R4-Kaartjes -> Flashkaartjes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
nieuws: R4-kaartjes ook in VK illegaal bevonden

R4 is slechts 1 merk en vele comments gaan elke keer over "gelukkig heb ik merk Y" of "is dit ook dan voor merk Z van toepassing". Zouden jullie het beestje voortaan bij de naam kunnen noemen, namelijk Flashkaarten?

voorbeelden comments:
Ghehe, gelukkig heb ik AceKard
Alleen de R4??
En al die andere kaarten dan? 8)7
Ik heb zelf drie verschillende....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Waar haal je vandaan dat het vonnis ook voor andere kaartjes van toepassing is? Ik heb diverse artikelen gelezen en ze gaan allemaal over de R4-kaartjes.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Met pven,

De rechter heeft alleen uitspraak gedaan over de R4-kaarten voor zover ik dat na heb kunnen trekken. Er zijn inderdaad een hoop varianten op de markt.

De 100.000 kaarten waar Nintendo over spreekt, zijn waarschijnlijk flashkaarten van verschillende smaken. "Alleen al in het Verenigd Koninkrijk zijn er 100.000 kaartjes in beslag genomen sinds 2009." heb ik dan ook veranderd in "Alleen al in het Verenigd Koninkrijk zijn er 100.000 flashkaartjes in beslag genomen sinds 2009."

Bedankt voor je feedback :)

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
In de Nederlandse zaak van vorige week ging het ieder geval om alle kaarten (muv. van 1 die geen commerciele roms speelt) en daar sprak de titel ook van "R4-kaarten".

In het engelse artikel spreken ze van "game copying devices" en niet specifiek over het merk R4, dat maakt het artikel van de site ervan net zoals op T.net gebeurd is. In het bericht wat zij weer citeren zeggen ze dat in Nederland de "R4-kaart" verboden is te verkopen voor die 13 shops, wat eigenlijk dus alle flashkaarten zijn, niet de R4. Ik hou het er dus op dat de nieuwssites zichzelf allemaal verkeerd citeren door enkel over 1 merk te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-08 21:00

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
De uitspraak in Nederland was helder: die ging over alle flashcards. De berichten over de Engelse zaak zijn minder helde. Diverse bronnen spreken specifiek van R4, andere laten het in het midden. De tekst is dus iets aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik verwacht niet dat Nintendo achterlijk is om in NL wel alle soortgelijke producten te verbieden en in de UK alleen 1 merk terwijl er nog tientallen zijn.

edit: heb zelf ooit een akkefietje gehad met Nintendo en alle correspondentie die ik kreeg werd allemaal gestuurd vanuit Japan, ik neem aan dat in zulke grote zaken er ook wel 1 centraal iets zal zijn die zulke zaken behandelt.

[ Voor 42% gewijzigd door Cartman! op 29-07-2010 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Heb ik de aanpassing gemist :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

De uitspraak is op Bailii te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Waar dus gesproken wordt over "game copiers" en er is zelfs een (vrij compleet) lijstje merken te vinden. Ik concludeer daaruit dat T.net het dus verkeerd heeft overgenomen vanuit hun bron.

edit: dit was ook m'n laatste feedback waarschijnlijk want de houding van de redactie is niet echt actief te noemen, jammer.

[ Voor 25% gewijzigd door Cartman! op 30-07-2010 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-08 21:00

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Ah, dat is handig. Daar hebben we ons suf naar gezocht. Dank. Ik zal het artikel tweaken.

@Cartman! Zie ook Wilbert de Vries in "Situatie rondom nieuws en de afhandeling..."

[ Voor 15% gewijzigd door Wilbert de Vries op 31-07-2010 09:02 ]

Pagina: 1