[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 25 Laatste
Acties:
  • 121.226 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-10 22:24
naaitsab schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:30:
[...]

Met RCMix S 1.1 heb ik na 12 uur nog 90% accu over :Y
Ja, dat haalt iedereen wel op standby ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:53
5 mA hier op InsertCoin met de nieuwste radio (32.56.00.32U) op T-mobile met goed bereik (hdspa, sync alles aan). Dat is ongeveer hetzelfde wat ik met andere roms haal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:38
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/_jgGywM4bpS4/TckME8LNPKI/AAAAAAAABhE/I-sgGwrsf2Y/s400/snap20110510_115616.png?source=mog&hl=nl&gl=nl

Nog even een screenshot ivm " pics or it didn't happen "

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jippen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-08-2024
Voor wie zijn HBOOT niet wil aanpassen maar toch eens van de nieuwe sense wil proeven, raad ik http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1016940 eens aan om te flashen.
Werkt zeer smooth :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:41
Even een noob vraagje misschien (terwijl ik dat verdorrie niet ben ja! :P). Ik heb de nieuwste versie van clockworkmod recovery en daarmee kan je bepaalde zips niet meer flashen. Bijvoorbeeld alle radio images uit het XDA topic van AdamG. :( Iemand een idee hoe ik die radio roms kan installeren via mijn SD card met versie 3.x van clockworkmod recovery? Geen zin in ADB push of wat ook aangezien ik zelf tijdelijk op de laptop van mijn vriendin werk en ik daar niet teveel aan wil kutten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:07
Lunaticc schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 11:31:
Ja, dat haalt iedereen wel op standby ;)
Lijkt me niet, zelfs als je radio uitzet bij de stock rom haal je dat lange na niet bij Desire.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
-TheNose- schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:43:
Even een noob vraagje misschien (terwijl ik dat verdorrie niet ben ja! :P). Ik heb de nieuwste versie van clockworkmod recovery en daarmee kan je bepaalde zips niet meer flashen. Bijvoorbeeld alle radio images uit het XDA topic van AdamG. :( Iemand een idee hoe ik die radio roms kan installeren via mijn SD card met versie 3.x van clockworkmod recovery? Geen zin in ADB push of wat ook aangezien ik zelf tijdelijk op de laptop van mijn vriendin werk en ik daar niet teveel aan wil kutten. :)
En als je dit wilt doen vanuit recovery dan? En misschien moet je signature verification ook even uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Cyleo schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 17:40:
[...]

En als je dit wilt doen vanuit recovery dan? En misschien moet je signature verification ook even uit zetten.
Vanuit recovery gaat het dus niet aangezien hij het type zip dan niet herkent of zoiets. Ik gebruik geen rommanager of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

-TheNose- schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:43:
Mijns inziens heb je twee opties:
  1. ClockWorkMod v 2.5.x fakeflashen vanuit CWM3: dus CWM2.5 als flashable zip downloaden, "Install zip from sdcard" in CWM3 en dan heb je tijdelijk CWM2.5, als ik het goed heb wordt ie dan niet echt geflasht maar alleen geladen;
  2. geen ADB, maar fastboot gebruiken vanaf je laptop/PC: "fastboot flash radio radio.img" (radio.img vind je in de radio-zip)
Let wel op: als je een custom-HBOOT gebruikt met een cache-partitie kleiner dan 10MB werkt flashen vanuit CWM volgens mij ook niet ;)

Fastboot kun je trouwens ook gebruiken zonder helemaal te installeren, alleen even uitpakken is vaak voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiezel
  • Laatst online: 07:47
probleem:
Ik heb gisteren ROM manager geïnstalleerd. Eerst heb ik via de manager de clockwork mod (2.5.0.7) geïnstalleerd om daarna een backup van de huidige situatie te maken. Blijkbaar is er daar iets fout gegaan want nu kan ik mijn SD kaart niet meer vinden. Via de recovery geprobeerd om een nieuwe rom te flashen maar ik kan niet bij mijn SD dus ook geen nieuwe ROM flashen. USB driver wordt door windows ook niet meer goed herkend. Bij apparaatbeheer staat nu "Qualcomm CDMA Technologies MSM". Dit is wellicht omdat de SD kaart niet gevonden wordt en dus niks gemount kan worden. Ik durf geen full wipe te doen want dan kan ik niks meer ben ik bang.
What to do?

-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

janvanduschoten schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 12:09:
fototje....

hey, welke app gebruik je daarvoor?

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
azz_kikr schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 09:50:
[...]
hey, welke app gebruik je daarvoor?
De app die het verbruik bijhoud is Battery Monitor Widget en de app die gebruikt is voor het screenshot is Shoot Me (alleen met root).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Kiezel schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 07:49:
probleem:
Ik heb gisteren ROM manager geïnstalleerd. Eerst heb ik via de manager de clockwork mod (2.5.0.7) geïnstalleerd om daarna een backup van de huidige situatie te maken. Blijkbaar is er daar iets fout gegaan want nu kan ik mijn SD kaart niet meer vinden. Via de recovery geprobeerd om een nieuwe rom te flashen maar ik kan niet bij mijn SD dus ook geen nieuwe ROM flashen. USB driver wordt door windows ook niet meer goed herkend. Bij apparaatbeheer staat nu "Qualcomm CDMA Technologies MSM". Dit is wellicht omdat de SD kaart niet gevonden wordt en dus niks gemount kan worden. Ik durf geen full wipe te doen want dan kan ik niks meer ben ik bang.
What to do?
Heb je je SD-kaart al in je PC gestopt om te kijken of die niet overleden is? Desnoods een schijfcontrole uitvoeren of opnieuw partitioneren/formatteren. Als dat allemaal in orde is en het werkt nog niet zou ik CWM opnieuw flashen, maar dan via fastboot (ik vertrouw de ROM Manager app daarvoor niet), via het commando op je PC "fastboot flash recovery recovery.img" (Google is your friend).
[afbeelding]

Nice, heb je enig idee waarom ie eerst terugviel naar 2mA en daarna "steady" 5mA verbruikte? Was de telefoon in die tijd verplaatst, beter/slechter bereik, iets aan/uitgezet? Ik zal binnenkort CM7 (nightly) eens testen, kijken of ik vergelijkbare resultaten kan krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

jeroen__online schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 10:22:
[...]

Nice, heb je enig idee waarom ie eerst terugviel naar 2mA en daarna "steady" 5mA verbruikte? Was de telefoon in die tijd verplaatst, beter/slechter bereik, iets aan/uitgezet? Ik zal binnenkort CM7 (nightly) eens testen, kijken of ik vergelijkbare resultaten kan krijgen :)
Interessante vraag. Kan het zo zijn dat door het hoge verbruik ervoor de meting wat anders verloopt? Misschien dat er daardoor eerst even verkeerde waardes worden doorgegeven.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:52
Ik gebruik nu Oxygen 2.1.2 n paar dagen. Moet zeggen dat ik erg tevreden ben. Loopt echt als een speer. Batt verbruik is ietsje toegenomen, maar heb het idee dat ie wel weer wat sneller is geworden.

