Gisteravond zag ik zowaar een Facebook update in de Android market. Bij mij zijn de vele FC's eindelijk opgelost op GV 2.1 zo lijkt hetjelmervos schreef op donderdag 28 april 2011 @ 10:53:
[...]
Zelf gebruik ik Oxygen, zeer schoon en snel. Helaas geen trackpad wake/unlock.
Mischien handig voor de OP:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=809328
Staan een stuk meer roms dan in de OP nu.
Draai nou een dag op RCMixHD(hd rom met an 2.2) maar ik ga denk ik toch overstappen op RCMix S helaas nog geen camcorder ondersteuning
dus nog eventjes wachten, voor de rest ziet het er netjes uit, sense en android 2.3(wat ik zoek)
Draai nou een dag op RCMixHD(hd rom met an 2.2) maar ik ga denk ik toch overstappen op RCMix S helaas nog geen camcorder ondersteuning
if (!coffee) {
Work = false; }
Linkje stond al in de OP, direct onder de custom Rom's en boven "Custom Rom installeren". In de OP staan slechts een kleine greep uit de meest gebruikte, het linkje heeft zo goed alles alles dat er op XDA staat. Mocht je tips hebben voor de OP, dan hoor ik ze uiteraard graagnaaitsab schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:12:
Mischien handig voor de OP:
Draai nou een dag op RCMixHD(hd rom met an 2.2) maar ik ga denk ik toch overstappen op RCMix S helaas nog geen camcorder ondersteuningdus nog eventjes wachten, voor de rest ziet het er netjes uit, sense en android 2.3(wat ik zoek)
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Ja, erg irritant. Voor mij een van de belangrijkste features van een custom rom, tesamen met long press track change. Helaas zijn beide uit Oxygen gehaald na V2.0. Adam zegt eraan te werken, maar het schiet niet echt op.jelmervos schreef op donderdag 28 april 2011 @ 10:53:
[...]
Zelf gebruik ik Oxygen, zeer schoon en snel. Helaas geen trackpad wake/unlock.
* RoD blijft daarom voorlopig op een oude versie met teveel random reboots.
Denk dat het gewoon wachten is totdat iemand anders deze functies in een 2.3 ROM krijgt. Al vrees ik dat AdamG ze dan niet overneemt, omdat het te veel aanpassingen (hacken) vereist.RoD schreef op donderdag 28 april 2011 @ 12:08:
[...]
Ja, erg irritant. Voor mij een van de belangrijkste features van een custom rom, tesamen met long press track change. Helaas zijn beide uit Oxygen gehaald na V2.0. Adam zegt eraan te werken, maar het schiet niet echt op.
* RoD blijft daarom voorlopig op een oude versie met teveel random reboots.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Verwijderd
Ik wil ook mijn Desire gaan booten maar kom er maar niet uit welke ROM ik daarna wil installeren.
Wat is de meest gebruikte ROM op de Desire?
Verwijderd
De stockrom (unrooted) maar dat is niet wat je wil horen vrees ik.Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 18:20:
Ik wil ook mijn Desire gaan booten maar kom er maar niet uit welke ROM ik daarna wil installeren.
Ik denk dat je eens een week wat roms moet gaan proberen, want het is nogal persoonlijk wat je wel of niet prettig vind. Gingervillain is wel veelgebruikt, Cyanogen, Leedroid en zo zijn er nog wel wat.(voor een uitgebreid overzicht zie http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=809328
Test en laat het ons weten.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2011 18:54 ]
Dat ligt eraan wat je wilt.Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 18:20:
je hebt grofweg 3 soorten:
Kaal
Android 2.2(standaard op desire) met sense en mods/hacks erop
Android 2.2 en 2.3 met nieuwere sense en gemodde/gehackte functies
DesireHD roms werkend voor de desire gemaakt(zowel 2.2 als 2.3 al heeft 2.3 nog wat bugs)
Ik zou zeggen kijk hier even http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=809328 wel een versie met een groene U pakken die zijn up to date. Kijk wat je bevalt qua looks en functies en probeer hem bevalt het niet flash je een andere.
Als starter kan ik je cynaogen7 aanbevelen, persoonlijk vond ik m te kaal maar erg simpel te flashen (geen gedoe met partitioneren van de sd-kaart ed.)
if (!coffee) {
Work = false; }
Onderscheid valt ook gemakkelijk te maken met Sense roms en roms zonder Sense. Als je wel Sense wil gebruiken kun je roms als cynaogen en Oxygen wel afschrijven.
Verwijderd
Zo, bedankt voor de reacties allemaal!
Ga morgen een keus maken om mijn eerste rom op de desire te zetten. Ik denk wel dat ik Sense wil blijven gebruiken. Ik vind het persoonlijk wel prettig werken
Heb hem iig al geroot
Ga morgen een keus maken om mijn eerste rom op de desire te zetten. Ik denk wel dat ik Sense wil blijven gebruiken. Ik vind het persoonlijk wel prettig werken
Heb hem iig al geroot
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2011 20:51 ]
FB doet het nu bij mij ook weer, heb alleen nog steeds last van verdwijnende toetsenborden en daarmee zwart beeld. Erg irritant.InZane schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:07:
[...]
Gisteravond zag ik zowaar een Facebook update in de Android market. Bij mij zijn de vele FC's eindelijk opgelost op GV 2.1 zo lijkt het
De meeste mensen weten nog niet eens dat ie uit is, maar Android 2.3.4 is beschikbaar als custom ROM van AdamG.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=11626210
AdamG is echt supersnel steeds zeg. Binnenkort ook een nieuwe Oxygen, ben benieuwd of de vervelendste bugs zijn opgelost.RoD schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 03:43:
De meeste mensen weten nog niet eens dat ie uit is, maar Android 2.3.4 is beschikbaar als custom ROM van AdamG.http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=11626210
Welke bugs?jelmervos schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 07:33:
[...]
AdamG is echt supersnel steeds zeg. Binnenkort ook een nieuwe Oxygen, ben benieuwd of de vervelendste bugs zijn opgelost.
Ik ga dit weekend 2.0.4 ook eens proberen. Lang geleden dat ik weer 's wat nieuws geprobeerd heb!
- pmem exhaustion
- 2 seconden mic delay bij inkomende oproepen.
Zullen vast meer zijn, maar hier loop ik bijna dagelijks tegen aan, erg vervelend.
Zie trouwens dat 2.0.4. er nog niet is
Maar zal wel snel komen denk ik.
2 sec delay heb ik sinds ik tijdje terug alles opnieuw geflashed heb weinig tot geen last meer van.
2 sec delay heb ik sinds ik tijdje terug alles opnieuw geflashed heb weinig tot geen last meer van.
Dan moet je even kijken naar Leedroid 2.4.1 (Froyo 2.2).Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 20:50:
Zo, bedankt voor de reacties allemaal!
Heb hem iig al geroot
Die draait bij mij rete stabiel. Daar heb je de keuze om voor A2SD+ (veel app's op SD kaart) of een normale rooted ROM.
Voor A2SD moet je je SD kaart wel partitioneren, dat kan met bv ROM manager. (wel backup maken).
Ik draai met veel plezier Leedroid 2.4.1 A2SD met sense.
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Leedroid heeft gister ook weer een nieuwe versie van zijn Gingerbread rom uitgebracht. Hierin is de taalondersteuning zo goed als compleet gefixed en zijn de meeste dingen gewoon in het nederlands.
