[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 25 Laatste
Acties:
  • 121.195 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ewivis schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 15:25:
[...]

te vroeg gejuichd, ineens geeft hij aan dat ik weinig ruimte heb.... en dan ga ik kijken... nog maar 6 mb vrij. Nog een keer cachesd gedaan, maar dat mocht niet baten...

wtf browser is 122 mb...
Das apart. Ik had s gekeken bij mij en had ook maar 89 MB internal memory en A2SD partition was amper gebruikt. Dus ook maar even die SU en A2SD cachesd actie uitgevoerd hierboven.. en het lijkt te werken.
Nu 144 MB intern beschikbaar en 877 MB / 1GB beschikbaar op A2SD+,

Maar hopelijk juich ik niet te vroeg, wat heb je eigenlijk gedaan na die SU command dat het ineens 6mb vrij is?

Edit: Jou ding begint steeds vager te doen :o. Miss moet je toch keer Full wipe en schone install doen (Ook ivm je SD kaart /opslag geval)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2011 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:55
[...]

te vroeg gejuichd, ineens geeft hij aan dat ik weinig ruimte heb.... en dan ga ik kijken... nog maar 6 mb vrij. Nog een keer cachesd gedaan, maar dat mocht niet baten...

wtf browser is 122 mb...
I have some problems installing apps on a2sd

from a terminal app
su (for rooting)
a2sd check ( check it for a2sd working and ready for activation)
a2sd zipalign
a2sd cachepart (for have Alpharev N1 table or custom mtd table users)
or
a2sd cachesd (for have ext part. users, not have AlphaRev N1 table or mtd custom table users )
--reboot--( auto works )

Werkt MIUI eigenlijk wel met een ext2 partitie, moet het geen ext3 partitie zijn?

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 15:43:
[...]

Das apart. Ik had s gekeken bij mij en had ook maar 89 MB internal memory en A2SD partition was amper gebruikt. Dus ook maar even die SU en A2SD cachesd actie uitgevoerd hierboven.. en het lijkt te werken.
Nu 144 MB intern beschikbaar en 877 MB / 1GB beschikbaar op A2SD+,

Maar hopelijk juich ik niet te vroeg, wat heb je eigenlijk gedaan na die SU command dat het ineens 6mb vrij is?

Edit: Jou ding begint steeds vager te doen :o. Miss moet je toch keer Full wipe en schone install doen (Ook ivm je SD kaart /opslag geval)
toevallig vandaag al een full wipe gedaan, omdat ik die geheugen problemen had, maar dat heeft dus niet geholpen...

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06 19:12
kraonkel schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 15:21:
ik ben bezig met alpharev om telefoon op s-off te zetten. Sinds 25 minuten bij stap3 ......
waiting for flashing to complete.... op tel staat alpharev SPLBOOT version 2.0 daaronder
Normaol NAND detected. Non PVT4.
Er gebeurt nu dus niets. Hoelang moet ik wachten voordat ik in paniek moet raken? In ieder geval totdat accu leeg is. Was 100%
Schijnbaar beetje druk gemaakt om niks. Was al klaar. Ik had aangegeven dat ik Recovery RA wilde flashen en daarop was programma aan het wachten. Ga nu proberen Recovery-RA 2.0.0.img te flashen.

Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ewivis schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 15:57:
[...]

toevallig vandaag al een full wipe gedaan, omdat ik die geheugen problemen had, maar dat heeft dus niet geholpen...
Ah zuur. Meestal helpt schone install wel! Maar misschien zit er wat in wat hierboven gezegd is, EXT2 partition, heb er niet veel verstand van maar miss is dat het? Gebruikelijk is een EXT3 (Gebruikt door 90% volgens mij) en sommigen EXT4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 16:04:
[...]

Ah zuur. Meestal helpt schone install wel! Maar misschien zit er wat in wat hierboven gezegd is, EXT2 partition, heb er niet veel verstand van maar miss is dat het? Gebruikelijk is een EXT3 (Gebruikt door 90% volgens mij) en sommigen EXT4.
ga ik vanavond nog aanpassen, teveel mee gespeeld vandaag ahaha 20% nog maar over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ewivis schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 16:05:
[...]

ga ik vanavond nog aanpassen, teveel mee gespeeld vandaag ahaha 20% nog maar over.
Haha ja idd :p Behoorlijk gekut als zoiets niet mee wil werken :p. Maar idd gewoon dingen proberen zoals dit weer.. Hoor wel weer of het opgelost is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Laatst online: 29-08 20:08
shameete schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 11:58:
[...]

welke zou ik dan precies moeten pakken?
ik zelf zou zeggen "DeFroST_6.0e_havs_1113Mhz@925_cfs.zip"
dat lijkt me een E serie, maar met 925mhz lijkt me die dan ondergeclocked? of hoe werkt dat?

misschien is het ook handig om een stukje in de OP te wijden aan het updaten van de kernel? of is daar geen standaard verhaaltje op los te laten?
Je hebt toch een sense rom? Of begreep ik het verkeerd? Dan kan je deze kernel niet nemen. Deze is voor niet-sense.

Probeer deze kernel maar even. http://xda.richardtrip.or...5e_1113Mhz_noaudiomod.zip

Die komt uit dit topic http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=801435

Als deze goed werkt kan je gaan spelen met HAVS enz, maar daar ben je nog niet aan toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 16:30
[...]

wtf browser is 122 mb...

bij elke site: slurpt hij ineens MB's op, waardoor mijn app ineens dus 122 mb gaat worden.... Dan kan ik wel weer gegevens wissen doen, maar dat schiet dus niet op.
Als je Miren Browser gebruikt, kan je deze verplaatsen naar je SD kaart.

Ik heb 160 apps - ongeveer 170mb geinstalleerd zonder problemen en heb nog steeds 60/70mb intern geheugen vrij met een 472MB ext2 partitite waarvan 256MB vrij

Gebruik wel MIUI-Au 1.1.14 R1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelmervos schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 15:24:
[...]

Je had naast lezen op XDA ook hier even moeten lezen, deze vraag is al vaak voorbij gekomen.
Je kunt terug naar de originele ROM via de RUU, ook krijg je dan de standaard recovery weer terug. Echter heb je hier niets aan als je Desire niet meer wil starten e.d.
Oke sorry dat ik de zoveelste ben die die vraag stelde! toch bedankt voor je antwoord hierop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Mischien staat het hier al wel ergens maar ik zou graag weer terug willen naar de standaard officiele htc sense Rom zodat me telefoon weer helemaal is zoals hij was . Is daar een makkelijke manier voor?

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
welke van deze roms ondersteunen nu die Hibernate functie zoals die is geintroduceert in the Desire HD? Ik kan het nergens vinden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
IlIlIlIlIl schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 17:21:
Mischien staat het hier al wel ergens maar ik zou graag weer terug willen naar de standaard officiele htc sense Rom zodat me telefoon weer helemaal is zoals hij was . Is daar een makkelijke manier voor?
Ja. Gewoon Stock Rom installeren.B.v RUU_Bravo_Froyo_HTC_WWE_2.29.405.5_Radio_32.49.00. 32U_5.11.05.27_release Stond 1 blz terug.

[ Voor 11% gewijzigd door kraonkel op 20-01-2011 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
IlIlIlIlIl schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 17:21:
Mischien staat het hier al wel ergens ...
Dit is inderdaad wel "ergens" te vinden. Daarvoor zijn zoekmachines uitgevonden. Gebruik die aub :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
janvanduschoten schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 15:50:
Werkt MIUI eigenlijk wel met een ext2 partitie, moet het geen ext3 partitie zijn?
Yep, werkt met ext2, 3 en 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

ja die had ik inderdaad gezien maar als ik die tool gebruik dan geeft hij het volgende aan "Fout[155]:image update fout" en heb ik dus nog steeds me custom rom op me telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

IlIlIlIlIl schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 20:23:
ja die had ik inderdaad gezien maar als ik die tool gebruik dan geeft hij het volgende aan "Fout\[155]:image update fout" en heb ik dus nog steeds me custom rom op me telefoon
En wat heb je vervolgens geprobeerd om het probleem op te lossen? Wat zegt Google over die foutmelding? Een beetje meer eigen inzet aub, dit is niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

probleem is inmiddels opgelost:) telefoon in boatloader mode zetten was voldoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 19:14
DRaakje schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 17:28:
welke van deze roms ondersteunen nu die Hibernate functie zoals die is geintroduceert in the Desire HD? Ik kan het nergens vinden namelijk.
De nieuwe Sense HD roms ondersteunen dit. Je kon zelf ook zoeken want dit was zo gevonden, maar ik geef je even een hint: OP -> sectie Custom ROMs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Laatst online: 24-08 22:48

pathfinder2k

is hier...

Toch doet in GingerVillain 0.8 de GTalk app moeilijk. Rare aanmeldingen, soms word ik niet online weergegeven. Is het mogelijk om daar een andere (nieuwere) Talk overheen te flashen of gewoon een nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Zo ben nu ook S-OFF. Heeft even wat moeite gekost.Romversie die ik erop had bleek niet geschikt om mbv Alpharev m'n HTC s-off te maken. Even Leedroid 2.4d erop gezet. Daarna Alpharev cd erin, opnieuw opgestart...
Daarna was 't fluitje van een cent, zo gepiept.
En vervolgens weer met Android flasher Recovery-RA-desire-v2.0.0.img erop geflasht. Ik kon het, dus Madmaus, jij zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Laatst online: 11-09 11:09
Draai AuraxTSense nog steeds. Ideaal, maar krijg nu update voorgeschoteld. Maar lijkt niet helemaal te werken? De update uiteraard binnengehengeld en dan op install now gedrukt. Dan start hij opnieuw op in recovery en gaat hij het proberen, maar dat mislukt omdat hij dan geen toegang heeft (omdat volgens mij de verificatie van die update niet helemaal goed is). Dus ik toen zelf maar proberen via Flash zip from sdcard (Amon_Ra recovery btw) nadat ik de signature uitgezet had, en dan hem installeren maar dan stopt hij al bij het uitpakken en zegt dat de update gefaald is.

Iemand ervaring met deze automatische updatefunctie in AuraxTSense?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:52
Ik heb een Desire die rond de 10% meteen uitschakeld, bloed irritant. Op XDA heb ik er een topic over.
Heeft er iemand misschien een idee wat ik nog zou kunnen proberen ?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
diabolofan: Je had die update niet moeten installeren. Dit is geen auto update versie van AuraxSense 8.2 maar HTC die een update pusht.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Laatst online: 11-09 11:09
knights16 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 23:25:
diabolofan: Je had die update niet moeten installeren. Dit is geen auto update versie van AuraxSense 8.2 maar HTC die een update pusht.
Installatie is tot nu toe nog steeds mislukt, en hij doet het nog steeds, dus niks aan het handje.. ;) Had ook nog niks gezien op xda in de thread van AuraxTSense, dus vond het ook al zo vreemd dat hij via de 'officiele' update functie van HTC Sense ging. Maargoed, bedankt iig ;) Weet ik dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knights16 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 23:23:
Ik heb een Desire die rond de 10% meteen uitschakeld, bloed irritant. Op XDA heb ik er een topic over.
Bij mij op MIUI op 8%, vind ik ook behoorlijk irritant, Zie liever op 3% ofzo. Heb wel battery stats gereset maar volgemns mij helpt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Laatst online: 24-08 22:48

pathfinder2k

is hier...

Opvallend... hiero met GingerVillain kaptie er pas mee als de koek echt helemaal op is... 1 á 2% ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

Villain stopt bij mij ook bij 1 a 2 procent.

De eerste keer dat ik een custom rom had, ging ie ook uit bij 10%.
Batterij gegevens in de warrie, denk ik.
Dat valt te calibreren. :)

offtopic:
ben ik spuit 11 als ik vertel dat ik worms voor android gevonden heb ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
kraonkel schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 23:07:
Zo ben nu ook S-OFF. Heeft even wat moeite gekost.Romversie die ik erop had bleek niet geschikt om mbv Alpharev m'n HTC s-off te maken. Even Leedroid 2.4d erop gezet. Daarna Alpharev cd erin, opnieuw opgestart...
Daarna was 't fluitje van een cent, zo gepiept.
En vervolgens weer met Android flasher Recovery-RA-desire-v2.0.0.img erop geflasht. Ik kon het, dus Madmaus, jij zeker.
Ik ben inmiddels ook S-OFF.
Bij mij kwamen er allemaal vreemde foutmeldingen, waarschijnlijk kon de USB niet goed communiceren met de telefoon.
Ik schrok me kapot toen mijn telefoon ineens ging rebooten met al die foutmeldingen in beeld.
Maar uiteindelijk is alles goed gegaan.

Wat is eigelijk het grote voordeel van AmonRa tov clockwork?

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
MUI 1.1.21 Changelog, mss komt ie al straks uit, maar zeker morgen. Kga mn backup al klaar maken ;-)
(from Shiff - Miui-au)
FYI, changelog for MIUI 1.1.21 is out from chinese website.. translated by google.. lots of changes...

Recommended features:
1. Stability and performance optimization
- Optimize memory use, so that when the multi-screen desktops in more stable (there are many screens for large memory installed many small tools and procedures is very good mobile phone)
-Milestone Brazil version of the new kernel upgrade

2. SMS Campaign Optimizer (see details below text)

Phone:
T9 contact search optimized optimized memory footprint small revision (Note: need to manually empty the Contact resync)

Select a contact in the global optimization of call records for the recent contacts (including telephone and text messages recently linked to filter out strangers and mass numbers)
SMS add a contact select the optimal solution list are not allowed to issue letters fast slider

SMS:
Add increase in SMS center number set (SMS settings change)
Add text recommended in the Spring Lantern Festival adds a new message
Add bulk SMS name field can point to open the mass of people see all
Add bulk SMS can be inserted call, call will be replaced when it is sent to send names
New customer phone does not automatically insert a signature
Optimization of the "Add Contact" into the input box on the right
Optimize the user to read text messages sent when the box is smart to shrink by 2 to 1 line of line
Increase in the recommended optimal festivals style SMS
Optimal adjustment of SMS setting interface
Optimization "into the common language" interface optimization
Optimization of mass contact interface and process optimization
Optimal adjustment to send text messages, send in the icons and sent successfully
Save the signature in front fixed spaces if the user does not automatically add a space
Air draft text does not fix the problem disappears
Repair after adding the expressions and accessories, auto away and re-pop-up input

Desktop:
Add animated desktop, plus three kinds of new effects (point of the desktop menu – starter set of changes)
Optimize optimize memory use, so that when the desktop screen in a more stable and more

Music:
Add the third edition of a comprehensive adaptation interface style
Add edit playlists, so that students like to be able to manage music play cool!
Optimization "Now Playing" song interaction, "Now Playing" panel can be opened by clicking
Optimization to streamline "Now Playing" panel, album art, lyrics pages combo, refreshing experience!
Optimization of the local music folder and add to the music player search page to reduce the level structure

Gallery:
New home, folder, flip horizontal
Optimized to further improve the list of folders and open the speed of image
A list of thumbnail images reverse loading fix the problem

Theme:
Add new theme interface

Camera: (in MIUI network disk download)
Added features increase the widescreen, widescreen mode, full screen viewfinder
Optimized to support smooth zoom milestone
Double-screen correction milestone on the repair, the picture will change the size of the problem set

Network drive:
Add an open forum account to upload binding
Add add "one button install"
Add Update List page, in the "installed capacity must have" in the menu.
Add auto update software, update the notice to remind the function bar
Add network disk settings page, you can choose, or wifi network operators, automatic update, update reminders
Add to upload the software, just upload the software marked as "Pending"

Backup:
Optimization of the contacts, call records to optimize the backup mechanism

Settings:
Automatic brightness optimization optimized again (in the Settings – Display – brightness settings)
Optimization of the PIN from the "Security and Privacy," presented to a separate display

Global search:
First time fix to solve the global problem of the search does not return results

System Update:
New system update interface (address at the same time can not see download ROM update)

Flow monitoring:
Add a single application of the wifi, 3g flow can separate view
Add to use the new file format (Note: Because this item needs to improve flow of history is cleared, the user need to re-calibration)

Other:
Fixed dial-up dial-up HD2 key issue is not
HD2 Fixed problems recording video will be FC
HD camera supports up to eight megapixels
Milestone Brazilian version of the new kernel upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Volgende keer kun je beter een linkje plaatsen ipv een halve pagina tekst, of alleen de highlights vermelden met een linkje erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Laatst online: 29-08 20:08
knights16 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 23:23:
Even je batterij opnieuw calibreren of als je dat al een keer gedaan hebt, je batterie stats wipen in recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
madmaus schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 07:44:
[...]
Wat is eigelijk het grote voordeel van AmonRa tov clockwork?
Het direct partioneren van sd kaart. Nog niet gedaan, maar dat komt wel. Ik heb nu een extra sdkaartje wat ik ga gebruiken om te experimenteren met diverse roms en theme kitchen. Ze moesten een android emulator maken voor op de PC zodat je wat makkelijker kon experimenteren, zelfs met rom kitchen. Maar dat is voor mensen met veel linux en programmeer ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 13:11
Na alle verhalen rondom Miui was ik ook wel nieuwsgierig geworden. Ik heb hem er gister op gegooid en na ruim een uur of 20 ben ik weer terug bij mijn Leedroid backup. Ik was echt onder de indruk van de verbeteringen op het gebuid van de user interface, ik was er snel aan gewend omdat het gewoon best goed in elkaar zat. Echter waren er een aantal punten waar ik niet aan kon wennen...

Ik mist mijn goede calender widget van launcherpro. Er is helaas gewoon geen goede widget in de market. Ik wil hem scrollable en dan moet je dus altijd een andere launcher installeren. Daarbij miste ik de dailer van sense.. pas als je hem niet meer hebt mis je hem! Tot slot dacht ik na het overstappen van Sense op Miui van veel overbodige applicaties etc af te zijn, echter heeft Miui ook zo zijn troep, wat moet ik met een chinees online muziek album in mijn muziek speler :/?

Ik ben weer terug bij Sense met launcherpro, in mijn ogen momenteel de beste combinatie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Lennyz schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 10:34:
[...]

Even je batterij opnieuw calibreren of als je dat al een keer gedaan hebt, je batterie stats wipen in recovery.
Ik heb dit al een keer geprobeerd, volgens deze guide. bedoel je die methode ?En de battery stats heb ik al meerdere keren gewiped.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

weer 2 noob vragen van een een ungeroote desire fan:
1. Stel ik neem gingervillian, is het dan nog te gebruiken met Launcher pro? of is dit erg tegenstrijdig en heeft het geen zin/nut
2. Ik neem aan dat elke rom niet automatisch update, moet je dan alle stappen opnieuw uitvoeren of is het na rooten en customrom snel gedaan om bijv. van v0.8 naar 1.01 te gaan

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
FloRadix schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 09:28:
MUI 1.1.21 Changelog, mss komt ie al straks uit, maar zeker morgen. Kga mn backup al klaar maken ;-)

[...]
hopelijk fixed dit ook direct wat andere klein troubles die ik heb met mijn sd kaart en met mijn browser geheugen.

update browserprobleem: Als ik bij applicatiebeheer kijk(waar je programma's kan verwijderen) en dan de browser aanklik is hij op dit moment 25 mb. soms is dit dus 122 mb. Als ik dan gegevens wissen doe, dan wordt hij dus weer 276 kb. Heeft dit niet met de cache te maken van de browser ofzo? standaard bij HTC was dat 6mb geloof ik. Ik kan het echter niet instellen bij de browser op MUIU??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Pinin schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:56:
weer 2 noob vragen van een een ungeroote desire fan:
1. Stel ik neem gingervillian, is het dan nog te gebruiken met Launcher pro? of is dit erg tegenstrijdig en heeft het geen zin/nut
2. Ik neem aan dat elke rom niet automatisch update, moet je dan alle stappen opnieuw uitvoeren of is het na rooten en customrom snel gedaan om bijv. van v0.8 naar 1.01 te gaan
1.Ja en heeft nut is zinvol.Gingervillain heeft launcherpro
2.Nee, alleen weer installeren via recovery. Maak vantevoren backups en je bent zo klaar.

[ Voor 3% gewijzigd door kraonkel op 21-01-2011 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appies
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-07 21:46
FloRadix schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 09:28:

[...]
Gisteren .14 erop gezet. Zou het taalbestand dutch/NL ook snel beschikbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

kraonkel schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 12:34:
[...]

1.Ja en heeft nut is zinvol.Gingervillain heeft launcherpro
2.Nee, alleen weer installeren via recovery. Maak vantevoren backups en je bent zo klaar.
Bedankt, ik ga er toch eens aan denk ik.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Pinin schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 12:54:
[...]

Bedankt, ik ga er toch eens aan denk ik.
Sommige ROM's (zoals GingerVillain en Oxygen) hebben een aparte app waarmee je OTA de nieuwste versie kunt downloaden en installeren. Ikzelf download hem wel zo, maar installeer niet direct vanuit de app maar vanuit m'n custom recovery zodat ik eerst nog een nandroid backup kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Vraagje: Recovery RA heeft 2 soorten backup nand en nand + ext. Heb met beide een backup gemaakt en ook gerestoord . Beetje dubbelop heb ik 't gevoel. (Dubbelop wat ik gedaan heb , niet van Recovery-RA!) En dan nog backup met Google? Vind zo gauw geen manual, hiervoor.

[ Voor 28% gewijzigd door kraonkel op 21-01-2011 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
Ewivis schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 12:16:
[...]

hopelijk fixed dit ook direct wat andere klein troubles die ik heb met mijn sd kaart en met mijn browser geheugen.

update browserprobleem: Als ik bij applicatiebeheer kijk(waar je programma's kan verwijderen) en dan de browser aanklik is hij op dit moment 25 mb. soms is dit dus 122 mb. Als ik dan gegevens wissen doe, dan wordt hij dus weer 276 kb. Heeft dit niet met de cache te maken van de browser ofzo? standaard bij HTC was dat 6mb geloof ik. Ik kan het echter niet instellen bij de browser op MUIU??
in de Miren browser kan je instellen dat ie de cache altijd verwijdert al je de applicatie verlaat... mss helpt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
kraonkel schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 13:45:
Vraagje: Recovery RA heeft 2 soorten backup nand en nand + ext. Heb met beide een backup gemaakt en ook gerestoord . Beetje dubbelop heb ik 't gevoel. (Dubbelop wat ik gedaan heb , niet van Recovery-RA!) En dan nog backup met Google? Vind zo gauw geen manual, hiervoor.
hier vind je wat info en kun je je vraag stellen aan de eigenaar Amon-Ra:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=839621

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
FloRadix schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 14:17:
[...]

in de Miren browser kan je instellen dat ie de cache altijd verwijdert al je de applicatie verlaat... mss helpt dat?
Stiekem wil ik niet echt aan een andere browser eigenlijk. De standaard werkt best lekker namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Weer wat vragen waar ik toch wat zekerheid over wil (en misschien heel logisch en normaal is als je al vaker gedaan hebt) Ik wil graag een andere rom, maar ben ook wel een schijterig dat ik een kapot toestel krijg.

1. Er staat dat je goed kan back-uppen met titanium back-up, maar dat kan je pas installeren als je root toegang hebt, maar ik lees weer dat je toestel het weer doet als je ook een andere rom hebt, of is dat een foute intepretatie van mij en werkt je toestel wel met root en org. rom?.
2. checksums schijnen erg belangrijk te zijn, wanneer krijg je die te zien? zodat je kan controleren

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcobo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-07-2021
Ik wil de MIUI 1.1.14 R2 gaan uitproberen ben namelijk erg benieuwd.
Maar nu heb ik 2 vragen

1. Op de site van alpharev staan een aantal partition tables welke is aan te raden voor MIUI 1.1.14 R2 ?

2. Wat is nou precies de volgorde voor het flashen ?

- Radio
- Rom
- Ril

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Pinin schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 14:37:
Weer wat vragen waar ik toch wat zekerheid over wil (en misschien heel logisch en normaal is als je al vaker gedaan hebt) Ik wil graag een andere rom, maar ben ook wel een schijterig dat ik een kapot toestel krijg.

1. Er staat dat je goed kan back-uppen met titanium back-up, maar dat kan je pas installeren als je root toegang hebt, maar ik lees weer dat je toestel het weer doet als je ook een andere rom hebt, of is dat een foute intepretatie van mij en werkt je toestel wel met root en org. rom?.
2. checksums schijnen erg belangrijk te zijn, wanneer krijg je die te zien? zodat je kan controleren
Er staat ook dat je moet uitkijken met titanium back-up, daarom maak ik al mijn back-ups altijd met my backup pro.
2de deel van de vraag begrijp ik niet goed. Je originele Rom wordt vervangen door Custom Rom. Je originele Rom kan je backuppen maar als je die erop zet ben je de 'root rechten' weer kwijt.Volgens mij dan.
Checksum worden tijdens erop zetten gecontroleerd, tenminste als 't Rombakkertje dit zo in z'n Rom gezet heeft.
En wat je schij...... betreft dat hebben er veel gehad. Maar ik heb nog niet gehoord werkelijk zijn toestel ermee verkloot heeft. Ga gewoon goed doordacht en helemaal ingelezen te werk.

[ Voor 7% gewijzigd door kraonkel op 21-01-2011 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
kraonkel schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 13:45:
Nand backup maakt een backup van alleen je complete systeem (incl sms, telefoonoproepgeschiedenis, alles) versie 2 doet hetzelfde, maar maakt ook een exacte kopie van je EXT partitie. Persoonlijk maak ik meestal een Nand backup zonder ext, en wipe ik de ext partitie niet bij het flashen van een andere ROM. Zo heb ik bij het installeren van een andere ROM gelijk al m'n apps er weer op staan. Wil ik na een paar dagen weer terug, dan blijf ik mijn geupdate apps ook houden en restore ik de "oudere versies" niet. Staat ook wat minder uitgebreid in de Amon_RA thread op XDA, zie hieronder.
Nand backup :: Make a Nand backup (/sdcard/.android_secure included), the following partitions are NOT included :
Recovery (to avoid restoring old version)
Misc (no need to backup imo + restore issues on some phones)
Splash1+2 (no need to backup imo + restore issues on some phones)
Nand + ext backup :: Make a Nand + ext backup
Ewivis schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 14:27:
[...]
Stiekem wil ik niet echt aan een andere browser eigenlijk. De standaard werkt best lekker namelijk...
Je weet niet wat je mist, ik wil niet meer terug ;)
Pinin schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 14:37:

1. Geen idee, ik dacht dat je inmiddels je originele ROM kunt behouden en hem alleen kunt rooten met behoud van je standaard ROM (weet iemand dit?). Je hebt dan root, geen apps2sd en dat soort leuke dingen waar ik root voor heb.
2. Checksum kun je controleren met een programma op je PC, kies bijvoorbeeld op op deze site de bovenste download en installeer het. Open het programma en selecteer het door jou gedownloade bestand en klik dan op [Bereken MD5]. Je kunt de MD5 die het moet zijn in een boxje eronder knippen&plakken en deze laten controleren. Zo weet je zeker dat het bestand dat je op je PC hebt 100% hetzelfde is als degene die wordt aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Johan heb je inmiddels een DM gestuurd. Bedankt. En Pinin let maar op Johan die weet beter waar hij over typt dan ik.

[ Voor 41% gewijzigd door kraonkel op 21-01-2011 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
Ik wil even mededelen dat ik bezig ben aan een eigen ROM, gebaseerd op de standaard Sense maar met zoveel mogelijk onzin eruit gesloopt. Het word dus een standaard kale ROM die zo snel mogelijk draait en met wat optimalisaties (Ad blocker, Apps2SD, snellere kernel met betere batterijduur enz.) Ook haal ik er wat standaard applicaties uit, bijv. de aandelen app.

[ Voor 10% gewijzigd door SpaceK33z op 21-01-2011 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
SpaceK33z schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 15:49:
Ik wil even mededelen dat ik bezig ben aan een eigen ROM, gebaseerd op de standaard Sense maar met zoveel mogelijk onzin eruit gesloopt. Het word dus een standaard kale ROM die zo snel mogelijk draait en met wat optimalisaties (Ad blocker, Apps2SD, snellere kernel met betere batterijduur enz.) Ook haal ik er wat standaard applicaties uit, bijv. de aandelen app.
Zeer interessant! Zo clean mogelijk met sense. Zou je kunnen kjiken of je de browser van de rom van de Desire HD erin kan zetten. Die heeft namelijk de optie om Gif plaatjes uit te zetten, waardoor deze browser erg snel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Ik wacht vol spanning op je linkje SpaceK33z ;) (doet alvast een nandroid back-up )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
janvanduschoten schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 16:01:
Ik wacht vol spanning op je linkje SpaceK33z ;) (doet alvast een nandroid back-up )
Zo snel gaat het nog niet. De basis is nu al klaar + apps2sd, deodexed & zipaligned bestanden, root toegang, busy box en aangepaste opstart animatie.

Nu nog even goed tweaken en dan hoop ik maandagavond de eerste versie te lanceren. In de toekomst wordt deze uiteraard nog veel meer getweakt.
Ewivis schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 16:01:
[...]

Zeer interessant! Zo clean mogelijk met sense. Zou je kunnen kjiken of je de browser van de rom van de Desire HD erin kan zetten. Die heeft namelijk de optie om Gif plaatjes uit te zetten, waardoor deze browser erg snel is.
Ik betwijfel of dat lukt, maar ik wil het wel proberen natuurlijk. Vaak is zo'n nieuwe browser afhankelijk van andere bestanden op je telefoon.

Nog een vraagje aan jullie. Welke opstart animatie wil je het liefste in de ROM hebben? Graag een link posten. Verder ben ik nog benieuwd naar de standaard apps die je er in wilt.

[ Voor 41% gewijzigd door SpaceK33z op 21-01-2011 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
http://www.youtube.com/watch?v=LnweaNTtb1k
Dit is mijn favoriete bootanimatie (ben benieuwd of ik hier youtube in kan plakken)

Edit: is toch een linkje geworden.

Wat ik persoonlijk wel erg mooi vind zijn transparante apps zoals de News and Weather Widget en de zelf configureerbare power widget (ook transparant uiteraard)

[ Voor 76% gewijzigd door janvanduschoten op 21-01-2011 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appies
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-07 21:46
janvanduschoten schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 17:05:
Dit is mijn favoriete bootanimatie (ben benieuwd of ik hier youtube in kan plakken)

Wat ik persoonlijk wel erg mooi vind zijn transparante apps zoals de News and Weather Widget en de zelf configureerbare power widget (ook transparant uiteraard)
Jan bedankt voor al je info, gisteren begonnen met rooten en vandaag loopt het als een tierelier met de engelse versie.
eMIUI_1.1.14_EN_Final_Version. Alleen ik durf mijn gegevens niet verder in te voeren, omdat ik tot op heden nergens de originele md5 kan vinden. Weet jij toevallig waar deze beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Bij ROM 's zit vaak geen MD5, als je hem maar van XDA haalt zit je wel goed. Lees altijd ff de thread na om te kijken of er problemen mee zijn. Als een ROM niet goed is of bestanden mist (of corrupt zijn geraakt) dan werkt hij gewoon niet, dan krijg je een bootloop of blijft hij gewoon "hangen ".
& graag gedaan, we zijn allemaal een keer begonnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

appies schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 12:40:
[...]

Gisteren .14 erop gezet. Zou het taalbestand dutch/NL ook snel beschikbaar zijn?
Ik w8 nog op de Chinese language source files van murphy en dan zal k m zsm aanpassen en komt die waarschijnlijk erbij als iemand vn miui_au daar 1.1.21 versie gemaakt heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
ik dacht dat je ook aan een MUI ROM werkte, nl kMIUI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
SpaceK33z schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 16:12:
[...]

Nog een vraagje aan jullie. Welke opstart animatie wil je het liefste in de ROM hebben? Graag een link posten. Verder ben ik nog benieuwd naar de standaard apps die je er in wilt.
Deze bootanimatie vind ik mooi:
http://www.androidpolice....dCom+%28Planet+Android%29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdewildt
  • Laatst online: 07-09 18:56
Ik heb mijn HTC SD gepartioneerd naar Ext3 maar nu zie ik niet dat het Interne Geheugen groter is geworden. Ik kan nergens dat geheugen zien en de apps worden gewoon op het interne geheugen gezet. Hoe kan dit en hoe kan ik oplossen dat dit wel werkt. Heb het partitioneren via het openingstopic uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frankdewildt schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 20:39:
Ik heb mijn HTC SD gepartioneerd naar Ext3 maar nu zie ik niet dat het Interne Geheugen groter is geworden. Ik kan nergens dat geheugen zien en de apps worden gewoon op het interne geheugen gezet. Hoe kan dit en hoe kan ik oplossen dat dit wel werkt. Heb het partitioneren via het openingstopic uitgevoerd.
.

Lees je 3 paginas terug, staat er dit:

If you think you have an a2sd problem try this fix:

Open up an ADB Shell (if you have access to the App Market, you can install a Terminal Emulator instead)
Type su
Type a2sd cachesd

Bij mij ging intern geheugen van 89 naar 140mb ofzo na deze actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:30

emzed

*

Heb je Desire weer terug? Ben benieuwd naar je ROM, wat ik altijd wel prettig vind aan bijv Defrost, is dat je via een ingebakken app OTA kan updaten. Dat zou wel een fijne feature zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdewildt
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 20:56:
[...]
.

Lees je 3 paginas terug, staat er dit:

If you think you have an a2sd problem try this fix:

Open up an ADB Shell (if you have access to the App Market, you can install a Terminal Emulator instead)
Type su
Type a2sd cachesd

Bij mij ging intern geheugen van 89 naar 140mb ofzo na deze actie.
Nadat ik via Terminal Emulator a2sd cachesd heb ingeytpt krijg ik dit :

a2sd: not found

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frankdewildt schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 21:16:
[...]

Nadat ik via Terminal Emulator a2sd cachesd heb ingeytpt krijg ik dit :

a2sd: not found

Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Misschien geen A2SD ROM? Ik heb MIUI en daarop geprobeerd...

Verder geen idee, ben niet technisch in dit opzicht, weet alleen dat t bij mij gwn werkte (autom. reboot na die commands)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdewildt
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 21:19:
[...]

Misschien geen A2SD ROM? Ik heb MIUI en daarop geprobeerd...

Verder geen idee, ben niet technisch in dit opzicht, weet alleen dat t bij mij gwn werkte (autom. reboot na die commands)
Ik heb momenteel de LeeDroid V2.3d erop staan. Zo te zien op XDA ondersteund deze wel A2SD. Ik weet niet wat ik fout doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Dit spreekt mij bijzonder erg aan. Ik ga je rom in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

ik blijf toch echt het bios-screen de beste vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
  • Laatst online: 07-07 12:35
Ik heb een nieuw 8GB SD kaartje gekocht voor in men Desire.
Ik wilde MIUI-Au flashen, dus daarvoor moet ik een ext3 partitie aanmaken via Gparted.

Nu heb ik een probleem: ik heb een 800MB partitie aangemaakt, maar ik heb de verkeerde partitie naar ext3 geformateerd ... die van 6.xxGB ipv die van 800MB :(

Hoe kan ik dit ongedaan maken? Echt ten einde raad :x
Windows herkent de SD kaart niet meer, en ik kan enkel uit Charge only, USB tethering en HTC Sync kiezen.

[ Voor 12% gewijzigd door geemfriek op 21-01-2011 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geemfriek schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 23:56:
Ik heb een nieuw 8GB SD kaartje gekocht voor in men Desire.
Ik wilde MIUI-Au flashen, dus daarvoor moet ik een ext3 partitie aanmaken via Gparted.

Nu heb ik een probleem: ik heb een 800MB partitie aangemaakt, maar ik heb de verkeerde partitie naar ext3 geformateerd ... die van 6.xxGB ipv die van 800MB :(

Hoe kan ik dit ongedaan maken? Echt ten einde raad :x
Windows herkent de SD kaart niet meer, en ik kan enkel uit Charge only, USB tethering en HTC Sync kiezen.
Gewoon opnieuw resizen weer via Gparted. (Of gwn wissen alles en weer opnieuw beginnen).
En je kan m gewoon weer als USB opslag kiezen via Recovery.. als je dat niet meer in je tel zelf kan, dus gwn via recovery > Mounts and storage > Mount USB... Dan is die iig weer verbonden met windows.
(Deze beschrijving is voor Clockwork recovery, maar ik denk dat die bij die andere (amon ofzo) ook wel zoiets is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Je kunt in de Amon_RA recovery ook gewoon je sd kaart opnieuw partitioneren en dan je ext2 partitie omzetten naar ext3 in hetzelfde menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
Gparted herkent hem niet meer, en ik moet hem nog rooten :)
Zal hem eerst rooten met unRevoked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
geemfriek schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 00:22:
Gparted herkent hem niet meer, en ik moet hem nog rooten :)
Zal hem eerst rooten met unRevoked
Goed idee :)
Ik ben nog ff wakker dus ik ben benieuwd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
Als ik hem Root, moet ik dan als Disk of CHarge only zetten? (MIUI-Au zegt Disk, theUnlockr zegt Charge only)

edit: succesvol geroot

Ik zie de SD kaart nu tussen mijn schijven staan, maar als ik hem selecteer zegt win7 dat ik hem moet formateren (de 800MB partitie)
Is dit normaal? :? Want ik moet men ROM etc nog op men SD kaartje krijgen :x

[ Voor 52% gewijzigd door geemfriek op 22-01-2011 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Dacht er goed aan te doen om mijn rom te backuppen. Normaal doe ik dat vanuit recovery.Nu wilde ik dat eens via Rommanager doen, hier stond nog dat ik recovery clockmod 2.5.0.7 had, verder niet bij stilgestaan dacht dat veranderd die vanzelf in RA 3.0.0 xx.Programma maakt volgens mij een backup (er blijft staan dat dat gedaan wordt met recovery clockmod 2.5.0.7). Daarna probeert telefoon op te starten maar dat lukt niet meer. Telefoon herkent nu de sd kaart niet meer. Ook als een andere erin doe gebeurt hetzelfde. Vanalles geprobeerd kaartje opnieuw formateren helpt ook niet. Dan maar SDK proberen, maar die wil weer Java SDK zien. Maar we gaan toch maar eerst naar bed. Morgen, nee straks, ziet alles er misschien beter uit. Met frisse ideeen. Of iemand anders met een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-08 22:36
ziet eruit als een memory leak, al een andere rom geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
geemfriek schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 00:52:
Als ik hem Root, moet ik dan als Disk of CHarge only zetten? (MIUI-Au zegt Disk, theUnlockr zegt Charge only)

edit: succesvol geroot

Ik zie de SD kaart nu tussen mijn schijven staan, maar als ik hem selecteer zegt win7 dat ik hem moet formateren (de 800MB partitie)
Is dit normaal? :? Want ik moet men ROM etc nog op men SD kaartje krijgen :x
ext3 partitie -> logical
fat32 partitie -> primary

problem solved, alleen vreemd dat dit in geen enkele guide vermeld word 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
janvanduschoten schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 17:05:

Mooi bootscreen, alleen eigenlijk is die van cyanogenmod. En aangezien ik niet of nauwelijks cyanogenmod features ga gebruiken, is dat een beetje vreemd.

Die transparante apps zijn een goed idee. Zodra ik de laatste goede versie ervan heb gevonden zet ik ze er in.
FloRadix schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 20:33:
[...]

ik dacht dat je ook aan een MUI ROM werkte, nl kMIUI?
Klopt, ik doe er twee :). Niet iedereen houd van MIUI. Ik zag net dat het Engels taalpakket al uit is, dus die ROM is maandagavond zeker klaar.
Bedankt! Deze ziet er geweldig uit. Ik doe binnenkort een test ermee.
emzed schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 21:00:
[...]

