[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 43 Laatste
Acties:
  • 244.580 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Tenshu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

Tenshu

• Qli-max
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-02-2023

Qli-max

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-01 17:40

SpaceK33z

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:09

janvanduschoten

[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/152hwdh.jpg

Inhoudsopgave

Disclaimer

Het rooten en flashen van custom ROM's is volledig op eigen risico. We zijn niet verantwoordelijk voor enige schade die kan worden aangebracht tijdens het rooten van het toestel. De kans bestaat dat je toestel na het rooten geen garantie meer heeft. Ons advies voordat je het toestel gaat rooten is: lees de handleidingen zorgvuldig door, denk goed na en bereid je goed voor!

Introductie

Direct na de aankondiging dat Root toegang (grotendeels) mogelijk is op de HTC Desire, was dit het enige onderwerp waarover gepraat werd in het HTC Desire topic. Daarom is voor het rooten en het flashen van custom ROM's dit aparte topic geopend. Stel dus in dit topic je vragen, geef je mening en deel vooral je ervaringen aan en met andere HTC Desire gebruikers over het rooten, het flashen en over de verschillende ROM's. Lees aub wel eerst de OP door, voordat je een vraag stelt.

Waarom zou ik rooten?

• Om andere versies van het besturingssysteem (custom ROMs genoemd) te kunnen installeren, die vaak hele leuke extra's hebben
  • Volledige controle over je telefoon
  • De mogelijkeid om bestanden te wijzigen in de systeem folder. Zo kun je thema's installeren, het opstartplaatje/animatie veranderen en systeemapplicaties verwijderen
  • Een backup van je hele telefoon maken (Nandroid)
  • De mogelijkheid om apps op je SD-kaart te kunnen installeren. Onder andere vanwege de veelgehoorde klacht "mijn interne geheugen is vol"

Hoe krijg ik Root?

1. De onderstaande wijze is geschikt voor de Desire met AMOLED en SLCD.
  2. Installeer HTC Sync incl. de drivers. De-installeer daarna HTC Sync, maar niet de drivers. De laatste versie van HTC Sync vind je hier.
  3. Ga naar de website van Unrevoked en download het programma. Als je een Mac in de buurt hebt staan, download het dan daar mee. Windows gebruikers moeten namelijk wat extra stappen verrichten.
  4. *optioneel, wel aangeraden*
    Zorg dat je Desire nog NIET aan de kabel zit.
    Ik leg je nu uit hoe je Amon_Ra kan installeren. Dit is niet verplicht, maar het maakt je straks veel makkelijker om applicaties op je SD-kaart te installeren.

Controleer voor het flashen ALTIJD de MD5sum om er zeker van te zijn dat het bestand niet corrupt is.

Download de laatste Amon_Ra recovery hier.,MD5Sum: 4d6d17dcddc632579dcf88af6fbde0e1
    De versie met CyanogenMOD afbeelding en kleur vind je hier, MD5Sum: 835b2f180869b00116d1e5b9a430ed4d (alleen achtergrond en kleur zijn anders), de originele thread van Amon_Ra op XDA vindt je hier.
  5. Als je Windows hebt, klik op Edit -> Custom Recovery, als je een Mac hebt in de menubalk op File -> Custom Recovery.
    Afbeeldingslocatie: http://www.keeskluskens.nl/dump/images/unrevoked_custom_recovery.png
    Selecteer hier het .img bestand dat je net hebt gedownload. Er hoort nu onderaan te staan 'Recovery image: custom'. Als dit zo is, sluit dan nu je Desire aan op de kabel, klik op OK en laat Unrevoked z'n werk doen.
    Afbeeldingslocatie: http://www.keeskluskens.nl/dump/images/unrevoked_custom_recovery2.png
  6. Klaar!

Geroot! En nu?

Gefeliciteerd met je Root toegang! Heel leuk allemaal, maar nu begint het feest pas echt. Je kunt nu alles aanpassen zoals jij wilt! Voordat je verder gaat, moet je eerst een custom ROM (= een aangepaste versie van de firmware op je telefoon) installeren; anders raak je je root kwijt. Gelukkig is dit niet zo moeilijk en er is genoeg keus. De beste ROM's vind je in onderstaande lijst.

Custom ROM's
ROM naamBijzonderheidApps2SDNadelen
Stock SenseOriginele versie (Sense zonder mods) met rootJaSaai, maar uit te breiden met mods
OxygenAndroid 2.3JaVideocamera werkt niet
Ginger VillainAndroid 2.3JaGeen, videocamera werkt
RCMixHDSense HDJaGeen, alleen wat problemen met streamen van media
LeeDrOiDSense + veel mods te downloadenJaGeen
AuraxTSenseSense + veel thema'sJaGeen
VillainROMSense + aanpassingenJaGeen
Pays-ROMSense + mooi themaJaGeen
DeFroSTGeen Sense, dus super snel + CyanogenMod aanpassingenJaGeen Sense apps/widgets
MIUIZeer aparte ROM, met extreem veel aanpassingen en verbeteringen (video)JaSoms iets te iPhone-achtig

Custom ROM installeren
Download een van de bovenstaande ROMs en zet het ZIP-bestand op de SD-kaart. Pak het ZIP-bestand NIET uit!

Maak nu een back-up van alles wat je wilt bewaren, nadat je de custom ROM hebt geïnstalleerd is namelijk alles weg. Er zijn genoeg back-up applicaties te vinden in de Android Market. Met Titanium Backup kun je je applicaties back-uppen. Alle data (instellingen van apps bijvoorbeeld) krijg je gewoon weer terug als je restored - ook je spelgegevens van Angry Birds. Nu gaan we een partitie aanmaken zodat je applicaties op je SD-kaart kan installeren.

Let op: Je hele SD-kaart wordt geleegd! Zet dus de back-ups die je hebt gemaakt en nu op je SD-kaart staan over naar je computer!!
Partitie aanmaken
Nu gaan we een ext3 partitie aanmaken op je SD-kaart. Als je in het begin van deze handleiding Amon_Ra hebt geïnstalleerd, volg dan deze stappen:
  1. Zet je telefoon uit en start 'm weer opnieuw op met de volume-omlaag knop en power knop ingedrukt.
  2. Je krijgt nu een wit scherm te zien met wat kleurige informatie. Klik weer op de volume-omlaag knop (soms moet je even wachten totdat 'ie reageert) zodat RECOVERY geselecteerd staat. Klik dan weer op de power knop.
  3. Nu zie je een zwart scherm met groene tekst. Ga nu met de trackball (touchscreen werkt niet) naar 'Partition sdcard' en klik erop. Klik nu weer op 'Partition SD' en klik nog een keer op de trackball om het te bevestigen.
  4. De grootte mag je zelf bepalen. Als je een Sense HD ROM gaat draaien, kies dan voor 1gb. Ikzelf heb 700mb. Kies hierna nog voor 'SD:ext2 to ext3' en dan ben je klaar.
Als je Amon_Ra niet hebt (als er niet 'Partition sdcard' staat in de bovenstaande stappen heb je Amon_Ra niet), zijn er nog andere manieren om een partitie aan te maken.

Voor Windows zijn er meerdere partitiebeheer programma's, eentje die schijnt te werken (niet zelf geprobeerd) is 'EASEUS Partition Master'. Zorg dat hij je SD-kaart herkent en verklein de FAT32-partitie. Maak dan op de lege plek een nieuwe partitie met ext3 van ongeveer 700mb groot of eventueel zelfs 1gb als je een Sense HD ROM wilt gaan gebruiken.
De ROM installeren
Nadat je een back-up hebt gemaakt en er helemaal klaar voor bent, gaan we de ROM - die als het goed is nu op je SD-kaart staat - installeren. Het stappenplan:
  1. Volg de eerste 3 stappen van het vorige stappenplan.
  2. Nu je in de recovery bent, klik op 'Flash'. Dit kan soms iets anders heten, maar het komt allemaal op hetzelfde neer, als er maar het woordje flash in voorkomt.
  3. Klik op 'Flash zip from sdcard' (soms ook 'Choose zip file' genoemd). Kies nu het ZIP-bestand wat je op je SD-kaart hebt gezet. En klik nog een tweede keer op de trackball om het te bevestigen.
  4. Als 'ie klaar is, herstart dan je telefoon. Je telefoon gaat er nu waarschijnlijk meer dan 5-10 minuten over doen om op te starten. Laat 'm z'n gang gaan en raak niet in paniek!
  5. Klaar!

S-off

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_jgGywM4bpS4/TSHCiZcY8jI/AAAAAAAABIU/M18ysGE-zrQ/alpharev-logo18.jpg

Tweaker ieftm _/-\o_ heeft het voor elkaar gekregen om de ingebouwde beveiliging van HTC te omzeilen door een gepatchte H-boot versie uit te brengen. Door de onderstaande link te volgen ga je naar de site van AlphaRev waar je een bestand kunt downloaden (.iso bestand) en op cd kunt branden (het kan ook vanaf een USB stick). Met deze Linux Live CD start je de PC opnieuw en volg dan de instructies op het scherm.

Heb ik het nodig?

Als je het niet mist niet :) Je kunt als je toestel S-off is bijvoorbeeld je splash screen wijzigen (je hebt nu een wit splash screen (opstartscherm) met "HTC" erop) en (systeem) apps verwijderen op je toestel met Root Explorer. Ook kun je custom H-boots flashen (de Oxygen rom heeft ook een aparte H-boot beschikbaar) waarmee je NAND geheugen anders wordt ingedeeld zodat je bijvoorbeeld meer ruimte krijgt voor apps dan standaard.

Kan het kwaad?
Ja, dit is niet zonder risico. Je bent bezig met een belangrijk gedeelte van je telefoon, gaat het mis, dan is je toestel bricked. Belangrijk is dat je controleert of de MD5SUM klopt met het door jou gedownloade bestand. Doe niets wat niet op het scherm wordt aangegeven, trek niet tussentijds je kabel uit je toestel, etc, gebruik je gezonde verstand. Lees eerst het hele verhaal en de disclaimer op de site van AlphaRev, ga dan pas aan de slag.

Naar de site van AlphaRev voor S-off.

Mijn toestel is bricked, wat nu?

Het wil nog wel eens gebeuren dat toestellen gebricked raken tijdens het rooten/installeren van A2SD, dit merk je op door usb malfunctions en/of omdat de SD kaart niet meer gelezen kan worden. Je kunt dit checken door in "FASTBOOT USB" in een command prompt/terminal 'fastboot oem boot' te typen en de codes te lezen die in de prompt/terminal verschijnen. In de code staat ergens ofwel board_bravo.disable_uart3=0 en board_bravo.disable_sdcard=0 of board_bravo.disable_uart3=1 en board_bravo.disable_sdcard=1. In het eerste geval geen bricks, in het tweede geval wel. (Huh? Snap ik niet! Zie hieronder in de stappen). Gelukkig is er een manier gevonden om te "unbricken". Voer de volgende stappen uit om je eerst je SD en daarna je USB problemen op te lossen:
  1. Download de volgende bestanden:
    • mtd0.img hier of hier
    • flash_image hier of hier
    • De HxD Hex Editor (als je deze nog niet hebt) hier
    • ADB (onderdeel van SDK, als je deze nog niet hebt) hier
  2. Open een command prompt/terminal (in bijv. win7: "cmd"), open hierin de tools directory waar je SDK (met ADB) hebt uitgepakt (bijv. door in te voeren: "cd c:\SDK\tools") en koppel je uitgeschakelde toestel aan de computer.
  3. Start het toestel op terwijl je de hardwarematige "terug" knop ingedrukt houdt. Je ziet nu rood gearceerd "FASTBOOT USB" in het scherm.
  4. Voor de SD: Typ in het command prompt/terminal voor Win: 'fastboot oem enableqxdm 0' gevolgd door 'fastboot oem boot' of voor MAC/Linux: './fastboot oem enableqxdm 0' gevolgd door './fastboot oem boot'. Je toestel zal nu rebooten en je krijgt een hele lijst met codes in je prompt/terminal die nodig zijn voor de USB oplossing.
  5. Voor de USB: Check eerst de CID van je toestel, dit doe je als volgt:
    • In de vorige stap heb je een hele lijst met codes in je prompt/terminal verkregen. Zoek naar een gelijkwaardige regel: #INFOCID is HTC_E11. In dit voorbeeld is HTC_E11 dus je CID.
    • Alleen als je CID niet gelijk is aan HTC_E11 (bijvoorbeeld #INFOCID is VODAPE17) moet je de gedownloade mtd0.img in de HxD Hex Editor aanpassen. Open hiervoor de image in de editor, zoek in de image "HTC_E11" en vervang dit door je eigen CID. Sla de image weer op en sluit de editor af.
  6. Je toestel is in de vorige stap opgestart dus je kunt nu gelijk verder. Kopieer zowel de flash_image als de (eventueel aangepaste) mtd0.img naar de root van de microSDHC FAT32 partitie.
  7. Ga naar de market en download Terminal Emulator of scan deze QR code, installeer en open vervolgens de emulator. Je moet nu achtereenvolgens de volgende commando’s in de emulator uitvoeren:
    • su
    • cat /sdcard/flash_image > /data/flash_image
    • cat /sdcard/mtd0.img > /data/mtd0.img
      Als je geen superuser acces krijgt (us commando), of een andere foutmeling krijgt voer dan eerst de volgende commando’s en vervolgens weer de bovenstaande (herhalen tot het werkt:P ):
    • chmod u+x /data/flash_image
    • chmod 755 /data/flash_image
  8. Klaar! Rebooten maar :)

Credits

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/262pon9.png

FAQ

Ik zit vast in hboot recovery mode, en geen enkele knop reageert! Wat nu?
Batterij eruit halen :)

Ik krijg een "Insufficient permissions error" in Linux!
./adb-linux kill-server
sudo ./adb-linux start-server
sudo ./recovery-linux.sh

Windows en Linux voor een rootje? Moet dat nou?
Nee dat hoeft niet meer :P

Kan ik de rom van een Nexus one op mijn Desire laden?
Nee, de N1 en Desire hebben een verschillende kernel. Vooralsnog is dit dus niet mogelijk

Verlies ik mijn geliefde Sense interface?
Nee, je zult Sense niet verliezen na het rooten.

Heeft rooten invloed op mijn garantie, en kan ik de root ongedaan maken?
In beginsel zou het veranderen van software van een door jou aangeschaft product géén invloed mogen hebben op de garantie van in elk geval de hardwarematige aspecten van het toestel. In beginsel, omdat hierop natuurlijk ontelbaar veel nuances zijn aan te brengen, en een harde wettelijke basis en relevante jurisprudentie ontbreken op dit gebied, dus absolute zekerheid kan je helaas niet gegeven worden. Wat wél beschikbaar is, is een manier om het toestel naar stock (dus niet naar branded) te unrooten, en dit kun je wederom op Modaco lezen.Mocht je overigens écht in een clinch liggen met HTC over de garantie omdat je geroot hebt, PM mij (Obiter Dictum) hier maar even over; het lijkt me een erg interessante zaak om je wat juridische hulp mee te geven.

Ik (SpaceK33z) had laatst een defect aan mijn HTC Desire. Het beeldscherm bleef zwart. Eerst hoopte ik dat dit een gevolg was van het rooten, maar het bleek iets in de hardware te zijn. Omdat het beeldscherm zwart bleef, heb ik 'm blind ge-unroot en laten repareren door HTC. Ik kreeg 5 dagen later netjes mijn HTC terug met de nieuwste software zonder dat ik iets bij moest betalen. Unrooten heeft dus effect en er blijven waarschijnlijk geen sporen achter!

