[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste
Acties:
  • 121.205 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttb_82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 19:39
Negaiido schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 20:11:
Ik heb CM7 op mijn HTC Desire en hij doet het goed alleen heb ik geen dutch dictionairy. Met googlen kan ik ook niet precies vinden hoe ik deze toevoeg. Kan iemand mij alsjeblieft helpen om nederlands dictionairy te installeren en toch nog functie behouden om van dictionairy te veranderen met spatie"swype".
Ik heb smart keyboard pro geïnstalleerd. Als uitbreiding hiervan kan je een NL dictionary installeren. Het swype verhaal zegt me niks (zoals je omschrijft).

Respectfully, TTB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:50
FezzFest schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 20:11:
Hoe ik het begrepen heb: je kan enkel OTA updates krijgen op een ongeroote Desire met de originele ROM. Als jij na het experimenteren met je Desire d.m.v. een RUU terug ontroot, dan kan je weer OTA updates ontvangen.

@janvanduschoten: heb hem helemaal doorgelezen en inderdaad: er staat heel veel nuttige info in.
Ook als die RUU geen Sense bevat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijni12
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-08 13:23
Hmm, ik heb net gingervillain geïnstalleerd (de laatste versie), alleen nu wordt mijn SD-kaart niet meer herkend.
Iemand hetzelfde probleem/oplossing?

EDIT: in m'n pc werkt hij nog wel gewoon. Heb ik 'm misschien verkeerd geformatteerd? (FAT32)

[ Voor 24% gewijzigd door marijni12 op 31-05-2011 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 22:01
ttb_82 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 20:18:
[...]

Ik heb smart keyboard pro geïnstalleerd. Als uitbreiding hiervan kan je een NL dictionary installeren. Het swype verhaal zegt me niks (zoals je omschrijft).
Ik bedoel met standaard android keyboard kan je bij de spatieknop de taal veranderen. Dus gewoon met je vinger naar rechts of naar links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Lee245 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 20:19:
[...]

Ook als die RUU geen Sense bevat?
Neen, want geen Sense is geen originele HTC ROM. Heel simpel: je krijgt OTA updates als je de originele software draait (= aankooptoestand op officiële updates na). Na een root kan je met een RUU-file je Desire terug naar de aankooptoestand omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
FezzFest schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 20:30:
[...]

Neen, want geen Sense is geen originele HTC ROM. Heel simpel: je krijgt OTA updates als je de originele software draait (= aankooptoestand op officiële updates na). Na een root kan je met een RUU-file je Desire terug naar de aankooptoestand omzetten.
Dan maar gewoon root houden. Bedankt igg :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Inderdaad, ik ben al ook gestopt met wachten op de 2.3.3 update van HTC. De meeste ROMs zitten toch al op 2.3.4...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-05 10:31
StarC schreef op maandag 30 mei 2011 @ 12:44:
[...]

Titanium backup, wipe + install, en dan weer restoren met titanium backup is denk ik het beste.

Voor de zekerheid doe ik wel altijd een aparte sms backup via SMS backup and restore
Kan ik ook gewoon een backup maken door middel van opstarten met power+volume omlaag en dan voor backup kiezen. En behoud ik dan ook al mijn contacten en mijn foto's en muziek die op mijn sd kaart staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Zmokkie schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 10:15:
[...]

Kan ik ook gewoon een backup maken door middel van opstarten met power+volume omlaag en dan voor backup kiezen. En behoud ik dan ook al mijn contacten en mijn foto's en muziek die op mijn sd kaart staan?
Je bedoelt een NAND backup via recovery? Die backup heb je niet zoveel aan als je een andere ROM wilt, aangezien een NAND backup een complete backup van je ROM (soms inclusief sd-ext) is. Restore je die backup dan heb je gewoon je oude ROM weer terug.

Wat ik zou doen:
- Je contacten in je Google account opslaan.
- Backup van data van de belangrijkste apps met Titanium backup, geen systeem instellingen backuppen.
- Apps syncen met bijvoorbeeld appbrain zodat je je apps weer makkelijk terug kan zetten.
- Extra backup van je SMS als je die belangrijk vind.
- NAND backup voor de zekerheid.
- Full wipe en flash nieuwe ROM
- Installeer al je apps weer, eventueel via appbrain.
- Reboot en restore alleen data van apps via Titanium Backup.

Gaat het flashen mis of vind je je nieuwe ROM niks, dan kun je makkelijk terug naar de oude situatie dmv je NAND backup.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 14:30

emzed

*

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 23:21:
Ik heb zo'n 5 maanden met plezier gebruik gemaakt van MIUI. Nu wil ik echter weer is even heel wat anders. Het leek me leuk om weer even te werken met sense en daarom heb ik gekeken naar RCMix. Deze beviel me niet, omdat die onder andere m'n accu opvrat binnen een halve dag, zonder dat ik gebruik maakte van m'n tel.
Ik heb nu Redux erop staan, maar die reboot spontaan bijna ieder uur. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Van de Sense roms vond ik Leedroid altijd de meest stabiele. Er zijn inmiddels ook Gingerbread sense roms, ik weet niet of Leedroid die ook al maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjef42195
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-09 16:57
Ik heb deze LeeDrOiD V3.0.7 (Android 2.3.3 - HTC 3.06.707.0 Gingerbread w/ Sense)
Is dus Gingerbread met Sense.
Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Ik heb CM7 op mijn HTC Desire en hij doet het goed alleen heb ik geen dutch dictionairy. Met googlen kan ik ook niet precies vinden hoe ik deze toevoeg. Kan iemand mij alsjeblieft helpen om nederlands dictionairy te installeren en toch nog functie behouden om van dictionairy te veranderen met spatie"swype".
Je moet het zelf aan de rom toevoegen. Kan niet achteraf (m.a.w. je moet opnieuw flashen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
sjef42195 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 11:34:
Ik heb deze LeeDrOiD V3.0.7 (Android 2.3.3 - HTC 3.06.707.0 Gingerbread w/ Sense)
Is dus Gingerbread met Sense.
Link
Dat lijkt mij ook wel wat. Ik zag bij de instructies het volgende staan:
1. > Create your SD Ext3 partition (use ROM Manager or Gparted)

2. > For the Data++ Build (S-Off Required) visit AlphaRev home page and choose your Custom HBOOT ( Min system size 90mb)

3. > Flash This EXT 3 Alignment patch prior to flashing the ROM (Thanks to melethron)

4. > FULL WIPE and ensure CWM formats your sdext (if it fails repeat steps 3 & 4)

5. > Flash the chosen ROM version

Zijn stap 2 en 3 nodig echt nodig? Ik draai nu CM 7 en vraag me af of ik gewoon deze stappen aan kan houden.

