[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 25 Laatste
Acties:
  • 121.226 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:07
@Pinin, Dat kun je instellen, Weet zo 1-2-3 niet meer waar maar je kon instellen wanneer en hoe je reminderd word.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:33
CM7 Nightlys zit nu ook op Android 2.3.4. :) Linkje naar een dropbox linkje vind je hier. De LatinIME is aangepast, nu met NL taalondersteuning in het toetsenbord. voor het flashen verificatie uitzetten. De nieuwste Gapps vind je hier. ( werkt alleen op 2.3.4 , niet op 2.3.3) Kun je direct na het flashen van de rom flashen, geen reboot nodig.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-10 14:20
Ik heb zojuist Gingersense 2.3.3 ingestalleerd v1.0 en dat werkt best goed. Kom al van een HD rom af Insertcoin 2.0.0 en deze werkt toch ook prima eigenlijk zeg!

Ik ga hem eens even testen komende dagen totdat over 2 weken mijn Galaxy S2 komt :)

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:41
janvanduschoten schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:50:
CM7 Nightlys zit nu ook op Android 2.3.4. :) Linkje naar een dropbox linkje vind je hier. De LatinIME is aangepast, nu met NL taalondersteuning in het toetsenbord. voor het flashen verificatie uitzetten. De nieuwste Gapps vind je hier. ( werkt alleen op 2.3.4 , niet op 2.3.3) Kun je direct na het flashen van de rom flashen, geen reboot nodig.
Beter! Dit is trouwens een erg handige mirror voor de nightlies: http://mirror.teamdouche.net/?device=bravo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
-TheNose- schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 12:55:
[...]

Beter! Dit is trouwens een erg handige mirror voor de nightlies: http://mirror.teamdouche.net/?device=bravo ;)
Klopt, ik heb hem ook bij mijn favorieten staan ;) . Helaas nog geen NL taalondersteuning voor het toetsenbord, dus ik moet die er altijd ff inplakken.
Iemand trouwens een idee of en hoe je de LatinIME.apk flashable kunt maken? Dan hoef ik ze niet steeds aan te passen, maar alleen te flashen en daarna de LatinIME.apk er achteraan (gemak dient de mensch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
janvanduschoten schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:13:
[...]

Klopt, ik heb hem ook bij mijn favorieten staan ;) . Helaas nog geen NL taalondersteuning voor het toetsenbord, dus ik moet die er altijd ff inplakken.
Iemand trouwens een idee of en hoe je de LatinIME.apk flashable kunt maken? Dan hoef ik ze niet steeds aan te passen, maar alleen te flashen en daarna de LatinIME.apk er achteraan (gemak dient de mensch).
Waar haal je die latinIME.apk vandaan? Ik mis nu ook de NL ondersteuning in het toetsenbord van CM7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jippen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-08-2024
RCMixS v10 juist geprobeerd maar blijft op splash screen hangen er reboot.
Heb de stock Hboot . heb er nu ginger villian op staan.

Sptijtig , lees op xda forum dat er nog zijn met het probleem,
Dit zou de oplossing zijn (andere hboot flashen
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1062908

Is dit save voor andere roms ? , ik wissel nogal eens graag op tijd.
tot nu toe nooit problemen gehad

[ Voor 10% gewijzigd door jippen op 04-05-2011 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
-TheNose- schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:43:
[...]

Waar haal je die latinIME.apk vandaan? Ik mis nu ook de NL ondersteuning in het toetsenbord van CM7.
Die heb ik uit een Ginger Villain ROM gehaald, die werkt wel goed. Hier een dropbox linkje naar een goed werkende LatinIME.apk Mijn post hierboven ergens heeft al de juiste LatinIME.apk, die kun je gewoon over je oude CM7 flashen(verificatie uitzetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
jippen schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 14:00:
RCMixS v10 juist geprobeerd maar blijft op splash screen hangen er reboot.
Heb de stock Hboot . heb er nu ginger villian op staan.

Sptijtig , lees op xda forum dat er nog zijn met het probleem,
Dit zou de oplossing zijn (andere hboot flashen
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1062908

Is dit save voor andere roms ? , ik wissel nogal eens graag op tijd.
tot nu toe nooit problemen gehad
Het flashen van je Hboot kan goed&makkelijk, maar is ook het spannendste wat je toestel kunt doen. Als je je Hboot niet goed flashed (flashen stelt niets voor, het zijn vrijwel altijd menselijke fouten die het probleem veroorzaken), dan is je toestel stuk.

Ik heb op mijn Desire een mapje met Hboots staan, die ik als ik ze nodig heb hernoem naar PB99IMG, en naar de root van de sd kaart kopieer. Daarna het toestel uitzetten, weer aanzetten met power&volume down. Hij geeft dan zelf aan dat er een update is gevonden en of je die wilt flashen. Zorg ervoor dat je altijd voldoende batterij hebt en ga er gewoon ff rustig voor zitten, dan kan er weinig verkeerd gaan (en check de MD5!!!!)

Ik heb ik het Hboots mapje een CM7 Hboot en een standaard Hboot staan, dan kun je eenvoudig wisselen van ROM en Hboot. Ik zal binnenkort in de TS wel een uitleg en dropbox linkjes zetten met MD5 sum erbij, is toch wel een must om te hebben voor de enthousiaste flasher ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
janvanduschoten schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 14:18:
Ik heb op mijn Desire een mapje met Hboots staan, die ik als ik ze nodig heb hernoem naar PB99IMG, en naar de root van de sd kaart kopieer. Daarna het toestel uitzetten, weer aanzetten met power&volume down. Hij geeft dan zelf aan dat er een update is gevonden en of je die wilt flashen. Zorg ervoor dat je altijd voldoende batterij hebt en ga er gewoon ff rustig voor zitten, dan kan er weinig verkeerd gaan (en check de MD5!!!!)

Ik heb ik het Hboots mapje een CM7 Hboot en een standaard Hboot staan, dan kun je eenvoudig wisselen van ROM en Hboot. Ik zal binnenkort in de TS wel een uitleg en dropbox linkjes zetten met MD5 sum erbij, is toch wel een must om te hebben voor de enthousiaste flasher ;)
Dat zou fijn zijn, vind het nou een beetje "eng" om die s-off uit te voeren maar als het zo simpel is als jij zegt dan is het best te doen.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Laatst online: 08:16
janvanduschoten schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 14:18:
[...]
Ik zal binnenkort in de TS wel een uitleg en dropbox linkjes zetten met MD5 sum erbij, is toch wel een must om te hebben voor de enthousiaste flasher ;)
Graag! Liefst ook snel :9

Ik zit een beetje te twijfelen om S-off te gaan aangezien de voordelen kennelijk best groot zijn.. Maar ik vind het nog een tikje eng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ohmygod

Ik heb zelf ook die Froyo WWE geinstalleerd nadat mijn telefoon simpel weg bijna dood was. Mijn desire crashte 2x tijdens google maps, wat eigenlijk heel vreemd is. Hierna via recovery leedroid geflasht, dat ging wel. Na volgende reboot ging mijn telefoon elke 5 seconden rebooten(oneidig) 0_o.

Daarom heb ik voor een stock rom gekozen, die Froyo WWE werkt tot nu toe prima. In jouw geval moet dit ook het probleem zijn geweest ongeveer. Echter denk ik dat het ook aan mijn SD lag, die was gepartitioneerd en waarschijnlijk ging mijn telefoon hierdoor crashen aangezien leedroid veel op SD opslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
janvanduschoten schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 14:06:
[...]

