• perslucht
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:35
Mede-auteurs:
  • Anoniem: 134818
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Anoniem: 134818

• Azaruc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-08-2022

Azaruc

• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-01 11:55

Cobesz

Omdat hier nog geen topic over is heb ik bij deze zelf een topic geopend over het rooten van je HTC Legend.

Afgelopen week is het mij dus gelukt om mijn Legend te rooten en te voorzien van een custom rom.
Ik zal straks de stappen die ik heb gevolgd duidelijk op een rijtje zetten. Er zijn verschillende methodes waarvan er bij mij maar één werkte.

Deel hier je vragen en ervaringen :)

Inhoudsopgave

Het Rooten
Custom ROMs installeren
Fake Flash
Handige tweaks
Custom ROMs
Overige

Het Rooten
Benodigdheden:
  • HTC Legend
  • Micro USB kabel
  • Goldcard (meer info)
  • Een pc met windows (Voor het maken van een Goldcard)
  • Een computer, mac, linux of windows, maakt niet uit.
  • AndroidSDK
  • r4-legend-root.zip
  • HTC sync
  • Legend Downgrading tools
Downgraden vanuit de officiële Froyo ROM
Benodigde downloads:
HTC Sync Versie 2.0.33
AndroidSDK(adb inbegrepen)
Legend downgrading tools

Als je je Legend geüpdate hebt met de officiële HTC update naar 2.2 Froyo moet je eerst het een en ander uithalen wil je je Legend kunnen rooten.

Om te beginnen downloaden we HTC sync versie 2.0.33, de Android SDK en de Legend downgrading tools.

Als je de nieuwste versie van HTC sync hebt moet je deze uninstallen en de versie installeren die ik net gelinked heb. De Legend downgrading tools pak uit in je AndroidSDK map
Plug je telefoon in de computer en zorg ervoor dat deze op "alleen opladen/charge only" staat en NIET op "diskdrive" of iets anders.
Pak de AndroidSDK.zip uit in C:\ als het goed is zie je als je de C schijf opent dan de map AndroidSDK staan. Pak de legend downgrading tools uit in C:\AndroidSDK\tools
Open het command prompt door het volgende te volgen: start -> uitvoeren -> cmd intypen -> enter knop.
Typ het volgende precies zoals ik nu voordoe:

cd c:\AndroidSDK\tools\
crackin.bat

Als het goed is zie je een hele rits met teksts verschijnen en start je telefoon 5x opnieuw op, je moet hier even geduld voor hebben.
Als het klaar is zie je een stel fout meldingen, dit is normaal.
Zoek de volgende regel:

crwxrwxrwx 1 1001 2002 90, 0 Jul 19 16:19 /dev/mtd/mtd0
Ziet de regel er zo uit dan zit je goed en ben je klaar voor het downgraden met de RUU.

c---rw---- 1 1001 2002 90, 0 Jul 19 16:19 /dev/mtd/mtd0
Ziet je regel er zo uit dan zit je niet goed, reboot je telefoon en doe een factory reset/fabrieksinstellingen, reboot je computer en probeer het opnieuw.

Mocht dit nu nog niet werken doe dan het volgende:
-Probeer de bovenstaande methode nog een keer.
-Download dit bestand
-Geef je zelf temproot met deze app.
-Als je temp root hebt typ dan het volgende in cmd: cd\ (tot je C:\ hebt) -> cd AndroidSDK/tools/ -> adb shell -> su > /data/local/flash_image misc /data/local/misc1-2.img

Je bent nu gereed voor de volgende stap!
De RUU flashen -> terug zetten op de originele ROM
Benodigde downloads:
Officiële 1.31 Legend Ruu

Nogmaals je hebt hiervoor HTC sync 2.0.33 voor nodig dus als je deze nog niet geïnstalleerd hebt, doe dat dan!

Zorg dat je je telefoon nog steeds ingeplugd hebt, rechtsklik op de Legend RUU.exe en klik open als administrator (als je deze optie niet hebt dan kun je hem gewoon openen)
Doe wat het menu je vraagt en kijk hoe je Legend op een magische wijze gedowngrade wordt ;)

Mocht het blijken dat je een verkeerde RUU hebt, probeer dan eens een andere hier te downloaden en uit te voeren.
Het daadwerkelijk Rooten
Benodigde downloads:
Legend Rooting Tools
  1. Doe de goldcard in je telefoon.
  2. Pak de Legend Rooting Tools(r4-legend-root.zip) uit in C:\ je krijgt dan "C:\r4-legend-root" hernoem deze naar "Legend Root" (rechtsklikken op de map-> naam wijzigen)
  3. Schakel je telefoon uit en start hem opnieuw op door de - volume toets en de normale aan-knop tegelijkertijd in te drukkken
  4. Je Legend start op en je kan nu kiezen uit vier verschillende opties. Kies de optie "FASTBOOT" door op de aan knop te drukken.
  5. Verbind je Legend met je computer via een usb kabel, er staat nu "FASTBOOT USB" in het scherm.
  6. Open de Legend Root map op je computer, afhankelijk van je OS dubbelklik je dan op 'step1-mac.sh', 'step1-linux.sh' of 'step1-windows.bat'.
    Mocht je bij deze stap een foutmelding krijgen, dan is de kans groot dat stap 1 niet goed is uitgevoerd.
  7. Navigeer op je telefoon naar BOOTLOADER en vervolgens naar RECOVERY dmv de volume knoppen en de aan/power-knop. Als het goed is krijg je een scherm met een rood uitroepteken te zien.
  8. In de Legend Root map dubbelklik je, afhankelijk van welk OS je gebruikt, op 'step2-mac.sh', 'step2-linux.sh' of 'step2-windows.bat' en wacht.
  9. Nu zie je als de stap goed is uitgevoerd het groene recovery menu op je telefoon. Als dit niet gebeurd is stap 1 waarschijnlijk niet goed uitgevoerd.
  10. Selecteer dmv je trackpad "wipe" en dan "wipe data / factory reset". Druk nogmaals om te bevestigen.
  11. Ga, als dit is uitgevoerd, met je de volume toets terug naar het hoofdmenu en navigeer naar "Flash zip forum SDcard", en kies "rootedupdate.zip. Nu zal hij je telefoon gaan flashen.
Gefeliciteerd, je hebt zojuist je Legend geroot!

