[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 25 Laatste
Acties:
  • 121.208 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:06
ik had mijn desire geroot alleen had ik dus amon-ra niet mee geinstalleerd (vergeten). Dus toen had ik even rond gekeken en stond dat het t beste was om de telefoon weer naar stock te reflashen. Ik ben daar nu mee bezig (met de originele RUU) alleen staat ie nu al een half uur op bezig met verzenden. Duurt dit altijd zo lang of gaat er iets fout?

EDIT:
Op het scherm van de Desire staat alleen HTC in het zilver.

Edit2:
Batterij eruit gehaald en opnieuw opgestart niks aan het handje (is niks gebeurt). Is het nou handig om een reflash te doen van de stock firmware of kan ik gewoon rerooten met amon-ra?

[ Voor 27% gewijzigd door Tripwire999 op 21-05-2011 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
murkienl schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 15:53:
[...]

Dat komt ook precies door dat S-On..
Je kan verwijderen wat je wilt maar aangezien de system map beveiligd is wordt deze na een reboor gewoon hersteld. Dat probleem had ik ook.. S-Off er overheen en het werkt wel met verwijderen..
Het enige wat je er nu aan kan doen is deze verwijderen uit je zip bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik gebruik nu een tijdje GingerVillain met launcher pro +
Eigenlijk ben ik er niet helemaal gelukkig mee, want ik mis een paar sense dingetjes (in de agenda en dialer)
Maar de vrijheid die je met de geroote roms hebt zijn ook weer erg groot en helaas is Apps2SD+ onmisbaar.

nu ben ik even aan het kijken en vraag me af of 1 van onderstaande beter voor mij geschikt is.

RCMix S v1.6.1
of RCMix HD

Welke raden jullie aan en waarom? of heb je een beter en stabiel alternatief.

Het toetsenbord moet sowieso NL zijn, eigenlijk het liefst gingerbread maar dat gaat denk lastig worden

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakura
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-09 15:31
hallo,
ik heb de standaard recovery geflashd met unrevoked maar wil toch graag amon_ra is dit nu nog mogelijk omdat clockwork er wel al opzit, en gaat dit er gewoon af met de unroot tool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:21
Je kunt met unrevoked (of met fastboot als je s-off bent) de recovery van Amon_RA flashen. In de TS staat het bij het root proces. Eerst recovery downloaden, dan pas verder gaan. Misschien toch maar in de TS gaan zetten ...

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakura
ik heb al clockwork op de desire staan he als ik nu amon_ra probeer te flashen geeftie een error

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

krakura schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 18:21:
ik heb al clockwork op de desire staan he als ik nu amon_ra probeer te flashen geeftie een error
Ga je eerst terug naar stock mbv RUU en dan opnieuw proberen.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-08 22:48

pathfinder2k

is hier...

Pinin schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 16:16:
Ik gebruik nu een tijdje GingerVillain met launcher pro +
Eigenlijk ben ik er niet helemaal gelukkig mee, want ik mis een paar sense dingetjes (in de agenda en dialer)
Maar de vrijheid die je met de geroote roms hebt zijn ook weer erg groot en helaas is Apps2SD+ onmisbaar.

nu ben ik even aan het kijken en vraag me af of 1 van onderstaande beter voor mij geschikt is.

RCMix S v1.6.1
of RCMix HD

Welke raden jullie aan en waarom? of heb je een beter en stabiel alternatief.

Het toetsenbord moet sowieso NL zijn, eigenlijk het liefst gingerbread maar dat gaat denk lastig worden
Voor prima werkende GingerSense roms kun je RCMix S of Insertcoin proberen. Zijn op elkaar gebaseerd en werken prima, een paar flaws uitgezonderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:26
Er gaat iets niet goed met m'n telefoon. Sinds dat ik een update heb gedaan naar CleanDHD heb ik de volgende problemen.

- Regelmatig geen netwerk, moet ik meerdere keren rebooten.
- GPS + data werkt niet goed. Als ik GPS aan doe, verlies ik 3G verbinding.
- Ik zie staan dat ik 3G heb, maar kan niet internetten.

Ik ga zo wel een recovery doen, maar vind het irritant.

edit: werkt na recovery weer, en ga niet meer updaten...

[ Voor 7% gewijzigd door Cabo op 21-05-2011 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

pathfinder2k schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 18:56:
[...]

Voor prima werkende GingerSense roms kun je RCMix S of Insertcoin proberen. Zijn op elkaar gebaseerd en werken prima, een paar flaws uitgezonderd.
O.k. ik dacht te begrijpen dat RCMix S gebaseerd is op 2.1 met wat 3.0 dingen

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-09 09:13
Pinin schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 20:15:
[...]

O.k. ik dacht te begrijpen dat RCMix S gebaseerd is op 2.1 met wat 3.0 dingen
Ik denk dat Pathfinder2K bedoelt dat de rombouwer van RCmixS dingen gebruikt van de rombouwer van insertcoin en andersom.

Persoonlijk gebruik ik nu al een tijdje RCmixS, en zeker na de update van 1.6.1 werkt hij heel soepel. bij versie 1.6 was er nog een probleem met de music app, maar dat is nu verholpen.

De sense 3.0 functies zijn een erg leuke eyecandy (vooral het lockscreen).

Enige puntje van kritiek is de batterij duur, die vind ik wat kort in vergelijking met non - sense roms.

Verder is het een top rom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

leuk, ik ga hem proberen.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Cabo schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 19:19:
Er gaat iets niet goed met m'n telefoon. Sinds dat ik een update heb gedaan naar CleanDHD heb ik de volgende problemen.

- Regelmatig geen netwerk, moet ik meerdere keren rebooten.
- GPS + data werkt niet goed. Als ik GPS aan doe, verlies ik 3G verbinding.
- Ik zie staan dat ik 3G heb, maar kan niet internetten.

Ik ga zo wel een recovery doen, maar vind het irritant.

edit: werkt na recovery weer, en ga niet meer updaten...
Met de nieuwe sense roms is het ook aan te raden de nieuwste radio te flashen. Er zit nog wel een redelijk grote irritante bug in dat het kompas niet goed werkt, maar verder loopt insertcoin hier prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Laatst online: 10:06
jeej ik heb nu de reflex rom erop geflashed :) wilde eerst naar stock rom terug flashen om amon-ra erop te krijgen maar ik kreeg het niet voor elkaar om de stock rom te flashen dus heb ik handmatig partitie's gemaakt en nu werkt het allemaal top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k

pathfinder2k

is hier...

@Pinin Volgens mij werd er het android en Sense versienummer door elkaar gehaald. Die RCMix S of Insertcoin hebben onder de motorkap inderdaad Android 2.3.3 (zelfs met de 2.3.4 Talk incl. videochat) met als overlay een mooie mix van Sense 2.1 en 3.0. Ik ben er aardig enthousiast over. Ze krijgen iig meer voor elkaar dan HTC wil toegeven dat mogelijk is.

edit:
Rustige zondag... eventjes stiekem kijken op http://rom.robocik.mobi/Desire/RCMixS/v1.6/ en wat zie ik daar?RCMixS_v1.6.2_A2SD+_BravoHboot.zip woei eventjes proberen :)

edit2:
Weet iemand hoe dat lockscreen aan te passen is? De gebruikte iconen etc.?
Ah gevonden... Nu nog de iconen weergeven... Schijnt een bug te zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door pathfinder2k op 22-05-2011 16:16 . Reden: foutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakura
jelmervos schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 18:24:
[...]

Ga je eerst terug naar stock mbv RUU en dan opnieuw proberen.
RUU werkt niet bij mij omdat er nog geen andere rom opstaat alleen andere recovery, maar als iemand een programma weet waarmee ik van mijn SD een ext3 kan maken is het ook goed hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k

pathfinder2k

is hier...

krakura schreef op zondag 22 mei 2011 @ 16:13:
[...]

RUU werkt niet bij mij omdat er nog geen andere rom opstaat alleen andere recovery, maar als iemand een programma weet waarmee ik van mijn SD een ext3 kan maken is het ook goed hoor :P
Een RUU is toch altijd tethered vanaf een pc. Dan flikkert ie toch gewoon het de hele ROM, recovery en bootloader leeg en flasht m met het standaard HTC spul?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:36
krakura schreef op zondag 22 mei 2011 @ 16:13:
[...]

Gewoon met Rom Manager -> partition sdcard. Of is 512mb niet genoeg voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakura
denk het wel wil gewoon MIUI doen
danku mensen

[ Voor 17% gewijzigd door krakura op 22-05-2011 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

pathfinder2k schreef op zondag 22 mei 2011 @ 16:18:
[...]

Een RUU is toch altijd tethered vanaf een pc. Dan flikkert ie toch gewoon het de hele ROM, recovery en bootloader leeg en flasht m met het standaard HTC spul?
Klopt, RUU werkt hier altijd. Ongeachte de geïnstalleerde recovery. RUU zet alles terug naar stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakura
okay nieuwe fail,
ik heb rom manager gedownload en de roms erop geflikkert als ik kijk in de app zie ik de zipjes maar als ik naar recovery ga doet hij het niet, dit doe ik:
klik in rom manager op install rom from SD
klik MIUI aan
vink alle opties aan
reboot in recovery
klik op install zip from sd
choose zip from sd
MIUI
yes
reboot

en er is dus niks gebeurd, wat doe ik fout?

edit moet ik ook factory settings deleten in recovery

[ Voor 7% gewijzigd door krakura op 22-05-2011 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

krakura schreef op zondag 22 mei 2011 @ 18:51:
okay nieuwe fail,
...
en er is dus niks gebeurd, wat doe ik fout?
Probeer het eens zonder rom manager. Gewoon booten in recovery en install from zip. Vergeet niet eerste te wipen voor je een nieuwe ROM flasht.

[ Voor 6% gewijzigd door jelmervos op 22-05-2011 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakura
jelmervos schreef op zondag 22 mei 2011 @ 19:03:
[...]

Probeer het eens zonder rom manager. Gewoon booten in recovery en install from zip. Vergeet niet eerste te wipen voor je een nieuwe ROM flasht.
gedaan no reaction :( ff zelf kloten maar proberen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
cue schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 09:55:
[...]

Mm stom had ik ook even in het forum op kunnen zoeken... was er met Google niet uitgekomen.

Is er geen methode om dit te doen als je al hebt geflashed?

Ben inmiddels weer wat verder. Kan het bestand renamen met Root explorer. Alleen wanneer ik opnieuw opstart is het geluid weer terug. Ook wanneer ik (zoals beschreven elders in dit topic) Dalvik Cache wipe in recovery menu.

Iemand nog suggesties?
Als je s-on bent en de rom er al op staat kan je het systeem volume omlaag gooien met bijvoorbeeld Volume Control + of Quick Settings om dat klikgeluid zachter te maken of helemaal weg te nemen.

https://market.android.co...lus&feature=search_result
https://market.android.co...ick&feature=search_result

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

ff nog iets wat ik niet helemaal goed begreijp uit de startpost en daarom ook misschien iets niet goed werkt met mijn app2sd+ omdat er niet goed is gepartitioneerd.

als 1e staat er dat ik de rom zip naar de sd moet plaatsen,
daarna staat er dat je moet partitioneren en dat alle data van de sd zal verdwijnen.

dat rijmt niet bij mij, wat moet nou eerst?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffo
  • Laatst online: 04-09 09:13
Eerst partitioneren, (grote afhankelijk van de rom), daarna telefoon weer aanzetten, zipje op de sd kaart, en flashen maar.

Het kan ook sneller door een van de volgende opties:
1. als je een sd-kaart reader hebt kan je die gebruiken om snel even een rom erop te zetten zonder dat je de telefoon eerst weer aan hoeft te zetten.
2. ga naar MS-toggle, enable die, sluit telefoon aan op pc, zet zipje in sd kaart, disable ms toggle weer, haal usb kabel eruit, en flashen maar.

Als je je sd eenmaal hebt gepartitioneert gaat het flashen van toekomstige roms veel sneller, tenzij je een rom gaat gebuiken die een andere partitie structuur vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Ik heb zojuist de Desire van m'n vriendin geflashed met Oxygen 2.1.2 zegt ze, leuk hoor maar ik vond de screenlock van Froyo beter dan die van Gingerbread *zucht*

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Maffo schreef op zondag 22 mei 2011 @ 21:57:
Eerst partitioneren, (grote afhankelijk van de rom), daarna telefoon weer aanzetten, zipje op de sd kaart, en flashen maar.

Het kan ook sneller door een van de volgende opties:
1. als je een sd-kaart reader hebt kan je die gebruiken om snel even een rom erop te zetten zonder dat je de telefoon eerst weer aan hoeft te zetten.
2. ga naar MS-toggle, enable die, sluit telefoon aan op pc, zet sd kaart in zipje, disable ms toggle weer, haal usb kabel eruit, en flashen maar.

Als je je sd eenmaal hebt gepartitioneert gaat het flashen van toekomstige roms veel sneller, tenzij je een rom gaat gebuiken die een andere partitie structuur vereist.
zet zipje op sd kaart ;)

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Welke RIL (radio interface layer) staat er bij jullie geïnstalleerd? Bij mij blijkbaar nog een oudere versie: HTC-RIL 1.6.1062G. Dit kan je checken door in terminal
code:
1
2
su
getprop "gsm.version.ril-impl"

te typen. Ik dacht dat je door je radio (momenteel 32.54.00.32U_5.14.05.17) te updaten automatisch over de laatste ril beschikte? Blijkbaar zijn RIL en Radio twee verschillende zaken?

Edit: net dit gevonden:
A Radio stores the low level firmware for the desire's hardware (display, wifi, bluetooth, and everything else). Newer Radios contain newer firmware.

A RIL is like a driver pack that is optimized to work with a specific radio. So if you are running a certain Radio, say Radio XYZ, then for the best performance (ie wifi signal strength, battery life, raw performance), you would want the corresponding RIL (which would happen to be the RIL for XYZ.
Running a specific Radio's RIL is not necessary, but recommended.
En blijkbaar hoort er bij Radio 32.54.00.32U_5.14.05.17 de RIL HTC-RIL 2.2.0028HM (hier een overzichtje). Zal ik één van de dagen eens uitproberen.

[ Voor 53% gewijzigd door FezzFest op 23-05-2011 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:01

cue

murkienl schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 15:53:
[...]

Dat komt ook precies door dat S-On..
Je kan verwijderen wat je wilt maar aangezien de system map beveiligd is wordt deze na een reboor gewoon hersteld. Dat probleem had ik ook.. S-Off er overheen en het werkt wel met verwijderen..
Just to be sure.... kan ik ook een S-off doen nu ik Gingervillain er op heb staan? Of moet ik dan altijd terug richting m'n stock firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:01

cue

Kapitein Prozac schreef op zondag 22 mei 2011 @ 19:10:
[...]

Als je s-on bent en de rom er al op staat kan je het systeem volume omlaag gooien met bijvoorbeeld Volume Control + of Quick Settings om dat klikgeluid zachter te maken of helemaal weg te nemen.

https://market.android.co...lus&feature=search_result
https://market.android.co...ick&feature=search_result
Dank voor de tip! Merk dat als ik system sound omlaag breng dat het geluid idd zachter wordt. Zijn er nog andere geluiden welke onder "system sound" vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
cue schreef op maandag 23 mei 2011 @ 11:10:
[...]

Just to be sure.... kan ik ook een S-off doen nu ik Gingervillain er op heb staan? Of moet ik dan altijd terug richting m'n stock firmware?
S-off niet doen als je een ROM draait met het a2sd+ script (zoals GV), dit laat meestal het flashen mislukken (eigen ervaring)! Best vanuit een geroote stock rom s-off draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Het beste is een stock rom, staat ook in de guide. Ik heb het echter met miui geprobeerd (In feite een kale 2.2-based rom) en dat werkte voor mij prima.

Draai nu btw InsertCoin v.1.0.4 en dat is echt een van de betere roms... MIUI was leuk, snappy en snel, maar de mailclient ruk. Ben ook 2x data kwijtgeraakt, en toen had ik het wel even gezien, ik wilde weer eens wat anders :P Eerst nog de RCmixHD S rom geprobeerd, maar die was traag, de wifi disconnecte en de bluetooth deed het ook niet. Leuk als je de meeste telefoongesprekken voert via de bluetoothinterface van je auto. InsertCoin heeft íets minder kingdom-sense features (lockscreen bijvoorbeeld) maar is wel zo stabiel als een huis, en zo snel als je zou willen dat de stock rom zou zijn... :)

Wat wel grappig is, is dat als je 2 maanden even niets geflashed hebt, de halve modscene compleet op de schop is genomen. Custom Hboot's, s-off, etc... echt tof om te zien hoe hard dat dat gaat (en dat je met een desire classic met custom rom gewoon écht niet achter hoeft te blijven wat betreft features op de huidige flagships).

[ Voor 18% gewijzigd door Henk op 23-05-2011 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakura
heb MIUI aan gekregen maar als ik hem aanzet is hij al meer dan een uur MIUI logo aan het weergeven denk aan het laden moet ik op een knop drukken of opnieuw instellen of iets? batterij er al uitgehaald en opnieuw aangezet zelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaa, een probleempje dat ik tegen ben gekomen. Ik ben terug naar stock rom al een tijdje vanwege instabiliteit van leedroid en CM7.

