• perslucht
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:41
Mede-auteurs:
  • Anoniem: 134818
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Anoniem: 134818

• Azaruc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-08-2022

Azaruc

• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-01 11:55

Cobesz

Omdat hier nog geen topic over is heb ik bij deze zelf een topic geopend over het rooten van je HTC Legend.

Afgelopen week is het mij dus gelukt om mijn Legend te rooten en te voorzien van een custom rom.
Ik zal straks de stappen die ik heb gevolgd duidelijk op een rijtje zetten. Er zijn verschillende methodes waarvan er bij mij maar één werkte.

Deel hier je vragen en ervaringen :)

Inhoudsopgave

Het Rooten
Custom ROMs installeren
Fake Flash
Handige tweaks
Custom ROMs
Overige

Het Rooten
Benodigdheden:
  • HTC Legend
  • Micro USB kabel
  • Goldcard (meer info)
  • Een pc met windows (Voor het maken van een Goldcard)
  • Een computer, mac, linux of windows, maakt niet uit.
  • AndroidSDK
  • r4-legend-root.zip
  • HTC sync
  • Legend Downgrading tools
Downgraden vanuit de officiële Froyo ROM
Benodigde downloads:
HTC Sync Versie 2.0.33
AndroidSDK(adb inbegrepen)
Legend downgrading tools

Als je je Legend geüpdate hebt met de officiële HTC update naar 2.2 Froyo moet je eerst het een en ander uithalen wil je je Legend kunnen rooten.

Om te beginnen downloaden we HTC sync versie 2.0.33, de Android SDK en de Legend downgrading tools.

Als je de nieuwste versie van HTC sync hebt moet je deze uninstallen en de versie installeren die ik net gelinked heb. De Legend downgrading tools pak uit in je AndroidSDK map
Plug je telefoon in de computer en zorg ervoor dat deze op "alleen opladen/charge only" staat en NIET op "diskdrive" of iets anders.
Pak de AndroidSDK.zip uit in C:\ als het goed is zie je als je de C schijf opent dan de map AndroidSDK staan. Pak de legend downgrading tools uit in C:\AndroidSDK\tools
Open het command prompt door het volgende te volgen: start -> uitvoeren -> cmd intypen -> enter knop.
Typ het volgende precies zoals ik nu voordoe:

cd c:\AndroidSDK\tools\
crackin.bat

Als het goed is zie je een hele rits met teksts verschijnen en start je telefoon 5x opnieuw op, je moet hier even geduld voor hebben.
Als het klaar is zie je een stel fout meldingen, dit is normaal.
Zoek de volgende regel:

crwxrwxrwx 1 1001 2002 90, 0 Jul 19 16:19 /dev/mtd/mtd0
Ziet de regel er zo uit dan zit je goed en ben je klaar voor het downgraden met de RUU.

c---rw---- 1 1001 2002 90, 0 Jul 19 16:19 /dev/mtd/mtd0
Ziet je regel er zo uit dan zit je niet goed, reboot je telefoon en doe een factory reset/fabrieksinstellingen, reboot je computer en probeer het opnieuw.

Mocht dit nu nog niet werken doe dan het volgende:
-Probeer de bovenstaande methode nog een keer.
-Download dit bestand
-Geef je zelf temproot met deze app.
-Als je temp root hebt typ dan het volgende in cmd: cd\ (tot je C:\ hebt) -> cd AndroidSDK/tools/ -> adb shell -> su > /data/local/flash_image misc /data/local/misc1-2.img

Je bent nu gereed voor de volgende stap!
De RUU flashen -> terug zetten op de originele ROM
Benodigde downloads:
Officiële 1.31 Legend Ruu

Nogmaals je hebt hiervoor HTC sync 2.0.33 voor nodig dus als je deze nog niet geïnstalleerd hebt, doe dat dan!

Zorg dat je je telefoon nog steeds ingeplugd hebt, rechtsklik op de Legend RUU.exe en klik open als administrator (als je deze optie niet hebt dan kun je hem gewoon openen)
Doe wat het menu je vraagt en kijk hoe je Legend op een magische wijze gedowngrade wordt ;)

Mocht het blijken dat je een verkeerde RUU hebt, probeer dan eens een andere hier te downloaden en uit te voeren.
Het daadwerkelijk Rooten
Benodigde downloads:
Legend Rooting Tools
  1. Doe de goldcard in je telefoon.
  2. Pak de Legend Rooting Tools(r4-legend-root.zip) uit in C:\ je krijgt dan "C:\r4-legend-root" hernoem deze naar "Legend Root" (rechtsklikken op de map-> naam wijzigen)
  3. Schakel je telefoon uit en start hem opnieuw op door de - volume toets en de normale aan-knop tegelijkertijd in te drukkken
  4. Je Legend start op en je kan nu kiezen uit vier verschillende opties. Kies de optie "FASTBOOT" door op de aan knop te drukken.
  5. Verbind je Legend met je computer via een usb kabel, er staat nu "FASTBOOT USB" in het scherm.
  6. Open de Legend Root map op je computer, afhankelijk van je OS dubbelklik je dan op 'step1-mac.sh', 'step1-linux.sh' of 'step1-windows.bat'.
    Mocht je bij deze stap een foutmelding krijgen, dan is de kans groot dat stap 1 niet goed is uitgevoerd.
  7. Navigeer op je telefoon naar BOOTLOADER en vervolgens naar RECOVERY dmv de volume knoppen en de aan/power-knop. Als het goed is krijg je een scherm met een rood uitroepteken te zien.
  8. In de Legend Root map dubbelklik je, afhankelijk van welk OS je gebruikt, op 'step2-mac.sh', 'step2-linux.sh' of 'step2-windows.bat' en wacht.
  9. Nu zie je als de stap goed is uitgevoerd het groene recovery menu op je telefoon. Als dit niet gebeurd is stap 1 waarschijnlijk niet goed uitgevoerd.
  10. Selecteer dmv je trackpad "wipe" en dan "wipe data / factory reset". Druk nogmaals om te bevestigen.
  11. Ga, als dit is uitgevoerd, met je de volume toets terug naar het hoofdmenu en navigeer naar "Flash zip forum SDcard", en kies "rootedupdate.zip. Nu zal hij je telefoon gaan flashen.
Gefeliciteerd, je hebt zojuist je Legend geroot!

Custom ROMs installeren
Benodigdheden:
  • Een geroote HTC Legend
  • Micro USB kabel
  • MicroSD kaart
  • Een computer, mac, linux of windows, maakt niet uit.
  • Een custom ROM (bijvoorbeeld Cyanogenmod 6.1)
Tip: Je kan de goldcard uit je telefoon halen en je normale SD kaart weer in je telefoon doen als je je custom roms op je normale SD kaart wilt opslaan.
  1. Download een door jou uitgekozen rom en kopieer deze naar je SD kaart. Niet in een apart mapje plaatsen, gewoon in de root
  2. Schakel je telefoon uit en start hem opnieuw op door de - volume toets en de normale aan-knop tegelijkertijd in te drukken
  3. Navigeer naar RECOVERY, je telefoon zal nu herstarten en een scherm met een uitroepteken tonen.
  4. Open de Legend Root map op de computer.
  5. Dubbelklik, afhankelijk van je OS, op 'recovery-mac.sh', 'recovery-linux.sh' of 'recovery-windows.bat' en wacht.
  6. Eenmaal in het recovery menu van je telefoon, navigeer naar 'Wipe'. Klik daarna op 'Wipe data/factory reset'
  7. Ga hierna terug in het menu met de - knop en selecteer 'Flash zip from sdcard'. Kies nu het zip bestand van de door jou gekozen room.
  8. Je telefoon zal nu geflasht worden met je nieuwe rom. Selecteer Reboot en je bent klaar!
Fake-Flash
Wat is Fake-Flash vraag je dan?
Fake flash zorgt er voor dat je zonder bijkomst van een pc in de clockworkrecoverymod kan komen, wat heel makkelijk is als je geen usb kabel of pc in de buurt hebt. Omdat je het op je SD kaart zet kan je er ook in komen als je niet meer in ROM manager kan komen (bootloops bijvoorbeeld)
  1. Download dit bestand vanaf je telefoon en zet het in de root (dus niet in een mapje) van je SD kaart met behulp van een filemanager (astro bijvoorbeeld) of download het met de computer en plaats het in de root van je sd kaart.
  2. zet je telefoon uit.
  3. Hou de volume knop naar beneden ingedrukt en druk op power.
  4. Scroll naar recovery, de telefoon start opnieuw op en je ziet een rood uitroepteken.
  5. Hou de volume knop omhoog ingedrukt en druk op power, je ziet nu een menu verschijnen
  6. Navigeer naar update.zip met de volume toetsen en druk op power.
Je zult zien dat je telefoon nu in de Clockworkrecovery boot, Fake-Flash is gelukt!

