[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 25 Laatste
Acties:
  • 120.970 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:31
Mede-auteur:
  • SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 19:14

SpaceK33z

Inhoudsopgave

Disclaimer

Het rooten en flashen van custom ROM's is volledig op eigen risico. We zijn niet verantwoordelijk voor enige schade die kan worden aangebracht tijdens het rooten van het toestel. De kans bestaat dat je toestel na het rooten geen garantie meer heeft. Ons advies voordat je het toestel gaat rooten is: lees de handleidingen zorgvuldig door, denk goed na en bereid je goed voor!

Introductie

Direct na de aankondiging dat Root toegang (grotendeels) mogelijk is op de HTC Desire, was dit het enige onderwerp waarover gepraat werd in het HTC Desire topic. Daarom is voor het rooten en het flashen van custom ROM's dit aparte topic geopend. Stel dus in dit topic je vragen, geef je mening en deel vooral je ervaringen aan en met andere HTC Desire gebruikers over het rooten, het flashen en over de verschillende ROM's. Lees aub wel eerst de OP door, voordat je een vraag stelt. Heb je interesse hoe het allemaal zit met termen zoals NAND geheugen, DATA2EXT en security flagg, dan is dit .pdf bestand zeker de moeite van het lezen waard (gemaakt door tweaker Cruz).

Waarom zou ik rooten?

• Om andere versies van het besturingssysteem (custom ROMs genoemd) te kunnen installeren, die vaak hele leuke extra's hebben
  • Volledige controle over je telefoon
  • De mogelijkeid om bestanden te wijzigen in de systeem folder. Zo kun je thema's installeren, het opstartplaatje/animatie veranderen en systeemapplicaties verwijderen
  • Een backup van je hele telefoon maken (Nandroid)
  • De mogelijkheid om apps op je SD-kaart te kunnen installeren. Onder andere vanwege de veelgehoorde klacht "mijn interne geheugen is vol". Je kunt je Desire rooten en er een los apps2sd script op zetten, zodat je toestel hetzelfde blijft, alleen nu met apps2sd. Het hoe&wat vindt je bij Geroot! En nu?

Hoe krijg ik Root?

1. De onderstaande wijze is geschikt voor de Desire met AMOLED en SLCD scherm.
  2. Installeer HTC Sync incl. de drivers. De-installeer daarna HTC Sync, maar niet de drivers. De laatste versie van HTC Sync vind je hier.
  3. Ga naar de website van Unrevoked en download het programma (nog niet opstarten). Als je een Mac in de buurt hebt staan, download het dan daar mee. Windows gebruikers moeten namelijk wat extra stappen verrichten voordat de telefoon juist herkend wordt.
  4. Zet in je telefoon (die nog niet aan de pc hangt) een vinkje bij USB debugging (foutopsporing) en bij Charge Only (Alleen opladen). Hoe dat moet vind je hier.(directe link & .pdf alert)
  5. Ga je nu gewoon door, dan krijg je standaard de custom recovery van Clockworkmod. Ben je tevreden met de standaard recovery van Clockworkmod, dan kun je naar door naar punt 6.*optioneel maar wel aan te raden, de custom recovery van Amon_RA (=uitgebreider)
  6. In dit gedeelte beschrijven we hoe je de custom recovery van Amon_RA kunt flashen. Zorg dat je Desire nog NIET aan de kabel zit, anders kun je geen andere recovery meer kiezen.
    Ik leg je nu uit hoe je Amon_Ra kan installeren. Dit is niet verplicht, maar het maakt je straks veel makkelijker om applicaties op je SD-kaart te installeren.

Controleer voor het flashen ALTIJD de MD5sum om er zeker van te zijn dat het bestand niet corrupt is.

Download de laatste Amon_Ra recovery hier.,MD5Sum: 4d6d17dcddc632579dcf88af6fbde0e1
    De versie met CyanogenMOD afbeelding en kleur vind je hier, MD5Sum: 835b2f180869b00116d1e5b9a430ed4d (alleen achtergrond en kleur zijn anders), de originele thread van Amon_Ra op XDA vindt je hier.
  7. Start nu Unrevoked op
  8. Wil je de standaard custom recovery van Clockworkmod, ga dan naar 9
  9. Als je Windows hebt, klik op Edit -> Custom Recovery, als je een Mac hebt in de menubalk op File -> Custom Recovery.

Afbeeldingslocatie: http://www.keeskluskens.nl/dump/images/unrevoked_custom_recovery.png

Afbeeldingslocatie: http://www.keeskluskens.nl/dump/images/unrevoked_custom_recovery2.png

Selecteer hier het .img bestand dat je net hebt gedownload. Er hoort nu onderaan te staan 'Recovery image: custom'. Als dit zo is, sluit dan nu je Desire aan op de kabel, klik op OK en laat Unrevoked z'n werk doen.
  10. Sluit nu je Desire aan op de kabel, klik op OK en laat Unrevoked z'n werk doen.
  11. Unrevoked loopt nu allerlei stappen door, als laatste krijg je de melding, [done] oid.
  12. Klaar!

Geroot! En nu?

Gefeliciteerd met je Root toegang! Heel leuk allemaal, maar nu begint het feest pas echt. Je kunt nu alles aanpassen zoals jij wilt! Voordat je verder gaat, moet je eerst een custom ROM (= een aangepaste versie van de firmware op je telefoon) installeren; anders raak je je root kwijt. Gelukkig is dit niet zo moeilijk en er is genoeg keus. De beste ROM's vind je in onderstaande lijst. Wil je alleen maar apps2sd, dan kun je de .zip uit deze post op XDA downloaden en flashen als een custom rom. Maak wel eerst een backup van je SD kaart en maak een ext3 partitie op je sd kaart dmv je custom recovery.

Custom ROM's
ROM naamBijzonderheidApps2SDNadelen
Stock SenseOriginele versie (Sense zonder mods) met rootJaSaai, maar uit te breiden met mods
OxygenAndroid 2.3.4JaGeen
Ginger VillainAndroid 2.3.4JaGeen
CM 7Android 2.3.3Ja/NeeGeen, werkt snel,met originele CyanogenMod tweaks
RCMixHDSense HDJaGeen, alleen wat problemen met streamen van media
LeeDrOiDSense + veel mods te downloadenJaGeen
AuraxTSenseSense + veel thema'sJaGeen
VillainROMSense + aanpassingenJaGeen
Pays-ROMSense + mooi themaJaGeen
DeFroSTGeen Sense, dus super snel + CyanogenMod aanpassingenJaGeen Sense apps/widgets
MIUIZeer aparte ROM, met extreem veel aanpassingen en verbeteringen (video)JaSoms iets te iPhone-achtig

Een linkje naar een topic op XDA met daarin een overzicht van zo ongeveer alle ROM's vindt je hier. Deze wordt netjes bijgehouden met de laatste ROM versies die op XDA worden gepost.
Custom ROM installeren
Download een van de bovenstaande ROMs en zet het ZIP-bestand op de SD-kaart. Pak het ZIP-bestand NIET uit!

Maak nu een back-up van alles wat je wilt bewaren, nadat je de custom ROM hebt geïnstalleerd is namelijk alles weg. Er zijn genoeg back-up applicaties te vinden in de Android Market. Met Titanium Backup kun je je applicaties back-uppen. Alle data (instellingen van apps bijvoorbeeld) krijg je gewoon weer terug als je restored - ook je spelgegevens van Angry Birds. Nu gaan we een partitie aanmaken zodat je applicaties op je SD-kaart kan installeren, dit aanmaken hoeft maar 1 keer.

Let op: Je hele SD-kaart wordt geleegd! Zet dus de back-ups die je hebt gemaakt en nu op je SD-kaart staan over naar je computer!!
Partitie aanmaken
Nu gaan we een ext3 partitie aanmaken op je SD-kaart. Als je in het begin van deze handleiding Amon_Ra hebt geïnstalleerd, volg dan deze stappen:
  1. Zet je telefoon uit en start 'm weer opnieuw op met de volume-omlaag knop en power knop ingedrukt.
  2. Je krijgt nu een wit scherm te zien met wat kleurige informatie. Klik weer op de volume-omlaag knop (soms moet je even wachten totdat 'ie reageert) zodat RECOVERY geselecteerd staat. Klik dan weer op de power knop.
  3. Nu zie je een zwart scherm met groene tekst. Ga nu met de trackball (touchscreen werkt niet) naar 'Partition sdcard' en klik erop. Klik nu weer op 'Partition SD' en klik nog een keer op de trackball om het te bevestigen.
  4. Kies voor Swap=0mb (geen swap, is niet nodig en slecht voor je sd kaart) Hierna vraagt hij naar je ext partitie, de grootte mag je zelf bepalen. In veel gevallen is 512 mb voldoende, maar als je een Sense HD ROM gaat draaien, kies dan voor 1gb. Kies hierna nog voor 'SD:ext2 to ext3' en dan ben je klaar.
Als je Amon_Ra niet hebt (als er niet 'Partition sdcard' staat in de bovenstaande stappen heb je Amon_Ra niet), zijn er nog andere manieren om een partitie aan te maken.

Voor Windows zijn er meerdere partitiebeheer programma's, eentje die schijnt te werken (niet zelf geprobeerd) is 'EASEUS Partition Master'. Zorg dat hij je SD-kaart herkent en verklein de FAT32-partitie. Maak dan op de lege plek een nieuwe partitie met ext3 van ongeveer 700mb groot of eventueel zelfs 1gb als je een Sense HD ROM wilt gaan gebruiken.
De ROM installeren
Nadat je een back-up hebt gemaakt en er helemaal klaar voor bent, gaan we de ROM - die als het goed is nu op je SD-kaart staat - installeren. Het stappenplan:
  1. Volg de eerste 2 stappen van het vorige stappenplan.
  2. Nu je in de recovery bent, ga naar 'Wipe', en wipe alle opties (sd-ext optioneel)
  3. Klik op 'Flash'. Dit kan soms iets anders heten, maar het komt allemaal op hetzelfde neer, als er maar het woordje flash in voorkomt.
  4. Klik op 'Flash zip from sdcard' (soms ook 'Choose zip file' genoemd). Kies nu het ZIP-bestand wat je op je SD-kaart hebt gezet. En klik nog een tweede keer op de trackball om het te bevestigen.
  5. Als 'ie klaar is, herstart dan je telefoon. Je telefoon gaat er nu waarschijnlijk meer dan 5-10 minuten over doen om op te starten. Laat 'm z'n gang gaan en raak niet in paniek!
  6. Klaar!

S-off

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_jgGywM4bpS4/TSHCiZcY8jI/AAAAAAAABIU/M18ysGE-zrQ/alpharev-logo18.jpg

Tweaker ieftm _/-\o_ heeft het voor elkaar gekregen om de ingebouwde beveiliging van HTC te omzeilen door een gepatchte H-boot versie uit te brengen. Door de onderstaande link te volgen ga je naar de site van AlphaRev waar je een bestand kunt downloaden (.iso bestand) en op cd kunt branden (het kan ook vanaf een USB stick). Met deze Linux Live CD start je de PC opnieuw en volg dan de instructies op het scherm. Lukt het niet en blijf je ergens tijdens het proces hangen, probeer dan eens een ander ROM te flashen en dan nogmaals het S-off proces te doorlopen. Sommige custom ROM's werken het S-off proces tegen. Een uitgeschreven how-to zonder CD maar met bootable USB vindt je hier. (door koekoek2003nl) Vergeet niet tussen stap 3 en 4 een ROM te flashen ;) .

Heb ik het nodig?

Als je het niet mist niet :) Je kunt als je toestel S-off is bijvoorbeeld je splash screen wijzigen (je hebt nu een wit splash screen (opstartscherm) met "HTC" erop) en (systeem) apps verwijderen op je toestel met Root Explorer. Ook kun je custom H-boots flashen (de Oxygen rom heeft ook een aparte H-boot beschikbaar) waarmee je NAND geheugen anders wordt ingedeeld zodat je bijvoorbeeld meer ruimte krijgt voor apps dan standaard.

Kan het kwaad?
Ja, dit is niet zonder risico. Je bent bezig met een belangrijk gedeelte van je telefoon, gaat het mis, dan is je toestel bricked. Belangrijk is dat je controleert of de MD5SUM klopt met het door jou gedownloade bestand. Doe niets wat niet op het scherm wordt aangegeven, trek niet tussentijds je kabel uit je toestel, etc, gebruik je gezonde verstand. Lees eerst het hele verhaal en de disclaimer op de site van AlphaRev, ga dan pas aan de slag.

Naar de site van AlphaRev voor S-off.

Hé leuk, ik heb nu S-off, maar wat kan ik er nu mee?

Allereerst gefeliciteerd, alles is blijkbaar gelukt! Je kunt nu met het doodeenvoudige programma Android Flasher of Fastboot Commander zeer eenvoudig een ander bootanimatie, splash screen, HBOOT, recovery of radio flashen. Je download het van XDA, zet het op je PC en je kunt aan de slag. Lees altijd eerst even de OP van die thread door zodat je weet waar je mee bezig bent en hoe het werkt.
Op de site van AlphaRev ( zie link hierboven) zie je een aantal versies staan van HBOOT. Deze kun je met het bovenstaande programma flashen om zo bijvoorbeeld meer ruimte voor apps te krijgen.

Hboot flashen zonder PC

Het is mogelijk om de Hboot te flashen zonder tussenkomst van je PC. Op de site www.alpharev.nl zie je een aantal Hboots staan in een tabel. In de laatste kolom [PB99IMG] staan de Hboots die je met de telefoon zelf kunt flashen.
Ik heb zelf op mijn SD kaart een mapje aangemaakt "Hboot" met daarin een aantal verschillende hboots (dropbox links met MD5 vind je hieronder ). Als je je Hboot wilt wijzigen, dan kopieer je de gewenste Hboot naar de root van je SD kaart en hernoem je hem naar PB99IMG. Je zet je toestel uit en zet hem dan weer aan met de power & volume down toets ingedrukt. Je komt nu automatisch in het Hboot menu terecht en na enkele seconden zal er de melding komen "Do you want to start update? ". (zie screenshot ).
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/_jgGywM4bpS4/TcKnbgNinXI/AAAAAAAABg0/s5Y4yd1jIN0/DSC04526.JPG

Je bevestigd met de volumetoets volume up en hij flashed in enkele seconden de nieuwe Hboot. Dan krijg je de vraag of je je toestel wilt rebooten en die kun je met je volumetoetsen beantwoorden.
LET OP: HET FLASHEN VAN JE HBOOT KAN JE TOESTEL BRICKEN. ALLES WAT JE DOET DOE JE OP EIGEN RISICO.

Controleer altijd de MD5, met bijvoorbeeld de app ManD5.

PB99IMG_bravo_cm7.zip
MD5: C627A419A7DE85DDB8DCE82B50BBAC96
PB99IMG_bravo_oxygen.zip
MD5: 4F19784AE373FBFD8C2E5DE6D32696A0
PB99IMG_bravo_stock.zip
MD5: EFB47EDA9D04A0B696114C1F91FA8B76

Mijn toestel is bricked, wat nu?

Bricken komt nu eigenlijk niet meer voor, en mocht er alsnog een brick optreden, dan is hij vaak weer softwarematig te repareren. Mocht je toch een brick hebben, kijk dan eens in de OP van [HTC Desire Rooten & Custom ROM's (deel 1) voor oplossingen.

USB Brick

Er komt op dit moment nog wel eens een USB brick voor (voor een niet herkende SD kaart moet je de link naar deel 1 volgen). Mocht je daar last van hebben, dan kun je deze tutorial volgen. In het kort:
download deze update.zip en zet hem op je SD kaart. Flash hem in de recovery en het probleem is verholpen.

Credits

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/262pon9.png

FAQ

Ik zit vast in hboot recovery mode, en geen enkele knop reageert! Wat nu?
Batterij eruit halen :)

Ik krijg een "Insufficient permissions error" in Linux!
./adb-linux kill-server
sudo ./adb-linux start-server
sudo ./recovery-linux.sh

Ik krijg de melding “Communications with phone unexpectedly interrupted". En nu?
Zet een vinkje bij USB-foutopsporing (menu>Toepassingen>Ontwikkeling>USB-foutopsporing) en "Charge only" als je hem aan de USB kabel hangt.

Windows en Linux voor een rootje? Moet dat nou?
Nee dat hoeft niet meer :P

Kan ik de rom van een Nexus one op mijn Desire laden?
Nee, de N1 en Desire hebben een verschillende kernel. Vooralsnog is dit dus niet mogelijk

Verlies ik mijn geliefde Sense interface?
Nee, je zult Sense niet verliezen na het rooten.

Heeft rooten invloed op mijn garantie, en kan ik de root ongedaan maken?
In beginsel zou het veranderen van software van een door jou aangeschaft product géén invloed mogen hebben op de garantie van in elk geval de hardwarematige aspecten van het toestel. In beginsel, omdat hierop natuurlijk ontelbaar veel nuances zijn aan te brengen, en een harde wettelijke basis en relevante jurisprudentie ontbreken op dit gebied, dus absolute zekerheid kan je helaas niet gegeven worden. Wat wél beschikbaar is, is een manier om het toestel naar stock (dus niet naar branded) te unrooten, en dit kun je wederom op Modaco lezen.Mocht je overigens écht in een clinch liggen met HTC over de garantie omdat je geroot hebt, PM mij (Obiter Dictum) hier maar even over; het lijkt me een erg interessante zaak om je wat juridische hulp mee te geven.

Ik (SpaceK33z) had laatst een defect aan mijn HTC Desire. Het beeldscherm bleef zwart. Eerst hoopte ik dat dit een gevolg was van het rooten, maar het bleek iets in de hardware te zijn. Omdat het beeldscherm zwart bleef, heb ik 'm blind ge-unroot en laten repareren door HTC. Ik kreeg 5 dagen later netjes mijn HTC terug met de nieuwste software zonder dat ik iets bij moest betalen. Unrooten heeft dus effect en er blijven waarschijnlijk geen sporen achter!

Verwante topics

• [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1406714 "][HTC Desire] Rooten & Custom ROM's (Deel 1)[/url]
  • [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1444568 "]Het Grote MIUI Topic[/url]
  • [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1416532"]HTC Desire - Deel 6[/url]
  • [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/33480473"][ABO] HTC Desire levertijden- en abonnemententopic[/url]
  • Problemen betreft de Desire: [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408011//"]Roze kleuren en paars/roze gloed op de HTC Desire[/url]
  • [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1404167"]Accessoires voor de HTC Desire[/url]
  • [TOPIC=1416242]Android Software & Discussie - Deel 7[/TOPIC]

Iets op of aan te merken tav de OP?
Voort tips om op te nemen in de OP, stuur Obiter Dictum, Tenshu, Qli-max,
Janvanduschoten
of SpaceK33z even een DM.

Topic changelog:
  • 28-04-2010: Topic geopend
  • 08-05-2010: FAQ aangepast
  • 09-05-2010: Custom rom's toegevoegd
  • 10-05-2010: Dode links naar benodigde bestanden aangepast naar 4shared
  • 28-05-2010: Nieuwe ROM's toegevoegd
  • 30-05-2010: Voorwoord, Introductie, Waarom, Hoe te Rooten aangepast naar nieuwste methode en dode links weggehaald
  • 30-05-2010: Back 2 recovery scherm, A2SD, radio etc. toegevoegd
  • 31-05-2010: Root methode aangepast en brick oplossing toegevoegd
  • 31-05-2010: Froyo uitgebreid en paar andere zaken
  • 30-12-2010: Nieuwe handleidingen
  • En alle andere kleine wijzigingen die niet zijn opgenomen in de changelog.
  • Nieuw topic - Deel 2 geopend

[ Voor 255% gewijzigd door janvanduschoten op 19-05-2011 11:40 . Reden: Android Hacking .pdf toegevoegd. ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Het werd hoog tijd voor deel 2, na bijna 4300 reacties in deel 1. Op of aanmerkingen omtrent de OP graag per DM.

Veel plezier weer in deel 2 :)

[ Voor 87% gewijzigd door janvanduschoten op 18-01-2011 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Gereserveerd 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Mooi nieuw deel. Zelt bij de roms ook rcmixhd.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=789830

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Laatst online: 03-06 19:14
Deze had ik er al bij gezet, misschien moet je nog eens kijken :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-05 12:05
Ik zou eigelijk mijn telefoon S-OFF willen hebben. Zo kan ik het bootscreen aanpassen (witte is wel heel fel s'nachts).
Maar als ik al die waarschuwingen lees dan weet ik niet of ik het wel aandurf.

Is het een kwestie van Alpharev branden op cd en daarmee opstarten en de stappen volgen? Of moet je eerst nog een bestand downloaden van de site? Anders zou ik niet weten welk bestand ik moet kiezen.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
madmaus schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:04:
Ik zou eigelijk mijn telefoon S-OFF willen hebben. Zo kan ik het bootscreen aanpassen (witte is wel heel fel s'nachts).
Maar als ik al die waarschuwingen lees dan weet ik niet of ik het wel aandurf.

Is het een kwestie van Alpharev branden op cd en daarmee opstarten en de stappen volgen? Of moet je eerst nog een bestand downloaden van de site? Anders zou ik niet weten welk bestand ik moet kiezen.
Ja, je moet alleen AlphaRev 1.8 HBOOT reflash utility downloaden en de stappen volgen. Het lijkt spannender dan dat het is, maar het is vooral belangrijk dat je eerst goed leest wat er staat, en dan pas begint. Heb ook geduld, trek niet zomaar je kabel uit je toestel, want het flashen van de Hboot is kwetsbaar. Ik dacht, laat ik er maar voldoende voor waarschuwen in de OP :)

De andere downloads zijn aangepaste Hboots, die je interne (NAND ) geheugen anders indelen, dus vergelijkbaar met het partitioneren van het geheugen.Bij de diverse versien heb je dus meer of minder ruimte voor de ROM en apps.

[ Voor 21% gewijzigd door janvanduschoten op 18-01-2011 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-06 12:07
hmm nog zoiets wat ik bij miui-au vind, moet je hier een aparte radio voor hebben of werkt het met de stock ook,
bij miui-dev werkt het zo zonder problemen met de stock radio's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaserv
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09-2020
Draai nu 2 dagen MIUI-Au 1.1.14 R1 met de stock radio. En het gaat allemaal heel soepel. Taal is wel Nederlands en Engels doorelkaar. Maar de hele feeling van de rom is erg fijn. Heb wel 2 keer een een flash moeten doen van de rom. Want de system apps restoren was niet echt een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
janvanduschoten schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:17:
[...]

Ja, je moet alleen AlphaRev 1.8 HBOOT reflash utility downloaden en de stappen volgen. Het lijkt spannender dan dat het is, maar het is vooral belangrijk dat je eerst goed leest wat er staat, en dan pas begint. Heb ook geduld, trek niet zomaar je kabel uit je toestel, want het flashen van de Hboot is kwetsbaar. Ik dacht, laat ik er maar voldoende voor waarschuwen in de OP :)

De andere downloads zijn aangepaste Hboots, die je interne (NAND ) geheugen anders indelen, dus vergelijkbaar met het partitioneren van het geheugen.Bij de diverse versien heb je dus meer of minder ruimte voor de ROM en apps.
Dank, dan ga ik er binnenkort even voor zitten. Alharev heb ik al gebrand op cd, maar ik heb er verder nog niets mee gedaan (schijterd).

Ik zou graag een aangepast splashscreen willen met email en telefoon nummer zoals:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mengelsm/HTC/CustomSplashDesire.jpg

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Ik heb net even de OP aangepast. Bij het S-off gedeelte staat nu een programma waar je zeer eenvoudig je splash screen, maar ook je recovery, radio, etc mee kunt flashen, dus ook het bovenstaande splash screen.

Je moet dan wel S-off zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-06 22:44
madmaus schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:44:
[...]

Dank, dan ga ik er binnenkort even voor zitten. Alharev heb ik al gebrand op cd, maar ik heb er verder nog niets mee gedaan (schijterd).

Ik zou graag een aangepast splashscreen willen met email en telefoon nummer zoals:
[afbeelding]
dat lijkt me ook verdomd handig!

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390720

quote:
TORB schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:37:
Heb ook GingerVillain erop staan. Werkt prima allemaal, alleen mijn screen rotation doet het niet. Heb het gewoon ingesteld, maar bij geen enkele toepassing doet ie het. Best irritant dus. Iemand anders hier ervaring mee en / of een oplossing voor?

Is opgelost! In recovery-mode "rotation settings" gewiped. Draait nu als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320235

I-Michiel schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:39:
Draai nu 2 dagen MIUI-Au 1.1.14 R1 met de stock radio. En het gaat allemaal heel soepel. Taal is wel Nederlands en Engels doorelkaar. Maar de hele feeling van de rom is erg fijn. Heb wel 2 keer een een flash moeten doen van de rom. Want de system apps restoren was niet echt een goed idee.
Welke heb jij ?

Als je versie van miui-au.com hebt zoals ik, heb je NL vertaling die ik gemaakt heb. Maar er was een probleem met framework-res dus die is nog engels gebleven.. Vandaar dat je engels en NL nog beide hebt. Wordt wel opgelost binnen enkele dagen verwacht ik.

Als je niet mijne heb, heb je vast locales nederlands.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 320235 op 18-01-2011 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-05 23:57

mphilipp

Romanes eunt domus

Misschien een aantal handige aanvullingen op de (overigens prima) OP: Met EASEUS Partition Master kun je zonder dataverlies je partities resizen. Uiteraard is een backup altijd slim, maar zolang de vrije ruimte op de kaart nog voldoende is, kun je je bestaande FAT32 partitie krimpen, en de EXT3 partitie daarna aanmaken. Bovendien moeten BEIDE partities PRIMARY zijn. Je krijgt anders het fenomeen dat je in staat bent om in recovery je ROM te flashen (vanaf het kaartje, hij herkent 'm dan wél) maar als je eenmaal geboot bent, zegt ie dat er geen kaartje in zit.

Dus beiden primary en je bent good to go!

Nog even over de keuze van de SD kaartjes: ik had eerst een Sandisk Class 2 van 8Gb. Die was best snel en ook met apps2sd+ vond ik het niet echt traag. Nu heb ik een Transcend Class 6 (dingen kosten geen drol meer) van 8Gb en dat is echt merkbaar sneller.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Ik ben ondertussen een beetje bezig met het overclocken van mijn telefoon maar hij wil niet sneller dan 1190Mhz lopen. Misschien dat het te maken heeft met het voltage is er een kernel die het voltage verhoogd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-05 08:49

ricjuh

Make each day your masterpiece

Ik gebruik nu al een tijdje Gingerbread rom van Villian en het werkt echt soepel.. Vriend van mij heeft de Nexus S met originele Gingerbread en merkt geen verschil met mijn Desire :)

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
tweakG5 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:44:
Ik ben ondertussen een beetje bezig met het overclocken van mijn telefoon maar hij wil niet sneller dan 1190Mhz lopen. Misschien dat het te maken heeft met het voltage is er een kernel die het voltage verhoogd?
Ik stel voor dat je zelf even op zoek gaat. Als anderen het kunnen vinden, dan kun jij het ook, en dit topic is er niet om je aan het handje te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Nog even terugkomen op het S-OFF gedeelte.

deze zin uit de TS:
Belangrijk is dat je controleert of de MD5SUM klopt met het door jou gedownloade bestand.
Is dit alleen van toepassing als je nadat je S-OFF hebt een andere H-Boot gaat installeren?
Ik begrijp uit het verhaal verder niet dat je behalve Alpharev iets moet downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

madmaus schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 15:00:

deze zin uit de TS:

[...]

Is dit alleen van toepassing als je nadat je S-OFF hebt een andere H-Boot gaat installeren?
Ik begrijp uit het verhaal verder niet dat je behalve Alpharev iets moet downloaden.
Ik zou altijd de MD5 controleren als dit mogelijk is. Dit om er zeker van te zijn dat wat je gaat installeren precies is wat je hebt gedownload.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 13:41
Er is nieuwe update Miui met nederlands taal inbegrepen

MIUI_Au 1.1.14 R2 Release – STABLE BUILD
This is a STABLE quick update to fix the major issues in R1
it is NOT an Experimental DATA2SD build

Release notes:

Removed some apps
  • BizCal
  • Text Editor
Added some apps
  • Juice Defender
  • Juice Plotter
  • Titanium Backup
  • Rom Manager
Added Dutch language
Fixed some strings (mainly in bluetooth and display)
Fixed A2SD+ issue
Reworked the Installation script

Info & dowload: http://www.miui-au.com/miui_au-1-1-14-r2-stable/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
madmaus schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 15:00:

deze zin uit de TS:

[...]

Ik heb in het verhaal het inderdaad over de HBOOT Reflash Utility. Het programma dat je download en je S-off regelt bevat ook een nieuwe HBOOT. Als deze aangepaste HBOOT corrupt is geraakt tijdens het downloaden, dan zal het programma tijdens het flashen óf een foutmelding geven, óf je toestel is voorzien van een kapotte HBOOT waardoor je toestel het niet meer doet. Of hij daarna weer te repareren/ unbricken is durf ik niet te zeggen.

Het is dus belangrijk dat als je je toestel S-off maakt om de MD5SUM te controleren die erbij staat vermeld, zo weet je 100% zeker dat het bestand klopt. Dit geld uiteraard ook voor de alternatieve HBOOT's die AlphaRev heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

mphilipp schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 10:47:
Misschien een aantal handige aanvullingen op de (overigens prima) OP: Met EASEUS Partition Master kun je zonder dataverlies je partities resizen. Uiteraard is een backup altijd slim, maar zolang de vrije ruimte op de kaart nog voldoende is, kun je je bestaande FAT32 partitie krimpen, en de EXT3 partitie daarna aanmaken. Bovendien moeten BEIDE partities PRIMARY zijn. Je krijgt anders het fenomeen dat je in staat bent om in recovery je ROM te flashen (vanaf het kaartje, hij herkent 'm dan wél) maar als je eenmaal geboot bent, zegt ie dat er geen kaartje in zit.

Dus beiden primary en je bent good to go!
Als extra aanvulling: een alternatief voor EASEUS is Minitool Partition Wizard home edition; zelfde idee, ook gratis, en kan EXT2 en EXT3 partities maken. Ik heb het zelf gebruikt voor mijn Desire en mijn ZTE Blade, tot zeer grote tevredenheid :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FloRadix schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 15:30:

Yup.. Met m'n vertaling erin. Als er mensen zijn die deze versie ook flashen en ze nog spelfouten/onvertaalde dingen zien in m'n Nederlandse vertaling, laat me ff weten dan pas ik dit aan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 18:40
Even terugkomend op GingerVilain, ik heb inmiddels 0.8 goed draaiende, had hier en daarschijnbaar toch nog wat resten rondslingeren van oude roms, maar hij draait wel een stuk beter dan 0.7. Wel erg jammer dat de torch weer uit de notification toggles zijn gehaald.

Overigens kan ik alle mensen aanraden zowel Nandroid als Titanium Backup goed bij te houden. Wat een hel om alles weer opnieuw in te stellen, bizar hoeveel ik in 3 weken heb verandert :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
FloRadix schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 15:30:

Release notes:

Removed some apps
  • BizCal
  • Text Editor
Added some apps
  • Juice Defender
  • Juice Plotter
  • Titanium Backup
  • Rom Manager
Added Dutch language
Fixed some strings (mainly in bluetooth and display)
Fixed A2SD+ issue
Reworked the Installation script

Ga ik even proberen, mis toch wel aantal nederlandse vertalingen inderdaad. En hopelijk is de display nu goed als je hem op automatisch zet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat bedoelde je ? Rotatie? Of helderheid van t scherm?

Zit volgens mij nog wel wat engels in, weet niet zeker of framework.res er nu wel of niet inzit. Zal het eens vragen.

Ps, als je nog fouten/vertalingen zie die half zijn of beter kunnen worden weergegeven, laat me weten :).

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 320235 op 18-01-2011 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-01 20:55

Icyzer

Goudvis

Ik draai nu eevek-MIUI 0.11.19 V2 nu wreed die echt batterij. Ik denk misschien dat een van de nieuwere MIUI's betere duur heeft. Ik hoor verschillende verhalen dat auMIUI 1.1.7 beter/stabieler is als 1.1.14, maar ik zie dat er veel mensen toch 1.1.14 draaien. Welke zou voor mij de beste keuze zijn? Qua functionaliteit/stabiliteit/batterijduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Laatst online: 12:51
Teste net even Android Flasher, maar volgens mij wordt een splashscreen helemaal niet gebruikt bij een Desire? Of ligt dit net aan je rom. Ik stelde namelijk een andere in, maar na het rebooten heb ik dat plaatje niet voorbij zien komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Icyzer schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 18:38:
Ik draai nu eevek-MIUI 0.11.19 V2 nu wreed die echt batterij. Ik denk misschien dat een van de nieuwere MIUI's betere duur heeft. Ik hoor verschillende verhalen dat auMIUI 1.1.7 beter/stabieler is als 1.1.14, maar ik zie dat er veel mensen toch 1.1.14 draaien. Welke zou voor mij de beste keuze zijn? Qua functionaliteit/stabiliteit/batterijduur?
11.19 is nog een behoorlijk oudere versie. Toen had ik idd ook nog veel last van batterij. 1.1.7 R2 is dat al heel erg verbeterd. Heb zojuist 1.1.14 R2 erop gezet dus dat kan ik nog niet zeggen (En ik gebruik geen eevek maar NL miui_au)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

diabolofan schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 18:40:
Teste net even Android Flasher, maar volgens mij wordt een splashscreen helemaal niet gebruikt bij een Desire? Of ligt dit net aan je rom. Ik stelde namelijk een andere in, maar na het rebooten heb ik dat plaatje niet voorbij zien komen..
Splash screen heb je wel sowieso, dat is wat je direct krijgt als je tel aanzet (Wat origineel wit is met groen HTC logo), en Bootanimation is het 2e deel met animaties vaak (Die kan eventueel misschien weg zijn gehaald door sommige ROMs, not sure).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Anoniem: 320235 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 18:35:
Wat bedoelde je ? Rotatie? Of helderheid van t scherm?

Zit volgens mij nog wel wat engels in, weet niet zeker of framework.res er nu wel of niet inzit. Zal het eens vragen.

Ps, als je nog fouten/vertalingen zie die half zijn of beter kunnen worden weergegeven, laat me weten :).
Helderheid van het scherm, en het is nog steeds. Als ik het scherm op automatisch zet gaat hij automatisch op helemaal links (3%) ofzo en daar blijft hij op staan. Ook als ik hem van toetsenblok haal uit de standby...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

Ja ik heb hem er ook al een tijd geleden opgezet, en het sinds dien druk gehad. Dus hoop dit weekend een nieuwe versie te kunnen flashen, maar welke :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:31
diabolofan schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 18:40:
Bij een oude versie moest je wel een bmp bestand versturen anders pakte hij hem niet, maar je kreeg ook geen foutmelding... Dus mogelijk dat het daar nog aan ligt?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ewivis schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 18:50:
[...]

Helderheid van het scherm, en het is nog steeds. Als ik het scherm op automatisch zet gaat hij automatisch op helemaal links (3%) ofzo en daar blijft hij op staan. Ook als ik hem van toetsenblok haal uit de standby...
Bij mij zie ik dat ie op het moment ook op erg laag staat als je m op A(utomatisch) heb.. 3% ofzo kan kloppen. Maar die automatische past dus aan waar je bent, en volgens mij als je in lichte of donkere ruimtes komt moet ie zich aanpassen, maar eigenlijk nooit gelet. Als die nooit van die 3% veranderd is er inderdaad wat mis mee.

Edit: Volgens mij ben je niet de enige, lees net in Whirlpool support thread van miui au:
A bug I noticed with Automatic Brightness:

If I adjust the AB setting, this is lost as soon as the screen is turned off and on again.

Antwoord van zon gast daar (Ook al snap ik m niet helemaal ;)):
I think this one the chinese got it the other way around, which is right i guess.
Turn off auto brightness, then adjust the Bar, it should stay there the next time you turn on phone from sleep screen.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 320235 op 18-01-2011 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
janvanduschoten schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 15:33:
[...]

Ik heb in het verhaal het inderdaad over de HBOOT Reflash Utility. Het programma dat je download en je S-off regelt bevat ook een nieuwe HBOOT. Als deze aangepaste HBOOT corrupt is geraakt tijdens het downloaden, dan zal het programma tijdens het flashen óf een foutmelding geven, óf je toestel is voorzien van een kapotte HBOOT waardoor je toestel het niet meer doet. Of hij daarna weer te repareren/ unbricken is durf ik niet te zeggen.

