[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 25 Laatste
Acties:
  • 121.225 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul99
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-10 10:09
Wow, draai nu sinds een paar dagen Oxygen 2.0.3 en ik moet zeggen dat dit de rom is met veruit de beste batterijduur van alle roms die ik tot nu toe geprobeerd heb. Na ruim 2 dagen nog op 48%!
Moet wel bekennen dat ik de telefoon niet heel veel gebruikt heb de laatste dagen maar wel constant sync en 3g/wifi open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
Ik heb net de nieuwe oxygen geïnstalleerd, maar ik kan niet meer de telefoon unlocken met de middelste ronde knop tussen de menu knop en de terug knop. Met de oude kon dit nog wel, weet iemand hoe ik dit werkend kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:34
thefal schreef op zondag 10 april 2011 @ 12:27:
Ik heb net de nieuwe oxygen geïnstalleerd, maar ik kan niet meer de telefoon unlocken met de middelste ronde knop tussen de menu knop en de terug knop. Met de oude kon dit nog wel, weet iemand hoe ik dit werkend kan krijgen?
Dat zit bij de Cyanogenmods, trackball unlock heet die setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
thefal schreef op zondag 10 april 2011 @ 12:27:
Zo je ook kunnen oplossen door bijvoorbeeld Widgetlocker te installeren als dat niet standaard in Oxygen zit (Draai hem zelf niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Desire volledig gewiped, GV1.9 erop gezet en meteen SPBshell 3D geinstalld, nu werkt het wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
Ik krijg het unlocken niet aan de praat, zelfs met Widgetlocker lukt het niet. Grun93, wat bedoel je met Cyanogenmods? Een soortadd-on for Oxygen of gewoon een CM rom? In Oxygen 1.04 zat het wel, zonde als ze het eruit zouden halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manu_
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 17:49
thefal schreef op zondag 10 april 2011 @ 21:34:
Ik krijg het unlocken niet aan de praat, zelfs met Widgetlocker lukt het niet. Grun93, wat bedoel je met Cyanogenmods? Een soortadd-on for Oxygen of gewoon een CM rom? In Oxygen 1.04 zat het wel, zonde als ze het eruit zouden halen!
Uit de FAQ van oxygen:
Why is this missing? OJ Wake/Track Change/Quiet Hours Google broke AdamG's patches in the 2.3.3 update. Features are being re-added as they can. FM Radio is back in as of 2.0.1 and Track change is being worked on. OJ wake won't be returning at this point in time but a menu wake script can be found here.

had je zelf ook kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Vandaag na een kort uitstapje naar een ROM waar ik niet tevreden mee was, geNANdroid terug naar GV, maar mijn gmail sync werkt nu nog maar 1 kant op (ik kan niet verzenden, gelezen berichten worden niet als gelezen doorgegeven aan de server). Zijn er mensen die dit probleem herkennen? Niet zoveel zin om die ROM helemaal opnieuw te gaan installeren eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:11
Je kunt proberen om je gmail app te wissen, de waarschuwingen te negeren (over je mailaccount) en daarna je gmail app weer op te starten. Hij zal vragen naar je account en wachtwoord en zal dan je mail gaan syncen.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraisky
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-02 20:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:56
Ah mooi zo! Downloading.. :)

Edit: Inmiddels draait ie als een zonnetje.

[ Voor 9% gewijzigd door InZane op 11-04-2011 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:01
Nice. Vanavond/morgen maar is flashen. Draai nu nog op 6.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
OP even aangepast ivm CyanogenMod 7 final, een downloadlinkje naar CM7 final met een aangepaste LatinIME ( het Gingerbread toetsenbord uit GV met Nederlandse tekstherkenning) vind je hier (is een dropbox linkje & verificatie uitzetten voor het flashen). Voor het changelog klik je hier.

[ Voor 5% gewijzigd door janvanduschoten op 11-04-2011 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janvanduschoten schreef op maandag 11 april 2011 @ 12:34:
OP even aangepast ivm CyanogenMod 7 final, een downloadlinkje naar CM7 final met een aangepaste LatinIME ( het Gingerbread toetsenbord uit GV met Nederlandse tekstherkenning) vind je hier (is een dropbox linkje & verificatie uitzetten voor het flashen). Voor het changelog klik je hier.
Wat moet bedoel je precies met " LatinIME ( het Gingerbread toetsenbord uit GV met Nederlandse tekstherkenning"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
LatinIME.apk is de naam van het originele Android on-screen toetsenbord. Standaard zit er bij CyanogenMOD 7 geen Nederlandse tekstherkenning in het toetsenbord, bij Ginger Villain wel, dus heb ik het toetsenbord uit GV gehaald en hem in CM7 geplakt. Resultaat is exact dezelfde ROM, maar nu met Nederlands woordenboek (= woordaanvulling) in het standaard toetsenbord.

Omdat de ROM iets veranderd is, is hij ook niet meer "gesigned" en moet je voor het flashen je verificatie uitzetten (in Amon_RA>Others> Toggle verification off, even uit het hoofd) anders krijg je een foutmelding tijdens het flashen en installeert hij hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Was een mooi moment om mijn desire SPL-off en de CM7 hboot te geven.. Even zweten, maar nu veel meer ruimte voor mijn apps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou erg graag mijn HTC Desire HD willen rooten, maar ik ben wel bang dat het helemaal mis gaat. Wat dat betreft ben ik redelijk een noob maar wil het wel graag proberen. Ik heb nog een oude HTC Hero liggen en denk dat ik het me die telefoon eerst even probeer.

Zijn er anders ook mensen uit omgeving Tilburg die mij hiermee kunnen helpen. Of is dit not done. Ik zit nog niet zo heel lang op tweakers maar wil wel erg graag leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op maandag 11 april 2011 @ 16:05:
Ik zou erg graag mijn HTC Desire HD willen rooten, maar ik ben wel bang dat het helemaal mis gaat. Wat dat betreft ben ik redelijk een noob maar wil het wel graag proberen. Ik heb nog een oude HTC Hero liggen en denk dat ik het me die telefoon eerst even probeer.

Zijn er anders ook mensen uit omgeving Tilburg die mij hiermee kunnen helpen. Of is dit not done. Ik zit nog niet zo heel lang op tweakers maar wil wel erg graag leren.
Je zit verkeerd, hier moet je zijn: [HTC Desire HD] Rooten en Custom ROM's

Maar de vraag die je moet stellen: waarom wil je rooten?
Vervolgens probeer je zoveel mogelijk te lezen. Wat is het? Hoe gaat het in z'n werk? Wat kan er mis gaan?
Als je weet wat je doet, komt het goed. Maar ga niet zomaar wat proberen.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:31
Beste mensen, na een jaar met de Desire gespeelt te hebben, en de nodige roms geprobeerd te hebben, ga ik jullie gedag zeggen. Ik heb mijn zeer geliefde Desire verkocht en ga ik de uitdaging aan met een gloednieuwe Xperia Arc.
Vanuit deze plek wens ik jullie al het beste. Dank voor alle tips en adviezen! Anderzijds hoop ik dat jullie wat aan de mijne gehad hebben. En bij vragen voel je altijd vrij om me een bericht te sturen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
janvanduschoten schreef op zondag 10 april 2011 @ 22:44:
Je kunt proberen om je gmail app te wissen, de waarschuwingen te negeren (over je mailaccount) en daarna je gmail app weer op te starten. Hij zal vragen naar je account en wachtwoord en zal dan je mail gaan syncen.
Kreeg vandaag mijn nieuwe class 6 kaartje binnen, dus gewoon compleet opnieuw geinstalleerd, kreeg het niet voor elkaar. Moet zeggen dat ik nog niet veel verschil merk, maar hoop dat het vooral met zwaardere belasting wat verschil gaat maken, al losde de SD card fix die een paar pagina's terug staat al heel wat op. Read en Write speed ligt nu iets hoger (gemiddeld 2mb/s hoger) mocht iemand er ook over denken. (Write 11.8 MB/s, Read 27.6 MB/s)

@I3art: Gefelicteerd, ik had'm vandaag gezien en hij is erg mooi en dun. Animaties lijken op de een of andere manier ook vloeiender, alsof ze daar wel op 30fps ipv 15fps draaien (stock android), kan ook een illusie zijn. Veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Hoewel Gingerbread me erg goed bevalt heb ik met elke rom die ik tot nu toe heb geprobeerd (GingerVillian, Oxygen, Redux) af en toe een spontane reboot te pakken. Ik heb bij GingerVillian verschillende kernels geprobeerd maar dat helpt ook niet.

Het gebeurd overigens alleen bij redelijk zware belasting, bijvoorbeeld tijdens het ontvangen van een smsje onder het navigeren ofzo. Het begint nu echt behoorlijk te irriteren, dusdanig dat ik overweeg om maar gewoon weer een geroote stock rom te nemen.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

BastiaanN schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 08:34:
Het gebeurd overigens alleen bij redelijk zware belasting, bijvoorbeeld tijdens het ontvangen van een smsje onder het navigeren ofzo. Het begint nu echt behoorlijk te irriteren, dusdanig dat ik overweeg om maar gewoon weer een geroote stock rom te nemen.
Vaak duidt dit op een hardware probleem. Ik draai nu al heel lang Oxygen, maar heb nog maar 1x een reboot met bootloop gehad. Dit was niet tijdens zware belasting. Volgens mij is dit probleem in de laatste versie ook opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
l3art schreef op maandag 11 april 2011 @ 18:28:
Beste mensen, na een jaar met de Desire gespeelt te hebben, en de nodige roms geprobeerd te hebben, ga ik jullie gedag zeggen. Ik heb mijn zeer geliefde Desire verkocht en ga ik de uitdaging aan met een gloednieuwe Xperia Arc.
Vanuit deze plek wens ik jullie al het beste. Dank voor alle tips en adviezen! Anderzijds hoop ik dat jullie wat aan de mijne gehad hebben. En bij vragen voel je altijd vrij om me een bericht te sturen.
Jammer voor ons l3art maar wel veel plezier met je nieuwe Sony Arc! We zien je vast nog wel eens voorbij komen.

@BastiaanN ; Het zou best wel eens een hardware probleem kunnen zijn, warm worden/ extra belasting en dan rebooten. Je zou eens een testje kunnen doen met een stock ROM en dan kijken of het onder die omstandigheden ook gebeurd. Zo ja, dan zou ik hem unrooten en aanmelden voor een boardswap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
janvanduschoten schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 09:24:
[...]

Het zou best wel eens een hardware probleem kunnen zijn, warm worden/ extra belasting en dan rebooten. Je zou eens een testje kunnen doen met een stock ROM en dan kijken of het onder die omstandigheden ook gebeurd. Zo ja, dan zou ik hem unrooten en aanmelden voor een boardswap.
Op het moment van de reboot voelt de telefoon absoluut niet warm aan. Ik lees redelijk veel problemen op XDA bij mensen waarbij het in de GPS-chip zou moeten zitten. Ik ga een stock rom proberen en houdt jullie op de hoogte :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
Ik heb dat inderdaad ook gehad, als er meerdere dingen tegelijk gebeurde, opeens een reboot.
Bij mij heeft een full wipe en de radio opnieuw flashen het probleem verholpen. Draai nu al weken stabiel (Oxygen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ik moet ook zeggen dat ik het probleem niet herken, maar ik in het gewone Desire topic redelijk vaak mensen ben tegen gekomen met dezelfde problemen die dan een boardswap moest hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dit is hier offtopic.

[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 12-04-2011 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• founz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-10 09:58
Mijn toestel, welke geroot en s-off is, heeft sinds deze week wat vreemde keuren. Vorige week was ik er achter gekomen dat een gedeelte van mijn gemaakte foto's en video's zijn verdwenen. Afgelopen weekend zag ik dat pas gemaakte foto's niet op de goede volgorde worden weergegeven in de galerij. Via ES explorer zie ik dat de bestanden wel juist genummerd zijn, dus oplopende nummering van oud naar nieuw.

Sinds enkele dagen krijg ik bij veel applicaties zoals galerij, whatsapp, dolphin browser een FC. Om het toestel normaal werkend te krijgen, moet ik de batterij eruit halen. Als dit 5x op een dag gebeurd, ben je dat op gegeven moment ook wel beu.

Ik draai een rooted stock rom met enkele toevoegingen, zoals A2SD, powersaving modules, sd readahead, tweaks etc.

Verdere gegevens:
BRAVO PVT1 SHIP S-OFF
HBOOT-0.93.0001
RADIO-5.11.05.27

Er is een ext4 partitie op mijn 8GB class 6 aangemaakt ter grootte van 1 GB. Via Quick System info kan ik zien dat A2SD storage nog 698 MB vrij is van de 0.89 GB, SD card nog 769 MB vrij, System storage nog 3.30 MB vrij en system cache nog 23.28 MB vrij.

Iemand een oplossing voor dit probleem of dit probleem meegemaakt? Een volledige wipe zie ik nog niet zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
BastiaanN schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 10:47:
[...]

Op het moment van de reboot voelt de telefoon absoluut niet warm aan. Ik lees redelijk veel problemen op XDA bij mensen waarbij het in de GPS-chip zou moeten zitten. Ik ga een stock rom proberen en houdt jullie op de hoogte :)
Wat voor de één een goede kernel is, hoeft bij de ander niet goed te werken. De chips worden geselecteerd om te werken bij een speciale configuratie. Als ze daar op stabiel draaien zijn ze goed voor HTC, in dit geval jou Desire. Echter een tweaker wil meer, andere kernel, overklokken, etc. Echter lang niet alle chips zijn hier stabiel genoeg voor.

Intel doet net zoiets. Die hebben chips in verschillende prijsklassen met dezelfde snelheid, de één is echter stabieler en meer geschikt voor overklokken en de ander absoluut niet.

De chip die in mijn Desire zat was er ook eentje die het goed deed bij de standaard configuratie, maar met een andere kernel of met overclocken had ik al snel problemen, wat resulteerde in spontane bootloops.

Ik verwacht dat je met een standaard rom in ieder geval een heel eind komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
l3art schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 20:04:
[...]

Wat voor de één een goede kernel is, hoeft bij de ander niet goed te werken. De chips worden geselecteerd om te werken bij een speciale configuratie. Als ze daar op stabiel draaien zijn ze goed voor HTC, in dit geval jou Desire. Echter een tweaker wil meer, andere kernel, overklokken, etc. Echter lang niet alle chips zijn hier stabiel genoeg voor.

Intel doet net zoiets. Die hebben chips in verschillende prijsklassen met dezelfde snelheid, de één is echter stabieler en meer geschikt voor overklokken en de ander absoluut niet.

De chip die in mijn Desire zat was er ook eentje die het goed deed bij de standaard configuratie, maar met een andere kernel of met overclocken had ik al snel problemen, wat resulteerde in spontane bootloops.

Ik verwacht dat je met een standaard rom in ieder geval een heel eind komt.
Verschil is dat een chip onder bepaalde omstandigheden en zijn standaard kloksnelheid altijd moet presteren en niet moet uitvallen. Bij de Desire is de klokfrequentie 1 Ghz alle chips die minimaal 1 Ghz draaien zijn geschikt, alles daaronder helaas niet. Deze kunnen wel weer in toestellen als de legend verschijnen.

