Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
[ Voor 12% gewijzigd door Fire69 op 20-07-2010 16:07 ]
Of alleen en meer van plek verwisselen..oisyn schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 16:04:
Volgens mij is het helemaal niet de bedoeling om de suggestie te wekken dat er méér betaald moet worden. De zin leest wat dat betreft beter zonder dat hele woordje "meer" er tussenin:
Dat is dubbelop met het woordje alleen. Het woord 'meer' slaat in dit geval op de overgang van hoe het vroeger was en hoe het nu gaat worden.Fire69 schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 16:07:
verander 'meer' anders in 'enkel'?
[ Voor 121% gewijzigd door Orion84 op 20-07-2010 16:11 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Verwijderd
Heb trouwens bij de reacties op de FP het gevoel dat mensen wel eerruuuggg selectief lezen, en het gewoon niet willen begrijpen wat er in het artikel bedoeld wordt...Met UltraViolet zouden consumenten niet langer betalen voor het fysieke product, maar voor het recht om een bepaalde filmtitel of tv-serie te mogen bekijken, waarbij er allerhande aanschaf en afspeelmogelijkheden zijn.
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Verwijderd
(Voor degenen die dat willen lezen in ieder geval.... )
Verwijderd
Leuk en aardig, maar we zitten onderhand 3,5 uur verder en het is nog niet aangepast... Mensen reageren er nog steeds verkeerd op... Verander het even in "maar", alsjeblieft..Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 16:48:
De hele zin moet gewoon hervormd worden... bijvoorbeeld in zoiets als dit:
[...]
Heb trouwens bij de reacties op de FP het gevoel dat mensen wel eerruuuggg selectief lezen, en het gewoon niet willen begrijpen wat er in het artikel bedoeld wordt...
Verwijderd
Volgens mij zit de redactie gewoon in het zwembad met een biertje!
Verwijderd
Was er een reden waarom niemand van de redactie reageerde? Om 16:00 zijn jullie toch nog niet naar huis?
.edit: done: [Discussie] Vaak trage reactie op topics in dit forum
[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 21-07-2010 12:26 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
 Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Ik denk dat je pleonasme bedoelt? 'Mogen' kan hier duidelijk weggelaten worden dus ik pas het aan.Verder is "het recht [..] te mogen" een tautologie.
Nee, tautologie, volgens http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/861Olaf schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 13:35:
[...]
Ik denk dat je pleonasme bedoelt? 'Mogen' kan hier duidelijk weggelaten worden dus ik pas het aan.
Een tautologie noemt het begrip of denkbeeld tweemaal of meerdere malen; voorbeelden: enkel en alleen, blij en verheugd, pais en vree. Een tautologie bestaat meestal uit twee of meer woorden van dezelfde woordsoort, dikwijls twee bijvoeglijke of twee zelfstandige naamwoorden.
Wolters-Koenen geeft als voorbeeld van een pleonasme die stijlfout is 'hij had verlof dat te mogen doen'.
Bij een pleonasme wordt een eigenschap van een begrip herhaald, bij een tautologie wordt het volledige begrip herhaald.
Nu is "(het) recht (hebben)"niet precies hetzelfde als "mogen", zodat je prima van een pleonasme kunt spreken. De interessante vraag is dan wel of "mogen" een kenmerk is van "recht" of dat het andersom is.
Maar goed dit hele geval was al zwaar off-topic.
:strip_icc():strip_exif()/u/12461/crop65b195553d948.jpg?f=community) 
            /u/28429/crop59eb40ac5dc83_cropped.png?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/53288/icon.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/92368/crop67f122a4021bc.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/4580/crop63277a49e9b9d_cropped.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/37911/zlao.jpg?f=community) 
            /u/212961/Alfred%2520Max%2520Headroom.png?f=community)