[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 25 Laatste
Acties:
  • 121.226 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
Ik draai nu enige tijd Nightly's CM7 rom naar redelijke tevredenheid. Mijn grootste ergenissen zijn dat mijn rom mijn wachtwoorden niet onthoudt (moet altijd bij de facebook en linkedin app opnieuw inloggen), de omslachtige (stock android) manier van contact management (als je sense gewend bent is dat wel heel mooi) en dat mijn geheugen ondanks A2SD+ weer vol zit. Ik heb pas net op de vorige pagina ontdekt dat ik gewoon data2sd moet doen (uitvogelen hoe dat moet, die OP op XDA ziet er wel erg ingewikkeld uit), omdat a2sd+ ook vol gaat zitten. Het grote voordeel is overigens de ongelofelijke snelheid! Heel mooi!

Omdat ik met mijn eisen wel heel erg naar een senserom neig, ga ik toch weer flashen naar een senserom. Het toetsenbord en contactmanagement is wel erg prettig. Mijn vraag is alleen welke senserom, als de homescreens je niks boeien, maar vooral snelheid wil?

Ik heb in het verleden Leedroid gehad (die nu juist problemen heeft volgens het topic) en Insertcoin. Leedroid zat binnen no-time vol qua geheugen, ik denk dat Data2SD wel zal helpen, of heeft iemand een makkelijkere oplossing?
Insertcoin vond ik heel laggy toen ze nog puur met de Desire HD rom gingen. Dat sense3 ziet er wel heel nifty uit, maar ik ga toch voor de snelheid, tenzij dat niks uitmaakt.

Wat raden jullie aan? LeeDroid of een Sense3 Rom? En hoe moet ik de app2sd dingen doen? Toch gaan voor Data2SD? Het gaat voor mij voornamelijk om een stabiele, snelle rom die ik meerdere maanden kan draaien...

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Momenteel ben ik in Libanon. In Beirut heb ik een HTC DESIRE gekocht, dit in een officiele winkel.
De menu's en alle instellingen staan in het engels en arabisch. De engelse taal beheers ik wel goed, maar het is toch altijd aangenamer te werken in je eigen moedertaal. Via google ben ik op dit forum terecht gekomen. Aangezien dit forum, voor een absolute leek als mij, zodanig uitgebreid is, loop ik er wat "verdwaald" in .
Is er iemand die mij kan zeggen (of desnods mij via Gtalk wil begeleiden) om mijn HTC DESIRE in de nederlandse taal te krijgen?

Hopend op een positief antwoord,
en nu alvast al bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:06
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 16:01:
Beste,

Momenteel ben ik in Libanon. In Beirut heb ik een HTC DESIRE gekocht, dit in een officiele winkel.
De menu's en alle instellingen staan in het engels en arabisch. De engelse taal beheers ik wel goed, maar het is toch altijd aangenamer te werken in je eigen moedertaal. Via google ben ik op dit forum terecht gekomen. Aangezien dit forum, voor een absolute leek als mij, zodanig uitgebreid is, loop ik er wat "verdwaald" in .
Is er iemand die mij kan zeggen (of desnods mij via Gtalk wil begeleiden) om mijn HTC DESIRE in de nederlandse taal te krijgen?

Hopend op een positief antwoord,
en nu alvast al bedankt
installeer vanuit de android market eventjes more locale. dan kan je ook NL kiezen :)

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

More locale heb ik geïnstalleerd maar er zijn maar een paar (weinig eigenlijk) zaken veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:32
Ik zit me nu even hardop af te vragen of je van XDA een officiële ROM / RUU kunt downloaden en die met htc sync over de huidige ROM kunt flashen. Anders zou je je toestel moeten rooten en dan met een officiële RUU moeten unrooten.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janvanduschoten schreef op zondag 15 mei 2011 @ 17:06:
Ik zit me nu even hardop af te vragen of je van XDA een officiële ROM / RUU kunt downloaden en die met htc sync over de huidige ROM kunt flashen. Anders zou je je toestel moeten rooten en dan met een officiële RUU moeten unrooten.
Als u mij hierbij wil helpen, graag ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Kan je geen RUU downloaden van Shipped ROMs? Daar heb je toch geen root voor nodig? Gewoon HTC sync downloaden, USB debug-mode aanzetten op je telefoon (Settings > Applications > Development, daar USB debugging aanvinken) en charge only selecteren als je Desire met je PC verbonden is. Dan deze RUU runnen (FroYo 2.2 voor HTC Desire waar Nederlands ingebakken zit).

[ Voor 5% gewijzigd door FezzFest op 15-05-2011 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 17:14:
[...]

Als u mij hierbij wil helpen, graag ...
Eh, we verwachten op GoT wel wat meer eigen inzet dan dit. Lees aub Het algemeen beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Ondertussen heb ik de nieuwste Ginger Villain 2.3 geflasht. Die ROM editie werkt voor mij i.c.m. LauncherPro het beste (clean & fast). S-off is eigenlijk een must: nu kan ik met Root Explorer verwijderen wat ik wil zonder dat de files/mappen na een reboot terug verschijnen.

[ Voor 3% gewijzigd door FezzFest op 15-05-2011 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zondag 15 mei 2011 @ 18:21:
[...]

Eh, we verwachten op GoT wel wat meer eigen inzet dan dit. Lees aub Het algemeen beleid.
excuseer, u heeft gelijk. dit was helemaal mijn bedoeling niet. Aangezien ik een totale leek ben ik mijn constructieve bijdrage nihil, en ik wilde niet een deel van dit forum naar mij toe trekken.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 19:27:
[...]

excuseer, u heeft gelijk. dit was helemaal mijn bedoeling niet. Aangezien ik een totale leek ben ik mijn constructieve bijdrage nihil, en ik wilde niet een deel van dit forum naar mij toe trekken.

