Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-01 11:19
TiVa schreef op woensdag 20 november 2013 @ 13:11:
[...]

En? Ik ben wel benieuwd :)

Ik had in de SR2 ook soms last van een "zwart scherm" als ik gsm probeerde te ontgrendelen (ik gebruik geen S2W of Wake with Volume - als ik ontgrendelde was mijn scherm eigenlijk niet helemaal uit, maar heel zwak verlicht). Enige optie was dan om batterij eruit te halen. Ik las op XDA dat ik niet de enige was. Ik zit sinds enkele dagen terug op SR1.1 dus en het probleem ben ik hier nog niet tegengekomen :) Als deze nieuwe Nightly idd vlot en stabiel draait met niet teveel batterij verbruik ga ik hem ook eens uittesten (want ik mis toch wel enkele tweakjes van de SR2 tav de SR1.1.
Beter, maar geen dag/nacht. Google Play Services slokt de grootste hoop batterij, maar dat blijkt een groter probleem te zijn dan alleen CM10.1 op de DHD. Zie o.a. het internet ;)

Ik ga proberen vanavond terug te gaan naar Play Services 4.0.31 (ipv .33) om te zien of dat scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:58
haling schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:15:
[...]

Beter, maar geen dag/nacht. Google Play Services slokt de grootste hoop batterij, maar dat blijkt een groter probleem te zijn dan alleen CM10.1 op de DHD. Zie o.a. het internet ;)

Ik ga proberen vanavond terug te gaan naar Play Services 4.0.31 (ipv .33) om te zien of dat scheelt.
Zie ook hier.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiVa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-10-2024
Largamelion schreef op woensdag 20 november 2013 @ 14:59:
Dat probleem waarbij het scherm licht/zwart blijft branden heb ik ook af en toe, maar zodanig weinig dat ik het geen reden vind om van ROM te veranderen. Batterij er even uithalen, weer inpluggen en het gaat weer goed voor enkele weken.
Ik heb her een week elke dag gehad... Was toch net iets teveel van het goede...

Ik las ook dat er mss een SR3 daar was, dus mss nog even wachten. Wel goed om te weten van google play!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiVa
Idd, Google maps trekt mijn batterij ook leeg, tot in het extreme toe zelfs... 60% van mijn batterij wordt verbruikt door google maps! Dat is meer dan mijn scherm verbruikt...

Wi-Fi & mobile network location uitzetten helpt natuurlijk, maar dat vind ik nu niet bepaald een fijne oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
TiVa schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 10:54:
Idd, Google maps trekt mijn batterij ook leeg, tot in het extreme toe zelfs... 60% van mijn batterij wordt verbruikt door google maps! Dat is meer dan mijn scherm verbruikt...

Wi-Fi & mobile network location uitzetten helpt natuurlijk, maar dat vind ik nu niet bepaald een fijne oplossing...
Ik heb nu al enkele maanden alles weer aanstaan behalve 'location reporting' en 'location history' en sindsdien eigenlijk geen problemen meer met Goolge Services. Draai nu ook wel een oudere versie van Maps (versie 6) omdat versie 7 vol met bugs zit op de DHD, maar eigenlijk gebruik ik Maps nog amper. Ben volledig overgeschakeld op Waze, wat overigens prachtig en leuk werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiVa
Largamelion schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:18:
[...]
Ik heb nu al enkele maanden alles weer aanstaan behalve 'location reporting' en 'location history' en sindsdien eigenlijk geen problemen meer met Goolge Services. Draai nu ook wel een oudere versie van Maps (versie 6) omdat versie 7 vol met bugs zit op de DHD, maar eigenlijk gebruik ik Maps nog amper. Ben volledig overgeschakeld op Waze, wat overigens prachtig en leuk werkt.
Weeral bedankt voor de feedback Largamelion! Locatie geschiedenis stond hier nog aan en staat nu ook uit. Waze ken ik niet, maar ik neem zeker eens een kijkje!

Ik heb een uur geleden ook de optie uitgezet van 'android device manager'. Iets waarvan ik niet wist dat ik het überhaupt had geactiveerd. Toen ik nog op sense zat en htc deze optie aanbood heb ik die optie ook nooit aan gehad. Het lijkt ook een beetje alsof dat de boosdoener was. Ik zie op een uur tijd al een serieuze afname van batterijverbruik van maps precies. Ook staat het niet langer 2x bij mijn 'running apps'.(al is een uur mss te vroeg om hier echt uitspraak over te doen)

update: 6 uur verder, 9uur op batterij, redelijk veel scherm aan gehad en nog 54% resterende batterij te hebben, durf ik toch al bijna zeggen dat het idd ofwel de geschiedenis was, of die device manager. Mijn scherm staat weer mooi bovenaan en maps bengelt onderaan het lijstje met 3%. Wel weer één crash gehad waarbij ik batterij moest uithalen, maar daarvan steek ik voorlopig de schuld op die rommel update van facebook waarbij je nu alweer 2 apps moet gaan installeren om het volledig functioneel te houden... (lang leve apk backups zodat ik terug kon!)

[ Voor 19% gewijzigd door TiVa op 22-11-2013 16:57 . Reden: update na 6 uur ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiVa
Gewoon even laten weten dat SR3 uit is van CM10.1. Ikzelf heb hem nog niet geflashed.
Sinds ik Nightly 18/11 draai vind ik het ook een stuk stabieler terug dan tijdens SR2.
(geen zwarte schermen voor een week, ik kom GEMAKKELIJK een dag rond op batterij. Pin code staat wel uit nu, dus ik kan hem niet meer betrappen op een reboot :) )

Wss flash ik SR3 dit weekend pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
Ik heb een nightly van vlak voor SR-3 in gebruik, ik heb aan het eind van de dag 30-50% over, afhankelijk van het gebruik die dag.

• Largamelion
Ging zelf ook nog een weekje wachten alvorens SR3 te installeren ... altijd even afwachten of er geen bugs naar boven komen :).

Gebruikt er trouwens iemand Yelo TV van Telenet op z'n DHD? Bij mij lukt het truukje om tijdelijk te unrooten met Superuser (app werkt niet op geroote toestellen) niet meer sinds de nieuwe versie van de app.

[ Voor 45% gewijzigd door Largamelion op 28-11-2013 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Om nog even terug te komen op het PIN code verhaal bij SR2. Mijn herlaadbeurt van GC was deze morgen verlopen en toen ik in de auto zat naar het werk heb ik idd gezien dat mijn verbinding meermaals herstartte. De 'bars' bleven dus grijs met een 'H' ernaast en af en toe verdwenen alle 'bars' en het 'H' icoontje, wat er dus op wijst dat de telefoonverbinding herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-06 10:28
Kan iemand mij vertellen wat een fijne sense 4.1 rom is? Ik download nu Project X.

Ik zoek een stabiele rom die lekker snel is. Ik gebruik mijn telefoon eigenlijk alleen voor Youtube, Whatsapp en uiteraard bellen.

Mag ook een andere type rom zijn (hoeft niet perse sense).

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiVa
Largamelion schreef op donderdag 28 november 2013 @ 08:34:
Ging zelf ook nog een weekje wachten alvorens SR3 te installeren ... altijd even afwachten of er geen bugs naar boven komen :).