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
ik heb naar mijn doen alles goed gedaan, maar nogsteeds krijg ik unrEVOked er niet op.
er zou als ik mijn telefoon aanzet en debugging aanheb volgens deze tutorial http://unrevoked.com/root...dows_hboot_driver_install zou ik dan in apparaatbeheer android bootloader interface moeten zien, maar ik zie ADB als apparaat in apparaatbeheer, hoe kun je dat oplossen?
er zou als ik mijn telefoon aanzet en debugging aanheb volgens deze tutorial http://unrevoked.com/root...dows_hboot_driver_install zou ik dan in apparaatbeheer android bootloader interface moeten zien, maar ik zie ADB als apparaat in apparaatbeheer, hoe kun je dat oplossen?
Je moet m ook in de bootloader opstarten en dan die drivers installeren
althans zo heb ik het gedaan.
if (!coffee) {
Work = false; }
Sjongejonge heb net Leedroid van m'n Desire afgegooid omdat ik gek werd van het Nederlands en Engels door mekaarJKratos schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 12:26:
Leedroid heeft gister ook weer een nieuwe versie van zijn Gingerbread rom uitgebracht. Hierin is de taalondersteuning zo goed als compleet gefixed en zijn de meeste dingen gewoon in het nederlands.
Edit: Net Leedroid 3.0.4 geprobeerd, maar ik krijg een boot loop
[ Voor 7% gewijzigd door InZane op 29-04-2011 17:29 ]
Volgens mij is die optie beschikbaar in Ginger Villain (GV). Gebruik hem zelf niet omdat ik het niet handig vind. Qua overbodige apps valt GV wel mee. Stabiele rom en met de laatste radio RIL tot nu toe ook laag energieverbruik (weet alleen niet zeker of dat alleen aan GV is toe te schrijven).jverdeyen schreef op donderdag 28 april 2011 @ 10:37:
Hoi,
Ik heb momenteel al een 6 tal maand een LeeDroid rom op mijn HTC Desire. Ik ben nu op zoek naar een zo clean mogelijk rom, zonder al die vooraf geïnstalleerde apps. Zo kan ik beter zelf bepalen welke apps ik install.
Wel heb ik momenteel de functie om 2x op het ronde knopje te duwen om te unlocken, maar ik kan niet meteen een rom vinden die dit ook nog ondersteund. Iemand een suggestie?
Volgens mij moet je zoals in de extra beschrijving je drivers in apparaatbeheer van windows dan updaten via de drivers vanunrEVOked..... Is dat deel wat windows gebruikers extra moeten doen....natasdiamon schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 14:34:
ik heb naar mijn doen alles goed gedaan, maar nogsteeds krijg ik unrEVOked er niet op.
Vaag.. Had 3.0.3 draaien en daarna 3.0.4 er overheen geflashed (zonder wipe dus) en draaid als een tiet. Gaat prima. Heb je de nieuwste radio? Ik wel namelijk, misschien dat die noodzakelijk is.InZane schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 15:36:
[...]
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
cool, het rooten is gelukt, en ik heb Oxygen geroot, makkelijk te doen maar Oxygen is ronduit functieloos, dus heb ik de desire HD rom erop gezet, wel wat traag, maar absoluut cool
Ik zou het niet functieloos willen noemen, het is gewoon waar je voorkeur naar uit gaat. Ik draai hem al reeën tijd met plezier.natasdiamon schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 20:40:
cool, het rooten is gelukt, en ik heb Oxygen geroot, makkelijk te doen maar Oxygen is ronduit functieloos, dus heb ik de desire HD rom erop gezet, wel wat traag, maar absoluut cool
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Hallo allemaal,
Gisteren heb ik het aangedurfd om ook mijn Desire te rooten en van en mod te voorzien. Als je zoiets niet eerder hebt gedaan, dan is dat nog best spannend :-)
De reden voor deze beslissing is hier wel bekend. Om nieuwe apps te installen van de market ging er altijd een berekening aan vooraf: hoeveel ruimte hou je over en waarin kan je snijden. Zeerrrr irritant!
Gezien de redelijk uitgebreide stappen in de topicstart (10x) heb gelezen, leek het een goed moment. Aanvankelijk wilde ik oxygen gebruiken, maar de links werkten niet in het topic op het xda forum.
Na te hebben geroot wilde ik vanwege de SD-kaart ext3 format Amon_RA installen. Dit werkte bij mij niet. Ik kreeg een melding dat ik te nieuwe firmware zou hebben (huh?). Naja, dan niet. Gelukkig werkte het aangegeven alternatief wel (EASEUS Partition Master). Hiermee heb ik de SD-kaart (Sandisk 32GB klasse 2) voorzien van een 1.5GB ext3 partitie. De rest is FAT32. Overigens kan ik zeggen dat deze SDkaart prima werkt, ondanks het advies van minstens een klasse 4 kaart.
Ik besloot om de CyanogenMod-7 for Desire GSM V7.0.2.1 te gebruiken, omdat er bekend is dat er een behoorlijk team achter zit die dit ontwikkeld. In het stappenplan op de website van xda word aangegeven eerst de radio te flashen. Dit ging goed. Hierna is de mod geinstalleerd... ook dit ging gelukkig goed. Ik heb hierbij nauwkeurig het stappenplan gevolgd op het xda forum.
Na het installeren van de mod heb ik S2E geinstalleerd. Hier moet ik nog even mee experimenteren. Tot nu toe heb ik alleen de applicaties overgezet (naast cache, etc... je kunt kiezen welke items je overzet naar de SDkaart), hoewel ik nog steeds het aantal MB zie krimpen op het foon geheugen. Mogelijk moet ik hier dus nog iets mee doen.
Omdat ik geen Sense meer heb, heb ik gekozen om nog 2 applicaties te installeren: SPB Mobile Shell 3d (let op: kost 10 euro) en Pure messenger (is ook niet gratis..), ter vervangen van de interface en "HTC Friendstream".
Qua performance werkt het echt uitstekend! De mod lijkt snel, tot nu toe ook stabiel. Ik draai hem nu pas een dag, dus echt harde feiten kan ik nog niet meededelen. De radio heb ik nog niet getest, de camera wel. Die lijkt tot nu toe prima te werken.
Al met al kostte me het installeren een uur of 4... en dat gaat voornamelijk op aan inlezen. Want zoals gemeld bovenaan het topic: "Ons advies voordat je het toestel gaat rooten is: lees de handleidingen zorgvuldig door, denk goed na en bereid je goed voor!"
Gisteren heb ik het aangedurfd om ook mijn Desire te rooten en van en mod te voorzien. Als je zoiets niet eerder hebt gedaan, dan is dat nog best spannend :-)
De reden voor deze beslissing is hier wel bekend. Om nieuwe apps te installen van de market ging er altijd een berekening aan vooraf: hoeveel ruimte hou je over en waarin kan je snijden. Zeerrrr irritant!
Gezien de redelijk uitgebreide stappen in de topicstart (10x) heb gelezen, leek het een goed moment. Aanvankelijk wilde ik oxygen gebruiken, maar de links werkten niet in het topic op het xda forum.
Na te hebben geroot wilde ik vanwege de SD-kaart ext3 format Amon_RA installen. Dit werkte bij mij niet. Ik kreeg een melding dat ik te nieuwe firmware zou hebben (huh?). Naja, dan niet. Gelukkig werkte het aangegeven alternatief wel (EASEUS Partition Master). Hiermee heb ik de SD-kaart (Sandisk 32GB klasse 2) voorzien van een 1.5GB ext3 partitie. De rest is FAT32. Overigens kan ik zeggen dat deze SDkaart prima werkt, ondanks het advies van minstens een klasse 4 kaart.
