Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Obiter dictum
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Tenshu
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online

Tenshu

• Qli-max
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 27-01-2015

Qli-max

• SpaceK33z
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 23-02 18:30

SpaceK33z

• janvanduschoten
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 09:58

janvanduschoten

[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's
http://i40.tinypic.com/152hwdh.jpg

Inhoudsopgave

Disclaimer

Het rooten en flashen van custom ROM's is volledig op eigen risico. We zijn niet verantwoordelijk voor enige schade die kan worden aangebracht tijdens het rooten van het toestel. De kans bestaat dat je toestel na het rooten geen garantie meer heeft. Ons advies voordat je het toestel gaat rooten is: lees de handleidingen zorgvuldig door, denk goed na en bereid je goed voor!

Introductie

Direct na de aankondiging dat Root toegang (grotendeels) mogelijk is op de HTC Desire, was dit het enige onderwerp waarover gepraat werd in het HTC Desire topic. Daarom is voor het rooten en het flashen van custom ROM's dit aparte topic geopend. Stel dus in dit topic je vragen, geef je mening en deel vooral je ervaringen aan en met andere HTC Desire gebruikers over het rooten, het flashen en over de verschillende ROM's. Lees aub wel eerst de OP door, voordat je een vraag stelt.

Waarom zou ik rooten?

• Om andere versies van het besturingssysteem (custom ROMs genoemd) te kunnen installeren, die vaak hele leuke extra's hebben
  • Volledige controle over je telefoon
  • De mogelijkeid om bestanden te wijzigen in de systeem folder. Zo kun je thema's installeren, het opstartplaatje/animatie veranderen en systeemapplicaties verwijderen
  • Een backup van je hele telefoon maken (Nandroid)
  • De mogelijkheid om apps op je SD-kaart te kunnen installeren. Onder andere vanwege de veelgehoorde klacht "mijn interne geheugen is vol"

Hoe krijg ik Root?

De onderstaande wijze is geschikt voor de Desire met AMOLED en SLCD.
  1. Installeer HTC Sync incl. de drivers. De-installeer daarna HTC Sync, maar niet de drivers. De laatste versie van HTC Sync vind je hier.
  2. Ga naar de website van Unrevoked en download het programma. Als je een Mac in de buurt hebt staan, download het dan daar mee. Windows gebruikers moeten namelijk wat extra stappen verrichten.
  3. *optioneel, wel aangeraden* Zorg dat je Desire nog NIET aan de kabel zit. Ik leg je nu uit hoe je Amon_Ra kan installeren. Dit is niet verplicht, maar het maakt je straks veel makkelijker om applicaties op je SD-kaart te installeren. Controleer voor het flashen ALTIJD de MD5sum om er zeker van te zijn dat het bestand niet corrupt is. Download de laatste Amon_Ra recovery hier.,MD5Sum: 4d6d17dcddc632579dcf88af6fbde0e1 De versie met CyanogenMOD afbeelding en kleur vind je hier, MD5Sum: 835b2f180869b00116d1e5b9a430ed4d (alleen achtergrond en kleur zijn anders), de originele thread van Amon_Ra op XDA vindt je hier.
  4. Als je Windows hebt, klik op Edit -> Custom Recovery, als je een Mac hebt in de menubalk op File -> Custom Recovery. http://www.keeskluskens.nl/dump/images/unrevoked_custom_recovery.png Selecteer hier het .img bestand dat je net hebt gedownload. Er hoort nu onderaan te staan 'Recovery image: custom'. Als dit zo is, sluit dan nu je Desire aan op de kabel, klik op OK en laat Unrevoked z'n werk doen. http://www.keeskluskens.nl/dump/images/unrevoked_custom_recovery2.png
  5. Klaar!

Geroot! En nu?

Gefeliciteerd met je Root toegang! Heel leuk allemaal, maar nu begint het feest pas echt. Je kunt nu alles aanpassen zoals jij wilt! Voordat je verder gaat, moet je eerst een custom ROM (= een aangepaste versie van de firmware op je telefoon) installeren; anders raak je je root kwijt. Gelukkig is dit niet zo moeilijk en er is genoeg keus. De beste ROM's vind je in onderstaande lijst.

Custom ROM's
ROM naamBijzonderheidApps2SDNadelen
Stock SenseOriginele versie (Sense zonder mods) met rootJaSaai, maar uit te breiden met mods
OxygenAndroid 2.3JaVideocamera werkt niet
Ginger VillainAndroid 2.3JaGeen, videocamera werkt
RCMixHDSense HDJaGeen, alleen wat problemen met streamen van media
LeeDrOiDSense + veel mods te downloadenJaGeen
AuraxTSenseSense + veel thema'sJaGeen
VillainROMSense + aanpassingenJaGeen
Pays-ROMSense + mooi themaJaGeen
DeFroSTGeen Sense, dus super snel + CyanogenMod aanpassingenJaGeen Sense apps/widgets
MIUIZeer aparte ROM, met extreem veel aanpassingen en verbeteringen (video)JaSoms iets te iPhone-achtig

Custom ROM installeren
Download een van de bovenstaande ROMs en zet het ZIP-bestand op de SD-kaart. Pak het ZIP-bestand NIET uit!

Maak nu een back-up van alles wat je wilt bewaren, nadat je de custom ROM hebt geïnstalleerd is namelijk alles weg. Er zijn genoeg back-up applicaties te vinden in de Android Market. Met Titanium Backup kun je je applicaties back-uppen. Alle data (instellingen van apps bijvoorbeeld) krijg je gewoon weer terug als je restored - ook je spelgegevens van Angry Birds. Nu gaan we een partitie aanmaken zodat je applicaties op je SD-kaart kan installeren.

Let op: Je hele SD-kaart wordt geleegd! Zet dus de back-ups die je hebt gemaakt en nu op je SD-kaart staan over naar je computer!!
Partitie aanmaken
Nu gaan we een ext3 partitie aanmaken op je SD-kaart. Als je in het begin van deze handleiding Amon_Ra hebt geïnstalleerd, volg dan deze stappen:
  1. Zet je telefoon uit en start 'm weer opnieuw op met de volume-omlaag knop en power knop ingedrukt.
  2. Je krijgt nu een wit scherm te zien met wat kleurige informatie. Klik weer op de volume-omlaag knop (soms moet je even wachten totdat 'ie reageert) zodat RECOVERY geselecteerd staat. Klik dan weer op de power knop.
  3. Nu zie je een zwart scherm met groene tekst. Ga nu met de trackball (touchscreen werkt niet) naar 'Partition sdcard' en klik erop. Klik nu weer op 'Partition SD' en klik nog een keer op de trackball om het te bevestigen.
  4. De grootte mag je zelf bepalen. Als je een Sense HD ROM gaat draaien, kies dan voor 1gb. Ikzelf heb 700mb. Kies hierna nog voor 'SD:ext2 to ext3' en dan ben je klaar.
Als je Amon_Ra niet hebt (als er niet 'Partition sdcard' staat in de bovenstaande stappen heb je Amon_Ra niet), zijn er nog andere manieren om een partitie aan te maken.

Voor Windows zijn er meerdere partitiebeheer programma's, eentje die schijnt te werken (niet zelf geprobeerd) is 'EASEUS Partition Master'. Zorg dat hij je SD-kaart herkent en verklein de FAT32-partitie. Maak dan op de lege plek een nieuwe partitie met ext3 van ongeveer 700mb groot of eventueel zelfs 1gb als je een Sense HD ROM wilt gaan gebruiken.
De ROM installeren
Nadat je een back-up hebt gemaakt en er helemaal klaar voor bent, gaan we de ROM - die als het goed is nu op je SD-kaart staat - installeren. Het stappenplan:
  1. Volg de eerste 3 stappen van het vorige stappenplan.
  2. Nu je in de recovery bent, klik op 'Flash'. Dit kan soms iets anders heten, maar het komt allemaal op hetzelfde neer, als er maar het woordje flash in voorkomt.
  3. Klik op 'Flash zip from sdcard' (soms ook 'Choose zip file' genoemd). Kies nu het ZIP-bestand wat je op je SD-kaart hebt gezet. En klik nog een tweede keer op de trackball om het te bevestigen.
  4. Als 'ie klaar is, herstart dan je telefoon. Je telefoon gaat er nu waarschijnlijk meer dan 5-10 minuten over doen om op te starten. Laat 'm z'n gang gaan en raak niet in paniek!
  5. Klaar!

S-off

http://lh3.ggpht.com/_jgGywM4bpS4/TSHCiZcY8jI/AAAAAAAABIU/M18ysGE-zrQ/alpharev-logo18.jpg

Tweaker ieftm _/-\o_ heeft het voor elkaar gekregen om de ingebouwde beveiliging van HTC te omzeilen door een gepatchte H-boot versie uit te brengen. Door de onderstaande link te volgen ga je naar de site van AlphaRev waar je een bestand kunt downloaden (.iso bestand) en op cd kunt branden (het kan ook vanaf een USB stick). Met deze Linux Live CD start je de PC opnieuw en volg dan de instructies op het scherm.

Heb ik het nodig?

Als je het niet mist niet :) Je kunt als je toestel S-off is bijvoorbeeld je splash screen wijzigen (je hebt nu een wit splash screen (opstartscherm) met "HTC" erop) en (systeem) apps verwijderen op je toestel met Root Explorer. Ook kun je custom H-boots flashen (de Oxygen rom heeft ook een aparte H-boot beschikbaar) waarmee je NAND geheugen anders wordt ingedeeld zodat je bijvoorbeeld meer ruimte krijgt voor apps dan standaard.

Kan het kwaad?
Ja, dit is niet zonder risico. Je bent bezig met een belangrijk gedeelte van je telefoon, gaat het mis, dan is je toestel bricked. Belangrijk is dat je controleert of de MD5SUM klopt met het door jou gedownloade bestand. Doe niets wat niet op het scherm wordt aangegeven, trek niet tussentijds je kabel uit je toestel, etc, gebruik je gezonde verstand. Lees eerst het hele verhaal en de disclaimer op de site van AlphaRev, ga dan pas aan de slag.

Naar de site van AlphaRev voor S-off.

Mijn toestel is bricked, wat nu?

Het wil nog wel eens gebeuren dat toestellen gebricked raken tijdens het rooten/installeren van A2SD, dit merk je op door usb malfunctions en/of omdat de SD kaart niet meer gelezen kan worden. Je kunt dit checken door in "FASTBOOT USB" in een command prompt/terminal 'fastboot oem boot' te typen en de codes te lezen die in de prompt/terminal verschijnen. In de code staat ergens ofwel board_bravo.disable_uart3=0 en board_bravo.disable_sdcard=0 of board_bravo.disable_uart3=1 en board_bravo.disable_sdcard=1. In het eerste geval geen bricks, in het tweede geval wel. (Huh? Snap ik niet! Zie hieronder in de stappen). Gelukkig is er een manier gevonden om te "unbricken". Voer de volgende stappen uit om je eerst je SD en daarna je USB problemen op te lossen:
  1. Download de volgende bestanden:
    • mtd0.img hier of hier
    • flash_image hier of hier
    • De HxD Hex Editor (als je deze nog niet hebt) hier
    • ADB (onderdeel van SDK, als je deze nog niet hebt) hier
  2. Open een command prompt/terminal (in bijv. win7: "cmd"), open hierin de tools directory waar je SDK (met ADB) hebt uitgepakt (bijv. door in te voeren: "cd c:\SDK\tools") en koppel je uitgeschakelde toestel aan de computer.
  3. Start het toestel op terwijl je de hardwarematige "terug" knop ingedrukt houdt. Je ziet nu rood gearceerd "FASTBOOT USB" in het scherm.
  4. Voor de SD: Typ in het command prompt/terminal voor Win: 'fastboot oem enableqxdm 0' gevolgd door 'fastboot oem boot' of voor MAC/Linux: './fastboot oem enableqxdm 0' gevolgd door './fastboot oem boot'. Je toestel zal nu rebooten en je krijgt een hele lijst met codes in je prompt/terminal die nodig zijn voor de USB oplossing.
  5. Voor de USB: Check eerst de CID van je toestel, dit doe je als volgt:
    • In de vorige stap heb je een hele lijst met codes in je prompt/terminal verkregen. Zoek naar een gelijkwaardige regel: #INFOCID is HTC_E11. In dit voorbeeld is HTC_E11 dus je CID.
    • Alleen als je CID niet gelijk is aan HTC_E11 (bijvoorbeeld #INFOCID is VODAPE17) moet je de gedownloade mtd0.img in de HxD Hex Editor aanpassen. Open hiervoor de image in de editor, zoek in de image "HTC_E11" en vervang dit door je eigen CID. Sla de image weer op en sluit de editor af.
  6. Je toestel is in de vorige stap opgestart dus je kunt nu gelijk verder. Kopieer zowel de flash_image als de (eventueel aangepaste) mtd0.img naar de root van de microSDHC FAT32 partitie.
  7. Ga naar de market en download Terminal Emulator of scan deze QR code, installeer en open vervolgens de emulator. Je moet nu achtereenvolgens de volgende commando’s in de emulator uitvoeren:
    • su
    • cat /sdcard/flash_image > /data/flash_image
    • cat /sdcard/mtd0.img > /data/mtd0.img
      Als je geen superuser acces krijgt (us commando), of een andere foutmeling krijgt voer dan eerst de volgende commando’s en vervolgens weer de bovenstaande (herhalen tot het werkt:P ):
    • chmod u+x /data/flash_image
    • chmod 755 /data/flash_image
  8. Klaar! Rebooten maar :)

Credits

http://i41.tinypic.com/262pon9.png

FAQ

Ik zit vast in hboot recovery mode, en geen enkele knop reageert! Wat nu?
Batterij eruit halen :)

Ik krijg een "Insufficient permissions error" in Linux!
./adb-linux kill-server
sudo ./adb-linux start-server
sudo ./recovery-linux.sh

Windows en Linux voor een rootje? Moet dat nou?
Nee dat hoeft niet meer :P

Kan ik de rom van een Nexus one op mijn Desire laden?
Nee, de N1 en Desire hebben een verschillende kernel. Vooralsnog is dit dus niet mogelijk

Verlies ik mijn geliefde Sense interface?
Nee, je zult Sense niet verliezen na het rooten.

Heeft rooten invloed op mijn garantie, en kan ik de root ongedaan maken?
In beginsel zou het veranderen van software van een door jou aangeschaft product géén invloed mogen hebben op de garantie van in elk geval de hardwarematige aspecten van het toestel. In beginsel, omdat hierop natuurlijk ontelbaar veel nuances zijn aan te brengen, en een harde wettelijke basis en relevante jurisprudentie ontbreken op dit gebied, dus absolute zekerheid kan je helaas niet gegeven worden. Wat wél beschikbaar is, is een manier om het toestel naar stock (dus niet naar branded) te unrooten, en dit kun je wederom op Modaco lezen.Mocht je overigens écht in een clinch liggen met HTC over de garantie omdat je geroot hebt, PM mij (Obiter Dictum) hier maar even over; het lijkt me een erg interessante zaak om je wat juridische hulp mee te geven.

Ik (SpaceK33z) had laatst een defect aan mijn HTC Desire. Het beeldscherm bleef zwart. Eerst hoopte ik dat dit een gevolg was van het rooten, maar het bleek iets in de hardware te zijn. Omdat het beeldscherm zwart bleef, heb ik 'm blind ge-unroot en laten repareren door HTC. Ik kreeg 5 dagen later netjes mijn HTC terug met de nieuwste software zonder dat ik iets bij moest betalen. Unrooten heeft dus effect en er blijven waarschijnlijk geen sporen achter!

Verwante topics

Iets op of aan te merken tav de OP?
Voort tips om op te nemen in de OP, stuur Obiter Dictum, Tenshu, Qli-max,
Janvanduschoten
of SpaceK33z even een DM.

Topic changelog:
  • 28-04-2010: Topic geopend
  • 08-05-2010: FAQ aangepast
  • 09-05-2010: Custom rom's toegevoegd
  • 10-05-2010: Dode links naar benodigde bestanden aangepast naar 4shared
  • 28-05-2010: Nieuwe ROM's toegevoegd
  • 30-05-2010: Voorwoord, Introductie, Waarom, Hoe te Rooten aangepast naar nieuwste methode en dode links weggehaald
  • 30-05-2010: Back 2 recovery scherm, A2SD, radio etc. toegevoegd
  • 31-05-2010: Root methode aangepast en brick oplossing toegevoegd
  • 31-05-2010: Froyo uitgebreid en paar andere zaken
  • 30-12-2010: Nieuwe handleidingen
  • En alle andere kleine wijzigingen die niet zijn opgenomen in de changelog.

[Voor 255% gewijzigd door SpaceK33z op 17-01-2011 21:21]

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• Tenshu
  • Niet online
quote:
DennusB schreef op donderdag 29 april 2010 @ 11:31:
Ik wacht even lekker tot er een ROM is zonder Sense :) Veel sneller denk ik :P
Het is Paul wel gelukt om cm 5.0.6 erop te krijgen.
http://i40.tinypic.com/2ep6j5c.jpg

• 210667
  • Registratie: april 2020
  • Niet online
quote:
Luqq schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 14:08:
Mike, Natuurlijk wil ik dat doen :)

Ten eerste zou ik deze versie van apps2sd installeren:
http://paulw.hardmilk.com...e-dalvik-fresh-signed.zip

Deze symlinkt ook je dalvik-cache, en hou je nog meer ruimte vrij op je telefoongeheugen. Verder ben je goed onderweg. Zet deze zip op de root van je goldcard, en zet je telefoon in recoverymodus. Je verbindt dan je telefoon met linux, en downloadt deze files:
Zelf heb ik de eerste versie apps2sd die Paul geleverd heb er op staan. Denk je dat deze eroverheen kan zonder de sd-kaart opnieuw te formatten?

Even offtopic. Voor het snel naar de fastboot te gaan of je toestel te herstarten of naar de recovery consol te gaan, kan je deze widget gebruiken. reboot-control

http://www.android-software.fr/wp-content/uploads/2010/02/Reboot_Control_Widget_2.png

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 210667
  • Niet online
Mijn nieuwe bootscreen.. ;) Zie XDA how to install

http://www.abload.de/img/nexus-bios-boot-previe1rwt.gif
quote:
Odiebla schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 20:08:
Ik zou voorlopig even heel voorzichtig zijn, want er zijn een aantal mensen met issues na het toepassen van de a2sd patch. Sommigen kunnen de SIM niet meer lezen, de meeste hebben geen werkende USB en SD meer. Het SD probleem is te verhelpen, maar de USB issue is voorlopig een bitch...

*kijkt treurig naar zn Desire*
Misschien is er een mogelijke oplossing. Kan je wel nog in de fastboot-modus komen? Staat usb-debugging aan zover je weet? Indien beide van kracht is, start dan in de fastboot-modus. Hang je toestel dan aan je pc en kijk of hij connect. [controleer in je apparaatbeheer]

Flash dan met de RUU.

Fix for a2sd bricked Desire

1. Downgrade without sd card using RUU_Bravo_HTC_Europe_1.15.405.3_Radio_32.30.00.28U _4.05.00.11_release_121865 (or similar)

2. Power down

3. Pop your card back in

4. Boot

Gejat van Modaco

De rom kan je hier vinden

[Voor 75% gewijzigd door 210667 op 01-05-2010 06:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 210667
  • Niet online
Na bijna alle ophef en ruring omtrent de Goldcard gelezen te hebben wil ik eigenlijk even wat kortsluiten.