Die heb ik uit een Ginger Villain ROM gehaald, die werkt wel goed. Hier een dropbox linkje naar een goed werkende LatinIME.apk Mijn post hierboven ergens heeft al de juiste LatinIME.apk, die kun je gewoon over je oude CM7 flashen(verificatie uitzetten).
Thx, werkt prima op de nieuwste nightly CM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jippen
  • Laatst online: 27-08-2024
De LeeDrOiD_V3.0.5_GB_Bravo_A2SD lijkt wel te werken.
We testen deze dan maar eens uit :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gendo
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-06 22:37
Hallo mede desire-eigenaren,

Ik heb pas besloten me nou ook maar eens te gaan verdiepen in het rooten van Android.
Mijn desire is ongeveer een jaar oud en het begint te kriebelen om een nieuwe telefoon te halen.
Verlengen van mijn abbo is nog niet aan de orde en een los toestel kopen zal mn bankrekening niet blij mee zijn dus lijken custom roms mij een goede en vooral goedkope oplossing.

Ik heb me uiteraard al een beetje ingelezen op XDA en daar kwam ik deze noob proof tutorial tegen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1016084

Van die Tutorial heb ik de stappen 1 tot en met 4 gevolgd.
Dit houdt in dat mijn toestel geroot is mbv de Unrevoked tool en voorzien is van Alpharev's S-Off.

Nou ben ik dus aangekomen bij het partitioneren van de SD en het flashen van een custom rom.
En dan kom ik eigenlijk op het punt waarbij ik benieuwd ben naar jullie ervaringen met verschillende custom roms.

Ik ben namelijk op zoek naar:
Een stabiele rom voor 24/7 gebruik. Het liefst dus 1 waarvan alles werkt en waar zo goed als geen problemen mee zijn (vastlopers e.d.)
Het liefst heb ik een zo nieuw mogelijke Android versie, en datzelfde geldt eigenlijk ook voor sense.
Ik weet dat veel mensen juist voor non-sense roms gaan vanwege de snelheidsverbetering maar ik vind het persoonlijk gewoon een mooie lay-out(waar ik inmiddels natuurlijk ook aan gewend ben).

De reden dat het bij mij begon te kriebelen om een nieuwe telefoon te kopen is toch wel een beetje de aankondiging van Sense 3.0. Dus eigenlijk hoop ik dat er al een 24/7 stabiele rom is met Android 2.3.3+ en Sense 3.0.

Hebben jullie al ervaringen met dergelijke roms en zo ja, zijn het aanraders voor 24/7 gebruik?

Daarnaast heb ik hier in de TS het stappenplan gelezen voor het flashen van de roms zelf (erg duidelijk btw, kudos!). En na wat zoeken wil ik eigenlijk deze (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=988570) rom wel uitproberen. Maar bij downloads zie ik dan vervolgens dit staan: RCMix S v1.0 both ++ for CM7Hboot and A2SD+ for BravoHboot versions available.

Houdt dat dan in dat ik die niet kan installeren met de Hboot die ik draai? (die van Alpharev dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
Heb die rom net erop gezet, fijn ding zo te zien. Jammer dat ik door mijn onervarenheid (alles restoren met Titanium) de boel een tikje instabiel heb gemaakt haha. Morgen poging 2.

Die RCMix S v1.0 both ++ for CM7Hboot is voor S-Off met de Bravo CM7 partition table. Zie http://alpharev.nl/ in die tabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gendo
[b][message=35977692,noline]Die RCMix S v1.0 both ++ for CM7Hboot is voor S-Off met de Bravo CM7 partition table. Zie http://alpharev.nl/ in die tabel
Hmm ik heb het ff doorgelezen maar ik word er niet echt wijs uit hoe dat in zijn werk gaat. Pointers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 17:22
Hebben jullie al ervaringen met dergelijke roms en zo ja, zijn het aanraders voor 24/7 gebruik?
De ROM's met Sense 3.0 onderdelen zijn eigenlijk nog niet zo 'oud'. De kans op bugs en andere kleine mankementjes zijn nog relatief groot. Verder is het gewoon iets persoonlijk, de ene persoon zal zich niet storen aan de dingen die niet goed werken etc, terwijl de andere dat net wel doet. Je moet zelf maar eens kijken hoe de ROM je bevalt, als die tegenslaagt weet je al wat je net niet zoekt. Valt die mee, dan weet je wat je wel zoekt.

Persoonlijk zou ik ze niet gebruiken voor 24/7 gebruik, hooguit eens om mee te spelen en te verkennen, maar het kan zijn dat dit voor jou helemaal anders ligt.
Maar bij downloads zie ik dan vervolgens dit staan: RCMix S v1.0 both ++ for CM7Hboot and A2SD+ for BravoHboot versions available.
Als je de A2SD+ versie pakt, kan je gewoon gelijk beginnen flashen (als je een EXT partitie hebt van min. 512mb op je SD kaart).

De ++ versie vereist dat je de CM7 HBOOT hebt.

HBOOT is de partitielayout van het interne geheugen van je phone, met de partitietables op alpharev.nl kun je deze wijzigen naar een gunstigere layout.
Als je gewoon S-OFF hebt gedaan, heb je je phone enkel voorzien van een volledige ROOT, je HBOOT is nog altijd hetzelfde: BravoStock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gendo
Bedankt voor de tips, het is gelukt hoor.
Ik werd even van de wijs gebracht door de verschillende soorten hboots e.d.
Dat was bij het flashen van WM nooit aan de orde dus het was ff verwarrend.

Ik draai nu dus RCMix S v1.1 en tot nu toe werkt alles uitstekend en met name véél sneller dan de stock rom:)
Of de stabiliteit goed is en blijft moet uiteraard nog blijken.

[ Voor 14% gewijzigd door Gendo op 05-05-2011 02:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:04
Gendo schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 02:46:
Bedankt voor de tips, het is gelukt hoor.
Ik werd even van de wijs gebracht door de verschillende soorten hboots e.d.
Dat was bij het flashen van WM nooit aan de orde dus het was ff verwarrend.

Ik draai nu dus RCMix S v1.1 en tot nu toe werkt alles uitstekend en met name véél sneller dan de stock rom:)
Of de stabiliteit goed is en blijft moet uiteraard nog blijken.
Ik heb net ook de upgrade gedaan naar 1.1. Had gisteren 1.0 geïnstalleerd, maar die voelde niet echt snel en Sense startte nogal eens opnieuw op. Dat moet in 1.1 verholpen zijn. De eerste indruk is in ieder geval goed! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:53
Qua stabiele roms neig ik toch het meeste te gaan voor de CM-RC, of een andere AOSP ROM, maar aangezien het allemaal hobbyisten zijn is er een grote kans dat je af en toe een klein bugje of rarigheid tegenkomt. Meestal niets ernstigs, en ik heb voor zover ik weet mijn telefoon nog maar 1 of 2 x echt opnieuw hoeven opstarten doordat deze onherropelijk vast zat (als je van WM flashen afkomt weet je hoe weinig dit is, dat was min of meer dagelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
Maar wat is nu de beste manier om apps en instellingen te restoren? Mijn contacten en mail zitten in de cloud, smsjes geef ik niet om.

Situatie: Villainrom A2SD met Froyo en Sense, vrij stock allemaal. Ik heb de RcmixS erop gezet waar hierboven over gesproken wordt, een rom met Android 2.3.3 en Sense 2.1 met Sense 3.0 toevoegingen.

Ik heb met Titanium alles gebackupt, daarna data, cache en dalvik chache gewipet (/sd-ext en /sdcard/.android_secure niet) en de rom geinstalleerd. Ging allemaal goed, geen problemen, ook niet na het opstarten. Al mijn apps stonden er nog op, instellingen wel weg.

Daarna met Titanium "Restore all apps with data" gedaan. Ook dat ging goed maar daarna crashte er heel veel programma's om de haverklap.

Hoe kan ik zo restoren dat alles blijft werken? Het gaat me met name om de instellingen van een stuk of 10 apps. (ja ik ben lui, stel het liever niet opnieuw in haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:52
Ik zit nu op oxygen 2.1.1. Ik had eigenlijk nooit problemen met oxygen, naast de 3s `call delay`, maar nu heb ik toch een dingetje met de gps. Soms als ik navigon aan zet werkt de gps niet goed. Aan/uit/aan/uit. Een reboot helpt dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Stefangrp schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 11:28:
Maar wat is nu de beste manier om apps en instellingen te restoren? Mijn contacten en mail zitten in de cloud, smsjes geef ik niet om.

*knipje*

Hoe kan ik zo restoren dat alles blijft werken? Het gaat me met name om de instellingen van een stuk of 10 apps. (ja ik ben lui, stel het liever niet opnieuw in haha)
Ik laat Titanium automatisch 2x per week een backup maken. Ik wipe, bij het overstappen naar een andere ROM, alle opties behalve mijn ext partitie, zo heb ik na het flashen al mijn apps nog. Daarna start ik Titanium op en tap ik op de apps waarvan ik de data wil restoren. Kies dan dus voor [data only], en niet een batch maar doe die paar apps ff handmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

rinkel schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 13:05:
Ik zit nu op oxygen 2.1.1. Ik had eigenlijk nooit problemen met oxygen, naast de 3s `call delay`, maar nu heb ik toch een dingetje met de gps. Soms als ik navigon aan zet werkt de gps niet goed. Aan/uit/aan/uit. Een reboot helpt dan wel.
Ik herken dit enigszins, al sinds ik Oxygen gebruik. GPS staat altijd ingeschakeld. Ik start een app die GPS nodig heeft, GPS icoon knippert tot een fix en gaat dan helemaal uit lijkt het wel. Na een aantal seconden komt ie weer terug en heeft dan heel snel een fix. Meestal gebeurt dit maar 1x.

[ Voor 5% gewijzigd door jelmervos op 05-05-2011 13:44 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nurdo
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-11-2024
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik heb mijn htc desire geroot door middel van unrevoked 3.
Nu heb ik deze root willen verwijderen maar dit is niet goed gelukt. Wanneer ik mijn desire nu opstart blijft deze hangen op het htc logo. Wel kan ik met behulp van de volume - toets en de power toets in te houden in een recovery komen. Hier blijft hij hangen op een zwart scherm met een icoon van een telefoon en een rode driehoek met uitroepteken.
Kan iemand me vertellen hoe ik mijn toestel kan herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Nog een keer unrooten, ik denk dat je toestel nog steeds geroot is. Als je in het scherm met de driehoek op volume down en power drukt, kom je waarschijnlijk in de custom recovery terecht. Download de juiste RUU van XDA en zet hem op je toestel met HTC sync.

Een How-to vind je hier (van The Unlocker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nurdo
Als ik de tutorial van unlocker volg krijg ik een foutmelding dat het toestel niet kan worden gevonden.

Ik heb de laatste versie van cyanogenmod afgehaald, op mijn sd kaart geplaatst en hernoemd naar update.zip.
Vervolgens druk ik in de recovery(zwart scherm met rode driehoek) de toets volume+ en power samen in en kies voor 'apply sdcard:update.zip'. Deze output volgt:
E: Can't open /cache/recovery/command

-- Install from sdcard...
Finding update package...
Opening update package...
Verifying update package...
E: failed to verify whole-file signature
E: signature verification failed
Installation aborted.

Hoe geraak ik verder?

[ Voor 11% gewijzigd door nurdo op 05-05-2011 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Beste wouter011, ik zit je post even te lezen en ik geloof dat we elkaar niet begrijpen.

Je hebt het in je 1e post over het unrooten van je toestel. Ik geef je een link naar The Unlocker waar het word uitgelegd. Nu heb het in je laatste post over een Cyanogenmod ROM die je op een aparte manier wilt flashen. Je doet eigenlijk niets wat op de site van The Unlocker staat, want daar komt geen CyanogenMOD of het hernoemen van een update.zip in voor.

Volg gewoon de 4 stappen die er zijn, meer is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nurdo
janvanduschoten schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 14:57:
ik geloof dat we elkaar niet begrijpen.
Je hebt gelijk, ik moet volledig zijn.
Ik heb mijn desire geroot met unrevoked.
Hierna wou ik mijn desire terug naar stock zetten en heb deze link gevolgd op een macbook: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=768256
Daarna liep ik tegen het probleem aan wat ik nu heb. Bij het gewoon opstarten van de desire blijft hij vasthangen op het htc logo. Ik kan wel nog in een menu geraken door op te starten met de volume- en power toets. Hier heb ik opties zoals fastboot, recovery, clear storage, en simlock.

Daar ik mijn desire niet meer kon opstarten heb ik verder gezocht en ben ik ook bij de tutorial van theunlocker uitgekomen. Maar mijn windows pc herkent mijn desire niet meer. Ik kan mijn desire dus niet opstarten en kiezen voor 'verbind naar htcsync'. Stap 3. 'Plug your phone into the computer via USB cable and select HTC Sync when prompted' kan ik dus niet uitvoeren. Ik denk dat ik daarom een foutmelding 'could not detect device' krijg wanneer ik de .exe van op theunlocker uitvoer.

Wat ik wel nog kan doen is in het recovery menu geraken op de desire zelf, het zwarte scherm met rode driehoek. Hier kan ik dan, na het drukken op volume+ en power, kiezen voor 'apply sdcard:update.zip'

Wat is de volgende stap die ik dien uit te voeren?
Valt mijn desire nog te redden?

[ Voor 5% gewijzigd door nurdo op 05-05-2011 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Als ik het goed begrijp is je toestel nog wel geroot, maar staat er geen goed werkende ROM meer op.

Ik zou persoonlijk eerst mijn toestel uitzetten, achterklepje eraf halen en dan de sd kaart eruit halen en daar een custom ROM op zetten. SD kaartje weer terugplaatsen en opstarten met power&volume down. kiezen voor [recovery] en in het scherm met de rode driehoek power & volume down.
Vermoedelijk kom je nu in een custom recovery terecht. Als het goed is staat daar ook een optie om je toestel te wipen (= wissen). Kies dan alle opties, dus wipe alles in dat menu.
Dan moet je de optie zoeken om je ROM te flashen en gebruik die.
Na het flashen moet je je toestel weer rebooten en dan zal hij binnen 10 minuten weer op het instel scherm moeten komen.

Maak je geen zorgen, we krijgen hem wel weer werkend ;)

[ Voor 3% gewijzigd door janvanduschoten op 05-05-2011 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
omdat m'n trilfunctie steeds slechter wordt wil ik mijn Desire terugsturen voor reparatie.
dus wil ik een stock ROM terug gaan zetten, Rooten ging prima, dus unrooten zal ook vast geen probleem zijn.

echter zie ik een paar verschillende versie's en ik weet niet goed welke te kiezen...
volgens de startpost van HTC Desire - Deel 7 is de laatste versie 2.09.405.8
echter als ik ga kijken bij XDA dan kan ik 2 europese versies terug vinden, te weten:

RUU_Bravo_HTC_Europe_1.15.405.1_Radio_32.30.00.28U _4.05.00.11_release_121684.exe
en
RUU_Bravo_HTC_Europe_1.15.405.3_Radio_32.30.00.28U _4.05.00.11_release_121865.exe

maakt het nog uit welke versie ik neem, of maakt het niet zoveel uit omdat een OTA het toch naar die 405.8 brengt?
ook weet ik nu niet of ik een A0.75 of een A0.80 bootloader heb, is dit ergens in een customROM na te kijken? (ik gebruik nu Gingervillain 2.1 )

overigens heb ik een unbranded Desire van de eerste lichting, deze heeft nog een AMOLed, ik ben dan ook een beetje bang dat ik na opsturen een refurbished toestel terug krijg met een SLCD scherm. :/ of is dat onterecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

shameete schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 16:01:
omdat m'n trilfunctie steeds slechter wordt wil ik mijn Desire terugsturen voor reparatie.
dus wil ik een stock ROM terug gaan zetten, Rooten ging prima, dus unrooten zal ook vast geen probleem zijn.

echter zie ik een paar verschillende versie's en ik weet niet goed welke te kiezen...
volgens de startpost van HTC Desire - Deel 7 is de laatste versie 2.09.405.8
echter als ik ga kijken bij XDA dan kan ik 2 europese versies terug vinden, te weten:

