[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 25 Laatste
Acties:
  • 121.207 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

Pinin schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 19:26:
Hmmmm. sinds update van GV naar 2.4 (of toeval) reboot mijn toestel om de zoveel tijd opeens.

1. Hebben meer mensen hier last van of is dit het berucht Desire eigenaardigheidje.
2. heeft het nog zin om te flashen naar nieuwe/andere Rom
3. hoe gaat HTC/reparatiecentrum om met toestellen die geroot en andere rom hebben?
4. zie ook 3, moet ik terug naar factory rom?
Zit volgens mij in de rom, ik heb het ook maar nog niet gemeld. Gisteravond, vanacht en vanochtend.

Met 2.3 nergens last van.

Ga denk ik toch naar CM vanavond dus ik ga niet meer downgraden :-)

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Sinds gisterochtend reboot mijn Desire ook af en toe uit zichzelf, hij is helemaal stock HTC ROM en niet geroot o.i.d, vreemd? Ik dacht dat het misschien aan het volle telefoongeheugen lag, dus ik ben al begonnen met opschonen van apps etc., maar dat lijkt het niet te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer met mijn HTC Desire S via unrEVOked te rooten. Alleen nadat ik mijn telefoon in de usb heb gedaan krijg ik de melding; Device ''saga'' is not supported at this time. :/ Wie weet hier raad mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

iCy schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:55:
[...]

Zit volgens mij in de rom, ik heb het ook maar nog niet gemeld. Gisteravond, vanacht en vanochtend.

Met 2.3 nergens last van.

Ga denk ik toch naar CM vanavond dus ik ga niet meer downgraden :-)
Niet door de rom, nu met stock rom heb ik er minstens net zo vaak last van, vanavond wordt de desire opgehaald. :|
Tjee, nu ik mijn nood-nokia uit het stof heb gevist merk ik pas wat ik mis, google-agenda, muziekspeler, gmail, nieuwsberichten checken in de bus. WHAAAAA, ik wist niet dat ik zo verslaafd was aan mijn toestel :X & :'(

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:54
Kan iemand me vertellen hoe ik system apps verwijder van mijn gerootte Desire die RcMixS 1.3 als Rom heeft? Tot kort geleden deed ik het via Titanium Backup en dit werkte, maar nu ineens dus niet meer. Ook geprobeerd met de Pro versie maar dit maakt niets uit.
Ik kan de apps wel verwijderen maar na een reboot staan ze er gewoon weer.

Dus ff gegoogled en op aanraden Root Explorer geprobeerd. Ik verwijder de apk's dan uit system/app. Apps lijken er daarna nog steeds op te staan (kan ze gewoon nog openen) en ook na reboot staan ze er nog op.

Ik doe kennelijk iets fout, maar wat? :)
Ik las dat het met S-off zou moeten lukken maar daar heb ik niet zoveel trek in. En tot voor kort lukte het dus ook zonder S-off dus er moet een manier zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanxxx511
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 13:38
Stefangrp schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 23:56:
Kan iemand me vertellen hoe ik system apps verwijder van mijn gerootte Desire die RcMixS 1.3 als Rom heeft? Tot kort geleden deed ik het via Titanium Backup en dit werkte, maar nu ineens dus niet meer. Ook geprobeerd met de Pro versie maar dit maakt niets uit.

Dus ff gegoogled en op aanraden Root Explorer geprobeerd. Ik verwijder de apk's dan uit system/app. Apps lijken er daarna nog steeds op te staan (kan ze gewoon nog openen) en ook na reboot staan ze er nog op.

Ik las dat het met S-off zou moeten lukken maar daar heb ik niet zoveel trek in. En tot voor kort lukte het dus ook zonder S-off dus er moet een manier zijn..
je kan SystemApp Remover gebruiken, werkt als een trein. deze gebruik ik om wat onnodige htc apps te verwijderen (s-off is nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Stefangrp schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 23:56:

Het kan ook via recovery met adb shell. S-OFF is dan niet nodig.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-snel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-03 13:24
HTC gaat de bootloaders open gooien:
https://www.facebook.com/HTC/posts/10150307320018084

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Met terugwerkende kracht? De HTC Sensation is immers al locked.
Volgens mij maakt dit voor de Desire niks uit, onze bootloader is niet encrypted zoals de Sensation, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:04

westergas

rikkie_pc

Ik heb een probleem!

Ik heb mijn Desire geroot en deze is S-Off. Afgelopen dagen een paar diverse ROM's geprobeerd en moet zeggen dat ik de smaak te pakken heb :)

Nu wil ik vanochtend een andere ROM flashen echter mijn PC herkend mijn Desire niet meer. Ook de "Android Phone" in Device manager is helemaal verdwenen. In de Alpharev bootloader is "HBOOT USB" niet beschikbaar dus de unrEVOked driver installeren gaat ook niet meer. Ik heb dit ook op een laptop op mijn werk geprobeerd maar geen succes...ik ban bang dat dit (deels) komt doordat de bootloader van Alpharev de HBOOT USB niet weergeeft en ik de drivers niet kan installeren.

Iemand?

[ Voor 0% gewijzigd door westergas op 27-05-2011 11:53 . Reden: typo ]

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-08 22:48

pathfinder2k

is hier...

westergas schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 11:53:
Ik heb een probleem!

Ik heb mijn Desire geroot en deze is S-Off. Afgelopen dagen een paar diverse ROM's geprobeerd en moet zeggen dat ik de smaak te pakken heb :)

Nu wil ik vanochtend een andere ROM flashen echter mijn PC herkend mijn Desire niet meer. Ook de "Android Phone" in Device manager is helemaal verdwenen. In de Alpharev bootloader is "HBOOT USB" niet beschikbaar dus de unrEVOked driver installeren gaat ook niet meer. Ik heb dit ook op een laptop op mijn werk geprobeerd maar geen succes...ik ban bang dat dit (deels) komt doordat de bootloader van Alpharev de HBOOT USB niet weergeeft en ik de drivers niet kan installeren.