Als ik het goed heb begrepen is de Goldcard-methode alleen van toepassing als je een niet- retail/unbranded toestel hebt?! Die methode kan nog steeds toegepast worden dat kost je dan wel €30,= voor die licensie.
Lees net dat het weer kan.. ;)

Indien je een retail/unbranded toestel hebt dan kan je de stap van het maken van een Goldcard dus gewoon over slaan. Dit wordt o.a. ook bevestigd door Modaco, en ik dacht drvDijk in een eerdere post in dit topic die de test.RUU zonder een Goldcard heeft uitgevoerd?!

Een beknopte werkwijze voor nonbranded/retail toestellen zou dus kunnen zijn;

Neem een sd-card en formatteer die op je windows-bak als fat32
Doe die in je toestel. Start in de fast-bootmodus.
Hang nu je toestel aan een usb-poort van je pc[ geen hubs o.i.d. gebruiken]
Wacht tot de drivers geïnstalleerd zijn [controleer in apparaatbeheer]
Start de testRUU op op je pc en wacht tot deze klaar is en het toestel opnieuw opgestart is.
Doe nog geen instellingen en zet je toestel uit. Haal de usb-kabel eruit.
Pak de pushfiles_windows.zip uit in de root van je c-schijf.
Start je toestel op in de Hboot-modus. Kies met je volumeknop down voor recovery
Wacht tot je het scherm met de rode driehoek ziet.
Hang je toestel aan de pc. Wacht tot de drivers weer geïnstalleerd zijn.
Voer de recovery-windowsbat uit als admin.
Als het goed is zit je dan in het groene recovery-scherm.

Ziet er ongeveer als onderstaand uit:
http://www.androidworld.nl/wp-content/uploads/AW-Recovery.png

In het groene recovery scherm zie je aantal opties.
Selecteer wipe data/factory en bevestig door de optische trackball in te drukken.
Als dat klaar is, kom je weer in het hoofdscherm.
Kies hier voor partition/format sd-card
Kies eventueel voor swap 32MB, voor Ext 512MB en de rest wordt dan je fat32 gedeelte.
Update je ext2 partitie naar ext3.

Nu ga je terug naar het hoofdscherm [allemaal nog steeds in de recovery-modus] en kies daar voor USB-toggle. Bevestig je keuze als daar om gevraagd wordt met de trackball. Je sd-card wordt nu gezien in je verkenner.
Kopieëer nu de rootupdate.zip en de aps2sd-fresh.zip naar je sd-card.
Als dat klaar is, ga je terug naar het hoofdscherm.

In het hoofdscherm zie je optie update/apply zip.
Pas eerst de rootupdate zip toe, en als die klaar is blijf dan in het hoofdscherm en pas de aps2sd.zip toe.
Als dit klaar is kom je weer in het hoofdscherm en kan je rebooten.

Wanneer alles goed is gegaan kan je de installatie van je toestel afmaken en heb je root en werkende aps2sd met symlink.

Zouden de experts.. 8) , bovenstaande kunnen bevestigen

[Voor 3% gewijzigd door 210667 op 03-05-2010 02:00. Reden: Plaatje vervangen]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 210667
  • Niet online
quote:
DRvDijk schreef op maandag 03 mei 2010 @ 15:42:
[...]

Ik denk dat a2sd bij velen prima werkt, maar ben er tegelijkertijd van overtuigd dat het nog niet volledig af is zoals het zou moeten.

[knip]
Nu raak je mij toch wel kwijt. Ik heb wat basale kennis van linux en wat er allemaal uitgevoerd wordt of welke commando's er ingeklopt worden, wordt echt te veel voor mij..... :) Belangrijkste is dat wat er moet gebeuren, ook gebeurd.

sudo
http://www.liberidu.com/blog/images/armored_pinguin.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 11-03 13:20
Misschien dat iemand mij hier kan helpen, ik heb een gek probleem met mijn "Market" ik kan gewoon mijn gekochte software die bij downloads staan installeren geen probleem. Alleen als ik naar toepassing ga dan komt er alleen maar "Gratis" en "Net Nieuw" tussen te staan en niet betaalde applicaties.

http://www.maemoworld.nl/desire.jpg

Ik heb dit met apps2sd en ook zonder apss2sd dus begrijp het niet zo goed. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen dat ook de betaalde applicaties er weer tussen komen te staan. Ik heb nieuwe roms geinstalleerd factory wipe gedaan niks helpt.

Edit: Heb nu de nieuwste Modaco rom erop staan, maar had dit ook bij de rooted HTC rom.

[Voor 6% gewijzigd door lexi1986 op 05-05-2010 18:06]

Maemoworld.nl - De nederlandse Maemo nieuws site

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 210667
  • Niet online
quote:
xtreme_lunatic schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 14:49:
Vreemd er gaat iets niet goed.
Ben dus bezig met het stappen plan van Paul. Bij step2-windows gaat het mis. Op het moment dat ik namelijk op recovery via bootloader klik, krijgt valt de usb verbinding weg (1 x heeft de pc gevraagd om opnieuw drivers te installeren, maar die vond 'ie nu opeens niet meer). Daarna kan ik ook met de Desire niets meer. Uiteindelijk batterij eruit gehaald. Weer opnieuw geprobeerd, met zelfde resultaat.

Enig idee wat ik verkeerd doe? Ik heb geen idee of de recovery nu uitgevoerd is. Het gaat iig niet meer zoals het stappenplan... :?
Die steps via de Paul-methode lopen ook niet echt goed bij menigéén...zucht.
makkelijker is de onderstaande methode:

Start je telefoon in de fastboot-modus
Voer de testRUU uit vanuit de fastboot.
Laat je telefoon opstarten tot aan de instellingen en zet de telefoon weer uit.

Plaats je geformatteerde sd-kaart in je telefoon

Start je telefoon op in de Hboot modus.
Hang je telefoon aan de pc
Navigeer op je telefoon naar de recovery en bevestig

Dan moet je de pushfiles-windows.zip uitpakken op je pc
In de dir staat dan de recovery-windows.bat.
Voer die uit als admin.
Dan worden er files naar je telefoon gepushed en zie je het recoveryscherm

Ga in bovenstaande recovery naar wipe en doe een factory-reset.
Terug in het hoofdscherm kies je voor partition sd-card.
kies voor swap=0, Ext 512 of wat jij wilt 512 is genoeg en de rest wordt een fat32 partitie.
Update nu je ext partitie van ext2 naar ext3

Ga terug naar het hoofdscherm en kies voor USB-toggle. Je sd-kaart is nu benaderbaar via de verkenner. Kopieëer de rootupdate.zip via de verkenner naar je sd-kaart.
Ga terug naar het hoofdscherm van de recovery en kies daar voor flash zip from sd-card, en bevestig.

Als dat gebeurd is, zal je in het hoofdscherm terugkomen en kan je je toestel rebooten vanuit het recovery-scherm.

Dan heb je root , maar geen apps2sd. Dat kan je later nog doen, en dat gaat eigenlijk op de zelfde manier via het recovery-scherm.

Noot, alle bestanden die je nodig hebt moet je wel los hebben. Kan ze eventueel wel op mijn 4shared account zetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 210667
  • Niet online
quote:
xtreme_lunatic schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 16:11:
[...]

Zal ik eerst voor de zekerheid doen, als denk ik dat de phone nog op stock draait. Apps2sd durf ik eerlijk gezegd nog niet te installeren, omdat ik wat problemen daarover heb gelezen. Heb jij problemen met apps2sd?
Neen geen problemen met apps2sd, werkt juist prima zoals ik al eerder aangaf.

http://i39.tinypic.com/mljpu1.pnghttp://i44.tinypic.com/34o59wm.png

[Voor 12% gewijzigd door 210667 op 08-05-2010 17:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten
Ben nu aan het rooten, blijft toch spannend....

Edit: blijf hangen in het recovery scherm, kan niet kiezen voor "wipe" , alleen reboot.. Ik heb nu gereboot, telefoon start weer op en unlockt de sim, ik zet de telefoon weer uit. Ik ga nog een keer naar de Hboot en kies voor [Recovery] en stop bij het uitroepteken logo de usb in de telefoon en pc. Helaas gebeurt er niets..

Edit 2: gaat toch goedkomen denk ik, ben bezig met flashen van rootupdate.zip :)

Edit 3: Alles is gelukt! Het duurde even voordat ik in de gaten had dat ik niet na het rooten in een custom recoveryscherm terecht kwam. Je moet dus steeds de pushfiles aan het werk zetten om in het recoveryscherm te komen. Ik was van mijn Hero gewend dat je automatisch in dat scherm terecht kwam. Als ik het juist heb, kun je alleen maar ROMs flashen als je er een PC bij hebt, en niet alleen met de telefoon zelf. APPS2SD werkt ook goed, is ook eenvoudig uit te lezen met de app Quick System Info.

http://i425.photobucket.com/albums/pp335/wortel_wortel/snap20100510_084617.png

Met grote dank aan Heppieboeddah, zonder jouw beschrijvingen had ik het nog niet geprobeerd _/-\o_

[Voor 148% gewijzigd door janvanduschoten op 10-05-2010 08:57]

You've mistaken me for someone who really cares.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 210667
  • Niet online
quote:
janvanduschoten schreef op maandag 10 mei 2010 @ 10:45:
[...]

Je kunt controleren met de app Quick System Info of je apps2sd werkt.
Jouw memory is trouwens behoorlijk aan de lage kant?! Heb je al een keer cachecleaner gedraaid? Of heb je alle applicaties tegelijk draaien.. ;)

http://i41.tinypic.com/zu35g1.png

[Voor 5% gewijzigd door 210667 op 10-05-2010 11:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 10:41
quote:
http://i41.tinypic.com/zu35g1.png
Welk progje is dit eigenlijk???? Zit volgens mij in de kitchen rom van Modaco, maar wat is de officiele naam er van?? (ok kan ook in het apps topic voor android, maar goed hij kwam hier net aan de orde :P)

[Voor 62% gewijzigd door 13art op 10-05-2010 11:35]

Te koop: een AKG Y50BT Koptelefoon

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten
quote:
Heppieboeddah schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:02:
[...]

Jouw memory is trouwens behoorlijk aan de lage kant?! Heb je al een keer cachecleaner gedraaid? Of heb je alle applicaties tegelijk draaien.. ;)

[afbeelding]
Screenshot was net genomen na het installeren en instellen van alle apps, dus er stond wel het een en ander open ;)

Chachecleaner toch maar geïnstalleerd, is een handige app. Nogmaals dank voor het stappenplan. Waarschijnlijk handig om ook op pagina 1 van deze thread te zetten.
quote:
l3art schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:32:
[...]

[afbeelding]
Welk progje is dit eigenlijk????
Quick System Info

http://chart.apis.google.com/chart?cht=qr&chs=135x135&chl=market://search?q=pname:org.uguess.android.sysinfo

[Voor 24% gewijzigd door janvanduschoten op 10-05-2010 11:42]

• janvanduschoten
Heeft er al iemand de ronde batterij indicator geflashed? Ik wil het vanavond gaan proberen, maar ben benieuwd of het al iemand is gelukt (en met welke ROM)

http://i425.photobucket.com/albums/pp335/wortel_wortel/attachment.png

Hij staat op XDA De kans is aanwezig dat er geen percentage in de cirkel staat, alleen maar de cirkel.

Edit: heb even de link naar de afbeelding gewijzigd, niet xda members konden hem niet zien, nu wel.

[Voor 31% gewijzigd door janvanduschoten op 12-05-2010 18:23]

• pina
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 04-04 13:38
quote:
l3art schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 21:43:
Pina, als je nou eerst eens even dit topic doorneemt, want dit is al meerdere keren langs gekomen. Er is een script dat je kan gebruiken en daarmee kan je zien of A2SD goed werkt. En ja je moet programma's eerst verwijderen en dan weer installeren, verhuisd niet automatisch.
ok mijn excuses, ik heb het via Gscript gevonden. Het ZOU werken volgens Gscript, maar toch is er interne geheugen verminderd met 10MB na installatie van navigon :(

http://dl.getdropbox.com/u/2209818/snap20100512_221132.png

• janvanduschoten
quote:
janvanduschoten schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 16:47:
Heeft er al iemand de ronde batterij indicator geflashed? Ik wil het vanavond gaan proberen, maar ben benieuwd of het al iemand is gelukt (en met welke ROM)

[afbeelding]

Hij staat op XDA De kans is aanwezig dat er geen percentage in de cirkel staat, alleen maar de cirkel.

Edit: heb even de link naar de afbeelding gewijzigd, niet xda members konden hem niet zien, nu wel.
Het is gelukt, gewoon flashen over de standaard rooted rom.

http://lh4.ggpht.com/_jgGywM4bpS4/S-sM4W83fII/AAAAAAAAAR0/BshGO4kC5cg/s576/snap20100512_221631.png

• 210667
  • Niet online
quote:
pina schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 00:48:
Ik heb nogmaals een volledige wipe gedaan, nogmaals mijn sd-kaartje gepartitioneerd en de stock rom er opnieuw op geflashed. Daarna heb ik A2SD+ geïnstalleerd, daarna pas al mijn apps en nu merk ik het veel duidelijker dat het degelijk werkt. Als ik nu via Gscript het naziet, zie ik geen foutmeldingen meer itt daarnet, enkele posts hierboven.
Als je nu echt even wil zien of en hoeveel je ext3-partitie terugloopt als je apps installeerd, zodat je zeker weet dat het met apps2sd goed zit. Dan installeer je even Quick-system-info en kijk je naar A2SD-storage.

http://nl.androlib.com/appscreenmax/pjtA.u.cs.png

• 210667
  • Niet online
quote:
Zijn gewoon de Vista64bits drivers.... >:)

Check de versies maar die in de HTC-driver staan als je dat zipje uitpakt.... ;)

http://i43.tinypic.com/r2nq1g.png

[Voor 21% gewijzigd door 210667 op 15-05-2010 14:09]

• 210667
  • Niet online
quote:
Qli-max schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 17:10:
[...]
[...]
Zo dat was stap 1, eerst eten, daarna A2SD. Kan dit nu wel of niet windows only? En kun je op je tel je sd formatteren naar ext3? Zie door de bomen het bos even niet meer? 8)7
In ieder geval heb je root.. ;)

Nu moet inderdaad je sd-kaart gepartioneerd worden.

Dat kan je doen vanaf je telefoon.

Met de r4 methode kan ik je weinig vertellen. Wat je kan doen, is de pushfiles windows downloaden uit een eerdere post en de apps2sd-fresh.zip. Die heb je beide nodig.

Pak die pushfiles-windows uit ergens in de root van je pc op de C-schijf.
Start je telefoon op in de Hboot-modus en navigeer met de Vol-down naar 'recovery'. Dan zie je als het goed is dat scherm met die driehoek weer. Hang nu je telefoon aan de pc en wacht even tot de drivers zijn geinstalleerd. Navigeer nu naar de dir met die windows-pushfiles en voer windows-recovery.bat uit als admin. dan kom je in het groene recovery-scherm em kan je aan de gang met partioneren en apps2sd erop zetten. Laat de dos-box openstaan tot je helemaal klaar bent.

copy/paste uit eerdere post:

Wipen
Sd-kaart formateren
Ext2 upgraden naar ext3
USB-toggle
apps2sd-fresh zip naar je sd-kaart kopieëren
USB-toggle verlaten
flashen

Alles op eigen risico uiteraard

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 210667
  • Niet online
quote:
Qli-max schreef op zondag 16 mei 2010 @ 12:38:
Mooi, dan ga ik het even flashen. Heb jij toevallig ervaring met Adfree op je desire en met ADW Launcher (werkt dat ook zonder cyanogen ROM?). Verder nog mooie dingen geflasht?

offtopic:
Edit: Oja nog vraagje, in software forum postte je deze plaatsjes. Iemand vroeg hoe je aan die widgets kwam, enige antwoord dat ik kon vinden was mini info, maar dat is ook een leuke maar zeker niet zo ge*l als op je plaatje, dus mijn vraag, welke widgets zijn dit?
Hoort een beetje thuis in het software topic. Die screens waren van het net gejat, weet niet welke app dat is.

Wil je een ander bootscreen i.p.v. het Htc-brilliant o.i.d. dan kan je het nexus-bootscreen flashen. Kan je goed mee scoren.. ;)

Heppieboeddah in "[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's"

http://www.abload.de/img/nexus-bios-boot-previe1rwt.gif

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Obviously
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 30-03 08:35
Heb net geprobeerd men Desire te rooten.
En zoals bij velen lukt bij mij ook step1 niet.
Dit is het resultaat dat ik kreeg in men cmd promt:
http://img696.imageshack.us/img696/122/cmdx.jpg

Men Desire zelf bleef steken op het zwart HTC scherm steken. Toen ik de usb kabel uittrok, krijg ik een menu te zien met enkel de optie RUU. Wat ik ook deed, niets had effect (volume knoppen, back, power butten indrukken, ...).

Dan heb ik uiteindelijk maar de batterij er uit gehaald en gewoon geboot.

Ik gebruik een 64 bit windows7.

Iemand enig idee wat ik fout doe/anders moet doen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Obviously
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 30-03 08:35
Oké, ff een update

Ik heb dus het volgende gedaan:

HTC sync verwijdert
HTC sync v2.0.33 gedownload + geinstalleerd
reboot van laptop
usb settings van desire ingesteld als: nooit vragen en standaard disk drive

met desire naar recovery gegaan, gewacht op het driehoekje, usb ingestoken en wonder boven wonder vond men pc het usb apparaat wel.

Dus ik: step2-windows.bat

resultaat:

http://img404.imageshack.us/img404/4773/cmd2.jpg

iemand hier raad voor?

+ ik krijg geen recovery image menu, men desire blijft gewoon steken op het scherm met het driehoekje.

[Voor 10% gewijzigd door Obviously op 17-05-2010 15:43]

• SpoinkyNL
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 28-03 13:45
Ik krijg hem niet geroot, step2-windows.bat is gewoon een grote ramp. Eerst kon hij mijn device niet detecten, oplossing was uiteindelijk Desire in recovery mode, HTC Sync verwijderen, rebooten, HTC Sync installeren, rebooten en de kabel er in, vervolgens step2-windows.bat starten om dit te krijgen:

http://i45.tinypic.com/sl17rc.png

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Touch_HARM
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 28-08-2019
http://i49.tinypic.com/jt3s0m.jpghttp://i47.tinypic.com/160rhjl.jpg

Ben er vrijwel zeker van dat mijn toestel geroot is en ik denk dat a2as ook werkt maar is het dan ook mogelijk om de programma's die dan nu op de sd kaart staan, in een map te zien met bv. ASTRO???
Even erbij vertellen dat dit, na een HTC Touch , Touch HD en Touch pro2, mijn eerste ervaringen zijn met een Android toestel... Wil nooit meer anders!

Oh ja, nu ik toch aan het vragen ben, met Handcent kan ik wel een rode enveloppe op de taakbalk krijgen maar de LED blijft groen?!! Is er een simpele oplossing? en nu niet roepen: wacht op 2.2... :P

Fijne Pentecost avond!

HTC DESIRE > IT'S AN AMAZING MACHINE !