Ik draai nu Gingervillian 1.9 en moet zeggen de batterijduur is echt super, nu al 12 uur aan. Beetje internet, muziek maar nog maar 20% gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
founz schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 19:48:
Mijn toestel, welke geroot en s-off is, heeft sinds deze week wat vreemde keuren. Vorige week was ik er achter gekomen dat een gedeelte van mijn gemaakte foto's en video's zijn verdwenen. Afgelopen weekend zag ik dat pas gemaakte foto's niet op de goede volgorde worden weergegeven in de galerij. Via ES explorer zie ik dat de bestanden wel juist genummerd zijn, dus oplopende nummering van oud naar nieuw.

Sinds enkele dagen krijg ik bij veel applicaties zoals galerij, whatsapp, dolphin browser een FC. Om het toestel normaal werkend te krijgen, moet ik de batterij eruit halen. Als dit 5x op een dag gebeurd, ben je dat op gegeven moment ook wel beu.

Ik draai een rooted stock rom met enkele toevoegingen, zoals A2SD, powersaving modules, sd readahead, tweaks etc.

Verdere gegevens:
BRAVO PVT1 SHIP S-OFF
HBOOT-0.93.0001
RADIO-5.11.05.27

Er is een ext4 partitie op mijn 8GB class 6 aangemaakt ter grootte van 1 GB. Via Quick System info kan ik zien dat A2SD storage nog 698 MB vrij is van de 0.89 GB, SD card nog 769 MB vrij, System storage nog 3.30 MB vrij en system cache nog 23.28 MB vrij.

Iemand een oplossing voor dit probleem of dit probleem meegemaakt? Een volledige wipe zie ik nog niet zitten...
Je kan is proberen om je SD kaart opnieuw te formateren en opnieuw in te delen. Maak je even een backup op je pc en bijv. Titanium backup voor je apps. Als dat niet helpt is er wellicht meer aan de hand en is een wipe misschien toch noodzakelijk.

Oh, als je de romslomp van een battery pull wilt besparen, kun je ook de powerknop, volume down en de optical trackbal tegelijk indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo

Verdere gegevens:
BRAVO PVT1 SHIP S-OFF
HBOOT-0.93.0001
RADIO-5.11.05.27

Wat bij mij hielp toen ik ook zoiets had was de fix permissions in clockworkmod, kun je ook eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-10 13:01

Grudgie

PSN: Grudgie7

Hmm.. ik heb Widgetlocker maar als ik een berichtje via WhatsApp krijg en ik sluit WhatsApp af dan kom ik bij standaard locker uit, hoe komt dat? en hoe kan ik dat aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:56

henri8096

BIM is not a software!

Verdere gegevens:
BRAVO PVT1 SHIP S-OFF
HBOOT-0.93.0001
RADIO-5.11.05.27

Heb dit ook gehad met die foto's en video's bij mij was het euvel een overleden sd-kaart . . . .
Had echter geen last van apps die een FC kregen. Maar aangezien jij A2SD hebt zou dat het ook kunnen verklaren.

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Ik heb het volgende al 2 keer gehad in de periode dat ik mijn toestel geroot heb (6 maanden), wellicht dat iemand dit herkend want het is best heftig.

Telefoon reboot (zonder dat ik reboot probleem heb) op een willekeurig moment als ik ergens mee bezig ben (1e keer navigatie, 2 keer luisteren mp3).
Daarna probeert de telefoon opnieuw op te starten maar dat duurt vreselijk lang. En als hij opnieuw opgestart is heeft ie de gehele rom opnieuw geflasht lijkt het wel. Mijn geheugenkaartje werd niet meer herkend (dus kon hij wellicht ook niet normaal opstarten).

Dus nadat hij opgestart is (duurde wel 5 a 6 minuten) had ik een volledig lege ROM (echt alles weg contactpersonen, alle apps), en een sdkaart die niet meer werkt.
Als ik mijn telefoon dan open maak en de sdkaart er opnieuw insteek werkt die weer, maar dan heb ik nog steeds een lege ROM. Gelukkig maak ik dagelijks een backup dmv MybackupPRO.

Is er iemand die ook zoiets soortgelijks heeft meegemaakt?

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
madmaus schreef op woensdag 13 april 2011 @ 09:20:
Ik heb het volgende al 2 keer gehad in de periode dat ik mijn toestel geroot heb (6 maanden), wellicht dat iemand dit herkend want het is best heftig.

Telefoon reboot (zonder dat ik reboot probleem heb) op een willekeurig moment als ik ergens mee bezig ben (1e keer navigatie, 2 keer luisteren mp3).
Daarna probeert de telefoon opnieuw op te starten maar dat duurt vreselijk lang. En als hij opnieuw opgestart is heeft ie de gehele rom opnieuw geflasht lijkt het wel. Mijn geheugenkaartje werd niet meer herkend (dus kon hij wellicht ook niet normaal opstarten).

Dus nadat hij opgestart is (duurde wel 5 a 6 minuten) had ik een volledig lege ROM (echt alles weg contactpersonen, alle apps), en een sdkaart die niet meer werkt.
Als ik mijn telefoon dan open maak en de sdkaart er opnieuw insteek werkt die weer, maar dan heb ik nog steeds een lege ROM. Gelukkig maak ik dagelijks een backup dmv MybackupPRO.

Is er iemand die ook zoiets soortgelijks heeft meegemaakt?
Lijkt mij een probleem met je geheugenkaart. Als je nl. ext2sd hebt dan krijg je een volledige lege rom zodra je je sd kaart eruit haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Cyleo schreef op woensdag 13 april 2011 @ 13:55:
[...]

Lijkt mij een probleem met je geheugenkaart. Als je nl. ext2sd hebt dan krijg je een volledige lege rom zodra je je sd kaart eruit haalt.
Ik heb inderdaad Leedroid ex2sd.
Dan zou het meest voor de hand liggen dat eerst mijn sd-kaart stopt en daarom ik een lege ROM krijg.
Toch maar even uitkijken naar een nieuw kaartje. Gelijk maar een class 6 kaartje erin.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Offtopic, ik stuur I3art wel een DM.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2011 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Er is een officiële HTC Bravo 2.3 ROM gelekt lijkt het: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1035402

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-10 22:27
Ga hem nu meteen installeren. Wel spijtig dat er nog steeds de oude Sense opstaat :( Hopelijk is hij wel sneller dan met FroYo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Jo... schreef op donderdag 14 april 2011 @ 21:52:
[...]

Ga hem nu meteen installeren. Wel spijtig dat er nog steeds de oude Sense opstaat :( Hopelijk is hij wel sneller dan met FroYo.
Zit ook een nieuwe radio in, ben benieuwd naar de ervaringen.
Eigenlijk hoop ik dat de drivers/libs uit deze ROM de andere GB ROM's zal verbeteren. Zelf gebruik ik Oxygen welke best goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ik gebruik zelf een redelijk oude radio (32.48) die voor mij het beste presteert, is heel provider afhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:13
Hoe backuppen jullie als je wilt switchen van Rom? Ik zou graag de systeeminstellingen, skin (wallpaper, widgets, snelkoppelingen etc) en app-instellingen (app zelf niet, download liever meteen de nieuwste versie uit de market) backuppen, zodat ik na installatie van de rom en apps downloaden alleen maar even hoef te restoren, en dan klaar ben. Maar dit is niet mogelijk geloof ik hè?

Het meest in de buurt komt dan denk ik een full backup met Titanium maar dat wordt vaak weer afgeraden als je switch naar een andere Rom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:46
jelmervos schreef op donderdag 14 april 2011 @ 21:56:
[...]