Huidige stockrom is die WWE Froyo. Mijn telefoon werd al vanaf begin erg warm, soms tot 38 graden maar ik kon er normaal gebruik van maken. Maar sinds dat ik terug ben naar stock rom, gaat hij constant rebooten als hij het een beetje te warm krijgt. Het is een instant reboot, en dan 8 a 10 keer achter elkaar rebooten binnen een interval van 4 seconden. Na de 10e keer reboot hij normaal.

Heeft iemand hier ervaring mee hoe dat komt? Btw mijn telefoons was rooted, maar nu is de root ook al weg.

Hoe warm wordt jullie htc desire's eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraisky
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-02 20:20
En blijkbaar hoort er bij Radio 32.54.00.32U_5.14.05.17 de RIL HTC-RIL 2.2.0028HM (hier een overzichtje). Zal ik één van de dagen eens uitproberen.
Ik draai zelf Insertcoin 1.0.4. Die heeft de HTC-RIL 2.2.0028HM (Sep 20 2010,22:33:44)
Ik heb als radio de 32.49.00.32U_5.11.05.27. Dat werkt zeer goed.

Ik had hiervoor Cyanogenmod 7.0.3 draaien en die heeft de HTC-RIL 1.6.1062G. In combinatie met de 32.49.00.32U_5.11.05.27 radio werkte dat wat minder bij mij. Mijn Desire had vaak moeite met het opzetten van het dataverbinding en de verbinding viel vaak weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 13:51:
...
Heeft iemand hier ervaring mee hoe dat komt? Btw mijn telefoons was rooted, maar nu is de root ook al weg.

Hardware probleem, laten repareren (onder garantie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 13:51:
Jaa, een probleempje dat ik tegen ben gekomen. Ik ben terug naar stock rom al een tijdje vanwege instabiliteit van leedroid en CM7.

Huidige stockrom is die WWE Froyo. Mijn telefoon werd al vanaf begin erg warm, soms tot 38 graden maar ik kon er normaal gebruik van maken. Maar sinds dat ik terug ben naar stock rom, gaat hij constant rebooten als hij het een beetje te warm krijgt. Het is een instant reboot, en dan 8 a 10 keer achter elkaar rebooten binnen een interval van 4 seconden. Na de 10e keer reboot hij normaal.

Dat is een veel voorkomend defect bij veel desires geweest... terugsturen naar HTC voor reparatie is de oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakura
mijn desire word soms ook flink warm maar is wel goed te gebruiken, is dit erg want in de winter was het wel lekker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
cue schreef op maandag 23 mei 2011 @ 11:17:
[...]

Dank voor de tip! Merk dat als ik system sound omlaag breng dat het geluid idd zachter wordt. Zijn er nog andere geluiden welke onder "system sound" vallen?
Geen idee, waarschijnlijk wel maar ik heb alleen de standaard geluiden (bel, media, notificatie, etc.) aan staan, geen piepjes of toontjes bij het aanraken van knoppen of de lockscreen ofzo. Ook de low battery waarschuwing zou volgens mij nog te horen moeten zijn.
krakura schreef op maandag 23 mei 2011 @ 13:45:
heb MIUI aan gekregen maar als ik hem aanzet is hij al meer dan een uur MIUI logo aan het weergeven denk aan het laden moet ik op een knop drukken of opnieuw instellen of iets? batterij er al uitgehaald en opnieuw aangezet zelfde probleem
Dat klinkt als een bootloop. Opnieuw de rom flashen?

[ Voor 27% gewijzigd door Kapitein Prozac op 23-05-2011 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En GV 2.4 up & running.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floydje07
  • Laatst online: 13-08 17:20
Hier ook GV 2.4 draaiende.. Aantal telefoontjes gepleegd, maar ik heb ineens geen last meer van de call-delay!!! Iemand dezelfde ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 20:19

Grudgie

PSN: Grudgie7

floydje07 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 19:34:
Hier ook GV 2.4 draaiende.. Aantal telefoontjes gepleegd, maar ik heb ineens geen last meer van de call-delay!!! Iemand dezelfde ervaringen?
Ook niet met de nieuwste MIUI rom trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ook in de nieuwste Oxygen (2.1.3) is deze bug opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Net even geupdate naar GV 2.4. Alles werkt prima op AdFree na: ik krijg terug reclame door. Reïnstallatie van AdFree loste niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Wat een verademing om geen delay meer te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

lekzzz schreef op maandag 23 mei 2011 @ 22:35:
Wat een verademing om geen delay meer te hebben :)
Ach, uit gewoonte blijf ik vast nog een tijdje 2x "Hallo" zeggen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-10-2022
floydje07 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 19:34:
Mooi he! Cyanogen heeft het voor elkaar gekregen. Deze 'hack' wordt dus ook in Oxygen gebruikt, vandaar dat nu vrijwel alle GB roms van deze bug af zijn...

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Thx, ik heb het probleem kunnen oplossen door in recovery /cache en de dalvik-cache te wipen (had ik eigenlijk de facto moeten doen bij upgrade naar GV 2.4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floydje07
mbroeders schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 09:31:
[...]

Mooi he! Cyanogen heeft het voor elkaar gekregen. Deze 'hack' wordt dus ook in Oxygen gebruikt, vandaar dat nu vrijwel alle GB roms van deze bug af zijn...
Dit was toch wel het enige probleem wat me irriteerde. Al moet ik zeggen dat Viber beta ook al aardig uit de startblokken is gekomen, daar had ik er geen problemen mee en werkt echt prima! Verder ben ik super tevreden over GV. Normaal wil ik na een jaar toch wel een nieuwe phone, maar er is zo weinig verschil als je kijkt naar de nieuwe telefoons t.o.v. de Desire door de Custom Rom's. (hardware verschillen daargelaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:06

sphere

Debian abuser

Ergerde me ernstig aan het niet kunnen maken van screenshots, dus ook maar geroot. Nu wachten op 2.3 en dan Sense stock met A2SD+ erop ofzo, tot ik weer mag verlengen ;)

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttb_82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 19:39
FezzFest schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 09:37:
[...]