Handige Tweaks
Een leuk trucje om de snelheid van je SD kaart te boosten.

Typ dit in cmd (met adb uiteraard en zonder aanhalingstekens)
"adb shell cat /sys/devices/virtual/bdi/179:0/read_ahead_kb"

Als je een cijfer lager als 128 terug krijgt (zoniet dan kan je niks veranderen) dan kan je het volgende doen:

-Ga met je Root Explorer/File Manager naar "/sys/devices/virtual/bdi/179:0/"
-Open dit bestandje met text editor
-Verander het cijfer (was een 4 bij mij) naar 128

Als de bovenstaande manier niet werkt typ dit dan in je terminal op je toestel

cat /sys/devices/virtual/bdi/179:0/read_ahead_kb
echo 128 > /sys/devices/virtual/bdi/179:0/read_ahead_kb
cat /sys/devices/virtual/bdi/179:0/read_ahead_kb

Als het goed is merk je nu een verschil in schrijf en lees snelheid van je SD kaart!

Scores in SDcard speed Test:

Card class 4

-Zonder fix = 5mb/s write en 5mb/s read

-Met fix = 5mb/s write en 13 mb/s read

Ik moet er wel even bij vertellen dat dit alleen op Cyanogenmod getest is, probeer dit op een andere ROM als je wilt maar maak wel even een backup dan.
Ook moet je als je reboot dit opnieuw toepassen, er zijn wel flashable files te vinden op het internet te vinden. Je moet zelf weten of je deze wilt installeren of niet.

Custom ROMs
2.2 Froyo ROMs
ROM naamBeschrijvingSenseApps2SDNadelen
Azure, CyanogenMod 6.0Wordt niet meer doorontwikkeld
B Froyo ROMGebaseerd op de HTC ROM
CyanogenMod 6.1De Legend wordt nu ook officieel ondersteund door het CyanogenMod team!
YogenTouchGebaseerd op de HTC Sense, met aanpassingen.

2.3 Gingerbread ROMs
ROM naamBeschrijvingSenseApps2SDNadelen
Alpha 6Rom gebaseerd op 2.3 Wildfire SWifi, Bluetooth en FM Radio werken (nog) niet.
Arced 1.7Gebaseerd op CM7, met Xperia Arc frameworkWordt helaas niet meer doorontwikkeld.
CyanogenMod 7.0Officiele ROM van het CyanogenMod team.✗ ** Zie voor Apps2SD 'Data2Ext' enkele regels hieronder.
Juicy/CM7Lijkt op stock Nexus SZie link

ROM Aanpassingen
NaamBeschrijvingOpmerkingen
Data2ext voor CyanogenModHiermee gebruik je een aparte partitie van je sd kaart voor je data, apps en dergelijke.
Darktremor Apps2SDMet dit script gebruik je de ext2 partitie op je sd kaart voor het opslaan van je apps.
Google Apps voor CyanogenModZonder dit heb je geen market, gmail, youtube etc.
Nederlandstalige LatinIMEVoor CyanogenMod 7. Flashen met ROM Manager.Stock LatinIME
LCD Density changeHierdoor lijkt het alsof je een hogere resolutie hebt.

Handige Apps
NaamBeschrijvingOpmerkingen
CyanogenMod Updater An over-the-air updater for the CyanogenMod series of custom ROMs.
Launcher ProEen top alternatief voor de standaard launcher (of Sense)!
Titanium Backup ★ rootEXTREMELY powerful tool. Backup ALL apps, Market links, remove bloatware & MORE!

Overig
Referenties
[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's
Handige links
CyanogenMod.com
Algemeent CyanogenMod Topic (GoT)
Legend Android Development - xda-developers
How To: Root the HTC Legend | The Unlockr
[ROM] CyanogenMod experimental builds
Laatste Radio Firmware
7.13.35.05

F.A.Q.
Q: Downgrade werkt niet op mijn Windows 7 64bit!?
A: Downgrade werkt soms niet soms wel op 64bit. Het beste is een XP computer met 32bit om de downgrade te doen.

Q:Goldcard maken is echt veel te veel werk!
A: Gebruik de Goldcard tool: http://android.modaco.com...application-goldcardtool/

Q: Stap 2 van Rooten werkt niet!
A: Haal je GoldCard/SD card er (tijdelijk) uit. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=746454

Q: Ik heb geen Google apps? Hoe moet ik die flashen!
A: Download GAPS (http://goo-inside.me/gapps/) en flash deze via rommanager.

Q: Hoe flash ik mijn radio rom? Rommanger zegt dat de versie niet goed is!
A: Downgrade je rommanager. Dit kan onderaan in rommanager door de versie te kiezen. Kies versie 2.5.0.7. Daarna kan je de radio flashen.

(Dank u, Reinman!)

[Voor 255% gewijzigd door perslucht op 28-12-2011 19:00]

• Cobesz
-Gereserveerd-

Mochten er suggesties zijn voor Custom roms of andere toevoegingen dan hoor ik het graag!

[Voor 255% gewijzigd door Cobesz op 27-01-2011 02:19]

• perslucht
Hee,

Ook ik gebruik de Azure rom, vond het toch de beste, zeker omdat een aantal andere roms gewoon versie 2.1 zijn.
Een bug die ik al heb ervaren is dat soms je 3G verbinding verdwijnt. Heel vreemd, na twee keer opstarten is hij gelukkig weer terug.
Verder alleen maar lof, het werkt hartstikke snel!

• Cobesz
Tot zo ver geen last van gehad gelukkig!
Zit ik wel erg veel op werk waar wi-fi beschikbaar is, dus zo veel kan ik het niet testen :p

Maar een vraag, de launcher die er op zit (adw launcher) is leuk, maar is er en manier om de standaard laucher van android te draaien? wil die wel eens uit proberen!

En wat betreft overclocken.. is dat mogelijk met deze rom?

• perslucht
Oei, ik heb nog geen week de Azure rom op mijn toestel staan. Of het mogelijk is om over te clocken zou ik niet weten, nog niet in verdiept.
Wat betreft de launcher, dat is mij nog niet echt duidelijk. Volgens mij ziet de standaard launcher er hetzelfde uit als adw, maar wat dan verder de verschillen zijn zou ik helaas niet weten.
Ik heb er Launcherpro op gezet :)

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:46

J-P

Syntax erro....

Super dat je dit topic gemaakt hebt, ik wil hem eigenlijk ook al een tijdje rooten, maar wacht de hele tijd tot er officiële 2.2 ROMs voor de Legend uit komen, zodat die weer geript worden. Dit omdat anders apps waarvoor je nu betaald heb, misschien niet meer herkent worden als betaald.
perslucht schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 19:11:
[...]
Ik heb er Launcherpro op gezet :)
LauncherPro rules!

[Voor 23% gewijzigd door J-P op 03-11-2010 08:42]

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

• Remcor2000
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-03 21:50
Ik heb mijn Legend een drietal weken op Azure 1.0.1 draaien. Ben heel benieuwd naar de final versie van Cyanogen 6 rom die nu nog als nightly build te krijgen is.

Wat zijn de grote verschillen tussen ADW Launcher en Launcherpro? Ik vond ze behoorlijk gelijk aan elkaar maar toch hoor ik dat veel mensen een voorkeur hebben voor Launcher pro.

En ik vroeg me nog af hoe het zit met backups. Als ik wil switchen tussen roms, kan ik dan eenvoudig mijn apps en data backuppen en later in een andere rom feilloos terugzetten?

• Cobesz
Remcor2000 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 09:29:
Ik heb mijn Legend een drietal weken op Azure 1.0.1 draaien. Ben heel benieuwd naar de final versie van Cyanogen 6 rom die nu nog als nightly build te krijgen is.

Wat zijn de grote verschillen tussen ADW Launcher en Launcherpro? Ik vond ze behoorlijk gelijk aan elkaar maar toch hoor ik dat veel mensen een voorkeur hebben voor Launcher pro.