• KaleBatzZ
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 03-04 08:13
oke het volgende: Ik ben me desire aan t rooten. Ik ben deze tutorial aan het volgen.
Stap 1 gaat helemaal goed, zodra ik bij stap 2 kom blijft er telefoon met een rode 3hoek en een uitroepteken staan. Ik heb al van alles geprobeerd HTC Sync opnieuw geïnstalleerd, USB eruit USB erin, 15 min wachten... Zodra hij op dit scherm komt vertelt Windows XP dat er nieuwe drivers geïnstalleerd moeten worden voor Android 1.0?!

Of moet ik gewoon stap2 starten met dit scherm, dat kan ik eigenlijk nergens vinden.

Edit ik heb stap 2 gewoon gedaan. Hieronder een plaatje van de foutmelding...

http://wi-design.nl/avatars/rootklein.jpg

[Voor 14% gewijzigd door KaleBatzZ op 27-05-2010 19:27]

Ik lust geen rotte appels...

• 210667
  • Niet online
quote:
mogwai82 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 17:08:
Die tutorial van PietjeP lijkt mij wel oke
http://www.androidworld.n...htc-desire-te-rooten.html

Alleen wordt daar weer niet aangegeven hoe je je SD kaart kan partitioneren (ten behoeve van Apps2SD)
Iemand een linkje?
Als je in de recovery zit kan dat.

@vraag 1, ja dat is sommigen overkomen.

@vraag 2, dat is de oldschool-way. Werkt wel..althans bij mij.. ;)

@vraag 3, tjah....jouw feestje..

[Voor 13% gewijzigd door 210667 op 27-05-2010 17:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten
Kijk eens aan, dat is mooi wakker worden! Ahmgsk_mod heeft FroYo al draaien op zijn Desire, maar nog niet helemaal foutloos, zie Twitpic. Wel een zeer veelbelovende linpack score! Houd even in gedachte, de Desire heeft nu een score van circa 6 / 7 MFLOPS, de Desire met Android 2.2 heeft nu circa 38 MFLOPS.

Edit: Ze zijn ook bezig met een recovery die te starten is vanaf de SD kaart, dus zonder PC, Wellicht een goede optie voor mensen met een bricked USB. Hij schijnt al te werken.

Bron: [ITS WORKING] Boot from SD card

Edit2:
quote:
bluetooth is half way working -> similar to cm port
wifi -> working great
Camera -> worked only 1 time (clicked pic) then again stopped (serious memory leak issues)
Gps -> locks (i mean it works)

i think in some time it will be ready for release

proof attached below
Bron: http://forum.xda-develope...php?p=6621400#post6621400XDA

Edit3: en een mooie benchmark!
http://thegadgets.net/wp-content/uploads/2010/05/HTC-Desire-Froyo-Benchmark.jpg

Bron:Breaking: Android 2.2 Froyo Has Been Successfully Ported To HTC Desire (Updated)

[Voor 63% gewijzigd door janvanduschoten op 28-05-2010 09:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten
http://i425.photobucket.com/albums/pp335/wortel_wortel/DSCN0821-1.jpg

Met een andere kernel verslaat hij zelfs de Nexus One met 2.2! Die man is echt een tovenaar met Android _/-\o_

[Voor 27% gewijzigd door janvanduschoten op 28-05-2010 09:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KaleBatzZ
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 03-04 08:13
quote:
Heppieboeddah schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 07:32:
[...]
Als ik het goed heb begrepen, is je testRUU goed gegaan?! Je bent doorgestart tot aan het instelscherm.
[...]
Dit is dus precies het stuk waar ik vastloop... Wanneer moet ik me tel. uitzetten? Wat bedoel je met instelscherm?
Is dat dit scherm? (sorry kon geen plaatjes van de desire vinden)
http://allaboutphones.nl/news/images/walktrough/artemis/foto/8525SW_update6.jpg

Of moet je hem uitzetten nadat het balkje vol is...
http://allaboutphones.nl/news/images/walktrough/artemis/foto/8525SW_update7.jpg

Sorry voor deze forumvervuiling, maar ik heb geen zin in een gebricked toestel ;)

Ik lust geen rotte appels...

• janvanduschoten
quote:
terrorvogel schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 14:26:
[...]

Werkt deze ROM nou echt soepel? Ik bedoel, ben je er blijer mee dan dat je 2.1 had?
Ben er nog niet helemaal over uit, omdat ik 2.1 met Sense ook prettig vind werken. Qua Linpack score is hij wel sneller.
http://i425.photobucket.com/albums/pp335/wortel_wortel/snap20100512_105302.jpghttp://i425.photobucket.com/albums/pp335/wortel_wortel/snap20100529_152149.jpg

Links: Desire 2.1 met Sense, rechts Desire met Android 2.2 kaal. Beide gemaakt met hetzelfde toestel, ongeveer zelfde aantal apps.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wph
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 13-03 09:58
quote:
l3art schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 18:46:
Ga de Amer_Bravox_V2.zip ook maar eens uitproberen. Ziet er veelbelovend uit.
Alleen jammer dat (volgens de screenshots) je niet een getal ziet in de batterij-icoon.
Die zie je wel ;)

http://i45.tinypic.com/ndspd5.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wph
quote:
l3art schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 21:05:
Hmmm ik snap dat set CPU nog niet helemaal want ik kom niet hoger dan 998... Ff wat rondneuzen op google...
Ja ik snapte dat ook niet, die schuifjes gaan niet verder dan 998 maar rechtsboven staat wel max 1267 en af en toe zie ik mn telefoon naar 1267 schieten. Gelukkig kreeg ik dat nu ook voor elkaar en dan ook nog direct een screenshot er van maken >:)
http://i46.tinypic.com/2po87jo.png

• pina
Ik heb gisteren iemand zijn Desire geroot, maar ik stuitte op een "unable to connect wi-fi"-probleem. Ik heb dat ook ooit gehad en heb het kunnen oplossen door een custom kernel te installeren. Maar na de installatie op dit toestel, wilt het toestel niet meer booten.

Het ligt niet echt aan de rom, want het is dezelfde rom als op mijn toestel, alles is identiek, behalve de kernel:

mijn toestel
http://dl.dropbox.com/u/2209818/kernel2.jpg

zijn toestel
http://dl.dropbox.com/u/2209818/kernel.jpg

Wat mij trouwens ook is opgevallen gisteren: het rooten ging wel, maar na het flashen van een rom, wilde de boel maar niet opstarten, constant bootloops en autoresets. Daarna was de usb gebricked en na het herstellen ervan, werkte het flashen wel altijd. Zeer vreemd. Behalve de wifi nu dus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pina
quote:
janvanduschoten schreef op zondag 13 juni 2010 @ 19:39:
[...]

Ja, de kernel is een onderdeel van je ROM, die je trouwens wel los kunt flashen. Als je dus een andere ROM flashed, wordt de kernel gewoon mee geflashed.
dat is dan wel vreemd dat we na het flashen van MDC3.1, geen MDC custom kernel hebben gekregen, maar 1 van htc zelf:

http://dl.dropbox.com/u/2209818/kernel.jpg

Toen we dan achteraf de custom kernel afzonderlijk flashten, hing de boel wel vast. We wachtten toen wel tien minuten :(

[Voor 11% gewijzigd door pina op 13-06-2010 21:46]

• wph
quote:
prologic schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 20:08:
Het ligt idd aan je ADB driver die gewoon niet goed is.. pas zodra je daar een serienummer ziet kun je verder met stap 2...
Maar die ADB-drivers komen toch gewoon uit HTC Sync? Die hele tekst op http://developer.android.com/sdk/win-usb.html heb ik niet gebruikt. De driver is daar ook duidelijk anders dan degene die ik in windows heb staan. Sterker nog, als ik die drivers (android_winusb.inf) gebruikte, werden ze zelfs niet herkend als passende bij mijn telefoon. In apparaatbeheer heb ik dit staan:

http://i45.tinypic.com/2dt7rix.png

• 13art
Beautifull widgets zit nu gebakken in de Bravox4.1 rom dus die kan je inderdaad niet zomaar verwijderen. Je kan de APK verwijderen uit de system map, maar dat moet je dan eigenlijk direct doen nadat je de rom geflashed hebt en dus voordat je je toestel daarna reboot. Anders is hij al geïnstalleerd en kan je het dus niet verwijderen.

Zelf draai ik gewoon op de stockspeed. Want heb gemerkt dat in de zon en met de navigatie aan de Desire dan al snel boven de 50C komt en dan de safety profiel wordt geactiveerd binnen SetCPU, en dat komt je toestel en de stabiliteit ervan niet ten goede kan ik uit eigen ervaring zeggen. Dus ik draai nu op stock speed en merk qua snelheid nauwelijks verschil terwijl mn toestel nu wel stabieler is. Dat is ten minste mijn ervaring. Verder vind ik Launcher Pro ook erg sjeik!

http://i732.photobucket.com/albums/ww321/Bart1981/snap20100624_120241.png
http://i732.photobucket.com/albums/ww321/Bart1981/snap20100624_093007.png

• janvanduschoten
quote:
Beerkeeper schreef op maandag 28 juni 2010 @ 09:57:
[...]

Ik mis heel de HTC keyboard in de instellingen. Spare Parts zegt dat hij is geinstalleerd (ook swype tobo en full keyboard), maar deze komen er gewoon niet bij :/ Ook nog geprobeerd te reinstallen, geen nut ;(

Zelfde probleem dus dat mijn notification bar niet zwart word als ik deze aanvink en heb gereboot. Ook met bovenstaande rebooten heeft geen zin.
Dus als je op de hardbutton [menu] drukt, en kiest voor settings/instellingen-> Language & keyboard staat daar geen HTC_IME mod die je kunt aanvinken?

edit] Hmmm, ben na het testen van spare parts nu ook mijn toetsenbord kwijt ;( Ik flash mijn rom (Shadowfrost 1.1) nog een keertje, dan hoop ik hem weer terug te zien ;)

Google anders even op "HTC_IME" dan krijg je voldoende links om het toetsenbord als .apk te installeren.

edit2] Hij is weer terug ;)

Shadowfrost heeft trouwens een gemod HTC toetsenbord, net wat mooier dan de originele (vind ik dan )

http://lh6.ggpht.com/_jgGywM4bpS4/TChmQUGgt6I/AAAAAAAAAbs/lDIlyBlKzTY/s512/snap20100628_110351.pnghttp://lh3.ggpht.com/_jgGywM4bpS4/TChmgnSIRSI/AAAAAAAAAb8/NFkkaPS6KxI/s512/snap20100628_110339.png

[Voor 34% gewijzigd door janvanduschoten op 28-06-2010 11:11]

• janvanduschoten
http://lh5.ggpht.com/_jgGywM4bpS4/TGVZ3T-i3uI/AAAAAAAAAnc/e6tpX6mffuw/s400/snap20100813_164044.png?source=mog&hl=nl&gl=nl

Ik heb sinds gisteren de nieuwe ROM van Leedroid erop staan, 1.8b, en deze bevalt erg goed. Ik denk dat het de zuinigste is die ik heb geprobeerd, hij heeft de nieuwste gmail versie, optioneel apps2sd en verschillende batterij indicatoren (ik heb versie c) Al met al zeer tevreden!

• Touch_HARM
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 28-08-2019
http://i38.tinypic.com/mufjsy.png

Wie kent dit? Na het handmatig zoeken naar updates, ik zit zog zonder Froyo, krijg ik telkens de melding van de volgende systeem upgrade 1.21.405.2 (27.07 MB). Na het installeren en opnieuw zoeken naar een update, komt dezelfde systeem upgrade naar voren. De upgrade komt er niet... :?

HTC DESIRE > IT'S AN AMAZING MACHINE !

• 210667
  • Niet online
quote:
Icyzer schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 15:54:
Ik heb nu A2SD draaiend gekregen, maar hoe bepaal je nu of een app op je SD geinstalleerd word of op je interne memory
Welke A2SD heb je het over? Als het over de apps2sd gaat met een ext3-partitie, gebeurd dat automatisch

Installeer Quick-system-info en kijk wat die aangeeft

http://nl.androlib.com/appscreenmax/pjtA.u.cs.png[

[Voor 7% gewijzigd door 210667 op 29-08-2010 16:25]

• 13art
quote:
janvanduschoten schreef op donderdag 02 september 2010 @ 09:19:
[...]

Wat ga je customizen? Ik weet niet wat je van plan bent, maar ben nu al geïnteresseerd :)

Ik zit al een tijdje te klooien met transparante widgets (genie widget, etc.) maar krijg het nog niet lekker voor elkaar. Moet er toch maar eens rustig wat tijd voor nemen denk ik.
Wil hem uiteindelijk er ongeveer zo uit laten zien:
http://img225.imageshack.us/img225/3641/device12345copy.jpg

Houdt in dat ik bijv lettertype moet flashen, nog wat progjes erbij moet zetten zoals die van de agenda, etc.

[Voor 9% gewijzigd door 13art op 02-09-2010 17:57]

• DRvDijk
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 03-04 15:21

• albino71
  • Niet online
Wat ik heb gedaan met mijn OpenDesire 4.0.10 is het volgende....

Als basis heb ik deze gepakt...
Gewoon omdat ik het batterijtje met daarin het percentage de mooiste oplossing vind.
[Bar Mod] OpenDesire blackbar with various percentage batteries
http://dl.dropbox.com/u/7084505/BBSIBB.jpg

Toen zag ik dit theme van UltraLinx...
[THEME] Minimal Matte Grey for CyanogenMod 6.0.0 by UltraLinx [9/8][NEW LOCKSCREEN]
http://4.bp.blogspot.com/_Nf2JQKV2t1I/TIe7L5jHaSI/AAAAAAAAAKc/ff_A-jIv5Kc/s640/snapshot8472.png

Transparante slides in het lockscreen.
Verder gewoon mooi strak simpel...je snapt hem...i like it.

Dus ik heb alle door hem aangepaste icons (veel strakker) in de OpenDesire Blackbar gebakken.

Verder gebruik ik launcher pro met custom icons, SimpText van UltraLinx
[ICONS] SimpText by UltraLinx [v1.3][Added White & Red]

Ziet er dus ongeveer zo uit nu, maar ik wissel nog wel eens van wallpaper...
http://www.droidians.net/snap20100909_224901small.pnghttp://www.droidians.net/snap20100909_230347small.png

Te koop....

• wph
quote:
Tutti-frutti schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 18:13:
[...]

Je bedoelt dat je er achter gaat komen dat het helemaal geen flashable rom is? Of heb ik het dan over iets anders?
Niet zo bijdehand doen :O

http://i51.tinypic.com/mjww0j.png

• SpaceK33z
quote:
JKratos schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 01:00:
[...]

Deze bedoel je hoogstwaarschijnlijk!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=791315

Ik heb hem zelf ook sinds vandaag draaien.

Voor iedereen die de nieuwe Sense wil installeren en nog twijfelt; alles draait hier als een zonnetje bij mij! De nieuwe interface is heel mooi en er zitten een aantal handige toepassingen bij. Zoals dat als je nu de menubalk omlaag slidet, krijg je de openstaande Apps te zien. Eerst moest je hiervoor de Home knop indrukken. Dit werkt een stuk fijner :).

Ik heb het hier in dit topic nog niet voorbij zien komen, maar heeft iemand ook al z'n Desire geroot met Unrevoked? Het enige wat je dan hoeft te doen is de applicatie starten, je telefoon aansluiten in debug modus en even wachten. Daarna is 'ie geroot! Werkte perfect bij mij!!! Veel makkelijker dan al die lange handleidingen...

Hieronder screenshots van het nieuwe (standaard) thema van de HTC Desire HD rom. Opzich wel mooi, maar het komt zo 'hoekerig' over. Wel een hele mooie achtergrond trouwens!
http://i52.tinypic.com/103czmv.png

http://i55.tinypic.com/2po40f6.png

[Voor 32% gewijzigd door SpaceK33z op 26-09-2010 20:17]

• janvanduschoten
Er is nu trouwens een handige aanpassing voor het Power Down menu van de Desire HD Roms's, te vinden op XDA , met dank aan snq-

http://lh5.ggpht.com/_jgGywM4bpS4/TKBLXMao2mI/AAAAAAAAAtk/YSfShniv_ZU/before.jpg
http://lh4.ggpht.com/_jgGywM4bpS4/TKBLessZ4dI/AAAAAAAAAto/rPGFvXtguIY/after1.jpg
http://lh6.ggpht.com/_jgGywM4bpS4/TKBLfv8PGaI/AAAAAAAAAts/eiPf8gCQNUw/after2.jpg

(ik vond de plaatjes te leuk om niet te posten ;) )

• 210667
  • Niet online
quote:
hopiconjo schreef op donderdag 30 september 2010 @ 11:33:
Heb de iso gedraaid onder VirtualBox en alles is goed gegaan. Nou wilde ik proef op de som nemen door onder mijn system/apllication een apk te verwijderen maar krijg geen toegang om iets te verwijderen. Heb onder spare parts de optie read/write gekozen onder remount/system maar desondanks nog geen succes
Het enige wat ik kan bedenken, is dat spare parts de data en system-partitie niet mount. Zelf gebruik ik deze filemanager en daar kan je de partities mee mounten. Bij mij werkte het verwijderen van apps prima op deze manier en met S-off.

http://www.androlib.com/appscreenmax/ii.cs.png

• janvanduschoten
quote:
xtreme_lunatic schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 21:51:
[...]
Zo is het. Heb nu een half werkende Desire (kan wel internetten, maar bellen en gebeld worden en smsen werkt sporadisch). Ik krijg het verder niet aan de praat, maar moet morgen wel werken, bellen en gebeld worden. Beetje balen als ik de helft van telefoontjes en smsjes ontvang... :(

Maar goed. Dus ook handig om op de website op te nemen hoe je alle stappen weer ongedaan kan maken ofzo. :)
Ik heb ook Defrost draaien, maar zonder enig probleem. Welke radio heb je erop staan? Hieronder mijn versie.

http://lh6.ggpht.com/_jgGywM4bpS4/TKjiiBRZcuI/AAAAAAAAAus/dM3qsjksko0/s512/snap20101003_220622.png

• on99
  • Laatst online: 05-07-2018
Ik las zojuist dat je met nandroid een complete backup maakt van je rom op dat moment. Dat had ik dus gedaan voordat ik Miui 0.9.3 erop had gegooid. Nu vroeg ik me af hoe ik deze bestanden weer erop zou kunnen gooien en weer in mijn oude sense interface terecht kan komen :?

Na de backup had ik deze bestanden opgeslagen en dat ziet er als volgt uit:
http://img715.imageshack.us/img715/9441/backupandroid.png

Ik begrijp dat we werken met images ofwel dat de recovery loader een zip bestand leest om deze uit te pakken. Is het mogelijk om deze bestanden te zippen en deze te laden zoals ik de miui rom had geladen? Tevens, is het mogelijk om ergens een rom te vinden van de originele froyo release zonder poespas?

Vandeweek komt namelijk een maat van me om zijn telefoon te rooten, maar het lijkt me wel zo verstandig om ook te weten hoe ik alles weer terug kan krijgen zoals de telefoon was zoals deze uit de fabriek kwam, aangezien ik op mijn miui rom geen reset factory defaults meer kan gebruiken~

• on99
|:( Ik probeer mijn radio te updaten naar versie 5.11 maar voordat ik verder wil zit ik met een vraag mbt deze zin die ik tegen kom op het xda-forum:

6. Run the recovery-windows.bat script from modaco r5 root pack

Ik heb mijn telefoon geroot met unrevoked. Betekend dit dat ik deze stap kan overslaan? Ik heb namelijk geen root pack van modaco -_-"

Ik heb zelf het idee dat ik met clockwork de rom gewoon kan flashen... hoop ik en dan daarna de RIL op dezelfde manier? (Vol down + pwr -> restore -> flash from sd)? Iemand een idee :F

o ja, ik had deze screens gemaakt, ik heb zelf geen problemen met bereik, maar ik lees overal dat 5.11 zorgt voor een langere batterij duur.

http://img704.imageshack.us/img704/3894/signalstrenght.png
http://img515.imageshack.us/img515/3323/systeminfo.png

(Volgens mij is er niets mis met mijn bereik..toch?)

• Nakebod
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 12:14

Nakebod

Nope.

Ziet er idd netjes uit.
Misschien de Features standaard zichtbaar laten, en Default Applications (Wat een redelijk lange lijst kan zijn) standaard ingeklapt. Kan je daarnaast ook nog een ingeklapt knopje: Removed toevoegen (Niet iedereen voegt altijd maar dingen toe!)

Pays-ROM heeft bijvoorbeeld:
Removed:
-Stocks
-QuickOffice
-Facebook app but not widget support
-'Learn More' icon
-Voice Search removed (a new version is in the market)

Daarnaast, wat misschien voor de eenheid tussen alle ROMS, en overzichtelijkheid wel mooi kan zijn, 1 standaard "Feature" tabel, en dan met een groen vinkje of rood/lichtgrijs kruisje aangeven of die ROM een bepaalde functie wel of niet heeft. Even een ranzig voorbeeldje :+

A2SD+http://tweakers.net/ext/f/XM0wx97q8bN6K99wBCtl9Y5F/full.png
Zip-allignedhttp://tweakers.net/ext/f/5jt0jOJPZjGUMtLVygqR6B7o/full.png
Deodexedhttp://tweakers.net/ext/f/5jt0jOJPZjGUMtLVygqR6B7o/full.png
Busyboxhttp://tweakers.net/ext/f/XM0wx97q8bN6K99wBCtl9Y5F/full.png
AOSPhttp://tweakers.net/ext/f/XM0wx97q8bN6K99wBCtl9Y5F/full.png

Etc... Misschien dat er enkele features niet in de standaard tabel kunnen (Kernel versie bijv) maar de meeste wel.

[Voor 14% gewijzigd door Nakebod op 09-10-2010 08:40]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• 210667
  • Niet online
Weet niet of het al langs is gekomen?! GUI voor ADB/SDK.

http://forum.xda-develope...php?p=6505726&postcount=1

Rechtstreeks link naar de officiele site

http://qtadb.wordpress.com/

http://qtadb.files.wordpress.com/2010/07/nandroid-restore.png?w=300&h=198

Klik plaatje voor grotere uitvoering.

Zelf nog niet mee aan het spelen geweest, kom er zelf net achter.... ;)

Als alternatief is er ook nog Android Commander. Lijken mij hetzelfde, echter deze heeft geen nederlandse interface.

[Voor 14% gewijzigd door 210667 op 14-10-2010 00:41]

• 3style
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 03-04 01:09
quote:
on99 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:26:
[...]

Ja, ik heb hem nu ook al draaien, deze versie had ik over de stock miui 0.9.30 geflashed:

Updated MIUI v.30 inc.English - Deodexed, Zipaligned, Signed

Deze versie werkt goed. Ik heb tot nu toe een keer of twee een vastloper meegemaakt. Dit kwam doordat ik een foto wilde selecteren en deze toewijzen aan een contactpersoon. Ik denk zelf dat dit komt doordat de telefoon continu een nieuwe foto moest laden om deze te kunnen croppen. De Chinese text is voor mij niet zo vervelend. Ik kom het tegen bij het aanmaken van een nieuwe contactpersoon.

Wat erg fijn is, is dat de camera sneller en mooiere foto's maakt. Maar dat is behoorlijk subjectief aangezien ik dit momenteel niet kan vergelijken met een eerder gemaakte foto of zoiets. Inderdaad, de taskbar is fijn in omgang, rotation is in te stellen, wifi, gps, bluetooth etc. ook. Uhm ja, het doet verder veel denken aan de user interface van de iphone. Als je daar niet van houdt, moet je deze rom niet installeren. Maar het is en blijft een android phone. Je kan verder een hoop instellen en je widgets gebruiken zoals altijd.
Weer een nieuwe beta build (MIUI MOD 0.10.15 – Beta build). Ik heb hem net geïnstalleerd (rom + radio). Wat nieuwe dingen en bugs gefixed...
http://forums.whirlpool.n...eplies.cfm?t=1546020&p=17

http://img718.imageshack.us/img718/9054/screenshottel.jpg

• emzed
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 03-04 20:35
Another day, another rom. Vandaag even DeFrost geprobeerd. Maar waar ik echt niet tegen kan, is dat 'hakkelige' scrollen in de apps van deze ROM. Ik bedoel dan het scherm waarop de boven- en onderkant van het scherm afvallen.

Zoals te zien in dit plaatje (alleen voor leden XDA dev):
http://forum.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=333657&d=1275047786

Is dat standaard Android? De wifi was ook niet stabiel te krijgen, dus probeer nu even de RCmixHD v10.

• janvanduschoten
http://lh6.ggpht.com/_jgGywM4bpS4/TL26NzF9thI/AAAAAAAAA4I/5nLt3y5HyPc/s512/snap20101019_173241.png

Hier een screenshot van het zwarte toetsenbord.

Hieronder een linkje naar het zwarte toetsenbord

En naar de Clicker.apk om je toetsenbord te kunnen kalibreren.

Je moet eerste het oude toetsenbord verwijderen uit je system/app map, je toestel rebooten en dan de nieuwe installeren met Astro oid.

• 210667
  • Niet online
quote:
janvanduschoten schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 08:48:
[...]

[...]

Dus: Rommanager en Nandroid doen hetzelfde. Nandroid kun je benaderen vanuit je recovery, dus als je een ROM hebt geflashed en het gaat fout, dan kun je altijd weer terug.

Rommanager kun je alleen maar benaderen vanuit een normaal werkende ROM. Wil je dus even een andere rom proberen, dan kun je gerust Rommanager gebruiken. Ga je wat meer experimenteren (apps verwijderen, thema's toepassen etc.) dan is het verstandig om een Nandroid backup te maken.

[...]
Als aanvulling op het verschil tussen een nandroid en een rommanager backup is dat het eigenlijk hetzelfde is, echter, nandroid slaat de ext op als een 'ext.tar' en rommanger maakt van de ext een ext.img [ een echte image dus] In tegenstelling wat ik eerder schreef, is een backup van android dus niet compatible met die van rommanager en andersom. Uiteraard heb ik het wel geprobeerd, maar dat is dus geen succes...

Verder sluit ik mij aan bij Jan. Een nandroid maken als je een rom gaat flashen. Kan je altijd vanuit de recovery terug als de flash fout gaat. En rommanager backups als je even snel van rom wil wisselen. Zo switch ik regelmatig van mijn standaard-rom naar de SenseHD.

http://i54.tinypic.com/2s93hw2.png http://i53.tinypic.com/2hhixw8.png

Links is de backup van Nandroid en rechts die van Rommanger.

[Voor 6% gewijzigd door 210667 op 20-10-2010 11:28]

• Kalua
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 08:20
quote:
grun93 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 13:57:
[...]

Misschien eens in safe mode opstarten?
dan krijg ik dit:
http://dl.dropbox.com/u/11755050/fout.PNG

Signature afgekeurd door Evanescent

• on99
Heeft er iemand al de nieuwe release van de miui rom draaien? Ik zag dat 10.22 gisteren is uitgebracht, maar dat deze nog vol met fouten zit, oftewel, ik lees dat veel mensen fouten ondervinden en weer terug zijn bij 10.15. Misschien dat iemand iets meer weet voordat ik me eraan brand? Het miui team wilde in eerste instantie nieuwe icoontjes in deze versie verwerken, meer vierkant, maar volgens mij is dit niet het geval.

Edit:
Ik heb de nieuwe 10.22 versie van miui toch maar geflashed en het bevalt me nog niet echt lekker. Maar ik moet dan ook weg, dus als ik meer weet, kan ik er meer over zeggen.

Edit 2:
Ik heb nu eens wat screens gemaakt van de miui rom 10.22 voor diegene die willen zien wat er anders is:
http://img716.imageshack.us/img716/9986/lockscreenn.pnghttp://img209.imageshack.us/img209/779/homeh.pnghttp://img16.imageshack.us/img16/6295/settingsko.pnghttp://img254.imageshack.us/img254/171/about.pnghttp://img193.imageshack.us/img193/2995/smsz.pnghttp://img801.imageshack.us/img801/2691/bellen.png

Wat is anders/nieuw:
  • Lockscreen. Het plaatje dat je gebruikt omvat het hele scherm in plaats van een deel, wat ik zelf een verbetering vind.
  • Er zijn van een aantal items(settings) de icoontjes aangepast. Ik vind het jammer dat ze dat niet consequent hebben toegepast. Nu lijkt het... half werk. Ik denk dat ze dat aanpassen bij de volgende release. Ik las dat ze wellicht een optie toevoegen die het mogelijk maakt om te switchen tussen de oude en de nieuwe icons/theme.
  • In de settings zie je duidelijk de invloed van iOS. Ik weet niet wat de toegevoegde waarde hiervan is, want ik vond de "Android"-achtige manier makkelijker werken.
  • Sms hebben ze mooier gemaakt. Ik vind deze zelfs mooier dan Handcent, die gebruik ik dan alleen om mijn ringtone aan te passen.
  • Het bellen is ongeveer hetzelfde, ik zie gelukkig geen Chinese zin meer tussendoor.

[Voor 67% gewijzigd door on99 op 24-10-2010 15:31]

• marcel-o
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 06-11-2019

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

quote:
Wekkel schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 23:43:
geen goede vervanger van de weather widget van HTC gevonden ;(
Hiervoor heb je Beautiful Widgets.
Niet meer officieel verkrijgbaar,
Werkt prima, met klok en weer op locatie.
http://i51.tinypic.com/2mqkk0x.png

• 210667
  • Niet online
quote:
Sandrioni schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:59:
[...]

Jep, ergens in dat menu: "toggle verification signature" of zoiets.
Inderdaad, bij het flash-submenu 'toggle verification'.

http://i51.tinypic.com/5ahyxw.png

• marcel-o
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 06-11-2019

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

quote:
Cyleo schreef op woensdag 03 november 2010 @ 17:39:
[...]

Mag ik vragen wat daar zo bijzonder aan is :P
Open Desire was voordat ie stopte een van de betere roms wat mij betreft, ben wel benieuwd hiernaar.
Nu Draai ik Defrost en ben zeer te spreken :Y

k heb trouwens een splash.img gemaakt (dat wat voor de animatie komt)
http://img839.imageshack.us/img839/9880/splash1i.png

Voor de liefhebbers heb ik de PSD
Hoe zet je het er op? Staat hier

• SpaceK33z
Ik heb nog wel iets grappigs gevonden, als je DeFroST, OpenDesire of CyanogenMod hebt kun je een Samsung Galaxy S achtige interface installeren. Heb ik gisteren gedaan, ziet er echt heel mooi uit! Hieronder wat eigen gemaakt screenshots. De mod heet Gefrost en staat - als je de DeFroST ROM hebt - bij de app Defrost Setup. Voor OpenDesire of CM moet je even zoeken in het xda-developers forum.

http://i55.tinypic.com/2yu14bk.png http://i51.tinypic.com/s5igja.png

• SpaceK33z
Ook wel even het vermelden waard, een lid van xda-developers heeft nu eindelijk een speciale browser voor de MIUI roms gemaakt!
http://d.imagehost.org/0486/1_37.png

Heeft trouwens iemand een idee wat op dit moment de beste + laatste MIUI rom is? Ik heb nog eventjes gezocht, maar lang niet alles is up-to-date helaas.

[Voor 23% gewijzigd door SpaceK33z op 05-11-2010 19:06]

• Alexander6501
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 12:09
Vandaag en gisteren weer even flink zitten te ergeren aan mijn CM6.0.2 Desire. Crasht nu echt vaak, en heb niet meer ruimte over dan voorheen. Een van mijn ideeën om ruimte te creëren was om de Facebook, ADW Launcher en Twitter uit de ROM te slopen, maar met Android Mate werkt dit niet. Weet iemand hoe dit wel kan? Al gegoogled en alles, maar hij gaat niet weg.
http://dl.dropbox.com/u/13615911/snap20101106_111858.png
http://dl.dropbox.com/u/13615911/snap20101106_111847.png

Ik heb dus ook een schrijnend ruimte gebrek, nu nog maar 15 MB over terwijl ik alles op de SD kaart heb te staan wat er staan kan. Iemand nog goede tips? Heb ook Disk Usage gedownload, maar er is niets op mijn telefoon wat echt belachelijk veel ruimte gebruikt..

• Alexander6501
quote:
Kapitein Prozac schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 13:20:

Heb je er honderden apps op staan? Anders klinkt het alsof de Dalvik cache op het interne geheugen staat. Wat zegt de a2sd check in terminal?
Nee, niet ontzettend veel. Heb paar screenshotjes gemaakt van situatie:
http://dl.dropbox.com/u/13615911/snap20101106_150453.png
http://dl.dropbox.com/u/13615911/snap20101106_150529.png
http://dl.dropbox.com/u/13615911/snap20101106_150505.png
http://dl.dropbox.com/u/13615911/snap20101106_150519.png

Volgens mij zitten die Twitter en Facebook in mijn Google Apps ingebakken, dus dan zou ik een kleinere Google Apps versie moeten flashen denk ik?

Het apk'tje verwijderen is wel gelukt, maar scheelt niet veel ruimte. Wat kan ik met dat Dalvik Cache doen?

• Alexander6501
Bij dezen,nogmaals bedankt voor de moeite!

http://db.tt/hFyhBbF

• janvanduschoten
quote:
l3art schreef op donderdag 18 november 2010 @ 09:29:
Heb je screenshots van die ROM?
Want hoe basic is basic? Nog meer basic dan een standaard Nexus ROM? Geen ringtones? Geen wallpapers, etc? Wat voor dialer/telefoon zit er in? etc?
Neem aan dat je ook dan met LauncherPro etc kan werken?
Wel een rits ringtones, 2 standaard wallpapers waarvan 1 helemaal zwart. De Dailer is de standaard Froyo dailer. Werkt gewoon met LauncherPro. Screenshots volgen zo.

http://lh6.ggpht.com/_jgGywM4bpS4/TOUAawlRMNI/AAAAAAAABDQ/n9dObhgoGzo/s512/snap20101118_110914.png

http://lh6.ggpht.com/_jgGywM4bpS4/TOUAe-9hrzI/AAAAAAAABDU/NhuHN19lYAE/s512/snap20101118_111553.png

http://lh3.ggpht.com/_jgGywM4bpS4/TOUAgzOyY8I/AAAAAAAABDY/4HI7iqrPWq4/s512/snap20101118_111640.png

http://lh3.ggpht.com/_jgGywM4bpS4/TOUAu_nS8kI/AAAAAAAABDc/z5qFeEsydV8/s512/snap20101118_113217.png

[Voor 31% gewijzigd door janvanduschoten op 18-11-2010 11:36]

• SpaceK33z
quote:
dafmay schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:36:
[...]

Zeer leuke custom rom inderdaad...weer iets geheel anders met de icons in beeld zoals een eifeun. Lekker vlot ook en icm de kernel van RichardTrip een erg goede batterijduur zelfs bij OC naar 1113Mhz. Ga deze eens een weekje gebruiken...

Dank ook voor de diverse keyboards...strak!
De MIUI ROM is inderdaad erg goed vind ik, ik gebruik hem al een paar weken :). Wil je me laten weten welke van die toetsenborden je het mooiste vind? Ik weet zelf namelijk niet welke ik het mooiste vind :P.

Ik heb trouwens weer een nieuw toetsenbord gemaakt, gebaseerd op de HTC IME Mod.
http://i54.tinypic.com/2ppnebn.png
En die is hier te downloaden.

• 210667
  • Niet online
quote:
kraonkel schreef op zondag 05 december 2010 @ 21:43:
[...]

.. en daarna het donkere scherm met diverse mogelijkheden. [...]
Dat scherm, is dat de recovery zoals ongeveer te zien is in deze afbeelding?

http://lh6.ggpht.com/_Ei3_OdIvxGQ/TAJ7gxZMMoI/AAAAAAAAA30/Ek0U94MC3o4/device2.jpg

Als dat zo is schieten we al een eind op....

• 210667
  • Niet online
quote:
SpaceK33z schreef op maandag 06 december 2010 @ 17:45:
[...]

Meer info (ook over de Nexus S) vind je hier.
Dat wordt mijn next little presciouse, my little presciouse...Gollum, Gollum... :)

http://www.wayodd.com/funny-pictures2/funny-pictures-rapping-gollum-0D3.jpg

• janvanduschoten
Mooie versie van de nieuwe market, voor wie de nieuwe market nog niet heeft, .zip flashen als een rom.

http://lh6.ggpht.com/_jgGywM4bpS4/TRMk4oCg71I/AAAAAAAABHY/VhgO0-A3jsI/s512/snap20101223_113049.png

Te vinden op XDA

Voorbeeld hierboven is Black Market 3, werkt op Gingerbread (Ginger Villain 0.4)

• PakoeDIEP
  • Laatst online: 18-03 13:41
quote:
gambieter schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 15:42:
[...]

Je zult toch echt meer informatie moeten geven over wat je precies doet. HTCsync installatie beginnen, afbreken na installatie drivers. Daarna via de Unrevoked pagina de Android_USBdriver downloaden, samen met Unrevoked, en de instructies volgen.

http://unrevoked.com/rootwiki/doku.php/public/unrevoked3
http://unrevoked.com/root...dows_hboot_driver_install
Ik heb HTC Sync 3 geinstalleerd, alle drivers kloppen zover ik weet.
Ik herstart dan mijn Desire in HBOOT USB MODE om de Android 1.0 driver te updaten, maar dat is niet mogelijk omdat er tussen mijn Device Manager lijst geen Android 1.0 tussen staat maar alleen een Mass Controller Storage driver (zie foto).

http://i53.tinypic.com/2j4xd38.png

• oNo
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 31-03 11:02
Na een tijdje met ROMs zonder Sense merkte ik dat dat Sense het smart gedeelte van de smartphone is. Allemaal kleine extra dingetjes.

Wat ik van Sense goed vind is de dialer, de contacts, de browser en messaging. De sense mail app werkt zeer prettig met meerdere accounts (exchange, pop en gmail) De launcher vind ik niks, het gebruikt ruimte terwijl je er weinig gebruik van maakt (al is dat persoonlijk)

De Sense widgets gebruik ik niet, dat heb ik in het begin wel gedaan. Maar na een tijdje zie je wat er nog meer aan widgets te vinden is. Als widgets had ik Android Agenda, Palmary Weather, Buienalarm en Pure Messenger (twitter/facebook), deze zijn launcher onafhankelijk. Nu ik Laucher Pro Plus gebruik heb ik de agenda en messenger widget vervangen voor die van Launcher Pro Plus.

http://85.17.149.10/Android/desire_snap_201030_small.png

De ROM is MoDaCo r9 met een aantal tweaks. Ben er zeer blij mee en de accuduur is geweldig (gisterochtend om 8 uur van de lader gehaald en nu nog 57%)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True