Het is dus belangrijk dat als je je toestel S-off maakt om de MD5SUM te controleren die erbij staat vermeld, zo weet je 100% zeker dat het bestand klopt. Dit geld uiteraard ook voor de alternatieve HBOOT's die AlphaRev heeft gemaakt.
Bedankt,

Ik heb het begrepen nu. Het duurde even voordat ik doorhad hoe ik de MD5SUM moest controleren maar dat is ook gelukt en ze kwamen nog overeen ook. :)

Nu krijg ik alleen andere fout meldingen maar die zal ik wel op XDA bespreken.
Volgens mij ligt het aan de USB-poort die ik gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Icyzer schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 18:38:
Ik heb nu 1.1.7-au R1 (R2 was niet schokkend) met radio 32.54.00.32U_5.15.05.17 en dat werkt eindelijk een beetje goed. Tot die tijd had redde ik vaak niet eens 1 dag op een acculading. Ik heb SetCPU ingesteld (min 245Mhz, want 128 leidde bij mij tot af en toe een spontane boot) en dat werkt blijkbaar nog ook. Wel moet ik zeggen dat het een paar dagen duurde. Eerst had ik een paar dagen dat ik het nét redde en 1x dat ie zelf ermee kapte (benzine op) en op een gegeven moment ging het beter.

Ik heb de battery stats gereset na installatie van de rom, dus misschien is dat het. Deze combi werkt goed met T-Mobile tenminste. Wel heb ik dat cpu icon in de notification bar 'uit' gezet. Ik gebruik immers SetCPU en ik kom geen fatsoenlijk antwoord krijgen op het forum van MIUI-au op mijn vraag of die 2 elkaar tegenwerken. Misschien probeer ik het nog wel een keer, maar voorlopig gaat het goed. Ik heb na een volledige dag nog iets van 30% over, dus da's ok. Als ik ga slapen, hangt ie aan de oplader.

Ik wacht met MIUI altijd even tot na het weekend want het is nooit in 1x goed, dus R2 is meestal beter. En aangezien ik geen zin heb om beta tester te spelen, wacht ik gewoon even. En de allernieuwste MIUI-au doet een full-wipe, dus daar wil ik wat meer tijd voor nemen. En natuurlijk wil ik niet iets stuk maken wat werkt...

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mphilipp schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 20:14:
[...]

Ik wacht met MIUI altijd even tot na het weekend want het is nooit in 1x goed, dus R2 is meestal beter. En aangezien ik geen zin heb om beta tester te spelen, wacht ik gewoon even. En de allernieuwste MIUI-au doet een full-wipe, dus daar wil ik wat meer tijd voor nemen. En natuurlijk wil ik niet iets stuk maken wat werkt...
Precies hetzelfde als jou doe ik. Ik wacht altijd op R2 want met R1 is toch altijd wel wat haha.. en daarbuitne is meestal R1 engels en R2 doen ze pas multilanguage (dus NL). Zojuist R2 erop gezet met cache partition & Dalvik. Niet veel veranderd maar t werkt weer :). Alleen data monitor nog FC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 320235 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 20:19:
[...]
en R2 doen ze pas multilanguage (dus NL)
NL is voor watjes... :+
Ik wil absoluut geen NL op mijn mobiel. Ik erger me nl helemaal groen en geel aan tenenkrommende vertalingen dus ik vermeid ze maar. Waarmee ik niet zeg dat de MIUI vertaling slecht is. En ik heb ook geen behoeft aan vertalingen. Ik moet me altijd weer afvragen wat ze precies bedoelen.

Is het weer zover met die data monitor? Wat doen ze daar toch steeds mee? Dat ding heeft 2x gewertk geloof ik... 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door mphilipp op 18-01-2011 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sommige dingen zijn inderdaad lastig te vertalen en klinken wel apart in het NL :p.

Ja vraag ik me af, bij mij ook amper gewerkt nog, maar maak me er niet druk om. Toch niet nodig, enige wat ik eerst nog wel s erop had was 3G watchdog van de market maar nu ook al niet meer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Laatst online: 27-01 11:13

pathfinder2k

is hier...

Ik wil GingerVillain 0.8 gaan flashen maar de MD5 komt niet overeen... toch doen of?

Ik krijg D730E43CFD9E9F5ECBAB66DD218CEED3 en het moet zijn da0f251c23790d91de9cff15cdc95acd .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
janvanduschoten schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:50:
Ik heb net even de OP aangepast. Bij het S-off gedeelte staat nu een programma waar je zeer eenvoudig je splash screen, maar ook je recovery, radio, etc mee kunt flashen, dus ook het bovenstaande splash screen.

Je moet dan wel S-off zijn :+
Als je dit hebt gedaan, en je toestel moet om wat voor reden dan ook terug naar HTC. Is dit dan ook automatisch ongedaan als je 'm weer unroot? Of is het een onomkeerbaar proces?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Laatst online: 12:51
shameete schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 23:52:
[...]

Als je dit hebt gedaan, en je toestel moet om wat voor reden dan ook terug naar HTC. Is dit dan ook automatisch ongedaan als je 'm weer unroot? Of is het een onomkeerbaar proces?
Type bij Google: s-on desire
Eerste hit, gelijk raak. Makkelijk hee dat Google.. :)
pathfinder2k schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 23:36:
Ik wil GingerVillain 0.8 gaan flashen maar de MD5 komt niet overeen... toch doen of?

Ik krijg D730E43CFD9E9F5ECBAB66DD218CEED3 en het moet zijn da0f251c23790d91de9cff15cdc95acd .
Beter van niet hee. Wordt altijd voor gewaarschuwd, dus om je telefoon niet te bricken gewoon nog een keer proberen te downloaden vanaf de link, en kijken of hij overeenkomt. Anders andere download pakken (zou ik doen iig). Zekere voor het onzekere..!
Anoniem: 320235 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 18:48:
[...]

Splash screen heb je wel sowieso, dat is wat je direct krijgt als je tel aanzet (Wat origineel wit is met groen HTC logo), en Bootanimation is het 2e deel met animaties vaak (Die kan eventueel misschien weg zijn gehaald door sommige ROMs, not sure).
Oh oke, die zie ik dus niet. Zie gelijk afbeelding van AlphaRev S-Off. Moet ik ook nog maar eens veranderen eigenlijk..

[ Voor 61% gewijzigd door diabolofan op 18-01-2011 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k

pathfinder2k

is hier...

diabolofan schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 23:56:
[...]

Beter van niet hee. Wordt altijd voor gewaarschuwd, dus om je telefoon niet te bricken gewoon nog een keer proberen te downloaden vanaf de link, en kijken of hij overeenkomt. Anders andere download pakken (zou ik doen iig). Zekere voor het onzekere..!
Ja verdorie net dat ding geroot (gelukt trouwens hoezeej) wil ik peperkoek er op gooien krijg ik dit.

0.20 Ben nu aan het flashen... spannig.

0.23 Jezus... dat ging snel... absurd

0.27 Waarom heb ik zo lang gewacht... tranen in m'n ogen van geluk.

Nieuwe market... hoe doe ik dat?

[ Voor 14% gewijzigd door pathfinder2k op 19-01-2011 00:28 . Reden: flashen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

mphilipp schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 20:42:
[...]

NL is voor watjes... :+

....Ik erger me nl helemaal groen en geel aan tenenkrommende vertalingen dus ik vermeid ze maar. [...]
Vermeid?!

Vreselijk off-topic, maar ik kon het niet laten.. 8)
pathfinder2k schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 00:02:
[...]

[...]

Gaat vanzelf, anders kan je m hier ophalen en dan installen vanaf sd. het is versie 2.2.7.

[ Voor 33% gewijzigd door 210667 op 19-01-2011 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
pathfinder2k schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 00:02:
[...]

Ja verdorie net dat ding geroot (gelukt trouwens hoezeej) wil ik peperkoek er op gooien krijg ik dit.

0.20 Ben nu aan het flashen... spannig.

0.23 Jezus... dat ging snel... absurd

0.27 Waarom heb ik zo lang gewacht... tranen in m'n ogen van geluk.

Welkom :)

Welke Gingerbread ROM heb je geflashed?
Als het GingerVillain is, vind je tussen je apps Villain setup. Tap op rechter tabblad en onderin staat hij.

[ Voor 10% gewijzigd door janvanduschoten op 19-01-2011 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k

pathfinder2k

is hier...

Nou alles staat op poten. Idd even via de villain app de market gedownload en via recovery deroverheen geflasht. Pijnloos. Wel even wennen... ik was stock Android gewend op mijn HTC Magic... maar na Sense weer naar stock is vooral wennen. Wel lekker clean. Browser doet soms vreemd, pagina's met flash lijken te blijven laden al is de hele pagina allang klaar en de flash content draait al.

Voice input is absurd goed...

1:45 - Wel raar dat Twitter me niet native vanuit de app laat syncen. Steeds als ik het aanzet worden alle opties grijs. De FaceBook app wil niet inloggen. Gingerbread kwaaltjes die Twitter en Facebook op moeten lossen?

1:47 - FaceBook spartelde tegen maar werkt nu. Twitter... doet nog steeds vreemd.

[ Voor 30% gewijzigd door pathfinder2k op 19-01-2011 01:48 . Reden: voice input ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
diabolofan schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 23:56:
[...]