Verwante topics

• [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1416532"]HTC Desire - Deel 6[/url]
  • [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/33480473"][ABO] HTC Desire levertijden- en abonnemententopic[/url]
  • Problemen betreft de Desire: [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408011//"]Roze kleuren en paars/roze gloed op de HTC Desire[/url]
  • [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1404167"]Accessoires voor de HTC Desire[/url]
  • [TOPIC=1416242]Android Software & Discussie - Deel 7[/TOPIC]

Iets op of aan te merken tav de OP?
Voort tips om op te nemen in de OP, stuur Obiter Dictum, Tenshu, Qli-max,
Janvanduschoten
of SpaceK33z even een DM.

Topic changelog:
  • 28-04-2010: Topic geopend
  • 08-05-2010: FAQ aangepast
  • 09-05-2010: Custom rom's toegevoegd
  • 10-05-2010: Dode links naar benodigde bestanden aangepast naar 4shared
  • 28-05-2010: Nieuwe ROM's toegevoegd
  • 30-05-2010: Voorwoord, Introductie, Waarom, Hoe te Rooten aangepast naar nieuwste methode en dode links weggehaald
  • 30-05-2010: Back 2 recovery scherm, A2SD, radio etc. toegevoegd
  • 31-05-2010: Root methode aangepast en brick oplossing toegevoegd
  • 31-05-2010: Froyo uitgebreid en paar andere zaken
  • 30-12-2010: Nieuwe handleidingen
  • En alle andere kleine wijzigingen die niet zijn opgenomen in de changelog.

[ Voor 255% gewijzigd door SpaceK33z op 17-01-2011 21:21 ]

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
meteen maar mijn eerste vraag (en wellicht eentje om in de OP op te nemen) .. is een root 'omkeerbaar' voor evt. garantieclaims?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
shameete schreef op woensdag 28 april 2010 @ 19:38:
meteen maar mijn eerste vraag (en wellicht eentje om in de OP op te nemen) .. is een root 'omkeerbaar' voor evt. garantieclaims?
Volgens mij las ik op het modaco forum dat je wel gewoon een stock rom kan terugflashen zodra die uitzijn voor download :)
Edit : A2SD is nu ook beschikbaar voor de Desire :)

[ Voor 6% gewijzigd door DennusB op 28-04-2010 19:43 ]

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
offtopic:
Sorry voor dubbelpost modjes!

Iemand al ervaring met de melding "Adb-linux not found"? En hoe los ik dit op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pausie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-04 22:37
Even een echte newb vraag... maar ik ben nieuw met android en telefoons flashen enzo.

Wat is nu het voordeel om een telefoon te rooten. Wat kan je doen wat je normaal niet kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenshu
  • Niet online
DennusB schreef op woensdag 28 april 2010 @ 20:02:
[..]
Iemand al ervaring met de melding "Adb-linux not found"? En hoe los ik dit op ?
Download de SDK. Pak de zip uit in bijvoorbeeld op je desktop.

Ga naar de terminal en doe dit:
[cmd]mv ~/Desktop/sdk/tools/adb /usr/bin/adb adb[/cmd]

[ Voor 35% gewijzigd door Tenshu op 29-04-2010 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:45

Fixer

FP ProMod
Pausie schreef op woensdag 28 april 2010 @ 20:04:
Even een echte newb vraag... maar ik ben nieuw met android en telefoons flashen enzo.

Wat is nu het voordeel om een telefoon te rooten. Wat kan je doen wat je normaal niet kan..
Dit ongeveer ;)
Zal voor de Desire wel redelijk hetzelfde zijn, schat ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Fixer op 28-04-2010 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Eerste positieve bericht hier, ik heb hem geroot :) Werkt perfect! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlKoekie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-03 20:49
je hebt een typefoutje ;) "1. Een HTC Desire, MicroSD kabel en een MicroSD kaart"
volgens mij bedoel je MicroUSB kabel :)

reply mag weg als hier een mod langsloopt, topicvervuiling :)

[ Voor 22% gewijzigd door rlKoekie op 28-04-2010 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Aangepast. Overigens kunnen spel en typfouten beter per DM om het topic schoon te houden :). Ik heb op advies van DennusB één ander of Linux versies toegevoegd, al dan niet per DM worden je succesverhalen / faalhaasverhalen over gebruikte linuxversies erg op prijs gesteld :)

GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Hoe knal je A2sd er vervolgens op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Wekkel schreef op woensdag 28 april 2010 @ 21:02:
Hoe knal je A2sd er vervolgens op?
Zelfde als de update zip, je gooit hem in de root van je SD kaart, boot naar het Recovery Menu, en flasht hem vanaf je SD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:16
Wel balen dat de /system map nog niet te beschrijven is. Kunnen we nog niet /system kunnen beschrijven. Dan kan bijv de build.prop nog niet aangepast worden. Maar goed heb er vertrouwen in dat dat nog wel goed gaat komen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:28
Ik ga me d'r zo ook aan wagen, m'n smsjes lopen nu naar gmail, en dan ben ik wel klaar met backuppen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Luqq op 28-04-2010 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:54

Nakebod

Nope.

Maar als ik het goed begrijp kan je met deze root methode niet je huidige ROM behouden?
Ik wil gewoon mijn huidige ROM behouden, met root access (o.a. voor apps2sd) andere ROM's boeien mij vooralsnog niet. Draait out of the box al prima voor mij. (i.t.t. WM op mijn oude Diamond, waar andere ROMs een hele verbetering waren..)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Je krijgt volgens mij dezelfde rom er voor terug, maar met root toegang. Ten minste zo las ik het op Modaco. Generic rom with root acces.

Alleen is het dus nog wel wat beperkt, waardoor je niet zomaar even een custom rom erop kan zetten vanuit de recovery. Dat wordt wat omslachtiger. Maar ook daar wordt aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

en daar wacht ik nou nog even op, chappeau dat er root is, was ook erg prettig op m'n g1, maar voor alleen apps2sd? ik wacht nog wel ff.

htc heeft trouwens dat updategebeuren dat je settings enzo naar je sdcard gebackupt worden, is het mogelijk om die te gebruiken na het flashen van de generic rom met root? Dat vraag ik me inneens af eigenlijk :) zo ja dan ga ik morgen ook ff flashen. Voor alleen apps2sd ga k niet weer alles opnieuw helemaal configgen als ik zelf prettig vind, maar als m'n settings weer mee terug kunnen dan denk ik er nog even over na ;)

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Laatst online: 08-03-2021
l3art schreef op woensdag 28 april 2010 @ 22:04:
Je krijgt volgens mij dezelfde rom er voor terug, maar met root toegang. Ten minste zo las ik het op Modaco. Generic rom with root acces.