Thx, ik heb het probleem kunnen oplossen door in recovery /cache en de dalvik-cache te wipen (had ik eigenlijk de facto moeten doen bij upgrade naar GV 2.4).
Betekent dit dat na het toepassen van de Adblock je per definitie de dalvik-cache moet wipen? Als ik dit ga doen, heeft het wipen van de dalvik-cache gevolgen voor mijn huidige instellingen, ofwel.... verlies ik dan data?

Respectfully, TTB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Neen, ik denk niet dat je per definitie je caches moet leegmaken voor het gebruik van AdFree. De update naar GV 2.4 had ervoor gezorgd dat AdFree niet meer werkte. Dankzij het wipen werkte alles terug.
Eender hoe, als je de dalvik-cache wiped verlies je geen data of instellingen: bij een reboot wordt die cache gewoon terug opgebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttb_82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 19:39
Ok... ik heb de zipfile gerunt voor Adblock. Dit doe je via recovery. Werkt prima. Hij blockt niet alles voor 100%, maar... zo lijkt het, wel het meeste. Aanradertje imo.

Respectfully, TTB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
floydje07 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 09:39:
[...]

Dit was toch wel het enige probleem wat me irriteerde. Al moet ik zeggen dat Viber beta ook al aardig uit de startblokken is gekomen, daar had ik er geen problemen mee en werkt echt prima! Verder ben ik super tevreden over GV. Normaal wil ik na een jaar toch wel een nieuwe phone, maar er is zo weinig verschil als je kijkt naar de nieuwe telefoons t.o.v. de Desire door de Custom Rom's. (hardware verschillen daargelaten).
Dat klopt, maar blijf maar uit de buurt van de SGS2. Huisgenoot heeft hem net vandaag binnen gekregen, en jeetje wat rap. Mijn Desire met custom rom kon toch nog toe goed mee komen met andere telefoons (ik vind hem zelfs niet langzamer dan de iphone, of andere telefoons met betere specs) maar die SGS2 is echt bizar snel. Overigens is het verschil voor mij nog te klein om een overstap te rechtvaardigen, domweg omdat ik niets mis en mij niet erger (dat is wel anders geweest, ik irriteer me snel aan trage electronica, in 1 jaar 3 telefoons gehad (N82>Xperia X1>Desire)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
gelukkig, was ik niet de enige, wat heb ik de X1 vervloekt zeg :X

[ Voor 5% gewijzigd door Shanquish op 24-05-2011 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
ttb_82 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:19:
Ok... ik heb de zipfile gerunt voor Adblock. Dit doe je via recovery. Werkt prima. Hij blockt niet alles voor 100%, maar... zo lijkt het, wel het meeste. Aanradertje imo.
Klopt, ik heb in het verleden vaak gehad dat Adfree niet werkte en sindsdien ben ik overgestapt op die Adblock zipfile (met aangepaste meer up to date hosts file). Tot nog toe geen problemen mee gehad of ads die er toch doorheen kwamen, hooguit een lege ruimte waar de ad zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Laatst online: 08:49
Cyleo schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:35:
[...]

Dat klopt, maar blijf maar uit de buurt van de SGS2. Huisgenoot heeft hem net vandaag binnen gekregen, en jeetje wat rap. Mijn Desire met custom rom kon toch nog toe goed mee komen met andere telefoons (ik vind hem zelfs niet langzamer dan de iphone, of andere telefoons met betere specs) maar die SGS2 is echt bizar snel. Overigens is het verschil voor mij nog te klein om een overstap te rechtvaardigen, domweg omdat ik niets mis en mij niet erger (dat is wel anders geweest, ik irriteer me snel aan trage electronica, in 1 jaar 3 telefoons gehad (N82>Xperia X1>Desire)
Mn vriendin heeft de DHD, maar mijn Desire voelt soepeler.
Er is momenteel geen 3.7" telefoon die goed genoeg is om mn Desire te vervangen. Ik hou het ook nog maar n tijdje vol.
Die SGS2 is heel mooi, jammer van 4.3", veel te groot voor mij.

Nu de lag is gefixed heb ik echt helemaal niks meer om te klagen over deze telefoon...

[ Voor 5% gewijzigd door rinkel op 24-05-2011 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floydje07
Cyleo schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:35:
[...]

Dat klopt, maar blijf maar uit de buurt van de SGS2...
Heb 'm vandaag mijn zus aangesmeerd. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:42
Ik heb mij desire ook eens geroot zoals beschreven staat in het start topic zodat ik a2sd kan gebruiken aangezien ik te weinig geheugen had.

Ik heb de sd kaart met amun ra gepartitioneerd 0 swap, 1024MB en partitie geconverteed naar ext4

de nieuwste oxygen erop geinstalleerd, van te voren een wipe gedaan van alle 8 opties.

Maar nu heb ik nog maar 111MB vrij geheugen, weet iemand wat ik fout gedaan heb?

Edit: Kan het zijn dat bij opslag ruimte de extra ext4 partitie niet wordt meegeteld in vrije ruimte?

[ Voor 11% gewijzigd door TheMystery op 24-05-2011 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
TheMystery schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 18:30:
Ik heb mij desire ook eens geroot zoals beschreven staat in het start topic zodat ik a2sd kan gebruiken aangezien ik te weinig geheugen had.

Ik heb de sd kaart met amun ra gepartitioneerd 0 swap, 1024MB en partitie geconverteed naar ext4

de nieuwste oxygen erop geinstalleerd, van te voren een wipe gedaan van alle 8 opties.

Maar nu heb ik nog maar 111MB vrij geheugen, weet iemand wat ik fout gedaan heb?

