Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Obiter dictum
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Tenshu
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online

Tenshu

• Qli-max
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 27-01-2015

Qli-max

• SpaceK33z
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 23-02 18:30

SpaceK33z

• janvanduschoten
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 15:38

janvanduschoten

[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's

Inhoudsopgave

Disclaimer

Het rooten en flashen van custom ROM's is volledig op eigen risico. We zijn niet verantwoordelijk voor enige schade die kan worden aangebracht tijdens het rooten van het toestel. De kans bestaat dat je toestel na het rooten geen garantie meer heeft. Ons advies voordat je het toestel gaat rooten is: lees de handleidingen zorgvuldig door, denk goed na en bereid je goed voor!

Introductie

Direct na de aankondiging dat Root toegang (grotendeels) mogelijk is op de HTC Desire, was dit het enige onderwerp waarover gepraat werd in het HTC Desire topic. Daarom is voor het rooten en het flashen van custom ROM's dit aparte topic geopend. Stel dus in dit topic je vragen, geef je mening en deel vooral je ervaringen aan en met andere HTC Desire gebruikers over het rooten, het flashen en over de verschillende ROM's. Lees aub wel eerst de OP door, voordat je een vraag stelt.

Waarom zou ik rooten?

• Om andere versies van het besturingssysteem (custom ROMs genoemd) te kunnen installeren, die vaak hele leuke extra's hebben
  • Volledige controle over je telefoon
  • De mogelijkeid om bestanden te wijzigen in de systeem folder. Zo kun je thema's installeren, het opstartplaatje/animatie veranderen en systeemapplicaties verwijderen
  • Een backup van je hele telefoon maken (Nandroid)
  • De mogelijkheid om apps op je SD-kaart te kunnen installeren. Onder andere vanwege de veelgehoorde klacht "mijn interne geheugen is vol"

Hoe krijg ik Root?

De onderstaande wijze is geschikt voor de Desire met AMOLED en SLCD.
  1. Installeer HTC Sync incl. de drivers. De-installeer daarna HTC Sync, maar niet de drivers. De laatste versie van HTC Sync vind je hier.
  2. Ga naar de website van Unrevoked en download het programma. Als je een Mac in de buurt hebt staan, download het dan daar mee. Windows gebruikers moeten namelijk wat extra stappen verrichten.
  3. *optioneel, wel aangeraden* Zorg dat je Desire nog NIET aan de kabel zit. Ik leg je nu uit hoe je Amon_Ra kan installeren. Dit is niet verplicht, maar het maakt je straks veel makkelijker om applicaties op je SD-kaart te installeren. Controleer voor het flashen ALTIJD de MD5sum om er zeker van te zijn dat het bestand niet corrupt is. Download de laatste Amon_Ra recovery hier.,MD5Sum: 4d6d17dcddc632579dcf88af6fbde0e1 De versie met CyanogenMOD afbeelding en kleur vind je hier, MD5Sum: 835b2f180869b00116d1e5b9a430ed4d (alleen achtergrond en kleur zijn anders), de originele thread van Amon_Ra op XDA vindt je hier.
  4. Als je Windows hebt, klik op Edit -> Custom Recovery, als je een Mac hebt in de menubalk op File -> Custom Recovery. Selecteer hier het .img bestand dat je net hebt gedownload. Er hoort nu onderaan te staan 'Recovery image: custom'. Als dit zo is, sluit dan nu je Desire aan op de kabel, klik op OK en laat Unrevoked z'n werk doen.
  5. Klaar!

Geroot! En nu?

Gefeliciteerd met je Root toegang! Heel leuk allemaal, maar nu begint het feest pas echt. Je kunt nu alles aanpassen zoals jij wilt! Voordat je verder gaat, moet je eerst een custom ROM (= een aangepaste versie van de firmware op je telefoon) installeren; anders raak je je root kwijt. Gelukkig is dit niet zo moeilijk en er is genoeg keus. De beste ROM's vind je in onderstaande lijst.

Custom ROM's
ROM naamBijzonderheidApps2SDNadelen
Stock SenseOriginele versie (Sense zonder mods) met rootJaSaai, maar uit te breiden met mods
OxygenAndroid 2.3JaVideocamera werkt niet
Ginger VillainAndroid 2.3JaGeen, videocamera werkt
RCMixHDSense HDJaGeen, alleen wat problemen met streamen van media
LeeDrOiDSense + veel mods te downloadenJaGeen
AuraxTSenseSense + veel thema'sJaGeen
VillainROMSense + aanpassingenJaGeen
Pays-ROMSense + mooi themaJaGeen
DeFroSTGeen Sense, dus super snel + CyanogenMod aanpassingenJaGeen Sense apps/widgets
MIUIZeer aparte ROM, met extreem veel aanpassingen en verbeteringen (video)JaSoms iets te iPhone-achtig

Custom ROM installeren
Download een van de bovenstaande ROMs en zet het ZIP-bestand op de SD-kaart. Pak het ZIP-bestand NIET uit!

Maak nu een back-up van alles wat je wilt bewaren, nadat je de custom ROM hebt geïnstalleerd is namelijk alles weg. Er zijn genoeg back-up applicaties te vinden in de Android Market. Met Titanium Backup kun je je applicaties back-uppen. Alle data (instellingen van apps bijvoorbeeld) krijg je gewoon weer terug als je restored - ook je spelgegevens van Angry Birds. Nu gaan we een partitie aanmaken zodat je applicaties op je SD-kaart kan installeren.

Let op: Je hele SD-kaart wordt geleegd! Zet dus de back-ups die je hebt gemaakt en nu op je SD-kaart staan over naar je computer!!
Partitie aanmaken
Nu gaan we een ext3 partitie aanmaken op je SD-kaart. Als je in het begin van deze handleiding Amon_Ra hebt geïnstalleerd, volg dan deze stappen:
  1. Zet je telefoon uit en start 'm weer opnieuw op met de volume-omlaag knop en power knop ingedrukt.
  2. Je krijgt nu een wit scherm te zien met wat kleurige informatie. Klik weer op de volume-omlaag knop (soms moet je even wachten totdat 'ie reageert) zodat RECOVERY geselecteerd staat. Klik dan weer op de power knop.
  3. Nu zie je een zwart scherm met groene tekst. Ga nu met de trackball (touchscreen werkt niet) naar 'Partition sdcard' en klik erop. Klik nu weer op 'Partition SD' en klik nog een keer op de trackball om het te bevestigen.
  4. De grootte mag je zelf bepalen. Als je een Sense HD ROM gaat draaien, kies dan voor 1gb. Ikzelf heb 700mb. Kies hierna nog voor 'SD:ext2 to ext3' en dan ben je klaar.
Als je Amon_Ra niet hebt (als er niet 'Partition sdcard' staat in de bovenstaande stappen heb je Amon_Ra niet), zijn er nog andere manieren om een partitie aan te maken.

Voor Windows zijn er meerdere partitiebeheer programma's, eentje die schijnt te werken (niet zelf geprobeerd) is 'EASEUS Partition Master'. Zorg dat hij je SD-kaart herkent en verklein de FAT32-partitie. Maak dan op de lege plek een nieuwe partitie met ext3 van ongeveer 700mb groot of eventueel zelfs 1gb als je een Sense HD ROM wilt gaan gebruiken.
De ROM installeren
Nadat je een back-up hebt gemaakt en er helemaal klaar voor bent, gaan we de ROM - die als het goed is nu op je SD-kaart staat - installeren. Het stappenplan:
  1. Volg de eerste 3 stappen van het vorige stappenplan.
  2. Nu je in de recovery bent, klik op 'Flash'. Dit kan soms iets anders heten, maar het komt allemaal op hetzelfde neer, als er maar het woordje flash in voorkomt.
  3. Klik op 'Flash zip from sdcard' (soms ook 'Choose zip file' genoemd). Kies nu het ZIP-bestand wat je op je SD-kaart hebt gezet. En klik nog een tweede keer op de trackball om het te bevestigen.
  4. Als 'ie klaar is, herstart dan je telefoon. Je telefoon gaat er nu waarschijnlijk meer dan 5-10 minuten over doen om op te starten. Laat 'm z'n gang gaan en raak niet in paniek!
  5. Klaar!

S-off

Tweaker ieftm _/-\o_ heeft het voor elkaar gekregen om de ingebouwde beveiliging van HTC te omzeilen door een gepatchte H-boot versie uit te brengen. Door de onderstaande link te volgen ga je naar de site van AlphaRev waar je een bestand kunt downloaden (.iso bestand) en op cd kunt branden (het kan ook vanaf een USB stick). Met deze Linux Live CD start je de PC opnieuw en volg dan de instructies op het scherm.

Heb ik het nodig?

Als je het niet mist niet :) Je kunt als je toestel S-off is bijvoorbeeld je splash screen wijzigen (je hebt nu een wit splash screen (opstartscherm) met "HTC" erop) en (systeem) apps verwijderen op je toestel met Root Explorer. Ook kun je custom H-boots flashen (de Oxygen rom heeft ook een aparte H-boot beschikbaar) waarmee je NAND geheugen anders wordt ingedeeld zodat je bijvoorbeeld meer ruimte krijgt voor apps dan standaard.

Kan het kwaad?
Ja, dit is niet zonder risico. Je bent bezig met een belangrijk gedeelte van je telefoon, gaat het mis, dan is je toestel bricked. Belangrijk is dat je controleert of de MD5SUM klopt met het door jou gedownloade bestand. Doe niets wat niet op het scherm wordt aangegeven, trek niet tussentijds je kabel uit je toestel, etc, gebruik je gezonde verstand. Lees eerst het hele verhaal en de disclaimer op de site van AlphaRev, ga dan pas aan de slag.

Naar de site van AlphaRev voor S-off.

Mijn toestel is bricked, wat nu?

Het wil nog wel eens gebeuren dat toestellen gebricked raken tijdens het rooten/installeren van A2SD, dit merk je op door usb malfunctions en/of omdat de SD kaart niet meer gelezen kan worden. Je kunt dit checken door in "FASTBOOT USB" in een command prompt/terminal 'fastboot oem boot' te typen en de codes te lezen die in de prompt/terminal verschijnen. In de code staat ergens ofwel board_bravo.disable_uart3=0 en board_bravo.disable_sdcard=0 of board_bravo.disable_uart3=1 en board_bravo.disable_sdcard=1. In het eerste geval geen bricks, in het tweede geval wel. (Huh? Snap ik niet! Zie hieronder in de stappen). Gelukkig is er een manier gevonden om te "unbricken". Voer de volgende stappen uit om je eerst je SD en daarna je USB problemen op te lossen:
  1. Download de volgende bestanden:
    • mtd0.img hier of hier
    • flash_image hier of hier
    • De HxD Hex Editor (als je deze nog niet hebt) hier
    • ADB (onderdeel van SDK, als je deze nog niet hebt) hier
  2. Open een command prompt/terminal (in bijv. win7: "cmd"), open hierin de tools directory waar je SDK (met ADB) hebt uitgepakt (bijv. door in te voeren: "cd c:\SDK\tools") en koppel je uitgeschakelde toestel aan de computer.
  3. Start het toestel op terwijl je de hardwarematige "terug" knop ingedrukt houdt. Je ziet nu rood gearceerd "FASTBOOT USB" in het scherm.
  4. Voor de SD: Typ in het command prompt/terminal voor Win: 'fastboot oem enableqxdm 0' gevolgd door 'fastboot oem boot' of voor MAC/Linux: './fastboot oem enableqxdm 0' gevolgd door './fastboot oem boot'. Je toestel zal nu rebooten en je krijgt een hele lijst met codes in je prompt/terminal die nodig zijn voor de USB oplossing.
  5. Voor de USB: Check eerst de CID van je toestel, dit doe je als volgt:
    • In de vorige stap heb je een hele lijst met codes in je prompt/terminal verkregen. Zoek naar een gelijkwaardige regel: #INFOCID is HTC_E11. In dit voorbeeld is HTC_E11 dus je CID.
    • Alleen als je CID niet gelijk is aan HTC_E11 (bijvoorbeeld #INFOCID is VODAPE17) moet je de gedownloade mtd0.img in de HxD Hex Editor aanpassen. Open hiervoor de image in de editor, zoek in de image "HTC_E11" en vervang dit door je eigen CID. Sla de image weer op en sluit de editor af.
  6. Je toestel is in de vorige stap opgestart dus je kunt nu gelijk verder. Kopieer zowel de flash_image als de (eventueel aangepaste) mtd0.img naar de root van de microSDHC FAT32 partitie.
  7. Ga naar de market en download Terminal Emulator of scan deze QR code, installeer en open vervolgens de emulator. Je moet nu achtereenvolgens de volgende commando’s in de emulator uitvoeren:
    • su
    • cat /sdcard/flash_image > /data/flash_image
    • cat /sdcard/mtd0.img > /data/mtd0.img
      Als je geen superuser acces krijgt (us commando), of een andere foutmeling krijgt voer dan eerst de volgende commando’s en vervolgens weer de bovenstaande (herhalen tot het werkt:P ):
    • chmod u+x /data/flash_image
    • chmod 755 /data/flash_image
  8. Klaar! Rebooten maar :)

Credits

FAQ

Ik zit vast in hboot recovery mode, en geen enkele knop reageert! Wat nu?
Batterij eruit halen :)

Ik krijg een "Insufficient permissions error" in Linux!
./adb-linux kill-server
sudo ./adb-linux start-server
sudo ./recovery-linux.sh

Windows en Linux voor een rootje? Moet dat nou?
Nee dat hoeft niet meer :P

Kan ik de rom van een Nexus one op mijn Desire laden?
Nee, de N1 en Desire hebben een verschillende kernel. Vooralsnog is dit dus niet mogelijk

Verlies ik mijn geliefde Sense interface?
Nee, je zult Sense niet verliezen na het rooten.

Heeft rooten invloed op mijn garantie, en kan ik de root ongedaan maken?
In beginsel zou het veranderen van software van een door jou aangeschaft product géén invloed mogen hebben op de garantie van in elk geval de hardwarematige aspecten van het toestel. In beginsel, omdat hierop natuurlijk ontelbaar veel nuances zijn aan te brengen, en een harde wettelijke basis en relevante jurisprudentie ontbreken op dit gebied, dus absolute zekerheid kan je helaas niet gegeven worden. Wat wél beschikbaar is, is een manier om het toestel naar stock (dus niet naar branded) te unrooten, en dit kun je wederom op Modaco lezen.Mocht je overigens écht in een clinch liggen met HTC over de garantie omdat je geroot hebt, PM mij (Obiter Dictum) hier maar even over; het lijkt me een erg interessante zaak om je wat juridische hulp mee te geven.

Ik (SpaceK33z) had laatst een defect aan mijn HTC Desire. Het beeldscherm bleef zwart. Eerst hoopte ik dat dit een gevolg was van het rooten, maar het bleek iets in de hardware te zijn. Omdat het beeldscherm zwart bleef, heb ik 'm blind ge-unroot en laten repareren door HTC. Ik kreeg 5 dagen later netjes mijn HTC terug met de nieuwste software zonder dat ik iets bij moest betalen. Unrooten heeft dus effect en er blijven waarschijnlijk geen sporen achter!

Verwante topics

Iets op of aan te merken tav de OP?
Voort tips om op te nemen in de OP, stuur Obiter Dictum, Tenshu, Qli-max,
Janvanduschoten
of SpaceK33z even een DM.

Topic changelog:
  • 28-04-2010: Topic geopend
  • 08-05-2010: FAQ aangepast
  • 09-05-2010: Custom rom's toegevoegd
  • 10-05-2010: Dode links naar benodigde bestanden aangepast naar 4shared
  • 28-05-2010: Nieuwe ROM's toegevoegd
  • 30-05-2010: Voorwoord, Introductie, Waarom, Hoe te Rooten aangepast naar nieuwste methode en dode links weggehaald
  • 30-05-2010: Back 2 recovery scherm, A2SD, radio etc. toegevoegd
  • 31-05-2010: Root methode aangepast en brick oplossing toegevoegd
  • 31-05-2010: Froyo uitgebreid en paar andere zaken
  • 30-12-2010: Nieuwe handleidingen
  • En alle andere kleine wijzigingen die niet zijn opgenomen in de changelog.

SpaceK33z wijzigde deze reactie 17-01-2011 21:21 (255%)

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• Tenshu
  • Niet online
quote:
DennusB schreef op woensdag 28 april 2010 @ 20:02:
[..]
Iemand al ervaring met de melding "Adb-linux not found"? En hoe los ik dit op ?
Download de SDK. Pak de zip uit in bijvoorbeeld op je desktop.

Ga naar de terminal en doe dit:
[cmd]mv ~/Desktop/sdk/tools/adb /usr/bin/adb adb[/cmd]

Tenshu wijzigde deze reactie 29-04-2010 12:01 (35%)

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Aangepast. Overigens kunnen spel en typfouten beter per DM om het topic schoon te houden :). Ik heb op advies van DennusB één ander of Linux versies toegevoegd, al dan niet per DM worden je succesverhalen / faalhaasverhalen over gebruikte linuxversies erg op prijs gesteld :)

GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
quote:
erriccartman schreef op woensdag 28 april 2010 @ 22:30:
Ik wacht even totdat het allemaal met alleen windows kan, op het forum heeft hij geplaatst dat hij er hard mee bezig is om het OS independant is....
Hoe bevalt A2SD?
Kun je lang wachten; hij hoopt het hele proces op linux te krijgen, maar is naar eigen zeggen 95% zeker dat hij niet alles op Windows draaiend krijgt... Ook toegevoegd aan OP :)

• Qli-max
Voor zo'n kort tijdsbestek toch een mooie OP hor! En goed om te zien dat het rooten bij enkele tweakers al is gelukt. Klein vraagje: welke nummer heeft de ROM?

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Vooral HTC heeft dit gedaan, hier vertelt P precies waarom het zo lang geduurd heeft, tweede zwarte dikgedrukte kopje "Desire rooting protection"

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
quote:
RoD schreef op donderdag 29 april 2010 @ 08:48:
Edit: Ik lees overigens dat Paul van plan is om alles OS-onafhankelijk te maken. Dat betekent dus dat het ook 'gewoon' voor Windows beschikbaar moet worden.
Staat in de OP en is al ter sprake is geweest in dit topic; Paul doelt op 100% Linux, 100% windows ziet hij niet gebeuren.

• janvanduschoten
Als ik het zo ff lees, was het rooten van m'n Hero werkelijk een fluitje van een cent. Ik wacht ook nog wel even met het rooten van m'n Desire, het zal binnenkort wel makkelijker worden.

You've mistaken me for someone who really cares.

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
quote:
RoD schreef op donderdag 29 april 2010 @ 10:08:
Dat lees ik niet op Modaco. Hij heeft het over OS-onafhankelijkheid, wat impliceert dat het op elk OS (Windows, Mac, Linux) moet kunnen, en daarnaast zegt hij:
Dat impliceert dat het elk OS moet kunnen inderdaad. Later expliceert hij echter dat dit niet op Windows gaat gebeuren;
quote:
I'm still investigating, but i'm now 95% sure the whole root cannot be done from Windows...

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Als je root hebt, worden OTA automatisch geblokkeerd, omdat het de root ongedaan maakt. Het mooie is echter, als je nu root, en 2.2 is uit en je wilt deze installeren OTA, dan is dit wél gewoon mogelijk. Het is dus niet zo dat als je nu root, je straks 2.2 niet meer kunt draaien.

Hou v.w.b. 2.2 er rekening mee dat zodra 2.2 uit is, je waarschijnlijk eerst nog op HTC moet wachten voor de implementatie van Sense... en gezien o.a. de lange tijd dat de Hero moest wachten op 2.0 (als ik me niet vergist), kan dit wel even duren...

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Android is vooralsnog afhankelijk van providers en fabrikanten (HTC Desire moet wachten op HTC, HTC Desire Vodafone branded moet wachten op Vodafone) tot voor een specifieke telefoon een OTA wordt gereleased. Een probleem dat Google wil aanpakken door de updates afzonderlijk downloadbaar te maken in de Market.
Komt 2.2 uit voor telefoon X en Y OTA, dan gaat HTC eraan sleutelen om Sense te implementeren en zal de 2.2 HTC Sense update dus later uitkomen voor de Desire, en als HTC klaar is volgt de Desire OTA. Ondanks dat 2.2 al uit is, ben je dus overgeleverd aan de genade van HTC voor wat betreft wanneer jij hem krijgt als Desire eigenaar (vraag dit maar aan de Hero eigenaren!).

• Tenshu
  • Niet online
quote:
DennusB schreef op donderdag 29 april 2010 @ 11:31:
Ik wacht even lekker tot er een ROM is zonder Sense :) Veel sneller denk ik :P
Het is Paul wel gelukt om cm 5.0.6 erop te krijgen.

• janvanduschoten
quote:
-ThaFreak- schreef op donderdag 29 april 2010 @ 13:35:
vraagje, je gebruikt de goldcard alleen voor het flashen van de nieuwe rom dus na de tijd kun je gewoon weer je standaard sd-kaartje gebruiken in de desire??
Ik heb me nog helemaal niet verdiept in het goldcard gedeelte, maar als er eenmaal 1 goldcard is gemaakt, is het dan ook niet mogelijk om een kopie van de goldcard te maken en deze online te zetten? Of is de goldcard specifiek bedoeld voor 1 telefoon?

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Het schijnt redelijk bewust te zijn gekozen en enigszins inherent te zijn aan het gekozen Linux systeem. Ik heb er zo geen bron van, maar ooit een artikel hierover gelezen. Het opslagprobleem ligt dan ook in die zin bij HTC dat zij dit wetende besluiten 512 mb mee te leveren, waarvan iets van 100 aanspreekbaar voor de eindgebruiker! |:( |:(
Wel schijnt eraan gewerkt te worden door Google, maar inderdaad, als we daarop moeten wachten...

• Qli-max
offtopic:
Edit: Dit heb ik niet gezegd om gezeur te voorkomen :9

Qli-max wijzigde deze reactie 02-05-2010 14:06 (121%)

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
quote:
Negaiido schreef op donderdag 29 april 2010 @ 21:50:
Heeft iemand hier het geprobeerd met VMware, mijn linux dualboot werkt nog niet echt goed dus gebruik ik VMWare.
Virtuele omgevingen zijn nog een no-go
I stand corrected!
quote:
# Burn the ISO you downloaded above to a CD and boot it, or boot it in a virtual machine.

Obiter dictum wijzigde deze reactie 29-04-2010 23:27 (19%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qli-max
Het gaat idd om de bijlage via de mail, maar helaas is dat een specifiek goldcard image voor jou sd kaartje en dus kunnen momenteel geen goldcards gemaakt worden...ben zelf ook nog niet begonnen met rooten en zit met zelfde probleem....had vandaag eindelijk tijd :(

Qli-max wijzigde deze reactie 02-05-2010 15:18 (10%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qli-max
Iedereen heeft het over bestanden, downloads, sites etc. die niet meer werken of te bereiken zijn. Voor de duidelijkheid en tegen topic vervuilen: alleen de site "http://revskills.de/pages/goldcard.html" is niet meer te bereiken, deze was nodig om gratis een gold card te kunnen maken. Verder kunnen gewoon alle benodigde zipfiles en dergelijke gedownload worden op de bekende sites.
Met de site van revskills.de kon je gratis met je SD card serial number een gold card image laten maken en laten opsturen naar je mail (dit is dus specifiek voor je SD kaartje, linkje voor verdere uitleg ). Het bedrijf Phone System Analysis Software is gestopt met het gratis hosten hiervan en je wordt doorgelinkt naar hun eigen homesite, waar je wel de benodigde software kunt kopen voor ongeveer 30€.. Paul van MoDaCo is aan het kijken of hij een licentie kan kopen dus houd dat topic of dit topic in de gaten.
Kortom: vervuil het topic niet en reageer als je een gratis oplossing hebt :)

Qli-max wijzigde deze reactie 02-05-2010 20:56 (23%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qli-max
quote:
Lkkr dan 8) Opgelost, hun verklaring: tijdelijk afgesloten vanwege hack pogingen oid :X

Edit: Oja, voor degene die weer willen unrooten ivm garantie etc., iemand heeft op MoDaCo een threadje gestart met de simpele uitleg (overigens alleen voor unbranded phones aangezien er geen originele ROM's zijn te vinden van vodafone etc.)

Qli-max wijzigde deze reactie 02-05-2010 23:37 (63%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qli-max
quote:
Maverick schreef op maandag 03 mei 2010 @ 23:37:
Vandaag de knoop doorgehakt. Hero gaat de deur uit. De Desire is echt een genot om te gebruiken (en dat na een paar uur :P ) Rooten was doodsimpel. Nu maar even rustig afwachten op een mooie custom rom :)
Ik zou zeggen, 'ontwerp' je eigen custom rom in Pauls Stock Rom Kitchen _/-\o_, heel simpel: geef aan wat je in je rom wilt hebben, ontvang je persoonlijke rom en vervang de standaard rootedupdate.zip door deze nieuwe. Je moet wel premium member zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
quote:
BastiaanN schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 15:43:
Dan moet je daarna de stock rom eroverheen flashen :)
Zie ook: Howto: Unroot your HTC Desire to stock.
Opgenomen in de OP :). Nog verdere suggesties om op te nemen? DM ze even :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten
Ik zit nu toch zeer te twijfelen om m'n Desire te gaan rooten. Nog even een paar vragen. Ik lees steeds over fastboot en Hboot, zijn dit 2 verschillende bootprocedures? Hoeveel tijd neemt het rooten ongeveer in? Bij mijn Hero was het een fluitje van een cent, bij de Desire ziet het er wat complexer uit.
Werkt quick system info ook op de Desire om te controleren of apps2sd werkt? Zou iemand dat kunnen controleren ?

janvanduschoten wijzigde deze reactie 09-05-2010 14:32 (15%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten
quote:
xtreme_lunatic schreef op zondag 09 mei 2010 @ 15:03:
[...]

Geen idee wat het precies inhoud (ben geen pro op dit gebied). Maar volgens mij ga je tijdens Fastboot je rom flashen. Bij Hboot moet je via recovery mode push-files naar je telefoon pushen (als je dat zo noemt). Vervolgens kom je in een menu waar je je sd-kaart kan partitioneren (e.d.) en zip files naar je phone kunt flashen (sorry voor naab uitleg). Maar er gaat in totaal niet zoveel tijd overheen. Ik heb via de beschrijving van Heppieboeddah er een half uur over gedaan denk ik. Maar ik heb alle stappen heel rustig uitgevoerd, zodat er niets mis gaat. Als je doet wat Heppieboeddah schrijft zal het echt goedkomen! ;)
Door de back-knop in te houden als je de Desire aanzet kom je in Fastboot.
Door volume-down in te houden als je de Desire aanzet kom je in Hboot.

Trouwens, nadat ik mijn Desire had geroot kon ik bepaalde programma's niet meer zien in market. Iemand van jullie hier ook last van? Een paar zijn naar een halve dag terug gekomen (zoals Quick Settings). Andere ontbreken nog steeds. Het gaat hier om gratis programma's. Iemand een idee hoe dat komt of hoe dat op te lossen is? :?
Bedankt voor je reactie, ga hopelijk vanavond eens ff proberen, ben nu de files van Heppie aan het downloaden. Heb je ook een Linux CD gebruikt, of alleen de windows methode? Ik las op XDA dat er meer met het app probleem zaten, en na een dag was het geloof ik weer verholpen(dacht ik). Heb je ook Market Enabler geprobeerd? Misschien kun je dan wel alles vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten
Ben nu aan het rooten, blijft toch spannend....

Edit: blijf hangen in het recovery scherm, kan niet kiezen voor "wipe" , alleen reboot.. Ik heb nu gereboot, telefoon start weer op en unlockt de sim, ik zet de telefoon weer uit. Ik ga nog een keer naar de Hboot en kies voor [Recovery] en stop bij het uitroepteken logo de usb in de telefoon en pc. Helaas gebeurt er niets..

Edit 2: gaat toch goedkomen denk ik, ben bezig met flashen van rootupdate.zip :)

Edit 3: Alles is gelukt! Het duurde even voordat ik in de gaten had dat ik niet na het rooten in een custom recoveryscherm terecht kwam. Je moet dus steeds de pushfiles aan het werk zetten om in het recoveryscherm te komen. Ik was van mijn Hero gewend dat je automatisch in dat scherm terecht kwam. Als ik het juist heb, kun je alleen maar ROMs flashen als je er een PC bij hebt, en niet alleen met de telefoon zelf. APPS2SD werkt ook goed, is ook eenvoudig uit te lezen met de app Quick System Info.

Met grote dank aan Heppieboeddah, zonder jouw beschrijvingen had ik het nog niet geprobeerd _/-\o_

janvanduschoten wijzigde deze reactie 10-05-2010 08:57 (148%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten
quote:
DaveD1109 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 08:54:
iemand een duidelijke nederlandse beschrijving om een goldcard te maken?
Je hebt alleen een goldcard nodig als je een branded Desire hebt. Heb je die?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten
quote:
DaveD1109 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 09:33:
[...]

Nee ik heb een htc legend en wil hem rooten. Heb je daar geen goldcard voor nodig?
Bij de Desire niet, ik neem aan dat als je een non branded Legend heb ook niet, maar dat durf ik niet zeker te zeggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten
quote:
krotwijk schreef op maandag 10 mei 2010 @ 10:13:
mijn desire geroot (bedankt voor de geweldige uitleg), dat ging prima, maar apps2sd heb ik mijn twijfels over.

Na runnen van het script krijg ik de volgende meldingen
tderr: du: can't open '/data/app': Permission denied
stderr bij/data/app-private en bij /data/dalvik-cache (permission denied)
/data/app is a symlink OK
/data/app-private is a symlink OK
/data/dalvik-cache is a symlink OK
Apps2sd is working with dalvik-cache!
Je kunt controleren met de app Quick System Info of je apps2sd werkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten
quote:
Heppieboeddah schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:02:
[...]

Jouw memory is trouwens behoorlijk aan de lage kant?! Heb je al een keer cachecleaner gedraaid? Of heb je alle applicaties tegelijk draaien.. ;)

[afbeelding]
Screenshot was net genomen na het installeren en instellen van alle apps, dus er stond wel het een en ander open ;)

Chachecleaner toch maar geïnstalleerd, is een handige app. Nogmaals dank voor het stappenplan. Waarschijnlijk handig om ook op pagina 1 van deze thread te zetten.
quote:
l3art schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:32:
[...]

