[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 25 Laatste
Acties:
  • 121.225 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
koekoek2003nl schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 05:48:
[...]

Is het niet schadelijk voor je kaartje?
Of het schadelijk is zal denk ik wel mee vallen. Er worden wel meer schrijfbewegingnen gedaan naar en van het kaartje. Dit zou de levensduur mogelijk kunnen verkorten.

Ik heb het programma zelf ruim 2 weken gebruikt maar merkte toch wel op dat hij steeds trager ging worden als ik iets via het scherm wilde aanklikken. Er zit dan steeds een vertraging in van een paar seconden en soms stond hij vast. Class 6 kaartje.

Dus verwijderd en nu blijf hij goed werken. Dit was icm iNsertCoin Rom.

Heb nu CM7 draaien maar voorlopig laat ik het programma toch maar even links liggen. Maar is is vaakn een combinatie van factoren dus wat op de ene telefoon slecht werkt kan op een andere prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obviously
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-07 11:58
Ik heb mij Desire vandaag ook maar eens geroot, wat een kinderspel!
En nu blijft er maar 1 vraag door mijn hoofd spoken, waarom heb ik dit niet eerder gedaan ...

Ik heb er meteen de Ginger Villain 2.0 rom op gesmeten, en man, werkt dat even lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 01:41:
[...]

Gelukt met unrevoked. Lijkt er op dat ik van T-mobile af ben (alleen het allereerste scherm na boot doet nog aan T-mobile denken)
Ik kan roms flashen en nandroid back-ups maken door in clockwork recovery te komen via vol.down+power, maar mijn geliefde app 'Rom Manager' werkt voor geen meter; alles resulteert in een driehoek met uitroepteken naast onze groene vriend.
Hierdoor kan ik dus helaas ook niet de broodnodige ext3 / 4 partitie maken.

Kortom, het lijkt er op dat hij toch niet helemaal 100% unlocked/debrand/root is, en ik vrees er voor dat ik toch nog met een goldcard aan de gang moet *zucht*.

Iemand ervaringen/tips/ideeën op nog te proberen?
Dan moet je middels Unrevoked de CWM 3.0.0.5 of Amon-RA 2.0.0 flashen; dan krijg je de mogelijkheid in de recovery om je SD kaart te partitioneren. CWM 3.0.0.5 doet ext3 (standaard) en Amon-RA doet ext2 (standaard), 3 en 4.

CWM (de .img file moet je hebben); http://forum.xda-develope...php?p=9207285#post9207285
Amon-RA; http://forum.xda-develope...hp?p=10277090&postcount=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:29

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Je kunt ook met G-parted je sd-kaart partitioneren...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borix
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-08 14:47
Hoe zit het nu met die call-delay bij GB roms, zijn die er nog steeds en zit die ook in de sense GB rom. Ik zou graag een GB rom op mijn mobiel zetten maar zolang die call delay zich kan voordoen hoeft het van mij niet meer. En ik kan nergens vinden hoe het ervoor staat met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Borix schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 16:34:
Hoe zit het nu met die call-delay bij GB roms, zijn die er nog steeds en zit die ook in de sense GB rom. Ik zou graag een GB rom op mijn mobiel zetten maar zolang die call delay zich kan voordoen hoeft het van mij niet meer. En ik kan nergens vinden hoe het ervoor staat met dit probleem.
GV 2.0 heeft nog een call delay, maar ik denk dat dit vrij snel opgelost gaat worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Laatst online: 23:07
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 16:37:
[...]
GV 2.0 heeft nog een call delay, maar ik denk dat dit vrij snel opgelost gaat worden. :)
De call delay zit er al in vanaf versie 1, bij alle GB roms (ik gebruik momenteel Oxygen 203, ook alle Oxygen versies hebben het). Alhoewel ik het zou toejuichen, ik zie het nog niet zo snel gebeuren. Tenzij de HD-sources al beschikbaar zijn, die wat duidelijkheid zou kunnen verschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-09 13:08
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 16:37:
[...]

Ik betwijfel hoe snel het komt: zie hier Wel vreemd trouwens dat niet iedereen er last van heeft...

[ Voor 27% gewijzigd door mbroeders op 20-04-2011 08:13 ]

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
rinkel schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 16:41:
[...]

De call delay zit er al in vanaf versie 1, bij alle GB roms (ik gebruik momenteel Oxygen 203, ook alle Oxygen versies hebben het). Alhoewel ik het zou toejuichen, ik zie het nog niet zo snel gebeuren. Tenzij de HD-sources al beschikbaar zijn, die wat duidelijkheid zou kunnen verschaffen.
Zit hij ook in de geleakte Azie versie van GB?
Ik heb hem even geprobeerd maar de NL taal wordt nog niet geheel ondersteund. Daarom heb ik hem weer verwijderd. Ik heb er niet meer gebeld.

Leedroid heeft bv deze versie gebruikt voor zijn 3.02 versie. Hij is wel gewoon met (de oude) sense voor de mensen die hem willen proberen.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jefiozie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-05 08:00
Hallo Allen,

Ik wil graag mijn HTC Desire gaan roote, dit zodat ik apps zoals app2sd kan toepassen.
In de toekomst wil ik ook graag een andere rom er op zetten heb echter nog geen idee welke.
Mijn vraag is of dat ik nog met bepaalde dingen rekening moet houden heb namelijk geen zin in een telefoon die het niet meer doet :P
Heb mijn telefoon even opgestart in HBOOT(volgens mij heet dat zo) en de volgende specs stonden er:

Bravo PVT1 ship s-on
hboot-0.93.0001
Microp-031d
Touch panel-synt0101
Radio-5.11.05.27
Aug 10 2010,17:52:18

Ik hoop dat iemand me een beetje zekerheid kan geven.

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:56
Jefiozie schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:55:
Hallo Allen,

Ik wil graag mijn HTC Desire gaan roote, dit zodat ik apps zoals app2sd kan toepassen.
In de toekomst wil ik ook graag een andere rom er op zetten heb echter nog geen idee welke.
Mijn vraag is of dat ik nog met bepaalde dingen rekening moet houden heb namelijk geen zin in een telefoon die het niet meer doet :P
Heb mijn telefoon even opgestart in HBOOT(volgens mij heet dat zo) en de volgende specs stonden er:

Bravo PVT1 ship s-on
hboot-0.93.0001
Microp-031d
Touch panel-synt0101
Radio-5.11.05.27
Aug 10 2010,17:52:18

Ik hoop dat iemand me een beetje zekerheid kan geven.

Gr.
Als je root moet je er sowieso een custom ROM met root opzetten.
Verder staat er in de topicstart een zeer uitgebreid howto. Daar moet het zeker mee lukken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:11
Ik zou persoonlijk eerst even de dingen backuppen die ik zou willen bewaren zoals smsjes, foto's, muziek etc. Zet deze op je pc en download een custom rom waar je mee wilt beginnen. Root je toestel zoals in de OP staat en flash je custom rom. Maak een ext partitie op je sd kaart aan voor apps2sd (je sd kaart wordt geformatteerd en is daarna leeg!). Stel je toestel in en zet je backup weer terug en u is klaar :) (in het echt duurt het allemaal iets langer, dat wel ;) )

Succes!

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10 21:18
InZane schreef op woensdag 20 april 2011 @ 13:28:
[...]

Als je root moet je er sowieso een custom ROM met root opzetten.
Is dat zo ?
Ik heb mijn Desire geroot en daarna niets gedaan. Ik heb er nu een recovery manager op staan , maar nog steeds dezelfde rom .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
  • Laatst online: 02-10 09:36
Ik heb sinds ik Oxygen erop heb geflasht altijd dat het toestel uit zichzelf gaat rebooten, maar dan vast komt te zitten in een infinite bootloop. Om het toestel weer werkend te krijgen moet ik me batterij eruit halen.
Weet iemand hoe dit komt? Ik vind het wel een beetje irritant om me telefoon in een bootloop te zien als ik em uit me zak haal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

PakoeDIEP schreef op woensdag 20 april 2011 @ 13:49:
Ik heb sinds ik Oxygen erop heb geflasht altijd dat het toestel uit zichzelf gaat rebooten, maar dan vast komt te zitten in een infinite bootloop. Om het toestel weer werkend te krijgen moet ik me batterij eruit halen.
Weet iemand hoe dit komt? Ik vind het wel een beetje irritant om me telefoon in een bootloop te zien als ik em uit me zak haal...
Welke versie van Oxygen heb je? Volgens mij is dit probleem in 2.0.2 opgelost:
code:
1
2
3
4
v2.0.2
...
Fixed googles boot-loop issue
...

[ Voor 5% gewijzigd door jelmervos op 20-04-2011 15:08 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
  • Laatst online: 02-10 09:36
jelmervos schreef op woensdag 20 april 2011 @ 15:06:
[...]

Welke versie van Oxygen heb je? Volgens mij is dit probleem in 2.0.2 opgelost:
code:
1
2
3
4
v2.0.2
...
Fixed googles boot-loop issue
...
Oh, ik ging er vanuit dat ik de laatste versie had 8)7 Ik draai nog 2.0.1
Dom, dom, dom... Dankje :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Squall schreef op woensdag 20 april 2011 @ 13:46:
[...]

Is dat zo ?
Ik heb mijn Desire geroot en daarna niets gedaan. Ik heb er nu een recovery manager op staan , maar nog steeds dezelfde rom .....
Klopt hoeft niet.
Je kan hem rooten zonder een andere rom erop te zetten.
Je kan daarna kiezen om een custom rom erop te zetten, of een aparte A2SD+ te flashen op je huidige rom.
Ik zou dan wel kiezen voor een custom rom.
Backup je oude rom wel goed!

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
madmaus schreef op woensdag 20 april 2011 @ 09:56:
[...]

Zit hij ook in de geleakte Azie versie van GB?
Ik heb hem even geprobeerd maar de NL taal wordt nog niet geheel ondersteund. Daarom heb ik hem weer verwijderd. Ik heb er niet meer gebeld.

Leedroid heeft bv deze versie gebruikt voor zijn 3.02 versie. Hij is wel gewoon met (de oude) sense voor de mensen die hem willen proberen.
Ik meen gelezen te hebben dat in de geleakte azie rom dit probleem is opgelost, aangezien die direct van HTC komt. Ik dacht dat die ook in de nieuwe Leedroid zit, maar pin me er niet op vast. (niet geprobeerd, aangezien ik geen sense wil)

Edit:
Dit is overigens ook een Sense rom, gebaseerd op de leaked HTC Asia Desire rom, als ik het goed heb zit hier ook geen call-delay in. Overigens geen NL taal.

[ Voor 14% gewijzigd door rinkel op 20-04-2011 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:52
Ik heb een probleempje met het overzetten van mn rom.
Op het moment zit ik op een MIUI-rom en ik wil (terug) naar cyanogenmod. Ik heb de laatste versie gedownload (update-cm-7.0.0-BravoC-signed)

Ik heb één van de laatste radio's gedownload (32.56.00.32U_5.17.05.08) maar als ik de cyanogenmod probeer te flashen krijg ik de volgende error:

assert failed: getprop ("ro.product.device") == "bravoc" || getprop("ro.E:unkown command [build.product")]

E: error in /sdcard/download/update-cm7.0.0-BravoC-signed.zip (status 7)

Installation aborted.

Doe ik iets verkeerd?

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Thecola schreef op donderdag 21 april 2011 @ 14:08:
Op het moment zit ik op een MIUI-rom en ik wil (terug) naar cyanogenmod. Ik heb de laatste versie gedownload (update-cm-7.0.0-BravoC-signed)

Ik heb één van de laatste radio's gedownload (32.56.00.32U_5.17.05.08) maar als ik de cyanogenmod probeer te flashen krijg ik de volgende error:

assert failed: getprop ("ro.product.device") == "bravoc" || getprop("ro.E:unkown command [build.product")]

Installation aborted.

Doe ik iets verkeerd?
Download de ROM nog eens en probeer hem dan nog eens te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:11
Thecola schreef op donderdag 21 april 2011 @ 14:08:

Installation aborted.

Doe ik iets verkeerd?
Je bestand is beschadigd of niet goed gesigned, even opnieuw downloaden of verification op off zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Laatst online: 21:52
Thanks! Heb t nog twee keer moeten proberen maar nu doet ie het!

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Laatst online: 26-09 13:08
Thecola schreef op donderdag 21 april 2011 @ 14:37:
Thanks! Heb t nog twee keer moeten proberen maar nu doet ie het!
Je had volgens mij de eerste keer de CDMA rom gedownload, zou dat kunnen? Aan de foutmelding te zien, kwam je telefoon niet overeen met de telefoon waar de rom geschikt voor was. Dus volgens mij was het bestand niet beschadigd, maar had je de CDMA versie ipv GSM. (misschien handig voor de volgende keer :))

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jefiozie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-05 08:00
Hallo,

Ik had nog één enkele vraag voor ik hem ga roote.
Ik las op een forum dat aankomende zomer er een nieuwe update uitkomt. Kan ik ondanks root acces alsnog gewoon dan update?
Of is het vanaf dat punt niet meer mogelijk?

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Als je toestel geroot is kun je doen wat je wilt. Wil je de officiële HTC update, dan is hij vaak al eerder op XDA te vinden ( met root acces) dan dat je hem in Nederland krijgt. De update waar je het over hebt is waarschijnlijk de android 2.3.3 versie, en die vind je vrij zeker eerder op XDA (ze zijn nu al met een gelekte versie met Sense bezig). Zonder Sense is hij al even beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:07
.. verkeerde topic, sorry :+

[ Voor 90% gewijzigd door Dennis_k op 21-04-2011 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Gister even een paar roms geprobeerd.
CyanogenMod-7 for Desire GSM V7.0.0 (11/04/2011)
[ROM-AOSP GRI40] Oxygen v2.0.3 (Gingerbread, totally clean and hack free)
En
[ROM] LeeDrOiD V2.4.1 | 16th April l Official l OCUV | Sense/No Sense l FAST l STABLE

En tja laatstgenoemde heeft sense dus die heeft wel een streepje voor. Heb alleen nog maar whatsapp en handcent geïnstalleerd en Gmail account geactiveerd en 2 hotmail adressen. Heb hem vanaf 3uur snachts van de opladen afgehaald en heb nu nog 70% (bedrijfstijd 19uur 12min. Stand-bytijd 2uur 30min)

Heb net wel weer een facebook widget geïnstalleerd. Voor de rest installeer in zo weinig mogelijk. Om accu te besparen. Ik wordt helemaal gek van mijn telefoon die na een halve dag leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-10 21:01
Leedroid 3.0.2 al geprobeerd/gezien? Android 2.3.3 met Sense. Goede combi vind ikzelf!

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:27

Meneer iCy

swarma

JKratos schreef op donderdag 21 april 2011 @ 21:04:
Leedroid 3.0.2 al geprobeerd/gezien? Android 2.3.3 met Sense. Goede combi vind ikzelf!
Er zitten nog wel wat bugs in zoals angrybirds rio geeft foutmeldingen, maar ik weet niet zeker of het aan de rom of mijn toestel ligt. Misschien maar ook eens een sd format doen naast een wipe.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
hmm, zal Angry Brids eens proberen. Verder loopt die hier wel prima eigenlijk. Alleen als ik men koptelefoon uit men tel trek dan krijg ik een FC van de muziekplayer/spotify. Soms reageert die een beetje schokkering maar geen vastlopers of spontane reboots of dat soort grappen.

Edit; Hier loopt Angry Birds Rio ook vast idd. Hopelijk worden dat soort bugs/fouten wel (snel) gefixed.

[ Voor 16% gewijzigd door JKratos op 21-04-2011 21:53 ]

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

JKratos schreef op donderdag 21 april 2011 @ 21:32:
hmm, zal Angry Brids eens proberen. Verder loopt die hier wel prima eigenlijk. Alleen als ik men koptelefoon uit men tel trek dan krijg ik een FC van de muziekplayer/spotify. Soms reageert die een beetje schokkering maar geen vastlopers of spontane reboots of dat soort grappen.
Ben benieuwd, ik ga denk ik terug naar 2.4.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

JKratos schreef op donderdag 21 april 2011 @ 21:32:

Edit; Hier loopt Angry Birds Rio ook vast idd. Hopelijk worden dat soort bugs/fouten wel (snel) gefixed.
Die heb ik hier ook liggen maar nog niet geïnstalleerd, ik lees altijd even de laatste paar pagina's op XDA en las dat er toch wel een aantal mensen waren met problemen. Dus dan wacht ik wel even tot we een paar versies verder zijn.
Hoe heb jij btw spotify werkend gekregen op je mobiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
koekoek2003nl schreef op donderdag 21 april 2011 @ 22:00:
[...]

Die heb ik hier ook liggen maar nog niet geïnstalleerd, ik lees altijd even de laatste paar pagina's op XDA en las dat er toch wel een aantal mensen waren met problemen. Dus dan wacht ik wel even tot we een paar versies verder zijn.
Hoe heb jij btw spotify werkend gekregen op je mobiel?
Ja, kan me voorstellen. Ik dacht ergens in het XDA topic gelezen te hebben dat een nieuwe versie niet lang op zich laat wachten en dat die veel bugfixes zou bevatten. Even afwachten dus wat de berichten daarover zijn.

Spotify heb ik gewoon uit de market gehaald en werkt perfect. (Zoals die altijd heeft gedaan). Vorige week is er trouwens een update geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
De problemen met Angry Birds en andere apps die FC's geven komen volgens mij voort uit het feit dat deze op de SD kaart staan. Dan moet je ze via applicaties naar de telefoon verplaatsen dan zou het weer moeten werken. Dan heb ik in de Leedroid thread gelezen.

Ik wacht ook nog met installeren. Vooral vanwege het nog niet volledig nederlands zijn van de ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

quote: startpost
Voordat je verder gaat, moet je eerst een custom ROM (= een aangepaste versie van de firmware op je telefoon) installeren; anders raak je je root kwijt
Wanneer raak je de root kwijt dan?

Want ik zat te denken om te rooten, dan titanium backup te installeren vanuit market en daarna rom te plaatsen.

Of moet ik eerst titanium installeren > rooten > titanium draaien > Rommen

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Pinin schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 11:32:
[...]

Wanneer raak je de root kwijt dan?

Want ik zat te denken om te rooten, dan titanium backup te installeren vanuit market en daarna rom te plaatsen.

Of moet ik eerst titanium installeren > rooten > titanium draaien > Rommen
Je raakt je root kwijt als je een officiële , niet geroote ROM op je toestel zet.
Allebei de manieren kunnen die je aangeeft, maar pas wel op met het terugzetten van apps & instellingen met Titanium. Als je een backup maakt kun je beter alleen de data van je apps terugzetten (dus eerst zelf app installeren) en geen systeem dingen terugzetten. Als je nogal eens wisselt van ROM (froyo, gingerbread, Cyanogen, Oxygen, DHD roms, etc.) dan is de kans zeer aanwezig dat je diverse FC's krijgt, apps die niet functioneren en foutmeldingen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

thx, Eigenlijk staat er niks bijzonders qua instellingen op de phone dus wat mij betreft mogen alle instellingen weg.

Natuurlijk gmail, maar dat staat gewoon op een server, net als tel.nrs.

1. En al mijn apps staan toch geregistreerd aan m'n gmail account, zie ik die dan terug als ik een schone rom installatie doe? (en titanium back-up dus niet gebruik)

2. wipen, gaat dat vanzelf of moet ik dat zelf doen, dat staat bij gingervillian

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
1) Die kans is aanwezig, als je je ROM hebt geflashed en al de beginschermen weer hebt ingevuld(Gmail account) en je zou de market app opstarten, dan zie je bij "Mijn apps" je apps staan, die je waarschijnlijk nog even zelf moet aantikken om te downloaden. Zou je je toestel rebooten, dan zij de apps uit dat het "mijn apps" gedeelte weg (iig, dat is mijn ervaring). Dus direct downloaden.

2) Wipen moet je zelf doen, wipe alle opties in je custom recovery menu en flash je ROM. Ga je een andere ROM proberen en maak je gebruik van apps2sd, dan kun je er voor kiezen om alle opties behalve ext partitie te wipen, dan heb je direct al je apps in je nieuwe ROM staan. Even de data restoren dmv Titanium en je bent klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ter aanvulling: de wipe Dalvic staat dacht ik onder advanced (bij clockworkmod)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Staan alle apps na een reboot ook niet in de online versie van market?

en dat wipen, Natuurlijk gesneden koek voor julli, maar doe ik dat met een programma, of met sd in de pc. (volgens mij kan ik hier niks over vinden in TS)
Of krijg ik dus die clockworkorange mod direct na het rooten

[ Voor 29% gewijzigd door Pinin op 22-04-2011 13:46 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Als het goed is heb je clockworkmod (of amon_ra) op je telefoon. Dit is een soort bootmenu als je je telefoon opstart. Hier kom je in terecht als je je telefoon opstart met: POWER+VOLDOWN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Ah, juist

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

in mijn idee ben ik al 15-20 bezig om de eerste keer villainrom te starten, hij blijft maar aangaan en wegfaden......

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Dan is er iets niet goed. Toestel proberen uit te zetten (event batterij er uit) en dan opstarten met volume down& power. In de recovery moet je alle opties wipen die je kunt vinden (ik heb zelf Amon_RA, geen clockworkmod dus ik kan je niet vertellen waar&hoe het daar zit). Daarna flash je nogmaals de ROM en reboot je je toestel. Normaal gesproken mag de 1e opstart niet langer duren dan 5 á 10 minuten.(DHD rom's doe er wel lang over).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Ik dacht bij het wipen (in amon_RA) dat de eerste optie alle wipes daaronder ook deed, daar ging het mis, nu draaid het, en het booten duurde 1 minuut ofzo

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Nou ik moet zeggen dat GingerVillain een verademing is, wat een heerlijkheid.

De startpost heeft mij geholpen (en natuurlijk de hulp hier) Maar eigenlijk vind ik niet alles even duidelijk, ik denk dat dit niet meer merkbaar is als je al een keer geroot en een nieuwe rom hebt geinstalleerd. Vooral het root gedeelte vind ik niet al te duidelijk.
Please, zie het niet als negatief commentaar, want zonder TS had ik het al helemaal niet uitgevoerd.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-10 06:10
zou je mij de link kunnen geven naar de rom voor de desire van gingervillain?
want op die site word ik niet veel wijzer moet ik zeggen...:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

mesm90 schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 20:19:
zou je mij de link kunnen geven naar de rom voor de desire van gingervillain?
want op die site word ik niet veel wijzer moet ik zeggen...:(
www.xda-developers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Om precies te zijn; hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-10 06:10
had het kunnen weten op xda wel stom eigenlijk :(
maar hartelijk bedankt toch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwtje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:55
Zijn er meer mensen die cm7 draaien en problemen hebben met de facebook applicatie? Hij loopt constant vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:19

Mavamaarten

Omdat het kan!

jwtje schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 23:21:
Zijn er meer mensen die cm7 draaien en problemen hebben met de facebook applicatie? Hij loopt constant vast.
Dat is een algemeen probleem in CM7. Ik heb er ook last van op mijn LG Gt540 en er zijn nog veel anderen met hetzelfde probleem. Ze zullen dit nog wel fixen hoop ik...

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

De Kernel kan je toch gewoon via FastbootCommander flashen right?
Net gedaan bleef men phone bootloopen, helaas weer alles moeten wipen :(

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Laatst online: 23-09 20:17
Kernel installeer je via recovery menu.

@facebook: Ik gebruik tweetdeck en dat vind ik echt een geweldige vervanging van de vrij brakke facebook app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Hmm zit nu @ gingervillian en A2SD werkt niet bepaalt, apps worden vrijwel niet op mijn sd kaart gezet. Met leedroid tot en met de recenste geen problemen gehad.

Even uitzoeken, maar zal ongetwijfeld wel iets simpels zijn. Mocht iemand het gouden ei weten voordat ik het heb gevonden, dan mag hij/zij een chocolade ei ophalen bij mij ;-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

iCy schreef op zondag 24 april 2011 @ 20:28:
Hmm zit nu @ gingervillian en A2SD werkt niet bepaalt, apps worden vrijwel niet op mijn sd kaart gezet. Met leedroid tot en met de recenste geen problemen gehad.

Even uitzoeken, maar zal ongetwijfeld wel iets simpels zijn. Mocht iemand het gouden ei weten voordat ik het heb gevonden, dan mag hij/zij een chocolade ei ophalen bij mij ;-P
Al "a2sd cachesd" gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

jelmervos schreef op zondag 24 april 2011 @ 20:49:
[...]

Al "a2sd cachesd" gedaan?
Juh en allemaal errors :') Heb maar even maar mijn sd formatted en userdate gewiped, maar nu blijft het hangen in het bootproces. Even overnieuw flasen dan maar.

Edit:

Fixed it, ook de a2sd. Krijg ik lekker zelf een paaseitje.

[ Voor 10% gewijzigd door Meneer iCy op 24-04-2011 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Mijn enthousiasme over de Gv 2.0 rom is al een beetje getemperd..... :/

* GPS doet het niet meer,
* Toetsenbord doet het, of niet, traag en af en toe goed.
* Soms heb ik alleen maar een achtergrond en zijn alle icons en widgets weg.
* app2sd doet niet alles naar SD, ook geen idee of dit zelf nog moet doen, of dat ik het juist niet meer mag verplaatsen naar SD

En misschien niet echt GV, maar wel door gebrek aan sense dingen.
* Dialer is een stuk minder
* toetsenboard kan ik niet laten zakken, deze blijft in beeld. (maar soms is hij wel weer weg)

Rebooten helpt af en toe, maar de GPS heb ik nog niet werkend gekregen
iemand wat tips

[ Voor 19% gewijzigd door Pinin op 25-04-2011 20:09 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinin schreef op maandag 25 april 2011 @ 19:35:

* Toetsenbord doet het niet, traag en af en toe goed.
* app2sd doet niet alles naar SD, ook geen idee of dit zelf nog moet doen, of dat ik het juist niet meer mag verplaatsen naar SD

* toetsenboard kan ik niet laten zakken, deze blijft in beeld. (maar soms is hij wel weer weg)

iemand wat tips
Mag ik vragen wat je dan als alternatief gebruikt. Ik heb ook GV, ben op zich wel tevreden. Het enige wat ik heb is dat ik mijn telefoon om de 60 uur moet rebooten, anders krijg ik geen toetsenbord meer :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Pinin schreef op maandag 25 april 2011 @ 19:35:

* Toetsenbord doet het niet, traag en af en toe goed.

iemand wat tips
Wat heb je zelf al geprobeerd? Dit topic is er niet om je aan het handje te houden. We verwachten dat je eerst zelf op zoek gaat naar het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Wat ik zelf al geprobeerd heb?
GPS fix, berichten gelezen dat het GPS probleem opgelost zou zijn, reboots enz.

Ik had gewoon niet verwacht dat een rom zo buggy zou zijn na versie 2.0, er valt soms niet mee te werken want een toetsenbord en GPS is redelijk belangrijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Pinin op 25-04-2011 20:13 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Pinin schreef op maandag 25 april 2011 @ 20:08:
Wat ik zelf al geprobeerd heb?
GPS fix, berichten gelezen dat het GPS probleem opgelost zou zijn, reboots enz.

Ik had gewoon niet verwacht dat een rom zo buggy zou zijn na versie 2.0, er valt soms niet mee te werken want een toetsenbord en GPS is redelijk belangrijk.
Update naar 2,1 al geprobeert? Toetsenbord geen enkel probleem met lag, traagheden, etc. Gps nog niet echt getest, maar de 5 minuten met flitsnav had ik geen problemen.

GO Dialer is een goede vervanging dialer van de htc sense dialer, tevens ook voor contacten.

Toetsenbord kan ik niet echt over meepraten, maar heb wel een vlugge ervaring gehad en had niet de genoemde problemen. Zakken heb ik niet geprobeert, maar het typen ging fijner dan de htc keyboard.

Ikzelf gebruik al tijden slideit en kan echt niet zonder.

Met A2SD had ik ook wat problemen, maar nadat ik de SD overnieuw gepartitioneert hebt, fixed en naar ext3 formaat heb gedaan heb ik geen enkel probleem meer.

Met de launcher heb ik geen ervaring mee, heb direct launcher pro geinstalled.

[ Voor 35% gewijzigd door Meneer iCy op 25-04-2011 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Laatst online: 25-09 07:01
Mavamaarten schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 23:28:
[...]

Dat is een algemeen probleem in CM7. Ik heb er ook last van op mijn LG Gt540 en er zijn nog veel anderen met hetzelfde probleem. Ze zullen dit nog wel fixen hoop ik...
Er is inmiddels een update naar 7.0.2.1. Mogelijk dat dit je problemen oplost.
http://download.cyanogenm...?type=stable&device=bravo

Changelog
https://github.com/Cyanog...ingerbread/CHANGELOG.mkdn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Laatst online: 23-09 20:17
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 19:58:
[...]

Mag ik vragen wat je dan als alternatief gebruikt. Ik heb ook GV, ben op zich wel tevreden. Het enige wat ik heb is dat ik mijn telefoon om de 60 uur moet rebooten, anders krijg ik geen toetsenbord meer :-)
Ik heb exact hetzelfde met GV, begin het nu toch wel irritant te vinden. Grappig is wel dat je gewoon kan doortypen op het doorzichtige stuk, lesje blind typen. Maar ga toch weer eens rond kijken, romhopper dat ik ben :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:41
Nope maakt niks uit, heel veel klachten in de market over FC's van de Facebook app, die zullen vast niet allemaal CM7 draaien. Dikke faal van Facebook dus gewoon. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 19:58:
[...]

grin, 60 uur en dan geen keyboard meer? Nog niet meegemaakt.
apps wat traag op je front? Mischien een trage mSDcard? optie om die in het geheugen te laten staan?
momenteel GV2.1 erop staan en nog geen ongeregeldheden tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyleo schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 17:45:
[...]

Ik heb exact hetzelfde met GV, begin het nu toch wel irritant te vinden. Grappig is wel dat je gewoon kan doortypen op het doorzichtige stuk, lesje blind typen. Maar ga toch weer eens rond kijken, romhopper dat ik ben :9
Mooi, dan ben ik in elk geval niet de enige :-). Maar het is inderdaad wel grappig, je kan dan gewoon blind typen zeg maar. Maar het begint allemaal rond een x aantal uur waarbij je geen popup meer krijg krijg als je de letter een x aantal seconde ingedrukt houd. Ik ben benieuwd waar dit aan ligt.