Eigenlijk hoop ik dat de drivers/libs uit deze ROM de andere GB ROM's zal verbeteren. Zelf gebruik ik Oxygen welke best goed werkt.
Ik draai ook al tijden Oxygen, enige probleem wat ik heb is de "2sec call delay".
Hopelijk kunnen ze dit nu eens eindelijk oplossen, dan is de rom helemaal perfect.
Ik wil niet meer terug naar sense. Dat weerhoudt me er ook van om een nieuwe telefoon te kopen.
Stefangrp schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 11:34:
Hoe backuppen jullie als je wilt switchen van Rom? Ik zou graag de systeeminstellingen, skin (wallpaper, widgets, snelkoppelingen etc) en app-instellingen (app zelf niet, download liever meteen de nieuwste versie uit de market) backuppen, zodat ik na installatie van de rom en apps downloaden alleen maar even hoef te restoren, en dan klaar ben. Maar dit is niet mogelijk geloof ik hè?

Het meest in de buurt komt dan denk ik een full backup met Titanium maar dat wordt vaak weer afgeraden als je switch naar een andere Rom..
Ik maak altijd een nandroid backup, lekker makkelijk vlak voor het wisselen. Betekent wel dat de apps van de market ge-update moeten worden.

[ Voor 40% gewijzigd door rinkel op 15-04-2011 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
Nadroid backup is toch een full backup van je huidige rom? Ik wil naar een andere Rom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
rinkel schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 11:46:
[...]

Ik draai ook al tijden Oxygen, enige probleem wat ik heb is de "2sec call delay".
Hopelijk kunnen ze dit nu eens eindelijk oplossen, dan is de rom helemaal perfect.
Ik wil niet meer terug naar sense. Dat weerhoudt me er ook van om een nieuwe telefoon te kopen.
Dat heb ik ook, jammer van die 2sec maar ik heb er alleen last van in de auto, vooral als iemand continue doorrateld :) Ik zal verder ook niet weten welke ik na de Desire zou willen, HD? Moet echt wel weer een topmodel uitkomen voordat ik switch.

[ Voor 11% gewijzigd door lekzzz op 15-04-2011 11:58 ]

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floydje07
  • Laatst online: 25-09 20:32
Helaas na downloaden en installeren GV 2.0 via villian setup kom ik in een bootloop terecht..vervelend.
Had nog geen Nandroid gemaakt van 1.9 of eerder dus ben weer terug op stock. Dan maar terug naar stock met rooted.

Mocht ik zin hebben ga ik straks even die officiele bravo proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ik kan me niet goed herinneren of de "call delay" in de kernel zit.
Iemand al geprobeerd de kernel uit de officiele 2.3 in oxygen of GV te flashen?

(ik ga dat straks eens even testen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Stefangrp schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 11:55:
Nadroid backup is toch een full backup van je huidige rom? Ik wil naar een andere Rom :)
Ja, je hebt gelijk, ik had je post niet goed gelezen.
Ik heb alles gesynced met google, dus mn homescreen/apps en wifi wordt automatisch geregeld. Alleen mn email settings moet ik dan weer handmatig instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Als jullie advies zouden geven over een snelle Micro SDHC van 16GB, welke zou je dan adviseren? Want ik kan zelf geen site vinden waar verschillende kaarten vergeleken worden. TomsHardware doet het bij mij niet, want die vergelijkt wel regelmatig dacht ik.

Maar misschien dat er hier mensen zijn die er wat meer verstand van hebben dan ik :)
Lijkt me dat hoe sneller de kaart, hoe sneller je rom ook kan zijn. Zeker nu de roms tegenwoordig voor een gedeelte ook onderdelen op de geheugenkaart weg schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• founz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-10 09:58
@DrNizeGuy, @Cyleo, @henri8096 bedankt voor jullie reacties.
DrNizeGuy schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 21:35:
Je kan is proberen om je SD kaart opnieuw te formateren en opnieuw in te delen. Maak je even een backup op je pc en bijv. Titanium backup voor je apps. Als dat niet helpt is er wellicht meer aan de hand en is een wipe misschien toch noodzakelijk.

Oh, als je de romslomp van een battery pull wilt besparen, kun je ook de powerknop, volume down en de optical trackbal tegelijk indrukken.
Ik heb van de sd-card een back-up gemaakt. Ik heb eerst even de foutcontrole van Windows zijn werk laten doen, maar die vond geen fouten. Ik wacht nu nog even af of de problemen verholpen zijn. Anders via de Amon_RA receovery sd card opnieuw partitioneren.
Cyleo schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 21:50:
Wat bij mij hielp toen ik ook zoiets had was de fix permissions in clockworkmod, kun je ook eens proberen.
Ik heb Amon_RA recovery en een dergelijk optie kan ik niet vinden in het menu.
henri8096 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 08:41:
Heb dit ook gehad met die foto's en video's bij mij was het euvel een overleden sd-kaart . . . .
Had echter geen last van apps die een FC kregen. Maar aangezien jij A2SD hebt zou dat het ook kunnen verklaren.
Het is niet te hopen dat mijn SD card overleden is. Met foutcontrole van Windows worden geen errors gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
l3art schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 13:23:
Als jullie advies zouden geven over een snelle Micro SDHC van 16GB, welke zou je dan adviseren?
Ik heb laatst deze gekocht en die bevalt me prima. Maandag besteld, vrijdag per aangetekende post geleverd. Ik moest er nog voor tekenen, dat was me nog nooit overkomen voor een ebay product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Search
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-04 14:59
jelmervos schreef op donderdag 14 april 2011 @ 21:56:
[...]

Ah! Nice! Hoop ook dat de call-delay bug opgelost kan worden nu. Heb er zelf met Oxygen weinig last van, af en toe wel een halve sec voordat er iets gebeurd. Maar niet zo erg als met bijv. GingerVillain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
grun93 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 15:52:
[...]

Ik heb laatst deze gekocht en die bevalt me prima. Maandag besteld, vrijdag per aangetekende post geleverd. Ik moest er nog voor tekenen, dat was me nog nooit overkomen voor een ebay product.
Heb je hem ook getest op lees en schrijftijden???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
founz schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 15:30:
[...]

Ik heb Amon_RA recovery en een dergelijk optie kan ik niet vinden in het menu.
Hij heeft het ook niet over Amon_RA recovery, maar hij bedoelt de ROM Manager van Clockworkmod. Daar kun je permissies fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
l3art schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 16:38:
Heb je hem ook getest op lees en schrijftijden???
Nee, ik ben tevreden als ie zonder stotteren z'n werk doet. En dat doet ie: navigatie, een filmpje spelen enz. doen het snel en soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 17:22
Ik heb sinds net de gelekte Gingerbread ROM voor de HTC Desire geinstalleerd, en tot nu toe ben ik er wel over te spreken. Nieuwigheden zijn onder andere: Wifi N, restart optie in het power menu, flip animatie bij de sense klok, en waarschijnlijk nog een paar andere dingetjes die ik nog moet ontdekken :P

Wat me wel opvalt, is dat geen enkele Google App up to date is en dat als er gekozen wordt voor Thai Input, je het standaard Android toetsenbord voorgeschoteld krijgt. Ik weet niet hoe dat precies zat bij vorige stock ROM's, maar ik heb de indruk dat de nadruk van deze ROM eigenlijk meer op het gingerbread gedeelte ligt en dat, als het GB gedeelte werkelijk af -af is, HTC er Sense 2.1 over zal gooien om de hele Desire reeks qua firmware gelijk te trekken. Of toch iets in die trend :)