Alleen is het dus nog wel wat beperkt, waardoor je niet zomaar even een custom rom erop kan zetten vanuit de recovery. Dat wordt wat omslachtiger. Maar ook daar wordt aan gewerkt.
Ik heb het zojuist uitgevoerd het is gewoon de europese rom dus de normale rom, ik ben wel blij want de T-mobile logo is eindelijk weg met opstarten :9 maar het is de gewone rom in ieder geval die je al had. Apps2sd schijnt nu ok te werken dus ideaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor.S
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-04 23:21
Ik wacht even totdat het allemaal met alleen windows kan, op het forum heeft hij geplaatst dat hij er hard mee bezig is om het OS independant is....
Hoe bevalt A2SD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 08:13

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Moet je dan naderhand ook een wachtwoord op root zetten, om te voorkomen dat je net als bij iphone makkelijk gehacked kunnen worden,? of draait android geen ssh server?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
erriccartman schreef op woensdag 28 april 2010 @ 22:30:
Ik wacht even totdat het allemaal met alleen windows kan, op het forum heeft hij geplaatst dat hij er hard mee bezig is om het OS independant is....
Hoe bevalt A2SD?
Kun je lang wachten; hij hoopt het hele proces op linux te krijgen, maar is naar eigen zeggen 95% zeker dat hij niet alles op Windows draaiend krijgt... Ook toegevoegd aan OP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
Voor zo'n kort tijdsbestek toch een mooie OP hor! En goed om te zien dat het rooten bij enkele tweakers al is gelukt. Klein vraagje: welke nummer heeft de ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ik wacht ook nog heel even totdat ook de /system beschreven kan worden en dat de recovery niet meer beveiligd is, dan kunnen we pas echt los :p

Of ik moet in de tussentijd echt geen geheugen meer overhebben en overmoeten naar apps2SD maar dat lijkt nu nog mee te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Hier ook geroot :) Ging prima, geen probleem. Linux gedeelte gedaan onder 10.04 x64. Alleen voor apps2sd ook een goldcard nodig gehad..
Obiter dictum schreef op woensdag 28 april 2010 @ 22:33:
[...]

Kun je lang wachten; hij hoopt het hele proces op linux te krijgen, maar is naar eigen zeggen 95% zeker dat hij niet alles op Windows draaiend krijgt... Ook toegevoegd aan OP :)
Het probleem zat erin dat windows de +x bit niet goed meestuurde, en linux en mac wel natuurlijk..

[ Voor 60% gewijzigd door Luqq op 28-04-2010 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Ik heb apps2sd ook geinstalleerd maar zie dat alle applicaties in de /data/app map staan en in de system/sd/app oftewel dubbel weet iemand hoe dit kan en of dit te veranderen is dat deze alleen in system/sd/app terecht komt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
lexi1986 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 23:50:
Ik heb apps2sd ook geinstalleerd maar zie dat alle applicaties in de /data/app map staan en in de system/sd/app oftewel dubbel weet iemand hoe dit kan en of dit te veranderen is dat deze alleen in system/sd/app terecht komt ?
/data/app is een symlink naar /system/sd/app ;) Wikipedia: Symbolic link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Luqq schreef op donderdag 29 april 2010 @ 00:11:
[...]

/data/app is een symlink naar /system/sd/app ;) Wikipedia: Symbolic link
Zag het inderdaad al staan, alleen als ik een programma installeer snoept die toch geheugen weg van het interne geheugen als ik bij "SD en Telefoongeheugen" kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Joah, maar wel 'n stuk minder. Zal cache zijn oid. :) Heb nu exact dezelfde apps geinstalleerd, toen ~17MB over, nu ~90MB :) Toch lekker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Maar merk je nu echt verschil in snelheid met toen je 17mb over had ten opzichte van nu dat je 90mb over hebt??? Tenzij je nu dus veel meer programma's gaat installeren dan is het inderdaad nuttig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Ten eerste heb ik niet meer dat m'n desire haast vastloopt tijdens het installeren van de Apps, daarnaast merk ik inderdaad dat 't allemaal nét iets soepeler loopt. Denk dat hij niet de hele tijd nu in de 'oh-ik-moet-ruimte-vrijmaken' modus schiet oid.

Daarnaast is dat compleet naast het originele doel, omdat je nu maar ~120MB vrij hebt om apps op te installeren, wat natuurlijk absurd is als je daar een aantal GB aan sd kaart in hebt zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
l3art schreef op donderdag 29 april 2010 @ 00:37:
Maar merk je nu echt verschil in snelheid met toen je 17mb over had ten opzichte van nu dat je 90mb over hebt??? Tenzij je nu dus veel meer programma's gaat installeren dan is het inderdaad nuttig :)
Ik wilde een spel installeren en kreeg al een melding dat ik geen ruimte meer over had :p dus ben blij dat apps2sd er is :)

Edit: als ik df -h uitvoer zie ik inderdaad dat alles netjes naar de SD gaat en er in /Data waarschijnlijk iets van cache ofzo zit :) ik ben tevreden

[ Voor 14% gewijzigd door lexi1986 op 29-04-2010 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Even weggeweest, wat voetballen gekeken.[kudt-italianen..Barca, Barca.. ;) ] Daarna aan de slag met rooten apps2sd. Kostte wel wat moeite omdat ik niet echt een linux-man ben, maar toch na goed en veel lezen in het Modaco-topic is het gelukt.

Wel zou ik mee willen geven dat diegene die niet echt veel ervaring hebben met deze methode er goed voor gaan zitten. Ben ook tegen een paar hikjes aangelopen waar ik eerst niet uitkwam. Het al met al niet iets wat je met twee vingers in je neus doet.

Het wachten is nu op een permanente recovery-image zodat het werken met linux niet meer nodig is. Alhoewel ik had begrepen dat Paul pogingen zal ondernemen om het e.e.a ook via alleen een windows bak mogelijk te maken.

Zo en nu dutten en morgen weer wat verder prutsen.. ;)

Nog even een kleine edit. Onder Ubuntu had ik dus het probleem dat ik de recovery-linux.sh maar niet kon installen of benaderen. De volgende tip van de Modaco-site deed het voor mij. Misschien ook iets voor de OP?

Put the pushfiles folder in the user folder (the one with pictures, music etc), open up terminal and use these commands:
  1. cd pushfiles
  2. ./adb-linux kill-server
  3. sudo ./adb-linux start-server
  4. sudo ./recovery-linux.sh
Mis namelijk de bovenste regel in de FAQ?! Verder nog als je apps2sd wil gaan gebruiken, dan moet de extended linux-partitie wel een Ext3 zijn! Ext2 en Ext4 schijnen niet goed/niet te werken.

Apps2sd werkt dus echt goed als ik deze post mag/moet geloven.... :*)

[ Voor 33% gewijzigd door 210667 op 29-04-2010 04:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:57
Ben ook geroot, lukte zowel via Linux als Leopard :)
Heerlijk, 124mb vrij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Nou, ik wacht nog maar even op een makkelijkere methode, ondanks dat het wellicht niet volledig beschikbaar wordt voor Windows. Ik vind dit toch wel een zeer omslachtige manier. Wat ik dan niet snap is hoe andere toestellen op een hele simpele wijze root kunnen krijgen (soms zelfs one-click root), maar dat het op de Desire zo moeilijk is. Hebben ze de beveiliging zo erg aangescherpt?

Edit: Ik lees overigens dat Paul van plan is om alles OS-onafhankelijk te maken. Dat betekent dus dat het ook 'gewoon' voor Windows beschikbaar moet worden.