Custom ROMs installeren
Benodigdheden:
  • Een geroote HTC Legend
  • Micro USB kabel
  • MicroSD kaart
  • Een computer, mac, linux of windows, maakt niet uit.
  • Een custom ROM (bijvoorbeeld Cyanogenmod 6.1)
Tip: Je kan de goldcard uit je telefoon halen en je normale SD kaart weer in je telefoon doen als je je custom roms op je normale SD kaart wilt opslaan.
  1. Download een door jou uitgekozen rom en kopieer deze naar je SD kaart. Niet in een apart mapje plaatsen, gewoon in de root
  2. Schakel je telefoon uit en start hem opnieuw op door de - volume toets en de normale aan-knop tegelijkertijd in te drukken
  3. Navigeer naar RECOVERY, je telefoon zal nu herstarten en een scherm met een uitroepteken tonen.
  4. Open de Legend Root map op de computer.
  5. Dubbelklik, afhankelijk van je OS, op 'recovery-mac.sh', 'recovery-linux.sh' of 'recovery-windows.bat' en wacht.
  6. Eenmaal in het recovery menu van je telefoon, navigeer naar 'Wipe'. Klik daarna op 'Wipe data/factory reset'
  7. Ga hierna terug in het menu met de - knop en selecteer 'Flash zip from sdcard'. Kies nu het zip bestand van de door jou gekozen room.
  8. Je telefoon zal nu geflasht worden met je nieuwe rom. Selecteer Reboot en je bent klaar!
Fake-Flash
Wat is Fake-Flash vraag je dan?
Fake flash zorgt er voor dat je zonder bijkomst van een pc in de clockworkrecoverymod kan komen, wat heel makkelijk is als je geen usb kabel of pc in de buurt hebt. Omdat je het op je SD kaart zet kan je er ook in komen als je niet meer in ROM manager kan komen (bootloops bijvoorbeeld)
  1. Download dit bestand vanaf je telefoon en zet het in de root (dus niet in een mapje) van je SD kaart met behulp van een filemanager (astro bijvoorbeeld) of download het met de computer en plaats het in de root van je sd kaart.
  2. zet je telefoon uit.
  3. Hou de volume knop naar beneden ingedrukt en druk op power.
  4. Scroll naar recovery, de telefoon start opnieuw op en je ziet een rood uitroepteken.
  5. Hou de volume knop omhoog ingedrukt en druk op power, je ziet nu een menu verschijnen
  6. Navigeer naar update.zip met de volume toetsen en druk op power.
Je zult zien dat je telefoon nu in de Clockworkrecovery boot, Fake-Flash is gelukt!

Handige Tweaks
Een leuk trucje om de snelheid van je SD kaart te boosten.

Typ dit in cmd (met adb uiteraard en zonder aanhalingstekens)
"adb shell cat /sys/devices/virtual/bdi/179:0/read_ahead_kb"

Als je een cijfer lager als 128 terug krijgt (zoniet dan kan je niks veranderen) dan kan je het volgende doen:

-Ga met je Root Explorer/File Manager naar "/sys/devices/virtual/bdi/179:0/"
-Open dit bestandje met text editor
-Verander het cijfer (was een 4 bij mij) naar 128

Als de bovenstaande manier niet werkt typ dit dan in je terminal op je toestel

cat /sys/devices/virtual/bdi/179:0/read_ahead_kb
echo 128 > /sys/devices/virtual/bdi/179:0/read_ahead_kb
cat /sys/devices/virtual/bdi/179:0/read_ahead_kb

Als het goed is merk je nu een verschil in schrijf en lees snelheid van je SD kaart!

Scores in SDcard speed Test:

Card class 4

-Zonder fix = 5mb/s write en 5mb/s read

-Met fix = 5mb/s write en 13 mb/s read

Ik moet er wel even bij vertellen dat dit alleen op Cyanogenmod getest is, probeer dit op een andere ROM als je wilt maar maak wel even een backup dan.
Ook moet je als je reboot dit opnieuw toepassen, er zijn wel flashable files te vinden op het internet te vinden. Je moet zelf weten of je deze wilt installeren of niet.

Custom ROMs
2.2 Froyo ROMs
ROM naamBeschrijvingSenseApps2SDNadelen
Azure, CyanogenMod 6.0Wordt niet meer doorontwikkeld
B Froyo ROMGebaseerd op de HTC ROM
CyanogenMod 6.1De Legend wordt nu ook officieel ondersteund door het CyanogenMod team!
YogenTouchGebaseerd op de HTC Sense, met aanpassingen.

2.3 Gingerbread ROMs
ROM naamBeschrijvingSenseApps2SDNadelen
Alpha 6Rom gebaseerd op 2.3 Wildfire SWifi, Bluetooth en FM Radio werken (nog) niet.
Arced 1.7Gebaseerd op CM7, met Xperia Arc frameworkWordt helaas niet meer doorontwikkeld.
CyanogenMod 7.0Officiele ROM van het CyanogenMod team.✗ ** Zie voor Apps2SD 'Data2Ext' enkele regels hieronder.
Juicy/CM7Lijkt op stock Nexus SZie link

ROM Aanpassingen
NaamBeschrijvingOpmerkingen
Data2ext voor CyanogenModHiermee gebruik je een aparte partitie van je sd kaart voor je data, apps en dergelijke.
Darktremor Apps2SDMet dit script gebruik je de ext2 partitie op je sd kaart voor het opslaan van je apps.
Google Apps voor CyanogenModZonder dit heb je geen market, gmail, youtube etc.
Nederlandstalige LatinIMEVoor CyanogenMod 7. Flashen met ROM Manager.Stock LatinIME
LCD Density changeHierdoor lijkt het alsof je een hogere resolutie hebt.

Handige Apps
NaamBeschrijvingOpmerkingen
CyanogenMod Updater An over-the-air updater for the CyanogenMod series of custom ROMs.
Launcher ProEen top alternatief voor de standaard launcher (of Sense)!
Titanium Backup ★ rootEXTREMELY powerful tool. Backup ALL apps, Market links, remove bloatware & MORE!

Overig
Referenties
[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's
Handige links
CyanogenMod.com
Algemeent CyanogenMod Topic (GoT)
Legend Android Development - xda-developers
How To: Root the HTC Legend | The Unlockr
[ROM] CyanogenMod experimental builds
Laatste Radio Firmware
7.13.35.05

F.A.Q.
Q: Downgrade werkt niet op mijn Windows 7 64bit!?
A: Downgrade werkt soms niet soms wel op 64bit. Het beste is een XP computer met 32bit om de downgrade te doen.

Q:Goldcard maken is echt veel te veel werk!
A: Gebruik de Goldcard tool: http://android.modaco.com...application-goldcardtool/

Q: Stap 2 van Rooten werkt niet!
A: Haal je GoldCard/SD card er (tijdelijk) uit. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=746454

Q: Ik heb geen Google apps? Hoe moet ik die flashen!
A: Download GAPS (http://goo-inside.me/gapps/) en flash deze via rommanager.

Q: Hoe flash ik mijn radio rom? Rommanger zegt dat de versie niet goed is!
A: Downgrade je rommanager. Dit kan onderaan in rommanager door de versie te kiezen. Kies versie 2.5.0.7. Daarna kan je de radio flashen.

(Dank u, Reinman!)

[Voor 255% gewijzigd door perslucht op 28-12-2011 19:00]

• Cobesz
-Gereserveerd-

Mochten er suggesties zijn voor Custom roms of andere toevoegingen dan hoor ik het graag!

[Voor 255% gewijzigd door Cobesz op 27-01-2011 02:19]

• perslucht
Hee,

Ook ik gebruik de Azure rom, vond het toch de beste, zeker omdat een aantal andere roms gewoon versie 2.1 zijn.
Een bug die ik al heb ervaren is dat soms je 3G verbinding verdwijnt. Heel vreemd, na twee keer opstarten is hij gelukkig weer terug.
Verder alleen maar lof, het werkt hartstikke snel!

• Cobesz
Tot zo ver geen last van gehad gelukkig!
Zit ik wel erg veel op werk waar wi-fi beschikbaar is, dus zo veel kan ik het niet testen :p

Maar een vraag, de launcher die er op zit (adw launcher) is leuk, maar is er en manier om de standaard laucher van android te draaien? wil die wel eens uit proberen!

En wat betreft overclocken.. is dat mogelijk met deze rom?

• perslucht
Oei, ik heb nog geen week de Azure rom op mijn toestel staan. Of het mogelijk is om over te clocken zou ik niet weten, nog niet in verdiept.
Wat betreft de launcher, dat is mij nog niet echt duidelijk. Volgens mij ziet de standaard launcher er hetzelfde uit als adw, maar wat dan verder de verschillen zijn zou ik helaas niet weten.
Ik heb er Launcherpro op gezet :)

• Cobesz
Remcor2000 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 09:29:
Ik heb mijn Legend een drietal weken op Azure 1.0.1 draaien. Ben heel benieuwd naar de final versie van Cyanogen 6 rom die nu nog als nightly build te krijgen is.

Wat zijn de grote verschillen tussen ADW Launcher en Launcherpro? Ik vond ze behoorlijk gelijk aan elkaar maar toch hoor ik dat veel mensen een voorkeur hebben voor Launcher pro.

En ik vroeg me nog af hoe het zit met backups. Als ik wil switchen tussen roms, kan ik dan eenvoudig mijn apps en data backuppen en later in een andere rom feilloos terugzetten?
Dat kan! met de app genaamd Titanium Backup, check de market maar ;)
En het verschil in launchers... tja ik weet het ook niet precies. Ik heb launcherpro ook geprobeerd, maar toen ik widgets/mogelijkheden van de launcher wilden gebruiken dan kreeg ik een popup met het bericht dat ik moest gaan betalen.
Ben ik niet te beroerd om 3 euro te betalen, maar ik heb geen creditcard en paypall (je kan via hun website betalen voor een key) heb ik nog nooit gebruikt, en zo erg noodzakelijk vind ik dit niet om het dan ook te gaan proberen.

ADW Launcher ziet er heel goed uit en werkt lekker! Maar er is laatst een nieuwe launcher aangekondigt, genaamd "Slick UI"! http://www.android-tutori...launcher-van-eigen-bodem/

Dit ziet er wel erg indrukwekkend uit en die zal ik zeker willen proberen als het hij uit komt!

• Cobesz
Bogey Dope schreef op woensdag 03 november 2010 @ 08:39:
Super dat je dit topic gemaakt hebt, ik wil hem eigenlijk ook al een tijdje rooten, maar wacht de hele tijd tot er officiële 2.2 ROMs voor de Legend uit komen, zodat die weer geript worden. Dit omdat anders apps waarvoor je nu betaald heb, misschien niet meer herkent worden als betaald.

[...]

LauncherPro rules!
Is het niet zo dat je aankopen in de Market op je google account worden opgeslagen?
Dan neem ik aan dat je deze dan gewoon weer uit de market kan trekken na een nieuwe install ;) (100% zeker ben ik niet!)

• perslucht
Wat ik zo fijn vind aan Launcher Pro zijn de widgets. Ja, hiervoor moet je 3 euro lappen, maar dat lijkt me niet zo'n groot probleem. Paypal is gewoon gratis aan te maken, ik gebruik dat wel voor meer aankopen op internet (ebay etc.)

@Cobesz heb je hier al eens gekeken?

• Cobesz
perslucht schreef op woensdag 03 november 2010 @ 12:41:
Wat ik zo fijn vind aan Launcher Pro zijn de widgets. Ja, hiervoor moet je 3 euro lappen, maar dat lijkt me niet zo'n groot probleem. Paypal is gewoon gratis aan te maken, ik gebruik dat wel voor meer aankopen op internet (ebay etc.)

@Cobesz heb je hier al eens gekeken?
DANKJEDANKJEDANKJE!

• Cobesz
Bogey Dope schreef op woensdag 03 november 2010 @ 13:48:
[...]

Dat heb ik idd ook altijd begrepen, echter las ik laatst ergens dat het ook gekoppeld is aan telefoontype. Waardoor je, als je je Legend voorziet van een andere ROM welke gebaseerd is op bijv de Desire, geen rechten meer hebt tot die apps.
Ik zal er vast nog wel eens achter komen, maar probeer dat moment wel even uit te stellen ;)

Als iemand hier duidelijkheid over kan geven, GRAAG!
Wat jammer joh... dacht dat het het zelfde werkte als bijvoorbeeld Steam, maar dat is dus niet het geval?

• Cobesz
Guys, ik heb dan toch maar LauncherPro aangeschaft, mijn conclusie is dus LauncherPro > Adw Launcher!

• Cobesz
[Jules] schreef op woensdag 03 november 2010 @ 13:17:
Het lukt me alleen niet echt om m'n Legend te rooten met deze handleiding. Volgens mij zou ik eerst moeten downgraden. Alleen ben ik niet helemaal zeker of m'n goldcard wel goed is.
M'n goldcard heb ik aangemaakt onder zowel Vista (64-bit), XP (32-bit) en Linux (32-bit), maar het resultaat van de drie methoden verschilt niet.
Ik heb deze website gebruikt om mn legend te rooten, handig met filmpjes erbij en alles!

http://theunlockr.com/2010/06/07/how-to-root-the-htc-legend/

• perslucht
Hoi Jules, leuk dat het je gelukt is!
Die remote 43 error heb ik in het begin ook gehad. Maar nadat ik mijn goldcard op de manier uit de handleiding had gemaakt lukte alles feilloos.

Suggesties voor toevoegingen of wijzigingen in de sp zijn trouwens zeer welkom.

• Cobesz
[Jules] schreef op woensdag 03 november 2010 @ 19:21:
Ben blij dat het gelukt is. Had het al eerder willen doen, maar heb het steeds uitgesteld. Gisteren toch maar een eerste poging gewaagd... ging niet helemaal lekker, maar vanavond dus toch gelukt.
Alleen zit ik nu weer te stoeien met custom roms. Heb de nightly CM6 van cookmyrom.se geinstalleerd, maar die blijft constant rebooten. Is wat minder.

Ik ga maar eens op zoek naar andere roms.
Azure Rom 1.0.1 is zeer aan te raden!
Of anders, Superfroyo (http://db.androidspin.com...ay.asp?developerid=87#333) die is dan wel spaans, maar je kan hem in engels instellen.

• Cobesz
hummm ik probeer nu ook net dat keyboard te installen.. heb clickert en htc ime_mod geinstalleerd maar hij verschijnt niet als invoerkeuze? wat doe ik fout?

• perslucht
Lijkt mij niet. Gewoon proberen zou ik zeggen ;)

• Cobesz
RenRew schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 21:43:
Zo, het rooten is gelukt! Inmiddels heb ik Azure Rom er op geinstalleerd :)

thanks voor de info.

edit: Is het probleem dat soms 3G niet meer reageert ook niet aanwezig in custom ROMS? (ik bedoel dat je het naar boven wijzende pijltje ziet oplichten, maar er gebeurt niks meer qua downloaden van pagina's etc)
Ik heb nergens last van... wat vreemd.
heb je opnieuw installeren geprobeerd?

