• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-05 17:07
Mede-auteurs:
  • MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:58

MaNDaRK

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

Tsunami

[HTC Desire HD] Rooten en Custom ROM's

Inhoudsopgave

Disclaimer

Het rooten en flashen van custom ROM's is volledig op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor enige schade die kan worden aangebracht tijdens het rooten van het toestel. De kans bestaat dat je toestel na het rooten geen garantie meer heeft. Onze advies voordat je het toestel gaat rooten is: lees de handleidingen zorgvuldig door, denk goed na en bereid je goed voor!

Voordat je aan rooten begint, er wordt geadviseerd om een installatiebestand van een originele ROM bij de hand te hebben. Voor het geval dat het misgaat en je telefoon niet goed meer werkt. Een originele ROM is via deze link te vinden http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=808390

Introductie

De Desire HD is op moment van schrijven het laatste vlaggenschip van HTC. De specificaties en het feit dat deze afgelopen week volledig geroot is (incl. stabiel recovery image) maken dat dit toestel ideaal is om custom roms voor te bouwen. Op dit moment zijn er nog niet veel beschikbaar, 3 a 4 als je goed zoekt, desalniettemin zal het niet lang duren voordat Desire HD's zullen verschijnen op de bekende websites. Dit topic geeft je een paar handleidingen die het rooten en draaien van een custom rom zo duidelijk mogelijk probeert uit te leggen.

Dit topic is nog vers en bevat nog niet alle informatie, in de komende dagen zal het topic groeien en completer worden. Mocht je een bijdrage willen leveren, laat me dit even weten, 2 of 3 personen weten meer dan 1 :)

Benodigde Apps

Haal hier je benodigde applicaties vanuit de Market. Helaas staan niet alle benodigde apps in de Market, Visionary+ en de HBOOT software moeten bijvoorbeeld los gedownload worden.

Android Terminal Emulator - Jack Palevich

Rom Manager - ClockworkMod

Rooten, waarom zou je eigenlijk?

Om een paar simpele redenen:
  • Het draaien van custom roms
  • Volledige controle van je systeem
  • De mogelijkheid om systeemaanpassingen te doen
  • Apps draaien die Root toegang vragen
  • Backup (image) van je systeem maken
  • Je bent een Tweaker, dus omdat het kan :)

Root verkrijgen op je Desire HD

Het verkrijgen van Root is vrij simpel dankzij de inspanningen van Paul O'Brien van MoDaCo. Met de Visionary+ tool van Paul is het mogelijk om temproot te krijgen, dit is een root-status die bestaat zolang je je Desire HD niet reboot. Via deze temproot is het mogelijk permroot te krijgen, waarna alles mogelijk is! Een korte maar simpele tutorial om root te krijgen:
  • Download de Visionary+ tool van Paul O'Brien en installeer deze APK op je toestel (http://android.modaco.com...visionary-one-click-root/)
  • Start de tool op
  • Zet een vinkje bij Set system r/w after root
  • Selecteer Temproot Now! en wacht rustig tot deze klaar is, dit kan even duren
  • Als de vorige stap duidelijk klaar is, selecteer dan op Attempt Permroot Now!, een reboot zou nu plaats moeten vinden
Gefeliciteerd, je toestel is na de reboot geroot! Om dit zeker te testen kun je de Android Terminal Emulator downloaden van de Market en daarin su tikken, als het goed gaat zul je daarna Super User zijn op je DHD.

HBOOT security uitschakelen

Voordat je een Recovery Image kan installeren zal je eerst de HBOOT security uit moeten schakelen, dit is een beveiliging van HTC die voorkomt dat je custom software draait op de DHD. Deze methode is niet moeilijk, maar komt niet zonder risico, zorg ervoor dat je goed let op de eventuele foutmeldingen die voorbij komen! Terminalcommando's zijn in de Code-tag gezet.

Vereisten:
  • Android Terminal Emulator (via de Market)
  • Root toegang via Visionary+ zoals eerder vermeld
Stappenplan:
  • Download het HBOOT & S-OFF script via volgende link http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=835746
  • Unzip dit script naar de root van je SDCARD
  • Start de Android Teminal Emulator
  • SuperUser rechten krijgen
    code:
    1

su
  • Controlestap van het scripts
    code:
    1

sh /sdcard/DHD/check
  • Als dit goed ging (melding OK in het scherm), type dan
    code:
    1

sh /sdcard/DHD/backup
  • Als ook dat goed ging (melding OK in het scherm), type dan
    code:
    1

sh /sdcard/DHD/hboot
  • Dit laatste commando zet de HBOOT security van S-ON naar S-OFF
De laatste stap is om te kijken of de HBOOT security echt uit staat. Zet nu je telefoon uit, let erop dat je in de optie Fast Boot uit hebt staan. Met Fast Boot aan zal je telefoon niet echt uit gaan, maar in hibernate. De optie is te vinden bij Settings > Applications > Fast Boot.

Als de telefoon helemaal uit is, houdt je de Volume Down knop ingedrukt en zet je je telefoon aan. JE zou nu in het HBOOT-menu terecht moeten komen. Dit herken je aan het voornamelijk witte scherm en drie android poppetjes onderin.

Helemaal bovenin zie je de regel staan: ACE PVT ENG S-OFF. Wanneer je hier S-ON ziet staan in plaats van S-OFF, is er iets mis gegaan. Zie je S-OFF staan, dan is je HBOOT correct doorgevoerd en kan je de Recovery Image gaan installeren.

Recovery Image installeren

Een Recovery Image installeren is sinds 29 nov officieel een stuk gemakkelijker geworden, deze biedt namelijk sinds die datum officiele ondersteuning voor de DHD. Persoonlijk heb ik het via de oude manier gedaan, wat een stuk meer zweet oplevert onder het mom van "brickt ie wel of niet na de reboot". De methode die ik hier bespreek is een stuk veiliger maar nog altijd niet zonder risico, houd dat zeker in gedachten.
  • Download Rom Manager via de Market (van ClockworkMod)
  • Na opstarten van de Rom Manager zal deze je vragen om SU rechten, sta dit toe
  • De eerste optie Flash ClockworkMod Recovery installeert een nieuwe recovery, selecteer deze
Je telefoon is nu uitgerust met een ClockworkMod Recovery image, nu begint het leuke gedeelte; Custom ROM's flashen!

Backups maken en terugzetten

Via de Rom Manager kan je nu backups van je huidige ROM uitvoeren, dit zodat we terug kunnen naar een werkbare situatie mocht je vastlopen met een nieuwe ROM.

Om een backup te maken, ga naar de Rom Manager en kies simpelweg voor Backup Current ROM en de rest gaat vanzelf.

Het terugzetten van een backup gaat ook makkelijk en kan via de optie Manage and Restore Backups.

Custom ROM installeren

Het installeren van een Custom Rom is eveneens simpel, download een Custom ROM van een website (zie links in ROM lijst) en sla deze op een logische locatie op je SDCARD op. Ga binnen Rom Manager naar de optie Install ROM from SD Card en kies je gewenste ROM.

De Rom Manager zal je vragen of je een backup en een wipe wilt doen alvorens je de nieuwe ROM installeert. Dit is uiteraard aan te raden.

Ga verder en aanschouw de magie van het installeren van een ROM op je scherm, dit kan enige tijd in beslag nemen. Een backup duurt namelijk even om te maken en het flashen is ook niet snel gedaan. Maar uiteindelijk heb je dan een Custom ROM draaien!

Radio Flashen

Wat heb je nodig?
- Radio.img bestand (Kan per ROM verschillen!)
- S-OFF Bootloader - http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=841076
- Radio S-OFF - http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=857537
- Android SDK - http://developer.android.com/sdk/index.html
Installeer de Android SDK (installer_r10-windows.exe - 31.4Mb)
- Volledig opgeladen telefoon
- Micro USB kabel

1. Kopieer de gedwonloade radio.img naar de Android SDK map
x64 - C:\Program Files (x86)\Android\android-sdk\tools
x32 - C:\Program Files\Android\android-sdk\tools

2. Hang je telefoon aan de USB kabel en je computer ;)

2. Start je telefoon in Bootloader modus, fastboot uitzetten! Telefoon uitzetten, 30 seconden wachten, volume down knop ingedrukt houden en de telefoon aanzetten. Laat volume down knop los als je in het bootloader menu zit (3 Android poppetjes, op witte achtergrond).

3. Selecteer "fastboot".

4. Open een cmd prompt als administrator

5. Ga naar de android-sdk map.
x64: cd "C:\Program Files (x86)\Android\android-sdk"
x32: cd "C:\Program Files\Android\android-sdk"

6. Controleer of het radio.img bestand er staat
code:
1
dir radio.img

7. Het resultaat lijkt op:
code:
1
Resultaat: 17-02-2011  12:08        25.427.968 radio.img

8. Voer het volgende commmando in:
code:
1
fastboot flash radio radio.img

9. Het resultaat lijkt op:
code:
1
2
3
4
5
sending 'radio' (24832 KB)...
OKAY [  4.135s]
writing 'radio'...
OKAY [ 75.099s]
finished. total time: 79.236s

10. Voer het volgende commando in:
code:
1
fastboot reboot

11. Het resultaat lijkt op:
code:
1
2
3
rebooting...

finished. total time: 0.245s

12. Je telefoon reboot nu, en je radio is geflashed :)

Krijg je de volgende foutmelding: The program can't start because AdbWinApi.dll is missing from your computer. Try reinstalling the program to fix the problem.
Tik dan het volgende commando in CMD:
x64: path = C:\Program Files (x86)\Android\android-sdk\platform-tools
X32: path = C:\Program Files\Android\android-sdk\platform-tools

ROM-lijst

Alle ROM's verzamelen die er op dit moment zijn voor de DHD is op dit moment nog te doen, er zijn er nog niet veel. Dus om liefhebbers op weg te helpen zal ik proberen de lijst af en toe te updaten met nieuwe versies. Suggesties zijn uiteraard welkom.

ROM

Creator

Pop.

