• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-03 18:34
Mede-auteurs:
  • MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-03 16:09

MaNDaRK

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

Tsunami

[HTC Desire HD] Rooten en Custom ROM's

Inhoudsopgave

Disclaimer

Het rooten en flashen van custom ROM's is volledig op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor enige schade die kan worden aangebracht tijdens het rooten van het toestel. De kans bestaat dat je toestel na het rooten geen garantie meer heeft. Onze advies voordat je het toestel gaat rooten is: lees de handleidingen zorgvuldig door, denk goed na en bereid je goed voor!

Voordat je aan rooten begint, er wordt geadviseerd om een installatiebestand van een originele ROM bij de hand te hebben. Voor het geval dat het misgaat en je telefoon niet goed meer werkt. Een originele ROM is via deze link te vinden http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=808390

Introductie

De Desire HD is op moment van schrijven het laatste vlaggenschip van HTC. De specificaties en het feit dat deze afgelopen week volledig geroot is (incl. stabiel recovery image) maken dat dit toestel ideaal is om custom roms voor te bouwen. Op dit moment zijn er nog niet veel beschikbaar, 3 a 4 als je goed zoekt, desalniettemin zal het niet lang duren voordat Desire HD's zullen verschijnen op de bekende websites. Dit topic geeft je een paar handleidingen die het rooten en draaien van een custom rom zo duidelijk mogelijk probeert uit te leggen.

Dit topic is nog vers en bevat nog niet alle informatie, in de komende dagen zal het topic groeien en completer worden. Mocht je een bijdrage willen leveren, laat me dit even weten, 2 of 3 personen weten meer dan 1 :)

Benodigde Apps

Haal hier je benodigde applicaties vanuit de Market. Helaas staan niet alle benodigde apps in de Market, Visionary+ en de HBOOT software moeten bijvoorbeeld los gedownload worden.

Android Terminal Emulator - Jack Palevich

Rom Manager - ClockworkMod

Rooten, waarom zou je eigenlijk?

Om een paar simpele redenen:
  • Het draaien van custom roms
  • Volledige controle van je systeem
  • De mogelijkheid om systeemaanpassingen te doen
  • Apps draaien die Root toegang vragen
  • Backup (image) van je systeem maken
  • Je bent een Tweaker, dus omdat het kan :)

Root verkrijgen op je Desire HD

Het verkrijgen van Root is vrij simpel dankzij de inspanningen van Paul O'Brien van MoDaCo. Met de Visionary+ tool van Paul is het mogelijk om temproot te krijgen, dit is een root-status die bestaat zolang je je Desire HD niet reboot. Via deze temproot is het mogelijk permroot te krijgen, waarna alles mogelijk is! Een korte maar simpele tutorial om root te krijgen:
  • Download de Visionary+ tool van Paul O'Brien en installeer deze APK op je toestel (http://android.modaco.com...visionary-one-click-root/)
  • Start de tool op
  • Zet een vinkje bij Set system r/w after root
  • Selecteer Temproot Now! en wacht rustig tot deze klaar is, dit kan even duren
  • Als de vorige stap duidelijk klaar is, selecteer dan op Attempt Permroot Now!, een reboot zou nu plaats moeten vinden
Gefeliciteerd, je toestel is na de reboot geroot! Om dit zeker te testen kun je de Android Terminal Emulator downloaden van de Market en daarin su tikken, als het goed gaat zul je daarna Super User zijn op je DHD.

HBOOT security uitschakelen

Voordat je een Recovery Image kan installeren zal je eerst de HBOOT security uit moeten schakelen, dit is een beveiliging van HTC die voorkomt dat je custom software draait op de DHD. Deze methode is niet moeilijk, maar komt niet zonder risico, zorg ervoor dat je goed let op de eventuele foutmeldingen die voorbij komen! Terminalcommando's zijn in de Code-tag gezet.

Vereisten:
  • Android Terminal Emulator (via de Market)
  • Root toegang via Visionary+ zoals eerder vermeld
Stappenplan:
  • Download het HBOOT & S-OFF script via volgende link http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=835746
  • Unzip dit script naar de root van je SDCARD
  • Start de Android Teminal Emulator
  • SuperUser rechten krijgen
    code:
    1

su
  • Controlestap van het scripts
    code:
    1

sh /sdcard/DHD/check
  • Als dit goed ging (melding OK in het scherm), type dan
    code:
    1

sh /sdcard/DHD/backup
  • Als ook dat goed ging (melding OK in het scherm), type dan
    code:
    1

sh /sdcard/DHD/hboot
  • Dit laatste commando zet de HBOOT security van S-ON naar S-OFF
De laatste stap is om te kijken of de HBOOT security echt uit staat. Zet nu je telefoon uit, let erop dat je in de optie Fast Boot uit hebt staan. Met Fast Boot aan zal je telefoon niet echt uit gaan, maar in hibernate. De optie is te vinden bij Settings > Applications > Fast Boot.

Als de telefoon helemaal uit is, houdt je de Volume Down knop ingedrukt en zet je je telefoon aan. JE zou nu in het HBOOT-menu terecht moeten komen. Dit herken je aan het voornamelijk witte scherm en drie android poppetjes onderin.

Helemaal bovenin zie je de regel staan: ACE PVT ENG S-OFF. Wanneer je hier S-ON ziet staan in plaats van S-OFF, is er iets mis gegaan. Zie je S-OFF staan, dan is je HBOOT correct doorgevoerd en kan je de Recovery Image gaan installeren.

Recovery Image installeren

Een Recovery Image installeren is sinds 29 nov officieel een stuk gemakkelijker geworden, deze biedt namelijk sinds die datum officiele ondersteuning voor de DHD. Persoonlijk heb ik het via de oude manier gedaan, wat een stuk meer zweet oplevert onder het mom van "brickt ie wel of niet na de reboot". De methode die ik hier bespreek is een stuk veiliger maar nog altijd niet zonder risico, houd dat zeker in gedachten.
  • Download Rom Manager via de Market (van ClockworkMod)
  • Na opstarten van de Rom Manager zal deze je vragen om SU rechten, sta dit toe
  • De eerste optie Flash ClockworkMod Recovery installeert een nieuwe recovery, selecteer deze
Je telefoon is nu uitgerust met een ClockworkMod Recovery image, nu begint het leuke gedeelte; Custom ROM's flashen!

Backups maken en terugzetten

Via de Rom Manager kan je nu backups van je huidige ROM uitvoeren, dit zodat we terug kunnen naar een werkbare situatie mocht je vastlopen met een nieuwe ROM.

Om een backup te maken, ga naar de Rom Manager en kies simpelweg voor Backup Current ROM en de rest gaat vanzelf.

Het terugzetten van een backup gaat ook makkelijk en kan via de optie Manage and Restore Backups.

Custom ROM installeren

Het installeren van een Custom Rom is eveneens simpel, download een Custom ROM van een website (zie links in ROM lijst) en sla deze op een logische locatie op je SDCARD op. Ga binnen Rom Manager naar de optie Install ROM from SD Card en kies je gewenste ROM.

De Rom Manager zal je vragen of je een backup en een wipe wilt doen alvorens je de nieuwe ROM installeert. Dit is uiteraard aan te raden.

Ga verder en aanschouw de magie van het installeren van een ROM op je scherm, dit kan enige tijd in beslag nemen. Een backup duurt namelijk even om te maken en het flashen is ook niet snel gedaan. Maar uiteindelijk heb je dan een Custom ROM draaien!

Radio Flashen

Wat heb je nodig?
- Radio.img bestand (Kan per ROM verschillen!)
- S-OFF Bootloader - http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=841076
- Radio S-OFF - http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=857537
- Android SDK - http://developer.android.com/sdk/index.html
Installeer de Android SDK (installer_r10-windows.exe - 31.4Mb)
- Volledig opgeladen telefoon
- Micro USB kabel

1. Kopieer de gedwonloade radio.img naar de Android SDK map
x64 - C:\Program Files (x86)\Android\android-sdk\tools
x32 - C:\Program Files\Android\android-sdk\tools

2. Hang je telefoon aan de USB kabel en je computer ;)

2. Start je telefoon in Bootloader modus, fastboot uitzetten! Telefoon uitzetten, 30 seconden wachten, volume down knop ingedrukt houden en de telefoon aanzetten. Laat volume down knop los als je in het bootloader menu zit (3 Android poppetjes, op witte achtergrond).

3. Selecteer "fastboot".

4. Open een cmd prompt als administrator

5. Ga naar de android-sdk map.
x64: cd "C:\Program Files (x86)\Android\android-sdk"
x32: cd "C:\Program Files\Android\android-sdk"

6. Controleer of het radio.img bestand er staat
code:
1
dir radio.img

7. Het resultaat lijkt op:
code:
1
Resultaat: 17-02-2011  12:08        25.427.968 radio.img

8. Voer het volgende commmando in:
code:
1
fastboot flash radio radio.img

9. Het resultaat lijkt op:
code:
1
2
3
4
5
sending 'radio' (24832 KB)...
OKAY [  4.135s]
writing 'radio'...
OKAY [ 75.099s]
finished. total time: 79.236s

10. Voer het volgende commando in:
code:
1
fastboot reboot

11. Het resultaat lijkt op:
code:
1
2
3
rebooting...

finished. total time: 0.245s

12. Je telefoon reboot nu, en je radio is geflashed :)

Krijg je de volgende foutmelding: The program can't start because AdbWinApi.dll is missing from your computer. Try reinstalling the program to fix the problem.
Tik dan het volgende commando in CMD:
x64: path = C:\Program Files (x86)\Android\android-sdk\platform-tools
X32: path = C:\Program Files\Android\android-sdk\platform-tools

ROM-lijst

Alle ROM's verzamelen die er op dit moment zijn voor de DHD is op dit moment nog te doen, er zijn er nog niet veel. Dus om liefhebbers op weg te helpen zal ik proberen de lijst af en toe te updaten met nieuwe versies. Suggesties zijn uiteraard welkom.

ROM

Creator

Pop.

[Oct 28-2011]RCMix3d Runny v3.3 [Official runnymede sense 3.5 Android 2.3.5][OC]capychimp9,30%
Android Revolution HD 6.1.4 High Quality & Performance Official Sense 3.0mike1986.46,07%
LeeDrOiD HD V4.0.0 SE-3.0 BETA [KERNEL]V3.2.1 17th Sept HTC GB OTA CRT TVLeeDroid11,98%
MIUI 1.10.28 EN/DE v.5: Freshly Squeezed Edition 02/11/11MrGarak4,43%
[AOSP][2Nov] -=BlackICEv1.22=- [2.3.7][LordModUE8.2CFS][OC 2.0GHz]alienmind0,72%
[Nov 3][v2.4][Desire HD] BeatMod BlissSense Hybrid Sense 3.5 2.3.5zFr3eak1,09%
[BETA][Nov 02][ACE]Virtuous Codename: Trentacinque Beta 2chrisch19740,26%
[NIGHTLY][GWK74] CyanogenMod 7 for vendor Ace (HTC Desire HD & Inspire)Kali-5,41%
30 Oct 11 EvaSense v2.5 [DHD/Inspire4G] Official Sense 3 2.3.5 Unity V9 Kernelevanbigfan0,25%
[OCT 21]Persian Vision v1.1.0 by MDT Superfast & Smooth 2.3.5 Sense 3.0 The Bestalirez_sos0,05%
[281011][v7.0][ROOTED]Stock GB 2.3.5 / 3.06.405.1[NAND & BOOTMANAGER Compatible]fshami0,20%
(new rom is up)[NOV 4][Funzy RCMixRunny 3.382] 2D-3D/ fully work an 5x5 in tweakjanielsen0,21%
[10/31]HoneySenseHD 9.0 Honeycomb 2.3.3 Sense 2.1+3.0 LordMod Kernel OC-Daemon killersloth0,02%
Stock 2.50.405.2 - With Rootandyharney0,09%
[25 Oct] BinDroid 3 Flavors Smooth & Stable LordMod Kernels OnlineDutchDanny0,31%
[Sep 26][ACE] Virtuous Unity 2.39.0 Sense 3.0 based on Pyramidchrisch19747,64%
SCI MIUI 1.10.28v2.0 SysTune (31 Oct.) En/De/MultiLang or Arabic / Persian RTLa user0,86%
[10 SEP] CoreDroid HD V8.1 GB 2.3.4 SENSE 3 SUPER SMOOTH LordMod KERNEL ONLINESergio7610,92%
RD-MIUI 1.11.4 [EN] (quietly MIUI) 4/11/11dekkyy0,21%

Liever geen Sense? Gebruik dan het No-Sense script

Na het flashen van een nieuwe ROM is het altijd verstandig om je batterij opnieuw te kalibreren, je doet dat met het volgende programma: Battery Calibration.

Benieuwd naar de ontwikkeling van Ice Cream Sandwitch (ICS) voor onze Desire HD? Check dan het volgende topic op XDA: [ROM][BETA III] Ice Cream Sandwich for Desire HD | Beta build is online | Source port

Bron: XDA - Desire HD Android Development

Poll: Welke ROM gebruik je?
MDJ's ViVO Sense
Android Revolution HD
TRUE SENSE
CoreDroid HD
TB Fusion
GingerX
RCMix3D KINGDOM
LeeDrOiD HD
CyanogenMod (nightly)
MDJ's CyanogenMod
K@ng@r00
MIUI
AndROMeOS
CyanogenMod
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

ROM reviews

Switchie - CleanDhd v1.20 - Switchie in "[HTC Desire HD] Rooten en Custom ROM's"
XiniX88 - review van MIUI-0.12.31-Ace-V1.0 - XiniX88 in "[HTC Desire HD] Rooten en Custom ROM's"

Videos

F.A.Q.

[q] Is de originele (stock) ROM te downloaden als installatiebestand?
[a] Jazeker, via deze link http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=808390

[q] Wanneer ik de Android Emulator opstart krijg ik een "Force Close" melding, wat doe ik verkeerd?
[a] Vermoedelijk heb je de verkeerde emulator gedownload, er zijn er meerdere in de Market te vinden. Zie de QR codes iets terug in de post om de juiste te vinden.

[q] Ik heb de laatste OTA (1.72.405.3) geinstalleerd en nu kan ik niet meer rooten, wat nu?
[a] Volg deze guide op XDA: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=905003 of neem de Nederlandse guide van DustSpinner : http://hypervortex.com/?p=50

[q] Ik wil graag downgraden, maar ben niet zo'n held met de terminal. Kan dat niet anders?
[a] De tweaker Dynamix, beschrijft in een paar simple stappen hoe hij zijn DHD 'de volledige vrijheid heeft gegeven'met behulp van de OneClick Tools van XDA. Zie: Dynamix in "[HTC Desire HD] Rooten en Custom ROM's"

Begrippen

• S-ON/OFF - S-OFF Betekend dat het NAND geheugen van de DHD toegankelijk is gemaakt zodat er naar geschreven kan worden. Normaal staat deze instelling op S-ON wat betekend dat er niet naar dit geheugen kan worden geschreven en dat er geen permanente root kan worden verkregen.
  • ENG-ON/OFF - ENG OFF Houdt in dat de beveiliging van HTC om custom ROMs te installeren uitgeschakeld staat. Je bent dus nu instaat om custom recovery images (ROMs) te installeeren en te draaien.

Verwante Topics

TweakersXDA

Changelog

• 30-11-2010 (M-Opensource) - Eerste opzet topic
  • 01-12-2010 (M-Opensource) - Toevoeging hoofdstuk "Benodigde Apps" met QR codes. Enkele typefouten gewijzigd en VillainROM toegevoegd. Youtubefilmpje toegevoegd.
  • 02-12-2010 (M-Opensource) - Updates aan ROMlijst ---->
  • 15-12-2010 (M-Opensource) - ----> Updates aan ROMlijst
  • 26-12-2010 (M-Opensource) - Lijst update gegeven, 2.3 ROM staat er nu bij!
  • 07-01-2011 (M-Opensource) - ROM lijst geupdate met nieuwe versies en 2 nieuwe ROMs
  • 08-01-2011 (M-Opensource) - Phunkycow ROM geupdate, guide om laatste OTA (1.72.405.3) te rooten
  • 18-01-2011 (M-Opensource) - ROMlijst geupdate en verdeling gemaakt tussen recent en oud
    , handige links toegevoegd (credits aan maikel_rox)
  • 15-03-2011 (MaNDaRK) - ROMlijst geupdate
  • 15-03-2011 (MaNDaRK) - Begrippenlijst toegevoegd
  • 17-03-2011 (MaNDaRK) - FAQ aangepast + minor bug fixes
  • 17-03-2011 (MaNDaRK) - Radio Flash Tutorial en ROM poll toegevoegd
  • 23-03-2011 (MaNDaRK) - ROMlijst geupdate
  • 30-03-2011 (MaNDaRK) - ROMlijst geupdate
  • 17-05-2011 (MaNDaRK) - Oude ROMs verwijderd, review toegevoegd van Switchie,aanpassing vormgeving ROMlijst en een nieuwe poll
  • 19-05-2011 (MaNDaRK) - No-Sense script toegevoegd aan ROMlijst
  • 16-06-2011 (Tsunami) - ROMlijst geupdate
  • 5-11-2011 (MaNDaRK) - ROMlijst geupdate/aangepast
  • 17-11-2011 (MaNDaRK) - Battery Calibration Tool toegevoegd

Credits

Obiter dictum @Tweakers - voor het lenen van teksten
zexbig @XDA - root tutorial
Paul O'Brien @MoDaCo - tools en methode om root te verkrijgen
sfjuocekr @XDA - HBOOT scripts + engelse tutorial
Koush @XDA - ClockworkMod

[Voor 255% gewijzigd door MaNDaRK op 06-12-2011 22:16]

"Find what you love and let it kill you"

• M-Opensource
stijnos1991 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 18:27:
Prima guide! Zojuist succesvol S-OFF gezet. Alles ging voorspoedig, geen rare errors of wat dan ook.
Enige wat mij onduidelijk is: ik selecteer in de ROM Manager 'Backup current ROM' en vervolgens reboot de telefoon in de recovery image. Is er nu al iets gebeurd of..? Ik heb nu maar een manuele backup gedaan via de recovery image (wat overigens best een poos duurt!).
Mooi zo, gefeliciteerd :)

Vreemd dat ie niet zelf de backup doet. Wanneer ik die optie kies doet ie een reboot en begint de backup automatisch te lopen, nadat deze klaar reboot ie ook zelf weer terug naar de huidige rom.

Het klopt inderdaad dat de backup lang duurt, een goeie 5 minuten is geen uitzondering.

• M-Opensource
Flydude schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 20:49:
[...]

Dat is een prachtig verhaal, maar ik kan nergens een stock rom vinden van de huidge versie. Dat zal ongetwijfeld blindheid zijn, dus ik word graag verbeterd...
Ik heb deze nog niet opgezocht, zal daar eens naar kijken. De waarschuwing zal ik ook bij het artikel voegen.

(Edit) De originele ROM is idd niet via HTC te downloaden, vrij traag van HTC.
(Edit2) De link naar de stock-rom is toegevoegd met een kleine waarschuwing in de Disclaimer, dank voor het opzoeken!

[Voor 20% gewijzigd door M-Opensource op 30-11-2010 21:47]

• M-Opensource
carnivore schreef op woensdag 01 december 2010 @ 00:17:
[...]

je moet de versie android terminal emulator hebben uit de markt, volgens mij heb je die nu niet.
Idd, als je die van ZTA Technologies hebt is dat de verkeerde. In de comments staat daarbij dat je een FC krijgt bij starten.

De juiste is Android terminal emulator van Jack Palevich, ik zal dit updaten in de handleiding.

(edit) Done, fout is gewijzigd, de juiste emulator wordt nu genoemd. Daarnaast een hoofdstukje met QR codes aangemaakt om zeker te zijn dat men de juiste app zal vinden.

@DexterMorgan
Ik heb zelf de MoDaCo ROM draaien, stabiel genoeg voor dagelijks gebruik. Het voordeel hiervan is dat alle Sense meuk eruit is gedonderd (via Online Kitchen gebouwd), ik ben geen Sense fan namelijk. Daarnaast zijn onnodige apps zoals dat Amazon MP3 eruit gehaald, geeft wat minder zooi in je applicatielijstje.

[Voor 35% gewijzigd door M-Opensource op 01-12-2010 09:49]

• M-Opensource
Anoniem: 382973 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 09:32:

Paste eens een paar screenshots ervan dan.
Op de website van de MoDaCo ROM vind je een aantal screenshots :)

• M-Opensource
janwer schreef op woensdag 01 december 2010 @ 17:03:
Iemand al met setcpu zitten rommelen?

Is het slim om nu al een custom rom te gaan draaien zo kort na de launch van het apparaat? Ben er een beetje bang voor dat nog niet alles naar behoren werkt.
Nog niet, je kernel moet geschikt zijn voor overclocken. Er zijn op het XDA forum al aangepaste kernels te vinden.

In principe kan het geen kwaad om nu al aangepaste ROM's te draaien, deze zijn gebaseerd op stock ROM's van HTC dus meestal zullen deze wel werken. Echter soms vinden ontwikkelaars het leuk om echt alles om te gooien in een ROM en dan kan het soms zijn dat sommige onderdelen niet of gedeeltelijk werken, lees daarom altijd de beschrijving van een nieuwe ROM, dan weet je het zeker wat er werkt en wat niet.

Ben je onzeker over wat een ROM doet, flash deze dan niet, ik ben zelf altijd wel voorzichtig met vage ROM's van onbekende developers. De comments van een dergelijke post lezen zegt vaak ook wel genoeg.

• M-Opensource
Ben zelf sinds gisteravond naar Cyanogenmod 6.1 overgeschakeld en ben er best positief over. Heb nog niks gevonden wat niet werkt, de performance is voor mijn gevoel wat beter en geen 'force close' meldingen gehad.

Wat me wel opvalt is dat het switchen van portrait naar landscape over het gehele systeem bloedsnel is. Zeker fijn als je in Gallery3D naar foto's zit te kijken en af en toe even draait, gaat retesnel :)

• M-Opensource
MrVegeta schreef op donderdag 02 december 2010 @ 15:36:
Als ik mijn HD ga rooten ben ik dan _alles_ kwijt? Ook alle sms'jes enzo? Never mind, zal me even verdiepen in back ups :)
Door rooten alleen raak je niks kwijt, tenzij het mis gaat, dan is het wel mogelijk.

Als je een wipe doet een ben je echt alles kwijt, ik zou Titanium Backup of MyBackup aanraden om dingen als SMS/Bookmarks/MMS te backuppen.

Titanium is uitgebreider maar MyBackup vind ik persoonlijk gebruiksvriendelijker.

• M-Opensource
hdpaddy schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 23:11:
Kan iemand mij vertellen hoelang het duurt voordat de nwe rom erop staat?
Ik heb alle stappen met succes doorlopen en na het selecteren van de CyanogenMod-6.1 vroeg de manager om een wipe en backup (beide aangevinkt) en ging toen rebooten.
de DHD start op met zwart scherm en een afbeelding van een zwarte DHD met een rode driehoek met uitroepteken erdoor.
Hoelang moet dat duren?
Wanneer je een uitroepteken krijgt in die driehoek, krijgt ie de bootloader niet geladen (of gevonden). Ik heb dit in het begin ook een keer gehad. Dit kan je oplossen door de ClockworkMod opnieuw te installeren.

Je kan het ook op een andere manier testen, zet je telefoon helemaal uit (zorg dus dat Fastboot uit staat in je settings). Houdt de VolumeDown ingedrukt en zet dan je telefoon aan. Je komt dan in een overwegend wit menu waar je kan kiezen voor FASTBOOT, RECOVERY en meer. Scroll met je volumeknoppen naar RECOVERY en gebruik de aan/uit knop bovenop om deze te selecteren.

Als je dan weer een driehoek krijgt, dan is je bootloader corrupt.

Iets anders om te proberen is door in RomManager je downloadcache te legen, misschien is de ClockworkMod corrupt geraakt tijdens het downloaden (een bitje is genoeg natuurlijk). In het hoofdscherm druk je op menu, en selecteer je de Clear Download Cache optie. Dit heeft mij de eerste keer gered, ik deed een clear en downloadde/installeerde de ClockworkMod opnieuw.

Ik hoop dat dit je iets verder helpt, succes!

• M-Opensource
hdpaddy schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 23:22:
[...]
Echt een vaag probleem, alle stappen nogmaals geprobeerd maar hij blijft terugkomen.
Hoe kan ik een bootloader eigenlijk repareren?
Vreemd inderdaad, kan je bevestigen dat je HBOOT de status S-OFF geeft in het witte recovery scherm?

• M-Opensource
Het wachten is nu op de eerste custom ROM van Android Gingerbread 2.3
Ik zit vol verwachting de XDA forums af te speuren naar enig teken van activiteit op dit vlak... :)
MrVegeta schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:05:
Trouwens voor die CM rom kan je een mooie minimal design ehm theme downloaden op XDA.
Heb je daar een handig linkje van?

[Voor 41% gewijzigd door M-Opensource op 06-12-2010 21:28]

• M-Opensource
ThijsWTF schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 19:19:
Trouwens, na een permroot kan het vinkje bij Set system r/w after root weg?
Je kan dat vinkje weghalen, nadat je toestel geroot is heeft dit geen functie meer.
hdpaddy schreef op woensdag 08 december 2010 @ 12:54:
Wat ik nou weer meemaak,
Na het flashen van een custom ROM (latest leedroid) kreeg ik na een uurtje
een flickering screen of rainbow stripes .
Net alsof je verkeerde vga drivers hebt geinstalleerd op windows.
Het flashen van een HTC Stock ROM heeft gelukkig geholpen.
Nu draai ik op Coredroid 1.1 en dat gaat wel goed.
Herkenbaar voor iemand?
Heb dit bij m'n Hero wel eens gezien, rebooten was toen meestal de oplossing. Ik meen me te herinneren dat dit met drivers te maken had.

• M-Opensource
ThijsWTF schreef op donderdag 09 december 2010 @ 13:55:
[...]

Batterij was ERG snel leeg bij mij. Om 7 uur op 100% en op 15.00 op 5%. Terwijl ik met HTC Sense een dag volhoud. Dat was voor mij reden om terug te gaan naar Sense + dat het uiterlijk echt heel erg lelijk is...
Dat ligt niet aan je launcher kan ik je vertellen, maar wellicht een app die hangt en veel processorkracht wegtrekt. Dat kan ook in je Sense rom gebeuren.

Ik draai nu al een week CyanogenMOD en ben erg tevreden, doe makkelijk 1,5 dag met normaal gebruik.

• M-Opensource
hdpaddy schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 06:18:
Gisteren RC2 van CyanogenMOD erop gezet met wat fancy icons en een minimalist skin, ziet er 10x beter uit dan standaard.
1ste poging heb ik 8 uur gedaan met een volle accu :(
vanacht de batterij gecalibreerd, de ROM er opnieuw opgezet, nu maar eens kijken hoelang ik het ga volhouden.
Je kan proberen om Watchdog Lite te installeren, deze trekt aan de bel wanneer een app teveel processorkracht vraagt voor een te lange tijd.

• M-Opensource
ThijsWTF schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 09:54:
[...]
Ben het beetje zat om dit steeds te horen. Ik ben niet achterlijk (en Cyanogen is niet heilig).

Ik heb precies dezelfde apps etc draaien op Sense als op Cyanogen. Bij Watchdog geeft hij vaak aan dat Android Base System op 99,9% hangt. Dit gebeurt vaker op Cyanogen dan op Sense (maar ben daar niet helemaal zeker van). Aangezien Android Base System een systeem ding is kan ik het ook niet killen.

Waarschijnlijk als je WiFi, 3G, scherm op zijn donkerst, etc allemaal aanzet, hou je het wel een dag vol ja...
We proberen je alleen maar te helpen maat... niemand zegt dat je achterlijk bent of dat Cyanogen heilig is. Je bent uiteraard vrij om Cyanogen niet te gebruiken, maar ga niet zitten chagrijnen als men je hier alleen probeert te helpen met het vinden van de oorzaak.

Even ter vergelijking, mijn dagelijkse gebruik. Ik heb constant bluetooth, 3g en GPS aan. Geen Juicedefender draaien of andere zuinigheids-apps. Gebruik regelmatig WhatsApp, Gmail, Connetbot voor serverbeheer, browsen en sms. Watchdogg Lite geeft af en toe een waarschuwing bij de app: XiiaLive Beta (shoutcast app). En als laatste, m'n scherm staat altijd op auto-brightness.

• M-Opensource
Goeie geluiden over de Android Revolution HD ROM, ik heb 'm bij de startpost gezet en ga 'm vanavond ook even proberen. Ben wel benieuwd of het een grote verbetering is tov Cyanogen RC2.

Overigens kan ik de klachten over Cyanogen nog steeds niet beamen, bij wijze van proef heb ik m'n DHD gewiped en RC2 er nogmaals opgezet, draait nog steeds als een zonnetje...

• M-Opensource
MaStar schreef op zondag 19 december 2010 @ 16:32:
Download de Visionary+ tool van Paul O'Brien en installeer deze APK op je toestel (http://android.modaco.com...visionary-one-click-root/)

Hoe kan je de APK installeren op het toestel:?
Zorg dat je bij settings > applications de optie unknown sources aan hebt staan. Open vervolgens een filemanager (of install deze als je die nog niet had) en open het APK bestand. De installatie zou nu gestart moeten worden.

(EDIT) Daarnaast heb ik sinds een aantal dagen Android Revolution 1.9.2 draaien en moet zeggen dat ik onder de indruk ben. Vanochtend om 9 uur uit het stopcontact gehaald, nu op 85%.

Eens kijken hoe ver ik kom met deze.

[Voor 21% gewijzigd door M-Opensource op 19-12-2010 18:27]

• M-Opensource
YipMan schreef op zondag 19 december 2010 @ 20:08:
[...]

Ik was van deze rom ook meeste onder de indruk, maar er moeten toch nog wat bugjes uit gehaald, vooral die van de GPS, want met de stock rom krijg ik snel een fix, met deze niet.

Wat betreft energie gebruik, ik ga er vanuit dat je de telefoon in die tijd maar mondjes maat gebruikt hebt, want in die tijd wat jij noemt heb ik ook ongeveer zoiets gebruikt maar dan met stock rom, maar kan best dat deze rom zuinigere is.
De GPS heb ik nog niet gebruikt vandaag, nog niet nodig gehad. Maar zal deze morgen even goed testen.

Het gebruik was op zich normaal voor mijn doen. Regelmatig internetten, ebuddy half uurtje aan gehad, gmail, foto's van de besneeuwde tuin gemaakt en via wifi doorgemaild. Inmiddels zit op 65%, tis wat harder gedaald.

Ik ga even spelen met cpuspeed, morgen update ik nog eens over het verbruik.

(edit)
Aan het spelen met setCPU, pretty cool stuff. Heb nu een profiel met screen off (min 245, max 368) en standaard profiel (min 245, max 806). Snelheid is nog steeds netjes.

Zojuist GPS getest, had binnen 5 seconden een fix. Ik gebruik daarbij ook wireless networks, dat kan goed helpen.

[Voor 13% gewijzigd door M-Opensource op 20-12-2010 13:36]

• M-Opensource
Heb de ROM lijst even een update gegeven, laatse Revolution staat er nu in en er is een redelijk stabiele 2.3 ROM uitgegeven. Draai deze zelf nu 2 dagen, heeft nog zeker wel minpunten. Bij veel mensen loopt de batterij snel leeg in standby (heb gelezen over 40% in een nacht!!!) en bij een enkele werken WIFI en Bluetooth niet lekker.

Zeker nog geen ROM voor dagelijks gebruik, maar goed genoeg om eens een test te geven en de nieuwe features te bekijken. De screen-off animatie blijft leuk om te zien :D

• M-Opensource
melvie schreef op maandag 27 december 2010 @ 21:00:
[...]

Die 2.3 kan je niet via cwrecovery standaard flashen of wel? Op xda lees ik dat er mensen op v. 3.0.0 wachten..

Overigens draai ik na een tijdje op Leedroid te hebben gezeten, met tevredenheid de laatste revolution! Batt. life is perfect ook met OC naar 1300 Mhz! Wel elke dag laden natuurlijk maar dat was met mijn Hero ook het geval...
Ja het flashen van deze ROM werkt prima via ClockworkMod, het is echter niet mogelijk om 'm daarna te backuppen met Nandroid, ik dacht te lezen omdat dat komt vanwege het gebruikt van ext4.
Kiwitje schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 07:33:
Wanneer is die temproot 'klaar'? Ik krijg eerst een schermpje met dat hij aan het rooten is, daarna wordt het zwart en gebeurt er volgens mij weinig meer...
Het zou even kunnen duren, paar minuten hoogstens. Anders even op back drukken en nog eens proberen als het heel erg lang duurt.

[Voor 23% gewijzigd door M-Opensource op 28-12-2010 07:34]

• M-Opensource
XiniX88 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 17:16:
MIUI 0.12.31 Review
Omdat ik zelf weinig heb gevonden over MIUI en ik toch wel nieuwschierig was, heb ik de proef op de som genomen en MIUI 0.12.31 geinstalleerd.
....

Meer screenshots

Zelf proberen? Dat kan: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=892255
Gave review, dank daarvoor! Ik zal 'm opnemen in de TS, zoveel werk aan een review moet natuurlijk even opvallen :)

Persoonlijk vind ik de looks van die ROM erg mooi, ondanks het "iPhone gehalte".

(edit) Ik zal de TS vanavond ook even bijwerken, huidige roms ff updaten en kijken of de handleiding aangepast kan worden als er een simpelere methode beschikbaar is. Aan de andere kant, laat de feedback horen of laat me even weten als je co-author wilt zijn, dat is wellicht makkelijker in onderhoud van het topic.

[Voor 20% gewijzigd door M-Opensource op 07-01-2011 20:19]

• M-Opensource
Voor de mensen die een de OTA update hebben gedaan en niet meer kunnen rooten, er is hoop:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=905003

• M-Opensource
Ik zal m updaten :)
brtausi schreef op zondag 09 januari 2011 @ 11:49:
Zijn er al mensen die ervaring hebben met het rooten van de DHD en er daarna Android 2.3 erop hebben gezet? Ben wel benieuwd naar de snelheid en stabiliteit.
Ik draai nu twee weken op de releases van Phunkycow, deze zijn erg stabiel valt me op. Bovendien is deze 2.3 ROM een van de meest snappy roms die ik tot nu toe heb meegemaakt. Qua batterijduur haal ik hier makkelijk de nacht mee (na 's ochtends 07:00 uit de oplader gehaald).

De leuke animaties van 2.3 zitten er ook in, zoals het uitschakelen en inschakelen van je scherm, blijft leuk om naar te kijken. Ik zou m zeker voor dagelijks gebruik aanraden!

Lees wel even in het xda-topic hoe je deze moet flashen, het gaat nog wel eens mis, je brickt je telefoon niet maar de ROM blijft in de boot hangen. Op zich is dat geen probleem, maar het zorgt voor onnodige frustratie want in het topic staan er genoeg tips om dit op te lossen.

• M-Opensource
Roeligan schreef op maandag 10 januari 2011 @ 09:35:
When I open ROM manager, the title bar says ROM Manager v3.0.0.7, but underneath it says Current Recovery: ClockWorkMod 2.5.1.3 so I'm a bit confused if I'm running 3 or 2.5.1.3?
Dit is wel te verklaren, die v3.0.0.7 is namelijk de versie van ROM Manager, je recovery staat daaronder en dat is in deze dus versie 2.5.1.3.

[Voor 9% gewijzigd door M-Opensource op 10-01-2011 10:17]

• M-Opensource
Roeligan schreef op maandag 10 januari 2011 @ 10:51:
Thx, daar was ik inderdaad al achter.

Ben nu aan het kijken of ik een full wipe kan doen en dan verder kijken.

[edit]
Ik kan dus gewoon NIET in recovery mode komen. Als ik in de bootloader naar recovery ga dan freezed hij op het witte HTC scherm.
Probeer het volgende eens:

- telefoon uit
- vol- en aanzetten zodat je in bootloader zit
- ga naar Fastboot
- sluit usb aan en kijk of je Windows de hardware herkent.
- download fastboot software en zet het ergens op je schijf: http://loadbalancing.moda...php?url=paul/fastboot.zip
- download de laatste stabiele recovery en plaats deze in je fastboot mapje: http://koush.tandtgaming....clockwork-2.5.1.3-ace.img
- open een command prompt en browse naar je fastboot map
- voer volgend commando uit: fastboot-windows flash recovery recovery-clockwork-2.5.1.3-ace.img

Als het goed is gaat ie nu je recovery overschrijven en moet je wat feedback krijgen in je command prompt. Als ie aangeeft dat ie geen device kan vinden, dan zijn je drivers niet lekker geinstalleerd op Windows.

[Voor 4% gewijzigd door M-Opensource op 10-01-2011 11:25]

• M-Opensource
Mooi zo, dan is de initiele flash niet helemaal lekker gegaan vermoed ik.

• M-Opensource
magnum73 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 12:55:
Kan ik na de laatste update van dhd ook geen temp-root uitvoeren,om een paar kleine dingen te wijzigen zoals bootanimatie en het verwijderen van de irritante bootsound? Ik vind het wel allemaal nogal ingewikkeld...
Na de laatste update moet je de stappen volgen die te vinden zijn in de FAQ, temproot werkt volgens mij niet. Heb eerder in dit topic gelezen dat het iemand niet lukte om temproot te krijgen met Visionary+.

Ik vrees dus dat je de hele procedure door moet van het rooten.

(EDIT) Algemeen bericht, Phunkycow heeft een nieuw topic gemaakt op XDA waarin zijn Gingerbread ROM wordt bijgehouden. Hij hint hierbij ook naar een toekomstige tutorial om zelf met de sources aan de gang te gaan en een Gingerbread image te bouwen!

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=905530

[Voor 20% gewijzigd door M-Opensource op 10-01-2011 13:33]

• M-Opensource
stijnos1991 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 15:36:
Wauw, CM7 erop staan.. Geweldige ROM (en natuurlijk een geweldige telefoon!) Het vliegt er over en alles werkt.
Ook het toetsenbord is zo'n enorme vooruitgang! Altijd gedacht dat het HTC toetsenbord het beste was, maar nee, dit overtreft alles. Enige is dat er geen Nederlandse woordenboek is, voor die paar kleine typefoutjes.. Is er iemand die een Nederlands woordenboek heeft kunnen installeren?
De laatste versie van Phunkycow bevat wel een Nederlands woordenboek, en die werkt best prettig moet ik zeggen.

• M-Opensource
vinnieminnie schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 02:22:
Ik draai hem nu. Hij heeft een paar probleempjes met YouTube en de Video app.
Ik ben benieuwd of mijn batterijduur er nog verder op vooruit zal gaan.
Vanmorgen vroeg is 2.0.7 uitgebracht, daarin zijn deze fouten verholpen. Heb gelijk ff de lijst met ROMs geupdate in de TS.

• M-Opensource
Ik zal vanavond de TS een beetje updaten, heb het erg druk de laatste week dus het updaten komt er maar niet van.

Ik zal eens kijken of er nog ROMs bij kunnen, zag dat Revolution 2.0.8 rondzwerft. Is er behoefte om een andere root methode op te nemen in de startpost? Ik lees was ervaringen met de one-click-tool namelijk.

• MaNDaRK
Gister ook met succes mijn HTC Desire HD geroot, met behulp van de tutorials zoals beschreven in de startpost. Ik moest helaas eerst downgraden, maar het was allemaal vrij eenvoudig :)

Ben nu aan het genieten van de Android Revoluition 3.0 HD ROM. Ik merk al aardig wat verschil tussen de stock en deze rom.

Paar dingen die opvallen:
- Snelheid, toestel was al snel, maar met deze rom nog veel sneller!
- Geen overbodige apps, alleen nog die Aandelen app.
- Batterijduur, voor mijn gevoel is hij zuiniger

Kudos voor de tutorial / rom makers en natuurlijk de Nederlandse vertalers! :)

• MaNDaRK
anandus schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 00:22:
Changelog, altijd handig:

[...]
Ben erg te spreken over deze update :)

Had last van 100% CPU bug na verloop van tijd.

Ook mijn accu duur is met deze ROM (HD 3.x) enorm verbeterd!

• MaNDaRK
maikel_rox schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 16:59:
Volgens mij moet je juist niet usb verbinding hebben toch?
Je SD word dan gedisconnect en kan er geen radio vandaan worden geflasht.
Als je voor alleen opladen kiest, dan heb je geen problemen hoor ;)

• M-Opensource
Ik zit echt met een retevreemd probleem... Wilde de laatste radio flashen maar ik krijg maar geen USB verinding.

- 3 verschillende roms, 2.2 en 2.3 roms
- 2 verschillende kabels geprobeerd, die het in het verleden wel deden.
- 3 verschillende pc's (Vista en 7)
- niet in recovery, niet in bootloader en niet in de rom

wtf is hier aan de hand...

• M-Opensource
martjah schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 20:21:
[...]

Kan je hem nog wel opladen via de USB ? poort kapot ?
Ja dat gaat gelukkig prima... voor m'n gevoel heb ik software uitgesloten, 3 verschillende roms doen het niet. En dat van een usb poort de data wel kapot is, en de stroomtoevoer niet... het zal best kunnen maar wat zijn de kansen daarop?

• M-Opensource
BabyXL schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 21:11:
[...]

Heb je ClockWorkMod erop? Dan zou je het evt. kunnen proberen dmv. een SD Kaart flash?
Ja die heb ik, maar een radio is niet te flashen vanuit terminal of CWM volgens mij. Moet echt vanuit de bootloader.

• M-Opensource
Zulake schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 09:46:
[...]

Als je hem aan de PC hangt en je stelt hem in op Diskdrive, krijg je dan de volgende zaken?:

-Tudung-geluidje van hardware verbonden
-De diskdrive te zien in Deze Computer

Zo nee, en als je hem in Recovery -> Mount USB Mass Storage ook niet tevoorschijn krijg, dan is de USB poort kapot.

Ik heb dit zelf namelijk ook gehad. :( Opladen vond ie allemaal prima, maar geen enkele PC of kabel zorgde ervoor dat de computer hem vond. Met name dat er geeneens een tudung-geluidje kwam in Windows was al zorgwekkend. :p
Dan vrees ik dat ie kapot is, krijg er met geen mogelijk een signaal uit. Hoe heb jij dat met garantie opgelost? Er staat dus een custom ROM op, en ik kan zonder USB signaal niet de HTC software terugflashen, wat dus betekent dat ik geen recht op garantie heb...

Behoorlijk scheisse als je het mij vraagt :(

• MaNDaRK
Hmmm, die 100% CPU bug in Revolution HD 3.1 is nog niet opgelost. Jammer.

Misschien toch maar eens kijken naar een andere ROM, want dit begint nu vervelend te worden. Hebben nog meer mensen last van deze bug? En kan het misschien aan mijn radio liggen?

• M-Opensource
Zulake schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 20:33:
[...]

Dat is een zeer bekende bug in de SMS applicatie van HTC. Valt helaas niets aan te doen.

[...]

Ik ben teruggegaan naar de winkel (T-Mobile winkel). De dame achter de balie probeerde het ook nog even uit op een PC aldaar, waar hij het uiteraard ook liet afweten.
Hierop pakte ze de telefoon en belde ze 1 of ander bedrijfje (AMT ofzoiets?), welke enkele dagen later bij mij aan de deur kwam met een gloednieuwe mobiel. Moest de oude inleveren en kreeg daarvoor gewoon een nieuwe.

Betreffende het probleem met je ROM:
Ik neem aan dat je een Nandroid backup hebt gemaakt van je Stock ROM voordat je een custom ROM erop gooide? Zo nee, slordig. :>
In mijn geval had het niets uitgemaakt, gewoon factory reset in Android zelf (wis je al je berichten enzo) en voila. Die kerel aan de deur checkte verder niets en nam hem zonder vragen aan. Neem aan dat als ze hem ter plekke in de zaak omruilen ze ook niet even gaan checken of je hem geflashed hebt.

Daarnaast, Android is open source. Een kapotte USB connector kan moeilijk door een stukje software komen, dus daar kunnen ze niet moeilijk over doen. Gewoon even de factory reset doen en teruggaan. ;)

Also, als je geen Nandroid backup hebt gemaakt van je stock ROM, zorg ervoor dat je dat dan wel doet op je nieuwe DHD, en hou die altijd op je SD card. :z Voor in dit soort gevallen dus. :p
Geen backup van de originele ROM helaas, ik zorg altijd dat anderen backups maken of er in ieder geval van bewust zijn, en zelf doe ik het nooit... Eigenwijs en dus eigen schuld... De eerdere tip voor het flashen van een RUU via ClockWorkMod ga ik proberen, als dat lukt dan wordt ie opgestuurd en kunnen ze me hopelijk helpen :)

We gaan het zien... dank voor de tips in ieder geval.

• MaNDaRK
coendeurloo schreef op zondag 13 maart 2011 @ 19:29:
Ik gebruik momenteel de Android Revolution 3.1 Rom, maar toch gaat mijn batterij niet echt lang mee.

Ik heb de radio versie: 12.28b.60.140eP_26.03.02.15_M3, is het aan te raden om deze te upgraden, en zo ja, wat voor verschil maakt dit eigenlijk?
Een radio upgrade is bijna persoonlijk. Het hangt af van het netwerk waar je zit e.d. meestal wordt er aangeraden diverse radio's te proberen en te kijken welke radio het beste resultaat bied.

Dus ik zou zeggen, probeer en laat het ons weten ;)

• MaNDaRK
@brentnl; De 100% cpu bug heeft te maken met het overlopen van een buffer, bij mij gebeurde dat binnen 3 dagen. Waarschijnlijk heb je mazzel ;)

Over het back-uppen van je instellingen; ik weet dat sommige programma's instellingen naar SD kunnen kopiëren, misschien is dat een oplossing.

Ook heb ik veel instellingen kunnen kopieren met MyBackUp Pro ($ 4,99)

mike1986 @ XDA
Incoming Android Revolution HD 3.2

- New kernel 1.3.8
* Patched do .32
* Fixed 100% CPU usage issue
* New CPU table
- ?

Release date - ?
Goed nieuws :) ook al zag ik Whiskey103 praten over een 3.2rc :) dus binnenkort AR HD 3.2 :?

[Voor 35% gewijzigd door MaNDaRK op 14-03-2011 13:16]

• MaNDaRK
stijnos1991 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 16:12:
[...]

Een reboot doet tot die tijd wonderen.
Tipje, zet fastboot uit ;) anders gaat de telefoon in een soort slaapstand / suspended mode staan.

Fastboot kan je uitschakelen: Menu -> Instellingen -> Applicaties -> Snel Opstarten, en natuurlijk het vinkje weghalen.

• M-Opensource
Wegens extreem tijdgebrek aan mijn kant is er een co-author aangeschoven, MaNDaRK.
Hij gaat proberen aan te vullen/te wijzigen in de topicstart waar ik niet aan toekom :)

• MaNDaRK
M-Opensource schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 14:15:
Wegens extreem tijdgebrek aan mijn kant is er een co-author aangeschoven, MaNDaRK.
Hij gaat proberen aan te vullen/te wijzigen in de topicstart waar ik niet aan toekom :)
Heb inmiddels de startpost voorzien van een update, roms zijn geupdate als er nog meer mag worden geupdate dan hoor ik dat graag.

@ThijsWTF ik heb een heel kort stukje daar over toegevoegd aan de ts :)

[Voor 8% gewijzigd door MaNDaRK op 15-03-2011 22:02]

• MaNDaRK
Upgrade naar 3.2 is erg bevallen, geen last van rare iconen en weer updates :) ik hoop dat de 100% CPU bug nu geplet is, maar dat zien we wel over twee dagen.

Hebben jullie ook de radio geflashed? Ik heb namelijk een afwijkende versie, maar geen problemen op het gebied van batterij duur e.d.

• MaNDaRK
Dit trok mij over de streep, ik heb ook mijn radio geflashed en meteen een tutorial over geschreven :) deze is toegevoegd aan de start post.
Uit welk programma komt dat laatste screenshot trouwens?

Eerste ervaring met de radio; positief, meer 3G ontvangst @ work :)

[Voor 5% gewijzigd door MaNDaRK op 17-03-2011 11:31]

• MaNDaRK
Bedankt Klaphekje :)

Is het misschien een idee om een paar benchmarks te laten zien tussen de stock ROM en een aangepaste ROM?

• MaNDaRK
@Patrick V. Ik flash altijd met een meer dan gemiddeld volle accu. Dit omdat ik zeker wil zijn dat mijn telefoon niet gebrickt wordt omdat de accu er tijdens het flash proces mee uitscheid.

• M-Opensource
Ben sinds gisteravond overgestapt van Killer Llama v2 naar CleanDHD... Één ding ik echt geweldig vind: 190dpi!!! Jezus wat ziet alles er beter uit zeg, ik ga voorlopig niet meer naar andere ROMs.

Handcent ziet er bij mij overigens prima uit, MyBackup Pro ziet er niet uit, maar dat is toch maar een app die ik incidenteel gebruikt en verder op schedule draait.

• M-Opensource
mytheory schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 08:33:
[...]

De Desire S port heb ik geprobeerd maar merkte echt geen verschil.
Waar moet ik dat dan aan merken?
Probeer eens CleanDHD, deze is naar mijn mening een van de snelste en meest schone (onnodige apps eruit gehaald).

• MaNDaRK
Nu sinds de officiële release CyanogenMod-7 gebruikt, maar ben niet tevreden. CM7 loopt met enige regelmaat vast en heeft soms wat last van lag. Dus helaas voor CM7 ga ik opzoek naar een nieuwe ROM.

Ook ben ik aan het kijken hoe ik per ROM een korte beschrijving kan toepassen, maar ben er nog niet helemaal uit ;) dus als er nog suggesties zijn, graag!

• MaNDaRK
martjah schreef op donderdag 14 april 2011 @ 13:10:
[...]

Heb je ook een full wipe gedaan ?
aangezien hij bij heeeeeel veeeeeeeeeel mensen vlekkeloos werkt
Ik heb de gehele tutorial door gelopen en een full-wipe gedaan, tot twee keer aan toe.

Ben nu over na LeeDrOiD en dat bevalt me uitstekend, zeker nu met dat non-sense gebuiren :)

@Switchie, ziet er goed uit! Ik ga even kijken of ik voor de rest van de ROM's ook zo'n mooi verhaaltje kan maken :)

[Voor 12% gewijzigd door MaNDaRK op 14-04-2011 19:59]

• M-Opensource
Ibidem schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 12:55:
Ik wordt gestoord van mijn DHD en wil de boel rooten. Draai nu nog op 1.75 en moet dan terug gaan naar de voorgaande versie begrijp ik en vanaf daar het root proces gaan starten.

Mijn grootste vraag is het volgende. Ik heb al mijn contacten netjes voorzien van WhatsApp, Facebook & Twitter koppelingen. Dit staat allemaal netjes op de telefoon en niet op de sim.

Nu zie ik veel backup programma's alleen werken alleen op rooted toestellen. Welk programma maakt een goede backup van de dingen die ik wil op mijn (VF Branded) DHD?
Wanneer ik een nieuwe rom erop zet (en verder alles wipe) dan vinden Twitter en WhatsApp zelf de koppelingen weer terug. De voorwaarde is denk ik wel dat je je contacten via je Google account beheert.

• M-Opensource
Ibidem schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 13:35:
[...]

Dat begrijp ik, alleen hoe zit het met die contacten. Beheer die nu via de telefoon, synct ie deze automatisch met mijn Google account ofzo?
Log in op je Gmail zou ik zeggen, ga daar naar contacts en als daar iedereen staat dan sync't ie ze ja. In dat geval staan je contacten veilig en hoef je ze in principe niet te backuppen (ik doe het nooit), maar dan moet je zeker zijn dat alles op je Google account staat.

If not dan zou ik MyBackup Pro aanraden, is tijdelijk gratis en kan backup maken van je contactenlijst.

• M-Opensource
Lizard schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 15:13:
[...]

MyBackup Pro is niet gratis? Of bedoel je de 30 dagen trial?
Trial, vandaar tijdelijk gratis. In mijn herinnering was dat 30 dagen inderdaad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M-Opensource
Elwood Blues schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 10:02:
Kun je die niet ook gewoon met Rom Manager (install from SD) updaten?
Zou gewoon moeten kunnen, is hetzelfde als via de recovery flashen. Met het verschil dat je dit wat gebruiksvriendelijker kan doen via de ROM Manager.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Is het nou mogelijk om te rooten met GingerBreak ipv Visionary, zodat je niet eerst hoeft te downgraden? In het Desire HD topic zijn welgeteld 2 mensen die zeggen dat het werkt, maar ik heb geen idee of hun devices al S-OFF waren. Op XDA lees ik namelijk dat je device eerst S-OFF moet zijn voor GingerBreak, maar in dit topic moet je eerst rooten met Visionary en daarna S-OFF maken. Ik heb ook geprobeerd deze tutorial te volgen, maar uiteraard zegt ADB "error: device not found", geen idee of ik HTC Sync moet installeren daarvoor of wat dan ook.

Een tutorial voor GingerBreak zou dus zeer welkom zijn :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
BabyXL schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 12:54:
Gingerbreak werkt niet op de DHD zover ik weet.
Dat las ik inderdaad ook, vond het dus al raar dat mensen in het Desire HD topic zeiden dat het werkte. Misschien was hun device al geroot, en heeft GingerBreak dus gewoon niks gedaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Ik weet dat het met downgraden kan, daarom zei ik ook "zonder dat je hoeft te downgraden". Aangezien de posts in het Desire HD topic impliceerden dat dat niet hoefde met Gingerbread.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MaNDaRK
Momenteel heb ik de non sense versie draaien van Leedroid. Bevalt erg goed! Zeker in combinatie met LauncherPro :)

Sense verbruikt veel geheugen en ruimte op je toestel, je kan het al zien aan de grote van de roms, een non sense rom is geloof ik rond de 100Mb en een sense rom 250Mb. Dus wel een redelijk groot verschil.

@Dynamix, dat is wel een mooie opzet voor hier ook. Ik ga even kijken of ik dat kan overnemen :)

[Voor 13% gewijzigd door MaNDaRK op 17-05-2011 18:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MaNDaRK
Ik heb de ROMlijst in een nieuw jasje gegoten :)

Ik denk dat er aardig wat verduidelijkt is zo :) mochten er nog op of aanmerkingen zijn, hoor ik die graag.

Mocht je een review gemaakt hebben van een ROM, plaats deze dan even hier en dan link ik hem vanuit de SP. Thanks!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MaNDaRK
mno schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 20:01:
[...]

Ik wist niet dat er een no-sense versie van LeeDroid bestaat :?

Ik gebruik sinds enkele dagen LeeDrOiD HD V3.0.3 GB met kernel v3.1.1. Bevalt me goed, maar deze bevat helaas wel Sense. Bedoel jij een andere LeeDroid ROM of heb je zelf een no-sense script toegepast?
Ik heb een no-sense script gedraaid van LeeDrOiD (v2.2.9) :) en ik kon het nu niet echt terug vinden over het no sense script. Ik ga nog wel even verder kijken.

@Tsurany, goed idee, ik zal hem even updaten :)

[Voor 4% gewijzigd door MaNDaRK op 17-05-2011 20:57]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Staat er gewoon in hoor.

• MaNDaRK
mno schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 22:07:
[...]

Misschien bedoelde je deze No-Sense++ v1.3.3 for all Sense roms!

Ik probeer hem ook even...
Deze had ik nog niet gevonden, maar ik bedoelde deze: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=842802 in deze oude versie zat een no-sense script :)

• MaNDaRK
Volgens mij zegt het woord al genoeg ;)

Je processor op minder spanning laten lopen waardoor je langer met een batterij kan doen :)

• Tsunami
  • Niet online
MaNDaRK schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 17:13:
Je processor op minder spanning laten lopen waardoor je langer met een batterij doen :)
Of je processor op minder spanning laten lopen waardoor je die weer kan overclocken waardoor hij evenveel batterij verbruikt maar wel sneller is :)

• MaNDaRK
mno schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 22:07:
[...]

Misschien bedoelde je deze No-Sense++ v1.3.3 for all Sense roms!

Ik probeer hem ook even...
mno, heb je dit script al geprobeerd? En wat zijn je bevindingen?

• MaNDaRK
mno schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 20:24:
[...]

Inmiddels is er weer een nieuwe versie: No-Sense++ v1.3.4
Hij doet het prima op LeeDrOiD HD V3.0.3 GB maar ik heb hem wel een beetje naar mijn smaak aan moeten passen. Standaard wordt de bootanimation verwijderd. Dit heb ik ongedaan gemaakt. Ook heb ik Go SMS Pro uit het script verwijderd omdat ik deze zelf al heb draaien. Tenslotte heb ik wat Cyanogenmod ringtones toegevoegd. Nu ben ik tevreden ;-)
Helemaal goed! En het klinkt ook wel naar mijn smaak ;) zou je het script kunnen delen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Je moet hem ook niet uitpakken, op je SD-kaart zetten en in de recovery mode flashen.

[Voor 40% gewijzigd door Tsunami op 20-05-2011 16:56]

• MaNDaRK
mno schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 07:24:
[...]

Ja hoor: http://dl.dropbox.com/u/1...e%2B%2B1.3.4_modified.zip
Let op, dit script verwijdert alle voorgeïnstalleerde ringtones en vervangt ze door degene die in de zip zitten.
Helemaal goed! :)

Ik ben nu aan het flashen, ik zal straks even mijn bevindingen posten. Bedankt voor het delen!

Edit:
Bedankt voor het script, maar ik denk dat ik het zelf nog een keer ga aanpassen, dit omdat ik de standaard SMS client toch wel goed vind

[Voor 14% gewijzigd door MaNDaRK op 23-05-2011 09:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MaNDaRK
En mocht je Launcher Pro hebben dan is het:
Menu -> Preferences -> Appearance Settings -> Hide notification bar (en dan het vinkje weghalen).

Heb nu LeeDrOiD draaien zonder Sense maar met de default SMS / MMS applicatie :) heb de No-Sense scriptjes aangepast, wat trouwens kinderspel was :)

Tot nu toe erg tevreden! Snelle ROM en een goeie batterijduur in combinatie met de aangeraden radio. Ook het ontvangst lijkt me iets beter, maar dat kan ook tussen mijn oren zitten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Fijn dat dat is gefixt, dat weerhield me er nog van om hem te flashen. Zit nu een paar weekjes op MIUI, wat er goed uitziet, maar ik mis Sense toch wel. Dus maar even Sense 3.0 proberen :9

• Tsunami
  • Niet online
Lastig inderdaad om een keuze te maken qua Sense 3.0 ROMs, ik heb het idee dat er weinig verschillen zijn. Draai nu i00 5.5, en het lock screen draait soepel, maar de rest niet bepaald (maar heb dan ook niet overgeklokt, misschien ligt het daar aan), er zitten nog grafische bugs in, en battery life is ook beroerd. RCMix, MDJ's en AHRD met flashable zip klinken allemaal goed, maar vrees inderdaad dat ik ze allemaal moet proberen om te kijken of één fatsoenlijk is.

• Tsunami
  • Niet online
Efficiënter als 4 mensen allemaal een andere ROM reviewen ;) Maar dat valt dus inderdaad tegen, weinig tot geen reviews van mensen die ze draaien. En ik zit met hetzelfde, was eigenlijk best tevreden met stock Gingerbread, was snel en had betere battery life dan Froyo, maar Sense 3.0 is toch ook wel erg fijn :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Ik draaide inderdaad die van Rey, zijn thema er maar snel afgegooid en toen zag het er wel goed uit, muziekspeler was ook heerlijk, maar miste dus wel dat contacten automatisch aan Facebook enzo gekoppeld werden, en weinig nuttige stock widgets. En wist dus ook niet dat er gewoon een stock ROM was, kon alleen die Freshly Squeezed en Rey vinden...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MaNDaRK
Er staat op XDA een nieuwe tutorial over hoe je moet downgraden van allerlei versies.

Zie hier: XDA - [GUIDE] How to downgrade 1.7x/1.8x/2.x to 1.32.405.6

Toch maar even: MIUI geprobeerd, maar ik kon er niet aan wennen. Ook niet met LauncherPro er naast. Gister even de nieuwe Android Revolution geprobeerd, maar dat was ook niet wat ik wilde, eerste keer deed het onscreen toetsenbord het niet. En nu loopt hij ook een beetje gammel, maar dat kan ook de sense mod die ik er bij geflashed heb zijn.

Dus maar weer opzoek naar een nieuwe verse ROM :P

• Tsunami
  • Niet online
Zie dat RCMix3D KINGDOM 1.4 uit is, maar eens proberen, ben i00 5.5 wel zat.

Heeft één van de TSers overigens tijd om de ROM-lijst in de TS te updaten, hij is al bijna een maand oud. Of misschien wat meer mede-auteurs aanstellen, volgens mij is het alleen maar de XDA-topics openen en kijken of er een nieuwe versie is, dat wil ik ook best één keer per week doen.

• Tsunami
  • Niet online
Wat zijn de ervaringen van mensen met HoneySense HD qua batterijduur? Heb laatst in plaats van RCMix3D KINGDOM, toch maar MDJ's Vivo Sense met Honey HD theme geflasht, wat super draait, maar de batterij loopt leeg terwijl je er naar kijkt. Vraag me af of ik direct HoneySense moet doen (alhoewel, als er nog widgets geresized moeten worden wacht ik wel even), of ARHD + Sense 3.0 + Honey HD.

• Tsunami
  • Niet online
Zijn tweede link heeft in koeienletters weer een link naar de introductie van de OC Daemon.

• MaNDaRK
Ik heb nu MIUI draaien en moet toegeven dat het een fijne en snelle rom is. Ik mis alleen de Nederlandse taal voor de spellingscontrole. Dat de rom in het Engels is, vind ik niet zo heel erg ;)

Ik heb de app: Add Locale 2 al gebruikt, maar dat bied geen oplossing. Iemand anders een oplossing?

• MaNDaRK
Daar ben ik wel voor in, maar is dat wel legaal?

Ik heb nu een nieuw toetsenbord ingesteld: Swiftkey, ik moet zeggen dat het erg goed werkt!

Mijn DHD ziet er nu zo uit:

ROM: MIUI
Launcher: Launcher Pro

Hoofdscherm:

• Standaard MIUI klok
• Pure Calendar Widget

Linker scherm:

• Beautiful Widgets (Skin: Flat_Carved)

Rechter scherm:

• Circle Battery Widget (1x1)
• SwitchPro (Size 4)

Lockscreen:

Achtergrond is een standaard achtergrond van MIUI

• MaNDaRK
Thanks Patrick, alleen nu kan ik dus niet een taal selecteren.

Ik kijk er later nog wel even naar, maar in ieder geval bedankt :)

• Tsunami
  • Niet online
Meh, heb na Google Patches GingerBreak Exploit, But Don’t Worry – We Still Have Root (For Now) nog gedowngrade en geroot, maar misschien dat dat nu pas gepusht is ofzo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Mijn ervaring is dat als je een nieuwere versie van een ROM over de oude heen flasht al je instellingen/apps bewaard blijven, maar weet niet of dat voor alle ROMs geldt, dus een backup kan nooit kwaad.

[Voor 3% gewijzigd door Tsunami op 19-06-2011 23:13]

• M-Opensource
Ik draai inmiddels een aantal dagen CM 7.1 RC1 in combinatie met radio 26.10.04.03 en ik moet zeggen dat de batterij wel een stukje langer mee lijkt te gaan.

Normaal zit ik rond lunchtijd al op de 80%. De laatste paar dagen raak ik de 90% nog niet rond lunchtijd.

Paar feiten over gebruik van afgelopen dagen:
- toestel laadt 's nachts op, gaat met 100% batterij om 7:30 uit de lader
- licht whatsapp verkeer, paar berichten per uur
- bluetooth muziek streamen naar headset, 15 minuten per uur
- 2 gmail accounts syncen
- twitter sync, eenmaal per uur
- weather sync, eenmaal per uur
- 3g/bluetooth/gps aan, wifi uit
- display op automatic brightness
- trilfunctie aan

• Tsunami
  • Niet online
De first post in dit topic noemt Gingerbreak niet, volg je niet gewoon section 2b van [GUIDE] How to downgrade 1.7x/1.8x/2.x to 1.32.405.6?

• Tsunami
  • Niet online
Demon_Eyez schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 00:16:
Ik volg idd section 2b van GingerBread aangezien ik GingerBread 2.3.3 heb :)
Ik denk ik vraag het maar, een tijdje geleden riep iemand ook doodleuk dat die guide niet meer werkte, terwijl hij gewoon de Froyo-instructies aan het volgen was voor Gingerbread 8)7 Maar geen idee wat het probleem dan is.

[Voor 5% gewijzigd door Tsunami op 13-07-2011 07:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M-Opensource
The DenMan schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 20:38:
Weet iemand zo welke ROM er zo over 190 dpi beschikt? Ik heb dit 1 keer eerder gehad bij een ROM en vond dit toch wel erg fijn. Heb dit daarna zelf geprobeerd bij andere ROM's, alleen ziet het er dan toch niet allemaal zo gelikt uit.

Het liefst een ROM met Senso 3.0 ingebakken.

Of eis ik nu teveel?
190 DPI is erg makkelijk zelf in te stellen:
http://opensource.opweb.nl/rooted-android-change-dpi

• M-Opensource
DonnieYen schreef op zondag 31 juli 2011 @ 13:01:
Google

[...]
Beste is een rom te kiezen die 190DPI al heeft, want het zelf aanpassen is maar halve werk.
Die opmerking snap ik dus niet want het is exact dezelfde methode zoals alle ROMbakers het doen :?
En om nou te zeggen dat het aanpassen echt moeilijk is... je bent een Tweaker of niet ;)

[Voor 12% gewijzigd door M-Opensource op 01-08-2011 08:13]

• Tsunami
  • Niet online
cd /data/local/tmp moet je in adb shell doen, hij hoort dus niet te stoppen na Exploiting device...
Misschien ./data/local/tmp/fre3vo -debug -start FBB00000 -end FFFFFFFF even opnieuw proberen.

• Tsunami
  • Niet online
NoxiuZ schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:41:
Op sense 3.0 scrollt hij idd niet meer mee. Geen idee hoe ik dat gefixt krijg.
Aangezien je in Sense 3.0 oneindig door je home screens kan scrollen, maar je wallpaper niet oneindig is, hebben ze dat eruit gehaald. Geen idee of je dat oneindig scrollen eruit kan slopen om het terug te krijgen.

• Tsunami
  • Niet online
DonnieYen schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 17:59:
Eigenlijk is dat niet zo belangrijk die 48 uur halen, want je kunt beter morgens met een volle batterij de deur uit gaan dan met een batterij die half leeg is want dan haal je wellicht de dag niet.
Als je 48 uur haalt met een volle batterij, haal je toch 24 uur met een halflege batterij? Dus dan haal je de dag gewoon.

• MaNDaRK
Ik ben bezig met een nieuw format voor de ROM lijst (die makkelijker bij te werken is);

ROM

Creator

Pop.

[AOSP][2Nov] -=BlackICEv1.22=- [2.3.7][LordModUE8.2CFS][OC 2.0GHz]alienmind0,74%
[Nov 3][v2.4][Desire HD] BeatMod BlissSense Hybrid Sense 3.5 2.3.5zFr3eak1,16%
Android Revolution HD� 6.1.4 High Quality & Performance Official Sense 3.0mike1986.50,11%
(new rom is up)[NOV 3][Funzy RCMixRunny 3.381] 2D-3D/ fully work an 5x5 in tweakjanielsen0,20%
[Oct 28-2011]RCMix3d Runny v3.3 [Official runnymede sense 3.5 Android 2.3.5][OC]capychimp10,00%
[25 Oct] BinDroid 3 Flavors Smooth & Stable LordMod Kernels OnlineDutchDanny0,33%
[BETA][Nov 02][ACE]Virtuous Codename: Trentacinque Beta 2chrisch19740,25%
SCI MIUI 1.10.28v2.0 SysTune (31 Oct.) En/De/MultiLang or Arabic / Persian RTLa user0,93%
MIUI 1.10.28 EN/DE v.5: Freshly Squeezed Edition� 02/11/11MrGarak4,81%
[10 SEP] CoreDroid HD V8.1 GB 2.3.4 SENSE 3 SUPER SMOOTH LordMod KERNEL ONLINESergio7611,89%
30 Oct 11 EvaSense v2.5 [DHD/Inspire4G] Official Sense 3 2.3.5 Unity V9 Kernelevanbigfan0,27%
LeeDrOiD HD V4.0.0 SE-3.0 BETA [KERNEL]V3.2.1 17th Sept HTC GB OTA CRT TVLeeDroid13,03%
[NIGHTLY][GWK74] CyanogenMod 7 for vendor Ace (HTC Desire HD & Inspire)Kali-5,90%
[281011][v7.0][ROOTED]Stock GB 2.3.5 / 3.06.405.1[NAND & BOOTMANAGER Compatible]fshami0,22%
[031111][v6.0]GINGER S[IceCream edition][BootManager Compatible]fshami0,13%
[OCT 21]Persian Vision v1.1.0 by MDT Superfast & Smooth 2.3.5 Sense 3.0 The Bestalirez_sos0,05%

* Pop. = Popularity

Vinden jullie dit wat?

• MaNDaRK
@ik222,

De populariteit score komt van de views af die het topic heeft gehad. Ik pak de eerste twee pagina's en die verwerk ik in mijn overzicht. Nu alleen nog sorteren op populariteit.

• MaNDaRK
Ik denk dat de laatste MIUI ook last heeft van een batterydrain. Na een uurtje van de lader te zijn geweest ben ik al 6% accu power kwijt :X

• MaNDaRK
Ik ga hem eens proberen :)

De laatste update van MIUI heeft wat vreemde problemen, batterydrain is weer terug, en wanneer ik een foto upload naar facebook, dan lukt dat nooit en daarnaast ben ik de foto ook nog eens kwijt :X

En stiekem ben ik ook wel weer eens benieuwd naar de nieuwe Sense versies.

• MaNDaRK
Ik moet zeggen dat die Virtuous ROM erg snel is, bevalt me zeker goed, de rom is zeer snel en stabiel!
Ik denk dat ik alleen nog steeds last heb van de batterydrain. Momenteel hangt mijn lieverd aan de lader terwijl hij daar een kleine 8 uur geleden vanaf is gegaan. En vandaag niet veel gebeld en mijn wifi stond de gehele dag uit.

@DonnyYen, ik denk dat we heel snel een ICS ROM kunnen verwachten, zeker omdat er al een Alpha rom is van ICS ;)

• M-Opensource
dhm00 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 01:25:
Vraagje ik heb de DHD met software versie 2.3.3. unbranded.
Kan ik straffeloos deze handleiding gebruiken??

[...]
De tutorial is prima, houdt echter wel rekening met de genoemde waarschuwing, het risico is er natuurlijk altijd:
Let op dat flashen uiteraard altijd op eigen risico is en dat je na het flashen van de custom ROM alles kwijt bent, vergeet dus niet van belangrijke zaken eerst een backup te maken!

• MaNDaRK
Stitch15 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 23:25:
[...]

Heb je na het flashen van de nieuwe rom en volledig opladen wel batterij gekalibreerd? Opladen trouwens checken met current widget.! Pas na een paar dagen kan je echt wat zeggen over het batterijgebruik. Een handige app om drain te achterhalen is betterbatterystats (Google op xda)
misschien allemaal open deuren, maar wellicht heb je er wat aan..
En natuurlijk was ik een van de stappen vergeten, normaal draai ik altijd even Battery Calibration, maar dat was ik nu vergeten.

Bedankt voor de tip, ik denk dat ik hem ook even in de TS opneem. Veel mensen hebben hier last van ;)
Pagina: 1 2

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee