Zmokkie schreef op maandag 30 mei 2011 @ 12:30:
Vraagje. Ik draai sinds 2 weken Cyanogenmod 7.0.2.1-Desire maar ben hier niet helemaal tevreden over. Wat is nu de snelste manier om een andere custom rom erop te zetten (bijv Gingervillian) maar om toch mijn apps te behouden? Alvast bedankt voor alle hulp.
Lees dit eerst goed door, dan pas toepassen.
Vereiste nr 1 is de custom recovery van Amon_RA. Als je die hebt, dan kan het niet eenvoudiger. Als je apps2sd hebt, behoud je gewoon al je apps, ongeacht de rom die je flashed. In de Amon_RA recovery ga je naar het "wipe" menu. Daar wipe je "only data", "Wipe only /sdcard/.android_secure", Wipe only /cache" en "Wipe only Dalvik-cache". Zelf wipe ik de battery stats ook, maar dat mag je zelf weten. Als je er voor zorgt dat je NIET je sd-ext partitie wiped (daar staan je apps op) dan blijven je apps gewoon aanwezig. Kies dus NIET voor de optie "all userdata" of "sd-ext" want dan ben je ze kwijt.
Ik heb Titanium backup ingesteld dat hij 2 x per weer 's nachts een backup maakt van mijn apps, zodat ik altijd nog een recente back-up heb. Na het flashen van de ROM (duurt wat langer, hij installeert direct zonder dat je iets hoeft te doen al je apps) start je Titanium backup en restore je de DATA (dus alleen de data) van de apps waarvan je de data wilt herstellen. Alleen van apps, dus niet van systeem dingen of specifieke ROM apps.
Het werkt goed en is zeer eenvoudig en daar houd ik van, eenvoudig
@vanWalsum Doe ik ook vaak, maak alleen wel een Nandroid backup, als het toch nog fout gaat, kun je weer eenvoudig teruggaan naar een werkende ROM.
[
Voor 4% gewijzigd door
janvanduschoten op 30-05-2011 13:53
]