Mvg
Maar, is het je al gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

FezzFest schreef op zondag 15 mei 2011 @ 18:28:
Ondertussen heb ik de nieuwste Ginger Villain 2.3 geflasht. Die ROM editie werkt voor mij i.c.m. LauncherPro het beste (clean & fast). S-off is eigenlijk een must: nu kan ik met Root Explorer verwijderen wat ik wil zonder dat de files/mappen na een reboot terug verschijnen.
heb jij ook problemen met Gmail led die niet meer werkt en dat alle notification tones dooreen staan :s

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
Weet iemand toevallig of een Oxygen HBOOT gaat werken met GingerVillain 2.2/2.3? Het is allemaal 90MB, denk dat het net niet gaat passen...Iemand een idee?

Edit: Never mind de zip is 90MB maar na installatie ben ik 144 MB kwijt dus dat gaat niet :)

De link in de OP voor Oxygen verwijst trouwens naar Oxygen 2.0 RC7, de link naar de nieuwste is op dit moment http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=971904

[ Voor 58% gewijzigd door thefal op 15-05-2011 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
azz_kikr schreef op zondag 15 mei 2011 @ 22:27:
heb jij ook problemen met Gmail led die niet meer werkt en dat alle notification tones dooreen staan :s
Dat moet je even manueel instellen bij Instellingen > CyanogenMod settings > Interface > LED notifications > Miscellaneous > Gmail > Flash Color. Je kan op die manier voor iedere app het gedrag van de LED instellen (groene, rode of geen LED). Bij mij werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
thefal schreef op zondag 15 mei 2011 @ 22:56:
Weet iemand toevallig of een Oxygen HBOOT gaat werken met GingerVillain 2.2/2.3? Het is allemaal 90MB, denk dat het net niet gaat passen...Iemand een idee?

Edit: Never mind de zip is 90MB maar na installatie ben ik 144 MB kwijt dus dat gaat niet :)

De link in de OP voor Oxygen verwijst trouwens naar Oxygen 2.0 RC7, de link naar de nieuwste is op dit moment http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=971904
Linkje in OP is gewijzigd ;)
Ik vraag me af of ze sowieso wel worden gebruikt, misschien ga ik het tabelletje wel vervangen door een link naar een thread op XDA waar alle ROM's op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Laatst online: 22:12
Ik heb m zelf wel gebruikt hoor! Als je net komt kijken zijn al die termen en afkortingen op Xda een tikje ingewikkeld en is dit veel handiger. Mijn eerste rom komt uit het OP-overzichtje.
Maar al snel wordt het overzichtje in de OP daarna minder zinvol, omdat 'ie erg incompleet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:47
Op zich is het sowieso wel fijn om een overzichtje van roms te hebben, zodat je kunt zien welke populair zijn (vond ik wel fijn) en welke stock/sense. Misschien ook met de bekende bugs oid, al snap ik dat dat misschien wat veel werk is omdat bij te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-09 13:08
rinkel schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:25:
Op zich is het sowieso wel fijn om een overzichtje van roms te hebben, zodat je kunt zien welke populair zijn (vond ik wel fijn) en welke stock/sense. Misschien ook met de bekende bugs oid, al snap ik dat dat misschien wat veel werk is omdat bij te houden.
Het zal vast wel eens genoemd zijn, maar dit overzicht is erg prettig. Er staan niet de voor- en nadelen genoemd, maar je kunt met één klik naar de desbetreffende thread gaan...

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:21
janvanduschoten schreef op maandag 16 mei 2011 @ 09:58:
[...]

Linkje in OP is gewijzigd ;)
Ik vraag me af of ze sowieso wel worden gebruikt, misschien ga ik het tabelletje wel vervangen door een link naar een thread op XDA waar alle ROM's op staan.
OP is erg handig voor mensen die net nieuw binnenkomen in het hele flash gebeuren. Is dan toch wel wat nieuws en als het dan in het nederlands staat is het erg fijn ;)

@thefal: GV is een gemodificeerde versie van CM. Oxygen daarintegen is een erg cleane GB versie zonder aanpassingen en heeft niets te maken met CM. Misschien dat de CM HBoot wel op GV draait, maar de oxygen gaat niet lukken (heb dit nog niet zelf geprobeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Heb een probleem met youtube bij de Oxygen 2.1.2 ROM
Blijft constant hangen! In de app zelf maar ook in de browser (dolphin /originele browser + flash 10.3 )

Heb de app al deverse malen geuninstalled en opnieuw proberen te installeren.
Maar dit helpt ook niet :?
Meerdere mensen hier last van?

(Kom van een complete wipe af etc..)

Edit: Al opgelost! ROM opnieuw geinstalled en youtube opnieuw gedownd, nu doet ie het weer!
Youtube is toch echt een must...

[ Voor 15% gewijzigd door murphylee op 16-05-2011 14:20 ]

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
mbroeders schreef op maandag 16 mei 2011 @ 12:16:
[...]

Het zal vast wel eens genoemd zijn, maar dit overzicht is erg prettig. Er staan niet de voor- en nadelen genoemd, maar je kunt met één klik naar de desbetreffende thread gaan...
Ik heb deze link onder de custom rom's staan, maar ik geloof dat niemand hem ziet staan(behalve ikzelf dan ;) ). Ik heb hem nu maar rood gemaakt, dan valt hij wat beter op. Het lijstje met ROM's laat ik wel staan, als er wijzigingen zijn die ik heb gemist, dan hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:34
Ik heb gisteren besloten om CM op m'n desire te zetten.
Allemaal prima gelukt met dank aan dit topic.

Wat ik nog niet helemaal snap is waar de ext3 partitie voor dient.
Apps verplaatsen naar SD werkt, maar als ik het kaartje bekijk is de partitie leeg.
Ik heb niet de amon_ra recovery rom gebruikt, die krijg ik nu ook niet meer erop.

Mis ik een stap of heb ik het verkeerd begrepen?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Welke radios draaien jullie eigenlijk? Ik heb gisteren versie 32.56.00.32U_5.17.05.23 geïnstalleerd, maar ik heb de indruk dat de wifi ontvangst nu slechter werkt.

@Kapitein Prozac: GPS fix werkt bij met 5.17.05.23, maar aangezien van de wifi issues ga ik toch maar terug naar 5.14.05.17 (die is signed i.t.t. 5.17.05.23). Ik vraag me af of er geen changelog is van die radios, ik vind het maar vaag.