- Je contacten in je Google account opslaan.
- Backup van data van de belangrijkste apps met Titanium backup, geen systeem instellingen backuppen.
- Apps syncen met bijvoorbeeld appbrain zodat je je apps weer makkelijk terug kan zetten.
- Extra backup van je SMS als je die belangrijk vind.
- NAND backup voor de zekerheid.
- Full wipe en flash nieuwe ROM
- Installeer al je apps weer, eventueel via appbrain.
- Reboot en restore alleen data van apps via Titanium Backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjef42195
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-09 16:57
Stap 2 heb ik niet gedaan, S-OFF heb ik nog niet. Heb dus ook geen custom HBOOT
Stap 3 wel, maar is waarschijnlijk niet echt nodig

Backup heb ik gemaakt met Titanium en voor de zekerheid ook een nand backup.
Daarna alles gewiped en de rom geflashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Nu online
CM7 heeft inderdaad op dit moment geen Nederlandse taalondersteuning (wordt wel aan gewerkt). Je kunt het beste de LatinIME.apk uit een verse GingerVillain halen met bijvoorbeeld 7-Zip en deze in je CM7 versie plakken(voor het flashen doen in de map system/app). Voor het flashen van je ROM moet je nog wel ff verificatie uitzetten (in je recovery) omdat je de .zip hebt aangepast.
Hieronder staan 2 complete en al aangepaste ROM's, deze hoef je dus niet meer aan te passen!

Klik hier voor de juiste LatinIME.apk

Klik hier voor de laatste aangepaste CM7 Nightlys : cm_bravo_full-88.zip

Klik hier voor de laatste aangepaste Stable versie : update-cm-7.0.3-Desire-signed.zip

Klik hier voor de laatste Gapps versie: gapps-gb-20110307-signed.zip

Heb je nog nooit een CM7 versie geflashed, flash dan eerst de ROM, direct daarna (dus niet eerst rebooten) de Gapps.

En nog een laatste linkje naar de Darktremor apps2sd.

@ hieronder, dat zit ik hier net in jip&janneke taal uit te leggen 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door janvanduschoten op 01-06-2011 14:20 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 14:30

emzed

*

Cyleo schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 12:22:
[...]

Je moet het zelf aan de rom toevoegen. Kan niet achteraf (m.a.w. je moet opnieuw flashen)
@Cyleo, held! Ik heb meerdere keren zitten rommelen (rom-melen ;) ) en kreeg het nooit voor mekaar, maar zo moet het dus!? Kun je uitleggen hoe je dat precies doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
emzed schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 13:51:
[...]

@Cyleo, held! Ik heb meerdere keren zitten rommelen (rom-melen ;) ) en kreeg het nooit voor mekaar, maar zo moet het dus!? Kun je uitleggen hoe je dat precies doet?
Staat boven je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Ik heb een nieuw micro SDkaartje gekocht. Nu wil ik de oude gaan overzetten. Volgens mij moet ik dan eerst vanuit recovery de 3 partities aanmaken en daarna kopieren toch?

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
lekzzz schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 15:57:
Ik heb een nieuw micro SDkaartje gekocht. Nu wil ik de oude gaan overzetten. Volgens mij moet ik dan eerst vanuit recovery de 3 partities aanmaken en daarna kopieren toch?
Waarom 3? Zelf heb ik er 2: 1gb ext 4 voor apps e.d., en de rest gewoon. Mij is altijd verteld dat swap (ik ga er vanuit dat dat de 3e is) niet aan te raden is. Voor het restoren van de apps op je sd moet je via nandroid een backup maken en deze terug zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Cyleo schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 16:13:
[...]

Waarom 3? Zelf heb ik er 2: 1gb ext 4 voor apps e.d., en de rest gewoon. Mij is altijd verteld dat swap (ik ga er vanuit dat dat de 3e is) niet aan te raden is. Voor het restoren van de apps op je sd moet je via nandroid een backup maken en deze terug zetten.
Ik deed altijd volgens de standaard manier zoals in de op staat:
Nu gaan we een ext3 partitie aanmaken op je SD-kaart. Als je in het begin van deze handleiding Amon_Ra hebt geïnstalleerd, volg dan deze stappen:

1. Zet je telefoon uit en start 'm weer opnieuw op met de volume-omlaag knop en power knop ingedrukt.
2. Je krijgt nu een wit scherm te zien met wat kleurige informatie. Klik weer op de volume-omlaag knop (soms moet je even wachten totdat 'ie reageert) zodat RECOVERY geselecteerd staat. Klik dan weer op de power knop.
3. Nu zie je een zwart scherm met groene tekst. Ga nu met de trackball (touchscreen werkt niet) naar 'Partition sdcard' en klik erop. Klik nu weer op 'Partition SD' en klik nog een keer op de trackball om het te bevestigen.
4. Kies voor Swap=0mb (geen swap, is niet nodig en slecht voor je sd kaart) Hierna vraagt hij naar je ext partitie, de grootte mag je zelf bepalen. In veel gevallen is 512 mb voldoende, maar als je een Sense HD ROM gaat draaien, kies dan voor 1gb. Kies hierna nog voor 'SD:ext2 to ext3' en dan ben je klaar.
Moet ik dan nog kiezen om ext3 naar ext4 te doen?

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Ik heb gelezen dat ext4 niets noemenswaardig toevoegt dat bruikbaar is in Android. Ik heb het op ext3 gelaten. Als je het op die manier doet, dan heb toch slechts 2 partities?

Edit: uitleg gevonden over ext4.
[...]
G. only perform this step if you want ext4 and your rom supports it: in the partition sdcard menu, select sd:ext3 to ext4. Follow the instructions on the sdcard.
[...]
Enkel gebruiken als je ROM het ondersteunt :).

[ Voor 51% gewijzigd door FezzFest op 02-06-2011 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
lekzzz schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 17:18:
[...]

Ik deed altijd volgens de standaard manier zoals in de op staat:

[...]

Moet ik dan nog kiezen om ext3 naar ext4 te doen?
Dan heb je dus inderdaad 2 partities. Zoals boven mij staat hoeft dat niet perse, ik meende ergens gelezen te hebben dat de journaling oid beter was, maar het brengt dus ook weer beperkingen met zich mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Zal het later eens gaan proberen, ext2 en ext3. Vroeg me wel af als ik de nandroid back-up maak of deze erop blijft staan nadat ik de nieuwe card erin heb gedaan. Slaat namelijk de nandroid op de sd volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ja, klopt, maar die kan je gewoon met windows overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Cyleo schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 19:59:
Je bedoelt als ik de sd kopieer op mijn computer dan neemt hij die mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik heb IncertCoin sinds een paar dagen, leuke en mooie rom zoals ik hem graag wil maar kolere wat zuigt deze je batterij op. 24h stand-by met 3g en 2 telefoongesprekken van enkele minuten is niet haalbaar.

Zelfde ervaringen bij anderen?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Pinin schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 22:08:
Ik heb IncertCoin sinds een paar dagen, leuke en mooie rom zoals ik hem graag wil maar kolere wat zuigt deze je batterij op. 24h stand-by met 3g en 2 telefoongesprekken van enkele minuten is niet haalbaar.

Zelfde ervaringen bij anderen?
Ja, exact dezelfde, dacht eerst dat het aan mijn batterij calibratie lag, maar nu ik deze weer goed heb haal ik nog steeds het eind van de dag niet/ net. Het vreemde is ook dat volgens batt stats mijn scherm de grootgebruiker is (75%), dat lijkt mij bizar veel en zoveel staat het scherm niet te branden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-08 22:48

pathfinder2k

is hier...

Cyleo schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 23:08:
[...]

Ja, exact dezelfde, dacht eerst dat het aan mijn batterij calibratie lag, maar nu ik deze weer goed heb haal ik nog steeds het eind van de dag niet/ net. Het vreemde is ook dat volgens batt stats mijn scherm de grootgebruiker is (75%), dat lijkt mij bizar veel en zoveel staat het scherm niet te branden...
same problem... heb gewoon 2 accu's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 22:01
janvanduschoten schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 13:30:
[...]

CM7 heeft inderdaad op dit moment geen Nederlandse taalondersteuning (wordt wel aan gewerkt). Je kunt het beste de LatinIME.apk uit een verse GingerVillain halen met bijvoorbeeld 7-Zip en deze in je CM7 versie plakken(voor het flashen doen in de map system/app). Voor het flashen van je ROM moet je nog wel ff verificatie uitzetten (in je recovery) omdat je de .zip hebt aangepast.
Hieronder staan 2 complete en al aangepaste ROM's, deze hoef je dus niet meer aan te passen!

Klik hier voor de juiste LatinIME.apk

Klik hier voor de laatste aangepaste CM7 Nightlys : cm_bravo_full-88.zip

Klik hier voor de laatste aangepaste Stable versie : update-cm-7.0.3-Desire-signed.zip

Klik hier voor de laatste Gapps versie: gapps-gb-20110307-signed.zip

Heb je nog nooit een CM7 versie geflashed, flash dan eerst de ROM, direct daarna (dus niet eerst rebooten) de Gapps.

En nog een laatste linkje naar de Darktremor apps2sd.

@ hieronder, dat zit ik hier net in jip&janneke taal uit te leggen 8)7
Dankje voor de uitleg, ik zal het zeker doen :D Ik gebruik sinds kort swiftkey maar dat werkt toch niet zo goed als de normale gingerbread keyboard.

Ik zit nu wel nog met een ander probleem, ik kan namelijk helemaal niet google maps en flashplayer 10.3 downloaden/installeren. Hij probeert de download te starten maar dan is het icoontje in mijn notificationbalk ook opeens weer weg. Ik had wel die google apps geflashed voordat ik hem had gereboot(denk ik ....) want de rest ging allemaal wel goed, alleen de google maps en Flashplayer 10.3.

edit:

klopt het trouwens ook dat CM7 latest nightly zelfs nog de led bug heeft dat hij te vroeg groen wordt? Hij wordt bijvoorbeeld bij 90% al groen.

[ Voor 3% gewijzigd door Negaiido op 03-06-2011 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:03
Zou iedereen die met Oxygen werkt en onderstaande bug over de GPS herkent even het sterretje willen aanvinken op die site?

http://code.google.com/p/...atus%20Priority%20Summary

Ik krijg namelijk het idee dat de ontwikkelaars denken dat wij gek zijn met zijn allen en/of dat onze toestellen gewoon niet goed zijn omdat er te weinig mensen zijn die dat topic volgen. Daarom lijken ze er niks aan te willen doen. Ik heb het idee dat het echt wel een groot probleem is maar dat te weinig mensen weten dat ze op die pagina kunnen aangeven dat ze ook het probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
Weet iemand nog een goede rom zonder sense en ZONDER CALL DELAY? Ik heb Cyanogenmod 7 gedraaid met een microfoon vertraging van 2-3 sec en ben gisteren over gegaan op Ginger Villian 2.4. Maar helaas zit hier ook weer een microfoon vertraging in bij een inkomend gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Zmokkie schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 10:36:
Weet iemand nog een goede rom zonder sense en ZONDER CALL DELAY? Ik heb Cyanogenmod 7 gedraaid met een microfoon vertraging van 2-3 sec en ben gisteren over gegaan op Ginger Villian 2.4. Maar helaas zit hier ook weer een microfoon vertraging in bij een inkomend gesprek.
Oxygen, heeft ook geen calldelay na de laatste update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
renem schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 09:09:
Zou iedereen die met Oxygen werkt en onderstaande bug over de GPS herkent even het sterretje willen aanvinken op die site?

http://code.google.com/p/...atus%20Priority%20Summary

Ik krijg namelijk het idee dat de ontwikkelaars denken dat wij gek zijn met zijn allen en/of dat onze toestellen gewoon niet goed zijn omdat er te weinig mensen zijn die dat topic volgen. Daarom lijken ze er niks aan te willen doen. Ik heb het idee dat het echt wel een groot probleem is maar dat te weinig mensen weten dat ze op die pagina kunnen aangeven dat ze ook het probleem hebben.
Welke versie draai jij? In Oxygen 2.1.3 kan ik de bug niet reproduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkieve
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-02 08:46
Ben van plan over te stappen van gingervillain naar leedroid, echter was ik gewend dat roms rond de 90 mb zijn.
Nu leedroid opgehaald en deze is 170 mb .. klopt dit dan wel ? md5 check ed is prima in orde.
(reden overstap is , batterij en wil weer eens met sense werken)

Flashen jullie de radio er ook in die aangeraden wordt ?? heb nu smallband versie 32.49.00.32H_5.11.05.27

Recommended radio
32.56.00.32U_5.17.05.08
MD5 # 03cd7972412bec4b4ed6f2699e4c9af0

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1038195

[ Voor 6% gewijzigd door henkieve op 03-06-2011 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:03
FezzFest schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 11:15:
[...]

Welke versie draai jij? In Oxygen 2.1.3 kan ik de bug niet reproduceren.
Ook 2.1.3. Dat is het probleem nou ook, vaak doet ie het een paar keer wel goed en dan gaat het mis en helpt alleen een reboot nog.

Ik denk ook dat veel mensen het niet echt opmerken omdat wanneer het probleem optreedt de GPS nog wel elke 2 a 3 seconden update waardoor het in een navigatie-app nog niet echt lijkt dat er een probleem is. Ik gebruik regelmatig het programma Speedview die constant GPS updates nodig heeft (en dat werkt met andere roms ook zonder problemen oa CM7) met dat programma zie je gewoon direct dat er iets niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Hier ook het GPS probleem met Oxygen zoals hier boven gepost. Graag star aanklikken als je er ook last van hebt met welke ROM dan ook.
http://code.google.com/p/oxygen-rom/issues/detail?id=685

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
renem schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 11:31:
[...]

Ook 2.1.3. Dat is het probleem nou ook, vaak doet ie het een paar keer wel goed en dan gaat het mis en helpt alleen een reboot nog.

Ik denk ook dat veel mensen het niet echt opmerken omdat wanneer het probleem optreedt de GPS nog wel elke 2 a 3 seconden update waardoor het in een navigatie-app nog niet echt lijkt dat er een probleem is. Ik gebruik regelmatig het programma Speedview die constant GPS updates nodig heeft (en dat werkt met andere roms ook zonder problemen oa CM7) met dat programma zie je gewoon direct dat er iets niet goed is.
Ik kan gewoon mijn navigatie gebruiken zonder problemen met Oxygen 2.1.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Cyleo schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 19:59:
Ik ben dus bezig geweest om van 8gb naar 16gb micro Sd te gaan:

Nandroid back-up gemaakt
16gb partities aangemaakt en doorgezet van ext2 naar ext3
Alles gekopieerd van de 8gb naar de 16gb
16gb erin gedaan Nandroid restore gedaan
maar start verder niet op, blijft hangen op bootscherm

Wat doe ik niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Ik zal nu meer op de GPS letten als ik hem gebruik. Preventief toch maar gestarred.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
lekzzz schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 11:39:
[...]

Nandroid back-up gemaakt

Wat doe ik niet goed?
Mm, dat is raar, ik heb het op deze manier toen gedaan. Welke recovery gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Cyleo schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 14:02:
[...]

Mm, dat is raar, ik heb het op deze manier toen gedaan. Welke recovery gebruik je?
custom recovery van Amon_RA

[ Voor 78% gewijzigd door lekzzz op 03-06-2011 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 17:22
Aha, dat is dus een bug :9

Ik vond het al vreemd dat als ik in Google Maps zat te prutsen het GPS icoontje soms gewoon verdween en na een tijdje pas terug verscheen (of soms zelfs niet) Dacht oorspronkelijk dat het niet zoveel uitmaakte en dat het eerder iets met de statusbar had te maken dan met de GPS, aangezien Maps vlotjes bleef verder werken..

Maar goed, bij deze: gestarred.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
henkieve schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 11:26:
Ben van plan over te stappen van gingervillain naar leedroid, echter was ik gewend dat roms rond de 90 mb zijn.
Nu leedroid opgehaald en deze is 170 mb .. klopt dit dan wel ? md5 check ed is prima in orde.

Flashen jullie de radio er ook in die aangeraden wordt ?? heb nu smallband versie 32.49.00.32H_5.11.05.27

Recommended radio
32.56.00.32U_5.17.05.08

5.17.05.08 werkte bij mij niet lekker, ik draai de 5.14.05.17 (stabiel en wisselt snel van verbinding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Recommended radio
32.56.00.32U_5.17.05.08

Waarom niet insertcoin of rcmix s, net zo stabiel en snel als leedroid maar met sense 2.1+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn desire draait de laatste nieuwe stable release van insertcoin CM7 alsook heb ik een ext4 partitie van 1gb aangemaakt. Doch krijg ik nog altijd melding na een aantal apps te installeren dat er geen plaats is...net zoals de stock rom. Hij gebruikt dus niet mijn ext partitie. Moet ik nog iets extra doen om dit te enablen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 01:41:
Mijn desire draait de laatste nieuwe stable release van insertcoin CM7 alsook heb ik een ext4 partitie van 1gb aangemaakt. Doch krijg ik nog altijd melding na een aantal apps te installeren dat er geen plaats is...net zoals de stock rom. Hij gebruikt dus niet mijn ext partitie. Moet ik nog iets extra doen om dit te enablen?
Voor Oxygen moest ik deze nog even flashen, ik neem aan dat er ook zoiets voor insertcoin bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Gisteren road trip gedaan en veelvuldig gebruik gemaakt van Google Maps met GPS. En ja hoor, ik heb ook last van de GPS-bug. Ik moet wel zeggen dat het meestal prima werkt. Het is slechts af en toe dat het GPS-icoontje verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
FezzFest schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 09:02:
[...]

5.17.05.08 werkte bij mij niet lekker, ik draai de 5.14.05.17 (stabiel en wisselt snel van verbinding).
Moet ik die radio ook maar eens proberen. 5.17 verliest hier regelmatig internet op plaatsen met goed bereik, en laat het bereik soms vallen op plaatsen met slecht bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furbydenooij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 11:17
Misschien een domme vraag, maar stel 'm gewoon: Waarom wordt het radio genoemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Radio's en RILs:
A Radio stores the low level firmware for the desire's hardware (display, wifi, bluetooth, and everything else). Newer Radios contain newer firmware.

A RIL is like a driver pack that is optimized to work with a specific radio. So if you are running a certain Radio, say Radio XYZ, then for the best performance (ie wifi signal strength, battery life, raw performance), you would want the corresponding RIL (which would happen to be the RIL for XYZ.
Running a specific Radio's RIL is not necessary, but recommended.
Volgens mij gebruikt men de term Radio omdat het voornamelijk verwijst naar hardware die instaat voor communicatie: wifi, bluetooth, gps, gsm,...

[ Voor 10% gewijzigd door FezzFest op 06-06-2011 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik mijn HTC probeer te rooten krijg ik altijd foutmelding (status 7)? Hoe kan ik dit verhelpen? Een beetje gegoogle stuurde mij richting PB31MG. Klopt dit? Wat is dit precies en waar zou ik dit kunnen vinden?
Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkieve
FezzFest schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 09:02:
[...]

Bedankt voor je advies, 170 mb is idd de grootte van de rom en hij werkt aardig goed moet ik zeggen..
heb af en toe het probleem dat de telefoon niet uit standby komt.en dan moet ik de batterij eruit halen en opnieuw starten.

en ga jou radio ook uitproberen (na de flash heb ik radio radio versie 32.49.00.32U_5.11.05.27)

@Madame Jeanette
Waarom niet insertcoin of rcmix s, net zo stabiel en snel als leedroid maar met sense 2.1+ >>

bedankt voor de tip, ik ken de verschillen nog niet zo goed tussen de roms maar ga ze zeker proberen, over insertcouns lees ik nu steeds dat hij veel van de batterij neemt.. en dat vindt ik een ergernis.. maar sense bevalt toch wel dus wellicht de nieuwe versie uitproberen als het standby probleem blijft opspelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 11:01:
Als ik mijn HTC probeer te rooten krijg ik altijd foutmelding (status 7)? Hoe kan ik dit verhelpen? Een beetje gegoogle stuurde mij richting PB31MG. Klopt dit? Wat is dit precies en waar zou ik dit kunnen vinden?
Thx
Ik kijk ook gelijk even met je mee. Je toestel is al geroot, maar je krijgt die foutmelding tijdens het flashen van een ROM, klopt dit? Voor een 100% controle kun je kijken of in je app lijst een app voorkomt, Superuser.apk of met Titanium backup, die controleert ook of er root-acces is.
Als ik er vanuit ga dat dit klopt, dan kom ik uit op een bootloader probleem. Kun je de exacte foutmelding hier posten, en ook de versie van je bootloader ?
Je bootloader versie kun je zien als je je telefoon uitzet, en weer aan met de volume down& power knop tegelijk ingedrukt. In het witte scherm, zie je op de 2e regel staan HBOOT-*******. Wat er op de plaats van de sterretjes staat is belangrijk. Is je toestel ook branded? heb je standaard een wit HTC scherm bij het opstarten of staat er wat anders? Zaten er standaard apps op die met je provider te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:30

Recommended radio
32.56.00.32U_5.17.05.08

gewoon de laatste nieuwste radio pakken, nog nooit problemen mee gehad.

Leedroid is een stuk groter omdat hier Sense in verwerkt zit, wat Gingervillain bijvoorbeeld dus niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

gps bug? call delay?

Lees ik er nou altijd overheen op xda of krijg ik gewoon iets niet mee.
Kan me zo 123 ook niet herinneren dat ik met beide te maken heb gehad. Ik heb zowel RCmix, Incertcoin, leedroid en redux gedraait. Eerstegenoemde draai in nog steeds, S v1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkieve
Scrtz schreef op maandag 06 juni 2011 @ 14:32:
[...]

gewoon de laatste nieuwste radio pakken, nog nooit problemen mee gehad.

Leedroid is een stuk groter omdat hier Sense in verwerkt zit, wat Gingervillain bijvoorbeeld dus niet heeft.
Ben nog steeds wat huiverig voor flashen van de radio.. heb hier wat opgehaald en wil het liefste flashen via amon ra v2.0.0 doen meer mensen dit en moet ik eerst de zip file unzippen en dan via amonra recovery de radio.img pakken ?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=687464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

henkieve schreef op maandag 06 juni 2011 @ 16:09:
[...]

Ben nog steeds wat huiverig voor flashen van de radio.. heb hier wat opgehaald en wil het liefste flashen via amon ra v2.0.0 doen meer mensen dit en moet ik eerst de zip file unzippen en dan via amonra recovery de radio.img pakken ?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=687464
De zip file niet uitpakken maar direct flashen via recovery.
Je kunt de radio ook direct flashen via fastboot als je S-OFF bent, dan moet je wel de img file flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janvanduschoten schreef op maandag 06 juni 2011 @ 12:04:
[...]

Ik kijk ook gelijk even met je mee. Je toestel is al geroot, maar je krijgt die foutmelding tijdens het flashen van een ROM, klopt dit? Voor een 100% controle kun je kijken of in je app lijst een app voorkomt, Superuser.apk of met Titanium backup, die controleert ook of er root-acces is.
Als ik er vanuit ga dat dit klopt, dan kom ik uit op een bootloader probleem. Kun je de exacte foutmelding hier posten, en ook de versie van je bootloader ?
Je bootloader versie kun je zien als je je telefoon uitzet, en weer aan met de volume down& power knop tegelijk ingedrukt. In het witte scherm, zie je op de 2e regel staan HBOOT-*******. Wat er op de plaats van de sterretjes staat is belangrijk. Is je toestel ook branded? heb je standaard een wit HTC scherm bij het opstarten of staat er wat anders? Zaten er standaard apps op die met je provider te maken hebben?
RootAccess : OK 5busybox 1.18.4-Titanium from app)

exacte foutmelding gebeurt na Writing boot.img.
assert failed : write_raw_image ("/tmp/boot.img"."boot") E:Error in /sdcard/Leedroid_V2.5.0_A2SD_FINAL.zip
(Status 7)
Installation aborted

HBOOT -0.93.0001
Als ik opstart krijg ik een standaard wit scherm met HTC in groene letters. Qua apps stond er standaard op : Al-moazin, Hijri Calendar, iQuran :-)

Thx for help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Nu online
Ik heb nog wat verder gespit, en het kan ook te maken hebben met je Desire icm de clockworkmod recovery. Wil je ook eens kijken welke versie Desire je hebt, dat staat boven je Hboot versie. In mijn geval staat er BRAVO PVT1 SHIP S-OFF De PVT versie is waar het om gaat. Als daar PVT4 staat, dan kan het zijn de je clockworkmod recovery niet goed werkt, en die van Amon_RA wel. Je kunt dan die van Amon_RA er op zetten door de link te downloaden die in de TS staat en deze te flashen met Unrevoked (staat ook in de TS hoe&wat).

Heeft iemand hier ook nog een goed idee over? Deze telefoon is in Beirut gekocht, dus hij kan ook nog branded zijn als ik zijn apps zo bekijk die er standaard op stonden. Moet je dan ook nog een goldcard maken oid om te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat idd PVT4 Ship S-on. Ik probeer Amon_ra eens. Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is gelukt om te rooten. Amon_Ra werkte dus.
Heb wel een andere Rom gepakt, Bravo..., LeeDroid stond niet in Nederlands.
Janvanduschoten : van harte bedankt voor uw hulp. Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
lekzzz schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 11:39:
[...]

Nandroid back-up gemaakt

Wat doe ik niet goed?
Iemand hier nog ideeën over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-03 18:43
Eergisteren geroot en Gingervillain geinstalleerd. Had ik dit maar eerder gedaan :) Eerst CyanogenMod geïnstalleerd, maar het lijkt wel alsof Gingervillain beter draait.

Heb via ROM manager op CyanogenMod een ext partititie gemaakt op mijn SD (512mb ext/0mb swap, hoe doe je dit met Gingervillain eigenlijk, ROM manager werkt er namelijk niet op --< niet groter dan 512mb?). Maar mijn kaart is nog de default 4gb class2 card, dus ik denk dat ik een class6 koop (hoger is niet nodig?) om een betere performance te krijgen. Hoe kan ik al mijn spullen van de oude kaart naar de nieuwe kaart verplaatsen (heb de DarkTremor methode van Gingervillain gebruikt)?

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visitor.q
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:25
Pyr0wl schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 19:58:
Aha, dat is dus een bug :9

Ik vond het al vreemd dat als ik in Google Maps zat te prutsen het GPS icoontje soms gewoon verdween en na een tijdje pas terug verscheen (of soms zelfs niet) Dacht oorspronkelijk dat het niet zoveel uitmaakte en dat het eerder iets met de statusbar had te maken dan met de GPS, aangezien Maps vlotjes bleef verder werken..

Maar goed, bij deze: gestarred.
Ik heb m ook gestarred. Bij het gebruiken van de navigatie vandaag viel hij 10 seconden na het beginnen aan de route uit. GPS off/on toggelen verhelpt het probleem, maar is natuurlijk wel erg lastig als je in de auto zit, dat moet gewoon niet. Ook bij mijn hardloopapp MyTracks heb ik sinds ik Oxygen draai (2.0.3 dacht ik) last van verloren stukken, maar het lijkt er op dat de GPS na een tijdje ook weer aanslaat. Op dit moment draai ik Redux (nice systeempje trouwens), daar heb ik dit probleem ook, ligt dus zeker niet alleen aan Oxygen.
koekoek2003nl schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:21:
gps bug? call delay?

