Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221425

Voor tweakers in het natuurlijk ook gewoon cool om van een oud stuk hardware een 'goed presterende' telefoon voor dagelijks gebruik te maken.
Zo heb ik mijn Hero verkocht, en lekker bezig gegaan met een G1 :D
Een vriend van me heeft de Desire Z; stock. Uiteraard is deze wel wat sneller; maar niet in zo'n mate dat het het prijsverschil van 220 euro zou kunnen rechtvaardigen imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-01 12:56
Misschien wel leuk om te vermelden dat rooten eigenlijk maar één (of twee, hangt er vanaf) dingen in houdt:
(busybox installeren)
de opdracht 'su' in een map die in $PATH vermeldt staat plaatsen, en natuurlijk uitvoerbaar maken
Indien gewenst in default.prop ro.secure van 1 naar 0 zetten
Het liefste ook superuser.apk in /system/app zetten, zodat er wordt gevraagd om root toegang.

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mellow Jack
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-05 13:03
Persoonlijk zou ik ze ook goed duidelijk maken dat ze geduld moeten hebben. Ik heb CM7 (RC4) op mijn Desire HD draaien en het duurde wel even voordat het helemaal werkte. Ik heb de visionary methode (om root te worden) gebruikt maar het lukte me gewoon echt niet om een backup te maken of een rom te flashen. Ik ben gelijk gestopt en op XDA gaan zoeken wie hetzelfde heeft gedaan. Uiteindelijk heb ik een post gevonden, dmv de foutmelding, en ben dr achter gekomen dat ik de S-OFF (Security off) methode nog moest volgen. Ik heb echt bergen handleidingen gevonden maar je moet echt goed opletten welke versie software je hebt en (in mijn geval) is het handig dat in de handleiding die je volgt jou eerder gemaakte fout heeft opgenomen. Na een half uurtje zoeken had ik zo'n handleiding gevonden en heb ik het zonder problemen (en weinig risico) afgemaakt. Daarna is het RomManager gebruiken om de ClockWork Mod uit te voeren (zodat je in Recovery mode kan booten.) Even het backup magnetisme testen (heb gewoon een berg apps verwijderd en daarna het OS terug gezet.) Voordat het flashen kan beginnen (super simpel, selecteer de ROM en klik erop.)

Nu draai ik Android 2.33 zonder al die Sense ellende (niks voor mij), hij is merkbaar sneller, heb gewoon de volledige functionaliteit en hij is volledig stabiel.

Ook is het slim om op XDA de topics te lezen van de ROM ontwikkeling. Sowieso is het belangrijk dat je voor stabiliteit een RC of een final version neemt. Dit omdat nightly builds vaak volop in ontwikkling zijn en dus functies hebben (of missen) die voor problemen kunnen zorgen. Daarnaast worden die topics helemaal vol gespamd met progressie, problemen en succes verhalen. Op deze manier heb ik CM7 gevonden en moet zeggen dat de mensen op XDA 100% gelijk hebben op het gebied van stabiliteit (in mijn geval :P).

Edit: Het was wel even spannend :P Heb zelf een fout gemaakt waardoor mijn complete telefoon terug naar stock was gezet (zonder backup want daar was ik nog niet haha). Gelukkig sync ik mijn complete telefoon met de Exchange server van mijn werk. Ook heb je tijdens het flash proces zoiets van als het nu fout gaat heb ik een onderzetter van 500 euro. Nadat het voor de eerste keer is gelukt komt je dr achter dat alles wat fout is gedaan je eigen schuld is, oftewel je moet gewoon beginnen met goed lezen en versie nummers vergelijken :P en dat je verder eigenlijk weinig gevaar loopt.

[ Voor 13% gewijzigd door Mellow Jack op 08-04-2011 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-06 07:36
Ook mijn desire HD geroot met een nieuwe rom, cyanogen 7.
Was eerst huiverig voor het idee, ook omdat ik moest downgraden van 1.72 naar 1.32.

Toen dit eenmaal gelukt was stond de nieuwe rom er snel op.

De reden voor mij is om meer vrijheid te krijgen met het toestel, langere batterijduur en snellere / soepeler software doordat allerlei fabricanten software (hoewel ik sense niet echt slecht vind) er vanaf is.

Alleen de keuze voor een rom vond ik moeilijk te maken. MIUI ziet er ook erg goed uit, alleen de reden dat ik daarvoor niet (nog niet) heb gekozen is dat deze niet geheel opensource zou zijn.

Uiteindelijk is het toestel zoals ik het wil hebben en niet zoals deze wordt opgelegd door de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike22april
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-04-2023
- Mijn grootste probleem is: er zijn tientallen Android-toestellen. De meeste zijn te rooten, maar sommige ook niet. Welke zal ik precies meenemen en welke methodes zou ik moeten bespreken?

Nog niet te rooten telefoon: HTC Desire S.
Dit is niet geheel waar, want S-Off is mogelijk via de XTC-Clip maar die is duur en ons ben zuunig.

Mijn telefoon/tablet is de Galaxy Tab, geroot via deze guide, en de guide is erg compleet:
http://forum.xda-develope...hread.php?t=932082&page=1

De Overcome ROM zorgt o.a. voor EXT4, waardoor de Galaxy Tab al een stuk sneller is.

- Welke functies en apps kun je alleen met root draaien? Ik ken er veel (en gebruik er ook veel :)), maar ik hoor graag van je welke je onmisbaar vindt, zodat ik in elk geval een compleet lijstje kan maken :)

Belangrijkste apps voor mij zijn :
1) Titanium Backup, je wilt toch backups kunnen maken.
2) CWM Recovery... ok deel van de Kernel en geen app, maar ja een full system backup is erg fijn
3) Root Explorer.. tis mijn apparaat dus ik wil overal bij kunnen
4) Voltage Control, under en overclocking voor betere performance, underclocking bespaart veel batterijpower

- Als je je toestel hebt overgeklokt: merk je veel verschil?
Nee, wel underclocked naar 800 Mhz. Verschil is duur op 1 acculading, dit is een enorm verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb een X8 die ik eerst geroot had om de standaard meuk die ik niet gebruikte er af te kunnen gooien omdat het geheugen vol zat. Ook is het benaderen van de telefoon via wifi een handige feature waar root voor nodig is.

Later heb ik hem geupgrade naar een custom 2.2 rom. De reden is dat ik verwachte dat dit sneller werkt (is ook zo) en omdat sommige apps Android 2.2 vragen (app2sd bijvoorbeeld). Volgens mij is met de rom die ik nu gebruik het toestel ook bij default overgeklokt, al ben ik daar niet helemaal zeker van (ik denk het omdat ze aangeven dat je de overclock module moet verwijderen als het toestel de eerste keer niet wil opstarten). Hij is wel sneller, maar Android 2.2 is ook sneller als 2.1.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328085

Google is blocking Android Market movie rentals on rooted devices because of copy protection

Rooting your Motorola Xoom won't stop you from getting an LTE hardware upgrade, but it will throw up a roadblock if you're trying to watch movies rented from YouTube / Android Market. Android Central points out a Google support document that details the "Failed to fetch license for [movie title] (error 49)" message users will see when they try to play a movie on a rooted Android device. Only Xooms with Android 3.1 have access to the service right now, but once support rolls out to all Android 2.2 or higher devices in a couple of weeks some will have to choose between their superuser privileges and Google's nascent movie offerings (at least until someone figures out a workaround anyway). So far rooting and jailbreaking hasn't put a stop to other movie rental services for mobiles (iTunes, Netflix) so even if Google blames the movie studios for the policy, it seems like an odd restriction for the company behind the "open" platform to have.
Bron: http://www.engadget.com/2...entals-on-rooted-devices/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-12-2024
Heb zelf een HTC Desire en ben er zeker nog heel tevreden mee, maar als ik hem niet had geroot had ik hem vast in de prullenbak gegooid omdat er gewoon nooit geheugen vrij is.
Apps2SD is echt een must voor zo'n toestel.

Daarnaast zijn er roms die wel echt sneller zijn, maar dan mis je toch meestal Sense(wat is echt top vind)
En de batterij kan eventueel met een andere rom ook wel langer meegaan.

http://www.tabletsnederland.nl Alles over tablets |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-06 13:45
coolz schreef op zondag 22 mei 2011 @ 21:46:
Heb zelf een HTC Desire en ben er zeker nog heel tevreden mee, maar als ik hem niet had geroot had ik hem vast in de prullenbak gegooid omdat er gewoon nooit geheugen vrij is.
Apps2SD is echt een must voor zo'n toestel.

Daarnaast zijn er roms die wel echt sneller zijn, maar dan mis je toch meestal Sense(wat is echt top vind)
En de batterij kan eventueel met een andere rom ook wel langer meegaan.
Sense niet op snellere roms? Ik heb een paar kale android-versies gedraaid, maar als je een van de betere devs pakt (leedroid of insertcoin) dan werkt het met sense toch eigenlijk net zo snappy en vloeiend als zonder...

En sowieso al veeel sneller dan de standaard, stock rom :P

[ Voor 4% gewijzigd door Henk op 23-05-2011 08:48 ]

Pagina: 1 2 Laatste