Ik besloot om de CyanogenMod-7 for Desire GSM V7.0.2.1 te gebruiken, omdat er bekend is dat er een behoorlijk team achter zit die dit ontwikkeld. In het stappenplan op de website van xda word aangegeven eerst de radio te flashen. Dit ging goed. Hierna is de mod geinstalleerd... ook dit ging gelukkig goed. Ik heb hierbij nauwkeurig het stappenplan gevolgd op het xda forum.
Na het installeren van de mod heb ik S2E geinstalleerd. Hier moet ik nog even mee experimenteren. Tot nu toe heb ik alleen de applicaties overgezet (naast cache, etc... je kunt kiezen welke items je overzet naar de SDkaart), hoewel ik nog steeds het aantal MB zie krimpen op het foon geheugen. Mogelijk moet ik hier dus nog iets mee doen.
Omdat ik geen Sense meer heb, heb ik gekozen om nog 2 applicaties te installeren: SPB Mobile Shell 3d (let op: kost 10 euro) en Pure messenger (is ook niet gratis..), ter vervangen van de interface en "HTC Friendstream".
Qua performance werkt het echt uitstekend! De mod lijkt snel, tot nu toe ook stabiel. Ik draai hem nu pas een dag, dus echt harde feiten kan ik nog niet meededelen. De radio heb ik nog niet getest, de camera wel. Die lijkt tot nu toe prima te werken.
Al met al kostte me het installeren een uur of 4... en dat gaat voornamelijk op aan inlezen. Want zoals gemeld bovenaan het topic: "Ons advies voordat je het toestel gaat rooten is: lees de handleidingen zorgvuldig door, denk goed na en bereid je goed voor!"
Respectfully, TTB.
Ik draai inmiddels al Oxygen 2.1. De eerste versie was niet helemaal compleet, begrijp ik. Een tweede flash loste dat op, maar het kan zijn dat je GMail moet installeren, dan weer uninstallen en dan weer installeren.
Ik heb geen GTalk vrienden dus dat kon ik helaas niet testen
Ik heb geen GTalk vrienden dus dat kon ik helaas niet testen
Verwijderd
Na tig roms te heb geflasht, dan toch weer terug naar Oxygen. Echter heb ik zelf opgemerkt dan de wifi signaal van me Desire een stuk slechter is dan de standaard software van HTC. Dit zelf in combinatie met de nieuwste radio. Het is gewoon zo dat de verbinding van de wifi niet stabiel is in mijn kamer terwijl dat met de orginele software nooit is gebeurd. Iemand tips?
staat wifi op 'never sleep'?Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 02:48:
Na tig roms te heb geflasht, dan toch weer terug naar Oxygen. Echter heb ik zelf opgemerkt dan de wifi signaal van me Desire een stuk slechter is dan de standaard software van HTC. Dit zelf in combinatie met de nieuwste radio. Het is gewoon zo dat de verbinding van de wifi niet stabiel is in mijn kamer terwijl dat met de orginele software nooit is gebeurd. Iemand tips?
Wipe gedaan van tevoren?InZane schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 15:36:
[...]
Sjongejonge heb net Leedroid van m'n Desire afgegooid omdat ik gek werd van het Nederlands en Engels door mekaar
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Hmm ik probeer mijn Desire voor het eerst te rooten, met unrevoked3. Maar ehm, het werkt niet. Ik volg alle stappen (unrevoked gedownload + unrevoked modified usb drivers).
Reboot mijn telefoon met volume down + power.
Vervolgens staat er nergens de optie HBOOT?
Maar wel als ik de telefoon aansluit staat er HBOOT USB PLUG.
Vervolgens kan ik nergens in Windows mijn device vinden om de drivers te installeren.
Blijkbaar zijn de drivers al geinstalleerd? Maar nu zegt unrevoked steeds: 'Communications with phone unexpectedly interrupted.'
Vervolgens kan ik nergens in Windows mijn device vinden om de drivers te installeren.
Blijkbaar zijn de drivers al geinstalleerd? Maar nu zegt unrevoked steeds: 'Communications with phone unexpectedly interrupted.'
[ Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 01-05-2011 12:57 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Dit antwoord stond in de Topicstart 'handleiding'Phusebox schreef op zondag 01 mei 2011 @ 12:42:
Hmm ik probeer mijn Desire voor het eerst te rooten, met unrevoked3. Maar ehm, het werkt niet. Ik volg alle stappen (unrevoked gedownload + unrevoked modified usb drivers).
Ik krijg de melding “Communications with phone unexpectedly interrupted". En nu?
Zet een vinkje bij USB-foutopsporing (menu>Toepassingen>Ontwikkeling>USB-foutopsporing) en "Charge only" als je hem aan de USB kabel hangt.
Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G
Dat heb ik dus gedaan (precies alle stappen gedaan..)kraonkel schreef op zondag 01 mei 2011 @ 13:25:
[...]
Dit antwoord stond in de Topicstart 'handleiding'
Ik krijg de melding “Communications with phone unexpectedly interrupted". En nu?
Zet een vinkje bij USB-foutopsporing (menu>Toepassingen>Ontwikkeling>USB-foutopsporing) en "Charge only" als je hem aan de USB kabel hangt.
Ach ja prul gaat toch in de prullenbak over een paar weken, erger me nu al 3 maanden dood aan de melding dat ik niet genoeg ruimte heb als ie weer eens gaat auto updaten van mijn apps. Traag als stront, zelfs met LP.
[ Voor 27% gewijzigd door Phusebox op 01-05-2011 13:39 ]
ik zit nog steeds met een vraag waar ik maar geen duidelijkheid over krijg helaas, al verschillende fora afgestruind nu om hier de vraag nogmaals te stellen,
ik ben bezig met de volgende rom:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=957291
([ROM][MIUI] 1.4.29 +OTA GB2.3/2.2 [Multi Lang] XJ-D2EXT X-Part, A2SD/+, D2W + Add-ons)
echter word me maar niet duidelijk wat nou de verschillen zijn en welke versie het meest geschikt is,
mijn vraag is dus kortom, wat zouden zullie aanraden uit de volgende rij? en wat zijn de verschillen?
-X-part
-D2ext
-A2SD/+
-D2W
ik zou graag wat meer opslagruimte hebben voor mijn applicatie's op de desire, echter ben ik er wat huiverig voor vandaar dat ik de vraag hier neerleg!
antwoord al gevonden A2SD+ blijkt het beste te zijn
([ROM][MIUI] 1.4.29 +OTA GB2.3/2.2 [Multi Lang] XJ-D2EXT X-Part, A2SD/+, D2W + Add-ons)
echter word me maar niet duidelijk wat nou de verschillen zijn en welke versie het meest geschikt is,
mijn vraag is dus kortom, wat zouden zullie aanraden uit de volgende rij? en wat zijn de verschillen?
-X-part
-D2ext
-A2SD/+
-D2W
ik zou graag wat meer opslagruimte hebben voor mijn applicatie's op de desire, echter ben ik er wat huiverig voor vandaar dat ik de vraag hier neerleg!
[ Voor 4% gewijzigd door mesm90 op 01-05-2011 16:37 ]
Weet iemand hoe je de nieuwste clockworkmod recovery kan flashen zonder S-OFF(mij te "gevaarlijk") ?
Rom manager geeft aan dat 2.5 de nieuwste versie is maar onderhand zitten we al bij 3.0
Rom manager geeft aan dat 2.5 de nieuwste versie is maar onderhand zitten we al bij 3.0

if (!coffee) {
Work = false; }
Verwijderd
Heej,
Ik heb nu Leedroid 3.0.5 op mijn desire gezet. Tot nu toe bevalt het goed!
Echter wil ik nu naar de volgende stap van de tutorial namelijk S-off. Echter als ik naar de site van AlphaRev ga dan krijg ik een tabel te zien en er wordt tig keer gewaarschuwd dat ik moet controleren of de MD5SUM klopt.
Echter hier snap ik het niet meer, want waar moet ik naar kijken en hoe kan ik zien of de MD5SUM klopt?
Dit is iets waar ik zeker niet maar wat mee ga klooien dus wil wel weten wat ik exact moet doen.
Ik heb nu Leedroid 3.0.5 op mijn desire gezet. Tot nu toe bevalt het goed!
Echter wil ik nu naar de volgende stap van de tutorial namelijk S-off. Echter als ik naar de site van AlphaRev ga dan krijg ik een tabel te zien en er wordt tig keer gewaarschuwd dat ik moet controleren of de MD5SUM klopt.
Echter hier snap ik het niet meer, want waar moet ik naar kijken en hoe kan ik zien of de MD5SUM klopt?
Dit is iets waar ik zeker niet maar wat mee ga klooien dus wil wel weten wat ik exact moet doen.
Google is dan je beste vriend " Howto check MD5SUM "
Bespaar je meteen ook wat werk ( 3de link )
http://www.killertechtips...md5-checksums-in-windows/
Bespaar je meteen ook wat werk ( 3de link )
http://www.killertechtips...md5-checksums-in-windows/
Kan het soms aan 64bits Windows 7 liggen dat ik mijn telefoon niet kan rooten? Als ik handmatig de driver wil forceren zegt ie dat het geen 64 bits driver is.
Ik doe dat middels Unrevoked en dan de recovery-clockwork-3.0.0.5-bravo.img (die je gedownload hebt) als custom recovery kiezen. Overigens kan CWM 3.0.0.5 voor problemen zorgen, in dat geval blijft CWM 2.5.0.7 de meest veilige keuze.naaitsab schreef op zondag 01 mei 2011 @ 13:51:
Weet iemand hoe je de nieuwste clockworkmod recovery kan flashen zonder S-OFF(mij te "gevaarlijk") ?
[ Voor 10% gewijzigd door Kapitein Prozac op 01-05-2011 19:21 ]
Aargh nu heb ik mijn Desire ge-root, alleen om apps naar sd te kunnen zetten; blijkt dat je ook nog een custom rom nodig hebt voor a2sd+?
Zucht.
Zucht.
Ah op die fiets.Kapitein Prozac schreef op zondag 01 mei 2011 @ 19:16:
[...]
Ik doe dat middels Unrevoked en dan de recovery-clockwork-3.0.0.5-bravo.img (die je gedownload hebt) als custom recovery kiezen. Overigens kan CWM 3.0.0.5 voor problemen zorgen, in dat geval blijft CWM 2.5.0.7 de meest veilige keuze.
Bij de nieuwere roms wil 2.5 juist problemen geven(boot loops vooral)

if (!coffee) {
Work = false; }
Nee hoor, je kunt ook een apps2sd script flashen als ik me niet vergis. In de startpost staat een linkje naar XDA met alle ROM 's, daar onderaan staat een los apps2sd script. Durf niet te garanderen dat het werkt, maak voor het flashen ff een Nandroid backup.Phusebox schreef op zondag 01 mei 2011 @ 19:28:
Aargh nu heb ik mijn Desire ge-root, alleen om apps naar sd te kunnen zetten; blijkt dat je ook nog een custom rom nodig hebt voor a2sd+?
Zucht.
Verwijderd
gister op de Koninginnedag ging mijn telefoon spontaan rebooten tijdens het bekijken van google maps. Hij bleef de hele tijd op htc logo hangen, ook nadat de batterij een aantal keren eruit was gehaald.
Ik draaide leedroid erop. Via recovery heb ik leedroid opnieuw geflasht en erop gezet, mijn telefoon deed het weer.
Het is de tweede keer dat dit mij overkomt, vorige keer was het met CM7 en nu weer met leedroid. Ik denk dat het aan mijn telefoon ligt, daarom wil ik terug naar htc standaard rom. Factory reset heeft niet geholpen.
Via een website kan op shipping-roms.com htc rom downloaden, maar dat zijn verizon versies of in ieder geval de niet Nederlandse versies. Wat is een betrouwbare site waar ik de standaard rom kan vinden?
Ik draaide leedroid erop. Via recovery heb ik leedroid opnieuw geflasht en erop gezet, mijn telefoon deed het weer.
Het is de tweede keer dat dit mij overkomt, vorige keer was het met CM7 en nu weer met leedroid. Ik denk dat het aan mijn telefoon ligt, daarom wil ik terug naar htc standaard rom. Factory reset heeft niet geholpen.
Via een website kan op shipping-roms.com htc rom downloaden, maar dat zijn verizon versies of in ieder geval de niet Nederlandse versies. Wat is een betrouwbare site waar ik de standaard rom kan vinden?
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2011 20:52 ]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=695667 hiervan de juiste exe downloaden, die dan opstarten volg de stappen en je Desire is weer origineel.
Ik heb daar geen last van gehad met Gingerbread MIUI maar ik gebruik ook alleen maar MIUI dus ik kan niet oordelen over andere recente roms. Kijk anders even in het ClockWorkMod draadje op XDA wat de problemen precies zijn en of je ermee kan leven (staat volgens mij op de laatste paar pagina's).naaitsab schreef op zondag 01 mei 2011 @ 19:37:
[...]
Ah op die fiets.
Bij de nieuwere roms wil 2.5 juist problemen geven(boot loops vooral)
Verwijderd
Ben vandaag de hele dag bezig geweest met het installeren van roms en s-off.
Bij het gebruiken van alpharev om de beveiliging uit te schakelen kreeg ik steeds een vastloper voor stap 3.
Achteraf bleek dit aan de custom rom te liggen die ik er op had gezet. Uiteindelijk lukte het flashen met de oxygen rom. Geen enkele error ontvangen. Vervolgens heb ik weer Leedroid erop gezet.
Bij het gebruiken van alpharev om de beveiliging uit te schakelen kreeg ik steeds een vastloper voor stap 3.
Achteraf bleek dit aan de custom rom te liggen die ik er op had gezet. Uiteindelijk lukte het flashen met de oxygen rom. Geen enkele error ontvangen. Vervolgens heb ik weer Leedroid erop gezet.
Dat is natuurlijk afhankelijk van je voorkeuren. D2ext word ook veel gebruikt.mesm90 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 13:49:
ik zit nog steeds met een vraag waar ik maar geen duidelijkheid over krijg helaas, al verschillende fora afgestruind nu om hier de vraag nogmaals te stellen,
-X-part
-D2ext
-A2SD/+
-D2W
Verwijderd
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=695667
Hiervandaan heb ik de euro en WWE versie gedownload, alleen tijdens het flashen zegt die E: verification failed en iets met signature.
maakt het iets uit of je een signed of niet-signed versie downloadt?
signed error heb ik nu weggekregen, maar nu zegt die E:Cant find update script, installation aborted. Heeft iemand ervaring hiermee?
soms heb ik ook last van oneidige bootloops.
Hiervandaan heb ik de euro en WWE versie gedownload, alleen tijdens het flashen zegt die E: verification failed en iets met signature.
signed error heb ik nu weggekregen, maar nu zegt die E:Cant find update script, installation aborted. Heeft iemand ervaring hiermee?
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2011 00:09 ]
Heb ik ook al meerdere malen met leedroid gehad.Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 20:43:
gister op de Koninginnedag ging mijn telefoon spontaan rebooten tijdens het bekijken van google maps. Hij bleef de hele tijd op htc logo hangen, ook nadat de batterij een aantal keren eruit was gehaald.
Is hij niet te warm geworden???
overgeklokt????
overgeklokt????
Normaal gesproken verifieert de telefoon het installatie bestand om te voorkomen dat de installatie mislukt. Daarvoor moet een installatiebestand gesigned worden. Is deze dat niet kan er dus niet geverifieerd worden. Verificatie kan je wel gewoon uit zetten in je recovery. Hiermee kan je dus het niet gesignde bestand gewoon installeren.Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 23:38:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=695667
[ Voor 90% gewijzigd door 13art op 02-05-2011 08:12 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Ja inderdaad een full wipe gedaan van tevoren.
Ik ga het vandaag nog wel een keertje proberen. Afgelopen weekend had ik verder geen tijd meer.
Verwijderd
Het bestand dat ik via de xda gedownload heb voor stock rom was een .exe bestand. Ik was een beetje dom bezig, ik verwachtte dat ik via recovery stock rom met .exe verpakt in .zip kon flashen.InZane schreef op maandag 02 mei 2011 @ 09:47:
[...]
Ja inderdaad een full wipe gedaan van tevoren.
Ik ga het vandaag nog wel een keertje proberen. Afgelopen weekend had ik verder geen tijd meer.
Inmiddels heb ik de stock rom weer erop gezet en dat niet via de recovery mode op mijn tel maar gewoon simpel weg het exe bestandje geopend, telefoon aangesloten op laptop en installatie deed de rest.
Mijn desire draait weer, ik vermoed dat mijn sd kaart de boosdoener was. Als iemand anders hetzelfde probleem heeft gehad, moet je je sd kaart eruit halen en goed formatteren.
Phusebox schreef op zondag 01 mei 2011 @ 19:28:
Zucht.
Klopt, en het werkt zeker. De makkelijkste manier is om de zip uit deze post van XDA te nemen en te flashen via de recovery. Zorg wel dat je eerst je SD-kaart backupt en partitioneert. Uiteindelijk was ik alleen de apps die ik naar de SD gemoved had kwijt, maar dat is zo weer opnieuw geïnstalleerd (als je ruimte genoeg hebt, kun je natuurlijk ook al je apps even naar je telefoon moven).janvanduschoten schreef op zondag 01 mei 2011 @ 19:50:
[...]
Nee hoor, je kunt ook een apps2sd script flashen als ik me niet vergis. In de startpost staat een linkje naar XDA met alle ROM 's, daar onderaan staat een los apps2sd script. Durf niet te garanderen dat het werkt, maak voor het flashen ff een Nandroid backup.
[ Voor 30% gewijzigd door Mad Marty op 02-05-2011 14:20 ]
Rail Away!
De nieuwe versie van RCMix S is uit 
Android 2.3.3 met veel Sense 3.0 onderdelen
Enige minpunt is dat de camcorder het niet doet, alternatieven hiervoor? of gewoon hardware matig niet werkend in de rom?
Android 2.3.3 met veel Sense 3.0 onderdelen

Enige minpunt is dat de camcorder het niet doet, alternatieven hiervoor? of gewoon hardware matig niet werkend in de rom?
if (!coffee) {
Work = false; }
Ik heb afgelopen vrijdag de Cyanogen Mod v7 van 25-4 geïnstalleerd. Werkte uit de kunst. Tot vanochtend. Ding had de hele nacht aan de oplader gehangen en de batterij was toch (nog) niet vol. Iets van 80%. of zo.
Nu is er een drain issue (1e bericht in de draad op xda) en dat hadden we al aangepast.
Onderweg in de trein lekker muziek geluisterd (bijna 2 uur lang) en zo nu en dan twitter geraadpleegd en een paar apps gedownload en geïnstalleerd. Bij aankomst nog maar 50%. Nog ff wat bezig en gelijk aan de oplader, maar ondanks dat ie aan 220v zat liep de accu sneller leeg dan dat ie oplaadde. Begonnen met de apps te verwijderen die ik vanochtend had geïnstalleerd. Dat leek te helpen. Het percentage ging van 28 naar 33%. OSMonitor geïnstalleerd om eens te kijken. Irritante is dat dus continu 'alle' applicaties worden gestart.
De Adeo Task Manager had ik ook aan staan maar ook maar weer uitgezet.
Heb nu nog maar meer weggeknikkerd (de laatste apps die ik geïnstalleerd had zoals Whatsapp en Tweetdeck). Wifi staat uit, BT en GPS staan uit, sync staat uit alhoewel ik wel zo nu en dan een melding krijg dat er nieuwe mail is, wat dan wel weer vreemd is.
Toch blijft de accu rond de 30%. Zo haal ik de avond niet eens. En ik gebruik dezelfde laadkabel die ik altijd gebruik.
Bij de battery usage zie ik ook weinig geks eigenlijk.
Heb hem nu op Flightmodus gezet om te kijken of er nog wat voeding bij komt. Anders vannacht toestel helemaal uit en opladen.
Iemand nog een briljant idee?
Nu is er een drain issue (1e bericht in de draad op xda) en dat hadden we al aangepast.
Onderweg in de trein lekker muziek geluisterd (bijna 2 uur lang) en zo nu en dan twitter geraadpleegd en een paar apps gedownload en geïnstalleerd. Bij aankomst nog maar 50%. Nog ff wat bezig en gelijk aan de oplader, maar ondanks dat ie aan 220v zat liep de accu sneller leeg dan dat ie oplaadde. Begonnen met de apps te verwijderen die ik vanochtend had geïnstalleerd. Dat leek te helpen. Het percentage ging van 28 naar 33%. OSMonitor geïnstalleerd om eens te kijken. Irritante is dat dus continu 'alle' applicaties worden gestart.
De Adeo Task Manager had ik ook aan staan maar ook maar weer uitgezet.
Heb nu nog maar meer weggeknikkerd (de laatste apps die ik geïnstalleerd had zoals Whatsapp en Tweetdeck). Wifi staat uit, BT en GPS staan uit, sync staat uit alhoewel ik wel zo nu en dan een melding krijg dat er nieuwe mail is, wat dan wel weer vreemd is.
Toch blijft de accu rond de 30%. Zo haal ik de avond niet eens. En ik gebruik dezelfde laadkabel die ik altijd gebruik.
Bij de battery usage zie ik ook weinig geks eigenlijk.
Heb hem nu op Flightmodus gezet om te kijken of er nog wat voeding bij komt. Anders vannacht toestel helemaal uit en opladen.
aka pluim003
Misschien ginger villain of oxygen proberen totdat die bug gefixt is?[b][message=35961232,noline]
PSN: MGFlexican.
Over welke bug hebben we het dan? Want voor die ene waar een workaround voor was heb ik de workaround toegepast. Ginger Villain lijkt erg op CM7 (maar dat staat ook uit de changelog).Morenoo91 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 15:36:
[...]
Misschien ginger villain of oxygen proberen totdat die bug gefixt is?
Kon me vaag herinneren, had ik met de originele rom ook dat ie soms leeg liep tijdens het opladen en volgens mij was dan de oplossing om te rebooten en/of de batterij er ff uit te halen. Nou heb hem nu ff helemaal uitgezet en de batterij er ook even uit gehaald en teruggestopt. Kijken of dit wat soelaas biedt, anders inderdaad een andere proberen. Had hem nu net mooi aan de rol. Ik verdenk toch 1 van de later geïnstalleerde apps (zoals Whatsapp oid, tot gisteren laadde ie perfect op). Tweetdeck had ik zaterdag geïnstalleerd en daarna ging het laden nog wel goed. Heb hem overigens nu wel ff weggeknikkerd omdat ik aanvankelijk twijfelde of ik TD nu gister of eergister had geïnstalleerd.
Nah, heb hem een half uurtje helemaal uitgehad en de accu laten opladen. Na aanzetten blijkt ie op 30% te zitten. Was 29%. Dat schiet ook niet echt op. Zou de accu gewoon kaduuk zijn?
[ Voor 8% gewijzigd door DikkieDick op 02-05-2011 16:02 ]
aka pluim003
heb je de batterystats gewiped?DikkieDick schreef op maandag 02 mei 2011 @ 15:43:
[...]
Over welke bug hebben we het dan? Want voor die ene waar een workaround voor was heb ik de workaround toegepast. Ginger Villain lijkt erg op CM7 (maar dat staat ook uit de changelog).
Kon me vaag herinneren, had ik met de originele rom ook dat ie soms leeg liep tijdens het opladen en volgens mij was dan de oplossing om te rebooten en/of de batterij er ff uit te halen. Nou heb hem nu ff helemaal uitgezet en de batterij er ook even uit gehaald en teruggestopt. Kijken of dit wat soelaas biedt, anders inderdaad een andere proberen. Had hem nu net mooi aan de rol. Ik verdenk toch 1 van de later geïnstalleerde apps (zoals Whatsapp oid, tot gisteren laadde ie perfect op). Tweetdeck had ik zaterdag geïnstalleerd en daarna ging het laden nog wel goed. Heb hem overigens nu wel ff weggeknikkerd omdat ik aanvankelijk twijfelde of ik TD nu gister of eergister had geïnstalleerd.
Nah, heb hem een half uurtje helemaal uitgehad en de accu laten opladen. Na aanzetten blijkt ie op 30% te zitten. Was 29%. Dat schiet ook niet echt op. Zou de accu gewoon kaduuk zijn?
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Hmm die rcmix S gaat mijn volgende ROM worden denk ik. Jammer dat ik komende 2 weken niet echt tijd heb
Moet je ROM daarvoor geen init.d support hebben?Mad Marty schreef op maandag 02 mei 2011 @ 14:18:
[...]
[...]
Klopt, en het werkt zeker. De makkelijkste manier is om de zip uit deze post van XDA te nemen en te flashen via de recovery. Zorg wel dat je eerst je SD-kaart backupt en partitioneert. Uiteindelijk was ik alleen de apps die ik naar de SD gemoved had kwijt, maar dat is zo weer opnieuw geïnstalleerd (als je ruimte genoeg hebt, kun je natuurlijk ook al je apps even naar je telefoon moven).
Om init.d support toe te voegen aan een stock ROM: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=894445
Volgens mij heeft die zip bij de XDA post init.d support, zie de naam: update-froyo-init.d-busybox-a2sd+-signed.zipPyr0wl schreef op maandag 02 mei 2011 @ 19:36:
[...]
Moet je ROM daarvoor geen init.d support hebben?
Om init.d support toe te voegen aan een stock ROM: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=894445
Dat is iets wat niet lekker werkt door volgens mij (correct me if i'm wrong) de aansturing van rom naar radio. In ieder geval, het is niet simpel te fixen door een app te installeren, gewoon wachten tot ze deze werkend krijgen dus.naaitsab schreef op maandag 02 mei 2011 @ 15:31:
Android 2.3.3 met veel Sense 3.0 onderdelen![]()
Iemand overigens ervaringen met battery callibrator? Mijn accu begint nu wel raar gedrag te vertonen en wil het even uitproberen
Woops, had die link niet gezienjelmervos schreef op maandag 02 mei 2011 @ 20:54:
[...]
Volgens mij heeft die zip bij de XDA post init.d support, zie de naam: update-froyo-init.d-busybox-a2sd+-signed.zip
Achja, ik heb hier ondertussen Oxygen 2.1.1 draaien en zoals gewoonlijk, ben ik tevreden over Adam's werk.
Het is zelfs zover gekomen dat ik de vanilla Android beter weet te apprecieren dan die met Sense overheen, misschien in het vervolg toch maar voor een google phone gaan!
Klopt, init.d en busybox zitten er direct bij in, dus dat hoef je niet allemaal apart nog te doen.jelmervos schreef op maandag 02 mei 2011 @ 20:54:
[...]
Volgens mij heeft die zip bij de XDA post init.d support, zie de naam: update-froyo-init.d-busybox-a2sd+-signed.zip
Rail Away!
Ik heb wat kleine problemen met mijn telefoon. Sinds de hitte crasht mijn telefoon wanneer ik langer dan een half uur in de auto google maps gebruik. Om alles compleet uit te sluiten wil ik terug naar stock. Ik heb heel veel howto's gevonden maar ik heb geen idee wat nu de beste methode is en welke stock rom ik kan pakken voor mijn amoled scherm device. Ik heb mijn desire los gekocht dus ik hoef geen rekening te houden met branded roms.
Het liefste installeer ik een RUU zodat ik van mijn hboot af ben. Ook wil ik geen pre-rooted versie meer. Mijn SD kaat is gepartitioneerd. Dat wil ik ook helemaal ongedaan maken maar dat doe ik met gparted oid.
2 vraagjes
- welke (amoled) rom kan ik het beste pakken van: http://shipped-roms.com/i...egory=android&model=Bravo voor deze actie
- kan ik de rom gewoon over mijn telefoon flashen of moet ik nog ergens rekening mee houden?
-edit-
Ik heb wat versies naast elkaar gehouden. Mijn inziens kan ik het beste RUU_Bravo_Froyo_HTC_WWE_2.29.405.5_Radio_32.49.00.32U_5.11.05.27_release_159811_signed installeren. Ik las dat je de image met HTC sync kan terug zetten. Toch maar mijn windows pc maar eens inzetten want op mijn macbook zal het lastig gaan ben ik bang.
Morgen maar eens kijken of het lukt. Als er iemand nog tips heeft dan hou ik me aanbevolen
Het liefste installeer ik een RUU zodat ik van mijn hboot af ben. Ook wil ik geen pre-rooted versie meer. Mijn SD kaat is gepartitioneerd. Dat wil ik ook helemaal ongedaan maken maar dat doe ik met gparted oid.
2 vraagjes
- welke (amoled) rom kan ik het beste pakken van: http://shipped-roms.com/i...egory=android&model=Bravo voor deze actie
- kan ik de rom gewoon over mijn telefoon flashen of moet ik nog ergens rekening mee houden?
-edit-
Ik heb wat versies naast elkaar gehouden. Mijn inziens kan ik het beste RUU_Bravo_Froyo_HTC_WWE_2.29.405.5_Radio_32.49.00.32U_5.11.05.27_release_159811_signed installeren. Ik las dat je de image met HTC sync kan terug zetten. Toch maar mijn windows pc maar eens inzetten want op mijn macbook zal het lastig gaan ben ik bang.
Morgen maar eens kijken of het lukt. Als er iemand nog tips heeft dan hou ik me aanbevolen
[ Voor 19% gewijzigd door L0g0ff op 02-05-2011 23:23 ]
Ja, inmiddels wel. Had dat met Battery Calibrator gedaan (geforceerd omdat ie niet 100% vol was, sterker nog, zat op 30%). Bij aankomst in hotel (zit voor werk 2 dagen elders in het land) gelijk weer aan de voeding en in een half uur ging het een paar % omhoog. Daarna de stad in en een uur of 7 zonder voeding geweest en was ie van 33 naar 23 gedaald. Dat viel me nog mee. Vannacht uitgezet en weer aan de lader en vanochtend helemaal vol en net ook ff weer gecalibreerd. Laat hem nog wel ff aan de voeding hangen en dan gaan we vanmiddag kijken hoe het gaat op de terugreis met wederom 2 uur muziek luisteren.
aka pluim003
Zelfde mening hier, draai ook Oxygen 2.1.1. Helaas heeft AdamG wel wat files moeten verwijderen om hem in de Oxygen HBOOT partitie te krijgen. Maar aangezien ik nog gewoon de HTC Sense HBOOT gebruik heb ik deze weer toegevoegd voor het flashen: http://forum.xda-develope...p=13351482&postcount=2279Pyr0wl schreef op maandag 02 mei 2011 @ 22:01:
[...]
Achja, ik heb hier ondertussen Oxygen 2.1.1 draaien en zoals gewoonlijk, ben ik tevreden over Adam's werk.
Het is zelfs zover gekomen dat ik de vanilla Android beter weet te apprecieren dan die met Sense overheen, misschien in het vervolg toch maar voor een google phone gaan!
Weet iemand of Richard Trip (Ginger Villain) op de hoogte is van het keyboard probleem en andere problemen in de GV rom, die zich na lange uptime voordoen? Icons die verdwijnen, keyboard wat niet tevoorschijn komt, unlock slider die onzichtbaar is. Toch wel erg storend.
En bevalt ie een beetje?naaitsab schreef op maandag 02 mei 2011 @ 15:31:
Ziet er op het eerste gezicht wel erg interessant uit!
Heb m nog niet geflashed geen tijd voor, denk dat ik vanavond maar weer eens ga rommelen.InZane schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 09:59:
[...]
En bevalt ie een beetje?
Ziet er op het eerste gezicht wel erg interessant uit!
Weet iemand of de format van de SD-EXT in clockworkmod recovery hem alleen leeghaalt(zoals wipe) of ook de hele partitie aanpast? Anders moet ik namelijk mn SD-kaart weer opnieuw formateren in linux(beste en snelste manier die tooltjes op windows falen mij te vaak icm linux partities)
if (!coffee) {
Work = false; }
Ik heb hem (RCMix S v09) er nu net op staan, de A2SD+ versie. Gebruikte hiervoor naar alle tevredenheid v08, maar die Sense 3.0 features kan ik niet laten liggen 
Hij staat er nog niet lang genoeg op om te kunnen vergelijken, maar ik laat het jullie zo snel mogelijk weten.
Heb ook een vraagje, ik heb al een tijd geen nieuwe radio meer geflashed. Hoe belangrijk is dit eigenlijk? En weet iemand het verschil tussen een Radio en een RIL?
Hij staat er nog niet lang genoeg op om te kunnen vergelijken, maar ik laat het jullie zo snel mogelijk weten.
Heb ook een vraagje, ik heb al een tijd geen nieuwe radio meer geflashed. Hoe belangrijk is dit eigenlijk? En weet iemand het verschil tussen een Radio en een RIL?
Die ene, met die snor
Radio is de software die direct met je hardware (bluethoot/wifi/3G/enz) communiceert. De RIL is de interface (radio interface layer) die in je ROM zit en die met de radio communiceert.Tjado schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 10:47:
Vergelijk de RIL met de HAL onder Windows en de radio met de BIOS firmware van je PC.
Hoe zit het trouwens met de talen, want ik wil graag wel alles in het NL hebben en ook Nederlands spellingscontrole en correctie. Is dat allemaal aanwezig?Tjado schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 10:47:
Ik heb hem (RCMix S v09) er nu net op staan, de A2SD+ versie. Gebruikte hiervoor naar alle tevredenheid v08, maar die Sense 3.0 features kan ik niet laten liggen
Yup, NL systeemtaal en correctie zit er allebei in.
Die ene, met die snor
Zo, TS aangepast met behulp van Mad Marty en Pinin. Hij is nu nog completer & nog meer foolproof. Bij onduidelijkheden of andere aanpassingen graag een DM
Met call delay neem ik aan?naaitsab schreef op maandag 02 mei 2011 @ 15:31:
Net zoiets als RCMix S, dus veel Sense 3.0, en met werkende cam...
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1016940
Thanks voor de tipalbino71 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:29:
Net zoiets als RCMix S, dus veel Sense 3.0, en met werkende cam...
Is dat echt voldoende? Ik heb er een 4gb kaartje inzitten.A2SD+ STOCK HBOOT - stock hboot - the one with 250 mB for /system
- 1 gB ext2/3/4 partition
Zou 1GB EXT4(snelste toch?) en 3GB FAT32 een goede indeling zijn?
Ik draai nou RCMixHD en heb 1GB EXT4-300MB EXT4-100MB Swap-2.6GB Fat32.
if (!coffee) {
Work = false; }
Is het een "sense" dingetje dat de agenda blijft herhalen van een meldingen/afspraak.
Nu ik Gingervillain heb krijg ik maar 1 melding van afspraak, en hij blijft niet om de 5 minuten terugkomen zolang ik deze niet wegklik.
Dit mis ik erg, is dit er nog in te krijgen? De agenda die ik nu (en vroegah) gebruik is AAW
Nu ik Gingervillain heb krijg ik maar 1 melding van afspraak, en hij blijft niet om de 5 minuten terugkomen zolang ik deze niet wegklik.
Dit mis ik erg, is dit er nog in te krijgen? De agenda die ik nu (en vroegah) gebruik is AAW
www.casarodriguillo.com
Complimenten, ziet er goed uit!janvanduschoten schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 15:26:
Zo, TS aangepast met behulp van Mad Marty en Pinin. Hij is nu nog completer & nog meer foolproof. Bij onduidelijkheden of andere aanpassingen graag een DM
Hoe zijn trouwens de ervaringen met de Sense rom van mensen die van GV/CM7 afkomen? Ik ben er wel benieuwd naar en wil ze graag eens gaan proberen als ze qua snelheid niet of nauwelijks in hoeven te leveren, anders bespaar ik mij liever het apps restoren feestje.
Inderdaad, dat heb ik ook gedaanjelmervos schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 09:10:
[...]