Ik kon een nieuw abo nemen, maar ik heb geen behoefte meer aan een nieuwe telefoon. (nut van dual core zie ik toch al niet op een telefoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
jeroen__online schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 10:22:
[...]
Zit net ff te kijken naar het verbruik van vanmorgen, om circa 06.45 van de lader afgehaald, en dan blijft hij circa 45 minuten op 2mA(100% tot 99%) staan. Zodra hij 98% bereikt stijgt het verbruik naar 5mA en blijft dat redelijk stabiel. Zou wel eens een foute weergave kunnen zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
  • Laatst online: 08:15
Kiezel schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 07:49:
probleem:
What to do?
Klinkt als een usb brick... heb ik zelf ook gehad. Heb je het rooten gedaan met Unrevoked?

Ik kreeg na rooten met Unrevoked en een backup maken met rom manager precies hetzelfde. Even de usb brick methode gebruiken die beschreven wordt in deel 1 en het probleem is weer opgelost (ga ervan uit dat de sd card het nog wel doet, controle in je pc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Vraagje aan de Oxygen gebruikers (of Vodafone klanten): Welke radio gebruiken jullie? Mijne is op dit moment nog: 32.49.00.32U_5.11.05.27 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Valt me op dat er de laatste weken weer diverse USB bricks dit forum passeren. Volgens mij maken ze ook allemaal gebruik van de ClockworkMOD recovery dus ik heb een zeer sterk vermoeden dat het probleem daar vandaan komt (correct me if I'm wrong).

Misschien is het wisselen van recovery de simpelste oplossing van de oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiezel
@jeroen__online

Ik denk niet dat het de SD kaart zelf is want ik heb twee verschillende kaarten geprobeerd. Ik zal het proberen, thnx voor de link.
Vroem schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 11:41:
[...]

Klinkt als een usb brick... heb ik zelf ook gehad. Heb je het rooten gedaan met Unrevoked?

Ik kreeg na rooten met Unrevoked en een backup maken met rom manager precies hetzelfde. Even de usb brick methode gebruiken die beschreven wordt in deel 1 en het probleem is weer opgelost (ga ervan uit dat de sd card het nog wel doet, controle in je pc)
Bedankt! Zal het testen en rapporteren :P.

-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

janvanduschoten schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 11:37:
[...]

Zit net ff te kijken naar het verbruik van vanmorgen, om circa 06.45 van de lader afgehaald, en dan blijft hij circa 45 minuten op 2mA(100% tot 99%) staan. Zodra hij 98% bereikt stijgt het verbruik naar 5mA en blijft dat redelijk stabiel. Zou wel eens een foute weergave kunnen zijn denk ik.
Een afwijking/meetfout klinkt dan idd aannemelijk. Welke kernel gebruikt CM7 nightly? Is dat een 2.6.35 of een 2.6.37? De laagste waarden heb ik met 2.6.35 gehaald (zoals eerder vermeld 3-4mA) en 2.6.37 staat er om bekend niet zuiniger te zijn (eerder meer verbruik). Ik heb gister nog even de 2.6.35 battery efficient kernel van EViollet geprobeerd met Oxygen 2.1.2, maar dat is blijkbaar niet op elkaar afgestemd :P Idle verbruik van >100mA met scherm uit en CPU @ 128Mhz, kreeg 'm met geen mogelijkheid naar normale waarden. Met dezelfde kernel lukte het op Oxygen 1/OpenDesire nog om onder die 5mA te komen...
-TheNose- schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 11:55:
Vraagje aan de Oxygen gebruikers (of Vodafone klanten): Welke radio gebruiken jullie? Mijne is op dit moment nog: 32.49.00.32U_5.11.05.27 :P
Same here, met Oxygen 2.1.2 en standaard RIL. Ik heb wel eens zitten twijfelen om een andere radio + RIL te flashen (zie dit XDA-topic), maar ben tevreden met hoe het is :) Ik sta uiteraard open voor verbeteringen/ervaringen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Laatst online: 19-08 23:16
janvanduschoten schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 11:55:
Valt me op dat er de laatste weken weer diverse USB bricks dit forum passeren. Volgens mij maken ze ook allemaal gebruik van de ClockworkMOD recovery dus ik heb een zeer sterk vermoeden dat het probleem daar vandaan komt (correct me if I'm wrong).

Misschien is het wisselen van recovery de simpelste oplossing van de oorzaak.
Ik gebruik CWM 2.5.0.7 (sinds september vorig jaar) en heb daar geen USB brick mee gehad. CWM 3.0 heb ik enkel kortstondig gebruikt om een SD kaart mee te formatteren. Amon-RA 2.0 heb ik ook even geprobeerd maar daarmee kreeg ik last van een corrupte nandroid backup en superuser issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
Zouden we moeten uitzoeken waardoor / wanneer de brick optreedt.

Bij mij was het bij het maken van een backup via ROM manager. Ik heb bij het rooten via Unrevoked de recovery van Amon_ra ipv Clockwork erop gezet. Zou denken dat het een soort compabiliteitsprobleem is tussen die twee.

ROM manager maakt gebruik van Clockwork....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiezel
Vroem schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:04:
Zouden we moeten uitzoeken waardoor / wanneer de brick optreedt.

Bij mij was het bij het maken van een backup via ROM manager. Ik heb bij het rooten via Unrevoked de recovery van Amon_ra ipv Clockwork erop gezet. Zou denken dat het een soort compabiliteitsprobleem is tussen die twee.

ROM manager maakt gebruik van Clockwork....
Same here. Eerst Amon_ra geinstalleerd, backups gedaan met nandroid; geen probleem. Vervolgens met ROM manager CWM geinstaleerd en een backup uitgevoerd. Hierna was de usb/sd bricked.

-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Kiezel schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:25:
[...]

Same here. Eerst Amon_ra geinstalleerd, backups gedaan met nandroid; geen probleem. Vervolgens met ROM manager CWM geinstaleerd en een backup uitgevoerd. Hierna was de usb/sd bricked.
Opletten dat je geen Desire PVT4 hebt. Op de wiki van cyanogen staat:
NOTE: the ClockworkMod version 2.5.0.7 installed by Unrevoked3 is widely reported not to work with new "PVT4" batches of the Desire. To find out version of the device:

Shutdown the HTC Desire (GSM).
Power it on by pressing at the same time the back button and the power button.
A screen will appear and the first line will reveal the phone version.
Choose "reboot" option to reboot the phone to its normal mode.
Het is mij niet gelukt om CWM 2.5.0.7 te flashen op m'n Desire PVT4, ik moet noodgedwongen Amon_ra gebruiken (en die werkt jammer genoeg niet lekker met ROM manager :/ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Amon_Ra werkt verder prima, ik heb het zelfs over CWM heen geflashed vanwege net wat meer opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
Cyleo schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 17:15:
Amon_Ra werkt verder prima, ik heb het zelfs over CWM heen geflashed vanwege net wat meer opties.
Maar dat is het probleem nu niet geloof ik.... Amon_Ra geinstalleerd hebben en met ROM manager (clockwork) backups maken levert blijkbaar een USB brick op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:32

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Heeft iemand enig idee of / hoe het mogelijk is om de optical trackball op de HTC Desire te disablen?