[ Voor 17% gewijzigd door RoD op 29-04-2010 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
RoD schreef op donderdag 29 april 2010 @ 08:48:
Nou, ik wacht nog maar even op een makkelijkere methode, ondanks dat het wellicht niet volledig beschikbaar wordt voor Windows. Ik vind dit toch wel een zeer omslachtige manier. Wat ik dan niet snap is hoe andere toestellen op een hele simpele wijze root kunnen krijgen (soms zelfs one-click root), maar dat het op de Desire zo moeilijk is. Hebben ze de beveiliging zo erg aangescherpt?
Ja blijkt inderdaad dat ze de beveiliging dusdanig hebben aangepast(het bijv. niet naar systeem partities kunnen schrijven) dat het een stuk lastiger is geworden om te rooten.
Gelukkig moet ik zeggen dat het echt wel meevalt als je het eenmaal gedaan hebt! Het lijkt veel lastig werk, maar dat valt reuze mee :) Ff goed lezen, dan ben je er zo doorheen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Vooral HTC heeft dit gedaan, hier vertelt P precies waarom het zo lang geduurd heeft, tweede zwarte dikgedrukte kopje "Desire rooting protection"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regelneef
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:20
Damn you :) Obiter dictum & DennusB .... :+

[ Voor 97% gewijzigd door regelneef op 29-04-2010 08:56 ]

This message was made with 100% recycled electrons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
regelneef schreef op donderdag 29 april 2010 @ 08:54:
RoD, ze hebben bij HTC duidelijk de beveiliging aangescherpt... waarom weet niemand. Paul legt ook uit waarom het zo omslachtig is atm:
  • a 'perfected bootloader' that doesn't allow flashing or booting of any images (even HTC signed ones)
  • a RUU flash process that does not allow downgrading of the bootloader to earlier versions
  • a kernel (that as yet does not have publicly available source) that as yet has no known exploits
  • a new protection method previously seen on the HTC Tattoo that protects key partitions from having write access. Even with SU access, it is not possible to write to the boot, recovery or system partitions.
Vooral het eerste punt vind ik raar, want nu kan HTC zelf ook niet even een image flashen.
Ik denk dat HTC echt wel een manier heeft om zelf een ROM te flashen, alleen ik denk dat deze manier nog niet openbaar is en Paul er dus nog niet achter is hoe dit werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
RoD schreef op donderdag 29 april 2010 @ 08:48:
Edit: Ik lees overigens dat Paul van plan is om alles OS-onafhankelijk te maken. Dat betekent dus dat het ook 'gewoon' voor Windows beschikbaar moet worden.
Staat in de OP en is al ter sprake is geweest in dit topic; Paul doelt op 100% Linux, 100% windows ziet hij niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Denk er toch overna, maar ik heb echt nog nooit met linux gewerkt, heb één of twee keer in mn leven een blik geworpen op een linux scherm maar dat is het dan ook. Dus ook geen idee hoe je de stappen in linux als deze "Unzip de Push file. Voer nu het bestand recovery-linux.sh of recovery-mac.sh afhankelijk van je besturingssysteem uit en het scherm van je Desire zal een groen recory image menu weergeven" moet uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Als ik het zo ff lees, was het rooten van m'n Hero werkelijk een fluitje van een cent. Ik wacht ook nog wel even met het rooten van m'n Desire, het zal binnenkort wel makkelijker worden.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
l3art schreef op donderdag 29 april 2010 @ 09:30:
Denk er toch overna, maar ik heb echt nog nooit met linux gewerkt, heb één of twee keer in mn leven een blik geworpen op een linux scherm maar dat is het dan ook. Dus ook geen idee hoe je de stappen in linux als deze "Unzip de Push file. Voer nu het bestand recovery-linux.sh of recovery-mac.sh afhankelijk van je besturingssysteem uit en het scherm van je Desire zal een groen recory image menu weergeven" moet uitvoeren.
Ik ben ook echt geen Linux man maar het is echt een fluitje van een cent, kwestie van terminal opstarten en commando's invoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
en toch snap ik iets niet...

een winmo toestel hardspl'en mag officieel niet, wordt op dit forum ook niet verder over gesproken, dan moet je een deurtje verder zijn.

maar een android toestel mag je wel 'rooten' ? ondanks dat ik hier vollop lees dat HTC de beveiliging hieromtrent heeft aangescherpt.

wat is nou precies het verschil dat het bij de ene wel mag, en bij de andere niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Obiter dictum schreef op donderdag 29 april 2010 @ 09:15:
[...]

Staat in de OP en is al ter sprake is geweest in dit topic; Paul doelt op 100% Linux, 100% windows ziet hij niet gebeuren.
Dat lees ik niet op Modaco. Hij heeft het over OS-onafhankelijkheid, wat impliceert dat het op elk OS (Windows, Mac, Linux) moet kunnen, en daarnaast zegt hij:
I am working urgently to make it work on all Windows / OSX / Linux independently, rather than needing a specific one.
shameete schreef op donderdag 29 april 2010 @ 10:04:

een winmo toestel hardspl'en mag officieel niet, wordt op dit forum ook niet verder over gesproken, dan moet je een deurtje verder zijn.

maar een android toestel mag je wel 'rooten' ? ondanks dat ik hier vollop lees dat HTC de beveiliging hieromtrent heeft aangescherpt.

wat is nou precies het verschil dat het bij de ene wel mag, en bij de andere niet?
Staat in de Android-FAQ in dit subforum :)

[ Voor 64% gewijzigd door RoD op 29-04-2010 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
shameete schreef op donderdag 29 april 2010 @ 10:04:

Ik denk toch vanwege de Linux kernel en het opensource gehalte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
RoD schreef op donderdag 29 april 2010 @ 10:08:
Dat lees ik niet op Modaco. Hij heeft het over OS-onafhankelijkheid, wat impliceert dat het op elk OS (Windows, Mac, Linux) moet kunnen, en daarnaast zegt hij:
Dat impliceert dat het elk OS moet kunnen inderdaad. Later expliceert hij echter dat dit niet op Windows gaat gebeuren;
I'm still investigating, but i'm now 95% sure the whole root cannot be done from Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Laatst online: 22:15
En op XDA is de eerste rom geplaatst:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=672352

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiran
  • Laatst online: 06-05 21:28
Hallo,

Even een vraagje, hopelijk in het juiste topic:

Ik wil graag de programma's zoals: "Aandelen", "Facebook", "Peep", etc van mijn HTC Desire verwijderen. Kan dit alleen met Root-access?
Veel van deze standaard programma's gebruik ik niet en ik wil ze graag opruimen.

edit: Ik hoor geruchten over een OTA update van de Desire, of beter gezegd van Android 2.1 naar 2.2. Ik heb begrepen dat deze update ook meer 'vrijheid' geeft. Zou ik na deze update de programma's wel kunnen verwijderen, bv? Is het misschien beter om deze update af te wachten, voordat ik überhaupt ga rooten?

Alvast bedankt,

mvg

[ Voor 33% gewijzigd door Keiran op 29-04-2010 11:06 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Als je root hebt, worden OTA automatisch geblokkeerd, omdat het de root ongedaan maakt. Het mooie is echter, als je nu root, en 2.2 is uit en je wilt deze installeren OTA, dan is dit wél gewoon mogelijk. Het is dus niet zo dat als je nu root, je straks 2.2 niet meer kunt draaien.

Hou v.w.b. 2.2 er rekening mee dat zodra 2.2 uit is, je waarschijnlijk eerst nog op HTC moet wachten voor de implementatie van Sense... en gezien o.a. de lange tijd dat de Hero moest wachten op 2.0 (als ik me niet vergist), kan dit wel even duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98248

Obiter dictum schreef op donderdag 29 april 2010 @ 11:12:
Als je root hebt, worden OTA automatisch geblokkeerd, omdat het de root ongedaan maakt. Het mooie is echter, als je nu root, en 2.2 is uit en je wilt deze installeren OTA, dan is dit wél gewoon mogelijk. Het is dus niet zo dat als je nu root, je straks 2.2 niet meer kunt draaien.