Type bij Google: s-on desire
Eerste hit, gelijk raak. Makkelijk hee dat Google.. :)
prachtig, maar dan had jij vast ook gezien dat die specifiek over het CDMA model van de desire gaat.
natuurlijk, als je verder gaat lezen komt het GSM model wel boven, maar ik wist niet dat ik moest zoeken op S-on (wel gezocht op "reversible S-off" en variant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
zojuist S-off gedaan, maar ik zit nu op een punt waar ik niet uit kom :(
S-off ging an sich helemaal goed, de installatie verliep prima.
echter als ik de Desire nu aanzet krijg ik heel even het 'why so serious' scherm te zien waarna ie meteen doorgaat naar een bootloader scherm waarin bovenin in het roze staat "---AlphaRev---"
als ik dan bootloader kies, dan kom ik meteen in een soortgelijk menu waaruit ik kan kiezen of ik fastboot wil, recovery (AMON-RA) clear storage of simlock kan kiezen.
zodra ik dan voor fastboot kies dan schiet ie meteen weer naar het eerste scherm.
ik kan wel recovery kiezen en dan kom ik netjes in het amon-ra menu terecht.

overigens kreeg ik wel een vraag tijdens het S-off proces, ik heb daar N op geantwoord (omdat Amon-Ra er dus al op staat)
had ik daar op J moeten klikken?

EDIT: gefixed dmv. een nandroid restore, hoe simpel kan het zijn :P

[ Voor 3% gewijzigd door Shanquish op 19-01-2011 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Ik gebruik de MUIU 1.1.14 R2 rom. En als ik mijn USB aansluit lukt het me nog steeds niet goed om deze als Mass storage te laten fungeren.

Als ik bij beheren-->schijfbeheer kijk, dan wordt er wel een schijf H: aangemaakt, maar verder laadt hij niks in. De telefoon geeft ook aan Mass storage te doen, maar na 30 sec ofzo dan schakelt hij weer terug naar SD-voorbereiden en dan is hij weer gedisconnect. Echter blijft de H:schijf wel staan in schijfbeheer. Maar niet in de windows verkenner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 01-06 08:25

zAo

GPLv2 Fanboy

Na een aantal maanden naar volle tevredenheid MIUI te hebben gedraaid, sinds 2 dagen toch maar weer New Sense geïnstalleerd (RCmixHD 0.15). Vooral de kwaliteit van de fotoapp was hier een reden voor.

Opzich werkt alles lekker, behalve het starten van applicaties en het reageren op knoppen; daar lijkt een vertraging van 1 a 2 seconden in te zitten. Hebben meer mensen hier last van? Het scrollen van volle pagina's gaat wel supersmooth :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
nee, daar heb ik geen last van.
moet wel zeggen dat bij de eerste keer die ROM erop zetten ie maar half af leek (geen widgets , geen apps heel vreemd)
vervolgens de /data gewiped en daarna gewoon nóg een keer de ROM erop gezet en toen werkte het wel gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
zAo schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 10:06:
Na een aantal maanden naar volle tevredenheid MIUI te hebben gedraaid, sinds 2 dagen toch maar weer New Sense geïnstalleerd (RCmixHD 0.15). Vooral de kwaliteit van de fotoapp was hier een reden voor.

Opzich werkt alles lekker, behalve het starten van applicaties en het reageren op knoppen; daar lijkt een vertraging van 1 a 2 seconden in te zitten. Hebben meer mensen hier last van? Het scrollen van volle pagina's gaat wel supersmooth :?
had ik bij deze rom ook ja. Had toen een andere geinstalleerd die beter werkte: bnz-1.7c-signed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 01-06 08:25

zAo

GPLv2 Fanboy

shameete schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:04:[/b]
moet wel zeggen dat bij de eerste keer die ROM erop zetten ie maar half af leek (geen widgets , geen apps heel vreemd)
vervolgens de /data gewiped en daarna gewoon nóg een keer de ROM erop gezet en toen werkte het wel gewoon...
Ik heb een full wipe gedaan van alles wat ik kon vinden (ook sdext), alles werkt ook gewoon. Alleen traag zodra er I/O met de NAND of sdcard plaatsvindt.
Ewivis schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:05:
[...]
had ik bij deze rom ook ja. Had toen een andere geinstalleerd die beter werkte: bnz-1.7c-signed
Thanks; Is de laatste versie ook goed (1.8)? Beetje fatsoenlijke batterijduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
zAo schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:25:
[...]

Ik heb een full wipe gedaan van alles wat ik kon vinden (ook sdext), alles werkt ook gewoon. Alleen traag zodra er I/O met de NAND of sdcard plaatsvindt.

[...]

Thanks; Is de laatste versie ook goed (1.8)? Beetje fatsoenlijke batterijduur?
Toen ik 1.7 erop had staan was ik er zeer content mee ja! Vooral browsen gaat snel! Heb nu de MUIU rom erop, dus kan niks zeggen over de 1.8, maar die zal vast niet 'slechter' zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ewivis schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 08:57:
Ik gebruik de MUIU 1.1.14 R2 rom. En als ik mijn USB aansluit lukt het me nog steeds niet goed om deze als Mass storage te laten fungeren.

Als ik bij beheren-->schijfbeheer kijk, dan wordt er wel een schijf H: aangemaakt, maar verder laadt hij niks in. De telefoon geeft ook aan Mass storage te doen, maar na 30 sec ofzo dan schakelt hij weer terug naar SD-voorbereiden en dan is hij weer gedisconnect. Echter blijft de H:schijf wel staan in schijfbeheer. Maar niet in de windows verkenner.
Ah ik dacht dat je het opgelost had maar helaas dus niet. Zal anders wel ff dit verhaaltje van je hier kopieren (int engels) naar miui au support forum eens zien wat ze daar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

madmaus schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:44:
[...]

[afbeelding]
ik heb nog wel n .psd hier

Afbeeldingslocatie: http://img839.imageshack.us/img839/9880/splash1i.th.png
resultaat opslaan als .bmp 24bit
http://www.megaupload.com/?d=OROZ5MK4
dit programma heb je er bij nodig: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=794638

t plaatje klopt niet helemaal meer met de psd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 15:32
Ik zie hier eigenlijk niemand die the one and only Cyanogen mod draait? Ik was altijd defrost gebruiker, maar bedacht me dat ik net zo goed het origineel kan draaien. Sta nu op het punt om de CM 7 nightlies te gaan proberen. :)

Zie nu ook pas dat richardtrip bij het villainteam is gekomen, grappig die "nieuwe ontwikkelingen" als je je er een tijdje niet mee hebt beziggehouden. :P

Hij zei wel dat er nog een Ginger Defrost gaat komen, maar neem aan dat hij zijn tijd nu aan Villain gaat spenderen.

[ Voor 37% gewijzigd door -TheNose- op 19-01-2011 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

Ik heb nu ook MIUI 1.14 R2 draaiend. Alleen een vage irritante bug. Hij stond standaard op nederlands, dus dat heb ik veranderd naar engels. Nu is menu en alles in het engels maar apps en links op het homescreen zijn nog wel in het nederlands. Ik heb 'instellingen' 'Contacten' etc etc en die wil ik ook gewoon in het engels hebben. Helaas helpt een reboot niet, iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zojuist ook even geprobeerd en ik zie wat je bedoel. Zal het eens doorgeven aan miui au team daar.. Alles is zon beetje engels behalve die homescreen, instellingen nog steeds idd. En APPS dat is logisch, als je NL apps heb zijn die ook met NL menus gemaakt. En sommige (Internationale) apps hebben meerdere talen dus dat houd je. (Denk dat die je locale bekijkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
marcel-o schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 13:16:
[...]

ik heb nog wel n .psd hier

[afbeelding]
resultaat opslaan als .bmp 24bit
http://www.megaupload.com/?d=OROZ5MK4
dit programma heb je er bij nodig: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=794638

t plaatje klopt niet helemaal meer met de psd.
Het probleem bij mij was meer het S-OFF gebeuren. Maar dat is inmiddels gelukt en ik heb ook mijn splash screen aangepast met mijn persoonlijke gegevens erop.

Ik heb deze als uitgangspunt gebruikt, en dan in photoshop bewerken en opslaan als .bmp.

Afbeeldingslocatie: http://img411.imageshack.us/img411/318/splashw.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamStar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-01-2022
ik heb net Gingervillan 0.8 geinstalleerd, ik kom af van een SenseHD rom. Nu heb ik de volgende vraagjes:

Aangezien dit mijn eerste ASOP rom is zou ik graag 't volgende willen weten:
- Goede mailwidget (voor exchange)
- goede calendar widget (voor exchange)

ik heb al wel wat gezocht maar hoor graag tips van jullie :)

Voor een launcher zat ik aan launcher pro te denken (zitten daar die mail / calendar widgets al bij?)

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
SamStar schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 18:33:
ik heb net Gingervillan 0.8 geinstalleerd, ik kom af van een SenseHD rom. Nu heb ik de volgende vraagjes:

Aangezien dit mijn eerste ASOP rom is zou ik graag 't volgende willen weten:
- Goede mailwidget (voor exchange)
- goede calendar widget (voor exchange)

ik heb al wel wat gezocht maar hoor graag tips van jullie :)

Voor een launcher zat ik aan launcher pro te denken (zitten daar die mail / calendar widgets al bij?)

alvast bedankt!
Die zitten in LancherPRO wel de plus versie, dus betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamStar
madmaus schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 18:42:
[...]

Die zitten in LancherPRO wel de plus versie, dus betaald.
Ik heb hem geinstalleerd maar zie enkel een goede calander widget, maar geen exchange mail widget in LauncherPro (plus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
SamStar schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 19:00:
[...]

Ik heb hem geinstalleerd maar zie enkel een goede calander widget, maar geen exchange mail widget in LauncherPro (plus)
Is die messaging widget niet wat jij bedoeld? Ik gebruik hem zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 15:32
Pure calendar widget kan dat wel neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-06 08:59
Nieuwe Transcend 16 GB class 6 SD kaartje gekocht een en ander overgezet geformateerd ext4 2048 MB rest fat 32. Heb nog geprobeerd te flashen naar Amon_RA 1.7.01-R5:
zoals hier beschreven
Maar dat ging niet de terminal vond $tring niet. Terminal gebruikt van market.
Nog steeds 2.1 GB internal geheugen en 1.5 GB vrij, dus gelijk aan vorige kaartje, maar om nu te zeggen dat dit kaartje sneller is dan dat vorige kaartje van 16 GB Class 2, nou nee. Wel met kopieeren van en naar enzo. De HDRom Averitia 0.6 blijft dus even snel en smooth functioneren. Een heel fijn HD Rommetje.

[ Voor 4% gewijzigd door kraonkel op 19-01-2011 20:23 ]

Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
shameete schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:04:
ik moet er wel een beetje op terugkomen...

ik merk met RCmixHD 0.15 dat zo af en toe het toestel helemaal vast slaat, en is dan alleen nog maar met de batterij eruit halen weer aan de gang te krijgen.
ook heb ik al een paar keer gehad dat tijdens het navigeren met Google maps, deze spontaan naar de achtergrond verdwijnt, hij blijft wel actief in de notification bar.
nu ben ik er nog niet achter of het echt aan de ROM ligt, aan de S-off (wat mij sterk lijkt) of dat er een app/widget op het homescreen vervelend doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Laatst online: 04-06 09:56
shameete schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 19:50:
[...]

ik moet er wel een beetje op terugkomen...

ik merk met RCmixHD 0.15 dat zo af en toe het toestel helemaal vast slaat, en is dan alleen nog maar met de batterij eruit halen weer aan de gang te krijgen.
ook heb ik al een paar keer gehad dat tijdens het navigeren met Google maps, deze spontaan naar de achtergrond verdwijnt, hij blijft wel actief in de notification bar.
nu ben ik er nog niet achter of het echt aan de ROM ligt, aan de S-off (wat mij sterk lijkt) of dat er een app/widget op het homescreen vervelend doet.
Dat kan ook heel goed met de kernel te maken hebben die RCmix gebruikt. Toen ik die rom nog had, gebruikte ik altijd een richardtrip kernel omdat hij anders niet stabiel was. Probeer eens een "E" serie van richardtrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Ik vond Froyo een fijne Dialer hebben die alles van één contact onder één en dezelfde naam plaatste. Nu ik via Oxygen Gingerbread heb heb ik deze dialer niet meer en staat alles los in m'n contactlijst. Iemand een oplossing hiervoor? Heb al aTAKEphONE geprobeerd en Dialer One maar die ondersteunen dit ook niet. Het wordt nu zo'n rommel in m'n telefoonlijst met alle facebook, tel.nrs, etc

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visitor.q
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:01
Ik heb GingerVillain eraf gemieterd en LeeDroid geinstalleerd. Wel even een nandroid gemaakt - en nog nodig gehad ook want hij pakte de zip file in eerste instantie niet. Ik vermoed vanwege te weinig ruimte op de SD, want later ging het wel goed.
Maar het is toch wel fijn om die Sense apps te hebben, die dialer en clock en contactenlijst. Wat Gingerbread betreft, het toetsenbord is erg fijn en de screen-off animatie is onovertroffen. Hopelijk komen die nog eens als app voor FroYo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamStar
-TheNose- schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 19:18:
Pure calendar widget kan dat wel neem ik aan?
ja de calander widget in launcher pro is prima, ik mis een mail widget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Anoniem: 320235 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:57:
[...]

Ah ik dacht dat je het opgelost had maar helaas dus niet. Zal anders wel ff dit verhaaltje van je hier kopieren (int engels) naar miui au support forum eens zien wat ze daar zeggen.
ah relaxt! al iets op terug gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nope! Nog niet eens, al 7 uur geen reacties daar, wonderbaarlijk haha normaal gaat dat snel zat maar nu er even geen nieuwe dingen uitkomen niet. Maar laat t je hier weten als er een zinvol antwoord komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k

pathfinder2k

is hier...

Draai nu een dag GingerVillain 0.8. Alles werkt zoals verwacht. Batterijperformance is nog steeds even slecht als vroeger. Toch... vreemdgenoeg mis ik sommige Sense toepassingen zoals de dailer. Dat had ik niet verwacht. Ik ben dus aan het twijfelen... terug naar 2.2 met Sense of niet. Moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Lennyz schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 21:05:
[...]

Probeer eens een "E" serie van richardtrip.
Is dat dan alleen de kernel en zo ja, hoe vervang je die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
pathfinder2k schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 03:33:
Draai nu een dag GingerVillain 0.8. Alles werkt zoals verwacht. Batterijperformance is nog steeds even slecht als vroeger. Toch... vreemdgenoeg mis ik sommige Sense toepassingen zoals de dailer. Dat had ik niet verwacht. Ik ben dus aan het twijfelen... terug naar 2.2 met Sense of niet. Moeilijk.
Veel Sense apps / toepassingen zijn goed te vervangen door alternatieve apps. Probeer bijvoorbeeld eens Dailer One ipv de standaard dailer.
shameete schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 08:08:
[...]

Is dat dan alleen de kernel en zo ja, hoe vervang je die?
Ja, je kunt los van de ROM een kernel vervangen. Je kunt hem net zoals een ROM flashen, maar maak altijd wel eerst een Nandroid backup. Alle kernels en ROM's van Richardtrip vind je hier. (kernels staan onderin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
  • Laatst online: 02-06 12:32
Als ik men Desire wil flashen met een MIUI-rom, heb ik die S-Off dan nog nodig? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
geemfriek schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 10:17:
Als ik men Desire wil flashen met een MIUI-rom, heb ik die S-Off dan nog nodig? :/
Neen geen S-Off nodig, enkel rooten via unrevoked dat is voldoende.

Hier zijn enkele handleidingen van Miui-Au die je zeker eens goed moet doornemen:
http://www.miui-au.com/installation/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
  • Laatst online: 02-06 12:32
FloRadix schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 10:26:
[...]

Neen geen S-Off nodig, enkel rooten via unrevoked dat is voldoende.

Hier zijn enkele handleidingen van Miui-Au die je zeker eens goed moet doornemen:
http://www.miui-au.com/installation/
Hej bedankt :)
Nog 1 klein vraagje:
Wat is het verschil tussen een gewone MIUI en de MIUI-Au (buiten dat die in 100% engels is)?
Ik was eerst van plan een gewone MIUI te nemen + language pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

geemfriek schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 10:41:
[...]

Hej bedankt :)
Nog 1 klein vraagje:
Wat is het verschil tussen een gewone MIUI en de MIUI-Au (buiten dat die in 100% engels is)?
Ik was eerst van plan een gewone MIUI te nemen + language pack.
Niet veel. MIUI is een project van australier die m ook in het engels vertaald heeft (australisch engels, al heb k geen idee hoe je dat merkt). Verder voegt hij zn eigen dingetjes toe etc. Ik ben gwn bij miui au gebleven omdat miui gewoon toendertijd ik hem probeerde nog niet helemaal engels was + MIUI AU ontwikkelaar heeft mijn NL vertaling in miui verwerkt dus heb k NL MIUI nu.

Heb Buuf theme door K0tton! Ziet er nice uit :)

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 320235 op 20-01-2011 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Ik raad de MUIU Rom aan. Ben er heel tevreden over en mis heirbij de sense apps ook niet. Ik was ook altijd Sense-geil zeg maar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ewivis schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 10:59:
[...]

Ik raad de MUIU Rom aan. Ben er heel tevreden over en mis heirbij de sense apps ook niet. Ik was ook altijd Sense-geil zeg maar ;-)
Had ik ook. Die widgets waren altijd erg goed, maar ik ben 1x nog teruggegaan naar Sense ROM na het rooten en roms proberen maar echt, dat is gwn ruk :p. Qua snelheid en alles.. Dus voor mij geen sense roms meer :p. Eerst tijdje DeFrost gehad, maar nu al heel tijdje MIUI AU die erg goed bevalt en de batterij is echt steeds chiller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Wordt misschien tijd voor aparte MIUI rubriek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 18:40
Probeer eens Battstat's te verwijderen, en een andere kernel te flashen icm setCPU. Ik haal inmiddels uitstekende resultaten met mijn telefoon (zolang ik er niet teveel mee speel, als je hem gebruikt maakt het niet zoveel uit welke rom je hebt, dan gaat het altijd hard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
kraonkel schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 11:08:
Wordt misschien tijd voor aparte MIUI rubriek
daar stem ik voor, Miui is momenteel één van de beste roms met een groot community

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
janvanduschoten schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 08:56:

Ja, je kunt los van de ROM een kernel vervangen. Je kunt hem net zoals een ROM flashen, maar maak altijd wel eerst een Nandroid backup. Alle kernels en ROM's van Richardtrip vind je hier. (kernels staan onderin)
welke zou ik dan precies moeten pakken?
ik zelf zou zeggen "DeFroST_6.0e_havs_1113Mhz@925_cfs.zip"
dat lijkt me een E serie, maar met 925mhz lijkt me die dan ondergeclocked? of hoe werkt dat?

misschien is het ook handig om een stukje in de OP te wijden aan het updaten van de kernel? of is daar geen standaard verhaaltje op los te laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appies
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-04 21:54
Geweldige topic. Derhalve klopt bij de md5sum niet van het img bestand recovery-ra-desire.
Weet iemand wat de huidige check is?

