'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Ik geef alleen maar aan waarom ik het met deze stelling eens ben en dat ik het stuk wat GENETX poste erg sterk vindt. Het zijn geen klachten trouwens, meer hoe ik het zie/voel. Het is hier al aangegeven dat er een bepaalde route ingezet is en dat daar verder niets meer aan te doen is. Waarom zou ik me verhaal in LA gaan houden dan?
Twijfel trouwens of je me aan het trollen bent (Smiley enzo). Dit doorverwijzen ed. is namelijk precies wat ik bedoel qua vriendelijkheid
Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.
Ik ben het ook eens dat de 'CES:...' topics nogal als spammig ervaren kunnen worden en door het handig gekozen titel format kun je er zo overheen jumpen. Internetters zijn keizers in tunnelvisie creeeren en de juist informatie van een pagina 'snipen'. De rest is ruis, reclame, irrelevant; 'CES:... topics' incluis.
Ik vind dat toch wel een gemiste kans. Ik vermoedde als wel dat er een contingent tweakers redactie op CES aanwezig was, maar ik mis de buzz die daar omheen zou moeten worden gecreëerd. Het is mooi om te zien dat vertegenwoordigers van nieuws wat ik graag wil lezen, en van de community waar ik graag van deel uit maak (ergo heb gemaakt) daar aanwezig is. Het is een gemiste kan dat er geen speciale CES minisite of eigen vormgegeven thema gedeelte gemaakt is. Maak daily (video) wrap ups. Laat de gezichten zien van de mannen in de frontlinie. En maak in ieder geval een 'Best-of'. Dit is wat ik bedoel met statisch. De frontpage is daarmee een statische opsomming en herkouwing van nieuws en belevingsloos geworden: Een rij met nieuwsitems en reacties daarop.
Haal eens inspiratie van Gamekings, Engadget (CES minisite, Best-of), of - beetje out of reach en scope - TWIT live. De voorbeelden zijn ter inspiratie en om elementen van mijn argumenten te ondersteunen. Gamekings zijn 'gezichten' van de community, de frontlinie van de gamecommunity die daaronder hangt en ze nemen je mee en laten je de atmosfeer snuiven een E3 of Tokio Game Show. (Wetend dat ik niet eens een gamer ben!). Engadget is duidelijk: minisite/thema site en interviews met mensen op de vloer. Dit is slechts een van de voorbeelden van gadgetsites die dit doen. TWIT Live is wall-to-wall live coverage van CES met o.a. opname van veel techshows (aka Video Podcasts) op de vloer. Nu is dat laatste wat out of scope voor t.net, maar de atmosfeer opsnuiven en de tweakers meenemen de vloer op zou toch hebben gekund in beperkte mate (Denk aan Ustream, Skype, etc).
Ik begrijp de mainstream focus, maar de consequentie is een saaie, onuitgesproken allemans techvriend.

De hype rond WikiLeaks wordt ook door Novum en/of ANP gedaan, wat inhoud dat t.net gewoon achter loopt. En dan lees je de berichten op Fok, Nu, het AD, en 'de grootste techsite van Nederland' loopt gewoon achter dan.
In de begin jaren zag je ook gewoon s'avonds nieuws. Volgens de bronnen, lopen er 10 redacteuren en 2 freelancers.. Een nieuwssite op internet moet dus gewoon 24/7 verslaan, en maak er dan een ploegendienst van.
En zoals GENETX het zegt, is gewoon realiteit, en jammer dat T.net dat zelf niet ziet. De berichtgeving van T.net op de FP is gewoon 13 in een dozijn, en voegt eigenlijk geen reet toe, zeker niet omdat het na 18:00 ook vaak stil ligt.
Ik zie liever mensen als Terw_Dan een artikel schrijven op de FP, omdat hij echt veel verstand van zaken heeft, terwijl menig redacteur totaal geen kennis laat zien, ik zie ze anders amper op het forum behalve in GR topics.
Femme zie je eigenlijk ook nog weinig deel uitmaken van de comminity en weinig artikelen schrijven. Hij kon het altijd erg goed brengen, en zijn mening is mij meer waard dan alle redacteuren bij elkaar.
Ey!! Macarena \o/
Omdat dit topic meer heeft dan een titel: het staat in GR én de inhoud ging tot dusverre alleen over de frontpage, terwijl het topic in LA juist alleen over het forum gaat. Ik neem aan dat je je voor kan stellen dat we de onderwerpen graag bij elkaar houden omdat dat makkelijker te inventariseren is?Koenoe schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 02:51:
Hoezo zou het hier niet passen dan? De titel leest toch: "Tweakers.net is niet meer wat het geweest is... "?
Ik geef alleen maar aan waarom ik het met deze stelling eens ben en dat ik het stuk wat GENETX poste erg sterk vindt. Het zijn geen klachten trouwens, meer hoe ik het zie/voel. Het is hier al aangegeven dat er een bepaalde route ingezet is en dat daar verder niets meer aan te doen is. Waarom zou ik me verhaal in LA gaan houden dan?
Twijfel trouwens of je me aan het trollen bent (Smiley enzo). Dit doorverwijzen ed. is namelijk precies wat ik bedoel qua vriendelijkheid
90% van mijn posts bevat smileys. Ik zal niet zeggen dat ik nooit troll (ook ik heb mijn zwakke momenten) maar verwachten dat ik troll omdat ik een smiley post gaat me ook weer wat ver. Het was een smiley, geen huilie (
Overigens lijkt dat doorverwijzen me nou ook niet zo storend? Het is in de eerste plaats te voorkomen door forumomschrijvingen en topics goed door te lezen maar als het een keer fout gaat is een mod nooit te beroerd om even aan te wijzen waar je wel zijn moet, normaal gepaard met een topicmove.
Anyway, als je deze discussie voort wil zetten is het voor beide partijen handiger om dat in LA te doen, of desnoods in een DM als je liever met mij alleen wil praten.
Anoniem: 69767
Dit vind ik wel erg overdreven hoor. Niet iedereen is (meer) geinteresseerd in overclocken, modden en alles.RaZ schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:13:
En zoals GENETX het zegt, is gewoon realiteit, en jammer dat T.net dat zelf niet ziet. De berichtgeving van T.net op de FP is gewoon 13 in een dozijn, en voegt eigenlijk geen reet toe, zeker niet omdat het na 18:00 ook vaak stil ligt.
Hoewel ik de redactie journalistisch gezien prima in elkaar steekt, vind ik qua kennis dat ze er weinig op in gaan. Het is enkel nieuws brengen, ipv het uitlichten en het kritisch aan de tand voelen. Dat gebeurde vroeger dus wel. En was er ook nog nieuws buiten kantoortijden.
Het gaat me dus niet zozeer over een artikel, maar hoe het artikel gebracht wordt.
Ey!! Macarena \o/
Snap ik, maar dat wil toch nog niet zeggen dat ik het hier mijn verhaal niet mag/kan doen? Ik gaf al aan dat ik het met GENETX o.a. eens ben.De stellingen hier (sommige) slaan op Tweakers.net in het algemeen. De artikelen van de FP worden ook besproken op GoT. Moet ik dan voor elk voorbeeld die ik wil aankaarten in het desbetreffende forum gaan posten om het zo netjes te houden? Lijkt me een beetje omslachtig en komt me verhaal niet ten goedeNMe schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:32:
[...]
Omdat dit topic meer heeft dan een titel: het staat in GR én de inhoud ging tot dusverre alleen over de frontpage, terwijl het topic in LA juist alleen over het forum gaat. Ik neem aan dat je je voor kan stellen dat we de onderwerpen graag bij elkaar houden omdat dat makkelijker te inventariseren is?
Maar goed. Met het discussiëren over waar mijn post wel of niet behoort gaan het weer compleet offtopic, dus we laten het hierbij maar weer.
Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.
Anoniem: 27535
De doelgroep is wellicht verbreed, de focus veranderd. Als eenling weeg je misschien wat minder in de gehele schaal. Maar, wat wel nog altijd zeer gewaardeerd wordt is de mening en suggesties van bezoekers. Wat alleen jammer is, is dat ook na meermalen uitnodigen van diverse mensen nog steeds *nooit* een live discussie tot stand is gekomen.
Een topic is leuk, ideeën zijn welkom, maar laten we wel wezen dat een forum zich niet leent voor brainstormsessies en detaildiscussie. Zodra je voorbij een punt komt waar het gaat om slechts een paar aspecten, dan werkt een discussie op een forum alleen maar polariserend, terwijl niemand het zo sterk bedoelt (wederzijds). Het doet mij persoonlijk goed te zien dat mensen gepassioneerd praten over hun ultieme Tweakers.net
Ik gooi het dan maar weer eens op: is een core-groep vanuit de verschillende gebruikersgelederen haalbaar die zo nu en dan onder het genot van een "kop koffie" samenkomt?
Echt waar, dergelijke topics iedere paar maanden verworden op een gegeven moment ook enkel tot het slaken van een zucht dat het weer zover is. Als we als site + community nou echt eens constructief willen verbeteren, dan moeten we een ander medium zoeken dan dit soort topics.
Heb je concreet suggesties - dus niet enkel wat fout is zonder met een constructief idee te komen- en ben je bereid een keer face to face te brainstormen: DM 0-900-Zeef (2 bans per ontnvangen bericht
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 13-01-2011 00:33 ]
Ik schuif dan graag aan. Desnoods voor de rest om te gebruiken als scheldpaalAnoniem: 27535 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 00:27:
Ik gooi het dan maar weer eens op: is een core-groep vanuit de verschillende gebruikersgelederen haalbaar die zo nu en dan onder het genot van een "kop koffie" samenkomt?
Echt waar, dergelijke topics iedere paar maanden verworden op een gegeven moment ook enkel tot het slaken van een zucht dat het weer zover is. Als we als site + community nou echt eens constructief willen verbeteren, dan moeten we een ander medium zoeken dan dit soort topics.
Heb je concreet suggesties - dus niet enkel wat fout is zonder met een constructief idee te komen- en ben je bereid een keer face to face te brainstormen: DM 0-900-Zeef (2 bans per ontnvangen bericht)
ps. Wat beter zou werken is als de bericht-tree ook daadwerkelijk met ajax wordt geüpdatet zodat mensen het zien 'groeien' en mogelijk hun berichten weggooien of aan de juiste tree hangen. Zowel write als read asyncroon. Categoriseer wat nieuwsberichten en hun reacties en gooi er eens wat statistiek overeen en bekijk het eens i'd say. Wat vooral belangrijk is welke 'view' (timestamped) ze lezen, waarop ze reageren en het verschil met de werkelijkheid ondertussen waarin hun reactie verdrinkt.
[ Voor 21% gewijzigd door analog_ op 13-01-2011 17:09 ]
Dat is namelijk wat er bij die IPv6 thread gebeurt is. Meerdere mensen die tegelijkertijd aan reactie aan het typen zijn dat XP wel compatible is.
Dat hou je nu eenmaal niet tegen.
Dat is wat anders dan bv Brein threads waar allerlei figuren de al geplaatste reacties niet doorlezen en simpelweg hun eigen geblaat onderaan toevoegen, terwijl hun argument al tig maar er boven staat.
Maar in beide gevallen zie ik niet wat een ajax editor daar voor verandering in kan brengen
view 0 : geen reactiesmjtdevries schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 17:13:
Moet je het dan zien groeien terwijl je een reactie aan het typen bent?
Dat is namelijk wat er bij die IPv6 thread gebeurt is. Meerdere mensen die tegelijkertijd aan reactie aan het typen zijn dat XP wel compatible is.
Dat hou je nu eenmaal niet tegen.
Dat is wat anders dan bv Brein threads waar allerlei figuren de al geplaatste reacties niet doorlezen en simpelweg hun eigen geblaat onderaan toevoegen, terwijl hun argument al tig maar er boven staat.
Maar in beide gevallen zie ik niet wat een ajax editor daar voor verandering in kan brengen
user1 en 2 halen view 0 op, plaatsen zelfde reactie (vrijwel simultaan)
view 1 : twee dezelfde reacties parallel
user3 en 4 halen view 1 op
view 2 : meer van hetzelfde
Twee mogelijkheden die het verbeteren:
o childless comments verwijderbaar maken (sowieso, waarom zit dat er niet in)
o je view updaten zodat als mensen in dit in de gaten krijgen hun post deleten
Maar ik zit hier jullie werk te doen, jullie worden betaald om ons blij te houden.
[ Voor 3% gewijzigd door analog_ op 13-01-2011 17:28 ]
Als jullie mij er bij willen hebben, stuur maar een DM. Ik woon in A'dam, dus gemakkelijk voor mij om ook langs te komen. In het echt ben ik een minder grote "troll".Wilbert de Vries schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 07:42:
[...]
Ik schuif dan graag aan. Desnoods voor de rest om te gebruiken als scheldpaal, om daarna te kijken hoe we nog beter kunnen doen. Ik heb niet de illusie dat een sessie genoeg is om alles toe te lichten etc, maar we kunnen een eind komen.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 13-01-2011 17:39 ]
Ik geloof dat het idee was dat geïnteresseerden zeef zouden DM'en voor een afspraak.Anoniem: 69767 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 17:37:
[...]
Als jullie mij er bij willen hebben, stuur maar een DM. Ik woon in A'dam, dus gemakkelijk voor mij om ook langs te komen.
NMe schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 17:39:
[...]
Ik geloof dat het idee was dat geïnteresseerden zeef zouden DM'en voor een afspraak.
Vooruit, done =) Hoop dat ik ook uitgekozen wordt.
Klopt. Volgens mij las 2 jaar geleden bv niemand nog Engadget. Sinds Josh daar hoofdredacteur is geworden is die site echt booming onders tweakers met regelmatig exclusives en nieuwtjes na 18u onze tijd.BKJ schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 17:39:
De vraag is of Tweakers.net achteruit is gegaan of dat de kans dat het nieuws dat je leest al een keer eerder hebt gelezen groter is. Vergeet niet dat iedereen altijd overal zijn nieuws ziet: Twitter, Facebook, Google, andere blogs. Dat was 10 jaar geleden wel anders, dan had je Tweakers als 'uniekere' bron omdat het één van de enige was....
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 13-01-2011 17:46 ]
Tja, dat krijg je met tijdzones he
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Lijkt me niet meer dan: part of the deal. Zou van de zotte zijn als we na 18:00 geen politie, ambulance of brandweer zien uitrukken toch?
De optie om langs te komen vind ik echt top. Al zal ik daar echter niet op ingaan.
Ik heb 2 dingen aangekaart: Verder in de materie ingaan, behalve linkjes posten (klinkt rotter dan bedoeld, maar ik zou even niet weten hoe ik het anders moet formuleren, excuses daar voor alvast). Zie bijvoorbeeld het artikel over Firefox met IndexdDB. Enige uitleg zou daarbij niet misstaan denk ik. Men wil een groter publiek, maak dan je artikelen ook toegankelijker. En dan het 24/7 verhaal.
Ik weet overigens ook niet of de readacteuren een 2de account hebben, om op het forum anoniem te kunnen reageren, al zou ik dat wel snappen, gezien iedereen onder een handle/nickname/alias zit. Maar men heeft wel de schijn tegen, gezien ze eigenlijk enkel posten in GR.
En om dit op te dreunen tijdens een meeting op HQ, vind ik net weer een tikkie te ver gaan. Al juig ik het innitiatief wel heel erg toe!!
[ Voor 5% gewijzigd door RaZ op 14-01-2011 00:30 ]
Ey!! Macarena \o/
Voor zover ik weet is dat ook een hele tijd zo geweest. Toen het economisch ineens met de hele wereld wat minder ging in 2009 is dat teruggeschroefd geloof ik. Ik kan Daniel's post erover even niet meer vinden, maar ik zou kunnen zweren dat hij daar recent nog een samenvatting en toekomstvisie over gepost heeft.RaZ schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 00:28:
Of gewoon de arbeidstijd veranderen, zoals ik al eerder voorstelde: ploegendienst. Als je werkt voor een 24/7 media, moet je er ook 24/7 zijn.
24/7 lijkt me niet rendabel voor een technologiesite. Avonddiensten zijn nog tot daar aan toe (maar daar ga ik niet over).RaZ schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 00:28:
Of gewoon de arbeidstijd veranderen, zoals ik al eerder voorstelde: ploegendienst. Als je werkt voor een 24/7 media, moet je er ook 24/7 zijn.
Ik denk zelf dat Tweakers.net juist het sterkste moet zijn op het gebied van Nederlands en Europees nieuws, en niet op het overnemen van buitenlands (lees: Amerikaans) nieuws. Dan kun je beter extra mankracht aannemen om overdag dingen uit te zoeken, na te bellen en zelf verhalen te ontdekken.
De dienstverlening van politie en zorg is 's avonds echt minder dan overdag. 's Avonds kun je in veel gemeenten geen aangifte doen (in ieder geval niet op het kantoor), en 's avonds en 's nachts is het een stuk minder druk in een ziekenhuis.Lijkt me niet meer dan: part of the deal. Zou van de zotte zijn als we na 18:00 geen politie, ambulance of brandweer zien uitrukken toch?
Dat wil niet zeggen dat je bij noodgevallen nergens terecht kunt. Hetzelfde geldt voor Tweakers.net: bij groot nieuws zijn we er, ook 's avonds.
Ben je alleen een goede redacteur als je op het forum actief bent?Ik weet overigens ook niet of de readacteuren een 2de account hebben, om op het forum anoniem te kunnen reageren, al zou ik dat wel snappen, gezien iedereen onder een handle/nickname/alias zit. Maar men heeft wel de schijn tegen, gezien ze eigenlijk enkel posten in GR.
Ik ben helemaal geen stagiair
Nee, maar het is wel makkelijker om te cateren naar wat je community wil als je enigszins begaan bent met wat de community doet. Dat is makkelijker als je weet wat de community doet, en dat is weer makkelijker uit een forum met vrije bewegingsruimte te halen dan uit artikelreacties die binnen een bepaald raamwerk (het artikel) moeten blijven.GWX schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 09:47:
[...]
Ben je alleen een goede redacteur als je op het forum actief bent?
Vergeet niet dat er ook nog zoiets bestaat als (mee)lezenNMe schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 09:52:
[...]
Nee, maar het is wel makkelijker om te cateren naar wat je community wil als je enigszins begaan bent met wat de community doet. Dat is makkelijker als je weet wat de community doet, en dat is weer makkelijker uit een forum met vrije bewegingsruimte te halen dan uit artikelreacties die binnen een bepaald raamwerk (het artikel) moeten blijven.
... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.
Je moest een DM aan Zeef sturen toch?Wolfboy schreef op maandag 17 januari 2011 @ 20:57:
Lijkt mij dat iedereen in dit topic een push heeft gekregen en de rest niet
90710
Tweakers.net is weldegelijk achteruit gegaan.BKJ schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 17:39:
De vraag is of Tweakers.net achteruit is gegaan of dat de kans dat het nieuws dat je leest al een keer eerder hebt gelezen groter is. Vergeet niet dat iedereen altijd overal zijn nieuws ziet: Twitter, Facebook, Google, andere blogs. Dat was 10 jaar geleden wel anders, dan had je Tweakers als 'uniekere' bron omdat het één van de enige was....
Tweakers is de weg van HCC aan het ingaan, in het begin geweldig en uniek maar uiteindelijk is het niet echt bijzonder meer. Als tweakers op deze wijze doorgaat zal er over ca. 5 jaar geen tweakers.net meer zijn, vrees ik.
Het is niet eerlijk om VNU Media overal de schuld van te geven, maar het is vooral na deze overname slechter gegaan met de kwaliteit van de site. Ook de vele reclame "takeovers", sluikreclame in 'nieuws'-berichten doen de site geen goed. Tweakers.net wordt steeds commerciëler, maar vervreemd zich zo ook van de core.
Vroeger las ik veel ZDNet en zag toen dat Tweakers altijd eerder was dan de andere sites, tegenwoordig loopt Tweakers.net enkele uren tot enkele dagen achter Engadget aan.
[ Voor 7% gewijzigd door 90710 op 17-01-2011 21:04 ]
Of de mensen die vroeg wakker wordenWoutF schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 08:53:
Posten in de avonden en vroege ochtenden ben ik zeker voor, maar met 24/7 zou het wel helemaal doorslaan. Voor wie schrijf je dan 's nachts? Een paar users die niet in slaap kunnen komen?
Maargoed... mee eens hoor. Als een freelancer s'avonds niets te doen heeft en wat artikeltjes gaat schrijven kan ik dat alleen maar aanmoedigen. Maar s'nachts nieuws moet zeker geen verplichting zijn.
Al denk ik wel dat er ook genoeg tweakers zijn die overdags gewoon aan 't werk zijn en pas s'avonds het nieuws van die dag gaan lezen. In dat geval heeft s'avonds wat nieuws ook nog effect
zeef in "Tweakers.net is niet meer wat het gewees..."90710 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 21:00:
Het is niet eerlijk om VNU Media overal de schuld van te geven, maar het is vooral na deze overname slechter gegaan met de kwaliteit van de site. Ook de vele reclame "takeovers", sluikreclame in 'nieuws'-berichten doen de site geen goed. Tweakers.net wordt steeds commerciëler, maar vervreemd zich zo ook van de core.
Wat bedoel je daar precies mee? Enkel het nieuws neem ik aan? Er zijn meer reviews dan ooit en de kwaliteit is behoorlijk goed (zie vandaag nog: reviews: WeTab: een tablet met hindernissen ). V&A; Pricewatch etc is ook uitgebreider geworden dan vroeger. Het forum is razendsnel en in veel fora is nog genoeg technische core-kennis aanwezig (zie alle topics over custom roms, customisation en andere tweaks in het Android-forum bv). Zie bv ook nog: Het Grote Android Tablet topic deel 3 waar allerlei tweakers de goedkoopste tablets bespreken en proberen er het meeste uit te krijgen tegen zo'n laag mogelijke prijs - door o.a. andere roms te flashen, cpu's over te clocken, en andere launchers te installeren en toegang tot de officiele market er op te hacken etc.slechter gegaan met de kwaliteit van de site
Ik zou zelf wel nog wat vaker "how to's" ('aan de slag met truecrypt' of 'hoe installeer je een custom rom op een Android-telefoon') en nog meer "vergelijkende reviews" ('een round-up van actuele linux distro's') willen zien: Sprite_TM bv weet altijd goeie dingen te schrijven over hoe je bv encrypted usb-memorysticks kraakt. En qua nieuws nog wat vaker Elektronica en robot-nieuws (de next big thing na smartphones/tablets?) en dan minder zakelijk nieuws.
[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 17-01-2011 21:16 ]
90710
Ook zijn er wel veel pluspunten: zoals de goede community (muv sommige leden), de sterke pricewatch, de huiskamer (weinig fora hebben zulke leuke plekjes) en de leuke nieuwe features. Maar is het genoeg om mensen terug te laten blijven komen? Ik ben bang van niet.
[ Voor 9% gewijzigd door 90710 op 17-01-2011 21:16 ]
Ik weet dat er over nagedacht/gewerkt wordt, maar nogmaals: replies in nieuwstopics niet standaard sorteren op chronologische volgorde zou misschien ook helpen de algehele indruk van de FP te verhogen. En -1s in goeie hoofdreplies helemaal naar onder te verplaatsen zodat de discussie niet vervuild wordt (tenminste ik ben toch altijd geneigd ze uit te klappen).90710 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 21:11:
Ik bedoel het geheel. Reviews die altijd op 8en en 9ens eindigen. De Apple / Linux haat/liefde verhouding. De (sluik) reclame. Sorry maar het hoort ook in deze discussie. En ik snap echt wel wat de noodzaak er van is, maar er moeten toch andere mogelijkheden zijn? Het gedrag van community leden tegenover andere community leden. (Zoals o.a. op tweakblogs) en ja ook de nieuwsberichten.
Ook zijn er wel veel pluspunten: zoals de goede community (muv sommige leden), de sterke pricewatch, de huiskamer (weinig fora hebben zulke leuke plekjes) en de leuke nieuwe features. Maar is het genoeg om mensen terug te laten blijven komen? Ik ben bang van niet.
Het mooiste zou ik nog vinden (heb ik aleens genoemd) als je zeg maar naast de huidige indeling; uitklapbare pijltjes naar rechts krijgt voor op zich interessante sub-discussies die van niveau zijn, maar niet direct meer gerelateerd zijn aan het onderwerp. Het probleem is nu: +1 gerelateerd is aan on-topic en niet aan de inhoud van de post an sich. Een post kan heel informatief zijn zonder dat het meer het onderwerp zelf betreft: bv omdat de reply reageert op iemand die on-topic heeft gereageerd maar off-topic is gegaan over bv een feitelijk onjusite opmerking over Apple die hij bij een voorbeeld noemt. Zo'n informatieve correctieve post moet imho een +1 of hoger aantal punten krijgen dan nu; maar dat kan dus niet (want off-topic is 0 of lager).
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 17-01-2011 21:23 ]
Reclame en redactionele content staan volledig los van elkaar. Er zit geen reclame in nieuwsberichten.90710 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 21:00:
[...]
Ook de vele reclame "takeovers", sluikreclame in 'nieuws'-berichten doen de site geen goed. Tweakers.net wordt steeds commerciëler, maar vervreemd zich zo ook van de core.
Maar ga dan eens na waarom dat zo is. In juli heb ik hier ook al een topic over geopend, waarin voor de zoveelste keer beterschap wordt beloofd. Ondertussen zijn de volgende topics van de afgelopen week (muv. vandaag) nog steeds onbeantwoord:Echt waar, dergelijke topics iedere paar maanden verworden op een gegeven moment ook enkel tot het slaken van een zucht dat het weer zover is.
[Meuktracker] PassMark BurnInTest 6.0 build 1027
Google brengt Android 2.4 in de zomer uit
Alleen patienten?
Omgewisselde ondertitel afbeeldingen?
Telco's overwegen extra kosten voor data-intensieve diensten
Notion Ink begint komende week met uitlevering Adam-tablet
Google: impasse bij ondersteuning videocodecs voor video-tag
Om Wilbert te citeren in het eerder genoemde topic:
In geen van bovenstaande topics is dit het geval. Misschien op de laatste na, maar de auteur heeft zich er blijkbaar dus niet over ingelezen. Het punt wat ik hiermee wil maken is dat reactiesnelheid bij inhoudelijke problemen cruciaal is: een dag later heeft het grote meerderheid van de aanwezige doelgroep het bericht al gelezen en is een correctie weinig meer dan mosterd na de maaltijd.Wat bovendien meespeelt, is dat sommige topics alleen door de auteur kunnen worden beantwoord, simpelweg omdat deze zich heeft ingelezen in de materie of überhaupt meer verstand heeft (of iig geacht wordt te hebben) van dat onderwerp.
Ik heb een beetje een moedeloos gevoel bij deze situatie. Als er op 3 juni aangekondigd wordt dat gebruikers kunnen helpen bij het accuraat houden van de inhoud ben ik één van de eerste die zich aanmeldt. Als ik dan op 17 november, ruim 150 dagen na de initieel beloofde reactiedatum, een bericht ontvang met het bericht dat er begin 2011 een update zal komen, dan roept dat bij mij de vraag op of het de inzet wel waard zal zijn.
Mocht de redactie echt het voornemen hebben om de boel te verbeteren, dan ben ik best bereid om naar een dergelijke discussie te komen.
90710
Werkelijk?WoutF schreef op maandag 17 januari 2011 @ 21:56:
[...]
Reclame en redactionele content staan volledig los van elkaar. Er zit geen reclame in nieuwsberichten.
nieuws: Freecom bouwt compacte externe drives voor Macs
Freecom bouwt al jaren compacte externe drives. Heb er zelfs thuis één liggen. Die doet het ook perfect op een Mac. Dus nieuws kan ik dit bericht niet noemen.
Nou dan blijft er IMHO maar één categorie over.
Maar ik vat dat "redactie staat los van reclame" statement al helemaal niet. Als mijn baas tegen me zegt dat ik bepaalde onderdelen in de software moet bouwen omdat dat meer geld oplevert, dan moet ik wel. Ook al ga ik helemaal niet over de verkoop van de software. Dit is immers hetzelfde, de reclame (waar de redactie los van staat) wordt gebruikt om o.a. de redactie te betalen. En zo hebben we een kleine cirkel weten te maken.
[ Voor 26% gewijzigd door 90710 op 17-01-2011 23:32 ]
Ik ben het op dit punt zeker met Peter eens. Ik zie toch wel regelmatig dat topics in GR niet beantwoord worden.Peter schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:53:
(...)
Ondertussen zijn de volgende topics van de afgelopen week (muv. vandaag) nog steeds onbeantwoord:
(...)
Dit voorbeeld wil ik benoemen: Gotiniens in Wine 1.2.2 Freeware?
Volgens mij zijn dit soort zaken vrij vlot af te handelen maar blijven toch vaak liggen.
Zie ook dit topic: Herman87 in Aanklacht Julian Assange deze is niet behandeld waardoor dit later nogmaals door iemand anders is aangekaard: roy-t in Assange niet aangehouden voor verkrachting
Uiteraard kan iedereen fouten maken of per abuis over een topic heen kijken, maar het is wel frustrerend als je tijd neemt om op een juiste wijze de redactie ergens op te wijzen terwijl daar niet op gereageerd wordt.
Anderzijds moet ik eerlijk toegeven dat meestal de afwikkeling erg goed gaat. Het is m.i. gewoon fine-tuning om die laatste gaten te dichten.
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Anoniem: 27535
In het algemeen is het in ieder geval zo dat als een idee nu komt, je niet morgen, niet overmorgen, niet volgende week en niet volgende maand een systematische implementatie zal zien. Sommige implementaties vergen gewoon tijd, vaak omdat het als onderdeel van een geheel wordt geïmplementeerd en er dus vele andere dingen ook tegelijk komen. Feit is wel dat wat gemaakt wordt als geheel een samensmelting is van de input onder andere hier, ook al is het vaak niet mogelijk direct een concreet antwoord te geven. Er ontstaat een idee door een vonk, en als het vuur brandt is het moeilijk te achterhalen welke vonk het vuur ontstak.
In ieder geval, als dit puur en alleen over het redactionele werk kwa reageren hier gaat, dan is het misschien handig het af te splitsen naar een apart topic daarover? Als een project consequent niet van de grond komt, kan dat redenen hebben waarbij de eigenaar van het project als enige inzicht kan verschaffen op dit moment. En ja, een project kan mislukken of van opzet veranderen. Als ik het eerste topic lees bijvoorbeeld met verwijzing naar drukte, dan is mijn eerste gedachte dat er gebrek is aan een eigenaar van het project binnen de groep en de bijbehorende aansprakelijkheid. De kans op onwil is erg erg klein. Maar goed, dat is zoals gezegd iets wat bij specifiek de redactie ligt om op te reageren.
@Sanderev aangezien ik net zie dat die post er tussen is gekomen.
Dus jij hebt een disk van hetzelfde merk die het ook prima doet op Mac, en daarmee is het schrijven over uitbrengen van disks van die fabrikant maar dan Mac preformatted en gericht op Mac gebruikers door die fabrikant betaald als reclameuiting? Mocht je je aanmelden om te komen brainstormen, vergeet dan vooral niet een aluminium hoedje mee te nemen - de lichtmasten op de voetbaltafel die T.net had staan zijn namelijk eigenlijk ontworpen om hersengolven uit te zenden die je tot een zombie maken
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 18-01-2011 00:47 ]
90710
En ik ben tot de volgende conclusie gekomen: het systeem wat tweakers.net voert is qua nieuws geheel éénrichtingsverkeer. Er zijn maar weinig mogelijkheden (nieuwstip insturen) voor de community om enige inspraak te krijgen. Je kan het tweakers-nieuws vergelijken met een krant.
Maar uiteindelijk zijn het de community leden die tweakers maken tot wat het nu is. Dus waarom daar geen voordeel uit halen? We zouden bv. de nieuwstip functie kunnen verbouwen tot usernews. Waar de leden dus een bepaald nieuwsitem schrijven en de redactie deze dan alleen nog hoeft goed te keuren. Ook zou je dit bv met een usergroep van users die goed kunnen schrijven kunnen afschermen. Ik denk dat het nieuws dan een stuk leuker te lezen zal zijn.
Nou ja, doe er mee wat je wil
Volgens mij wordt er nog steeds gretig gebruik gemaakt van ingezonden nieuwstips. Natuurlijk kan je ook altijd de redactie zelf tippen per mail, DM of telefoon.90710 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 07:23:
Oké het is misschien een slecht voorbeeld. Maar ik heb eens goed over dit gehele gebeuren nagedacht.
En ik ben tot de volgende conclusie gekomen: het systeem wat tweakers.net voert is qua nieuws geheel éénrichtingsverkeer. Er zijn maar weinig mogelijkheden (nieuwstip insturen) voor de community om enige inspraak te krijgen. Je kan het tweakers-nieuws vergelijken met een krant.
Maar uiteindelijk zijn het de community leden die tweakers maken tot wat het nu is. Dus waarom daar geen voordeel uit halen? We zouden bv. de nieuwstip functie kunnen verbouwen tot usernews. Waar de leden dus een bepaald nieuwsitem schrijven en de redactie deze dan alleen nog hoeft goed te keuren. Ook zou je dit bv met een usergroep van users die goed kunnen schrijven kunnen afschermen. Ik denk dat het nieuws dan een stuk leuker te lezen zal zijn.
Nou ja, doe er mee wat je wil
Los daarvan zal ik eens kijken of we een 'tip de redactie' knop kunnen maken bij topics, blogs en andere potentieel interessante zaken. Als een topic of een blog maar vaak genoeg getipt wordt komt dat item vanzelf bij de redactie naar boven.
Sony maakt aardig wat reclame via Tweakers. Toch komt hun mediaplayer er niet goed vanaf. Rondom de lancering van Crackdown 2 was er vorig jaar een take-over. Ondanks een ongenadig oordeel van de redactie. DC Universe die nu draait in Games? Niet eens gereviewd. En zo zijn er nog veel meer voorbeelden te vinden. Reclame =! een goed oordeel.90710 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 23:24:
[...]
Werkelijk?
nieuws: Freecom bouwt compacte externe drives voor Macs
Freecom bouwt al jaren compacte externe drives. Heb er zelfs thuis één liggen. Die doet het ook perfect op een Mac. Dus nieuws kan ik dit bericht niet noemen.
Nou dan blijft er IMHO maar één categorie over.
Maar ik vat dat "redactie staat los van reclame" statement al helemaal niet. Als mijn baas tegen me zegt dat ik bepaalde onderdelen in de software moet bouwen omdat dat meer geld oplevert, dan moet ik wel. Ook al ga ik helemaal niet over de verkoop van de software. Dit is immers hetzelfde, de reclame (waar de redactie los van staat) wordt gebruikt om o.a. de redactie te betalen. En zo hebben we een kleine cirkel weten te maken.
Er zijn uitnodigingen verzonden aan een groep (kritische) lezers die onder andere in dit topic actief zijn (geweest). Heb je er geen gehad en heb je wel interesse? Dan kun je me altijd een DM sturen.Pogostokje schreef op maandag 17 januari 2011 @ 20:45:
Heeft iedereen (heel tweakers) een Push gehad of is er een selectie geweest?
[ Voor 14% gewijzigd door zeef op 18-01-2011 10:05 ]
1. Beurskoersen: "Op algemene beursoverzichten, die koersinformatie met enige vertraging weergeven, is daar op dit moment nog niets van te zien.
Update: Diverse Webwereld-lezers wijzen de redactie erop dat de Amerikaanse aandelenbeurzen vandaag zijn, maandag 17 januari, gesloten omdat het in de Verenigde Staten een feestdag (Martin Luther King Day) is.
2.
Van Webwereld verwacht je dit soort fouten niet direct (die toch voor volwassen en het zakelijke publiek schrijven).Op mijn verzoek heeft de board of directors me een 'medical leave of absence' gegund, zodat ik me kan concentreren op mijn gezondheid. Ik blijf aan als ceo en blijf betrokken bij grote strategische beslissingen voor het bedrijf."
Dit zou moeten zijn:
"Op mijn verzoek heeft de raad van bestuur me een 'medische verlof' gegund, zodat ik me kan concentreren op mijn gezondheid. Ik blijf aan als bestuursvoorzitter en blijf betrokken bij grote strategische beslissingen voor het bedrijf."
Ofwel je schrijft Engels, ofwel je doet het Nederlands. (half om half komt er knullig over)
Als je kijkt hoe Webwereld zich de afgelopen 5 jaar heeft ontwikkeld versus Tweakers.net dan is er een duidelijke winnaar: juist Tweakers. Die heeft zich in moeilijke tijden overeind weten te houden, terwijl Webwereld imho echt flink bergafwaarts is gegaan in de loop der tijd. In 2004 was dat nog een mooie gefocusde nieuwssite ( http://web.archive.org/we...0014/http://webwereld.nl/ ), maar tegenwoordig niet meer zo druk als die site is in mijn ervaring. Webwereld was vroeger echt goed. Maar daar waar Tweakers.net zich positief heeft ontwikkeld is het bij WW juist andersom gegaan als je vergelijkt.
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 18-01-2011 09:32 ]
Plus dat men gemist had dat Apple ook in Frankfurt genoteerd is dus dat er wel degelijk een koerseffect te herkennen was. Maar goed, dat terzijde.Anoniem: 69767 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:25:
Gisteren stonden er ook tal van fouten in een artikel van WebWereld
1. Beurskoersen: "Op algemene beursoverzichten, die koersinformatie met enige vertraging weergeven, is daar op dit moment nog niets van te zien.
Update: Diverse Webwereld-lezers wijzen de redactie erop dat de Amerikaanse aandelenbeurzen vandaag zijn, maandag 17 januari, gesloten omdat het in de Verenigde Staten een feestdag (Martin Luther King Day) is.
Ik weet dat er soms echt wel wat aan te merken valt op onze berichtgeving: zoals bij elk bedrijf valt er ook bij ons altijd veel te verbeteren. Voor een deel heeft dat te maken met het feit dat we nu eenmaal geen ongelimiteerde middelen hebben (we moeten keuzes maken), anderzijds met dat we zelf ook continue lerende zijn hoe we onze gebruikers zo goed mogelijk kunnen bedienen - binnen het strategisch kader dat we voor onszelf geschetst hebben.
Ik kan echter weinig met ongefundeerde verwijten over sluikreclame. Onze artikelen zijn niet te koop en zullen dat ook nooit zijn. De redactie schrijft en oordeelt onafhankelijk. Natuurlijk kun je van mening verschillen over de insteek of de nieuwswaarde van bepaalde berichten, maar elke suggestie dat we redactionele keuzes zouden maken op basis van de grootte van de zak geld die ter beschikking wordt gesteld slaat nergens op. Mochten we ooit die indruk gewekt hebben dan spijt me dat, dat maakt het echter niet minder grote onzin.
Als er artikelen uit 'externe bronnen' geplaatst worden wordt dat altijd duidelijk aangegeven door middel van een advertorial-aanduiding of plaatsing op een apart, duidelijk commercieel getint onderdeel van de site.
Ik kan me voorstellen dat mensen die tussen ~2000 en ~2005 op deze site zijn gekomen zich er tegenwoordig minder in herkennen. Tweakers.net had in die tijd contentwise al wel een bepaalde volwassenheid bereikt (de Mikroschoft-berichten deden we toen al niet meer) en het forum beleefde zijn hoogtijdagen. In algemene zin heerste er een nogal ongedwongen sfeer die zich concentreerde rondom dikke hardware (dat er toen ook al steen en been werd geklaagd over het niveau doet er even niet toe)
Die dikke hardware trok naarmate de site groeide een groep gebruikers met een bepaald ambitieniveau, en ook andere interesses. Simpel gezegd richtte Tweakers.net zich op een relatief kleine hardcore groep en trok daarnaast nog een kleine miljoen 'groupies'.
Vervolgens is door ons besloten om ook die groupies met een minder directe interesse in hard- en softwaretweaking te gaan bedienen met content: games, tv's, gadgets noem maar op. Automatisch gevolg: het relatieve belang van de eerdere kerncontent nam af en de groep gebruikers die tot de oude harde kern behoorde ervoor een afname in aandacht en focus ten faveure van een grotere groep.
[ Voor 23% gewijzigd door Daniel op 18-01-2011 11:56 ]
Momenteel worden er ook nog zat tech artikelen gepost die dieper ingaan op chipsets, architecturen etc, maar kan je ook genieten van de wat lichtere artikelen zoals een korte beschrijving van een tablet PC. Ik moet zeggen dat dit voor mij juist heel goed uitkomt. Ook ik ben wat minder technisch geworden en wat meer 'overview', maar dat is natuurlijk iets persoonlijks.
Wat mij wel opvalt is dat het technisch niveau van het forum omlaag is gegaan, of eigenlijk moet ik zeggen: de 'dummy-nerd verhouding' is een heel stuk anders geworden. De helft van de topic starts is van een laag niveau en bevat een aantal spelfouten waar je U tegen zegt. (ja, ik weet het, nogal zwart-wit gebracht maar het is voor mij een enorm ergernispunt... dat heb je als ouwe zak
Dit is voor mij een reden geweest om het forum een tijd te mijden. Ik lees momenteel dan ook eigenlijk alleen maar HK berichten. Om even een wilde suggestie te doen: Ik zou het fijn vinden als er een soort tech corner ontstaat met een vorm van toegangsbeheer. Geeft natuurlijk wel weer extra werk en de vraag wie je dan toegang gaat geven, maar het gaat me hier even om het idee.
UNOX: The worst operating system
Van het Tweakers.net-expertpanel zal meer gebruik gemaakt worden in de toekomst, dat kan ik je beloven.Peter schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:53:
[...]
Ik heb een beetje een moedeloos gevoel bij deze situatie. Als er op 3 juni aangekondigd wordt dat gebruikers kunnen helpen bij het accuraat houden van de inhoud ben ik één van de eerste die zich aanmeldt. Als ik dan op 17 november, ruim 150 dagen na de initieel beloofde reactiedatum, een bericht ontvang met het bericht dat er begin 2011 een update zal komen, dan roept dat bij mij de vraag op of het de inzet wel waard zal zijn.
Mocht de redactie echt het voornemen hebben om de boel te verbeteren, dan ben ik best bereid om naar een dergelijke discussie te komen.
Nu is tweakers meer een soort krant waarin alles serieus is...
Vroeger was dat (bijna) niet, veel vrijer: nieuws: AOL, Netscape en Open Source
Gewoon eigen taal, veel vrijer. Hier nog wat voorbeelden:
nieuws: Win95/K6-2 bug voor noppes
nieuws: Mikroschoft wilde AMD opkopen
enz
Het is wel waar, er werd veel meer letterlijk overgenomen, nu staat er meer info in, maar toch zou ik het op prijs stellen als dit soort "vrijheid" terugkwam...
(ik ben wel 5-cijferig maar lees nog vaak oude dingen)
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Wat is voor mij Tweakers, of tweaking in het algemeen? Heel simpel gezegd, het 'out-of-the-box' denken en experimenteren. Overklokken is daar een goed voorbeeld van: Iets met de hardware proberen te doen wat niet in de handleiding staat. Maar ook casemodding of je eigen Kinect-drivers in elkaar knutselen.
Ik ben zelf in begin 2000 in de tweak-scene gerold, waar de mensen die een raampje in hun zijkant zaagden nog zeldzaam waren en je trots mocht zijn op je 1GHz Athlon processor. Maar op een gegeven moment gingen dat soort mensen op GoT hun projecten mooi uit de doeken doen, en kwamen er een berg pubers achteraan met een 'dat-wil-ik-ook' instelling zodat ze op school de blits konden maken. En vervolgens dus een thread aanmaken binnen het desbetreffende forum met 'hoe doe ik dit?', verwachtend dat de oude garde het maar voor ze zal voorkauwen.
Tweakers wordt tegenwoordig steeds meer gelezen door de normale computergebruiker die af en toe ook wat gadget- of zakelijk nieuws wil zien, niet meer door de power-user die weet waar alle technisch-inhoudelijke artikelen over gaan. Human-interest artikelen zijn niet verkeerd, maar soms heb ik een beetje het gevoel dat het 'nieuws' overschaduwd wordt door productplaatsing of nieuws wat letterlijk van andere plaatsen wordt gekopieerd. Soms zelfs met de spelfouten van dien.
Wat IMO moet gebeuren is dat Tweakers weer een beetje identiteit moet krijgen en zich weer op een doelgroep moet richten. Dus de artikelen over het anders gebruiken van bepaalde hard- of software, nieuws uit de 'hacker'-scene, gericht op privacy en copyright, maar ook op allerlei nutteloze maar leuke hacks. Ik zou bijna zeggen, een Nederlandse versie van Engadget dus, waar het techniek-nieuws op een eigen manier gebracht wordt en het niet een enorme verzamelplaats wordt van nieuws uit allerlei hoeken.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Ik heb zelf ook het gevoel dat topics van niveau "beginnersweb" meer welkom zijn dan voorheen moet ik zeggen. Dat is mogelijk niet alleen te wijten aan een soepelere omgang met newbies (subjectieve waarneming) maar ook aan de verbreding van de doelgroep. Je moet het nu, anders dan voorheen, wel heel bont maken wil een topic op slot gaan.Korvaag schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 10:11:
Wat mij wel opvalt is dat het technisch niveau van het forum omlaag is gegaan, of eigenlijk moet ik zeggen: de 'dummy-nerd verhouding' is een heel stuk anders geworden. De helft van de topic starts is van een laag niveau en bevat een aantal spelfouten waar je U tegen zegt.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Aan de andere kant worden de meer technische forums meer vervuild door de 'HELP! Mijn videokaart doet het niet!!!11!one1eleven' topics van newbies die graag wat hulp hebben.Bor de Wollef schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 18:49:
[...]
Ik heb zelf ook het gevoel dat topics van niveau "beginnersweb" meer welkom zijn dan voorheen moet ik zeggen. Dat is mogelijk niet alleen te wijten aan een soepelere omgang met newbies (subjectieve waarneming) maar ook aan de verbreding van de doelgroep. Je moet het nu, anders dan voorheen, wel heel bont maken wil een topic op slot gaan.
Nieuwe mensen op weg helpen, prima, maar misschien is een wat duidelijker scheiding tussen 'helpdesk'-topics en echte inhoudelijke discussies op GoT op zijn plaats.
Daarom zeg ik ook: "Ik heb zelf ook het gevoel dat topics van niveau "beginnersweb" meer welkom zijn dan voorheen moet ik zeggen. "Stoney3K schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 18:52:
[...]
Aan de andere kant worden de meer technische forums meer vervuild door de 'HELP! Mijn videokaart doet het niet!!!11!one1eleven' topics van newbies die graag wat hulp hebben.
Nieuwe mensen op weg helpen, prima, maar misschien is een wat duidelijker scheiding tussen 'helpdesk'-topics en echte inhoudelijke discussies op GoT op zijn plaats.
Dat wil je toch ook niet mag ik hopenF.West98 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 18:10:
Ik snap wat mensen bedoelen.
Nu is tweakers meer een soort krant waarin alles serieus is...
Vroeger was dat (bijna) niet, veel vrijer: nieuws: AOL, Netscape en Open Source
Gewoon eigen taal, veel vrijer. Hier nog wat voorbeelden:
nieuws: Win95/K6-2 bug voor noppes
nieuws: Mikroschoft wilde AMD opkopen
enz
Het is wel waar, er werd veel meer letterlijk overgenomen, nu staat er meer info in, maar toch zou ik het op prijs stellen als dit soort "vrijheid" terugkwam...
(ik ben wel 5-cijferig maar lees nog vaak oude dingen)

Wat ik wel mis is, net zoals een aantal anderen gewoon geweldige onzinartikelen. Ik bedoel, hoe overleeft een tweaker nou zonder kookcursus?
nieuws: Tweakers.net Kookcursus, les 41: De chipbakkerij
En die kant, het luchtige verslaggeven, wat onzin ingrediënten tussendoor en een flinke dosis eigen zout toevoegen, mis ik wel tegenwoordig zoals anderen ook al aangeven.
De kookcursus!!!!!!! Gaaf!GENETX schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 19:50:
[...]
Dat wil je toch ook niet mag ik hopen
Wat ik wel mis is, net zoals een aantal anderen gewoon geweldige onzinartikelen. Ik bedoel, hoe overleeft een tweaker nou zonder kookcursus?![]()
En die kant, het luchtige verslaggeven, wat onzin ingrediënten tussendoor en een flinke dosis eigen zout toevoegen, mis ik wel tegenwoordig zoals anderen ook al aangeven.
nee, niet zoals toen, maar vrijer in de zin van onzinartiekelen (die kookcursus)GENETX schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 19:50:
[...]
Dat wil je toch ook niet mag ik hopen
Wat ik wel mis is, net zoals een aantal anderen gewoon geweldige onzinartikelen. Ik bedoel, hoe overleeft een tweaker nou zonder kookcursus?![]()
Dan wordt het allemaal iets minder serieus...
Ik heb trek in chips
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Heb je daar voorbeelden van? Dit soort opmerkingen werken beeldbepalend voor andere bezoekers, terwijl het je reinste onzin is.Stoney3K schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 18:39:
soms heb ik een beetje het gevoel dat het 'nieuws' overschaduwd wordt door productplaatsing of nieuws wat letterlijk van andere plaatsen wordt gekopieerd. Soms zelfs met de spelfouten van dien.
Dat kan je zeggen, maar ik stoor me soms ook aan 'Volgens Engadget ...' berichten. Overigens is dit niet specifiek iets voor Tweakers, maar doen alle techblognewsdinges sites dit, en naar elkaar.Wilbert de Vries schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 08:50:
[...]
Heb je daar voorbeelden van? Dit soort opmerkingen werken beeldbepalend voor andere bezoekers, terwijl het je reinste onzin is.
(Als je dan die 'Volgens .. link' volgt en nog eens en nog eens kom je bij een obscuur, nauwelijks ladend chinees blog uit van een betrokken medewerker die met zijn chinese camera obscura een foto heeft gemaakt en wat karakters heeft geschreven voor zijn vrienden - die vervolgens met google translate is vertaal - en dat is dan het nieuws.)
Of heb ik net teveel ipad2 artikelen gelezen.. hm. Oh nee, hier: nieuws: Details over HP's komende webOS-tablets duiken op
'Engadget kreeg via een anonieme bron ... ' * etc.
* (lees: HP"s presales knakker: ff de blogosphere proeven hoor! is goed voor de bonus!)
ping 127.212.23.124
Daarnaast klopt je voorbeeld niet met:
Dat is hier dus absoluut niet het geval.(Als je dan die 'Volgens .. link' volgt en nog eens en nog eens kom je bij een obscuur, nauwelijks ladend chinees blog uit van een betrokken medewerker die met zijn chinese camera obscura een foto heeft gemaakt en wat karakters heeft geschreven voor zijn vrienden - die vervolgens met google translate is vertaal - en dat is dan het nieuws.)
[ Voor 60% gewijzigd door RoD op 19-01-2011 12:49 ]
Ik geef zelf aan dat ik net teveel ipad2 artikelen gelezen heb, niet dat dit perse bij Tweakers speelt. Wel zie ik een link naar een site die een anonieme bron citeert. (dit concrete geval)
Bovendien geef ik aan dat het niet specifiek Tweakers is die hieraan doet, maar dat dit een generiek iets is wat speelt bij alle techblognewsdinges sites.
ping 127.212.23.124
BedanktAnoniem: 69767 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 21:01:
Ik zou zelf wel nog wat vaker "how to's" ('aan de slag met truecrypt' of 'hoe installeer je een custom rom op een Android-telefoon') e
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 19-01-2011 17:53 ]
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 02-02-2011 17:46 ]
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Het breekt niet door omdat de prijzen nog te hoog zijn in vergelijking met de afzetmarkt. Daar komt nog wel verandering in. Net als HD-tv's en smartphones die in het begin ook voor een hele beperkte markt waren weggelegd vanwege de prijzen, en computers natuurlijk. Het duurde wel even voordat iedereen een eigen computer in het huis had. Kijk nu waar T.net mee groot van is geworden.Qwerty-273 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 18:00:
robotica blijft nog wel een hele tijd een niche-market. Aibo is er al jaren en ik zou nou niet willen zeggen dat het "door breekt" in wat voor manier dan ook. Maar daar zou natuurlijk wel plek voor moeten zijn op T.net.
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 02-02-2011 18:04 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 03-02-2011 19:42 ]
Ik vraag me af of Tweakers zich nu alleen op de consumenten-lezers moet richten. Tuurlijk zijn de 'hapklare brokken' leuk voor nieuwe lezers, maar voor mensen die inmiddels al meer dan 10 jaar op de site rondbanjeren en wat verder zijn in de technologie is het misschien minder interessant.NMe schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 18:33:
Toch zijn de prijzen van producten in de robotica-sector een stukje duurder en langdurig duurder dan de producten die jij noemt, met uitzondering van computers. Het duurt denk ik nog wel even voordat de consumentenmarkt actief gebruik gaat maken van robotica, maar dat neemt niet weg dat het nieuws erover zeker interessant is en ik het zelf inderdaad ook graag zoveel mogelijk terugzie op T.net.
Wat ik een beetje mis zijn de verhalen die echt achter de schermen gebeuren en inside stories van de industrie. Ik zou het ook interessant vinden om te lezen dat Broadcom een nieuwe video-DSP heeft ontwikkeld en in welke producten de grote fabrikanten (inclusief de fabrikanten van pro AV gear) van plan zijn zo'n chip te gebruiken, bijvoorbeeld.
Aan de andere kant lijkt het me net zo leuk om features te hebben die een beetje op de andere grens van het 'nerd-spectrum' liggen. Een voorbeeld waar ik zelf redelijk veel mee te maken heb zijn bijvoorbeeld reports van anime- of stripboek-conventies waar je stiekem toch aardig wat Tweakers vindt. (Sterker nog, één van de grootste anime-conventies in NL wordt bijna uitsluitend door Tweakers gerund. *Pokes Kaj*)
Waar ik me ook over heb verbaasd is dat er weinig aandacht is voor de echte hacker-scene in Nederland, terwijl die vooral in ons land juist redelijk actief en serieus is, in plaats van losbandige cyberboeven. We hebben niet voor niets een aantal stichtingen die gerund zijn door hackers, en ik heb geen letter gezien over bijvoorbeeld Hacking At Random in 2009, of het Chaos Communication Camp in 2011. En al helemaal niet over de kleinere jaarlijkse events zoals eth0, T-DOSE of zelfs FOSDEM, waar toch redelijk veel gebeurt op techologie-gebied.
De grote trade shows zoals CES en E3 worden dan weer uitgebreid belicht (al mis ik dan wel weer de NAMM, die nota bene naast de CES ligt en waar ook veel leuks te vinden is). Misschien is het toch een keer interessant om uit de mainstream-doos te kijken.
CCC waren we graag bij geweest, is om logistieke redenen niet gelukt. We hebben er echter wel degelijk over geschreven en ook initiatieven uit de hackersscene proberen we aandacht te geven. Een voorbeeld van een project dat door Tweakers.net is opgepakt: nieuws: Hackerspace laat verlichting kerstboom bedienen via TwitterStoney3K schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 09:40:
Waar ik me ook over heb verbaasd is dat er weinig aandacht is voor de echte hacker-scene in Nederland, terwijl die vooral in ons land juist redelijk actief en serieus is, in plaats van losbandige cyberboeven. We hebben niet voor niets een aantal stichtingen die gerund zijn door hackers, en ik heb geen letter gezien over bijvoorbeeld Hacking At Random in 2009, of het Chaos Communication Camp in 2011. En al helemaal niet over de kleinere jaarlijkse events zoals eth0, T-DOSE of zelfs FOSDEM, waar toch redelijk veel gebeurt op techologie-gebied.
Voor de rest kunnen we onmogelijk aan elk event aandacht besteden. Overigens ben ik (niet voor T.net, maar voor mezelf) dit jaar ook weer op eth0.
nieuws: Gerucht: Apple kondigt begin februari nieuwe iPad aan
Niet dat ik geruchten zo ontzettend erg vind, maar het valt wel op dat er bijna alleen maar grote nieuwsposts over Apple-geruchten komen en niet over andere geruchten van releases, zoals bijvoorbeeld Sony, Microsoft, Samsung of ASUS. Die laten het netjes aan de pers weten als ze ook daadwerkelijk wat uitgebracht hebben. Gelijke monniken, gelijke kappen, toch?
Als Apple een keer scheef toetert dan duikt er gelijk een heel leger aan journalisten op omdat ze denken dat het wel eens iets belangrijks kan zijn, in plaats van iets echt nieuwswaardigs te leveren. Wees er dan bijvoorbeeld als redactie wat selectiever mee en plaats niet elke hoest die een bedrijf, of een blog wat erover schrijft, op het internet slingert?
We wijden nieuwsberichten aan geruchten over alle fabrikanten. Even een willekeurige greep uit de afgelopen tijd
nieuws: 'RIM werkt aan BlackBerry zonder 3g' - update
nieuws: Eerste screenshots Samsungs Linux-smartphone komen uit
nieuws: Nokia toont 'per ongeluk' Windows Phone-toestel Lumia 900
nieuws: 'Sony Ericsson gaat toestel met 13MP-camera uitbrengen'
nieuws: 'Samsung komt met tablet met 2560x1600-scherm'
nieuws: 'Ook HTC gaat tablet met Tegra 3-processor uitbrengen'
nieuws: Acer werkt aan Android-tablets met Tegra 3
En ja, geruchten over Apple-producten brengen we ook - na een check van de bron, een check van gezond verstand en een eventuele check met eigen bronnen. Dat is inderdaad anders dan het ooit geweest is: een paar jaar geleden brachten we geruchten met minder grond en zaten we er dus ook naar mijn smaak te vaak naast. Nav feedback in dit forum hebben we het beleid rondom geruchten toen aangescherpt
Ik merk nog wel dat allerlei triviaal nieuws over Apple als een vliegenvanger werkt voor een hoop verslaggevers, die er dan in (al dan niet verzonnen) geuren en kleuren over rapporteren. Ook over aankondigingen van 'vermeende' events waar dan al of niet een nieuw Apple-product op de markt wordt gebracht, of een 'update' van een iPhone die een 20% donkerder zwart randje krijgt.arnoudwokke schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:04:
En ja, geruchten over Apple-producten brengen we ook - na een check van de bron, een check van gezond verstand en een eventuele check met eigen bronnen. Dat is inderdaad anders dan het ooit geweest is: een paar jaar geleden brachten we geruchten met minder grond en zaten we er dus ook naar mijn smaak te vaak naast. Nav feedback in dit forum hebben we het beleid rondom geruchten toen aangescherpt
Dan begint het langzaam een beetje meta-nieuws te worden. Verder niet jullie schuld, maar een resultaat van het media-imago wat Apple heeft gekregen.
Veel media werken met Apple-producten en zijn daardoor bovengemiddeld bekend met Apple. Dat lijken ze te projecteren op hun publiek. Dat maakt dat mainstream media nieuws over Apple sneller oppakt dan nieuws over bijvoorbeeld Samsung; voor ons maakt het niet uit of we het hebben over een nieuwe iPad of Galaxy Tab: we vinden allebei groot nieuws, waar we veel over berichten.Ik merk nog wel dat allerlei triviaal nieuws over Apple als een vliegenvanger werkt voor een hoop verslaggevers, die er dan in (al dan niet verzonnen) geuren en kleuren over rapporteren.
Klopt, er komen heel veel geruchten over Apple naar buiten. De iPhone 4S was nog maar net gelanceerd, of de stroom geruchten over de iPhone 5 (die voorheen allemaal niet bleken te kloppen) kwamen weer op gang. Als je dan op T.net kijkt valt het best wel mee, want het overgrote deel van de geruchten verschijnt niet op de FrontpageStoney3K schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:24:
[...]
Ik merk nog wel dat allerlei triviaal nieuws over Apple als een vliegenvanger werkt voor een hoop verslaggevers, die er dan in (al dan niet verzonnen) geuren en kleuren over rapporteren. Ook over aankondigingen van 'vermeende' events waar dan al of niet een nieuw Apple-product op de markt wordt gebracht, of een 'update' van een iPhone die een 20% donkerder zwart randje krijgt.
Dan begint het langzaam een beetje meta-nieuws te worden. Verder niet jullie schuld, maar een resultaat van het media-imago wat Apple heeft gekregen.
Anoniem: 279033
Iets met journalistiek en research doen.
Voorbeeld:
nieuws: 'Noodlijdend THQ bereidt verkoop voor' - update
Gepost op 7.50 terwijl om 7.55 (zie eerste post) het verhaal al volledig ontkracht wordt.
Vervolgens wordt de titel aangepast met 'update'. Niet met iets wat de waarheid achter het gerucht ontkracht zoals 'Verkoop THQ blijkt loos alarm'. Nee, het wordt 'Noodlijdend THQ bereidt verkoop voor' - update wat meer lijkt op een poging om hits aan te trekken dan om feiten te rapporteren.
[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 279033 op 20-01-2012 08:13 ]
Die ontkenning had er meteen in gemoeten, maar iets is niet meteen niet waar als een bedrijf het ontkent.Anoniem: 279033 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 08:09:
Het probleem met al die geruchten die gepost worden is dat de site een hoog Story-gehalte krijgt. Vroeger was Tweakers goed for facts. Als je dingen wilden weten over een nieuw device dan kon je goed kijken wat er wel en niet over bekend was. Nu zitten er allemaal vage artikelen met nog vagere bronnen tussen over wat er misschien niet kan gebeuren. Ik snap dat dit hits->inkomsten genereert maar het komt het beeld van de site niet ten goede.
Iets met journalistiek en research doen.
Voorbeeld:
nieuws: 'Noodlijdend THQ bereidt verkoop voor' - update
Gepost op 7.50 terwijl om 7.55 (zie eerste post) het verhaal al volledig ontkracht wordt.
Vervolgens wordt de titel aangepast met 'update'. Niet met iets wat de waarheid achter het gerucht ontkracht zoals 'Verkoop THQ blijkt loos alarm'. Nee, het wordt 'Noodlijdend THQ bereidt verkoop voor' - update wat meer lijkt op een poging om hits aan te trekken dan om feiten te rapporteren.
Idd een mooie en recente voorbeeld waar ik het met je eens ben. Dit kon ook in de Telegraaf geplaatst worden of heck in de Story. Gewoon een verhaal gezogen uit de duim met alleen maar aannames, een flutartikel van 0,0 nieuwswaarde. Maar dan moet je naar de views kijken die die heeft behaald en het gaan vergelijken met een andere artikel op T.net. Niks raars aan dus dat je zoiets op T.net tegen zult komen.Stoney3K schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 13:46:
Ik denk dat nieuwsberichten zoals dit ongeveer de lading dekken van het 'niet meer wat het geweest is'.
nieuws: Gerucht: Apple kondigt begin februari nieuwe iPad aan
voorbeelden
nieuws: Intel biedt cpu-overklokgarantie ~20.000views
nieuws: Gigabyte introduceert nieuw instapmoederbord ~12.000views
nieuws: Klanten Digitenne moeten na werkzaamheden ontvanger resetten ~32.000views
Wtf maakt het uit of iets door T-net is geschreven of niet, want volgens mij bestaat er een regel op de redactie dat er niet naar artikelen mag worden gelinkt die niet van T-net afkomstig zijn en bezoekers wegtrekt van de site.
Want bijvoorbeeld Extreme Tech is zo een site en heb van oa van hun al een aantal keren links ge submit naar zeer interessante artikelen, maar niks word er meer gepost.
Het dat was voor mij een van de voornaamste redenen dat ik oorspronkelijk naar T-net kwam!
Zal mijn algemene waardering geven voor alle berichten van gisteren. (0 tot 10)
5 - Europarlement schaart zich achter strengere e-waste-richtlijn (mening)
7 - Nederlander opgepakt bij FBI-actie tegen MegaUpload (mening)
4 - CBP: geen bijzondere privacyrisico's bij doorstart EPD (mening)
4 - Kodak begint patentenzaak om Samsung Galaxy Tab (mening)
7 - Screensaver-optie X.org bevat beveiligingsprobleem (mening)
7 - Sneller algoritme voor Fourier-transformaties ontwikkeld (mening)
7 - 2K stopt moeilijke '1999-modus' in BioShock: Infinite (mening)
7 - Apple kondigt digitale schoolboeken voor iPad aan (mening)
8 - Rechter: klant draait niet op voor ongemerkt datagebruik bij grens (mening)
7 - Plug-in voegt achievements toe aan Visual Studio (mening)
4 - Sigma: Goedkopere camera met SD1-beeldsensor is nodig (mening)
4 - Samsung zet WhatsApp-concurrent op goedkope mobieltjes (mening)
3 - Apple levert gratis micro-usb-adapters bij Chinese iPhones (mening)
7 - Asus brengt opnieuw gps-fix uit voor Transformer Prime (mening)
4 - Zynga neemt vier mobiele-gamestudio's over (mening)
3 - Gigabyte introduceert nieuw instapmoederbord (mening)
7 - Grooveshark stopt in Duitsland wegens hoge auteursafdracht (mening)
3 - Sony Ericsson verkoopt minder smart- en meer 'dumbphones' (mening)
8 - Steun politici aan sopa en pipa brokkelt af - update (mening)
6 - BioWare geeft systeemeisen Mass Effect 3-demo vrij (mening)
8 - Intel biedt cpu-overklokgarantie (mening)
7 - Beveiligingssoftware McAfee laat remote code execution toe (mening)
6 - Kodak vraagt uitstel van betaling aan (mening)
6 - Intel brengt acht nieuwe mobiele cpu's uit (mening)
7 - 4,5 miljoen internetters tekenen Googles anti-sopa-petitie (mening)
----------------------------------------------------------------------------------------------
Nog geen 6 gemiddeld waar ik vroeger op een 7 a 8 uit kwam, en was het een van T-net betere dagen van tegenwoordig.
(Maar bravo, gisteren maar een nutteloos Apple artikel)
Hoewel er veel meer nieuws is op T-net dan vroeger staat kwantiteit zeker niet gelijk aan kwaltijd!
[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?
Volgens anderen brengen we juist weer te veel extern nieuws. Het is ook nooit goed, hè?Wtf maakt het uit of iets door T-net is geschreven of niet, want volgens mij bestaat er een regel op de redactie dat er niet naar artikelen mag worden gelinkt die niet van T-net afkomstig zijn en bezoekers wegtrekt van de site.
De conclusie is dus dat we nog steeds nieuws brengen dat je interessant vindt, dat het weliswaar iets minder is dan je graag zou zien en dat we daarnaast met dat nieuws ook anderen tevreden maken. Het soort nieuws dat jij interessant vindt, is wellicht voor je gevoel minder te vinden op Tweakers.net, maar dat lijkt me een persoonlijke mening. We willen je zeker niet wegjagen, maar er zijn zat mensen die nieuws over moederborden of mobieltjes vele malen interessanter vinden dan nieuws over SOPA. We kunnen het onmogelijk iedereen naar de zin maken, maar zijn van mening dat we nu op alle gebieden meer dan ons best doen.player-x schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:14:
Waar ik het me meest aan stoor tegenwoordig is, is als een andere website een heel goed technisch artikel plaats iets dat interessant is voor echte tweakers, T-net er niet meer naar linkt, omdat het geen eigen content is.
Wtf maakt het uit of iets door T-net is geschreven of niet, want volgens mij bestaat er een regel op de redactie dat er niet naar artikelen mag worden gelinkt die niet van T-net afkomstig zijn en bezoekers wegtrekt van de site.
Want bijvoorbeeld Extreme Tech is zo een site en heb van oa van hun al een aantal keren links ge submit naar zeer interessante artikelen, maar niks word er meer gepost.
Het dat was voor mij een van de voornaamste redenen dat ik oorspronkelijk naar T-net kwam!
Zal mijn algemene waardering geven voor alle berichten van gisteren. (0 tot 10)
5 - Europarlement schaart zich achter strengere e-waste-richtlijn (mening)
7 - Nederlander opgepakt bij FBI-actie tegen MegaUpload (mening)
4 - CBP: geen bijzondere privacyrisico's bij doorstart EPD (mening)
4 - Kodak begint patentenzaak om Samsung Galaxy Tab (mening)
7 - Screensaver-optie X.org bevat beveiligingsprobleem (mening)
7 - Sneller algoritme voor Fourier-transformaties ontwikkeld (mening)
7 - 2K stopt moeilijke '1999-modus' in BioShock: Infinite (mening)
7 - Apple kondigt digitale schoolboeken voor iPad aan (mening)
8 - Rechter: klant draait niet op voor ongemerkt datagebruik bij grens (mening)
7 - Plug-in voegt achievements toe aan Visual Studio (mening)
4 - Sigma: Goedkopere camera met SD1-beeldsensor is nodig (mening)
4 - Samsung zet WhatsApp-concurrent op goedkope mobieltjes (mening)
3 - Apple levert gratis micro-usb-adapters bij Chinese iPhones (mening)
7 - Asus brengt opnieuw gps-fix uit voor Transformer Prime (mening)
4 - Zynga neemt vier mobiele-gamestudio's over (mening)
3 - Gigabyte introduceert nieuw instapmoederbord (mening)
7 - Grooveshark stopt in Duitsland wegens hoge auteursafdracht (mening)
3 - Sony Ericsson verkoopt minder smart- en meer 'dumbphones' (mening)
8 - Steun politici aan sopa en pipa brokkelt af - update (mening)
6 - BioWare geeft systeemeisen Mass Effect 3-demo vrij (mening)
8 - Intel biedt cpu-overklokgarantie (mening)
7 - Beveiligingssoftware McAfee laat remote code execution toe (mening)
6 - Kodak vraagt uitstel van betaling aan (mening)
6 - Intel brengt acht nieuwe mobiele cpu's uit (mening)
7 - 4,5 miljoen internetters tekenen Googles anti-sopa-petitie (mening)
----------------------------------------------------------------------------------------------
Nog geen 6 gemiddeld waar ik vroeger op een 7 a 8 uit kwam, en was het een van T-net betere dagen van tegenwoordig.
(Maar bravo, gisteren maar een nutteloos Apple artikel)
Hoewel er veel meer nieuws is op T-net dan vroeger staat kwantiteit zeker niet gelijk aan kwaltijd!
Los van het feit dat het bericht zondagavond geschreven is, maandagochtend is geplaatst door de eindredactie, nog voor ik - of wie dan ook - überhaupt de kans had de eveneens maandagochtend uitgegeven verklaring van THQ er in te verwerken.Joost schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 08:40:
[...]
Die ontkenning had er meteen in gemoeten, maar iets is niet meteen niet waar als een bedrijf het ontkent.
Maar inderdaad: als we een ontkenning van een bedrijf klakkeloos als 'de waarheid' aannemen...

Edit: deze uitleg meer gericht op GetBack dan op Joost, natuurlijk...
[ Voor 6% gewijzigd door Tweakjur op 20-01-2012 11:44 ]
(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)
Journalisme is het verifieren van feiten. Een andere bron, zoals in het artikel voor waarheid aannemen terwijl die ook slechts een voorspelling doet is anders ook niet echt verstandig.JJJur schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:43:
[...]
Los van het feit dat het bericht zondagavond geschreven is, maandagochtend is geplaatst door de eindredactie, nog voor ik - of wie dan ook - überhaupt de kans had de eveneens maandagochtend uitgegeven verklaring van THQ er in te verwerken.
Maar inderdaad: als we een ontkenning van een bedrijf klakkeloos als 'de waarheid' aannemen...
Edit: deze uitleg meer gericht op GetBack dan op Joost, natuurlijk...
Klinkt inderdaad als een goede basis voor een artikel. Als een bedrijf iets zegt, ongeacht of je het voor waarheid moet aannemen is het tenminste een officieel standpunt, geen voorspelling van een outsider."Kevin Dent, een zelfbenoemd 'game-industrie veteraan"
Dat dus. Het komt meer over als het aantrekken van views->inkomsten.SYQ schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 09:13:
[...]
Idd een mooie en recente voorbeeld waar ik het met je eens ben. Dit kon ook in de Telegraaf geplaatst worden of heck in de Story. Gewoon een verhaal gezogen uit de duim met alleen maar aannames, een flutartikel van 0,0 nieuwswaarde. Maar dan moet je naar de views kijken die die heeft behaald en het gaan vergelijken met een andere artikel op T.net. Niks raars aan dus dat je zoiets op T.net tegen zult komen.
voorbeelden
nieuws: Intel biedt cpu-overklokgarantie ~20.000views
nieuws: Gigabyte introduceert nieuw instapmoederbord ~12.000views
nieuws: Klanten Digitenne moeten na werkzaamheden ontvanger resetten ~32.000views
[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 279033 op 20-01-2012 11:51 ]
Daar ben ik het ook mee eens, maar ik heb het niet over de nieuws crap die ik allemaal onvoldoendes heb gegeven, maar over diepgaande artikelen, of artikelen die producten op een speciale/andere manier testen.Joost schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:26:
Volgens anderen brengen we juist weer te veel extern nieuws. Het is ook nooit goed, hè?
Want dat externe nieuws kan of heb ik zelf ook wel (ge)lezen op verschillende andere websites.
Ik heb het niet over nieuws maar over (soms zeer) diepgaande artikelen, over een techniek of een special product, dat veder gaat dan alleen een review over een bepaalt populair product waar elke websute een artikel over schrijft.
Dit artikel van The Tech Report is niet wat ik ik direct bedoelde (hoewel ik hem, geloof ik, tegen beter weten in, heb ge submit), hoewel ik zelf het zeker waard zou vinden als T-net een nieuws poost er aan wijde, is imho iig een stuk interessanter dan dat Apple in China mini-usb adapters mee levert met iCrap daar.
Maar dat er nieuws posts aan dergelijke kwalitatief hoge en diepgaande artikelen worden besteed (ook al komen ze niet van de T-net redactie), het werd vroeger wel gedaan, waar om nu niet meer, of gaat de T-net redactie een vergelijkbaar diepgaand onderzoek doen en tijd stekken in micro-stutters zo als de "The Tech Report" dat hier heeft gedaan?
Ja, vroeger was alles beter.......player-x schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:14:
Zou het niet kunnen zijn dat je eigen interesse in diverse zaken, omdat je ouder wordt bv, lichtelijk veranderd is?
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Wilbert de Vries schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:41:
De conclusie is dus dat we nog steeds nieuws brengen dat je interessant vindt
Nee, bij verre kom T-net voor mij persoonlijk niet meer gemiddeld aan een voldoende, het is dat er nog steeds een deeltje interessant nieuws tussen zit, anders was echt al vertrokken.Zal mijn algemene waardering geven voor alle berichten van gisteren.
Ik zou zeggen lees eens terug naar 5 tot 10 jaar geleden, sinds te overname zijn er zeker een aantal positieve ontwikkelingen geweest bij T-net, maar zeker ook een aantal negatieve.Tens schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 12:02:
Ja, vroeger was alles beter.......
Zou het niet kunnen zijn dat je eigen interesse in diverse zaken, omdat je ouder wordt bv, lichtelijk veranderd is?
Heb steeds meer het gevoel dat er een kudde zombies op de redactie zitten die persberichten omzetten in nieuws artikelen.
Ook een persbericht is nieuws natuurlijk.player-x schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 12:15:
[...]
Ik zou zeggen lees eens terug naar 5 tot 10 jaar geleden, sinds te overname zijn er zeker een aantal positieve ontwikkelingen geweest bij T-net, maar zeker ook een aantal negatieve.
Heb steeds meer het gevoel dat er een kudde zombies op de redactie zitten die persberichten omzetten in nieuws artikelen.
Ik lees ook steeds minder berichten, en al helemaal minder de reacties (hoewel er tussen het gewijsneuzel, google-'kennis', blinde anti en pro reacties ook wel goede reacties staan, het interesseert me gewoon minder dat er weer een nieuwe processor of videokaart uitkomt.
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Must.... have... braaaiiiinsss....player-x schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 12:15:
[...]Heb steeds meer het gevoel dat er een kudde zombies op de redactie zitten die persberichten omzetten in nieuws artikelen.

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)
player-x schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 12:15:
[...]
Ik zou zeggen lees eens terug naar 5 tot 10 jaar geleden, sinds te overname zijn er zeker een aantal positieve ontwikkelingen geweest bij T-net, maar zeker ook een aantal negatieve.

Dat is simpelweg geen nieuws en zal dus ook niet als zodanig op de FP verschijnen.player-x schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:55:
[...]
Dit artikel van The Tech Report is niet wat ik ik direct bedoelde (hoewel ik hem, geloof ik, tegen beter weten in, heb ge submit), hoewel ik zelf het zeker waard zou vinden als T-net een nieuws poost er aan wijde, is imho iig een stuk interessanter dan dat Apple in China mini-usb adapters mee levert met iCrap daar.
Maar dat er nieuws posts aan dergelijke kwalitatief hoge en diepgaande artikelen worden besteed (ook al komen ze niet van de T-net redactie), het werd vroeger wel gedaan, waar om nu niet meer, of gaat de T-net redactie een vergelijkbaar diepgaand onderzoek doen en tijd stekken in micro-stutters zo als de "The Tech Report" dat hier heeft gedaan?
Als we op deze manier gaan beginnen dan komt er snel een slotje kan ik voorspellen. Wellicht is de conclusie dat Tweakers.net minder bij je past dan 10 jaar geleden. Dat is niet erg, maar kan gebeuren.player-x schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 12:15:
[...]
[ Voor 35% gewijzigd door Wilbert de Vries op 20-01-2012 12:32 ]
Het "techy" van wat het was is er inderdaad wel vanaf wbt de nieuwsbeirchten. Hoewel de artikelen journalistiek gezien gewoon goed zijn, daar is niet zoveel op aan te merken.
Maar de topic-titel klopt wat dat betreft wel. Wat voorheen meer techy was (a la tweakers), is het nu meer mainstraim nieuws, wat leunt op de ICT in z'n algemeenheid.
Nu zijn de artikelen politiek correct, zonder mening of wat dan ook. En voor VNU vond ik de nieuwsartikelen die misschien journalistiek niet helemaal correct waren, vond ik de artikelen van Femme, met z'n ongezouten mening als die-hard tweaker zijnde veel meer van waarde voor de naam van de site, dan wat er nu te lezen is.
De naam van de site dekt klopt al jaren niet meer met de inhoud van de FP.
Op de FP ben ik dan ook amper meer te vinden. Ik heb dan regelmatig Fok openstaan als nieuwsbron (naast nu.nl) en daar staat dan een tracker van de nieuws-sectie van de FP, en dan wil ik wel eens doorklikken.
Ik zie mijzelf dan ook meer als GoT'er, dan een tweaker qua gebruik van de site. Ik heb dan ook de oude template, zonder dat ik ook maar iets van de FP-layout zie.
De kennis en knowhow van het forum vind ik inhoudelijk veel interessanter dan nieuwsberichten die overal wel te lezen zijn, maar dan enkel in een andere context.
Ey!! Macarena \o/
Dat het nu niet meer gedaan word betekend niet dat het vroeger niet gedaan werd, daarnaast is voor tweakers zeer interessant leesvoer, wat is er mis mee om dat weer te gaan gebruiken.Wilbert de Vries schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 12:28:
Dat is simpelweg geen nieuws en zal dus ook niet als zodanig op de FP verschijnen.
Zit alles wat gepost word in zulke beperkte kaders dat dat niet verbreed kan worden?
Ik dacht dat T-net redactie leeft van de interesse van hun lezer.
Maar heb steeds meer het gevoel dat ik met ambtenaren te maken die alleen doen wat er van bovenaf is toegestaan, en totaal geen oog meer heeft wat een (groot?) deel van hun oudste en trouwste lezers terug wil.
Het spijt me dat alles wat negatief gezegd word meteen als een persoonlijke aanval word gezien, ipv van opbouwende kritiek.Als we op deze manier gaan beginnen dan komt er snel een slotje kan ik voorspellen.
Vorige Hoofdredacteuren hadden daar minder moeite mee, daarnaast als je de ABBR had gelezen had je ook gezien dat de soep helemaal niet zo heet was als dat ik hem opdiende.
Ik vind het wel erg, en met beperkte moeite van de redactie kan die mij, en met mij vele andere oudgediende ook blij maken.Wellicht is de conclusie dat Tweakers.net minder bij je past dan 10 jaar geleden. Dat is niet erg, maar kan gebeuren.
Waarom moet alles dat in nieuws geplaatst word alleen nieuws zijn, wat is het probleem van links naar diepgaande artikelen van andere sites, want die regel is pas ingevoerd toen T-net eigen Reviews & features ging publiceren, en hoewel ik de reviews zeker een plus vind voor de site, vind ik het huidige gebrek aan links naar diepgaande reviews van andere sites een zwaar gemis van informatie die ik vroeger wel kreeg van T-net.
Mee eens, Tweakers is groot geworden met tweaken & reviews en dat mag zeker niet op de achtergrond komen.Wilbert de Vries schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:41:
[...]
De conclusie is dus dat we nog steeds nieuws brengen dat je interessant vindt, dat het weliswaar iets minder is dan je graag zou zien en dat we daarnaast met dat nieuws ook anderen tevreden maken. Het soort nieuws dat jij interessant vindt, is wellicht voor je gevoel minder te vinden op Tweakers.net, maar dat lijkt me een persoonlijke mening. We willen je zeker niet wegjagen, maar er zijn zat mensen die nieuws over moederborden of mobieltjes vele malen interessanter vinden dan nieuws over SOPA. We kunnen het onmogelijk iedereen naar de zin maken, maar zijn van mening dat we nu op alle gebieden meer dan ons best doen.
Ik wordt de laatste tijd wel een beetje moe van alle patent trollen die hier op deze website gepubliceerd worden. Ik snap dat tijden veranderen en dat Tweakers met zijn tijd meegaat, maar graag minder aandacht hiervoor.
Persoonlijk ben ik meer benieuwd naar hardware (p)reviews. Ook daar geldt dat jullie beter wat kieskeuriger kunnen zijn wat nieuws betreft. Liever alle specs van de nieuwe iPhone in 1x publiceren, dan vandaag schrijven over de nieuwe camera en morgen melden dat er LTE inzit. En er dan later achterkomen dat er niets van klopt.
Dan heb ik liever dat jullie op beurzen als de CES langsgaan, wat jullie overigens top gedaan hebben!
Zolang het deel dat je wel interessant vindt een voldoende scoort, lijkt er mij niets aan de hand - behalve als je er zelf dermate grote problemen mee hebt dat we ook anders nieuws brengen dat je het de moeite niet meer waard vindt om te komen. Dat zou ik uiteraard betreuren, maar als Tweakers.net zich enkel en alleen was blijven richten op de zaken waar we tien jaar terug over schreven, dan hadden we nu niet meer bestaan. De wereld is veranderd, de mensen gebruiken technologie op een andere manier en wij zijn daarin meegegaan (deels). Ik vergelijk het voor het gemak maar even met een regionale krant: als die op de mat valt schuif ik het eerste katern met landelijk nieuws terzijde. Dat vind ik niet interessant of wist ik al. Ook van het regionale nieuws vind ik lang niet alles interessant, maar ik lees de artikelen die me wel interesseren. Op dezelfde manier zou je met de Frontpage van Tweakers.net kunnen omgaan: je leest wat je wilt lezen en denkt bij de rest 'ach als ze daar iemand anders mee blij maken...'.player-x schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 12:04:
[...]
[...]
Nee, bij verre kom T-net voor mij persoonlijk niet meer gemiddeld aan een voldoende, het is dat er nog steeds een deeltje interessant nieuws tussen zit, anders was echt al vertrokken.
We zijn al terughoudend met het brengen van geruchten, ook ten aanzien van de iPhone. Wij bepalen niet wanneer er informatie over een onderwerp bekend wordt en als de informatie er is (en we vinden het betrouwbaar/relevant/of wat dan ook genoeg), dan brengen we dat op dat moment. Als we informatie opsparen, brengen we oud nieuws - en dat vinden andere mensen die het wel interesseert weer niet leuk.tweaker2010 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 14:41:
[...]
Mee eens, Tweakers is groot geworden met tweaken & reviews en dat mag zeker niet op de achtergrond komen.
Ik wordt de laatste tijd wel een beetje moe van alle patent trollen die hier op deze website gepubliceerd worden. Ik snap dat tijden veranderen en dat Tweakers met zijn tijd meegaat, maar graag minder aandacht hiervoor.
Persoonlijk ben ik meer benieuwd naar hardware (p)reviews. Ook daar geldt dat jullie beter wat kieskeuriger kunnen zijn wat nieuws betreft. Liever alle specs van de nieuwe iPhone in 1x publiceren, dan vandaag schrijven over de nieuwe camera en morgen melden dat er LTE inzit. En er dan later achterkomen dat er niets van klopt.
Dan heb ik liever dat jullie op beurzen als de CES langsgaan, wat jullie overigens top gedaan hebben!
Door de verbreding van de onderwerpen en de grotere redactie besteden we meer aandacht aan onderwerpen die we vroeger links lieten liggen en doen we ook dingen anders dan ze vroeger werden gedaan. Dat betekent echter niet dat we nu minder aandacht aan dat 'oude' deel geven dan voorheen. Sterker nog, Core is qua berichtgeving een van de grootste rubrieken. Met de middelen die we hebben moeten we keuzes maken, en een van de keuzes is geweest dat we zelf producten reviewen. Een andere keuze is geweest dat we ook geen nieuwsberichten meer schrijven zoals in 2001, maar dat we zelf nieuws zoeken, controleren, schrijven en maken.
Ik betreur het dat er mensen zijn die denken dat we van bovenaf krijgen opgelegd dat we niet meer naar andere artikelen linken, maar ik denk dat als je terug graaft in de archieven dat je ziet dat we dat al jaren niet meer doen en al amper meer deden voor de overname door VNU in 2006. In ieder geval sinds ik bij Tweakers.net werk, gebeurt het niet meer. Niet omdat het van bovenaf niet mag, maar omdat ik dat niet bij Tweakers.net vind passen. We zijn een nieuwssite en we testen onze eigen producten. Dat betekent dus dat als andere sites nieuws hebben dat interessant is, we daar nog steeds een bericht over kunnen maken en dan netjes credits geven aan die site. Achtergrondartikelen bevatten doorgaans geen hard nieuws en belanden daarom dus niet als artikel in de listing.
[ Voor 19% gewijzigd door Wilbert de Vries op 21-01-2012 16:08 ]
Er heeft een verschuiving plaatsgevonden in de manier van de artikelen. Het is veel professioneler geworden in de berichtgeving. Meningen van de schrijvers zijn er niet meer, men houd zich vast aan de feiten. En dat vind ik erg jammer. Het losse informele karakter wat het vroeger uitstraalde is weg.
Op persoonlijk vlak qua intresse vind ik dat jammer. Waar het vroeger meer een blog was, is het nu gewoon een neuwssite. Meer mainstream geworden.
Het jammere is dat men zich wel vasthoud aan computers, tv's, tablets, telefoons, terwijl er op de CES nog veel meer is, zoals digitale instrumenten e.d. Wat ik dan behoorlijk vet vind, en daar is op T.net niets over te vinden. Dat sluit dan dus niet aan op mijn intresse gebied.
Terugkomend op m'n statement over blog-achtig brengen van items. Daar was nagenoeg niet zoveel professioneel aan, en dat maakte het voor mij wel leuker om te lezen. Nu is het niet meer dan een lijst met feiten, verpakt in een journalistsch correct artikel. In tegenstelling tot het kritisch bekijken van zaken tegenover andere producten cq. software. En dat maakte Tweakers.net toen wel uniek.
Femme schrijft zelf nagenoeg geen nieuws artikelen meer, en zijn manier van schrijven jaren terug vond ik gewoon ronduit gaaf. Gewoon een ongezouten mening, met technische blik op de zaken. Dat zie je nu niet meer terug.
Tweakers.net is gewoon gegroeid, veel professioneler geworden ook. Maar de ouwe tijd mis ik dan wel een beetje. Maar dat is een keuze die Tweakers.net bewust gemaakt heeft denk ik. Kan mij wel voorstellen dat het op commercieel vlak interessanter is om journalistisch gezien goede artikelen te schrijven, dan de zolder-kamer blog-achtige artikelen van vroeger.
Het die-hard is er wel een beetje van af.
Ey!! Macarena \o/
Dat die verschuiving plaatsgevonden heeft is helemaal waar, en daar zijn we ook trots opRaZ schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 16:16:
Er heeft een verschuiving plaatsgevonden in de manier van de artikelen. Het is veel professioneler geworden in de berichtgeving. Meningen van de schrijvers zijn er niet meer, men houd zich vast aan de feiten. En dat vind ik erg jammer. Het losse informele karakter wat het vroeger uitstraalde is weg.
De stijl is zeker anders, maar ik ben het er zeker niet mee eens dat we geen kritische blik hebben. Die vind je terug in de nieuwsberichten en in de reviews. Ook denk ik niet dat het 'oude' Tweakers nu nog zo uniek zou zijn. Techblogs zijn de laatste jaren als paddestoelen uit de grond geschoten. De formule van tekstje+quote van andere site+ongezouten mening wordt nu over het gehele internet toegepast.Terugkomend op m'n statement over blog-achtig brengen van items. Daar was nagenoeg niet zoveel professioneel aan, en dat maakte het voor mij wel leuker om te lezen. Nu is het niet meer dan een lijst met feiten, verpakt in een journalistsch correct artikel. In tegenstelling tot het kritisch bekijken van zaken tegenover andere producten cq. software. En dat maakte Tweakers.net toen wel uniek.
Ik durf zelfs te zeggen dat de huidige formule van Tweakers.net juist wel uniek is. Ik ken geen andere website die over zoveel verschillende onderwerpen bericht met een redactie vol vakredacteuren en ook nog eens honderden reviews per jaar publiceert.
Die mening met een technische blik op zaken is nog steeds te vinden in de reviewsFemme schrijft zelf nagenoeg geen nieuws artikelen meer, en zijn manier van schrijven jaren terug vond ik gewoon ronduit gaaf. Gewoon een ongezouten mening, met technische blik op de zaken. Dat zie je nu niet meer terug.
Ik snap niet hoe je tot die conclusie komt. Of 'die-hard' zou iets met schrijfstijl te maken moeten hebben.Het die-hard is er wel een beetje van af.
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Waar ik het inderdaad mee eens ben is dat CES artikelen (en vergelijkbare evenementen) in overvloed uit de lucht vallen en vaak niet verder komen dan een product release of een artikel met minder diepgang dan ik gewend ben van de frontpage. Een aparte (thema) sectie mbt tot een evenement houd alle info netjes bij elkaar, maakt het makkelijker om de interssante onderwerpen te filteren en houdt de frontpage voor het normale nieuws.
MSI GX660R for the win!
Dat dat dan niet meer aansluit op mijn intresses, dat is gewoon vette pech voor mij. Zo simpel is het
Denk ook niet dat ik het goed kan verwoorden, en gezien ik hier ook al wat jaartjes lid ben, kan het ook zijn dat mijn intresse gebied welicht ook verschoven is.
En ja, als jullie meer naar links gaan, en ik meer naar rechts - door de jaren heen - dan sta je verder van elkaar af.
En wellicht is het inderdaad de schrijfstijl, de ongezouten mening. Men houd het nu bij de feitelijk en schrijft politiek correct. Ik hou wel meer van het rebelse, maar dat past natuurlijk niet bij een steeds professioneel wordendere site.
Ik hoop ook niet dat je m'n vorige post ziet als iets negatiefs. Persoonlijk boeit mij TV's, mobieltjes en spelletjes me helemaal niks. Dat was vroeger veel minder vertegenwoordigd dan nu. Maar zaken zoals mobieltjes, TV's & HomeCinema, was er vroeger veel minder. Als je TV wilde kijken via de computer, gebruikte je de TV-out om hem zo op de scart aan te sluiten op je CRT breedbeeld.
Dus ja, de berichtgeving e.d. is ook verschoven richting andere apparaten die mij dan niet boeien, dan wordt het voor mij dus minder aantrekkelijk. Denk dat dat een betere omschrijving is en minder negatief overkomt als m'n eerdere posts
Ey!! Macarena \o/