Naar aanleiding van een tip zijn we eens na gaan denken over achtergrondverhalen over rooten en custom roms. Wij zijn er op de redactie immers veel mee bezig - en veel mensen op GoT ook. Lijkt me leuk om eens een keer op een rij te zetten wat precies de voordelen zijn van rooten, waar je voor moet oppassen met custom roms, of overklokken zin heeft en welke apps je precies extra kan draaien als je superuser-rechten kan toekennen.
Nu zijn er genoeg topics over deze dingen - en vooral de uitstekende startposts zijn een grote bron van informatie - maar ik loop toch tegen een paar dingen aan en ik hoop dat jullie goede ideeën hebben over hoe dit het beste uit de verf zou komen. Ter info: het gaat niet allleen over Android, maar uiteraard ook over andere smartphoneplatformen.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het volgende:
- Mijn grootste probleem is: er zijn tientallen Android-toestellen. De meeste zijn te rooten, maar sommige ook niet. Welke zal ik precies meenemen en welke methodes zou ik moeten bespreken?
- Welke functies en apps kun je alleen met root draaien? Ik ken er veel (en gebruik er ook veel
), maar ik hoor graag van je welke je onmisbaar vindt, zodat ik in elk geval een compleet lijstje kan maken 
- Als je je toestel hebt overgeklokt: merk je veel verschil?
Alvast bedankt!
Arnoud
Redacteur Mobile @ T.net Redactie
Nu zijn er genoeg topics over deze dingen - en vooral de uitstekende startposts zijn een grote bron van informatie - maar ik loop toch tegen een paar dingen aan en ik hoop dat jullie goede ideeën hebben over hoe dit het beste uit de verf zou komen. Ter info: het gaat niet allleen over Android, maar uiteraard ook over andere smartphoneplatformen.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het volgende:
- Mijn grootste probleem is: er zijn tientallen Android-toestellen. De meeste zijn te rooten, maar sommige ook niet. Welke zal ik precies meenemen en welke methodes zou ik moeten bespreken?
- Welke functies en apps kun je alleen met root draaien? Ik ken er veel (en gebruik er ook veel
- Als je je toestel hebt overgeklokt: merk je veel verschil?
Alvast bedankt!
Arnoud
Redacteur Mobile @ T.net Redactie