• Cobesz
Je hebt wel een custom rom nodig voor 2.2, maar als je je telefoon enkelt root en de sense rom behoudt (welliswaar op Eclair 2.1) dan kan je apps downloaden zoals apps2SD

Ik zal wel even wachten ermee, Mark Moons van HTC heeft getweet dat ze begonnen zijn met het uitrollen van Froyo voor de legend, ze willen hier voor sinterklaas klaar mee zijn.
Dan kan je je apps op de officiele manier naar de SD card verplaatsen!

• perslucht
Aangezien Froyo wel al uit is voor Vodafone branded toestellen is er een aangepaste versie van die rom te vinden op XDA. Ik heb 'm zelf nog niet getest, voorlopig houd ik het nog even bij mijn Azure rom :)

• Cobesz
Ik heb hem unroot vorige week, toch wel benieuwd naar die FOTA van HTC ;)

Zal die de nieuwe sense meekrijgen?? hoop het nog steeds.

• Cobesz
Huntard schreef op maandag 29 november 2010 @ 13:07:
[...]

Dat denk ik niet, aangezien de vodafone versie die ook niet heeft.
Je hebt denk ik gelijk, en trouwens. De update is nog steeds niet binnen.... stelletje lapzwansen daar bij HTC.

• Cobesz
Ik verwacht NIKS meer, zit nog wel een jaar met een telefoon die verwaarloosd word qua support.

• Cobesz
albino71 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:20:
@Cobesz Tja, dan toch maar rooten en de Vodafone custom rom er op zetten...

Werkt als een speer en is nagenoeg stock.
Ik heb em al eerder geroot, toen de Azure rom 1.0.1 erop gegooid.

Maar vanwege het bericht dat ze er deze week aan zouden beginnen (zo'n 3-4 weken geleden) toch maar unroot en dan de officiele erop willen gooien he ;)

Ach joh, morgen is het zondag en de laatste dag van sinterklaas! Eens kijken of HTC zich dit keer aan z'n woord kan houden ;)
PixelShooter schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 19:12:
Ik heb zonet m'n goldcard gemaakt en r4-legend-root.zip van het internet geplukt, maar wat me nu nog tegenhoudt om het effectief te doen: Kan ik, als ik dat ooit nog wil, nog teruggaan naar wat ik nu heb? Android versie 2.1 met HTC Sense, volledig ge-unroot?

Op het internet zie ik nogal veel 'can't unroot anymore'...
Mij is het gelukt, dus jou zal het vast ook moeten lukken ;)
Ik heb het stappenplan van deze website gevolgd http://theunlockr.com/201...to-unroot-the-htc-legend/

[Voor 34% gewijzigd door Cobesz op 05-12-2010 00:24]

• Cobesz
Is er al wat bekend of 2.3 support voor de legend van onze vrienden van de Cyanogenmod? ;)

Wel wat vroeg om te vragen omdat gingerbread nog niet uit is, maar nog nieuws uit de geruchtenmolen?

• Cobesz
http://twitter.com/#!/markmoons/status/11515358259187713

Zoals verwacht! Gaat het nog wel gebeuren HTC?

Ik krijg nu echt het gevoel alsof unbranded legend gebruikers ergens worden genomen waar dat minder fijn is.

• Cobesz
albert04 schreef op zondag 05 december 2010 @ 23:30:
Hmm te laat voor mij. (ik geloof niet meer in die Moons) ik heb mijn Legend net geroot en een nieuwe rom op gezet 8) Hele proces duurt 2 / 2.5 uur incl downloaden van alles.

Nu ff verder testen :)
Als je et een keer hebt gedaan duurt de volgende keer 10 minuutjes ;) :P

• Cobesz
b4dch1x schreef op maandag 06 december 2010 @ 10:56:
en ik zag een melding van cobesz dat met azure (Cyanogenmod)
de google apps niet meer werken kan jij mij vertellen hoe ik dit wel bruikbaar krijg ??

Groet,
B4dch1x _/-\o_

kan je azure trouwens in Nederlands instellen ?
Met de Rom Manager is dit later te downloaden ;)

• Cobesz
b4dch1x schreef op maandag 06 december 2010 @ 16:36:
hmzz rom al geïnstalleerd :P kon niet wachten haha :P
vanavond even dat google appz en zo allemaal regelen dat het werkt :) :D
Fijn om te horen dat het gelukt is gozer ;)
Ik ga nog even wachten op de officiele froyo release, maar het cyanogenmodforum kennende zullen ze er vast wel een 2.3 rom voor uitpoepen!

Ik ga het dan vast wel weer doen :D

• Cobesz
b4dch1x schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 10:17:

en denk jij dat ze voor de legend ook gingerbread maken ? dat is toch 2.3 ?
HTC zelf niet, maar de rombakkers @ xd-developers.com wel ;) dat is toch juist de Challenge om het werkend te krijgen? haha
b4dch1x schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 10:17:Weten jullie nog leuke tooltjes waar je zelf het een en ander van aan kun passen aan telefoon ?
of handige tooltjes
Altijd handig is Titanium backup als je meerdere roms probeert. Dan heb je na het flashen direct je apps weer terug ;)

• Cobesz
Cyanogenmod 6.1 Final is uit mensen! Check hier het draadje van het XDA-forum ;)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=864157

• Cobesz
En daar rolt 2.2 voor unbranded legendes binnen!
Check net systemupdates en ja hoor, daar is die! About F*cking time!

• Cobesz
Helaas, het is geen froyo.....

Eclair 2.1.1! wat bezielt die mensen daar joh... :S ach joh... cyanogenmod 6.1 final is uit, die ga ik er nu op gooien ;)

edit: Ben nu weer begonnen met rooten ;) Nu net met step 1 bezig, ben van plan de Cyanogenmod 6.1 Final erop te zetten! Ik laat jullie weten wat er zoal veranderd is en of hij lekker loopt!

update: Ok, ik liep nu dus tegen de step 2 error op. Dit komt dus omdat ik vanmorgen de 2.05 update geïnstalleerd heb. Ben nu de 1.31 RUU aan het downloaden om mn legend te downgraden en daarna ga ik het weer proberen ;)

Update2: Mark Moons: https://twitter.com/#!/markmoons/status/12427114879918080

Toch maar wachten dan.... xD

[Voor 75% gewijzigd door Cobesz op 08-12-2010 09:47]

• Cobesz
Anoniem: 386483 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 08:38:
[...]

overigens heb ik hem nu 3x doorlopen, en ik blijf op "device not found" komen. iemand een idee wat dit kan zijn??
Je hebt waarschijnlijk Firmware 2.0.5? zoja dan moet je hem downgraden naar 1.31

Die kun je hier downloaden http://shipped-roms.com/i...gory=android&model=Legend

Niet alle RUU's zullen werken met jouw model, dus download er een paar (de WWE's niet de asia!) en kijk welke werkt. Daarna zul je kunnen rooten!