Wat gebruik je nu als alternatief dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Laatst online: 20:12
Ah daar heb ik ook last van (CM 7.0.0) Ik heb net mijn toetsenbord app gestopt en toen werkte ie weer :) of het was het Thema veranderen (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe krijg jij je toetsenbord gestopt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stomme vraag wellicht, maar ik ben er toch nog niet helemaal achter hoe je nou een radio kan flashen. Werkt dat hetzelfde als bij een ROM? Ik heb op dit moment namelijk de 9600XT ROM draaien, maar dan zonder de aanbevolen radio eindigend op .17.

Mocht ik een radio willen flashen, is simpelweg een geroot apparaat genoeg? Of moet ik dan ook nog met S-OFF stoeien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Nope hoeft niet. Gewoon de radio flashen zoals je bij een ROM ook doet. (Alleen dan niet alles wipen voordat je de radio flasht uiteraard..! ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JKratos schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 20:19:
Nope hoeft niet. Gewoon de radio flashen zoals je bij een ROM ook doet. (Alleen dan niet alles wipen voordat je de radio flasht uiteraard..! ;))
Ah, duidelijk, thanks. Dan nog maar gelijk een vraagje. Er wordt volgens mij bij de meeste roms het advies gegeven om eerst de radio te flashen, en dan pas de ROM. Klopt dat? En maken radio's echt veel uit? Ik heb namelijk het idee dat mijn accuduur achteruit is gegaan, maar het kan ook zijn dat ik dat mezelf aanpraat.

Dan voor mezelf dan nog even een handleidinkje, als er iets niet klopt dan hoor ik het graag :P.

1. Radio.zip op sd-kaartje, in recovery mode opstarten, radio kiezen en laten updaten
2. ROM op zip, alles wipen, ROM flashen
3. Met telefoon spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Heb er zelf eigenlijk nooit bij stil gestaan wanneer ik men radio update. Zodra er een nieuwe beschikbaar is flash ik hem gewoon :P Gebruik nu ook alweer een paar weken de nieuwste en volgens mij is men accuduur er op vooruit gegaan maar zoals je al zegt, ook bij mij kan het in men hoofd zitten haha.

Jouw volgorde zou ook moeten werken denk ik maar het handigst lijkt me om beide (ROM en radio) tegelijk op je SD te gooien, dan de boel wipen, rom flashen, booten en alles instellen etc, terug naar recovery, radio flashen en weer rebooten. Heeft voor mij iig altijd gewerkt en zo doe ik het nu nog.

offtopic:
En nu ga ik voetbal kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jouw volgorde zou ook moeten werken denk ik maar het handigst lijkt me om beide (ROM en radio) tegelijk op je SD te gooien, dan de boel wipen, rom flashen, booten en alles instellen etc, terug naar recovery, radio flashen en weer rebooten. Heeft voor mij iig altijd gewerkt en zo doe ik het nu nog.
Yup, in die volgorde.

Had ik nog een vraagje.
Ik heb nu een class2 microSd card, die ga ik morgen vervangen door een class10 microSD card, hoe krijg ik het voor elkaar dat ie de inhoud + de indeling van de card copiert? Of gaat dat zowieso niet werken en moet ik die card opnieuw indelen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2011 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:56

henri8096

BIM is not a software!

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 23:50:
[...]

Yup, in die volgorde.

Had ik nog een vraagje.
Ik heb nu een class2 microSd card, die ga ik morgen vervangen door een class10 microSD card, hoe krijg ik het voor elkaar dat ie de inhoud + de indeling van de card copiert? Of gaat dat zowieso niet werken en moet ik die card opnieuw indelen?
volgens mij zou dit toch moeten werken:
in recovery een nandroid backup maken incl. ext.
dan het nieuwe kaartje met dezelfde grootte ext. partitioneren.
alles van de fat32 partitie van de oude naar de nieuwe kaart kopiëren (uiteraard ook in de fat32 partitie)
nandroid recovery en klaar.

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Pinin schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 20:06:
Nou ik moet zeggen dat GingerVillain een verademing is, wat een heerlijkheid.

De startpost heeft mij geholpen (en natuurlijk de hulp hier) Maar eigenlijk vind ik niet alles even duidelijk, ik denk dat dit niet meer merkbaar is als je al een keer geroot en een nieuwe rom hebt geinstalleerd. Vooral het root gedeelte vind ik niet al te duidelijk.
Please, zie het niet als negatief commentaar, want zonder TS had ik het al helemaal niet uitgevoerd.
Heb je aanvullingen op de TS, dan graag per DM aan mij. Het is lastig om een TS te maken die voor beginners ook goed te volgen is, omdat veel dingen vanzelfsprekend lijken als je al een tijdje ROM's aan het flashen bent. Heb je op- of aanmerkingen, dan graag een berichtje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Laatst online: 16:56
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 17:57:
[...]

grin, 60 uur en dan geen keyboard meer? Nog niet meegemaakt.
apps wat traag op je front? Mischien een trage mSDcard? optie om die in het geheugen te laten staan?
momenteel GV2.1 erop staan en nog geen ongeregeldheden tegengekomen.
Ik heb 't ook nog niet meegemaakt (gelukkig).
Ben van GV 1.9 naar 2.0 naar 2.1 gegaan en het draait tot nu toe nog allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Laatst online: 07-10 17:14
Ah, ik ben dus niet de enige met het toetsenbord issue. Ik heb echter ook dat het toetsenbord soms maar de helft van de breedte beslaat in landscape. Ook is het af en toe wel mogelijk om te typen, maar dan verschijnt de tekst niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:13
Ik heb vorige week mn desire(amoled) geroot en de radio geupdate, gister cyanogen7 erop gezet.
Maar ik vind CM7 toch een beetje erg kaal en zitten nogal wat bugs in.

Nou heb ik geen problemen met sense al vind ik de stock rom gewoon te "slordig" met de accu omgaan.
Android 2.3(.3) is toch wel een must, is er dan een goede rom met sense & an2.3?