Gebruikt er trouwens iemand Yelo TV van Telenet op z'n DHD? Bij mij lukt het truukje om tijdelijk te unrooten met Superuser (app werkt niet op geroote toestellen) niet meer sinds de nieuwe versie van de app.
Nee helaas...
Largamelion schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 08:56:
Om nog even terug te komen op het PIN code verhaal bij SR2. Mijn herlaadbeurt van GC was deze morgen verlopen en toen ik in de auto zat naar het werk heb ik idd gezien dat mijn verbinding meermaals herstartte. De 'bars' bleven dus grijs met een 'H' ernaast en af en toe verdwenen alle 'bars' en het 'H' icoontje, wat er dus op wijst dat de telefoonverbinding herstart.
Ik dacht het wel :) en het probleem doet zich ook voor wanneer er bv een panne is op het 3g netwerk heb ik al gemerkt... Nuja, als je pin uitzet dan is het minder erg allemaal, maar toch spijtig dat we deze optie niet kunnen uitzetten. Ik had liever dat mijn gsm wat sneller plat ging dan dat ik onbereikbaar wordt... achja :)
okaydanny schreef op zondag 01 december 2013 @ 18:14:
Kan iemand mij vertellen wat een fijne sense 4.1 rom is? Ik download nu Project X.

Ik zoek een stabiele rom die lekker snel is. Ik gebruik mijn telefoon eigenlijk alleen voor Youtube, Whatsapp en uiteraard bellen.

Mag ook een andere type rom zijn (hoeft niet perse sense).
Ik ben ongeveer een 2 maand geleden overgestapt naar 4+ android en ik lig al een tijdje te spelen met CyanogenMod 4.2. Geen sense. Ik zat al jaren op een andere laucher omdat ik in de tijd van sense 2-3 de menu balk vanonder in sense echt superdwaas vond - 3 knoppen, waarvan 1 de edit-skin knop... Hoe komen ze erbij? :) - Als je dan van launcher bent veranderd mis je ook al veel van sense widgets etc. Dus de overstap was klein voor mij.
Als je echt 4.1 wil DENK ik dat Sabsa Prime de meest stabiele is als ik goed gelezen heb. En hij draait ook sense 4 als ik mij niet vergis. Wel nooit zelf geïnstalleerd... (en de rom is ook niet meer in ontwikkeling omdat de maker gebanned is op XDA...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:08
Overgestapt op een HTC One. :D

De Desire HD heeft zich goed gehouden qua custom rom support. Maar toch wel blij met wat meer power, accu en een knap scherm. Succes met komende updates nog! :)

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
KirovAir schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:06:
Overgestapt op een HTC One. :D

De Desire HD heeft zich goed gehouden qua custom rom support. Maar toch wel blij met wat meer power, accu en een knap scherm. Succes met komende updates nog! :)
Heb 'm vorige week in mijn handen gehad in de Carrefour en ik was ook vooral onder de indruk van het scherm. Ik vind de DHD echter toch een pak beter in de hand liggen (de One is me wat groot). In ieder geval veel plezier met je aankoop, lijkt me wel een toptoestel.

Voor onze geliefde DHD is men ondertussen volop bezig met het ontwikkelen van een stabiele 4.4.0 rom. Meerdere ontwikkelaars die samenwerken, altijd mooi om te zien. De meeste issues zijn er ondertussen uit, maar het 'black box' probleem is nog niet volledig opgelost. Laatste ontwikkelingen zijn een nieuwe kernel die het probleem 'oplost', maar daar is nog wat werk aan. De ontwikkelaar van de kernel liet wel weten dat de problemen met Google Maps ook opgelost lijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:06

Trygve

Redacteur
Largamelion schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:54:
[...]
Heb 'm vorige week in mijn handen gehad in de Carrefour en ik was ook vooral onder de indruk van het scherm. Ik vind de DHD echter toch een pak beter in de hand liggen (de One is me wat groot). In ieder geval veel plezier met je aankoop, lijkt me wel een toptoestel.

Voor onze geliefde DHD is men ondertussen volop bezig met het ontwikkelen van een stabiele 4.4.0 rom. Meerdere ontwikkelaars die samenwerken, altijd mooi om te zien. De meeste issues zijn er ondertussen uit, maar het 'black box' probleem is nog niet volledig opgelost. Laatste ontwikkelingen zijn een nieuwe kernel die het probleem 'oplost', maar daar is nog wat werk aan. De ontwikkelaar van de kernel liet wel weten dat de problemen met Google Maps ook opgelost lijken!
Jep, dankzij die ION-kernel zouden de black boxes verleden tijd moeten zijn :) Als dat zo is kan het feest beginnen, al zullen er t.z.t. wel andere problemen opduiken. Maar dat men de hoop op Kitkat gevestigd heeft om de DHD in leven te houden moge duidelijk zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:30

TommieW

Numa numa.

Sinds mijn moeder m'n Desire HD geeft volg ik de ontwikkelingen voor de Desire HD niet meer zo goed, maar ik vraag me nu wel erg af wat die "Black boxes" zijn waar jullie het over hebben. :P

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve

Trygve

Redacteur
TommieW schreef op maandag 09 december 2013 @ 23:10:
Sinds mijn moeder m'n Desire HD geeft volg ik de ontwikkelingen voor de Desire HD niet meer zo goed, maar ik vraag me nu wel erg af wat die "Black boxes" zijn waar jullie het over hebben. :P
Jahaa dat klinkt natuurlijk heel interessant gezien al het nieuws over de NSA. Dat de black box een tracker in onze telefoon is omdat elke eigenaar van een Desire HD een potentieel terrorist is :P

Heel veel apps worden sinds 4.4 gerenderd door Chromium. Allerlei kernels voor de DHD kunnen hier nog niet goed mee omgaan en het gebrek aan officiële gpu-drivers zorgt volgens mij dat het oplossen wat langer duurt. Er is vast iemand anders die het in meer detail kan uitleggen :*)

Edit: dit is duidelijker: http://forum.xda-develope...?p=48156915&postcount=364

TommieW; welke rom heb je trouwens geïnstalleerd voor je moeder? Gewoon weer stock?

[ Voor 9% gewijzigd door Trygve op 09-12-2013 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve

Trygve

Redacteur
Er zijn 2 min of meer stabiele 4.4 roms uitgekomen:

taktiK r1 van randomblame:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2525906

Een nightly van CM11:
http://forum.xda-develope...?p=48420668&postcount=568

In beide zijn de 'black boxes' opgelost. ART is nog niet aan te raden. Ondertussen wordt er doorgewerkt. Ene paulb_nl (een Nederlander;-) ) werkt o.a. aan de Adreno kernel drivers:
http://forum.xda-develope...?p=48426154&postcount=586

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
Nice!!! Heeft er toevallig al iemand een 4.4 ROM geïnstalleerd? Zou het al stabiel genoeg zijn om dagelijks te gaan gebruiken?

Ik wacht altijd liever de eerste paar releases af voordat ik een nieuwe ROM installeer, maar bij 4.4 kriebelt het harder dan bij de vorige versies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Ik volg de topics ook op de voet, maar wacht voorlopig nog af. Er zijn een aantal zaken die ik dagelijks nodig heb die de rom nog ongeschikt maken als daily driver. Gelukkig zijn er nu toch een stuk of 3 devs die elkaar helpen dus het gaat wel vooruit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuppie007
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-06 21:44
haling schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 13:51:
Nice!!! Heeft er toevallig al iemand een 4.4 ROM geïnstalleerd? Zou het al stabiel genoeg zijn om dagelijks te gaan gebruiken?