• Cobesz
b4dch1x schreef op woensdag 08 december 2010 @ 09:40:
Hoi mensen :)

ik heb nu ook de cyanogenmod draaien ik weet alleen niet of die de final is kan iemand mijn dat vertellen hoe ik dit kan zien ??

k merk in iedergeval wel dat mijn bluetooth niet werkt:( beetje jammer ? :D
maar voor rest geen klachten :P draait super :)

Groetjes
b4dch1x _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

azure 1.0.1 rom heb ik :P dus is dat dan de cyanogenmod final of ? is dit weer heel anders en een brakke rom in jullie ogen ??
De Azure rom is zeker geen brakke rom! :D maar die is gebaseerd op Cyanogenmod 6.0, Ali Ba (maker van deze Rom) is in de tussentijd met het cyanogenmod team gaan werken aan de 6.1 final release (of stable mod)
Een paar daagjes geleden heeft hij deze gereleased voor de legend!

Hier de link ;) http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=864157

• Cobesz
b4dch1x schreef op woensdag 08 december 2010 @ 11:44:
Bedankt Cobesz,

maar de final versie word dus niet gesuport ?

en moet ik dit bestandje downloaden voor de final versie ?? of is dat de verkeerde :P
cm-6.1.0-Legend-kernel-2.6.32.17.zip
sorry ben niet zo snugger :P en doe het liever goed :D
als dit niet de goeie is zou je dan het download linkje willen geven :)

Groetjes B4ch1x _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Wordt niet gesupport? Ik snap even niet wat je bedoelt :P de Final version is uit, dat houdt in dat hij stable hoort te zijn en voor allerdaags gebruik gebruikt kan worden.

En ik had toch een link naar het XDA forum met het juiste draadje gestuurd?
AFIJN! hier de download link dan maar ;) http://dl.dropbox.com/u/3...gend-kernel-2.6.32.17.zip

[Voor 11% gewijzigd door Cobesz op 08-12-2010 23:33]

• Cobesz
Possible schreef op woensdag 08 december 2010 @ 14:26:
Ik heb een vraagje over het rooten van de Legend:

Waarom moet je een goldcard maken? Bij bijna alle roms is dit niet nodig. Waarom bij de Legend wel? Een goldcard hoef je toch alleen maar te maken als je telefoon branded is. BIj een unbranded legend is dit toch niet nodig?
Omdat dit geprobeerd is bij de legend maar faalde. Vandaar de goldcard ;)

• Cobesz
Anoniem: 386483 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 14:19:
[...]

ik heb m m.b.v. de recovery mode geinstalleerd! Works like a charm en mn tellie is weer in orde. was alleen mn sim tel nrs kwijt. blijkbaar heeft ie die gewist.. balen. toch bedankt voor je hulp! :)
Een tip: Sync al je contacten met google! Dan heb je daar nooit meer gezeur mee ;)

• Cobesz
Ik heb het nog niet geprobeerd en heb er eerlijk gezegd nog niet echt behoefte aan... tot ik sense zat ben waarschijnlijk haha of uiteraard 2.3 custom roms uitkomen ;)

• Cobesz
Bogey Dope schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 13:58:
[...]

Precies, dat heb ik dus ook. 2.2 hebben (uiteindelijk) gewoon gekregen. Maar 2.3 verwacht ik niet, dus wil ik hem wel kunnen rooten om uiteindelijk 2.3 te kunnen draaien.
Het is denk ik een kwestie van het XDA forum in de gaten houden... Dat is wat ik ga doen ^^ en als ik wat weet dan horen jullie het hier uiteraard ook ;)

• Cobesz
nickpma schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 14:13:
[...]

Goldcard en alles had ik ook, immers was het me ook al eerder gelukt.
Het is me nu ook wel gelukt, de pc opnieuw opgestart en weer een paar keer geprobeerd en toen deed ie het opeens. En nu weer lekker HTC Sense en HTC sync, dat mistte ik wel bij een custom rom.
Dat is juist hetgene wat ik er altijd zo snel mogelijk uit wou slopen hahaha, Doe mij maar Kale Android ;)

Nu moet ik niet zeuren, want de officiele froyo rom werkt best wel heel goed ;)

• Cobesz
@matn013

Zo, dat hielp een hele hoop! NEt Superuser toegang gekregen, nu de RUU aant draaien.
Ben benieuwd ;) Wilde toch wel eens cm 6.1 proberen ;)

EDIT: Het downgraden is na een mislukte poging gelukt nadat ik een factory reset gedaan had.

Nu met step 2 in het rooting proces bezig en dan zometeen maar CM 6.1 erop :D

EDIT2: Het is gelukt! CM 6.1 staat erop en geen problemen tot zo ver :D
Nu maar eens mn contacten weer syncen en verder klooien ;)

Bij nader inzien.... het is al 2 uur, eerst maar eens slapen ;) xD

[Voor 59% gewijzigd door Cobesz op 25-12-2010 02:02]

• Cobesz
Ali-Ba Van Cyanogen is goed bezig!

De eerste Gingerbread Rom voor de Legend is eruit gepoept ;)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=776901

(note dat dit wel een experimental rom is er zullen bepaalde zaken nog niet lekker lopen en is niet aan te raden voor daily use)

CM 7 | Gingerbread, 12/26
Issues: Camcorder, GPS, 3D Graphics.

Binnen te halen via rom manager!

[Voor 11% gewijzigd door Cobesz op 29-12-2010 02:37]

• Cobesz
matn013 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 12:57:
ik heb CM7 al een paar dagen draaien op mijn legend en vind hem soepel en snel werken.
Alles werkt behalve de genoemde isseus maar ben er heel tevreden over
Hoe zit jij met je batterijduur? Tevreden?

Had er gelijk weer afgehaald, maar ik vond het toch wel heel erg tof dus er net weer op gezet.

Werkt inderdaad heel soepel, nog niet tegen iets geks aangelopen behalve de bekende issues.

• Cobesz
Cool, ik heb ongeveer dezelfde batterijduur. Merk wel dat het wel wat sneller op gaat als de CM6.1 rom, maar dat is al een afgemaakte/geoptimaliseerde rom.

EDIT: Dingen waar ik tegenaangelopen ben zijn als volgt: De Gmail app van Google werkt niet goed en de Google Reader App werkt niet goed.

Wat gebeurt er: Je opent een mail/artikel en na 3 tot 5 seconden sluit het bericht weer en gaat naar het overzicht menu.

[Voor 27% gewijzigd door Cobesz op 31-12-2010 13:46]

• Cobesz
Heb je hier een draadje van XDA van voor mij? Wil graag de changelogs ff bekijken ;)

Ben em wel aan het downloaden nu ;)

Edit: Draadje gevonden! Gewoon dezelfde topic ;)

Edit2: Ik heb een probleem met deze rom die je gelinked had, de drawer is helemaal van z'n plaats af.
Ben nu de rom opnieuw aan het downloaden, maar nu via rom manager, kijken of het dan gefixed is!

Edit3: Het is gelukt! Ik raad aan om deze update via Rom Manager te installeren ;)
Ik mis alleen wel Google Maps, maar deze is te downloaden via de market uiteraard ;)

[Voor 71% gewijzigd door Cobesz op 03-01-2011 15:01]

• Cobesz
albert04 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:05:
[...]

Loopt ie verder lekker? Werken de 3D graphics?
CM 7 | Gingerbread, 01/03
Issues: 3D Graphics.