[afbeelding]
Welk progje is dit eigenlijk????
Quick System Info

janvanduschoten wijzigde deze reactie 10-05-2010 11:42 (24%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
quote:
ruderuud schreef op maandag 10 mei 2010 @ 12:50:
Hallo,

Ik heb dus de 14 pages door gelopen. nu wil ik graag door de storm worden geloods. ik heb een UNbranded Desire en ik wil em graag rooten, om Openvpn te kunnen draaien. Is er een main-site wat mij stapsgewijs uitleg bied. (ik kan nu uitmaken of ik nu wel of geen goldcard nodig heb). In ieder geval wil ik jullie allen bedanken voor de leerzame posts. (btw unix-n00b)

groet,
Rdy
Welkom op GoT, "hallo's" en "groeten" zijn niet nodig, en overdadig "enteren" al helemaal niet :). Stap voor stap? Lees hier eens, en verder de overige 13 pagina's aan informatie die daarop volgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten
Welke custom ROM gebruiken jullie en waarom juist die? Zit nu nog in de "standaard" geroote versie, heb er verder nog geen geprobeerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qli-max
quote:
Ik neem aan via je netbook met server2003 32-bit of had je geen problemen met htc sync op je Win7 X64?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten
Ik wil net een Nandroid backup+ext maken, krijg ik na een minuutje de melding " Error: Run 'nandroid-mobile.sh' via adb! " Een normale Nadroid backup gaat wel, alleen + ext niet. Heeft dit te maken met apps2sd?
Is de ext backup alleen maar te maken met ADB ( heb ik nog nooit mee gewerkt, zucht) ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten
quote:
Obviously schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 19:58:
[...]

Ik zou de mijne ook graag rooten, nu ik heb een windows 7 64 bit, is het dan aangeraden om een 32 bit te gebruiken of kan ik het ook proberen met mijn 64 bit?
Ik heb zelf 32 bit, maar met 64 bit moet het ook gewoon lukken, als je je maar gewoon aan het stappenplan houd ( bijvoorbeeld van Heppieboeda). Succes met rooten!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten
quote:
Heppieboeddah schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 20:20:
[...]

Deze recovery laat het maken van een ext backup niet toe. Zit er gewoon niet ingebakken. Als je de ext3 wil backuppen, dan zou je dat onder linux moeten doen. Waarom wil je trouwens een back-up maken van je ext3?
Gewenning, deed ik bij mijn hero ook altijd. Wilde net even kijken wat Modaco ROM was, maar kwam ondanks een full wipe toch in een bootloop terecht. Ben weer in mijn geroote stock ROM.

Welke ROM heb jij nu ?

• janvanduschoten
Heeft er al iemand de ronde batterij indicator geflashed? Ik wil het vanavond gaan proberen, maar ben benieuwd of het al iemand is gelukt (en met welke ROM)

http://i425.photobucket.com/albums/pp335/wortel_wortel/attachment.png

Hij staat op XDA De kans is aanwezig dat er geen percentage in de cirkel staat, alleen maar de cirkel.

Edit: heb even de link naar de afbeelding gewijzigd, niet xda members konden hem niet zien, nu wel.

janvanduschoten wijzigde deze reactie 12-05-2010 18:23 (31%)

• janvanduschoten
quote:
janvanduschoten schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 16:47:
Heeft er al iemand de ronde batterij indicator geflashed? Ik wil het vanavond gaan proberen, maar ben benieuwd of het al iemand is gelukt (en met welke ROM)

[afbeelding]

Hij staat op XDA De kans is aanwezig dat er geen percentage in de cirkel staat, alleen maar de cirkel.

Edit: heb even de link naar de afbeelding gewijzigd, niet xda members konden hem niet zien, nu wel.
Het is gelukt, gewoon flashen over de standaard rooted rom.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten
quote:
-TheNose- schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 07:30:
Zijn er hier al mensen die met succes een "vanilla rom/Nexus rom" hebben draaien? Daar ben ik persoonlijk veel meer in geinteresseerd dan in dat app2sd.

Is er ook nog zicht of het root process nog gaat veranderen? Aangezien we nu nog geen write access hebben op de Root partitie?
Op XDA komen er 2 nieuwe ROMs aan van Pympster. 1 Hybride, dus de keuze tussen Sense en standaard Android, en 1 Titanium, zonder Sense. Ziet er leuk uit, ik ga de Hybrid eens proberen zodra hij online komt.
quote:
1. Hybrid - With sense & Launcher, You decide the default when clicking home (See screenshots below)
2. Titanium - No Sense (stock android launcher) Slightly more memory
Bron: XDA

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qli-max
Grrrr, denk ik eindelijk de tijd te nemen om te gaan rooten, synchroniseert tel niet meer met comp (twee weken geleden voor laatst gedaan, toen geen problemen, overigens nooit drivers veranderd, altijd gewoon gewerkt).

Draai op win7 x64. Weet dat er problemen zijn met de drivers en heb deze workaround geprobeerd, maar dit hielp niet.
Vervolgens verder gezocht en deze post tegen gekomen (dus via fastboot usb geprobeerd op te lossen), werkt ook niet....
Daarna laptop van vriendin erbij gepakt (vista x86), htc sync geinstalleerd en ook dan krijg ik nog steeds telkens de melding op de telefoon dat HTC sync niet gevonden kan worden op de computer.....

Apparaatbeheer op mijn win7 x64 geeft trouwens geen problemen. Staat gewoon het apparaat Android Phone tussen (zonder vraagtekens en dergelijke) en bij de eigenschappen staan onder andere de apparaatfuncties HTC Android Phone USB Device (type schijfstations, stuurprog versie 6.1.7600.16385) en My HTC (type Android USB Devices stuurprog versie 1.0.7.0 (als het goed is vista versie)) waarvan de apparaatstatus in alle gevallen 'dit apparaat werkt correct' is. (Met deze instellingen krijg ik na paar minuten van HTC sync: kan geen sessie van apparaatbeheer maken)

Ik word 8)7 ! Iemand hulp?

P.S. Zat te nog twijfelen of dit niet in het softwaretopic thuishoort, maar hopelijk geen probleem?

Edit: Net op win xp wel gelukt, maar die comp is ook niet van mij en wil natuurlijk gewoon op eigen comp kunnen werken....

Qli-max wijzigde deze reactie 15-05-2010 11:24 (9%)

• janvanduschoten
Is er op dit moment een custom ROM die echt een meerwaarde heeft tov de standaard geroote ROM met apps2sd(die ik nu heb)? Ik vind sense prettig werken, dus heb niet echt een behoefte aan de kale android. Ik ben dus benieuwd welke ROM jullie hebben en waarom juist die.

• Qli-max
Sorry voor het zeuren, maar draait iemand van jullie op win 7 x64? Kan je dan even kijken wat je stuurpog versies zijn van het apparaat (zie mijn vorige post, heb nog steeds dit probleem). Heb dit toch ook maar even in het android software topic gevraagd.

Qli-max wijzigde deze reactie 15-05-2010 11:34 (10%)

• Qli-max
quote:
Heppieboeddah schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 14:08:
[...]
Zijn gewoon de Vista64bits drivers.... >:)
Check de versies maar die in de HTC-driver staan als je dat zipje uitpakt.... ;)
[afbeelding]
Idd, zelfde drivers, maar laten we het maar in het software topic verder afhandelen dan

Edit: laten we het vooral hier in dit topic afhandelen :9

Mijn stappenplan:
1) Ik reset factory instellingen (ga toch rooten), deinstalleer htc sync, schoon register op, installeer htc sync en kijk of ik kan syncen (zo niet, dan maar even jammer, dan deinstalleer ik de bende, start ik de tel in fastbootmodus zodat de juiste drivers wel op de comp staan om te kunnen rooten/flashen)
2) Ik maak mijn goldcard (vraag me nu wel het volgende af heppieboedah, jij zegt dat je kaartje in een kaartlezer moet zitten tijdens het maken van een goldcard, terwijl in alle fora staat: formatteer je kaart, stop hem in je device en boot je device, hang hem aan je comp etc., dus wat is nu DE manier)
3) Ik root hem en flash eerst maar een keer even de generieke ROM etc.

Qli-max wijzigde deze reactie 15-05-2010 15:53 (44%)

• Qli-max
quote:
Heppieboeddah schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 15:58:
[...]

Allereerst, dat kan ook. Maar dan moet ie wel als diskdrive aan je pc hangen en niet via sync! Weet je zeker dat je een goldcard nodig hebt?
Jep: Vodafone branded desire :P Goldcard toch maar even eerst gemaakt, hopelijk succesvol :)

Qli-max wijzigde deze reactie 15-05-2010 16:11 (34%)

• Qli-max
quote:
Heppieboeddah schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 16:10:
[...]
Merk je snel genoeg of ie werkt of niet.... ;) Maar uh, geen flauw idee hoe en of je dat kan testen
Ja was bericht al weer aan het editten, maar zag dat je al gereageerd had. Slaat natuurlijk nergens op, die ontzettende noob vraag van me. Bij stap 1 krijg je gewoon een Unknown Custom ID als je kaartje niet goed is. Sorry, ben weer veel te ethousiast :P

• Qli-max
Ja eerst even alles goed backuppen :)

• janvanduschoten
quote:
I-Michiel schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 16:11:
mooie ontwikkelingen allemaal: rooten, custom roms, en kernel is nu ook beschikbaar.
de custom roms zullen dus als paddenstoelen uit de grond gaan schieten.
Maar waar ik geen zin in heb is elke keer mn desire opnieuw intestellen.
Is er een manier om een export te maken van je instellingen en gebruikersdata (sms, foto's, contacten)
en deze weer te importeren met een nieuwe rom.
Want elke keer je telefoon helemaal eigen maken kost zoveel tijd.
Backup van al je apps: Titanium Backup (root nodig)
Voor SMS gebruik SMS Backup&Restore
Foto's e.d. blijven gewoon op je SD kaart staan, maar ik maak in principe altijd ff een backupje van mijn hele SD kaart, just in case ;)
Alle contacten, email en agenda krijg je gewoon door na installatie te syncen met Gmail.