Heb zitten Googlen (algmeen en specifiek op GoT / MoDaCo / XDA) maar vrijwel niets gevonden. Alleen een paar gevallen van mensen die hun telefoon niet in de zon / fel licht konden gebruiken omdat de trackball dan een eigen leven ging leiden, maar de oplossingen kwamen niet verder dan viltstift en tape...

Ik vind mijn trackball vervelend omdat ik hem vrijwel nooit gebruik, maar als ik in CWM recovery zit om weer eens iets te flashen ik regelmatig met het indrukken van de knop blijkbaar mijn vinger iets beweeg, waardoor ik in plaats van de optie die ik wilde kiezen opeens iets anders ga doen.

Wel een tijd terug iets gelezen over het aanpassen van keymappings, kan het zo snel niet terug vinden, volgens mij had dat te maken met welke keys je het toestel uit standby kon halen, dus weet ook niet zeker of dat überhaupt zinnige info zou zijn.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiezel
FezzFest schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 15:41:
[...]
Opletten dat je geen Desire PVT4 hebt. Op de wiki van cyanogen staat:
Ik heb PVT1, dus zou ik mijn geval gewoon moeten werken.

Gisteren de unbrick volgens deel1 uitgevoerd, dat was een gedeeltelijk succes. De SDkaart wordt iig weer gevonden ik heb alleen de usb functie nog niet in de lucht.

Het lijkt mis te gaan bij punt 6 "Kopieer zowel de flash_image als de (eventueel aangepaste) mtd0.img naar de root van de microSDHC FAT32 partitie." De usb functie is nog niet in werking dus dat kan niet via windows explorer. Ik heb het nu voor elkaar gekregen via dropbox en vervolgens met es file explorer verplaatst naar de SDcard hoofdmap.
Bij punt 7 moet je vervolgens Terminal emulator installeren, deze doet het niet dus maar android terminal emulator gebruikt. Bij het invoeren van de commando's krijg ik geen ack's terug oid, geen idee of dat hoort..?
Tevens kreeg ik bij het invoeren van de 'chmod u+x /data/flash_image' zin, het antwoord 'bad mode' terug.

Vervolgens gereboot maar wordt nog steeds niet herkend door windows.

Is het mogelijk om via de recovery opnieuw Amon_ra te flashen in plaats van met unrevoked? Via unrevoked gaat nu niet omdat de usb nog gebricked is.

Alvast bedankt weer voor de hulp.

-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

[afbeelding]

denk dat dat redelijk normaal is, mijne doet het zelfs nogs iets beter in stdby :p (data (edge) + bluetooth :p)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
2011/05/11|17:20|-1mA|84%|3991mV|28.0ºC           
2011/05/11|17:25|-1mA|84%|3991mV|28.0ºC           
2011/05/11|17:30|-2mA|84%|3991mV|28.0ºC           
2011/05/11|17:35|-2mA|84%|3991mV|28.0ºC           
2011/05/11|17:40|-2mA|84%|3991mV|28.0ºC           
2011/05/11|17:45|-2mA|84%|3991mV|28.0ºC           
2011/05/11|17:50|-2mA|84%|3991mV|28.0ºC           
2011/05/11|17:55|-2mA|84%|3991mV|28.0ºC           
2011/05/11|18:00|-2mA|84%|3991mV|28.0ºC           
2011/05/11|18:05|-2mA|84%|3991mV|28.0ºC           
2011/05/11|18:10|-2mA|84%|3991mV|28.0ºC           
2011/05/11|18:15|-2mA|84%|3991mV|28.0ºC           
2011/05/11|18:20|-2mA|84%|3991mV|28.0ºC           
2011/05/11|18:25|-2mA|84%|3991mV|28.0ºC           
2011/05/11|18:30|-2mA|83%|4016mV|26.7ºC           
2011/05/11|18:35|-5mA|83%|4016mV|26.7ºC           
2011/05/11|18:40|-5mA|83%|4016mV|26.7ºC           
2011/05/11|18:45|-5mA|83%|4016mV|26.7ºC           
2011/05/11|18:50|-5mA|83%|4016mV|26.7ºC           
2011/05/11|18:55|-5mA|83%|4016mV|26.7ºC           
2011/05/11|19:00|-5mA|83%|4016mV|26.7ºC           
2011/05/11|19:05|-5mA|83%|4016mV|26.7ºC           
2011/05/11|19:10|-5mA|83%|4016mV|26.7ºC           
2011/05/11|19:15|-5mA|83%|4016mV|26.7ºC           
2011/05/11|19:20|-5mA|83%|4016mV|26.7ºC           
2011/05/11|19:25|-5mA|83%|4016mV|26.7ºC           
2011/05/11|19:30|-5mA|83%|4016mV|26.7ºC           
2011/05/11|19:35|-5mA|83%|4016mV|26.7ºC           
2011/05/11|19:40|-5mA|83%|4016mV|26.7ºC           
2011/05/11|19:45|-5mA|83%|4016mV|26.7ºC           
2011/05/11|19:50|-5mA|83%|4016mV|26.7ºC           
2011/05/11|19:55|-5mA|82%|4016mV|26.2ºC           
2011/05/11|20:00|-5mA|82%|4016mV|26.2ºC           
2011/05/11|20:05|-5mA|82%|4016mV|26.2ºC           
2011/05/11|20:10|-5mA|82%|4016mV|26.2ºC           
2011/05/11|20:15|-5mA|82%|4016mV|26.2ºC           
2011/05/11|20:20|-5mA|82%|4016mV|26.2ºC           
2011/05/11|20:25|-5mA|82%|4016mV|26.2ºC           
2011/05/11|20:30|-5mA|82%|4016mV|26.2ºC           
2011/05/11|20:35|-5mA|82%|4016mV|26.2ºC           
2011/05/11|20:40|-5mA|82%|4016mV|26.2ºC           
2011/05/11|20:45|-5mA|82%|4016mV|26.2ºC           
2011/05/11|20:50|-5mA|82%|4016mV|26.2ºC           
2011/05/11|20:55|-5mA|82%|4016mV|26.2ºC           
2011/05/11|21:00|-5mA|82%|4016mV|26.2ºC           
2011/05/11|21:05|-5mA|82%|4016mV|26.2ºC           
2011/05/11|21:10|-5mA|82%|4016mV|26.2ºC           
2011/05/11|21:15|-5mA|81%|4006mV|25.5ºC

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Net nog even mijn batterij verbruik bekeken, kom weer op hetzelfde uit. Tot 98% blijft hij 2mA gebruiken, daarna gaat hij naar een redelijk stabiele 5mA.

Die van jouw ziet er ook netjes uit, welke ROM draai je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Met wifi/3G en sync aan haal ik -5mA als de telefoon ligt te idlen (Ginger Villain 2.2 met radios 32.56.00.32U_5.17.05.23).