Voor de rest loopt hij heel lekker :)

• Cobesz
AndroidAngelo schreef op maandag 03 januari 2011 @ 22:38:
Hoi,

Ik had idd ook die gingerbread rom erop staan, werkte helemaal prima! Maar toen ik zag dat er vandaag een 'update' voor was heb ik die gelijk erop gegooid... alleen doet mobiele internet het niet meer. Ik kan alleen op internet via WiFi.. En ik wil eigenlijk niet terug naar CM 6.1 want dan ga ik weer van 2.3 naar 2.2.

Mijn vraag is dus of iemand de 'vorige' versie van deze rom voor mij beschikbaar wil stellen, dus niet die ene die vandaag is geupload? Want in het topic waar deze rom vandaan komt staat die oudere download er ook niet meer.

Thanks in Advance :)

Angelo
Angelo, dit probleem had ik vandaag ook na wat aankloten. Je kan dit fixen door CM 6.1 erop te zetten en daarna weer de laatste CM 7 build erop te zetten ;)

• Cobesz
AndroidAngelo schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 00:29:
hmm het werkt nog steeds niet... Cobesz heb je misschien nog dat eerste CM7 bestand? of anders een andere oplossing?

anders wordt het toch maar back to 6.1
Heb je gewiped voordat je flashte? Vergeten te vermelden dat ik dat wel gedaan had :$

p.s. wel grappig, je vroeg precies dezelfde vraag op XDA en zag nu pas dat ik je daar ook antwoord gegeven had :P

• perslucht
Leuk om te zien dat het topic veel bezocht wordt! Ik heb sinds deze week een nieuwe ROM draaien, namelijk B 0.2 van Blayo Deze is gebaseerd op de stock htc rom. Ik heb zelf de sense rommel er af geknald, en het bevalt tot nu toe prima! :D

Ik had eerst de Azure ROM draaien, die werkte in principe uitstekend, maar toen HTC met Froyo kwam wilde ik die toch eens proberen omdat ik toch de FM radio mistte. Dus, ik heb een aangepaste HTC rom getest, maar daarna de Nieuwe CM 6.1 geprobeerd. Ik mistte wederom mijn FM radio, en merkte dat hij niet altijd zo stabiel draaide als de Azure ROM. Toen maar overgegaan op B 0.2 en die ben ik van plan te blijven gebruiken, totdat er een stabiele Gingerbread ROM uitkomt!

Maar ik zoek een vrijwilliger om de OP bij te houden. Ik heb er zelf niet zo veel tijd voor, en ik ben bijvoorbeeld niet echt op de hoogte hoe je je Legend root nadat je 'm hebt geupgrade met de stock 2.2 rom. Daarom lijkt me het handig als er meerdere mensen aan werken ;)
Dus roep maar, alle hulp is welkom :P

• Cobesz
Ik zou wel graag willen helpen om de OP bij te houden, maar dat zal wel de eerste keer zijn voor mij so give me a break als ik het niet goed doe ;)

• perslucht
Ook ik draai nu Gingerbread, de 01/03 versie om precies te zijn.
Ik heb geprobeerd Apps2SD er in te bouwen met het script van Darktremor, maar het wil mij niet echt lukken. Iemand die het wel is gelukt?

Verder draait hij tot nu toe prima! En het toetsenbord is echt een enorme verbetering ten opzichte van het Froyo toetsenbord!

• Cobesz
perslucht schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 12:40:
Ook ik draai nu Gingerbread, de 01/03 versie om precies te zijn.
Ik heb geprobeerd Apps2SD er in te bouwen met het script van Darktremor, maar het wil mij niet echt lukken. Iemand die het wel is gelukt?

Verder draait hij tot nu toe prima! En het toetsenbord is echt een enorme verbetering ten opzichte van het Froyo toetsenbord!
Dat toetsenbord is echt geniaal, maar het is wel jammer dat het geen woorden leert :(
Waarom wil je het inbouwen btw? Je kan het net zo goed uit de market halen :P Of heeft dit een meerwaarde?

Ben trouwens wel tegen iets opgelopen.
Soms, heeeeeel soms, dan wil je iets downloaden uit de market en dan wilt het downloaden gewoon goed lukken maar dan wilt de telefoon niet de app installeren. Een fix voor mij was dan de market cache verwijderen, daarna werkte alles weer naar toebehoren!

• perslucht
Ik wil dat hij de apps op mijn ext2/3 partitie installeert, niet op de fat partitie. Volgens mij is dat met die market apps niet mogelijk, toch?

• Cobesz
Heb ik mij niet in verdiept eigenlijk, wat is hier het voordeel van dan? En ik neem aan dat je een partitie op de SD kaart bedoelt?

• perslucht
Ja, dat bedoel ik inderdaad.
Zo houd ik mijn data op de fat partitie gescheiden van de ext partitie. Als je bijvoorbeeld een nieuwe rom installeert kan je de ext formatteren en de fat laten staan. Maar dan moet je rom het uiteraard wel ondersteunen ;)

Overigens toont hij het gps icoontje niet als ik mijn gps aanzet. Zal nog wel gefixed worden, ik maak mij er in ieder geval niet druk om :)

• Cobesz
Bij mij werkt dat gewoon :O ik heb het aanstaan en zodra ik bijvoorbeeld maps open komt het tekentje op de notification balk

• Cobesz
Bedankt, ga et vanavond proberen.

Als dank, hier my gratitude YouTube: Go Google. Almost ;)

Epic Win!

• Cobesz
Volgens mij gaat er iets fout Matn, als ik adb shell mount /system/app invoer dan zegt de cmd dat mn device busy is?

Geen idee wat ik hiermee moet xD

• Cobesz
Als ik adb devices invoer dan geeft hij me een serial, dus dat betekent dat adb em ziet.
Ik zit dan wel in de homescreen van mn telefoon, ik zal em eens in recovery booten dan?

Edit: Ben toch ook maar even mn SDK aan het updaten. Kreeg steeds de melding ADB server is out of date... killing...

[Voor 25% gewijzigd door Cobesz op 05-01-2011 21:21]

• Cobesz
En weer wat geleerd :D Je bent een held matn! Het is gelukt ;)

[Voor 15% gewijzigd door Cobesz op 05-01-2011 21:38]

• perslucht
Nu we het toch over die recovery modus hebben. Ik vroeg me nog wat af.
In ROM Manager kan je er voor kiezen om een zgn 'Clockworkmod recovery' te flashen. Ik krijg altijd sterk de indruk dat dit bij de meesten permanent is. Dus dat wil zeggen, dat als je je telefoon in recovery modus boot, dat je de ClockworkMod Recovery opstart in plaats van 'de standaard' recovery.
Ik moet namelijk, om in de standaard recovery te komen, eerst ./recovery-mac.sh typen voordat ik het selecteerscherm krijg. Ik krijg eerst het uitroepteken.

Is het dus mogelijk om standaard die clockworkmod recovery te booten, dat is toch wel erg handig ivm met het backuppen van ROM etc.

• Cobesz
perslucht schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:46:
Nu we het toch over die recovery modus hebben. Ik vroeg me nog wat af.
In ROM Manager kan je er voor kiezen om een zgn 'Clockworkmod recovery' te flashen. Ik krijg altijd sterk de indruk dat dit bij de meesten permanent is. Dus dat wil zeggen, dat als je je telefoon in recovery modus boot, dat je de ClockworkMod Recovery opstart in plaats van 'de standaard' recovery.
Ik moet namelijk, om in de standaard recovery te komen, eerst ./recovery-mac.sh typen voordat ik het selecteerscherm krijg. Ik krijg eerst het uitroepteken.

