• TOYS
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 11:13

TOYS

Zeg ik nie!!

TommieW schreef op zondag 09 juni 2013 @ 23:57:
Visionary werkt al tijden niet meer op de DHD...
Ow oke... had nog een oude DHD liggen en nog nooit geroot dus ik denk even proberen... zal eens gaan lezen welke opties ik nu verder heb... Thanks

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

• haling
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 13:51
Ik zie net toevallig dat er een CM 10.1 RC5 is: http://downloads.codefi.r...al-ace/release-candidates

• Stefke
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 17:17
Ik heb gisteren CM10.1 RC1 verwisseld voor http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1778202

Met CM10.1 RC1 haalde ik max 12u op een accu. Met deze vanaf gisteren dus incl. installatie van apps etc zat ik al richting 20u.

• Dadona
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 27-11 15:38
Met JellyTime 4.2 R10 ?

De CSL/OT kroeg !

• Stefke
R10 ja.
Ik had voorheen (zie paar posts terug) Sabsa Prime V12, daar haalde ik met gemak 2 dagen mee (lees: 's ochtends van de lader tot en met de volgende avond), maar dat is een Sense-ROM.
Zo'n Rom zonder Sense is wel lekker eigenlijk

Edit: ik heb wel weer echt enorme slechte wifi ontvangst. Een ROM kan daar toch geen invloed op hebben? Ik heb een maand of twee geleden nog de laatste radio geflashed

[Voor 26% gewijzigd door Stefke op 12-06-2013 19:47]

• Stefke
Ander minpunt van deze Jellybean-ROM (en ook van CM10R1): een enorm energieverbruik bij GPS. Met de Jellybean-rom zat ik inmiddels op 17u bij "normaal" gebruik en 64% batterij-niveau, incl. vannacht. Heel goed! :)
Maar zojuist heb ik een autorit van een uur gemaakt, met stroom aangesloten, het scherm op volle helderheid), google-navigatie, en in een uur is de batterij van 64% naar 44% gezakt. Met stroom aangesloten dus!! :( Binnen 5 uurtjes zou mijn telefoon van 100% helemaal leeg zijn bij het autorijden

Met CM10R1 merkt ik ook al dat na een uurtje sporten met Endomondo ruim 30% van de batterij was verdwenen.

Voorheen (SabsaPrime) kon ik al autorijdend en navigerend de telefoon gewoon opladen (zij het langzaam). Ik kijk het nog even aan, anders ga ik experimenteren met SabsaPrime V16

Wat teleurstellend voor anders erg fijne roms

edit: Tethering is helemaal "debiel": in een kwartiertje van 40 naar 25% (zonder stroom aangesloten).

edit: op de terugweg zonder stroom met navigatie gereden. De batterij liep met ongeveer 1% per minuut terug, dus in ruim een uur van 84 naar 14 procent! 8)7 ;w

[Voor 14% gewijzigd door Stefke op 13-06-2013 21:45]

• -Tim-
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 02:02

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Mooneater schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:35:
[...]

Ik denk dat je AAHK bedoelt, maar die is discontinued en lastig te vinden :S
Ik had hem ook nodig, alle bestanden bij elkaar gesprokkeld maar hij blijft afhankelijk van een server die offline is.
Uiteindelijk hier AAHK2 gevonden _/-\o_ Werkt perfect!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• haling
stefijn schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:40:
Wat teleurstellend voor anders erg fijne roms
Mijn DHD doet het anders perfect met CM10.1 RC1. Absoluut geen problemen met langzamer laden dan verbruik bij navigeren en de accu haalt met normaal gebruik ruim 24h. Als ik m'n best doe vermoed ik dat 48h ook makkelijk kan.

Geen idee wat er bij jou mis is, maar het ligt niet aan de ROM.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 17:28

vliegnerd

Nintendo fan.

haling schreef op zondag 16 juni 2013 @ 02:05:
Geen idee wat er bij jou mis is, maar het ligt niet aan de ROM.
Het kan natuurlijk best liggen aan de drivers (in de ROM/kernel) van een bepaalde GPS chipset. Je hoort o.a. in dit topic ook over veel slechtere resultaten van de GPS in AOSP/CM10 t.o.v. Sense ROMs/kernel. Dat kan natuurlijk best aan een specifieke GPS chipset liggen. En dus niet voor iedereen hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stefke
GPS doet het ook minder goed bij deze Roms. Ik gebruik Endomondo bij het mountainbiken. Met Sabsa altijd prima logs, met CM afgelopen week continue gps-loss en uiteindelijk op en rondje van 20.6km in het bos maar liefst zo'n 6km niet gelogd. (Naast 30% batterij verbruik in en uur)
Met Jellytime nog niet geprobeerd maar het valt mee tijdens het autorijden ook al op dat ik met een fix op 8 satellieten nog steeds vrijwel altijd een nauwkeurgheid van continue >20m

Ik kijk het nog even aan met Jellytime anders naar weer terug naar SabsaPrime. Ben wel erg te spreken over "stock" Android..

[Voor 12% gewijzigd door Stefke op 16-06-2013 09:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stefke

[Voor 38% gewijzigd door Stefke op 16-06-2013 19:02]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• haling

... voornamelijk standby.

[Voor 8% gewijzigd door haling op 16-06-2013 21:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mooneater
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 17-08 13:52
TommieW schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 17:28:
Waar je nu naar linkt, is een stock ROM die geroot is, wat vliegnerd bedoelt, is een ROM die geheel stock is. Het nadeel van een RUU flashen, is dat je bootloader daardoor niet meer ENG S-OFF is.
Je kan proberen een stock RUU te flashen. En kijken of het probleem dan verholpen is.
Het heeft dan inderdaad toch aan de radio oid gelegen, want na het flashen van een stock RUU lijkt het batterij gebruik weer acceptabel te zijn (vandaag gedaan, dus nog niet helemaal zuivere cijfers) - in 8u "slechts" 40% verloren (ipv nu op 0 te staan). Dank!

Rooten voor een custom rom komt welicht wel weer, ben al heel blij dat de foon nu weer een beetje bruikbaar is...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stefke
Standby geen problemen. Als ik GPS gebruik, dan krijg ik dergelijke grafiekjes.

• Mooneater
  • Laatst online: 17-08 13:52
Na de RUU stock update draai ik nu 3.12.405.1 met Android 2.3.5 & Sense 3.0 (kleine stap terug na JellyBean, maar al behoorlijk dolgelukkig dat alles weer gewoon werkt zoals het hoort).

Nu geeft de telefoon aan dat er geupdate kan worden naar 3.12.405.2 (en ik vermoed dat ik daarna nog verder kan updaten) - heeft dit zin, of kom ik dan opeens in een versie terecht waarbij ik niet meer kan rooten mocht ik dat later willen?

• Stefke
Kleine update omtrent Jellytime: de telefoon moest blijkbaar ergens aan wennen :? . Gisteren ook weer een uur heen en een uur terug gereden en nu werd de telefoon tijdens het rijden met Googlenav en mijn KM-logger wel (zij het marginaal, maar dat is voldoende, als ie maar niet leegloopt) opgeladen en een test met Endomondo (liggend op mijn bureau) na 3 uur minder dan 30% batterijverbruik.

[Voor 9% gewijzigd door Stefke op 20-06-2013 17:02]

• -Tim-
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 02:02

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

-Tim- schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 16:31:
[...]

Ik had hem ook nodig, alle bestanden bij elkaar gesprokkeld maar hij blijft afhankelijk van een server die offline is.
Uiteindelijk hier AAHK2 gevonden _/-\o_ Werkt perfect!
In deze uitleg wordt ook aangegeven dat een bepaalde rom eerst moet worden geïnstalleerd om de GPS goed te laten werken op custom roms. Misschien heeft het voor de mensen die hier problemen mee hebben zin hier eens naar te kijken?

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Heeft iemand hier weleens Paranoid Android geprobeerd? Hoe bevalt het? En weleens de phablet of tablet UI's geprobeerd?

• TommieW
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 27-11 11:30

TommieW

Numa numa.

anandus schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 12:05:
Heeft iemand hier weleens Paranoid Android geprobeerd? Hoe bevalt het? En weleens de phablet of tablet UI's geprobeerd?
In een ver verleden heb ik ooit een tablet UI op m'n Desire HD gehad, maar was er niet erg enthousiast over. Een tablet UI hoort op een tablet, een phablet UI hoort op een phablet, en een phone UI hoort op een phone als je het aan mij vraagt. ;)

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
Xiaomi Mi 9T Pro

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stefke
Nou, ik ben er wel klaar mee: van de 26km heeft mijn telefoon (met Endomondo) 10km gelogged. Dit werkt gewoon niet.

Nu schijnt het zo te zijn dat je de ontvangst kunt verbeteren door de antennes te "fixen". Zou niet verkeerd zijn, want Wifi ontvangst is ook al tijden zeer belabberd op mijn telefoon (ongeacht de ROM). Daar ga ik eerst naar op zoek, en anders toch maar SabsaPrime weer proberen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 04:33
Wifi antenne zit op een andere plek (batterijklepje) dan de GPS antenne (flitser). Maar idd willen de 'klipjes' die het moederbord met de antenne in het flitserklepje verbinden nog wel eens 'lam' worden en geen goed contact meer maken.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

stefijn schreef op zondag 30 juni 2013 @ 12:51:
Nou, ik ben er wel klaar mee: van de 26km heeft mijn telefoon (met Endomondo) 10km gelogged. Dit werkt gewoon niet.

Nu schijnt het zo te zijn dat je de ontvangst kunt verbeteren door de antennes te "fixen". Zou niet verkeerd zijn, want Wifi ontvangst is ook al tijden zeer belabberd op mijn telefoon (ongeacht de ROM). Daar ga ik eerst naar op zoek, en anders toch maar SabsaPrime weer proberen
Dit bedoel je waarschijnlijk. :)

Xiaomi Mi 9T Pro

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stefke
ja, ik had m al gevonden. Ga het gelijk proberen. Als het mislukt...nieuwe foon. Ben er onderhand wel aan toe. Als het lukt, dan gaan we zien of t iets uitmaakt. Een eerste probeersel met alleen een los draadje deed niet veel beters.

[Voor 6% gewijzigd door Stefke op 30-06-2013 16:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: november 2001
  • Nu online
Heb bij diverse custom roms ook last gehad van snel leeglopende batterij. (<6 uur idle). Had net een nieuwe accu (origineel htc accu, geen bokkie-wokkie) dus zou niet moeten mogen. Better Battery Stats gaf elke keer zinloze hints over wat het was. Uiteindelijk uit wanhoop zowat alles gedeïnstalleerd/uitgezet (toen was het weer ok) en stuk voor stuk alles aan. Uiteindelijk bleek de gmail-app de boosdoener. Die bevroren met Titanium Backup en mn telefoontje ging weer probleemloos 2 dagen mee (zelfs met google now aan, 3 mailboxen waar van 1 exchange, whatsapp, etc).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 25-11 00:04

-36-

Trust me. I'm an amateur

Voor zover mij bekend moet bij verse rom eerst een complete batterij cyclus worden doorlopen voordat de accu meter een acurate weergave geeft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: november 2001
  • Nu online
Nieuwe accu heeft het 3 weken goed gedaan en daarna in geen enkele rom meer ( zowel nieuwe flash als nandroid backup). Met maar 6 uur per batterijlading heb je de volledige cyclus al gauw tientallen keren uitgevoerd :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stefke
Operatie geslaagd en een draadje gesoldeerd aan de GPS-contact...maar ik heb geen betere GPS-ontvangst. misschien zelfs wel (nog) slechter alhoewel dat natuurlijk vreemd is nu er een grotere "dikkere" antenne is gemonteerd. In mijn tuin (20m diep, vrij uitzicht naar "boven") zie ik weinig stabiel 4-6 satellieten, net als daarvoor , foutmarge >40m, vanmorgen naar mijn werk kreeg ik géén fix.
Ik denk dat ik maar eens ga rondkijken naar een andere telefoon.

[Voor 16% gewijzigd door Stefke op 01-07-2013 14:12]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• haling
Zo heb ik de laatste tijd steeds vaker last van een slecht functionerende proximity-sensor. Met m'n oor kan ik complete berichten opstellen, agenda-afspraken maken en settings aanpassen ... ;)

Iemand anders ook last van?

ROM: CM 10.1 RC1
Radio: 12.69a.60.29U_26.17.14.11_M

Edit: Deze app geïnstalleerd en de instructies uitgevoerd: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=951858
Er staat ook een stukje in over het schoonmaken van de sensor ... zal ik nog eens doornemen.

[Voor 38% gewijzigd door haling op 02-07-2013 12:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wuppie007
  • Registratie: augustus 2011
  • Nu online
haling schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:01:
Zo heb ik de laatste tijd steeds vaker last van een slecht functionerende proximity-sensor. Met m'n oor kan ik complete berichten opstellen, agenda-afspraken maken en settings aanpassen ... ;)

Ja, nu je het zegt. Vooral als ik heel enthousiast aant bellen ben hoor ik dat mensen klagen over piepjes. Ik ga eens kijken of ik er wat aan heb :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• haling
wuppie007 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 13:33:
[...]Ja, nu je het zegt. Vooral als ik heel enthousiast aant bellen ben hoor ik dat mensen klagen over piepjes. Ik ga eens kijken of ik er wat aan heb :)
Ik ben op low: 16 en high: 18 uitgekomen. Helaas was ik toen al weer vergeten wat de getallen origineel waren ;)

• Reneger
  • Laatst online: 22-11 11:07

Reneger

Wie? IK?

Ik heb me maar aangeleerd om op het uit-knoppie te drukken zodra een gesprek start...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 17:48
Reneger schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 16:07:
Ik heb me maar aangeleerd om op het uit-knoppie te drukken zodra een gesprek start...
Haha ik ook :+

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 27-11 15:38
haling schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:01:

ROM: CM 10.1 RC1
Radio: 12.69a.60.29U_26.17.14.11_M

Edit: Deze app geïnstalleerd en de instructies uitgevoerd: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=951858
Er staat ook een stukje in over het schoonmaken van de sensor ... zal ik nog eens doornemen.
Zoek eens op stof en sensor in deze topic, er zijn meerderen geweest met soortgelijke problemen. Ook ik heb uiteindelijk de telefoon maar opengemaakt. De lapmiddelen werkten onvoldoende en de irritatie nam toe (bij mij en de anderen aan de andere kant van de lijn).

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 27-11 22:48
Dadona schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 23:29:
[...]

Zoek eens op stof en sensor in deze topic, er zijn meerderen geweest met soortgelijke problemen. Ook ik heb uiteindelijk de telefoon maar opengemaakt. De lapmiddelen werkten onvoldoende en de irritatie nam toe (bij mij en de anderen aan de andere kant van de lijn).
Uitspuiten met air-in-a-can werkte bij mij al prima, maar download ook deze app: Proximiy calbration (soort lambda icoontje), daarmee sensitivity aanpassen. Nadeel alleen dat je auto-brightness niet goed mee werkt, maarja beter dan een wisselgesprek starten tijdens het bellen.

Edit: wat Haling dus ook al zei, mijn settings staan nu op 6 low, 7 high.

[Voor 5% gewijzigd door Megamind op 05-07-2013 23:50]

• Dogooder
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 17:46

Dogooder

dus...

Ik ben niet zo'n hele grote pioneer op het gebied van ROMs, maar momenteel draai ik al een langere tijd IceColdSandwich-8.8. AOKP. Ik ben hier alleen niet zo tevreden over. soms snel, maar soms ook rete traag, en onbetrouwbaar internet, over wifi en 3G. Terwijl een speedtest over beide wel correct gaat.

Nu ben ik dus op zoek naar een goede nieuwe. Ik lees enthousiaste verhalen over CM10.1 RC1 of RC5, maar ook over JellyTime R11. Welke raden jullie aan voor gewoon goed stabiel gebruik?

• Stefke
Ik heb Jellytime gebruikt. Zeer fijne en snelle rom, hele goede batterijduur. Ik had alleen het idee dat de GPS-ontvangst minder was als bij SabsaPrime die ik voorheen gebruikte (logging tijdens het mountainbiken was onbruikbaar, voor navigatie was het prima).
Ik heb een GPS-soldeerfix geprobeerd maar dat heeft niets geholpen. Ik heb nu SabsaPrime weer geinstalleerd bij wijze van probeersel, ook een fijne rom (met Sense), werkt soepel, maar je merkt wel duidelijk dat het wat minder "snappy" is dan een Jellytime bijvoorbeeld.
Sense is toch wel een aardige belasting voor zo'n DesireHD en ik moet zeggen dat ik na Jellytime eigenlijk helemaal geen Sense meer wil

GPS werkt overigens nauwelijks meer op mijn telefoon dus ik zal naar een nieuwe moeten.

• cYbert312
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 04-02-2016
Voor mijn Desire HD met Revolution 7.3 rom ben ik op zoek naar de battery mod die de stock battery meter in de status bar vervangt door één met percentage erin.

Ik heb zitten googlen maar kon niet de juiste mod vinden waarvan ik met zekerheid kon zeggen dat ie geschikt is voor mijn rom.

Iemand een idee?

• Emilio_TT
  • Laatst online: 05-10 14:43

Emilio_TT

Never fear...I is here!

stefijn schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 11:19:
<...>

GPS werkt overigens nauwelijks meer op mijn telefoon dus ik zal naar een nieuwe moeten.
Heb je ook de fix geprobeerd waarbij je je DHD helemaal terugzet in de 'zoals HTC hem ooit bedoeld heeft'-modus door er een gingerbread-RUU in te flashen, vervolgens weer te rooten en een ROM naar keuze te installeren?

Naast een mogelijk hardwareprobleem dat je al geprobeerd hebt te tackelen schijnt dit ook een kanshebber te zijn. Geen idee wat de theorie erachter precies is, maar ik ben hem op XDA vaak tegen gekomen.

Learning to fly is learning how to throw yourself at the ground and miss...

• Stefke
Ehm...help me even, wat is een RUU ook al weer? Bedoel je een standaard HTC-ROM?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1623506
Is dit wat ik moet doen? Een PB98IMG en RRU downloaden en dan de update runnen vanuit Hboot? Ben nog nooit teruggegaan dus dit is even nieuw voor me.

edit: hier een betere kandidaat? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1731324

Wil best even proberen, desnoods vanaf nu gewoon weer stockrom. Als ik daardoor nog even vooruit kan :)

edit:
http://www.shipped-roms.c...ategory=android&model=Ace

Welke kan ik hier het beste nemen? Ik heb die van de tweede XDA-link geprobeerd (.exe installeren met telefoon aan USB) maar die kreeg geen verbinding met de telefoon. Dat was:
RUU_Ace_Sense30_S_HTC_WWE_3.12.405.1_Radio_12.65.60.29_26.14.04.28_M_release_225
512_signed.exe

Edit: al gelukt met een zip via hboot :) eens zien of het effect heeft

edit3: helaas, nog steeds geen enkele GPS-ontvangst met nu de stock ROM

[Voor 58% gewijzigd door Stefke op 11-07-2013 11:48]

• haling
Ik zie dat er voor de CM-ROM niet alleen een RC5 is, maar nu ook een SR-1: http://downloads.codefi.r...1-unofficial-ace/releases

Toch maar eens updaten binnenkort?

• NinjaTuna
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 27-11 17:08
Tja waarom niet? Ik heb RC5 zo over RC1 heen kunnen flashen, dus ik neem aan dat er ook bij de stap naar SR1 niets kapot gaat.

• Dogooder
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 17:46

Dogooder

dus...

Ik heb sinds een paar dagen JellyTime R11 en tot nu toe ben ik er zeer tevreden over. Stuk beter dan Icecreamsandwich.
Verder nog niet zo veel extreme dingen gedaan, slechts normaal gebruik en het werkt soepel.

• haling
NinjaTuna schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 10:24:
Tja waarom niet? Ik heb RC5 zo over RC1 heen kunnen flashen, dus ik neem aan dat er ook bij de stap naar SR1 niets kapot gaat.
Er zit wel een bugje in de kernel van SR1: http://forum.xda-develope...p=43628279&postcount=3299

• Brantje
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 27-11 21:35

Brantje

De post is daar >>

Ik wil graag me Desire HD gaan rooten, ik heb veel zitten zoeken op XDA, las iets over advanced ace hackkit, maar die is verwijderd.
Visionary en gingerbreak werken niet bij mij.

Ik heb via fastboot de volgende info verkregen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
version: 0.5
version-bootloader: 0.85.0024
version-baseband: 26.09.04.11_M2
version-cpld: None
version-microp: 0438
version-main: 2.36.405.8
product: ace
platform: HBOOT-7230
modelid: PD9810000
cidnum: VODAPE17
battery-status: good
battery-voltage: 3974mV
partition-layout: Generic
security: on
build-mode: SHIP
boot-mode: FASTBOOT
commitno-bootloader: a3d4fa0f
hbootpreupdate: 11
gencheckpt: 0
region-id: 0

Is deze versie te rooten, om zo uiteindelijk android 4.x te kunnen draaien?

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Je kunt de handleiding volgen die je op XDA (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2221039) en op de maker van AAHK kunt vinden. Maar dat is veel werk.

Via google moet je aahk-11092012.zip toch nog wel kunnen vinden. Use at your own risk. De reden dat de AAHK weg is, is dat je support nodig hebt mocht het geautomatiseerd misgaan. Als je waarde hecht aan je DHD dan kun je beter de lange ingewikkelde handleiding volgen.

Succes!

• Erwin537
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 14:59
(jarig!)
vliegnerd schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 21:43:
Je kunt de handleiding volgen die je op XDA (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2221039) en op de maker van AAHK kunt vinden. Maar dat is veel werk.

Via google moet je aahk-11092012.zip toch nog wel kunnen vinden. Use at your own risk. De reden dat de AAHK weg is, is dat je support nodig hebt mocht het geautomatiseerd misgaan. Als je waarde hecht aan je DHD dan kun je beter de lange ingewikkelde handleiding volgen.

Succes!
Het is meer dat mensen de handleiding niet hadden gelezen en dan om support gingen vragen. Daar werd de maker zo ziek van dat hij het stop gezet heeft. De mensen die met ECHTE problemen aankwamen heeft hij samen met de andere support mensen met plezier geholpen.

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Mijn zin was weer eens krommer dan hij moet zijn. Wat betreft "de reden dat AAHK weg is" bedoelde ik eigenlijk de site van AAHK te parafraseren: De reden dat de download verwijderd is, is omdat er nu geen support meer is. (http://tau.shadowchild.nl/attn1/?cat=6)

Als gebruiker van een dmv AAHK "geunlockte" telefoon ben ik AAHK dankbaar. Niets dan lof!

Als je geen S-OFF nodig hebt maar alleen root en custom roms e.d. om ICS te installeren e.d. moet dat voldoende zijn, dan is er een veel makkelijkere methode, maar die heb ik niet zelf gebruikt: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2169515

[Voor 26% gewijzigd door vliegnerd op 25-07-2013 07:15]

• Brantje
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 27-11 21:35

Brantje

De post is daar >>

Wil alleen custom roms te draaien, sexy dingen als s-off hoeft niet.
Ik had wel s-off maar telefoon werd opgestuurd naar HTC en die hebben hem toen vrolijk teruggezet naar de versie die ik nu heb -_-.

Edit, ik heb AAHK gevonden, stond gewoon een link in dit topic :).
Tool is best erg nice!
Heb nu s-off, root =), makkelijk.

[Voor 100% gewijzigd door Brantje op 25-07-2013 11:22]

• Nox
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 27-11 19:27

Nox

Noxiuz

Wat betreft GPS denk ik dat het vermoedelijk puur software is. Ik heb aan het begin van deze ROM (Jellytime) prima GPS gehad, na een of andere fix toegepast te hebben (dunno welke helaas) maar na een tijdje verliep het fixen steeds langzamer.

Maar hij doet het nog wel, ook navigatie werkt redelijk. Soms bij stoplichten e.d. is hij af en toe een beejte klunzig maar op de snelweg e.d. gaat het prima.

Zometeen JellyBeer proberen, lees er goede reacties over. Iemand enig idee of 4.3 al in de maak is?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• TommieW

TommieW

Numa numa.

NoxiuZ schreef op maandag 29 juli 2013 @ 16:29:
Wat betreft GPS denk ik dat het vermoedelijk puur software is. Ik heb aan het begin van deze ROM (Jellytime) prima GPS gehad, na een of andere fix toegepast te hebben (dunno welke helaas) maar na een tijdje verliep het fixen steeds langzamer.

Maar hij doet het nog wel, ook navigatie werkt redelijk. Soms bij stoplichten e.d. is hij af en toe een beejte klunzig maar op de snelweg e.d. gaat het prima.

Zometeen JellyBeer proberen, lees er goede reacties over. Iemand enig idee of 4.3 al in de maak is?
Ik heb er andere ideeën over. Die mod waarbij de antenne van de GPS verlengt wordt door middel van een draadje schijnt wel goed te werken.

Op mijn Desire HD heb ik aardig wat ROMs gehad, en bij geen van alle werkte de GPS echt goed. Meestal moest ik minstens 3 minuten wachten totdat ik eindelijk een fix had. En àls ik eindelijk een fix had, was het signaal niet echt heel geweldig. Ik heb van alles geprobeerd, maar niets kon de GPS beter laten werken.
Ik heb nu een Samsung S3, maar daar werkt de GPS aanzienlijk beter op. Meestal heb ik een fix binnen 10 seconden, soms binnen 20 seconden.

Ik kan mij voorstellen dat het ook voor een gedeelte aan de software ligt, maar ik denk dat een slecht GPS signaal op de DHD ook te wijten is aan de hardware.

Xiaomi Mi 9T Pro

• Stefke
Ik had ook altijd GPS problemen en helaas is de Desire HD wat dat betreft dood. Ik heb nu een Huawei G615 en die fixed binnen 3 sec, zelfs binnen in de huiskamer, met 12-16 satellieten... Andere hardware :)

• haling
stefijn schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 15:05:
Ik had ook altijd GPS problemen en helaas is de Desire HD wat dat betreft dood. Ik heb nu een Huawei G615 en die fixed binnen 3 sec, zelfs binnen in de huiskamer, met 12-16 satellieten... Andere hardware :)
Op kantoor hier aan mijn buro krijg ik binnen 30 sec een fix op 6 satellieten met mijn DHD icm CM10.0 RC1.

• Stefke
Bijna net zo goed :)

Als de GPS niet dood was had ik mijn DHD nog steeds. Fijn toestel, zeker met een JB-rom
Bij mij had de DHD altijd binnen een paar seconde een fix, die GPS was echt ideaal. Mijn Oppo Find 5 heeft een vergelijkbare GPS en ook dat werkt perfect.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• dannbla

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1413129

Snel, crash vrij en alles werkt (GPS, BT, WIFI, YOUTUBE)

• haling
donowitz schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:09:
Snel, crash vrij en alles werkt (GPS, BT, WIFI, YOUTUBE)
Cool! Maar ik ben wel een beetje gehecht geraakt aan alle overbodige en flashy features van 4.x ... 8)

• dannbla
haling schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 12:12:
[...]

Cool! Maar ik ben wel een beetje gehecht geraakt aan alle overbodige en flashy features van 4.x ... 8)
Eens, maar ik had toch altijd last van instabiliteit, of moest ergens op inleveren (geen YT of BT)
Dit werkt allemaal en is lekker vlot!

Voor de mensen die CM10.1 SR1.1 draaien, hebben jullie ook allen problemen met de nieuwe versie van Maps (grafische problemen)?

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

• Emilio_TT

Emilio_TT

Never fear...I is here!

Largamelion schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 15:59:
Voor de mensen die CM10.1 SR1.1 draaien, hebben jullie ook allen problemen met de nieuwe versie van Maps (grafische problemen)?
Helaas wel, ja.. Ik heb het in afwachting van een fix vanuit Google of Cyanogemod even opgegeven en heb een apk van de vorige versie van XDA gehaald. Ook omdat de cache-optie in de nieuwe versie is verdwenen leek het me voorlopig wel een goed idee ;)

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Ik heb die glitches in Maps ook op CM10.1 20130513 (nightly, ouder dan SR1.1)

• KirovAir
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 25-11 16:15
De Maps issue komt bij mij ook voor op: JellyTime, de laatste codefireXperiment en JellyBeer. Wachten op de eerste developer die de fix vind, want vrijwel alle JB roms lijken last van te hebben.

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

• haling
Emilio_TT schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 17:18:
[...]... in afwachting van een fix vanuit Google ...
Ik wacht sowieso op een fix van Google. Die nieuwe versie van Maps/Navigation is echt waardeloos.

haling in "Android: Turn by Turn Navigation - Deel 2"

• NinjaTuna
Ik heb sinds een week last van Google Location Service die in 10 uur m'n batterij leegtrekt bij minimaal gebruik met CM10.1 van Mustavalkosta (of zoiets).

Heel bijzonder, het treedt ineens op, heb al geüpdatet van SR1 naar SR1.1, maar het mocht niet baten, alleen het uitzetten van locatietoegang heeft zin.

• Wekkel
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 16-07 16:46

Wekkel

De downloadkoning

Randomblame heeft een JellyTime ROM uitgebracht met Android 4.3. Sommige dingen werken nog niet maar voor een Alpha is hij verassend stabiel.

Video:

De Alpha is inmiddels opgevolgd door een Beta, maar screen rotation en Youtube filmpjes doen het nog niet.

• haling
Wekkel schreef op zondag 08 september 2013 @ 10:52:De Alpha is inmiddels opgevolgd door een Beta, maar screen rotation en Youtube filmpjes doen het nog niet.
Mooi om te zien dat ze maar door blijven ontwikkelen voor de DHD! _/-\o_

Ik ben al een aantal keer "bang" geweest dat ik over moet op een SGS2 oid om bij te blijven met de Androids.

• SweetDaddyD
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 06-07-2014
--verplaatst naar apart topic--

[Voor 96% gewijzigd door SweetDaddyD op 29-09-2013 12:32]

• Nox
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 27-11 19:27

Nox

Noxiuz

Ik heb gisteren CM 10.1 geflasht, beroerde GPS. Terwijl ik met codefire X een betere gps had, binnen (moeizaam) en ook buiten. Al had hij met veel bomen toch wel eens last dat hij moeilijk een fix kreeg.

Nu laatst in de trein geprobeerd, niks. Binnen ook niks maar dan echt niks, alsof gps eigenlijk gewoon niets doet. Niet het kleinste spoortje van een fix te vinden bij gps status en toolbox (is die app die ik gebruik).

Tips iemand? Wel softwarematig.

Oh en mijn volume key plus doet het niet. Down moet het nog wel doen anders kan ik moeilijk in recovery komen :P

[Voor 28% gewijzigd door Nox op 02-10-2013 00:40]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Erwin537
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 14:59
(jarig!)
NoxiuZ schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 00:39:
Ik heb gisteren CM 10.1 geflasht, beroerde GPS. Terwijl ik met codefire X een betere gps had, binnen (moeizaam) en ook buiten. Al had hij met veel bomen toch wel eens last dat hij moeilijk een fix kreeg.

Nu laatst in de trein geprobeerd, niks. Binnen ook niks maar dan echt niks, alsof gps eigenlijk gewoon niets doet. Niet het kleinste spoortje van een fix te vinden bij gps status en toolbox (is die app die ik gebruik).

Tips iemand? Wel softwarematig.

Oh en mijn volume key plus doet het niet. Down moet het nog wel doen anders kan ik moeilijk in recovery komen :P
Ik begrijp dat je software matig wilt, maar ik heb zelf een tijdje geleden een nieuwe case op ebay gekocht, met volumekey, gps/flitser cap, battery cap en sim cap erbij (en trouwens ook het midframe chassis, maar dat heb ik niet vervangen).

Bij mij had m'n reparateur van de verzekering al door het void stikkertje heen geprikt (:S wtf, horen ze dat dan niet te vervangen?) maar bij een vriend kon ik zonder problemen het void stikkertje weghalen met een spelt, en uiteraard daarna weer terug plakken.

Het mooie is dat door het vervangen van het GPS/Flitser kapje mijn GPS antenne nu weer goed contact heeft, en ik nu weer een werkende GPS heb. Echt het allermoeilijkste (en engste) was het loshalen van de GPS/flister cap, maar met wat wrikken heb ik het bij twee telefoons goed voor elkaar gekregen. Zeker als je de goede tools hebt moet het wel lukken, ik had voor het opwippen vanuit binnen een zwitsers zakmes gebruikt (dat moet wel beter kunnen).

• haling
Gisteren cm-10.1-20130924-UNOFFICIAL-ace-SR2.zip geflasht, gewoon over SR1.1 heen en cache gewist ...

Gmaps heeft nog steeds artefacts, en die verwijnen ook weer na een "screen reset" (uit/aan).
haling schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:10:
Gisteren cm-10.1-20130924-UNOFFICIAL-ace-SR2.zip geflasht, gewoon over SR1.1 heen en cache gewist ...

Gmaps heeft nog steeds artefacts, en die verwijnen ook weer na een "screen reset" (uit/aan).
Klopt, ik ben al een tijdje teruggeschakeld naar versie 6.14.3.

Bij Youtube een gelijkaardig verhaal, zie m'n post hier.

Het ziet er naar uit dat ons toestel stilaan last gaat beginnen krijgen van zijn leeftijd. Voorlopig houd ik het voor Youtube en Maps bij de oudere versies omdat de nieuwe niet echt meerwaarde hebben, maar dat zal vermoedelijk in de toekomst anders zijn.

EDIT: Net de versie van Maps van 14 oktober geïnstalleerd en het probleem is nog steeds niet opgelost.

[Voor 6% gewijzigd door Largamelion op 15-10-2013 12:45]

• Trygve
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 08:56
Inmiddels zit ik in een zwart gat tussen roms in :P
Jellytime R11 een tijdje gebruikt, heerlijke slimme rom die rustig met de batterij omspringt. Maar de Revolution HD heeft toch een aantal dingen die vlotter zijn, zoals Berichten, Contacten, openen van Whatsapp. Jellytime was weer sneller met het tot stand brengen van verbindingen (bellen, Wi-Fi connect) en switchen tussen apps. Beide roms hebben hun voor- en nadelen.

Bij Jellytime overigens wel een spontane reboot gehad, en dat is er voor mij 1 teveel. Ontzettend knap dat iemand 4.2.2 naar de Desire HD port en er zoveel features instopt, maar stabiliteit en bereikbaarheid is toch wel mijn prioriteit heb ik gemerkt :) Daarom voorlopig weer terug naar Revolution HD 6.4 (kaalgeplukt met Rom Cleaner).

• Emilio_TT

Emilio_TT

Never fear...I is here!

Ik ben vanwege spontane reboots in CM10.1 (Mustaavalkosta) vandaag ook weer terug gestapt naar Gingerbread. Om precies te zijn naar die 007-MIUI op XDA. Even het Bond-thema eraf gooien en je hebt een snelle ROM waar alles het goed doet. GPS is supersnel en de camera kan weer foto's maken in de resolutie die de DHD aankan, in plaats van een verlaagde resolutie omdat er geen goede drivers zijn voor Android versies hoger dan Gingerbread.

Tot nu toe mis ik nog geen features, maar misschien is dat over een maandje weer anders ;)

• haling
Emilio_TT schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 22:04:
Ik ben vanwege spontane reboots in CM10.1 (Mustaavalkosta)
Die heb ik ook 1-2x per week. Ik blijf bij JB dankzij de features (en security?), deze "kleine ongemakjes" neem ik maar voor lief ;)

Het zou ook zomaar kunnen dat ik nog ooit een nieuwe telefoon ga kopen. "Helaas" bedenk ik me vaak dat dat helemaal niet nodig is. 8)7

• dannbla
Emilio_TT schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 22:04:
Ik ben vanwege spontane reboots in CM10.1 (Mustaavalkosta) vandaag ook weer terug gestapt naar Gingerbread. Om precies te zijn naar die 007-MIUI op XDA. Even het Bond-thema eraf gooien en je hebt een snelle ROM waar alles het goed doet. GPS is supersnel en de camera kan weer foto's maken in de resolutie die de DHD aankan, in plaats van een verlaagde resolutie omdat er geen goede drivers zijn voor Android versies hoger dan Gingerbread.

Tot nu toe mis ik nog geen features, maar misschien is dat over een maandje weer anders ;)
Heb je daar een linkje van?

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

• PeterC86
  • Laatst online: 30-08-2020
Fantastisch dat er voor de Desire HD nog steeds roms gemaakt worden. Jellytime 4.3 beta 6 geprobeerd, maar daar liep het toetsenbord continue vast. Meer mensen die daar problemen mee hebben? Dus nu eerst maar 4.2 R11 geinstalleerd en die draait als een zonnetje. Nieuwe accu erin en mijn Desire heeft een tweede leven.

• haling
PeterC86 schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 11:04:
Fantastisch dat er voor de Desire HD nog steeds roms gemaakt worden. Jellytime 4.3 beta 6 geprobeerd, maar daar liep het toetsenbord continue vast. Meer mensen die daar problemen mee hebben?
mobile data still erattic at best I'm working on it
Ik gok dat die nog niet echt "af" is ;)

Gisteren m'n abonnement omgezet naar sim-only ... ziet er naar uit dat ik nog wel ff met m'n DHD rond blijf lopen ;)

• NinjaTuna
Iemand een idee of downgraden van CM10.1 Mustavalkosta SR2 naar SR1 zonder wipe dingen stuk gaat maken?

Vorige versies van CM10.1 draaiden een stuk stabieler en gebruikten een stuk minder batterij.

[Voor 1% gewijzigd door NinjaTuna op 05-11-2013 10:59. Reden: foutje: M moest SR zijn]

• haling
NinjaTuna schreef op maandag 04 november 2013 @ 19:05:Vorige versies van CM10.1 draaiden een stuk stabieler en gebruikten een stuk minder batterij.
Ah, ik ben niet de enige ;)

Ik zit er zelf aan te denken om naar een nightly over te stappen, kijken of die beter draait.

• NinjaTuna
haling schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 22:33:
[...]

Ah, ik ben niet de enige ;)

Ik zit er zelf aan te denken om naar een nightly over te stappen, kijken of die beter draait.
Ben gedowngrade naar SR1 (zonder wipe dus) en het gaat er niet van kapot, dat is al iets :D
Zal van de week even posten of het batterijgebruik en de stabiliteit weer op hun oude niveau zijn.

Ondertussen wordt het ook hoog tijd voor een Nexus 5 8)

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

NinjaTuna schreef op maandag 04 november 2013 @ 19:05:
Iemand een idee of downgraden van CM10.1 Mustavalkosta SR2 naar SR1 zonder wipe dingen stuk gaat maken?

Vorige versies van CM10.1 draaiden een stuk stabieler en gebruikten een stuk minder batterij.
Ik gebruik (na GPS issues met SR2) al weer een tijdje de nightly van 13 mei. Dat is wel gewoon al 4.2.2. Die draait eigenlijk best prima. Wel zo af en toe een reboot, dwz een warme reboot waarbij je opnieuw je SIM pincode moet invoeren. Ik schat 1x/week.

• TiVa
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 03-03-2016
Zijn er eigenlijk nog mensen die problemen hebben met de CM10.1 SR2 en connectie met 3G (proximus netwerk)? Als ik geconnecteerd ben met wifi en dan wifi terug afzet wil mijn 3g niet altijd connecteren (het blijft grijs in de notificatie balk)...
Bovendien heb ik de indruk dat CM dit merkt en vliegtuig modus toggled, wat ervoor zrogt dat ik soms voortdurend mijn pincode opnieuw moet ingeven...

• haling
TiVa schreef op donderdag 14 november 2013 @ 11:00:
Zijn er eigenlijk nog mensen die problemen hebben met de CM10.1 SR2 en connectie met 3G (proximus netwerk)? Als ik geconnecteerd ben met wifi en dan wifi terug afzet wil mijn 3g niet altijd connecteren (het blijft grijs in de notificatie balk)...
Bovendien heb ik de indruk dat CM dit merkt en vliegtuig modus toggled, wat ervoor zrogt dat ik soms voortdurend mijn pincode opnieuw moet ingeven...
Geen last van, maar als je je pincode opnieuw moet invoeren is er meestal iets gecrasht ;)

Met een beetje mazzel installeer ik morgen een nieuwe nightly, dwz: SR2+

• Trygve
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 08:56
En Kitkat voor de DHD is ook al beschikbaar (trainwreck): http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2525906
TiVa schreef op donderdag 14 november 2013 @ 11:00:
Hier geen enkel probleem op SR2. Heb wel pincode voor mijn SIM uitgezet omdat ik reeds een pincode gebruik om het toestel te unlocken.
Ik volg het topic ook nog steeds. Ben benieuwd of RB er in slaagt een stabiele versie van 4.4 te maken, waarop alles werkt.

[Voor 21% gewijzigd door Largamelion op 14-11-2013 12:37]

• TiVa
hmm... Mag ik weten welke radio jullie gebruiken?
Ik heb uit frustratie gisteren de 26.16 geflashed (had de 26.14 nog draaien)

Wat betreft de pincode en crashen, ik denk persoonlijk dat het niet altijd een crash moet zijn...

Even wat uitleg over mijn provider:
Nadat ik tot de vaststelling kwam dat je als prepaid kaart véél meer voordelen hebt dan bij een abbo,
heb ik generation connect aangevraagd bij proximus en ging ik een jaar geleden van abbo naar prepaid.
2 gig, 80minuten bellen, onbeperkt sms en 10mb roaming per herlaad beurt, alles geldig gedurende 1 maand. Eens de maand voorbij is blokkeert proximus 3g, en betaal ik terug voor smsen.
Mijn verbruik is zo dat ik amper bel en ik heb na een maand dikwijls nog meer dan 10€ over, en betaal dan 5€ via mijn resterend krediet op prepaid kaart voor extra megabytes.
Ik draai nu een kleine maand cyanogen mod en 2 weken geleden ongeveer was mijn herlaadpromo vervallen. Mijn 3G was dus niet toegankelijk. en ik had nog geen data bijgekocht.

Volgende vaststellingen deed ik:
Mijn 3g logo in de notificatiebalk was grijs, maar mobiele data stond wel nog gewoon aan op op mijn gsm.
Om de pakweg 5 minuten werd ik gevraagd mijn pincode in te geven.
Dit was echt systematisch. Ik heb het zo getest dat ik mijn scherm gewoon op liet staan, niets deed, pincode ingaf wanneer deze gevraagd werd, een tijdje wachten, en opnieuw mijn pincode mocht opgeven. (geen bootscreens, geen crash van trebuchet ofzo, je ziet ontvangst wegvallen, en hem achter pincode vragen - net zoals je zou zien als je vliegtuigmodus heel snel aan en uit zou zetten)
Ik ben een nieuwe simkaart (met het idee dat het daaraan zou liggen) gaan aanvragen, maar dat hielp niets.
Zette ik mobiele data af op gsm => geen problemen meer.
Liet ik mobiele data aanstaan en connecteerde ik met wifi => geen problemen.
Zette ik mobiele data weer aan of wifi uit => binnen de 5 minuten werd mijn pin terug gevraagd.
Ik heb dan herladen de volgende dag => problemen van de baan...

Tot gisteren dus...
ik verdenk proximus er van gisteren een kleine panne gehad te hebben,
en dat mijn gsm dus weer even geen connectie kreeg.
(mijn 3G wou in elk geval weer niet verbinden...)
Ik werd weer om mijn pin gevraagd.

ik verdenk bovendien cyanogen mod om vliegtuigmodus te togglen om te kijken of hij op deze manier misschien terug dataconnectie kan verkrijgen. Het ingeven van een pin is uiterst vervelend omdat als gsm in je broekzak zit je een hele tijd onbereikbaar bent als je niet om de zoveel tijd controleert of alles nog wel werkt...

Maar misschien is het een radio probleem dus. Welke gebruiken jullie?

of zijn er andere JB Roms die even snel en vooral even stabiel (voor de rest heb ik echt niet te klagen over CM) draaien? Ervaringen met Jellytime?

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Radio: 12.65.60.29U_26.14.04.28_M

Ik ken alleen CM10.1 (mustavaalkosta) en cfX(codefireX) als Jellybean roms, maar die zijn al vrijwel identiek.

Jellytime is closed source en gebruik ik daarom niet. Maar het is vrijwel zeker haast identiek aan CM/cfX.

"Vliegtuigmode togglen", zodat je opnieuw de SIM moet ontgrendelen is volgens mij een reboot. Niet van de Linux kernel maar wel van Android. Dat is de reboot die ik 1x per week ofzo zie.

• TiVa
Hmm, ik gebruikte dezelfde radio... CM nochtans clean geinstalleerd (eerst cm, daarna gapps)

Je zou toch denken dat een handmatige herstart, of drastischer zelfs, de batterij eruit halen ervoor moet zorgen dat die bug die de android herstart forceert dan toch even weg blijft, niet? en al heel bizzar dat het samenhangt met het al dan niet hebben opstaan van mobiele data...

Bovendien bleven apps die ik draaide gewoon open telkens ik mijn pin moest ingeven. Zo kon ik in gallery zitten, pincode scherm naar voorgrond, pincode ingegeven, en ik zat terug gewoon in mijn gallery. Ik ga er vanuit dat dit niet mogelijk is met een android herstart, of toch?

Ik probeer vooral te snappen waar het probleem zit momenteel, dus sorry voor de velen vragen :)
TiVa schreef op donderdag 14 november 2013 @ 13:34:
hmm... Mag ik weten welke radio jullie gebruiken?
Ik heb uit frustratie gisteren de 26.16 geflashed (had de 26.14 nog draaien)

Wat betreft de pincode en crashen, ik denk persoonlijk dat het niet altijd een crash moet zijn...

Even wat uitleg over mijn provider:
Nadat ik tot de vaststelling kwam dat je als prepaid kaart véél meer voordelen hebt dan bij een abbo,
heb ik generation connect aangevraagd bij proximus en ging ik een jaar geleden van abbo naar prepaid.
2 gig, 80minuten bellen, onbeperkt sms en 10mb roaming per herlaad beurt, alles geldig gedurende 1 maand. Eens de maand voorbij is blokkeert proximus 3g, en betaal ik terug voor smsen.
Mijn verbruik is zo dat ik amper bel en ik heb na een maand dikwijls nog meer dan 10€ over, en betaal dan 5€ via mijn resterend krediet op prepaid kaart voor extra megabytes.
Ik draai nu een kleine maand cyanogen mod en 2 weken geleden ongeveer was mijn herlaadpromo vervallen. Mijn 3G was dus niet toegankelijk. en ik had nog geen data bijgekocht.
Hehe, ben ook Proximus GC en zit bijna volledig in dezelfde situatie. Ik bel ook amper en herlaad dus dikwijls ook enkel data (500MB voor 10€) omdat mijn krediet anders te hoog oploopt. Heb radio 12.69a.60.29U_26.17.14.11_M, maar merk ook dat wanneer mijn maand om is en ik niet herlaad, dat de telefoon raar doet. Batterij loopt dan bijzonder snel leeg en het 'H' icoontje blijft grijs. Ik heb dan het gevoel dat hij voortdurend tracht om connectie te maken. Enige oplossing is dan data uitschakelen of herladen.

• TiVa
Largamelion schreef op donderdag 14 november 2013 @ 15:24:
[...]

Hehe, ben ook Proximus GC en zit bijna volledig in dezelfde situatie. Ik bel ook amper en herlaad dus dikwijls ook enkel data (500MB voor 10€) omdat mijn krediet anders te hoog oploopt. Heb radio 12.69a.60.29U_26.17.14.11_M, maar merk ook dat wanneer mijn maand om is en ik niet herlaad, dat de telefoon raar doet. Batterij loopt dan bijzonder snel leeg en het 'H' icoontje blijft grijs. Ik heb dan het gevoel dat hij voortdurend tracht om connectie te maken. Enige oplossing is dan data uitschakelen of herladen.
Aha! Maar draai jij CM10.1 SR2 of een Nightlies? Want het batterijverbruik had ik bij RevolutionHD ook, maar ik bleef toen tenminste bereikbaar. Ik zou al blij zijn als die vraag naar pincode niet komt. Dat hij constant probeert connectie te maken is minder erg dan na 5 minuten in een vergrendelde sim te zitten (of ik moet pin code invoeren uitzetten natuurlijk...) Jij hebt geen last van dat hij dan constant vraagt achter een pincode? Of heb jij er al gewoon mee leren leven dat je onmiddelijk moet herladen/data bijkopen? Toen ik het de eerste keer merkte zat ik bv even naar de winkel. Mijn data was toen al van 's avonds vervallen de dag ervoor, maar thuis had ik de hele tijd connectie gehad met wifi, waardoor de problemen achterwege bleven.

Ik heb bovendien gelezen dat Radio 26.17.xx.xx problemen kan opleveren bij downgraden. Iemand ervaring mee? Ik heb geroot met AAHK. Als ik weet dat ik ooit terugkan (voor Revolution HD wordt andere radio aangeraden) wil ik die 24.17 nog wel proberen :) maar ben vrij nieuw met het rootproces, dus nogal voorzichtig in wat ik doe :)

[Voor 31% gewijzigd door TiVa op 14-11-2013 16:08]

• NinjaTuna
Voor wie het nog wat interesseert:
Batterylife met Mustavalkosta SR1 is beter, maar niet zo goed als ik eerst had. Het loopt wel veel stabieler.

• TiVa
NinjaTuna schreef op donderdag 14 november 2013 @ 16:40:
Voor wie het nog wat interesseert:
Batterylife met Mustavalkosta SR1 is beter, maar niet zo goed als ik eerst had. Het loopt wel veel stabieler.
Bedankt! Ik vind dat de SR2 ook nog wel stabiel draait (uitgezonderd mijn pin probleem). Mss moet ik ook maar naar SR1. Zijn er daar dingen die niet werken tav SR2?

• NinjaTuna
Niet dat ik gemerkt heb in ieder geval! Ik kon ook gewoon downgraden zonder wipe (wel cache en dalvik), dus de drempel is niet zo heel hoog.
TiVa schreef op donderdag 14 november 2013 @ 15:41:
Aha! Maar draai jij CM10.1 SR2 of een Nightlies?
SR2
Jij hebt geen last van dat hij dan constant vraagt achter een pincode? Of heb jij er al gewoon mee leren leven dat je onmiddelijk moet herladen/data bijkopen? Toen ik het de eerste keer merkte zat ik bv even naar de winkel. Mijn data was toen al van 's avonds vervallen de dag ervoor, maar thuis had ik de hele tijd connectie gehad met wifi, waardoor de problemen achterwege bleven.
Ik heb geen last van het vragen naar een pincode omdat ik dit heb uitgeschakeld. Zoals ik reeds zei, gebruik ik een pincode om mijn toestel te unlocken dus is het vrij zinloos om nog eens een pincode in te geven voor de SIM kaart te unlocken. Het kan dus goed zijn dat ik ook niet bereikbaar ben als mijn maand om is, ik zal het eens testen als het zover is.
Ik heb bovendien gelezen dat Radio 26.17.xx.xx problemen kan opleveren bij downgraden. Iemand ervaring mee? Ik heb geroot met AAHK. Als ik weet dat ik ooit terugkan (voor Revolution HD wordt andere radio aangeraden) wil ik die 24.17 nog wel proberen :) maar ben vrij nieuw met het rootproces, dus nogal voorzichtig in wat ik doe :)
Ik heb destijds na het flashen van mijn huidige radio de dag erna nog de oude teruggezet om het één en ander te testen en dat was geen enkel probleem. Daarna opnieuw geupgrade en ook dat verliep probleemloos.

• TiVa
NinjaTuna schreef op donderdag 14 november 2013 @ 19:46:
Niet dat ik gemerkt heb in ieder geval! Ik kon ook gewoon downgraden zonder wipe (wel cache en dalvik), dus de drempel is niet zo heel hoog.
Bedankt voor de tip, ik heb vandaag ook SR1.1 erop gezet, dan kan ik eens zien of deze inderdaad stabieler draait.
Largamelion schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 08:56:

[...]
Het kan dus goed zijn dat ik ook niet bereikbaar ben als mijn maand om is, ik zal het eens testen als het zover is.

[...]
Ik heb destijds na het flashen van mijn huidige radio de dag erna nog de oude teruggezet om het één en ander te testen en dat was geen enkel probleem. Daarna opnieuw geupgrade en ook dat verliep probleemloos.
Bedankt voor het eens te willen nakijken en voor de feedback over de radio. Mij lijkt het dat 26.16 precies wel wat meer batterij verbruikt dan 26.14. Misschien dat het bij 26.17 weer beter is. Eerst eens uittesten wat die SR1.1 doet ten aanzien van batterijverbruik voor ik weer van radio's ga veranderen :)

• haling
haling schreef op donderdag 14 november 2013 @ 11:12:
[...]Met een beetje mazzel installeer ik morgen een nieuwe nightly, dwz: SR2+
Nu 12 uur op cm-10.1-20131116 dmv zip install + cache wipe. Batterijverbruik lijkt nu al lager, en hij lijkt sneller te reageren ...

Morgen/overmorgen weet ik meer!

• TiVa
Eerste bevindingen van Radio 26.16.xx.xx zijn toch alles behalve. Nu een paar dagen in gebruik en hij heeft misschien IETS betere ontvangst ten aanzien van 26.14.xx.xx, maar waar het vroeger voor mij gemakkelijk was om minstens 24 op een batterij te overleven, is het nu toch een pak minder, bovendien is 3 streepjes ten aanzien van 4 voor mij niet zo een ramp... Op naar 17, of terug naar 14, dus...

Update: Naar 17 gegaan gisteren avond en wat een verschil!! gsm uitgetrokken om 8u deze morgen. Syncing aan, heel wat mailtjes gelezen via gsm en nog 70% batterij. Wifi is ook stabieler!

[Voor 19% gewijzigd door TiVa op 19-11-2013 14:05]

• TiVa
haling schreef op maandag 18 november 2013 @ 00:24:
[...]

Nu 12 uur op cm-10.1-20131116 dmv zip install + cache wipe. Batterijverbruik lijkt nu al lager, en hij lijkt sneller te reageren ...

Morgen/overmorgen weet ik meer!
En? Ik ben wel benieuwd :)

Ik had in de SR2 ook soms last van een "zwart scherm" als ik gsm probeerde te ontgrendelen (ik gebruik geen S2W of Wake with Volume - als ik ontgrendelde was mijn scherm eigenlijk niet helemaal uit, maar heel zwak verlicht). Enige optie was dan om batterij eruit te halen. Ik las op XDA dat ik niet de enige was. Ik zit sinds enkele dagen terug op SR1.1 dus en het probleem ben ik hier nog niet tegengekomen :) Als deze nieuwe Nightly idd vlot en stabiel draait met niet teveel batterij verbruik ga ik hem ook eens uittesten (want ik mis toch wel enkele tweakjes van de SR2 tav de SR1.1.
Dat probleem waarbij het scherm licht/zwart blijft branden heb ik ook af en toe, maar zodanig weinig dat ik het geen reden vind om van ROM te veranderen. Batterij er even uithalen, weer inpluggen en het gaat weer goed voor enkele weken.

Pagina: 1 ... 46 47 48 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee