[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste
Acties:
  • 120.954 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeman
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-05 14:32
Het rooten is dankzij de handleiding gelukt, was achteraf gezien een piece of cake.
Nu wil ik miui gaan installeren, maar zit hier al standaard een dutch language pack in?

Kom er niet uit, heeft iemand een link voor mij van de miui rom met Nederlands taalpakket? :$

En op welk moment ga je werken aan s-off?
Of ben ik nu al te laat?

Excuses voor de vragen, maar liever vragen dan achteraf een bricked toestel te hebben.

[ Voor 44% gewijzigd door Freeman op 09-06-2011 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:55
Johnnyzz schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 20:05:
Het rooten is dankzij de handleiding gelukt, was achteraf gezien een piece of cake.
Nu wil ik miui gaan installeren, maar zit hier al standaard een dutch language pack in?

Kom er niet uit, heeft iemand een link voor mij van de miui rom met Nederlands taalpakket? :$

En op welk moment ga je werken aan s-off?
Of ben ik nu al te laat?

Excuses voor de vragen, maar liever vragen dan achteraf een bricked toestel te hebben.
Ik weet niet of je s-off nodig hebt? In the startpost staat ook waarvoor je het kan gebruiken. Zelf ben ik ook een n00b in dit soort dingen (vandaag voor het eerst mijn Desire geroot). Ik heb s-off niet gedaan, omdat ik het niet nodig had en het ook het meest risicovolle is om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeman
Opzicht heb ik het niet nodig, kan eventueel later nog.
Zit nu enkel nog met miui, ik weet simpelweg niet welke ik moet hebben (miui Nederlands)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
RSD1982 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:53:
Mijn désiré met insertcoin valt steeds uit na ongeveer anderhalf uur in standby. Scherm blijft zwart en enige manier om m weer aan de praat te krijgen is accu eruit. Had dit ook al met een andere ROM. Waarvan ik de naam kwijt ben. Zie ik een instelling over et hoofd? Of is dit te wijten aan instabiliteit?
Heb je niet last van het SOD issue? Bij mij gebeurt het als het bereik slecht is en de telefoon terug schakelt naar 2G. Het issue is bij mij verholpen door 2G uit te zetten, zie ook dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Lee245 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 21:38:
[...]

Ik weet niet of je s-off nodig hebt? In the startpost staat ook waarvoor je het kan gebruiken. Zelf ben ik ook een n00b in dit soort dingen (vandaag voor het eerst mijn Desire geroot). Ik heb s-off niet gedaan, omdat ik het niet nodig had en het ook het meest risicovolle is om te doen.
Dankzij s-off ben je echt supersuperuser (je kan bv. eender welk bestand verwijderen) en kan je een aangepaste HBOOT draaien. Vooral dat laatste is zeer handig: je kan de verdeling van het interne NAND geheugen aanpassen, zodat je meer ruimte krijgt voor je apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeman
Oke dus opzicht is het best handig.
Kan je ten alle tijden s-off installeren?

Draai momenteel met MIUI en wil eventueel ook s-off erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Om problemen te vermijden kan je best vertrekken van een Desire die de stock ROM draait:
1)Rooten
2)S-off hack
3)ROM naar keuze flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 13:51
Is er iemand die gebruik maakt van GPS-tracking applicaties, zoals Endomondo of Runkeeper? Ik maak hier regelmatig gebruik van voor mijn hardlooptrainingen, maar sinds een tijd terug kreeg ik random telefoon reboots als ik aan 't hardlopen was. Na een tijd speuren bleek dit vaker voor te komen bij CM7-roms, zoals Gingervillain waar ik gebruik van maakte.

Nu gebruik ik sinds een tijdje MIUI, maar dit bevalt slecht na de snelheid van Gingervillain. Wel heb ik geen crashes meer met Endomondo. Heeft iemand positieve ervaringen met het gebruik van een recente rom en Endomondo? Het liefste zet ik Gingervillain er weer op, maar InsertCoin leek mij ook wel wat. Nu weet ik alleen niet welke rom goed samenwerkt...

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Voor GPS-tracking gebruik ik My Tracks. Werkt prima onder oxygen 2.1.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-05 23:01
zugzug schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 11:47:
Is er iemand die gebruik maakt van GPS-tracking applicaties, zoals Endomondo of Runkeeper? Ik maak hier regelmatig gebruik van voor mijn hardlooptrainingen, maar sinds een tijd terug kreeg ik random telefoon reboots als ik aan 't hardlopen was. Na een tijd speuren bleek dit vaker voor te komen bij CM7-roms, zoals Gingervillain waar ik gebruik van maakte.

Nu gebruik ik sinds een tijdje MIUI, maar dit bevalt slecht na de snelheid van Gingervillain. Wel heb ik geen crashes meer met Endomondo. Heeft iemand positieve ervaringen met het gebruik van een recente rom en Endomondo? Het liefste zet ik Gingervillain er weer op, maar InsertCoin leek mij ook wel wat. Nu weet ik alleen niet welke rom goed samenwerkt...
Ik had het inderdaad gisteren ook in CM7 en Endomondo. Erg vervelend. Daarnaast heb ik ook last van GPS issues (fix verliezen na x aantal minuten, waardoor de gemeten route in Endomondo niet goed is). Ik installeer regelmatig de laatste nightlies, maar het helpt niet veel. Ook een nieuwe radio flashen heeft niet geholpen.

Mocht je dus een ROM vinden die jouw problemen verhelpt, dan hoor ik het graag.

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245052

Is er iemand die gebruik maakt van GPS-tracking applicaties, zoals Endomondo of Runkeeper?
Hier ook, Endomundo knalt er best vaak uit onder GV2.5
Ik neem normaal m'n gewandelde tracks op met Endomundo, maar de laatste tijd heb ik geen fatsoenlijke track meer compleet gekregen. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP-tjuh
  • Laatst online: 09-05 20:06
Ik heb een vraag. Ik loop ook telkens vast op "Communications with phone unexpectedly interrupted". Ik heb de telefoon op opladen staan en ook heb ik de optie "USB foutopsporing" aan staan. Maar wat mij wel opvalt is dat de telefoon na de reboot de settings weer op "USB tethering" heeft gezet. Is dit normaal of behoort mijn foon gewoon na de reboot de op "Alleen opladen" te staan? Wie kan mij verder helpen?

Niks gezegd. GOED lezen is een kunst.

[ Voor 5% gewijzigd door JP-tjuh op 10-06-2011 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:02

Probeer anders eens http://www.looptijden.nl. Erg veel mogelijkheden.
Of Cardiotrainer ziet erg ook goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:39
Een Twitter bericht van Tweaker ieftm, er is een nieuwe CM7 en Oxygen Hboot uit met advies hem te upgraden. De nieuwe Hboots zijn te vinden op alpharev.nl.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10-2024
Stamgastje schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 23:10:
[...]

Heb je niet last van het SOD issue? Bij mij gebeurt het als het bereik slecht is en de telefoon terug schakelt naar 2G. Het issue is bij mij verholpen door 2G uit te zetten, zie ook dit topic.
Thanks. Klinkt inderdaad als sod issue. Heb het programma 3G data only geïnstalleerd. Die zorgt ervoor dat ik geen data binnentrek via 2G. Het schakelen tussen 2G en 3G zorgt voor de sod issue. Nu geen last meer van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
Bij mij werkte 3G Data Only! niet perfect, hij hing wel minder vaak maar het probleem was niet 100% verholpen. Nu heb ik 2G gewoon helemaal uit staan en heb ik er geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Laatst online: 30-05 21:20
Heb sinds gisteren de Leedroid 2.5 op m'n desire gezet. Heb de afgelopen paar maand gingervillian gebruikt, liep erg goed, maar geen fijn keypad en de camera was slecht. Daarna InsertCion geprobeerd, liep op zich prima, maar de laatste versie werd te zwaar, te veel animaties. Nu een redelijk standaard rom gepakt, maar het loopt als een trein! Is wel android 2.2, maar zie er de nadelen nog niet echt van. Aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
janvanduschoten schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 08:25:
Een Twitter bericht van Tweaker ieftm, er is een nieuwe CM7 en Oxygen Hboot uit met advies hem te upgraden. De nieuwe Hboots zijn te vinden op alpharev.nl.
De mijne is nog niet s-off, oxygen draait goed, twijfel of ik die kant op moet gaan

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Laatst online: 11-10-2024
Stamgastje schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 09:06:
Bij mij werkte 3G Data Only! niet perfect, hij hing wel minder vaak maar het probleem was niet 100% verholpen. Nu heb ik 2G gewoon helemaal uit staan en heb ik er geen last meer van.
Alleen las ik als je dat doet en je hebt geen 3G bereik dat je dan ook niet kan bellen. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
lekzzz schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 11:13:
[...]

De mijne is nog niet s-off, oxygen draait goed, twijfel of ik die kant op moet gaan
Je ROM blijft goed draaien met en zonder custom Hboot, je hebt met de custom Hboor alleen een stuk meer ruimte voor je apps. Omdat de Oxygen en CM7 nightlies steeds een beetje groter worden, passen ze niet meer in de "oude" custom Hboots. De gemodificeerde zijn een stukje ruimer geworden zodat je ze nog zonder te wijzigen kunt flashen. Ik haal zelf meestal wat spullen uit de ROM (live wallpapers, andere Latin_IME, Rommanager, etc.) zodat hij een stuk kleiner wordt en dus makkelijk past. Ter info, ik heb nu bijv. 108 apps op de telefoon staan en nog 146MB over (CM7 Hboot, Darktremor apps2SD). Zonder de CM7 Hboot kreeg ik de melding dat het interne geheugen opraakte, dus vandaar de custom Hboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
@CM7-gebruikers: kan je zonder problemen de ADW-launcher.apk uit de zipfile verwijderen (m.a.w. heb je dan nog een launcher)? Ik wil uiteindelijk LauncherPro gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Dan heb ik het wat mij betreft niet nodig als ik zo kijk

Afbeeldingslocatie: http://i1098.photobucket.com/albums/g378/lekzzz/snap20110611_114209.png

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-Vdlb4g-y6V0/TfM8aZB4voI/AAAAAAAABow/afr04QFWFaQ/s512/snap20110611_115810.png

Nee, je hebt nog zat ruimte. Het verschil zit met in de Internal Storage, die is bij mij verdubbeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
janvanduschoten schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 12:00:
...
Nee, je hebt nog zat ruimte. Het verschil zit met in de Internal Storage, die is bij mij verdubbeld.
Nou in dat geval ga ik het lekker zo laten, alles wat ik aan apps gebruik/ nodig heb staat er inmiddels op dus dat zit wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-05 20:31
Ik heb vandaag de beslissing genomen om mijn witte Desire te rooten :) . Heb Unrevoked zijn werk laten doen en vervolgens de belangrijkste applicaties geback-upt. Kan ik nu later vandaag gewoon CM7 installeren? Het is me namelijk niet helemaal duidelijk of je nou een custom Hboot nodig hebt, als ik de TS en CM Wiki bekijk denk ik van niet? :) .

Ook zonder custom Hboot heb je toch extra opslagruimte voor applicaties in vergelijking met de stock rom? (dat was namelijk de reden om te rooten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-05 13:01
Ik wil eigenlijk weer met een schone lei beginnen, heb mn desire nu S-off, en met CM7 erop. Maar ergens heb ik het idee dat er iets niet goed zit. Nu zat ik eraan te denken om mn desire weer te unrooten en daarna weer helemaal opnieuw te beginnen.

Maar ik heb enkel een linux of mac staan. En dat gaat niet samen met htc sync. Iemand anders een idee om weer terug bij af te beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Cubic X schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 13:02:
Ik heb vandaag de beslissing genomen om mijn witte Desire te rooten :) . Heb Unrevoked zijn werk laten doen en vervolgens de belangrijkste applicaties geback-upt. Kan ik nu later vandaag gewoon CM7 installeren? Het is me namelijk niet helemaal duidelijk of je nou een custom Hboot nodig hebt, als ik de TS en CM Wiki bekijk denk ik van niet? :) .

Ook zonder custom Hboot heb je toch extra opslagruimte voor applicaties in vergelijking met de stock rom? (dat was namelijk de reden om te rooten).
Custom Hboot is alleen interessant als je nog meer ruimte nodig blijkt te hebben. Ik zou persoonlijk eerst CM7 flashen en later eens kijken of je voldoende hebt. Hboot flashen kan altijd nog.

Let op, je moet eerst CM7 flashen (eerst alles wipen uiteraard), dan zonder te rebooten Gapps (Google apps) en dan rebooten. Ik weet niet of je al een ext3 partitie hebt, anders zou ik die eerst even maken voor het flashen van CM7. Je ext3 partitie is nodig als je gebruik wilt maken van apps2sd. Als je die ext3 partitie hebt, dan moet je nadat je je toestel hebt ingesteld en hij is klaar met het syncen van Darktremor apps2sd downloaden en installeren. Een linkje staat hier ergens in deze thread, zoekfunctie zit rechtsbovenin deze pagina.

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Mdehoog schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 13:07:
Ik wil eigenlijk weer met een schone lei beginnen, heb mn desire nu S-off, en met CM7 erop. Maar ergens heb ik het idee dat er iets niet goed zit. Nu zat ik eraan te denken om mn desire weer te unrooten en daarna weer helemaal opnieuw te beginnen.

Maar ik heb enkel een linux of mac staan. En dat gaat niet samen met htc sync. Iemand anders een idee om weer terug bij af te beginnen?
Wat zijn de problemen? Je toestel is geroot of niet geroot, heeft wel of niet S-off. Het kan niet zijn dat dat minder goed is gelukt, dus ik denk niet dat het unrooten de oplossing is van je probleem. Wat gebeurt er dat jou het gevoel geeft dat er iets mis is?

Als je je toestel volledig wiped in je recovery, is je toestel helemaal schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
RSD1982 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 11:22:
[...]

Alleen las ik als je dat doet en je hebt geen 3G bereik dat je dan ook niet kan bellen. Klopt dat?
Correct (helaas). Maar als het toestel hangt, ben ik helemaal niet bereikbaar, dus dat is nog minder wenselijk.

[ Voor 16% gewijzigd door Stamgastje op 11-06-2011 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
janvanduschoten schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 13:14:
[...]

Wat zijn de problemen? Je toestel is geroot of niet geroot, heeft wel of niet S-off. Het kan niet zijn dat dat minder goed is gelukt, dus ik denk niet dat het unrooten de oplossing is van je probleem. Wat gebeurt er dat jou het gevoel geeft dat er iets mis is?

Als je je toestel volledig wiped in je recovery, is je toestel helemaal schoon.
Hoi, bedankt voor de snelle reactie!
Ik heb een usb brick en krijg dit niet voor elkaar om te fixxen, mn sd kaartje wordt wel herkent gelukkig.
Ik heb de CM7Hboot erop staan, en als ik mn desire aan mn laptop wil koppelen dan herkent mn desire wel dat er een usb kabel aan zit. Maar helaas gaat de usb verbinding op mn telefoon de hele tijd aan en uit. Hij blijft echter wel opladen.

Tot slot heb ik soms last van spontane reboots, dit als ik erg veel apps tegelijk open heb staan, dan vindt mn telefoon het wel is leuk om me eruit te gooien.

Maar een full wipe in recovery mode en een rom opnieuw flashen zou een begin zijn, zit ik alleen nog met die usb brick :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Over je USB brick, heb je niet een kabel met een draadbreuk in de data verbindingen? Heb je een andere kabel om het mee te testen? Ik had zelf een tijdje geleden ook last van diverse problemen met CM7, bij mij lag het aan de steeds groter wordende Nightly's en het steeds maar over elkaar heen flashen van Nightly's.
Alles gewiped, veel rommel uit de Nightly 's gehaald en nu geen problemen meer. Ik zou dat eerst een proberen, schone ROM, en de nieuwe Hboot of rommel uit de ROM halen zodat je zeker voldoende ruimte hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
Nope, geen last van. Heb dezelfde kabel gechecked met een LG optimus 2x speed van mn huisgenoot, hier doet hij het wel normaal... Ik zal is even een andere rom pakken. Oxygen heeft het bij mij altijd goed gedaan, misschien dat deze minder problemen geeft. Als ik zo thuis ben pak ik even een cardreader erbij en ga ik lekker knutselen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-05 14:19
Is er iemand die gebruik maakt van GPS-tracking applicaties, zoals Endomondo of Runkeeper?
Runkeeper werkt op GV2.5 zonder problemen. Wel baal ik van runkeeper dat ze nog steeds niet de muziekvolume muten als er voice output komt. Maar goed dat is meer runkeeper issue..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP-tjuh
Vervelend genoeg heb ik toch last van de SD en USB bug. Ik heb het brick verhaal uit deel 1 geprobeerd maar het werkt niet echt. Klopt het verhaal uberhaupt wel en heeft iemand hier de boel mee verholpen? Heeft iemand een goed alternatief dat geholpen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:02
janvanduschoten schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 11:29:
[...]

Je ROM blijft goed draaien met en zonder custom Hboot, je hebt met de custom Hboor alleen een stuk meer ruimte voor je apps. Omdat de Oxygen en CM7 nightlies steeds een beetje groter worden, passen ze niet meer in de "oude" custom Hboots. De gemodificeerde zijn een stukje ruimer geworden zodat je ze nog zonder te wijzigen kunt flashen. Ik haal zelf meestal wat spullen uit de ROM (live wallpapers, andere Latin_IME, Rommanager, etc.) zodat hij een stuk kleiner wordt en dus makkelijk past. Ter info, ik heb nu bijv. 108 apps op de telefoon staan en nog 146MB over (CM7 Hboot, Darktremor apps2SD). Zonder de CM7 Hboot kreeg ik de melding dat het interne geheugen opraakte, dus vandaar de custom Hboot.
Ik heb de standaard Hboot en kan gewoon CM7 flashen zonder problemen.
Draai 179 apps en heb nog steeds nog steeds 89 Mb vrij :)

Met aCcleaner ruimt je veel cache op waardoor je ook weer ruimte terugwint.
Met S2E (simple2ext) werkt dit prima en hierdoor hou je voldoende ruitme vrij.
Gebruik ook de CM7 nightly builds om de paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
janvanduschoten schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 13:09:
[...]

Custom Hboot is alleen interessant als je nog meer ruimte nodig blijkt te hebben. Ik zou persoonlijk eerst CM7 flashen en later eens kijken of je voldoende hebt. Hboot flashen kan altijd nog.

Let op, je moet eerst CM7 flashen (eerst alles wipen uiteraard), dan zonder te rebooten Gapps (Google apps) en dan rebooten. Ik weet niet of je al een ext3 partitie hebt, anders zou ik die eerst even maken voor het flashen van CM7. Je ext3 partitie is nodig als je gebruik wilt maken van apps2sd. Als je die ext3 partitie hebt, dan moet je nadat je je toestel hebt ingesteld en hij is klaar met het syncen van Darktremor apps2sd downloaden en installeren. Een linkje staat hier ergens in deze thread, zoekfunctie zit rechtsbovenin deze pagina.

Succes :)
Ik heb er gisteren nog geen tijd voor gehad en wil het nu doen...alleen heb ik iets doms gedaan denk ik. Ik had de CM7 en Google Apps.zip op de SD-kaart gezet en vervolgens gepartitioneerd en ext2 naar ext3 gedaan...alleen nu is de kaart geformatteerd en zijn de zipjes ook weg en kan ik dus niet flashen....ik kan ze er ook niet opzetten want ik gebruik Windows 7 en die wil de sd-kaart niet lezen/schrijven (omdat het ext3 is). Hoe moet je het dan doen? :| :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-05 16:48
Cubic X schreef op zondag 12 juni 2011 @ 13:39:
[...]

Ik heb er gisteren nog geen tijd voor gehad en wil het nu doen...alleen heb ik iets doms gedaan denk ik. Ik had de CM7 en Google Apps.zip op de SD-kaart gezet en vervolgens gepartitioneerd en ext2 naar ext3 gedaan...alleen nu is de kaart geformatteerd en zijn de zipjes ook weg en kan ik dus niet flashen....ik kan ze er ook niet opzetten want ik gebruik Windows 7 en die wil de sd-kaart niet lezen/schrijven (omdat het ext3 is). Hoe moet je het dan doen? :| :X
Je moet een deel als fat32 geformatteerd laten staan, daar kun je dan al je bestanden e.d op kwijt. Vervolgens een 1gb (meest aangeraden) ext3 partitie er naast maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Lunaticc schreef op zondag 12 juni 2011 @ 13:54:
[...]

Je moet een deel als fat32 geformatteerd laten staan, daar kun je dan al je bestanden e.d op kwijt. Vervolgens een 1gb (meest aangeraden) ext3 partitie er naast maken.
Hoe maak ik er nu weer een Fat32 van? In Windows formatteren? Hoe maak je dan vervolgens daarnaast een ext3 partitie? De Amon_RA maakt er helemaal een ext3 van zo te zien... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
In Amon_RA Partition sd-card kiezen. Swap en EXT op 0MB instellen. Het overige (= alles in dit geval) wordt dan FAT32 gepartitioneerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Klopt, hier ook zo gedaan. Alternatief is via GParted (eventueel via USB stick opstarten).

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-04 19:24
Ik heb afgelopen vrijdag mijn Desire ook geroot en er de GingerVillain ROM opgezet. So far so good en het werkt als een speer (had ik veel eerder moeten doen :) )

Vandaag besloten ook S-Off te doen, maar tijdens de AlphaRev procedure (geboot van een USB stick zoals beschreven in http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35983244 ) blijft hij hangen in stap 3. Ik heb mijn telefoon een kwartier laten wachten en toen besloten de batterij uit de foon te halen. Hierna heb ik via Recovery (ik had AMon geinstalleerd) de GingerVillain ROM teruggezet, waarna ik weer gewoon kon booten.
Het enige dat nu niet werkt is apps naar SD verplaatsten (backup teruggezet van mijn apps via Titanium Backup), ik krijg daar een foutmelding (ik doe dit via apps2sd uit de market)

Heeft iemand een idee wat er fout gegaan is in dit proces ? Ik heb bij de vraag of ik Clockwork mod recovery wilde installeren tijdens het S-Off proces Y aangegeven, had ik daar beter nee op kunnen zeggen misschien ? Kan ik het S-off proces gewoon nog een keer proberen ? En hoe krijg ik weer apps2sd ? (Ik denk zelf dat dit komt omdat een deel van het S-off proces wel is uitgevoerd, waardoor er nu wellicht 0 ruimte is op een partitie op mijn sd kaart voor de apps, dus opnieuw partitioneren zou kunnen helpen ?)

[ Voor 9% gewijzigd door ParaNoiMia op 12-06-2011 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 18:40
Staat hier al vaker beschreven dat je dan even terug moet naar een andere rom, bijvoorbeeld rooted stock rom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-04 19:24
Cyleo schreef op zondag 12 juni 2011 @ 15:33:
Staat hier al vaker beschreven dat je dan even terug moet naar een andere rom, bijvoorbeeld rooted stock rom ;)
Ik heb inderdaad inmiddels wat antwoorden gezien en ben nu bezig de stock RUU te flashen. Nieuwe poging dus :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Cyleo schreef op zondag 12 juni 2011 @ 15:33:
Staat zelfs op alpharev.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
FezzFest schreef op zondag 12 juni 2011 @ 14:11:
In Amon_RA Partition sd-card kiezen. Swap en EXT op 0MB instellen. Het overige (= alles in dit geval) wordt dan FAT32 gepartitioneerd.
Inmiddels is alles gelukt en draai ik CM7 :) . Wel even wennen aan alle settings en dergelijke, komende tijd maar mee spelen. Wat ik wel mis zijn de E-mail en Message widget van HTC...die waren echt heel handig, nog geen widget gevonden die hetzelfde kan.

Hoe zit het nou met die Darktremor Apps2SD? Ik heb die ook geflashed, maar doet die verder alles vanzelf? Ik heb nog wel in de terminal een 'reinstall' command uitgevoerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Cubic X schreef op zondag 12 juni 2011 @ 16:14:
[...]

Hoe zit het nou met die Darktremor Apps2SD? Ik heb die ook geflashed, maar doet die verder alles vanzelf? Ik heb nog wel in de terminal een 'reinstall' command uitgevoerd...
Werkt automagisch. Controleren of ie z'n best doet kan via de apps Quick System Info of Titanium Backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Laatst online: 25-05 14:44
Wow, Oxygen is echt heerlijk snel. Alleen heeft iemand een alternatief voor de belabberde notification bar uit 2.3.4.

Die uit MIUI is echt 10x functioneler _O_

Afbeeldingslocatie: http://images.maketecheasier.com/2011/05/miui-notification-toggles.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nurdo
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-11-2024
Sinds een tijdje heb ik mijn HTC desire geroot en draai ik de cyanogen 7 rom.
Toch blijf ik meldingen krijgen dat mijn geheugen vol is. Wat kan ik hieraan doen?
Bij het flashen van de rom heb ik een apparte partitie aangemaakt op mijn sd kaart. Apps worden standaard op de sd kaart geinstalleerd, apps waarbij dit niet gebeurt verplaats ik mbv 'app2sd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
nurdo schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:57:
Sinds een tijdje heb ik mijn HTC desire geroot en draai ik de cyanogen 7 rom.
Toch blijf ik meldingen krijgen dat mijn geheugen vol is. Wat kan ik hieraan doen?
Bij het flashen van de rom heb ik een apparte partitie aangemaakt op mijn sd kaart. Apps worden standaard op de sd kaart geinstalleerd, apps waarbij dit niet gebeurt verplaats ik mbv 'app2sd'.
Wat heb je zelf al geprobeerd om het probleem op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nurdo
Het probleem van een vol geheugen kwam eerst voor toen ik nog de standaard rom draaide met htc sense. Als oplossing heb ik dus mijn telefoon geroot met clockworkmod recovery. Vervolgens heb ik geflasht naar de cynagonmod 7 rom. Bij de installatie heb ik een apparte partitie aangemaakt op mijn sd kaart(1GB grootte) en in de cyanogenmod settings staat ingesteld dat apps standaard op de sd kaart worden geinstalleerd. Dien ik verder ergens rekening mee te houden? Ik heb nu slechts enkele apps in het telefoongeheugen staan(om als widget te kunnen gebruiken). Deze nemen samen een 30MB in. Toch blijf ik dus meldingen krijgen van een vol geheugen(dit zou 150MB moeten zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

nurdo schreef op zondag 12 juni 2011 @ 23:16:
Het probleem van een vol geheugen kwam eerst voor toen ik nog de standaard rom draaide met htc sense. Als oplossing heb ik dus mijn telefoon geroot met clockworkmod recovery. Vervolgens heb ik geflasht naar de cynagonmod 7 rom. Bij de installatie heb ik een apparte partitie aangemaakt op mijn sd kaart(1GB grootte) en in de cyanogenmod settings staat ingesteld dat apps standaard op de sd kaart worden geinstalleerd. Dien ik verder ergens rekening mee te houden? Ik heb nu slechts enkele apps in het telefoongeheugen staan(om als widget te kunnen gebruiken). Deze nemen samen een 30MB in. Toch blijf ik dus meldingen krijgen van een vol geheugen.
Lees in dit topic over die EXT partitie en A2SD (A2SD+, enz).

CM heeft standaard geen script om apps op de EXT partitie te zetten, deze zul je dus apart moeten flashen oid.
Als je een script gebruikt om apps op de EXT partitie te zetten moet je ze NIET naar SD verplaatsen via de Froyo methode. Dus voor Android moet alles op de Phone blijven staan. De apps via de Froyo methode op de SD zetten, zet ze op de FAT32 partitie en dus NIET op de EXT partitie.

Ik hoop dat ik dit niet nog een keer moet uitleggen hier, maar vrees het ergste. :)

Controleren of de A2SD rotzooi werkt kan via de app Quick System Info of Titanium backup.

[ Voor 3% gewijzigd door jelmervos op 12-06-2011 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nurdo
@jelmervos
Bedankt voor je snelle reactie. Dit is net wat ik nodig heb. Met de zoekfunctie zal ik er wel geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Zoek dan op "darktremor ", dat is een goede apps2sd en al vaker hier besproken dus die moet te vinden zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door janvanduschoten op 13-06-2011 15:49 . Reden: rare taal gecorrigeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin0117
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-07-2023
hey guys ik ben nog maar net nieuw met het gebrip rooten maar ik heb vroeger mijn ipod etc. altijd wel gejailbreaked en was benieuwd wat er allemaal mogelijk was met dit rooten, tot nu toe ben ik erg enthousiast en ben dus al begonnen met rooten. stom dat ik ben dacht ik dat die standaar recovery van Clockworkmod wel goed genoeg zou zijn voor mij dus ik heb die geroot. maar toen kwam ik bij de volgende stap dat ik een partitie moest aanmaken alleen heb ik nu dus geen amon_ra.

"Als je Amon_Ra niet hebt (als er niet 'Partition sdcard' staat in de bovenstaande stappen heb je Amon_Ra niet), zijn er nog andere manieren om een partitie aan te maken.

Voor Windows zijn er meerdere partitiebeheer programma's, eentje die schijnt te werken (niet zelf geprobeerd) is 'EASEUS Partition Master'. Zorg dat hij je SD-kaart herkent en verklein de FAT32-partitie. Maak dan op de lege plek een nieuwe partitie met ext3 van ongeveer 700mb groot of eventueel zelfs 1gb als je een Sense HD ROM wilt gaan gebruiken."

nu heb ik dus geen partitie op mijn sd-kaart maar ik heb dus een macbook als computer en dus geen windows dus hoe moet ik nu een partitie maken op mijn SD-kaart? is het ook mogelijk om dat met rom manager te doen?

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, alvast bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ik heb nu de nieuwste nightly van InsertCoin draaien, maar ik wil nu gillend terug naar CM7/GV. Als dit de toekomst is van sense dan hoeft het van mij echt niet meer (ik vond het al weinig toevoegen, alleen het selecteren ding vond ik handig en ik was benieuwd naar de nieuwe sense). Wat een grafische meuk.

Als je bijvoorbeeld snel draait, draaien de homescreens in een soort carrousel langs je heen, en als je je telefoon kantelt, kantelen de widgets mee. Dit soort grappen, het zorgt alleen maar voor vertraging en beperkt de functionaliteit. Vandaag maar weer eens flashen :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
justin0117 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 11:04:
hey guys ik ben nog maar net nieuw met het gebrip rooten maar ik heb vroeger mijn ipod etc. altijd wel gejailbreaked en was benieuwd wat er allemaal mogelijk was met dit rooten, tot nu toe ben ik erg enthousiast en ben dus al begonnen met rooten. stom dat ik ben dacht ik dat die standaar recovery van Clockworkmod wel goed genoeg zou zijn voor mij dus ik heb die geroot. maar toen kwam ik bij de volgende stap dat ik een partitie moest aanmaken alleen heb ik nu dus geen amon_ra.

"Als je Amon_Ra niet hebt (als er niet 'Partition sdcard' staat in de bovenstaande stappen heb je Amon_Ra niet), zijn er nog andere manieren om een partitie aan te maken.

Voor Windows zijn er meerdere partitiebeheer programma's, eentje die schijnt te werken (niet zelf geprobeerd) is 'EASEUS Partition Master'. Zorg dat hij je SD-kaart herkent en verklein de FAT32-partitie. Maak dan op de lege plek een nieuwe partitie met ext3 van ongeveer 700mb groot of eventueel zelfs 1gb als je een Sense HD ROM wilt gaan gebruiken."

nu heb ik dus geen partitie op mijn sd-kaart maar ik heb dus een macbook als computer en dus geen windows dus hoe moet ik nu een partitie maken op mijn SD-kaart? is het ook mogelijk om dat met rom manager te doen?

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, alvast bedankt :D
Heb je alles al helemaal draaien/ een rom geflashed? Anders zou ik het gewoon even opnieuw doen. Zoveel tijd neemt het ook niet in beslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin0117
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-07-2023
lekzzz schreef op maandag 13 juni 2011 @ 15:36:
[...]

Heb je alles al helemaal draaien/ een rom geflashed? Anders zou ik het gewoon even opnieuw doen. Zoveel tijd neemt het ook niet in beslag.
oh kan ik gewoon opnieuw rooten met dat ra_amon dinges? want ik heb nog geen rom geinstalleerd alleen geroot met die standaard clock dinges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
justin0117 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 22:18:
[...]

oh kan ik gewoon opnieuw rooten met dat ra_amon dinges? want ik heb nog geen rom geinstalleerd alleen geroot met die standaard clock dinges
Gewoon opnieuw doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Je kunt er ook voor kiezen om gelijk ff S-off te gaan en dan kun je relatief eenvoudig je custom Recovery veranderen, zie ook de TS bij "Hé leuk, ik heb nu S-off, maar wat kan ik er nu mee?".
Wat lekzz zegt kan ook, u mag kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 15:32
Wauw, ik als hardcore ASOP rom gebruiker heb gisteren eens Miui erop geknald, damn dat ziet er allemaal enorm gelikt uit zeg, ben flink onder de indruk. Verder was ik vergeten te wipen dus crashte vaak (dat ik dat kon vergeten als flash junkie :P). Heb momenteel weer oxygen draaien aangezien de nightlies van CM7 me rare fouten opleverde (skippen van muziek tijdens hardlopen sucks) en CM 7 begint toch wel steeds logger te worden met elke release heb ik het idee. Voorheen was hij lekker clean, tegenwoordig ben ik van alles aan het verwijderen na de install. Oxygen is een heerlijke snelle slanke rom in vergelijking met CM7.

MIUI toch maareens wat meer over lezen. Voelde toch behoorlijk snappy aan ondanks de grafische pracht (die op de ASOP roms natuurlijk ontbreekt :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-05 20:32
Ik draai nu mijn telefoon met LeeDroid A2SD+. Het plaatsen op SD kaart lukt mij nu prima, maar mijn telefoon is de laatste tijd tergend langzaam. Soms krijg ik browsercrashes en zie ik - na een plaatje van LeeDroid te zien - een lange tijd (vaak >1 minuut) een zwart balkje op mijn sense met 'laden'.

Ik vraag me nu af waar dit aan ligt. Heb ik een bad flash gedaan? Is mijn 16GB SD kaart met class 4 te langzaam voor A2SD? Op mijn vorige rom (Nightly's CM7) had ik hier geen last van. Ik ben echter puur terug gegaan naar Sense vanwege het toetsenbord en contact management, wat toch geniaal is. Wat raden jullie aan? Een andere rom die ook alle gegevens van contacten makkelijk opslaat (facebook/twitter/email/sms/telefoon onder 1 contact), of toch een andere SD kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-05 12:05
brrrt schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:17:
Ik draai nu mijn telefoon met LeeDroid A2SD+. Het plaatsen op SD kaart lukt mij nu prima, maar mijn telefoon is de laatste tijd tergend langzaam. Soms krijg ik browsercrashes en zie ik - na een plaatje van LeeDroid te zien - een lange tijd (vaak >1 minuut) een zwart balkje op mijn sense met 'laden'.

Ik vraag me nu af waar dit aan ligt. Heb ik een bad flash gedaan? Is mijn 16GB SD kaart met class 4 te langzaam voor A2SD? Op mijn vorige rom (Nightly's CM7) had ik hier geen last van. Ik ben echter puur terug gegaan naar Sense vanwege het toetsenbord en contact management, wat toch geniaal is. Wat raden jullie aan? Een andere rom die ook alle gegevens van contacten makkelijk opslaat (facebook/twitter/email/sms/telefoon onder 1 contact), of toch een andere SD kaart?
Ik heb ook Leedroid A2SD+ mar geen last van traagheid. Het is juist super snel.
Update eens naar Flash 10.3. Er zat een memory leak in 10.2, waardoor bij veel browsen het geheugen verdwijnt.
Kijk eens bij instellingen => appicaties => actieve services. Wat hoeveel geheugen heb je nog beschikbaar? (onderste balk)

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP-tjuh
Is er echt niemand die succesvol zijn SD kaart weer aan de praat heeft gekregen? Mij lukt het iig niet met alle info op internet. Wie kan mij helpen??? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijni12
  • Laatst online: 29-05 22:22
JP-tjuh schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:30:
Is er echt niemand die succesvol zijn SD kaart weer aan de praat heeft gekregen? Mij lukt het iig niet met alle info op internet. Wie kan mij helpen??? 8)7
Bij mij doet de standaard 4gb sd kaart het ook niet meer, zit nu te kloten met zo'n lullig 2gb ding.. Terwijl hij (de standaard 4gb sd-kaart) het nog wel gewoon doet in mijn computer, maar niet in m'n Desire. Ik snap het niet meer :?

[ Voor 15% gewijzigd door marijni12 op 14-06-2011 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
JP-tjuh schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:30:
Hoe is het ontstaan en wat heb je allemaal geprobeerd? Vermoedelijk heb je een Clockworkmod recovery en is het bij een backup of het flashen van een ROM gebeurt als ik zo mag inschatten, maar ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijni12
janvanduschoten schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 17:08:
[...]

Hoe is het ontstaan en wat heb je allemaal geprobeerd? Vermoedelijk heb je een Clockworkmod recovery en is het bij een backup of het flashen van een ROM gebeurt als ik zo mag inschatten, maar ik ben benieuwd.
Bij mij is het gebeurd tijdens het flashen van de rom ( Gingervillain 2.4 ) met inderdaad, de Clockworkmod recovery. (ik kon de rom installeren, hierna gaf hij aan dat er geen sd-kaart inzat, en later kwam ik er dus achter dat het tijdens het flashen van de rom gebeurd moet zijn)

[ Voor 15% gewijzigd door marijni12 op 14-06-2011 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP-tjuh
Eigenlijk zelfde verhaal hier. Ook een Villian ROM geladen en daarna geen SD kaart meer zichtbaar. Ik kan de foon wel benaderen met de SDK tools.
Wat heb ik geprobeerd:

Go to fastboot mode and type:
fastboot oem enableqxdm 0
And reboot your device, you will get at least your cellular and sd card back but unfortunately, there is currently no fix for the usb brick.

Dit zou de oplossing moeten zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door JP-tjuh op 14-06-2011 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijni12
JP-tjuh schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 18:12:
Eigenlijk zelfde verhaal hier. Ook een Villian ROM geladen en daarna geen SD kaart meer zichtbaar. Ik kan de foon wel benaderen met de SDK tools.
Wat heb ik geprobeerd:

Go to fastboot mode and type:
fastboot oem enableqxdm 0
And reboot your device, you will get at least your cellular and sd card back but unfortunately, there is currently no fix for the usb brick.

Dit zou de oplossing moeten zijn?
Heb jij ook last van het probleem met de usb kabel eigenlijk?

[ Voor 0% gewijzigd door marijni12 op 14-06-2011 19:19 . Reden: leek een agressieve zin zo ;p ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150535

Heb mijn toestel S-off gemaakt zonder een centje pijn, alleen zou ik graag mijn amonra-recovery weer terugwillen ipv de CWM-recovery. Dacht appeltje eitje, even AndroidFlasher uit de OP downloaden en gaan, maar het lukt dus voor geen meter. Heb de recovery.img in dezelfde map als androdflasher gezet (c:\androidflasher), dan voor recovery gekozen, zowel met mijn telefoon aan als in fastboot-mode, maar er gebeurd dus helemaal niks. Iemand idee wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
-TheNose- schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 09:46:
Wauw, ik als hardcore ASOP rom gebruiker heb gisteren eens Miui erop geknald, damn dat ziet er allemaal enorm gelikt uit zeg, ben flink onder de indruk. Verder was ik vergeten te wipen dus crashte vaak (dat ik dat kon vergeten als flash junkie :P). Heb momenteel weer oxygen draaien aangezien de nightlies van CM7 me rare fouten opleverde (skippen van muziek tijdens hardlopen sucks) en CM 7 begint toch wel steeds logger te worden met elke release heb ik het idee. Voorheen was hij lekker clean, tegenwoordig ben ik van alles aan het verwijderen na de install. Oxygen is een heerlijke snelle slanke rom in vergelijking met CM7.

MIUI toch maareens wat meer over lezen. Voelde toch behoorlijk snappy aan ondanks de grafische pracht (die op de ASOP roms natuurlijk ontbreekt :P)
Toch zitten er hier en daar nog wel kleine bugjes in. Heb het weer een dag geprobeerd maar ben nu weer terug op CM7 (in 2 dagen van insertcoin>MIUI>CM7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Cyleo schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 20:06:
[...]

Toch zitten er hier en daar nog wel kleine bugjes in. Heb het weer een dag geprobeerd maar ben nu weer terug op CM7 (in 2 dagen van insertcoin>MIUI>CM7).
CM7 is ook alles behalve bugfree (gps problemen, skippende muziek, dit alles in de laatste nightlies). De enige ROM die naar mijn idee 99% bugfree is is Oxygen. Deze rom heb ik nu volledig geconfigged weer draaien sinds vandaag, even nandroid maken en dan weer met Miui stoeien.

Tenslotte is Miui CM based, dus veel moeten die elkaar niet ontlopen wat bugs betreft. En elke vrijdag een update toch? Living on the edge. :P

Vind zo op het eerste gezicht Miui de perfecte mix tussen IOS en Android. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-05 20:32
madmaus schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:50:
[...]

Ik heb ook Leedroid A2SD+ mar geen last van traagheid. Het is juist super snel.
Update eens naar Flash 10.3. Er zat een memory leak in 10.2, waardoor bij veel browsen het geheugen verdwijnt.
Kijk eens bij instellingen => appicaties => actieve services. Wat hoeveel geheugen heb je nog beschikbaar? (onderste balk)
In het rood staat: Overig: 64MB in 4
Groen: Beschikbaar: 28MB+0,00B in 0
Dat van flash ga ik even proberen. Het kan heel goed. Ik zit namelijk nog wel eens op sites met flash-achtige reclame. Het kan goed dat dit voor problemen zorgt. Ik heb ook gelijk de plug-ins op aanvraag gezet, wat ook ongelofelijk zal helpen. Helemaal vergeten bij deze flash!

Ik denk dat het nu een stuk beter zal gaan, keep you posted! Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-05 23:57

Meneer iCy

swarma

-TheNose- schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 21:28:
[...]

CM7 is ook alles behalve bugfree (gps problemen, skippende muziek, dit alles in de laatste nightlies). De enige ROM die naar mijn idee 99% bugfree is is Oxygen. Deze rom heb ik nu volledig geconfigged weer draaien sinds vandaag, even nandroid maken en dan weer met Miui stoeien.
Ik ga eens stoeien met oxygen dan, begin villainrom zat te worden want sinds 2.5 begint mijn toestel beetje vaag te worden qua gps :P

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
iCy schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 21:47:
[...]

Ik ga eens stoeien met oxygen dan, begin villainrom zat te worden want sinds 2.5 begint mijn toestel beetje vaag te worden qua gps :P
Ik heb Oxygen uitstekend werken, geen gps-bug of wat dan ook. Bij mijn vriendin hetzelfde alleen heeft zij wel af en toe de gps-bu, soms reboot hij bij haar ook opeens. In iets minder dan een maand 6x voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Oxygen is gewoon een erg goede rom. Echter is standaard android niet bepaald sexy wat uiterlijk betreft. Daarom is die MIUI wel erg aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

-TheNose- schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 22:33:
Oxygen is gewoon een erg goede rom. Echter is standaard android niet bepaald sexy wat uiterlijk betreft. Daarom is die MIUI wel erg aantrekkelijk.
Ik heb AppLauncher Pro en die is erg sexy. Love cube switching :-)

Ga ook maar gelijk maar eens mijn sd cleanen.

[ Voor 10% gewijzigd door Meneer iCy op 14-06-2011 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Anoniem: 150535 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 19:55:
Heb mijn toestel S-off gemaakt zonder een centje pijn, alleen zou ik graag mijn amonra-recovery weer terugwillen ipv de CWM-recovery. Dacht appeltje eitje, even AndroidFlasher uit de OP downloaden en gaan, maar het lukt dus voor geen meter. Heb de recovery.img in dezelfde map als androdflasher gezet (c:\androidflasher), dan voor recovery gekozen, zowel met mijn telefoon aan als in fastboot-mode, maar er gebeurd dus helemaal niks. Iemand idee wat ik verkeerd doe?
Probeer het andere programma eens,Fastboot Commander. Zoals ik al eens eerder heb opgemerkt, ik denk dat de recovery van Amon_RA beter is dan Clockworkmod, omdat ik de combinatie van sd card brick / USB brick en clockworkmod regelmatig tegen kom. Ik zou het bij de recovery van Amon_RA houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-01 11:13

pathfinder2k

is hier...

De nieuwste insertcoin draaiend... maar nu wil m'n gmail weer niet constant goed syncen. D'r blijven toch altijd haakjes en oogjes jammergenoeg. Iemand een oplossing voor het sync probleem? Heb de cache gewist, Google services leeggegooid... als ik handmatig sync doet 'ie het wel gewoon.

edit: Opgelost tot nu toe door alles leeg te gooien aan cache dat ik kon vinden en het ding te rebooten. Hoop dat het zo blijft.

[ Voor 17% gewijzigd door pathfinder2k op 14-06-2011 23:50 . Reden: oplossing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 21:46
Voor mensen met problemen met de SD-kaart: probeer deze eens opnieuw te partitioneren naar volledig FAT32. Heeft mij geholpen aan een weer werkende telefoon ;) Mocht je ook met EXT3 op de SD aan de gang zijn gegaan: Je moet als eerste partitie een primaire FAT32 hebben, met daarachter een primaire EXT3 partitie met label sd-ext.

Stoeien met partities zorgt er wel voor dat je gegevens weg zijn ;-)

Andere vraag: ik gebruik nu Insertcoin, maar heb daar eigenlijk 2 issues mee die ik niet duidelijk terug kan vinden. Zo is mijn WiFi verbinding een stuk instabieler dan met de stock rom, ongeacht of ik de "Beste Wifi Prestaties" heb aangevinkt of niet. Iemand die dit herkent?

2e issue is het Sense 3.0 lockscreen (die met de ring ipv de balk): wat een onding. Is dat nog makkelijk terug te draaien naar het 2.1 lockscreen, met de balk dus gewoon? Heel irritant is bijvoorbeeld dat je het "opnemen" icoontje in die cirkel moet slepen om een gesprek aan te nemen. Dat gaat vaker verkeerd dan goed, snel een gesprek opnemen is er niet meer bij...

[ Voor 10% gewijzigd door Hmmbob op 15-06-2011 11:07 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-05 11:38
Heb zojuist LeeDrOiD GB geinstalleerd, eerste ervaringen zijn goed :)

Misschien een idee om deze aan de startpost toe te voegen? Dit is de gingerbread-versie van leedroid, werkt tot nu toe soepel op de desire.

Maak je eigen poll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-01 11:13

pathfinder2k

is hier...

Je kunt ergens in instellingen stock-lockscreen aanvinken. Misschien lost dat je issue op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-05 12:05
brrrt schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 21:45:
[...]

In het rood staat: Overig: 64MB in 4
Groen: Beschikbaar: 28MB+0,00B in 0
Dat van flash ga ik even proberen. Het kan heel goed. Ik zit namelijk nog wel eens op sites met flash-achtige reclame. Het kan goed dat dit voor problemen zorgt. Ik heb ook gelijk de plug-ins op aanvraag gezet, wat ook ongelofelijk zal helpen. Helemaal vergeten bij deze flash!

Ik denk dat het nu een stuk beter zal gaan, keep you posted! Bedankt! :)
Duidelijk geval van memory leak.
Ik durf te wedden dat je nu geen last meer hebt :)

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
pathfinder2k schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 14:21:
[...]

Je kunt ergens in instellingen stock-lockscreen aanvinken. Misschien lost dat je issue op?
Die optie heb ik nu ook aangevinkt, maar er veranderd werkelijk waar 0,0, ook niet na een reboot... Leuk, een optie die niets doet ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Hmmbob op 15-06-2011 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61921

BOOTZ schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 11:42:
Heb zojuist LeeDrOiD GB geinstalleerd, eerste ervaringen zijn goed :)

Misschien een idee om deze aan de startpost toe te voegen? Dit is de gingerbread-versie van leedroid, werkt tot nu toe soepel op de desire.
Deze heb ik vanmorgen ook geinstalleerd en draait verrassend snel en goed :Y

Ik ben tot nu toe 1 bugje tegengekomen: Ik had de telefoon uitgezet toen ik in het instellingen menu zat. Toen ik later de telefoon weer unlockte kwam de zon animatie over mijn instellingen icons heen.

Het 'oude tv' uitzet effect als je telefoon locked vind ik grappig gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Hmm, hoe zit het met a2sd en oxygen. Volgens mij is dit de normale a2sd en geen a2sd+ want mijn telefoon is merkbaar voller en als ik de emulator opstart en a2sd in typ herkent die dit niet.

Ik zie wel dat mijn SDEXT wat voller loopt, maar bij de villainrom had ik 300mb gevuld in de SDEXT en nog 70mb intern geheugen over. Nu is mijn SDEXT 90mb gevuld en maar 40 mb over en heb uiteraard minder applicaties geïnstalleerd.

Moet ik een ander script flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

iCy schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:37:
Hmm, hoe zit het met a2sd en oxygen. Volgens mij is dit de normale a2sd en geen a2sd+ want mijn telefoon is merkbaar voller en als ik de emulator opstart en a2sd in typ herkent die dit niet.

Ik zie wel dat mijn SDEXT wat voller loopt, maar bij de villainrom had ik 300mb gevuld in de SDEXT en nog 70mb intern geheugen over. Nu is mijn SDEXT 90mb gevuld en maar 40 mb over en heb uiteraard minder applicaties geïnstalleerd.

Moet ik een ander script flashen?
Oxygen gebruikt een eigen geschreven A2SD script, niet de DarkTremor oid. Het script van Oxygen zet alleen de apps op de EXT partitite, dus niet de cache.
Als je ook de cache op EXT wilt, hier een aangepaste versie: http://forum.xda-develope...p?p=11688173&postcount=65
Mocht dat nog niet genoeg zijn, hier is een script die /data/data mount naar de EXT partitie: http://forum.xda-develope...p=14623648&postcount=3991 (deze gebruik ik niet, heb genoeg aan cache op EXT).

Wat ik meestal doe is dit soort scripts voor het flashen van een update in de zip van de ROM stoppen. Scheelt weer een handeling.

[ Voor 16% gewijzigd door jelmervos op 15-06-2011 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijni12
Groentenboer schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 09:01:
Voor mensen met problemen met de SD-kaart: probeer deze eens opnieuw te partitioneren naar volledig FAT32. Heeft mij geholpen aan een weer werkende telefoon ;) Mocht je ook met EXT3 op de SD aan de gang zijn gegaan: Je moet als eerste partitie een primaire FAT32 hebben, met daarachter een primaire EXT3 partitie met label sd-ext.
Is in dit geval partitioneren hetzelfde als formatteren? Want dat heb ik namelijk al wel gedaan. Zo niet, welk (Windows) programma gaan we hierbij gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aanuitknopje
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-01 14:58
Is er ergens een lijst/poll met HTC Desire custom roms die de populariteit/rating van de roms aangeven?
Of weet iemand toevallig welke ik het best kan installeren?

Het is mij nu nog één grote wirwar van roms/features etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orbit_ph
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-05 11:10
naar aanleiding van het bericht van HTC om 2.3 niet uit te rollen naar de Desire heb ik vandaag direct de knoop doorgehakt en besloten GingerVillain 2.5 op mijn Desire te zetten.

Allereerst al enige weken gedraaid met unrevoked recovery + stock root en dat werkte goed.
Vervolgens vandaag met behulp van Clockwork en een gedeelte van de handleiding hier de werkelijke installatie gedaan. Voor backup van mijn applicaties had ik MyBackup (root) gebruikt en het terug zetten van de SMS, MMS, Call logs en verdere applicaties+data was een peuleschil.

Nu nog even kijken welke widgets ik wil gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Zojuist dan maar even van Oxygen naar CM7 gegaan. Natuurlijk Nandroid & titanium gedaan, en de flash is geslaagd.

Google apps geflashed, nu wou ik Titanium Backup downloaden om mijn backups terug te zetten, maar in krijg nu de hele tijd "installatie mislukt" errors als ik iets (titanium dus, en ter verificatie wat andere apps) uit de market probeer te installeren... mis ik iets?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150535

janvanduschoten schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 23:17:
[...]

Probeer het andere programma eens,Fastboot Commander. Zoals ik al eens eerder heb opgemerkt, ik denk dat de recovery van Amon_RA beter is dan Clockworkmod, omdat ik de combinatie van sd card brick / USB brick en clockworkmod regelmatig tegen kom. Ik zou het bij de recovery van Amon_RA houden.
Verschrikkelijk vaag, maar met FastbootCommander is het gelukt. EN s-off, EN Amonra weer terug ;) Bedankt!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4x
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-04 15:57

M4x

Ik probeer nu al de hele middag mijn Desire te unrooten (ik wil m terugsturen wegens het overbekende reboot bij opladen probleem, begon toen het weer wat warmer begon te worden). Ik heb de methode van Modaco (http://android.modaco.com...o-unroot-your-htc-desire/) geprobeerd, zoals aangegeven in de OP. Ik krijg echter de melding dat hij geen verbinding kan maken met telefoon. Ik heb HTC Sync geinstalleerd, maar Cyanogenmod 7 heeft geen standaard optie om te verbinding met HTC Sync. Heb dit topic doorzocht, maar zag niemand anders dit probleem opperen.

Hoe kan ik dit het beste oplossen? Het is een HTC Desire van Vodafone, die vóór root branded was, dus weet nog niet zeker of ik een goldcard moet maken, maar dat lijkt me niet de oorzaak van het probleem. Kan ik het beste eerst een andere rom flashen voordat ik m unroot? Of is het toch een kwestie van een goldcard aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-05 08:52
aanuitknopje schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 17:10:
Is er ergens een lijst/poll met HTC Desire custom roms die de populariteit/rating van de roms aangeven?

Zou dat ook graag willen weten

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245052

M4x schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 19:15:
Hoe kan ik dit het beste oplossen? Het is een HTC Desire van Vodafone, die vóór root branded was, dus weet nog niet zeker of ik een goldcard moet maken, maar dat lijkt me niet de oorzaak van het probleem. Kan ik het beste eerst een andere rom flashen voordat ik m unroot? Of is het toch een kwestie van een goldcard aanmaken?
Volgens mij kun je gewoon een andere rom flashen en daarna unrooten, maar dat is een kwestie van even uitproberen, kost je geen halve avond lijkt me. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Tja, is erg lastig denk ik.
Een groot verschil is MET of ZONDER Htc Sense, nadat ik Gingervillain een maand ofzo had gedraaid kwam ik erachter dat ik toch heel wat Sense-dingen begon te missen waar ik wel erg veel gebruik van maakte, soms was het aardig te omzeilen. Het is Jammer dat Sense wat zwaar is, maar verder echt een goede schil. IMHO beter dan de stock- android en de schil van Samsung.

Heb je die keuze gemaakt, dan heb je nog wat extra's zoals nieuwere sense enz.
Ik heb nu InsertCoin, draait erg goed, ook stabiel maar wel wat traag en ik heb het idee dat het bereik wat minder is. Dus misschien ga ik een keer over naar Leedroid, maar ik denk dat ik nog ff wacht op een Stock 2.3.4 rom met root en App2sd+

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP-tjuh
marijni12 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 18:54:
[...]

Heb jij ook last van het probleem met de usb kabel eigenlijk?
Ja mijn foon wordt in Windows niet meer herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
aanuitknopje schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 17:10:

Ikzelf heb de OP van dit topic in combinatie met dit topic op XDA gebruikt.
marijni12 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 17:00:
[...]
Is in dit geval partitioneren hetzelfde als formatteren? Want dat heb ik namelijk al wel gedaan. Zo niet, welk (Windows) programma gaan we hierbij gebruiken?
Nee, dat is niet hetzelfde, vandaar dat ik daar de nadruk op had gelegd. Eigenlijk ieder topic op XDA adviseert om GParted (linux boot-cd) te gebruiken, maar ik heb met succes via windows EASEUS Partition Master gebruikt.

Heb eerst alle partities op de SD-kaart verwijderd (vergeet niet zeker te stellen dat je dit bij je SD-kaart doet, en niet op je lokale harde schijf...), toegepast, daarna een primaire FAT32 partitie aangemaakt van (totale_grootte_SD - 1GB)(even rekenen dus), en in de overgebleven ruimte (1GB dus) een primaire ext3 partitie met als label sd-ext aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Na 100 pagina's is het tijd voor [HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3. We gaan daar verder praten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP-tjuh
Je hebt gelijk. In mijn geval wat het wissen van de Linux en FAT32 partitie de oplossing. Weer 1 grote FAT32 partitie gemaakt, geformatteerd en alles werkt weer als een zonnetje! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Nou, dan doen we dat :)
Pagina: 1 ... 24 25 Laatste

Dit topic is gesloten.