Iemand?
usb brick? staat ergens in dit topic een oplossing voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

pathfinder2k schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 15:32:
[...]

usb brick? staat ergens in dit topic een oplossing voor...
Dacht ik eerst ook aan maar ik heb geen aanpassingen verricht, niets geflashed en ineens werkt USB niet meer. Makes no sense (snap je hem, "sense". Als ik HTC Se... ach...laat ook maar.... -O- )

Maar ik denk dat ik het al weet, kan het alleen niet testen. Mijn vriendin heeft een Desire Z en misschien heb ik haar USB kabel wel gebruikt en ligt het gewoon aan de kabel. Ik heb op internet meer gelezen dat die kabeltjes niet zo sterk zijn. Alleen is mijn vriendin een weekend weg dus weet ik pas maandag of het daar aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-08 14:28
Gister had ik genoeg van interne geheugen tekort van mijn desire. Dus toch maar geroot en gv 2.4 geflashed.
Alles werkt top :)

wel ben ik zwaar teleurgesteld door de dialer van GV. Bestaat er een waardige vervanger van de htc sense dialer?? Dus met t9 zoeken door je contactenlijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

jwakie schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 01:05:
Gister had ik genoeg van interne geheugen tekort van mijn desire. Dus toch maar geroot en gv 2.4 geflashed.

wel ben ik zwaar teleurgesteld door de dialer van GV. Bestaat er een waardige vervanger van de htc sense dialer?? Dus met t9 zoeken door je contactenlijst?
Waarom pak je deze rom niet? Ik vind dat de leukste en meest uitgebreide rom die ik heb getest. De "kale" roms zonder sense is toch een flinke stap terug imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos_Dwarf
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-12-2023
Heb weer een nieuw probleempje met mijn telefoon. De unlocktoets van de telefoon lijkt zeg maar altijd ingedrukt(niet fysiek), of faalt gewoon. De telefoon gaat automatisch aan als ik deze uit zet. Natuurlijk niet als de batterij eruit is maar als ik die weer erin doe springt hij meteen aan. Ook kan ik als de telefoon is opgestart hem niet locken door middel van de toets linksbovenaan de telefoon. Hardware fout? Heb mn desire nu al 2 dagen in de rijst gelegd voor de verwijdering van het vocht maar het mag niet baten. Heb dit probleem dus sinds twee dagen toen ie nat is geworden.

edit: oeps verkeerde topic, wil wel zeggen dat mn sdkaart probleem is opgelost

[ Voor 6% gewijzigd door Chaos_Dwarf op 28-05-2011 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantar
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:06
Hallo,

Ik ben na een jaar nu ook van plan mijn Desire te rooten en een custom ROM te installeren. Het begint me echt meer en meer te vervelen dat ik moeten zoeken naar het deleten van oude applicaties om nieuwe te kunnen installeren vanwege het kleine intern geheugen. Navigon, google maps, etc zijn wel een grote slok op de borrel.

Ik heb al wat opgezocht en A2SD+ lijkt een goede oplossing, hoewel je daar ook na een tijdje tegen je limiet kunt lopen...maar is dit enkel als je honderden en honderden aan apps download?
Anders viel mijn oog ook op StarBurst (ik zou graag Sense toch behouden) met zijn Data2SD die het probleem volledig oplost, maar met mss een groter risico of meer 'slijtage' op je SD kaart. Zijn hier mensen met goede/slechte ervaringen met deze ROM?

alvast bedankt

ps: wat ik wel vervelend vind aan Sense is dat er maar 7 homescreens zijn. Is dit euvel bij andere (Sense) Roms opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Xantar schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 10:25:
Hallo,

Ik ben na een jaar nu ook van plan mijn Desire te rooten en een custom ROM te installeren. Het begint me echt meer en meer te vervelen dat ik moeten zoeken naar het deleten van oude applicaties om nieuwe te kunnen installeren vanwege het kleine intern geheugen. Navigon, google maps, etc zijn wel een grote slok op de borrel.

Ik heb al wat opgezocht en A2SD+ lijkt een goede oplossing, hoewel je daar ook na een tijdje tegen je limiet kunt lopen...maar is dit enkel als je honderden en honderden aan apps download?
Anders viel mijn oog ook op StarBurst (ik zou graag Sense toch behouden) met zijn Data2SD die het probleem volledig oplost, maar met mss een groter risico of meer 'slijtage' op je SD kaart. Zijn hier mensen met goede/slechte ervaringen met deze ROM?

alvast bedankt

ps: wat ik wel vervelend vind aan Sense is dat er maar 7 homescreens zijn. Is dit euvel bij andere (Sense) Roms opgelost?
Er zijn hier wel een aantal mensen in het topic met Sense based roms met A2SD die iets van 200 apps heb geïnstalleerd dus ik denk dat je voldoende vooruit kan :9

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
westergas schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 03:15:
[...]

Waarom pak je deze rom niet? Ik vind dat de leukste en meest uitgebreide rom die ik heb getest. De "kale" roms zonder sense is toch een flinke stap terug imo.
Die ROM vond ik echt tergend traag en buggy, de 1.6 versie iig... Bluetooth en wifi faalden o.a. en de kingdom implementaties waren op sommige punten echt traag.

Probeer voor de gein deze eens. Je mist wat sense3.0-features die wel in de RCmix zitten, maar kwa snelheid en stabiliteit is het echt zo'n verschil; [ROM][23/05][STABLE][Sense2.1+3.0 GB]InsertCoin CM7 HBOOT/STOCK 1.0.5 Compass Working

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Laatst online: 14-08 09:13
jwakie schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 01:05:

Er zijn voldoende dialers te vinden in de market, bijvoorbeeld van het go-team die heel wat apps maakt, maar zoek voor de lol eens op dialer: market

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: Ik heb mijn mobiel geroot met daarop een custom rom: LeeDrOiD V2.4.1. Maar dit is toch niet wat ik wilde.

Nu ben ik van plan om de orginele rom er weer op te zetten de: RUU_Bravo_Froyo_HTC_WWE_2.29.405.5_Radio_32.49.00.32U_5.11.05.27_release_159811_signed en dan de script: update-froyo-init.d-busybox-a2sd+-signed zodat ik wel apps naar sd kan installeren kan gebruiken.

Maar de stap om terug te gaan naar de orginele rom lukt me niet. Ik krijg namelijk een foutmelding dat ik niet de juiste rom gebruikt. De stappen die ik uitvoer zijn:
  • 1. HTC Sync geinstalleerd.
  • 2. Mobiel verbonden met me laptop.
  • 3. Start de RUU_Bravo... ROM.
  • 4. Foutmelding: FOUT [131]: KLANT-ID FOUT
Waarschijnlijk mis ik een stap, maar ik weet niet welke?