De desireHD port heb ik ook nog naar gekeken maar daar ben ik een beetje huiverig voor aangezien je de boel moet partitioneren(sd of foon?) en omdat ik nogal een leek ben op het gebied van flashen lijkt me dat niet zon strak plan. Fat + 1GB Ext4 + 0.3GB Ext4 + 0.1GB Swap is aanbevolen :?

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

naaitsab schreef op woensdag 27 april 2011 @ 10:08:
Ik heb vorige week mn desire(amoled) geroot en de radio geupdate, gister cyanogen7 erop gezet.
Maar ik vind CM7 toch een beetje erg kaal en zitten nogal wat bugs in.

Nou heb ik geen problemen met sense al vind ik de stock rom gewoon te "slordig" met de accu omgaan.
Android 2.3(.3) is toch wel een must, is er dan een goede rom met sense & an2.3?

De desireHD port heb ik ook nog naar gekeken maar daar ben ik een beetje huiverig voor aangezien je de boel moet partitioneren(sd of foon?) en omdat ik nogal een leek ben op het gebied van flashen lijkt me dat niet zon strak plan. Fat + 1GB Ext4 + 0.3GB Ext4 + 0.1GB Swap is aanbevolen :?
Misschien is een ROM op basis van de leaked HTC 2.3.3 iets voor je, zoals LeeDrOid 3.0.3.

Zelf totaal geen ervaring mee, ik draai Oxygen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
jelmervos schreef op woensdag 27 april 2011 @ 10:22:
[...]

Misschien is een ROM op basis van de leaked HTC 2.3.3 iets voor je, zoals LeeDrOid 3.0.3.

Zelf totaal geen ervaring mee, ik draai Oxygen!
Thanks, ik ga er even mee rommelen :)

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:17
Zou je mij / ons kunnen laten weten hoe het bevalt?

Ik zoek naar een interessante bug-free Rom met Sense die qua software-versie een update is van Froyo en standaard Sense, maar dat valt nog niet mee. Veel roms hebben nog kleine bugs, geen / oude sense of Froyo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:14
Stefangrp schreef op woensdag 27 april 2011 @ 12:50:
Zou je mij / ons kunnen laten weten hoe het bevalt?

Ik zoek naar een interessante bug-free Rom met Sense die qua software-versie een update is van Froyo en standaard Sense, maar dat valt nog niet mee. Veel roms hebben nog kleine bugs, geen / oude sense of Froyo
Ik gebruik sinds een week Insertcoin A2SD, tot nu toe werkt hij erg stabiel. Dit is een Gingerbread rom (android 2.3.3) Heb alleen soms problemen met WhatsApp dat de berichtjes een beetje laat aankomen, maar dit kan ook een andere oorzaak hebben.

Ik heb ook een paar dagen een SenseHD ROM gebruikt, maar die werkte toch niet echt goed bij mij, hij (kan aan er aan liggen dat de partities niet goed gedaan waren). Dit had ik dan bij de Insertcoin HD/Z ROM.

Mijn ervaring met RCMixHD is dat ik de Desensized versie wel aan de praat krijg maar de volledige sense versie geeft mij een constant splash screen.

Als ik van de week weer zin heb om te flashen ga ik eens kijken naar RCMix S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disrupt0r
  • Laatst online: 11-09 12:53
Zit zelf heel erg te denken om mijn desire te rooten. Voornamelijk omdat er zoveel mooie extra's inzitten. Na een beetje alles hier doorgelezen te hebben ben ik er klaar voor. Heb echter nog 1 vraag. In de OP zie ik staan dat de kans op een brick zeer klein is met de standaard root (zonder S-off) toegang. Kunnen mensen dit hier beamen? En als hij bricked, is het dan altijd op te lossen door de methode uit de standaard post?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Ik heb net de sd-kaart gepationeerd en ga straks de RCMixHD proberen.

Als dat niks is weer verder kijken, de LeeDrOid 3.0.3 had naar mijn mening toch even teveel "meuk" erbij zitten wat er in het topic van Xda staat.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwtje
Zit zelf heel erg te denken om mijn desire te rooten. Voornamelijk omdat er zoveel mooie extra's inzitten. Na een beetje alles hier doorgelezen te hebben ben ik er klaar voor. Heb echter nog 1 vraag. In de OP zie ik staan dat de kans op een brick zeer klein is met de standaard root (zonder S-off) toegang. Kunnen mensen dit hier beamen? En als hij bricked, is het dan altijd op te lossen door de methode uit de standaard post?
Het blijft software dus het is altijd wel op te lossen. Je maakt je apparaat niet fysiek stuk.

[ Voor 70% gewijzigd door jwtje op 27-04-2011 13:20 . Reden: quote toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
jwtje schreef op woensdag 27 april 2011 @ 13:18:
Het blijft software dus het is Bijna altijd wel op te lossen. Je maakt je apparaat niet fysiek stuk.
There i fixed it :+

Er zijn meerdere gevallen bekend dat het apparaat wel degelijk gebrickt is en dat het ook daadwerkelijk een brick is zodat je er niks meer mee kunt, ga dus niet lukraak klooien meer lees je eerst een beetje in.

Als het je pet te boven gaat doe het dan niet, zal beetje zonde zijn als je een telefoon van 400euro weg kan gooien.

Tis al stukken beter/veiliger dan WiMo flashen maar het is nog steeds mogelijk om de boel daadwerkelijk om zeep te helpen

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disrupt0r
naaitsab schreef op woensdag 27 april 2011 @ 13:22:
[...]

Er zijn meerdere gevallen bekend dat het apparaat wel degelijk gebrickt is en dat het ook daadwerkelijk een brick is zodat je er niks meer mee kunt, ga dus niet lukraak klooien meer lees je eerst een beetje in.

Als het je pet te boven gaat doe het dan niet, zal beetje zonde zijn als je een telefoon van 400euro weg kan gooien.

Tis al stukken beter/veiliger dan WiMo flashen maar het is nog steeds mogelijk om de boel daadwerkelijk om zeep te helpen
Oke bedankt, dan ga ik me eerst nog even verder inlezen, er zijn nog wel wat onduidelijkheden voor me (flashen wat dat precies is), denk dat ik deze eerst beter de wereld uit kan helpen.