Lees ik er nou altijd overheen op xda of krijg ik gewoon iets niet mee.
Kan me zo 123 ook niet herinneren dat ik met beide te maken heb gehad. Ik heb zowel RCmix, Incertcoin, leedroid en redux gedraait. Eerstegenoemde draai in nog steeds, S v1.8
De GPS bug is (lang) niet bij iedereen aanwezig, zo blijkt ook uit de thread van die bug eerder gegeven. Die call delay viel me wel op, omdat ik wel erg vaak 2 keer mijn naam moet zeggen als ik opneem, misschien neem jij langzamer op, of is deze bug ook niet bij iedereen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
lekzzz schreef op maandag 06 juni 2011 @ 20:45:
[...]

Welke back-up heb je gebruikt? Er zijn meerdere opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

lekzzz schreef op maandag 06 juni 2011 @ 20:45:
[...]

Zomaar een idee: waarom doe je een Nandroid restore? Aangezien je alleen de microSD kaart vervangt lijkt me dat niet nodig, je nieuwe kaart partitioneren en de oude data overzetten zou voldoende moeten zijn? Had je alleen een FAT-partitie of ook een EXT (sd-ext) partitie? Dan nog zie ik niet in waarom je telefoon niet op zou starten, dan moet er haast wel iets fout zijn met je SD kaart of door de Nandroid restore...
Nog een idee: waarmee heb je gepartitioneerd? Ik wil zelf ook binnenkort van een 8GB microSD kaart naar 16GB verhuizen, dan lijkt het dd-commando en gparted (om de FAT-partitie te resizen) me een makkelijke optie, hoewel partitioneren onder Linux (fdisk) en vervolgens de content copyen ook niet zo lastig is. Ik heb ook nog een 512MB ext4-partitie op m'n kaartje, die moet uiteraard meeverhuizen :)

Mijn ervaring met hangen op het bootscreen (ik neem aan dat je het HTC logo bedoelt, tenzij je een andere splashscreen geflasht hebt) is dat je boot-partitie corrupt is, dus een "fastboot flash boot boot.img" (boot.img uit de zip van je custom ROM) zou dit kunnen verhelpen. Die ervaring heb ik vanwege een "bad sector" op m'n boot-partitie, dat gaat fout bij een Nandroid-restore, maar flashboot flasht er wel overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vogelaarke135 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 00:12:
Maar mijn kaart is nog de default 4gb class2 card, dus ik denk dat ik een class6 koop (hoger is niet nodig?) om een betere performance te krijgen.
Koop voor een luttel bedrag meer een class 10 kaartje en dump je Dalvik cache fijn op je sdcard. Scheelt weer een bak geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
jeroen__online schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 15:11:
[...]

Zomaar een idee: waarom doe je een Nandroid restore? Aangezien je alleen de microSD kaart vervangt lijkt me dat niet nodig, je nieuwe kaart partitioneren en de oude data overzetten zou voldoende moeten zijn? Had je alleen een FAT-partitie of ook een EXT (sd-ext) partitie? Dan nog zie ik niet in waarom je telefoon niet op zou starten, dan moet er haast wel iets fout zijn met je SD kaart of door de Nandroid restore...
Nog een idee: waarmee heb je gepartitioneerd? Ik wil zelf ook binnenkort van een 8GB microSD kaart naar 16GB verhuizen, dan lijkt het dd-commando en gparted (om de FAT-partitie te resizen) me een makkelijke optie, hoewel partitioneren onder Linux (fdisk) en vervolgens de content copyen ook niet zo lastig is. Ik heb ook nog een 512MB ext4-partitie op m'n kaartje, die moet uiteraard meeverhuizen :)

Mijn ervaring met hangen op het bootscreen (ik neem aan dat je het HTC logo bedoelt, tenzij je een andere splashscreen geflasht hebt) is dat je boot-partitie corrupt is, dus een "fastboot flash boot boot.img" (boot.img uit de zip van je custom ROM) zou dit kunnen verhelpen. Die ervaring heb ik vanwege een "bad sector" op m'n boot-partitie, dat gaat fout bij een Nandroid-restore, maar flashboot flasht er wel overheen.
Ik heb het nog een keer geprobeerd:

Heb een Nandroid back-up gedaan (zoals deze staat vermeld in recovery)
Alles overgezet vanaf m'n huidige 8gb kaartje naar de computer
Vervolgens m'n 16gb in recovery gepartitioneerd zoals in de op staat vermeld, ext2 > ext3 gedaan
Alles vanaf de compuetr naar de 16gb gekopieerd en opgestart.

Blijft hangen in het HTC logo, dit is niet zo als ik de 8gb er weer in doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

lekzzz schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 22:51:
[...]

Ik heb het nog een keer geprobeerd:

Heb een Nandroid back-up gedaan (zoals deze staat vermeld in recovery)
Alles overgezet vanaf m'n huidige 8gb kaartje naar de computer
Vervolgens m'n 16gb in recovery gepartitioneerd zoals in de op staat vermeld, ext2 > ext3 gedaan
Alles vanaf de compuetr naar de 16gb gekopieerd en opgestart.

Blijft hangen in het HTC logo, dit is niet zo als ik de 8gb er weer in doe.
Interessant, wat gebeurt er als je je 16GB kaartje leeg (formatted) erin stopt? En welke ROM draai je? Ik draai Oxygen 2.1.3, ik kan je echter pas over een paar weken vertellen of ik hetzelfde ervaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Nu online
Als je nu eens met Titanium een backup maakt van je apps met data,en daarna zet je je toestel uit.Je doet je nieuwe sd kaart erin en partitioneerd hem en dan aan je pc hangt (in je recovery) om je mapjes van Titanium, foto's mp3, etc.terug te zetten. Daarna start je je toestel op (niets geen nandroid oid terugzetten, is niet nodig). Je toestel zou nu gewoon op moeten starten en dan kun je je apps weer terugzetten met de Market, daar staan ze nog allemaal in bij "Mijn apps", en de data kun je restoren met Titanium. Moet lukken lijkt mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkzell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:43
Paar dagen geleden CM7 eraf gegooid en weer terug gegaan naar een Sense rom. Nu staat dus RCMix S V2.0 erop, en deze bevalt echt heel goed tot nu toe.

Enige wat ik nog mis is het batterij percentage bovenin ipv een icoontje. Iemand die mij hier evt mee kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb CM 7 op mijn htc desire staan. Nu wil ik de kleur wijzigen van mijn icoontjes in de notificatie bar (meldingen scherm widget), bovenaan mijn scherm. Ik doe dit via instellingen, cyanogenmod instellingen, interface, meldingen scherm widget, kleur van indicator. Ik kies een kleur en druk in het midden om de kleur toe te passen. Maar er veranderd helemaal niks bovenaan in mijn scherm. Alvast bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-pbtVVyStAe8/Te9wEM10kdI/AAAAAAAABnc/uLEDQf_Pw80/s512/snap20110608_144909.png

Je bent de kleur aan het wijzigen van de "knoppen" bovenin je drag down scherm, bij mij zijn ze blauw. Wat wil je exact wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
Ik wil de knoppen bovenin mijn dragdown scherm wijzigen. Deze zijn bij mij ook blauw maar ik zou ze graag een andere kleur willen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Nu online
Ik doe exact hetzelfde, en bij mij veranderd de kleur direct, zonder een reboot oid. Dus ik kies de kleur, tap in het midden van de circel en controleer daarna gelijk de kleur. Probeer anders eens een reboot nadat je hebt gewijzigd. Ik weet niet of het kan, maar heb je anders een theme geïnstalleerd die dat tegenhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ik denk dat je dat even moet doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren LeeDroid draaien, maar ben er niet tevreden over. Ik heb problemen met synchroniseren. Mijn Gmail synchroniseert bijvoorbeeld niet. Alleen handmatig synchroniseren werkt. Ik heb de gegevens van de Gmail app al gewist, account opnieuw ingesteld, maar niets helpt. Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
jeroen__online schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 10:21:
[...]

Interessant, wat gebeurt er als je je 16GB kaartje leeg (formatted) erin stopt? En welke ROM draai je? Ik draai Oxygen 2.1.3, ik kan je echter pas over een paar weken vertellen of ik hetzelfde ervaar :P
janvanduschoten schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 10:51:
Als je nu eens met Titanium een backup maakt van je apps met data,en daarna zet je je toestel uit.Je doet je nieuwe sd kaart erin en partitioneerd hem en dan aan je pc hangt (in je recovery) om je mapjes van Titanium, foto's mp3, etc.terug te zetten. Daarna start je je toestel op (niets geen nandroid oid terugzetten, is niet nodig). Je toestel zou nu gewoon op moeten starten en dan kun je je apps weer terugzetten met de Market, daar staan ze nog allemaal in bij "Mijn apps", en de data kun je restoren met Titanium. Moet lukken lijkt mij :)
Beiden geprobeerd en geen succes 8)7 Blijft nog steeds in hetzelfde HTC scherm hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:10
Ik wil morgen mijn telefoon ook gaan flashen, ik heb de tutorial doorgelezen maar ik heb één vraag. Eigelijk wil ik voordat ik de boel ga aanpassen eerst een backup maken van toestel, maar met de aangegevens backup applicaties is er root toegang nodig, is dit ook nog anders te doen zodat ik als ik wil mijn telefoon terug kan zetten naar de orginele staat? Want dit deed ik in het verleden ook met de Daimond bijvoorbeeld.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:54

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Hari-Bo schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 07:58:
Ik wil morgen mijn telefoon ook gaan flashen, ik heb de tutorial doorgelezen maar ik heb één vraag. Eigelijk wil ik voordat ik de boel ga aanpassen eerst een backup maken van toestel, maar met de aangegevens backup applicaties is er root toegang nodig, is dit ook nog anders te doen zodat ik als ik wil mijn telefoon terug kan zetten naar de orginele staat? Want dit deed ik in het verleden ook met de Daimond bijvoorbeeld.
Je kunt altijd terug door de stock RUU te flashen vanaf de PC... Maar voor een volledige backup (Nandroid) moet je je toestel eerst rooten.

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 22:26
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 17:23:
Ik heb sinds gisteren LeeDroid draaien, maar ben er niet tevreden over. Ik heb problemen met synchroniseren. Mijn Gmail synchroniseert bijvoorbeeld niet. Alleen handmatig synchroniseren werkt. Ik heb de gegevens van de Gmail app al gewist, account opnieuw ingesteld, maar niets helpt. Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?
Heb je Gmail naar SD kaart verplaatst? Terug naar intern geheugen doet wonderen.

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 10:26
Mijn désiré met insertcoin valt steeds uit na ongeveer anderhalf uur in standby. Scherm blijft zwart en enige manier om m weer aan de praat te krijgen is accu eruit. Had dit ook al met een andere ROM. Waarvan ik de naam kwijt ben. Zie ik een instelling over et hoofd? O :> f is dit te wijten aan instabiliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
Nvm, fixed! :)

[ Voor 98% gewijzigd door Lee245 op 09-06-2011 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Nu online
Ik neem aan dat je je sd kaart wilt partitioneren om het te gebruiken in je Desire. Als ik het even snel lees, ben je nu bezig om een bootabele SD kaart te maken, dus dat je je pc kunt booten vanaf je SDkaart / USBdrive (maar ik kan er ook naast zitten).
Als je de recovery van Amon_ra hebt (is wel absoluut mijn favoriet) dan kun je het beste de sd kaart in de telefoon stoppen en hem daarin partitioneren. Kies dan voor swap=0, ext = minimaal 512MB en de rest FAT. Kan niet missen. Heb jede custom recovery van Clockworkmod, dan kun je die van Amon_RA downloaden uit de TS, controleer de MD5 en flash hem met Unrevoked.

Appeltje&eitje ;)

Edit: ook never mind dan maar :)

[ Voor 2% gewijzigd door janvanduschoten op 09-06-2011 15:38 . Reden: Never mind toegevoegd. Gewoon,omdat het kan. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

RSD1982 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:53:
Mijn désiré met insertcoin valt steeds uit na ongeveer anderhalf uur in standby. Scherm blijft zwart en enige manier om m weer aan de praat te krijgen is accu eruit. Had dit ook al met een andere ROM. Waarvan ik de naam kwijt ben. Zie ik een instelling over et hoofd? O :> f is dit te wijten aan instabiliteit?
Ik heb er geen problemen mee, hij gebruikt wel redelijk wat energie. Het is een mooie rom, vrijwel bugvrij, af en toe wat traag maar dat verbaast mij niet.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
Cyleo schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 15:36:
[...]

Ik denk dat je dat even moet doen ;)
Dat heb ik uiteraard gedaan.... Er is wel een thema actief (1 van de drie die standaard op cm7 zit). Die zijn te kiezen via apps - theme chooser maar heb geen idee hoe ik deze uit kan zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
janvanduschoten schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 15:36:
Ik neem aan dat je je sd kaart wilt partitioneren om het te gebruiken in je Desire. Als ik het even snel lees, ben je nu bezig om een bootabele SD kaart te maken, dus dat je je pc kunt booten vanaf je SDkaart / USBdrive (maar ik kan er ook naast zitten).
Als je de recovery van Amon_ra hebt (is wel absoluut mijn favoriet) dan kun je het beste de sd kaart in de telefoon stoppen en hem daarin partitioneren. Kies dan voor swap=0, ext = minimaal 512MB en de rest FAT. Kan niet missen. Heb jede custom recovery van Clockworkmod, dan kun je die van Amon_RA downloaden uit de TS, controleer de MD5 en flash hem met Unrevoked.

Appeltje&eitje ;)

Edit: ook never mind dan maar :)
Ik zie je reactie nu pas. Bedankt voor de moeite in ieder geval. Ik heb met LinuxLive USB Creator een bootable USB gemaakt en dat ging prima. Mijn Desire is nu geroot, sd card gepartitioneerd en geflasht met Oxygen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeman
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 09:45
Ik heb mij al behoorlijk ingelezen betreft het rooten en installeren van custom roms.
Echter zijn mij een aantal zaken totaal niet duidelijk, wat ook gedeeltelijk ligt aan het feit dat elke site weer iets anders meldt.

Ik ben zoiezo van plan om MIUI erop te zetten.
Lees hier goede dingen over.

Alvorens ik begin met het hele rooten, moet ik nu wel of juist niet mijn hboot downgraden naar 0.80?
De huidige hboot is 0.93.000.
En welke handleiding is het betrouwbaarst?

Ik hoop dat iemand mij zou kunnen helpen.

b.v.d.

[ Voor 4% gewijzigd door Freeman op 09-06-2011 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Nu online
Je kunt gewoon de handleiding uit de topicstart gebruiken, die werkt gewoon. Dus geen downgrade, dat is niet nodig.
Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeman
Ah oke thanks voor de reply!
Vind het dan vreemd waarom sommige sites dit wel vermelden, dit geldt ook voor de "goldcard" die ik her en der ben tegengekomen.

Ik ga de tweakers handleiding volgen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeman
Het rooten is dankzij de handleiding gelukt, was achteraf gezien een piece of cake.
Nu wil ik miui gaan installeren, maar zit hier al standaard een dutch language pack in?

Kom er niet uit, heeft iemand een link voor mij van de miui rom met Nederlands taalpakket? :$

En op welk moment ga je werken aan s-off?
Of ben ik nu al te laat?

Excuses voor de vragen, maar liever vragen dan achteraf een bricked toestel te hebben.

[ Voor 44% gewijzigd door Freeman op 09-06-2011 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
Johnnyzz schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 20:05:
Het rooten is dankzij de handleiding gelukt, was achteraf gezien een piece of cake.
Nu wil ik miui gaan installeren, maar zit hier al standaard een dutch language pack in?

Kom er niet uit, heeft iemand een link voor mij van de miui rom met Nederlands taalpakket? :$

En op welk moment ga je werken aan s-off?
Of ben ik nu al te laat?

Excuses voor de vragen, maar liever vragen dan achteraf een bricked toestel te hebben.
Ik weet niet of je s-off nodig hebt? In the startpost staat ook waarvoor je het kan gebruiken. Zelf ben ik ook een n00b in dit soort dingen (vandaag voor het eerst mijn Desire geroot). Ik heb s-off niet gedaan, omdat ik het niet nodig had en het ook het meest risicovolle is om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeman
Opzicht heb ik het niet nodig, kan eventueel later nog.
Zit nu enkel nog met miui, ik weet simpelweg niet welke ik moet hebben (miui Nederlands)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
RSD1982 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:53:
Mijn désiré met insertcoin valt steeds uit na ongeveer anderhalf uur in standby. Scherm blijft zwart en enige manier om m weer aan de praat te krijgen is accu eruit. Had dit ook al met een andere ROM. Waarvan ik de naam kwijt ben. Zie ik een instelling over et hoofd? Of is dit te wijten aan instabiliteit?
Heb je niet last van het SOD issue? Bij mij gebeurt het als het bereik slecht is en de telefoon terug schakelt naar 2G. Het issue is bij mij verholpen door 2G uit te zetten, zie ook dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Lee245 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 21:38:
[...]

Ik weet niet of je s-off nodig hebt? In the startpost staat ook waarvoor je het kan gebruiken. Zelf ben ik ook een n00b in dit soort dingen (vandaag voor het eerst mijn Desire geroot). Ik heb s-off niet gedaan, omdat ik het niet nodig had en het ook het meest risicovolle is om te doen.
Dankzij s-off ben je echt supersuperuser (je kan bv. eender welk bestand verwijderen) en kan je een aangepaste HBOOT draaien. Vooral dat laatste is zeer handig: je kan de verdeling van het interne NAND geheugen aanpassen, zodat je meer ruimte krijgt voor je apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeman
Oke dus opzicht is het best handig.
Kan je ten alle tijden s-off installeren?

Draai momenteel met MIUI en wil eventueel ook s-off erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Om problemen te vermijden kan je best vertrekken van een Desire die de stock ROM draait:
1)Rooten
2)S-off hack
3)ROM naar keuze flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 13:57
Is er iemand die gebruik maakt van GPS-tracking applicaties, zoals Endomondo of Runkeeper? Ik maak hier regelmatig gebruik van voor mijn hardlooptrainingen, maar sinds een tijd terug kreeg ik random telefoon reboots als ik aan 't hardlopen was. Na een tijd speuren bleek dit vaker voor te komen bij CM7-roms, zoals Gingervillain waar ik gebruik van maakte.

Nu gebruik ik sinds een tijdje MIUI, maar dit bevalt slecht na de snelheid van Gingervillain. Wel heb ik geen crashes meer met Endomondo. Heeft iemand positieve ervaringen met het gebruik van een recente rom en Endomondo? Het liefste zet ik Gingervillain er weer op, maar InsertCoin leek mij ook wel wat. Nu weet ik alleen niet welke rom goed samenwerkt...

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Voor GPS-tracking gebruik ik My Tracks. Werkt prima onder oxygen 2.1.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 22:26
zugzug schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 11:47:
Is er iemand die gebruik maakt van GPS-tracking applicaties, zoals Endomondo of Runkeeper? Ik maak hier regelmatig gebruik van voor mijn hardlooptrainingen, maar sinds een tijd terug kreeg ik random telefoon reboots als ik aan 't hardlopen was. Na een tijd speuren bleek dit vaker voor te komen bij CM7-roms, zoals Gingervillain waar ik gebruik van maakte.

Nu gebruik ik sinds een tijdje MIUI, maar dit bevalt slecht na de snelheid van Gingervillain. Wel heb ik geen crashes meer met Endomondo. Heeft iemand positieve ervaringen met het gebruik van een recente rom en Endomondo? Het liefste zet ik Gingervillain er weer op, maar InsertCoin leek mij ook wel wat. Nu weet ik alleen niet welke rom goed samenwerkt...
Ik had het inderdaad gisteren ook in CM7 en Endomondo. Erg vervelend. Daarnaast heb ik ook last van GPS issues (fix verliezen na x aantal minuten, waardoor de gemeten route in Endomondo niet goed is). Ik installeer regelmatig de laatste nightlies, maar het helpt niet veel. Ook een nieuwe radio flashen heeft niet geholpen.

Mocht je dus een ROM vinden die jouw problemen verhelpt, dan hoor ik het graag.

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste

Dit topic is gesloten.