Edit: De foutmelding 131 is opgelost, door eerst een goldcard te maken en dan de RUU Rom te draaien, maar nu heb ik een bootloader fout pff..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2011 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Henk schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 10:56:
[...]

Die ROM vond ik echt tergend traag en buggy, de 1.6 versie iig... Bluetooth en wifi faalden o.a. en de kingdom implementaties waren op sommige punten echt traag.

Probeer voor de gein deze eens. Je mist wat sense3.0-features die wel in de RCmix zitten, maar kwa snelheid en stabiliteit is het echt zo'n verschil; [ROM][23/05][STABLE][Sense2.1+3.0 GB]InsertCoin CM7 HBOOT/STOCK 1.0.5 Compass Working
Had jij de Bravo of de CM7 versie? Ik heb de Bravo getest en idd een "tikkie" langzaam af en toe maar ik ben gewoon een succer voor die Sense 3.0 features :Y) Bugs heb ik zelf niets van gemerkt.

De insertcoin draai ik nu en is idd een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xantar schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 10:25:
Hallo,

alvast bedankt

Heb zelf maandenlang Starburst gedraaid zonder enige problemen. Snel, stabiel, en mijn sd-card doet het nog steeds ;). Nu overgestapt naar RCmix, puur vanwege het uiterlijk. Deze in toch wel een stuk langzamer. Voor zover ik weet bestaan alle sense-roms uit 7 homescreens, maar correct me if i'm wrong. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
westergas schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 11:59:
[...]

Had jij de Bravo of de CM7 versie? Ik heb de Bravo getest en idd een "tikkie" langzaam af en toe maar ik ben gewoon een succer voor die Sense 3.0 features :Y) Bugs heb ik zelf niets van gemerkt.
De Bravo, ik hou niet zo van dat gekloot met custom hboots :) Die sense 3.0 features vond ik an sich wel cool, maar niet de traagheid en buggyness die het met zich meebracht. Dan maar geen fancy icons op mijn lockscreen, en een telefoon die verder gewoon supersnel reageert :) Bugs waren vooral de bluetooth bug (ik bel meer in dan buiten de auto, dus mijn bluetooth is nogal belangrijk) en wat haperingen her en der.
De insertcoin draai ik nu en is idd een stuk sneller.
vond ik ook. En los van de t.net app ( :P ) geen force closes, iets waar ik met de RC wel last van had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-08 22:48

pathfinder2k

is hier...

Godver... RCmixS 1.8 blijft bootloopen... :S

dan maar... InsertCoin 1.0.5

[ Voor 27% gewijzigd door pathfinder2k op 28-05-2011 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Henk schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 12:58:
[...]

De Bravo, ik hou niet zo van dat gekloot met custom hboots :) Die sense 3.0 features vond ik an sich wel cool, maar niet de traagheid en buggyness die het met zich meebracht. Dan maar geen fancy icons op mijn lockscreen, en een telefoon die verder gewoon supersnel reageert :) Bugs waren vooral de bluetooth bug (ik bel meer in dan buiten de auto, dus mijn bluetooth is nogal belangrijk) en wat haperingen her en der.

[...]

vond ik ook. En los van de t.net app ( :P ) geen force closes, iets waar ik met de RC wel last van had.
Klopt, T.net is ook mijn enige app die fc'ed. Is toch iets van sense van want naked GB draaide die als een zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik draai al een tijdje op GingerVillain en dacht even iets anders te proberen. Heb Rcmix en Leedroid erop gehad, maar uiteindelijk toch GingerVillain er weer opgezet. Die blijf ik tot nu toe toch het lekkerste vinden. Al was de boottijd van Leedroid van 5-10 secs ook nice. GingerVillain doet er toch wel een minuut over volgens mij.

Zou wel eens willen weten welke rom het meeste gebruikt wordt van xda. Ik gok op GingerVillain. Waarom weet ik niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Laatst online: 11-09 23:53
Floris-K schreef op zondag 29 mei 2011 @ 03:18:
Ik draai al een tijdje op GingerVillain en dacht even iets anders te proberen. Heb Rcmix en Leedroid erop gehad, maar uiteindelijk toch GingerVillain er weer opgezet. Die blijf ik tot nu toe toch het lekkerste vinden. Al was de boottijd van Leedroid van 5-10 secs ook nice. GingerVillain doet er toch wel een minuut over volgens mij.

Zou wel eens willen weten welke rom het meeste gebruikt wordt van xda. Ik gok op GingerVillain. Waarom weet ik niet..
Ik ook niet, want GV is zo instabiel als de pest met 60+ u uptime. Vreemd dat je bijna niemand daar over hoort. Ik ben in ieder geval geswitcht om die reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik heb GV al vanaf release 0.8 en hier draait het behoorlijk lekker eigenlijk. Soms wel wat traag en mijn netwerk dropt regelmatig, maar met die andere roms had ik dat veel vaker. Ligt ook aan de router die hier thuis staat,

Mijn apps lopen niet vast iig en heb ook geen reboots met de rom.

Ik heb iig een poll gemaakt. Ben toch wel benieuwd :)
Poll: Welke ROM draai jij op je Desire?
Starburst
GingerVillain
LeeDroid
Oxygen
InsertCoin
Redux
Reflex
RCmix
Anders... namelijk..
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=371995&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Bij anders even posten wat je dan wel hebt draaien ;)

[ Voor 91% gewijzigd door AndereKoekoek op 29-05-2011 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttb_82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 19:39
(POLL) Anders... namelijk: Cyanogenmod 7.0.2.1-Desire.

Met volle tevredenheid trouwens: ik vind hem redelijk snel, ondanks dat ik de SPB Shell draai die de boel aardig weet te vertragen. Tot zover is ie stabiel. Ik draai hem nu denk ik ongeveer een maand.

Respectfully, TTB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Ik heb iig een poll gemaakt. Ben toch wel benieuwd :)
Poll: Welke ROM draai jij
Leuk initiatief

[ Voor 5% gewijzigd door lekzzz op 29-05-2011 17:16 ]

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
Ook anders, namelijk MIUI... heb eigenlijk sinds september vorig jaar (bijna) niks anders gedraaid dan MIUI. Ik kon de iPhone niet betalen dus voor mij was de gratis bij een abo Desire van meet af aan een poor man's iPhone en dat idee werd compleet met MIUI :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:21
Poor man 's iPhone? Iphone is voor noobs, android voor tweakers. Persoonlijk heb ik nooit een iphone gewild, ik houd niet van gesloten ( en in dit geval extreem overpriced ) spul waar je verder niets mee mag doen dan wat de fabrikant je oplegd.
Het is maar net wat je wilt. Ik ben benieuwd of je ooit nog aan het gesloten ios kunt wennen als je de Desire gewend bent.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
Daar heb je gelijk in, door het gemakkelijk rooten van de Desire ben ik wel de mogelijkheden van Android gaan waarderen en dat zou ik toch missen in iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zo'n 5 maanden met plezier gebruik gemaakt van MIUI. Nu wil ik echter weer is even heel wat anders. Het leek me leuk om weer even te werken met sense en daarom heb ik gekeken naar RCMix. Deze beviel me niet, omdat die onder andere m'n accu opvrat binnen een halve dag, zonder dat ik gebruik maakte van m'n tel.
Ik heb nu Redux erop staan, maar die reboot spontaan bijna ieder uur. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05:53
In reactie op de Poll:

Cyanogenmod (Laatste nightly) icm EViollet kernel, radio 32.56.22.32u5.17.25.23 en CM7 hboot. Eerlijk gezegd is de idle (met 3g en sync) battery life zo goed dat ik niet snel een andere setup zal nemen.

[ Voor 5% gewijzigd door StarC op 30-05-2011 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 22:01
Ik heb ook MIUI Rom maar ik heb hem niet omdat hij op IOS lijkt maar omdat hij toch echt snel gaat. De interface is niet helemaal IOS en kan heel veel gecustomized worden. Ik vind andere roms(waaronder CM) erg saai en Sense gebruikt te veel battery dus ja keuze snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb gisteren voor het eerst sinds ik mijn Desire heb (april 2010, eerste week na intro bij PDAshop) ook maar eens een root/custom ROM erop gezet. Een hard reset hielp namelijk niet heel veel meer om meer vrije ruimte te creeren, dus echt nodig was het zeker :) Ik heb gekozen voor InsertCoin, omdat ik Sense erg prettig vind werken en dit een van de snellere varianten schijnt te zijn. Heb tot nu toe eigenlijk geen opmerkingen, batterijduur kan ik nog niets over zeggen. Alle nieuwe Sense features werken gewoon goed en het ding is nog niet vastgelopen :) Bluetooth en WiFi doen het ook goed, dus voor mij geen reden tot klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In reactie op de Poll:

CyanogenMod (nightly #88), radio 32.56.22.32u5.17.25.23 en CM7 hboot....Heerlijk snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Na het installeren van de RCMix -s 1.8 rom blijft mijn telefoon rebooten in het HTC logo. (blijft in een loop) wat te doen? batterij eruit?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinin schreef op maandag 30 mei 2011 @ 11:12:
Na het installeren van de RCMix -s 1.8 rom blijft mijn telefoon rebooten in het HTC logo. (blijft in een loop) wat te doen? batterij eruit?
Inderdaad maar Power+Volume down+Trackball ingedrukt (2 á 3 sec) heeft bijna hertzelfde effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Vreemd ik weet niet er mis gaat, hij instaleert de hele rom zonder foutmeldingen. maar blijft maar loopen/booten.
Ik denk dat ik nu een andere rom op m'n sd card moet zetten met windows en micro-sdcard verloopje.

Of is er nog een andere manier om mijn toestel weer levend te krijgen? kan ik met http://shipped-roms.com/d...release_159811_signed.exe
bijv. gebruiken

[ Voor 24% gewijzigd door Pinin op 30-05-2011 11:30 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Hoe heb je hem geflashed? Waarschijnlijk is er niet goed gewiped. Je kunt nogmaals proberen om te wipen en te flashen. Volgens mij reboot deze rom ook een keer of 3 na de installatie, en duurt het circa 5 a 10 minuten voordat hij klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

nieuwe poging, het hele lijstje gewiped en opnieuw install from SDcard laten lopen. Ik zal hem nu 15min laten rebooten. Maar hij reboot echt in een loop van ong. 40sec. en dan een stuk of 10x (toen dus de batt. eruit)

stel dat dit niet gaat werken, wat is dan de beste manier, sdcard eruit of en nieuwe rom erop zetten of via de tool van shipped rom (RUU)

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Je Nandroid backup terugzetten? Je kunt natuurlijk gewoon een andere ROM op je sd kaart zetten en deze flashen (na een wipe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaserv
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09-2020
Ik draai nu coolexe Froyo v2 op alpharev data++
Heb gister geprobeerd om leedroid 3.07 data ++ te flashen inclusief de ext3 allign zip.
Maar hierna blijft hij bij het opstarten hangen op de splash screen van alpha rev.
Iemand een idee waar ik naar moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

janvanduschoten schreef op maandag 30 mei 2011 @ 11:49:
Je Nandroid backup terugzetten?..............
Ik heb geen Nandroid backup (denk ik) heb de TS gevolgd, maar kon niks vinden over nandroid back-up.

even kijken wat dat is. :X

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Dat is een exacte image van je huidige ROM. Als er iets niet goed gaat, dan kun je die terugzetten en heb je alles incl instellingen weer terug. Maar die heb je dus niet :).

Ik zou een andere ROM downloaden en op de SD kaart zetten, alle opties wipen en dan opnieuw flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
  • Laatst online: 22-05 10:31
Vraagje. Ik draai sinds 2 weken Cyanogenmod 7.0.2.1-Desire maar ben hier niet helemaal tevreden over. Wat is nu de snelste manier om een andere custom rom erop te zetten (bijv Gingervillian) maar om toch mijn apps te behouden? Alvast bedankt voor alle hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
Zmokkie schreef op maandag 30 mei 2011 @ 12:30:
Vraagje. Ik draai sinds 2 weken Cyanogenmod 7.0.2.1-Desire maar ben hier niet helemaal tevreden over. Wat is nu de snelste manier om een andere custom rom erop te zetten (bijv Gingervillian) maar om toch mijn apps te behouden? Alvast bedankt voor alle hulp.
Titanium backup, wipe + install, en dan weer restoren met titanium backup is denk ik het beste.

Voor de zekerheid doe ik wel altijd een aparte sms backup via SMS backup and restore

[ Voor 15% gewijzigd door StarC op 30-05-2011 12:54 . Reden: sms backup ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 21:08
Even om te checken of ik het goed doe.

Heb een tijd gingervillian gedraaid, naar tevredenheid, maar wilde toch weer terug naar Sense. Draai nu naar volle tevredenheid InsertCion. Echter, als er een nieuwe versie beschikbaar komt, zet ik de zip op m´n SD kaart en flash ik hem er `over` via recovery. Is dit de goede manier? Zo hoef ik namelijk niet alles opnieuw te installeren steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Lees dit eerst goed door, dan pas toepassen.
Vereiste nr 1 is de custom recovery van Amon_RA. Als je die hebt, dan kan het niet eenvoudiger. Als je apps2sd hebt, behoud je gewoon al je apps, ongeacht de rom die je flashed. In de Amon_RA recovery ga je naar het "wipe" menu. Daar wipe je "only data", "Wipe only /sdcard/.android_secure", Wipe only /cache" en "Wipe only Dalvik-cache". Zelf wipe ik de battery stats ook, maar dat mag je zelf weten. Als je er voor zorgt dat je NIET je sd-ext partitie wiped (daar staan je apps op) dan blijven je apps gewoon aanwezig. Kies dus NIET voor de optie "all userdata" of "sd-ext" want dan ben je ze kwijt.

Ik heb Titanium backup ingesteld dat hij 2 x per weer 's nachts een backup maakt van mijn apps, zodat ik altijd nog een recente back-up heb. Na het flashen van de ROM (duurt wat langer, hij installeert direct zonder dat je iets hoeft te doen al je apps) start je Titanium backup en restore je de DATA (dus alleen de data) van de apps waarvan je de data wilt herstellen. Alleen van apps, dus niet van systeem dingen of specifieke ROM apps.

Het werkt goed en is zeer eenvoudig en daar houd ik van, eenvoudig :)

@vanWalsum Doe ik ook vaak, maak alleen wel een Nandroid backup, als het toch nog fout gaat, kun je weer eenvoudig teruggaan naar een werkende ROM.

[ Voor 4% gewijzigd door janvanduschoten op 30-05-2011 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

nou gelukkig, phone doet het weer. Ik schijn niet de enige te zijn die met rcmix 1.8 bootloops heb.

Dus wil ik incertcoin eens proberen, maar ik zal weer iets over het hoofd zien.....
als ik het goed begrijp moet je een andere bootloader gebruiken (cm7) maar daar moet je s-off voor gebruiken.
Met amon_ra krijg ik incertcoin niet geinstaleerd

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ik heb voor zover ik weet niet de s-off procedure gevolgd en heb ook insertcoin erop staan.. Je hebt 2 versies, ik heb deze nu draaien:

A2SD+ STOCK HBOOT - stock hboot - the one with 250 mB for /system
- 1 gB ext2/3/4 partition

Overigens snap ik er nog erg weinig van, want volgens mij zou je nu toch bij beschikbaar geheugen iets van 1+GB moeten zien als je je SD kaart ext3 hebt gemaakt? Daar staat nu gewoon 110MB oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

ik krijg niet eens met google de A2SD+ stock hboot gevonden, ben ik zo'n noob dan?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Waarom Google? Hier heb je de hele thread op XDA en daar zie je een URL met de downloadlink. Lastig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

ik dacht dat je een andere bootloader moest downloaden om te kunnen installeren.
Nog maar een keer proberen dmv Amon_ra dan 1gb ext 2 > 3 > 4
rom zip naar sd
alles wipen
en dan incertcoin selecteren

klopt dit

edit1: nee dus, want ik krijg weer "E: wrong digist: system/bin/netd
E: Verification failed"
edit2: checksum klopt
edit3: verificatie uitzetten dus 8)7 zucht.........

[ Voor 31% gewijzigd door Pinin op 30-05-2011 21:51 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Klopt, met insertcoin met verification uit, ik weet eigenlijk niet waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttb_82
Ben benieuwd... waarom ben je niet tevreden?

Respectfully, TTB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:43
Nu ik mijn Desire bijna een jaar heb en me al bijna een jaar heb geërgerd aan Sense, vind ik het toch eens tijd worden om mijn Desire te rooten.

Ik heb me al een beetje ingelezen en het ziet er ook niet al te moeilijk uit als je de video tutorial op XDA volgt.
Alleen word ik een beetje gek van al die verschillende ROM's. Ik wil graag een ROM met een kale Android versie flashen. Welke kan ik dan het beste nemen? Ik heb al gezien dat Ginger Villain, Cyanogenmod en Oxygen vrij populair zijn, maar welke is daar de beste van? Ik heb al onderzoek gedaan door video's te bekijken en XDA door te spitten, maar echt duidelijk wordt het er nog niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Lee245 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 20:12:
Nu ik mijn Desire bijna een jaar heb en me al bijna een jaar heb geërgerd aan Sense, vind ik het toch eens tijd worden om mijn Desire te rooten.

Ik heb me al een beetje ingelezen en het ziet er ook niet al te moeilijk uit als je de video tutorial op XDA volgt.
Alleen word ik een beetje gek van al die verschillende ROM's. Ik wil graag een ROM met een kale Android versie flashen. Welke kan ik dan het beste nemen? Ik heb al gezien dat Ginger Villain, Cyanogenmod en Oxygen vrij populair zijn, maar welke is daar de beste van? Ik heb al onderzoek gedaan door video's te bekijken en XDA door te spitten, maar echt duidelijk wordt het er nog niet op.
Het ontloopt elkaar niet zoveel:
- CM is AOSP met een hoop customization (en hacks). Google apps zitten er standaard niet in, deze moet je extra flashen via recovery.
- GV is gewoon CM met de Google apps er standaard in + A2SD (EXT partitie) en vast nog wel wat meer extra's
- Oxygen is een compleet kale AOSP met een paar kleine aanpassingen. Deze heeft ook A2SD ondersteuning.

Zelf gebruik ik Oxygen al een paar maanden, ben erg tevreden. Ik hou van clean en hack-free waarbij gewoon alles werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door jelmervos op 30-05-2011 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
jelmervos schreef op maandag 30 mei 2011 @ 20:19:
[...]