Zelfde mening hier, draai ook Oxygen 2.1.1. Helaas heeft AdamG wel wat files moeten verwijderen om hem in de Oxygen HBOOT partitie te krijgen. Maar aangezien ik nog gewoon de HTC Sense HBOOT gebruik heb ik deze weer toegevoegd voor het flashen: http://forum.xda-develope...p=13351482&postcount=2279
Over het algemeen zijn AOSP ROM's sneller dan die met Sense, maar die gelekte Gingerbread ROM van HTC werkte wel héél erg vlot. Deze is volledig stock, enige aanpassing is dat die geroot is en deze is wat meer aangepast.Cyleo schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 22:19:
[...]
Complimenten, ziet er goed uit!
Hoe zijn trouwens de ervaringen met de Sense rom van mensen die van GV/CM7 afkomen? Ik ben er wel benieuwd naar en wil ze graag eens gaan proberen als ze qua snelheid niet of nauwelijks in hoeven te leveren, anders bespaar ik mij liever het apps restoren feestje.
Hoe het zit met die ports van de Desire S en Desire HD weet ik niet. De laatste keer dat ik die probeerde, merkte ik wel degelijk enige lag bij het openen van applicaties. Het was niet veel, maar het was er wel. Misschien dat dit intussen is verholpen, maar dat weet ik niet.
Na tijden vrij probleemloos met GingerVillain gewerkt te hebben wilde ik terug naar Sense, dus besloten om naar Leedroid te gaan. Toen heb ik waarschijnlijk een foutje gemaakt door meteen een full wipe te doen. Ik kwam erachter dat ik de .zip van de rom nog niet op de SD had gezet. Ik dus op reboot drukken om alsnog ff de .zip erop te zetten. Nu kom ik echter niet verder dan het 'Villainrom FreeYourAndroid' scherm, hierop blijft de telefoon steken. Na een half uur ong. wachten vanalles geprobeerd maar ik ben nog niet verder gekomen dan dit scherm. Iemand een oplossing?
Even je USb mounten vanuit de recovery, usb kabel aan je pc hangen, rom zipje naar de sd, unmounten en flashen.Johanson16 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 23:18:
Iemand een oplossing?
Succes!
Thanks, zonet leek dat namelijk niet te werken. Nu werkt 't echter wel, zal zien of 't allemaal lukt nu! =)
Ik heb dat probleem ook met de hitte, of beter als de zon lekker aan het branden is op het dashboard. Maar ik had het in de winter ook een keer, toen de voorruitblower op warm stond en mijn telefoon hangt er net boven. Ik heb hem aan een 1A stroomkabeltje zitten, en zag op een gegeven moment dat het ledje oranje-groen knipperde en dat de batterij niet meer laadde (hij stond op 33% ondanks de lader). Het knipperende ledje heb ik alleen 100% zeker gezien bij de stock rom, en ik denk dat het betekent dat de telefoon te heet is (wat niet vreemd is ivm gps, scherm, maps, opladen en omgevingswarmte) en dat het opladen dus stopt (crashes heb ik niet gehad). Ik las dat dit soort accu's inderdaad niet goed tegen warmte kunnen en dat het de levensduur verkort.OhMyGod schreef op maandag 02 mei 2011 @ 23:08:
Ik heb wat kleine problemen met mijn telefoon. Sinds de hitte crasht mijn telefoon wanneer ik langer dan een half uur in de auto google maps gebruik. Om alles compleet uit te sluiten wil ik terug naar stock. Ik heb heel veel howto's gevonden maar ik heb geen idee wat nu de beste methode is en welke stock rom ik kan pakken voor mijn amoled scherm device. Ik heb mijn desire los gekocht dus ik hoef geen rekening te houden met branded roms.
In mijn huidige ROM heb ik het ook gehad dat er niet geladen werd, maar ik weet niet meer of dat knipperende lampje er ook was. Als je wilt kijken of jouw crashes daadwerkelijk verband houden met de hitte kun je natuurlijk een of andere log app erop loslaten.
Gelukkig word het nu echt warm buiten, zodat de blower toch al op koud staat en soms de airco aan
Inmiddels heb ik dus de nieuwste LeeDroid geïnstalleerd, nu blijft de telefoon echter hangen op het witte scherm met 'HTC'. What's going on?
Niet goed gewiped? Foute download? Normaal gesproken zou ik de ROM nog een keer downloaden en voor het flashen alles wipen. Lees ook de bijbehorende thread door om te zien of het vaker voorkomt.
Zie twee posts boven deze post, het probleem deed zich ook al voor voordat ik de LeeDroid rom geïnstalleerd had. Waarschijnlijk dat het dus niet aan de rom ligt. Ga het natuurlijk nog wel ff opnieuw proberen!
Ik laat het jullie weten.
Zou even een handmatige format en nieuwe partities op je sd-kaart maken (ubuntu live cd op usb stick is beste)
Kon mijn SD ook niet mounten hierna probleem opgelost en kon ik opnieuw flashen.
Kon mijn SD ook niet mounten hierna probleem opgelost en kon ik opnieuw flashen.
if (!coffee) {
Work = false; }
Na simpel snelformatteren via windows en opnieuw partities maken met AMON_RA kreeg ik de foutmelding niet meer bij het maken van een wipe. Daarna de ROM geïnstalleerd en ik ben inmiddels de HTC bootscreen voorbij! Nu hopen dat het ouwe beestje ook voorbij het LeeDroid scherm komt en ik ben weer blij!
Probleem opgelost! Bedankt Bastiaan
Probleem opgelost! Bedankt Bastiaan
[ Voor 7% gewijzigd door Johanson16 op 04-05-2011 00:36 ]
Ah, dit is goed nieuws voor de Oxygen gebruikers:
http://twitter.com/#!/adamg_xda/status/65583575633895424Adam Green: Looks like long standing audio delay may be finally fixed in latest test build, still awaiting further test reports
Vast allang bekend hier.. Maar ik kwam er net achter dat je met Titanium Backup system apps kunt verwijderen
Hoe grondig ze verwijderd worden durf ik niet te zeggen maar ze staan in ieder geval niet meer in de appdrawer.
Wat een schitterende telefoon is het toch, ik blijf nieuwe tweaks ontdekken
Wat een schitterende telefoon is het toch, ik blijf nieuwe tweaks ontdekken
Graag gedaan
Vanavond maar eens de InsertCoin STOCK HBOOT v16 erop gooien, de DHD rom is me toch wat te log.
Kijken hoe Sense 3.0 bevalt(althans grote delen zijn Sense 3.0
if (!coffee) {
Work = false; }
Inmiddels is hier versie 1.0 van uit met werkende camcorder! Ik ga 'm zo eens proberen denk ik.naaitsab schreef op maandag 02 mei 2011 @ 15:31:
Ik ben ook heel erg nieuwschierig, als ik vandaag tijd heb maar eens een vergelijkend rom onderzoek doen. Wel eerst een nandroid dat ik atlijd terug kan naar GVInZane schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 10:28:
[...]
Inmiddels is hier versie 1.0 van uit met werkende camcorder! Ik ga 'm zo eens proberen denk ik.
@Naaitsab, zou je svp willen kijken hoe je een melding krijgt als je een agendapunt maakt, je stelt dan bijv. in dat je 10min van te voren een melding wilt krijgen (dat is vlgs mij standaard) Bij HTC sense is het zo dat je de melding krijgt en als je deze niet wegklikt, hij vanzelf na 5 min. weer met een reminder komt net zolang tot je hem wegklikt. Dit wil ik graag, en volgens mij is het echt iets van Sense.
TIA
TIA
www.casarodriguillo.com
Dit topic is gesloten.