RUU_Bravo_HTC_Europe_1.15.405.1_Radio_32.30.00.28U _4.05.00.11_release_121684.exe
en
RUU_Bravo_HTC_Europe_1.15.405.3_Radio_32.30.00.28U _4.05.00.11_release_121865.exe

maakt het nog uit welke versie ik neem, of maakt het niet zoveel uit omdat een OTA het toch naar die 405.8 brengt?
ook weet ik nu niet of ik een A0.75 of een A0.80 bootloader heb, is dit ergens in een customROM na te kijken? (ik gebruik nu Gingervillain 2.1 )
Ik zou deze nemen: RUU_Bravo_Froyo_HTC_WWE_2.29.405.5_Radio_32.49.00.32U_5.11.05.27_release_159811_signed.exe

[ Voor 21% gewijzigd door jelmervos op 05-05-2011 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat heeft radiorom te maken met stockrom? Als je die radiorom gaat flashen heb je nog steeds gingervillian 2.1 maar dan met een andere radioromversie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 16:13:
wat heeft radiorom te maken met stockrom? Als je die radiorom gaat flashen heb je nog steeds gingervillian 2.1 maar dan met een andere radioromversie...
Dat is niet alleen de radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nurdo
janvanduschoten schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 15:46:
Ik zou persoonlijk eerst mijn toestel uitzetten, achterklepje eraf halen en dan de sd kaart eruit halen en daar een custom ROM op zetten.
Bijvoorbeeld de CyanogenMod rom? Deze hernoem ik dan naar update.zip(zie verder).
SD kaartje weer terugplaatsen en opstarten met power&volume down. kiezen voor [recovery]
De mogelijkheden zijn fastboot, recovery, clear storage, en simlock. Ik kies hier dus voor recovery
en in het scherm met de rode driehoek power & volume down.
Ik heb nu het zwarte scherm met rode driehoek. Hier werkt power & volume down niet, enkel power & volume up geeft mij een menu met volgende opties: reboot system now, apply sdcard:update.zip, wipe data/factory reset, en wipe cache partition.
Vermoedelijk kom je nu in een custom recovery terecht. Als het goed is staat daar ook een optie om je toestel te wipen (= wissen). Kies dan alle opties, dus wipe alles in dat menu.
Is dit het menu wat bereikt wordt door volume UP en power in te drukken?
Ik voer eerst wipe data/factory reset uit, gevolgd door wipe cache partition.
Dan moet je de optie zoeken om je ROM te flashen en gebruik die.
Hier kies ik voor apply sdcard:update.zip. Hierom hernoem ik de .zip file welke ik van http://www.cyanogenmod.com/ afhaal naar update.zip

Dan krijg ik deze melding

Installation aborted.

Welke stap doe ik fout?

[ Voor 16% gewijzigd door nurdo op 05-05-2011 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
TS aangepast met een uitleg over het flashen van de Hboot (onder het S-off gedeelte). Graag even doorlezen of het duidelijk is & klopt. Op & aanmerkingen graag per DM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-09 07:53
nurdo schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 16:15:

Bijvoorbeeld de CyanogenMod rom? Deze hernoem ik dan naar update.zip(zie verder).

Is dit het menu wat bereikt wordt door volume UP en power in te drukken?
Ik voer eerst wipe data/factory reset uit, gevolgd door wipe cache partition.

Hier kies ik voor apply sdcard:update.zip. Hierom hernoem ik de .zip file welke ik van http://www.cyanogenmod.com/ afhaal naar update.zip

Dan krijg ik deze melding

Installation aborted.

Welke stap doe ik fout?
Zou het kunnen doordat je de originele ROM-naam hebt gerenamed naar update.zip ie de verificatie niet kan doen? Durf het niet met zekerheid te zeggen dat dat de oorzaak kan zijn, maar je kan voor de zekerheid de verificatie ook disabelen in het menu en dan nog eens een poging wagen.
Ik had nl. hetzelfde toen ik gapps er op wilde zetten na flashen van de ROM.

Overigens een paar dagen geleden had ik gemeld dat de batterij als een speer leeg liep. Na paar keer calibreren lijkt het nu goed te gaan. Heb overigens de in de Cyanogen ingebakken dialer 'vervangen' door Dialer One, omdat ik miste dat ik een deel van een naam in kon tikken om contacten te zoeken en bladeren door een lijst van een paar 100 contacten is ook geen pretje en de zoekoptie vond ik ook niet zo gebruikersvriendelijk.
Voor de rest werkt ie nu uit de kunst.

[ Voor 10% gewijzigd door DikkieDick op 05-05-2011 16:28 ]

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
4,9MB is wel wat klein voor een volledige rom, volgens mij moet ie rond de 150 a 160 zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
rinkel schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 16:28:
[...]

4,9MB is wel wat klein voor een volledige rom, volgens mij moet ie rond de 150 a 160 zijn....
Oh dan is het toch alleen de Radio :+

Ik heb deze staan: RUU_Bravo_HTC_Europe_1.15.405.3_Radio_32.30.00.28U_4.05.00.11_release_121865.exe
Die is 142MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
[...]

zo te zien is dat een OTA....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
hier is een lijstje
Staat die van InZane ook bij

Directe download link

[ Voor 40% gewijzigd door rinkel op 05-05-2011 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
rinkel schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 16:31:
hier is een lijstje
Staat die van InZane ook bij

Directe download link
Ah je bent me voor. Daar heb ik 'm inderdaad vandaan gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nurdo
DikkieDick schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 16:28:
[...]
Zou het kunnen doordat je de originele ROM-naam hebt gerenamed naar update.zip ie de verificatie niet kan doen? Durf het niet met zekerheid te zeggen dat dat de oorzaak kan zijn, maar je kan voor de zekerheid de verificatie ook disabelen in het menu en dan nog eens een poging wagen.
Ik ga het zo meteen proberen zonder renamen!
Waar kan ik de verificatie uitschakelen moest het nodig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

[...]

Ach shit, verkeerde URL, dit is de goeie: http://shipped-roms.com/d...release_159811_signed.exe

168MB
Dit is de laatste generieke RUU versie van HTC. Je radio (en HBOOT dacht ik) gaan hiermee ook terug naar stock

[ Voor 12% gewijzigd door jelmervos op 05-05-2011 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nurdo
nurdo schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 16:35:
[...]
Dit lukt niet, 'failed to open /sdcard/update.zip(no such file or directory)
Waar kan ik de verificatie uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
nurdo schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 16:35:

Waar kan ik de verificatie uitschakelen moest het nodig zijn?
Ik weet helaas niet meer de precieze menu-optie. Kan in hetzelfde zijn als waar die apply update.zip staat en een paar regels eronder, of een menu hoger. Kan/wil dat nu ook even niet gaan checken. Maar die optie hielp bij mij om die gapps-rom-package te installeren.

Suc6.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
nurdo schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 16:40:
[...]

Dit lukt niet, 'failed to open /sdcard/update.zip(no such file or directory)
Waar kan ik de verificatie uitschakelen?
Heb je al de optie browse sd-card naar de zip gedaan? Dan kan je die rom met originele naam kiezen.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nurdo
DikkieDick schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 16:45:
[...]

Heb je al de optie browse sd-card naar de zip gedaan? Dan kan je die rom met originele naam kiezen.
Deze optie is er niet, in het recovery menu heb ik enkel deze 4 opties beschikbaar:
reboot system now
apply sdcard:update.zip
wipe data/factory reset
wipe cache partition

Ik heb unrevoked met standaard settings gebruikt. Als ik dit nu opnieuw open zie ik dat dit clockworkmod recovery is?
Hoe geraak ik in deze clockworkmod recovery?

[ Voor 17% gewijzigd door nurdo op 05-05-2011 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morenoo91
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-10 13:22

Morenoo91

Flexible Mexican

Sinds 2 dagen de MIUI rom erop
Dacht eerst bleh wil mn telefoon geen i-phone lookalike hebben maar wat een rom !

PSN: MGFlexican.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
nurdo schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 16:47:
[...]

Deze optie is er niet, in het recovery menu heb ik enkel deze 4 opties beschikbaar:
reboot system now
wipe data/factory reset
wipe cache partition
Hmmm... welke recovery zit er op? Ik heb Clockworkmod Recovery 2.5.0.7 oid. Misschien dat de echte kenners nog wat suggesties hebben, want nu kan ik je denk ik helaas niet meer verder helpen.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
nurdo schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 16:47:
[...]

reboot system now
wipe data/factory reset
wipe cache partition
Dat lijkt op standaard. Heb je wel ClockworkMod of amon_ra erop ?

Edit:
Dikkiedick was me net voor....

[ Voor 5% gewijzigd door rinkel op 05-05-2011 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Ik zou nu persoonlijk een Windows PC / laptop gaan proberen en daar de RUU mee flashen. Wil / kan je dit niet, dan zou ik Unrevoked nog eens downloaden en hem opnieuw rooten, want je toestel reageert niet zoals het hoort.
Prio 1 is het werkend krijgen van het toetsel, prio 2 het unrooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nurdo
janvanduschoten schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 17:09:
Ik zou nu persoonlijk een Windows PC / laptop gaan proberen en daar de RUU mee flashen.
Prio 1 is idd het werkend krijgen van het toestel.
Heb je misschien een tutorial voor de RUU te flashen onder windows?

[ Voor 6% gewijzigd door nurdo op 05-05-2011 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nurdo
Ik heb de RUU.exe aan het werk gekregen.
Volgende stappen heb ik ondernomen.
De desire in opgestart met volume- en power.
Gekozen voor fastboot.
Usb kabel nu pas ingestoken en gewacht tot er fastboot usb komt te staan.
Nu herkent de RUU de desire wel maar krijg ik volgende foutmelding.
Het ROM Updatemiddel kan de Android telefoon niet updaten. Verkrijg het juiste ROM Updatemiddel en probeer het opnieuw.
Vervolgens heb ik de herstel modus gevolgt maar nu krijg ik enkel een zwart scherm met HTC op en in de vieruithoeken een driehoek met uitroepteken.

[ Voor 14% gewijzigd door nurdo op 05-05-2011 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nurdo
Het is dus gelukt met de RUU van op de vorige pagina. Mijn desire werkt terug, toch even een gevoel van opluchting!

Nu kan ik een taal kiezen en hier staat Nederlands(Nederland) Engels(Nederland). Talen voor Belgie zijn er echter niet bij? Dien ik hiervoor een andere RUU te gebruiken?
Zoja, kan iemand me deze linken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

jelmervos schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 13:43:
[...]

Ik herken dit enigszins, al sinds ik Oxygen gebruik. GPS staat altijd ingeschakeld. Ik start een app die GPS nodig heeft, GPS icoon knippert tot een fix en gaat dan helemaal uit lijkt het wel. Na een aantal seconden komt ie weer terug en heeft dan heel snel een fix. Meestal gebeurt dit maar 1x.
@ Rinkel: Call delay bug zou in de volgende update opgelost moeten zijn! :)
Stond ergens in de thread + AdamG had dit op zijn twitter gezet.

Daarbij heb ik het zelfde ondervonden als Jelmervos met de GPS.
Binnen 15s had ik een goed werkend gps systeem.
Wel alleen met google maps getest, navigon heb ik niet.

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik heb gister mijn desire S-off gemaakt. Onzetten gemakkelijk, en daarna een custom H-boot geladen. Dit ging niet helemaal lekker want het tootlje die ik daar voor gebruikte werkt niet zoals ik dacht dat hij zou werken, uiteindelijk na het installeren van de android sdk (wat blijkbaar nodig was) werkte het wel en kreeg ik een andere H-boot.

Bij het opstarten blijft je mobiel dan steken op het splash screen omdat je rom nu niet meer werk. Dat had ik niet helemaal in de gaten. Gelukkig kwam ik wel weer in de bootloader en kon ik gewoon weer een nieuwe rom installeren (wat is sowieso al wou, want ik draai nu: RCMixS v1.1).

Als mensen willen wil ik wel een tutorialtje schrijven hoe ik het heb gedaan en welke tools ik heb gebruikt.
Het is best super simpel, alleen volgende keer gebruik ik het hboot tooltje van XDA niet weer, maar doe ik het gewoon via de bootloader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
koekoek2003nl schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 19:10:
Ik heb gister mijn desire S-off gemaakt. Onzetten gemakkelijk, en daarna een custom H-boot geladen. Dit ging niet helemaal lekker want het tootlje die ik daar voor gebruikte werkt niet zoals ik dacht dat hij zou werken, uiteindelijk na het installeren van de android sdk (wat blijkbaar nodig was) werkte het wel en kreeg ik een andere H-boot.

Bij het opstarten blijft je mobiel dan steken op het splash screen omdat je rom nu niet meer werk. Dat had ik niet helemaal in de gaten. Gelukkig kwam ik wel weer in de bootloader en kon ik gewoon weer een nieuwe rom installeren (wat is sowieso al wou, want ik draai nu: RCMixS v1.1).

Als mensen willen wil ik wel een tutorialtje schrijven hoe ik het heb gedaan en welke tools ik heb gebruikt.
Het is best super simpel, alleen volgende keer gebruik ik het hboot tooltje van XDA niet weer, maar doe ik het gewoon via de bootloader.
Ik was je net een paar uur voor, sinds vanmiddag staat het hboot flashen in de TS :)
Zou je eens willen controleren of het klopt met wat jij hebt gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

janvanduschoten schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 19:46:
[...]

Ik was je net een paar uur voor, sinds vanmiddag staat het hboot flashen in de TS :)
Zou je eens willen controleren of het klopt met wat jij hebt gedaan?
Hehe ik had hem al klaar.
Ja zo heb ik het uiteindelijk ook gedaan.
Maar een H-boot flashen is wel even anders dan je mobiel S-off maken. H-boot flashen kan ook alleen als je mobiel S-off is.

[ Voor 3% gewijzigd door kaasaanfiets op 05-05-2011 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Als ik een nieuwe microSD erin wil doen, kan ik de huidige volgens mij niet gewoon kopiëren toch?

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Om mijn mobiel S-off te maken heb ik het volgende gedaan. Er zullen waarschijnlijk verschillende methodes zijn. Ik heb van verschillende fora een aantal methodes bekeken en kwam er achter dat dit waarschijnlijk de simpelste manier is.
Op deze manier moet je er rekening mee houden dat je
• Eerst een backup van je rom (en of SD kaart) maakt want waarschijnlijk zal je een nieuwe moeten flashen.
• Een root hebt
• USB stick (of old school cdtje) hebt
• Op een windows pc werkt
• Een redelijk volle accu hebt

1. Zet je mobiel uit.
2. Zet hem aan met volumeknop naar beneden ingedrukt om in de bootloader te komen.
3. Ga met volume down naar “recovery” en doe een: “wipe data/factory reset” & ga naar advanced en “wipe dalvik cache”.
4. Reboot en installeer/configureer je rom zoals je normaal gesproken doet.

Nu heb je een schone rom waar je mee kan werken. In principe is dit niet nodig, maar omdat je echt niet wil dat je mobiel tussentijds vastloopt door 1 of andere app die vervelend loopt te doen minimaliseer je zo het risico.