Het ontloopt elkaar niet zoveel:
- CM is AOSP met een hoop customization (en hacks). Google apps zitten er standaard niet in, deze moet je extra flashen via recovery.
- GV is gewoon CM met de Google apps er standaard in + A2SD (EXT partitie) en vast nog wel wat meer extra's
- Oxygen is een compleet kale AOSP met een paar kleine aanpassingen. Deze heeft ook A2SD ondersteuning.

Zelf gebruik ik Oxygen al een paar maanden, ben erg tevreden. Ik hou van clean en hack-free waarbij gewoon alles werkt.
Ok, bedankt. Ik ga dan voor Ginger Villain. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Lee245 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 20:22:
[...]

Ok, bedankt. Ik ga dan voor Ginger Villain. :)
Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
Omdat daar gewoon Google Apps bij inbegrepen zitten en ik geen behoefte heb aan veel hacks (CM).
Ginger Villain heeft ten opzichte van Oxygen volgens mij ook meer users en dan waarschijnlijk ook betere support etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Lee245 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 20:35:
[...]

Omdat daar gewoon Google Apps bij inbegrepen zitten en ik geen behoefte heb aan veel hacks (CM).
Ginger Villain heeft ten opzichte van Oxygen volgens mij ook meer users en dan waarschijnlijk ook betere support etc.
GV is gewoon CM, dus dezelfde hacks.
Oxygen heeft ook gewoon alle Google apps aan boord standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
jelmervos schreef op maandag 30 mei 2011 @ 20:45:
[...]

GV is gewoon CM, dus dezelfde hacks.
Oxygen heeft ook gewoon alle Google apps aan boord standaard.
Lol, ik weet niet waar ik met mijn gedachten zat toen ik dat typte 8)7

Je hebt gelijk inderdaad. Wat ik wilde zeggen:
CM heeft Google Apps niet standaard, dus die valt sowieso af.
Het verschil tussen Oxygen en Ginger Villain is dus dat Oxygen minder hacks heeft?
Dus zeg maar een ROM die je standaard op bv je de Google Nexus krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Lee245 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 20:50:
[...]

Het verschil tussen Oxygen en Ginger Villain is dus dat Oxygen minder hacks heeft?
Klopt, Oxygen blijft zo dicht mogelijk bij de Nexus ROM, wel met de drivers voor de Desire natuurlijk.

Maar weet je wat, probeer GV en Oxygen gewoon beide een tijdje, kun je zelf bepalen wat je fijn vind.

[ Voor 8% gewijzigd door jelmervos op 30-05-2011 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
jelmervos schreef op maandag 30 mei 2011 @ 21:08:
[...]

Klopt, Oxygen blijft zo dicht mogelijk bij de Nexus ROM, wel met de drivers voor de Desire natuurlijk.

Maar weet je wat, probeer GV en Oxygen gewoon beide een tijdje, kun je zelf bepalen wat je fijn vind.
Is goed. Ik begin met Oxygen. Bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Ik heb eindelijk incertcoin aan de praat, ik wilde persé weer een mod waar wel iets van sense inzat. Na enkele weken Gingervillain gebruikt te hebben kwam ik erachter dat sense zo slecht nog niet is.
Er zit wel wat troep van htc tussen, maar de dialer, agenda reminder, en toetsenbord zijn beter dan de kale gingerbread. Ik moest met apps het gemis oplossen.

Maar zo'n mod is wel heel fijn, ik zal ook niet meer zonder kunnen zolang te weinig apps naar het sd-card kunnen.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
Lee245 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 20:12:

...
Vanuit mijn eigen ervaring (zowel oxygen gv als cm7 gehad. (cm7 gebruik ik nu)
Het feit dat CM7 de google apps er standaard niet op heeft staan hoeft geen beletsel te zijn. het flashen van deze apps is zeer eenvoudig.

GV heb ik gebruikt toen het net over was op gingerbread en helaas moest ik toen vaststellen dat het niet zo stabiel was. Toen ben ik voor een maand of 2-3 overgestapt op oxygen waar in principe niks mis mee is, alleen ik miste wat nuttige toevoegingen (met name het wegswipen van notifications). Inmiddels gebruik ik dus cm7 en heb ik nog geen minpunten kunnen ontdekken. Snelheid en batterylife staan bovenaan mijn lijstje en ik denk dat je met alle drie de roms dit prima zult hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttb_82
[...]

Ehm.... voor CM geldt enkel het runnen van een installpackage google apps. Persoonlijk zou ik het geen reden vinden om daarom af te zien van deze rom. Het stelt je juist in de gelegenheid om zelf zorgvuldig je ideale setting samen te stellen.

Respectfully, TTB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
CM is voor mij wel de prettigste ROM, geen extra rommel, alleen de kale Android met zelf instelbare tweaks. Als je GV flashed dan zit er inderdaad direct al de Google Apps in, Bij CM flash je los de ROM en direct daarna de Gapps. Qua tijd kost heb misschien een extra minuut van je leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Hoe zit het met de autobrightness in CM7? Laatste keer dat ik het uitprobeerde werkte dat niet goed (doorgaans veel te helder). In GV is dit echt netjes getweaked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:48
[...]

je kunt zo de google apps erbij flashen, staan gewoon in het topic op XDA van bijvoorbeeld cyanogenmod, daar heof je dus niet de rom voor laten af te vallen :). Fijne ervan is juist dat je kan kiezen welke google apps je wilt, aangezien je waarschijnlijk normaal toch niet alle apps ervan gebruikt.

Verder is Cyanogenmod toch wel een van de betere en meest populaire roms in het algemeen, veel andere roms hebben veel onderdelen van CM overgenomen/gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scrtz schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 08:52:
[...]
...
Verder is Cyanogenmod toch wel een van de betere en meest populaire roms in het algemeen, veel andere roms hebben veel onderdelen van CM overgenomen/gebruikt.
Understatement of the year _/-\o_ CM ftw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

Is bij CM7 de microfoon delay bug er nu uit? Ik ben vanwege die bug teruggegaan naar CM6, maar vond CM7 verder wel fijner. Nu nog kijken hoe gemakkelijk het is te migreren van rom als je data2sd gebruikt...

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 17:50
Ik heb nog het orginele kaartje bij mijn Desire, Zou onderstaande een verbetering zijn?
http://www.ibood.com/nl/n...tot_30MB__s_leessnelheid/

nevermind:: zie net dat het geen micro is :/

[ Voor 9% gewijzigd door Marmotje op 31-05-2011 10:37 ]

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
  • Laatst online: 22-05 10:31
ttb_82 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 18:28:
[...]

Ben benieuwd... waarom ben je niet tevreden?
Vooral door de microfoon vertraging van een binnenkomend gesprek. Dat vind ik erg irritant. Verder ben ik er wel tevreden over. En ben gewoon benieuwd hoe andere roms zijn..

Ik heb ook de app S2E geinstalleerd zodat mijn interne geheugen niet meer vol raakt. Heb op de sd een Ext3 partitie aangemaakt van 1gb. Kan iemand mij vertellen wat ik dan verder nog moet doen (bijvoorbeeld de instellingen in S2E). Heb nu nog maar 20 apps gesinstalleerd en heb nog 111 mb intern geheugen over als ik dit check. Ik kan namelijk nog steeds een aantal apps naar mijn sd kaart verplaatsen in het toepassingenmenu. Ik heb ergens gelezen dat ik de locatie waar ik wil dat de apps standaard geinstalleerd worden op intern geheugen moet zetten en juist niet op extern. Bedankt voor jullie antwoord alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 19:01
Oxygen is echt _O_

Er zijn tot nu toe pas 4 updates geweest en ik ben nog geen enkele bug tegen gekomen, en in combinatie met LauncherPro is hij razendsnel. Laatst nog een aantal verschillende roms geprobeerd, maar ik erger me er al aan als er 1 miliseconden lagg in de appdrawer zit, puur omdat ik de snelheid van Oxygen gewend ben :9

In combinatie met Oxygen HBOOT heb ik ook nog eens 230mb vrije ruimte met al m'n apps geinstallerd :)

[ Voor 22% gewijzigd door Lunaticc op 31-05-2011 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 12:55:
[...]

Heb zelf maandenlang Starburst gedraaid zonder enige problemen. Snel, stabiel, en mijn sd-card doet het nog steeds ;). Nu overgestapt naar RCmix, puur vanwege het uiterlijk. Deze in toch wel een stuk langzamer. Voor zover ik weet bestaan alle sense-roms uit 7 homescreens, maar correct me if i'm wrong. Succes!
RCmix 1.8 CM7Hboot is merkbaar sneller dan de vorige versie bravoboot. Ik merk eigenlijk weinig verschil met de insertcoin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
@Lunaticc Waar heb jij de Oxygen HBOOT vandaan? Gewoon van de AlphaRev site? Hoe is de volgorde van installeren? Eerst Oxygen en dan HBOOT of omgekeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
FezzFest schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:30:
@Lunaticc Waar heb jij de Oxygen HBOOT vandaan? Gewoon van de AlphaRev site? Hoe is de volgorde van installeren? Eerst Oxygen en dan HBOOT of omgekeerd?
Alleen van de site van Alpharev downloaden en controleer altijd de MD5! Geen juiste md5 = niet flashen.

Staat onder de Hboots op de site van Alpharev :)

1) Nandroid backup in recovery.
2) Verify the MD5SUM of the file you downloaded against the one in the table.
3) Flash HBOOT with your phone in fastboot mode (Back+POWER) -> 'fastboot flash hboot bravo_alphaspl.img' (change into the correct filename for the HBOOT you downloaded)
4) 'fastboot reboot-bootloader'
5) 'fastboot erase cache'
6) Boot recovery, wipe everything and restore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Ik heb de laatste 2 dagen wat zitten rotzooien met verschillende ROM's en ben nu weer terug bij CM7. Als ik nu een app installeer of update, download hij het bestand en gaat dan rebooten. Ik heb nu zo'n 3 x al mijn rom opnieuw geflashed, nu zelfs de laatste RC versie, geen nightly's, maar het probleem blijft. Heeft iemand dit al eens gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Thx, ik ben jammer genog nog niet echt mee met de aansturing van je telefoon via je pc (adb-shell, enzow). Daar heb ik nog geen duidelijke tutorial voor gevonden die effectief werkt.

Edit: Hmm deze tutorial lijkt wel wat

Gebruik dit handig tooltje voor al je flashperikelen.

[ Voor 47% gewijzigd door FezzFest op 31-05-2011 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
Zou ik me wel even in verdiepen, helpt een boel! Overigens is fastboot iets anders dan adb :)
Daarna stelt het niks meer voor.

offtopic:
Weet dat het stom is, maar md5sum heb ik nog nooit gecontroleerd :$ Je kan erna altijd opnieuw downloaden en re-flashen, toch? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

FezzFest schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:30:
Kun je beter deze HBOOT gebruiken voor Oxygen: http://forum.xda-develope...p=14259861&postcount=3683
Die heeft de system partitie 10MB groter (100MB dus) zodat je toekomstige Oxygen ROM's ook nog kan instelleren. Oxygen is namelijk bijna groter dan 90MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Lol, net alles geïnstalleerd. Maar toch bedankt voor de tip. Ik zal alles even opnieuw doen, dat bespaart me dan tijd in de toekomst. Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Lunaticc schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 12:22:

offtopic:
Weet dat het stom is, maar md5sum heb ik nog nooit gecontroleerd :$ Je kan erna altijd opnieuw downloaden en re-flashen, toch? :9
Klopt, maar als je een hboot flashed en het gaat niet goed of een corrupte download, dan doet je toestel het niet meer, want je kunt hem niet meer opstarten, Hboot is dan stuk. Bij een ROM is er niets aan de hand, volgende keer beter. Hboot is soort van bios, stuk=kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
janvanduschoten schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 13:09:
[...]

Klopt, maar als je een hboot flashed en het gaat niet goed of een corrupte download, dan doet je toestel het niet meer, want je kunt hem niet meer opstarten, Hboot is dan stuk. Bij een ROM is er niets aan de hand, volgende keer beter. Hboot is soort van bios, stuk=kapot.
Dan nog geloof ik. Ben tot nu toe in ieder geval nog geen enkel geval van een brick tegen gekomen die niet te fixen is.

Maar beter het zekere voor het onzekere! Heb toch al een keer of 10 m'n HBOOT veranderd. Toch maar even de moeite nemen om de md5 te controleren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
TMoose schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 09:08:
Is bij CM7 de microfoon delay bug er nu uit? Ik ben vanwege die bug teruggegaan naar CM6, maar vond CM7 verder wel fijner. Nu nog kijken hoe gemakkelijk het is te migreren van rom als je data2sd gebruikt...
Ja, deze bug is er, bij de nightly die ik gebruik (#88) er in ieder geval uit. Verder is hij erg stabiel en heb ik nog geen vastlopers gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

Klinkt goed. CM6 ziet er ook wel leuk uit, maar vreet naar mijn idee een stuk meer accu. (Maar dat zou natuurlijk ook door de extra SD access kunnen komen door de data2sd...)

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Ik heb vanochtend een nieuwe rom en hboot geflashed. Eerst de hboot, toen de SD kaart geformatteerd en gepartitioneerd, daarna alle andere wipe opties die ik kon vinden uitgevoerd dus dan is ie wel leeg lijkt me. Ik heb titaniumbackup nog niet gedraaid en toch heeft android/sense diverse Apps die ik hiervoor gebruikte teruggezet. Dit inclusief SMSjes.

Aan de ene kant wel handig maar ik heb voor sommige dingen liever een "clean install". Ik kan me voorstellen dan sommige settings een conflict op kunnen leveren, zeker met custom rom's.

Is dit een nieuwe optie van android 2.3/sense 3.0? Een tijdje geleden toen ik mijn toestel terug kreeg van Dynafix was dat nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Ik besef nu pas echt de voordelen van een aangepaste HBOOT: meer ruimte voor je apps! Van 150MB naar bijna 300MB :D met de Oxygen HBOOT. Voorlopig geen nood aan a2sd+ :).

Btw: is die Android Flasher (link) niet het vermelden waard in de OP? Werkt simpel en goed.

[ Voor 32% gewijzigd door FezzFest op 31-05-2011 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
FezzFest schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 15:37:
Ik besef nu pas echt de voordelen van een aangepaste HBOOT: meer ruimte voor je apps! Van 150MB naar bijna 300MB :D met de Oxygen HBOOT. Voorlopig geen nood aan a2sd+ :).

Btw: is die Android Flasher (link) niet het vermelden waard in de OP? Werkt simpel en goed.
Klopt, met de goede HBOOT icm GB apps2sd heb je echt plenty ruimte.

Overigens is die android flasher idd erg fijn, maar let wel even erop dat je de juiste drivers allemaal hebt draaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttb_82
Zmokkie schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:13:
[...]

Vooral door de microfoon vertraging van een binnenkomend gesprek. Dat vind ik erg irritant. Verder ben ik er wel tevreden over. En ben gewoon benieuwd hoe andere roms zijn..

Ik heb ook de app S2E geinstalleerd zodat mijn interne geheugen niet meer vol raakt. Heb op de sd een Ext3 partitie aangemaakt van 1gb. Kan iemand mij vertellen wat ik dan verder nog moet doen (bijvoorbeeld de instellingen in S2E). Heb nu nog maar 20 apps gesinstalleerd en heb nog 111 mb intern geheugen over als ik dit check. Ik kan namelijk nog steeds een aantal apps naar mijn sd kaart verplaatsen in het toepassingenmenu. Ik heb ergens gelezen dat ik de locatie waar ik wil dat de apps standaard geinstalleerd worden op intern geheugen moet zetten en juist niet op extern. Bedankt voor jullie antwoord alvast
Het probleem met de mic heb in niet zo ervaren. Ik heb er geen last van.

Je kunt in s2e alles zo ongeveer aanvinken. Zorg dat je iig de dalvik cache aangevinkt hebt staan.

[ Voor 8% gewijzigd door ttb_82 op 31-05-2011 17:30 ]

Respectfully, TTB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede middag,

Enkele weken geleden postte ik reeds iets ivm mijn probleem. Momenteel ben ik werkzaam in Libanon. Hier heb ik een HTC Desire gekocht. Ik zou die graag in het Nederlands krijgen, en sommige vervelende apps (al-moazin, hiijri calender, IQuran,... ) er van af krijgen.
Wat heb ik reeds gedaan? Ik heb met Unrevoked mijn HTC geroot, ik heb nu clockwork Mod recovery. Als ik via RomManager er echter een nieuwe Rom (heb LeeDroid 2.5 Final) lukt me dat niet.

Ik krijg eerst in clockwork Mod recovery volgende foutmeldingen :
E: can't find MISC,
E: can't mount cache:recovery/command
E: can't find MISC
E: can't mount CACHE recovery/log
E: can't find MISC

als ik dan de zip wil installeren, krijg ik na tijdje volgende foutmelding :
assert failed: write_raw_image_("tmp.boot.img"."boot")
E: error in /sdcard/LeeDroid.....
(Status 7)

Dank aan diegene die mij verder kunnen helpen.
Eén, niet klein, bijkomend probleem is dat ik niet zo heel veel de mogelijkheid heb om online te gaan en bij bandbreedte hier is uiterst klein.

MVG,

Bertrand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
FezzFest schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 15:37:

Klopt, die is zeker het vermelden waard, vandaar dat hij al een aantal maanden te vinden is onder S-off samen met Fastboot Commander. ;)

De TS is echt het lezen waard, er staan veel handige dingen in. Aanvulling zijn altijd welkom per dm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
Een vraag:
Wat als ik eerst mn Desire root en dan alles naar mijn wensen instel, daarna een officiele RUU ROM (zonder Sense) flash? Dan is mijn Desire weer unrooted en kan ik dan ook weer OTA updates ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 22:01
Ik heb CM7 op mijn HTC Desire en hij doet het goed alleen heb ik geen dutch dictionairy. Met googlen kan ik ook niet precies vinden hoe ik deze toevoeg. Kan iemand mij alsjeblieft helpen om nederlands dictionairy te installeren en toch nog functie behouden om van dictionairy te veranderen met spatie"swype".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Hoe ik het begrepen heb: je kan enkel OTA updates krijgen op een ongeroote Desire met de originele ROM. Als jij na het experimenteren met je Desire d.m.v. een RUU terug ontroot, dan kan je weer OTA updates ontvangen.

@janvanduschoten: heb hem helemaal doorgelezen en inderdaad: er staat heel veel nuttige info in.
Pagina: 1 ... 23 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.