[Discussie] Vaak trage reactie op topics in dit forum

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Geachte redactie :w

Allereerst wil ik even beginnen met te zeggen dat het geenszins mijn bedoeling is jullie af te zeiken oid, jullie doen mooi werk, maar desalniettemin heb ik toch een puntje van kritiek waar hopelijk wat mee gedaan kan worden :)

Welnu, het is me in de loop der tijd opgevallen dat suggesties over fouten in artikelen vaak vrij laat worden opgepakt. Ik heb even een selectie gemaakt van de laatste 5 topics geopend door mijzelf, en tevens een steekproef gedaan van een aantal uit de laatste pakweg 200 topic in dit forum. Van al deze topics werd ongeveer de helft een dag na het posten opgepakt en soms zelfs langer (ik stuitte toevallig zelfs op een topic dat na een maand pas werd opgepakt, maar het lijkt me een veilige aanname dat dat een extreme uitzondering is ;)), of er wordt gewoon helemaal niet op gereageerd. Bij de selectie heb ik me overigens beperkt tot topics over nieuwsartikelen waarin het tevens vrij duidelijk is dat er een aanpassing nodig was.

De reden waarom mij dit stoort is omdat er vaak nogal wat discussies kunnen ontstaan over deze fouten in de reacties onder het artikel. Als ik even een recent artikel eruit licht, in Entertainmentindustrie komt met drm-systeem 'UltraViolet' wordt gesproken over een ietwat onhandige (maar technisch niet onjuiste) formulering van een bepaalde zin die in de reacties nogal wat verwarring teweegbrengt. Veel mensen schijnen te denken dat er méér betaald moet worden voor de nieuwe vorm van DRM, wat natuurlijk, zeker gezien het onderwerp, al snel in het verkeerde keelgat schiet.

De reden voor de trage redactie-reactie (:P) zie ik niet echt. Nou heb ik daar natuurlijk al wat minder zicht op, maar het lijkt me dat er tijdens kantooruren altijd wel mensen aanwezig zijn die even snel een aanpassing zouden kunnen maken, want zoveel werk hoeft het natuurlijk nou ook weer niet te kosten. Ik zou dan ook willen vragen of er iets meer aandacht besteed kan worden aan dit forum zodat fouten in artikelen snel opgepakt kunnen worden en eventuele verwarring vroeg de kop ingedrukt kan worden.

De topics uit m'n streekpoef die imho op tijd werden behandeld *O*
Proceskosten Brein
Marantz kondigt high-end av-receiver SR7005 aan
boete != schadevergoeding
Amazon krijgt patent op dualscreen...
Het nieuwe e-paper kan 16bit-grijswaarden weergeven
Artikel Encyopledia Brittanica
Iphone-gebruikers belaagd door 'Rickrolling'-worm

De topics die imho te laat werden behandeld -O-
waarbij "te laat" betekent dat een topic die op een werkdag in de morgen of middag is geopend pas de volgende dag of later is behandeld
Entertainmentindustrie komt met drm-systeem 'UltraViolet'
Miljoenen routers kwetsbaar voor aanval via dns-rebinding
Apple: iPad vanaf vrijdag in Nederland en België verkrijgbaa
OCZ introduceert 4GB DDR Modules (nooit op gereageerd)
MOA 2010: overklokkers in Disneyland (2 dagen)
Nieuw lab begint met ontwikkeling exascale-computersoftware (1 maand!!!)
Microsoft gaat applicaties in Marketplace beter beveiligen

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik kan je niet anders dan gelijk geven .oisyn en dit reken ik mezelf aan.

Vooral als er veel topics na elkaar verschijnen blijven er teveel liggen. Zal er samen met de eindredactie scherper op letten en de betreffende redacteuren naar topics over hun stukken dirigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan een devver misschien iets maken, dat er even een seintje aan de eindredacteur / coordinator wordt gegeven wanneer er een nieuw topic in GR wordt gemaakt? (email, SMS, scheepstoeter..., whatever)

Het zijn er gemiddeld niet meer dan 1 of 2 per dag, en dan kan hij er direct naar kijken, en hetzij zelf aanpakken, hetzij een redacteur even aan zijn haren trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 16:55:
Kan een devver misschien iets maken, dat er even een seintje aan de eindredacteur / coordinator wordt gegeven wanneer er een nieuw topic in GR wordt gemaakt? (email, SMS, scheepstoeter..., whatever)
rssfeed noemen we dat, en dat is er gewoon.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Olaf schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 13:21:
Ik kan je niet anders dan gelijk geven .oisyn en dit reken ik mezelf aan.
Ja pff als je meteen gaat toegeven wordt de discussie wel heel erg saai ;)
Vooral als er veel topics na elkaar verschijnen blijven er teveel liggen. Zal er samen met de eindredactie scherper op letten en de betreffende redacteuren naar topics over hun stukken dirigeren.
d:)b

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moto-moi schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 18:27:
[...]

rssfeed noemen we dat, en dat is er gewoon.
Schijnt niet bijster goed te werken dan.... Of het wordt simpelweg genegeerd. Want zoals .oisyn terecht aangeeft, en duurt regelmatig veel te lang voordat er reactie komt.

Ergens zit er dus wel degelijk een probleem, en het zou goed zijn als dat opgelost wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-09 18:54
[b][message=34380067,noline]
De topics uit m'n streekpoef die imho op tijd werden behandeld *O*
Proceskosten Brein
Nouja, ik als topicstarter wacht nog altijd op een reactie :9

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
.edit: nvm

[ Voor 92% gewijzigd door .oisyn op 22-07-2010 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 14:44:
Schijnt niet bijster goed te werken dan.... Of het wordt simpelweg genegeerd. Want zoals .oisyn terecht aangeeft, en duurt regelmatig veel te lang voordat er reactie komt.

Ergens zit er dus wel degelijk een probleem, en het zou goed zijn als dat opgelost wordt!
Ik geef alleen maar aan dat het geen technisch probleem is, want de oplossing die je aandraagt is er al ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heh heh.... Ik merk nu pas je functie op... :P

Conclusie: de rssfeed verdwijnt in Wilbert's spam box! })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-08 21:00

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Verwijderd schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 16:47:
Heh heh.... Ik merk nu pas je functie op... :P

Conclusie: de rssfeed verdwijnt in Wilbert's spam box! })
Huh, rss? Wasdat?
Pagina: 1