5. Pak je usb stick en formateer hem.
6. Download de iso: AlphaRev 1.8 HBOOT reflash utility. Dit is een bootable iso waarmee je jou mobiel S-off maakt.
7. Download de tool: UNetbootin

8. Open UNetbootin.exe

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/_mAc1RerU6rk/TcL2FeKufHI/AAAAAAAAADo/DNzPySy4TDk/UNetbootin.jpg

8.1 Select: Diskimage
8.2 Je maakt een ISO dus selecteer: ISO (staat hij standaard al op)
8.3 Hier selecteer je de bij punt 6 gedownloade alpharev.iso
8.4 Selecteer hier USB drive (staat hij standaard al op)
8.5 Selecteer de juiste drive letter
8.6 Klik op OK. Nu maakt de tool jouw USB stick bootable

9. Connect je mobiel met je usb kabel aan je pc.
10. Start je pc opnieuw op met je usb stick in je pc en zorg ervoor dat je pc boot vanaf je usb stick, dit kan je vaak instellen in je BIOS of je door op F1 t/m 12 te drukken.
11. Nu volgt het Alpharev proces waarbij je alleen maar een aantal keer op een knop hoeft te drukken. De rest volgt allemaal vanzelf.
12. Na het proces zegt hij vanzelf dat je pc opnieuw opgestart kan worden en dat het klaar is.
13. Restart je mobiel en waarschijnlijk blijft hij hangen op het ALPHAREV why so serious screen. Haal je accu los en start hem opnieuw op met je volumeknop naar beneden ingedrukt.
14. Nu zit je in je als alles goed is gegaan in je nieuwe bootloader. Dit kun je controleren door het paarse alpharev logo bovenaan en daaronder zou S-OFF moeten staan.
Een filmpje van het proces kun je hier zien: http://youtu.be/F-jXVwztvGs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-10 21:01
Op zich een goed lijstje maar vergeet je tussen stap 3 en 4 niet een rom te flashen? Nadat je de boel gewiped hebt valt er weinig te booten volgens mij ;)

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

JKratos schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:15:
Op zich een goed lijstje maar vergeet je tussen stap 3 en 4 niet een rom te flashen? Nadat je de boel gewiped hebt valt er weinig te booten volgens mij ;)
Je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

nurdo schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 17:49:
Het is dus gelukt met de RUU van op de vorige pagina. Mijn desire werkt terug, toch even een gevoel van opluchting!

Nu kan ik een taal kiezen en hier staat Nederlands(Nederland) Engels(Nederland). Talen voor Belgie zijn er echter niet bij? Dien ik hiervoor een andere RUU te gebruiken?
Zoja, kan iemand me deze linken?
Welke RUU heb je nu uiteindelijk gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
jelmervos schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 16:37:
[...]

Ach shit, verkeerde URL, dit is de goeie: http://shipped-roms.com/d...release_159811_signed.exe

168MB
Dit is de laatste generieke RUU versie van HTC. Je radio (en HBOOT dacht ik) gaan hiermee ook terug naar stock
tnx, zojuist erop gezet. :)

wat ik heb gedaan is dus:

nandroid backup op SD weggeschreven.
SD kaart eruit gehaald en vervangen voor een andere
RUU update gedraait.

als het toestel retour komt dan kan ik toch weer terug dmv:

* Rooten
* GV installeren
* SD terug omwisselen
* Nandroid backup terugzetten
* evt. een OTA draaien voor de laatste GV

of zie ik iets over het hoofd ?

bij het aanzetten van het toestel wist ik meteen weer waarom ik begon met rooten, dat irritante startdeuntje :X

[ Voor 9% gewijzigd door Shanquish op 07-05-2011 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

shameete schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 11:57:
[...]
als het toestel retour komt dan kan ik toch weer terug dmv:

* Rooten
* GV installeren
* SD terug omwisselen
* Nandroid backup terugzetten
* evt. een OTA draaien voor de laatste GV

of zie ik iets over het hoofd ?
Volgens mij hoef je niet eerst GV te installeren, direct na het rooten SD kaart omwisselen en Nandroid restore doen. Pas op dat je wel dezelfde recovery erop zet bij het rooten! (AmonRA/CMW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ik heb nu ook de insertcoin, was toch wel erg benieuwd, moet zeggen dat het erg goed bevalt, leuk weer terug te zijn bij sense na meer dan een half jaar stock android, kijken hoe lang ik het trek (ben er niet voor niets vanaf gegaan). Moet wel zeggen dat het iets trager is dan GV bijvoorbeeld.

Heeft iemand al trouwens enig idee hoe je apps e.d. op je nieuwe sense 3.0 lockscreen krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vreemd probleem. Had na root CM7 prima draaien, maar wilde weer eens wat anders (sense ROM). Ging allemaal goed, maar uiteindelijk beviel het toch niet en ik wilde weer terug naar CM7. Nandroid backup leek het makkelijkst, ging ook goed, maar nu herkent mijn desire mijn sd card niet. Of om precies te zijn: als ik naar recovery mode ga ziet hij hem wel (ik zou weer een nandroid kunnen terugzetten of een andere ROM erop zetten), als ik het kaartje aan mijn pc koppel (via een card reader) zie ik hem ook keurig op de pc met al zijn inhoud, maar als ik het kaartje in de desire laat zitten en opstart dan zet mijn desire dat ik geen sd card heb. Koppel ik de desire met de usb kabel aan de pc dan wordt hij ook niet gevonden. Las dat USB foutencontrolle volgens sommigen aan en volgens andere uit moet zijn ,maar dat maakt geen verschil.
Omdat bij recovery mode de sd wel gelezen wordt, lijkt het me niet dat de card reader in de desire stuk is. Ik heb geen idee wat ik nu nog kan doen.
Een van jullie wel?
Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt begrijpen doe ik het niet, maar probleem lijkt opgelost. Hele sd naar pc gekopieerd, sd opnieuw geformateerd en gepartitioneerd, hele zooi terug gekopieerd, en nou loopt hij weer. Geen idee wat er was, maar het is weer in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 17:09:
Echt begrijpen doe ik het niet, maar probleem lijkt opgelost. Hele sd naar pc gekopieerd, sd opnieuw geformateerd en gepartitioneerd, hele zooi terug gekopieerd, en nou loopt hij weer. Geen idee wat er was, maar het is weer in orde.
Iets met de partitionering dus... Zie je trouwens wel vaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 17:09:
Dan kan ik dit ook doen als ik straks van m'n 8gb sd over wil stappen naar m'n 16gb denk ik

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Laatst online: 07-10 12:39

pathfinder2k

is hier...

[7/05][Sense2.1+Sense3.0 GB]InsertCoin met stock Hboot maar's gaan proberen...

* pathfinder2k will report back.

edits:

* pathfinder2k rapporteert een compass fail, alles is tegenovergesteld in maps... iemand oplossing?
compass doesn't always point north - all gingerbread builds have this problem
kijk daar baal ik dan van...
Meerdere hebben het probleem zowel in 2.3.3 als in 2.3.4 met compass isues... toch jammer.

* pathfinder2k rapporteert verder een prima werkende GingerSense ROM maar vindt toch de compass jammer. Misschien zelfs dealbreaker?

[ Voor 94% gewijzigd door pathfinder2k op 08-05-2011 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ik had bij de insertcoin dat gisteravond mijn android.phone telkens FC'de, rap terug dus naar GV :) MIUI maar weer eens een rondje geven vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-10 18:55
edit: sorry

[ Voor 99% gewijzigd door Cabo op 08-05-2011 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Laatst online: 01-10 20:53

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Oke vraagje;

Ik hoor ontzettend veel mensen over Gingervillian, dat die zo goed is etc.

Nu heb ik zelf Oxygen. Ik heb een tijdje zitten twijfelen tussen deze 2 releases. Wat is nu het grote verschil? En ik ben tevreden met oxygen dus ik ben alleen maar benieuwd ;-)

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jefiozie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-05 08:00
Hallo,

Nadat ik mijn telefoon geroot had dacht ik dat veel van de geïnstalleerde applicaties verplaatst konden worden naar mijn sd. Helaas is dit niet het geval. Nu lees ik overal dat je ext3 partitie moet maken enz. alleen heb ik nog niet echt een duidelijk beeld gekregen wat ik nu exact moet doen om ervoor te zorgen dat de applicaties naar mijn sd kunnen worden verplaatst. Ik heb nog de originele rom en wil dit eigenlijk zo houden. Is dit mogelijk of wat doe ik fout? Graag enkele tips :D
Alvast bedankt

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Laatst online: 01-10 20:53

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Jefiozie schreef op zondag 08 mei 2011 @ 23:11:
Hallo,

Nadat ik mijn telefoon geroot had dacht ik dat veel van de geïnstalleerde applicaties verplaatst konden worden naar mijn sd. Helaas is dit niet het geval. Nu lees ik overal dat je ext3 partitie moet maken enz. alleen heb ik nog niet echt een duidelijk beeld gekregen wat ik nu exact moet doen om ervoor te zorgen dat de applicaties naar mijn sd kunnen worden verplaatst. Ik heb nog de originele rom en wil dit eigenlijk zo houden. Is dit mogelijk of wat doe ik fout? Graag enkele tips :D
Alvast bedankt

Greetz
Je zult sowieso je originele rom moeten vervangen. Deze ondersteund niet de uitgebreide App2SD(+) (A2SD vaak genoemd) support zoals in de custom roms. Gelukkig zijn er ontzettend veel roms te vinden die trouw blijven aan de originele roms, zij het met aanpassingen onder motorkap ;-)
Verder moet je even googlen over hoe je een ext3 partitie aanmaakt. Dit houd in principe in dat je telefoon deze partitie ziet als intern geheugen met als gevolg dat je meer apps kwijt kunt =)

En even op XDA rondgekeken (bekend? zo niet, maak een account en leef je uit, ALLES is daar te vinden)
B. Another one is using Gparted:
(copied this from http://wiki.cyanogenmod.com/index.php?title=Apps2SD)
You can use a livecd of GParted, or use it from within Ubuntu (vid: http://www.youtube.com/watch?v=sVK-t...eature=related)
+ You can do this using your phone to mount the SD card or a Card adapter directly connected to your computer.

1) Connect your phone to your computer (or use an SD Card adapter...., in this case skip to 4))
2) Pull down the notification bar and mount the phone
3) Start Gparted
4) Gparted will search available drives. (Your phone should show up as a USB drive, and will be something like /dev/sdb1 or /dev/sdc1, etc..)
Warning: double-check you've not selected a hdd by mistake!
5) In the upper right corner, select the correct USB device for your phone. (i.e. check to make sure it is correct size for your SD card)
6) Right click on each partition and select 'unmount'
7) Right click on each partition and select 'delete'
If you know what you are doing, you can re-size the partitions and add a new 2nd partition formatted as ext2/3/4
8) Right click on the big gray bar (should say unallocated x.xx gb) and click 'new'
9) Enter configurations
Free Space preceding = 0
Create as = Primary
New size = [don't touch]
File system = fat32
Free Space Following = 512 (or whatever you want)
10) Click add
11) Right click on the big gray bar (should say unallocated x.xx gb) and click 'new'
12) Enter configurations
Free Space preceding = 0
Create as = Primary
New size = [don't touch]
File system = ext3 or 4 (recommend ext4)
Free Space Following = 0
Click add
13) [CHECK AGAIN you are working on your SD card and not your Hard Drive!!!!] Click edit, then 'Apply All Operations' to write changes to disk
14) Quit GParted
15) Unmount your SD Card
16) Reboot your phone and wait (see introductory remarks)
http://forum.xda-develope...php?p=7279872&postcount=3

Ga naar die link en lees :P

[ Voor 48% gewijzigd door Mu.siQ op 08-05-2011 23:17 ]

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-10 18:55
Ok ik word een beetje gek, maar alles onder controlle.

Ik kan geen andere theme installeren. Ik wil theme Tangerine of Vivid. Als ik dit flash via recovery mode, en reboot de telefoon blijft het een scherm. En kan ik alleen nog de telefoon uit doen via de uitknop.

Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Laatst online: 19-08 23:16
Jefiozie schreef op zondag 08 mei 2011 @ 23:11:
Hallo,

Alvast bedankt

Greetz
Als het goed is, zou je met dit moeten krijgen wat je hebben wil; http://forum.xda-develope...p?p=10469546&postcount=40. Daarna de ext3 partitie maken. En volgens mij moet je ook de apps opnieuw installeren om ze naar de ext3 partitie te krijgen.

Natuurlijk wel eerst even een backup maken in de recovery voordat je die zip flasht.

[ Voor 6% gewijzigd door Kapitein Prozac op 09-05-2011 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
@Jefiozie

Ik denk dat je bij het zorgvuldig doorlezen van de topicstart het volgende over het hoofd heb gezien:
De mogelijkheid om apps op je SD-kaart te kunnen installeren. Onder andere vanwege de veelgehoorde klacht "mijn interne geheugen is vol". Je kunt je Desire rooten en er een los apps2sd script op zetten, zodat je toestel hetzelfde blijft, alleen nu met apps2sd. Het hoe&wat vindt je bij Geroot! En nu?
Het is echt waar, in de TS staat erg veel info over het rooten en custom ROM's ;)

Ik dacht trouwens dat je apps zich automatisch naar je sd verplaatsen met het script en dat je ze dus niet opnieuw hoeft te downloaden. Controleer met de app Quick System Info of apps2sd werkt.

[ Voor 15% gewijzigd door janvanduschoten op 09-05-2011 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Mu.siQ schreef op zondag 08 mei 2011 @ 23:05:
Oke vraagje;

Ik hoor ontzettend veel mensen over Gingervillian, dat die zo goed is etc.

Nu heb ik zelf Oxygen. Ik heb een tijdje zitten twijfelen tussen deze 2 releases. Wat is nu het grote verschil? En ik ben tevreden met oxygen dus ik ben alleen maar benieuwd ;-)
Ik heb ook een tijdje tussen GV en Oxygen zitten wisselen, maar ben bij Oxygen gebleven.
GV is CM met standaard de Google apps, A2SD en nog meer extra's.
Oxygen is een onafhankelijke ROM (oke, paar mods uit CM maar AdamG wil ook daar van af).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-10 12:22

sphere

Debian abuser

Is er een mogelijkheid om de SD-card weer de standaard content te geven? Ik heb nu allerlei prut erop staan, en ik wil een grotere en snellere SD kaart kopen, maar graag weer even fris beginnen, voor als straks de update komt van HTC. Waarschijnlijk ga ik daarna een stock rom met A2SD draaien.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:49

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

janvanduschoten schreef op maandag 09 mei 2011 @ 09:00:
@Jefiozie

Ik denk dat je bij het zorgvuldig doorlezen van de topicstart het volgende over het hoofd heb gezien:

[...]

Het is echt waar, in de TS staat erg veel info over het rooten en custom ROM's ;)

Ik dacht trouwens dat je apps zich automatisch naar je sd verplaatsen met het script en dat je ze dus niet opnieuw hoeft te downloaden. Controleer met de app Quick System Info of apps2sd werkt.
Ja en nee :)

De apps die ik naar m'n SD verplaatst had moest ik na backup, partitioneren, en backup terugkopiëren naar SD weer opnieuw installeren (stonden nog wel in de lijst, maar met grootte 16kb en verder geen info). De apps die op de telefoon stonden waren nog allemaal intact.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Pffff, na maanden zonder problemen CM7 gebruikt te hebben (nightlies en stables) begon de boel helemaal te flippen vanmorgen, krijg mijn verbinding niet meer in de lucht, of alleen via 2G en ik zie nergens een melding van een netwerkstoring hier regio Rijnmond. Sucks. Ook de blijvende GPS bug irriteerd me mateloos, maar dat schijnen alle AOSP roms te hebben.

Iemand nog een tip? Is Oxygen een aanrader? Vroeger Opendesire gebruikt, maar vond AdamG altijd een rare snuiter met zijn "ik wil een superspeciale rom maken" idee. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
-TheNose- schreef op maandag 09 mei 2011 @ 14:50:
Pffff, na maanden zonder problemen CM7 gebruikt te hebben (nightlies en stables) begon de boel helemaal te flippen vanmorgen, krijg mijn verbinding niet meer in de lucht, of alleen via 2G en ik zie nergens een melding van een netwerkstoring hier regio Rijnmond. Sucks. Ook de blijvende GPS bug irriteerd me mateloos, maar dat schijnen alle AOSP roms te hebben.

Iemand nog een tip? Is Oxygen een aanrader? Vroeger Opendesire gebruikt, maar vond AdamG altijd een rare snuiter met zijn "ik wil een superspeciale rom maken" idee. :P
Ik tip deze-> CM-7 Nightlies #65 (laatste) (verificatie uitzetten, ik zet er altijd een andere LatinIME.apk in, met Nederlandse woord ondersteuning)

Vanmorgen geflashed, en hij lijkt me een stukje zuiniger dan mijn vorige, #63. Geen problemen tegengekomen, bevalt uitstekend. Ik heb persoonlijk ook geen GPS bug, maar dat kan ook aan mijn toestel liggen. Heb een van de eerste, en ook geen problemen qua ondervolting / overclocking etc.

[ Voor 4% gewijzigd door janvanduschoten op 09-05-2011 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Even een update over mijn insertcoin avontuur. Ik heb inmiddels de HBOOT van CM7 draaien, en i.c.m. 1 GB ext4 op mijn SD de CM7 versie van insertcoin en deze draait wél goed! Nog niet altijd even snel als GV, maar ziet er wel goed uit en zitten leuke verbeteringen t.o.v. android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
janvanduschoten schreef op maandag 09 mei 2011 @ 15:22:
[...]

Ik tip deze-> CM-7 Nightlies #65 (laatste) (verificatie uitzetten, ik zet er altijd een andere LatinIME.apk in, met Nederlandse woord ondersteuning)

Vanmorgen geflashed, en hij lijkt me een stukje zuiniger dan mijn vorige, #63. Geen problemen tegengekomen, bevalt uitstekend. Ik heb persoonlijk ook geen GPS bug, maar dat kan ook aan mijn toestel liggen. Heb een van de eerste, en ook geen problemen qua ondervolting / overclocking etc.
Mijn Desire is ook van het eerste uur, undervolten etc gaat ook prima, maar toch al die vage problemen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:24
Oxygen is echt prima hoor! No-nonsense stock android rom. Super snel en met middel tot zwaar gebruik gaat hij hier makkelijk 2 dagen mee.

Heb vanmorgen even een andere hboot/recovery erop gegooid en een ext partitie aangemaakt, wou even met 3.0 spelen :) Ga straks nog even wat spelen en dan weer terug naar Oxygen, daar tipt (voor mij) niemand aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Ik kreeg een melding dat m'n geheugen vol zat (market wilde niet meer updaten). Dan weet je hoe laat het is ;-). Ik heb de topicstart gevolgd en met succes Ginger Villain 2.2 kunnen installeren (ondanks dat m'n Desire de PVT4 versie is). Een nieuwe wereld gaat open :-). De powerwidget in de statusbar is alvast erg handig!
Enige dat me wat stoort is de trilfunctie bij het unlocken. Nochtans staat over haptic feedback / trilfunctie uitgeschakeld. Iemand enig idee hoe ik m'n scherm kan unlocken zonder dat de telefoon vibreert?

[ Voor 25% gewijzigd door FezzFest op 09-05-2011 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sentinel0809
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:47
Hey allemaal,

Ik heb de GingerVillain Rom geïnstalleerd op mijn telefoon, maar wil terug naar de originele HTC Rom. Ik heb van XDA de RUU gedownload, en heb geprobeerd om die te installeren. Ik krijg alleen tijdens de installatie een 'Bootloader error'. De installatie sluit dan af, en ik zit nog steeds met GingerVillain.

Is iemand bekend met de error, en heeft iemand een oplossing? Is het bijvoorbeeld nodig om de telefoon eerst te unrooten voordat de RUU wordt geinstalleerd?

Greetz,
Eric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraisky
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-02 20:20
koekoek2003nl schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 21:20:
Om mijn mobiel S-off te maken heb ik het volgende gedaan. Er zullen waarschijnlijk verschillende methodes zijn. Ik heb van verschillende fora een aantal methodes bekeken en kwam er achter dat dit waarschijnlijk de simpelste manier is.
Op deze manier moet je er rekening mee houden dat je
• Eerst een backup van je rom (en of SD kaart) maakt want waarschijnlijk zal je een nieuwe moeten flashen.
• Een root hebt
• USB stick (of old school cdtje) hebt
• Op een windows pc werkt
• Een redelijk volle accu hebt
Aan de hand van de handleiding van koekoek2003nl heb ik mijn Desire heel makkelijk S-Off kunnen maken.

Erg bedankt :) !

Misschien kan het S-Off handleiding in de OP worden opgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

sentinel0809 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 20:15:
Hey allemaal,

Ik heb de GingerVillain Rom geïnstalleerd op mijn telefoon, maar wil terug naar de originele HTC Rom. Ik heb van XDA de RUU gedownload, en heb geprobeerd om die te installeren. Ik krijg alleen tijdens de installatie een 'Bootloader error'. De installatie sluit dan af, en ik zit nog steeds met GingerVillain.

Is iemand bekend met de error, en heeft iemand een oplossing? Is het bijvoorbeeld nodig om de telefoon eerst te unrooten voordat de RUU wordt geinstalleerd?

Greetz,
Eric
Welke RUU gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sentinel0809
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:47
RUU_Bravo_Froyo_HTC_WWE_2.29.405.5_Radio_32.49.00. 32U_5.11.05.27_release

Ik heb ook andere versies geprobeerd, maar ook die geven een Bootloader fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
-TheNose- schreef op maandag 09 mei 2011 @ 14:50:

Ik heb zelf GV en Oxygen gebruikt voor een tijd, voor Oxygen gekozen vanaf versie 2.
Oxygen is zoveel mogelijk puur Gingerbread, dus zo weinig mogelijk "hacks" en toevoegingen (kaal dus). Er zijn er wel een paar, zoals de power-notification-bar-ding.
Ik deed ongeveer 2 dagen op een lading, met 2.1.1 had ik het idee iets meer batt verbruik te hebben. Nu net 2.1.2 geinstalleerd, even aankijken hoe die het doet.

De enige problemen die ik heb/had zijn de "3s call delay" en de gps die uit valt (welke na een herstart weer werkt) verder goed te gebruiken voor elke dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
rinkel schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:22:.
Ik deed ongeveer 2 dagen op een lading, met 2.1.1 had ik het idee iets meer batt verbruik te hebben. Nu net 2.1.2 geinstalleerd, even aankijken hoe die het doet.
Met RCMix S 1.1 heb ik na 12 uur nog 90% accu over :Y

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

Na een tijdje CM7 gedraaid te hebben, waarbij ik last had van de 1 sec. microfoon inschakelvertraging bij bellen, nu toch maar terug naar CM6. Eigenlijk wilde ik daarbij apps2SD draaien, maar ben voor DATA2SD gegaan. Heb nu gewoon 1.5GB memory, en hoef niet na te denken wat ik waar wil installeren. Nu eens kijken of mijn SD kaart het ook volhoudt :)

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
De laatste CM7 Nightly van gisteren is toch wel weer lekker zuinig, ik heb tot nu toe nog geen ROM geprobeerd die toch al diverse keren 2mA laat zien als ik hem unlock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

janvanduschoten schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 10:46:
De laatste CM7 Nightly van gisteren is toch wel weer lekker zuinig, ik heb tot nu toe nog geen ROM geprobeerd die toch al diverse keren 2mA laat zien als ik hem unlock.
Impressive! Dan ben ik wel benieuwd wat je aan hebt staan: 2g/3g, wifi?

Het laagste wat ik heb gehaald was 3mA, met een 2.6.35 HAVS kernel met een minimum van 128Mhz (op 0.9V oid). De Oxygen 2.0 kernels van Thalamus (ook 2.6.35) geven me minimaal 5mA, met 2g/3g aan. Forceren op 2g geeft 4mA, maar veel lager gaat ie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Het is de standaard CM7 ROM met standaard kernel. Wifi & 3g staan gewoon aan. Geen ondervolt oid, geen bijzonderheden. Ik dacht dat 3mA wel het laagste was, maar het kan blijkbaar nog lager.

Pagina: 1 ... 19 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.