[ Voor 4% gewijzigd door FezzFest op 12-05-2011 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Laatst online: 11:29
Ik haal -3mA met 3g aan en normale sync-instellingen als het scherm uit is *O*

RCMixS v1.3 A2SD+ BravoHboot hier :) http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=988570

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

janvanduschoten schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:26:
Net nog even mijn batterij verbruik bekeken, kom weer op hetzelfde uit. Tot 98% blijft hij 2mA gebruiken, daarna gaat hij naar een redelijk stabiele 5mA.

Die van jouw ziet er ook netjes uit, welke ROM draai je?
gingervillain 2.2 met HAVS kernel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Laatst online: 07:04
Stefangrp schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 11:51:

RCMixS v1.3 A2SD+ BravoHboot hier :) http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=988570
Oh dat is mooi om te weten! Die draai ik namelijk ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:07
Stefangrp schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 11:51:

Zitten nou al bij 1.4 ;)
Changelog is blijven steken bij 1.2 :+ Draai nu 1.1 dus zondag maar weer eens flashen :Y)

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiezel
Blijkbaar kan ik via fastboot ook Amon_ra flashen, alleen heb ik dan wel S-OFF nodig. Ziet iemand daar nog problemen in met een bricked toestel?

-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ik ben geen expert op dit gebied, verre van, maar s-off proberen op een bricked toestel lijkt me niet enorm verstandig. Als je nog kunt flashen zou ik iets flashen wat bewezen werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
I know.. Kwam haast elke dag een nieuwe versie uit vorige week haha.
Maar 1.3 doet het hier goed, 1.4 heeft dacht ik geen grote veranderingen dus ik geloof het wel.. Flash wel weer een nieuwe als de verbeteringen substantieel zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-10 21:01
Meerdere mensen die na de update naar Leedroid 3.0.6 niet meer kunnen bellen en zwarte lijnen door het scherm krijgen?

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07-2024
JKratos schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:40:
Meerdere mensen die na de update naar Leedroid 3.0.6 niet meer kunnen bellen en zwarte lijnen door het scherm krijgen?
Ik heb deze 10min geleden ook geflashed, ik weet het je te zeggen zodra ik het ook meemaak!

Edit: Ja, ik heb het ook :( maar weer die backup terug zetten... jammer!

[ Voor 10% gewijzigd door jverdeyen op 12-05-2011 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Zwaar bagger dit.. Ben zelf zo stom geweest er vanuit te gaan dat alles (zoals gewoonlijk) wel goed zo zitten dus heb geen backup gemaakt. Zit nu dus de hele dag zonder telefoon :( althans, ik kan niet bellen. Internet werkt trouwens wel gewoon. Erg raar.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07-2024
JKratos schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:20:
Zwaar bagger dit.. Ben zelf zo stom geweest er vanuit te gaan dat alles (zoals gewoonlijk) wel goed zo zitten dus heb geen backup gemaakt. Zit nu dus de hele dag zonder telefoon :( althans, ik kan niet bellen. Internet werkt trouwens wel gewoon. Erg raar.
Inderdaad bagger! Ik kom nog van een oude 2.2 versie.. dus had even snel een nandroid backup gemaakt.
Ik veronderstel dat dit probleem wel snel verholpen zal zijn, want op het xda forum komen er zeer veel comments met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Klopt, we zijn zeker niet de enige. Minder is ook dat Lee er vanavond pas weer naar kan kijken angezien die dan dan klaar is met werken, las ik op XDA net. Dus tot vanavond laat/vannacht hebben we er last van. Tenzij je ff terug gaat naar een oudere versie of andere rom. Wachten geblazen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

kraisky schreef op maandag 09 mei 2011 @ 20:26:
[...]

Aan de hand van de handleiding van koekoek2003nl heb ik mijn Desire heel makkelijk S-Off kunnen maken.

Erg bedankt :) !

Misschien kan het S-Off handleiding in de OP worden opgenomen?
Ah tof dat er iemand gebruik van heeft gemaakt :)
Stefangrp schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:38:
[...]

I know.. Kwam haast elke dag een nieuwe versie uit vorige week haha.
Maar 1.3 doet het hier goed, 1.4 heeft dacht ik geen grote veranderingen dus ik geloof het wel.. Flash wel weer een nieuwe als de verbeteringen substantieel zijn :)
1.4 check hier. Zit standaard geen setcpu meer in. Die maar gedownload en op Performance gezet. Ik erger me er namelijk dood aan dat hij lagt als ik muziek draai en internet. Als ik hem op Performance zet is het (voor mijn gevoel) een stuk minder.
Daarnaast wil ik ook geen lag als ik hem net aan zet. Als die energiebesparende modes laggen ontzettend bij het aanzetten van je scherm. Dat irriteert me mateloos.
Alleen is mijn accu wel weer een stuk sneller leeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
koekoek2003nl schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:40:
[...]

Ah tof dat er iemand gebruik van heeft gemaakt :)
Ik heb hem net ook in de TS verwerkt, uiteraard bij S-off (met bronvermelding ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Net LauncherPro geïnstalleerd. Ik moet wel vastellen dat de launcher van Ginger Villain lagt vergeleken met eerstgenoemde, m'n Desire voelt dubbel zo snel aan :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-10 21:54
Vandaag van Gingervillian overgestapt naar InsertCion. Loopt erg lekker moet ik zeggen! En vindt sense er toch fijn uitzien en werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 14:27

Meneer iCy

swarma

FezzFest schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 16:53:
Net LauncherPro geïnstalleerd. Ik moet wel vastellen dat de launcher van Ginger Villain lagt vergeleken met eerstgenoemde, m'n Desire voelt dubbel zo snel aan :o.
Launcherpro met gingervillain is een supersneltoestel :-)

Heb MIUI geprobeert, maar dat voelt een stuk trager aan. Snel terug gegaan naar gingervill

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteRaver
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

WhiteRaver

Dank u.

Na al een tijd meegelezen te hebben in dit topic en met plezier (ook met irritante tegenslagen) meerdere roms geprobeerd te hebben (GV, CM, enz.) is mijn USB nu bricked. Ik had de tutorial in deel 1 met succes doorlopen en de SD kaart was weer leesbaar voor mijn telefoon. Via de computer kreeg ik allemaal maar een Unknown Device te zien in apparaatbeheer (Windows 7 64-bit). De telefoon kon wel een aantal keer ingeschakeld worden als mass storage device maar hield niet lang verbinding en op de computer zag ik ook niks verschijnen.

Nu is het probleem nog meer uit de hand gelopen en nu detecteert de telefoon helemaal geen enkele USB kabel meer! Niet via de computer, laptop en zelfs niet de standaard netstroom lader van HTC! Hij wil dus ook niet opladen! De SD kaart is los prima te benaderen via de computer en de telefoon kan ook gewoon alles lezen van de SD kaart. Maar een USB kabeltje herkennen zit er niet meer in. Enorm frustrerend! :(
Ik heb ook geprobeerd om via de mass storage device mode in de recovery de SD kaart in de telefoon te benaderen maar kreeg alleen maar de melding van een Unknown Device in Windows. Zelfde met de Fastboot USB modus krijg ik geen response via de command prompt en de code "fastboot oem boot".
Op dit moment draait RCMixS v1.4 A2SD+ er best prima op. Het probleem begon eergisteren met Ginger Villain toen ik een mod met Music 3.0 ofzo wilde installeren. Ik wilde bijna gaan slapen en was niet helemaal helder en heb waarschijnlijk wat over het hoofd gezien. Voor zover ik heb getest werkt alleen de USB poort niet en ook bluetooth wil niet aangaan.
Hopelijk is dit zo duidelijk. Wat kan ik doen om het te repareren? Wie kan mij helpen?

Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
heb je hier al gekeken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteRaver
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

WhiteRaver

Dank u.

@rinkel, die kwam ik wel een keer tegen ja en volgens mij is die zo goed als hetzelfde als de tutorial in deel 1 en heb dan ook niet verder geprobeerd. Bedankt voor het mee zoeken.
Maar ik heb de oplossing nu net hier gevonden! Even een update.zip bestandje op de SD kaart zetten, flashen en rebooten en klaar was ik :p . Soms kan het toch zo makkelijk zijn hè :+
Edit: De USB kabel wordt direct herkend en de computer herkend de diskdrive mode. Daarnaast werkt bluetooth nu ook weer! Ik ben weer blij. Nu nog vele uren aan het customizen kwijt zijn :*) .

[ Voor 15% gewijzigd door WhiteRaver op 12-05-2011 22:54 ]

Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Super!!
Goed om te weten, dank voor het delen (voor als het mij eens overkomt)

[ Voor 21% gewijzigd door rinkel op 12-05-2011 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiezel
WhiteRaver schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 22:51:
@rinkel, die kwam ik wel een keer tegen ja en volgens mij is die zo goed als hetzelfde als de tutorial in deel 1 en heb dan ook niet verder geprobeerd. Bedankt voor het mee zoeken.
Maar ik heb de oplossing nu net hier gevonden! Even een update.zip bestandje op de SD kaart zetten, flashen en rebooten en klaar was ik :p . Soms kan het toch zo makkelijk zijn hè :+
Edit: De USB kabel wordt direct herkend en de computer herkend de diskdrive mode. Daarnaast werkt bluetooth nu ook weer! Ik ben weer blij. Nu nog vele uren aan het customizen kwijt zijn :*) .
HELD! _/-\o_ het werkt hier prima.

-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Search
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-04 14:59
Wie draait hier nog meer de laatste Oxygen?

Ik kan nl. nergens meer vinden waar ik de "screen on" animatie in kan schakelen :p Dit zat eerst bij Oxygen settings, maar lijkt weg te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

R-Search schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 08:23:

Ik kan nl. nergens meer vinden waar ik de "screen on" animatie in kan schakelen :p Dit zat eerst bij Oxygen settings, maar lijkt weg te zijn.
Gokje: Instellingen > Weergave > Animatie > Alle animaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
De keurig gemelde oplossing voor de USB brick staat nu ook in de TS bij "Mijn toestel is bricked, wat nu?"

Bedankt WhiteRaver voor het posten van de oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
De camera app in GV maakt een irritant geluid. Ik dacht het geluidsbestand /system/media/audio/ui/camera_click.ogg met Root Explorer gewoon te deleten, iets wat op het eerste gezicht leek te werken: het bestand staat niet meer op de telefoon (Root Explorer heeft SU-rechten, /system rw gemount). Echter na een simpele reboot staat het bestand terug op zijn plaats.

Kort samengevat: ook al ben je root/su, toch kan je niet alles zomaar verwijderen (zolang je in een ROM zit, via adb schijnt het wel te werken).

@jelmervos: thx voor de tip, ik leer weer bij! Gelukkig kan ik met de Vignette app het camerageluid ook (definitief) uitzetten.

[ Voor 11% gewijzigd door FezzFest op 13-05-2011 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

FezzFest schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 09:39:
De camera app in GV maakt een irritant geluid. Ik dacht het geluidsbestand /system/media/audio/ui/camera_click.ogg met Root Explorer gewoon te deleten, iets wat op het eerste gezicht leek te werken: het bestand staat niet meer op de telefoon (Root Explorer heeft SU-rechten, /system rw gemount). Echter na een simpele reboot staat het bestand terug op zijn plaats.

Kort samengevat: ook al ben je root/su, toch kan je niet alles zomaar verwijderen (zolang je in een ROM zit, via adb schijnt het wel te werken).
Dat is ook de reden dat ik dat bestand altijd verwijder uit de ZIP voor het flashen. Tip voor de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-10 00:45
R-Search schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 08:23:

Deze zit er niet meer in, is verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10 13:31
FezzFest schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 09:39:

@jelmervos: thx voor de tip, ik leer weer bij! Gelukkig kan ik met de Vignette app het camerageluid ook (definitief) uitzetten.
Na deleten even rebooten in recovery en je Dalvik Cache wipen, dan zal die waarschijnlijk definitief weg zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Werkt niet, noch Dalvik cache wipe, noch /cache wipe, noch het wipen van beiden. Enige oplossing is volgens mij via adb of zoals jelmervos zegt uit de zip gooien. Dat laatste zal ik eens doen, want ik wil Oxygen eens testen ;).

Misschien linkje naar Oxygen-mod in OP updaten.

[ Voor 23% gewijzigd door FezzFest op 13-05-2011 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-10 21:52
Ik heb zojuist mn telefoon geupdate naar de nieuwste oxygen mod (update-oxygen-2.1.2-signed.zip) maar nu doen een paar apps t niet meer, namelijk Gmail & Youtube. Iemand ideeën?

nvm heb de apps weer uninstalled en geinstalleerd en ze doen t weer:)

[ Voor 18% gewijzigd door Thecola op 13-05-2011 12:21 ]

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:15
He mensen van de desire,

heb zelf een g1 en desire Z, en weet daar prima voor wat ik moet hebben. Maar probeer nu een vriendin van me te helpen met haar desire. het rooten + cwr was geen probleem, maar nu ben ik op zoek naar een goede rom. en helaas ben ik niet echt bekend met de termologie van de desire.

wat ik zoek is: een sense rom, (wellicht geupdate naar de laatste sense), met extra ruimte voor apps (a2sd)

alleen, nu kom ik verschillende dingen tegen;
A2SD
A2SD+
DATA++

en gezien de desire z 1.5gb heeft voor apps en de g1 te traag is voor dit soort methoden heb ik eigenlijk geen idee wat ik nou moet hebben.

zat zelf al te kijken naar:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1016940

maar kom er niet helemaal uit of die nou op een desire zonder S-off en met de stock? radio gaat werken? (heb een sdkaart via cwr op mn desire z geformateerd naar Fat32, 1gb ext)

kunnen jullie me hier wellicht een beetje mee helpen?

edit:
wacht ik zie hier dat er 2 versies van die rom zijn, eentje die cm7 hboot nodig heeft, en eentje voor stock. stock moet als t goed is voor mij werken dus. anyway nog tips verder?