[Oct 28-2011]RCMix3d Runny v3.3 [Official runnymede sense 3.5 Android 2.3.5][OC]capychimp9,30%
Android Revolution HD 6.1.4 High Quality & Performance Official Sense 3.0mike1986.46,07%
LeeDrOiD HD V4.0.0 SE-3.0 BETA [KERNEL]V3.2.1 17th Sept HTC GB OTA CRT TVLeeDroid11,98%
MIUI 1.10.28 EN/DE v.5: Freshly Squeezed Edition 02/11/11MrGarak4,43%
[AOSP][2Nov] -=BlackICEv1.22=- [2.3.7][LordModUE8.2CFS][OC 2.0GHz]alienmind0,72%
[Nov 3][v2.4][Desire HD] BeatMod BlissSense Hybrid Sense 3.5 2.3.5zFr3eak1,09%
[BETA][Nov 02][ACE]Virtuous Codename: Trentacinque Beta 2chrisch19740,26%
[NIGHTLY][GWK74] CyanogenMod 7 for vendor Ace (HTC Desire HD & Inspire)Kali-5,41%
30 Oct 11 EvaSense v2.5 [DHD/Inspire4G] Official Sense 3 2.3.5 Unity V9 Kernelevanbigfan0,25%
[OCT 21]Persian Vision v1.1.0 by MDT Superfast & Smooth 2.3.5 Sense 3.0 The Bestalirez_sos0,05%
[281011][v7.0][ROOTED]Stock GB 2.3.5 / 3.06.405.1[NAND & BOOTMANAGER Compatible]fshami0,20%
(new rom is up)[NOV 4][Funzy RCMixRunny 3.382] 2D-3D/ fully work an 5x5 in tweakjanielsen0,21%
[10/31]HoneySenseHD 9.0 Honeycomb 2.3.3 Sense 2.1+3.0 LordMod Kernel OC-Daemon killersloth0,02%
Stock 2.50.405.2 - With Rootandyharney0,09%
[25 Oct] BinDroid 3 Flavors Smooth & Stable LordMod Kernels OnlineDutchDanny0,31%
[Sep 26][ACE] Virtuous Unity 2.39.0 Sense 3.0 based on Pyramidchrisch19747,64%
SCI MIUI 1.10.28v2.0 SysTune (31 Oct.) En/De/MultiLang or Arabic / Persian RTLa user0,86%
[10 SEP] CoreDroid HD V8.1 GB 2.3.4 SENSE 3 SUPER SMOOTH LordMod KERNEL ONLINESergio7610,92%
RD-MIUI 1.11.4 [EN] (quietly MIUI) 4/11/11dekkyy0,21%

Liever geen Sense? Gebruik dan het No-Sense script

Na het flashen van een nieuwe ROM is het altijd verstandig om je batterij opnieuw te kalibreren, je doet dat met het volgende programma: Battery Calibration.

Benieuwd naar de ontwikkeling van Ice Cream Sandwitch (ICS) voor onze Desire HD? Check dan het volgende topic op XDA: [ROM][BETA III] Ice Cream Sandwich for Desire HD | Beta build is online | Source port

Bron: XDA - Desire HD Android Development

Poll: Welke ROM gebruik je?
MDJ's ViVO Sense
Android Revolution HD
TRUE SENSE
CoreDroid HD
TB Fusion
GingerX
RCMix3D KINGDOM
LeeDrOiD HD
CyanogenMod (nightly)
MDJ's CyanogenMod
K@ng@r00
MIUI
AndROMeOS
CyanogenMod
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

ROM reviews

Switchie - CleanDhd v1.20 - Switchie in "[HTC Desire HD] Rooten en Custom ROM's"
XiniX88 - review van MIUI-0.12.31-Ace-V1.0 - XiniX88 in "[HTC Desire HD] Rooten en Custom ROM's"

Videos

F.A.Q.

[q] Is de originele (stock) ROM te downloaden als installatiebestand?
[a] Jazeker, via deze link http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=808390

[q] Wanneer ik de Android Emulator opstart krijg ik een "Force Close" melding, wat doe ik verkeerd?
[a] Vermoedelijk heb je de verkeerde emulator gedownload, er zijn er meerdere in de Market te vinden. Zie de QR codes iets terug in de post om de juiste te vinden.

[q] Ik heb de laatste OTA (1.72.405.3) geinstalleerd en nu kan ik niet meer rooten, wat nu?
[a] Volg deze guide op XDA: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=905003 of neem de Nederlandse guide van DustSpinner : http://hypervortex.com/?p=50

[q] Ik wil graag downgraden, maar ben niet zo'n held met de terminal. Kan dat niet anders?
[a] De tweaker Dynamix, beschrijft in een paar simple stappen hoe hij zijn DHD 'de volledige vrijheid heeft gegeven'met behulp van de OneClick Tools van XDA. Zie: Dynamix in "[HTC Desire HD] Rooten en Custom ROM's"

Begrippen

• S-ON/OFF - S-OFF Betekend dat het NAND geheugen van de DHD toegankelijk is gemaakt zodat er naar geschreven kan worden. Normaal staat deze instelling op S-ON wat betekend dat er niet naar dit geheugen kan worden geschreven en dat er geen permanente root kan worden verkregen.
  • ENG-ON/OFF - ENG OFF Houdt in dat de beveiliging van HTC om custom ROMs te installeren uitgeschakeld staat. Je bent dus nu instaat om custom recovery images (ROMs) te installeeren en te draaien.

Verwante Topics

TweakersXDA

Changelog

• 30-11-2010 (M-Opensource) - Eerste opzet topic
  • 01-12-2010 (M-Opensource) - Toevoeging hoofdstuk "Benodigde Apps" met QR codes. Enkele typefouten gewijzigd en VillainROM toegevoegd. Youtubefilmpje toegevoegd.
  • 02-12-2010 (M-Opensource) - Updates aan ROMlijst ---->
  • 15-12-2010 (M-Opensource) - ----> Updates aan ROMlijst
  • 26-12-2010 (M-Opensource) - Lijst update gegeven, 2.3 ROM staat er nu bij!
  • 07-01-2011 (M-Opensource) - ROM lijst geupdate met nieuwe versies en 2 nieuwe ROMs
  • 08-01-2011 (M-Opensource) - Phunkycow ROM geupdate, guide om laatste OTA (1.72.405.3) te rooten
  • 18-01-2011 (M-Opensource) - ROMlijst geupdate en verdeling gemaakt tussen recent en oud
    , handige links toegevoegd (credits aan maikel_rox)
  • 15-03-2011 (MaNDaRK) - ROMlijst geupdate
  • 15-03-2011 (MaNDaRK) - Begrippenlijst toegevoegd
  • 17-03-2011 (MaNDaRK) - FAQ aangepast + minor bug fixes
  • 17-03-2011 (MaNDaRK) - Radio Flash Tutorial en ROM poll toegevoegd
  • 23-03-2011 (MaNDaRK) - ROMlijst geupdate
  • 30-03-2011 (MaNDaRK) - ROMlijst geupdate
  • 17-05-2011 (MaNDaRK) - Oude ROMs verwijderd, review toegevoegd van Switchie,aanpassing vormgeving ROMlijst en een nieuwe poll
  • 19-05-2011 (MaNDaRK) - No-Sense script toegevoegd aan ROMlijst
  • 16-06-2011 (Tsunami) - ROMlijst geupdate
  • 5-11-2011 (MaNDaRK) - ROMlijst geupdate/aangepast
  • 17-11-2011 (MaNDaRK) - Battery Calibration Tool toegevoegd

Credits

Obiter dictum @Tweakers - voor het lenen van teksten
zexbig @XDA - root tutorial
Paul O'Brien @MoDaCo - tools en methode om root te verkrijgen
sfjuocekr @XDA - HBOOT scripts + engelse tutorial
Koush @XDA - ClockworkMod

[Voor 255% gewijzigd door MaNDaRK op 06-12-2011 22:16]

"Find what you love and let it kill you"

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:11
Dit topic ga ik zeker in de gaten houden. Heb op mijn Touch Pro 2 wekelijks bijna een nieuwe ROM geprobeerd. Ben nu met Android nog een beetje n00b en huiverig.

Stay safe

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-06 19:15
Mooi! CyanogenMod RC1 is uit voor de DHD, kijk het nog heel eventjes af. Heb namelijk nog even geen zin om te whipen.

Mijn DHD is inmiddels al wel een tijd Permroot+S-OFF. Ook ClockwordMod is geinstalleerd. :)

[Voor 29% gewijzigd door BioHazard op 30-11-2010 12:37]

Ryzen 5600X-RTX3070 Gamebak // iPhone 13 Pro // HP zBook Studio G8
2021 Ford Fiesta ST-Line MHEV // 2017 BMW R1200R

Een ding wat ik me afvraag is of een costum rom bijvoorbeeld wel 720p mkvsof zelfs 1080p mkvs video's zal afspelen, want op de gewone rom van Desire HD lukt dat niet, daar lukt alleen tot 720p mp4.

Iemand dit dat wilt testen?

[Voor 7% gewijzigd door 318025 op 30-11-2010 14:30]

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-05 11:36
Prima guide! Zojuist succesvol S-OFF gezet. Alles ging voorspoedig, geen rare errors of wat dan ook.
Enige wat mij onduidelijk is: ik selecteer in de ROM Manager 'Backup current ROM' en vervolgens reboot de telefoon in de recovery image. Is er nu al iets gebeurd of..? Ik heb nu maar een manuele backup gedaan via de recovery image (wat overigens best een poos duurt!).
BioHazard schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 12:36:
Mooi! CyanogenMod RC1 is uit voor de DHD, kijk het nog heel eventjes af. Heb namelijk nog even geen zin om te whipen.
Je kan toch gewoon een backup maken en dan voor de grap CyanogenMod flashen? Als het niet bevalt ga je terug :)

• M-Opensource
stijnos1991 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 18:27:
Prima guide! Zojuist succesvol S-OFF gezet. Alles ging voorspoedig, geen rare errors of wat dan ook.
Enige wat mij onduidelijk is: ik selecteer in de ROM Manager 'Backup current ROM' en vervolgens reboot de telefoon in de recovery image. Is er nu al iets gebeurd of..? Ik heb nu maar een manuele backup gedaan via de recovery image (wat overigens best een poos duurt!).
Mooi zo, gefeliciteerd :)

Vreemd dat ie niet zelf de backup doet. Wanneer ik die optie kies doet ie een reboot en begint de backup automatisch te lopen, nadat deze klaar reboot ie ook zelf weer terug naar de huidige rom.

Het klopt inderdaad dat de backup lang duurt, een goeie 5 minuten is geen uitzondering.

• Flydude
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:34

Flydude

Mighty pirate

In general, the best 'safety net' for going ahead and doing a Permroot is ensuring that you have a copy of the stock ROM to reinstall should things go wrong. This should be an original update EXE or zip from your device manufacturer / provider which matches the software version currently installed on your device. Bear in mind that flashing older versions is often not possible, so if your device has been updated over-the-air, an update may not yet be available in this form. Hence, you may not be able to find a 'safety net' and attempting to Permroot would be inherently risky.
Dat is een prachtig verhaal, maar ik kan nergens een stock rom vinden van de huidge versie. Dat zal ongetwijfeld blindheid zijn, dus ik word graag verbeterd...

I am rubber, you are glue

• M-Opensource
Flydude schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 20:49:
[...]

Dat is een prachtig verhaal, maar ik kan nergens een stock rom vinden van de huidge versie. Dat zal ongetwijfeld blindheid zijn, dus ik word graag verbeterd...
Ik heb deze nog niet opgezocht, zal daar eens naar kijken. De waarschuwing zal ik ook bij het artikel voegen.

(Edit) De originele ROM is idd niet via HTC te downloaden, vrij traag van HTC.
(Edit2) De link naar de stock-rom is toegevoegd met een kleine waarschuwing in de Disclaimer, dank voor het opzoeken!

[Voor 20% gewijzigd door M-Opensource op 30-11-2010 21:47]

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-05 11:36
M-Opensource schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 20:57:
[...]

Ik heb deze nog niet opgezocht, zal daar eens naar kijken. De waarschuwing zal ik ook bij het artikel voegen.

(Edit) De originele ROM is idd niet via HTC te downloaden, vrij traag van HTC.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=808390 Hier een link naar XDA. Als het goed is is dit een stock ROM.
Er staan op het forum nog meer WWE's, ook aziatische ROM's voor de liefhebbers.

[Voor 8% gewijzigd door stijnos1991 op 30-11-2010 21:34]

• the_cyberspace
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

Ik heb de guide gevolgd en ik loop tegen het volgende aan.

Ik heb m`n tel succesvol kunnen rooten en er staat dat je dit met Terminal Emulator kan testen. Maar als ik dit programma start krijg ik de volgende melding: "Helaas! De applicatie terminal Emulator (proces com.android.term) is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw."

Zijn hier meer mensen die deze melding krijgen? Of zie ik iets over het hoofd of nog erger.. Doe ik iets fout? :+

Ik heb overigens nog weinig ervaring met deze tel, ik ben onlangs overgestapt vanaf een iPhone naar een Desire HD. Wat ik wel weet is dat ik er enorm blij mee ben, maar dat hoort hier niet helemaal thuis. ;)

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Anoniem: 19649

The_Cyberspace schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 21:43:
Ik heb de guide gevolgd en ik loop tegen het volgende aan.

Ik heb m`n tel succesvol kunnen rooten en er staat dat je dit met Terminal Emulator kan testen. Maar als ik dit programma start krijg ik de volgende melding: "Helaas! De applicatie terminal Emulator (proces com.android.term) is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw."

Zijn hier meer mensen die deze melding krijgen? Of zie ik iets over het hoofd of nog erger.. Doe ik iets fout? :+

Ik heb overigens nog weinig ervaring met deze tel, ik ben onlangs overgestapt vanaf een iPhone naar een Desire HD. Wat ik wel weet is dat ik er enorm blij mee ben, maar dat hoort hier niet helemaal thuis. ;)
je moet de versie android terminal emulator hebben uit de markt, volgens mij heb je die nu niet.

• M-Opensource
Anoniem: 19649 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 00:17:
[...]

je moet de versie android terminal emulator hebben uit de markt, volgens mij heb je die nu niet.
Idd, als je die van ZTA Technologies hebt is dat de verkeerde. In de comments staat daarbij dat je een FC krijgt bij starten.

De juiste is Android terminal emulator van Jack Palevich, ik zal dit updaten in de handleiding.

(edit) Done, fout is gewijzigd, de juiste emulator wordt nu genoemd. Daarnaast een hoofdstukje met QR codes aangemaakt om zeker te zijn dat men de juiste app zal vinden.

@DexterMorgan
Ik heb zelf de MoDaCo ROM draaien, stabiel genoeg voor dagelijks gebruik. Het voordeel hiervan is dat alle Sense meuk eruit is gedonderd (via Online Kitchen gebouwd), ik ben geen Sense fan namelijk. Daarnaast zijn onnodige apps zoals dat Amazon MP3 eruit gehaald, geeft wat minder zooi in je applicatielijstje.

[Voor 35% gewijzigd door M-Opensource op 01-12-2010 09:49]

• Anoniem: 382973
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Wie heeft zo'n mod al stabiel draaiend op zijn HTC Desire HD? En als je die hebt draaien wat is dan je oordeel? Loont het of heb je meer gedaan omdat het kan of brengt het echt presentatie verbeteringen met zich mee?

Wat YipMan vroeg over die video performance dat zou ik ook wel willen weten.
M-Opensource schreef op woensdag 01 december 2010 @ 07:41:
[...]

Idd, als je die van ZTA Technologies hebt is dat de verkeerde. In de comments staat daarbij dat je een FC krijgt bij starten.

De juiste is Android terminal emulator van Jack Palevich, ik zal dit updaten in de handleiding.

(edit) Done, fout is gewijzigd, de juiste emulator wordt nu genoemd. Daarnaast een hoofdstukje met QR codes aangemaakt om zeker te zijn dat men de juiste app zal vinden.

@DexterMorgan
Ik heb zelf de MoDaCo ROM draaien, stabiel genoeg voor dagelijks gebruik. Het voordeel hiervan is dat alle Sense meuk eruit is gedonderd (via Online Kitchen gebouwd), ik ben geen Sense fan namelijk. Daarnaast zijn onnodige apps zoals dat Amazon MP3 eruit gehaald, geeft wat minder zooi in je applicatielijstje.
Paste eens een paar screenshots ervan dan.

[Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 382973 op 01-12-2010 10:05]

• M-Opensource
Anoniem: 382973 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 09:32:

Paste eens een paar screenshots ervan dan.
Op de website van de MoDaCo ROM vind je een aantal screenshots :)

• Niet online
M-Opensource schreef op woensdag 01 december 2010 @ 10:12:
[...]

Op de website van de MoDaCo ROM vind je een aantal screenshots :)
Okay, ik ben trouwens beetje neuzen daar en zie dat die MoDaCo kunt aanpassen naar eigen voorkeur en dat ze de rom van htc als basis gebruiken.

Ik prefereer sowieso het toetsenbord van HTC.

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 382973 op 01-12-2010 10:46]

• the_cyberspace
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

Anoniem: 19649 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 00:17:
[...]

Ik had idd de verkeerde.. Dus ik deed simpelweg iets fout :)

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

• janwer
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-02 23:37
Iemand al met setcpu zitten rommelen?

Is het slim om nu al een custom rom te gaan draaien zo kort na de launch van het apparaat? Ben er een beetje bang voor dat nog niet alles naar behoren werkt.

• M-Opensource
janwer schreef op woensdag 01 december 2010 @ 17:03:

Is het slim om nu al een custom rom te gaan draaien zo kort na de launch van het apparaat? Ben er een beetje bang voor dat nog niet alles naar behoren werkt.
Nog niet, je kernel moet geschikt zijn voor overclocken. Er zijn op het XDA forum al aangepaste kernels te vinden.

In principe kan het geen kwaad om nu al aangepaste ROM's te draaien, deze zijn gebaseerd op stock ROM's van HTC dus meestal zullen deze wel werken. Echter soms vinden ontwikkelaars het leuk om echt alles om te gooien in een ROM en dan kan het soms zijn dat sommige onderdelen niet of gedeeltelijk werken, lees daarom altijd de beschrijving van een nieuwe ROM, dan weet je het zeker wat er werkt en wat niet.

Ben je onzeker over wat een ROM doet, flash deze dan niet, ik ben zelf altijd wel voorzichtig met vage ROM's van onbekende developers. De comments van een dergelijke post lezen zegt vaak ook wel genoeg.

janwer schreef op woensdag 01 december 2010 @ 17:03:

Toen ik toen straks op het werk lezen was op MoDaCo forum, zag ik een aangepaste kernel staan die tot 1200mhz was overgklok en zelfs nog hoger en ook undervolt was.

Overigens kun je setcpu gratis downloaden als je lid wordt van xda forum. Ik ga dat setcpu uitproberen door mijn toestel tijdelijk te rooten met visionary.

http://www.villainrom.co....clocked-to-1420mhz-stable
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=835616

Ik ga er dus mooi vanaf blijven voorlopig.

[Voor 26% gewijzigd door 318025 op 01-12-2010 20:10]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Die originele rom op XDA, is dat ook voor de Nederlandse versie. Dus is dat ook daadwerkelijk wat ik op mijn telefoon heb draaien? dat kan ik er niet uithalen namelijk.

• M-Opensource
Ben zelf sinds gisteravond naar Cyanogenmod 6.1 overgeschakeld en ben er best positief over. Heb nog niks gevonden wat niet werkt, de performance is voor mijn gevoel wat beter en geen 'force close' meldingen gehad.

Wat me wel opvalt is dat het switchen van portrait naar landscape over het gehele systeem bloedsnel is. Zeker fijn als je in Gallery3D naar foto's zit te kijken en af en toe even draait, gaat retesnel :)

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:35

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Als ik mijn HD ga rooten ben ik dan _alles_ kwijt? Ook alle sms'jes enzo? Never mind, zal me even verdiepen in back ups :)

[Voor 25% gewijzigd door MrVegeta op 02-12-2010 15:42]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• M-Opensource
MrVegeta schreef op donderdag 02 december 2010 @ 15:36:
Als ik mijn HD ga rooten ben ik dan _alles_ kwijt? Ook alle sms'jes enzo? Never mind, zal me even verdiepen in back ups :)
Door rooten alleen raak je niks kwijt, tenzij het mis gaat, dan is het wel mogelijk.

Als je een wipe doet een ben je echt alles kwijt, ik zou Titanium Backup of MyBackup aanraden om dingen als SMS/Bookmarks/MMS te backuppen.

Titanium is uitgebreider maar MyBackup vind ik persoonlijk gebruiksvriendelijker.