8)7 835b2f180869b00116d1e5b9a430ed4d (had e cm versie)

[ Voor 20% gewijzigd door appies op 20-01-2011 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68786

Zoveelste vraag hier, sorry ;)

Niet zolang geleden wou ik mijn Desire unrooten met een RUU, maar bij iedere RUU die ik probeerde kreeg ik foutmeldingen. Toen ik hier vroeg welke ik nou precies moest hebben werd ik doorverwezen naar de Leedroid ROM. Die heb ik geprobeerd en draai ik nu nog altijd met veel plezier. Een vriend van me die stock draaide wou deze ROM ook graag en die heb ik toen voor hem geinstalleerd.

Nu heeft hij echter een technisch mankement aan zijn telefoon en moet dat ding weer binnen de garantie terug naar HTC. Ik wil zijn telefoon dus weer stock maken.

Jullie voelen de vraag al aankomen. Welke RUU moet ik hebben? Want in de link naar XDA hieronder staan er dermate veel dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Het is een nieuw gekochte en dus unbranded telefoon. WWE of Europe?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=695667

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Anoniem: 68786 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:40:
Zoveelste vraag hier, sorry ;)

Niet zolang geleden wou ik mijn Desire unrooten met een RUU, maar bij iedere RUU die ik probeerde kreeg ik foutmeldingen. Toen ik hier vroeg welke ik nou precies moest hebben werd ik doorverwezen naar de Leedroid ROM. Die heb ik geprobeerd en draai ik nu nog altijd met veel plezier. Een vriend van me die stock draaide wou deze ROM ook graag en die heb ik toen voor hem geinstalleerd.

Nu heeft hij echter een technisch mankement aan zijn telefoon en moet dat ding weer binnen de garantie terug naar HTC. Ik wil zijn telefoon dus weer stock maken.

Jullie voelen de vraag al aankomen. Welke RUU moet ik hebben? Want in de link naar XDA hieronder staan er dermate veel dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Het is een nieuw gekochte en dus unbranded telefoon. WWE of Europe?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=695667
Mijn eerst ingeving zou zijn:
RUU_Bravo_Froyo_HTC_WWE_2.29.405.5_Radio_32.49.00. 32U_5.11.05.27_release

Dat is degene met de laatste update.

Maar goed ik heb het nog nooit gedaan en weet het niet zeker. Je moet hem runnen als admin.

[ Voor 3% gewijzigd door madmaus op 20-01-2011 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Ik heb een ext2 partitie op mijn desire. De MIUI 1.1.14 r2 rom geinstalleerd. Als ik bij SD kaart instellingen kijk dan heb ik totaal bij a2sd+ 0,93 (1 gb) en beschikbaar 866 mb. Daarnaast als ik naar mijn interne geheugen kijk heb ik nog maar 70 mb vrij van de 147.... Ik heb denk ik voor ongeveer 70 mb apps geinstalleerd, dus heb het idee dat hij geen gebruik maakt van de ext2 partitie? Dacht dat hij dat eerst wel deed bij HD roms... iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
appies schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:23:
Geweldige topic. Derhalve klopt bij de md5sum niet van het img bestand recovery-ra-desire.
Weet iemand wat de huidige check is?

8)7 835b2f180869b00116d1e5b9a430ed4d (had e cm versie)
Ik ben ook al een tijdje proberen img recovery bestand te flashen op mijn telefoon reeds geroot enzo.
Ik doe dat volgens deze link met flash recovery in rooted telefoon
Maar het lukt maar niet. Ik doe dit met terminal uit market (de bovenste)maar programma zegt recovery niet te vinden op sd kaart.Maar staat er toch op.Vraag: moet 't anders bij de Desire en/of moet deze S-off zijn.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
kraonkel schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 13:33:
[...]

Ik ben ook al een tijdje proberen img recovery bestand te flashen op mijn telefoon reeds geroot enzo.
Ik doe dat volgens deze link met flash recovery in rooted telefoon
Maar het lukt maar niet. Ik doe dit met terminal uit market (de bovenste)maar programma zegt recovery niet te vinden op sd kaart.Maar staat er toch op.Vraag: moet 't anders bij de Desire en/of moet deze S-off zijn.?
Als je niet S-off bent moet je hem kunnen flashen met Unrevoked (zie OP). Ben je wel S-off, dan kan het met bijvoorbeeld Fastboot Commander of Android Flasher (zie OP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
Ewivis schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 13:32:
Ik heb een ext2 partitie op mijn desire. De MIUI 1.1.14 r2 rom geinstalleerd. Als ik bij SD kaart instellingen kijk dan heb ik totaal bij a2sd+ 0,93 (1 gb) en beschikbaar 866 mb. Daarnaast als ik naar mijn interne geheugen kijk heb ik nog maar 70 mb vrij van de 147.... Ik heb denk ik voor ongeveer 70 mb apps geinstalleerd, dus heb het idee dat hij geen gebruik maakt van de ext2 partitie? Dacht dat hij dat eerst wel deed bij HD roms... iemand een idee?
Dat is een bug in de rom, volgens miui-au moet je het volgende uitvoeren, daarna zal ie rebooten dus effe geduld met op het opstarten, kan wat duren...

If you think you have an a2sd problem try this fix:

Open up an ADB Shell (if you have access to the App Market, you can install a Terminal Emulator instead)
Type su
Type a2sd cachesd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
FloRadix schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 14:32:
[...]

Dat is een bug in de rom, volgens miui-au moet je het volgende uitvoeren, daarna zal ie rebooten dus effe geduld met op het opstarten, kan wat duren...

If you think you have an a2sd problem try this fix:

Open up an ADB Shell (if you have access to the App Market, you can install a Terminal Emulator instead)
Type su
Type a2sd cachesd
Done, uuuh, wel echt 10 foutmeldingen aan het eind gekregen, maar hij is nu opnieuw aan het opstarten...en werkt! TOP!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-06 22:25
-edit- verkeerde topic....

[ Voor 94% gewijzigd door FunFair op 20-01-2011 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 392578

hallo, ik heb een aantal vraagjes!
Ik heb sinds paar maanden een HTC Desire aangeschaft! Super toestel! Nu ik ben al een tijdje op het xda forum aan het kijken voor te rooten en custom roms enz. Als ik het goed heb als je root met unrevoked dan word er automatisch een custom recovery geflasht om zo die custom roms te instaleren, maar als je bv problemen hebt met je toestel (hardware matig) en als dat onder garantie valt en je wil je telefoon binnen doen voor garantie dan is het best dat je eerst unroot, maar door te unrooten en de originele rom terug op te zetten word dan ook terug de originele recovery geflasht? of blijft die custom recovery er op staan? En dat unrooten gaat dat gemakkelijk?
Hopelijk kan iemand me van die vragen verlossen!
Alvast bedankt!

Mvg, Didier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
ik ben bezig met alpharev om telefoon op s-off te zetten. Sinds 25 minuten bij stap3 ......
waiting for flashing to complete.... op tel staat alpharev SPLBOOT version 2.0 daaronder
Normaol NAND detected. Non PVT4.
Er gebeurt nu dus niets. Hoelang moet ik wachten voordat ik in paniek moet raken? In ieder geval totdat accu leeg is. Was 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Anoniem: 392578 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 15:06:
Ik heb sinds paar maanden een HTC Desire aangeschaft! Super toestel! Nu ik ben al een tijdje op het xda forum aan het kijken voor te rooten en custom roms enz. Als ik het goed heb als je root met unrevoked dan word er automatisch een custom recovery geflasht om zo die custom roms te instaleren, maar als je bv problemen hebt met je toestel (hardware matig) en als dat onder garantie valt en je wil je telefoon binnen doen voor garantie dan is het best dat je eerst unroot, maar door te unrooten en de originele rom terug op te zetten word dan ook terug de originele recovery geflasht? of blijft die custom recovery er op staan? En dat unrooten gaat dat gemakkelijk?
Hopelijk kan iemand me van die vragen verlossen!
Alvast bedankt!
Je had naast lezen op XDA ook hier even moeten lezen, deze vraag is al vaak voorbij gekomen.
Je kunt terug naar de originele ROM via de RUU, ook krijg je dan de standaard recovery weer terug. Echter heb je hier niets aan als je Desire niet meer wil starten e.d.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Ewivis schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 14:42:
[...]

Done, uuuh, wel echt 10 foutmeldingen aan het eind gekregen, maar hij is nu opnieuw aan het opstarten...en werkt! TOP!!! :)
te vroeg gejuichd, ineens geeft hij aan dat ik weinig ruimte heb.... en dan ga ik kijken... nog maar 6 mb vrij. Nog een keer cachesd gedaan, maar dat mocht niet baten...

wtf browser is 122 mb...

bij elke site: slurpt hij ineens MB's op, waardoor mijn app ineens dus 122 mb gaat worden.... Dan kan ik wel weer gegevens wissen doen, maar dat schiet dus niet op.

[ Voor 18% gewijzigd door Ewivis op 20-01-2011 15:56 ]

Pagina: 1 2 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.