[ Voor 8% gewijzigd door Squixx op 13-05-2011 12:53 ]

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Fool proof gids om apps 2 sd snel werkend te krijgen:
1) volg de OP om een sd-ext3 partitie aan te maken
2) installeer Ginger Villain 2.2, die is snel en heeft alles vooraf ingesteld (heeft handige A2SDgui)

@hieronder: te snel gelezen :p

[ Voor 8% gewijzigd door FezzFest op 13-05-2011 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ginger Villain is toch geen Sense?
coredalae schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:49:
wat ik zoek is: een sense rom, (wellicht geupdate naar de laatste sense), met extra ruimte voor apps (a2sd)
LeeDroid
RCmix

Ik heb ze geen van beide getest (hou niet van sense) maar hier hoor ik wel goeie verhalen over.

[ Voor 105% gewijzigd door rinkel op 13-05-2011 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Leedroid is zeker een aanrader idd. Draai hem al maanden zonder problemen. Behalve de laatste versie dan even ;p maar das ook alweer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Overigens heb ik nog steeds de "3sec call delay bug" met Oxygen 2.1.2.
Ik hoor hier verder weinig klachten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-10 21:33

emzed

*

JKratos schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 14:04:
Leedroid is zeker een aanrader idd. Draai hem al maanden zonder problemen. Behalve de laatste versie dan even ;p maar das ook alweer opgelost.
Ik wil hem vanavond weer eens proberen, even kijken hoe het draait onder GingerBread. Kan ik de laatste versie van XDA zonder problemen installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Yes, de nieuwste versie 3.0.6 R2 werkt gewoon zoals normaal. Heb hem vanochtend geflashed en niets aan de hand. Gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

rinkel schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 14:47:
Ach, mensen wennen er aan. Ik zeg ook gewoon 2x hallo. En je kunt niet blijven klagen natuurlijk.

AdamG heeft 4 mei getwitterd:
Looks like long standing audio delay may be finally fixed in latest test build, still awaiting further test reports
http://twitter.com/#!/adamg_xda/status/65583575633895424

[ Voor 4% gewijzigd door jelmervos op 13-05-2011 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
coredalae schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:49:
He mensen van de desire,

heb zelf een g1 en desire Z, en weet daar prima voor wat ik moet hebben. Maar probeer nu een vriendin van me te helpen met haar desire. het rooten + cwr was geen probleem, maar nu ben ik op zoek naar een goede rom. en helaas ben ik niet echt bekend met de termologie van de desire.

alleen, nu kom ik verschillende dingen tegen;
A2SD
A2SD+
DATA++

en gezien de desire z 1.5gb heeft voor apps en de g1 te traag is voor dit soort methoden heb ik eigenlijk geen idee wat ik nou moet hebben.

zat zelf al te kijken naar:

maar kom er niet helemaal uit of die nou op een desire zonder S-off en met de stock? radio gaat werken? (heb een sdkaart via cwr op mn desire z geformateerd naar Fat32, 1gb ext)

kunnen jullie me hier wellicht een beetje mee helpen?

edit:
wacht ik zie hier dat er 2 versies van die rom zijn, eentje die cm7 hboot nodig heeft, en eentje voor stock. stock moet als t goed is voor mij werken dus. anyway nog tips verder?
A2SD is de standaard FroYo manier van apps verplaatsen naar de SD
A2SD+ is een manier om bijna alle apps te verplaatsen naar de SD (in het geheel)
DATA++ Is het verplaatsen van alle data naar de SD.

@de edit: Ja, de gewone versie kan, maar moet je wel zorgen dat je 1GB ext3/4 partitie hebt op je SD kaart.

[ Voor 3% gewijzigd door Cyleo op 13-05-2011 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Search
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-04 14:59
Langras schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 10:44:
[...]

Deze zit er niet meer in, is verwijderd.
Potverdomme! Waarom?

Heb tegenwoordig niet zoveel tijd meer om de threads op XDA door te spitten, vandaar mijn vragen :p
Zag wel dat AdamG heel Oxygen settings ging ombouwen o.i.d. dus het komt nog terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:35

sphere

Debian abuser

Zijn er eigenlijk roms met handigere dialers? Die van HTC Sense vind ik niet fijn, want ik bel mensen nogal eens op hun tweede of derde nummer. Bijv. iemand is niet thuis, dan probeer ik het mobiel. Maar dan moet je in Sense op een vakje klikken ter grootte van een vierkante centimeter, en vaak belt hij dan het nummer ipv dat je de lijst krijgt waar je uit kan kiezen... kolenschoppen... O-)

Afbeeldingslocatie: http://the-mobiler.com/wp-content/uploads/2010/06/dialer.png

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
Cyleo schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 19:57:
[...]

A2SD is de standaard FroYo manier van apps verplaatsen naar de SD
A2SD+ is een manier om bijna alle apps te verplaatsen naar de SD (in het geheel)
DATA++ Is het verplaatsen van alle data naar de SD.
Ook wel handige info voor de OP misschien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
@sphere
Persoonlijk vind ik de stock android dialer erg prettig. Precies om de reden die jij aangeeft. Ook bel ik meestal direct vanuit contacten en hoef ik dat numpad niet te zien.
maar hier zijn het er veel niet mee eens, kwestie van smaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-10 10:56
rinkel schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 14:47:
Probeer de Call Delay Patch (staat in de market) eens. Werkt bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Die s-off hack is toch niet zonder risico. Gisteren de tut in de OP gevolgd. Halverwege het s-off proces liep alles vast (na 2uur was er nog steeds niets gebeurd). Waarschuwing op het scherm genegeerd (powering off WILL brick your device) en Desire afgezet. Desire was natuurlijk naar de knoppen (hboot bleef loopen), maar ik geraakte nog in recovery. Gelukkig stond er nog een ROM op sdcard, ff geflashed en Desire bootte weer tot in ROM. Echter deed ie heem vreemd (spontane reboots), dus ff een RUU van shipped roms geïnstalleerd. Nu werkt alles terug prima. Straks terug s-off proberen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Ik heb zoals velen helaas last van de standby issues. Soms wil de telefoon niet meer uit standby komen, d.w.z. het scherm blijft zwart maar de lampjes van de knoppen onder het scherm gaan wel aan.

Ik heb gemerkt dat het op de een of andere manier te maken heeft met het tijdelijk wegvallen van het 3G signaal, bijvoorbeeld als ik een stuk in de auto heb gereden of als ik in de kelder geweest ben (geen UMTS, wel GPRS ontvangst daar).

Wellicht handig voor anderen die hier last van hebben: ik heb gemerkt dat het te voorkomen is door in de dialer de code *#*#4636#*#* in te tikken. Je komt dan in een verborgen menu terecht. Als je daar "Telefooninformatie" kiest (eerste item) en daarna in het volgende scherm naar beneden scrolt, kun je het "Voorkeurstypenetwerk" instellen. Standaard staat dit op "WCDMA preferred", maar door dit naar "WCDMA only" om te zetten, is het standby-probleem verholpen.

Een nadeel van deze oplossing, is dat de telefoon nooit meer naar 2G overschakelt. Dit betekent dat je op plaatsen waar geen 3G dekking is, niet bereikbaar meer bent. Ik heb nu als alternatief deze instelling teruggezet op "WCDMA preferred" en een oudere radio-image geinstalleerd (32.44.00.32U_5.09.05.30_2), die door velen als de meest stabiele versie wordt beschouwd. Ik ben benieuwd of het probleem hiermee ook verholpen is. Zo ja, dan is het dus een radio-image probleem, zo niet dan is het een hardware probleem.

Als iemand aanvullende informatie heeft over de oorzaak van het probleem, dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-10 22:10

Tags NL

Harmful or Harmless?

sphere schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 22:44:
Zijn er eigenlijk roms met handigere dialers? Die van HTC Sense vind ik niet fijn, want ik bel mensen nogal eens op hun tweede of derde nummer. Bijv. iemand is niet thuis, dan probeer ik het mobiel. Maar dan moet je in Sense op een vakje klikken ter grootte van een vierkante centimeter, en vaak belt hij dan het nummer ipv dat je de lijst krijgt waar je uit kan kiezen... kolenschoppen... O-)

[afbeelding]
Gebruik zelf Dialer One, werkt prima en goed in te stellen... (i.cm Cyanogenmod)

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

-={Fred_Perry}=- schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 11:10:
[...]

Gebruik zelf Dialer One, werkt prima en goed in te stellen... (i.cm Cyanogenmod)
ik verkies de "GO dialer", hij lijkt me iets vlotter te gaan (of kan gewoon tussen de oren zitten ook :p)

net bezig met 2.3 van GV te downloaden/flashen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-10 22:10

Tags NL

Harmful or Harmless?

azz_kikr schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 11:21:
[...]

ik verkies de "GO dialer", hij lijkt me iets vlotter te gaan (of kan gewoon tussen de oren zitten ook :p)

net bezig met 2.3 van GV te downloaden/flashen :p
Geen idee welke sneller is, hij ziet er wel mooi uit :) *het in overweging neemt* En GV heb ik nooit gedaan, Cyanogenmod Nightly's is het enige wat ik flash de laatste tijd...

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Stamgastje schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 10:53:
Ik heb zoals velen helaas last van de standby issues. Soms wil de telefoon niet meer uit standby komen, d.w.z. het scherm blijft zwart maar de lampjes van de knoppen onder het scherm gaan wel aan.

Ik heb gemerkt dat het op de een of andere manier te maken heeft met het tijdelijk wegvallen van het 3G signaal, bijvoorbeeld als ik een stuk in de auto heb gereden of als ik in de kelder geweest ben (geen UMTS, wel GPRS ontvangst daar).

Wellicht handig voor anderen die hier last van hebben: ik heb gemerkt dat het te voorkomen is door in de dialer de code *#*#4636#*#* in te tikken. Je komt dan in een verborgen menu terecht. Als je daar "Telefooninformatie" kiest (eerste item) en daarna in het volgende scherm naar beneden scrolt, kun je het "Voorkeurstypenetwerk" instellen. Standaard staat dit op "WCDMA preferred", maar door dit naar "WCDMA only" om te zetten, is het standby-probleem verholpen.

Een nadeel van deze oplossing, is dat de telefoon nooit meer naar 2G overschakelt. Dit betekent dat je op plaatsen waar geen 3G dekking is, niet bereikbaar meer bent. Ik heb nu als alternatief deze instelling teruggezet op "WCDMA preferred" en een oudere radio-image geinstalleerd (32.44.00.32U_5.09.05.30_2), die door velen als de meest stabiele versie wordt beschouwd. Ik ben benieuwd of het probleem hiermee ook verholpen is. Zo ja, dan is het dus een radio-image probleem, zo niet dan is het een hardware probleem.

Als iemand aanvullende informatie heeft over de oorzaak van het probleem, dan hoor ik het graag!
En het verbruikt meer batterij, om die reden zet ik hem eigenlijk altijd op GSM/CDMA Auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul99
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-10 10:09
Heeft iemand deze al eens getest?
ROM met (gedeeltelijk) sense 3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:15
bedankt voor alle tips ;)

t desire verhaal is me nu iig een stuk duidelijker, mischien idd een goed idee om dat
a2sd/a2sd+/data++ stuk in de OP te zetten

die sense 3.0 rom wou ik morgen ff proberen samen met deze:

op mn desire Z zag 3.0 er iig wel nice uit en liep t gewoon goed dus verwacht eigenlijk niet anders bij de desire

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Wat ik ook nog niet ben tegengekomen (noch op xda, androidforums, modaco,...): een duidelijke en heldere tutorial om a2sd+ te installeren op een geroote Desire (dus waar de originele stock rom nog op draait). Meestal raadt men aan om een gemodde stock rom te flashen waar a2sd+ al in verwerkt zit. Toch zou ik graag weten hoe je a2sd+ werkend krijgt op een niet-geflashte stock rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
paul99 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 12:22:
Wordt door meerdere users hier gebruikt, waaronder ik. Geen enkele klacht d:)b Geen call delay, geen random reboots of FC's, nix.
Ik draai wel 1.3. Versie 1.4 had slechts kleine aanpassingen (en ik was net klaar met flashen) dus die heb ik laten schieten.
V1.5 heeft wel wat nuttige aanpassingen (o.a. Lockscreen nog meer sense3.0 stijl) maar ik lees nog wat bugjes enz.. Dus ik wacht nog wel ff.
Kortom ik zou full wipe doen en 1.3 erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-10 22:27
Stamgastje schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 10:53:

Geen info over de oorzaak, maar het kan ook minder omslachtig. In de telefoon instellingen onder mobiel internet kan je dit ook instellen.

Heb er zelf ook last van, had al een klacht gemaakt bij HTC (inclusief terugsturen), gezien ik het ook stock had. Toch maar vanaf gezien omdat ik dit al had uitgevogeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Ah bedankt, ik wist niet dat het ook via het instellingen-menu kon, weer wat geleerd. Stock of geen stock, rooten of niet maakt inderdaad niets uit (ik draai momenteel de geroote stock ROM met a2sd+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
FezzFest schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 12:48:
Wat ik ook nog niet ben tegengekomen (noch op xda, androidforums, modaco,...): een duidelijke en heldere tutorial om a2sd+ te installeren op een geroote Desire (dus waar de originele stock rom nog op draait). Meestal raadt men aan om een gemodde stock rom te flashen waar a2sd+ al in verwerkt zit. Toch zou ik graag weten hoe je a2sd+ werkend krijgt op een niet-geflashte stock rom.
Je hebt op diverse plaatsen gezocht, maar je had beter de topicstart kunnen lezen, daar staat het in :)
Je kunt je Desire rooten en er een los apps2sd script op zetten, zodat je toestel hetzelfde blijft, alleen nu met apps2sd. Het hoe&wat vindt je bij Geroot! En nu?
Wil je alleen maar apps2sd, dan kun je de .zip uit deze post op XDA downloaden en flashen als een custom rom. Maak wel eerst een backup van je SD kaart en maak een ext3 partitie op je sd kaart dmv je custom recovery.
Lees de TS als je vragen hebt, er staat echt heel veel in. Kom je er dan nog niet uit, stel ze dan gerust hier ;)

FezzFest, over je s-off avontuur, probeer een Sense ROM als je s-off wilt gaan, dan heb je de meeste kans dat het in 1 x goed gaat. Bij mij was het in een paar minuten gebeurt met GV erop, maar het schijnt dat er meer succes is als er een eenvoudige Sense ROM op staat.