Nadat ik een backup van Titanium heb teruggezet, reboot ik mijn telefoon eerst een keer.

• Qli-max
Update: factory instellingen hielp niet voor het htc sync probleem, maar ben nu maar gewoon gaan rooten, ben na 24 uur helemaal klaar met htc sync

• Qli-max
Hmm denk alleen niet dat het normaal dat je tijdens step 1 in je opdrachtprompt bij enkele stappen het volgende ziet: failed (command write failed (too many links)), er staat wel step 1 complete etc..., probeer het opnieuw door alles opnieuw op te starten.
Edit 1: okey comp en tel opnieuw opstarten hielp, hij is druk bezig :)
Edit 2: step1 gecomplete, alleen als ik naar ‘bootloader’ ga en vervolgens ‘Recovery’ selecteer start de telefoon gewoon op, volgens mij is dat niet de bedoeling....
Edit 3: Nogmaals uitgevoerd, startte nu niet vanzelf op maar kwam nu in zwart scherm met een de rode driehoek, step 2 werkte niet, ik denk omdat hij de usb niet herkende, dus heb ik de usb uit mijn computer getrokken en weer terug in de computer gestopt en terwijl het scherm nog steeds zwart was met een rode driehoek step 2 wel kunnen uitvoeren, kom nu net in het groene Android system recovery scherm op de telefoon...volgende stap :)
Edit 4: Hij is nu Rootedupdate.zip aan het flashen, vooralsnog geen problemen :9~
Edit 5: Flash complete, reboot system now, telefoon opgestart, simkaart unlocked, programma's bekijken en wat staat er tussen: superuser permissions _/-\o_

Voor iedereen die twijfelt: het rooten via r4 (only windows) is niet moeilijk, alleen moet je rustig blijven als je tel opeens begint op te starten of als je een andere foutmelding krijgt, beste is dan wachten tot hij klaar is en opnieuw proberen, of even opnieuw usb verbinding maken (maar niet tijdens het kopieeren van bestanden)

Zo dat was stap 1, eerst eten, daarna A2SD. Kan dit nu wel of niet windows only? En kun je op je tel je sd formatteren naar ext3? Zie door de bomen het bos even niet meer? 8)7

Qli-max wijzigde deze reactie 15-05-2010 18:31 (123%)

• Qli-max
thnx, sorry had topic al tijdje niet meer gevolgd en dacht dat jij alles old fashion via linux had gedaan, maar ben gelijk aan de slag gegaan en heb de bovenstaande methode gevolgd. Als het goed is helemaal gelukt, ga het nu even allemaal testen, in ieder geval geen bootloop :) Edit: lijkt allemaal te werken, gscript gedownload, scriptje van modaco in mapje geplaatst en in gscript geladen en volgens mij geen bijzonderheden. Bedankt _/-\o_

Nog wel een vraagje: wat zeg jij over radio updaten aangezien ik een vodafone branded phone heb/had?

Qli-max wijzigde deze reactie 15-05-2010 20:34 (254%)

• Qli-max
Tja zit er een beetje mee dat ik dan weer alles kan instellen en ben vooralsnog niet ontevreden over de radio, dus wacht er nog even mee denk ik, maar bedankt voor je hulp.

• Qli-max
quote:
Heppieboeddah schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 23:30:
[...]

Met de radio-rom update hoef je niets meer in te stellen. Staat daar geheel los van. Zou op dit moment inderdaad even wachten. Links en rechts, ligt het Vodafone-netwerk er weer eens uit, en dan zal je altijd zien dat jij denkt dat het niet goed gegaan is... ;)
Wat ik bedoelde is dat je neem ik aan weer moet wipen etc. en dan kom je dus weer bij eerste keer opstarten terecht in het '1st time opstart scherm' waarin je account kunt opgeven etc. of werkt de radio update anders?

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
quote:
Michie23 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 23:39:
Ik ben deze vraag nog niet tegen gekomen maar is er al een methode zonder pc, mac of linux bak zoals op m'n G1
Nope

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten
quote:
Qli-max schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 23:50:
[...]

Wat ik bedoelde is dat je neem ik aan weer moet wipen etc. en dan kom je dus weer bij eerste keer opstarten terecht in het '1st time opstart scherm' waarin je account kunt opgeven etc. of werkt de radio update anders?
Nee hoor, je kunt de radio update gewoon flashen, zonder iets te wipen. Dit staat helemaal los van de ROM, dus je hoeft ook geen opstartscherm oid te doorlopen. Gewoon flashen & klaar :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qli-max
Ok thnx, moest dit namelijk wel tijdens (of dus eigenlijk na) het installeren van A2SD (= ook geen ROM), maar even voor de zekerheid: de windows pushfiles zorgen er dus niet voor dat je weer opnieuw alles kunt gaan instellen...als dat zo is dan doe ik het morgen even als ik weer beetje wakker ben :P

Qli-max wijzigde deze reactie 16-05-2010 00:52 (76%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qli-max
Mooi, dan ga ik het even flashen. Heb jij toevallig ervaring met Adfree op je desire en met ADW Launcher (werkt dat ook zonder cyanogen ROM?). Verder nog mooie dingen geflasht?

offtopic:
Edit: Oja nog vraagje, in software forum postte je deze plaatsjes. Iemand vroeg hoe je aan die widgets kwam, enige antwoord dat ik kon vinden was mini info, maar dat is ook een leuke maar zeker niet zo ge*l als op je plaatje, dus mijn vraag, welke widgets zijn dit?

Edit: Zie hieronder: je hebt gelijk heppieboedah, heb de vraagjes daar maar even neer geplempd :P
Edit: Heb de widgets gevonden heppieboedah, zie mijn post in software topic

Qli-max wijzigde deze reactie 16-05-2010 15:47 (57%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qli-max
Weet niet of het het vermelden waard is maar heb zowel de radio update als de bootscherm update op mijn win7 x64 bak met behulp van de windows pushfiles suc6vol uitgevoerd (de link in de post van heppieboedah leidt naar een guide met behulp van ubuntu, maar had daar geen zin in en dacht pushen = pushen, goed gedacht blijkbaar :P)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten
quote:
Heppieboeddah schreef op maandag 17 mei 2010 @ 13:27:
Mochten er rooters zijn, die problemen met de drivers blijven houden/hebben. Probeer dan de drivers te uppen met de ADB-drivers voor HTC

Drivers handmatig installen via apparaatbeheer
Misschien wel een handige link voor de faq in de startpost? Schijnt nog wel regelmatig voor te komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qli-max
quote:
Obviously schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:05:
Heb net geprobeerd men Desire te rooten.
En zoals bij velen lukt bij mij ook step1 niet.
Dit is het resultaat dat ik kreeg in men cmd promt:
[afbeelding]
Ik gebruik een 64 bit windows7.
quote:
Obviously schreef op maandag 17 mei 2010 @ 15:39:
Oké, ff een update
Dus ik: step2-windows.bat
resultaat:
[afbeelding]
iemand hier raad voor?
+ ik krijg geen recovery image menu, men desire blijft gewoon steken op het scherm met het driehoekje.
Herkenbaar, dat eerste plaatje. In tegenstelling tot wat onderaan staat en andere zeiden is Step 1 niet voltooid, waarschijnlijk doordat je driver problemen had. Wat je moet doen is weer htc sync en de drivers uninstallen en vervolgens de adb drivers voor htc installeren (zie post heppieboedah). Start voor de zekerheid je computer opnieuw op. Start vervolgens opnieuw step 1. Er mogen geen Failed foutmeldingen komen (ook al staat er iets met suc6vol aan het eind). Ga vervolgens verder met step 2.
Overigens kan het misschien nog niet lukken omdat je win7 x64 hebt, maar je kunt het gewoon proberen.

Edit: check anders voordat je begint even voor de zekerheid of je drivers goed zijn door bijvoorbeeld SDK\tools\ddms te draaien (daar moet je desire in verschijnen als je drivers goed zijn).

Qli-max wijzigde deze reactie 17-05-2010 16:36 (10%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qli-max
Al je progs/apps staan op die ext3 geinstalleerd dus het is wel een probleem als je je sd rechtstreeks wilt kopiëren naar een andere sd kaart en ext3 niet kunt lezen/schrijven op je computer. In principe moet een kloon van je sd kaart wel voldoen (zelf overigens nooit getest, althans niet met mijn ext3/fat32 sd kaart).
In recovery window heb je nog backup optie, maar daar heb ik nooit mee gewerkt....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qli-max
quote:
mogwai82 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 11:31:
Ik zag het ja, ben nu deze aan het lezen.
Ja begrijp alleen niet helemaal waarom, want dit kan dus ook gewoon (wat makkelijker) via recovery > partition sdcard: tijdens het partitioneren kun je zelf bepalen hoe groot elke partitie is en van welk type. Of je wilt het zo doen om meer te leren over omgaan met ADB, als dat zo is moet je deze thread ook even lezen.

Dus als je gewoon je sd kaartje in je tel stopt en je gaat via power+vol down naar recovery, dan krijg je het zwarte scherm met rode driehoek op je tel, verbind dan je tel met de comp en run de windows pushfiles, dan kom je in het groene recovery menu en kies je partition sdcard, vervolgens kun je invoeren hoe groot alles moet zijn en kun je ext2 updaten naar ext3.

Wat ik dus niet weet is of je via recovery > backup/restore je ene (reeds gepartitioneerde) sd eerst kan backuppen en een nieuwe sd kan partitioneren en vervolgens alles restoren. Weet iemand of dit zo simpel via de recovery op de telefoon kan of uberhaubt met behulp van een computer?

Qli-max wijzigde deze reactie 18-05-2010 15:42 (15%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qli-max
Waar staat dat dan? Of ben ik kippig. Het lijkt me sterk dat je direct van ext3 of fat32 naar ext3 of fat32 kunt kopieeren aangezien er maar één sd kaart in je tel past, dus hij zal een backup naar je computer moeten schrijven, maar ik weet dus ook niet hoe die backup precies werkt....
Edit: volgens mijn zoektochtje op het web schrijft hij naar de sd kaart, maar wat precies weet ik nog niet...
Edit: heb de vraag maar even in een modaco thread gesteld (wil het namelijk ook graag weten omdat ik over wil stappen naar een class 6 sd kaartje zonder alles opnieuw te moeten installeren).
Laatste edit :9 :nog een nachtje slapen en dan......FroYo :9~

Qli-max wijzigde deze reactie 18-05-2010 20:08 (49%)

• Qli-max
quote:
Thnx! Had ook al als antwoord op modaco dat copy/paste het makkelijkst was (met een compleet stappenplan, misschien was mijn vraag echt tè noob 8)7 )

Qli-max wijzigde deze reactie 19-05-2010 01:19 (77%)

• Qli-max
@ Pina Hoe heb je die dan geflasht? Je USB werktte toch niet meer?

Qli-max wijzigde deze reactie 19-05-2010 10:14 (5%)

• Qli-max
quote:
mosbie schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 08:02:
Er gaat iets niet goed en je config gedeelte, wat nooit meegeflashed wordt bij nieuwe roms krijgt een paar settings waarbij de sd kaart en usb gedisabled worden (disable_sdcard=1 en disable_uart3=1).
Je kan zien of je hier last van hebt door in fastboot, fastboot oem boot te tikken. Je Desire wordt dan opgestart en je kan in de console de settings output lezen van de diverse settings.
Ik dacht, laat ik dat toch maar een keer gaan testen en gelukkig krijg ik board_bravo.disable_uart3=0 en board_bravo.disable_sdcard=0 dus ik zit als het goed is safe, maar begrijp ik nou dat het in de toekomst bij het flashen naar willekeur kan voorkomen dat de settings op 1 worden gezet? En @Pina, nadat je opnieuw geflasht had via P99, dan doet (als ik het goed begrijp) toch nog steeds de usb het niet meer volledig, maar heb je alleen geen last meer van bootloop etc.? Alvast thnx voor de info, hopelijk kun je mijn angst om opnieuw te flashen weghalen :)

• janvanduschoten
Kijk eens aan, Froyo is al beschikbaar voor de Nexus One!

Kijk maar eens hier en hier
Ik zat net te denken, dat het rooten van de Desire voor mij alleen maar nuttig is geweest voor apps2sd en een ander bootscreen (had ik denk ik ook wel zonder gekund) en een andere batterij icoon (idem bootscreen). Maar nu al FroYo op de Nexus One? Dan kan het toch echt niet lang duren voordat ik het ook heb draaien op de Desire.
Nu ik weet dat het uit is, word ik weer ongeduldig en moet ik weer XDA nauwlettend in de gaten gaan houden :)

Edit:
quote:
Update: We're not sure how this is being rolled out, as hardly anyone is seeing updates, but via Droidnytt we found a number of reports on Twitter that people are indeed seeing the update.
Bron: http://www.engadget.com/

janvanduschoten wijzigde deze reactie 22-05-2010 16:22 (24%)

• Qli-max
Ja weet het, was lekker eerder (zie 16:07 > android nieuws topic en 16:10 > desire topic :P ;) ). Paul O'brien verwacht volgende week een leak en week erna update.zip :) (voor linkje zie mijn posts)

Edit: volgende week verwacht Paul al desire update
Edit: Hij heeft hem voor de N1 ook maar gelijk even superuser gemaakt: held! _/-\o_
Edit: Cyanogen heeft dat ook even geregeld...andere held! _/-\o_

Qli-max wijzigde deze reactie 22-05-2010 23:25 (70%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten
quote:
Cooki3s schreef op maandag 24 mei 2010 @ 20:52:
Hey iedereen,

Met froyo al op de nexus denk ik er ook serieus aan om binnenkort te gaan rooten. Ga waarschijnlijk wel nog even wachten want blijkbaar is het nu geen goed moment (veel bricks zo te horen).

Nu heb ik (o.a. op Modaco) gelezen dat de root die er nu is, niet volledig zou zijn (iets met geen r/w access op /system). Dit is men eerst android/custom rom- ervaring, dus zou iemand me kunnen uitleggen wat dit juist voor effect heeft op het rooten en op rom development? Zal men ooit "volledig" kunnen rooten, denken jullie?

Dank bij voorbaat voor je antwoord,

Een tevreden Desire-eigenaar :p
Er is op dit moment nog geen write access, waardoor er nog geen custom recovery op de Desire kan worden gezet. De recovery is een soort van menu dat kan verschijnen door een bepaalde toetsencombinatie, voordat je telefoon opstart. In dat menu kun je bijvoorbeeld kiezen om een backup van je huidige ROM te maken, een nieuwe te flashen, je geheugen te wissen (whipen), enz.

De enige manier om in de custom recovery te komen is door de telefoon aan de pc te hangen en om in de standaard recovery bepaalde bestanden naar je telefoon te pushen. Totdat er dus wordt uitgevonden hoe die bestanden in de "bios" van de telefoon kunnen worden gezet, moet het flashendus op deze omslachtige manier.

Ik zeg altijd, dat als er iemand een beveiliging kan maken, dan zijn er 10 die hem kunnen breken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten
quote:
-TheNose- schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 07:29:
[...]

Misschien is een betere Root methode eerst wel belangrijker, met write access op de system mappen etc...
Dat vind ik ook. Ik heb de indruk dat Paul op dit moment zijn focus heeft op het maken van ROM's (= extra donaties) ipv het maken van een goede/veilige root methode icm een Amon Ra recovery op de Desire. Zodra die er is, denk ik ook dat het USB bricken voorbij is. Ik heb wel zin in FroYo, maar ik heb er geen defecte USB voor over, en dat blijft toch wel het risico.

Met mijn Hero flashte ik toch wel behoorlijk wat ROM's, maar met de Desire vind ik het toch nog teveel risico ( en te weinig voordelen, er is niet echt een ROM die ik het flashen waard vind)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten
Ik heb net even op mijn Hero de FroYo port geflashed, en dat ziet er leuk uit! Uiteraard werkt er nog niet veel van, maar als er een goed werkende Nexus port komt voor de Desire, dan stap ik zeker over. Ik denk ook niet dat ik sense erg ga missen, 2.2 ziet er leuk uit, en lijkt me ook prettig werken.

• Qli-max
quote:
Cavalera125 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 06:59:
[...]
Dat is wel heel goed nieuws, ben benieuwd of hij dat waar kan maken. Van de andere kant, voordat er een stabiele 2.2 voor de Desire is zijn we zeker meer dan een week verder lijkt me...
Ja dat leek me toen ook, maar denk dat het nog langer gaat duren voordat je op een desire een stabiele build kan flashen, aangezien nu 'officieel' bekend is geworden dat de gelekte froyo build een test build is :'(

• janvanduschoten
quote:
Maverick schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 13:13:
Als je gewoon apps2sd niet installeert (dus geen apparte partitie aanmaken daarvoor) is er helemaal geen risico op bricken.
Klopt niet, ik lees net op XDA dat iemand (The Professor) zijn USB heeft gebricked tijdens een Nandroid backup, hij was nog niet eens aan het flashen.
quote:
Of note for this run:

I used nohup in the recovery script, but I used it successfully before as well.
When I got into recovery, it dropped back to the red triangle; had to re-run the bat file. Again, this has happened before as well.
When I went to create a nandroid backup (nand only), it failed with the "run nandroid-mobile.sh from adb" message.
I haven't bootlooped in a long time.
I hadn't flashed yet; I was backing up in preparation. This fairly clearly points to the recovery method.

Powered off the phone and restarted it into recovery and got the dreaded Qualcomm CDMA device driver pings.
--------------------------------

I flashed many a time before this with no issues. Win 7 x64 desktop using the stock cable on front-facing USB ports. I hadn't flashed a ROM, but I'm running a modified version of eViL's build. Doesn't matter, it seems pretty clear it's a problem with recovery, not the ROM you're using or flashing in that instance.
Bron: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=684473&page=9

Het probleem zit hem in de recovery, die blijkbaar inconsequent is, en bijvoorbeeld 30 x hetzelfde doet, en de 31e keer je usb bricked.

Ik stop even helemaal met flashen (alhoewel, FroYo :9 )

Edit: Kijk daar gaan we al..
quote:
ahmgsk
Senior Member

Starting work on desire Port Of froyo now!!

hope i solve camera and audio issues

janvanduschoten wijzigde deze reactie 26-05-2010 13:36 (9%)

• janvanduschoten
ahmgsk_mod is succesvol bezig met een nieuwe/gewijzigde recovery.

Ik ben blij dat er iemand die er verstand van heeft zich nu met de Desire bezig houd, met name de wispelturige recovery. Als die goed gaat werken, dan zal het USB bricken ook wel minder worden/stoppen. Een nieuwe custom ROM is leuk, maar als niemand hem durft te flashen...

• Qli-max
quote:
rickiii schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 14:47:
[...]
Je hebt de volgende stap uitgevoerd?
  • Pak het gedownloade ‘SDK’ bestand uit (liefst naar C:\) en hernoem de map naar SDK.
Kan het zijn dat er een probleem is met hoofdletters vs kleine letters?
probeer anders de stap zo uit te voeren
  • Tik in het dosvenster wat verschijnt ‘cd c:\SDK\tools’ en bevestig met Enter.
In cmd in dit geval geen verschil tussen hoofdletters en kleine letters.

@ brieanova, volg deze bovenstaande stappen. Met dit cd-commando opent hij alleen in cmd de map 'tools', dus als dit niet lukt bestaat de map niet of is de link naar de map verkeerd. (Je kunt de map dus ook gewoon anders noemen en ergens anders plaatsen, het is alleen maar een link...). Dit is eenvoudig uit te zoeken door even in verkenner het pad naar de map tools te bekijken.
In de map zelf staan dus wat toepassingen, batchbestanden etc. Eén van de toepassingen is 'adb' (waarbinnen weer één van de functies 'shell' is). Het volgende commando is dus "adb shell". Als je op enter drukt zoekt de toepassing naar je device.
Als je device dus niet wordt gevonden, dan zijn waarschijnlijk de drivers niet goed (oplossing: uninstall htcsync en installeer opnieuw of in geval van windows 7 zijn hier de goede drivers te vinden).
Vervolgens geef je het commando "cat /sys/class/mmc_host/mmc1/mmc1:*/cid" (let op de spatie tussen cat en /sys/..... en natuurlijk geen aanhalingstekens).
Etc

Waarom zo'n uitgebreide uitleg: heb veel forums gelezen over goldcard en rooten (zelf ook problemen gehad) en dit waren zaken waar de meeste mensen tegen aan liepen.

• janvanduschoten
Kleine update van ahmgsk_mod:
quote:
i m working on kernel now
en
quote:
Recovery will be up as soon as i check it with windows
Ik ben benieuwd wat hij heeft gemaakt! Ik hoop een betere, stabiele recovery, dan kunnen we weer veilig gaan flashen :9

Bron: http://twitter.com/ahmgsk_mod

• janvanduschoten
Twitpick van de recovery!
quote:
desire original recovery
aldus ahmgsk_mod.

Volgens mij komt er schot in de zaak! :)

janvanduschoten wijzigde deze reactie 27-05-2010 09:45 (13%)

• janvanduschoten
quote:
recovery is getting uploaded
Ik kan niet wachten...
De Android telefoons zijn wel erg verslavend, met de hele scene er omheen. Er is altijd wel iets nieuws gemaakt, een nieuwe ROM te flashen, tweaks om toe te passen. Ben erg blij met HTC/Android :)

Edit:"@Terrorvogel, ik houd het ook erg in de gaten vandaag, ik verwacht eigenlijk iets moois :9

janvanduschoten wijzigde deze reactie 27-05-2010 12:01 (73%)

• Qli-max
Werkt hier prima :) (@Bart, ook hier op win 7 x64, want jij bent vast Bart1981 op XDA :P )

Maar goed, helaas nog steeds geen system overwrite....
quote:
wph schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 13:25:
[...]
Als ik het goed begrijp heb je nu je USB niet meer nodig door alles direct vanaf je SD-card te draaien en kan je je USB daarom ook niet meer bricken?
Nope, dat is nog niet zeker, al heeft ahmgsk (die 15 tot 30 roms per dag flasht) er nog nooit last van gehad...Je telefoon moet ook nog steeds verbonden blijven met de computer.

Qli-max wijzigde deze reactie 27-05-2010 13:51 (135%)

• janvanduschoten
quote:
wph schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 13:25:
[...]

Als ik het goed begrijp heb je nu je USB niet meer nodig door alles direct vanaf je SD-card te draaien en kan je je USB daarom ook niet meer bricken?
Nee, je hebt je pc nog wel nodig.
quote:
terrorvogel schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 13:57:
[...]
Oke, ten eerste bedankt voor de snelle reactie! Als ik het goed begrijp is dit een stappenplan om een custom rom op je desire te zetten (corrigeer me als ik het fout heb). Dus dan moet je al root access hebben. Die heb ik nog niet :) Eerst die maar eens verkrijgen :X

Ps: Ik voel me echt een beetje dom :+
Klopt, je moet eerst je Desire rooten (root acces hebben), en dan kun je er dus custom ROMs op flashen met de nieuwe recovery (als hij probleemloos blijkt te zijn). Als je root acces hebt (soort van admin status op je telefoon) dan kun je net wat dieper in het OS komen en bijvoorbeeld ook screen shots maken, backup maken van al je apps&instellingen (met de app Titanium Backup), enz. Ikzelf heb het voornamelijk voor apps2sd en het flashen van vele ROM's ;)

Voel je niet dom, wij zijn er ook allemaal een keer voor het eerst mee begonnen, als je het rooten achter de rug hebt (dat doe je toch maar 1 keer, tenzij een volledige root nodig/mogelijk is) dan heb je het flasen zo onder de knie.

janvanduschoten wijzigde deze reactie 27-05-2010 14:21 (68%)

• Qli-max
Sorry Janvanduschoten, moet toch heel even opmerken dat screenshots ook gemaakt kunnen worden zonder rootacces (edit: moet wel je tel aan comp verbonden zijn) :P Verder klopt het :)

Qli-max wijzigde deze reactie 27-05-2010 15:09 (15%)

• janvanduschoten
quote:
Qli-max schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:01:
Sorry Janvanduschoten, moet toch heel even opmerken dat screenshots ook gemaakt kunnen worden zonder rootacces (edit: moet wel je tel aan comp verbonden zijn) :P Verder klopt het :)
Ok, ik was niet helemaal compleet, just Shoot me!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten
Kijk eens aan, dat is mooi wakker worden! Ahmgsk_mod heeft FroYo al draaien op zijn Desire, maar nog niet helemaal foutloos, zie Twitpic. Wel een zeer veelbelovende linpack score! Houd even in gedachte, de Desire heeft nu een score van circa 6 / 7 MFLOPS, de Desire met Android 2.2 heeft nu circa 38 MFLOPS.

Edit: Ze zijn ook bezig met een recovery die te starten is vanaf de SD kaart, dus zonder PC, Wellicht een goede optie voor mensen met een bricked USB. Hij schijnt al te werken.

Bron: [ITS WORKING] Boot from SD card

Edit2:
quote:
bluetooth is half way working -> similar to cm port
wifi -> working great
Camera -> worked only 1 time (clicked pic) then again stopped (serious memory leak issues)
Gps -> locks (i mean it works)

i think in some time it will be ready for release

proof attached below
Bron: http://forum.xda-develope...php?p=6621400#post6621400XDA

Edit3: en een mooie benchmark!

Bron:Breaking: Android 2.2 Froyo Has Been Successfully Ported To HTC Desire (Updated)

janvanduschoten wijzigde deze reactie 28-05-2010 09:27 (63%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten

Met een andere kernel verslaat hij zelfs de Nexus One met 2.2! Die man is echt een tovenaar met Android _/-\o_

janvanduschoten wijzigde deze reactie 28-05-2010 09:52 (27%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qli-max
Misschien wel makkelijk als men de beste man gewoon zelf volgt op twitter, gelijk een stukje feedback voor hem dat hij goed bezig is :)
Edit: of als men zelf het xda topic in de gaten houdt :P (het wordt zo'n copy/paste hier 8)7 )

Qli-max wijzigde deze reactie 28-05-2010 10:02 (34%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qli-max
Sorry geef alleen de optie om hem te volgen en verder ben ik toch meer voor linkjes naar hun plaatjes etc., aangezien het hun werk is, volgens mij is daar toch wel wat voor te zeggen....? Snap dat niet iedereen twitter heeft/volgt, dus dat is al weer iets anders...maar goed, het is maar een mening, bedoel er verder niets mee :)

Edit: Verder @janvanduschoten, props voor je hor! want je houdt iedereen leuk op de hoogte van de voortgang en die is om te :9~

Edit: @TheNose hieronder: begrijp ik, doe ik ook het liefst hier (makkelijker in NL en leuker hier), zeg alleen maar persoonlijk meer te zijn voor linkjes en zeg dat hem volgen op twitter ook een statement naar hem is :) (snap btw dat misschien de copy/paste opmerking verkeerd overkwam ofzo, maar niet bedoeld om te flamen O+ )

Qli-max wijzigde deze reactie 28-05-2010 10:03 (40%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qli-max
Ik niet hor O-) ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten
quote:
mbb26 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 10:27:
Durf het rooten nu nog niet aan, mede vanwege wat slechte berichten over bricked phones.
Maar als Froyo echt zo snel is wordt de verleiding wel erg groot....
Ik heb sinds de nieuwe recovery geen nieuwe meldingen meer gelezen over bricked USB, dus tot nu toe lijkt het veilig(er). Ik heb net zelf even tussen de bedrijven door de nieuwe recovery geprobeerd (even een Nandroid backup gemaakt, voor het geval dat FroYo klaar is, dan kan ik direct gaan wipen&flashen), en dat ging probleemloos.

@Qli-max, geen probleem hoor, het is wel een kras op mijn kinderzieltje, maar daar groei ik vast wel weer overheen ;) Het is volledig te wijten aan overenthousiastme.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten
quote:
terrorvogel schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 11:56:
[...]

Als ik dan nog leef :P
Maar bedankt voor de snelle reactie!
Vanmiddag kun je Android 2.2 flashen, de je bent precies op tijd met rooten!
quote:
i will release it today!

with or without things, so that when i m studing if anyone wants to work on it they can

and people will report n no. of probs which i will work on when i m back
from exams.

thx good to hear u all wanna donate me its not me alone

richardtrip, paul, AdamG and more -> dont get angry if i missed u

But last 2 hrs of work then upload would start 99%

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten
quote:
mbb26 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 13:01:
Is dat die nieuwe recovery waarbij de 'foutjes' van paul eruit zijn gehaald?

Wellicht noobisch, maar hoe heb je die erop geknald?
[...]
Allereerst moet je het bestand downloaden, dat doe je HIER.
Je krijgt dan een .zip bestandje, en dat pak je uit. Zet je telefoon uit, en zet hem weer aan door de power knop& volume-down knop in te drukken. Je komt dan in het Hboot scherm terecht. Dan wacht je een aantal seconden (je telefoon meld dan nog iets over je sd kaart dacht ik in een seconde of 2) Kies dan met je volumeknoppen voor "Recovery" en wacht op het scherm met het rode driehoekje.

Ik stop dan de USB kabel onderin de Desire, en ga op de PC naar het uitgepakte mapje waar de Recovery in staat. Heb je een XP PC, dan kun je dubbelklikken op het bestand "recovery-windows", en op je telefoon verschijnt het nieuwe recoveryscherm waarmee je kunt wipen, flashen, etc. Heb je een Vista of 7 PC, dan moet je hetzelfde doen, maar dan als Administrator.

Tijdens de recovery, het flashen, backup e.d. doe ik verder niets met mijn PC. Of het echt scheelt weet ik niet, maar voor mijn gevoel is dat beter.

janvanduschoten wijzigde deze reactie 28-05-2010 13:32 (6%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten
quote:
mogwai82 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 13:29:
@jan
Is dit een nieuwe manier van rooten?
Nee, rooten is hetzelfde, dit hierboven is puur de manier om een nieuwe ROM te flashen e.d. Dit kun je alleen doen als je je toestel al geroot hebt. Ik begrijp dat je nog niet hebt geroot?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qli-max
Voor degene die dit topic hebben gevolgd, maar even de kluts kwijt zijn, voor de duidelijkheid:
Het gaat dus om de DeFrost 0.1 Desire Froyo ROM, gemaakt door Richardtrip en niet om een ROM van ahmgsk_mod, over wie het een hele tijd ging in dit topic. Beide zijn dus bezig met het bouwen van een stabiele Froyo ROM voor de desire.
De ROM van Richardtrip is hier te downloaden, maar let op: "to give you a semi-working Froyo for Desire". Blauwtand en camera werken niet. Verder veel berichten dat de interface traag is in vergelijking met 2.1 ROM's terwijl de benchmarks wel beter zijn. Ook berichten dat WIFI Hotspot (tethering) niet werkt.
Verder belangrijk om te weten: je moet je complete SD kaart formatteren tot fat32. Vervolgens moet je wipen en kun je de ROM flashen waarna je met de app 2 sd fix voor froyo je apps naar de sd kunt verhuizen.

De (of èèn :P) manier om de DeFrost (versie 0.1 en 0.2) Froyo ROM te flashen op een geroote desire:
  • Backup if you wish (apps backuppen heeft geen zin, omdat je het niet kunt restoren op je nieuwe froyo toestel)
  • Formatteer Sd kaart (dus ook de ext. paritities) tot fat32 (via usb kaartlezer is aan te raden)
  • Kopieer de ROM zipfiles 0.1 en 0.2 naar je sdkaart
  • Start je telefoon op met volume down en navigeer naar recovery
  • Als de rode driehoek verschijnt, plug usb in comp
  • Open de ashgsk_mod recovery (dus in geval van windows 'recovery_windows.bat', zoals jan al zei: download hier)
  • Het recovery menu verschijnt
  • Kies voor wipe > wipe data / factory reset (weet niet zeker of andere wipe optie genoeg is, dit werkt zowiezo, toestel blijft rooted omdat de ROM pre-rooted is)
  • Kies voor flash from sd en selecteer de ROM zipfile versie 0.1 en flash het kreng ;)
  • Wederom opstarten phone met vol. down en navigeer naar recovery
  • Als de rode driehoek verschijnt, plug usb in comp
  • Open de ashgsk_mod recovery (dus in geval van windows 'recovery_windows.bat')
  • Kies voor flash from sd en selecteer de ROM zipfile versie 0.2 en flash het kreng :P
  • Fix de apps 2 sd: (kon het even niet vinden, maar op XDA waren ze vriendelijk)
    • adb shell pm setInstallLocation 0 (0 = auto)
    • adb shell pm setInstallLocation 1 (1 = internal)
    • adb shell pm setInstallLocation 2 (2 = external) (kies deze zodat apps altijd op sd worden geinstalled, dit overruled settings van developers apps (veel developers hebben apps nog niet geupdate naar apps2sd))
    (dit laatste doe je dus met SDK op C schijf als volgt: open cmd, "cd c:\SDK\tools" enter, "adb shell" enter, "pm setInstallLocation ...")

Qli-max wijzigde deze reactie 28-05-2010 17:37 (55%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qli-max
Zoals al eerder gezegd zou ik niet al te veel op 23 juni rekenen.
Ten eerste is de Froyo ROM die via de OTA de dag na google I/O naar enkele N1 bezitters is gestuurd (en waarop nu alle custom Froyo Roms zijn gebaseerd) zoals ik al eerder meldde een testversie en is de final nog steeds niet via een OTA aan iedere N1 bezitter beschikbaar gesteld.
Ten tweede is 23 juni geen officieel statement van HTC, maar een antwoord van de HTC helpdesk op de vraag wanneer er een update komt voor de desire (zie bron van het 23 juni nieuws)

@mogwai82: Moderator RoD heeft wel gelijk, maar toch hier je antwoord omdat de term 'pre-rooted' misschien tot verwarring kan leiden: om deze froyo rom te kunnen flashen moet je wel rootacces hebben (deze froyo rom is wel pre-rooted, maar dit houdt in dat je de rootacces na flashen behoudt en dus niet apart een rootupdate hoeft uit te voeren)

Edit: bericht van Richard: (copy/paste O-) )
"First update coming soon so we get a fully working APPS to SD (kernel change). Please wait a moment."

@ Janvanduschoten: heb je froyo er al op staan?

Qli-max wijzigde deze reactie 28-05-2010 16:05 (33%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tenshu
  • Niet online
quote:
-TheNose- schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 15:04:
Vanwaar nog dat geneuzel met app2sd? Froyo kan dit toch zelf nu? Ik wacht nog wel even tot er een betere Froyo langskomt... :)
Gedeeltelijk heb je gelijk, maar elke ontwikkelaars moeten toestemming geven om de apps op de SD-kaart te kunnen verplaatsen.
quote:
Qli-max schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 15:47:
Zoals al eerder gezegd zou ik niet al te veel op 23 juni rekenen.
Ten eerste is de Froyo ROM die via de OTA de dag na google I/O naar enkele N1 bezitters is gestuurd (en waarop nu alle custom Froyo Roms zijn gebaseerd) zoals ik al eerder meldde een testversie en is de final nog steeds niet via een OTA aan iedere N1 bezitter beschikbaar gesteld.
Ten tweede is 23 juni geen officieel statement van HTC, maar een antwoord van de HTC helpdesk op de vraag wanneer er een update komt voor de desire (zie bron van het 23 juni nieuws)

[..]
De update is alleen naar development-phones gestuurd (denk aan, medewerkers van google, reviewers en devs). Deze hebben de update via sociale netwerken verspreid en iedereen kon aan deze update komen. Google heeft gelijk de update van de website gehaald.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten
Heb de DeFroST 0.1 Desire Froyo erop staan, maar is naar mijn idee niet helemaal vloeiend, althans zeker niet beter dan dat ik 2.1. vond. Ik ga hem nog een keertje rebooten, dat wil nog wel eens helpen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qli-max
quote:
DeFroST Update 0.2 is uit.
Version 0.2 (update, first install 0.1):
* APPS 2 SD (the google apps2sd) fully working
Ja nice! Maar let op: nog steeds "adb shell pm setInstallLocation 2" om alle apps op sd te installeren (dit komt omdat niet alle apps developers dit geimplementeerd hebben), alleen werkt het nu dus wel goed :) (om te citeren "this forces the ProgramManager to install to SD")

Qli-max wijzigde deze reactie 28-05-2010 16:41 (34%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qli-max
Wat heeft dit met rooten of custom roms te maken dan?
Btw, bovenstaande post met flash stappen ge-ëdit voor update 2.

Qli-max wijzigde deze reactie 28-05-2010 17:35 (63%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten
Ik ga nu ook even de ROM proberen van ahmgsk_mod, even kijken of die soepeler werkt. :9

Edit: Ik heb de Defrost ROM eraf gehaald en alle opties gewiped. Hierna de ROM van ahmgsk_mod erop gezet en het installatiescherm doorlopen. Froyo heeft hierna keurig een melding gegeven dat al mij apps die ik in de market heb gedownload zijn gerestored, als mij settings staan er keurig weer in (Wifi instellingen e.d.) en zelfs mijn wallpaper is direct aanwezig. Dit maakt het wel erg prettig om ROM's te flashen, Froyo back-upt blijkbaar al veel waar ik eerst Titanium backup voor gebruikte.
Qua linpack score doet hij het ook iets beter dan de Defrost ROM bij mij, ik krijg nu gemiddeld 40MFLOPS (mijn "ouwe" Hero kwam niet ver boven de 3MFLOPS...)

Edit 2: Voor mijn gevoel is de ROM van ahmgsk_mod wel lekker vloeiend, maar morgen ga ik hem even helemaal inrichten en nog eens kijken of hij soepel blijft.

janvanduschoten wijzigde deze reactie 28-05-2010 23:17 (88%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qli-max
ROM van ahmgsk_mod hier te vinden en Jan, ik heb je een DM gestuurd...

• janvanduschoten
Eerste indrukken van AhmgskMod FROYO Rom v1 [No Camera, No Bluetooth], is dat hij soepeler loopt dan de Defrost die ik eerder draaide. Na een uurtje of wat irriteerde ik me teveel een de lag die ik had (of dacht te hebben) tijdens het navigeren tussen de homescreens. Het is ook wel ff wennen dat je maar 5 homescreens hebt, ipv 7. Wat mis ik nog meer;
Geen FM radio, camera werkt niet (goed), bluetooth werkt niet, geen helicopter view (uiteraard alles wat met sense te maken heeft, nou ja, missen...), de Nederlandse instelling (heb nu Morlocale2 voor de taalinstelling). Ik ga hem vandaag eens normaal gebruiken, eens kijken of het lekkerder werkt.

EDIT: Camera werkt nu normaal, door een kleine aanpassing in de instellingen.
quote:
for all those camera hungry people

:->

go to camera app -> insetting press setting
set focus mode to infinity
and get camera working

report if it works for u all
Bij mij werkt het :)

janvanduschoten wijzigde deze reactie 29-05-2010 13:52 (23%)

• janvanduschoten
quote:
terrorvogel schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 14:26:
[...]

Werkt deze ROM nou echt soepel? Ik bedoel, ben je er blijer mee dan dat je 2.1 had?
Ben er nog niet helemaal over uit, omdat ik 2.1 met Sense ook prettig vind werken. Qua Linpack score is hij wel sneller.

Links: Desire 2.1 met Sense, rechts Desire met Android 2.2 kaal. Beide gemaakt met hetzelfde toestel, ongeveer zelfde aantal apps.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten
quote:
hopiconjo schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 19:02:
aanmerkelijk verschil maar voel je het verschil daadwerkelijk ook tussen 2.1 en 2.2?. Moet zeggen dat sommige 2.1 roms aanzienlijk sneller aanvoelen dan de 2.2
Ik kan niet echt zeggen dat 2.2 veel sneller is, maar het is wel leuk om nog een tijdje te testen. Hij is voor mijn gevoel zeker niet trager.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten
Hmm, ik vraag mij af of iemand hier antwoord op heeft...

Heb net Froyo er even af gehaald, sd kaart weer gepartitioneerd, en een nandroid backup terug gezet. Nu zijn uiteraard all mijn apps weg want geen ext3 gebackupped, en wel 2.1 met apps2sd . Het vervelende is dat ook mijn market er niet meer is, dus hoe krijg ik mijn apps weer :) Ik blijf er verder wel vrolijk onder hoor.

Pagina: 1 2 3 ... 6

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True