[ Voor 34% gewijzigd door FezzFest op 16-05-2011 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Laatst online: 19-08 23:16
Ik gebruik zelf de 5.14 (vanwege two-way call recording) of de laatste 5.11. Ik heb daar eigenlijk geen problemen mee gehad. Met de 5.17 kreeg ik maar geen GPS fix.
Raymond P schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:29:

Apps verplaatsen naar SD werkt, maar als ik het kaartje bekijk is de partitie leeg.
Ik heb niet de amon_ra recovery rom gebruikt, die krijg ik nu ook niet meer erop.

Wat zegt de Quick Sytem Info app over het verbruik van de internal storage en de A2SD storage?

[ Voor 12% gewijzigd door Kapitein Prozac op 16-05-2011 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Raymond P schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:29:

CM heeft toch standaard geen A2SD support? Dit moet je volgens mij apart flashen.

Er zijn 2 mogelijkheden om apps op je SD te zetten:

- De Google methode, dus via Instellingen > Apps. Deze methode zet apps op je FA32 partitie in de map /.android-secure. Apps met widgets kunnen met deze methode niet naar de SD kaart worden verplaatst, dit omdat de FAT32 partitie niet altijd beschikbaar is voor Android.

- De custom ROM methode. Dit is een script dat bij opstarten van je ROM bepaalde directories mount naar de ext partitie op je SD kaart. Hierdoor komen apps automatisch op de ext partitie op je SD kaart. Voor Android lijkt het gewoon alsof deze apps op je interne telefoon geheugen zijn geinstalleerd. Je hoeft (kan wel) ze dus niet apart naar de FAT32 partitie te verplaatsen.
Voor apps met widgets is deze methode geen probleem, totdat je de SD kaart volledig verwijderd uit je telefoon.

[ Voor 9% gewijzigd door jelmervos op 16-05-2011 14:57 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
[b]Kapitein Prozac schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:45:

Wat zegt de Quick Sytem Info app over het verbruik van de internal storage en de A2SD storage?
SD card: total 5.92GB, free 5.55GB
A2SD : total 1.44GB, free 1.33GB
Internal: total 148MB, free 85.5MB

Bij het verplaatsen van een app verandert de vrije ruimte bij internal en SD card. A2SD blijft gelijk.

edit:
@jelmervos, bedankt. Ik mis dus een stap. Ff uitvogelen dus hoe ik methode 2 werkend krijg.

[ Voor 10% gewijzigd door Raymond P op 16-05-2011 15:03 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Handige app om te checken of A2SD(+) goed werkt is A2SDGUI, vind ik persoonlijk beter dan Quick Form Info. Werkt enkel als A2SD-script reeds geïnstalleerd is.

@Raymond P: als A2SD geïnstalleerd is, hoef je de apps niet meer manueel naar de sd-kaart te verplaatsen. Ook al is de knop "Verplaatsen naar sd-kaart" actief, toch staat alles reeds op je ext3 partitie (getuige ook dat 0.11GB van je A2SD-partitie gebruikt is).

[ Voor 34% gewijzigd door FezzFest op 16-05-2011 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Raymond P schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:58:
[...]

SD card: total 5.92GB, free 5.55GB
A2SD : total 1.44GB, free 1.33GB
Internal: total 148MB, free 85.5MB

Bij het verplaatsen van een app verandert de vrije ruimte bij internal en SD card. A2SD blijft gelijk.

edit:
@jelmervos, bedankt. Ik mis dus een stap. Ff uitvogelen dus hoe ik methode 2 werkend krijg.
Vogel niet langer, je kunt het beste Darktremor Apps2SD flashen, en je hebt dan apps2sd+. Ik heb hier dezelfde combinatie, CM7 en Darktremor en het werkt perfect.

Enjoy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
janvanduschoten schreef op maandag 16 mei 2011 @ 15:42:
[...]

Vogel niet langer, je kunt het beste Darktremor Apps2SD flashen, en je hebt dan apps2sd+. Ik heb hier dezelfde combinatie, CM7 en Darktremor en het werkt perfect.

Enjoy :)
Ik heb Simple2Ext heel even geprobeerd. Werkt wel, maar na een reboot worden apps weer op de telefoon geinstalleerd.

Darktremor Apps2SD is volgens mij wat ik zoek. Helaas was de data weg nadat ik ext2 > ext3 geklikt had.
Er zal vast een simpele manier zijn om te recoveren, maar voor het gemak ben ik ff opniew aan het flashen.

Edit:
Werkt super. Bedankt voor de tip.

[ Voor 3% gewijzigd door Raymond P op 16-05-2011 16:32 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

Met data2SD krijg ik:

Intern telefoongeheugen:

Totale ruimte: 1.37GB
Beschikbare ruimte: 1.27GB

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
FezzFest schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:58:
Handige app om te checken of A2SD(+) goed werkt is A2SDGUI, vind ik persoonlijk beter dan Quick Form Info. Werkt enkel als A2SD-script reeds geïnstalleerd is.

@Raymond P: als A2SD geïnstalleerd is, hoef je de apps niet meer manueel naar de sd-kaart te verplaatsen. Ook al is de knop "Verplaatsen naar sd-kaart" actief, toch staat alles reeds op je ext3 partitie (getuige ook dat 0.11GB van je A2SD-partitie gebruikt is).
Datis alleen voor Darktremendor's script ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
jelmervos schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:54:
[...]

- De custom ROM methode. Dit is een script dat bij opstarten van je ROM bepaalde directories mount naar de ext partitie op je SD kaart. Hierdoor komen apps automatisch op de ext partitie op je SD kaart. Voor Android lijkt het gewoon alsof deze apps op je interne telefoon geheugen zijn geinstalleerd. Je hoeft (kan wel) ze dus niet apart naar de FAT32 partitie te verplaatsen.
Voor apps met widgets is deze methode geen probleem, totdat je de SD kaart volledig verwijderd uit je telefoon.
Wat als je wel je SD kaart eruit haalt? Je apps doen het niet meer, dat is logisch, maar zal het dan ook Android zelf breken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Laatst online: 19-08 23:16
Nope, Android en de standaard apps die in Android zitten werken dan nog. Alleen dingen die je zelf installeert werken dan niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-10 12:39

pathfinder2k

is hier...

Kapitein Prozac schreef op maandag 16 mei 2011 @ 18:36:
Nope, Android en de standaard apps die in Android zitten werken dan nog. Alleen dingen die je zelf installeert werken dan niet meer.
behalve als system vitals ook op de SD staan. Dat wil nog wel eens voorkomen bij grote (HD enzo) roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Als je daarna de sd-kaart er insteekt, werkt alles dan terug zoals tevoren? Of moet je een soort herstel doorvoeren zodat Android je apps weer herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-10 12:39

pathfinder2k

is hier...

FezzFest schreef op maandag 16 mei 2011 @ 19:11:
Als je daarna de sd-kaart er insteekt, werkt alles dan terug zoals tevoren? Of moet je een soort herstel doorvoeren zodat Android je apps weer herkent?
Toestel komt in een boot loop, na het er weer insteken van de SD werkt alles weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murkienl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-09-2023
Is hier iemand die de HBOOT heeft geflasht met de AlphaRev HBOOT?
Ik ben nu bij stap 3 van de 3 maar ik zie verder niks gebeuren en ik wacht al 20 minuten op niks..
Maar ik mag mijn Desire niet uitzetten vanwege het risico dat hij bricked..
Iemand enig idee of de flash nu iets aan het doen is zonder feedback? En hoe lang de laatste stap duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Wat ben ben je precies aan het doen? Een andere Hboot flashen duurt circa 5 seconden, maar het lijkt erop dat je wat anders aan het doen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Staat er tekst op het scherm van je Desire?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murkienl
janvanduschoten schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 16:35:
Wat ben ben je precies aan het doen? Een andere Hboot flashen duurt circa 5 seconden, maar het lijkt erop dat je wat anders aan het doen bent.
Nee ik was AlphaRev S-Off aan het uitvoeren maar hij bloeef toen hangen.. En nu blijf ik in de Hboot loopen.
Dus ik denk dat hij bricked is en ik even opnieuw moet beginnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murkienl
FezzFest schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 16:37:
Staat er tekst op het scherm van je Desire?
Er stond dat er normale NAND was gevonden en geen PVT4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Hmm ik had toen ik de eerste keer AlphaRev uitvoerde ook problemen: telefoon bleef hangen op "New NAND memory detected. Possibly new PVT4". Ik heb de batterij er uit gehaald, toestel was gelukkig niet bricked. Via recovery ROM terug geflasht en dan een volledig herstel gedaan met een RUU. Welke ROM staat er nu op je Desire?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murkienl
FezzFest schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 16:41:
Hmm ik had toen ik de eerste keer AlphaRev uitvoerde ook problemen: telefoon bleef hangen op "New NAND memory detected. Possibly new PVT4". Ik heb de batterij er uit gehaald, toestel was gelukkig niet bricked. Via recovery ROM terug geflasht en dan een volledig herstel gedaan met een RUU. Welke ROM staat er nu op je Desire?
Ik heb er nu GingerVillain opstaan. Ik kan nog wel in de RA-Desire-v2.0.0 recovery..
Zag net ergens staan dat ik die AlphaRev opnieuw kon doen als ik via die recovery e.e.a. had gewiped maar kan het linkje zo gauw even niet terug vinden.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Wel ik had ook Ginger Villain toen AlphaRev fout liep. Dat het mislukt komt waarschijnlijk door a2sd+ dat in GV zit. AlphaRev werkt prima als je vanuit een geroote stock ROM flasht. Als ik het goed begrijp heb jij geen PVT4 model?

Edit: ik lees net dat je nog in recovery geraakt. Dan heb je geen probleem: gewoon ff nieuwe ROM flashen en daarna herstellen met RUU. Daarna in deze volgorde:
  1. Rooten met unrevoked
  2. AlphaRev draaien voor s-off
  3. ROM naar keuze installeren
Dat stappenplan heeft voor mijn Desire gewerkt.

[ Voor 51% gewijzigd door FezzFest op 17-05-2011 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murkienl
FezzFest schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 16:46:
Wel ik had ook Ginger Villain toen AlphaRev fout liep. Dat het mislukt komt waarschijnlijk door a2sd+ dat in GV zit. AlphaRev werkt prima als je vanuit een geroote stock ROM flasht. Als ik het goed begrijp heb jij geen PVT4 model?
Nee geen PVT4 model.. Wel bricked inmiddels volgens mij..
Blijf loopen in de hboot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Die loopende hboot had ik ook, normaal gezien kan je nog in recovery geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murkienl
FezzFest schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 16:51:
Die loopende hboot had ik ook, normaal gezien kan je nog in recovery geraken.
Ja ik kan nog wel in de recovery komen..
Wat kan ik vervolgens doen om het nog op te lappen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
In het hoofdmenu van RA recovery zit een optie om USB mass storage te enablen (USB-MS toggle of zoiets). Als dat aanstaat, Desire met PC verbinden en een ROMzipje (maakt niet veel uit welke) op de sdkaart zetten. Daarna de ROM flashen zoals je gewoonlijk doet.

Edit: zorg wel dat je even alles wiped (in recovery: Wipe -> Wipe all user data).

[ Voor 17% gewijzigd door FezzFest op 17-05-2011 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murkienl
FezzFest schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 16:56:
In het hoofdmenu van RA recovery zit een optie om USB mass storage te enablen (USB-MS toggle of zoiets). Als dat aanstaat, Desire met PC verbinden en een ROMzipje (maakt niet veel uit welke) op de sdkaart zetten. Daarna de ROM flashen zoals je gewoonlijk doet.
Dus ik kan gewoon de stock sense rom downloaden en die flashen? dan flashed hij de hboot mee?
Ga ik zo thuis even proberen! Thanks alot!!!

Edit: Ik heb m'n Desire weer aan de praat!
1. Ik heb de Stock Sense ROM (root) geflasht
2. S-Off "geïnstalleerd"
3. GingerVillain geflasht

Echter wanneer ik nu GingerVillain start dan loopt com.android.phone elke keer vast en kan ik dus niks.. :'(

Edit 2:
Opnieuw GingerVillain geflasht en nu lijkt het wel goed te werken.. 8)

Thanks FezzFest _/-\o_

[ Voor 26% gewijzigd door murkienl op 17-05-2011 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kon vandaag pas voor eerste keer op PC en heb geprobeerd alles uit te voeren zoals gevraagd.
Maar het lukte me niet : fout 131 KLANT ID fout :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-10 10:54

cue

Gisteren heb ik me ook eens in de donkere wereld van het rooten gegooid. Ben begonnen met Gingervillain 2.3 en ben hier best over te spreken.

Enige waar ik op dit moment minder blij mee ben is dat ik mijn bluetooth niet aan kan zetten. Hij geeft de instellingen wel weer maar als ik een vinkje wil zetten bij "turn bluetooth on" denkt hij wel even na maar gaat hij dan weer uit.

Zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben?

Edit: Antwoord gevonden. Kwam door USB brick. Eenvoudig te verhelpen: http://android.modaco.com...-rickrolled-b0rked-fixed/

[ Voor 17% gewijzigd door cue op 18-05-2011 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murkienl
cue schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:35:
Gisteren heb ik me ook eens in de donkere wereld van het rooten gegooid. Ben begonnen met Gingervillain 2.3 en ben hier best over te spreken.

Enige waar ik op dit moment minder blij mee ben is dat ik mijn bluetooth niet aan kan zetten. Hij geeft de instellingen wel weer maar als ik een vinkje wil zetten bij "turn bluetooth on" denkt hij wel even na maar gaat hij dan weer uit.

Zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben?

Edit: Antwoord gevonden. Kwam door USB brick. Eenvoudig te verhelpen: http://android.modaco.com...-rickrolled-b0rked-fixed/
Ik heb het even voor je getest, maar bij mij werkt bluetooth gewoon naar behoren..
Te late reactie.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:18
Ik krijg deze week (of volgende week) m'n Desire terug van reparatie, en dan ga ik ook rooten + andere ROM.

De stock ROM bevalt me prima, maar ik kom ruimte te kort na een tijdje, en dat hoop ik op te lossen door met een root wat standaard apps eruit te slopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murkienl
ThinkPadd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 12:53:
Ik krijg deze week (of volgende week) m'n Desire terug van reparatie, en dan ga ik ook rooten + andere ROM.

De stock ROM bevalt me prima, maar ik kom ruimte te kort na een tijdje, en dat hoop ik op te lossen door met een root wat standaard apps eruit te slopen :)
Het kan aan mij liggen maar het lijkt alsof GingerVillain (of Gingerbread op zich) veel zuiniger is qua accu dan de stock Froyo HTC ROM.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:22
murkienl schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 12:58:
[...]

Het kan aan mij liggen maar het lijkt alsof GingerVillain (of Gingerbread op zich) veel zuiniger is qua accu dan de stock Froyo HTC ROM.. 8)
Zeker in combinatie met Eviollet's kernel (zie VillainSetup). Ik heb de SVS-AXI. Ruim 2 dagen op 1 lading.

HAVS-AXI geeft mij een bootloop.

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murkienl
Sandrioni schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 13:27:
[...]

Zeker in combinatie met Eviollet's kernel (zie VillainSetup). Ik heb de SVS-AXI. Ruim 2 dagen op 1 lading.

HAVS-AXI geeft mij een bootloop.
Ik had nog even zitten kijken bij VillainSetup. Had geprobeerd zo'n audioplayer te installeren maar zag niks veranderd worden behalve dat hij ging rebooten met een recoveryfile.. Daarna echter geen andere audioplayer
Die Eviollet kernel is nog zuiniger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

ThinkPadd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 12:53:

Alleen wat apps eruit slopen gaat je geen extra ruimte geven. Je zult apps op je SD card moeten zetten (via A2SD oid) en/of een andere HBOOT moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
murkienl schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 13:34:
[...]

Ik had nog even zitten kijken bij VillainSetup. Had geprobeerd zo'n audioplayer te installeren maar zag niks veranderd worden behalve dat hij ging rebooten met een recoveryfile.. Daarna echter geen andere audioplayer
Die Eviollet kernel is nog zuiniger?
Ja, die kernels zijn gemaakt voor zuinigheid (iets minder voor prestaties, al heb ik daar nog nooit wat van gemerkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murkienl
Cyleo schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 13:53:
[...]

Ja, die kernels zijn gemaakt voor zuinigheid (iets minder voor prestaties, al heb ik daar nog nooit wat van gemerkt).
Misschien daar ook maar eens naar kijken dan..
Eerst even aankijken hoe lang mijn accu het nu vol houdt.
Als dat ruim voldoende voor 1 hele dag is dan ben ik tevreden. Ik leg hem toch elke avond aan de lader..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
Ik heb gisteren een nieuwe rom op mijn telefoon gezet, LeeDroid 2.4.1 A2SD. Na een hoop gezeur met een vastlopende bootscreen, is het me weer gelukt. Alleen lijkt mijn EXT3 het niet ideaal te doen.

Volgens het programma App2SD Free kan ik 18 apps niet op mijn SD zetten, die bij mijn Nightly's CM7 rom wel op mijn SD stonden. In het app-management programma staat "verplaats naar SD" ook in het grijs.

Volgens Quick System Info zit het als volgt in elkaar:
SD Card Storage: Total 13,97 GB, Free: 12,94 GB
A2SD Storage: Total 0,89 GB, Free 731 MB
Internal Storage: Total 148 MB, Free 99,40 MB
System Storage: Total 250 MB, Free 6,23 MB
System Cache: Total 40 MB, Free 38,87 MB

Ik heb voor ik mijn rom flashte, eerst via recovery alles gewiped, sd card via computer geformatteerd, via recovery opnieuw de a2sd+ geïnstalleerd (swap: 0 / EXT 3: 1024 MB). Eerst heb ik ook nog de alignment ext3.zip geflashed, maar deze gaf gelijk een brick op de bootscreen wat mij een nachtje problemen gaf...

