Groot voordeel aan root (maar hoort misschien wel meer onder custom roms) is de recovery. Dit is een soort Bios (zoals bij de pc), van waaruit je roms kan flashen, backups kan maken, etc. Door de recovery hoef je niet telkens je pc erbij te hebben als je een rom of .zip moet toepassen/flashen. Ook kan het een goede laatste redding zijn als het fout is gegaan met de software van je toestel. De recovery is in elk geval bij Cyanogenmod aanwezig.
Daarnaast is natuurlijk het voordeel van custom roms dat ze er soms in nieuwere android versies zijn dan de fabrikant van het toestel uitgeeft. Neem mijn Galaxy Spica: Samsung heeft na lang wachten de update naar 2.1 gegeven, en nu gaan ze niet meer verder met ontwikkelen. De community draait echter nog op volle toeren, daardoor draai ik op dit moment 2.2 en binnenkort waarschijnlijk 2.3.
Ik hoop hiermee wat bij te hebben gedragen
Daarnaast is natuurlijk het voordeel van custom roms dat ze er soms in nieuwere android versies zijn dan de fabrikant van het toestel uitgeeft. Neem mijn Galaxy Spica: Samsung heeft na lang wachten de update naar 2.1 gegeven, en nu gaan ze niet meer verder met ontwikkelen. De community draait echter nog op volle toeren, daardoor draai ik op dit moment 2.2 en binnenkort waarschijnlijk 2.3.
Ik hoop hiermee wat bij te hebben gedragen
[ Voor 3% gewijzigd door I-Heine-I op 18-01-2011 14:35 ]