Edit: Kan het zijn dat bij opslag ruimte de extra ext4 partitie niet wordt meegeteld in vrije ruimte?
Dat kan zo zijn, en dat is zo. Download https://market.android.co...pro&feature=search_result dit maar eens, deze geeft aan of je apps2sd gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:01
TheMystery schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 18:30:

Je moet ook nog de Dalvik Cache naar SD verplaatsen anders heb je het interne geheugen alsnog zo vol. Dat doe je met dit script:

http://forum.xda-develope...p?p=11688173&postcount=65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
renem schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 20:30:
[...]

Je moet ook nog de Dalvik Cache naar SD verplaatsen anders heb je het interne geheugen alsnog zo vol. Dat doe je met dit script:

Oke dan ga ik dat nog eens proberen, ik heb nu alles er weer op en nu heb ik 66mb vrij ipv 15.
Dus als ik even doorga is het zo weer vol.

Hoop dat dit wel de 1GB erxtra plaats opleverd.

Nu maar weer even terug naar de fabrieksinstellingen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

renem schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 20:30:
[...]

Ah, goeie tip. Ik heb het script uit die zip voor het flashen al overschreven met de bestaande. Werkt goed, ook met Oxygen 2.1.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

jelmervos schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 20:40:
[...]

Ah, goeie tip. Ik heb het script uit die zip voor het flashen al overschreven met de bestaande. Werkt goed, ook met Oxygen 2.1.3.
Bij mijn weten is dalvik cache (DC) eigenlijk je uitgepakte programma wat gestart wordt elke keer als je een app start (rare zin, maar you get it :P).
Dus zou je voor de performance beter je DC op je NAND partitie kunnen houden en bijvoorbeeld je system\app op je ext partitie zetten.

Ik weet zo niet meer waar op xda en bij welke rom ik dit tegenkwam, maar ik zoek even.
Als ik het heb gevonden zijn jullie de eerste die het horen :X

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
TheMystery schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 20:37:
[...]

Oke dan ga ik dat nog eens proberen, ik heb nu alles er weer op en nu heb ik 66mb vrij ipv 15.
Dus als ik even doorga is het zo weer vol.

Hoop dat dit wel de 1GB erxtra plaats opleverd.

Nu maar weer even terug naar de fabrieksinstellingen :s
Nu geeft hij 145MB vrije ruimte aan, hier wordt die 1Gb dus niet bijgeteld wat ik had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

TheMystery schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 20:59:
[...]

Nu geeft hij 145MB vrije ruimte aan, hier wordt die 1Gb dus niet bijgeteld wat ik had verwacht.
Euhm...waar haal jij de 1gb vandaan als ik vragen mag?
Dalvik cache is niet zo groot, dus met het verplaatsen van DC naar EXT krijg je er niet 1GB bij.
Of zie ik iets over het hoofd nu?

[ Voor 4% gewijzigd door albino71 op 24-05-2011 21:02 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
albino71 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:02:
[...]

Euhm...waar haal jij de 1gb vandaan als ik vragen mag?
Dalvik cache is niet zo groot, dus met het verplaatsen van DC naar EXT krijg je er niet 1GB bij.
Of zie ik iets over het hoofd nu?
1GB ext4 partitie op de sd kaart

maar quick system info geeft aan dat ik a2sd heb meende dat dit ook bij de opslag ruimte erbij kwam

[ Voor 13% gewijzigd door TheMystery op 24-05-2011 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:01
TheMystery schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:11:
[...]

maar quick system info geeft aan dat ik a2sd heb meende dat dit ook bij de opslag ruimte erbij kwam
Als je Titanium Backup hebt zie je bij het opstarten precies hoeveel ruimte je overal hebt en hoeveel er al verbruikt is. Ik heb ook een 1GB ext 4 en bij mij is het momenteel:

System Rom: 93,3MB (421kB free)
Internal: 354 MB (199MB free)
SD Card: 14.8 GB (1.52 GB free)
SD Card (a2sd) 1.05 GB (578 MB Free)

Ik heb zo'n 200 apps geinstalleerd en heb ook de Oxygen Hboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

TheMystery schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:11:
[...]

Nee, Android snapt niks van die extra partitie. Als Quick System Info of Titanium Backup zeggen dat A2SD in gebruik is, dan werkt het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Ik heb alleen een ext2 en ext3 geen 4 aangemaakt. Gebruik is voldoende met max 800mb voor A2SD. Intern hou ik 100mb over.

Ik ging van:
Afbeeldingslocatie: http://i1098.photobucket.com/albums/g378/lekzzz/snap20110524_210829.png

Naar:
Afbeeldingslocatie: http://i1098.photobucket.com/albums/g378/lekzzz/snap20110524_212831.png

Moet dus zeker wel te doen zijn lijkt mij? Ik heb overigens niets gewyped of wat dan ook. Gewoon er overheen geflashed van eerder genoemde link

[ Voor 64% gewijzigd door lekzzz op 24-05-2011 21:33 . Reden: resize image ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
jelmervos schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:24:
[...]

Nee, Android snapt niks van die extra partitie. Als Quick System Info of Titanium Backup zeggen dat A2SD in gebruik is, dan werkt het goed.
Oke, heb nu 20 apps geïnstalleerd en van de 145mb is nu nog 120 vrij, a2sd uit de system info geeft aan total 0.89gb free 749mb.
Had alleen verwacht dat er niets van de 145 mb af ging, of klopt er toch nog iets niet helemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

TheMystery schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:29:
[...]

Oke, heb nu 20 apps geïnstalleerd en van de 145mb is nu nog 120 vrij, a2sd uit de system info geeft aan total 0.89gb free 749mb.
Had alleen verwacht dat er niets van de 145 mb af ging, of klopt er toch nog iets niet helemaal?
A2SD zegt het al, alleen je apps gaan naar de EXT partitie. Eventueel kun je de dalvik cache er ook heen verplaatsen. Toch zijn er nog andere bestanden die alsnog in /data worden opgeslagen en dus op je interne geheugen komen.
Er is ook D2SD (Data2SD), maar dit is onveilig omdat data niet goed wordt geunmount en kan data verlies geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
jelmervos schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:53:
[...]

A2SD zegt het al, alleen je apps gaan naar de EXT partitie. Eventueel kun je de dalvik cache er ook heen verplaatsen. Toch zijn er nog andere bestanden die alsnog in /data worden opgeslagen en dus op je interne geheugen komen.
Er is ook D2SD (Data2SD), maar dit is onveilig omdat data niet goed wordt geunmount en kan data verlies geven.
Bedankt voor de uitleg dacht dat het iets anders in elkaar zat zoals ik het begrepen had.
Maar ben nu tevreden wat er aan ruimte overblijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
TheMystery schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 22:02:
[...]

Bedankt voor de uitleg dacht dat het iets anders in elkaar zat zoals ik het begrepen had.
Maar ben nu tevreden wat er aan ruimte overblijft
Ik weet niet welk script je hebt, maar als je darktremendor's script gebruikt is er een handige app: https://market.android.com/details?id=com.elgubbo.a2sdGUI

Hiermee kan je eenvoudig zeggen wat er naar de SD moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik heb nu nog een 8GB kaartje in m'n Desire zitten, maar deze staat steeds vaker (bijna) vol.
nu wil ik 'm dus vervangen voor een 16GB variant.

als ik met behulp van de pc eerst de normale partitie kopieer, om vervolgens in Recovery de SD-EXT partitie ook te mounten en vervolgens te kopieren naar de nieuwe (nadat ik die nieuwe eerst via de recovery heb gepartitioneerd.

gaat dit goed of zie ik wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
Cyleo schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 23:27:
[...]

Ik weet niet welk script je hebt, maar als je darktremendor's script gebruikt is er een handige app: https://market.android.com/details?id=com.elgubbo.a2sdGUI

Hiermee kan je eenvoudig zeggen wat er naar de SD moet.
Ik heb het script gebruikt wat renem gepost had (Dalvik Cache naar SD voor oxygen)
Dus iets anders dan darktremendor's neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:14

Whaam

Meer beter

Is het normaal dat een installatie 40 minuten duurt? D:

Ik wil DeFroST flashen, en ik heb toch zeker al 40 minuten de kleurrijke geanimeerde X in beeld...
Eerst een Amon_Ra recovery gedaan, toen nieuwe radio erbij gepakt, en nu dus DeFroST.

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
Whaam schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 08:53:
Is het normaal dat een installatie 40 minuten duurt? D:

Ik wil DeFroST flashen, en ik heb toch zeker al 40 minuten de kleurrijke geanimeerde X in beeld...
Eerst een Amon_Ra recovery gedaan, toen nieuwe radio erbij gepakt, en nu dus DeFroST.
rooten duurde bij mij 5 min en het flashen van oxygen 1 a 2 min maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

Blegh. Ik heb de batterij er uit gehaald maar hij gaat daarna nog lekker verder :(
Naja. Recovery. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furbydenooij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 11:17
Nadat ik root-acces heb verkregen en app2sd geflashed heb, blijk ik ineens een constante force close te hebben van mijn (niet met Titanium gebackupte) htccontacts "People" te hebben. Ik kan dus niet People openen, want dan krijg ik meteen een force close. Ik heb mijn contacten via Titanium wel gebackupt.
- De Facebook contactsync fix werkt niet
- Restore van filepermissions werkt niet

Kan ik de apk van htccontacts misschien herinstalleren? Of moet ik dan een factory reset doen?
Zit ook te denken om te wachten op de 2.3 update, of duurt dat nog te lang?

Is er misschien een andere apk die bij mij People contacten kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

Whaam schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:22:
Blegh. Ik heb de batterij er uit gehaald maar hij gaat daarna nog lekker verder :(
Naja. Recovery. :P
Lekker mezelf quoten.
Ik deed een recovery en daarna startte DeFroST mooi op. Ofwel: het werkt. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furbydenooij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 11:17
furbydenooij schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:52:
Nadat ik root-acces heb verkregen en app2sd geflashed heb, blijk ik ineens een constante force close te hebben van mijn (niet met Titanium gebackupte) htccontacts "People" te hebben. Ik kan dus niet People openen, want dan krijg ik meteen een force close.
Opgelost door de updates van de People app te deinstalleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik nu sinds een tijdje Oxygen, om eens even te vergelijken met GV. Zijn er toevallig ook Oxygen (2.1.3) gebruikers die problemen ondervinden met het toetsenbord?

Na ongeveer 45 uur gebruik werkt het toetsenbord niet helemaal meer naar behoren. Als ik dus op '123' (links onderin knopje) druk dan dan moet ik ongeveer 4 seconden wachten voordat dat 'nieuwe' toetsenbord geladen is.

Zover ik weet is dit in de laatste versie van GV niet. Ondervinden jullie dit probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 15:56:
Ik gebruik nu sinds een tijdje Oxygen, om eens even te vergelijken met GV. Zijn er toevallig ook Oxygen (2.1.3) gebruikers die problemen ondervinden met het toetsenbord?

Na ongeveer 45 uur gebruik werkt het toetsenbord niet helemaal meer naar behoren. Als ik dus op '123' (links onderin knopje) druk dan dan moet ik ongeveer 4 seconden wachten voordat dat 'nieuwe' toetsenbord geladen is.

Zover ik weet is dit in de laatste versie van GV niet. Ondervinden jullie dit probleem ook?
Nee, hier geen probleem met het toetsenbord. Gebruik Oxygen nu al een aantal maanden en herken dit probleem totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 15:56:

Ik gebruik het standaard toetsenbord niet, ik gebruik Swype maar merk dat veel mensen dit niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-08 22:36
mocht je nog een recente versie van swype hebben, dan houdt ik me aanbevolen iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Hmmmm. sinds update van GV naar 2.4 (of toeval) reboot mijn toestel om de zoveel tijd opeens.