Update: de fastboot functie die bij de Desire HD etc. was geintroduceerd, is ook te vinden in deze ROM :) evenals de functie om contactpersonen te blokkeren en gelijk naar je voicemail te sturen. De ROM is enorm vlot en snel, waarschijnlijk een van de snelste ROM's die'k ook heb getest. Zonet kwam hij ook zeggen dat hij aan de lader gehangen wil worden, en de afbeelding die daarbij hoort is bijgewerkt, maar toonde een Desire HD. Deze Sense versie is dus nog lang niet af. Misschien zijn ze de fancy features van Sense 2.1 één voor één aan het testen :)

[ Voor 26% gewijzigd door Pyr0wl op 16-04-2011 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
Dat blokkeren van contacten zit ook standaard al op de Desire.
Verder klinkt het mooi, misschien dat ik ook eens een poging ga wagen. Hou je nog een beetje geheugen over voor apps met deze ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
  • Laatst online: 06-01 17:22
Stefangrp schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 10:50:
Dat blokkeren van contacten zit ook standaard al op de Desire.
Verder klinkt het mooi, misschien dat ik ook eens een poging ga wagen. Hou je nog een beetje geheugen over voor apps met deze ROM?
Dat wist iemand op XDA mij ook te vertellen :P woops.. had ik niet door xD
En qua ruimte misschien iets meer als de FroYo versie. Ben ik niet zeker over, het is lang geleden dat ik nog eens een Sense ROM heb gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
In het Desiretopic staat een overzicht met veranderingen, hier: Laguna in "HTC Desire - Deel 7"

@GoogleBack-up die ik hier boven las: Die werkt bij mij dus nooit, wat ik meestal doe is voor de launcher een launcher pro back-up maken, en dat icm met toch een titanium back-up. Wertk voor mij toch het beste, en de enkele keer dat het niet werkt moet ik het even opnieuw doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

floydje07 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 12:01:
Helaas na downloaden en installeren GV 2.0 via villian setup kom ik in een bootloop terecht..vervelend.
Had nog geen Nandroid gemaakt van 1.9 of eerder dus ben weer terug op stock. Dan maar terug naar stock met rooted.

Mocht ik zin hebben ga ik straks even die officiele bravo proberen!
Hier zonet de GV2.0 geinstalleerd via GVsetup en hij draait weer als een lier.
Ik heb ook ineens weer 45MB vrij, ipv de 18 de laatste 2 dagen sinds 1.9 erop stond.
Dat geheugengebruik kan ik echt niet volgen 8)7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Search
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-04 14:59
Pyr0wl schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 00:45:
Ik heb sinds net de gelekte Gingerbread ROM voor de HTC Desire geinstalleerd, en tot nu toe ben ik er wel over te spreken. Nieuwigheden zijn onder andere: Wifi N, restart optie in het power menu, flip animatie bij de sense klok, en waarschijnlijk nog een paar andere dingetjes die ik nog moet ontdekken :P

Wat me wel opvalt, is dat geen enkele Google App up to date is en dat als er gekozen wordt voor Thai Input, je het standaard Android toetsenbord voorgeschoteld krijgt. Ik weet niet hoe dat precies zat bij vorige stock ROM's, maar ik heb de indruk dat de nadruk van deze ROM eigenlijk meer op het gingerbread gedeelte ligt en dat, als het GB gedeelte werkelijk af -af is, HTC er Sense 2.1 over zal gooien om de hele Desire reeks qua firmware gelijk te trekken. Of toch iets in die trend :)

Update: de fastboot functie die bij de Desire HD etc. was geintroduceerd, is ook te vinden in deze ROM :) evenals de functie om contactpersonen te blokkeren en gelijk naar je voicemail te sturen. De ROM is enorm vlot en snel, waarschijnlijk een van de snelste ROM's die'k ook heb getest. Zonet kwam hij ook zeggen dat hij aan de lader gehangen wil worden, en de afbeelding die daarbij hoort is bijgewerkt, maar toonde een Desire HD. Deze Sense versie is dus nog lang niet af. Misschien zijn ze de fancy features van Sense 2.1 één voor één aan het testen :)
Interesting! Ik hou het nog ff bij mijn Oxygen. Die draait sinds ik s-off ben met de Oxygen hboot hartstikke stabiel en vlotjes. En de batterij houdt het echt langer uit. 2 Dagen haal ik tegenwoordig met normaal gebruik.

Hoe zit het met de call-delay? Kan dat op XDA niet zo snel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-10 21:01
offtopic:
Even een korte vraag. Welke HBoot is de originele die standaard op de Desire zit? Is dat Bravo Stock 1.8 of Bravo Sense? Zie: http://alpharev.nl. Heb op dit moment Oxygen draaien met bijbehorende HBoot maar wil weer terug naar een Sense rom maar bij het flashen krijg ik een foutmelding..

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
We verwachten op GoT dat je zelf kan kiezen.

[ Voor 81% gewijzigd door RoD op 16-04-2011 20:01 ]

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 16-04-2011 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:20
Ik snap niet waarom jullie allemaal gingerbread roms willen... Op die roms gaat het scrollen op webpaginas helemasl niet zo vloeiend als op desire HD roms... Daar gaat het echt 2x vloeiender.. Niemand die hiermee dezelfde ervaring heeft?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ik heb juist precies de tegenovergestelde ervaring. GB draait juist in de browser als een speer. Alsof ik een nieuwe desire heb. Ik draai wel een zonder sense. Ik heb juist het idee dat sense de boel behoorlijk vertraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds gisteren problemen met het installeren van sommige apps,heb een evoked root,en gebruikte een goldcard (app planet).

Ik zit op een rooted htc desire van t-mobile toen ik tijdens het downloaden in de market ineens die melding kreeg( Installeren op usb-opslag of Sd-kaart is mislukt) sommige apps kan ik downloaden en installeren en sommige niet... HELP,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Heb je nog voldoende intern geheugen? Heb je het al eens geprobeerd via 3g of Wifi (welke je nog niet hebt gebruikt? Kun je wel verbinding maken met de app Talk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja alles voldoende,als ik de sd eruit haal geeft hij bij installeren deze melding:pp kan niet worden geinstalleerd op de standaardinstallatilocatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik misschien ergens een opdracht heb gegeven om de download direct op mijn sd te zetten. Anders zou ik het niet weten, ik heb echter geen idee hoe ik dit kan veranderen zodat de apps weer direct op mijn telefoon komen. Dat zou kunnen verklaren waarom sommige apps wel installeren en andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Ik had nog even geëxperimenteerd met een andere ROM, maar die beviel toch niet helemaal. Ik nadat een nandroid backup gemaakt met clockworkmod.
Helaas gaf deze backup bij opstarten gelijk fc van updater en launcher. Daarna rebootte mijn toestel.
Ik heb alles geprobeerd, full wipe, meerdere keren flashen. Maar de backup is niet goed.

Heeft iemand enig idee waar dit door zou komen? Een nandroid zou toch wel te vertrouwen moeten zijn. Anders durf ik niet meer blind roms te testen.

Gelukkig had ik een iets oudere nandroid die het nog wel deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een T-mobile branded Desire gekocht.
Doel: geen T-mobile 'zooi' meer, en root om custom roms te draaien.
Vraag: moet ik eerst unbranden / debranden alvorens te rooten, of word
door rooten de T-mobile brand meteen ongedaan gemaakt? (Ik dacht aan
rooten via Unrevoked, en dan clockworkmod recovery installen via Rom
manager)

Uiteraard XDA doorgespit. Die hebben het wel over goldcard, maar geen duidelijkheid of dat nodig is als je toch zowieso gaat rooten..