En ik vroeg me nog af hoe het zit met backups. Als ik wil switchen tussen roms, kan ik dan eenvoudig mijn apps en data backuppen en later in een andere rom feilloos terugzetten?
Dat kan! met de app genaamd Titanium Backup, check de market maar ;)
En het verschil in launchers... tja ik weet het ook niet precies. Ik heb launcherpro ook geprobeerd, maar toen ik widgets/mogelijkheden van de launcher wilden gebruiken dan kreeg ik een popup met het bericht dat ik moest gaan betalen.
Ben ik niet te beroerd om 3 euro te betalen, maar ik heb geen creditcard en paypall (je kan via hun website betalen voor een key) heb ik nog nooit gebruikt, en zo erg noodzakelijk vind ik dit niet om het dan ook te gaan proberen.

ADW Launcher ziet er heel goed uit en werkt lekker! Maar er is laatst een nieuwe launcher aangekondigt, genaamd "Slick UI"! http://www.android-tutori...launcher-van-eigen-bodem/

Dit ziet er wel erg indrukwekkend uit en die zal ik zeker willen proberen als het hij uit komt!

• Cobesz
Bogey Dope schreef op woensdag 03 november 2010 @ 08:39:
Super dat je dit topic gemaakt hebt, ik wil hem eigenlijk ook al een tijdje rooten, maar wacht de hele tijd tot er officiële 2.2 ROMs voor de Legend uit komen, zodat die weer geript worden. Dit omdat anders apps waarvoor je nu betaald heb, misschien niet meer herkent worden als betaald.

[...]

LauncherPro rules!
Is het niet zo dat je aankopen in de Market op je google account worden opgeslagen?
Dan neem ik aan dat je deze dan gewoon weer uit de market kan trekken na een nieuwe install ;) (100% zeker ben ik niet!)

• perslucht
Wat ik zo fijn vind aan Launcher Pro zijn de widgets. Ja, hiervoor moet je 3 euro lappen, maar dat lijkt me niet zo'n groot probleem. Paypal is gewoon gratis aan te maken, ik gebruik dat wel voor meer aankopen op internet (ebay etc.)

@Cobesz heb je hier al eens gekeken?

• Cobesz
perslucht schreef op woensdag 03 november 2010 @ 12:41:
Wat ik zo fijn vind aan Launcher Pro zijn de widgets. Ja, hiervoor moet je 3 euro lappen, maar dat lijkt me niet zo'n groot probleem. Paypal is gewoon gratis aan te maken, ik gebruik dat wel voor meer aankopen op internet (ebay etc.)

@Cobesz heb je hier al eens gekeken?
DANKJEDANKJEDANKJE!

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-03 13:43

[Jules]

Confusion in confusion

@TS: Bedankt voor het duidelijke stappenplan!

Het lukt me alleen niet echt om m'n Legend te rooten met deze handleiding. Volgens mij zou ik eerst moeten downgraden. Alleen ben ik niet helemaal zeker of m'n goldcard wel goed is.
M'n goldcard heb ik aangemaakt onder zowel Vista (64-bit), XP (32-bit) en Linux (32-bit), maar het resultaat van de drie methoden verschilt niet.

Specs:
HBOOT-0.43.0001
radio-7.08.35.21
build 2.05.405.2

Bij het rooten krijg ik bij step 1 steeds een foutmelding.
In Vista(64-bit) krijg ik de melding "FAILED (remote: 43 main version check fail)"
In XP(32-bit) en in Linux(mandriva, 32-bit) krijg ik de melding "FAILED (remote: 42 custom id check fail)"

Op sommige fora (modaco, xda-developers) lees ik dat deze meldingen an sich niet veel uit moeten maken en dat je door kunt met stap 2. Maar daar krijg ik steeds weer de "device not found" error.

Is het mogelijk om mijn Legend te downgraden en welke methode kan ik daarvoor het beste gebruiken?
Of is het wellicht beter om te wachten tot AlphaRev ook ondersteuning voor de Legend krijgt? (Iemand overigens een idee wanneer de nieuwe AlphaRev uit komt? Las hier en daar iets over een closed beta.)

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

• J-P

J-P

Syntax erro....

Cobesz schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:02:
[...]

Is het niet zo dat je aankopen in de Market op je google account worden opgeslagen?
Dan neem ik aan dat je deze dan gewoon weer uit de market kan trekken na een nieuwe install ;) (100% zeker ben ik niet!)
Dat heb ik idd ook altijd begrepen, echter las ik laatst ergens dat het ook gekoppeld is aan telefoontype. Waardoor je, als je je Legend voorziet van een andere ROM welke gebaseerd is op bijv de Desire, geen rechten meer hebt tot die apps.
Ik zal er vast nog wel eens achter komen, maar probeer dat moment wel even uit te stellen ;)

Als iemand hier duidelijkheid over kan geven, GRAAG!

• Cobesz
Bogey Dope schreef op woensdag 03 november 2010 @ 13:48:
[...]

Dat heb ik idd ook altijd begrepen, echter las ik laatst ergens dat het ook gekoppeld is aan telefoontype. Waardoor je, als je je Legend voorziet van een andere ROM welke gebaseerd is op bijv de Desire, geen rechten meer hebt tot die apps.
Ik zal er vast nog wel eens achter komen, maar probeer dat moment wel even uit te stellen ;)

Als iemand hier duidelijkheid over kan geven, GRAAG!
Wat jammer joh... dacht dat het het zelfde werkte als bijvoorbeeld Steam, maar dat is dus niet het geval?

• J-P

J-P

Syntax erro....

Cobesz schreef op woensdag 03 november 2010 @ 14:08:
[...]

Wat jammer joh... dacht dat het het zelfde werkte als bijvoorbeeld Steam, maar dat is dus niet het geval?
Ik weet het niet zeker, niet meer niet minder. Maar ik kan ook nergens uitsluitsel vinden, ook niet op officiële Google/Android pagina's

• Cobesz
Guys, ik heb dan toch maar LauncherPro aangeschaft, mijn conclusie is dus LauncherPro > Adw Launcher!

• Remcor2000
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-03 21:50
[Jules] schreef op woensdag 03 november 2010 @ 13:17:
@TS: Bedankt voor het duidelijke stappenplan!

Het lukt me alleen niet echt om m'n Legend te rooten met deze handleiding. Volgens mij zou ik eerst moeten downgraden. Alleen ben ik niet helemaal zeker of m'n goldcard wel goed is.
M'n goldcard heb ik aangemaakt onder zowel Vista (64-bit), XP (32-bit) en Linux (32-bit), maar het resultaat van de drie methoden verschilt niet.

Specs:
HBOOT-0.43.0001
radio-7.08.35.21
build 2.05.405.2

Bij het rooten krijg ik bij step 1 steeds een foutmelding.
In Vista(64-bit) krijg ik de melding "FAILED (remote: 43 main version check fail)"
In XP(32-bit) en in Linux(mandriva, 32-bit) krijg ik de melding "FAILED (remote: 42 custom id check fail)"

Op sommige fora (modaco, xda-developers) lees ik dat deze meldingen an sich niet veel uit moeten maken en dat je door kunt met stap 2. Maar daar krijg ik steeds weer de "device not found" error.

Is het mogelijk om mijn Legend te downgraden en welke methode kan ik daarvoor het beste gebruiken?
Of is het wellicht beter om te wachten tot AlphaRev ook ondersteuning voor de Legend krijgt? (Iemand overigens een idee wanneer de nieuwe AlphaRev uit komt? Las hier en daar iets over een closed beta.)
Voor je een Legend kan rooten moet je eerst je telefoon downgraden naar versie 1.31. Dit is uitgelegd in mbv een stappenplan op het XDA forum: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=725430

Hier vind je ook een stappenplan voor het maken van een goldcard. Dit werkte perfect voor mij.
Verder had ik dezelfde Legend specs als jij hebt, dus ik zou verwachten dat het daar niet aan ligt.

Mogelijk kan het stappenplan om te downgraden opgenomen worden in de startpost.

• Cobesz
[Jules] schreef op woensdag 03 november 2010 @ 13:17:
Ik heb deze website gebruikt om mn legend te rooten, handig met filmpjes erbij en alles!

http://theunlockr.com/2010/06/07/how-to-root-the-htc-legend/

• [Jules]

[Jules]

Confusion in confusion

Cobesz schreef op woensdag 03 november 2010 @ 15:44:
[...]

Ik heb deze website gebruikt om mn legend te rooten, handig met filmpjes erbij en alles!

http://theunlockr.com/2010/06/07/how-to-root-the-htc-legend/
Deze beschrijft hetzelfde stappenplan als in de startpost, of niet? Ik zal eerst m'n Legend moeten downgraden...
Remcor2000 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 15:17:
[...]

Voor je een Legend kan rooten moet je eerst je telefoon downgraden naar versie 1.31. Dit is uitgelegd in mbv een stappenplan op het XDA forum: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=725430

Hier vind je ook een stappenplan voor het maken van een goldcard. Dit werkte perfect voor mij.
Verder had ik dezelfde Legend specs als jij hebt, dus ik zou verwachten dat het daar niet aan ligt.

Mogelijk kan het stappenplan om te downgraden opgenomen worden in de startpost.
Zijn er ook mirrors van shipped-roms (of is zo'n vraag not done?). Van shipped-roms krijg ik een RUU file van 111KiB en die wil niet echt starten. (hmmm... de tweede downloadpoging levert een file van 63KiB op...)
Daarnaast is me niet helemaal duidelijk in welke staat m'n Legend moet zijn wanneer ik de downgrade ga doen. De goldcard zit erin, maar dan? Helemaal opstarten, of recovery mode, of fastboot?

edit:
Heb een mirror gevonden! Downgrade is gelukt! Nu het rooten nog...

Dan maar een grotere edit...

Het rooten is gelukt! \o/

Wel een paar dingen waar ik tegenaan ben gelopen:

- Bij het formatteren van de SD card voor het maken van een gold card heb ik de sector size op 512 bytes gezet (heb ik onder windows gedaan en die heeft standaard een andere instelling), anders deed de gold card het niet goed.
- Stap 1 werkte zonder problemen, stap 2 ging weer de mist in; ook na verwijderen van HTC software en drivers. Zou misschien kunnen zijn omdat ik nu een 64-bit Windows machine gebruik... dus, linux opgestart en vanaf daar stap 2 gedraaid en dat ging zonder problemen!

[Voor 18% gewijzigd door [Jules] op 03-11-2010 18:52]

• perslucht
Hoi Jules, leuk dat het je gelukt is!
Die remote 43 error heb ik in het begin ook gehad. Maar nadat ik mijn goldcard op de manier uit de handleiding had gemaakt lukte alles feilloos.

Suggesties voor toevoegingen of wijzigingen in de sp zijn trouwens zeer welkom.

• [Jules]

[Jules]

Confusion in confusion

Ben blij dat het gelukt is. Had het al eerder willen doen, maar heb het steeds uitgesteld. Gisteren toch maar een eerste poging gewaagd... ging niet helemaal lekker, maar vanavond dus toch gelukt.
Alleen zit ik nu weer te stoeien met custom roms. Heb de nightly CM6 van cookmyrom.se geinstalleerd, maar die blijft constant rebooten. Is wat minder.

Ik ga maar eens op zoek naar andere roms.

• Cobesz
[Jules] schreef op woensdag 03 november 2010 @ 19:21:
Ben blij dat het gelukt is. Had het al eerder willen doen, maar heb het steeds uitgesteld. Gisteren toch maar een eerste poging gewaagd... ging niet helemaal lekker, maar vanavond dus toch gelukt.
Alleen zit ik nu weer te stoeien met custom roms. Heb de nightly CM6 van cookmyrom.se geinstalleerd, maar die blijft constant rebooten. Is wat minder.

Ik ga maar eens op zoek naar andere roms.
Azure Rom 1.0.1 is zeer aan te raden!
Of anders, Superfroyo (http://db.androidspin.com...ay.asp?developerid=87#333) die is dan wel spaans, maar je kan hem in engels instellen.

• [Jules]

[Jules]

Confusion in confusion

Cobesz schreef op donderdag 04 november 2010 @ 09:57:
[...]

Azure Rom 1.0.1 is zeer aan te raden!
Of anders, Superfroyo (http://db.androidspin.com...ay.asp?developerid=87#333) die is dan wel spaans, maar je kan hem in engels instellen.
Heb nu Azure Rom draaien. Moet zeggen dat ik een behoorlijk snelheidsverschil merk ten opzichte van de stock rom.

Enige waar ik, denk ik, aan zal moeten wennen is dat de app drawer steeds weer bovenaan opent... Bij de stock rom opende de app drawer in de positie waarin ik hem het laatst had staan, dus bv halverwege de app lijst. Nu begint het steeds weer bovenaan.

Heb gelijk de HTC IME_MOD weer geinstalleerd. Blijf dat toch een fijn keyboard vinden.

[Voor 6% gewijzigd door [Jules] op 04-11-2010 10:49]

• Cobesz
hummm ik probeer nu ook net dat keyboard te installen.. heb clickert en htc ime_mod geinstalleerd maar hij verschijnt niet als invoerkeuze? wat doe ik fout?

• [Jules]

[Jules]

Confusion in confusion

Cobesz schreef op donderdag 04 november 2010 @ 11:57:
hummm ik probeer nu ook net dat keyboard te installen.. heb clickert en htc ime_mod geinstalleerd maar hij verschijnt niet als invoerkeuze? wat doe ik fout?
Hou je vinger een paar seconden op een invoerveld; dan krijg je de mogelijkheid om je Input Method te veranderen. Daar kun je dan de IME_MOD selecteren.
Je hebt de IME_MOD wel geactiveerd in language & keyboard settings?

Overigens werkt de standaard IME_MOD niet op Azure.. volgens mij heb je dan een Sense rom nodig.
Ik heb de mijne gebakken in de Gimpsta keuken.

[Voor 5% gewijzigd door [Jules] op 04-11-2010 12:47]

• RenRew
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-06-2022
Ik heb een tijdje geleden ook geprobeerd mijn Legend te rooten, maar het lukt me maar niet. Het is me een beetje ontschoten waar het precies fout gaat, maar volgens mij is het bij het draaien van 'step2-windows.bat'. Als ik het me goed herinner duurt het heel lang, en als ik dan de telefoon opnieuw opstart, omdat het te lang duurt, dan heb ik weer een oudere 'kale-standaard' versie van de HTC rom geinstalleerd staan.

Ik wil toch nog een poging gaan wagen, ik heb even wat versienummers opgezocht. Kan een van jullie me vertellen of mijn telefoon wel 'geschikt' is voor de de procedure van theunlockr?, en wat ik misschien verkeerd aan het doen ben?

Het was stock een vodafone branded telefoon, maar ik heb hem wel succesvol kunnen 'de-branden' :)
Huidig build nummer: 1.31.405.5 CL154058 release-keys
Softwarenummer: 1.31.405.5
HBOOT-0.43.0001

Als het volgens de reacties gewoon mogelijk moet zijn, dan zal ik me hier morgenavond nog is een keer aan gaan wagen >:)

[Voor 12% gewijzigd door RenRew op 04-11-2010 21:50]

• [Jules]

[Jules]

Confusion in confusion

Nou, dat moet gewoon kunnen met die specs, hoor.
Als ik m'n Legend nog eens zou moeten rooten zou ik het gelijk al vanuit linux doen en windows links laten liggen. Heb je in ieder geval geen ge-emmer met drivers.

• RenRew
Maakt het nog uit welke versie van Linux? Ik heb nog wel ergens een laptop met Ubuntu 10.04 er op liggen :)

• perslucht
Lijkt mij niet. Gewoon proberen zou ik zeggen ;)

• RenRew
Zo, het rooten is gelukt! Inmiddels heb ik Azure Rom er op geinstalleerd :)

thanks voor de info.

edit: Is het probleem dat soms 3G niet meer reageert ook niet aanwezig in custom ROMS? (ik bedoel dat je het naar boven wijzende pijltje ziet oplichten, maar er gebeurt niks meer qua downloaden van pagina's etc)

[Voor 52% gewijzigd door RenRew op 05-11-2010 21:58]

• Cobesz
RenRew schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 21:43:
Zo, het rooten is gelukt! Inmiddels heb ik Azure Rom er op geinstalleerd :)

thanks voor de info.

edit: Is het probleem dat soms 3G niet meer reageert ook niet aanwezig in custom ROMS? (ik bedoel dat je het naar boven wijzende pijltje ziet oplichten, maar er gebeurt niks meer qua downloaden van pagina's etc)
Ik heb nergens last van... wat vreemd.
heb je opnieuw installeren geprobeerd?

