Titels artikelen lijken steeds vaker niet te passen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste redactie/developers,

Het komt (zo lijkt het) steeds vaker voor dat de titels van nieuwsberichten niet langer passen op de FP waardoor ze afgekapt worden met puntjes. Dit is irritant omdat je niet langer in een opslag kan zien waarover alle nieuwsberichten gaan. Dat terwijl het nieuws een van de belangrijkste dingen op de FP moet zijn.

Ik zou het heel prettig vinden als hier iets aangedaan wordt: namelijk het veld gewoon wat groter te maken zodat de titels in een opslag weer helemaal te lezen zijn, ipv:

Procera presenteert grootste server voor inspectie intern....
Quarkxpress 8 moet gebruikers wegkapen bij Adobe's Cre ...
Combinatie van nanobuizen en silicium maakt nano-led's mog...
AMD stelt vijf nieuwe energiezuinige quadcore Opterons v...
Powerset presenteert semantische zoekmachine voor Wik..

Dit is met 1280x1024 resolutie met IE7 (100% beeldzoom).

Maar let op: Met Opera 9.27 (zelde reso en 100% beeldzoom) is het nog veel vervelender, daar vallen nog eens 2 karakters extra weg..Dus:

Procera presenteert grootste server voor inspectie inte.... (Inte wat?)
Powerset presenteert semantische zoekmachine voor W.. (W wat?)
Blizzard geeft meer details over tweede uitbreiding W.. (W wat?)

Snappen jullie m'n punt? Het is (i) irritant dat koppen worden afgebroken, elke keer die ... (ii) dan moet ik steeds gaan mouse-overen wat verre van ideaal is.

Het nieuws op de FP lijkt me de belangrijkste rol te moeten spelen: dus waarom niet gewoon meer ruimte voor de titelvakken zodat gewoon weer lekker in 1 opslag te zien zijn? Wat ook de technische reden is, usability voor de users moet natuurlijk voorop staan in dit geval.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2008 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als ik naar de FP kijk zie ik slechts 7 nieuwsposts die "te lang" zijn. Van die 7 nieuwsposts zijn imo de meeste titels meteen duidelijk zonder dat je per se de volledige titel zou moeten lezen. Dan is er misschien eens één of twee nieuwsposts waarvan je de volledige titel wil lezen... maar is één seconde verspillen om even een mouse-over te doen dan zoveel moeite?

Persoonlijk zie ik het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 23:59:
Als ik naar de FP kijk zie ik slechts 7 nieuwsposts die "te lang" zijn. Van die 7 nieuwsposts zijn imo de meeste titels meteen duidelijk zonder dat je per se de volledige titel zou moeten lezen. Dan is er misschien eens één of twee nieuwsposts waarvan je de volledige titel wil lezen... maar is één seconde verspillen om even een mouse-over te doen dan zoveel moeite?

Persoonlijk zie ik het probleem niet.
Als ik nu naar de FP ga - met Opera - zie ik 9 van de 32 artikelen die afgebroken worden. Dat is bijna een derde. Dat noem ik niet "slechts" een paar. Waarom zou je in vredesnaam moeten mouse-overen als je om de titels compleet te zien? Als het bijv via terugloop dan wel het veld op de FP groter maken goed kan oplossen? Het is toch raar? Het nieuws lijkt me het belangrijkste item op de FP. Waarom niet gewoon zorgen dat de titels (die mensen moeten lokken naar het artikel) direct geheel leesbaar zijn? Ik zou me bij de krant ook vreselijk ergeren als ik telkens naar de kleine letters moet omdat de titels afgebroken staan op de voorpagina.

Als het er slechts een paar waren geweest had ik heel deze post niet gemaakt. Af en toe is niet erg. Maar als bijna een derde van de titels wordt afgebroken op een normale resolutie, dan vind ik dat niet iets "waarover je niet moet zeuren" meer.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2008 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Houd rekening met de "simpelheid" van gebruikers. Gebruikers willen in 1x zien wat er te doen/lezen valt. Is er iets niet te lezen of onduidelijk, jammer....next item.. of nog erger.. next site.
Gebruikers gaan er echt niet moeite voor doen om het wel te kunnen lezen.
Ik kan mij overigens ook voorstellen dat lange titels ook niet aantrekkelijk zijn voor de gebruikers.

Het belangrijkste van de frontpage wordt hier dus niet aantrekkelijk gemaakt.

Ik geef Holoris dus hierin gelijk.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

't Is natuurlijk wel jammer dat als je de titels zo moet aanpassen dat ze dezelfde informatie in minder tekens geven, dat het geen nette volzinnen meer zijn. Anderzijds kan vaak een bijwoordje als 'voor' prima weggelaten worden zonder dat de betekenis er bij inschiet. En een woord als 'presenteert' kan evt nog vervangen worden door 'toont' of 'stelt ... voor' als het te lang wordt.

Maar de redactie mag er imho ook wel wat beter op letten, maar het zal niet altijd te verbeteren zijn, want soms moeten er gewoon een paar lange woorden in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Het valt soms niet mee korte titels te maken je wilt dat de kop de lading dekt, terwijl je er ook nog de nodige informatie in kwijt wilt, maar Holoris heeft natuurlijk gelijk. Ook vandaag zijn er weer enkele te lange titels tussendoor geslopen.
We gaan er beter op letten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De breedte van de kolom waarin de titels zich bevinden op de frontpage is kleiner geworden in de nieuwe layout, terwijl er in de artikelen zelf juist meer ruimte is gekomen voor de titels. Dit maakt het niet makkelijker om titels te verzinnen die in hun geheel op de frontpage getoond kunnen worden. Er komt een layout update aan waarin weer wat meer ruimte voor de titels op de frontpage zal zijn. Daarmee zal het probleem grotendeels opgelost zijn.
Pagina: 1