Hou v.w.b. 2.2 er rekening mee dat zodra 2.2 uit is, je waarschijnlijk eerst nog op HTC moet wachten voor de implementatie van Sense... en gezien o.a. de lange tijd dat de Hero moest wachten op 2.0 (als ik me niet vergist), kan dit wel even duren...
Moet wachten, wordt pas eind juni voor de Hero (2.1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:51

TheVMaster

Moderator WOS
Obiter dictum schreef op donderdag 29 april 2010 @ 11:12:

Volgens mij is het voordeel van het OTA updaten is dat je dus niet hoeft te wachten op een ROM van HTC (met Sense), maar dat 'onderdelen' dus los van elkaar geupdate worden. Als je overigenswel op HTC moet wachten, wat heeft OTA updaten dan voor nut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Android is vooralsnog afhankelijk van providers en fabrikanten (HTC Desire moet wachten op HTC, HTC Desire Vodafone branded moet wachten op Vodafone) tot voor een specifieke telefoon een OTA wordt gereleased. Een probleem dat Google wil aanpakken door de updates afzonderlijk downloadbaar te maken in de Market.
Komt 2.2 uit voor telefoon X en Y OTA, dan gaat HTC eraan sleutelen om Sense te implementeren en zal de 2.2 HTC Sense update dus later uitkomen voor de Desire, en als HTC klaar is volgt de Desire OTA. Ondanks dat 2.2 al uit is, ben je dus overgeleverd aan de genade van HTC voor wat betreft wanneer jij hem krijgt als Desire eigenaar (vraag dit maar aan de Hero eigenaren!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik wacht even lekker tot er een ROM is zonder Sense :) Veel sneller denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiran
  • Laatst online: 06-05 21:28
Ok, het kan dus nog wel even duren voor dat HTC de 2.2 update voor de Desire uit brengt...

Als ik het goed begrijp, is Rooten tot die tijd de enige mogelijkheid om van de genoemde standaard applicaties af te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenshu
  • Niet online
DennusB schreef op donderdag 29 april 2010 @ 11:31:
Ik wacht even lekker tot er een ROM is zonder Sense :) Veel sneller denk ik :P
Het is Paul wel gelukt om cm 5.0.6 erop te krijgen.
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2ep6j5c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Tenshu schreef op donderdag 29 april 2010 @ 11:44:
[...]

Het is Paul wel gelukt om cm 5.0.6 erop te krijgen.
[afbeelding]
Ja alleen is de vraag hoe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Die brengt hij vandaag uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-05 13:42
vage vraag hier. I kwil de bestanden downlaoden
4.De volgende bestanden;
1.Test ruu
2.Push file
3.Rooted update

Maar via de link kom ik gewoon op een forum terecht. En zie niet waar ik de bestanden kan downloaden. http://www.modaco.com/

Hoe scheel kijk ik nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Laatst online: 22:15
Unknown Alien schreef op donderdag 29 april 2010 @ 13:11:
4.De volgende bestanden;
1.Test ruu
2.Push file
3.Rooted update

Maar via de link kom ik gewoon op een forum terecht. En zie niet waar ik de bestanden kan downloaden. http://www.modaco.com/

Hoe scheel kijk ik nou?
En als je in de start post kijkt???

My bad, dacht dat ze ergens anders heen gingen. Maar ga dan naar het forum daar.
http://android.modaco.com...htc-desire-rooting-guide/

[ Voor 19% gewijzigd door krijn1985 op 29-04-2010 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118189

vraagje, je gebruikt de goldcard alleen voor het flashen van de nieuwe rom dus na de tijd kun je gewoon weer je standaard sd-kaartje gebruiken in de desire??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Anoniem: 118189 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 13:35:
vraagje, je gebruikt de goldcard alleen voor het flashen van de nieuwe rom dus na de tijd kun je gewoon weer je standaard sd-kaartje gebruiken in de desire??
Ik heb me nog helemaal niet verdiept in het goldcard gedeelte, maar als er eenmaal 1 goldcard is gemaakt, is het dan ook niet mogelijk om een kopie van de goldcard te maken en deze online te zetten? Of is de goldcard specifiek bedoeld voor 1 telefoon?

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Anoniem: 118189 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 13:35:
Hoeft niet, je kan gewoon je huidige SD-kaart gebruiken en daarvan een Goldcard maken. Je kan een Goldcard namelijk gewoon als normale SD blijven gebruiken. Zo heb ik het ook gedaan. Ik weet alleen niet of hij z'n Goldcard eigenschappen verliest zodra je er op gaat schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Unknown Alien schreef op donderdag 29 april 2010 @ 13:11:
4.De volgende bestanden;
1.Test ruu
2.Push file
3.Rooted update

Hoe scheel kijk ik nou?
Rechtermuisklik -> Save as

En anders even aanmelden en inloggen als je dat nog niet gedaan had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-05 16:58
Zojuist mijn Desire geroot, als je alle stappen volgt is het probleemloos. Gebruik vooral geen VirtualBox, daar heb ik met mijn Nokia N810 met Nitdroid ook veel gezeur mee gehad, hij mount de devices niet goed als je het handmatig doet.

Nog geen app2sd erop gezet, ik probeer nu eerst wifi tethering aan de praat te krijgen, voorlopig werkt dat nog niet, doe vast iets fout :-) Maar een adb shell laat duidelijk zien dat ik root ben, dus dat zit wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
Misschien kunnen de Custom ROM's (ok nu is het er nog maar 1) inmiddels naar de OP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Welke van de vele liveCD's is aan te raden?
Die van Ubuntu maar gewoon???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-05 13:42
kan je ook alleen de a2sd erop zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
l3art schreef op donderdag 29 april 2010 @ 14:25:
Welke van de vele liveCD's is aan te raden?
Die van Ubuntu maar gewoon???
Ik zou ubuntu nemen daarmee weet ik zeker dat het werkt. ik heb 9.10 gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237909

Interessant dit... :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
lexi1986 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 00:31:
[...]

Zag het inderdaad al staan, alleen als ik een programma installeer snoept die toch geheugen weg van het interne geheugen als ik bij "SD en Telefoongeheugen" kijk.
Dat klopt, de Dalvik compiler cache en de app data blijft in je phonemem staan, maar de app zelf gaat naar SD. Heb net een game van 20MB gedownload en die gaat keurig naar SD ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Zojuist heeft Modaco een andere manier voor rooten op zijn site geplaatst...klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavalera125
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-05 07:57
Paul heeft zojuist een eenvoudigere root methode gepubliceerd. Let op, deze is zoals hij zelf aangeeft niet veel getest en voor 'experts'

http://android.modaco.com...5&view=findpost&p=1255748

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
Mensen zijn echt ongeduldig op Modaco zeg, als het even niet lukt staan alle haren recht overeind. We zijn toch niet voor niets Tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
Michie23 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 16:31:
Mensen zijn echt ongeduldig op Modaco zeg, als het even niet lukt staan alle haren recht overeind. We zijn toch niet voor niets Tweakers ;)
Er zijn mensen die nog nooit met linux hebben gewerkt, niet weten wat sudo is, etc. Ik snap werkelijk niet dat die mensen überhaupt root willen hebben en het aandurven. De procedure is toch relatief simpel en uitgekauwd door Paul...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118189

Odiebla schreef op donderdag 29 april 2010 @ 16:36:
[...]

Er zijn mensen die nog nooit met linux hebben gewerkt, niet weten wat sudo is, etc. Ik snap werkelijk niet dat die mensen überhaupt root willen hebben en het aandurven. De procedure is toch relatief simpel en uitgekauwd door Paul...
heb zelf nog nooit met linux gewerkt oid maar ga het echt wel proberen, het gaat mij iig eerst voornamelijk voor apps2sd....
na het weekend ga ik er eens op een rustige dag mee beginnen
als je iets niet probeert leer je het natuurlijk nooit he, en de nieuwe uitleg te hebben gelezen moet het wel goed gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Odiebla schreef op donderdag 29 april 2010 @ 16:36:
[...]

Offtopic:
Nogal kort door de bocht wat je daar stelt en een beetje te gechargeerd. En waarom je root zou willen hebben hoef ik jou toch niet uit te leggen?!

Kan mij voorstellen dat er mensen zijn die met vele vragen zitten. Vooral als je nog nooit met Linux hebt gewerkt. Uiteindelijk duik je wel het diepe in en je moet waar afwachten of je weer boven komt. Het gaat wel om een toestel van €400,=! Als je er een baksteen van maakt , heb je wel een dure baksteen. De RTFM-kretologie gaat hier niet echt op.