Ik wacht altijd liever de eerste paar releases af voordat ik een nieuwe ROM installeer, maar bij 4.4 kriebelt het harder dan bij de vorige versies ;)
Ik heb nu de laatste CM11 nightly geïnstalleerd. Tot nu toe werkt het aardig. De batterijduur is natuurlijk ook altijd afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
wuppie007 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 11:17:Ik heb nu de laatste CM11 nightly geïnstalleerd. Tot nu toe werkt het aardig. De batterijduur is natuurlijk ook altijd afwachten.
Nice! Hou je ons op de hoogte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 15:55

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hier ook Android 4.4.2 TikTik geïnstalleerd samen met de nieuwste Gapps en het ziet er wel goed uit! Of het heel veel toevoegt weet ik zo niet, maar het is in ieder geval leuk speelgoed.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:30

TommieW

Numa numa.

De PAC-Man ROM is nou niet echt stabiel te noemen. Ik had het op m'n oma's Desire HD gezet, maar vandaag stopte hij er mee: gefreezed met zwart scherm. Accu er opnieuw in doen loste het op.
Ik heb er nu maar IceColdSandwich op gezet. Ondanks dat de ROM een jaar niet meer geupdate is, lijkt het behoorlijk stabiel te zijn, en alles lijkt te werken. Ook is 'ie erg snel.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiVa
wuppie007 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 11:17:
[...]

Ik heb nu de laatste CM11 nightly geïnstalleerd. Tot nu toe werkt het aardig. De batterijduur is natuurlijk ook altijd afwachten.
Ook ik ben wel nieuwsgierig :) Ik hoor nogal gemengde resultaten...

Voor mensen die in CM10.1 last hadden van zwart scherm om de zoveel tijd. Zet de screen-off animatie uit! Ik hoop dat het geen ongeluk brengt om het hier te posten, maar ik heb de voorbije 2 weken mijn batterij er geen één keer moeten uithalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hoe zijn de ervaringen met 4.4(.2)-roms op de DHD?
Wil het een beetje lopen? En de batterijduur?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

MrVegeta schreef op zondag 05 januari 2014 @ 16:20:
Hier ook Android 4.4.2 TikTik geïnstalleerd samen met de nieuwste Gapps en het ziet er wel goed uit! Of het heel veel toevoegt weet ik zo niet, maar het is in ieder geval leuk speelgoed.
Dit nog steeds. Mijn accu is nu ruim 2 jaar oud en gaat ongeveer een halve dag mee, maar of KitKat daar veel te maken heeft weet ik niet. Voor de rest werkt alles wel leuk en aardig al is de telefoon niet echt snel meer te noemen. Oh ik geloof niet dat dit een rom is trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door MrVegeta op 12-01-2014 14:32 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
MrVegeta schreef op zondag 12 januari 2014 @ 14:32:
[...]
Dit nog steeds. Mijn accu is nu ruim 2 jaar oud en gaat ongeveer een halve dag mee, maar of KitKat daar veel te maken heeft weet ik niet. Voor de rest werkt alles wel leuk en aardig al is de telefoon niet echt snel meer te noemen. Oh ik geloof niet dat dit een rom is trouwens.
Mijn (originele) accu is ~3.5 jaar oud en gaat ruim een dag mee, ik zit nu nog op 45%. CM 10.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dan gebruik ik mijn telefoon misschien intensiever of doet mijn accu het gewoon minder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve

Trygve

Redacteur
De CM11-port voor onze DHD heeft sinds vandaag ondersteuning voor frequency profiles: http://forum.xda-develope...p=49534884&postcount=1535

Af en toe probeer ik weer even een nightly, maar eigenlijk kijk ik de kat uit de boom tot ook de middelgrote bugs geplet zijn.
Sinds een week gebruik ik SVHD 2.1.0, wel grappig omdat die rom eigenlijk is wat HTC beloofd heeft maar nooit heeft waargemaakt. Het blijft Sense, dus groot en zwaar, maar met Boot Restore Settings op init.d script en SD card cache op 3072 in Kernel Tuner werkt het prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
r100 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 14:57:
De CM11-port voor onze DHD heeft sinds vandaag ondersteuning voor frequency profiles: http://forum.xda-develope...p=49534884&postcount=1535

Af en toe probeer ik weer even een nightly, maar eigenlijk kijk ik de kat uit de boom tot ook de middelgrote bugs geplet zijn.
Hier ook! ;)

De DHD is nog steeds mijn hoofdtelefoon (pun intended!) dus hij moet het wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiVa
Over het batterij verbruik van de DHD in nieuwe ROMs:

Ik denk ook dat als je batterij te snel leeg is dit eerder aan de batterij gaat liggen.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2jcu16c.jpg

Wat ik wel ondervonden heb is dat locaties ea instellingen je batterij wel behoorlijk snel kunnen leegtrekken.
En ik moet ook toegeven dat als ik een foto trek met flits en mijn batterij is onder een bepaalde % gezakt mijn gsm uitvalt... De eerste kenmerken van slijtage na meer dan 2 jaar.

Ik heb bovendien CM11 ook al eens geflashed, de nightly van 23/1 en ik zit al terug om CM10.1. Touchscreen dat niet reageert is niet bepaald iets dat ik erbij kan nemen als de enige telefoon die ik heb mijn goeie oude DHD is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
Mijn accu is nog in orde, CM10.1 draait ook lekker ... maar m'n USB-aansluiting is onderhand zo gaar dat ik 'm amper meer opgeladen krijg ...

Ik zit er aan te denken een paar "desk cradles" te kopen omdat zwaartekracht dan de USB-plug op z'n plaats houdt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:09

vliegnerd

Nintendo fan.

Even ander geluid:

Ik heb nu 2 jaar een DHD (tweedehands gekocht). Ik ben vanaf de dag dat ICS een beetje stabiel draait bezig met AospX, CodefireX JB 4.1, 4.2, CM10.1 en CM11. Altijd heel fijn als "daily driver" gebruikt.

De laatste tijd ergerde ik me echter steeds meer aan het niet altijd goed werken van de camera onder alle customs roms. Foto's gaat wel maar video gaat te vaak mis. En Kitkat was gewoon sloom. Even snel foto maken? Vergeet het maar.

Ik ben uiteindelijk teruggegaan naar Android Revolution 7 (=android 2.3 met sense 3.5 niet helemaal een stock rom, maar scheelt niet veel). Met ROM cleaner meeste Sense eraf gegooit en Go Launcher EX erop. Resultaat: Snelle en betrouwbare telefoon. Ik ga niet meer terug.

Ik mis Gmail voor android 4.x. De Gmail client van android 2.3.x is vreselijk. Ik mis het notificatiesysteem van >4.2 en het "datagebruik bijhouden", maar daar zijn wel apps voor. Daarvoor krijg ik een camera terug die altijd werkt en een telefoon die 10x zo snel is als onder 4.4. Want het moet gezegd worden, KitKat (CM11) is gewoon sloom op onze single core DHD.

Android 2.3 is natuurlijk vreselijk verouderd, maar Go Launcher EX zorgt voor de functionaliteit die je nodig hebt. (Mits je niet te veel van de toeters en bellen installeert).

Hoewel ik jaren met plezier de nieuwste android heb geflashed, blijf ik voorlopig onder "good old" Android 2.3.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooneater
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-05 20:44
vliegnerd schreef op zondag 02 februari 2014 @ 17:01:
Even ander geluid:

De laatste tijd ergerde ik me echter steeds meer aan het niet altijd goed werken van de camera onder alle customs roms. Foto's gaat wel maar video gaat te vaak mis. En Kitkat was gewoon sloom. Even snel foto maken? Vergeet het maar.

Ik ben uiteindelijk teruggegaan naar Android Revolution 7 (=android 2.3 met sense 3.5 niet helemaal een stock rom, maar scheelt niet veel). Met ROM cleaner meeste Sense eraf gegooit en Go Launcher EX erop. Resultaat: Snelle en betrouwbare telefoon. Ik ga niet meer terug.
Ghehe, hetzelfde hier! Nadat de afgelopen zomer ik na veel vastlopers uiteindelijk een RUU met android 2.3.5 heb geflashed heb ik daarna het toestel niet eens meer geroot... Alles werkt als een tierelier, hoewel er een aantal apps zijn die ik nu niet kan gebruiken (bijv. de Wie is de Mol App, die wil perse android 4.x hebben).

Verder werkt het heerlijk 8) (en red de accu het een uur of 16-18, prima voor een volle dag)

[ Voor 3% gewijzigd door Mooneater op 02-02-2014 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Discodirk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-05 17:40
Noob hulp :-)

Ik probeer al geruime tijd mijn HTC desire HD te updaten:
ACE PVT SHIP S-ON RL
HBOOT-2.00.0027
MICROP-0438
RADIO-26.14.52.27
eMMC-boot
Sep 7 2011,19:06:24

Android Version
2.3.5
HTC Sence version
3.0
Software number
3.12.405.2

Ik probeer met HTCDEV site maar deze wil maar niet lukken om die token te genereren.

Hoe start ik nu om een custom ROM erop te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

S-ON wil zeggen: bootloader nog gelocked. Je moet dus "alles" nog doen. Unlocken, custum recovery, rooten e.d.

Vroeger was er de AAHK (Advance Ace Hack Kit ofzoiets) die vrijwel alles moeiteloos deed. Maar die is er al een tijdje niet meer. Als je in google zoekt op "XDA unlock HTC Desire HD" krijg je wel ingangen.

Je kunt deze: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1528925 proberen. Maar er zijn vast eenvoudigere handleidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve

Trygve

Redacteur
Het makkelijkste is de AAHK2 gebruiken, helemaal omdat je nog op de originele rom zit. Wel de vereisten en aanwijzingen goed doorlezen.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2367322

En dan 4EXT als recovery installeren (kwestie van smaak, er is keus genoeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
vliegnerd schreef op zondag 02 februari 2014 @ 17:01:
Even ander geluid:KitKat (CM11) is gewoon sloom op onze single core DHD.
Wat vond je van 4.2.1 op de DHD? Ik ben namelijk nog steeds onder de indruk van CM 10.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:54

Nox

Noxiuz

Ik ga er vandoor hier, toch allemaal bedankt voor de support, adviezen e.d. :)

Al was ik de laatste tijd hier niet veel te vinden, CM was redelijk ok voor een 4.2 rom. SIM-kaart is vandaag in tweeën geknipt, dus deze zal ik voorlopig écht niet meer gebruiken, alleen al omdat het niet eens kan.

Ga je missen... :'(

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/24834079/2014-02-25%2021.04.39-1.jpg

Ik ga verder in het nexus 5 topic, al zal dat wel even later zijn ivm afstuderen :)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve

Trygve

Redacteur
Eerste Beta Release van CM11 is uit:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2533007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
Had het al gezien ja ... het wordt tijd om mijn CM10.1 eens te updaten.

Nightly of BR-1? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Oh, interessant! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Het probleem waarbij er aliasing optrad bij het afspelen van Youtube filmpjes is eindelijk opgelost in de laatste versie van Youtube op onze DHD! Heeft lang genoeg geduurd...

Zit voorlopig nog altijd op CM10.1 maar na m'n verlof volgende week ga ik toch eens een poging doen met CM11, de meeste problemen zijn nu wel opgelost denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-06 22:51
Deze ROM draai ik nu al een tijdje. En huidige uptime is nu een week. Op zich werkt het wel prima. Ten opzichte van CM10.1 is de snelheid anders. Overall voelt de telefoon wat sneller aan, maar bepaalde applicaties zijn met taktiK juist weer niet vooruit te brengen. Bijvoorbeeld de stock browser (ik gebruik Opera in plaats daarvan) en Feedly.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Dadona schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 10:10:
[...]
Deze ROM draai ik nu al een tijdje. En huidige uptime is nu een week. Op zich werkt het wel prima. Ten opzichte van CM10.1 is de snelheid anders. Overall voelt de telefoon wat sneller aan, maar bepaalde applicaties zijn met taktiK juist weer niet vooruit te brengen. Bijvoorbeeld de stock browser (ik gebruik Opera in plaats daarvan) en Feedly.
Jammer dat hij stopt met verdere ontwikkeling van deze rom, toch zeker tot de zomer. Ik vrees dat hij dan ook dan het werk niet zal hervatten. Het begint nu wel heel schaars te worden op gebied van 'nieuwe' roms voor onze DHD ;(. Misschien wel begrijpelijk na bijna 4 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
En helaas moet ik nu ook melden dat ik diezelfde (!) dag nog te maken kreeg met een crash. Maar in plaats van een vastloper stond de telefoon nu doodleuk uit. Accu eruit, opnieuw aangezet en sindsdien draait de telefoon weer gewoon een paar dagen.
Ik moet wel zeggen dat mijn telefoon ook met CM10.1 rare problemen begon te geven na lange tijd probleemloos te hebben gewerkt. Dat was de reden dat ik naar een andere ROM ging. De eerste keer kreeg ik een melding dat er een probleem was met de opslag. En daadwerkelijk was het grootste deel van de data weg of onbruikbaar. De tweede keer kreeg ik die melding niet, maar was de helft van de applicaties (de niet-Google applicaties) de data kwijt.
Dit hoeft zeker niet op te gaan voor andere Desire HDs. Wat de oorzaak precies is, is mijn niet duidelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Dadona op 18-03-2014 09:58 ]

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
Ik heb (met CM 10.1) nog nooit last gehad van data-verlies. Wel een keer wat probleempjes op m'n SD-kaartje, maar dat was met een fsck zo opgelost. Of was dat nog op m'n niet-HD Desire? ...

Het plan was om gisteren te upgraden naar CM11 nightly, maar het is er nog niet van gekomen. Wel heb ik mijn USB-connector helemaal uitgepulkt waardoor hij nu weer iedere USB-kabel slikt!!! Geen idee dat er zoveel troep in kan komen te zitten ;)

Met een beetje mazzel blijf ik de DHD nog jaren gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
Oh, ik sluit zeker niet uit dat mijn Desire HD gewoon gaar is. De lijst met mankementen is nu al enige tijd stabiel, maar daarin staan:
-niet functionele GPS (vermoedelijk gesneuveld bij het openhalen voor het probleem met de sensor),
-headset buggy (iets draaien aan de poort en de telefoon gaat acties uitvoeren)
-sim kaart die met ducttape op de plek moet worden gehouden
-klep aan de onderkant die dankzij de tape ook op de plek blijft
-accuduur die toch terugloopt
-twee keer dataverlies nu
En dat alles zonder de telefoon te hebben laten stuiteren, gewoon netjes in een hoesje (maar blijkbaar verkeerd om, met de gril naar beneden).

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
Dadona schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 11:53:
En dat alles zonder de telefoon te hebben laten stuiteren, gewoon netjes in een hoesje (maar blijkbaar verkeerd om, met de gril naar beneden).
De mijne gaat los in de broek, zonder enige vorm van bescherming. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve

Trygve

Redacteur
haling schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 16:36:
[...]

De mijne gaat los in de broek, zonder enige vorm van bescherming. O-)
Bij mij ook, in ieder geval wel de afgelopen twee jaar, daarvoor zat er netjes een hoesje omheen ;)
Ik kijk uit naar de stable release van CM11, dat zou nog best wel eens het eindstation voor de DHD kunnen zijn. Ik gebruik 'm nu 3 jaar en 4 maanden, heb mijzelf voorgenomen door te gaan tot 'ie er ècht mee stopt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Dadona schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 11:53:
En dat alles zonder de telefoon te hebben laten stuiteren
offtopic:
Ik heb hem weleens laten stuiteren, maar een schermpje kost echt geen drol in China en is zo vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:23
Na een forum search en de OP te hebben gelezen ben ik helaas niet veel wijzer geworden, vandaar hier mijn vraag:

Is er een manier om een HTC Desire HD met Android versie 2.3.5 / Software 3.12.405.2 te downgraden zodat deze geroot kan worden?

Deze guide heb ik gevonden:
http://androidforums.com/...inspire-4g-desire-hd.html

Echter is deze alleen voor Desire HD's welke met Froyo zijn geleverd. Ik heb dit model tweedehands gekocht en heb geen idee met welke versie hij geleverd kwam (is dit ergens te achterhalen?)

Deze: http://editandroid.blogsp...pire-4g-advanced-ace.html
geeft aan niet te werken bij 3.12.405.2.

En van de EFFIN Total hack tool: http://tau.shadowchild.nl/attn1/?p=74
..zijn de servers o.i.d. uit de lucht zodoende werkt die ook niet.

Dan kan ik alleen nog deze vinden:
http://tau.shadowchild.nl/attn1/?cat=6

Echter gaat dit mijn pet teboven. Is er nog een versimpelde editie om hem te downgraden.. Om hem zodoende van een custom rom te voorzien?

Of wilt iemand bovenstaande guide versimpelen indien er geen andere opties (meer) zijn?

> Ik heb eventueel nog een andere HTC Desire HD liggen welke wel geroot is en Virtuous op draait, kan ik hier nog iets meer, om bestanden over te zetten oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve

Trygve

Redacteur
Source90 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 21:18:
Is er een manier om een HTC Desire HD met Android versie 2.3.5 / Software 3.12.405.2 te downgraden zodat deze geroot kan worden?
Met de AAHK2 gaat het veruit het makkelijkste:
Kwestie van smaak, maar de recovery die er dan op wordt gezet is niet erg handig, ik zou eerder voor 4EXT of CWM gaan, die kun je erna ook installeren.

En voor ROMs met Android 4.0 of hoger is het beter om radio 12.69.60.29_26.17.14.11_M te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:23
Mijn dank is groot!
Via Google alleen maar de verlopen AAHK tegengekomen, niet de AAHK2.

En de radio installeer ik nadat ik de rom erop heb gezet, of moet ik alvorens dit bestand toevoegen/wijzigen in de rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
haling schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 16:45:
[...]

Had het al gezien ja ... het wordt tijd om mijn CM10.1 eens te updaten.

Nightly of BR-1? :?
Ik heb afgelopen zaterdag CM11 nightly geïnstalleerd, en het draait echt als een zonnetje! Alles voelt lekker vlot en de interface is ook weer iets "frisser".

We kunnen dus nog even vooruit met onze middeleeuwse smartphone! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
r100 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 22:04:
[...]
En voor ROMs met Android 4.0 of hoger is het beter om radio 12.69.60.29_26.17.14.11_M te gebruiken
Hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve

Trygve

Redacteur
Als de MD5-sum klopt en je het bestand hernoemt naar PD98IMG.zip en op de root van je SD-kaart zet zou die automatisch moeten flashen vanuit de bootloader (als die geroot en unlocked is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
Gelukt, maar ik lijk nu slechter ontvangst te hebben dan voorheen. Sterker nog, mijn verbinding valt nu steeds weg ik moet naar vliegtuig modus en weer opnieuw simkaart unlocken om mijn verbinding terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve

Trygve

Redacteur
okaydanny schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 15:04:
Gelukt, maar ik lijk nu slechter ontvangst te hebben dan voorheen. Sterker nog, mijn verbinding valt nu steeds weg ik moet naar vliegtuig modus en weer opnieuw simkaart unlocken om mijn verbinding terug te krijgen.
Dat is vervelend, welke ROM gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
Ik heb er inmiddels meerdere geprobeerd allemaal hetzelfde probleem, ook de roms die ik voorheen gebruikte.

Ik heb geprobeerd de radio te downgraden, dit helaas zonder succes. Ik lees nu dan ook in het xda topic, in EXTREEM kleine letters: Please note: As it seems, this downgrading from this radio might be bugged.

Kan na velen jaren plezier mijn desire dus weggooien, hij is nu echt waardeloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve

Trygve

Redacteur
Dat probleem kwam ik ook tegen, vanuit de bootloader kun je niet meer over de nieuwe radio (12.69.nogwat) flashen. Voor Revolution HD wilde ik ook terug naar 12.65.nogwat, en dat kan wèl als je het vanuit de pc uitvoert.

Instructie hier:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=896597

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
r100 schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 20:41:
Dat probleem kwam ik ook tegen, vanuit de bootloader kun je niet meer over de nieuwe radio (12.69.nogwat) flashen. Voor Revolution HD wilde ik ook terug naar 12.65.nogwat, en dat kan wèl als je het vanuit de pc uitvoert.

Instructie hier:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=896597
Bedankt voor je hulp, helaas krijg ik het niet voor elkaar om HTC Sync mijn telefoon te laten detecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve

Trygve

Redacteur
okaydanny schreef op maandag 14 april 2014 @ 13:59:
[...]

Bedankt voor je hulp, helaas krijg ik het niet voor elkaar om HTC Sync mijn telefoon te laten detecteren.
Ok, hier is nog een andere manier.

Eerst de HTC Driver installeren.
Dan de Android SDK downloaden.

In de map van de SDK (en wel hierzo: adt-bundle-windows-x86_64-xxxxxxxx\sdk\platform-tools\) het radio.img-bestand plaatsen (uiteraard MD5-gecheckt enzo). Ook gooi je in die map een cmd.exe neer (ik sleepte 'm vanuit de Startbalk daarheen 8)7 )

Dan op je DHD de USB debugging aanzetten en kies bij verbinden "alleen opladen", verbinden met PC via USB en de cmd.exe als admin uitvoeren.
Vervolgens (en nu moet ik even goed nadenken):
  1. "adb reboot bootloader"
  2. "fastboot flash radio radio.img"
  3. "fastboot reboot"
Het kan allemaal vast handiger, maar zo heb ik destijds wel radio 12.65 succesvol over 12.69 heen geflasht. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:10
Hallo, ik heb van iemand een DesireHD gekregen welke enkel opstart en dan alleen het HTC logo laat zien (groene HTC text, witte achtergrond)

Ik wil hier graag de MIUI of Cynogenmod op zetten (laatste versie, android 4.3/4.4) om te kijken of dat een beetje lekker loopt.
Nu kom ik heel erg veel sites tegen over het rooten van de DHD, echter gaan die er allemaal vanuit dat je dan nog in de android versie kan komen die erop staat zodat je Visionary/Superuser kan uitvoeren.
Dit lukt dus niet.

Als ik de DHD opstart met volume toets down kom ik in het boot/recovery menu.
Ik heb vervolgens via de HTC dev site de procedure doorlopen om de bootloader te unlocken, en dat is gelukt er staat nu 'unlocked' boven in het scherm.
Maar het device is nog wel S-ON.

Vervolgens heb ik via een stappenplan elders de HBOOT van v27 naar v29 updated.

Daarna geprobeerd via de recovery mode 'install zip from SDcard' de volgende roms geprobeerd:
miui_ace_gtbluesky_4.4.25_5a25401373_4.2.zip

Maar deze geven na installatie een CID error.

Hoe nu verder? Ik heb al tal van tool geprobeerd (EasyRadioTool, waarna wordt verwezen bij het MIUI stappenplan, om te rooten en de radio te updaten werkt helaas niet en geeft een 'connection error?' melding als hij naar de SDcard van de DHD wil schrijven)
http://en.miui.com/a-59.html

De SDcard die ik erin heb zitten is een 16GB Sandisk Class10, welke ik opgedeelt heb in een EXT4 van 4GB, en de rest als FAT32 (11GB)

Door de DHD in Fastboot te zetten kan ik onderstaande informatie eraf halen via adb:

C:\mini-adb>fastboot devices
HT0CBRX10837 fastboot

C:\mini-adb>fastboot getvar all
INFOversion: 0.5
INFOversion-bootloader: 2.00.0029
INFOversion-baseband: 26.14.52.27
INFOversion-cpld: None
INFOversion-microp: 0438
INFOversion-main: 3.13.0.0
INFOserialno: HT0CBRX10855
INFOimei: 356299040115555
INFOproduct: ace
INFOplatform: HBOOT-7230
INFOmodelid: PD9810000
INFOcidnum: HTC__E11
INFObattery-status: good
INFObattery-voltage: 4191mV
INFOpartition-layout: Generic
INFOsecurity: on
INFObuild-mode: SHIP
INFOboot-mode: FASTBOOT
INFOcommitno-bootloader: fcef1579
INFOhbootpreupdate: 11
INFOgencheckpt: 0
INFOregion-id: 0
all: Done!
finished. total time: 0.016s

Informatie welke ik zie in het recovery scherm:

*** UNLOCKED ***
ACE PVT SHIP S-ON RL
HBOOT-2.00.0029
MICROP-0438
RADIO-26.14.52.27
eMMC-boot
Dec 22 2011,14:28:19

De stappen die denk ik gedaan moeten worden zijn:
- DHD device op S-OFF zetten
- Radio updaten naar juiste versie, welke?

Wellicht dat iemand hier me op het juiste spoor kan zetten om nu verder te gaan.

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Check even wat hoger de post van r100. Ik heb altijd gelezen dat je de manier van HTC niet mag gebruiken. Vroeger kon je makkelijk rooten met AAHK (zo heb ik het ook gedaan enkele jaren terug), maar die is offline gehaald. Nu zou het via de AAHK2 nog moeten lukken:
r100 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 22:04:
[...]

Met de AAHK2 gaat het veruit het makkelijkste:
Kwestie van smaak, maar de recovery die er dan op wordt gezet is niet erg handig, ik zou eerder voor 4EXT of CWM gaan, die kun je erna ook installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Ok, ik ga met die AAHK2 tool en bijbehorende een poging wagen.

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Het wil helaas niet echt lukken.

Uit de bovenstaande link alle benodigde files verzameld en de driver geinstalleerd, vervolgens de tool opgestart, als administrator. (De DHD in recovery mode gezet)
| |
| v2.15 |
\ _______________________ /

based on script by attn1
portions of Windows script by shad0wf0x
Goldcard integration courtesy of Revskills and Genepoole

( NOTICE: )
( If Android system is NOT INSTALLED or is in BOOTLOOP: )
( Exit script now and launch "hack-ace_fastboot" )

Druk op een toets om door te gaan. . .

************* PROBLEM PROBLEM PROBLEM *************
** **
** Phone not plugged in **
** or **
** Driver not installed **
** or **
** USB Debugging not enabled. **
** **
************* PROBLEM PROBLEM PROBLEM *************

De DHD wordt niet gevonden? Kan dit komen doordat de tool al in het begin aangeeft wanneer deze niet gebruikt kan worden als er geen android file system op staan (wat houd dit in, er staat nu geen android op denk ik) of een bootloop... zelfde vraag wanneer is er sprake van een bootloop?

Als ik de andere .cmd file start (aahk2_fastboot.cmd) wordt de DHD wel gevonden en kan ik bv keuze optie 2 doorlopen:

Ace Advanced Hack Kit 2

FASTBOOT USB MENU
** The following RUUS will be downloaded as needed and archived **
** The download is skipped if the RUU is in the archive **

1 - Flash Gingerbread AT&T RUU 2.47.502.7 (CID CWS__001)
2 - Flash Gingerbread HTC WWE EU RUU 2.50.405.2
3 - Flash Gingerbread TELUS RUU 2.43.661.1 (CID TELUS001)
4 - Flash Gingerbread Vodaphone EU RUU 2.50.161.3
5 - Flash Gingerbread ARABIC RUU 2.42.415.1 (CID HTC__J15)
6 - FLash Gingerbread HTC WWE ASIA RUU 2.37.707.3 (CID HTC__044)
7 - Flash Gingerbread SOFTBANK JP RUU 2.37.762.2 (CID SBM__802)
8 - Flash Gingerbread HTC HK CHT ASIA RUU 2.37.832.6 (CID HTC__622)
9 - Flash Gingerbread KT KOREA RUU 2.52.1010.2 (CID KT___901)
FUNCTIONS REQUIRING S-OFF
a - Install Team Win Recovery Project 2.4.2.0
b - Install unlocked 'ENG' hboot for devices NOT running GB Sense 3
c - Install unlocked 'ENG' hboot for devices running GB Sense 3
q - Exit

[Select and press Enter]2
File "PD98IMG/PD98IMG-GB2.zip" found and checked successfully
Do you want to proceed with downgrade? [y,n]y

FLASH RUU : Y

Confirm? [y,n]y
Starting flash process...
< waiting for device >
...
OKAY [ 0.168s]
finished. total time: 0.170s
erasing 'cache'...
OKAY [ 0.198s]
finished. total time: 0.199s
PD98IMG/PD98IMG-GB2.zip
version-bootloader: 2.00.0029
Sending update...
This takes time. Please be patient!
sending 'zip' (253421 KB)...
OKAY [ 46.392s]
writing 'zip'...
(bootloader) adopting the signature contained in this image...
(bootloader) zip header checking...
(bootloader) zip info parsing...
FAILED (remote: 99 unknown fail)
finished. total time: 55.394s
...
OKAY [ 0.168s]
finished. total time: 0.169s
Sending update...
This takes time. Please be patient!
sending 'zip' (253421 KB)...
OKAY [ 46.352s]
writing 'zip'...
(bootloader) adopting the signature contained in this image...
(bootloader) zip header checking...
(bootloader) zip info parsing...
FAILED (remote: 99 unknown fail)
finished. total time: 55.363s
rebooting...

finished. total time: 0.170s

Dus op 1 of andere manier gaat er iets fout, maar kan nu niet achterhalen waar het nu verkeerd gaat.

edit:
Als ik de PD98IMG.zip los op de SDcard zet, dan wordt deze wel geladen en er staat op een gegeven moment 'parsing image', maar daarna niks verder.
het zelfde geldt voor de PD98IMG.zip file uit:
RUU_Ace_Sense30_S_HTC_WWE_3.12.405.1_Radio_12.65.60.29_26.14.04.28_M_release_225512_rooted.zip

[ Voor 3% gewijzigd door Chris12 op 11-05-2014 14:23 ]

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve

Trygve

Redacteur
Kun je niet een ROM installeren nadat je deze opties in aahk2_fastboot.cmd hebt gekozen?
a - Install Team Win Recovery Project 2.4.2.0
b - Install unlocked 'ENG' hboot for devices NOT running GB Sense 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Nee, dit geeft helaas ook geen resultaat. Ik zie wel dat er wat gebeurd (installed/OKAY/Finished), en de telefoon reageerd daar ook op (gaat naar zwart scherm met zilver HTC logo).

Echter het recovery menu blijft: ClockworkMod Recovery v5.8.1.5

Vanuit daar kan ik wel de zip files selecteren, die worden ook geladen/installed/completed echter daarna niks. Ook na reboot (>15min wachten) enkel het witte scherm met groen HTC logo.

Ik zelf denk dat eerst de DHD op S-OFF moet voordat bovenstaande tool het gaat doen, of dat er ROMS installed kunnen worden.
Zou het wellicht kunnen maken hebben dat er UNLOCKED (in roze/paars) staat bij het bootloader menu? Dit is meestal doordat het device via de HTC\dev site unlocked is.

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve

Trygve

Redacteur
Aah ja dat klopt, je had zelf al door dat S-ON roet in het eten gooit. Je kunt nu kiezen uit de DHD S-OFF maken óf de boot.img uit de ZIP van de betreffende ROM handmatig flashen. Daarmee zal het toestel wel voorbij het HTC logo komen en normaal opstarten.

CWM 5.8 is trouwens al wat ouder, als je de nieuwste roms wil flashen is het handig om ook de recovery te updaten (las ik)

[ Voor 19% gewijzigd door Trygve op 15-05-2014 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
Even tussen het rooten door: CM11 BR3 draait als een zonnetje! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
haling schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 23:45:
Even tussen het rooten door: CM11 BR3 draait als een zonnetje! ;)
Ik wil 'm al weken installeren maar kom er maar niet toe. Dringend eens werk van maken (zit nog steeds op CM10.1 SR3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve

Trygve

Redacteur
Jep, de CM11 nightly van 16 mei draait bij mij prima, dus inmiddels is het echt als daily driver te gebruiken. Ik ga nu ook niet snel terug naar een vorige ROM omdat het zo goed werkt.

Nog 3 'aanwezige' bugs tot nu toe:
-Touchscreen werkt meestal niet als je de telefoon opstart (volledige boot) terwijl die wordt opgeladen
-Het keypad in de dailer app verschijnt altijd pas bij de 2e keer aanraken als je alle animaties uit hebt staan en deze app nog niet onder recente apps actief is
-Soms als ik Whatsapp weer ophaal uit de achtergrond blijft het scherm wit. Dan druk ik op terug en de 2e keer werkt het wel prima

Verder werkt het foutloos bij mij, CPU op max 1200 met SmartassV2 en minimal GApps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Eindelijk CM11 BR3 geïnstalleerd maar op dit moment nog niet echt tevreden. Kom de ene bug na de andere tegen en het lijkt ook een pak trager te werken dan CM10.1 SR3.

Edit: Even een Nandroid teruggezet van voor m'n TB restore en opnieuw begonnen, nu lijkt alles wel vlot te lopen.

[ Voor 25% gewijzigd door Largamelion op 05-06-2014 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Ondertussen BR4 erover gezet en die werkt al een pak sneller (zit zowat op dezelfde lijn als CM10.1 SR3 qua snelheid). Batterijverbruik lijkt wel nog steeds hoger te liggen dan bij Jelly Bean. Normaal laadt m'n DHD langzaam op als ik deze aansluit op de voeding van m'n wagen en navigeer met Waze, maar nu loopt de batterij langzaam leeg :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve

Trygve

Redacteur
Largamelion schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 09:47:
Ondertussen BR4 erover gezet en die werkt al een pak sneller (zit zowat op dezelfde lijn als CM10.1 SR3 qua snelheid). Batterijverbruik lijkt wel nog steeds hoger te liggen dan bij Jelly Bean. Normaal laadt m'n DHD langzaam op als ik deze aansluit op de voeding van m'n wagen en navigeer met Waze, maar nu loopt de batterij langzaam leeg :(.
Toen ik 'cLock' uitschakelde verdween de battery drain bij mij, misschien helpt het jou ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
r100 schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:34:
[...]

Toen ik 'cLock' uitschakelde verdween de battery drain bij mij, misschien helpt het jou ook.
Ja die stond bij mij ook bovenaan het batterijverbruik in het begin, op de 2e plaats na het scherm. Ik heb de weerinfo dan uitgeschakeld en sindsdien heb ik die niet meer teruggezien in het lijstje. Mijn vermoeden is dat de nieuwe 'location' functie van Android en de manier waarop die de locatie berekent meer stroom verbruikt. Ik heb ondertussen al geschakeld tussen de verschillende opties (GPS only of WIFI/GPS/Mobile networks) maar het maakt weinig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:57
HTC Desire HD gekregen om te rooten en een nieuwe rom op te zetten. De telefoon gaat weer terug in de handen van iemand die NUL verstand heeft van rooten roms etc.

Ik wil er dus een rocksolid rom erop zetten die de gebruiker geen problemen oplevert. Bij voorkeur Android 4.2+ met spaanse taal.

Ben inmiddels al flink aan het zoeken hoe te rooten etc...
Aantal roms die te krijgen zijn is enorm.
Graag wil ik weten welke echt super stabiel is voordat ik er 20 ga proberen.

Iemand enig advies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-06 23:19

-36-

Trust me. I'm an amateur

Akemi schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 11:52:
HTC Desire HD gekregen om te rooten en een nieuwe rom op te zetten. De telefoon gaat weer terug in de handen van iemand die NUL verstand heeft van rooten roms etc.

Ik wil er dus een rocksolid rom erop zetten die de gebruiker geen problemen oplevert. Bij voorkeur Android 4.2+ met spaanse taal.

Ben inmiddels al flink aan het zoeken hoe te rooten etc...
Aantal roms die te krijgen zijn is enorm.
Graag wil ik weten welke echt super stabiel is voordat ik er 20 ga proberen.

Iemand enig advies ?
Zo stabiel als een fabrieksrom gaat je niet lukken met custom Android 4.2+. Maar cm11 BR4 is stabiel genoeg en prima te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Poosje geleden was mijn batterij helemaal leeg, toen een paar keer opnieuw opgestart zonder de lader (usb kabel viel er steeds uit). Heeft de telefoon blijkbaar een reset gedaan. Al mijn settings weg, apps half verwijdert etc. Behoorlijk vervelend :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve

Trygve

Redacteur
-36- schreef op zondag 06 juli 2014 @ 20:12:
[...]

Zo stabiel als een fabrieksrom gaat je niet lukken met custom Android 4.2+. Maar cm11 BR4 is stabiel genoeg en prima te gebruiken.
CM11 BR4 is inderdaad stabiel, maar niet rocksolid. Volgens mij is CM10 dat iig wel meer, zelf heb ik qua stabiliteit goede ervaring met SVHD (weliswaar ICS en Sense, maargoed)

@Akemi: met AAHK2 is rooten een eitje, vergeet daarna ook niet de nieuwe radio te flashen (12.69.60.29_26.17.14.11_M), dat werkt veel beter onder nieuwe roms (4.0 en hoger)

[ Voor 19% gewijzigd door Trygve op 07-07-2014 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Na enige tijd ARHD (Android 2.3) maar weer eens CM11 (BR4) geprobeerd: Na een paar dagen een continue wakelock van google play services. Niet weg te krijgen. Iets aan het syncen? Geen idee.
Verder was BR4 ook echt te traag voor dagelijks gebruik.

Nu dus maar CM10.1 (ook mustavaalkosta, nightly 20131118) geïnstalleerd. Werkt voorlopig goed. Maar de ervaring leert dat er toch wel een week nodig is om de stabiliteit te testen.

Aanleiding voor teruggang naar android 2.3 was goed werkende camera en stabiele telefoon, maar nu weer android 4 voor de apps (google keep, gmail).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiVa
Ik draai al maanden CM10.1 SR3 en ik moet zeggen dat ik nog steeds zéééér tevreden ben van deze ROM!
Rocksolid als die screen-off animatie uitstaat bij mij. Als ik deze aanzet dan durf ik wel eens last krijgen van zwarte schermen, maar dat is dus ondertussen al maanden geleden. Ik denk dat ik mijn DHD rustig laat bollen op deze ROM tot hij echt versleten is :-)

Ik gebruik de menu knop teveel voor CM11. Als je in CM11 de menu knop inhoud op het homescreen krijg je menu's voor de launcher te designen, dat vond ik echt maar niks... verder zag ik ook amper verschil. Ik heb wel de calender en email app manueel geupdate... Ik denk dat CM11 maar een dagje gedraaid heeft bij mij, voro ik alweer terug op mijn nandroid backup zat van CM10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 470973

De link van VISIOnary werkt niet meer op de originele site van hun, werkt deze root methode verder nog wel? Ook met geupdate versie van android?

Via hier werkt hij wel : http://forum.xda-develope...attachmentid=447543&d=129

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 470973 op 14-07-2014 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve

Trygve

Redacteur
Anoniem: 470973 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 17:51:
De link van VISIOnary werkt niet meer op de originele site van hun, werkt deze root methode verder nog wel? Ook met geupdate versie van android?

Via hier werkt hij wel : http://forum.xda-develope...attachmentid=447543&d=129
Volgens mij is Visionary echt outdated, met AAHK2 kun je een DHD prima rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Ik ben het eens met TiVa, vliegnerd en r100.

Zit momenteel zelf op CM11 (BR5) en heb heel wat moeten tweaken om deze ROM bruikbaar te maken als daily driver (en zelfs nu wordt ie geregeld nog traag).

Heb lange tijd op CM10 (SR3) gezeten en die werkte vrijwel perfect.

Edit: Ik denk er toch sterk aan om eind dit jaar een nieuw toestel te kopen. De processor en het RAM geheugen van de DHD beginnen toch echt moeite te krijgen met de huidige apps. Niet abnormaal maar ik wil toch de 4 jaar halen. Toestel is overigens nog steeds in nieuwstaat, dus het blijft zonde.

[ Voor 35% gewijzigd door Largamelion op 22-07-2014 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
Largamelion schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 08:55:
Ik ben het eens met TiVa, vliegnerd en r100.

Zit momenteel zelf op CM11 (BR5) en heb heel wat moeten tweaken om deze ROM bruikbaar te maken als daily driver (en zelfs nu wordt ie geregeld nog traag).

Heb lange tijd op CM10 (SR3) gezeten en die werkte vrijwel perfect.

Edit: Ik denk er toch sterk aan om eind dit jaar een nieuw toestel te kopen. De processor en het RAM geheugen van de DHD beginnen toch echt moeite te krijgen met de huidige apps. Niet abnormaal maar ik wil toch de 4 jaar halen. Toestel is overigens nog steeds in nieuwstaat, dus het blijft zonde.
Ik zit op de laatste CM11, ik geloof M9 ... en inderdaad: de DHD begint nu wel echt te kraken onder dit moderne stuk software.

... maar dat zeg ik al een paar jaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-06 08:23
k heb mijn Desire als reservetelefoon liggen. Om die reden heb ik er een tijd geleden de default-Rom opgezet, maar die is niet stabiel (loopt telkens binnen een paar uur vast).

Nu heb ik geprobeerd om die Rom nog eens te resetten, maar ook dat doet ie niet (updatescherm komt in beeld en wordt na een paar minuten zwart).

Volgens mij staat de standaard recovery er op, om de default Rom te installeren maar dat werkt dus niet meer (ik kan via recovery herinstalleren, maar loopt vast).

Wat kan ik het beste doen? Hoe krijg ik er een custom recovery op zodat ik eoa niet al te complexe 4.0, 4.1 -Rom kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Ik heb ondertussen nog een aantal apps verwijderd die ik niet langer gebruik en ook de Facebook app verwijderd. Die laatste neemt makkelijk 100 tot 200MB intern geheugen in beslag waardoor ik voortdurend op de limiet zat. Ik gebruik nu Tinfoil voor Facebook en dat heeft mss iets beperktere functionaliteit maar het doet m'n hele phone tenminste niet flippen.

Een aanrader als je geheugen volloopt en de batterij gaat ook langer mee! Grootste rommel die er bestaat die officiële FB app.

[ Voor 9% gewijzigd door Largamelion op 13-08-2014 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
Largamelion schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:01:Een aanrader als je geheugen volloopt en de batterij gaat ook langer mee! Grootste rommel die er bestaat die officiële FB app.
Ik gebruik gewoon de mobiele website ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedfan
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-06 14:42
Hallo mensen!

Mijn 2de custom ROM begon weer traag en onstabiel te lopen dus vond ik het weer tijd voor een nieuwe. Drivers weer erbij gepakt en recovery gebruikt. Heb alle opties gebruikt om cache/dalvik/etc te wissen. Nou ben ik momenteel bezig met de 3de custom ROM deze dag te installeren maar ze starten allemaal niet op.
Wat ik krijg is vrij apart en met google kom ik er ook niet uit: Na het witte htc opstartscherm komt een geel scherm waarop ik de top uitvergoot zie van de bootanimatie. Dit gebeurde bij alle pogingen vandaag om te flashen. Heeft iemand een idee hoe?

Foto:
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2r6la42.jpg
Die witte stippen bewegen en horen denk ik bij de bootanimatie
Pagina: 1 ... 47 48 Laatste