Edit: Wil dus niet s-off, mij iets teveel risico voor een laadschermpje :P

[ Voor 4% gewijzigd door Disrupt0r op 27-04-2011 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwtje
naaitsab schreef op woensdag 27 april 2011 @ 13:22:
[...]

Ok eens maar als je gewoon geen rare dingen doet zoals S-off etc als je het niet snapt kan er weinig gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Qua ROM's flashen kun je eigenlijk niets bricken wat niet op te lossen is. Ga je een andere Hboot proberen en doe je dan iets stoms, dan kan je toestel wel goed gebricked worden. Met ROM's kun je eigenlijk geen spannende dingen tegenkomen die niet op te lossen zijn.

Flashen is het installeren van software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

janvanduschoten schreef op woensdag 27 april 2011 @ 08:47:
[...]

Heb je aanvullingen op de TS, dan graag per DM aan mij. Het is lastig om een TS te maken die voor beginners ook goed te volgen is, omdat veel dingen vanzelfsprekend lijken als je al een tijdje ROM's aan het flashen bent. Heb je op- of aanmerkingen, dan graag een berichtje :)
Zal binnenkort even wat mailen.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disrupt0r
En hijs geroot :D Kon het niet weerstaan haha, ben nu bezig Ginger Villain te installeren! Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoknok
  • Laatst online: 06-10 11:33

knoknok

n00b 4 life

Bah gisteren tegen een probleem aagelopen. Had al een paar weken CM7 lekker stabiel draaien en dacht gisteren even een update te doen. Had op de forums gelezen dat mensen hem zonder te whipen eroverheen hadden geinstalleerd dus dat moest mij ook wel lukken. Alleen na de installatie wilde mijn sd kaart niet meer mounten. Ik terug in recovery mode gegaan daar geprobeerd te mounten maar krijg de melding "E:cant mount /dev/block/mmcblk1p1 (or /dev/block/mmcblk1)" heb daarna mijn orginele sd kaart geprobeerd maar gaf dezelfde error. :(

error even gegoogled maar meeste zeggen dat de phone stuk is en hebben een repair aangevraagd.

iemand dit meegemaakt en een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
  • Laatst online: 06-01 17:22
knoknok schreef op woensdag 27 april 2011 @ 16:51:
Bah gisteren tegen een probleem aagelopen. Had al een paar weken CM7 lekker stabiel draaien en dacht gisteren even een update te doen. Had op de forums gelezen dat mensen hem zonder te whipen eroverheen hadden geinstalleerd dus dat moest mij ook wel lukken. Alleen na de installatie wilde mijn sd kaart niet meer mounten. Ik terug in recovery mode gegaan daar geprobeerd te mounten maar krijg de melding "E:cant mount /dev/block/mmcblk1p1 (or /dev/block/mmcblk1)" heb daarna mijn orginele sd kaart geprobeerd maar gaf dezelfde error. :(

error even gegoogled maar meeste zeggen dat de phone stuk is en hebben een repair aangevraagd.

iemand dit meegemaakt en een idee?
Het kan zijn dat je last hebt van een USB brick. Ik heb zelf al meegemaakt dat zowel de SD kaart en USB tegelijkertijd besloten om niet meer te werken.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=691639

Dit topic zou je al aardig op weg moeten helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de class10 sdcard binnengekregen.
Titaniumbackup gemaakt van alle app's,system etc.

De schone card erin,ingedeeld, GV2.1 erop gezet en geinstalld, backup teruggezet en alles naar sdcard gemoved, incl dalvik cache (wat dus niet werkte op een class2 card). Loopt gesmeerd dus die wisseling van class2 naar class10 was het geld wel waard.
Al met al een uurtje werk en dan is ie weer zoals vanmiddag met de oude card.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2011 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoknok
  • Laatst online: 06-10 11:33

knoknok

n00b 4 life

Pyr0wl schreef op woensdag 27 april 2011 @ 19:52:
[...]

Het kan zijn dat je last hebt van een USB brick. Ik heb zelf al meegemaakt dat zowel de SD kaart en USB tegelijkertijd besloten om niet meer te werken.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=691639

Dit topic zou je al aardig op weg moeten helpen.
zelf natuurlijk ook niet stil gezeten. en heb het gevonden.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=872966
dit loste gelukkig alles weer op :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07-2024
Hoi,

Ik heb momenteel al een 6 tal maand een LeeDroid rom op mijn HTC Desire. Ik ben nu op zoek naar een zo clean mogelijk rom, zonder al die vooraf geïnstalleerde apps. Zo kan ik beter zelf bepalen welke apps ik install.

Wel heb ik momenteel de functie om 2x op het ronde knopje te duwen om te unlocken, maar ik kan niet meteen een rom vinden die dit ook nog ondersteund. Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Tja, wat zijn je wensen? In de OP staat een linkje naar XDA, daarin staan alle recente ROM's die er zijn (op XDA). Wil je met of zonder Sense?

Zonder Sense zou ik je CyanogenMOD 7 en / of Oxygen aanbevelen. Ginger Villain kan ook, maar die heeft al wat meer apps er standaard in (die kun je eventueel eenvoudig zelf verwijderen met bijvoorbeeld 7ZIP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07-2024
janvanduschoten schreef op donderdag 28 april 2011 @ 10:46:
Tja, wat zijn je wensen? In de OP staat een linkje naar XDA, daarin staan alle recente ROM's die er zijn (op XDA). Wil je met of zonder Sense?

Zonder Sense zou ik je CyanogenMOD 7 en / of Oxygen aanbevelen. Ginger Villain kan ook, maar die heeft al wat meer apps er standaard in (die kun je eventueel eenvoudig zelf verwijderen met bijvoorbeeld 7ZIP).
Liefst een 2.3 rom, met de nieuwe message systeem bovenaan. Sense gebruik ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

jverdeyen schreef op donderdag 28 april 2011 @ 10:52:
[...]

Liefst een 2.3 rom, met de nieuwe message systeem bovenaan. Sense gebruik ik niet.
Zelf gebruik ik Oxygen, zeer schoon en snel. Helaas geen trackpad wake/unlock.

Pagina: 1 ... 17 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.