Wat heb ik fout gedaan? Zoals ik eerder aangaf deden deze apps (simpele dingen als de Rabobank app) het wel op de SD kaart. Ook heb ik het gevoel dat hij nu meer moeite heeft met LeeDroid dan onder CM7 om de apps uit te lezen van de SD kaart. Het is wat meer laggy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-10 21:01
Ik zou eerst even wat research doen over de twee verschillende typen App2SD want je lijkt beide door elkaar te halen.

Als je een EXT3 partitie hebt hoef je zelf namelijk niet meer los je apps tussen telefoon en SD geheugen te verplaatsen.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

brrrt schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 17:10:
Volgens het programma App2SD Free kan ik 18 apps niet op mijn SD zetten, die bij mijn Nightly's CM7 rom wel op mijn SD stonden. In het app-management programma staat "verplaats naar SD" ook in het grijs.
Lees es een stukje terug: jelmervos in "[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
jelmervos schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 13:11:
[...]

Volgens mij hoef je niet eerst GV te installeren, direct na het rooten SD kaart omwisselen en Nandroid restore doen. Pas op dat je wel dezelfde recovery erop zet bij het rooten! (AmonRA/CMW)
en zo was het idd. :)
Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w221/shameete/Desire/IMG00014-20110518-0735.jpg
en dus....
* terug rooten (met inderdaad AmonRA)
* nandroid restore vanaf m'n oude SD kaart
* update 2.3 gedraait van GV

tadaa :)

heb overigens voordat ik begon met restoren even een nandroid backup gemaakt van de stock ROM, je weet immers maar nooit, en ik wil zodra de Stock gingerbread uit is, deze proberen.

nu alleen nog S-off, maar dat komt van de week wel een keertje, geen haast O-)

[ Voor 9% gewijzigd door Shanquish op 18-05-2011 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jefiozie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-05 08:00
OKe nou de laatste vraag na eeuwen google en zoeken om antwoorden te krijgen. Desire geroot, een ext 3 partitie van ongeveer 1gb en de rom cyanogenmod gedownload.
Nu lees ik overal dat je bepaalde versies moet flash van Radio en clockword. Alleen krijg nou geen goed beeld welke de laatste is en als deze al standaard op je telefoon staat of je hem alsnog moet flashe.

Heeft iemand hier ervaring mee en kan me bij de laatste stappen helpen. Wil namelijk nog lang genieten van mijn htc Desire :)

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Een "radio" is een soort bestand waarmee diverse dingen zoals wifi, 3G, GPS ,etc. worden aangestuurd. Sommige versies hebben een beter bereik, sommige zijn zuiniger, is vaak afhankelijk van je ROM.

Clockworkmod is je "custom recovery", daarmee flash (=installeer) je je ROM, een andere radio versie en kun je een backup maken van je huidige ROM. Van de Clockworkmod recovery komen steeds nieuwere versies uit, maar al je huidige voldoende is, zou ik hem zo laten. Mocht er in een nieuwere versie verbeteringen zitten die je toch echt wilt hebben, dan kun je een nieuwere versie flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jefiozie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-05 08:00
Bedankt voor je reactie. In principe kan ik dus niet meteen iets kapot maken zolang ik de handleiding volg?
En moet je een ext 3 partitie hebben of niet..
Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Jefiozie schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 23:49:
Bedankt voor je reactie. In principe kan ik dus niet meteen iets kapot maken zolang ik de handleiding volg?
En moet je een ext 3 partitie hebben of niet..
Gr
Hier kun je o.a altijd de laatste versie van de radio's vinden
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=687464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floydje07
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-09 20:32
Cyleo schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 13:53:
[...]

Ik heb al een aantal keer in Villian Setup gekeken, maar eviollet's kernel kan ik niet vinden.
Zit momenteel op 2.3, accuduur is erg goed te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murkienl
Ik heb ook nog een vraagje ivm A2SD..
Ik heb een ext3 partitie van 768mb voor A2SD maar als ik bij opslagruimte kijk zie ik nog steeds maar 128mb interne ruimte waar de apps op geïnstalleerd worden.
Hoe zorg ik er voor dat de ext3 wordt gebruikt?
Ik heb de GingerVillain 2.3 Rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

murkienl schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 09:27:
Ik heb ook nog een vraagje ivm A2SD..
Ik heb een ext3 partitie van 768mb voor A2SD maar als ik bij opslagruimte kijk zie ik nog steeds maar 128mb interne ruimte waar de apps op geïnstalleerd worden.
Hoe zorg ik er voor dat de ext3 wordt gebruikt?
Ik heb de GingerVillain 2.3 Rom
Op welke manier controleer je de opslagruimte?

Android zelf snapt niks van A2SD (met ext partitie) en zal daardoor verkeerde waardes teruggeven als je via Instellingen kijkt hoeveel ruimte er nog vrij is. Gebruik daarom een tool die dit wel snapt, bijvoorbeeld: https://market.android.co...guess.android.sysinfo.pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
Heel duidelijk, hier had ik overheen gelezen. Bedankt voor de verheldering! Ik ga er nu vanuit dat ik geen volle schijf problemen meer krijg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

brrrt schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 11:00:
[...]

Heel duidelijk, hier had ik overheen gelezen. Bedankt voor de verheldering! Ik ga er nu vanuit dat ik geen volle schijf problemen meer krijg. ;)
Die kans is nog steeds aanwezig. A2SD zegt het al: je apps gaan naar de SD card. Dit betekent dat er nog steeds andere gegevens op je interne geheugen (schijf?) worden opgeslagen. Applicatie instellingen, data of cache bijvoorbeeld. Er is ook een D2SD (data 2 SD) script, die plaatst je volledige /data directory op de EXT partitie. Hier zitten andere nadelen aan, maar welke precies weet ik niet. Iets met niet goed unmounten waardoor gegevens verloren kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Tweaker Cruz heeft een mooi overzicht gemaakt met daarin uitleg over de geheugenindeling van de HTC Desire en ook uitleg van termen zoals data2ext, Hboot, NAND geheugen etc. Ik heb hem net in de TS gezet bij "Introductie". Ook voor de die-hard-flasher de moeite van het lezen waard!

Bedankt Cruz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murkienl
jelmervos schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 09:38:
[...]

Op welke manier controleer je de opslagruimte?