Is het dus mogelijk om standaard die clockworkmod recovery te booten, dat is toch wel erg handig ivm met het backuppen van ROM etc.
Probeer eens als je et uitroepteken schermpje ziet om volume omhoog + power in te drukken ;)

• perslucht
Mijn dank is groot!
Mag ik je vragen wat minder onnodig te quoten trouwens? Het bericht wat je nu quote staat er ook direct boven ;)

• Cobesz
My bad, leek mij persoonlijk wat overzichtelijker ^^ weet je waar ik op antwoord ;)

• Cobesz
Zojuist is de OP aangepast, heb er een tutorial voor downgraden aan toegevoegd en wat aangepast ;)

• Cobesz
Is er al iemand bekend met "S-off" wat er nu in de rondte gaat op het XDA forum? heb een beetje onderzoek gedaan, maar ik snap nou nog niet precies wat het nu precies doet en wat je er mee kan... hier een draadje van XDA http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=892559

Enlighten me please, ben best nieuwsgierig ^^

• perslucht
Het is mij niet gelukt het toetsenbord van Matn013 te installeren (Het pushen via de terminal gaat allemaal goed, maar er is alleen geen verschil merkbaar). In plaats daarvan heb ik dit toetsenbord met ROM Manager geïnstalleerd. Wel eerst even een backup maken voor de zekerheid!

http://forum.cyanogenmod....ead-keyboard/page__st__40
Coudu:
Thanks to everyone who contributed in this XDA thread here is an updated multi-language version.

- "&" key display bug fixed.
- Czech (Česky čeština), Danish (Dansk), German (Deutsch), Greek (Ελληνικά), English, French (Français), Italian (Italiano), Norwegian Bokmål (Norsk bokmål), Dutch (Nederlands), Portuguese (Português) and Swedish (Svenska) dictionaries included.

To change input languages you need to go to Settings->Language and keyboard->Android keyboard->Input Languages and check the ones you want to use. Then on the onscreen keyboard you can change Input Languages by sliding on the space bar.

Download : gingerbreadkb-multilang-update-signed.zip

• Cobesz
Heren, sinds gisteravond ben ik er achter gekomen dat ik geen wifi signaal meer kan ontvangen.
Als ik wifi opnieuw opstart dan blijft er staan: verbinding verbroken. Scannen werkt niet meer, hij ziet geen draadloze netwerken.

Hebben jullie tips voor mij? Thank you ;)

Edit: ben er achter gekomen dat cm6.1 flashen werkt. Daarna weer cm7 01-03 geflashed, toen werkte het ook nog. Na mn backup van titaniumbackup te recoveren had ik weer hetzelfde probleem, dus het ligt niet aan de rom.

Edit 2: Mijn 3g blijkt niet meer te werken na CM7 weer te flashen, dus terug geflashed naar cm6.1 en toen ging mn telefoon hele erg gek doen. Ik heb nu de RUU weer geflashed om naar stock rom te gaan.
Nu heb ik helemaal geen GSM bereik en 3G dus een factory reset gedaan, daarna werkte alles weer (3g wel heel erg langzaam. Zal nu proberen om weer opnieuw te rooten en dan kijken hoe ver ik ben.

Edit3: ik zit nu weer op de 0103 build van cm7, en nog steeds geen wi-fi, ben bang dat er iets kapot is, heeft iemand een idee wat ik kan doen?

[Voor 64% gewijzigd door Cobesz op 10-01-2011 02:16]

• perslucht
Probeer eens een nachtje zonder accu? Ik heb geen idee of dit iets oplost, maar je weet maar nooit, ik heb het ook gedaan (alleen hielp het in mijn geval niet toen mijn 3G niet meer werkte xD)

Er zijn van die apps die je wifi zegmaar forceren aan te staan. Misschien moet je daar even naar op zoek gaan?

• Cobesz
Ik heb gisteren heel de avond opnieuw de RUU geflashed, origineel updaten totdat het eindelijk werkte. Nu uiteindelijk weer geroot en cm7 erop gezet en nu werkt alles weer naar behoren (voorlopig) ik ga in ieder geval geen setcpu meer gebruiken, elke keer als ik dat probeer gaat mn telefoon heel erg raar doen :S

(wel heel naar doordat mn wifi niet werkte ben ik nu al op 80% van mn fair use policy xD)

[Voor 12% gewijzigd door Cobesz op 10-01-2011 11:17]

• Cobesz
Ik ondervind geen problemen pino, is dit anders iets voor je?

Ambient light Sensor

• Cobesz
matn013 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 21:46:
Graag gedaan!
Dan heb ik weer wat te doen, anders zit ik mij toch te vervelen
(iets met studeren en examens :P )
Matn, ik denk dat je bestandje toch wat corrupt is. Zodra ik jouw toetsenbord installeer dan faalt mijn wi-fi.
Klinkt heel erg onlogisch, maar dat is echt wat er gebeurt. Is er een manier om te uninstallen?

Edit: Ik zal eens proberen een andere radio te flashen, hoop dat het werkt

[Voor 8% gewijzigd door Cobesz op 15-01-2011 01:05]

• Cobesz
Net eens even mijn legend overgeclocked (alweer :P) en hoop nu dat het stabiel blijft lopen!

Ik heb hem geclocked op 806mhz max/245 min.

Quadrant score:

-600 mhz = 883
-806 mhz = 1086

• Cobesz
grappig hoe jij met minder OC meer uit quadrant haalt? :S je draait ook CM7 03/01 toch?

• Cobesz
Heb jij behalve de Mhz nog andere aanpassingen gedaan in advanced settings?
Ik heb wel gewoon een aantal profiles gemaakt, maar het lijkt mij dat die geen punten kunnen winnen :S

• Cobesz
Zojuist linpack 10x gedraaid en toen het gemiddelde genomen.

600 Mhz: 6830 Mflops
806 Mhz: 9007 Mflops(9202 max)

[Voor 51% gewijzigd door Cobesz op 16-01-2011 17:59]

• perslucht
Mooi! Wat zijn de 'issues' precies? Nog steeds geen 3D?

• Cobesz
Cool cool, klinkt allemaal veel belovend, ben em nu aan het downloaden! Zal zo eens wat benchmarkjes draaien als hij klaar is :D

• Cobesz
JA! WAAR ZAT JE NOU?! :p

Wel jammer van die usb brick joh, ik moet zeggen dat ik er (gelukkig) nog geen gehad heb.
Enige wat ik voor je kan verzinnen is je door te verwijzen naar het XDA-forum. Klikker de klik

Succes ermee!

• Cobesz
Hey man, Fijn dat hij het weer doet :D

En CM7 is zeer aan te raden, het is pure eyecandy :p
Ze zijn flink aan het rom builden, de nightly builds zijn sinds een paar dagen van start gegaan! Ik heb de afgelopen 3 dagen bijvoorbeeld al elke dag ene update gekregen voor een nieuwe rom.