• Stevanov
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-02 11:57
-

[Voor 100% gewijzigd door Stevanov op 16-02-2015 13:06]

• Cobesz
Je hebt wel een custom rom nodig voor 2.2, maar als je je telefoon enkelt root en de sense rom behoudt (welliswaar op Eclair 2.1) dan kan je apps downloaden zoals apps2SD

Ik zal wel even wachten ermee, Mark Moons van HTC heeft getweet dat ze begonnen zijn met het uitrollen van Froyo voor de legend, ze willen hier voor sinterklaas klaar mee zijn.
Dan kan je je apps op de officiele manier naar de SD card verplaatsen!

• perslucht
Aangezien Froyo wel al uit is voor Vodafone branded toestellen is er een aangepaste versie van die rom te vinden op XDA. Ik heb 'm zelf nog niet getest, voorlopig houd ik het nog even bij mijn Azure rom :)

• Cobesz
Ik heb hem unroot vorige week, toch wel benieuwd naar die FOTA van HTC ;)

Zal die de nieuwe sense meekrijgen?? hoop het nog steeds.

• Huntard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-10-2022
Cobesz schreef op maandag 29 november 2010 @ 12:57:
Ik heb hem unroot vorige week, toch wel benieuwd naar die FOTA van HTC ;)

Zal die de nieuwe sense meekrijgen?? hoop het nog steeds.
Dat denk ik niet, aangezien de vodafone versie die ook niet heeft.

• Cobesz
Huntard schreef op maandag 29 november 2010 @ 13:07:
[...]

Dat denk ik niet, aangezien de vodafone versie die ook niet heeft.
Je hebt denk ik gelijk, en trouwens. De update is nog steeds niet binnen.... stelletje lapzwansen daar bij HTC.

• Huntard
Cobesz schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 10:26:
[...]

Je hebt denk ik gelijk, en trouwens. De update is nog steeds niet binnen.... stelletje lapzwansen daar bij HTC.
Ze hebben in principe tot en met zondag, he. Maar goed, zoals ik al ergens anders gezegd heb, ik wacht december af, heb ik hem dan nog niet, dan wordt er geroot en wordt de vodafone unbranded rom erop gezet.

• Cobesz
Ik verwacht NIKS meer, zit nog wel een jaar met een telefoon die verwaarloosd word qua support.

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@Cobesz Tja, dan toch maar rooten en de Vodafone custom rom er op zetten...

Werkt als een speer en is nagenoeg stock.

Te koop....

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb zonet m'n goldcard gemaakt en r4-legend-root.zip van het internet geplukt, maar wat me nu nog tegenhoudt om het effectief te doen: Kan ik, als ik dat ooit nog wil, nog teruggaan naar wat ik nu heb? Android versie 2.1 met HTC Sense, volledig ge-unroot?

Op het internet zie ik nogal veel 'can't unroot anymore'...

• Cobesz
albino71 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:20:
@Cobesz Tja, dan toch maar rooten en de Vodafone custom rom er op zetten...

Werkt als een speer en is nagenoeg stock.
Ik heb em al eerder geroot, toen de Azure rom 1.0.1 erop gegooid.

Maar vanwege het bericht dat ze er deze week aan zouden beginnen (zo'n 3-4 weken geleden) toch maar unroot en dan de officiele erop willen gooien he ;)

Ach joh, morgen is het zondag en de laatste dag van sinterklaas! Eens kijken of HTC zich dit keer aan z'n woord kan houden ;)
PixelShooter schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 19:12:
Ik heb zonet m'n goldcard gemaakt en r4-legend-root.zip van het internet geplukt, maar wat me nu nog tegenhoudt om het effectief te doen: Kan ik, als ik dat ooit nog wil, nog teruggaan naar wat ik nu heb? Android versie 2.1 met HTC Sense, volledig ge-unroot?

Op het internet zie ik nogal veel 'can't unroot anymore'...
Mij is het gelukt, dus jou zal het vast ook moeten lukken ;)
Ik heb het stappenplan van deze website gevolgd http://theunlockr.com/201...to-unroot-the-htc-legend/

[Voor 34% gewijzigd door Cobesz op 05-12-2010 00:24]

• Cobesz
Is er al wat bekend of 2.3 support voor de legend van onze vrienden van de Cyanogenmod? ;)

Wel wat vroeg om te vragen omdat gingerbread nog niet uit is, maar nog nieuws uit de geruchtenmolen?

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Cobesz schreef op zondag 05 december 2010 @ 00:18:
[...]

Ik heb em al eerder geroot, toen de Azure rom 1.0.1 erop gegooid.

Maar vanwege het bericht dat ze er deze week aan zouden beginnen (zo'n 3-4 weken geleden) toch maar unroot en dan de officiele erop willen gooien he ;)

Ach joh, morgen is het zondag en de laatste dag van sinterklaas! Eens kijken of HTC zich dit keer aan z'n woord kan houden ;)

[...]

Mij is het gelukt, dus jou zal het vast ook moeten lukken ;)
Ik heb het stappenplan van deze website gevolgd http://theunlockr.com/201...to-unroot-the-htc-legend/
Heel erg bedankt voor die link! ;)

Heb nu met Nandroid 'n backup gemaakt, dus in principe ben ik wel voorbereid. Alles ging tot nu toe goed, originele ROM rooten, this is. Maar ik ben wel nieuwsgierig naar die Azure ROM, dus zal ik toch even 'n kijkje moeten nemen >:)

• Cobesz
http://twitter.com/#!/markmoons/status/11515358259187713

Zoals verwacht! Gaat het nog wel gebeuren HTC?

Ik krijg nu echt het gevoel alsof unbranded legend gebruikers ergens worden genomen waar dat minder fijn is.

• albert04
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:25
Hmm te laat voor mij. (ik geloof niet meer in die Moons) ik heb mijn Legend net geroot en een nieuwe rom op gezet 8) Hele proces duurt 2 / 2.5 uur incl downloaden van alles.

Nu ff verder testen :)

• Cobesz
albert04 schreef op zondag 05 december 2010 @ 23:30:
Hmm te laat voor mij. (ik geloof niet meer in die Moons) ik heb mijn Legend net geroot en een nieuwe rom op gezet 8) Hele proces duurt 2 / 2.5 uur incl downloaden van alles.

Nu ff verder testen :)
Als je et een keer hebt gedaan duurt de volgende keer 10 minuutjes ;) :P

• b4dch1x
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-03 07:20
Hoi mensen :D

ben net nieuw hier op Tweakers Bezoek de site al wel langer maar ben pas net lid :)

ik ben het wachten op htc zat (zoals 80 procent van de gebruikers neem ik aan )
dus ik wil mijn telefoon gaan rooten en dan de custom rom er op azure

ik heb alleen 1 probleempje

bij mijn windows 7 krijg ik geen cid nummer ?
nu heb ik dit opgezocht bij apparaat beheer container id zag ik daar staan ik denk misschien is dit wel hetzelfde
ik dat container id op de site in gevoerd werkt perfect k krijg bestandje doorgemaild
wil ik er een gold card van maken zegt die dat dat voltooit is
maar dan bij de volgende stap met de cmd command line krijg ik een foutmelding dus het goldcard maken van de sd kaart is dus niet goed gelukt
weet iemand van jullie hoe ik anders achter dit cid nummer kan komen ??

en ik zag een melding van cobesz dat met azure (Cyanogenmod)
de google apps niet meer werken kan jij mij vertellen hoe ik dit wel bruikbaar krijg ??

Groet,
B4dch1x _/-\o_

kan je azure trouwens in Nederlands instellen ?

Who the f&#k is General Failure and why is he reading my harddisk?

• albert04
Bij het opvragen van de CID kun je kiezen voor MMC1 of MMC0. Bij mij ging gisteren MMC0 fout en bij MMC1 ging het dus goed. Trouwens, sommige hebben volgens mij problemen met Windows 7 x64, dus als je dat hebt zal ik het op een ander OS proberen, zoals Windows XP 32 bit of Linux.

Na het installeren van de ROM kun je via de ROM manager een nieuwe ROM downloaden. Cyanogenmod 6.x.x RC2 daarna kun je kiezen voor de Google Apps (gapps) Na het flashen van de nieuwe ROM update heb je alle Google applicaties, zoals Maps, navigatie, talk en Market.