Justmy2cents

[ Voor 25% gewijzigd door 210667 op 29-04-2010 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
210667 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 16:53:
[...]

Offtopic:
Nogal kort door de bocht wat je daar stelt en een beetje te gechargeerd. En waarom je root zou willen hebben hoef ik jou toch niet uit te leggen?!

Kan mij voorstellen dat er mensen zijn die met vele vragen zitten. Vooral als je nog nooit met Linux hebt gewerkt. Uiteindelijk duik je wel het diepe in en je moet waar afwachten of je weer boven komt. Het gaat wel om een toestel van €400,=! Als je er een baksteen van maakt , heb je wel een dure baksteen. De RTFM-kretologie gaat hier niet echt op.

Justmy2cents
Het ligt helemaal aan jezelf of je dat toestel van 400 euro kapot maakt of niet. Als jij niet weet wat je aan het doen bent dan moet je er al helemaal niet aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obviously
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-01 13:12
Ik heb ook totaal geen ervaring met rooten/linux, dus ik ga toch nog even wachten.
Misschien is het wel een leuk idee om een filmpje te maken van de verschillende stappen en deze dan te uploaden, hier zullen heel veel mensen dankbaar voor zijn denk ik!

edit: is het misschien mogelijk om het rooten uit te testen op een emulator of heb je daar niet genoeg mogelijkheden (ik denk bv aan conecteren met pc, linux, ...)?

[ Voor 24% gewijzigd door Obviously op 29-04-2010 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

lexi1986 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 17:03:
[...]

Het ligt helemaal aan jezelf of je dat toestel van 400 euro kapot maakt of niet. Als jij niet weet wat je aan het doen bent dan moet je er al helemaal niet aan beginnen.
Geheel offtopic
Jij bent toch ook ooit ergens begonnen. Zie het als dat je altijd hebt gerekend met het decimale talstel en je dan opeens moet gaan rekenen met het binaire talstel, dan zou je het toch ook prettig vinden als je daarmee op weg geholpen kan worden en dan vergeet ik voor het gemak maar even het octale talstel en hexidecimale talstel? En daar is tweakers ook voor bestemd. Om mensen te helpen en niet om ze in een hoek te zetten met opmerkingen als: "ik snap niet dat....etc...""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
210667 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 17:26:
[...]

Geheel offtopic
Jij bent toch ook ooit ergens begonnen. Zie het als dat je altijd hebt gerekend met het decimale talstel en je dan opeens moet gaan rekenen met het binaire talstel, dan zou je het toch ook prettig vinden als je daarmee op weg geholpen kan worden en dan vergeet ik voor het gemak maar even het octale talstel en hexidecimale talstel? En daar is tweakers ook voor bestemd. Om mensen te helpen en niet om ze in een hoek te zetten met opmerkingen als: "ik snap niet dat....etc...""
hij bedoelt ongetwijfeld dat diegene moet snappen wat er precies moet gebeuren en wáárom je iets doet, op het moment dat je blindelings een stappenplan volgt zonder kennis te hebben van wát je nu precies doet, dan leer je er A niks van, en B... als je in de problemen komt dan heb je wellicht een 400 euro kostend stukje plastic op je bureau liggen. omdat je zelf geen oplossing er voor weet aan te dragen, maw: je wijkt af van het stappenplan, en dan krijgen sommige mensen het warm 8)

ik wacht overigens nog met rooten tot er voldoende ROM's e.d. op de markt zijn, met een maandje of 3 moeten we toch al heel ver zijn dunkt me :)
op dit moment loop ik nog niet tegen de beperking van het geheugen aan, dus de noodzaak ontbreekt bij mij ook nog een beetje :P

[ Voor 5% gewijzigd door Shanquish op 29-04-2010 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kwam HTC niet zelf al met een update uit voor de applicaties op SD installeren en draaien? Dan is de rooting voor veel mensen niet meer nodig denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obviously
Anoniem: 237909 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 18:29:
Kwam HTC niet zelf al met een update uit voor de applicaties op SD installeren en draaien? Dan is de rooting voor veel mensen niet meer nodig denk ik?
Als we daar op moeten wachten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99613

Obviously schreef op donderdag 29 april 2010 @ 18:31:
[...]

Als we daar op moeten wachten ...
Naast het feit dat het opslagprobleem niet bij HTC ligt maar bij Android zelf...Daar is gewoon (nog) niet genoeg over nagedacht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Hier nu ook de betere versie van apps2sd geflasht, en de radio update :) werkt als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Het schijnt redelijk bewust te zijn gekozen en enigszins inherent te zijn aan het gekozen Linux systeem. Ik heb er zo geen bron van, maar ooit een artikel hierover gelezen. Het opslagprobleem ligt dan ook in die zin bij HTC dat zij dit wetende besluiten 512 mb mee te leveren, waarvan iets van 100 aanspreekbaar voor de eindgebruiker! |:( |:(
Wel schijnt eraan gewerkt te worden door Google, maar inderdaad, als we daarop moeten wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obviously
Luqq schreef op donderdag 29 april 2010 @ 18:55:
Hier nu ook de betere versie van apps2sd geflasht, en de radio update :) werkt als een zonnetje!
Ik wou dat ik jouw kennis en ervaring had :(

ot: ik hoop dat er ooit een root komt die uit te voeren is op enkel windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Luqq schreef op donderdag 29 april 2010 @ 18:55:
Begrijp ik hieruit dat de radio geen ruis meer geeft waar men over klaagt?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 29-04-2010 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
offtopic:
Edit: Dit heb ik niet gezegd om gezeur te voorkomen :9

[ Voor 121% gewijzigd door Qli-max op 02-05-2010 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
210667 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 16:53:
[...]

Offtopic:

Justmy2cents
...niet om ze in een hoek te zetten met opmerkingen als: "ik snap niet dat..."
Ik zet dus niemand in een hoek, ik verbaas me en uit mijn vraagteken boven het hoofd. Als voorbeeld, mijn moeder heeft geen CLUE wat een Administrator account op haar Windows PCtje doet. Maar ze gaat er dus ook niet naar vragen, ze weet het simpelweg niet.

Je hoeft mij niet uit te leggen waarom ik root wil hebben. Ik verbaas me alleen over het leken niveau op het forum van Paul. Van een gemiddelde tweakert verwacht ik dat ze root willen, maar van hen verwacht ik ook dat ze dan weten wat su, sudo en ls is. Tuurlijk moet je altijd ergens beginnen, maar of je dan je telefoon van (bij mij) 450 euro moet riskeren : sja...

Ik uitte alleen mijn verbazing, verder niet ;-)

[ Voor 14% gewijzigd door Odie op 29-04-2010 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Obviously schreef op donderdag 29 april 2010 @ 19:06:
[...]

Ik wou dat ik jouw kennis en ervaring had :(

ot: ik hoop dat er ooit een root komt die uit te voeren is op enkel windows
Heb je wel al succesvol een ' goldcard' kunnen maken? Als dat gelukt is, dan is het met de nieuwe methode die er gepost is op Modaco makkelijker op geworden. Daar heeft hij alles wat je nodig hebt al op een linux-iso geplaatst. De iso branden op een cd en dan je pc opnieuw starten. Je komt dan in de linux-omgeving. Vandaar uit echt stapsgewijs uitvoeren zoals omschreven. Print desnoods de stappen even uit. Dan kan je het allemaal op je gemak doen.

http://android.modaco.com...roved-easier-root-method/
Odiebla schreef op donderdag 29 april 2010 @ 19:45:
[...]
[...]

