden verbruikt? De kans lijkt me aanzienlijk dat er iets raars is met hun toestellen (een of andere rare applicatie op de achtergrond? malware?). Waarom denken ze dat het aan HN ligt? Daar zeggen ze niets over.

En waarom zeggen ze niet hoeveel data Android zelf vermeldt dat ze verbruikt hebben? En wat zegt Android over de verdeling: welke applicaties verbruiken de meeste data op hun telefoon? Alleen als Android "1 MB" zegt en HN "500 MB", alleen dan is er duidelijk een fout bij HN en niet op hun telefoon. Anders denk ik dat ze gewoon hun telefoons moeten factory-resetten en nog eens proberen.

Nogmaals, ja, de klantenservice van HN is ruk (net als die van T-Mobile, in mijn ervaring, en waarschijnlijk de andere maatschappijen ook), en er zijn soms issues met het netwerk van Vodafone, maar verder werkt het voor mij tot nu toe (sinds September) uitstekend en zonder problemen. Afronding merk ik bar weinig van, als ik mijn verbruik in Android vergelijk met dat wat HN registreert: misschien een paar MB verschil, en ik doe alle normale dingen (zit uiteraard wel op Wifi thuis en op mijn werk).

[ Voor 3% gewijzigd door Cerberus_tm op 15-05-2013 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bolletje schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 01:37:
[...]

Kan dus soms positief uitvallen:
[afbeelding]

Ik heb de laatste tijd ook vaker de 'E' van Edge in beeld in omgeving Groningen stad. Dat is ook nieuw.

Eerder had ik ook problemen met bellen. Dat lijkt nu ook te zijn verdwenen. :)
Wow. Ik heb nog nooit meer dan iets van 5 Mbps of zo gehaald! Congrats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:17
Gisteren naadloos overgegaan van Telfort naar HollandsNieuwe, portering maand geleden aangevraagd en 's ochtends rond 11:00 uur deed m'n Telfort-kaartje het niet meer en kon ik via HN gaan bellen. Rond 14:00 uur was de nummerportering ook te zien in Mijn HN en via de HN app - jammer dat het gebruik op de app niet realtime is.

Ben benieuwd hoeveel hoger m'n verbruik bij HN uitvalt, door de afronding op 100Kb. Al verwacht ik geen problemen, heb de 275 min/sms + 500MB bundel en zat bij Telfort elke maand rond de 200MB 3G verbruik. Heb Data Usage geïnstalleerd om het bij te kunnen houden.

Wat speedtests gedaan:
Utrecht Centrum: 6.61 Mbps up, 2.02 Mbps down (via server Dronten)
Amsterdam Centrum: 3.93 Mbps up, 1.33 Mbps down (via server Amsterdam)

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!
driedees schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:30:
Gisteren naadloos overgegaan van Telfort naar HollandsNieuwe, portering maand geleden aangevraagd en 's ochtends rond 11:00 uur deed m'n Telfort-kaartje het niet meer en kon ik via HN gaan bellen. Rond 14:00 uur was de nummerportering ook te zien in Mijn HN en via de HN app - jammer dat het gebruik op de app niet realtime is.

Ben benieuwd hoeveel hoger m'n verbruik bij HN uitvalt, door de afronding op 100Kb. Al verwacht ik geen problemen, heb de 275 min/sms + 500MB bundel en zat bij Telfort elke maand rond de 200MB 3G verbruik. Heb Data Usage geïnstalleerd om het bij te kunnen houden.

Wat speedtests gedaan:
Utrecht Centrum: 6.61 Mbps up, 2.02 Mbps down (via server Dronten)
Amsterdam Centrum: 3.93 Mbps up, 1.33 Mbps down (via server Amsterdam)
Waar in het centrum van Amsterdam heb je dat precies getest? Want ik krijg in bepaalde delen van het centrum extreem lage snelheden, eerder 0.1 Mbps down. Zie hier een kaartje, rood is onder de 0.5 Kbps (meestal ronde de 0.12). Met mijn Vodafone-prepaid-kaartje krijg ik overigens grofweg soortgelijke snelheden op dezelfde gebieden, dus het moet aan het netwerk van Vodafone liggen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pY20Rrh.png

[ Voor 9% gewijzigd door Cerberus_tm op 17-05-2013 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoJeroen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-07 22:16
vDorst schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 13:58:

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Dat is toch eigenlijk een actietarief voor nieuwe klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajoorFataal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk via DealDirect.nl:
http://www.dealdirect.nl/...nieuwe-voorafvoordeel-275

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

Iemand enige ervaring met het 'terug krijgen' van een deel van je beltegoed via een 0900 nummer? Welke kun je aanbevelen en geeft relatief gezien het meeste terug per betaalde minuut?
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
Cerberus_tm schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 19:33:
[...]
Waar in het centrum van Amsterdam heb je dat precies getest?
Tussen Centraal Station en Mercatorplein, weet de precieze locatie niet meer en heb geen resultaten meer opgeslagen... O-) Jouw testresultaten laten wel echt een heel slecht beeld zien zeg, dat zou ik echt niet willen hebben! Gelukkig woon ik niet in Amsterdam Centrum!

Merk wel dat HN in moderne gebouwen terugvalt op GPRS, had ik bij Telfort echt nooit. Heb ik gehad in buitenwijken van Utrecht en Amersfoort.

[ Voor 13% gewijzigd door driedees op 19-05-2013 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
driedees schreef op zondag 19 mei 2013 @ 00:19:
[...]

Tussen Centraal Station en Mercatorplein, weet de precieze locatie niet meer en heb geen resultaten meer opgeslagen... O-) Jouw testresultaten laten wel echt een heel slecht beeld zien zeg, dat zou ik echt niet willen hebben! Gelukkig woon ik niet in Amsterdam Centrum!

Merk wel dat HN in moderne gebouwen terugvalt op GPRS, had ik bij Telfort echt nooit. Heb ik gehad in buitenwijken van Utrecht en Amersfoort.
Haha, ja, dat is geluk hebben voor jou! Het gekke is dat 5 maanden geleden al het rood groen was (in elk geval grote delen ervan), en toen opeens is er iets veranderd op het Vodafone-netwerk. Laat maar weten als je nog ergens in Amsterdam een meting verricht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsbeer1
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-09 16:34
Ik ben al klant bij hollandsnieuwe, kan ik mijn abonnement verlengen?
Dit is alleen mogelijk in de 'Mijn hollandsnieuwe" omgeving. Zodra je contract is verlopen kun je hier gebruik maken van de diverse aanbiedingen. Op dit moment is het niet mogelijk om je abonnement via DealDirect te verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Ik heb niet de preciese volgorde nog in me hoofd.

1. Ga naar HN en login.
2. Ga daarna naar DealDirect en klik de aanbieding aan. Druk dan op besteldirect.

Nu moeten je gegevens al zijn ingevuld.

3. Ga terug naar HN site en nu kan je mogelijk wel verlengen tegen 6,75 p/m voor 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

vDorst schreef op zondag 19 mei 2013 @ 10:58:

1. Ga naar HN en login.
2. Ga daarna naar DealDirect en klik de aanbieding aan. Druk dan op besteldirect.

3. Ga terug naar HN site en nu kan je mogelijk wel verlengen tegen 6,75 p/m voor 2 jaar.
Maar dan betaal je wel 10euro voor 500mb ipv. 5euro toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
ik heb geen databundel.
Bij mij is dat nu standaard tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Hollandsnieuwe.nl is niet te bereiken, nog meer mensen last van?
dialmformark schreef op zondag 19 mei 2013 @ 11:24:
[...]