1.Format your SD card to FAT32 by going Settings > SD Card & Phone Storage > Unmount SD Card then Format SD Card
2.Launch the goldcard tool as admin by Right click on App > Run as Admin
3.Connect your phone to your PC and make sure USB debugging is enabled (Settings > Applications > Development > USB Debugging)
4.Click get CID (Try clicking MMC0 if MMC1 fails)
5.Click the link to open the goldcard generator, copy the CID from the tool into it. You will get an email.
6.Enable USB Mass Storage on your phone.
7.Click 'Refresh' in the app and select your micro SD card.
8.Click 'Load goldcard.img' and select the file you received by email.
9.Click 'Patch MMC'
10.You now have a goldcard!
11.Now you can downgrade using the Generic RUU.

• b4dch1x
heb het ook op een xp machine geprobeerd

Executing adb shell cat /sys/class/mmc_host/mmc1/mmc1:*/cid
Reading adb output
------------------------
* daemon not running. starting it now *
* daemon started successfully *
------------------------
Could not locate CID in output
Executing adb shell cat /sys/class/mmc_host/mmc0/mmc0:*/cid
Reading adb output
------------------------
------------------------
Executing adb shell cat /sys/class/mmc_host/mmc1/mmc1:*/cid
Reading adb output
------------------------
------------------------

zelfde melding bij windows 7 dit was op xp ?

Ander idee ?

Groetjes B4dch1x _/-\o_

• albert04
USB Debugging aangezet? HTC Sync software geintalleerd? Dat heb je nodig bij het maken van een goldcard. (zie TS)

Ik heb de stappen in mijn eerdere post uitgevoerd. Ik had daarvoor HTC Sync geinstalleerd.

• b4dch1x
Hoi Albert

ik heb een HERinstallatie van htc sync gedaan en nu doet die het wel :S
bedankt voor de tip de htc sync software had ik al wel geïnstalleerd staan :S
maarja ik ben blij dat het nu werkt ;)

weet iemand toevallig of de CyanogenMod ook in het Nederlands is in te stellen ?

Groetjes
B4dch1x _/-\o_

• albert04
Ok dat is beter.. Graag gedaan.. ;)

Na het flashen moet je alles opnieuw instellen. Je krijgt bij het opstarten een wizard. Daarin kun je de locatie kiezen. Als je voor Nederland kiest is alles in het Nederlands, zelfs Google Apps die je later via de ROM Manager installeert is later in het Nederlands.

• b4dch1x
Hoi Albert

Bedankt voor de snelle reactie man;)

ik ga het vanavond gelijk proberen :D ben nou op me werk dus :P ik laat even weten of het gelukt is :d

Groetjes
B4dch1x _/-\o_

Edit.

Ben stiekem toch maar begonnen :D

[Voor 18% gewijzigd door b4dch1x op 06-12-2010 14:25]

• Cobesz
b4dch1x schreef op maandag 06 december 2010 @ 10:56:
en ik zag een melding van cobesz dat met azure (Cyanogenmod)
de google apps niet meer werken kan jij mij vertellen hoe ik dit wel bruikbaar krijg ??

Groet,
B4dch1x _/-\o_

kan je azure trouwens in Nederlands instellen ?
Met de Rom Manager is dit later te downloaden ;)

• b4dch1x
hoi allen,:D

tijdens het rooten krijg ik bij step2-windows.bat
de foutmelding adb server is out of date. killing...

en het scherm om de legend blijft zwart met uitroepteken iemand tips ?

Groetjes B4dch1x _/-\o_

• albert04
Ja, dat heb ik wel voor je :P

Na het aanmaken van een Goldcard je PC herstarten en na het herstarten HTC Sync uitschakelen. Daarna zal het scriptje step1 (je denkt dat het goed is gegaan, maar na het killen van HTC Sync installeert ie meer bestanden, waaronder recovery etc) en step 2 goed uitvoeren.

Het heeft namelijk te maken met HTC Sync... :?

Het toestel kun je gewoon uitschakelen. Kan niet meer met knop, dus je moet de accu ff er uit halen.

• b4dch1x
Albert

kerel je ben geniaal :P _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

hij is nu aant rooten :D

vanavond de custom rom er op
en dan meld ik weer of het gelukt is en hoe die loopt

Groetjes
B4dch1x _/-\o_

EDIT
hmzz rom al geïnstalleerd :P kon niet wachten haha :P
vanavond even dat google appz en zo allemaal regelen dat het werkt :) :D

[Voor 25% gewijzigd door b4dch1x op 06-12-2010 16:46]

• albert04
Haha dankje.. :)

ROM is niet moeilijk. Paar stappen en klaar...

Succes vanavond ;)

• ijsthee92
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-03 13:50
Voor de mensen die problemen hebben om de CID te achterhalen via de cmd prompt venster. Download Gold Card Helper uit de market. Deze zoekt hem automatisch voor je op en op die manier kan je weer verder! :D

• albert04
Ik ben eigenlijk op zoek naar een leuke black status bar. Status bar met leuke iconen van Batt, WiFi en de wekker.

Ik heb gezocht op het XDA forum. Waarschijnlijk gebruiken ze hiervoor Metamorph, maar dat doet het helaas niet op mijn toestel. /System partitie is te klein.

• Cobesz
b4dch1x schreef op maandag 06 december 2010 @ 16:36:
hmzz rom al geïnstalleerd :P kon niet wachten haha :P
vanavond even dat google appz en zo allemaal regelen dat het werkt :) :D
Fijn om te horen dat het gelukt is gozer ;)
Ik ga nog even wachten op de officiele froyo release, maar het cyanogenmodforum kennende zullen ze er vast wel een 2.3 rom voor uitpoepen!

Ik ga het dan vast wel weer doen :D

• b4dch1x
Hallo Mensen ;)

heb inmiddels de cyanogenmod draaien
wat een prestatie verschil zeg :9
blij dat ik niet nog langer op htc heb gewacht :)
en denk jij dat ze voor de legend ook gingerbread maken ? dat is toch 2.3 ?

Toch tijdens het rooten en custom rom er opzetten aardig aan het zweten geweest :) omdat ik in de commandshell van alles zag gebeuren maar toch steeds fout meldingen ik denk als nu maar niet de hele telefoon verkloot is :P maar de viel gelukkig mee
en google apps en alles instellen was redelijk simpel (na de hulp opt forum hier _/-\o_ )

was alleen zo slim / eigenwijs geweest geen back-up te maken van mijn contactpersonen ik wist zeker dat ik die op mijn simkaartje had opgeslagen ? maar toch waren al mijn nummers kwijt :( haha maar ja nu bij het opnieuw instellen gelijk gesynchroniseerd met Google dus volgende keer gmail account instellen op telefoon en synchroniseren en heb ze weer :D ideaal

Weten jullie nog leuke tooltjes waar je zelf het een en ander van aan kun passen aan telefoon ?
of handige tooltjes

Bedankt voor alle hulp met rooten / flashen van de rom :9

Groetjes B4dch1x _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Cobesz
b4dch1x schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 10:17:

en denk jij dat ze voor de legend ook gingerbread maken ? dat is toch 2.3 ?
HTC zelf niet, maar de rombakkers @ xd-developers.com wel ;) dat is toch juist de Challenge om het werkend te krijgen? haha
b4dch1x schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 10:17:Weten jullie nog leuke tooltjes waar je zelf het een en ander van aan kun passen aan telefoon ?
of handige tooltjes
Altijd handig is Titanium backup als je meerdere roms probeert. Dan heb je na het flashen direct je apps weer terug ;)

Anoniem: 386483

Hi all,

ik kom niet verder met het rooten, ik heb alles gedaan wat er in dit forum wordt geroepen, maar bij stap 2 van het "step2-windows.bat" krijg ik keer op keer: Error: Device not found.

Weet iemand wat ik fout doe?

Alvast bedankt!!

• nickpma
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-01 22:16
Ook ik ben klaar met wachten.

Ik heb Windows 7 32bit en mijn HTC software van de legend is de volgende versie:
Firmare 2.1 update 1
Kernel 2.6.29
Build 2.05
Software 2.05

Is deze geschikt om te rooten?
En zoja, heeft iemand een simpele complete tutorial voor mij...ben nu nog een leek op dit gebied.

En wat is dan de beste rom om er op te zetten...graag in het Nederlands.

• Huntard
nickpma schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 15:57:
Ook ik ben klaar met wachten.

Ik heb Windows 7 32bit en mijn HTC software van de legend is de volgende versie:
Firmare 2.1 update 1
Kernel 2.6.29
Build 2.05
Software 2.05

Is deze geschikt om te rooten?
Ja. Alle versies zijn in principe geschikt om te rooten.
En zoja, heeft iemand een simpele complete tutorial voor mij...ben nu nog een leek op dit gebied.
Lees deze thread maar eens door.
En wat is dan de beste rom om er op te zetten...graag in het Nederlands.
Ik zou persoonlijk voor de unbranded froyo 2.2 rom gaan van vodafone. Dat is eigenlijk de "normale" update naar 2.2 inclusief sense. Maar voor de rest moet je dat natuurlijk helemaal zelf weten.

• nickpma
Huntard schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 16:48:
[...]

Ja. Alle versies zijn in principe geschikt om te rooten.

[...]

Lees deze thread maar eens door.

[...]

Ik zou persoonlijk voor de unbranded froyo 2.2 rom gaan van vodafone. Dat is eigenlijk de "normale" update naar 2.2 inclusief sense. Maar voor de rest moet je dat natuurlijk helemaal zelf weten.
Ja in de topic start staat een stap voor stap stappenplan.
Maar moet ik hem dan eerst downgraden naar 1.31 en zoja hoe doe ik dat of kan ik nu gewoon een goldcard maken en dat stappenplan volgen?

• ijsthee92
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-03 13:50
nickpma schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 17:55:
[...]

Ja in de topic start staat een stap voor stap stappenplan.
Maar moet ik hem dan eerst downgraden naar 1.31 en zoja hoe doe ik dat of kan ik nu gewoon een goldcard maken en dat stappenplan volgen?
Ik had dezelfde Legend als jou en ik heb gewoon een goldcard gemaakt en vervolgens het stappen plan gevolgd. Wat misschien kan helpen is op youtube zoeken naar legend root en dan het filmpje van the unlockr kijken en de bijbehorende gids gebruiken, die heeft mij ook goed geholpen!

• nickpma
ijsthee92 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 19:10:
[...]

Ik had dezelfde Legend als jou en ik heb gewoon een goldcard gemaakt en vervolgens het stappen plan gevolgd. Wat misschien kan helpen is op youtube zoeken naar legend root en dan het filmpje van the unlockr kijken en de bijbehorende gids gebruiken, die heeft mij ook goed geholpen!
Nou...helaas ook ik krijg zoals zoveel mensen bij step 2 de melding error: device not found
En volgens mij komt dat of door ADB, wat dat ook maar mag zijn, of doordat ik niet versie 1.31 heb.

Beter gezegd, ik geef het op tot er een echte goede tutorial is voor mensen met de laatste firmware versie.

• Cobesz
Cyanogenmod 6.1 Final is uit mensen! Check hier het draadje van het XDA-forum ;)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=864157

• Cobesz
En daar rolt 2.2 voor unbranded legendes binnen!
Check net systemupdates en ja hoor, daar is die! About F*cking time!

• Huntard
Bevestigd. Updaten maar!

Ok, dan kunnen we nu weer verder met praten over gewoon de legend in plaats van de update. :P

Anoniem: 386483 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 15:37:
Hi all,

ik kom niet verder met het rooten, ik heb alles gedaan wat er in dit forum wordt geroepen, maar bij stap 2 van het "step2-windows.bat" krijg ik keer op keer: Error: Device not found.

Weet iemand wat ik fout doe?

Alvast bedankt!!
overigens heb ik hem nu 3x doorlopen, en ik blijf op "device not found" komen. iemand een idee wat dit kan zijn??

• Cobesz
Helaas, het is geen froyo.....

Eclair 2.1.1! wat bezielt die mensen daar joh... :S ach joh... cyanogenmod 6.1 final is uit, die ga ik er nu op gooien ;)

edit: Ben nu weer begonnen met rooten ;) Nu net met step 1 bezig, ben van plan de Cyanogenmod 6.1 Final erop te zetten! Ik laat jullie weten wat er zoal veranderd is en of hij lekker loopt!

update: Ok, ik liep nu dus tegen de step 2 error op. Dit komt dus omdat ik vanmorgen de 2.05 update geïnstalleerd heb. Ben nu de 1.31 RUU aan het downloaden om mn legend te downgraden en daarna ga ik het weer proberen ;)

Update2: Mark Moons: https://twitter.com/#!/markmoons/status/12427114879918080

Toch maar wachten dan.... xD

[Voor 75% gewijzigd door Cobesz op 08-12-2010 09:47]

Cobesz schreef op woensdag 08 december 2010 @ 08:42:
Helaas, het is geen froyo.....

Eclair 2.1.1! wat bezielt die mensen daar joh... :S ach joh... cyanogenmod 6.1 final is uit, die ga ik er nu op gooien ;)

edit: Ben nu weer begonnen met rooten ;) Nu net met step 1 bezig, ben van plan de Cyanogenmod 6.1 Final erop te zetten! Ik laat jullie weten wat er zoal veranderd is en of hij lekker loopt!
die 2.1.1 is al van een tijdje terug. tenminste.. voor mijn legend toen wel..

• b4dch1x
Hoi mensen :)

ik heb nu ook de cyanogenmod draaien ik weet alleen niet of die de final is kan iemand mijn dat vertellen hoe ik dit kan zien ??

k merk in iedergeval wel dat mijn bluetooth niet werkt:( beetje jammer ? :D
maar voor rest geen klachten :P draait super :)

Groetjes
b4dch1x _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

azure 1.0.1 rom heb ik :P dus is dat dan de cyanogenmod final of ? is dit weer heel anders en een brakke rom in jullie ogen ??

[Voor 17% gewijzigd door b4dch1x op 08-12-2010 09:46. Reden: rom]

• Huntard
Anoniem: 386483 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 09:05:
[...]

die 2.1.1 is al van een tijdje terug. tenminste.. voor mijn legend toen wel..
Dat klopt. Die is toen teruggetrokken omdat die de "SMS-bug" bevatte. Nu is hij weer uitgerold omdat ze anders de update naar FROYO niet kunnen maken.

• Cobesz
Anoniem: 386483 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 08:38:
[...]

overigens heb ik hem nu 3x doorlopen, en ik blijf op "device not found" komen. iemand een idee wat dit kan zijn??
Je hebt waarschijnlijk Firmware 2.0.5? zoja dan moet je hem downgraden naar 1.31

Die kun je hier downloaden http://shipped-roms.com/i...gory=android&model=Legend

Niet alle RUU's zullen werken met jouw model, dus download er een paar (de WWE's niet de asia!) en kijk welke werkt. Daarna zul je kunnen rooten!

• Cobesz
b4dch1x schreef op woensdag 08 december 2010 @ 09:40:
Hoi mensen :)

ik heb nu ook de cyanogenmod draaien ik weet alleen niet of die de final is kan iemand mijn dat vertellen hoe ik dit kan zien ??

k merk in iedergeval wel dat mijn bluetooth niet werkt:( beetje jammer ? :D
maar voor rest geen klachten :P draait super :)

Groetjes
b4dch1x _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

azure 1.0.1 rom heb ik :P dus is dat dan de cyanogenmod final of ? is dit weer heel anders en een brakke rom in jullie ogen ??
De Azure rom is zeker geen brakke rom! :D maar die is gebaseerd op Cyanogenmod 6.0, Ali Ba (maker van deze Rom) is in de tussentijd met het cyanogenmod team gaan werken aan de 6.1 final release (of stable mod)
Een paar daagjes geleden heeft hij deze gereleased voor de legend!

Hier de link ;) http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=864157

Cobesz schreef op woensdag 08 december 2010 @ 10:05:
[...]

Je hebt waarschijnlijk Firmware 2.0.5? zoja dan moet je hem downgraden naar 1.31

Die kun je hier downloaden http://shipped-roms.com/i...gory=android&model=Legend

Niet alle RUU's zullen werken met jouw model, dus download er een paar (de WWE's niet de asia!) en kijk welke werkt. Daarna zul je kunnen rooten!
thnx, ga t proberen. tot nu toe geen succes, de helft download niet en de andere helft zegt dat ik legend moet aansluiten, wat ik heb gedaan, of battery onder 30%.. wat niet zo is :) dus op naar de volgende!

• b4dch1x
Bedankt Cobesz,

maar de final versie word dus niet gesuport ?

en moet ik dit bestandje downloaden voor de final versie ?? of is dat de verkeerde :P
cm-6.1.0-Legend-kernel-2.6.32.17.zip
sorry ben niet zo snugger :P en doe het liever goed :D
als dit niet de goeie is zou je dan het download linkje willen geven :)

Groetjes B4ch1x _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Cobesz schreef op woensdag 08 december 2010 @ 10:05:
[...]

Bedankt man! Ik heb m geroot! Custom rom is een aanrader om te doen omdat?? Anders ga ik dat er ook nog opzetten :9

Ik heb de nieuwe Cynagon 6.1 geinstalleerd, maar mis nog de Market e.d. weet iemand hoe ik die gapps.zip erop krijg met cynagon??

Alvast bedankt weer!

• Huntard
Anoniem: 386483 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 12:49:
[...]

Bedankt man! Ik heb m geroot! Custom rom is een aanrader om te doen omdat?? Anders ga ik dat er ook nog opzetten :9
Custom rom is een aanrader omdat die al 2.2 zijn, of omdat ze meer/andere functies hebben dan de stock rom. Ik zou zeggen lees je eerst even in voordat je een bepaalde custom rom kiest, sense raak je bijvoorbeeld kwijt als je (onder andere) cyanogen installeert.

Huntard schreef op woensdag 08 december 2010 @ 13:55:
[...]

Custom rom is een aanrader omdat die al 2.2 zijn, of omdat ze meer/andere functies hebben dan de stock rom. Ik zou zeggen lees je eerst even in voordat je een bepaalde custom rom kiest, sense raak je bijvoorbeeld kwijt als je (onder andere) cyanogen installeert.
ik was er al achter en heb m daarna geinstalleerd, werkt goed moet ik zeggen. mis alleen nog de google apps zoals market, heb al wel de gapps.zip voor de cyagong, krijg m alleen niet geinstalleerd nog.. :(

krijg als ik in de rom manager, install rom kies, en vervolgens die zip, een rood vraagteken, en daarna boot hij verder en is er niets gebeurd..

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 386483 op 08-12-2010 14:03]

• Huntard
Anoniem: 386483 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 14:01:
[...]

ik was er al achter en heb m daarna geinstalleerd, werkt goed moet ik zeggen. mis alleen nog de google apps zoals market, heb al wel de gapps.zip voor de cyagong, krijg m alleen niet geinstalleerd nog.. :(

krijg als ik in de rom manager, install rom kies, en vervolgens die zip, een rood vraagteken, en daarna boot hij verder en is er niets gebeurd..
Ik zou die zip eerst uitpakken op je pc, en dan de losse bestanden naar je Legend. Vervolgens met file manager installeren die hap. Dat zou moeten werken.

Edit: Let op! Deze bestanden moet je niet via de rom manager installeren, dit is geen rom, dit zijn losse apk's.

[Voor 9% gewijzigd door Huntard op 08-12-2010 14:15]

Huntard schreef op woensdag 08 december 2010 @ 14:11:
[...]

Ik zou die zip eerst uitpakken op je pc, en dan de losse bestanden naar je Legend. Vervolgens met file manager installeren die hap. Dat zou moeten werken.

Edit: Let op! Deze bestanden moet je niet via de rom manager installeren, dit is geen rom, dit zijn losse apk's.
ik heb m m.b.v. de recovery mode geinstalleerd! Works like a charm en mn tellie is weer in orde. was alleen mn sim tel nrs kwijt. blijkbaar heeft ie die gewist.. balen. toch bedankt voor je hulp! :)

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:49
Ik heb een vraagje over het rooten van de Legend:

Waarom moet je een goldcard maken? Bij bijna alle roms is dit niet nodig. Waarom bij de Legend wel? Een goldcard hoef je toch alleen maar te maken als je telefoon branded is. BIj een unbranded legend is dit toch niet nodig?

3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• albert04
b4dch1x schreef op woensdag 08 december 2010 @ 11:44:
Bedankt Cobesz,

en moet ik dit bestandje downloaden voor de final versie ?? of is dat de verkeerde :P

Hey,

Je kan gewoon via de ROMmanager de nieuwe update downloaden. Vanavond gedaan en het werkt perfect.. :) Je kan dan na het downloaden van de ROM en de Google Apps aangeven of je wilt backuppen (je instellingen etc) of gewoon een wipe (schone installatie) Ik heb voor de backup gekozen en alles heb ik gewoon terug, de apps en de instellingen. 8)

• Cobesz
b4dch1x schreef op woensdag 08 december 2010 @ 11:44:
Bedankt Cobesz,

Wordt niet gesupport? Ik snap even niet wat je bedoelt :P de Final version is uit, dat houdt in dat hij stable hoort te zijn en voor allerdaags gebruik gebruikt kan worden.

En ik had toch een link naar het XDA forum met het juiste draadje gestuurd?
AFIJN! hier de download link dan maar ;) http://dl.dropbox.com/u/3...gend-kernel-2.6.32.17.zip

[Voor 11% gewijzigd door Cobesz op 08-12-2010 23:33]

• Cobesz
Possible schreef op woensdag 08 december 2010 @ 14:26:
Ik heb een vraagje over het rooten van de Legend:

Waarom moet je een goldcard maken? Bij bijna alle roms is dit niet nodig. Waarom bij de Legend wel? Een goldcard hoef je toch alleen maar te maken als je telefoon branded is. BIj een unbranded legend is dit toch niet nodig?
Omdat dit geprobeerd is bij de legend maar faalde. Vandaar de goldcard ;)

• Cobesz
Anoniem: 386483 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 14:19:
[...]

ik heb m m.b.v. de recovery mode geinstalleerd! Works like a charm en mn tellie is weer in orde. was alleen mn sim tel nrs kwijt. blijkbaar heeft ie die gewist.. balen. toch bedankt voor je hulp! :)
Een tip: Sync al je contacten met google! Dan heb je daar nooit meer gezeur mee ;)

• b4dch1x
Hoi Cobesz, >:)

bedankt voor de info dan had ik dus wel de goeie gedownload ;)
Vanmiddag als ik tijd heb maar even die rom er op pompen :P

Groetjes
B4dch1x _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Cobesz schreef op woensdag 08 december 2010 @ 23:37:
[...]

Een tip: Sync al je contacten met google! Dan heb je daar nooit meer gezeur mee ;)
Thanks, ja dat was ik idd van plan om te gaan doen, had alleen niet verwacht dat ie mijn SIM nrs ook ging verwijderen. bestaat er niet zoiets als SIM Recory? :/

Werkt erg lekker verder die Custom Rom, veel sneller!

• albert04
b4dch1x schreef op donderdag 09 december 2010 @ 09:03:
Hoi Cobesz, >:)

bedankt voor de info dan had ik dus wel de goeie gedownload ;)
Vanmiddag als ik tijd heb maar even die rom er op pompen :P

Groetjes
B4dch1x _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Waaarom doe je het niet via de ROMmanager? Dat is veel makkelijker.... Als je hem gewoon via de site download, krijg je de Google Apps volgens mij niet bij. Die zal je dan apart moeten downloaden en flashen.

[Voor 15% gewijzigd door albert04 op 09-12-2010 09:34]

• b4dch1x
Hoi Albert, ;)

Heb ik idd gedaan ;)
het is gelukt en naar die update werkt me bluetooth ook weer ;)
met vorige rom deed die dat niet

hmzz even kijken of er veel veranderd is ;) :D

Groetjes
B4dch1x _/-\o_ _/-\o_

• albert04
Lukt het een beetje?

Ik heb gisteravond mijn statusbar veranderd. Vond de standaard wit zwart iconen saai, dus heb ik ze veranderd.

Dat kan via deze site. Erg gemakkelijk. Er staat ook een how to op. :)
http://circle.glx.nl/

Chech mijn homescreen:

[Voor 16% gewijzigd door albert04 op 10-12-2010 10:36]

• J-P

J-P

Syntax erro....

Zijn er al mensen die ervaring hebben met het rooten van een Legend met Android 2.2? Op XDA lees ik dat dit nog niet mogelijk is.

• Cobesz
Ik heb het nog niet geprobeerd en heb er eerlijk gezegd nog niet echt behoefte aan... tot ik sense zat ben waarschijnlijk haha of uiteraard 2.3 custom roms uitkomen ;)
Pagina: 1 2 3 ... 12 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee