Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phasis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-06 17:58
Hmm ik zie dat de Hollands Nieuwe actie bij studentmobiel is aangepast naar 9eu per maand maar dan zonder de 500mb internet. Daar betaal je 10 euro extra voor.
Is het zonder die 500mb te doen?

Heb ook een aanbieding van studentmobiel gehad voor verlenging van mijn vodafone abo 275 Bel+SMS+WEB 1GB
Sim only aanbieding vodafone:
110min €5,45
225min €6,45
275min €8,45
350min €10,95
425min €14,95
500min €19,45
*de prijzen hierboven vermeld zijn anders dan die op de website van student mobiel.

Ik heb nu 275 minuten en dat is ruim voldoende.
Icm Internet Blox 100MB €4,75 per maand ipv €9,50
Echter zie ik niet de tarieven staan van vodafone.

Wat raden jullie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Zelf al opgelost.

[ Voor 128% gewijzigd door Cooperator op 18-06-2013 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Phasis schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:57:
Hmm ik zie dat de Hollands Nieuwe actie bij studentmobiel is aangepast naar 9eu per maand maar dan zonder de 500mb internet. Daar betaal je 10 euro extra voor.
Is het zonder die 500mb te doen?

Heb ook een aanbieding van studentmobiel gehad voor verlenging van mijn vodafone abo 275 Bel+SMS+WEB 1GB

Ik heb nu 275 minuten en dat is ruim voldoende.
Icm Internet Blox 100MB €4,75 per maand ipv €9,50
Echter zie ik niet de tarieven staan van vodafone.

Wat raden jullie mij aan?
In je verhaal ontbreekt hoeveel je aan Mb's verbruikt. Als je aan 100Mb genoeg denkt te hebben en 275 minuten is al ruim dan lijkt een HN 275 een optie. Buiten de bundel betaal je toch niet extra per MB/minuut/sms maar je normale tarief.

Vergeet ook de HN website zelf niet, daar kan je bij een HN 275 de 500Mb databundel krijgen voor 6 euro ipv. 10. Goedkoper dan bij Studentmobiel dus (dat is dan ook geen aanbieding meer te noemen) en zeker voordeliger dan de magere databundel van Vodafone....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 21:23

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Bij studentmobiel krijg je de 500Mb databundel toch ook voor 6 euro? Het is overigens ook mogelijk bij studentmobiel een lager abbonement met data te krijgen, bij Hollandsnieuwe kan het pas bij 275 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phasis
Bedankt voor de reacties.
Het aantal Mb's heb ik niet vermeld omdat ik meestal op Wifi zit en dus niet precies weet wat ik verbruik.
Nu staat deze op 45mb.

Bij deze Vodafone aanbieding zie ik ook niets staan wat het nu kost binnen de bundel. Alleen buiten de bundel staat vermeld.

Wel balen dat die HN actie van 10,50 van 275 + 500mb er niet meer is.

Als ik nu die 275 doe zonder 500mb kan ik dan altijd later die 500mb er nog bij doen? Dan betaal je zeker wel die 9 euro ipv 6?

[ Voor 26% gewijzigd door Phasis op 19-06-2013 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Phasis schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 09:51:
Bedankt voor de reacties.
Het aantal Mb's heb ik niet vermeld omdat ik meestal op Wifi zit en dus niet precies weet wat ik verbruik.
Nu staat deze op 45mb.

Bij deze Vodafone aanbieding zie ik ook niets staan wat het nu kost binnen de bundel. Alleen buiten de bundel staat vermeld.

Wel balen dat die HN actie van 10,50 van 275 + 500mb er niet meer is.

Als ik nu die 275 doe zonder 500mb kan ik dan altijd later die 500mb er nog bij doen? Dan betaal je zeker wel die 9 euro ipv 6?
Kan je niet bij je oude Vodafone facturen controleren hoeveel je doorgaans gebruikt?
Binnen bundel bij Vodafone is niet zo van belang lijkt me, je krijgt toch gewoon dat aantal minuten. Later toevoegen zal inderdaad wel tegen de volledige prijs zijn (10 ipv 9).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Mr_gadget schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 23:15:
Bij studentmobiel krijg je de 500Mb databundel toch ook voor 6 euro? Het is overigens ook mogelijk bij studentmobiel een lager abbonement met data te krijgen, bij Hollandsnieuwe kan het pas bij 275 minuten.
Inderdaad, zie het nu ook staan. Toen ik gisteren keek zag ik alleen 1e maand internet gratis staan, die sites worden ook vaak veranderd. Als je de databundel daar ook kan krijgen bij een lager belabonnement is dat wel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phasis
Zie het nergens staan. Bij rekening analyse en specificaties staat alleen me bel en sms gedrag.
Mijn huidige abo: Bel + SMS + Web-2 200
Deze maand heb ik 6 mb verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Heb je wel op je facturen gekeken dan? Tot vorig jaar toen ik nog een abonnement bij Vodafone had lopen stond dat gewoon in de PDF van de facturen. Helaas zonder totaal verbruik maar per sessie, maar dat kan je eenvoudig zelf optellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phasis
troftnom schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:46:
Heb je wel op je facturen gekeken dan? Tot vorig jaar toen ik nog een abonnement bij Vodafone had lopen stond dat gewoon in de PDF van de facturen. Helaas zonder totaal verbruik maar per sessie, maar dat kan je eenvoudig zelf optellen.
Je hebt helemaal gelijk ik heb nooit gekeken of je naar beneden kon scrollen. :)
Onderaan staat het opgeteld. Ik kom atm niet boven de 10mb. Maar ik zie er ook 1 tussen staan van 195mb.

Ik verstuur tussen de 0 en 20 berichten per maand.

Bellen is een beetje lastig zie er 2 uur per maand tussen staan maar ook veel minder. Als ik bij de laagsterekening.nl het gemiddelde opvraag van de laatste 6 maanden is dit 104min

Edit:
Aangezien ik meestal niet zoveel wifi gebruik kan ik denk ik dan het beste kiezen voor HN 275 voor 9,- want ik denk dat als ik HN 175 + 500MB kom ik op 13,75 en ik die enkele keer dat ik het wel gebruik.

[ Voor 11% gewijzigd door Phasis op 19-06-2013 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:44

mwa

Iemand enig idee of HN thethering toestaat?
Op mijn iPhone (4) ontbreekt deze optie, dus ik neem aan dat HN dit niet officieel toestaat.

Edit: Ik was te vroeg met vragen. Zojuist de correcte instelling gevonden. Onder mobiele netwerken kun je de thethering instellingen aanpassen. Vul hierbij data.dataxs.mobi (geen user/pass) in, schakel even naar vliegtuig modus en weer terug en het is mogelijk om een persoonlijke hotspot te creëren.

[ Voor 52% gewijzigd door mwa op 19-06-2013 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Ik heb een abonnement van 275 min/sms/mb + 500MB extra data.

Ik zag dat data in de EU landen 54cent per MB kost. Weet iemand of dat ook van de databundel afgaat en zoja in welk tempo? Of wordt dit extra in rekening gebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Bigfoot schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:25:
Ik heb een abonnement van 275 min/sms/mb + 500MB extra data.

Ik zag dat data in de EU landen 54cent per MB kost. Weet iemand of dat ook van de databundel afgaat en zoja in welk tempo? Of wordt dit extra in rekening gebracht?
Zou je niet gewoon de FAQ van hollandsnieuwe checken voordat je het op tweakers gaat vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Er staat dat het uit je 275min/sms/mb bundel gaat maar ik vraag me af hoe snel de tikker dan loopt, ik neem aan dat als ik 1MB verbruikt er meer uit de bundel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
Bigfoot schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 12:44:
Er staat dat het uit je 275min/sms/mb bundel gaat maar ik vraag me af hoe snel de tikker dan loopt, ik neem aan dat als ik 1MB verbruikt er meer uit de bundel gaat.
Ok dan... De 275 minuten staat gelijk aan €10,50. Uit deze bundel worden je normale bel en sms kosten a 3,8 ct per minuut/sms afgerekend. Je buitenlandse bel/sms/MBs komen ook uit deze bundel. Hiervoor wordt het tarief gebruikt dat op de website vermeld staat. Je betaalt dus niets extra totdat deze bundel op is. Daarna moet je bijkopen of niet meer bellen/internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:51
dialmformark schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:37:
Iemand enig idee of HN thethering toestaat?
Op mijn iPhone (4) ontbreekt deze optie, dus ik neem aan dat HN dit niet officieel toestaat.

Edit: Ik was te vroeg met vragen. Zojuist de correcte instelling gevonden. Onder mobiele netwerken kun je de thethering instellingen aanpassen. Vul hierbij data.dataxs.mobi (geen user/pass) in, schakel even naar vliegtuig modus en weer terug en het is mogelijk om een persoonlijke hotspot te creëren.
Klopt, maar het is niet helemaal hoe het echt zou moeten. In dit geval kun je alleen maar een hotspot maken door middel van het koppelen van je iphone via bluetooth of usb kabel. Een derde optie zou zijn dat jij een wifi hotspot maakt. zo heb ik dat bij mijn kpn abo, en dat werkt een stuk handiger. Immers op die manier kan je een ipad (met alleen wifi) koppelen aan het internet door het gebruik van een wifi hotspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

chippie777 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:16:
[...]

Klopt, maar het is niet helemaal hoe het echt zou moeten. In dit geval kun je alleen maar een hotspot maken door middel van het koppelen van je iphone via bluetooth of usb kabel. Een derde optie zou zijn dat jij een wifi hotspot maakt. zo heb ik dat bij mijn kpn abo, en dat werkt een stuk handiger. Immers op die manier kan je een ipad (met alleen wifi) koppelen aan het internet door het gebruik van een wifi hotspot.
Zo werkt het nu ook op m'n iphone hoor. Via een wifi hotspot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
dialmformark schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:54:
[...]

Zo werkt het nu ook op m'n iphone hoor. Via een wifi hotspot :)
Hmm, dat is raar, ik heb hier twee iphones 3Gs met HH maar daar kan ik echt geen wifi hotspot mee aanmaken. Kennis heeft ook een 3Gs met HH en ook daar geen wifi hotspot. Misschien is minimaal een iphone 4 nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op Android werkt het in elk geval prima. HN staat het toe, wat ze overigens ook verplicht zijn volgens de Netneutraliteitswet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit momenteel bij Telfort, en ben aan het kijken naar het aanbod van hollandsnieuwe.
Hoe zit het eigenlijk met die data afronding per 100kB? Merk je hier nou veel van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:34

Bolletje

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op zondag 23 juni 2013 @ 17:36:
Ik zit momenteel bij Telfort, en ben aan het kijken naar het aanbod van hollandsnieuwe.
Hoe zit het eigenlijk met die data afronding per 100kB? Merk je hier nou veel van?
Dat is in dit topic al meerdere keren aangehaald. Zie ook:
Bolletje schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 06:20:
Ja, dus?

Het is niet alsof er bij elke keer het ophalen van data er een nieuwe sessie wordt geopend en de oude wordt gesloten. In de praktijk valt het dus allemaal wel mee. Bron? 12 maanden gebruik, waarbij het datagebruik nauwlettend in de gaten wordt gehouden met de standaard datalimiet functie van stock Android Jelly Bean (zowel op Galaxy Nexus als Nexus 4).

Zo heb ik nu nog 340 MB over, 160MB dus gebruikt volgens HN. Dat terwijl de teller zegt dat ik 147MB heb verbruikt. Door afronding dus een verlies van 13MB. Meh, ik lig er niet wakker van.
Dit terwijl mijn gebruikersscenario niet zo gunstig is: veel gebruik van Whatsapp en het syncen van mail gedurende de hele dag. Dat betekent het ophalen van kleine hoeveelheden data verspreid over de gehele dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij is het scenario ook zoiets: heb deze maand 152 MB gebruikt volgens Android, 162 MB volgens HN. 10 MB afronding kost 34 cent bij Hollands nieuwe als ik tegoed zou moeten bijkopen, dus daar kan ik prima mee leven. En het blijft waarschijnlijk rond de 10 MB: die is correspondeert namelijk voornamelijk met hoe lang je telefoon per maand zonder Wifi zit, maar niet met hoeveel data je normaliter gebruikt. Kan wel iets meer worden als je je thuis of op je werk geen Wifi hebt, wat ik wel heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bospaddestoel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-06-2021
Is er ook iemand die een iphone heeft met een abonnement van Hollandse Nieuwe?

Ik ben namelijk bang dat de afronding per sessie op de iphone wel een stuk sneller zal gaan dan op een android telefoon. Nu verbruik ik ong 300 mb per maand dus sta op het punt om een abonnement bij Hollandse Nieuwe te nemen met een extra databundel van 500 mb met een iphone 5. Maar als de bundel straks alleen al opgaat met het ophalen van e-mail en whatsapp heeft dat niet zoveel zin en zal ik verder moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Hoezo vermoed je dat? Lijkt me dat als de intervallen hetzelfde zet waarop de whatsapp checkt en je je mail laat checken het niet heel veel uit zal maken. Maar ik weet niet wat Apple zelf nog allemaal verzend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bospaddestoel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-06-2021
Ik las op een ander forum dat de Iphone dataverbindingen sneller weer verbreekt, android laat ze langer openstaan. Dus dat zou kunnen betekenen dat de iphone meerdere sessies opent en verbreekt terwijl bij android meerdere dingen binnen dezelfde sessie gebeuren.

Vandaar dat ik benieuwd ben naar ervaringen van anderen voor ik mezelf vastleg voor 2 jaar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:02

Vrijdag

De Zwarte

bospaddestoel schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 15:55:
Ik las op een ander forum dat de Iphone dataverbindingen sneller weer verbreekt, android laat ze langer openstaan. Dus dat zou kunnen betekenen dat de iphone meerdere sessies opent en verbreekt terwijl bij android meerdere dingen binnen dezelfde sessie gebeuren.

Vandaar dat ik benieuwd ben naar ervaringen van anderen voor ik mezelf vastleg voor 2 jaar ;-)
Ik heb geen iPhone maar had gekozen voor simonly en volgens Traffic Monitor heb ik 323.48mb verbruikt deze maand en HN zegt dat ik nog 277mb in mijn bundel over heb. Ik heb de 275 + 500mb data. Naast mijn extra bundel (waarvan ik dus zo op de helft zit) heb ik nog 752 mb/sms/min over deze maand.
Kortom, ik heb nog een gig of 750 min. + 277mb data.

TL;DR: Ik kom prima uit want bellen doe ik bijna nooit en mijn bundel maak ik zowat nooit helemaal op vanwege wifi thuis en internet op werk.

ps: Ik heb nooit begrepen waarom mensen een twee jarig abbo nemen, ik heb liever een jaar, dan ben ik flexibeler. Maar ik hoef dan ook niet de laatste smartphone, dat scheelt.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Ik hoef ook niet de laatste smartphone maar ik wil wel lang voordelig bellen! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 21:42
vDorst schreef op zondag 19 mei 2013 @ 10:58:
Ik heb niet de preciese volgorde nog in me hoofd.

1. Ga naar HN en login.
2. Ga daarna naar DealDirect en klik de aanbieding aan. Druk dan op besteldirect.

Nu moeten je gegevens al zijn ingevuld.

3. Ga terug naar HN site en nu kan je mogelijk wel verlengen tegen 6,75 p/m voor 2 jaar.
Klopt, dit werkt inderdaad voor Sim Only.. Werkt dit ook voor verlenging met toestel? Daar ben ik namelijk nog niet helemaal uit.

Ik vind het overigens echt bezopen dat je bij HN schijnbaar een bestaand abo niet kan verlengen met een nieuw toestel. Ja, het kan wel, maar dan moet je in 1x af tikken. De omweg via prepaid zie ik (nog) niet zitten...

[ Voor 18% gewijzigd door Jassy op 27-06-2013 21:17 ]

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey,

Ik wil dus een abonnement nemen. de HTC One X met Hollands nieuwe extra. dat is 275 min/sms en dan 500mb internet voor 23,50 euro per maand. Hoe kan het dat het bij studentmobiel goedkoper is dan bij de site HN? En als ik het abonnement wil afsluiten dan staat er alleen bij 275 min/sms. krijg ik die 500mb er dan ook echt bij?(aanleiding voor deze vraag: op Google vind je mensen die opeens hun 500mb niet hebben gekregen.

voor verduideliking: studentmobiel Die van 23:50 dus

Alvast bedankt.

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickxZen
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-09 14:52
Mijn twee neefjes kwamen naar me toe met de vraag of ik hun smartphone (Samsung Galaxy S Advance) wou instellen, natuurlijk wil ik dat. Wat een klotenprofider zeg. Eerst was de smartphone in het Italiaans geleverd en die kon je pas naar het Nederlands veranderen als je door de setup was. Het was niet zo dat ik er een probleem mee had veel gokwerk en veel wist ik al van andere telefoons die ik in heb gesteld piece of cake natuurlijk. (ook de boekjes en handleidingen waren Italiaans)

Nou de telefoon was ingesteld alles werkte totdat ik de volgende dag mijn neefjes weer op de stoep had staan 3G werkte niet. Ik alle instellingen doorkijken, maar er stond niets afwijkend. Na veel gepruts kwam ik erachter dat hij op het toegangspunt van Vodafone zat.

Dus op de site van hollandsnieuwe stond dit:

hollandsnieuwe stuurt je Samsung Galaxy S Advance in principe automatisch instellingen voor het gebruik van mobiel internet.
Ook is het mogelijk je Samsung Galaxy S Advance handmatig in te stellen voor mobiel internet,.
Kies volgende voor stap-voor-stap instructies.

Ik heb de instructies gevolgd en 3G deed het, zaak opgelost.

Dit is best bedroevend om zo om te gaan met klanten vinden jullie niet? Ik ga in ieder geval never nooit een abonnement nemen bij hollandsnieuwe.

</rant>

EDIT:

Link die ik heb gebruikt voor de fix van het toegangspunt mochten andere mensen hetzelfde probleem treffen. http://www.hollandsnieuwe...2F%252Fwww.google.nl%252F

[ Voor 9% gewijzigd door RickxZen op 27-06-2013 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 23:44
BeastRick schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 22:23:
Mijn twee neefjes kwamen naar me toe met de vraag of ik hun smartphone (Samsung Galaxy S Advance) wou instellen, natuurlijk wil ik dat. Wat een klotenprofider zeg. Eerst was de smartphone in het Italiaans geleverd en die kon je pas naar het Nederlands veranderen als je door de setup was. Het was niet zo dat ik er een probleem mee had veel gokwerk en veel wist ik al van andere telefoons die ik in heb gesteld piece of cake natuurlijk. (ook de boekjes en handleidingen waren Italiaans)

Nou de telefoon was ingesteld alles werkte totdat ik de volgende dag mijn neefjes weer op de stoep had staan 3G werkte niet. Ik alle instellingen doorkijken, maar er stond niets afwijkend. Na veel gepruts kwam ik erachter dat hij op het toegangspunt van Vodafone zat.

Dus op de site van hollandsnieuwe stond dit:

hollandsnieuwe stuurt je Samsung Galaxy S Advance in principe automatisch instellingen voor het gebruik van mobiel internet.
Ook is het mogelijk je Samsung Galaxy S Advance handmatig in te stellen voor mobiel internet,.
Kies volgende voor stap-voor-stap instructies.

Ik heb de instructies gevolgd en 3G deed het, zaak opgelost.

Dit is best bedroevend om zo om te gaan met klanten vinden jullie niet? Ik ga in ieder geval never nooit een abonnement nemen bij hollandsnieuwe.

</rant>

EDIT:

Link die ik heb gebruikt voor de fix van het toegangspunt mochten andere mensen hetzelfde probleem treffen. http://www.hollandsnieuwe...2F%252Fwww.google.nl%252F
Is het toestel wel via hollandnieuwe zelf gekocht?

Het klinkt eerder dat het toestel is gekocht bij een online webshop die hollandsnieuwe verkoopt.
Het komt zeer vaak voor dat je een buitenlands toestel krijgt bij webshops.
Wat betreft de internet instellingen die moeten bij hollandsnieuwe altijd handmatig erin gezet worden omdat
hollandsnieuwe geen eigen netwerk heeft. Standaard worden de vodafone instellingen erin gezet omdat hollandsnieuwe van het vodafone netwerk gebruik maakt.

[ Voor 6% gewijzigd door Megapaul op 27-06-2013 23:08 ]

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is zelfs zo vervelend bij HN dat bij een software update van je telefoon de APN en soortgelijke settings weer gereset worden naar de instellingen die meekomen met het netwerk/simkaart (geen idee hoe dat gaat..). Het gevolg is dat de data.dataxs.mobi instelling automatisch vervangen wordt door vodafone settings.

Maargoed, ik ben sowieso niet positief over HN.
- Regelmatig moet ik meerdere malen proberen voordat ik kan bellen en verbinding krijg
- Regelmatig stopt het gesprek spontaan (bij goed bereik van beide kanten)
- Automatisch opwaarderen kan niet in de eerste maand (ook niet met zakelijk contract)
- Nieuwe sim-kaart toesturen zorgt voor 3 dagen onbereikbaar zijn met je huidige sim-kaart (deze wordt geblokkeerd en er is geen enkele mogelijkheid om dit op een andere manier te organiseren... Ik kan voor mijn werk simpelweg niet 3 dagen onbereikbaar zijn.)
- Bij problemen aan de SIM-kaart krijg je een standaard vragenlijst voorgelegd waar de honden geen brood van lusten zo lang! (ontmoedigingsbeleid voor het verlenen van daadwerkelijke service??)

En zo kan ik nog wel even doorgaan...

Nee, HN wordt het niet meer voor mij.. Terugschroeven naar het laagste abonnement en ergens anders iets nieuws afsluiten :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2013 23:08 . Reden: overzicht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat met 3 dagen onbereikbaar zijn klinkt inderdaad erg vervelend. Maar van die andere dingen moet ik zeggen dat ik daar nooit last van heb gehad, zit al bijna een jaar bij HN nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Persoonlijk vind ik HN goed genoeg werken voor een BUDGET provider. Laten we niet vergeten dat het een van de goedkoopste providers is. Natuurlijk mag je er wat van verwachten maar het is nu eenmaal goedkoper dan laten we zeggen KPN of Vodafone.
Ik gebruik hier twee abo's (275) en beide doen het prima icm een iphone 3Gs. Inderdaad moet ik het internet opnieuw instellen wanneer er een update is geweest van de telefoon, maar inmiddels weet ik dit dus staan die gegevens standaard genoteerd, dus dat is copy paste na een update.
Beide abo's worden gebruikt door tieners die niet echt heel veel bellen of internetten. Meer en deel is what's app'en of gebruik van imessage. De laatste maanden is er gemiddeld 120 MB per maand verbruikt.
Ik denk wel dat een extra databundel aan te raden is wanneer je behoorlijk wat gebruik maakt van internet. Zeker als ik zie wat het verbruik hier is dan denk ik dat een andere gebruiker wel wat meer zal verbruiken.
Maar als ik kijk wat ik per maand betaal aan deze abo's (6,75 en 5,25) dan is het echt heel goedkoop en neem ik de "beperkingen" op de koop toe.
Zou ik een bedrijf hebben, en afhankelijk zijn van mijn mobiel, dan zou ik toch kiezen voor een andere provider.
Mocht ik in de toekomst zelf een prive abo nodig hebben dan zou ik HN zeker overwegen maar dan wel met een data bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-eviin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 14:22
chippie777 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 09:03:
Persoonlijk vind ik HN goed genoeg werken voor een BUDGET provider. Laten we niet vergeten dat het een van de goedkoopste providers is. Natuurlijk mag je er wat van verwachten maar het is nu eenmaal goedkoper dan laten we zeggen KPN of Vodafone.
Ik zou niet de vergelijking maken met KPN of Vodafone, kijk eerder naar Simyo of Ben. Dan is het wel interessant om eens te vergelijken welke provider de beste service/bereik/3g-snelheid etc. biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Jassy schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 21:14:
[...]

Klopt, dit werkt inderdaad voor Sim Only.. Werkt dit ook voor verlenging met toestel? Daar ben ik namelijk nog niet helemaal uit.

Ik vind het overigens echt bezopen dat je bij HN schijnbaar een bestaand abo niet kan verlengen met een nieuw toestel. Ja, het kan wel, maar dan moet je in 1x af tikken. De omweg via prepaid zie ik (nog) niet zitten...
Zo, het is mij dan toch gelukt om mijn abo te verlengen icm de actie op de Galaxy S3:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2h5ta51.jpg

Schijnbaar kan het dus via een omweg wel maar is het niet officieel vrijgegeven. Ik ben benieuwd of mijn bestelling aan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Jassy schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 18:25:
[...]

Zo, het is mij dan toch gelukt om mijn abo te verlengen icm de actie op de Galaxy S3:

[afbeelding]

Schijnbaar kan het dus via een omweg wel maar is het niet officieel vrijgegeven. Ik ben benieuwd of mijn bestelling aan komt.
Geen aparte internet bundel erbij genomen of zat daar geen aktie op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Megapaul schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 23:58:
[...]

Geen aparte internet bundel erbij genomen of zat daar geen aktie op?
Daar zit ook wel een actie op maar geen behoefte aan. Moeders krijgt nu de 275 min/mb al niet eens op dus laat staan als ze er 500MB bij heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand of HN ook in Mexico werkt?
Het staat wel in de landen/tarievenlijst vermeld, maar vorig jaar kon mijn vriendin er niet bellen of gebeld worden (alleen noodnummers als ik het me goed herinner)
Het was toen wel een nieuw HN abonnement dat minder dan een maand was aangesloten, kan dat er iets mee te maken hebben?

Ze moet binnenkort weer dus we willen graag weten of het werkt.
(En zo ja, waarom het vorig jaar dan niet ging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
ASW1 schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 19:04:
Weet iemand of HN ook in Mexico werkt?
Het staat wel in de landen/tarievenlijst vermeld, maar vorig jaar kon mijn vriendin er niet bellen of gebeld worden (alleen noodnummers als ik het me goed herinner)
Het was toen wel een nieuw HN abonnement dat minder dan een maand was aangesloten, kan dat er iets mee te maken hebben?

Ze moet binnenkort weer dus we willen graag weten of het werkt.
(En zo ja, waarom het vorig jaar dan niet ging)
ik neem aan dar roaming gewoon aan stond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, roaming stond aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:04
roaming heeft alleen betrekking op de data verbinding. Bellen staat hier los van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:20
Met HN kan je volgens mij in vrijwel heel de wereld bellen.

Misschien lig het aan de telefoon? Heb er niet zoveel verstand van, maar Mexico zit op de 850/1900MHz band en NL op 900/1800.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
jongetje schreef op zondag 30 juni 2013 @ 12:18:
[...]

roaming heeft alleen betrekking op de data verbinding. Bellen staat hier los van.
Dat hangt er vanaf bij de 1e genaratie simkaarten van hollandsnieuwe moest roaming aan staan.
via de simtool kit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We waren samen in Mexico, allebei een S2.
Ik kon gewoon bellen met telfort, vriendin alleen noodoproepen met HN, zo'n beetje alles wel geprobeerd toen met de instellingen.
Heb er geen verklaring voor kunnen vinden, hoop dat het nu wel goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
Beste Tweakers,

Ik zit eraan te denken om een jaar HN te proberen na voorheen 2 jaar Vodafone te hebben gehad. Nu bel ik zelf gemiddeld zo'n 110minuten per maand en verstuur gemiddeld 70 sms. Mobiel internet ligt zonder gekke dingen rond de 150mb per maand. Echter, als ik thuis altijd over ga naar wifi, zal het nog veel lager uitvallen. Ik denk dan ook dat een 275 abo wel voldoende zal zijn, mits ik mobiel internet thuis zoveel mogelijk over wifi laat gaan.

Nu vraag ik mij precies af hoe het werkt bij een 275 abo. Wanneer deze opgeraakt, betaal ik dan achteraf voor die maand tegen hetzelfde lage tarief het extra verbruik? Indien dit zo is zie ik in ieder geval geen reden om bijvoorbeeld een internetbundel erbij te nemen voor de zekerheid, of een 550 abo te nemen voor dat beetje dat ik buiten de bundel geraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het werkt zo dat je, als je bundel op is, bij kunt kopen; met dat bedrag wordt je bundel aangevuld. Bij de bundel van 275 tikken betaal je iets van 4 cent per minuut/SMS/MB, dus als je voor € 5 bijkoopt, krijg je daar ongeveer 125 minuten/SMS/MB extra voor. Je kunt volgens mij onbeperkt bijkopen, of in elk geval veel. Als je niet bijkoopt kun je gewoon niet meer bellen/enz. Je kunt je tegoed verder 2 maanden opsparen/meenemen. De meeste mensen hier bevalt het eigenlijk prima. Je kunt trouwens ook nog later je bundel verhogen naar 550 (of ook juist verlagen), met behoud van je procentuele korting. Dat kan 1x per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
Cerberus_tm schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:32:
Het werkt zo dat je, als je bundel op is, bij kunt kopen; met dat bedrag wordt je bundel aangevuld. Bij de bundel van 275 tikken betaal je iets van 4 cent per minuut/SMS/MB, dus als je voor € 5 bijkoopt, krijg je daar ongeveer 125 minuten/SMS/MB extra voor. Je kunt volgens mij onbeperkt bijkopen, of in elk geval veel. Als je niet bijkoopt kun je gewoon niet meer bellen/enz. Je kunt je tegoed verder 2 maanden opsparen/meenemen. De meeste mensen hier bevalt het eigenlijk prima. Je kunt trouwens ook nog later je bundel verhogen naar 550 (of ook juist verlagen), met behoud van je procentuele korting. Dat kan 1x per maand.
Oke, duidelijk. Bedankt!
Is € 5 het laagste bedrag dat je kan bijkopen? Indien € 5 125min/sms/mb extra geeft, is dit al bijna de helft van de 275 abo. Hoewel de 275 abo nu maar € 9 p/m is en dus een stuk goedkoper dan 125min voor € 5...
Tevens is de 550 abo € 6 p/m duurder dan de 275 abo. Extra bundels lijken dus wel duurder dan de vaste abo. De extra bundel kun je ook meenemen naar volgende maanden? En ik dacht dat het 3 maanden was in plaats van 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
275 min, 500MB en een S3 voor 26,50 per maand.

Dat is echt heel erg netjes! Eind deze maand loopt m'n Vodafone abo af na 2 jaar. M'n S2 begint kuren te vertonen, dus wil wel een nieuw toestel.

Ik weet dat HN gebruikmaakt van het Vodafone netwerk. Kan ik dan ook dezelfde dekking verwachten? Internetsnelheid vind ik niet echt interessant aangezien ik alleen maar browse en niet download.

Genoeg ervaringen in dit topic, maar hoor graag wat recente meningen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cooperator schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:47:
[...]

Oke, duidelijk. Bedankt!
Is € 5 het laagste bedrag dat je kan bijkopen? Indien € 5 125min/sms/mb extra geeft, is dit al bijna de helft van de 275 abo. Hoewel de 275 abo nu maar € 9 p/m is en dus een stuk goedkoper dan 125min voor € 5...
Tevens is de 550 abo € 6 p/m duurder dan de 275 abo. Extra bundels lijken dus wel duurder dan de vaste abo. De extra bundel kun je ook meenemen naar volgende maanden? En ik dacht dat het 3 maanden was in plaats van 2?
Opwaarderen is minimaal € 5.

Je krijgt inderdaad minder minuten per euro, omdat je hoogst waarschijnlijk een of andere korting krijgt op het basisbedrag van je hoofdbundel. In je account staat iets van € 10 aan het begin van de maand als je die 275-bundel hebt (wordt namelijk altijd weergegeven in euro's, niet in minuten), ook al heb je er € 9 of minder voor betaald. Ik zou even goed rondkijken op HN zelf, op Deal Direct, en op andere sites, om te kijken of je ergens een betere korting kunt krijgen.

Als het goed is kun je opgewaardeerde bedragen ook meenemen naar volgende maanden, net als je hoofdbundel.

Je tegoed vervalt na 3 maanden, dus dat betekent dat ik op dit moment mijn tegoed dat is ingegaan op 21 juni nog heb, plus dat van 21 mei, plus dat van 21 april. Alles van daarvóór is inmiddels vervallen. Dus het oudste deel van mijn tegoed (dat als eerste aangesproken wordt als ik bel) is van 21 april, dus 2 maanden en 12 dagen oud. Je kunt dat "3 maanden houdbaar" noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yinx84 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 19:53:
275 min, 500MB en een S3 voor 26,50 per maand.

Dat is echt heel erg netjes! Eind deze maand loopt m'n Vodafone abo af na 2 jaar. M'n S2 begint kuren te vertonen, dus wil wel een nieuw toestel.

Ik weet dat HN gebruikmaakt van het Vodafone netwerk. Kan ik dan ook dezelfde dekking verwachten? Internetsnelheid vind ik niet echt interessant aangezien ik alleen maar browse en niet download.

Genoeg ervaringen in dit topic, maar hoor graag wat recente meningen :)
In mijn ervaring is de dekking en de snelheid ongeveer even goed als bij Vodafone, dus prima. Ik haal regelmatig snelheden van 5+ Mbps in de praktijk. Alleen in bepaalde buurten in Amsterdam (klein deel van de stad) is het heel langzaam (ca. 0.15 Mbps), maar op precies dezelfde plaatsen is het ook langzaam met Vodafone (ik heb het getest). Dit was trouwens niet zo in 2012. Verder overal uitstekende verbinding, o.a. in Den Haag, Leiden, en het Gooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Cerberus_tm schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 00:54:
[...]

In mijn ervaring is de dekking en de snelheid ongeveer even goed als bij Vodafone, dus prima. Ik haal regelmatig snelheden van 5+ Mbps in de praktijk. Alleen in bepaalde buurten in Amsterdam (klein deel van de stad) is het heel langzaam (ca. 0.15 Mbps), maar op precies dezelfde plaatsen is het ook langzaam met Vodafone (ik heb het getest). Dit was trouwens niet zo in 2012. Verder overal uitstekende verbinding, o.a. in Den Haag, Leiden, en het Gooi.
Goed om te horen :) Op wat voor vlakken zou ik moeten merken t.o.v. Vodafone dat het een 'budget' provider is? Sowieso dat ze geen iPhone 5/S4/One toestellen aanbieden, maar dat vind ik een voordeel. Hoe zit het met de klantenservice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Nu online
Telefonisch lees ik wel eens slechte ervaringen over de klantenservice, email weet ik niet. Via Facebook en Twitter reageren ze snel. Ik heb maandag via Twitter gevraagd of ik een SIM kaart waar ik een micro SIM uit kon drukken, dinsdag lag 'ie al bij me in de brievenbus! Zonder kosten, omdat ik bij mijn abo een SIM had gekregen zonder 'uitdrukoptie'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Cerberus_tm schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:32:
Een correctie op dit verhaal: bij verhoging of verlaging van de bundel vervalt de korting op het abonnement en dient de volledige tarief betaald te worden. Bron: emailconversatie met HollandsNieuwe. Wellicht handig om op te nemen in de startpost, aangezien dit "handige/voordelige" optie van het altijd kunnen wijzigen van je bundel een stuk minder interessant maakt.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wcduck schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 18:50:
[...]

Een correctie op dit verhaal: bij verhoging of verlaging van de bundel vervalt de korting op het abonnement en dient de volledige tarief betaald te worden. Bron: emailconversatie met HollandsNieuwe. Wellicht handig om op te nemen in de startpost, aangezien dit "handige/voordelige" optie van het altijd kunnen wijzigen van je bundel een stuk minder interessant maakt.
Kun je misschien een precies citaat geven plus context? Wat jij zegt is namelijk tegengesteld aan wat ik elders heb gelezen, en ook aan wat Mijn Hollands Nieuwe zegt (zie onder). Alleen de korting op de aparte Internetbundel van 500 MB vervalt als je die opzegt of naar een van de twee internetloze bundels gaat. Dit screenshot heb ik een paar weken geleden gemaakt. Denk je dat ze in de tussentijd iets veranderd hebben voor nieuwe abonnees tegenover oude abonnees?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/5056292/HN_wijzigen1.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Cerberus_tm op 04-07-2013 04:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yinx84 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 08:31:
[...]
Goed om te horen :) Op wat voor vlakken zou ik moeten merken t.o.v. Vodafone dat het een 'budget' provider is? Sowieso dat ze geen iPhone 5/S4/One toestellen aanbieden, maar dat vind ik een voordeel. Hoe zit het met de klantenservice?
musicfreak schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 09:45:
Telefonisch lees ik wel eens slechte ervaringen over de klantenservice, email weet ik niet. Via Facebook en Twitter reageren ze snel. Ik heb maandag via Twitter gevraagd of ik een SIM kaart waar ik een micro SIM uit kon drukken, dinsdag lag 'ie al bij me in de brievenbus! Zonder kosten, omdat ik bij mijn abo een SIM had gekregen zonder 'uitdrukoptie'.
Ik heb zelf eigenlijk geen verschil gemerkt ten opzichte van T-Mobile, mijn vorige provider: de klantenservice van een telefoonbedrijf is altijd slecht, dus tja. De wachttijden waren niet extreem lang voor zover ik me de laatste keer nog herinner, misschien 10 minuten. De website werkt prima, en zit beter in elkaar dan die van T-Mobile. Ik kan me zo voorstellen dat Vodafone voorrang krijgt wanneer 4G zich eenmaal uitrolt, of bij een groot incident, maar in het algemeen merk ik eigenlijk geen verschil.

Het hoofddoel van HN is voor Vodafone prijsdifferentiatie: laten de mensen die iets beter zoeken en die niet om de merknaam "Vodafone" geven maar wat minder betalen, want anders gaan ze toch naar een goedkopere concurrent; en de rijkere/luie mensen vang je met het hoofdmerk, omdat die niet bereid zijn te zoeken naar een B-naam. Merk op dat Vodafone bepaald niet van de daken schreeuwt dat HN hun dochter is, ondanks dat ze flink investeren in reclame voor HN; waarom zeggen ze niet dat HN hun dochter is? Dat zou immers het imago van HN verbeteren? Nee, ze doen dat niet, omdat ze immers niet willen dat er mensen van de ene doelgroep naar de andere overlopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Cerberus_tm op 04-07-2013 04:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Cerberus_tm schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 04:13:
[...]

Kun je misschien een precies citaat geven plus context? Wat jij zegt is namelijk tegengesteld aan wat ik elders heb gelezen, en ook aan wat Mijn Hollands Nieuwe zegt (zie onder). Alleen de korting op de aparte Internetbundel van 500 MB vervalt als je die opzegt of naar een van de twee internetloze bundels gaat. Dit screenshot heb ik een paar weken geleden gemaakt. Denk je dat ze in de tussentijd iets veranderd hebben voor nieuwe abonnees tegenover oude abonnees?

[afbeelding]
In het screenshot staat toch hetzelfde als ik heb aangegeven: kortingen op bundels (dus ook de standaard bundel) kan vervallen bij het wijzigen van een abonnement.

De mail-conversatie. Mijn mail:

Geachte lezer,ik ben van plan om binnenkort een tweetal HollandsNieuwe abonnementen af te sluiten. Ik ben nog niet zeker over de bundels die ik daarbij zal kiezen. Op de website vermelden jullie dat het aanpassen van de bundel naar boven of naar beneden geen probleem is. Ik vroeg mij af of de korting die momenteel gegeven wordt op de bundels nog steeds in stand blijft. Als voorbeeld: ik neem nu het 550 pakket voor 14 euro per maand. Als ik na een maand de bundel wil verlagen naar 275, betaal ik dan 8 euro? Daarnaast vraag ik mij af of het opgespaarde tegoed bij een bundel-aanpassing behouden blijft.Met vriendelijke groeten,WCDuck

Antwoord:
Beste wcduck,
Indien de bundel tijdens de contractperiode wordt gewijzigd dan komen de actiekortingen te vervallen. Je betaald dan de reguliere abonnementskosten. De eenheden uit de normale bundel kunnen maximaal drie maanden worden meegenomen, de overgebleven mbs uit de databundel komen na een maand te vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wcduck schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 13:21:
[...]

In het screenshot staat toch hetzelfde als ik heb aangegeven: kortingen op bundels (dus ook de standaard bundel) kan vervallen bij het wijzigen van een abonnement.

De mail-conversatie. Mijn mail:

Geachte lezer,ik ben van plan om binnenkort een tweetal HollandsNieuwe abonnementen af te sluiten. Ik ben nog niet zeker over de bundels die ik daarbij zal kiezen. Op de website vermelden jullie dat het aanpassen van de bundel naar boven of naar beneden geen probleem is. Ik vroeg mij af of de korting die momenteel gegeven wordt op de bundels nog steeds in stand blijft. Als voorbeeld: ik neem nu het 550 pakket voor 14 euro per maand. Als ik na een maand de bundel wil verlagen naar 275, betaal ik dan 8 euro? Daarnaast vraag ik mij af of het opgespaarde tegoed bij een bundel-aanpassing behouden blijft.Met vriendelijke groeten,WCDuck

Antwoord:
Beste wcduck,
Indien de bundel tijdens de contractperiode wordt gewijzigd dan komen de actiekortingen te vervallen. Je betaald dan de reguliere abonnementskosten. De eenheden uit de normale bundel kunnen maximaal drie maanden worden meegenomen, de overgebleven mbs uit de databundel komen na een maand te vervallen.
Dat is inderdaad wel heel erg vreemd. Het is direct in strijd met mijn screenshot, waar staat:
Bij wijziging naar een ander voorafvoordeel-abonnement blijft de 50 % korting geldig.
Dat is specifieker dan wat erboven staat over het vervallen van korting; zoals ik al zei gaat dat waarschijnlijk over de korting op de Internetbundel, die vervalt als je hem opzegt (dus niet over de voorafvoordeelbundels). Mogelijkerwijs zijn er verschillende soorten andere kortingen die je op de normale bundel kunt krijgen? Is de korting die jij voor ogen hebt ook procentueel, net zoals de mijne? Ik ga er zelf van uit dat de website beter geïnformeerd is dan iemand van de klantenservice, maar het is inderdaad bijzonder inconsequent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Cerberus_tm schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 15:35:
[...]

Dat is inderdaad wel heel erg vreemd. Het is direct in strijd met mijn screenshot, waar staat:

[...]

Dat is specifieker dan wat erboven staat over het vervallen van korting; zoals ik al zei gaat dat waarschijnlijk over de korting op de Internetbundel, die vervalt als je hem opzegt (dus niet over de voorafvoordeelbundels). Mogelijkerwijs zijn er verschillende soorten andere kortingen die je op de normale bundel kunt krijgen? Is de korting die jij voor ogen hebt ook procentueel, net zoals de mijne? Ik ga er zelf van uit dat de website beter geïnformeerd is dan iemand van de klantenservice, maar het is inderdaad bijzonder inconsequent.
Al heb je bv een 275 abo en je gaat naar een 550 toe dan vervalt je korting die op de 275 abo zat.
en je betaald de gewone prijs van het 550 abonnement.

Stel je neemt bij het afsluiten van een abonnement een 500 mb internetbundel en na 3 maanden zeg je je internet bundel op. Een maand later kan je de internetbundel weer erbij nemen maar dan voor de standaard prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Tegenwoordig zitten er bij mijn weten geen procentuele kortingen meer op de abonnementen. Nu gaat er standaard een x aantal euro's korting vanaf. Deze korting zal dan waarschijnlijk vervallen. Ik denk dat jij hooguit nog geluk hebt dat je een oud abonnement hebt, waarbij dit nog wel mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Cerberus_tm schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 04:26:
[...]

[...]

Het hoofddoel van HN is voor Vodafone prijsdifferentiatie: laten de mensen die iets beter zoeken en die niet om de merknaam "Vodafone" geven maar wat minder betalen, want anders gaan ze toch naar een goedkopere concurrent; en de rijkere/luie mensen vang je met het hoofdmerk, omdat die niet bereid zijn te zoeken naar een B-naam. Merk op dat Vodafone bepaald niet van de daken schreeuwt dat HN hun dochter is, ondanks dat ze flink investeren in reclame voor HN; waarom zeggen ze niet dat HN hun dochter is? Dat zou immers het imago van HN verbeteren? Nee, ze doen dat niet, omdat ze immers niet willen dat er mensen van de ene doelgroep naar de andere overlopen.
Klinkt zeer aannemelijk.

Wat ik ook niet snap is dat je bundel SMS, belminuten en MB´s combineert. Stel dat ik de bundel neem van 275 ´credits´ en 500 MB extra... maakt mijn internet verbruik dan eerst die 500 MB op, of snoept hij dat direct van mijn 275 belminuten af? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:50
Ik denk dat hij eerst die 500mb afsnoept, anders is het wel heel erg belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
yinx84 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 18:37:
[...]
Wat ik ook niet snap is dat je bundel SMS, belminuten en MB´s combineert. Stel dat ik de bundel neem van 275 ´credits´ en 500 MB extra... maakt mijn internet verbruik dan eerst die 500 MB op, of snoept hij dat direct van mijn 275 belminuten af? :?
Kom op tweaker, staat in de top 10 HN faq: Hoe wordt mijn verbruik verrekend? ;)
yinx84 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 08:31:
[...]Op wat voor vlakken zou ik moeten merken t.o.v. Vodafone dat het een 'budget' provider is?
Andere verschillen zijn dat er niet van hetzelfde APN gebruik gemaakt wordt, kwaliteit daarvan zou minder kunnen zijn al heb ik daar nog niets van gemerkt. Verder hebben ze zelf geen smtp server die je kan gebruiken, dus als je die een nodig hebt moet je dat op een andere manier regelen.

[ Voor 32% gewijzigd door troftnom op 04-07-2013 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wcduck schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 16:42:
Tegenwoordig zitten er bij mijn weten geen procentuele kortingen meer op de abonnementen. Nu gaat er standaard een x aantal euro's korting vanaf. Deze korting zal dan waarschijnlijk vervallen. Ik denk dat jij hooguit nog geluk hebt dat je een oud abonnement hebt, waarbij dit nog wel mogelijk is.
Dat zou inderdaad het bericht van de klantenservice kunnen verklaren.
yinx84 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 18:37:
[...]

Klinkt zeer aannemelijk.

Dat gaat eerst van de Internetbundel af, dan van je oudste tegoed (2 maanden geleden), dan je op één na oudste tegoed, en als laatste van je nieuwste bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
troftnom schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 20:35:

Andere verschillen zijn dat er niet van hetzelfde APN gebruik gemaakt wordt, kwaliteit daarvan zou minder kunnen zijn al heb ik daar nog niets van gemerkt. Verder hebben ze zelf geen smtp server die je kan gebruiken, dus als je die een nodig hebt moet je dat op een andere manier regelen.
Hmm waar zou je zo'n smtp-server voor nodig kunnen hebben? Voor bepaalde soorten e-mail of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Nu online
Dat zou je nodig kunnen hebben voor het versturen van mail via het mailadres van je internetprovider thuis, bij sommige providers kan je hun SMTP server niet gebruiken als je via een andere provider verbinding hebt, ook niet met gebruikersnaam/wachtwoord. Maar goed, dit speelt niet bij veel mensen. Als je een eigen domein hebt dan kan je doorgaans de SMTP server van je webhosting bedrijf gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hollandse Nieuwe Sinds een jaar abonnement bijna niet kunnen bellen nog internetten. Ik wel betalen maar zij niet leveren. Na een jaar mailen en bellen "ja bij u is geen bereik" wilt nog twee maanden abonnement betalen en de telefoon dan mag u over .....chantage en oplichting 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:45
Ik zie dat HN mobiel internet afrond per 'sessie' van 100kb. Maar wat is een sessie? ;) Als ik even het huis uitloop en hij schakelt over naar mobiel internet en twee tellen later terug het huis in met Wifi, is dat dan een sessie? Want dan kan die 275mb er snel doorheen gaan...

Zit nu trouwens bij Simyo voor 6,99 per maand 300 minuten/sms, maar heb sinds kort weer een degelijke smartphone dus mobiel internet is weer interessant aan het worden ;) Echter alleen maar een kleine bundel nodig, want thuis, op school en soms in bus/trein heb ik al standaard wifi... Simyo is 8 euro voor een jaarabo 100 minuten/sms en 200 mb. HN 8/9 euro voor 275 mb/sms/min.

Amper twee jaar geleden had ik nog een 'onbeperkt internet Xtrasnel' bundel van Hi voor 2,50 per maand zolang je abbo loopt :P Maar voor de rest was Hi stervensduur dus uiteindelijk overgestapt. Maar dan merk je nu wel inderdaad dat mobiel internet gewoon het melkkoe product van de providers is geworden. 200 MB voor 5 euro tegenover 2,50 onbeperkt vroeger.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jassy schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 18:25:
[...]

[afbeelding]

Is dit inclusief nummerbehoud ? Anders is het niet echt verlengen. Verder ben je een dag onbereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
@Deezerz, een sessie is als hij met mobiel internet vebindt en er gebruik van maakt en dat is vaak wel het geval.

Kennis van mijn ma had HN, maar ze is er vanaf gestapt want voor elke push bericht die ze kreeg (ongeveer 1 a 2 kb aan data) werd dat afgerekend als 100kb, dus alleen voor haar push berichten was dat gemiddeld 3 a 4mb per dag armer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Cerberus_tm schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 06:31:
[...]

Dat gaat eerst van de Internetbundel af, dan van je oudste tegoed (2 maanden geleden), dan je op één na oudste tegoed, en als laatste van je nieuwste bundel.
De letterlijke tekst:
Indien je een extra data of sms bundel hebt, zal je dataverbruik of sms verbruik eerst uit deze extra bundel worden verrekend. Hierna zal het verbruik worden verrekend uit het resterend tegoed van de voorgaande maanden. Ten slotte wordt je verbruik verrekend uit je laatst opgewaardeerde bundel.
Maar liever zou ik hebben dat ze het eerst uit de resterende databundel van vorige maanden wordt gehaald.Internet in het buitenland gaat wel rechtstreeks uit je belbundel lees ik net, de databundel is niet geldig in het buitenland.

[ Voor 7% gewijzigd door Mr_gadget op 06-07-2013 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 19:12:
Hollandse Nieuwe Sinds een jaar abonnement bijna niet kunnen bellen nog internetten. Ik wel betalen maar zij niet leveren. Na een jaar mailen en bellen "ja bij u is geen bereik" wilt nog twee maanden abonnement betalen en de telefoon dan mag u over .....chantage en oplichting 8)7
Dat zijn grote woorden... Heb je ook geen bereik als je je HN sim in een andere telefoon stopt? En wat gebeurt er als je een andere HN of Vodafone SIM in je toestel stopt? Wellicht kan je je klacht eens via Facebook of Twitter aan ze voorleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

Ik zit met een issue en hoop dat jullie me daarmee kunnen helpen.
De afgelopen dagen heb ik lekker van het mooie weer genoten in het park, maar wilde ook de Tour de France volgen op m'n iphone (4). De NOS heeft een mooie app en website waarop ze dit streamen, dus ik dacht 'geen probleem'. Nu doet het volgende zich voor: zodra ik de stream probeer te kijken, zowel via de NOS app als via de mobiele website, dan lukt dit niet. Het circeltje blijft draaien in de app, en via de website krijg ik een permission denied. MAAR, als ik via een VPN connect (met een Nederlandse IP) kan ik gewoon prima deze streams bekijken. Het is dus geen issue qua bereik.

Dit heb ik ook getest op m'n vriendin's Iphone (3gs) met HN, en ook hier lukt het niet. Bij een vriend van me met Vodafone werkt het prima (zonder VPN).

Nu heb ik bekeken achter welke IP ik zat zonder de VPN, en dat was ook gewoon een Nederlandse IP. Zou het kunnen dat HN deze streams blocked? (lijkt mij niet). Heeft iemand met succes via 3G de Tour de France streams van de NOS kunnen bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mizgala28 schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 13:06:
@Deezerz, een sessie is als hij met mobiel internet vebindt en er gebruik van maakt en dat is vaak wel het geval.

Kennis van mijn ma had HN, maar ze is er vanaf gestapt want voor elke push bericht die ze kreeg (ongeveer 1 a 2 kb aan data) werd dat afgerekend als 100kb, dus alleen voor haar push berichten was dat gemiddeld 3 a 4mb per dag armer.
Ik weet niet wat voor telefoon die persoon had, maar op normale (Android-) telefoons is de afronding geen probleem, scheelt bij mij misschien 10 MB t.o.v. wat Android zelf rapporteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr_gadget schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 13:09:
[...]

De letterlijke tekst:

[...]

Maar liever zou ik hebben dat ze het eerst uit de resterende databundel van vorige maanden wordt gehaald.Internet in het buitenland gaat wel rechtstreeks uit je belbundel lees ik net, de databundel is niet geldig in het buitenland.
Maar je hebt nooit een "databundel van vorige maanden", omdat de databundel van 500 MB alleen in de huidige maand geldig is: aan het einde van elke maand vervalt hij en krijg je een nieuwe bundel van 500 MB, ongeacht je datagebruik van de vorige maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dialmformark schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 22:32:
Ik zit met een issue en hoop dat jullie me daarmee kunnen helpen.
De afgelopen dagen heb ik lekker van het mooie weer genoten in het park, maar wilde ook de Tour de France volgen op m'n iphone (4). De NOS heeft een mooie app en website waarop ze dit streamen, dus ik dacht 'geen probleem'. Nu doet het volgende zich voor: zodra ik de stream probeer te kijken, zowel via de NOS app als via de mobiele website, dan lukt dit niet. Het circeltje blijft draaien in de app, en via de website krijg ik een permission denied. MAAR, als ik via een VPN connect (met een Nederlandse IP) kan ik gewoon prima deze streams bekijken. Het is dus geen issue qua bereik.

Dit heb ik ook getest op m'n vriendin's Iphone (3gs) met HN, en ook hier lukt het niet. Bij een vriend van me met Vodafone werkt het prima (zonder VPN).

Nu heb ik bekeken achter welke IP ik zat zonder de VPN, en dat was ook gewoon een Nederlandse IP. Zou het kunnen dat HN deze streams blocked? (lijkt mij niet). Heeft iemand met succes via 3G de Tour de France streams van de NOS kunnen bekijken?
Ik heb het een aantal keer geprobeerd, en soms krijg ik iets met "access denied" in een zwarte rechthoek, soms begint hij met laden maar speelt de video niet af (ronddraaiende cirkel om het NOS logo), en een paar keer heeft hij de video daadwerkelijk afgespeeld—dat wil zeggen, alleen de eerste paar seconden, daarna moest hij weer uitgebreid bufferen, omdat mijn mobiele Internet hier heel langzaam is.

Via een VPN in Duitsland deed hij het ook meestal niet, soms wel; het enige verschil was dat ik nooit dat "access denied" dingetje zag. Heel vreemd allemaal. Ik het gewoon het eerste het beste filmpje bekeken van de NOS website onder het video-materiaal betreffende de Tour de France. Via Wifi doet hij het (bijna?) altijd. Misschien dat de NOS soms HN blokt om de een of andere reden? Maar niet altijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Cerberus_tm schreef op zondag 07 juli 2013 @ 03:29:
[...]

Ik weet niet wat voor telefoon die persoon had, maar op normale (Android-) telefoons is de afronding geen probleem, scheelt bij mij misschien 10 MB t.o.v. wat Android zelf rapporteert.
Samsung Galaxy S4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vreemd...tja, misschien was het iets anders? Ik weet alleen dat het voor de mensen in deze thread inclusief mijzelf geen issue is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
Beste Tweakers,

Mijn 2 jarig Vodafone contract loopt op 15 augustus van dit jaar af. Nu wil ik dus een contract voor 12 maanden aangaan bij HN, met nummerbehoud. Nu lees ik op de site van HN het volgende:

"Welke datum kan ik invullen bij de gewenste ingangsdatum voor nummerbehoud?
Je kunt aangeven op welke datum jij je nummer wilt laten overzetten. Valt deze datum in het weekend, dan kiezen wij een datum rondom de gewenste datum.

LET OP: kijk goed naar de looptijd van je contract bij je huidige aanbieder (meestal 1 of twee jaar na het afsluiten van je contract). Wanneer de door jouw gewenste datum voor nummerbehoud nog binnen een lopend contract valt, dan zal je huidige aanbieder in de meeste gevallen niet meewerken aan nummerbehoud of een datum aangeven verder in de toekomst. In de meeste gevallen kan je nummerbehoud aanvragen 2 maanden voor de einddatum van je contract."

Nu vraag ik mij dus af welke datum ik moet kiezen voor ingang van nummerbehoud? Ik wil geen dubbel contractkosten hebben. Moet het nummber dan ingaan per 16 augustus ofzo? Betaal ik dan dus pas vanaf 16 augustus HN? Of kan ik al eerder overstappen naar HN zonder nog de rest van mijn contract bij Vodafone te hoeven uitzitten (neem aan dat dat niet mogelijk is en dat je dan dus dubbel betaald)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:31

sjaool

Every life should have 9 cats

Mijn contract bij t-mobile liep op 4 juli af en op die dag heb ik ook het contract bij Hollands Nieuwe laten ingaan. Nummerbehoud is zonder problemen verlopen.

Ik wilde het eigenlijk op 1 juli laten ingaan maar ik was mijn 1 maand opzegtermijn vergeten.
Hollands Nieuwe heeft toen automatisch de overgang op de eerst mogelijke dag laten ingaan.

Contract zul je denk ik wel uit moeten zitten (ook al is Hollands Nieuwe een dochteronderneming van Vodafone)..

[ Voor 29% gewijzigd door sjaool op 07-07-2013 17:07 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
Als ik het goed heb begrepen betekent 1 maand opzegtermijn dat ik meer dan een maand voor het einde van mijn contract een overstap moet regelen? Dus als mijn einddatum 15 augustus is, heb ik nog circa een week om over te stappen om dan gelijk na de einddatum met een nieuwe provider verder te kunnen?

En als de einddatum van mijn contract 15 augustus is, betekent dit dan dat ik op 15 augustus nog bij Vodafone zit, of is de 14e de laatste dag? Als ik naar mijn factuur kijk, zie ik dat deze elke maand loopt van de 15e t/m de 14e. Dus de 14e zal wel de laatste dag zijn.

[ Voor 83% gewijzigd door Cooperator op 07-07-2013 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Eind augustus ga ik 2 weken op vakantie en wil ik gebruik gaan maken van de internetbundel. 8)
Maar wanneer moet ik die nu precies aanzetten en wanneer uit.

Als ik hem bijv begin augustus aanzet en 31 augustus weer uit, gaat het dan goed en hoef ik die internetbundel maar voor die ene maand betalen?? d:)b

Wie legt mij aub even precies uit hoe dit werkt?? :?
Alvast bedankt!! _/-\o_

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

Vergeet niet dat je internet bundel alleen in NL actief is, dus indien je op vakantie in het buitenland gaat heb je niks aan je internetbundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
I know, maar ik blijf in Nederland….

Maar is er iemand die weet hoe dat nu werkt met die internetbundels?
Wanneer moet je die nu aan en wanneer uitzetten, zodat ik maximaal 1 maand betaal voor de bundel???

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
funske schreef op maandag 08 juli 2013 @ 13:50:
I know, maar ik blijf in Nederland….

Maar is er iemand die weet hoe dat nu werkt met die internetbundels?
Wanneer moet je die nu aan en wanneer uitzetten, zodat ik maximaal 1 maand betaal voor de bundel???
Je moet ff uitzoeken of de bundel gelijk in gaat of pas de volgende 'maand'. Ik geloof dat laatste. Verder zijn het begin en eind van de 'maanden' van verschillende abonnees verschillend. Mijn maanden lopen van de 9e tot de 8e van de volgende ;) Als je gedurende de maand je internetbundel uit zet, maak je je huidige bundel op en krijg je volgende maand geen nieuwe meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
KC Boutiette schreef op maandag 08 juli 2013 @ 15:07:
Je moet ff uitzoeken of de bundel gelijk in gaat of pas de volgende 'maand'. Ik geloof dat laatste.
Dit is juist wat ik graag precies wil weten!!
Verder zijn het begin en eind van de 'maanden' van verschillende abonnees verschillend. Mijn maanden lopen van de 9e tot de 8e van de volgende ;) Als je gedurende de maand je internetbundel uit zet, maak je je huidige bundel op en krijg je volgende maand geen nieuwe meer.
Mijn maanden beginnen precies op de eerste van de maand en eindigen op de laatste dag in de maand.

Dus als ik jou goed begrijp zou ik nu het abonnement aan moeten zetten en dan eind augustus weer uitzetten?

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:31

sjaool

Every life should have 9 cats

Cooperator schreef op zondag 07 juli 2013 @ 17:08:
Als ik het goed heb begrepen betekent 1 maand opzegtermijn dat ik meer dan een maand voor het einde van mijn contract een overstap moet regelen? Dus als mijn einddatum 15 augustus is, heb ik nog circa een week om over te stappen om dan gelijk na de einddatum met een nieuwe provider verder te kunnen?

En als de einddatum van mijn contract 15 augustus is, betekent dit dan dat ik op 15 augustus nog bij Vodafone zit, of is de 14e de laatste dag? Als ik naar mijn factuur kijk, zie ik dat deze elke maand loopt van de 15e t/m de 14e. Dus de 14e zal wel de laatste dag zijn.
Mijn contract bij T-mobile eindigde op 4 juli en ik zat op 4 juli ook meteen bij Hollands Nieuwe.
Het sloot bijna naadloos op elkaar aan, het kan alleen voor komen dat je even een paar uur zonder zit.
Dit hoeft echter niet want je kunt de SIM bij Hollands Nieuwe ook eerder activeren met het tijdelijke nummer dat je van Hollands Nieuwe krijgt maar hier kunnen extra kosten uit voort komen.
Ik heb de Hollands Nieuwe sim pas geplaatst toen ik geen netwerk meer had van T-mobile en alles werkte direct goed.

Alleen internet moest ik even goed instellen want dit werkt niet direct.
Iets met data.dataxs.mobi en default aangezien de standaard instellingen niet werken. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
funske schreef op maandag 08 juli 2013 @ 17:00:
[...]

[...]

Mijn maanden beginnen precies op de eerste van de maand en eindigen op de laatste dag in de maand.

Dus als ik jou goed begrijp zou ik nu het abonnement aan moeten zetten en dan eind augustus weer uitzetten?
Bij mij loopt de databundel volgens Mijn HN niet gelijk met de normale bundel qua dag van ingang. Dus ik denk niet dat je van tevoren kunt voorspellen wanneer die ingaat op basis van dat feit alleen. Ik zou misschien de klantenservice bellen, maar misschien zeggen die ook maar wat. (Wat ik zelf zou doen is de bundel activeren half augustus en kijken wat er gebeurt, dan opzeggen zodra je weer thuiskomt. Een beetje een gok, natuurlijk; maar ja, in geval van nood kun je altijd gewone MBs bijkopen tegen 3.5 cent per stuk, dus geen ramp.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik zie bij mij ook dat mijn internet bundel een andere eind datum heeft als mijn abonnement, en dat is vreemd want ze zijn beide tegelijk ingegaan. Ik zit net tegen mijn limiet aan (even wat apps van mijn ipad geinstalleerd) maar nu zie ik dat ik nog 3 weken te gaan heb (terwijl volgende week mijn nieuwe beldbundels in gaan) grrrr....

Verder ben ik op zoek naar mijn historisch dataverbruik, is dat ergens terug te zoeken?

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

funske schreef op maandag 08 juli 2013 @ 17:00:
[...]

Waarom bel/twitter/facebook je HN zelf dan niet even als je het zo "graag precies" wilt weten? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
dialmformark schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 13:08:
[...]

Waarom bel/twitter/facebook je HN zelf dan niet even als je het zo "graag precies" wilt weten? :O
Tja, duh :O , daar ben ik al 3 dagen mee bezig per email. Maar dan krijg ik een antwoord dat ze mijn nummer niet hebben……. 8)7 |:(
Net alsof ze dan de vraag niet kunnen beantwoorden.

Dus dat schiet niet echt op. Vandaar dat ik het hier probeer, maar ook hier schiet het niet echt op. O-)

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

funske schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 14:30:
[...]

Tja, duh :O , daar ben ik al 3 dagen mee bezig per email. Maar dan krijg ik een antwoord dat ze mijn nummer niet hebben……. 8)7 |:(
Net alsof ze dan de vraag niet kunnen beantwoorden.

Dus dat schiet niet echt op. Vandaar dat ik het hier probeer, maar ook hier schiet het niet echt op. O-)
Dan bel je ze ipv mailen, vrij simpel toch? als je niks anders onderneemt schiet het inderdaad niet op. /3

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind het logisch en prima dat Funske hier informeert, al kunnen we hem helaas geen duidelijk antwoord geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Nu online
Wat ik zo merk en hoor is dat reacties op email lang op zich laten wachten. Ik zou kiezen voor Twitter of Facebook om met HN in contact te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Inmiddels heb ik antwoord van HN.
Uitgangspunt is de datum wanneer je nieuwe bundel ingaat
ik moet de bundel aanzetten in de maand vóór deze datum voordat je hem wil gaan gebruiken.
Mijn bundeldatum is 2 augustus en ik wil de bundel eind augustus in Nederland gebruiken. Dan moet ik hem dus vóór 2 augustus aanzetten en vóór 2 september weer uitzetten.
Dan hoeft ik maar 1 maand de bundel te betalen.
Iedereen bedankt voor het meedenken. Ook de mensen met hun heel duidelijke adviezen……..

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Nu online
Na de discussie over de stardatum van bel- en internettegoed te hebben gevolgd dacht ik te weten hoe het zat, het is mogelijk dat beide bundels op een verschillende dag ingaan. Dat leek ook te kloppen met wat ik op Mijn hollandsnieuwe zie:

Resterend tegoed
Resterend tegoed € 19,10
Dit zijn:
501 minuten, SMSjes of MB
Let op! Van het resterende tegoed is
€ 10,50 geldig tot 10 oktober
€ 8,60 geldig tot 10 september

Resterende MB's in deze periode 497 mb
Let op! Van de resterende bundel zijn
497 mb geldig tot 20 augustus 2013

Echter nu kreeg ik vandaag (de 10e, de dag dat ik weer beltegoed erbij krijg) de volgende SMS:
Je beltegoed voor deze periode is weer bijgeschreven. Je internetbundel is weer aangevuld.

Dat laatste klopt ook als ik in Mijn hn kijk, de internbundel was weer 500 Mb (door wat gebruik 497). Gisteren was hij nog iets van 268. Maar waar komt die geldig tot 20 augustus dan vandaan? Iemand die het snapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mei in China geweest. Anders dan de website van HN stelt: vergeet het maar. Dat is behoorlijk irritant aangezien familie er wel vanuit gaat je te kunnen bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 12:12:
In mei in China geweest. Anders dan de website van HN stelt: vergeet het maar. Dat is behoorlijk irritant aangezien familie er wel vanuit gaat je te kunnen bereiken.
Best belabberd inderdaad, heb hetzelfde probleem gehad.
In de tarievenlijst staat China wel tussen de landen waar je naar toe kunt bellen, maar niet tussen de landen van waaruit je kunt bellen. Daar was ik op voorhand echter niet van op de hoogte. De klantenservice maakte het voor mij alleen maar erger door te zeggen dat het wel moest werken en suggesties te geven voor providers waarmee ik verbinding zou moeten kunnen maken. Wat dus niet ging.

Er zijn trouwens wel meer delen van de bewoonde wereld waar je met hollandsnieuwe niet terecht kunt zoals Argentinie en Wit-Rusland. Zie ook:
Afbeeldingslocatie: http://s18.postimg.org/7w1z2rmqt/HN_map.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
GrowMyHair schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 12:49:
[...]

Best belabberd inderdaad, heb hetzelfde probleem gehad.
In de tarievenlijst staat China wel tussen de landen waar je naar toe kunt bellen, maar niet tussen de landen van waaruit je kunt bellen. Daar was ik op voorhand echter niet van op de hoogte. De klantenservice maakte het voor mij alleen maar erger door te zeggen dat het wel moest werken en suggesties te geven voor providers waarmee ik verbinding zou moeten kunnen maken. Wat dus niet ging.

Er zijn trouwens wel meer delen van de bewoonde wereld waar je met hollandsnieuwe niet terecht kunt zoals Argentinie en Wit-Rusland. Zie ook:
[afbeelding]
Hey, waar heb je die kaart vandaan? Ik heb bij de hollandsnieuwe klantenservice alleen deze pdf kunnen vinden. Daar staat idd in dat je wel naar China kunt bellen, maar niet in China gebeld kunt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
KC Boutiette schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 13:20:
[...]
Hey, waar heb je die kaart vandaan? Ik heb bij de hollandsnieuwe klantenservice alleen deze pdf kunnen vinden. Daar staat idd in dat je wel naar China kunt bellen, maar niet in China gebeld kunt worden.
Nadat ik erachter kwam dat de service van HN allesbehalve wereldwijd was, heb ik, omdat ik toch af en toe in buitenlanden kom, 15 minuten van mijn leven gebruikt om de landen uit de pdf aan te klikken. Als bijdrage aan dit forum heb ik net een png ervan geupload.
De kaart is trouwens zonder garantie op correctheid en is een paar maanden geleden gemaakt. Als er in de tussentijd iets veranderd is, staat er dus een foutje in.
Pagina: 1 ... 19 ... 64 Laatste

Let op:
Voor Thoorn en dergelijke diensten is dit topic: Sparen/verdienen met je beltegoed: Ervaringen & Discussie