Omdat hier nog geen topic over is heb ik bij deze zelf een topic geopend over het rooten van je HTC Legend. Afgelopen week is het mij dus gelukt om mijn Legend te rooten en te voorzien van een custom rom. Ik zal straks de stappen die ik heb gevolgd duidelijk op een rijtje zetten. Er zijn verschillende methodes waarvan er bij mij maar één werkte. Deel hier je vragen en ervaringen ![]() |
Inhoudsopgave• Het Rooten• Custom ROMs installeren • Fake Flash • Handige tweaks • Custom ROMs • Overige |
Het RootenBenodigdheden:
Downgraden vanuit de officiële Froyo ROMBenodigde downloads:• HTC Sync Versie 2.0.33 • AndroidSDK(adb inbegrepen) • Legend downgrading tools Als je je Legend geüpdate hebt met de officiële HTC update naar 2.2 Froyo moet je eerst het een en ander uithalen wil je je Legend kunnen rooten. Om te beginnen downloaden we HTC sync versie 2.0.33, de Android SDK en de Legend downgrading tools. Als je de nieuwste versie van HTC sync hebt moet je deze uninstallen en de versie installeren die ik net gelinked heb. De Legend downgrading tools pak uit in je AndroidSDK map Plug je telefoon in de computer en zorg ervoor dat deze op "alleen opladen/charge only" staat en NIET op "diskdrive" of iets anders. Pak de AndroidSDK.zip uit in C:\ als het goed is zie je als je de C schijf opent dan de map AndroidSDK staan. Pak de legend downgrading tools uit in C:\AndroidSDK\tools Open het command prompt door het volgende te volgen: start -> uitvoeren -> cmd intypen -> enter knop. Typ het volgende precies zoals ik nu voordoe: cd c:\AndroidSDK\tools\ crackin.bat Als het goed is zie je een hele rits met teksts verschijnen en start je telefoon 5x opnieuw op, je moet hier even geduld voor hebben. Als het klaar is zie je een stel fout meldingen, dit is normaal. Zoek de volgende regel: crwxrwxrwx 1 1001 2002 90, 0 Jul 19 16:19 /dev/mtd/mtd0 Ziet de regel er zo uit dan zit je goed en ben je klaar voor het downgraden met de RUU. c---rw---- 1 1001 2002 90, 0 Jul 19 16:19 /dev/mtd/mtd0 Ziet je regel er zo uit dan zit je niet goed, reboot je telefoon en doe een factory reset/fabrieksinstellingen, reboot je computer en probeer het opnieuw. Mocht dit nu nog niet werken doe dan het volgende: -Probeer de bovenstaande methode nog een keer. -Download dit bestand -Geef je zelf temproot met deze app. -Als je temp root hebt typ dan het volgende in cmd: cd\ (tot je C:\ hebt) -> cd AndroidSDK/tools/ -> adb shell -> su > /data/local/flash_image misc /data/local/misc1-2.img Je bent nu gereed voor de volgende stap! De RUU flashen -> terug zetten op de originele ROMBenodigde downloads:• Officiële 1.31 Legend Ruu Nogmaals je hebt hiervoor HTC sync 2.0.33 voor nodig dus als je deze nog niet geïnstalleerd hebt, doe dat dan! Zorg dat je je telefoon nog steeds ingeplugd hebt, rechtsklik op de Legend RUU.exe en klik open als administrator (als je deze optie niet hebt dan kun je hem gewoon openen) Doe wat het menu je vraagt en kijk hoe je Legend op een magische wijze gedowngrade wordt ![]() Mocht het blijken dat je een verkeerde RUU hebt, probeer dan eens een andere hier te downloaden en uit te voeren. Het daadwerkelijk RootenBenodigde downloads:• Legend Rooting Tools
|
Custom ROMs installerenBenodigdheden:
Fake-FlashWat is Fake-Flash vraag je dan?Fake flash zorgt er voor dat je zonder bijkomst van een pc in de clockworkrecoverymod kan komen, wat heel makkelijk is als je geen usb kabel of pc in de buurt hebt. Omdat je het op je SD kaart zet kan je er ook in komen als je niet meer in ROM manager kan komen (bootloops bijvoorbeeld)
|
Custom ROMs
|
OverigReferenties[HTC Desire] Rooten & Custom ROM'sHandige linksCyanogenMod.comAlgemeent CyanogenMod Topic (GoT) Legend Android Development - xda-developers How To: Root the HTC Legend | The Unlockr [ROM] CyanogenMod experimental builds Laatste Radio Firmware7.13.35.05 |
F.A.Q.Q: Downgrade werkt niet op mijn Windows 7 64bit!?A: Downgrade werkt soms niet soms wel op 64bit. Het beste is een XP computer met 32bit om de downgrade te doen. Q:Goldcard maken is echt veel te veel werk! A: Gebruik de Goldcard tool: http://android.modaco.com...application-goldcardtool/ Q: Stap 2 van Rooten werkt niet! A: Haal je GoldCard/SD card er (tijdelijk) uit. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=746454 Q: Ik heb geen Google apps? Hoe moet ik die flashen! A: Download GAPS (http://goo-inside.me/gapps/) en flash deze via rommanager. Q: Hoe flash ik mijn radio rom? Rommanger zegt dat de versie niet goed is! A: Downgrade je rommanager. Dit kan onderaan in rommanager door de versie te kiezen. Kies versie 2.5.0.7. Daarna kan je de radio flashen. (Dank u, Reinman!) |
[Voor 255% gewijzigd door perslucht op 28-12-2011 19:00]