• BioHazard
MrVegeta schreef op donderdag 02 december 2010 @ 15:36:
Ja, even backups maken met de bekende tools. Genoeg over te vinden zo. :)

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zo, dagje bezig geweest en heb nu Leedroid draaiend. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=842802 . Eens zien of ik verschil merk qua snelheid of iets in die richting :). Ben nu bezig met titan backup de backup te draaien zien of alles er zo weer op staat.

Hmkay, blijkbaar heeft die niet mijn apps gebackupd :/ Hm matig, nu heb ik wel mijn apps maar zijn blijkbaar mijn smsjes overgeschreven :/

Gelukkig nog een backup van mijn originele rom gemaakt (durr) en die terug gezet. Ben nu weer even ver als ... aantal uur geleden ;). Morgen nog maar wat klooien :D

[Voor 56% gewijzigd door MrVegeta op 03-12-2010 04:17]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ik zit een beetje met al die programma's.
die Clockworkmod backup bijvoorbeeld past een hele reeks bestanden aan. Is dit allemaal nog terug te zetten.
Is er uberhaupt een mogelijkheid om alles weer in originele staat te krijgen? Of kan ik gewoon een factory reset doen waarna dan superuser rechten en root weg is?

• hdpaddy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-02 14:25

hdpaddy

Born to Ride

Kan iemand mij vertellen hoelang het duurt voordat de nwe rom erop staat?
Ik heb alle stappen met succes doorlopen en na het selecteren van de CyanogenMod-6.1 vroeg de manager om een wipe en backup (beide aangevinkt) en ging toen rebooten.
de DHD start op met zwart scherm en een afbeelding van een zwarte DHD met een rode driehoek met uitroepteken erdoor.
Hoelang moet dat duren?

Just frame, wheels and engine

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dat kan best wel een poosje duren, back up maken duurt wel lang enzo. Dacht dat iemand zei dat ~10 min niet heel vreemd is. Maar ik kan me niet herinneren dat ik hetzelfde teken als jou heb gezien.

• hdpaddy

hdpaddy

Born to Ride

Nou tot 3maal toe geprobeerd met diverse mods, na de reboot met het schermprobleem(zieboven) heb ik de phone steeds min. 15 min laten liggen, zelfde probleem, phone reageert ook nergens meer op. Ook diverse mods gebruikt, zelfde probleem.
Op XDA opperde iemand dat het weleens aan een foute clockwork install zou kunnen liggen.
Gedeinstalleerd en weer opnieuw erop gezet, zelfde probleem.
Ik ben er dus nog niet uit wat het te betekenen heeft.

Wel heb ik de stoute schoenen aangetrokken en de accu eruit gehaald, als ik hierna ging booten kwam ik weer netjes in sense.

Voorlopig maar eerst niets meer tweaken, ik heb hem nog geen 24 uur terug nml O-)

• M-Opensource
hdpaddy schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 23:11:
Kan iemand mij vertellen hoelang het duurt voordat de nwe rom erop staat?
Ik heb alle stappen met succes doorlopen en na het selecteren van de CyanogenMod-6.1 vroeg de manager om een wipe en backup (beide aangevinkt) en ging toen rebooten.
de DHD start op met zwart scherm en een afbeelding van een zwarte DHD met een rode driehoek met uitroepteken erdoor.
Hoelang moet dat duren?
Wanneer je een uitroepteken krijgt in die driehoek, krijgt ie de bootloader niet geladen (of gevonden). Ik heb dit in het begin ook een keer gehad. Dit kan je oplossen door de ClockworkMod opnieuw te installeren.

Je kan het ook op een andere manier testen, zet je telefoon helemaal uit (zorg dus dat Fastboot uit staat in je settings). Houdt de VolumeDown ingedrukt en zet dan je telefoon aan. Je komt dan in een overwegend wit menu waar je kan kiezen voor FASTBOOT, RECOVERY en meer. Scroll met je volumeknoppen naar RECOVERY en gebruik de aan/uit knop bovenop om deze te selecteren.

Als je dan weer een driehoek krijgt, dan is je bootloader corrupt.

Iets anders om te proberen is door in RomManager je downloadcache te legen, misschien is de ClockworkMod corrupt geraakt tijdens het downloaden (een bitje is genoeg natuurlijk). In het hoofdscherm druk je op menu, en selecteer je de Clear Download Cache optie. Dit heeft mij de eerste keer gered, ik deed een clear en downloadde/installeerde de ClockworkMod opnieuw.

Ik hoop dat dit je iets verder helpt, succes!

• Droid86
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:05
Vraagje.
Naar aanleiding van dit Topic heb ik een poging gewaagd mijn DHD te rooten. Dit is ook zonder problemen gelukt. Nu heb ik via rootexplorer bepaalde stock apps de .apk en de .odx verwijderd uit \system\apps.
In het menu zijn de apps dan ook niet meer terug te vinden. Echter blijkt het dat de apps zoals tweeter,teeter,stocks etc weer terug zijn terwijl die voor de reboot door mij waren verwijderd.
Any idea hoe je de stockapps permanent kan verwijderen?

Titanium backup pro geeft de optie om de stockapps permanent te verwijderen.

[Voor 8% gewijzigd door Droid86 op 05-12-2010 09:40]

• hdpaddy

hdpaddy

Born to Ride

M-Opensource schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 10:03:
[...]

Wanneer je een uitroepteken krijgt in die driehoek, krijgt ie de bootloader niet geladen (of gevonden). Ik heb dit in het begin ook een keer gehad. Dit kan je oplossen door de ClockworkMod opnieuw te installeren.

Je kan het ook op een andere manier testen, zet je telefoon helemaal uit (zorg dus dat Fastboot uit staat in je settings). Houdt de VolumeDown ingedrukt en zet dan je telefoon aan. Je komt dan in een overwegend wit menu waar je kan kiezen voor FASTBOOT, RECOVERY en meer. Scroll met je volumeknoppen naar RECOVERY en gebruik de aan/uit knop bovenop om deze te selecteren.

Iets anders om te proberen is door in RomManager je downloadcache te legen, misschien is de ClockworkMod corrupt geraakt tijdens het downloaden (een bitje is genoeg natuurlijk). In het hoofdscherm druk je op menu, en selecteer je de Clear Download Cache optie. Dit heeft mij de eerste keer gered, ik deed een clear en downloadde/installeerde de ClockworkMod opnieuw.

Echt een vaag probleem, alle stappen nogmaals geprobeerd maar hij blijft terugkomen.
Hoe kan ik een bootloader eigenlijk repareren?

• M-Opensource
hdpaddy schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 23:22:
[...]
Echt een vaag probleem, alle stappen nogmaals geprobeerd maar hij blijft terugkomen.
Hoe kan ik een bootloader eigenlijk repareren?
Vreemd inderdaad, kan je bevestigen dat je HBOOT de status S-OFF geeft in het witte recovery scherm?

• hdpaddy

hdpaddy

Born to Ride

ja, echt alle stappen zijn positief doorlopen.
Nu heb ik een factory reset uitgevoerd en is het me wel gelukt om de core cell erop te zetten.

Wordt vervolgd.

Edit:
Nou ik ben er dus achter gekomen dat door het gebruiken van skins op de volgende pagina waarschijnlijk de bootloader corrupt is geraakt m.a.g. dat de DHD bij reboot bleef hangen in een general notification error.

Zodra je de skin gebruik, niets aan de hand.
Je kan je DHD rooten, apps uit en aan zetten of verwijderen etc,..
Ik kreeg dus bovenstaand probleem.

Ik heb uiteindelijk een factory reset uitgevoerd en deze (in factory staat)DHD gelijk geroot. Dit werkte en nu heb ik een geroote DHD :9~

Iemand nog suggestie's van wat is de beste ROM?
Ik heb nu Core Cell draaien,

Edit2:
Het blijft leuk he, spelen met ROM's? :9
Ik heb er nu CyanogenMod op staan, in tegenstelling tot mijnheer hieronder vind ik hem best wel aardig, maar moet bekennen dat ik wel een (Minimalist)skin van ADW eroverheen heb gegooid met mooie icoontjes.

Wat vind jij er te lelijk aan dan in deze ROM, http://www.emofaces.nl/nl/emoticons/b/biohazard-emoticon-versie-ii.gif ?

ik wilde eigenlijk nog MoDaCo proberen, maar de kitchen is helaas alleen toegankelijk voor premium members ;(
Met de huidige ROM kan je natuurlijk wel via terminal bepaalde apps verwijderen indien nodig.

[Voor 93% gewijzigd door hdpaddy op 06-12-2010 07:51]

• BioHazard
Goed, zojuist CyanogenMod draaiende gehad. Heel snappy en snelle ROM, maar helaas zijn sommige dingen gewoon TE lelijk voor woorden. Ik heb mijn factory backup teruggezet via CM.

• BioHazard
hdpaddy schreef op zondag 05 december 2010 @ 00:03:
Edit2:
Het blijft leuk he, spelen met ROM's? :9
Ik heb er nu CyanogenMod op staan, in tegenstelling tot mijnheer hieronder vind ik hem best wel aardig, maar moet bekennen dat ik wel een (Minimalist)skin van ADW eroverheen heb gegooid met mooie icoontjes.

Wat vind jij er te lelijk aan dan in deze ROM, [afbeelding] ?

ik wilde eigenlijk nog MoDaCo proberen, maar de kitchen is helaas alleen toegankelijk voor premium members ;(
Met de huidige ROM kan je natuurlijk wel via terminal bepaalde apps verwijderen indien nodig.
Goede voorbeelden zijn de camera app, de Contacts app en nog wat meer. Het oog wil ook wat. Dat is in ieder geval mijn mening.

Maar verder, is CyanogenMod een uber-rom. DHD is echt merkbaar sneller geworden ermee. Misschien dat als ik wat mooie alternatieve apps gevonden heb, dat CM er dan weer op gaat.

Verder deed mijn Proximity Sensor geen bal meer. Bij een gesprek ging scherm weer op zwart, en kwam er niet meer uit. De bug die de DHD in het begin dus ook al had. Was misschien op te lossen met een andere kernel, maar daar had ik even geen trek in. Heb dus mijn backup vanuit CWM teruggezet.

edit:
Eigenlijk had ik mijn vorige post aan kunnen passen zie ik nu, excuses. :>

edit2:

Buzz Kernel 1.22 Ghz geflasht. Eens kijken hoe dat bevalt.

[Voor 25% gewijzigd door BioHazard op 06-12-2010 12:52]

• Turbo Timmeh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-03 22:26

Turbo Timmeh

XBL: Hypernova NL

Van het weekend LeeDroid erop gezet. Alleen een cache wipe gedaan. Alle applicaties staan er gewoon nog netjes op.

Eerste indruk van de ROM; Erg fijn, voelt nog iets sneller aan dan de stock ROM.

Vandaag CM6.1 RC2 erop gezet, maar toch vrij snel weer terug gegaan naar LeeDroid.

XBL: Hypernova NL | YouTube

• M-Opensource
Het wachten is nu op de eerste custom ROM van Android Gingerbread 2.3
Ik zit vol verwachting de XDA forums af te speuren naar enig teken van activiteit op dit vlak... :)
MrVegeta schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:05:
Trouwens voor die CM rom kan je een mooie minimal design ehm theme downloaden op XDA.
Heb je daar een handig linkje van?

[Voor 41% gewijzigd door M-Opensource op 06-12-2010 21:28]

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Trouwens voor die CM rom kan je een mooie minimal design ehm theme downloaden op XDA.

• ThijsWTF
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-05 09:21
M-Opensource schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 10:03:
[...]

Ik had ook last van dat driehoekje. Mijn downloadcache legen deed het hem. Bedankt!

Trouwens, na een permroot kan het vinkje bij Set system r/w after root weg?

[Voor 5% gewijzigd door ThijsWTF op 07-12-2010 23:27]

• hdpaddy

hdpaddy

Born to Ride

Wat ik nou weer meemaak,
Na het flashen van een custom ROM (latest leedroid) kreeg ik na een uurtje
een flickering screen of rainbow stripes .
Net alsof je verkeerde vga drivers hebt geinstalleerd op windows.
Het flashen van een HTC Stock ROM heeft gelukkig geholpen.
Nu draai ik op Coredroid 1.1 en dat gaat wel goed.
Herkenbaar voor iemand?

• M-Opensource
ThijsWTF schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 19:19:
Trouwens, na een permroot kan het vinkje bij Set system r/w after root weg?
Je kan dat vinkje weghalen, nadat je toestel geroot is heeft dit geen functie meer.
hdpaddy schreef op woensdag 08 december 2010 @ 12:54:
Wat ik nou weer meemaak,
Na het flashen van een custom ROM (latest leedroid) kreeg ik na een uurtje
een flickering screen of rainbow stripes .
Net alsof je verkeerde vga drivers hebt geinstalleerd op windows.
Het flashen van een HTC Stock ROM heeft gelukkig geholpen.
Nu draai ik op Coredroid 1.1 en dat gaat wel goed.
Herkenbaar voor iemand?
Heb dit bij m'n Hero wel eens gezien, rebooten was toen meestal de oplossing. Ik meen me te herinneren dat dit met drivers te maken had.

• BioHazard
Ben weer terug op CyanogenMod, en nu blijkt alles eindelijk te functioneren. Alleen is de batterij wat merkbaar sneller leeg.

Maar verder, lekker rap en clean.

• ThijsWTF
BioHazard schreef op donderdag 09 december 2010 @ 11:30:
Ben weer terug op CyanogenMod, en nu blijkt alles eindelijk te functioneren. Alleen is de batterij wat merkbaar sneller leeg.

Maar verder, lekker rap en clean.
Batterij was ERG snel leeg bij mij. Om 7 uur op 100% en op 15.00 op 5%. Terwijl ik met HTC Sense een dag volhoud. Dat was voor mij reden om terug te gaan naar Sense + dat het uiterlijk echt heel erg lelijk is...

• M-Opensource
ThijsWTF schreef op donderdag 09 december 2010 @ 13:55:
[...]

Batterij was ERG snel leeg bij mij. Om 7 uur op 100% en op 15.00 op 5%. Terwijl ik met HTC Sense een dag volhoud. Dat was voor mij reden om terug te gaan naar Sense + dat het uiterlijk echt heel erg lelijk is...
Dat ligt niet aan je launcher kan ik je vertellen, maar wellicht een app die hangt en veel processorkracht wegtrekt. Dat kan ook in je Sense rom gebeuren.

Ik draai nu al een week CyanogenMOD en ben erg tevreden, doe makkelijk 1,5 dag met normaal gebruik.

• hdpaddy

hdpaddy

Born to Ride

Gisteren RC2 van CyanogenMOD erop gezet met wat fancy icons en een minimalist skin, ziet er 10x beter uit dan standaard.
1ste poging heb ik 8 uur gedaan met een volle accu :(
vanacht de batterij gecalibreerd, de ROM er opnieuw opgezet, nu maar eens kijken hoelang ik het ga volhouden.
Dat ligt niet aan je launcher kan ik je vertellen, maar wellicht een app die hangt en veel processorkracht wegtrekt. Dat kan ook in je Sense rom gebeuren.
Ik draai nu al een week CyanogenMOD en ben erg tevreden, doe makkelijk 1,5 dag met normaal gebruik.
Dit hielp inderdaad.
Heb dit bij m'n Hero wel eens gezien, rebooten was toen meestal de oplossing. Ik meen me te herinneren dat dit met drivers te maken had.

• M-Opensource
hdpaddy schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 06:18:
Gisteren RC2 van CyanogenMOD erop gezet met wat fancy icons en een minimalist skin, ziet er 10x beter uit dan standaard.
vanacht de batterij gecalibreerd, de ROM er opnieuw opgezet, nu maar eens kijken hoelang ik het ga volhouden.
Je kan proberen om Watchdog Lite te installeren, deze trekt aan de bel wanneer een app teveel processorkracht vraagt voor een te lange tijd.

• ThijsWTF
M-Opensource schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 09:12:
[...]

Je kan proberen om Watchdog Lite te installeren, deze trekt aan de bel wanneer een app teveel processorkracht vraagt voor een te lange tijd.
Ben het beetje zat om dit steeds te horen. Ik ben niet achterlijk (en Cyanogen is niet heilig).

Ik heb precies dezelfde apps etc draaien op Sense als op Cyanogen. Bij Watchdog geeft hij vaak aan dat Android Base System op 99,9% hangt. Dit gebeurt vaker op Cyanogen dan op Sense (maar ben daar niet helemaal zeker van). Aangezien Android Base System een systeem ding is kan ik het ook niet killen.

Waarschijnlijk als je WiFi, 3G, scherm op zijn donkerst, etc allemaal aanzet, hou je het wel een dag vol ja...

• BioHazard
hdpaddy schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 06:18:

[...]

Dit hielp inderdaad.

[...]
Ik had gisteren op het eind van de dag (8.00 afgeplugt en om 0.00 weer aangeplugt) nog 15% over.

• M-Opensource
ThijsWTF schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 09:54:
[...]
Ben het beetje zat om dit steeds te horen. Ik ben niet achterlijk (en Cyanogen is niet heilig).

Ik heb precies dezelfde apps etc draaien op Sense als op Cyanogen. Bij Watchdog geeft hij vaak aan dat Android Base System op 99,9% hangt. Dit gebeurt vaker op Cyanogen dan op Sense (maar ben daar niet helemaal zeker van). Aangezien Android Base System een systeem ding is kan ik het ook niet killen.

Waarschijnlijk als je WiFi, 3G, scherm op zijn donkerst, etc allemaal aanzet, hou je het wel een dag vol ja...
We proberen je alleen maar te helpen maat... niemand zegt dat je achterlijk bent of dat Cyanogen heilig is. Je bent uiteraard vrij om Cyanogen niet te gebruiken, maar ga niet zitten chagrijnen als men je hier alleen probeert te helpen met het vinden van de oorzaak.

Even ter vergelijking, mijn dagelijkse gebruik. Ik heb constant bluetooth, 3g en GPS aan. Geen Juicedefender draaien of andere zuinigheids-apps. Gebruik regelmatig WhatsApp, Gmail, Connetbot voor serverbeheer, browsen en sms. Watchdogg Lite geeft af en toe een waarschuwing bij de app: XiiaLive Beta (shoutcast app). En als laatste, m'n scherm staat altijd op auto-brightness.

• BioHazard
CyanogenMod is dan ook een Release Candidate. Dat betekend dat ie stabiel draait, maar zeker niet bugvrij is. Ook hiermee zijn ze ongetwijfeld bezig, want op XDA zijn er genoeg die klagen over battery life. Dus wacht nog maar gewoon even af. Ga terug naar Sense, en probeer RC3 tegen die tijd gewoon.

• hdpaddy

hdpaddy

Born to Ride

M-Opensource schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 09:12:
[...]

Zo, weer een update.
(Zojuist heb ik inderdaad Watchdog geinstalleerd, je wil tweaken of je wil het niet. :P , dat even terzijde ).
Zoals gezegd had ik vanacht de batterij gecalibreerd en een flash gedaan met Cyanogen RC2, verder geen fancy apps en weer aan het werk gegaan.
Mijn SmartMonitor staat nu ik weer thuis ben op "Time since last charged - 15.15hr" en ik heb 19% over.
Mijn scherm stond de hele dag op 30% en verder heb ik er de normale dingen meegedaan dus laten we zeggen dat ik er vandaag ong. 18uur mee redt.
Vooralsnog ben ik tevreden, ik heb mijn DHD net een week terug dus de battery state moet nog naar "normaal"

• ThijsWTF
M-Opensource schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 10:04:
[...]

We proberen je alleen maar te helpen maat... niemand zegt dat je achterlijk bent of dat Cyanogen heilig is. Je bent uiteraard vrij om Cyanogen niet te gebruiken, maar ga niet zitten chagrijnen als men je hier alleen probeert te helpen met het vinden van de oorzaak.

Even ter vergelijking, mijn dagelijkse gebruik. Ik heb constant bluetooth, 3g en GPS aan. Geen Juicedefender draaien of andere zuinigheids-apps. Gebruik regelmatig WhatsApp, Gmail, Connetbot voor serverbeheer, browsen en sms. Watchdogg Lite geeft af en toe een waarschuwing bij de app: XiiaLive Beta (shoutcast app). En als laatste, m'n scherm staat altijd op auto-brightness.
Sorry voor mijn iet wat chagrijnige reactie. Ik had het ook al een keer gevraagd op het XDA forum en werd er meteen door iedereen afgebekt en het kon AB-SO-LUUT niet aan Cyanogen liggen. Was er een beetje pissig over.

Ik denk toch dat het aan Cyanogen ligt, er zijn meerdere mensen op het forum die klagen over een erg matige battery life. Ik wacht wel tot de volgende RC.

Bedankt ;)

• wout1976
  • Laatst online: 26-05 19:28
Vanwege de wetgeving op het gebied van flitspaal meldingen via de navigatie heb ik een vraag.

Mijn HTC Desire HD is voorzien van Navigon. Werkt prima maar hoe zit het in het buitenland met die flitspalen.
We gaan in februari naar Oostenrijk. Weet iemand een manier om de icons aan te passen en dan bijv de icon van Navigon een andere naam en plaatje te geven. Bijv een spel ofzo.

• hdpaddy

hdpaddy

Born to Ride

Launcherpro kan het icoontje veranderen.

• Thijs_ehv
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 22:10
Ook hier battery-problemen met CyanogenMod-6.1 RC2.
Het was al niet te best met sense, het is nu wat erger geworden.
Leuk en aardig zo'n ' schone ' custom ROM, maar dit schiet natuurlijk niet op :)

Er schijnt geen RC meer te komen, alleen een definitieve versie. Daarna zullen ze wel aan Gingerbread gaan werken denk ik zo.

• ThijsWTF
Voor deze rom (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=840040) moet ik een full wipe doen. Dus ook boot en system. Kan dit via Rom Manager of moet het persee via het recovery menu?

• Thijs_ehv
ThijsWTF schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 20:04:
Voor deze rom (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=840040) moet ik een full wipe doen. Dus ook boot en system. Kan dit via Rom Manager of moet het persee via het recovery menu?
ben inmiddels ook overgestapt naar deze ROM. battery problemen zijn onwenselijk op een apparaat wat toch al niet zo battery-friendly is :)

wat betreft het flashen\wipen, kijk op de link naar ' How to Flash '
ik heb het allemaal via recovery gedaan

edit: na een nacht standby te hebben gestaan slechts enkele procenten accuduur verdwenen. dit is zelfs beter dan de standaard Sense ROM. De cyanogen RC2 is in mijn ogen complete bagger. Ik was met die ROM niet eens in staat mijn SIM-contacten uit te lezen!

Volgens velen is de Android Revolution de beste ROM op dit moment (dit had de standaard HTC rom moeten zijn).
Je behoudt Sense functionaliteit, je bent van de 'trialware' af, en je krijgt er zelfs accuduur voor terug (andere kernel).

[Voor 30% gewijzigd door Thijs_ehv op 15-12-2010 11:35]

• ThijsWTF
Thijs_ehv schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 20:19:
[...]

ben inmiddels ook overgestapt naar deze ROM. battery problemen zijn onwenselijk op een apparaat wat toch al niet zo battery-friendly is :)

wat betreft het flashen\wipen, kijk op de link naar ' How to Flash '
ik heb het allemaal via recovery gedaan

edit: na een nacht standby te hebben gestaan slechts enkele procenten accuduur verdwenen. dit is zelfs beter dan de standaard Sense ROM. De cyanogen RC2 is in mijn ogen complete bagger. Ik was met die ROM niet eens in staat mijn SIM-contacten uit te lezen!

Volgens velen is de Android Revolution de beste ROM op dit moment (dit had de standaard HTC rom moeten zijn).
Je behoudt Sense functionaliteit, je bent van de 'trialware' af, en je krijgt er zelfs accuduur voor terug (andere kernel).
Ben het met je eens. Cyanogen heeft echt problemen met de batterij, ook al willen ze dat niet erkennen.

Welke settings voor SetCPU gebruik je? Ik heb de governor op smartass staan met profiles battery <24 806 max 245 min en Screen Off 614 max 245 min.

Straks ook nog even advanced power menu flashen.

• Niet online
Die rom is ook overgeklokt tot 1,22ghz he? Kan iemand dat bevestigen?

• ThijsWTF
Anoniem: 382973 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 12:50:
Die rom is ook overgeklokt tot 1,22ghz he? Kan iemand dat bevestigen?
Ja hij is overgeklokt naar 1,22ghz. Je moet wel setCPU gebruiken om het ook echt te benutten. Hij is trouwens ook (een heel klein beetje) undervolted.

• Niet online
Maar heeft nut om deze rom erop te zetten? Merk je dat hij beter presenteert of is het te verwaarlozen? Dat undergevolt is wel goed dan kost je in iedere geval niet meer van de batterij.

Er is trouwens ook een kernel die overgeklokt is tot 1.51ghz

[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 382973 op 15-12-2010 14:31]

• M-Opensource
Goeie geluiden over de Android Revolution HD ROM, ik heb 'm bij de startpost gezet en ga 'm vanavond ook even proberen. Ben wel benieuwd of het een grote verbetering is tov Cyanogen RC2.

Overigens kan ik de klachten over Cyanogen nog steeds niet beamen, bij wijze van proef heb ik m'n DHD gewiped en RC2 er nogmaals opgezet, draait nog steeds als een zonnetje...

Ik heb net Android Revolution HD rom erop gezet, en heb mijn data gewoon behouden en enige wat anders nu is dat die apps weg zijn die van rom verwijderd waren en dat mijn cpu nu maximaal 1.22ghz kan halen. Rest heb ik alles nog dus niks verloren gegaan.

Het was opzich niet al te moeilijk deze rom erop te plaatsen, ik heb nog een computer overklokt maar een Android telefoon is wel erg makkelijk te overklokken.

Dus gewoon positief, stabiel en al die onnodige apps zijn weg.

EDIT

Heb direct de overklokte kernel tot 1.5ghz geïnstalleerd, hij reageerd inderdaad heel wat sneller, maar 720p mkvs kan hij nog niet fatsoenlijk afspelen ( Getest in Rockplayer ), dus daar hoef je niet voor te doen.

Ik haalde overigens een score van 2490 in Quadrant.

EDIT

Heb nu cyanogenmod erop gezet, ziet er prima uit, is toch heel anders dan de Sense experience, onder andere toetsenbord vindt ik beter, maar goed daarom test ik het niet, want overall ziet het er prima uit en is het Android zonder een skin van fabrikant.

Standaard kan hij niet fatsoenlijk 720p mkv's afspelen, ik heb hem nu overgeklokt en ga kijken wat hij nu gaat doen. Een ding is zeker ik vindt Sense prettiger om mee te werken.

Ik heb 720p mkv ook getest op 1.5ghz en nog steeds artifacten, uiteraard zal mp4 geen probleem zijn want die spelen op 720p ook op stock rom probleem loos af.

1080p lukt helemaal niet, het blijft me toch een raadsel waarom ik dat wel op een Telechips 7 inch tablet allemaal kon maar op een top model als HTC Desire HD niet. En ja ik heb cyanogenmod alleen getest om te zien hoe het met de video performance zat, en alleen in zin om het te testen om kijken of het kan, want 720p op een 480p resolutie is ja onnodig en vooral 1080p.

En nu staat hij weer terug op de Revolution rom. Deze lijkt me toch de beste, aangezien batterij duur al niet te lang mee gaat heb ik niet zoveel aan 1.5ghz.

[Voor 97% gewijzigd door 318025 op 15-12-2010 21:07]

• ThijsWTF
De oorzaak van het batterij probleem op Cyanogen lijkt gevonden. Het heeft te maken met WiFi Sleep aan of uit.
Since changing WiFi to never sleep 11h 3m 45s I still have 79% battery, normally I would be way down to maybe 20% or so in this time frame. Looks like a good tip, it's working nicely for me and others and you're right about it being set to never sleep in stock sense ROM so, HUZZAH!!! and thanks.

• Thijs_ehv
ThijsWTF schreef op donderdag 16 december 2010 @ 12:31:
De oorzaak van het batterij probleem op Cyanogen lijkt gevonden. Het heeft te maken met WiFi Sleep aan of uit.

[...]
Inderdaad, schijnt behoorlijk te schelen op de batterij, alleen ik had wifi uit staan en toch ging het niet goed, andere posters bevestigen dit. Al met al 'vreemd gedrag' wat je kan verwachten in een RC.
Wanneer de definitieve versie (of rc3) uitkomt eens proberen of het wat beter functioneert.
Misschien dat ze in rc3 ook de FM radio gefixed hebben, niet dat ik het gebruik maar toch ....
Tot tot die tijd blijf ik mooi op revolution zitten, deze ROM bevalt me uitstekend.

Wat betreft het toetsenbord van revolution\sense, inderdaad, het is niet echt geweldig. daarom gebruik ik al een tijd SlideIT. Fijnere layout + Swype mogelijkheden!

Hopen dat er wat meer custom ROM's komen, weinig aanbod atm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-05 09:31
Thijs_ehv schreef op donderdag 16 december 2010 @ 13:23:
[...]

Inderdaad, schijnt behoorlijk te schelen op de batterij, alleen ik had wifi uit staan en toch ging het niet goed, andere posters bevestigen dit. Al met al 'vreemd gedrag' wat je kan verwachten in een RC.
Wanneer de definitieve versie (of rc3) uitkomt eens proberen of het wat beter functioneert.
Misschien dat ze in rc3 ook de FM radio gefixed hebben, niet dat ik het gebruik maar toch ....
Tot tot die tijd blijf ik mooi op revolution zitten, deze ROM bevalt me uitstekend.

Wat betreft het toetsenbord van revolution\sense, inderdaad, het is niet echt geweldig. daarom gebruik ik al een tijd SlideIT. Fijnere layout + Swype mogelijkheden!

Hopen dat er wat meer custom ROM's komen, weinig aanbod atm!
Opzich is er alle aanbod die je nodig hebt. Op dit moment zijn er 2 varianten van echte ROM's
- HTC ROM (Android 2.2) HTC Build
- HTC ROM (Zip aligned / deodexed) (Android 2.2) Community build
- CyanogenMod ROM (Android 2.2.1) AOSP Build

en is er 1 versie van Android, namelijk 2.2 (al is 2.3 van de Nexus S sinds vandaag ook beschikbaar om echte ROM's mee te maken, de vorige was de SDK dump, vaak wat minder geschikt). Het AOSP is nog steeds niet naar 2.3 geholpen (Android Open Source Project), dus CM met Android 2.3 zullen we zo snel nog niet zien.

Verder zijn overige onderdelen gewoon te installeren zoals:
- Swype
- HTC_IME (voor op AOSP)
- etc...

Ik zie op dit moment niet welke ROM's er nog meer moeten komen, uitbreiden van een ROM kan je zelf, alleen de bases + kernels (waar er op dit moment ook 2 actief worden ontwikkeld (eigenlijk 3, cyanogenmod is de base van beide kernels)) verschillen, en daar zit alle keus in die nodig is denk ik.

• Niet online
Genoeg roms inderdaad en ook goeie, en je kunt iedere overgeklokte kernel gewoon zo installeren, volgens mij kun je ook gewoon stock rom houden en een overgeklokt kernel installeren.
Voor mensen die het interesseer, ik heb op Evolution rom maar een probleem gevonden en dat is dat fix krijgen met GPS behoorlijk lang duurt.

• Thijs_ehv
YipMan schreef op donderdag 16 december 2010 @ 18:01:
Voor mensen die het interesseer, ik heb op Evolution rom maar een probleem gevonden en dat is dat fix krijgen met GPS behoorlijk lang duurt.
Gaat opgelost worden (zou aan kernel liggen)

--
- New Apache14 kernel 1.1.5 <--- when ready
- Facebook updated to latest 1.5.0
- Voice Search updated to latest 2.1.1
- Market updated to latest 2.2.7
- Google Maps updated to latest 5.0.0
- More APN's
- Some more performance tweaks
Oh okay das mooi om te horen, maar ben nu toch even terug naar stock, maar vraag me af of die Evolution rom nou zuinigere is dan de stock rom die op 1ghz geklokt is.

Ik heb persoonlijk niet echt direct idee dat deze rom veel beter is, ik zie eigenlijk ook niet echt de nut in draaien van zo'n rom of het moet echt lonen, maar je kunt ook stock rom rooten en dat vindt ik dan wel weer toegevoegde waarde hebben.

[Voor 42% gewijzigd door 318025 op 16-12-2010 21:06]

• hdpaddy

hdpaddy

Born to Ride

Zijn er hier ook mensen die het probleem hebben dat de DHD weer aanspringt als je hem aan de stroomstekker hangt? Je zet de DHD uit (dus echt OFF) en je laadt hem op via de stekker in de muur, hierna springt de DHD weer aan en komt in het hoofdmenu van de Clockwork recovery, ik heb Cyanogen RC2 erop staan.

• Henkske
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-10-2022
Kan het rooten van je telefoon verder nog problemen opleveren? De enigste reden waarom ik wil rooten is omdat ik openvpn erop wil.

• XiniX88
hdpaddy schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 01:51:
Zijn er hier ook mensen die het probleem hebben dat de DHD weer aanspringt als je hem aan de stroomstekker hangt? Je zet de DHD uit (dus echt OFF) en je laadt hem op via de stekker in de muur, hierna springt de DHD weer aan en komt in het hoofdmenu van de Clockwork recovery, ik heb Cyanogen RC2 erop staan.
Tja wat moet ik zeggen, het kan zijn dat de "batterij oplaad animatie + software om dit te laten zien" niet kan worden gevonden en dat hij daarom doorboot naar recovery.

Maar waarom zou je uberhaupt je telefoon uit willen (ok enige reden die ik kan verzinnen is dat je batterij op was)... Iig reboot phone en je bent weer klaar.

Las gister dat Gingerbread AOSP is gemaakt, dus hoop die snel terug te vinden in CyanogenMod, waarbij ik wel de overstap ga maken naar CyanogenMod (heb het al eerder geprobeerd, maar de HTC Rom is wat dat betreft ook heel netjes).

[Voor 4% gewijzigd door XiniX88 op 18-12-2010 12:26]

Henkske schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 09:58:
Kan het rooten van je telefoon verder nog problemen opleveren? De enigste reden waarom ik wil rooten is omdat ik openvpn erop wil.
Rooten zelf niet, maar je moet wel niet alle programma toe staan om toegang te maken van root toegang. Costum roms hebben soms wel bugs, maar voor rooten heb je geen costum rom nodig.

• XiniX88
YipMan schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 13:38:
[...]

Rooten zelf niet, maar je moet wel niet alle programma toe staan om toegang te maken van root toegang. Costum roms hebben soms wel bugs, maar voor rooten heb je geen costum rom nodig.
Rooten zelf is wel gevaarlijk en kan zelfs je device bricken, gelukkig kan je er met de recovery dan wel uit komen, maar toch, het kost werk.

[tech mode]
Rooten gaat als volgt: (dit doet visionary bijvoorbeeld automagisch voor je)
- Je device krijgt nep schrijf rechten (het gaat bestanden cachen op een andere locatie, maar linux denkt dat ze bestaan binnen /system/)
- Je device krijgt vervolgens S-OFF
- Vervolgens mag je device de cache weer terug opslaan in /system, wanneer je deze RW zet, hier kan het fout gaan, de helft staat in de cache waarvan linux denkt dat het is geschreven naar /system, de andere helft wordt direct toegepast op /system, hierdoor kan je FS corrupt raken.
[/tech mode]

Maargoed, dit gebeurd zeer zelde, en kan ook gebeuren dat je het niet door hebt (ik zelf had het wel toevallig, mijn dmesg stond vol met FS fouten). Echter na flashen van bijvoorbeeld een custom ROM is alles weer normaal ;)

Het is heel moeilijk je device compleet te slopen, maar lees wel alles :)

[Voor 3% gewijzigd door XiniX88 op 18-12-2010 14:01]

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:41
Download de Visionary+ tool van Paul O'Brien en installeer deze APK op je toestel (http://android.modaco.com...visionary-one-click-root/)

Hoe kan je de APK installeren op het toestel:?

• M-Opensource
MaStar schreef op zondag 19 december 2010 @ 16:32:
Download de Visionary+ tool van Paul O'Brien en installeer deze APK op je toestel (http://android.modaco.com...visionary-one-click-root/)

Hoe kan je de APK installeren op het toestel:?
Zorg dat je bij settings > applications de optie unknown sources aan hebt staan. Open vervolgens een filemanager (of install deze als je die nog niet had) en open het APK bestand. De installatie zou nu gestart moeten worden.

(EDIT) Daarnaast heb ik sinds een aantal dagen Android Revolution 1.9.2 draaien en moet zeggen dat ik onder de indruk ben. Vanochtend om 9 uur uit het stopcontact gehaald, nu op 85%.

Eens kijken hoe ver ik kom met deze.

[Voor 21% gewijzigd door M-Opensource op 19-12-2010 18:27]

Ik heb ook nog een vraag, is dit alles ongedaan te maken? Ja ik ben weer terug op stock rom en heb een factory restore uit gevoerd, maar heb nog steeds die recovery boot.

• ThijsWTF
M-Opensource schreef op zondag 19 december 2010 @ 16:36:
[...

(EDIT) Daarnaast heb ik sinds een aantal dagen Android Revolution 1.9.2 draaien en moet zeggen dat ik onder de indruk ben. Vanochtend om 9 uur uit het stopcontact gehaald, nu op 85%.

Als je nog een paar profiles aanmaak bij setCPU kan je nog heel wat batterij besparen.
M-Opensource schreef op zondag 19 december 2010 @ 16:36:
[...]

Zorg dat je bij settings > applications de optie unknown sources aan hebt staan. Open vervolgens een filemanager (of install deze als je die nog niet had) en open het APK bestand. De installatie zou nu gestart moeten worden.

Ik was van deze rom ook meeste onder de indruk, maar er moeten toch nog wat bugjes uit gehaald, vooral die van de GPS, want met de stock rom krijg ik snel een fix, met deze niet.

Wat betreft energie gebruik, ik ga er vanuit dat je de telefoon in die tijd maar mondjes maat gebruikt hebt, want in die tijd wat jij noemt heb ik ook ongeveer zoiets gebruikt maar dan met stock rom, maar kan best dat deze rom zuinigere is.

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-06 13:51

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

hdpaddy schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 01:51:
Ik heb inderdaad het zelfde opgemerkt, beetje jammer. ik heb er helaas geen oplossing voor gevonden.
Het enige wat ik kan bedenken is om je telefoon voortaan in fastboot uit te zetten.
Ik denk dat dit een probleem is in clockwork mod

PVoutput

• reneover
  • Laatst online: 03-06 00:35
Ik ben nogal een noob op het gebied van al deze zooi, maar ik heb alles gedaan wat moest, en de rom van android revolution gedownload en op mijn SD gezet.
Maar het probleem nu, als ik naar rom manager ga, en dan naar de map waar ik android revolution heb in gedaan ga, waar moet ik dan heen? want er staat een heleboel meuk, maar ik zie niks waardoor ik de rom nu gewoon installeer

Heb het al opgelost moest er even een zip bestandje van maken

[Voor 8% gewijzigd door reneover op 19-12-2010 22:48]

• M-Opensource
YipMan schreef op zondag 19 december 2010 @ 20:08:
[...]

Ik was van deze rom ook meeste onder de indruk, maar er moeten toch nog wat bugjes uit gehaald, vooral die van de GPS, want met de stock rom krijg ik snel een fix, met deze niet.

Wat betreft energie gebruik, ik ga er vanuit dat je de telefoon in die tijd maar mondjes maat gebruikt hebt, want in die tijd wat jij noemt heb ik ook ongeveer zoiets gebruikt maar dan met stock rom, maar kan best dat deze rom zuinigere is.
De GPS heb ik nog niet gebruikt vandaag, nog niet nodig gehad. Maar zal deze morgen even goed testen.

Het gebruik was op zich normaal voor mijn doen. Regelmatig internetten, ebuddy half uurtje aan gehad, gmail, foto's van de besneeuwde tuin gemaakt en via wifi doorgemaild. Inmiddels zit op 65%, tis wat harder gedaald.

Ik ga even spelen met cpuspeed, morgen update ik nog eens over het verbruik.

(edit)
Aan het spelen met setCPU, pretty cool stuff. Heb nu een profiel met screen off (min 245, max 368) en standaard profiel (min 245, max 806). Snelheid is nog steeds netjes.

Zojuist GPS getest, had binnen 5 seconden een fix. Ik gebruik daarbij ook wireless networks, dat kan goed helpen.

[Voor 13% gewijzigd door M-Opensource op 20-12-2010 13:36]

• XiniX88
M-Opensource schreef op maandag 20 december 2010 @ 00:04:
[...]
Je mobiele telefoon klokt al vanzelf terug als hij niets te doen heeft, en klokt dus alleen over wanneer het nodig is.

Vergelijk dit met een afstand fietsen, dit kan je doen in een hoge versnelling waardoor je sneller de af te leggen afstand hebt bereikt, of in een lage versnelling, waardoor je er langer qua tijd over doet om dezelfde afstand te bereiken.

In beide gevallen gebruik je ongeveer dezelfde energie. Bij het terugklokken kan het echter zo zijn dat taak op taak worden gezet, waardoor je telefoon het te druk krijgt (zie je uptime loads) waardoor taken dus te laat worden uitgevoerd.

Al met al heeft het terugklokken zelf door SetCPU eigenlijk weinig voordelen... Daarbij komt dat de 1.22ghz kernel niet meer in voltage gebruikt dan de Stock ROM, waardoor het verbruik toch al redelijk gelijk zal blijven tussen de 1.0 ghz en 1.22ghz (ja het voltage zegt niet alles over het verbruik, maar wel een groot deel).

Het veranderen van CPU terugklokker (CPU governor) kan wel schelen (google weet alle ins en outs), of BFS (Brain Fucking Scheduler) en CFS, deze delen de taken in die dienen te worden verwerkt meer info

BFS wordt op dit moment gebruikt in Kamma's kernel, te downloaden van XDADevelopers.

[Voor 51% gewijzigd door XiniX88 op 20-12-2010 16:25]

• Glaxo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:50
Hallo,

Na bijna 2 maanden met mijn desire HD te hebben gespeeld wilde ik er wel weer eens een custom rom op hebben. Ik heb hiervoor een nomale desire gehad dus ik was er redelijk mee bekend.

Ik heb momenteel geroot, s-off en clockworkmod. Ik heb een aantal roms geflashed o.a via recovery menu en via rom manager,

Maar ik krijg steeds een Semi-brick( Bootloop). Via een nandriod restore ben ik iedere keer terug gekeerd naar nomaal. Heeft iemand dit ook ervaren.

• XiniX88
Laat me raden, een ROM met de 1.5ghz kernel...

Als je een beetje in die threads zou lezen zou je opmerken dat dit komt omdat niet elke mobiel ook echt de 1.5ghz aan kan, flash naast de ROM die je wilde installeren vervolgens de Buzz 1.22ghz kernel, dit zou een stuk beter moeten gaan (oja en pak dan wel de Sense kernel en niet de CM kernel).

Volgende keer handig om direct erbij te vermelden welke ROM's je hebt geflashed.
Die 1.5ghz kernel zou juist safe moeten zijn, die gast die maakt kan hoger overklokken maar doet hij niet omdat hij ze veilig wil houden en ze dus eigenlijk geen schade moeten kunnen veroorzaken.

Maar ik vindt die overklok tot 1.5ghz sowieso teveel van goeie, maar 1.22ghz kernel is veiligste overklok kernel for sure.

• XiniX88
YipMan schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:11:
Die 1.5ghz kernel zou juist safe moeten zijn, die gast die maakt kan hoger overklokken maar doet hij niet omdat hij ze veilig wil houden en ze dus eigenlijk geen schade moeten kunnen veroorzaken.

Maar ik vindt die overklok tot 1.5ghz sowieso teveel van goeie, maar 1.22ghz kernel is veiligste overklok kernel for sure.
Misschien eens zoeken op bootloop in Kernel topic van de Buzz 1.51ghz kernel of hem doorlezen, Apache14 geeft zelf al aan dat dit werkt op veel toestellen, maar het kan zijn dat de voltage / snelheid combinatie niet werkt op een andere DHD's, waardoor die inderdaad in een bootloop terecht komt. Hetzelfde geld voor de 1.22ghz versie, deze gebruikt namelijk ook lagere voltages dan de stock rom wat kan betekenen dat dit niet goed uitpakt voor sommige mobiele telefoons.
M-Opensource schreef op maandag 20 december 2010 @ 00:04:
[...]

De GPS heb ik nog niet gebruikt vandaag, nog niet nodig gehad. Maar zal deze morgen even goed testen.

Het gebruik was op zich normaal voor mijn doen. Regelmatig internetten, ebuddy half uurtje aan gehad, gmail, foto's van de besneeuwde tuin gemaakt en via wifi doorgemaild. Inmiddels zit op 65%, tis wat harder gedaald.

(edit)
Aan het spelen met setCPU, pretty cool stuff. Heb nu een profiel met screen off (min 245, max 368) en standaard profiel (min 245, max 806). Snelheid is nog steeds netjes.

Zojuist GPS getest, had binnen 5 seconden een fix. Ik gebruik daarbij ook wireless networks, dat kan goed helpen.
Met wifi kreeg ik ook snel een fix, maar zonder niet en das op stock rom wel het geval. Ik zie net dat er een update is van Android Revolution Rom, dus deze dadelijk eens proberen.

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-05 13:49

zAo

GPLv2 Fanboy

Heeft iemand zich al ingeschreven voor de beta van Mobile Shell 5.0?

In nieuwe update van Revolution Rom is GPS nog niet gefixt, ik denk dat gaat gebeuren wanneer Android Revolution HD 2.0.1 uit is.

Welke scaling is trouwens het beste? ondemand of interactive? En je hebt ook nog smartass dat zou soort aggressive interactive zijn.
smartass governor - is based on the concept of the interactive governor.
I have always agreed that in theory the way interactive works - by taking over the idle loop - is very attractive. I have never managed to tweak it so it would behave decently in real life. Smartass is a complete rewrite of the code plus more. I think its a success. Performance is on par with the "old" minmax and I think smartass is a bit more responsive. Battery life is hard to quantify precisely but it does spend much more time at the lower frequencies.
Smartass will also cap the max frequency when sleeping to 352Mhz (or if your min frequency is higher than 352 - why?! - it will cap it to your min frequency). Lets take for example the 528/176 kernel, it will sleep at 352/176. No need for sleep profiles any more!
Ik heb hem in setCPU op 1132 gezet, hij kan nog 100mhz hoger, maar lager gebruikt hij natuurlijk minder batterij.

[Voor 80% gewijzigd door 318025 op 21-12-2010 22:05]

• vinnieminnie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-05 16:26
zAo schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 21:09:
Heeft iemand zich al ingeschreven voor de beta van Mobile Shell 5.0?

[video]
Ziet er interessant uit, ik heb me zojuist ingeschreven.

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-05 13:49

zAo

GPLv2 Fanboy

Heeft iemand al een MIUI rom kunnen vinden? Op een Desire is het echt geweldig, de Desire HD lijkt er alleen geen een te hebben :(

• XiniX88
zAo schreef op woensdag 22 december 2010 @ 13:47:
Heeft iemand al een MIUI rom kunnen vinden? Op een Desire is het echt geweldig, de Desire HD lijkt er alleen geen een te hebben :(
Ben je een beetje tweaker? De G2 heeft op XDA namelijk wel een MIUI ROM, aangezien deze devices heel erg op elkaar lijken, gok ik dat die redelijk makkelijk ook op jou device draait.
Ik draai sinds dinsdag de nieuwe versie van Android revolution rom en heb hem sinds 7 uur smorgens van de lader afgehaald en ongeveer 4 min gebeld en morgens muziek geluisterd 20 min en verder paar unlocked en dat was het.

In totaal maar 10% gebruikt ( 9 balkjes zijn nog groen )en internet verbinding staat gewoon aan, alleen achtergrond gegevens staat uit, dus volgens mij is deze rom wel zuinigere en heb hem ook nog eens op 1.1ghz staan, en als scaling heb ik smartass gekozen en volgens mij werkt dat wel goed.

Ik denk dat stroom verbruik nog lager te krijgen is wanneer ik helderheid laag zet, nu staat ie namelijk op auto, ik zet hem trouwens ook nachts op flight modus.

[Voor 13% gewijzigd door 318025 op 24-12-2010 08:52]

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06 19:47

Brantje

De post is daar >>

YipMan schreef op donderdag 23 december 2010 @ 16:43:
Ik draai sinds dinsdag de nieuwe versie van Android revolution rom en heb hem sinds 7 uur smorgens van de lader afgehaald en ongeveer 4 min gebeld en morgens muziek geluisterd 20 min en verder paar unlocked en dat was het.

In totaal maar 10% gebruikt ( 9 balkjes zijn nog groen )en internet verbinding staat gewoon aan, alleen achtergrond gegevens staat uit, dus volgens mij is deze rom wel zuinigere en heb hem ook nog eens op 1.1ghz staan, en als scaling heb ik smartass gekozen en volgens mij werkt dat wel goed.

Ik denk dat stroom verbruik nog lager te krijgen is wanneer ik helderheid laag zet, nu staat ie namelijk op auto, ik zet hem trouwens ook nachts op flight modus.
Je kan met System Info Widget een makkelijke widget maken waar mee je alle switches van je mobiel kan bedienen.
Momenteel heb ik wifi,bluetooth,gps,sync,Auto rotate en de helderheid.
De helderheid kan je via een slyder aanpassen, maar je kan hem ook gewoon op auto zetten.

Overigens, ik draai ook de Revolution rom.
Ik heb alleen last van dat de htc sense app vaak vast loopt/hangt.
Hoop dat het opgelost is in de nieuwe versie.

Overigens, ik ben wel beniewd wat voor profiles jullie gemaakt hebben in SetCPU
Charging/Full:
Proirity: 50
1228 MAX
1132 MIN

[Voor 4% gewijzigd door Brantje op 24-12-2010 13:13. Reden: SetCPU profiles toegevoegd]

Ik heb gewoon een flightmodus widget, dus met een touch op vliegtuigje gaat ie in flight modus, en verder heb ik energiebeheer widget van Android zelf.

Ik heb in SetCPU geen profiles gemaakt omdat smartass een ingebouwd slaap profiel heeft of zoiets.

• ThijsWTF
Als je de laatste update (radio 1.73) van HTC installeerd kan je niet meer Rooten.

Je kan die radio alleen flashen als je RADIO S-OFF hebt, dus geen ENG S-OFF!

• Henkske
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-10-2022
Weet iemand of er een custom rom is met openvpn erin? Ik zou dit nl erg graag werkend willen hebben
Pagina: 1 2 3 ... 48 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee