Marantz kondigt high-end av-receiver SR7005 aan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik vind de toon in topic: nieuws: Marantz kondigt high-end av-receiver SR7005 aan niet zo lekker. Stukjes als:
zo stelt de fabrikant, een vermogen van bijna 1KW.
Deze gaat nogal maar deze
De SR7005 beschikt over een op 400MHz draaiende 32bit Sharc-dsp van de firma Analog Devices en verwerkt naast de nodige hd-audioformaten gelijktijd ook enkele ruimtelijke algoritmen, zo meent Marantz.
en deze
Marantz claimt dat de uitgangen ook actief blijven in de standby-modus en er is ondersteuning voor arc en ces.
niet.

Die laatste twee zijn gewoon feiten en worden door de schrijver gepresenteerd als de mening van Marantz. Marantz meent niet dat het ding ruimtelijke algoritmen processed, dit is gewoon zo. Net als dat marant niet claimed dat de uitgangen actief blijven, dit doen ze gewoon.

Op deze manier lijkt het artikel een beetje geschreven door iemand die de fabrikant totaal niet vertrouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimitri R
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-02 03:18
Het zijn 'feiten' die door een fabrikant worden aangedragen. Wij kunnen ze dus niet controleren, waardoor we dit toeschrijven als door hen aangedragen informatie. Van enig wantrouwen naar Marantz is dus geen sprake.

Abort Retry Fail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dimitri R schreef op maandag 12 juli 2010 @ 09:42:
Het zijn 'feiten' die door een fabrikant worden aangedragen. Wij kunnen ze dus niet controleren, waardoor we dit toeschrijven als door hen aangedragen informatie. Van enig wantrouwen naar Marantz is dus geen sprake.
Neen,

De specs van de genoemde chip zijn na te zoeken door de schrijver van het artikel. Een chip is geprogrammeerd om iets te doen, dit is een hard vaststaand feit waar je niet aan hoeft te twijfelen. Je gaat van een Intel chip toch ook niet schrijven: "Intel meent dat deze chip X86-64 instructies kan verwerken. Verder claimed intel SSE4 support"? Raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:41

OMX2000

By any means necessary...

Ik zie dat de Marantz SR7005 op de Amerikaanse site (http://us.marantz.com/Products/172.asp) 1599 dollar kost. Lijkt erop dat ie dan 1599 euro gaat kosten bij de release in Nederland. Ik heb namelijk begrepen dat de SR5005 799,- euro moet opleveren (vanaf augustus leverbaar), die kost op de Amerikaanse site 799,- euro.

Wat mij betreft aan de dure kant. Ik vind de SR5005 concurreren met de Denon 1911, en die is al voor 599,- te krijgen.

Ik zie net dat de Nederlandse prijzen bekends zijn gemaakt door HDTV nieuws : http://www.hdtvnieuws.nl/...cinema-systemen-20100714/

[ Voor 14% gewijzigd door OMX2000 op 14-07-2010 18:24 ]

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dimitri R schreef op maandag 12 juli 2010 @ 09:42:
In bijna alle andere productaankondigingen gebeurt dat niet (voorbeeldje) :? De enige keer dat in dat iPhone 4-artikel wordt gesproken van "zou" en "claimt" is als de fabrikant iets subjectiefs als beeldkwaliteit of geluidskwaliteit claimt. Normaalgesproken zou je specs toch gewoon voor waar aan moeten nemen?

1. De resolutie van het scherm zou 960x640 pixels zijn.
2. Het scherm heeft een resolutie van 960x640 pixels.

Nummer 1 vind ik onzinnig geformuleerd en past alleen bij een gerucht dat overgenomen wordt van een andere site.

Bovendien gebeurt het nu niet consequent, want "...er is ondersteuning voor ARC en CES". (Wist trouwens niet dat ARC en CES dermate ingeburgerde afkortingen waren dat ze klein geschreven mochten worden :)).

[ Voor 31% gewijzigd door Grrrrrene op 16-07-2010 10:28 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Grrrrrene schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 10:24:
[...]

In bijna alle andere productaankondigingen gebeurt dat niet (voorbeeldje) :? De enige keer dat in dat iPhone 4-artikel wordt gesproken van "zou" en "claimt" is als de fabrikant iets subjectiefs als beeldkwaliteit of geluidskwaliteit claimt. Normaalgesproken zou je specs toch gewoon voor waar aan moeten nemen?

1. De resolutie van het scherm zou 960x640 pixels zijn.
2. Het scherm heeft een resolutie van 960x640 pixels.

Nummer 1 vind ik onzinnig geformuleerd en past alleen bij een gerucht dat overgenomen wordt van een andere site.

Bovendien gebeurt het nu niet consequent, want "...er is ondersteuning voor ARC en CES". (Wist trouwens niet dat ARC en CES dermate ingeburgerde afkortingen waren dat ze klein geschreven mochten worden :)).
Jammer dat hier niet meer op gereageerd is ;(
Pagina: 1