De persoon in jouw link begint zo: "De bundel, die bij alleen internet thuis op de Wifi, na paar uur zo goed als op was ?". De grammatica daargelaten, kan zijn probleem hoe dan ook niet alleen aan HN liggen (als het daar überhaupt aan zou liggen): als je op Wifi zit gebruik je geen 3G, tenzij er iets raars is met je telefoon. Zoals eerder vermeld kan Windows Phone wel issues hebben met 3G tijdens Wifi, maar een normale Android-telefoon gebruikt geen 3G als hij een Wifi-verbinding heeft, dat kan gewoon niet, heb ik zelf meermaals getest.
Nu ga ik iets heel lulligs zeggen, maar die mensen daar, die die klachten beschrijven, komen niet bijster technisch over (nog afgezien van het taalgebruik). Hebben ze ook geprobeerd om een pre-paid kaartje van een andere provider in hetzelfde toestel te doen, om te kijken of daar ook zoveel data werden verbruikt? De kans lijkt me aanzienlijk dat er iets raars is met hun toestellen (een of andere rare applicatie op de achtergrond? malware?). Waarom denken ze dat het aan HN ligt? Daar zeggen ze niets over.
En waarom zeggen ze niet hoeveel data Android zelf vermeldt dat ze verbruikt hebben? En wat zegt Android over de verdeling: welke applicaties verbruiken de meeste data op hun telefoon? Alleen als Android "1 MB" zegt en HN "500 MB", alleen dan is er duidelijk een fout bij HN en niet op hun telefoon. Anders denk ik dat ze gewoon hun telefoons moeten factory-resetten en nog eens proberen.
Nogmaals, ja, de klantenservice van HN is ruk (net als die van T-Mobile, in mijn ervaring, en waarschijnlijk de andere maatschappijen ook), en er zijn soms issues met het netwerk van Vodafone, maar verder werkt het voor mij tot nu toe (sinds September) uitstekend en zonder problemen. Afronding merk ik bar weinig van, als ik mijn verbruik in Android vergelijk met dat wat HN registreert: misschien een paar MB verschil, en ik doe alle normale dingen (zit uiteraard wel op Wifi thuis en op mijn werk).
[
Voor 3% gewijzigd door
Cerberus_tm op 15-05-2013 01:48
]