1. Hebben meer mensen hier last van of is dit het berucht Desire eigenaardigheidje.
2. heeft het nog zin om te flashen naar nieuwe/andere Rom
3. hoe gaat HTC/reparatiecentrum om met toestellen die geroot en andere rom hebben?
4. zie ook 3, moet ik terug naar factory rom?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Pinin schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 19:26:
Hmmmm. sinds update van GV naar 2.4 (of toeval) reboot mijn toestel om de zoveel tijd opeens.

1. Hebben meer mensen hier last van of is dit het berucht Desire eigenaardigheidje.
2. heeft het nog zin om te flashen naar nieuwe/andere Rom
3. hoe gaat HTC/reparatiecentrum om met toestellen die geroot en andere rom hebben?
4. zie ook 3, moet ik terug naar factory rom?
Kans dat het de rom is, kans ook van niet. Maar HTC gaat natuurlijk geen support bieden op iets dat door jou-zelf aangebrachte software kan komen. Oftewel, back to stock, en kijken of het nog zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Ik dacht wat anders ooit gelezen te hebben (weet niet meer waar) dat het eigenlijk niet uit zou moeten maken

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:06

sphere

Debian abuser

mesm90 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 18:34:
mocht je nog een recente versie van swype hebben, dan houdt ik me aanbevolen iig
beta.swype.com

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
mesm90 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 18:34:
ik gebruik nog steeds 1.60.36, vind ik het fijnste en minste mb. Heb eventueel ook 2.6.47 beide NL/Eng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Pinin schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 20:19:
Ik dacht wat anders ooit gelezen te hebben (weet niet meer waar) dat het eigenlijk niet uit zou moeten maken
Je krijgt garantie op datgene dat geleverd is door HTC. Als je telefoon vervolgens door software faalt, hebben zij daar niets meer mee te maken. Faalt je telefoon door een mankement in de hardware, dan is het aan HTC om te bewijzen dat het niet aan jouw software ligt. Maar aangezien je zelf al zegt dat het pas begonnen is ná het flashen van deze custom rom, zou dat het eerste zijn wat ik ging proberen.

Verder is het voor HTC het makkelijkst om te bewijzen dat hun hardware wel/niet falend is, door hun originele software erop te zetten, en dat is, als ze schappelijk zijn, het eerste wat ze doen. Als ze minder schappelijk zijn geven ze hem na een aantal weken onaangeroerd terug met de melding dat het aan jouw software ligt, en is het aan jou om het tegendeel te bewijzen (ja, zelfs als eigenlijk de bewijsplicht bij htc ligt, je weet hoe dat gaat) ;)

oftewel, bespaar jezelf een hele hoop moeite en maak een NAND backup, flash de stock rom terug en kijk of het probleem dan over is.

[ Voor 3% gewijzigd door Henk op 25-05-2011 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

ok

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos_Dwarf
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-12-2023
Okay, i'm screwed. Ik wilde ook even die partities fixen op mijn sdkaart, maar ik doe hem in mijn telefoon en hij herkent 'm niet. Als ik de kaart wil mounten in recovery zegt ie:

can't mount dev block mmcblk0p1 // can't mount sdcard

Dacht dus dat het te maken had met die partities dus heb m daarom maar helemaal geformateerd dmv windows.
Terug erin gedaan en hij doet het nog steeds niet. Ik kan wel gewoon bestanden erop zetten dus daarom vind ik het zo vreemd want dat geeft geen gebreken aan lijkt mij. Wat ook opzienbarend is dat een ander 2gb kaartje wel gewoon werkt.

Who can help me???? Ben vrij desperate want 16gb kaartjes zijn niet super goedkoop voor een scholier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:02
Chaos_Dwarf schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 22:37:
Okay, i'm screwed. Ik wilde ook even die partities fixen op mijn sdkaart, maar ik doe hem in mijn telefoon en hij herkent 'm niet. Als ik de kaart wil mounten in recovery zegt ie:

can't mount dev block mmcblk0p1 // can't mount sdcard

Dacht dus dat het te maken had met die partities dus heb m daarom maar helemaal geformateerd dmv windows.
Terug erin gedaan en hij doet het nog steeds niet. Ik kan wel gewoon bestanden erop zetten dus daarom vind ik het zo vreemd want dat geeft geen gebreken aan lijkt mij. Wat ook opzienbarend is dat een ander 2gb kaartje wel gewoon werkt.

Who can help me???? Ben vrij desperate want 16gb kaartjes zijn niet super goedkoop voor een scholier.
Je kunt proberen om de sd even alle partities te verwijderen. Daarna als FAT32 te formateren.
Vervolgens de stappen van pag 1 te volgen hoe je een custom rom moet installeren. Daar staan de stappen om je sd weer in te delen.

Heb zelf ook wel eens problemen gehad met een sd en door hem als FAT32 te formateren en de stappen weer te doen kwam alles weer tot leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Ik wil nu terug naar de stock rom als ik onderstaande volg gaat dat dan goed? (dus ipv custom rom, de org rom op sd opslaan) Heb ik verder niks te maken met partities?

http://www.androidworld.n...sire-froyo-2-2-rom-2.html

nand back up heb ik toch niet nodig, als ik niks geef om bewaarde gegevens zoals save games en instellingen?

en is dit idd de laatse/goede versie? http://shipped-roms.com/d...release_159811_signed.exe

edit: volgens mij is het dus met deze .exe telefoon aansluiten via usb en flashen maar?

[ Voor 10% gewijzigd door Pinin op 26-05-2011 09:32 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Ja, maar zorgen dat de HTC drivers geïnstalleerd zijn (deze zitten bij HTC sync) en dat USB-debugging mode aanstaat op je Desire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

jeps, gelukt. Dat ging lekker rap.
thx

www.casarodriguillo.com

Pagina: 1 ... 22 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.