Heb je Desire weer terug? Ben benieuwd naar je ROM, wat ik altijd wel prettig vind aan bijv Defrost, is dat je via een ingebakken app OTA kan updaten. Dat zou wel een fijne feature zijn.
Ja, godzijdank hoefde ik geen geld te betalen voor het nieuwe scherm (ondanks dat ik 'm geroot had, s-off enz.) HTC heeft trouwens, zoals ik het noem, extreem goede service. Ik kreeg mijn telefoon in een heel grappig pakketje terug. Er stond op: "I'm back!" en ik kreeg er nog een HTC pen bij. De reparatie duurde maar 4-5 dagen, terwijl ik 2 weken had verwacht.

Via OTA updaten zou idd heel cool zijn. Ik ga er voorlopig nog niet naar kijken, eerst een goede basis hebben ;).
danielkraak schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 21:48:
[...]

Dit spreekt mij bijzonder erg aan. Ik ga je rom in de gaten houden.

Ik had gisteren en vandaag dus aan die Sense rom gewerkt. Ik wilde de allernieuwste basis natuurlijk, maar daar had ik niet bij opgelet dat dat een Chinese versie was. Nu moet ik overnieuw beginnen :(.

Edit: Ik heb nu wel de goede versie te pakken :). Nu even apps2sd, enz. toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
geemfriek schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 10:23:
[...]

ext3 partitie -> logical
fat32 partitie -> primary

problem solved, alleen vreemd dat dit in geen enkele guide vermeld word 8)7
problem niet solved.. na backups via Titanium en een Nandroid backup, wil ik de radio installeren.
Maar hij komt in een boot-loop te zitten -> batterij eruit -> Nandroid restoren -> reboot -> SD kaart is weer verdwenen.

Word er zowat moedeloos van :/

edit: in Recovery kan ik 'sd-ext' niet mounten :x

[ Voor 4% gewijzigd door geemfriek op 22-01-2011 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
mesm90 schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 10:14:
ziet eruit als een memory leak, al een andere rom geprobeerd?
Ik weet niet of het op mij sloeg, maar hij herkent het sdkaartje niet. Wel kan ik (en heb ik)met android flasher het recoverygedeelte veranderen. Heb er nu Clockworkmod 3.0.0.5 opstaan. Als ik probeer een andere romxxx.zip te installeren/of sd kaart te mounten zegt ie: failed to mount /sdcard (no such file or directory.
Nu wil ik proberen om sdk te installeren, kijken wat dat oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
geemfriek schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 11:06:
[...]

problem niet solved.. na backups via Titanium en een Nandroid backup, wil ik de radio installeren.
Maar hij komt in een boot-loop te zitten -> batterij eruit -> Nandroid restoren -> reboot -> SD kaart is weer verdwenen.

Word er zowat moedeloos van :/

edit: in Recovery kan ik 'sd-ext' niet mounten :x
Als ik jou was zou ik eens helemaal schoon beginnen. Ik zou allereerst alle belangrijke bestanden van de sd kaart op de PC zetten en deze daarna in de custom recovery partitioneren.
Hierna een ROM naar keuze downloaden en op de sd kaart zetten (er vanuit gaande dat het weer werkt) en deze flashen. Zet alle bestanden die je absoluut nodig hebt weer op sd kaart en laat Titanium backup achterwege.

Ik gebruik Titanium backup alleen maar voor het restoren van data van apps zoals Angry Birds, Miren Browser en de News & weather Widget, dit zijn apps die niet afhankelijk zijn van de ROM die je gebruikt. Mijn ervaring is dat als je wisseld tussen ROM's en staads maar van alles restored je regelmatig brakke apps krijgt die regelmatig FC en of in een bootloop komt na een keertje rebooten.

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
janvanduschoten schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 11:35:
[...]

Als ik jou was zou ik eens helemaal schoon beginnen. Ik zou allereerst alle belangrijke bestanden van de sd kaart op de PC zetten en deze daarna in de custom recovery partitioneren.
Hierna een ROM naar keuze downloaden en op de sd kaart zetten (er vanuit gaande dat het weer werkt) en deze flashen. Zet alle bestanden die je absoluut nodig hebt weer op sd kaart en laat Titanium backup achterwege.

Ik gebruik Titanium backup alleen maar voor het restoren van data van apps zoals Angry Birds, Miren Browser en de News & weather Widget, dit zijn apps die niet afhankelijk zijn van de ROM die je gebruikt. Mijn ervaring is dat als je wisseld tussen ROM's en staads maar van alles restored je regelmatig brakke apps krijgt die regelmatig FC en of in een bootloop komt na een keertje rebooten.

Succes :)
Hej, bedankt voor je post :)
Ik wil idd van 0 beginnen, aangezien het toch een nieuwe SD was, mag alles eraf.
Hoe partitioneer ik in Clockwork Recovery?

format sdcard?

edit: format sdcard (ging goed)
format sd-ext -> E:Can't mount /dev/block/mmcblk0p2 (File exists)
Error mounting /sd-ext/!
Skipping format...

[ Voor 6% gewijzigd door geemfriek op 22-01-2011 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Ik heb zelf de recovery van Amon_RA, en daar kan ik gewoon kiezen voor [Partition sdcard]. Met de Clockwork recovery kan ik je helaas niet helpen, ik ga er vanuit dat er ook eenzelfde functie op zit. Als je de recovery van Amon_RA (staat in de OP) flashed, werkt het iig goed, nog nooit een probleem mee gehad.

Edit: probeer hetzelfde eens met de andere recovery, misschien dat dat wel werkt.

[ Voor 12% gewijzigd door janvanduschoten op 22-01-2011 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
janvanduschoten schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 11:57:
Ik heb zelf de recovery van Amon_RA, en daar kan ik gewoon kiezen voor [Partition sdcard]. Met de Clockwork recovery kan ik je helaas niet helpen, ik ga er vanuit dat er ook eenzelfde functie op zit. Als je de recovery van Amon_RA (staat in de OP) flashed, werkt het iig goed, nog nooit een probleem mee gehad.

Edit: probeer hetzelfde eens met de andere recovery, misschien dat dat wel werkt.
Ik wil met unrevoked de Amon_Ra recovery flashen, maar krijg dit na het te proberen :
Error: Failed to get root. Is your firmware too new?

Hij is al wel geroot, maar met Clockwork recovery. Ik wil nu graag Amon_Ra er op zetten.
De Desire kan nog altijd niet als disk connecten met de PC

[ Voor 3% gewijzigd door geemfriek op 22-01-2011 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
geemfriek schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 12:20:
[...]

Ik wil met unrevoked de Amon_Ra recovery flashen, maar krijg dit na het te proberen :
Error: Failed to get root. Is your firmware too new?

Hij is al wel geroot, maar met Clockwork recovery. Ik wil nu graag Amon_Ra er op zetten.
De Desire kan nog altijd niet als disk connecten met de PC
Lijkt wel of we hetzelfde probleem hebben. Mijn toestel is S-off en ik kan elke recovery erop flashen mbv android flasher, maar het maakt geen verschil.
Ik krijg nog steeds E: can't mount SDCARD:/nandroid/.
Bij flash zip from sdcard krijg ik
E:Can't mount /dev/block/mmcblk0p1 (or /dev/block/mmcblk0 (no such file or directory.)
Heb nu weer Recovery-RA-v3.0.0.5.
Maar hetzelfde resultaat met clockwork mod 2.5.0.7 en 3.0.05.
Ik heb 3 sdkaartjes waarvan ik er 1 formateer en indeel ext3 en fat32. Een nieuwe die ik laat zoals hij is(heb ik al mee gedraaid, hier ging het fout met backuppen. En 1 die nu heb leeggemaakt en opnieuw volmaak met bestanden die ik eerder al op PC heb gezet, maar dat duurt even.
Blijf zitten met de belangrijkste vraag waarom ziet de telefoon de SDkaart niet? Wat mist hij en hoe krijg ik dat erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Heb even zitten zoeken, en op XDA loopt een draadje over hetzelfde probleem. Lees deze thread even na, maar ik denk dat het antwoord in de laatste post staat (geen enkele garantie blablabla).
in recovery
======================
FASTBOOT
RECOVERY
CLEAR STORAGE
SIMLOCK
======================
SELECT "FASTBOOT"
PLUG USB
type in the "dos"

fastboot oem rebootRUU
fastboot oem enableqxdm 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
janvanduschoten schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 13:38:
Heb even zitten zoeken, en op XDA loopt een draadje over hetzelfde probleem. Lees deze thread even na, maar ik denk dat het antwoord in de laatste post staat (geen enkele garantie blablabla).

[...]
THX maar er staat type in de "dos" en waar moet ik typen? Als ik fastboot kies komt er Bootloader
reboot
reboot bootlaoder
power down
Sorry maar ik heb ergens iets gemist voel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
janvanduschoten schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 13:38:

[...]
Bedankt! Ik ga het zo meteen proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
Ik ben nog een ding vergeten te vragen over mijn ROM gebaseerd op Sense. Wat zien jullie het liefst als launcher: LauncherPro, ADW een andere of gewoon de standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

AdamG heeft een nieuwe versie van zijn Oxygen-ROM uitgebracht waarin hij onder andere de sms-fix heeft verwerkt, en ook trackball wake en een settings-app is toegevoegd. Zat persoonlijk te wachten op trackball wake, dus heb nu eindelijk ook maar eens de Gingerbread-versie geïnstalleerd. Werkt erg lekker :)

Nu nog wachten tot Google de update voor de N1 uitbrengt, zodat Adam videorecording toe kan voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
SpaceK33z schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 14:34:
Ik ben nog een ding vergeten te vragen over mijn ROM gebaseerd op Sense. Wat zien jullie het liefst als launcher: LauncherPro, ADW een andere of gewoon de standaard?
Persoonlijk bevalt LauncherPro mij het beste maar ik zou het optioneel houden, als ze het willen is hij zo te downloaden uit de market.

Ik heb nog eens ff zitten denken aan het bootscreen, ik denk dat de Bios bootscreen erg goed bij je rom zou passen, kun je hem gelijk aanpassen aan de versie van je ROM (dus in de bios zie je dan welke versie er wordt opgestart)
RoD schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 15:03:
AdamG heeft een nieuwe versie van zijn Oxygen-ROM uitgebracht waarin hij onder andere de sms-fix heeft verwerkt, en ook trackball wake en een settings-app is toegevoegd. Zat persoonlijk te wachten op trackball wake, dus heb nu eindelijk ook maar eens de Gingerbread-versie geïnstalleerd. Werkt erg lekker :)

Nu nog wachten tot Google de update voor de N1 uitbrengt, zodat Adam videorecording toe kan voegen.
Volgens mij had Ginger Villain dit al wat langer, de trackball to wake en CyanogenMOD settings. Bevalt mij ook uitstekend :)

[ Voor 33% gewijzigd door janvanduschoten op 22-01-2011 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
kraonkel schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 14:28:
[...]

THX maar er staat type in de "dos" en waar moet ik typen? Als ik fastboot kies komt er Bootloader
reboot
reboot bootlaoder
power down
Sorry maar ik heb ergens iets gemist voel ik.
Ik heb hetzelfde voor, geen PLUG USB te bekennen, ook geen dos-venstertje :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
geemfriek schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 15:32:
[...]

Ik ben klein stukje verder. Denk dat je hiervoor SDK manager moet hebben, heb ik maar ik krijg dat zwarte dos venster, maar kan er nog niets in typen. Ik zoek gewoon door...........maar als iemand ons op goede spoor kan helpen graag hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
geemfriek schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 15:32:
[...]

Als je kiest voor [FASTBOOT] en daarna steek je je usb plug erin, dan kun je toch een dos venster openen op je pc en die code intoetsen?

Is de sd kaart helemaal niet meer te benaderen via de PC /cardreader of te formatteren in het toestel zelf?

edit: SDK, heb ik nog nooit mee gewerkt, kan ik je helaas niet bij helpen... :|

[ Voor 9% gewijzigd door janvanduschoten op 22-01-2011 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
Ik heb nog een vraagje aan jullie. Welke standaardapplicaties van HTC zie je het liefst verwijdert in mijn ROM? De Aandelen en Footprints apps zijn al verwijdert. Dat spelletje 'Teeter' heb ik verwijderbaar gemaakt.

De ROM is op dit moment vreselijk snel }:O

[ Voor 9% gewijzigd door SpaceK33z op 22-01-2011 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 09:04
Ben benieuwd....
Draai nu Leedroid. Eens kijken of je daar aan kan tippen :P

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Van mij mag je de facebook en twitter apps ook wel verwijderbaar maken, gebruik ik niet, en er zijn ook voldoende alternatieven voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eens. Geen social media troep :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
janvanduschoten schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 16:45:
Van mij mag je de facebook en twitter apps ook wel verwijderbaar maken, gebruik ik niet, en er zijn ook voldoende alternatieven voor.
Ik vind die friendsstream wel relaxt eigenlijk... maar ja niet echt noodzakelijk nee, kan je ook downloaden via de market :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Vandaag heb ik besloten mijn desire eens te rooten en van een custom rom te voorzien. Het rooten was zo gepiept, maar wat ik ook probeerde, ik kreeg Amon_Ra niet aan de praat (md5sum klopte). Telkens weer kreeg ik het mooie rode driehoek te zien met uitroepteken in het midden. In een wanhopige poging besloot ik toen eens de Amor_Ra versie met CyanogenMOD kleurtjes te proberen, en deze deed het in een keer! Nu heb ik al een paar uurtjes MIUI draaien en sommige dingen bevallen me goed, andere minder.
+snelheid
+aanpasbare launcher!
-niet alles is NL vertaald
-er zit geen goede wekker/timer/stopwatch ingebouwd zoals bij htc
Pagina: 1 2 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.