Ik uitte alleen mijn verbazing, verder niet ;-)
Ergens begrijp ik je ook wel...maar ik begrijp ook van menigeen de angst voor het onbekende..Ben het wel met je eens dat veel gasten tig keer hetzelfde vragen terwijl men zelf ook wel wat pro-actiever zou mogen zijn. In het andere topic kom ik ook vragen waarvan ik denk, dat staat op blz 1 t/m/ blz 247 van de handleiding. Maar goed laten we het topic schoonhouden en daar waar we er tijd lust en gelegenheid voor hebben de vragen toch zo goed mogelijk. Wat mij betreft is deze discussie hiermede gesloten

Dit is trouwens geschreven in de Ubuntu-modus. Wel aardig dat linux, wordt alleen gek van het feit dat je bijna bij alles wat je doet je password moet invullen. Daar een oplossing voor... :P
Qli-max schreef op donderdag 29 april 2010 @ 19:41:
offtopic:
..verzeker gewoon je toestel goed, root hem en als ie stuk gaat belandt hij per ongeluk in het water en heb je waterschade, dus een nieuw toestel....foei wat slecht dit :P)
Nu weet ik waarom ik mij scheel betaal aan de verzekering..allemaal doordat jij je toestellen in het water plempt.. >:)

[ Voor 45% gewijzigd door 210667 op 29-04-2010 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLS
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-05 08:03

MLS

Anoniem: 237909 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 19:36:
[...]

Begrijp ik hieruit dat de radio geen ruis meer geeft waar men over klaagt?
Hier ben ik ook erg benieuwd naar, het lijkt wel of je naar gecomprimeerde audio zit te luisteren in een telefoongesprek. Vaaral de 'noise-gate' is afschuwelijk (dus telkens als het stil is, hoor je dat gekraak stoppen en bij iets geluid weer terugkomen.
Ik hoop dat de radio update dit oplost, kan iemand dat beamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

MLS schreef op donderdag 29 april 2010 @ 20:00:
[...]

Hier ben ik ook erg benieuwd naar, het lijkt wel of je naar gecomprimeerde audio zit te luisteren in een telefoongesprek. Vaaral de 'noise-gate' is afschuwelijk (dus telkens als het stil is, hoor je dat gekraak stoppen en bij iets geluid weer terugkomen.
Ik hoop dat de radio update dit oplost, kan iemand dat beamen?
Dat heeft niet zoveel met de FMradio-ontvangst te maken. Deze radio heeft te maken met de ontvangst van de signalen i.e. van de zendmasten waarmee je je G, 3G etc binnen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
210667 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 17:26:
[...]

Geheel offtopic
Dit bedoelde ik niet echt maar wat jij hier schrijft ben ik het totaal met je eens, maar wat ik bedoel is dat mensen zich ook ervan bewust moeten zijn dat ze een telefoon van 400 euro hebben die ze kapot kunnen maken. Dus dan is het goed volgen van een handleiding echt belangrijk. Gelukkig heeft Paul van Modaco al een .iso uitgebracht die het een stuk makkelijker moet maken om je toestel te Rooten. Ik wil eventueel ook nog wel een Nederlandse handleiding schrijven met deze .iso als dat voor gebruikers hier makkelijker is. Ik heb op androidworld.nl de oude handleiding van Paul al in het nederlands online gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niemand wordt een tweaker of een kenner zonder risicos te nemen en wat vragen te stellen of veel lezen.

Dat iemand rootacces wilt terwijl hij geen linux kent is geen reden om dan maar niks te mogen doen, dan zou 3kwart van de tweakers , die in 1e instantie niet wisten wat ze aan het doen zijn en of het wel helemaal klopt wat ze doen, mogen vertrekken van tweakers.net. Daar zitten jullie dan met zijn twintigen :P

Ik heb ooit een toentertijd een gloednieuwe nokia 3310 (toen ie op de markt kwam) open gemaakt, de groene achtergrondledjes eraf gesoldeerd, blauwe ledjes erop gesoldeerd en bang dat ik achteraf was, dat ik het had verkloot, maar hij deed het perfect en ik heb er een flinke poos de blits mee uitgehangen bij mijn vrienden, de meesten keken hun ogen uit toen ze zagen dat ie geen groen licht gaf maar blauw. Had ik ervaring, nee. Wist ik wat ik precies aan het doen was, ik hoopte het haha... :D

Toen hij op een gegeven moment softwarematige update nodig had (kon destijds niet thuis gedaan worden) vertelde ik aan de balie van reparatiepunt dat ik hem had gemod. Garantie is dan vervallen en ik moest voor het updaten betalen zei hij en ik gaf hem mijn toestel. Hij was er zo van onder de indruk dat hij hem toch maar gratis heeft geupdated. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Laatst online: 06-05 22:42
210667 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 20:05:
[...]

Dat heeft niet zoveel met de FMradio-ontvangst te maken. Deze radio heeft te maken met de ontvangst van de signalen i.e. van de zendmasten waarmee je je G, 3G etc binnen krijgt.
Er ontstaat hier een verwarring. Hebben we het over de Radio als in radio functionaliteit van de Desire, of hebben we het over het software gedeelte dat de communicatie met de telefoniemasten regelt, de zogenaamde radio ROM?

*weg* doe us niet

[ Voor 24% gewijzigd door pven op 30-04-2010 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:22
Heeft iemand hier het geprobeerd met VMware, mijn linux dualboot werkt nog niet echt goed dus gebruik ik VMWare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Negaiido schreef op donderdag 29 april 2010 @ 21:50:
Heeft iemand hier het geprobeerd met VMware, mijn linux dualboot werkt nog niet echt goed dus gebruik ik VMWare.
Virtuele omgevingen zijn nog een no-go
I stand corrected!
# Burn the ISO you downloaded above to a CD and boot it, or boot it in a virtual machine.

[ Voor 19% gewijzigd door Obiter dictum op 29-04-2010 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:01
Obiter dictum schreef op donderdag 29 april 2010 @ 22:41:
[...]

Virtuele omgevingen zijn nog een no-go
Oh?

Ik heb de desire nog niet rooted, maar wat ik begreep uit de startpost van Paul @ modaco moet het vanuit een Virtual machine ook mogelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLS
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-05 08:03

MLS

DRvDijk schreef op donderdag 29 april 2010 @ 21:11:
[...]

Er ontstaat hier een verwarring. Hebben we het over de Radio als in radio functionaliteit van de Desire, of hebben we het over het software gedeelte dat de communicatie met de telefoniemasten regelt, de zogenaamde radio ROM?
Inderdaad, ik lees het nu terug en kan mij inbeelden dat we langs elkaar heenpraten (GSM radio v.s. FM radio) Het ging mij over gesprekskwaliteit (dus de kwaliteit van GSM telefoon gesprekken), die mij echt tegenvalt, een hoop geruis en digitalisering (in vergelijking met bijv. oudere Nokia's).

Als het goed is heeft de Radio ROM update invloed op de GSM signalen. Ik ben dan ook benieuwd naar de ervaringen m.b.t. gesprekskwaliteit van andere gebruikers en of dit verbeterd is na de ROM update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obviously
Dus als ik het goed voorheb moet je (samengevat) het volgende doen:
-sd ==> goldcard
- iso burnen of openen met vmware
- desire uitschakelen, terug inschakelen met de "back" knop ingedrukt
- desire connecteren met pc
- in cmd-promt van linux (terminal window) volgende commando's ingeven:

sudo mkdir /mnt/cdrom
sudo mount /dev/cdrom /mnt/cdrom
cd /mnt/cdrom/root
sudo ./step1.sh

(wat ik me hier afvraag: moet je gewoon in je root zitten en daar de commando's uitvoeren? Dus rechterklik, terminal en dan gwn de commando's invoeren...)

- naar bootloader, recovery
- in terminal: sudo ./step2.sh
:recovery==> wipe
-select the option to apply an update zip from sdcard, and select 'rootedupdate.zip'

iemand nog opmerkingen?
Pagina: 1 2 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.