Android zelf snapt niks van A2SD (met ext partitie) en zal daardoor verkeerde waardes teruggeven als je via Instellingen kijkt hoeveel ruimte er nog vrij is. Gebruik daarom een tool die dit wel snapt, bijvoorbeeld: https://market.android.co...guess.android.sysinfo.pro
Had inderdaad via instellingen gekeken.. daarna quick sys info geinstalleerd en daar stond intern geheugen en a2sd.. maar alle apps worden met a2sd op de sd gezet? En krijg ik dan straks wel een melding van android dat mijn interne geheugen vol is? Aangezien die wel gebruikt lijkt te worden voor apps..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

murkienl schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 12:38:
[...]
...
Aangezien die wel gebruikt lijkt te worden voor apps..
Er zal altijd wat door Apps gebruikt worden maar niet alles. Als dat wel zo is dan kan je dat zien in het genoemde programma, bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Nou, zojuist geprobeerd om s-off te doen, maar het lukt gewoon niet }:|
Hij komt tot stap 3, en tijdens het uitvoeren staan er een paar regels tekst op mn telefoonscherm en thats it...
Accu eruit en een nandroid restore doen is de enige manier om het toestel weer tot leven te wekken....

Zijn er nog andere manieren dan de s-off zoals beschreven in de OP of mowt ik het gewoon blijven proberen ?
De vorige keer lukte mij het gewoon meteen de eerste keer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 16:57
Probeer even tijdelijk een andere ROM erop te zetten, dat lost het bij mij op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
M@NIC schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 14:32:
Probeer even tijdelijk een andere ROM erop te zetten, dat lost het bij mij op. :)
dat loste het bij mij ook op, tnx d:)b

had de stock rom weer even geladen (die had ik na het rooten even met nandroid gebackup'd, kwam dus mooi van pas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murkienl
shameete schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 16:37:
[...]

dat loste het bij mij ook op, tnx d:)b

had de stock rom weer even geladen (die had ik na het rooten even met nandroid gebackup'd, kwam dus mooi van pas :)
Ik had hetzelfde probleem..
S-Off geprobeert te installeren met GingerVillain ROM liep stuk bij stap 3..
Geroote Stock ROM geladen en nog eens geprobeerd en werkte als een zonnetje 8)
Daarna GingerVillain weer geflasht en alles okee.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
bij mij dezelfde ROM; GV 2.3 :D

wat is overigens het nut van de verschillende HBOOT versies die je erop kunt zetten?
in de OP wordt dat niet duidelijk, wat kan de ene HBOOT meer dan de andere?

iemand die dit weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
shameete schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 18:04:
bij mij dezelfde ROM; GV 2.3 :D

wat is overigens het nut van de verschillende HBOOT versies die je erop kunt zetten?
in de OP wordt dat niet duidelijk, wat kan de ene HBOOT meer dan de andere?

iemand die dit weet?
Je hebt meer ruimte op het interne geheugen (NAND).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Laatst online: 23:47
Whoei, even testen!!
Had er nog steeds last van namelijk!
Dank voor de info

Het is wel een fix voor de N1. Al zijn de telefoons bijna identiek, maar waag het er nog maar even niet op.
The fix that was posted, as jyxent mentioned, is for the Nexus One. That is for the infamous "wonk" that has been plaguing N1 users since the Gingerbread nightlies started (who woulda thunk it was just a single line that needed to be added).

The 2-3 second delay is something that affects most (if not all) Gingerbread installs. Currently there isn't a simple "fix" for this. It requires recompiling portions of Gingerbread. jyxent's fix is submitted to CM, but I don't see any reason why this can't be applied to AOSP as well. It has yet to be reviewed by the CM dev team (at least it doesn't have any comments on it yet). It might be something that can be made into some device-independent flashable zip, but it has yet to be created.

[ Voor 109% gewijzigd door rinkel op 19-05-2011 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue

cue

Is er hier misschien iemand die weet hoe je dat shutter geluid uit krijgt bij je camera wanneer je een foto neemt? Zelf draai ik laatste Villain rom en maakt de camera een enorm kabaal. Ik kan alleen deze instelling nergens terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

cue schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 09:16:
Is er hier misschien iemand die weet hoe je dat shutter geluid uit krijgt bij je camera wanneer je een foto neemt? Zelf draai ik laatste Villain rom en maakt de camera een enorm kabaal. Ik kan alleen deze instelling nergens terugvinden.
Is al vaker voorbij gekomen hier:
Wat ik doe is /system/media/audio/ui/camera_click.ogg verwijderen uit de zip voor het flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Ik weet niet of iemand het als eens heeft geprobeerd, maar als je een ongeroote Desire hebt (alleen in een compleet andere taal, dus geen Nederlands erin) zou je dan met HTC sync er een andere RUU overheen kunnen zetten?

Er zit namelijk iemand in het midden oosten en die wil zijn Desire gewoon in het Nederlands hebben. Ik vraag me af of hij hem eerst moet rooten en dan unrooten met een NL ROM, of dat je de NL ROM er zo overheen kunt flashen. Het lijkt me van wel, maar durf het niet te garanderen. Ben zeer benieuwd of dit al eens is gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue

cue

jelmervos schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 09:23:
[...]

Is al vaker voorbij gekomen hier:
Wat ik doe is /system/media/audio/ui/camera_click.ogg verwijderen uit de zip voor het flashen.
Mm stom had ik ook even in het forum op kunnen zoeken... was er met Google niet uitgekomen.

Is er geen methode om dit te doen als je al hebt geflashed?

Ben inmiddels weer wat verder. Kan het bestand renamen met Root explorer. Alleen wanneer ik opnieuw opstart is het geluid weer terug. Ook wanneer ik (zoals beschreven elders in dit topic) Dalvik Cache wipe in recovery menu.

Iemand nog suggesties?

[ Voor 23% gewijzigd door cue op 20-05-2011 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

cue schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 09:55:
[...]

Mm stom had ik ook even in het forum op kunnen zoeken... was er met Google niet uitgekomen.

Ben inmiddels weer wat verder. Kan het bestand renamen met Root explorer. Alleen wanneer ik opnieuw opstart is het geluid weer terug. Ook wanneer ik (zoals beschreven elders in dit topic) Dalvik Cache wipe in recovery menu.

Iemand nog suggesties?
Probeer het bestand te verwijderen vanuit recovery via adb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesum
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-09 19:23
Een tijdje geleden heb ik een MoDaco ROM met sense op mijn deire geflashed. Ik wil nu graag een kale Gingerbread versie proberen. Ik denk dat het Cyanogenmod gaat worden. Ik heb destijds S-Off met Alpharev gedaan. Kan ik nu gewoon vanuit ROM -manager ClockworkMod Recovery installeren en daarmee CM7 installeren? Het is alweer een tijdje geleden en de kennis is wat vervaagd...

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
tiesum schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 10:46:
Een tijdje geleden heb ik een MoDaco ROM met sense op mijn deire geflashed. Ik wil nu graag een kale Gingerbread versie proberen. Ik denk dat het Cyanogenmod gaat worden. Ik heb destijds S-Off met Alpharev gedaan. Kan ik nu gewoon vanuit ROM -manager ClockworkMod Recovery installeren en daarmee CM7 installeren? Het is alweer een tijdje geleden en de kennis is wat vervaagd...

Thanks!
Ja, dat kan. Let wel op als je een backup maakt van je huidige ROM, als je ook Amon_RA als recovery hebt, dan is er een kans op een USB brick. Als je CM7 flashed, dan kun je direct daarna Gapps flashen, dat zijn de Google apps zoals Gmail, Talk, Maps, etc. De hele rommel dus flashen en toestel opnieuw opstarten. Na het instellen van je toestel moet je nog apps2sd flashen, ik zou die van Darktremor doen, linkje op XDA. Eventueel kun je ook nog een CM7 Hboot erop zetten, dan heb je vrijwel zeker geen enkel probleem meer met ruimte op je toestel.

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:38
[...]

Iemand nog suggesties?
Volgens mij kan ik dat wel, maar moet dan wel eerst Dalvik cache wipen. Schijnt te maken te hebben met s-off, is jouw toestel s-off?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murkienl
[...]

Iemand nog suggesties?
Ik had precies dat zelfde probleem.. Oplossing is alsvolgt:
1. Complete backup maken van je telefoon
2. Stock Sense image flashen
3. S-Off installeren
4. GingerVillain terug flashen (backup?)
5. Vervolgens bestand hernoemen/verwijderen met SU rechten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue

cue

renem schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 11:29:
[...]

Volgens mij kan ik dat wel, maar moet dan wel eerst Dalvik cache wipen. Schijnt te maken te hebben met s-off, is jouw toestel s-off?
Mijn toestel is niet S-off.. wat ik nu heb gedaan is:

1. Met root explorer bestand verwijderd (als ik dan camera opstart is het geluid weg)
2. recovery reboot
3. Dalvik cache wipe

Daarna is het geluid weer terug. (Ook als ik geen Dalvik wipe doe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murkienl
cue schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 12:26:
[...]

Mijn toestel is niet S-off.. wat ik nu heb gedaan is:

1. Met root explorer bestand verwijderd (als ik dan camera opstart is het geluid weg)
2. recovery reboot
3. Dalvik cache wipe

Daarna is het geluid weer terug. (Ook als ik geen Dalvik wipe doe)
Dat komt ook precies door dat S-On..
Je kan verwijderen wat je wilt maar aangezien de system map beveiligd is wordt deze na een reboor gewoon hersteld. Dat probleem had ik ook.. S-Off er overheen en het werkt wel met verwijderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:19
Ik ben van plan om mijn desire te rooten en dan de reflex rom erop te installeren link . Waar ik alleen nog niet helemaal achter ben is hoe het nou precies gaat, als ik mijn telefoon root ben ik dan al mijn data kwijt of is dat alleen met een flash van een rom? En hoe zit het nou precies met die RUU's ik heb gekeken op de XDA developer site maar ik kan mijn RUU niet vinden (die schijn je nodig te hebben als je naar de stock firmware wilt terug flashen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Tripwire999 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 13:22:
Ik ben van plan om mijn desire te rooten en dan de reflex rom erop te installeren link . Waar ik alleen nog niet helemaal achter ben is hoe het nou precies gaat, als ik mijn telefoon root ben ik dan al mijn data kwijt of is dat alleen met een flash van een rom? En hoe zit het nou precies met die RUU's ik heb gekeken op de XDA developer site maar ik kan mijn RUU niet vinden (die schijn je nodig te hebben als je naar de stock firmware wilt terug flashen).
Root via Unrevoked geeft je alleen root toegang en een andere recovery. Data (en je ROM) blijven zoals het is.
De verschillende RUU's voor de Desire vind je hier: http://shipped-roms.com/i...egory=android&model=Bravo
Laatste versie is 2.29.405.5: http://shipped-roms.com/d...release_159811_signed.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
jelmervos schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 13:28:
[...]

Root via Unrevoked geeft je alleen root toegang en een andere recovery. Data (en je ROM) blijven zoals het is.
De verschillende RUU's voor de Desire vind je hier: http://shipped-roms.com/i...egory=android&model=Bravo
Laatste versie is 2.29.405.5: http://shipped-roms.com/d...release_159811_signed.exe
Thx ik heb me RUU gevonden. Maar als ik dus mijn telefoon root en amon-ra recovery erop zet hoef ik dus eigenlijk niks te backuppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Tripwire999 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 13:34:
[...]

Thx ik heb me RUU gevonden. Maar als ik dus mijn telefoon root en amon-ra recovery erop zet hoef ik dus eigenlijk niks te backuppen?
Alles als goed gaat niet. Maar je weet het nooit. Het kan nooit kwaad te backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
jelmervos schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 13:46:
[...]

Alles als goed gaat niet. Maar je weet het nooit. Het kan nooit kwaad te backuppen.
Daar ben ik het mee eens, ik ben nu bezig met een backup met mybackuppro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Tripwire999 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 13:47:
[...]

Daar ben ik het mee eens, ik ben nu bezig met een backup met mybackuppro :)
Mooi, hou ons op de hoogte!

Pagina: 1 ... 21 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.