[ Voor 10% gewijzigd door janvanduschoten op 14-05-2011 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul99
Ik wilde vandaag weer eens een Sense rom gaan gebruiken na een tijd lang Oxygen gebruikt te hebben.
Nu loop ik bij verschillende roms tegen het volgende probleem aan:
Na full wipe gaat het flashen gewoon goed maar bij de eerste boot blijft de telefoon hangen in het HTC scherm (na ruim 10 minuten nog steeds). Dit gebeurt dus bij alle sense-roms die ik geprobeerd heb (oa. leedroid, SuperVillainHD. RCMixS). Dus maar weer gewoon Oxygen geflashed en dat werkt wel gewoon.

Edit: Hmm, zie net tijdens full wipe de volgende melding: Can't mount /dev/block/mmcblk0p2 (Invalid argument).
Error mounting /sd-ext/!

Wordt via google niet echt veel wijzer van deze melding, iemand een idee wat ik hier aan kan doen en of dit te maken kan hebben met mijn probleem hierboven?

Edit 2: Probleem lijkt opgelost. Op een of andere manier waren de partities op mijn SD-kaart corrupt geraakt. Heb de partities op de SD-kaart met 'EASEUS Partition Master' verwijderd en via recovery nieuwe partities aangemaakt. Loopt nu weer als een zonnetje...

[ Voor 35% gewijzigd door paul99 op 15-05-2011 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
niet genoeg gewiped? Wat heb je allemaal gewiped precies? Data, cache, dalvik zou genoeg moeten zijn zou je denken. Ik kwam van Villainrom en had geen problemen. Maargoed, dat is Sense --> Sense, bij jou niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul99
Stefangrp schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 17:06:
niet genoeg gewiped? Wat heb je allemaal gewiped precies? Data, cache, dalvik zou genoeg moeten zijn zou je denken. Ik kwam van Villainrom en had geen problemen. Maargoed, dat is Sense --> Sense, bij jou niet.
Ik doe gewoon een full-wipe. Gaat goed totdat hij sd-ext wil wipen en dat kapt ie ermee.
Bij het wipen van dalvik krijg ik nu ook dezelfde melding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
janvanduschoten schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 14:53:
Je hebt op diverse plaatsen gezocht, maar je had beter de topicstart kunnen lezen, daar staat het in :)

[...]

FezzFest, over je s-off avontuur, probeer een Sense ROM als je s-off wilt gaan, dan heb je de meeste kans dat het in 1 x goed gaat. Bij mij was het in een paar minuten gebeurt met GV erop, maar het schijnt dat er meer succes is als er een eenvoudige Sense ROM op staat.
There's no place like topic start 8)7. Inderdaad misschien een goed idee om vanuit de stockrom te s-offen. Ik ga het zo proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Zoals in de op staat kan s-off weldegelijk kwaad. Pas dus op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

rinkel schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 19:40:
Zoals in de op staat kan s-off weldegelijk kwaad. Pas dus op.
Flashen als altijd een risico.
Waarom kan het volgens jou kwaad? Wat is er niet goed.
Er is 0,0 bewijs dat het met een officiële rom minder snel fout kan gaan. Als iedereen S-off probeert met een originele sense rom lijkt het idd dat dit de veiligste weg is ja.
Gewoon een schone rom installatie is genoeg.
paul99 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 12:22:
Ja die draai ik nu een paar dagen zonder problemen
FezzFest schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 10:22:
Die s-off hack is toch niet zonder risico. Gisteren de tut in de OP gevolgd. Halverwege het s-off proces liep alles vast (na 2uur was er nog steeds niets gebeurd). Waarschuwing op het scherm genegeerd (powering off WILL brick your device) en Desire afgezet. Desire was natuurlijk naar de knoppen (hboot bleef loopen), maar ik geraakte nog in recovery. Gelukkig stond er nog een ROM op sdcard, ff geflashed en Desire bootte weer tot in ROM. Echter deed ie heem vreemd (spontane reboots), dus ff een RUU van shipped roms geïnstalleerd. Nu werkt alles terug prima. Straks terug s-off proberen ;).
Waar liep het bij vast.
Als je nog in je recovery kan komen kan je gewoon je phone mounten via usb en kan je er gewoon een rom op zetten. Dat je hboot bleef lopen is normaal, had ik ook.

[ Voor 71% gewijzigd door kaasaanfiets op 14-05-2011 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Het s-off proces liep vast bij "waiting for flash to finish". Ondertussen heb ik s-off opnieuw geprobeerd vanuit een geroote stock rom (de vorige keer draaide ik Ginger Villain). Deze keer verliep het flashen vlekkeloos :*). Momenteel draai ik dus een s-off geroote stock rom Desire. Gebruikte recovery is Amon_RA 2.0.0. Ook a2sd+ werkt (apps staan op ext3 partitie, voor uitleg zie OP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
koekoek2003nl schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 19:45:
[...]

Flashen als altijd een risico.
Waarom kan het volgens jou kwaad? Wat is er niet goed.
Er is 0,0 bewijs dat het met een officiële rom minder snel fout kan gaan. Als iedereen S-off probeert met een originele sense rom lijkt het idd dat dit de veiligste weg is ja.
Gewoon een schone rom installatie is genoeg.

[...]
s-off of een rom flashen zijn 2 verschillende dingen.
Een (custom)rom flashen kan iig bijna geen kwaad. Het flashen van een originele rom of customrom maakt idd geen verschil.
Lees de OP. Is goed leesvoer. Als tip voor mensen die s-off of een andere hboot willen. En dan zeker de beschrijving van koekoek. S-off is voor een custom rom niet nodig.

[ Voor 15% gewijzigd door rinkel op 14-05-2011 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
rinkel schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 21:36:
[...]

s-off of een rom flashen zijn 2 verschillende dingen.
Een (custom)rom flashen kan iig bijna geen kwaad. Het flashen van een originele rom of customrom maakt idd geen verschil.
Lees de OP. Is goed leesvoer. Als tip voor mensen die s-off of een andere hboot willen. En dan zeker de beschrijving van koekoek. S-off is voor een custom rom niet nodig.
S-Off is niet nodig, maar voor de meer geavanceerde tweaker is het toch erg fijn. Het verwijderen van systeemapps en het aanpassen van de HBOOT vind ik toch 2 eigenschappen van S-OFF waarvan ik geregeld gebruik maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Tip: deze wiki van xda is een goede start voor mensen (zoals ik :)) die pas zijn gestart met het tweaken van hun android phone (tutorials over adb instellen, verschil tussen hboot & fastboot, partitiestructuur,...). Hoewel het over de Nexus One gaat, is vrijwel alles ook van toepassing op de HTC Desire.
Pagina: 1 ... 20 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.