Maar dan betaal je wel 10euro voor 500mb ipv. 5euro toch?
Tenzij je een 'comboverlenging' vindt voor 275 units + 500 MB :+ Zal vast ook wel bestaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 20:16
vDorst schreef op zondag 19 mei 2013 @ 10:58:

1. Ga naar HN en login.

Stond er toen echt iets over verlengen? Ik het vandaag ook geprobeer en ik heb het idee dat ik nu twee abonnementen heb. Of heb je nog een nummer behoud gedaan binnen de HN omgeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Je moet ook niet bestellen bij dealdirect.
Als je bij dealdirect op de site bent geweest, kon ik bij HN via de normale manier van verlengen het goedkopere maandbedrag kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Bij mijn hn zie ik nergens iets over verlengen staan, misschien dat dat komt omdat mijn twee jaar al voorbij zijn? Wel zie ik als ik bij deal direct ben geweest en ik klik op sim only dat ik kan kiezen voor abonnement van 6,75, maar dat lijkt wel weer een extra los abonnement.

[ Voor 41% gewijzigd door wortelsoft op 20-05-2013 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 21:24
In april heb ik een HTC Desire X besteld i.c.m. een tweejarig abonnement bij HN. Sinds 7 mei is mijn nummer overgezet. Wanneer ik op de website van HN kijk, zie ik dat mijn beltegoed geldig is tot 8 augustus. Dat klopt, want beltegoed is 3 maanden houdbaar.
De internetbundel echter, is geldig tot 18 juni. Dat is 6 weken na 7 mei. Klopt het dat een internetbundel 6 weken geldig is? Ik vind het zo'n vreemd getal.

Daarnaast nog een vraagje: wat gebeurt er als ik door mijn internetbundel heen ben? Wordt dan verder internetgebruik via mijn 'normale' beltegoed verrekend?

Vind het verder wel heel fijn dat tegoed zo lang houdbaar is. Dat zie je niet vaak meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 14:48
TomAtTweakers schreef op maandag 20 mei 2013 @ 22:06: Daarnaast nog een vraagje: wat gebeurt er als ik door mijn internetbundel heen ben? Wordt dan verder internetgebruik via mijn 'normale' beltegoed verrekend?
Klopt.. Nadat je internetbundel op is, wordt het verbruik verrekend met je "gewone" bundel. En wanneer dat op is, is het op :-). Dan moet je opwaarderen... Wel zo mooi om alles in de hand te houden. Je kunt opwaarderen door (oa) een sms te sturen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 06:34
M'n prepaid kaartje onlangs ook ontvangen, ben zeer te spreken over HN qua bereik en internet snelheid ong 11,4mbps.

Echter weerhoud me toch de afronding van het internet. Weet iemand een manier hoe ik dit goed kan testen om te bekijken hoe 't me in de praktijk bevalt?

Daarnaast nog 'n vraag: zit iedereen zowel thuis als op t werk op wifi aangezien de meesten van jullie zat hebben aan 500mb? Of ben ik gewoon 'n groot gebruiker...

Bovenstaande brengt me dus aan t twijfelen tussen HN en een vodafone RED abonnement (friends & family)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
wortelsoft schreef op maandag 20 mei 2013 @ 19:30:
Bij mijn hn zie ik nergens iets over verlengen staan, misschien dat dat komt omdat mijn twee jaar al voorbij zijn? Wel zie ik als ik bij deal direct ben geweest en ik klik op sim only dat ik kan kiezen voor abonnement van 6,75, maar dat lijkt wel weer een extra los abonnement.
Als het goed is, staat er bij "Je aansluiting", je huidige abonnement met daarnaast een knopje om te wijzigen.
Dan kan je een nieuw abonnement kiezen en wel goed lezen wanneer de ingangsdatum is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik hoop dat het netwerk betrouwbaarder is dan de website.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
vDorst schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 09:01:
[...]

Als het goed is, staat er bij "Je aansluiting", je huidige abonnement met daarnaast een knopje om te wijzigen.
Dan kan je een nieuw abonnement kiezen en wel goed lezen wanneer de ingangsdatum is.
Bij mij is die knop er niet, maar om het kompleet te maken, ook de knoppen voor sms en 500MB internet bij kopen zijn afwezig. Dus er is iets mis bij hn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
wortelsoft schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 11:30:
[...]
Bij mij is die knop er niet, maar om het kompleet te maken, ook de knoppen voor sms en 500MB internet bij kopen zijn afwezig. Dus er is iets mis bij hn.
Je maakt volgens mij gebruikt van een adblocker. Voor HN moet je helaas wel Google Analyse door laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Heb net google chrome even geinstalleerd, maar daar zijn de knoppen er ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Met Firefox met Ghostery en Google Analyse door gelaten werkt het prima. Thuis als op me Werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Ik heb het met drie veschillende browsers op twee pc's geprobeerd met hetzelfde resultaat. Ik ga wel met hn mailen, bedankt voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:38
Ik zou even met ze twitteren, dat werkt meestal erg snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik probeer een zakelijk abonnement af te sluiten bij Hollandsenieuwe met een mooie toestelkorting, maar dit blijkt lastig te zijn. Verschillende aanbieders (Typhone, Coolblue, etc..) bieden een SGS2+ of een SGS3 mini aan voor zo'n €180 bovenop de abonnementsprijs. Helaas is het me bij die twee winkels niet gelukt om het abonnement zakelijk af te sluiten en ik vrees dat het nergens anders dan bij HN direct mogelijk is. Is het iemand anders wel gelukt om HN zakelijk af te sluiten via een winkel?

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exterminator schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 06:54:
M'n prepaid kaartje onlangs ook ontvangen, ben zeer te spreken over HN qua bereik en internet snelheid ong 11,4mbps.

Echter weerhoud me toch de afronding van het internet. Weet iemand een manier hoe ik dit goed kan testen om te bekijken hoe 't me in de praktijk bevalt?

Daarnaast nog 'n vraag: zit iedereen zowel thuis als op t werk op wifi aangezien de meesten van jullie zat hebben aan 500mb? Of ben ik gewoon 'n groot gebruiker...

Bovenstaande brengt me dus aan t twijfelen tussen HN en een vodafone RED abonnement (friends & family)
Ik zit inderdaad thuis en op mijn werk op Wifi, en ook vaak in de trein. Verder let ik totaal niet op waar ben en doe ik gewoon alles op mijn telefoon waar ik zin in heb; maar dan nog gebruik ik maar iets van 100–200 MB per maand.

Hoe je het zou kunnen testen is als volgt. Ik neem aan dat je Android hebt; anders even een programma installeren op je telefoon dat je datagebruik meet. Zorg dat je 's ochtends vroeg een data-dagbundel op je HN-prepaid activeert (door iets met Internet te doen). Doe dan gewoon de hele dag de dingen die je normaliter zou doen, tot je een SMS krijgt dat je dagbundel van 20 MB op is (je krijgt na 18 MB een SMS, en ook na 20 MB). Stop dan met Internetten, en noteer hoeveel je telefoon zelf zegt dat je aan data hebt gebruikt (in Android: Instellingen => Gegevensgebruik). Als dat minder is dan 20 MB, dan is het verschil dus hoeveel je extra kwijt bent aan afronding. Ik neem hierbij aan dat afronding met prepaid hetzelfde gaat als met een abonnement.

Check hierna wel nog even je beltegoed: een dagbundel kost € 1, dus er zou niet meer van je tegoed af moeten zijn gegaan. Als het goed is beëindigt HN je Internetsessie als je dagbundel op is; maar wie weet activeren ze automatisch een tweede dagbundel als je doorgaat met Internetten? Voor de zekerheid kun je ook zorgen dat je je dagbundel activeert op het moment dat je minder dan € 2 tegoed over hebt: dan weet je zeker dat al je datagebruik binnen één dagbundel valt. Tenzij ze rare dingen doen, zou dit een goede test moeten zijn. Succes.

P.S. Hoe groter je algehele Internetgebruik, hoe kleiner het relatieve effect van afronding zou moeten zijn: groot Internetgebruik komt namelijk vaak door veel muziek en/of video, en daarop heeft afronding in verhouding slechts een zeer klein effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
Cerberus_tm schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 02:14:
[...]

Ik zit inderdaad thuis en op mijn werk op Wifi, en ook vaak in de trein. Verder let ik totaal niet op waar ben en doe ik gewoon alles op mijn telefoon waar ik zin in heb; maar dan nog gebruik ik maar iets van 100–200 MB per maand.

Hoe je het zou kunnen testen is als volgt. Ik neem aan dat je Android hebt; anders even een programma installeren op je telefoon dat je datagebruik meet. Zorg dat je 's ochtends vroeg een data-dagbundel op je HN-prepaid activeert (door iets met Internet te doen). Doe dan gewoon de hele dag de dingen die je normaliter zou doen, tot je een SMS krijgt dat je dagbundel van 20 MB op is (je krijgt na 18 MB een SMS, en ook na 20 MB). Stop dan met Internetten, en noteer hoeveel je telefoon zelf zegt dat je aan data hebt gebruikt (in Android: Instellingen => Gegevensgebruik). Als dat minder is dan 20 MB, dan is het verschil dus hoeveel je extra kwijt bent aan afronding. Ik neem hierbij aan dat afronding met prepaid hetzelfde gaat als met een abonnement.

Check hierna wel nog even je beltegoed: een dagbundel kost € 1, dus er zou niet meer van je tegoed af moeten zijn gegaan. Als het goed is beëindigt HN je Internetsessie als je dagbundel op is; maar wie weet activeren ze automatisch een tweede dagbundel als je doorgaat met Internetten? Voor de zekerheid kun je ook zorgen dat je je dagbundel activeert op het moment dat je minder dan € 2 tegoed over hebt: dan weet je zeker dat al je datagebruik binnen één dagbundel valt. Tenzij ze rare dingen doen, zou dit een goede test moeten zijn. Succes.

P.S. Hoe groter je algehele Internetgebruik, hoe kleiner het relatieve effect van afronding zou moeten zijn: groot Internetgebruik komt namelijk vaak door veel muziek en/of video, en daarop heeft afronding in verhouding slechts een zeer klein effect.
Je test even uitgevoerd, exact bij 20mb ontving ik zowel de sms van 18mb als limiet bereikt. Dit zou dus betekenen dat t verschil minimaal is, ook volgens m'n app (paar kb). Tenzij de afronding bij prepaid anders is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exterminator schreef op zondag 26 mei 2013 @ 21:11:
[...]

Je test even uitgevoerd, exact bij 20mb ontving ik zowel de sms van 18mb als limiet bereikt. Dit zou dus betekenen dat t verschil minimaal is, ook volgens m'n app (paar kb). Tenzij de afronding bij prepaid anders is...
Ja, nou, ik denk dat de afronding waarschijnlijk niet anders is (kan natuurlijk wel). Op hun site staat in elk geval de afronding op 100 KB ook vermeld bij prepaid: http://www.hollandsnieuwe.nl/prepaid

Het is wel zo dat het effect van afronding toeneemt naarmate je langere tijd je telefoon aan hebt staan op 3G. Het gaat om de hoeveelheid totale data die je gebruikt gedeeld door de tijd die je op 3G zit: hoe meer data, hoe minder je merkt van afronding als percentage van je totale gebruik. En hoe korter de tijd, hoe meer je ervan merkt. Over een korte Youtube-sessie zal de afronding misschien 0,0001 % zijn, maar over een maand lang passief gebruik (b.v. Whatsapp, synchronisatie) zonder Wifi zal het misschien 20 % zijn of meer. Maar dat is geen probleem, want bij een maand lang passief gebruik zit je toch maar op 20 MB totaal of zoiets, dus dan kunnen die 4 MB afronding er nog wel bij.

Dus hoe lang heb je erover gedaan om die 20 MB op te maken? Als dat inderdaad gelijk is aan hoe lang je gemiddeld per dag op 3G zit over een hele maand genomen, dan kun je die paar KB van je waarschijnlijk gewoon met 30 vermenigvuldigen.

Dit alles is natuurlijk aangenomen dat het ongeveer zo werkt als HN zegt. Het enige wat ik kan zeggen is dat het bij mij dus enorm meevalt, en ook bij voor zover ik weet alle andere mensen in dit forumonderwerp.

[ Voor 4% gewijzigd door Cerberus_tm op 26-05-2013 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
Cerberus_tm schreef op zondag 26 mei 2013 @ 22:48:
[...]

Ja, nou, ik denk dat de afronding waarschijnlijk niet anders is (kan natuurlijk wel). Op hun site staat in elk geval de afronding op 100 KB ook vermeld bij prepaid: http://www.hollandsnieuwe.nl/prepaid

Het is wel zo dat het effect van afronding toeneemt naarmate je langere tijd je telefoon aan hebt staan op 3G. Het gaat om de hoeveelheid totale data die je gebruikt gedeeld door de tijd die je op 3G zit: hoe meer data, hoe minder je merkt van afronding als percentage van je totale gebruik. En hoe korter de tijd, hoe meer je ervan merkt. Over een korte Youtube-sessie zal de afronding misschien 0,0001 % zijn, maar over een maand lang passief gebruik (b.v. Whatsapp, synchronisatie) zonder Wifi zal het misschien 20 % zijn of meer. Maar dat is geen probleem, want bij een maand lang passief gebruik zit je toch maar op 20 MB totaal of zoiets, dus dan kunnen die 4 MB afronding er nog wel bij.

Dus hoe lang heb je erover gedaan om die 20 MB op te maken? Als dat inderdaad gelijk is aan hoe lang je gemiddeld per dag op 3G zit over een hele maand genomen, dan kun je die paar KB van je waarschijnlijk gewoon met 30 vermenigvuldigen.

Dit alles is natuurlijk aangenomen dat het ongeveer zo werkt als HN zegt. Het enige wat ik kan zeggen is dat het bij mij dus enorm meevalt, en ook bij voor zover ik weet alle andere mensen in dit forumonderwerp.
Ik heb er ongeveer 12uur over gedaan, waarbij ik tussendoor af en toe wifi heb gebruikt. Voor de rest heeft 3g gewoon aangestaan en heb ik gewhatsappt, facebook (mb vreter, hetzelfde voor fb messenger) etc. Ik heb zelf bewust wat meer 3g gebruikt om die 20mb op te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exterminator schreef op maandag 27 mei 2013 @ 04:01:
[...]

Ik heb er ongeveer 12uur over gedaan, waarbij ik tussendoor af en toe wifi heb gebruikt. Voor de rest heeft 3g gewoon aangestaan en heb ik gewhatsappt, facebook (mb vreter, hetzelfde voor fb messenger) etc. Ik heb zelf bewust wat meer 3g gebruikt om die 20mb op te krijgen
Okee, stel dat je 10 uur op 3G hebt gezeten, dan is dat dus 1/72ste van de 24x30=720 uur per maand die je in totaal per maand op 3G zou zitten als je geen Wifi had. Stel dat je nu 50 KB afronding hebt gehad in die 10 uur (of hoeveel KB was het?), dan zou je dus 72x zoveel afronding hebben per maand, is 3,6 MB afronding. Dat kan, maar om het eerlijk uit te rekenen zou je dan ook 72x20=1440MB normaal per maand moeten verbruiken, maar 1440 MB/maand lijkt me wat veel. Stel dat je in plaats van 24 uur per dag eerder 12 uur per dag op Wifi zit, dan zou de bovenstaande berekening uitkomen op 1,8 MB per maand afronding, en zou je ook maar de helft in totaal gebruiken (de helft van de dag zit je immers op Wifi), dus 720 MB. Nog steeds misschien wat hoog in vergelijking met hoeveel je echt van plan bent per maand te gebruiken? Dan zou het niet zo representatief zijn.

Dit vertekent dus het beeld: hoe meer data je gebruikt, hoe minder half-lege sessies je hebt, en hoe minder last je hebt van die afronding, lijkt me. Dat wil zeggen, als je b.v. maar 100 MB echt verbruikt per maand, en nooit op Wifi zit, zul je misschien wel 5 MB of meer kwijt zijn aan afronding (ik zeg maar wat), maar als je meer data gebruikt juist minder. Om het echt heel precies te testen zou je een in alle opzichten normale dag moeten draaien, inclusief je normale Wifi-gebruik—maar dan kom je waarschijnlijk weer niet aan die 20 MB binnen een dag, dus kun je het niet vergelijken...tja. Maar goed, als ik jou was zou ik daar te lui voor zijn, en aannemen dat het wel meevalt allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
Cerberus_tm schreef op maandag 27 mei 2013 @ 05:36:
[...]

Okee, stel dat je 10 uur op 3G hebt gezeten, dan is dat dus 1/72ste van de 24x30=720 uur per maand die je in totaal per maand op 3G zou zitten als je geen Wifi had. Stel dat je nu 50 KB afronding hebt gehad in die 10 uur (of hoeveel KB was het?), dan zou je dus 72x zoveel afronding hebben per maand, is 3,6 MB afronding. Dat kan, maar om het eerlijk uit te rekenen zou je dan ook 72x20=1440MB normaal per maand moeten verbruiken, maar 1440 MB/maand lijkt me wat veel. Stel dat je in plaats van 24 uur per dag eerder 12 uur per dag op Wifi zit, dan zou de bovenstaande berekening uitkomen op 1,8 MB per maand afronding, en zou je ook maar de helft in totaal gebruiken (de helft van de dag zit je immers op Wifi), dus 720 MB. Nog steeds misschien wat hoog in vergelijking met hoeveel je echt van plan bent per maand te gebruiken? Dan zou het niet zo representatief zijn.

Dit vertekent dus het beeld: hoe meer data je gebruikt, hoe minder half-lege sessies je hebt, en hoe minder last je hebt van die afronding, lijkt me. Dat wil zeggen, als je b.v. maar 100 MB echt verbruikt per maand, en nooit op Wifi zit, zul je misschien wel 5 MB of meer kwijt zijn aan afronding (ik zeg maar wat), maar als je meer data gebruikt juist minder. Om het echt heel precies te testen zou je een in alle opzichten normale dag moeten draaien, inclusief je normale Wifi-gebruik—maar dan kom je waarschijnlijk weer niet aan die 20 MB binnen een dag, dus kun je het niet vergelijken...tja. Maar goed, als ik jou was zou ik daar te lui voor zijn, en aannemen dat het wel meevalt allemaal...
Wat betreft je 720MB zit je denk ik erg in de buurt en hier zit dus ook mijn knelpunt. Volgens HI gebruik ik op dit moment gemiddeld 700-800MB per maand. Eerlijk gezegd weet ik niet of ik voorheen thuis op Wifi zat en op 't werk heb ik sinds vorige week ook beschikking over Wifi (hoewel m'n contract wss verloopt in augustus).

Daarom dus mijn knelpunt, gokken dat ik genoeg heb aan de 500MB bundel (+ ongeveer 250 uit de belbundel van 550 = 750MB in totaal) of een ander abonnement kiezen (1gig internetbundel) en waarschijnlijk bij KPN blijven. Van de andere kant, afgelopen weekend 2x 20MB lastig opgekregen (3g). 20 * 31 dagen is 620MB dus dan zou 't haalbaar moeten zijn. Kortom: wat is wijsheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exterminator schreef op maandag 27 mei 2013 @ 08:30:
[...]

Wat betreft je 720MB zit je denk ik erg in de buurt en hier zit dus ook mijn knelpunt. Volgens HI gebruik ik op dit moment gemiddeld 700-800MB per maand. Eerlijk gezegd weet ik niet of ik voorheen thuis op Wifi zat en op 't werk heb ik sinds vorige week ook beschikking over Wifi (hoewel m'n contract wss verloopt in augustus).

Daarom dus mijn knelpunt, gokken dat ik genoeg heb aan de 500MB bundel (+ ongeveer 250 uit de belbundel van 550 = 750MB in totaal) of een ander abonnement kiezen (1gig internetbundel) en waarschijnlijk bij KPN blijven. Van de andere kant, afgelopen weekend 2x 20MB lastig opgekregen (3g). 20 * 31 dagen is 620MB dus dan zou 't haalbaar moeten zijn. Kortom: wat is wijsheid.
Nou ja, stel dat je 200 MB over je bundel heen gaat, dan kost je dat 3,8 cent x 200 = € 7,60 extra bij HN (je kunt op elk moment stukjes bundel bijkopen tegen hetzelfde tarief per min./SMS/MB als binnen de bundel). En je kunt je gewone tegoed drie maanden meenemen. Dus een echt probleem zal zo'n gematigde overschrijding niet worden: eerder een kwestie van welk abonnement net ietsje voordeliger uitvalt. Ik vind de flexibiliteit van HN op zich ook een groot voordeel. En buitenland gaat ook gewoon uit de bundel (hoewel tegen veel meer tikken per minuut).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
Exterminator schreef op maandag 27 mei 2013 @ 08:30:
[...]

Een beetje meer verbruiken is helemaal niet zo duur. Je kunt ook overwegen om een youtube filmpje minder te kijken onderweg en zo wat MB's te besparen als het nodig is. En verder, er zijn meer goedkope aanbieders. Het grote voordeel van HN is de flexibiliteit (tegoed bewaren en buitenland bellen). Als je dat niet nodig hebt, ben je bij een ander waarschijnlijk net zo goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
GrowMyHair schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 09:12:
[...]

Een beetje meer verbruiken is helemaal niet zo duur. Je kunt ook overwegen om een youtube filmpje minder te kijken onderweg en zo wat MB's te besparen als het nodig is. En verder, er zijn meer goedkope aanbieders. Het grote voordeel van HN is de flexibiliteit (tegoed bewaren en buitenland bellen). Als je dat niet nodig hebt, ben je bij een ander waarschijnlijk net zo goed uit.
Ik kijk maar zelden youtube filmpjes op m'n tel, dus wat dat betreft is het geen probleem. Waarom ik sterk naar HN neig komt doordat ik met HI (KPN) weinig/slecht ontvangst heb thuis en dit met Vodafone stukken beter is. Hoewel ik nu toch weer overweeg om bij HI te blijven, aangezien ik voor €17euro klaar kan zijn, 150min/1gig internet (met studentenkorting). Enige strubbeling voor mij om naar HN over te stappen is dus de internetbundel, omdat ik dus twijfel of ik er genoeg aan heb per maand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:41

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Ik deel deze ervaring. Ik krijg mijn 275 bundel ook niet op.
Ik schakel best vaak over op 3g en wifi.
Ik zou iedereen HN adviseren, zeker omdat je meer kan bijkopen.

waar heb je dat afgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 15:02
sander817 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 10:35:
[...]

waar heb je dat afgesloten?
Volgensmij is het deze actie, bij DealDirect.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 08:47

Dxue

PSN:EvilDrunk

bij typhone.nl hoef je geen aansluitkosten te betalen

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
Weet iemand toevallig 'n site waar 'n leuke aanbieding is voor 1 jarig contract 550min+500mb internetbundel?
Heb je zelf al gezocht? Wat heb je zelf al gevonden? Beetje eigen inzet kan geen kwaad.

[ Voor 31% gewijzigd door 13art op 29-05-2013 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 16:14
Die staan hierboven wel genoemd dacht ik zo. De 550 variant is jammer genoeg niet erg in de aanbieding, ook zonder de internetbundel is deze voor de meesten meer dan genoeg, helaas is ie bijna altijd gecombineerd hiermee.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:35
telecomvergelijker.nl
bellen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

WiseDise schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 19:36:
[...]

Volgensmij is het deze actie, bij DealDirect.nl.
kun je een dergelijk abo maandelijks aanpassen? dan vooral data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sander817 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:01:
[...]

Volgens mij wel. Ik dacht ook dat de korting als percentage op je hoofdbundel blijft gelden als je hem hoger of lager zet. De korting op de databundel vervalt als je de databundel uitzet. Zo had ik het indertijd begrepen toen ik het afsloot, maar ik heb het nooit getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

ik kan alleen niet vinden hoeveel mb je extra kunt kopen, en of die vervallen na die maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
sander817 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:30:
ik kan alleen niet vinden hoeveel mb je extra kunt kopen, en of die vervallen na die maand
Hoi Sander,

Volgens mij, en vergeef me als dit niet klopt, is je internetbundel dan gewoon leeg. En dat blijft 'ie, want vanaf dan worden de MB's verrekend met je normale bel/sms/web bundel 275 of 550.

Zijn die ook op, dan kun je je normale belbundel weer bijvullen door bij te kopen. Dit tegoed blijft ook gewoon 3 maanden geldig. Je kunt je bijgekochte tegoed dan ook weer opmaken aan MB's. Net waar jij zelf voor kiest. Op de aangegeven dag binnen 'Mijn Hollandsnieuwe' krijg je weer nieuw internetbundel-tegoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sander817 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:30:
Je kunt extra tikken (MB/minuten/SMS) kopen voor de zelfde prijs per tik die je ook binnen je normale bundel betaalt, alleen dan zonder korting. Dus 3,4 cent per tik voor als je het abonnement van 550 tikken hebt. Die extra tikken koop je in hoeveelheden naar keuze, minimaal € 3 per aankoop, maximaal € 100. Dat tegoed is 3 maanden geldig, zoals al je normale tegoed/tikken (maar dus niet de aparte Internetbundel). Dus voor € 3 koop je ~88 extra tikken als je het abonnement van 550 tikken hebt (79 extra tikken als je het abonnement van 275 hebt).

Ik heb het trouwens nog even nagezocht, en je kunt je bundel elke maand gratis omhoog of omlaag zetten, met behoud van de procentuele korting op je normale bundel (je verliest wel de korting op je aparte Internetbundel als je die uitzet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WiseDise schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 19:10:
[...]

Hoi Sander,

Volgens mij, en vergeef me als dit niet klopt, is je internetbundel dan gewoon leeg. En dat blijft 'ie, want vanaf dan worden de MB's verrekend met je normale bel/sms/web bundel 275 of 550.

Zijn die ook op, dan kun je je normale belbundel weer bijvullen door bij te kopen. Dit tegoed blijft ook gewoon 3 maanden geldig. Je kunt je bijgekochte tegoed dan ook weer opmaken aan MB's. Net waar jij zelf voor kiest. Op de aangegeven dag binnen 'Mijn Hollandsnieuwe' krijg je weer nieuw internetbundel-tegoed.
Ja klopt helemaal, inderdaad wel goed om het onderscheid tussen de normale bundel (275 of 550 minuten/SMS/MB) en de aparte Internetbundel (500 MB) te onderstrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
@ Cerberus_tm: ik moest vandaag in Amsterdam zijn en heb twee speedtests gedaan op Amsterdam Centraal, snelheid leek me in orde voor 3G op een druk station.
Test om 13:20 uur
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/s/zfefdspxgc1s1mq/2013-05-30%2013.20.37.png

En nog eentje om 22:07
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/s/p5hakcieqxzukfs/2013-05-30%2022.07.52.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
driedees schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 23:08:
@ Cerberus_tm: ik moest vandaag in Amsterdam zijn en heb twee speedtests gedaan op Amsterdam Centraal, snelheid leek me in orde voor 3G op een druk station.
Oh mooi! Die snelheden zijn inderdaad prima. Ik heb om de een of andere reden nooit op het station zelf gemeten, zou ik eens moeten doen (als mijn telefoon maar niet automatisch met Wifi van een trein verbindt). Ik heb één plaats op de brug aan de westkant van het station waar de verbinding goed was, en een aantal plaatsen ten zuiden van het station met slechte snelheid. De grens tussen goed ( > 1000 Kbps) en slecht ( < 500 Kbps) is vaak het scherp en precies op een bepaalde lijn. Laat maar weten als je nog eens in de buurt van de rode punten komt:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kQs9PwM.png

[ Voor 6% gewijzigd door Cerberus_tm op 30-05-2013 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Sinds een week is mijn bereik in Amersfoort een stuk minder goed. Regelmatig is er zelfs geen netwerk beschikbaar, heb thuis binnen ook geen bereik meer.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
ik maak sinds ik HN heb het volgende mee: de eerste keer dat iemand mij belt, ben ik niet bereikbaar. vervolgens als je een tweede keer belt gaat het wel over. Dit is ook het geval bij mijn zus, haar vriendin en een vriend van me. Alle hebben we HN en zijn we woonachtig in Utrecht.
Omdat wij zelf op de hoogte zijn hiervan, bellen we meteen opvolgend na de eerste keer proberen. maar anderen doen dit natuurlijk niet, en zo komt het voor dat men ons belt en ons niet kan bereiken. we krijgen ook geen melding dat er is gebeld.. Dit is het belangrijkste minpunt van HN... by the way, we gebruiken allen een iphone (4/4s/5)... anderen hier ook last van??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
musicfreak schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 20:30:
Regelmatig is er zelfs geen netwerk beschikbaar, heb thuis binnen ook geen bereik meer.
Dat maak ik ook met enige regelmaat mee. Net alsof het netwerk dan wegvalt. En of ik dan mijn toestel opnieuw opstart, roaming aan/uit zet, datatoegang aan/uit gooi of APN in/uitschakel het mag allemaal niet baten. Verder vind ik het bereik best tegenvallen en nou niet bepaald beter dan wat ik bij T-Mobile gewend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Bereik is altijd afhankelijk van locatie, in het algemeen is het Vodafone netwerk wat beter dat van Tmobile. Qua dekking, maar ook binnenshuis, de frequentie die Tmobile gebruikt komt niet zo diep gebouwen binnen. Zelf zit ik in een Vinex wijk met brak bereik van al de drie netwerken. Blijkbaar is het nog niet bij ze opgekomen om ergens in de buurt een zendmast erbij te zetten, de eerste die dat voor elkaar krijgt kan veel nieuwe klanten winnen.
Ben wel prettig verrast door het aanbieden van Edge ondersteuning door Vodafone/HN. Dat staat hier in de buurt nu ook aan sinds kort en zorgt tenminste nog voor een beetje internet snelheid op 2G.

[ Voor 9% gewijzigd door troftnom op 03-06-2013 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SolarOrbiter schreef op maandag 03 juni 2013 @ 10:55:
ik maak sinds ik HN heb het volgende mee: de eerste keer dat iemand mij belt, ben ik niet bereikbaar. vervolgens als je een tweede keer belt gaat het wel over. Dit is ook het geval bij mijn zus, haar vriendin en een vriend van me. Alle hebben we HN en zijn we woonachtig in Utrecht.
Omdat wij zelf op de hoogte zijn hiervan, bellen we meteen opvolgend na de eerste keer proberen. maar anderen doen dit natuurlijk niet, en zo komt het voor dat men ons belt en ons niet kan bereiken. we krijgen ook geen melding dat er is gebeld.. Dit is het belangrijkste minpunt van HN... by the way, we gebruiken allen een iphone (4/4s/5)... anderen hier ook last van??
Dit heb ik zelf nooit meegemaakt (woon niet in Utrecht maar kom er wel regelmatig). Ook elders nietoverigens. Misschien toch eens testen met een andere telefoon? Wie weet is een of ander software-update van Apple het probleem? Of toch de hardware? Je kunt ook een andere SIM-kaart in je telefoon doen en testen of hij dan nog steeds niet meteen overgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Mijn probleem qua bereik lijkt met mijn telefoon te maken te hebben, ben het nog verder aan het onderzoeken.

Iets heel anders, op de site van Dealdirect en hollandsnieuwe dat dat de prijs van een 2-jarig hollandsnieuwe 275 abonnement verhoogd is van 6,75 naar 8 euro. Dit is sinds gisteren. Jammer!

De Schiphol automaat is weg toch?

[ Voor 4% gewijzigd door musicfreak op 04-06-2013 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
musicfreak schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 17:23:
Mijn probleem qua bereik lijkt met mijn telefoon te maken te hebben, ben het nog verder aan het onderzoeken.

Iets heel anders, op de site van Dealdirect en hollandsnieuwe dat dat de prijs van een 2-jarig hollandsnieuwe 275 abonnement verhoogd is van 6,75 naar 8 euro. Dit is sinds gisteren. Jammer!

De Schiphol automaat is weg toch?
Scherp opgemerkt. De resellers hebben inmiddels hun prijs verhoogd. De 275+500 MB bundel kost via DealDirect.nl €14,00 zeggen zij. Echter; deze informatie is incorrect. Ze rekenen €14,50. Try it yourself en druk eens op bestellen.

Voordeelmobiel.nl rekent hetzelfde bedrag (14,50). Hiermee lijkt het inmiddels goedkoper om via Hollandsnieuwe zelf te bestellen: dan kom je op €14 rond.

De actie van Studentmobiel.nl, een éénjarige sim-only 275+500 MB is blijven staan voor een vast bedrag van €12,50 p/m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

yep, ook gezien, wilde er net 2 bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quistler
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-09 16:07
Heb zojuist bij studentmobiel het 225 + 500mb abbo afgesloten. (Voorheen 75min, onb. sms en 1gb VF)
Gem dataverbruik per maand 400mb en 80belminuten.. sporadisch een smsje.

Van €31 naar €12,50 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door quistler op 05-06-2013 21:20 ]

AMD Phenom II X6 1055T @ 3.8ghz | BioStar TA890FXE | GeIL Black Dragon Quad Channel 8GB @ 1333 | HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE) | Be quiet! 700W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abz87
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 20:59
sander817 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:01:
[...]

Je kan je minuten omhoog gooien (minuten=MB). Alleen de vaste databundel a 500 MB kun je voor zover ik weet niet aanpassen. Mocht dat mogelijk zijn dan vervalt je korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floepie05
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-03 10:03
Ik heb een basispakket gevonden die voorzien is van 275 b/s/mb plus 500mb voor 9 euro plus 2,50 euro. Als ik opnieuw een 500mb tegoed voor het eind van de maand wil bestellen zou dat 2,50 of 10 euro kosten? Of ga je gewoon steeds door je beltegoed heen met internet gebruik en als je meer mb's nodig hebt, moet je nog een 275 b/s/mb pakket bijbestellen?

EDIT: Ik zie dat het bovenop de pagina al uitgelegd is wat betreft de "tikken". Het blijkt ook dat je geen data tegoed kan bijbestellen. Ik moet ook zeggen voor degene die een SIM only bij studentmobiel.nl hebben besteld, ik vermoed dat de prijs per tik waarschijnlijk hoger is omdat ze kunnen zeggen dat die 500 mb's gewoon gratis zijn. Dus het zou betekenen dat de prijs per tik 12,50 / 275 = 0,45 is. Maar dat zou gevolgen hebben alleen voor het bijbestellen.

[ Voor 40% gewijzigd door floepie05 op 08-06-2013 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Misschien handiger als je even een link naar die basispakket aanbieding plaatst, dan kunnen wij ook precieus zien wat daar staat....
floepie05 schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 14:18:Dus het zou betekenen dat de prijs per tik 12,50 / 275 = 0,45 is.
Je rekensom klopt in ieder geval niet, zit er een factor 10 naast. Daarbij heb ik nog nooit een bedrag van 12,50 gezien voor een 275 abo bij HN, die zijn bij mijn weten 11,50/10,50/9,00/8,00 op dit moment (afhankelijk van looptijd/korting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik zit ook te kijken bij Studentmobiel naar die SimOnly 275 +500MB voor 12,50 voor 1 jaar.
http://www.studentmobiel....e_id=1666#bestelformulier

Maar ik kan daar zo niet uithalen wat dan je kosten per minuut of sms of mb worden binnen de bundel. En die 500 extra, wordt die direct gebruikt of pas nadat de verzamelbundel van 275 op is en je zo alleen nog MB's overhoudt maar niet meer binnen de bundel kan bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_1990
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Hoe wordt mijn verbruik verrekend?

Indien je een extra data of sms bundel hebt, zal je dataverbruik of sms verbruik eerst uit deze extra bundel worden verrekend. Hierna zal het verbruik worden verrekend uit het resterend tegoed van de voorgaande maanden. Ten slotte wordt je verbruik verrekend uit je laatst opgewaardeerde bundel.

born: http://www.hollandsnieuwe.nl/klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
sambalbaj schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:37:
Ik zit ook te kijken bij Studentmobiel naar die SimOnly 275 +500MB voor 12,50 voor 1 jaar.
http://www.studentmobiel....e_id=1666#bestelformulier
Nu zal ik wel iets over het hoofd zien, maar hoe komen jullie aan die 12,50 dan? Als ik de databundel toevoeg kom ik op 15 euro per maand uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
ja, is blijkbaar net aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet doen! Geen abonnement nemen bij Hollandse Nieuwe!: Internet sessies worden, in tegenstelling tot andere providers, voor 100 kb per sessie afgerekend. D.w.z. dat elke X dat je telefoon 'even' verbinding maakt met het internet, je 100 kb kwijt bent. Aangezien Smartphones uit zichzelf al meerdere malen per uur verbinding maken met het internet, zit je hierdoor dus zeer snel aan je datalimiet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:52

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ja, dus?

Het is niet alsof er bij elke keer het ophalen van data er een nieuwe sessie wordt geopend en de oude wordt gesloten. In de praktijk valt het dus allemaal wel mee. Bron? 12 maanden gebruik, waarbij het datagebruik nauwlettend in de gaten wordt gehouden met de standaard datalimiet functie van stock Android Jelly Bean (zowel op Galaxy Nexus als Nexus 4).

Zo heb ik nu nog 340 MB over, 160MB dus gebruikt volgens HN. Dat terwijl de teller zegt dat ik 147MB heb verbruikt. Door afronding dus een verlies van 13MB. Meh, ik lig er niet wakker van.
Dit terwijl mijn gebruikersscenario niet zo gunstig is: veel gebruik van Whatsapp en het syncen van mail gedurende de hele dag. Dat betekent het ophalen van kleine hoeveelheden data verspreid over de gehele dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:34
Bolletje schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 06:20:
Ja, dus?

Het is niet alsof er bij elke keer het ophalen van data er een nieuwe sessie wordt geopend en de oude wordt gesloten. In de praktijk valt het dus allemaal wel mee. Bron? 12 maanden gebruik, waarbij het datagebruik nauwlettend in de gaten wordt gehouden met de standaard datalimiet functie van stock Android Jelly Bean (zowel op Galaxy Nexus als Nexus 4).

Zo heb ik nu nog 340 MB over, 160MB dus gebruikt volgens HN. Dat terwijl de teller zegt dat ik 147MB heb verbruikt. Door afronding dus een verlies van 13MB. Meh, ik lig er niet wakker van.
Dit terwijl mijn gebruikersscenario niet zo gunstig is: veel gebruik van Whatsapp en het syncen van mail gedurende de hele dag. Dat betekent het ophalen van kleine hoeveelheden data verspreid over de gehele dag.
Inderdaad dat valt reuze mee ook op mijn iphone heb ik het bijgehouden.

Ik heb het idee dat Bert3 voor zijn eerste post op Tweakers andere bedoelingen heeft gehad (concurrent?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Ik zelf kan prima over weg met de 100kb afronding. ik heb tot nu toe altijd beltegoed over met me 275 units abotje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
zelfde hier. red het prima met 275 units. veel whatsapp en mail synchronisatie (push) i.c.m. iphone 4
in de praktijk valt het afronden van de 100kb per sessie reuze mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
Het valt in de praktijk allemaal wel mee inderdaad met die afronding, maar het is toch wel een smetje op de verder redelijke gebruiksvoorwaarden. Potentieel zou het allemaal best vervelend kunnen zijn, vooral omdat het voor de gebruiker niet inzichtelijk is wanneer er een nieuwe sessie begint en Hollandsnieuwe hier ook geen duidelijkheid over geeft. Toen ik het afsloot had ik zoiets als worst case scenario: 10 sessies per uur * 24 uur per dag * 31 dagen * 100 kB = 744 MB afronding per maand. Dan verbruik je dus als gevolg van afronding de volledige internet bundel + een vrijwel volledig 275 abbonnement. Dan kun je je internet dus niet gewoon open laten staan, wil je er verder ook nog iets aan hebben. In de praktijk komt iedereen een héél stuk lager uit, maar als Hollandsnieuwe straks iets aanpast aan wanner er een nieuwe sessie geopend wordt, zou het bovenstaande sommetje zomaar kunnen gaan kloppen.

In het buitenland is die afronding er trouwens niet en betaal je gewoon per kB, zoals het hoort. Whatsappen in de rest van de EU is dus alleszins betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
Ik heb nu (bijna) een maand HN en merk weinig van de 100kb-afronding, 166MB verbruikt volgens HN en volgens de datateller op m'n telefoon zit ik op 145 MB. Gebruik Whatsapp, NOS-app, Gmail-app en beetje internet (amper streaming en geen sociale netwerken).

Het wijkt ook maar marginaal af van verbruik in vergelijking met vorige provider Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
GrowMyHair schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:56:
In het buitenland is die afronding er trouwens niet en betaal je gewoon per kB, zoals het hoort. Whatsappen in de rest van de EU is dus alleszins betaalbaar.
Hey, interessant! Waar heb je die info vandaan? Eigen ervaring? Linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
KC Boutiette schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:17:
[...]

Hey, interessant! Waar heb je die info vandaan? Eigen ervaring? Linkje?
Staat gewoon op de HN site: https://www.hollandsnieuw...df/tarieven_overzicht.pdf

Volgens mij is het ook veplicht door Neelie om het per kB te doen. Het voordeel van HN is dat het uit je abbonnement betaald wordt, waar het bij andere abbonnementen vaak los afgerekend wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 15:50
Sinds vorige week dan ook HN. Mobiel internet instellen handmatig gedaan, maar als ik het goed lees, moet ik ook nog instellen dat ik in het buitenland wil kunnen bellen. Daarvoor is er dan de SIM-toolkit, zo zegt HN.
Die Toolkit (weergegeven in de apps-lijst door een groen Android poppetje) meldt 'Plaats SIMkaart' als ik erop druk en er gebeurt niets. Doe ik de SIM in een ander Android toestel, dan krijg ik de app niet eens in beeld. Ik 'moet' eind juli kunnen bellen in het buitenland.
Iemand enig idee hoe ik verder kom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm welke versie van Android is dat, en op welke telefoon? Kun je iets vinden als je zoekt naar "telefoon x + hollands nieuwe + buitenland"? Als je er niet uitkomt zou ik de klantenservice bellen of e-mailen. Ze kunnen vaag zijn, en wie heeft zegt zo'n miep dat het kan terwijl het toch niet kan, maar dat zou ik proberen.

Hmm ze zijn er op de website een beetje onduidelijk over:

"Met hollandsnieuwe kan je bellen in de landen waar een zogenaamde Roaming overeenkomst mee is. We hebben gekozen voor een oplossing waarmee je voordeliger kunt bellen in het buitenland, maar helaas zijn er enkele toestellen waarbij de omschakeling niet automatisch gaat. Je kan dit handmatig wijzigen dmv de volgende stappen:"

Dan volgen stappen in de toolkit.

[ Voor 37% gewijzigd door Cerberus_tm op 15-06-2013 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Cerberus_tm schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 19:03:
Hmm welke versie van Android is dat, en op welke telefoon? Kun je iets vinden als je zoekt naar "telefoon x + hollands nieuwe + buitenland"? Als je er niet uitkomt zou ik de klantenservice bellen of e-mailen. Ze kunnen vaag zijn, en wie heeft zegt zo'n miep dat het kan terwijl het toch niet kan, maar dat zou ik proberen.
Hmm ze zijn er op de website een beetje onduidelijk over:
"Met hollandsnieuwe kan je bellen in de landen waar een zogenaamde Roaming overeenkomst mee is. We hebben gekozen voor een oplossing waarmee je voordeliger kunt bellen in het buitenland, maar helaas zijn er enkele toestellen waarbij de omschakeling niet automatisch gaat. Je kan dit handmatig wijzigen dmv de volgende stappen
Inderdaad vaag. Heb een Huawei Y300 met Android 4.1.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
rowicom schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 17:07:
Sinds vorige week dan ook HN. Mobiel internet instellen handmatig gedaan, maar als ik het goed lees, moet ik ook nog instellen dat ik in het buitenland wil kunnen bellen. Daarvoor is er dan de SIM-toolkit, zo zegt HN.
Die Toolkit (weergegeven in de apps-lijst door een groen Android poppetje) meldt 'Plaats SIMkaart' als ik erop druk en er gebeurt niets. Doe ik de SIM in een ander Android toestel, dan krijg ik de app niet eens in beeld. Ik 'moet' eind juli kunnen bellen in het buitenland.
Iemand enig idee hoe ik verder kom?
Ik heb die app ook helemaal niet als ik hem in mijn Nexus S doe. Probleem is opgelost door sim in een oude (niet smartphone) te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
H92! schreef op zondag 16 juni 2013 @ 12:52:
[...]Ik heb die app ook helemaal niet als ik hem in mijn Nexus S doe. Probleem is opgelost door sim in een oude (niet smartphone) te stoppen.
Hee, da's een goede tip, dacht ik. Sim van HN in een lullig Nokiaatje 1100 gestopt, maar waar ik ook kijk: geen SIM-toolkit of iets dat er op lijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
rowicom schreef op zondag 16 juni 2013 @ 14:38:
[...]

Hee, da's een goede tip, dacht ik. Sim van HN in een lullig Nokiaatje 1100 gestopt, maar waar ik ook kijk: geen SIM-toolkit of iets dat er op lijkt...
De nieuwe micro sim kaarten hebben de toolkit niet en hierbij hoef je deze instellingen ook niet te doen om internationaal te kunnen bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GrowMyHair schreef op zondag 16 juni 2013 @ 14:55:
[...]

De nieuwe micro sim kaarten hebben de toolkit niet en hierbij hoef je deze instellingen ook niet te doen om internationaal te kunnen bellen.
Ah, goed om te weten! Staat dat ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:59

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

troftnom schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 15:47:
[...]

Nu zal ik wel iets over het hoofd zien, maar hoe komen jullie aan die 12,50 dan? Als ik de databundel toevoeg kom ik op 15 euro per maand uit....
Net verhoogd idd..wel stom zat ook al een tijdje te wachten tot ik een nieuw abbo kon afsluiten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
Cerberus_tm schreef op zondag 16 juni 2013 @ 17:07:
[...]

Ah, goed om te weten! Staat dat ergens?
Er staat wel op de website dat als je een micro sim hebt je een aantal stappen over kunt slaan. Ik heb ooit een sim wissel gedaan en zat toen met dezefde vraag. Van de HN klantenservice heb ik toen hetvolgende te horen gekregen:
Beste Xxxx,

De reden waarom je og kon kiezen voor roaming en vervolgens internationaal is omdat je toen nog een standaard simkaart had. Wij versturen nu alleen maar micro simkaarten en is het dus niet meer van toepassing om deze stap door te nemen.

Met vriendelijke groet,

Xxxx Xxxx
In sommige landen doen HN het trouwens niet. Als je naar buiten de EU/VS gaat is het verstandig om ff te checken op de website of je er met HN kunt bellen, zodat je anders een reserve KPN/Vodafone/... prepaid sim mee kunt nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
GrowMyHair schreef op zondag 16 juni 2013 @ 20:47:
[...]Er staat wel op de website dat als je een micro sim hebt je een aantal stappen over kunt slaan. Ik heb ooit een sim wissel gedaan en zat toen met dezefde vraag. Van de HN klantenservice heb ik toen hetvolgende te horen gekregen: [...]
Oh da's humor. Ik had dat inderdaad ook gelezen, maar dacht dat ik een gewone (mini)sim gekregen had en geen micro. Hij heeft althans het formaat van een mini. Maar nu ik goed kijk is het een micro, in het jasje van een mini. Wil je 'm als micro gebruiken, dan druk je 'm gewoon uit het kunststof kadertje. Dus het is uiteindelijk een micro.
Dat zou dan betekenen dat ik die stap van Romaing/handmatig/international niet eens hoef te doen... Kijken of Klantenservice daar nog een antwoord op geeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
rowicom schreef op zondag 16 juni 2013 @ 23:46:
[...]

Oh da's humor. Ik had dat inderdaad ook gelezen, maar dacht dat ik een gewone (mini)sim gekregen had en geen micro. Hij heeft althans het formaat van een mini. Maar nu ik goed kijk is het een micro, in het jasje van een mini. Wil je 'm als micro gebruiken, dan druk je 'm gewoon uit het kunststof kadertje. Dus het is uiteindelijk een micro.
Dat zou dan betekenen dat ik die stap van Romaing/handmatig/international niet eens hoef te doen... Kijken of Klantenservice daar nog een antwoord op geeft....
Zo ziet mijn nieuwe sim er inderdaad ook uit, de oude was gewoon uit één stuk. Ik zou zeggen, dat als ze deze info wat duidelijker communiceerden via de website, het ze veel vragen aan de klantenservice (en dus ook geld) zou schelen. En bovendien een betere ervaring voor de klant op zou leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Hebben er nog meer mensen een mislukt mailtje van noreply@hollandsnieuwe.nl ontvangen vannacht om 4.37 uur met alleen als onderwerp "<br /> Hallo (voornaam), " en geen inhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
nope. Geen mailtje gehad.
Kijk eens voor de grap naar de verzonden ip adres/locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychokiller
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hier ook ontvangen. Ben nieuw bij HN en abbonnement gaat bijna in, misschien had het een herinnering voor iets moeten wezen ?
Pagina: 1 ... 18 ... 64 Laatste

Let op:
Voor Thoorn en dergelijke diensten is dit topic: Sparen/verdienen met je beltegoed: Ervaringen & Discussie