Het mooie is dan ook, je krijgt meldingen van Rom Manager dat er een update beschikbaar is en je kan deze dan OTA downloaden! :D

Ben heel erg tevreden over de gang van zaken en ga nu de laatst uitgekomen build installeren ;)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat ook leuk is trouwens! Heb zojuist Fake-Flash geïnstalleerd, zo kan je zonder tussenkomst van een pc de Clockwork Recovery in. Heb een stukje aan de OP toegevoegd over dit zodat iedereen er gebruik van kan maken :D

Zo komt mijn dropbox wel heel snel vol te staan met al die bestandjes delen, dus als je nog geen dropbox hebt klik op het linkje in mn signature, krijg ik weer wat extra mb's als je het ook gaat gebruiken haha ;)

• Cobesz
Ik merk weinig tot geen problemen dus redelijk stabiel. Ik draai niks anders meer.

• Cobesz
hehehe, succes :D

offtopic: iemand heeft al op het linkje van dropbox geklikt merk ik, dankjewel! :D

• Cobesz
Probeer eens adbwireless en barnacle tether ;)
Doet zoals het zegt, heeft wel root acces nodig ;)
Touchdomex schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 19:07:
[...]

Fuck dat ik ga nu al alles doen >:) Hopelijk straks een rooted 2.3 hier >:) HTC sense Bye bye
Hehehe, verslavend he "nieuwe" android builds :P

[Voor 58% gewijzigd door Cobesz op 19-01-2011 19:22]

• Cobesz
probeer eens een nieuwe radio te flashen

Linkje

• Cobesz
Touchdomex schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 19:24:
[...]

Was net blij toen ik met mijn Spica klaar was dat het eigenlijk niet meer hoefde maar het kriebelde zo erg dat ik het nu toch stiekem doe :D
Laat even weten of je wat had aan de OP? Dan weet ik gelijk of hij juist is, heb namelijk nog niet echt reacties van mensen gehad sinds ik em aangepast had. ;)

• Cobesz
yeah wat je doet is ook even die temproot methode proberen he! Die werkte bij een maat van me ook alleen maar.

• Cobesz
je hebt visionary+ gedraaid en daarna de cmd commands uitgevoerd? Ik bedoel ermee dus dat je eerst alles uit het kopje downgraden vanuit de froyo rom gevolgd hebt?

[Voor 42% gewijzigd door Cobesz op 19-01-2011 20:16]

• Cobesz
Touchdomex schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 21:10:
[...]

Was achteraf niets aan de hand. Hij starte gewoon de originele rom die ik had weer op! :D

Maar na alle stappen juist te hebben doorlopen lukt het nog steeds niet :/

Als eerste het eerste blok. Daar krijg ik die verkeerde foutmelding uit. Daarna temproot ik het apparaat en voer ik het shellcommando uit. Vervolgens laat ik de shell staan na de su en open ik de RUU. Die doorloop ik en vervolgens lijkt hij bij de bootloader lek te gaan... Hij blijft hierop hangen als het waren (wachten op bootloader en de teller loopt op) en vervolgens bij de 100 krijg ik USB fout 171 en klaagt hij dat de verbinding verbroken is :/
Probeer eens de eerste stap te draaien als administrator (rightclick op cmd -> open als administrator)
Als dit niet lukt probeer daarna hetzelfde met de RUU

• Cobesz
alsjeblieft

Flashen met rom manager ;)

Rom manager -> install from sd card

Hier de link naar de Rom Kitchen btw ;) Klikker de klik

Edit: heb je nu CM7 of CM6.1? Want 6.1 gingerbread bestaat niet :P

in ieder geval, voor gingerbread is dit de goede Gapps

[Voor 58% gewijzigd door Cobesz op 19-01-2011 21:49]

• Cobesz
heb je htc sync geuninstalled en htc sync 2.0.3 geinstalleerd?

Als je dat gedaan hebt, plug je telefoon even 10 seconden uit en daarna erin. Dan gaat windows drivers installeren voor je telefoon

[Voor 52% gewijzigd door Cobesz op 19-01-2011 22:00]

• Cobesz
ja doe dat, daar ligt je probleem waarschijnlijk.
Welk OS draai je trouwens?

• Cobesz
Probeer eerst de drivers van htc sync even ;)

• Cobesz
Bogey Dope schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 22:11:
[...]

Dank je,

Ik heb CM6.1 gedownload (XDA topic, maar die verwees wel naar een soort index pagina). Maar wat ik zag was toch echt gingerbread, dus ik zal wel 7 hebben gedownload.
Ik ga even rondneuzen in ROM-land
Makkelijke oplosing: Rom manager -> Download rom -> Cyanogenmod

Download CM6.1 opnieuw en dan krijg je de keuze om gapps erbij te downloaden!

• Cobesz
Legend gaat nu eenmaal wat moeilijker :( Maar je bent de eerste die ik er zo over hoor. Ik heb precies dezelfde stappen gevolgd met mijn eigen Legend en die van mijn vriend ook zo.

Ik heb een beetje gegoogled voor je, je kan dit eens proberen:

3) The easiest way to solve a USB error code 10 in Windows XP is to follow the steps below to remove and reinstall all USB controllers.

A. Click on Start
B. Right Click on My Computer, click on Properties
C.Click on the Hardware tab
D. Click the Device Manager button.
E. Expand Universal Serial Bus controllers section.
F. Right-click every device under the Universal Serial Bus controllers node, and then click Uninstall to remove them one at a time.
G. Restart the computer, and allow the computer to reinstall the USB controllers.
H. Plug in the removable USB storage device, and then test to make sure that the issue is resolved.

Succes man!

• Cobesz
Voor de belangstellende,

CM7 build #6 is zojuist verschenen ;)

• Cobesz
Gewoon download rom aanklikken in rom manager en geen wipe doen ;)

• Cobesz
XDA-draadje waar ik em vandaan had...

Nu ben je nog niks wijzer :P

• Cobesz
Succes man ;) ik merk na et flashen van die radio dat de ontvangst ook wat beter is (-70db ipv -90db)

• Cobesz
Mooi dat ie werkt ;)

Hoe bedoel je trouwens dat je lockcreen word gedelayed?

Ennuh, ik heb dus mijn SD kaart ext 2/3 gepartition geformateerd via de computer (programmatje genaamd "SD formatter" :-)) Maar weet iemand of dit ook via android kan? Ik heb iets gehoord over in de recovery, maar clockworkmod recovery kan dit niet >_<

Edit: Als je de Legend rooting tools gebruikt om in de recovery te komen (recovery.bat) merk ik dat je in de android recovery komt ipv Clockworkmod Recovery. Met deze kan dit wel ;)

[Voor 83% gewijzigd door Cobesz op 22-01-2011 17:46]

• perslucht
Ondertussen is CM7 Build 8 er! Afgelopen dagen is er elke dag een nieuwe versie uitgebracht :o
Ik hoop dat de stable versie snel volgt! Weet iemand waar ik de changelog van de nightly's kan vinden? Allemaal leuk en aardig, die nieuwe nightly's, maar ben wel erg benieuwd wat er nou anders is.

Edit: Oke ik begrijp dat de changelog op twitter te vinden is http://twitter.com/cmsrc
Die gasten zijn er maar druk mee zeg :o

[Voor 18% gewijzigd door perslucht op 22-01-2011 23:25]

Pagina: 1 2 3 4

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee