Situatie rondom nieuws en de afhandeling van problemen Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-05 21:41
Nav. het zoveelste topic over de titels van nieuwsartikelen en een discussie die daaruit voorkomt over de huidige staat van het nieuws op de Frontpage.

Wat ik met name vervelend vind, iets wat .oisyn laatst al aangegeven heeft, is het gebrek aan een duidelijke reactie vanuit de redactie rondom problemen met het nieuws, even ongeacht of het inhoudelijke fouten zijn of eventuele redactionele problemen.

Al een redelijke periode zie ik de kwaliteit van het nieuws op de frontpage omlaag gaan, en heb daar ook al een degelijk aantal berichten aan gewijd in dit forum. Telkens kreeg ik te horen gekregen dat de redactie er op gaat letten. In het topic van .oisyn geeft Olaf aan er beter op te gaan letten. Ook in heel wat andere topics is dit het geval: er wordt gezegd dat men er beter op gaat letten, en daarmee is de discussie over. En nog liggen topics als deze simpelweg stil, op het moment dat de redactie actie onderneemt is het bericht niet meer actueel, en heeft het eigenlijk geen zin meer.

Blijkbaar is "er beter op letten" niet genoeg, want er komen nog steeds veel klachten bij. Waarschijnlijk is er begin juni daarom begonnen met het zoeken naar Experts: een goede oplossing waarbij mensen met inhoudtechnische kennis hun mening kunnen geven over de inhoud van een artikel. Initieel zouden de inschrijvers in de week van 14 juni een reactie krijgen, later werd dit de eerste week van juli, ondertussen is dat stilzwijgend verlengd naar augustus. Op vragen van mijn kant om dit proces iets duidelijker te maken komt geen inhoudelijk antwoord, waarbij ik de overige inhoud van die topics maar even buiten beschouwing laat.

Ik weet niet wat er aan de hand is, noch zin om over eventuele oorzaken te gaan speculeren, noch de illusie dat iemand mij dat gaat uitleggen, maar het gaat in rap tempo de verkeerde kant op met het nieuws. Als de keuze gemaakt is om een ander publiek aan te spreken is dat jullie keuze -en dus prima-, maar wikkel er dan alsjeblieft geen doekjes omheen.

Hier staat echter wel tegenover, zoals ook terecht aangegeven wordt, dat de reviews doorgaans uitgebreid en compleet zijn en dat er bij Nederlandse berichten proactief contact wordt opgenomen met de betrokken partijen, wat erg fijn is om te kunnen lezen in een artikel. Dat mag ook gezegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Toevallig dit topic of misschien niet. Ik heb hetzelfde, ik doe ergens melding van en het lijkt niemand maar te boeien het even te checken, echt zonde van zo'n grote site.

M'n topic voor de volledigheid: R4-Kaartjes -> Flashkaartjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Blijkbaar heb je de aanpassing gemist, ze zeggen dat ze het iets veranderd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Maar niet hetgene wat ik gemeld heb ieder geval, er lijkt geen interesse te zijn om een artikel kloppend te maken en dat is erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-05 12:10

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Het expertpanel heeft niets te maken met hoe de redactie omgaat met feedback in dit forum. We hebben beterschap beloofd, meerdere keren inderdaad, en proberen dat ook. Op de redactie vragen echter diverse zaken onze aandacht, waardoor dingen soms aan onze aandacht ontglippen. Dat is geen excuus, maar gebeurt blijkbaar wel. Wat bovendien meespeelt, is dat sommige topics alleen door de auteur kunnen worden beantwoord, simpelweg omdat deze zich heeft ingelezen in de materie of überhaupt meer verstand heeft (of iig geacht wordt te hebben) van dat onderwerp. Ik beloof nogmaals beterschap, maar nu met meer supervisie :)

@Cartman! Mede op basis van jouw input is het oorspronkelijke artikel al aangepast. Ik had een zin toegevoegd dat niet duidelijk was of alleen R4-kaartjes verboden waren of alle. Het maakt - zowel inhoudelijk als journalistiek - nogal een verschil of het om alleen R4-kaartjes gaat of alle flashcards. In jouw topic geef je aan dat er verwarring is als gevolg van het genoemde product en stel je voor dat we voortaan spreken van flashcards. Op basis van onze zoektocht nalv topic vonden we geen bevestiging dat het om meer dan R4-kaartjes ging. Nu echter uit de ondertussen opgedoken uitspraak blijkt dat het om alle kaartjes gaat, is het artikel opnieuw aangepast. Ik vraag me dus af waarom het volgens jou niet goed was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
De update is pas net toegevoegd na dit topic weer. De titel van het artikel is imo nog steeds misleidend. Gaat de volgende keer in de titel wel gesproken worden over "Flashkaarten" ipv. "R4-Kaarten" dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-05 12:10

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Cartman! schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 09:11:
De update is pas net toegevoegd na dit topic weer. De titel van het artikel is imo nog steeds misleidend. Gaat de volgende keer in de titel wel gesproken worden over "Flashkaarten" ipv. "R4-Kaarten" dan ?
Crap, ik was de titel vergeten :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Pagina: 1