NB. rooten en custom roms is bekend terrein, het is puur die 'brand' wat voor mij nieuw is.

Thanks!

Kernel version: 2.6.29-54b7033a
Build: 1.21.110.4 CL175581 release-keys
Software: 1.21.110.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Laatst online: 19-08 23:16
madmaus schreef op zondag 17 april 2011 @ 21:57:
Ik had nog even geëxperimenteerd met een andere ROM, maar die beviel toch niet helemaal. Ik nadat een nandroid backup gemaakt met clockworkmod.
Helaas gaf deze backup bij opstarten gelijk fc van updater en launcher. Daarna rebootte mijn toestel.
Ik heb alles geprobeerd, full wipe, meerdere keren flashen. Maar de backup is niet goed.

Heeft iemand enig idee waar dit door zou komen? Een nandroid zou toch wel te vertrouwen moeten zijn. Anders durf ik niet meer blind roms te testen.

Gelukkig had ik een iets oudere nandroid die het nog wel deed.
Welke versie van ClockWorkMod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Kapitein Prozac schreef op zondag 17 april 2011 @ 23:21:
[...]

Welke versie van ClockWorkMod?
Volgens rommanager 2.5.0.7, dit zou tevens de laatste zijn volgens rommanager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
madmaus schreef op maandag 18 april 2011 @ 07:30:
[...]

Volgens rommanager 2.5.0.7, dit zou tevens de laatste zijn volgens rommanager.
Laaste versie is 3.0.0.5. Deze is alleen niet via rommanger te downloaden
http://forum.xda-develope...ate+ClockworkMod+Recovery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
MikeOO schreef op maandag 18 april 2011 @ 07:41:
[...]

Laaste versie is 3.0.0.5. Deze is alleen niet via rommanger te downloaden
http://forum.xda-develope...ate+ClockworkMod+Recovery
Bedankt, ik ga even kijken hoe ik deze er op kan plaatsen. Ik heb dit nog nooit eerder gedaan. Deze versie kreeg ik bij het s-off'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2011 @ 22:29:
Ik heb een T-mobile branded Desire gekocht.
Doel: geen T-mobile 'zooi' meer, en root om custom roms te draaien.
Vraag: moet ik eerst unbranden / debranden alvorens te rooten, of word
door rooten de T-mobile brand meteen ongedaan gemaakt? (Ik dacht aan
rooten via Unrevoked, en dan clockworkmod recovery installen via Rom
manager)

Uiteraard XDA doorgespit. Die hebben het wel over goldcard, maar geen duidelijkheid of dat nodig is als je toch zowieso gaat rooten..

NB. rooten en custom roms is bekend terrein, het is puur die 'brand' wat voor mij nieuw is.

Thanks!

Kernel version: 2.6.29-54b7033a
Build: 1.21.110.4 CL175581 release-keys
Software: 1.21.110.4
Volgens mij kun je je toestel gewoon rooten met Unrevoked zoals hij nu is, ik dacht zelf dat er geen goldcard oid nodig is. De Clockworkmod recovery zit al standaard op je toestel als je hem root met Unrevoked, wil je de recovery van Amon_RA dan moet je dat speciaal aangeven voor het rooten (zie OP). Ik zou het gewoon proberen, wil het niet dan krijg je gewoon een foutmelding en dan gaan we vanaf daar weer verder. Geef het niet direct op als het de 1e keer niet lukt, soms root hij je toestel pas na een paar keer proberen (geen idee waarom).

Volg de handleiding in de OP en succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floydje07
  • Laatst online: 25-09 20:32
Ik ga over op GV 2.0. Ik heb voor de 2e x problemen gehad met het flashen van CM 7.0. Ben vrij nieuw met het flashen en dergelijke maar ik krijg continu een FC met titanium en CM 7.0. Mijn apps kan ik dus niet restoren.
Heb de nieuwste radio geflasht: 32.56.00.32u_5.17.05.08, busybox geupdate, maar het wil maar niet lukken.

Iemand ideeën of dit ook meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
floydje07 schreef op maandag 18 april 2011 @ 11:07:
Ik ga over op GV 2.0. Ik heb voor de 2e x problemen gehad met het flashen van CM 7.0. Ben vrij nieuw met het flashen en dergelijke maar ik krijg continu een FC met titanium en CM 7.0. Mijn apps kan ik dus niet restoren.
Heb de nieuwste radio geflasht: 32.56.00.32u_5.17.05.08, busybox geupdate, maar het wil maar niet lukken.

Iemand ideeën of dit ook meegemaakt?
Nope, geen last van gehad, maar ook ik draai inmiddels GV 2.0 en dat bevalt best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiraNove
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

FiraNove

Where angels play

madmaus schreef op maandag 18 april 2011 @ 08:47:
[...]

Bedankt, ik ga even kijken hoe ik deze er op kan plaatsen. Ik heb dit nog nooit eerder gedaan. Deze versie kreeg ik bij het s-off'en.
Ik heb afgelopen weekend ook S-OFF (alpharev) toegepast en nieuwe ROM (CM7) geinstalleerd en liep vervolgens tegen dezelfde problemen aan: FC van bijna alle processen na opstarten, reboot, FC van processen, etcetera...
Bij mij werden de problemen (mede-)veroorzaakt door een radio update en een UI aanpassing uit een ROM Kitchen.

Ik heb mijn Desire weer werkend gekregen door: Sense HBOOT te installeren, full wipe, nandroid restore, géén reboot, direct ROM kitchen update toepassen. Nu loopt ie als een zonnetje (1,5 dag draaien zonder issues).

Om je verder te helpen eerst een paar vragen:
- met welke recovery is je backup gemaakt?
- doe je een full wipe (factury reset / cache / dalvik cache) voor het restoren?
- welke HBOOT versie heb je?
- zijn er foutmeldingen bij het terugzetten van je back-up?
- heb je toevallig ook een radioupdate gedaan?
- ROM kitchen of andere toevoegen aan je ROM gedaan voor / na je backup?

Succes,
Rob.

Looking for a blessed bag of holding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visitor.q
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 18:12
Ik gebruik Oxygen 2.0.3 op de Desire, die heb ik erop gezet door de partities te wipen via de recovery, en daarna de rom te flashen. Wat ik niet begrijp, is welke hboot ik nou heb? Komt die met een ROM (bv Oxygen) mee, of moet je de hboot apart flashen? (Ik heb geroot met Unrevoked, clockworkmod en ik heb volgens mij S-off).

De reden dat ik dat wil weten is dat de batterij snel leegloopt, plm 1 dag met gemiddeld verbruik en dat was vóór deze ROM veel meer. Ik wil dus graag de radio upgraden om te kijken of dat verbetering geeft (heb nu 32.49.00.32U_5.11.05.27 en ik wil naar 32.56.00.32U_5.17.05.08, de nieuwste), maar ik lees op het forum van Oxygen dat je dat niet via de recovery kunt doen als je de Oxygen HBoot hebt, omdat er te weinig ruimte op de cache partitie zou zijn. Ik wil liever gewoon via de recovery flashen, ik gebruik geen windows en heb al die tools waarmee je via de computer kunt flashen dus niet. Kan ik het gewoon proberen, dat de recovery het vanzelf zal aangeven mocht ik te weinig ruimte hebben en dat er dan niks verandert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiraNove
  • Niet online

FiraNove

Where angels play

^^^^ Je kunt de HBOOT versie controlen door de telefoon te booten naar de bootloader (of uitschakelen en dan aanzetten met power + back button).. Kun je ook direct checken of je foon S-OFF is.

Als je een ROM installeert wordt de HBOOT niet aangepast. Volgens mij wordt ook de HBOOT niet aangepast bij het S-OFF maken van je telefoon (via de alpharev methode i.i.g. niet)

De HBOOT bepaalt (o.a.) die indeling van je interne geheugen: het aantal MB toegewezen voor systeem / cache / apps (interal storage). De Oxygen HBOOT heeft 10 MB toegewezen voor cache. Aangezien een radioupdate ook cache geheugen vergt kan dit dus tot ruimtegebrek leiden.

Ik heb hetzelfde met de CM7 mod / HBOOT. Na een radio update (32.54.00.32U_5.14.05.17) kan ik ook niet restoren met de CM7 HBOOT. Na een nandroid restore krijg ik een foutmelding dat het cache niet goed (volledig) geschreven kon worden. Ik heb dit opgelost door de Sense HBOOT te nemen.

Pas op! HBOOT aanpassen vind ik gevaarlijker dan rooten. Bezint eer ge begint!

Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Laatst online: 26-09 13:08
RobbieTheHut schreef op maandag 18 april 2011 @ 12:51:
^^^^ Je kunt de HBOOT versie controlen door de telefoon te booten naar de bootloader (of uitschakelen en dan aanzetten met power + back button).. Kun je ook direct checken of je foon S-OFF is.

Als je een ROM installeert wordt de HBOOT niet aangepast. Volgens mij wordt ook de HBOOT niet aangepast bij het S-OFF maken van je telefoon (via de alpharev methode i.i.g. niet)

De HBOOT bepaalt (o.a.) die indeling van je interne geheugen: het aantal MB toegewezen voor systeem / cache / apps (interal storage). De Oxygen HBOOT heeft 10 MB toegewezen voor cache. Aangezien een radioupdate ook cache geheugen vergt kan dit dus tot ruimtegebrek leiden.

Ik heb hetzelfde met de CM7 mod / HBOOT. Na een radio update (32.54.00.32U_5.14.05.17) kan ik ook niet restoren met de CM7 HBOOT. Na een nandroid restore krijg ik een foutmelding dat het cache niet goed (volledig) geschreven kon worden. Ik heb dit opgelost door de Sense HBOOT te nemen.

Pas op! HBOOT aanpassen vind ik gevaarlijker dan rooten. Bezint eer ge begint!

Rob.
Rob, het je de radio wel via fastboot geflashed? Zo niet, dan krijg je idd veel problemen. Ik heb namelijk precies hetzelfde als jij gedaan (een tijd geleden) zonder een enkel probleem.
Dus, als je S-Off bent, kun je zonder probleem CM7 hboot nemen (of Oxygen), alleen zul je de radio.img via fastboot moeten installeren...

-edit- en altijd verstandig om even de cache te deleten nadat je iets geflashed hebt, dus in fastboot: 'fastboot erase cache'

[ Voor 4% gewijzigd door mbroeders op 18-04-2011 13:02 ]

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visitor.q
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 18:12
@Rob bedankt voor de uitleg :)

Ik wacht wel even met flashen, idd radio en hboot schijnen meer risicovol te zijn dan gewoon een rom erop knallen. Dan maar wat vaker chargen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiraNove
  • Niet online

FiraNove

Where angels play

mbroeders schreef op maandag 18 april 2011 @ 13:01:
[...]

Rob, het je de radio wel via fastboot geflashed? Zo niet, dan krijg je idd veel problemen. Ik heb namelijk precies hetzelfde als jij gedaan (een tijd geleden) zonder een enkel probleem.
Dus, als je S-Off bent, kun je zonder probleem CM7 hboot nemen (of Oxygen), alleen zul je de radio.img via fastboot moeten installeren...

-edit- en altijd verstandig om even de cache te deleten nadat je iets geflashed hebt, dus in fastboot: 'fastboot erase cache'
Ja, dat heb ik gedaan. Echter, pas in tweede instantie, :? Ik heb hem eerste vanuit recovery geflashed. Toen ben ik pas in het updaten van de HBOOT gedoken en las ik op de alpharev-site hier over..
Toen heb ik de radio nogmaals via fastboot geflashed, Heeft echter niet geholpen.

Beetje onhandig allemaal, ik weet het. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Laatst online: 26-09 13:08
RobbieTheHut schreef op maandag 18 april 2011 @ 13:18:
[...]

Ja, dat heb ik gedaan. Echter, pas in tweede instantie, :? Ik heb hem eerste vanuit recovery geflashed. Toen ben ik pas in het updaten van de HBOOT gedoken en las ik op de alpharev-site hier over..
Toen heb ik de radio nogmaals via fastboot geflashed, Heeft echter niet geholpen.

Beetje onhandig allemaal, ik weet het. :-(
Onhandig valt wel mee hoor. Wat ik me net bedenk, het kan zijn dat je cache te vol was toen je een nandroid backup maakte. Dat betekent dat bij het restoren de cache niet geheel teruggezet kon worden en dat levert problemen op. Dat gaat wel vaker mis. Dus wanneer iemand omschakelt naar een CM7 hboot is het verstandig om vóórdat de nandroid backup gemaakt gaat worden, wel even de /cache partitie op te schonen...

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
RobbieTheHut schreef op maandag 18 april 2011 @ 11:31:
[...]

Ik heb afgelopen weekend ook S-OFF (alpharev) toegepast en nieuwe ROM (CM7) geinstalleerd en liep vervolgens tegen dezelfde problemen aan: FC van bijna alle processen na opstarten, reboot, FC van processen, etcetera...
Bij mij werden de problemen (mede-)veroorzaakt door een radio update en een UI aanpassing uit een ROM Kitchen.

Ik heb mijn Desire weer werkend gekregen door: Sense HBOOT te installeren, full wipe, nandroid restore, géén reboot, direct ROM kitchen update toepassen. Nu loopt ie als een zonnetje (1,5 dag draaien zonder issues).

Om je verder te helpen eerst een paar vragen:
- met welke recovery is je backup gemaakt?
- doe je een full wipe (factury reset / cache / dalvik cache) voor het restoren?
- welke HBOOT versie heb je?
- zijn er foutmeldingen bij het terugzetten van je back-up?
- heb je toevallig ook een radioupdate gedaan?
- ROM kitchen of andere toevoegen aan je ROM gedaan voor / na je backup?

Succes,
Rob.
om je vragen te beantwoorden:

- Rom manager zegt clockworkmod 2.5.0.7, maar in mijn recovery staat: CWM-Alpharev recovery v2.5.1.8
- Ik doe altijd een full wipe als ik een nandroid restore doe.
- HBOOT 0.93.0001 (s-off)
- er zijn foutmelding bij het terugzetten van mijn backup.
- ik heb een radio update gedaan. Maar dat is al langer geleden.
- Ik heb een UOT kitchen update in mijn backup zitten. Maar het vreemde is een oude backup van 3 dagen eerder werkt wel gewoon prima. En tussen die 2 backups zitten geen updates ofzo. Allebei Leedroid 2.4 en dezelfde UOT kitchen cook.
Hij werkt dus wel weer, ik ben alleen van 3 dagen mijn smsjes kwijt. Dat is niet zo heel erg. Maar ik ben nu wel huiverig om een nieuwe ROM te installeren. Ik weet nu niet meer zeker of mijn backup gaat werken. Anders moet ik weer terug naar mijn oude backup.

[ Voor 7% gewijzigd door madmaus op 18-04-2011 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiraNove
  • Niet online

FiraNove

Where angels play

madmaus schreef op maandag 18 april 2011 @ 14:52:
[...]
om je vragen te beantwoorden:
- Rom manager zegt clockworkmod 2.5.0.7, maar in mijn recovery staat: CWM-Alpharev recovery v2.5.1.8
Dit heb ik ook. Als ik vanuit de Rom manager naar de recovery boot wordt 2.5.0.7 geladen. Als ik vanuit de telefoon naar recovery boot 2.5.1.8. Heel vreemd. Ik heb besloten de Rom manager niet meer te gebruiken.
- er zijn foutmelding bij het terugzetten van mijn backup.
Welke foutmelding precies? Ik kreeg een foutmelding dat de cache niet volledig weggeschreven kon worden.
- Ik heb een UOT kitchen update in mijn backup zitten. Maar het vreemde is een oude backup van 3 dagen eerder werkt wel gewoon prima. En tussen die 2 backups zitten geen updates ofzo. Allebei Leedroid 2.4 en dezelfde UOT kitchen cook.
Dit klinkt erg bekend. Je zou het volgende eens moeten proberen: full wipe, nandroid restore, géén reboot, direct ROM kitchen update toepassen. Dit werkte voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiraNove
  • Niet online

FiraNove

Where angels play

mbroeders schreef op maandag 18 april 2011 @ 14:00:
[...]
Onhandig valt wel mee hoor. Wat ik me net bedenk, het kan zijn dat je cache te vol was toen je een nandroid backup maakte. Dat betekent dat bij het restoren de cache niet geheel teruggezet kon worden en dat levert problemen op. Dat gaat wel vaker mis. Dus wanneer iemand omschakelt naar een CM7 hboot is het verstandig om vóórdat de nandroid backup gemaakt gaat worden, wel even de /cache partitie op te schonen...
Bedankt voor de tip. Hoe schoon ik de /cache partitie op? Heb al met Cache Cleaner NG geprobeerd, maar die ruimt volgens mij alleen maar applicatie caches op. Heb er na een nieuwe nandroid backup gemaakt maar het cache.img bestand is nog net zo groot (5039 KB).

EDIT: oh, wacht.. Natuurlijk gewoon vanuit recovery.. ;)

Volgens mij staat er nogal wat troep in de cache, zie af en toe wat vage bestanden langs komen tijdens het restoren van de cahce (download-x.apk)

[ Voor 3% gewijzigd door FiraNove op 18-04-2011 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
RobbieTheHut schreef op maandag 18 april 2011 @ 16:02:
[...]

Dit heb ik ook. Als ik vanuit de Rom manager naar de recovery boot wordt 2.5.0.7 geladen. Als ik vanuit de telefoon naar recovery boot 2.5.1.8. Heel vreemd. Ik heb besloten de Rom manager niet meer te gebruiken.

[...]

Welke foutmelding precies? Ik kreeg een foutmelding dat de cache niet volledig weggeschreven kon worden.

[...]

Dit klinkt erg bekend. Je zou het volgende eens moeten proberen: full wipe, nandroid restore, géén reboot, direct ROM kitchen update toepassen. Dit werkte voor mij.
Ik zal het onthouden, ik heb inmiddels de backup die fouten gaf verwijderd dus ik kan het niet meer testen.

Maar de foutmeldingen die ik kreeg waren vooral force-close van updater en launcher en nog een paar. Hierna rebootte mijn telefoon telkens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
Een paar paginas terug werd een fix gepost waarmee je de leessnelheid van je sdkaart flink kunt verhogen. Iemand heeft Xda heeft inmiddels een app gemaakt die hetzelfde diet, SD Speed increase, staat in de market.
Ik heb m net geïnstalleerd en het werkt goed, leessnelheid is verhoogd van 7 naar 23 mb p/s (class 6 kaartje)
Snelheid kun je testen met SD Tools, ook uit de Market

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-10 22:10

Tags NL

Harmful or Harmless?

Stefangrp schreef op maandag 18 april 2011 @ 19:16:
Een paar paginas terug werd een fix gepost waarmee je de leessnelheid van je sdkaart flink kunt verhogen. Iemand heeft Xda heeft inmiddels een app gemaakt die hetzelfde diet, SD Speed increase, staat in de market.
Ik heb m net geïnstalleerd en het werkt goed, leessnelheid is verhoogd van 7 naar 23 mb p/s (class 6 kaartje)
Net getest, werkt! Bijna twee keer zo hoog in Write (Krap 6MB) en Read (Krap 12MB). Scheelt inderdaad een hoop met SD apps en foto's in mijn album (3000 ofzo) laden merkbaar sneller en ook bij foto's maken heb ik sneller beeld...

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Laatst online: 14:27

Meneer iCy

swarma

6,3 write, 15,1 read voordat ik de toeppassing heb geïnstalleerd en uitgevoerd

7,6 write en 18,3 read nadat ik de toepassing heb geïnstalleerd

Class 6 8gb sdkaart

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Stefangrp schreef op maandag 18 april 2011 @ 19:16:
Was het niet zo dat ie de eerste keer van de kaart las, maar de tweede keer vanuit de cache? Geen wonder dat ie dan sneller lijkt... Ik ben hier toch wel redelijk sceptisch over, het lijkt me optisch bedrog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
ik denk het niet.. Heb die snelheidstest ook 3x gedaan voordat ik die app installeerde, en toen bleef de snelheid namelijk hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Stefangrp schreef op maandag 18 april 2011 @ 21:52:
ik denk het niet.. Heb die snelheidstest ook 3x gedaan voordat ik die app installeerde, en toen bleef de snelheid namelijk hetzelfde.
Ja, maar zonder die app leest ie 3x van de kaart, dus dat klopt. Zoals ik het begrepen heb (en ik ben volgens de thread op xda niet de enige daarin) maakt die app nu juist een cache aan en probeert dat te verkopen als hogere leessnelheid vanaf de kaart. Maar feitelijk is dat eigenlijk onjuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
Hmm ok kan best, heb het topic niet doorgelezen. Maar ik merk wel feitelijke versnelling. Of de theorie erachter klopt maakt me dan iets minder uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janvanduschoten schreef op maandag 18 april 2011 @ 10:43:
[...]

Volgens mij kun je je toestel gewoon rooten met Unrevoked zoals hij nu is, ik dacht zelf dat er geen goldcard oid nodig is. De Clockworkmod recovery zit al standaard op je toestel als je hem root met Unrevoked, wil je de recovery van Amon_RA dan moet je dat speciaal aangeven voor het rooten (zie OP). Ik zou het gewoon proberen, wil het niet dan krijg je gewoon een foutmelding en dan gaan we vanaf daar weer verder. Geef het niet direct op als het de 1e keer niet lukt, soms root hij je toestel pas na een paar keer proberen (geen idee waarom).

Volg de handleiding in de OP en succes :)
Gelukt met unrevoked. Lijkt er op dat ik van T-mobile af ben (alleen het allereerste scherm na boot doet nog aan T-mobile denken)
Ik kan roms flashen en nandroid back-ups maken door in clockwork recovery te komen via vol.down+power, maar mijn geliefde app 'Rom Manager' werkt voor geen meter; alles resulteert in een driehoek met uitroepteken naast onze groene vriend.
Hierdoor kan ik dus helaas ook niet de broodnodige ext3 / 4 partitie maken.

Kortom, het lijkt er op dat hij toch niet helemaal 100% unlocked/debrand/root is, en ik vrees er voor dat ik toch nog met een goldcard aan de gang moet *zucht*.

Iemand ervaringen/tips/ideeën op nog te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Stefangrp schreef op maandag 18 april 2011 @ 23:33:
Hmm ok kan best, heb het topic niet doorgelezen. Maar ik merk wel feitelijke versnelling. Of de theorie erachter klopt maakt me dan iets minder uit..
Is het niet schadelijk voor je kaartje?
Pagina: 1 ... 16 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.