Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 06:58
ThijsWTF schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 13:38:
Als je de laatste update (radio 1.73) van HTC installeerd kan je niet meer Rooten.

Je kan die radio alleen flashen als je RADIO S-OFF hebt, dus geen ENG S-OFF!
Rooten (tempRoot) kan wel volgens de mensen op XDA, moeilijker, maar mogelijk.

Wat niet kan is custom ROM's installeren omdat het niet mogelijk is de RADIO is gepatched, en HBOOT het niet meer toestaat vorige (oudere) versies te installeren.
Henkske schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 19:11:
Weet iemand of er een custom rom is met openvpn erin? Ik zou dit nl erg graag werkend willen hebben
http://www.google.nl/#hl=...pbx=1&fp=32b4510a29fc6da5

T zit niet default in een ROM, maar google vind hele handige XDA links :) waarin een goede tutorial staat.

@YipMan: Je moet SetCPU -> menuknop -> Device selection en dan knopje autodetect speeds. Android revolution 2.0.0 gebruikt de stock kernel en bevat geen SmartAss profile. Athans de door mij gedownloade versie, wat zou kunnen is dat hij nog snel een andere versie de deur uit heeft gegooid, aangezien ik er nogal snel bij was :)

Verder dat je batterij minder snel lijkt op te gaan, batterij history wordt gewist tijdens updaten, hierdoor moet je batterij dus opnieuw getrained worden om te weten hoeveel % er echt af is... Maar ik moet zeggen, ik draai al steeds stock kernel (van HTC), deze werkt beter dan de custom versies.

[ Voor 22% gewijzigd door XiniX88 op 25-12-2010 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die nieuwste versie 2.0.0 heeft die overgeklokte kernel er niet in daarom zie je dat profiel smartass ook niet en is hij ook niet overgeklokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 16:13
Ik heb mijn Desire HD geroot volgende de tutorial in de topic start, maar ik kan nu de update van de stock rom niet installeren. Na het downloaden start de telefoon opnieuw op, maar blijft hangen bij het opstarten. Een droid met driehoek en een geel uitroepteken. Enige optie om er weer leven in te krijgen is batterij uit/in. Iemand enig idee wat ik hiermee aan moet? Ik wil namelijk geen custom ROM omdat ik prima tevreden ben over de standaard ROM. (waarom dan root, voor het een en ander aan customization).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stijnos1991 schreef op zondag 26 december 2010 @ 17:09:
Ik heb mijn Desire HD geroot volgende de tutorial in de topic start, maar ik kan nu de update van de stock rom niet installeren. Na het downloaden start de telefoon opnieuw op, maar blijft hangen bij het opstarten. Een droid met driehoek en een geel uitroepteken. Enige optie om er weer leven in te krijgen is batterij uit/in. Iemand enig idee wat ik hiermee aan moet? Ik wil namelijk geen custom ROM omdat ik prima tevreden ben over de standaard ROM. (waarom dan root, voor het een en ander aan customization).
Ik heb het zelfde probleem, ik ben zelf nu het trouble shooten en heb als eerste stap unroot gedaan en ik zou ook nog dat eng s-off ongedaan willen maken.

Overigens deze update zou er ook voor zorgen dat je eng s-off verliest, maar juist dat wil ik, want je garantie geld niet als je s-off hebt en ik zie nut niet van costum roms vooral omdat de meeste wel iets hebben, gps probleem, promoxity senser probleem etc.

Het lijkt bij mij te lukken door na dat ik update gedownload heb hem te installeren via clockworld recovery.

EDIT

Via clockworld gaat iets fout, want mijn wifi doet nu niet. Dus voer nu een restore uit via clockworld ( Een backup met werkend state via clockworld recovery is erg aan te raden die te hebben in case off... )

SOLUTION

Ik heb gefixed, mijn s-on is terug en heb eerst gedowngrade met deze rom RUU_Ace_HTC_WWE_1.28.405.1_R2_Radio_12.28a.60.140e_26.03.02.08_M_release_153392_signed en daarna alle updates geïnstalleerd en dankzij mijn Google account worden nu alle toepassingen naar binnen gehaald en ben ik alleen mijn custom instellingen kwijt alla widgets en iconen op de schermen.

Ohja ik was vergeten te vertellen dat ik ook simkaart en sdkaart eruit gehaald had tijdens dit gebeuren.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2010 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Dat is een goeie oplossing. Wel erg omslachtig als je het totaal plaatje bekijkt, een downgrade voordat je een update kan doen, maar dat risico lopen we nu eenmaal als we dit soort fratsen uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stijnos1991 schreef op zondag 26 december 2010 @ 22:48:
Dat is een goeie oplossing. Wel erg omslachtig als je het totaal plaatje bekijkt, een downgrade voordat je een update kan doen, maar dat risico lopen we nu eenmaal als we dit soort fratsen uithalen.
Vandaar dat ik terug wou naar s-on, als er echt wat gebeurd dan heb ik een probleem want als je toestel op s-off staat dan vervalt je garantie.

Omslachtig ja, maar het werkt. Overigens op moment dat update programma begon te mekkeren dat mij DHD niet aangesloten was op de computer trok ik usb eruit en stak ik hem er weerin ( Niet batterij eruit halen ) en starte ik dat update programma weer opnieuw en voila het begon te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
Heb de ROM lijst even een update gegeven, laatse Revolution staat er nu in en er is een redelijk stabiele 2.3 ROM uitgegeven. Draai deze zelf nu 2 dagen, heeft nog zeker wel minpunten. Bij veel mensen loopt de batterij snel leeg in standby (heb gelezen over 40% in een nacht!!!) en bij een enkele werken WIFI en Bluetooth niet lekker.

Zeker nog geen ROM voor dagelijks gebruik, maar goed genoeg om eens een test te geven en de nieuwe features te bekijken. De screen-off animatie blijft leuk om te zien :D

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 21:58

melvie

Retro Icon

M-Opensource schreef op maandag 27 december 2010 @ 07:43:
Heb de ROM lijst even een update gegeven, laatse Revolution staat er nu in en er is een redelijk stabiele 2.3 ROM uitgegeven. Draai deze zelf nu 2 dagen, heeft nog zeker wel minpunten. Bij veel mensen loopt de batterij snel leeg in standby (heb gelezen over 40% in een nacht!!!) en bij een enkele werken WIFI en Bluetooth niet lekker.

Zeker nog geen ROM voor dagelijks gebruik, maar goed genoeg om eens een test te geven en de nieuwe features te bekijken. De screen-off animatie blijft leuk om te zien :D
Die 2.3 kan je niet via cwrecovery standaard flashen of wel? Op xda lees ik dat er mensen op v. 3.0.0 wachten..

Overigens draai ik na een tijdje op Leedroid te hebben gezeten, met tevredenheid de laatste revolution! Batt. life is perfect ook met OC naar 1300 Mhz! Wel elke dag laden natuurlijk maar dat was met mijn Hero ook het geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-02 20:47
Wanneer is die temproot 'klaar'? Ik krijg eerst een schermpje met dat hij aan het rooten is, daarna wordt het zwart en gebeurt er volgens mij weinig meer...

Of klopt het dat je niet meer kunt rooten met de laatste update van HTC?

[ Voor 19% gewijzigd door Kiwitje op 28-12-2010 07:40 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
melvie schreef op maandag 27 december 2010 @ 21:00:
[...]

Die 2.3 kan je niet via cwrecovery standaard flashen of wel? Op xda lees ik dat er mensen op v. 3.0.0 wachten..

Overigens draai ik na een tijdje op Leedroid te hebben gezeten, met tevredenheid de laatste revolution! Batt. life is perfect ook met OC naar 1300 Mhz! Wel elke dag laden natuurlijk maar dat was met mijn Hero ook het geval...
Ja het flashen van deze ROM werkt prima via ClockworkMod, het is echter niet mogelijk om 'm daarna te backuppen met Nandroid, ik dacht te lezen omdat dat komt vanwege het gebruikt van ext4.
Kiwitje schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 07:33:
Wanneer is die temproot 'klaar'? Ik krijg eerst een schermpje met dat hij aan het rooten is, daarna wordt het zwart en gebeurt er volgens mij weinig meer...
Het zou even kunnen duren, paar minuten hoogstens. Anders even op back drukken en nog eens proberen als het heel erg lang duurt.

[ Voor 23% gewijzigd door M-Opensource op 28-12-2010 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
M-Opensource schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 07:33:
[...]

Ja het flashen van deze ROM werkt prima via ClockworkMod, het is echter niet mogelijk om 'm daarna te backuppen met Nandroid, ik dacht te lezen omdat dat komt vanwege het gebruikt van ext4.

[...]

Het zou even kunnen duren, paar minuten hoogstens. Anders even op back drukken en nog eens proberen als het heel erg lang duurt.
'Back' werkt niet, alleen naar homescreen gaat lukt, telefoon is dan bijzonder traag en ik kom niet meer in visionary..

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 21:58

melvie

Retro Icon

Kiwitje schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 07:41:
[...]

'Back' werkt niet, alleen naar homescreen gaat lukt, telefoon is dan bijzonder traag en ik kom niet meer in visionary..
Volgens mij is het probleem dat je de laatste update erop heb gezet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
melvie schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 07:45:
[...]

Volgens mij is het probleem dat je de laatste update erop heb gezet..
Oke, dan moet ik nog even wachten op een nieuwe visionary :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Ik draai Android Revolution HD 2.0.1 en het werkt echt uitstekend. Batterij ook positief over verrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 09:21
stijnos1991 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 16:00:
Ik draai Android Revolution HD 2.0.1 en het werkt echt uitstekend. Batterij ook positief over verrast.
Ik ben ook erg tevreden. Heb je ook de radio geflashed? Ik wel, volgens mij is de batterij een stuk beter geworden.

• stijnos1991
ThijsWTF schreef op woensdag 29 december 2010 @ 12:39:
[...]

Ik ben ook erg tevreden. Heb je ook de radio geflashed? Ik wel, volgens mij is de batterij een stuk beter geworden.
Nope geen nieuwe radio geflashed. Zou jij eens het volgende kunnen proberen voor mij?:
-Open de sense appdrawer
-druk menu toets-->List/Lijst
Reboot of fastboot en kijk of je menu nog steeds een lijst vorm heeft? Bij mij wordt dit op een of andere manier niet opgeslagen.

[ Voor 6% gewijzigd door stijnos1991 op 30-12-2010 10:57 ]

• ThijsWTF
stijnos1991 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 10:56:
[...]

Nope geen nieuwe radio geflashed. Zou jij eens het volgende kunnen proberen voor mij?:
-Open de sense appdrawer
-druk menu toets-->List/Lijst
Reboot of fastboot en kijk of je menu nog steeds een lijst vorm heeft? Bij mij wordt dit op een of andere manier niet opgeslagen.
Bij mij word het ook niet opgeslagen na een reboot

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:29
OTA niet gedaan (1.32.405.6), maar wel nieuwe radio. Met fastboot blijft het bij mij een lijst.

There is no place like 127.0.0.1

• stijnos1991
Dan is het toch een bug. Welke ROM draai jij denniskrol? Ik denk dat het een Android Revolution specifieke bug is.
Trouwens, het flashen van een nieuwe radio geschied tegenwoordig via adb? Ik download een radio in .rar en als ik unrar krijg ik een radio.img. Via Clockwork kan ik hier niks mee volgens mij.

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:29
Ik draai de default rom zoals ik hem vorige maand uit de doos haalde. Radio flashen met fastboot flash radio <path-to>radio.img
Heb de radio van 17 December.

There is no place like 127.0.0.1

• Turbo Timmeh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-03-2023

Turbo Timmeh

XBL: Hypernova NL

Draai nu een week Gingerbread (update-cm-7.0.0-RC0-DHD-PNK) op mijn DHD.. en wat werkt dat fijn zeg.. Weinig kans dat ik nog terug ga naar Froyo! Kan niet wachten tot CM7 Nightlies "officieel" uitkomt.

XBL: Hypernova NL | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 12:53

MM99

That is the way I am!

Bestaat er al een WP7 ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
Nee, en in denk niet dat die er snel zakken komen. Wel zijn er skins van wp7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
Ik wordt langzamerhand een beetje simpel van de stock ROM na de laatste FOTA tbv mijn Desire HD dat ik neig naar een Custom Rom. De Android Revolution Rom 2.0.2. leek mij wel wat.

Nu lees ik her en der dat wanneer de laatste FOTA op je toestel aanwezig is je de Desire HD niet meer kan rooten dus ook niet de custom roms kan installeren. Is dit zo? Kom er niet echt uit.

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
Ibidem schreef op maandag 03 januari 2011 @ 12:53:
Ik wordt langzamerhand een beetje simpel van de stock ROM na de laatste FOTA tbv mijn Desire HD dat ik neig naar een Custom Rom. De Android Revolution Rom 2.0.2. leek mij wel wat.

Nu lees ik her en der dat wanneer de laatste FOTA op je toestel aanwezig is je de Desire HD niet meer kan rooten dus ook niet de custom roms kan installeren. Is dit zo? Kom er niet echt uit.
Ja dit klopt. Na het installeren van de laatste update (waarmee ook de radio word geupdate) is het (nog) niet mogelijk om te rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmar
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Weet iemand waar je ergens benchmarks o.i.d. van de verschillende ROMs kan vinden? Ik heb rondgezocht, maar zonder resultaat. Ik zoek namelijk dé of een van de snelste ROM's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjabbie70
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-04 16:57
XiniX88 schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 17:10:
[...]

Rooten (tempRoot) kan wel volgens de mensen op XDA, moeilijker, maar mogelijk.

Wat niet kan is custom ROM's installeren omdat het niet mogelijk is de RADIO is gepatched, en HBOOT het niet meer toestaat vorige (oudere) versies te installeren.

[...]

http://www.google.nl/#hl=...pbx=1&fp=32b4510a29fc6da5

T zit niet default in een ROM, maar google vind hele handige XDA links :) waarin een goede tutorial staat.

@YipMan: Je moet SetCPU -> menuknop -> Device selection en dan knopje autodetect speeds. Android revolution 2.0.0 gebruikt de stock kernel en bevat geen SmartAss profile. Athans de door mij gedownloade versie, wat zou kunnen is dat hij nog snel een andere versie de deur uit heeft gegooid, aangezien ik er nogal snel bij was :)

Verder dat je batterij minder snel lijkt op te gaan, batterij history wordt gewist tijdens updaten, hierdoor moet je batterij dus opnieuw getrained worden om te weten hoeveel % er echt af is... Maar ik moet zeggen, ik draai al steeds stock kernel (van HTC), deze werkt beter dan de custom versies.
moet je verder nog iets specials doen met setCPU hoe moet de profile van de battery temp ect ect staan ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Dmar schreef op maandag 03 januari 2011 @ 13:51:
Weet iemand waar je ergens benchmarks o.i.d. van de verschillende ROMs kan vinden? Ik heb rondgezocht, maar zonder resultaat. Ik zoek namelijk dé of een van de snelste ROM's.
Benchmarks zeggen niks. Het enige wat je zou kunnen doen is een custom kernel draaien en je kloksnelheid verhogen. Waarom je dat zou doen is mij een raadsel, maar goed. Jouw pakkie an.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stijnos1991 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:01:
[...]

Benchmarks zeggen niks. Het enige wat je zou kunnen doen is een custom kernel draaien en je kloksnelheid verhogen. Waarom je dat zou doen is mij een raadsel, maar goed. Jouw pakkie an.
Omdat het kan lol en je er ietsjes meer performance mee kan krijgen, maar dat merk je inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmar
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Dmar op 07-01-2011 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 16:12
Ik kan het nergens echt goed terug vinden dus ik vraag het hier maar even. Ik gebruik sinds een tijdje een custom rom en dat werkt verder perfect. Ik wil de rom nu upgraden en bij elke rom wordt aangeraden om een wipe te doen. Wat gaat er exact allemaal verloren met zo'n wipe? Bij de android revolution rom staat bijvoorbeeld dit:
In recovery mode, go to "mounts and storage" and select: format boot, format system, format data (optionally), format cache.
At the end you can also select wipe data/factory reset (optionally) and wipe cache partition (just to make sure everything is wiped)
I also recommend doing "wipe battery stats" under "advanced" section.
Als ik de "wipe data" en "format data" niet uitvoer, behoud ik dan (als alles correct gaat) gewoon al mijn contacten en applicaties etc?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
stijnos1991 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:01:
[...]

Dat benchmarks niets zeggen zou ik niet willen stellen.

Maar over de Custom dingen, draai sinds kort weer CyanogenMod 7 en voor het eerst houd ik het langer uit dan een dag, het draait nu zelfs nog op mijn DHD.

Voordelen (persoonlijk):
- Android 2.3
-- Nieuwe status iconen in header
-- Zwarte style van Android 2.3
-- Meer: Android 2.3 User Guide (screens)
- Weg alle HTC meuk
- Auto Brightness valt helemaal zelf in te stellen
- Verbeterde startup time (ok geen hibernate!) en betere multitasking (tijdens installatie andere bestanden is dit goed merkbaar)
- Nieuw multitouch toetsenbord (ok geen NL woordenboek)

Nadelen:
- Nog geen ondervonden (sinds build #26 zijn alle bekende bugs opgelost)

Te downloaden: (je telefoon moet wel al geroot zijn en ClockWork Recovery 2.5 draaien)
http://gridlock.euroskank.com/ace/

Kies:
- B# <zo hoog mogelijk>
- Gingerbread gapps
- recoveries/ace-cwm3src-1-1-11.img

Backup met je ClockWork 2.5!

Ga naar fastboot en flash de nieuwe recovery
code:
1
fastboot flash recovery <path-to>ace-cwm3src-1-1-11.img

Ga naar je nieuwe recovery
- Clear (factory reset) alles
- flash de 2 zips (eerst uiteraard B# en daarna gapps)
- daarna advanced -> fix permissions

et voila, Gingerbread (Android 2.3.1)
- Stel je APN in (tijdens installatie wordt naar google account gevraagd, klik Menu en dan Wireless Settings)
Vodafone NL APN:
live.vodafone.com
username: vodafone
password: vodafone
- Reboot je device 1 maal om Wifi te laten werken (don't ask, just do)

Aan te raden:
- Beautifull widgets (voor HTC sense like klok + weather (+animaties), skin kun je via dit programma downloaden)
- LauncherPro 0.8.2 (persoonlijk de beste launcher available)
- Facebook (integreerd netjes met je contacten)
- SMS Backup+ (kan je je SMSjes weer terughalen als je deze van te voren hebt gebackupped)
- Achtergrond van HTC sense vond je mooi? doe dit

USB niet herkend?
Android 2.3 gebruikt andere drivers voor Mass Storage (zou dus ook moeten zijn als HTC ooit nog eens naar 2.3 update), koppel je telefoon, vind Mass Storage en uninstall driver (mag m helemaal weggooien), voor ADB hetzelfde. USB uit en inpluggen en Mass Storage wordt vanzelf werkend geinstalleerd.
ADB moet handmatig of gewoon weer via HTC Sync installer.

Weer terug naar HTC Sense?, flash ClockWork 2.5 (kan netjes via ROM Manager, of handmatig) en recover je HTC Sense ROM

Overclocken?
SetCPU gebruiken, Set on boot, en een hogere waarden selecteren, ik raad aan om van de profiles (screen on/ screen off) af te blijven... Je device clocked over wanneer nodig.
- 1.22ghz draait op hetzelfde voltage als de stock HTC Sense ROM en valt om deze reden aan te raden.

[ Voor 18% gewijzigd door XiniX88 op 04-01-2011 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmar
  • Niet online
IceM schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:36:
Ik kan het nergens echt goed terug vinden dus ik vraag het hier maar even. Ik gebruik sinds een tijdje een custom rom en dat werkt verder perfect. Ik wil de rom nu upgraden en bij elke rom wordt aangeraden om een wipe te doen. Wat gaat er exact allemaal verloren met zo'n wipe? Bij de android revolution rom staat bijvoorbeeld dit:
[...]

Als ik de "wipe data" en "format data" niet uitvoer, behoud ik dan (als alles correct gaat) gewoon al mijn contacten en applicaties etc?
t you should wipe data, format system, format cache, and format boot before loading any new ROM...yes, including updates to a ROM you are currently running.
Het is aangeraden om een wipe te doen. Het is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:40
Ik heb de stappen doorlopen om te rooten. VOlgens mij is dit ook gebeurd. Ik krijg echter vaak de melding:has been granted Superuser permissions'.

Weet iemand wat dit inhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 16:12
Dmar schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 18:00:
Het is aangeraden om een wipe te doen. Het is niet nodig.
Ik weet dat het aangeraden wordt maar ik wil dus graag weten wat ik dan wel/niet kwijt ben.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
MaStar schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 18:11:
Ik heb de stappen doorlopen om te rooten. VOlgens mij is dit ook gebeurd. Ik krijg echter vaak de melding:has been granted Superuser permissions'.

Weet iemand wat dit inhoud?
Terug gaan naar de Stock ROM is mijn advies, en nee niet lullig bedoeld, maar met dit niveau kan je alleen maar je device slopen. Als je dan echt wil weten wat het inhoud, lees wat over de beginselen van Linux & SuperUser en iets over root toegang.
IceM schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 18:22:
[...]

Ik weet dat het aangeraden wordt maar ik wil dus graag weten wat ik dan wel/niet kwijt ben.
Voor de grap heb ik "Android wipe data" op google ingetikt en ik zie dat dat gelijk staat aan een Factory Reset :) Gelukkig weet ik wat een factory reset is, want dat staat in mijn handleiding van mijn mobiele telefoon, hier staat namelijk: "Uw mobiel wordt compleet gereset met de instellingen zoals deze uit de fabriek kwam. U bent dus al uw data kwijt".

Verder als een Wipe wordt aanbevolen, betekend dit dat dit normaal niet wordt gedaan. Wat dus inhoud dat inderdaad je settings bewaard blijven, maar het nog maar de vraag is of je device nog wel met deze settings overweg kan.

[ Voor 9% gewijzigd door XiniX88 op 04-01-2011 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
Met een wipe formateer je cache, boot, system, data en dalvik-cache. Als je net nieuw een custom rom installeert is het aangeraden om alles te formateren, update je alleen je rom dan hoef je meestal data niet te wipen.

Check ook hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=868720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:40
XiniX88 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:16:
[...]

Terug gaan naar de Stock ROM is mijn advies, en nee niet lullig bedoeld, maar met dit niveau kan je alleen maar je device slopen. Als je dan echt wil weten wat het inhoud, lees wat over de beginselen van Linux & SuperUser en iets over root toegang.
Op welke manier kan ik mijn device slopen? De ham-vraag is dan: hoe kan ik terug naar mijn stock ROM :')?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaStar schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:41:
[...]

Op welke manier kan ik mijn device slopen? De ham-vraag is dan: hoe kan ik terug naar mijn stock ROM :')?
Door te flashen met de stock firmware die in de begin post staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:02
Dit zuigt best wel dat ik die update heb gedaan. Nu kan ik niet rooten.

Is er nog een manier om nu te downgraden en alsnog te rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Nee en het is zelfs nog erger: Je moet hopen dat het ooit nog kan (rooten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02:36

martjah

Appel

XiniX88 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:26:
[...]

Te downloaden: (je telefoon moet wel al geroot zijn en ClockWork Recovery 2.5 draaien)
http://gridlock.euroskank.com/ace/

Kies:
- B# <zo hoog mogelijk>
- Gingerbread gapps
- recoveries/ace-cwm3src-1-1-11.img

Backup met je ClockWork 2.5!

Ga naar fastboot en flash de nieuwe recovery
code:
1
fastboot flash recovery <path-to>ace-cwm3src-1-1-11.img

Ga naar je nieuwe recovery
- Clear (factory reset) alles
- flash de 2 zips (eerst uiteraard B# en daarna gapps)
- daarna advanced -> fix permissions

et voila, Gingerbread (Android 2.3.1)
- Stel je APN in (tijdens installatie wordt naar google account gevraagd, klik Menu en dan Wireless Settings)
Vodafone NL APN:
live.vodafone.com
username: vodafone
password: vodafone
- Reboot je device 1 maal om Wifi te laten werken (don't ask, just do)
Is het niet mogelijk om de 2.3.1 rom als zip op te slaan en deze dan te installeren met CWM ?

nvm

Wat ik me wel afvraag want dat vind ik een beetje vaag. Als je de nieuwe radio flashed op de cyonagenmod 6.1.3, ben ik dan ook de root kwijt?
Ze raden namelijk wel de nieuwe radioversie aan in het cyonagenmod topic.

[ Voor 9% gewijzigd door martjah op 04-01-2011 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:02
XiniX88 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 20:27:
Nee en het is zelfs nog erger: Je moet hopen dat het ooit nog kan (rooten).
Hmmm, niet zo leuk dit. Wilde graag setcpu erop. Hopelijk kan het weer dan nadat htc de 2.3 update brengt ofzo.. Is hier al meer informatie over? O wacht, dit hoort natuurlijk in het andere topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Mwah het zou me verbazen als dat niet gaat lukken, er is volgens mij nog geen Android device die geen root mogelijkheden heeft toch?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Tsurany schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 20:43:
Mwah het zou me verbazen als dat niet gaat lukken, er is volgens mij nog geen Android device die geen root mogelijkheden heeft toch?
Motorola Milestone

Men heeft een preventie ingebouwd tot terugflashen van de radio. De enige manier gevonden voor het rooten van de telefoon was via de radio, die kon namelijk S-OFF zetten de eMMC schrijf beveiliging dus.

Om dit te kunnen doen moest er ook nog eens kunnen worden gecached (je FS werd "genept" waardoor "schrijfacties" mogelijk waren, en su nep kon worden geplaatst), ook deze is door HTC geplet.

Er kan nu dus geen temp root plaats vinden, mocht dat straks wel het geval zijn, er bevind zich voorlopig geen lek in de Radio zelf... dus 2 lekken om te vinden, wat het best onwaarschijnlijk maakt, de Desire zelf heeft ook lang op root moeten wachten, ik gok de DHD met deze ROM ook nog wel even.

Eerder onderzoek (disassembly) bevatte niet echt leaks: http://tjworld.net/wiki/Android/HTC/Vision behalve de reeds gebruikte.
martjah schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 20:39:
[...]

Is het niet mogelijk om de 2.3.1 rom als zip op te slaan en deze dan te installeren met CWM ?

nvm

Wat ik me wel afvraag want dat vind ik een beetje vaag. Als je de nieuwe radio flashed op de cyonagenmod 6.1.3, ben ik dan ook de root kwijt?
Ze raden namelijk wel de nieuwe radioversie aan in het cyonagenmod topic.
Als je goed leest op XDA, ook al zit het verstopt, kun je lezen dat je als je je device Radio S-OFF maakt, ipv HBOOT S-OFF en je Super-CID hebt (wat ervoor zorgt dat je hboot ten alle tijden elk mogelijke soort ROM wil flashen zonder echte checks), je gewoon je RADIO kan flashen.

[ Voor 25% gewijzigd door XiniX88 op 04-01-2011 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Hmm dan heb ik dus eigenlijk gigantisch veel mazzel dat de update bij mislukte en niet wilde updaten... apart.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maja HTC beschermt zijn gebruikers ook wel door het rootewn onmogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 22:23:
Maja HTC beschermt zijn gebruikers ook wel door het rootewn onmogelijk te maken.
HTC beschermt zichzelf en probeert onnodige bricks te voorkomen die vervolgens via de garantie geclaimd (proberen te) worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Lijkt mij een kwestie van tijd natuurlijk voordat er weer geroot en custum roms geplaatst kunnen worden.
Ik neem aan dat er wel een aantal mensen mee bezig. Het is natuurlijk ook weer een mooie uitdaging het wel voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

I wil ff een vraag stellen voor wat extra duidelijkheid.

Ik heb nu cwm erop staan. Door die te vervangen kan ik mijn telefoon nervernooit bricken toch?

Als ik de android install of de bootimage vervang (dus niet tegelijk) is er altijd een manier om je telefoon aan de gang te krijgen.

Bijv. zoals bij windows mobile: zolang je niet aan je spl klooit, kan je je telefoon niet bricken.
Ik heb radio s-off en supercid. Dus zolang ik dat heb, kan ik mijn telefoon altijd op een manier aan de gang krijgen toch?

[ Voor 13% gewijzigd door martjah op 05-01-2011 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas de laatste update uitgevoerd 1.72 -_-.
Als ik in de feestdagen het forum had gelezen had het me een hoop problemen gescheeld.
Nu maar hopen dat ze snel manier vinden, dat de DHD met deze update weer custom roms kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan andere kant die update beschermt je wel, dat gekloot met je telefoon kan namelijk ook goed fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
martjah schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 09:43:
I wil ff een vraag stellen voor wat extra duidelijkheid.

Ik heb nu cwm erop staan. Door die te vervangen kan ik mijn telefoon nervernooit bricken toch?

Als ik de android install of de bootimage vervang (dus niet tegelijk) is er altijd een manier om je telefoon aan de gang te krijgen.

Bijv. zoals bij windows mobile: zolang je niet aan je spl klooit, kan je je telefoon niet bricken.
Ik heb radio s-off en supercid. Dus zolang ik dat heb, kan ik mijn telefoon altijd op een manier aan de gang krijgen toch?
Als je met je bootloader gaat kloten kan het volgens mij wel misgaan. Voor de rest niet.

Maar niemand kan zekerheid zeggen dat je niet zal full bricken. Je houd je nou eenmaal bezig met dingen die experimenteel zijn. Er kan altijd was misgaan en dat is je eigen verantwoordelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

Dan zou het in theorie niet fout moeten kunnen gaan omdat ik van de s-off en super cid af blijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
martjah schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 00:42:
Dan zou het in theorie niet fout moeten kunnen gaan omdat ik van de s-off en super cid af blijf.
s-off en super cid zijn wel aan te raden als je een nieuwe radio wilt flashen. Met super cid en s-off heb je namelijk altijd de mogelijkheid je radio te downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-09 18:23
Zonder radio s-off kun je 1.72 niet downgroaden en dus geen root verkrijgen als je geen custom rom hebt.

@ TS: goed werk deze heldere thread!
Ik zie wel dat een aantal vd roms al weer geupdate zijn, zo heeft LeeDrOid versie 1.3 (met 1.3a patch voor SU) uitgebracht. Deze bevat de 1.72 update, maar bevat tevens nog steeds root en su.

Ook zijn er een aantal handige 1-click tools om bijv. Radio S-off te krijgen. Wel is het dan belangrijk dat je de juiste kernel geflashed hebt (ik moest bijv een extra stap uitvoeren omdat mijn kernel niet geschikt was om de 1 click tool uit te voeren).

Overigens: flashen is altijd met risico. Vooral de bootloader flashen kan ernstige problemen opleveren als je de MD5SUM niet controleert en deze niet goed blijkt te zijn en toch reboot (dag telefoon).

Echter, wanneer je eenmaal root hebt en je de DEV aanwijzingen exact volgt, gaat het zelden mis.
De DEV geeft vaak duidelijk aan of de rom / tool getest is en of er problemen zijn te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
ThijsWTF schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:37:
Met een wipe formateer je cache, boot, system, data en dalvik-cache. Als je net nieuw een custom rom installeert is het aangeraden om alles te formateren, update je alleen je rom dan hoef je meestal data niet te wipen.

Check ook hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=868720
Op zich allemaal waar, maar 1 kleine toevoeging: over het algemeen geldt: als de Dev aangeeft dat er gewiped moet worden, dan wipe maar.

Bij sommige custom roms wordt aangegeven dat een wipe op dat moment optional is (dus niet verplicht).

Ikzelf heb 2 of 3 custom roms geinstalleerd en nog geen wipe gedaan (omdat het optional was) en geen problemen ondervonden.

Overigens kun je met titanium backup een backup van veel dingen op je DHD maken, deze kun je restoren na een wipe en custom rom flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

hmmm strange, ik wilde de nieuwe recovery flashen via fastboot (eerste keer) en krijg de melding writing failed (not allowed)

fastboot flash recovery <image>

op google zeggen ze dat je dan geen S-off hebt maar mijn bootloader geeft toch aan "ACE PVT SHIP S-OFF" en ik heb de clockworkmod als recovery (voor froyo).

[ Voor 5% gewijzigd door martjah op 06-01-2011 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
martjah schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:59:
hmmm strange, ik wilde de nieuwe recovery flashen via fastboot (eerste keer) en krijg de melding writing failed (not allowed)

fastboot flash recovery <image>

op google zeggen ze dat je dan geen S-off hebt maar mijn bootloader geeft toch aan "ACE PVT SHIP S-OFF" en ik heb de clockworkmod als recovery (voor froyo).
Misschien heb je wel S-OFF maar geen ENG-OFF? Je hebt ENG-OFF nodig om adb en fastboot commands gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

ThijsWTF schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 14:19:
[...]

Misschien heb je wel S-OFF maar geen ENG-OFF? Je hebt ENG-OFF nodig om adb en fastboot commands gebruiken.
Je hebt gelijk. (weer wat geleerd).

Aangezien ik de cyanogenmod 6.1.3 heb, krijg ik bij de scripts om ENG S-off te krijgen, wat andere foutmeldingen bij de check en wil ik niet het risico nemen om mijn bootloader te slopen o.i.d.

Is er ook een andere manier om de recovery image op de recovery partitie te zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
XiniX88 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:16:
[...]

Terug gaan naar de Stock ROM is mijn advies, en nee niet lullig bedoeld, maar met dit niveau kan je alleen maar je device slopen.
+1

Ik had 2,5 maand geleden nog nooit android gebruikt, maar door de informatie op xda te lezen, waar heel veel informatie staat, wat over het algemeen ook vrij duidelijk uitgelegd wordt, heb ik inmiddels een redelijk begrip van wat het een en ander betekent.

Al valt er altijd nog genoeg te leren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
MIUI 0.12.31 Review
Omdat ik zelf weinig heb gevonden over MIUI en ik toch wel nieuwschierig was, heb ik de proef op de som genomen en MIUI 0.12.31 geinstalleerd.

Afbeeldingslocatie: http://t.denhaas.info/android/miui/2.pngAfbeeldingslocatie: http://t.denhaas.info/android/miui/1.png

MIUI voor de DHD draait op de achtergrond de CyanogenMod 6.1.x kernel, samen met dezelfde libraries en bin/xbin. De grootste aanpassingen van MIUI zitten hem dan ook in de applicaties, maar vooral in het framework. Binnen MIUI is getracht Android 2.2.1 gewoon in tact te houden, maar de schil totaal te veranderen.

De nieuwe schil heeft veel weg van de iPhone, een design wat sommige mensen zullen aantrekken en anderen waarschijnlijk zullen verafschuwen, origineel is het alles behalve maar netjes en consistent doorgevoerd is het zeker.

Settings menu
Afbeeldingslocatie: http://t.denhaas.info/android/miui/11.pngAfbeeldingslocatie: http://t.denhaas.info/android/miui/14.png
Afbeeldingslocatie: http://t.denhaas.info/android/miui/17.pngAfbeeldingslocatie: http://t.denhaas.info/android/miui/18.png
Een van de vele veranderingen gemaakt in MIUI is het settings menu. Settings van alle applicaties (die de "speciale" MIUI API gebruiken) kunnen allemaal van 1 centraal punt worden beheerd zoals goed te zien is in het 4e screenshot. Verder zijn de overige opties netjes ondergebracht in de vier categorieën.

Homescreen
Een van de meest veranderde dingen van MIUI is toch wel het homescreen. Het idee binnen MIUI is dat het homescreen alle applicaties bevat, en er dus niet meer zoiets bestaat als een Application Drawer (je applicatie menu). Alle geinstalleerde applicaties zullen dus direct op je homescreen komen, en het verwijderen van een linkje op je homescreen zal dus ook betekenen dat je de applicatie verwijderd.

Een andere verandering binnen het homescreen is het plaatsen van widgets en veranderen van de volgorde van de iconen. De widgets kunnen zoals te zien is in het eerste screenshot makkelijk op de beschikbare homescreens worden geplaatst. Het is vanuit dit scherm mogelijk snel en makkelijk je homescreens te vullen met widgets.
Afbeeldingslocatie: http://t.denhaas.info/android/miui/31.pngAfbeeldingslocatie: http://t.denhaas.info/android/miui/32.png
Verder kunnen er eenvoudig homescreens worden toegevoegd en is het zetten van de default homescreen ook een fluitje van een cent.

MIUI applicaties
De standaard applicaties (sms / phone / music) zijn binnen MIUI hevig onder handen genomen, omdat plaatjes meer zeggen dan woorden, kijk en oordeel zelf:
Afbeeldingslocatie: http://t.denhaas.info/android/miui/21.pngAfbeeldingslocatie: http://t.denhaas.info/android/miui/22.png
Afbeeldingslocatie: http://t.denhaas.info/android/miui/20.pngAfbeeldingslocatie: http://t.denhaas.info/android/miui/28.png

Niet MIUI applicaties
Applicaties die normaal draaien op Android 2.2.1 zullen gewoon op MIUI draaien, waarbij (indien gebruik gemaakt van de normale Android elementen) de elementen geheel in style van MIUI worden weergegeven. De applicatie Compass die onder velen wel bekend zal zijn komt er dan ook als volgt uit te zien:
Afbeeldingslocatie: http://t.denhaas.info/android/miui/24.pngAfbeeldingslocatie: http://t.denhaas.info/android/miui/25.png
Te zien valt onder andere dat wanneer op Menu wordt gedrukt, het menu is verdeeld in buttons in plaats van de bij Android weergegeven list. Door vervolgens op settings te klikken vallen de settings te configureren, waarbij goed te zien is dat de style overeen komt met de globale MIUI style.

(Een greep uit) andere default applicaties
Afbeeldingslocatie: http://t.denhaas.info/android/miui/26.pngAfbeeldingslocatie: http://t.denhaas.info/android/miui/27.png
Afbeeldingslocatie: http://t.denhaas.info/android/miui/30.pngAfbeeldingslocatie: http://t.denhaas.info/android/miui/15.png

Themes
Afbeeldingslocatie: http://t.denhaas.info/android/miui/2.pngAfbeeldingslocatie: http://t.denhaas.info/android/miui/41.png
Hier een voorbeeld van het toepassen van een theme, themes die gemaakt worden voor MIUI (en via settings eenvoudig kunnen worden gedownload en toegepast) kunnen naast de complete interface veranderen ook eigen icon sets toepassen zoals hier te zien is. Zo kan je telefoon naar eigen smaak worden ingericht en zijn er uiteraard ook niet iPhone skins.

Meer screenshots

Zelf proberen? Dat kan: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=892255

[ Voor 6% gewijzigd door XiniX88 op 07-01-2011 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Laatst online: 08-09 19:31
Geweldige en superfijne rom ja, echt zoveel beter dan stock Android _/-\o_

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Ik vond dat de wereld het wel een keer mocht weten ;). Heb er bar weinig nog over gelezen, veel filmpjes op youtube wel gezien, waarbij de helft chinees... werd tijd voor een wat gedetailleerder stukje tekst.

[ Voor 14% gewijzigd door XiniX88 op 07-01-2011 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiniX88 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 17:16:
MIUI 0.12.31 Review
Omdat ik zelf weinig heb gevonden over MIUI en ik toch wel nieuwschierig was, heb ik de proef op de som genomen en MIUI 0.12.31 geinstalleerd.

[afbeelding][afbeelding]

MIUI voor de DHD draait op de achtergrond de CyanogenMod 6.1.x kernel, samen met dezelfde libraries en bin/xbin. De grootste aanpassingen van MIUI zitten hem dan ook in de applicaties, maar vooral in het framework. Binnen MIUI is getracht Android 2.2.1 gewoon in tact te houden, maar de schil totaal te veranderen.

De nieuwe schil heeft veel weg van de iPhone, een design wat sommige mensen zullen aantrekken en anderen waarschijnlijk zullen verafschuwen, origineel is het alles behalve maar netjes en consistent doorgevoerd is het zeker.

Settings menu
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Een van de vele veranderingen gemaakt in MIUI is het settings menu. Settings van alle applicaties (die de "speciale" MIUI API gebruiken) kunnen allemaal van 1 centraal punt worden beheerd zoals goed te zien is in het 4e screenshot. Verder zijn de overige opties netjes ondergebracht in de vier categorieën.

Homescreen
Een van de meest veranderde dingen van MIUI is toch wel het homescreen. Het idee binnen MIUI is dat het homescreen alle applicaties bevat, en er dus niet meer zoiets bestaat als een Application Drawer (je applicatie menu). Alle geinstalleerde applicaties zullen dus direct op je homescreen komen, en het verwijderen van een linkje op je homescreen zal dus ook betekenen dat je de applicatie verwijderd.

Een andere verandering binnen het homescreen is het plaatsen van widgets en veranderen van de volgorde van de iconen. De widgets kunnen zoals te zien is in het eerste screenshot makkelijk op de beschikbare homescreens worden geplaatst. Het is vanuit dit scherm mogelijk snel en makkelijk je homescreens te vullen met widgets.
[afbeelding][afbeelding]
Verder kunnen er eenvoudig homescreens worden toegevoegd en is het zetten van de default homescreen ook een fluitje van een cent.

MIUI applicaties
De standaard applicaties (sms / phone / music) zijn binnen MIUI hevig onder handen genomen, omdat plaatjes meer zeggen dan woorden, kijk en oordeel zelf:
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]

Niet MIUI applicaties
Applicaties die normaal draaien op Android 2.2.1 zullen gewoon op MIUI draaien, waarbij (indien gebruik gemaakt van de normale Android elementen) de elementen geheel in style van MIUI worden weergegeven. De applicatie Compass die onder velen wel bekend zal zijn komt er dan ook als volgt uit te zien:
[afbeelding][afbeelding]
Te zien valt onder andere dat wanneer op Menu wordt gedrukt, het menu is verdeeld in buttons in plaats van de bij Android weergegeven list. Door vervolgens op settings te klikken vallen de settings te configureren, waarbij goed te zien is dat de style overeen komt met de globale MIUI style.

(Een greep uit) andere default applicaties
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]

Meer screenshots

Vindt je niet dat dit gewoon op de iPhone lijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
XiniX88 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 17:25:
Ik vond dat de wereld het wel een keer mocht weten ;). Heb er bar weinig nog over gelezen, veel filmpjes op youtube wel gezien, waarbij de helft chinees... werd tijd voor een wat gedetailleerder stukje tekst.
Nice info-sharing!

Ik zag deze rom een paar dagen geleden op xda ook voorbij komen.

Hoe bevalt deze rom je? User experience goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 17:32:
[...]

Vindt je niet dat dit gewoon op de iPhone lijkt?
Quote is niet een groot bericht, en lees de review voordat je vragen stelt....
paulus_01 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 17:32:
[...]

Nice info-sharing!

Ik zag deze rom een paar dagen geleden op xda ook voorbij komen.

Hoe bevalt deze rom je? User experience goed?
De User Experience is goed ja, en dat valt mij mee gezien het gemaakt is door chinezen (misschien een stom vooroordeel). Het is en blijft natuurlijk gewoon Android, waarbij de User Experience al goed was, ik vind dat de veranderingen die gedaan zijn zeker goed uitpakken!

Verder werkt alles snel en soepel (persoonlijke mening), en zit er een best wel gave theme manager bij :)

[ Voor 55% gewijzigd door XiniX88 op 07-01-2011 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Mooie bespreking! Rom ziet er qua menu's heel netjes uit, echter de interface vind ik de iPhone achtig, opzich geen slecht punt maar wat ik juist zo jammer vind aan de iPhone is het in mijn ogen chaotische homescreen. Ik hou zelf van lekker clean met enkel wat je echt nodig hebt. Apps benaderen via snelkoppelingen of slideactions van launcherpro of door een app drawer waar heel veel apps van verstopt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiniX88 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 17:40:
[...]

Quote is niet een groot bericht, en lees de review voordat je vragen stelt....
Dat was mij vraag niet, het viel mij op dat erg op de iPhone lijkt, vooral dat met de contacten en dat alle applicaties op homescreens komen, raad eens bij welk mobiel besturings systeem dat ook gebeurd.

Oh en die menu van buttons komt ook van ios.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2011 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Ja duh, dat geeft hij toch ook gewoon toe? De een houd er van, de ander niet, dat zegt hij zelf. Dus hij vind dat kennelijk wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Tsurany schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 17:42:
Mooie bespreking! Rom ziet er qua menu's heel netjes uit, echter de interface vind ik de iPhone achtig, opzich geen slecht punt maar wat ik juist zo jammer vind aan de iPhone is het in mijn ogen chaotische homescreen. Ik hou zelf van lekker clean met enkel wat je echt nodig hebt. Apps benaderen via snelkoppelingen of slideactions van launcherpro of door een app drawer waar heel veel apps van verstopt zijn.
Mooie van MIUI is dat eigenlijk alles te stylen is via themes, icons / launcher / menu's (nu is het iPhone style, maar dat kan ook default android style worden) etc. Heb mijn review hierop iets aangepast en een stukje over themes toegevoegd, ook al heb ik het minst duidelijke theme geinstalleerd, links zie je het default theme en rechts zie je het verbeterde MIUI theme, vooral de icons veranderen.

Al met al vind ik het een heel mooi concept.

@Tsurany, ik maak geen woorden meer aan YipMan vuil, maar themes hoeven dus niet iPhonish te zijn er is een brede keuze, misschien dat ik hier nog eens verder op in kan gaan. Verder weet ik niet of deze iPhone like skin mij blijft boeien, voor time being vind ik hem wel netjes.

Moet er wel bij zeggen dat Cyanogen ook een theming system kent, echter is deze niet zo ver ontwikkeld als die van MIUI, ook de integratie van een theme downloader ontbreekt daar nog, binnen MIUI kan echt bijna alles naar eigen keus worden ingevuld (zelfs Boot sound) vanuit de GUI en vaak kan worden geklikt op zoek Online op MIUI.

Edit: Oke, je gaat wel erg ver YipMan... Ga alsjeblieft elders de iPhone bashen, het gaat hier over Rooten en Custom ROM's, hou dus op met dit soort reacties. Mocht je hierop nog een reactie hebben, DM het me en laat dit forum met rust. Verder de vraag gesteld in jou reactie is reeds beantwoord in mijn review, dus lees eerst en ga niet alleen plaatjes kijken als je kritiek hebt.

[ Voor 33% gewijzigd door XiniX88 op 07-01-2011 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 17:49:
Ja duh, dat geeft hij toch ook gewoon toe? De een houd er van, de ander niet, dat zegt hij zelf. Dus hij vind dat kennelijk wel fijn.
Dan vraag me eigenlijk af of je dan niet beter een iPhone 4 had kunnen kopen, omdat ik er geen logical vindt om voor zo'n dure smartphone als DHD, een rom te maken die concept van de iPhone overneemt in grotere maten.

@XiniX88

Wees blij dat mensen reageren, als ik een rom uitgebreid test, dan hoor je niemand, dus wees blij dat ik reageer, er zijn trouwens ook mensen die in zo'n review voornamelijk plaatjes kijken en alleen kleine stukjes lezen, das ja mooie van al die plaatjes in je review, ik hoef niet alles te lezen om te zien wat is enzo.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2011 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 17:44:
[...]

Dat was mij vraag niet, het viel mij op dat erg op de iPhone lijkt, vooral dat met de contacten en dat alle applicaties op homescreens komen, raad eens bij welk mobiel besturings systeem dat ook gebeurd.

Oh en die menu van buttons komt ook van ios.
Ach, vind die SGS UI ook wel op Iphone lijken....

En als ik mijn DHD pak en mensen zien 'm, krijg ik ook vaak te horen, oh, een Iphone :S

Heb zelf een scrolling wallpaper met shortcuts in launcherpro.....(lijkt iig niet op Iphone ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paulus_01 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 17:57:
[...]

Ach, vind die SGS UI ook wel op Iphone lijken....

En als ik mijn DHD pak en mensen zien 'm, krijg ik ook vaak te horen, oh, een Iphone :S

Heb zelf een scrolling wallpaper met shortcuts in launcherpro.....(lijkt iig niet op Iphone ;))
Samsung is ook gewoon een Chinese kopie maker 8)7 want die SGS lijkt inderdaad wel erg op de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 17:59:
[...]

Samsung is ook gewoon een Chinese kopie maker 8)7 want die SGS lijkt inderdaad wel erg op de iPhone.
UI bedoel ik dan met name he....
overigens zag ik (geloof CES aankondigingen) pas ook een LG die erg SGS / Iphone UI aan deed....

Maar goed....daarvoor zijn er custom roms en UOT kitchens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paulus_01 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 18:04:
[...]

UI bedoel ik dan met name he....
overigens zag ik (geloof CES aankondigingen) pas ook een LG die erg SGS / Iphone UI aan deed....

Maar goed....daarvoor zijn er custom roms en UOT kitchens ;)
offtopic:
Ja maar de design van telefoon heeft ook veel weg van de iPhone

Van de customs roms blijf ik af, en in ik s-on dus kan er sowieso niet aanzitten, maar ik blijf er voornamelijk af vanwege bugs die erin zitten en omdat ik bijna alles ook met stock rom kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:12

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Heeft iemand hier ook last van dat de telefoon naar Recovery boot als hij uit staat en je hangt hem aan de oplader?
Ik maak gebruik van recovery-clockwork-2.5.1.2
Ik heb op XDA iemand gespot die beweerd dat hij recovery-clockwork-2.5.1.3 had in z'n onderschift in z'n post.
Weet iemand hier meer over? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
XiniX88 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 17:51:
[...]

Mooie van MIUI is dat eigenlijk alles te stylen is via themes, icons / launcher / menu's (nu is het iPhone style, maar dat kan ook default android style worden) etc. Heb mijn review hierop iets aangepast en een stukje over themes toegevoegd, ook al heb ik het minst duidelijke theme geinstalleerd, links zie je het default theme en rechts zie je het verbeterde MIUI theme, vooral de icons veranderen.
Kan je ook bijvoorbeeld voor LauncherPro kiezen, of is dat niet meer mogelijk? Ik vind het idee van themes wel grappig, alleen naar mijn idee kan ik die homescreens van MIUI ook namaken op mijn telefoon met LauncherPro, ik zou het vooral als meerwaarde zien voor de rest van het systeem.
@Tsurany, ik maak geen woorden meer aan YipMan vuil, maar themes hoeven dus niet iPhonish te zijn er is een brede keuze, misschien dat ik hier nog eens verder op in kan gaan. Verder weet ik niet of deze iPhone like skin mij blijft boeien, voor time being vind ik hem wel netjes.
Tja je ziet het wel veel vaker, iPhone icons of iPhone like homescreen. Heck, de Samsung Galaxy S is gewoon een Android iPhone zowel qua software als hardware.
Moet er wel bij zeggen dat Cyanogen ook een theming system kent, echter is deze niet zo ver ontwikkeld als die van MIUI, ook de integratie van een theme downloader ontbreekt daar nog, binnen MIUI kan echt bijna alles naar eigen keus worden ingevuld (zelfs Boot sound) vanuit de GUI en vaak kan worden geklikt op zoek Online op MIUI.
Dat is wel erg netjes gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
XiniX88 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 17:16:
MIUI 0.12.31 Review
....

Meer screenshots

Gave review, dank daarvoor! Ik zal 'm opnemen in de TS, zoveel werk aan een review moet natuurlijk even opvallen :)

Persoonlijk vind ik de looks van die ROM erg mooi, ondanks het "iPhone gehalte".

(edit) Ik zal de TS vanavond ook even bijwerken, huidige roms ff updaten en kijken of de handleiding aangepast kan worden als er een simpelere methode beschikbaar is. Aan de andere kant, laat de feedback horen of laat me even weten als je co-author wilt zijn, dat is wellicht makkelijker in onderhoud van het topic.

[ Voor 20% gewijzigd door M-Opensource op 07-01-2011 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
Misschien het ook wel handig om een stukje te wijden aan ENG-OFF en S-OFF en super cid, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThijsWTF schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 12:02:
Misschien het ook wel handig om een stukje te wijden aan ENG-OFF en S-OFF en super cid, etc.
Vooral de nadelen ervan, want als je hem s-off hebt dan heb je geen garantie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 12:15:
[...]

Vooral de nadelen ervan, want als je hem s-off hebt dan heb je geen garantie meer.
Wat doe jij hier in dit topic dan? Als je er zelf geen ervaring mee hebt, en het bovendien alleen maar 'eng' vindt met het verbreken van je garantie EN nog eens kritiek geven op andermans review. Kritiek is prima, maar 'het lijkt teveel op de iPhone UI dus het is kut' is wel heel kort door de bocht, en daar zit echt niemand op te wachten hier op Tweakers.net. Al kan ik niet voor andere mensen spreken, ik denk dat veel mensen het geweldig vinden dat het KAN.

[ Voor 9% gewijzigd door stijnos1991 op 08-01-2011 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stijnos1991 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 13:10:
[...]

Wat doe jij hier in dit topic dan? Als je er zelf geen ervaring mee hebt, en het bovendien alleen maar 'eng' vindt met het verbreken van je garantie EN nog eens kritiek geven op andermans review. Kritiek is prima, maar 'het lijkt teveel op de iPhone UI dus het is kut' is wel heel kort door de bocht, en daar zit echt niemand op te wachten hier op Tweakers.net. Al kan ik niet voor andere mensen spreken, ik denk dat veel mensen het geweldig vinden dat het KAN.
Lees eens een paar pagina's terug, ik heb ook ervaring met costum roms, of denk je dat ik zomaar zeg dat er meestal wel een paar storend bugs in die costum roms.

Ik heb cynangen mod uitgeprobeerd, ultimate evolution ROM heb ik gebruikt, en die laatste vond ik de beste, alleen de bugs met gps en ook promoxity sensor vond ik minder en daarom draai ik de stock weer en ja ik hem van s-off naar s-on gekregen.

En daarbij heb ik nog uitgebreid stuk behandelt waarom de update naar 2.2.1 niet goed ging en hoe ik dat oploste, en ik heb mijn eigen vragen beantwoord of ik met cynagen mod wel 720p mkv kon afspelen en of 1080p mp4 zou lukken en dat lukte alle bei niet, ook niet toen ik mijn HTC DHD had overgeklokt naar 1.51ghz.

Dus volgens mij heb ik genoeg nuttig informatie aan dit topic toegevoegd, dat mijn spelling niet goed is, wil niet zeggen dat wat ik schrijf niet informatief is, want het is niet mijn schuld dat mensen er gewoon over heen lezen, en ik neem het niemand kwalijk, maar als het eens doe dan krijg ik direct de wind van voren.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2011 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

Psycho_Mantis schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 19:59:
Heeft iemand hier ook last van dat de telefoon naar Recovery boot als hij uit staat en je hangt hem aan de oplader?
Ik maak gebruik van recovery-clockwork-2.5.1.2
Ik heb op XDA iemand gespot die beweerd dat hij recovery-clockwork-2.5.1.3 had in z'n onderschift in z'n post.
Weet iemand hier meer over? :)
Ik heb dat als ik de telefoon aan de usb van de pc heb hangen, heb het nog niet getest als hij aan de gewone lader hangt.
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 13:40:
[...]
niet mijn schuld dat mensen er gewoon over heen lezen, en ik neem het niemand kwalijk, maar als het eens doe dan krijg ik direct de wind van voren.
ik snap dan eigenlijk niet waarom je hem weer op s-on zou zetten. Als er wat fout zou zijn, kan je hem dan nog terug zetten. Mocht hij niet op starten, dan ziet niemand het.

ik blijf trouwens bij CM7, alleen al vanwege de schermanimatie bij het uitzetten :P

[ Voor 58% gewijzigd door martjah op 08-01-2011 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 12:15:
[...]

Ik zie vooral voordelen. Met S-OFF en super cid heb je veel meer mogelijkheden om een brick te herstellen EN je hebt veel meer flash mogelijkheden.

En als je weer je garantie nodig hebt dan kom je met S-OFF en supercid veel makkelijker weer terug p S-ON en stock

[ Voor 0% gewijzigd door ThijsWTF op 08-01-2011 17:24 . Reden: swype typo hersteld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
ThijsWTF schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 16:08:
[...]

Ik zie vooral voordelen. Met S-OFF en super cid heb je veel meer mogelijkheden om een brick te bestellen EN je hebt veel meer flash mogelijkheden.
1 brick graag O-), maar het geeft je inderdaad zelf de mogelijkheid je telefoon te onderhouden, net als een PC, ik neem aan dat iedereen die ook wel eens heeft geinstalleerd.
Tsurany schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 20:09:
[...]

Kan je ook bijvoorbeeld voor LauncherPro kiezen, of is dat niet meer mogelijk? Ik vind het idee van themes wel grappig, alleen naar mijn idee kan ik die homescreens van MIUI ook namaken op mijn telefoon met LauncherPro, ik zou het vooral als meerwaarde zien voor de rest van het systeem.
Jep homescreen replacements kunnen gewoon (alle android software van de market werkt gewoon).

Gingerbread iPhone theme is ook wel leuk, alle icons van zelf geinstalleerde apps worden ook netjes veranderd (clickable):
Afbeeldingslocatie: http://t.denhaas.info/android/miui/54.pngAfbeeldingslocatie: http://t.denhaas.info/android/miui/55.pngAfbeeldingslocatie: http://t.denhaas.info/android/miui/56.png
Aardige theme engine dus :)

En nee normaal ben ik nooit echt van de theme's maar ik weet niet... Nu het er op staat, heb ik niet de neiging terug te gaan naar HTC Sense, wat ik bij CM wel steeds deed (vooral omdat ik te lui ben uren met homescreen replacements te kloten).
M-Opensource schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 20:17:
[...]
Gave review, dank daarvoor! Ik zal 'm opnemen in de TS, zoveel werk aan een review moet natuurlijk even opvallen :)

Persoonlijk vind ik de looks van die ROM erg mooi, ondanks het "iPhone gehalte".
Tnx, en ja een iPhone gehalte heeft het wel ja, en ben normaal totaal anti iPhone (ook al is dat vooral omdat het gesloten is), maar de interfaces zien er best gelikt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
XiniX88 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 17:05:
[...]

1 brick graag O-), maar het geeft je inderdaad zelf de mogelijkheid je telefoon te onderhouden, net als een PC, ik neem aan dat iedereen die ook wel eens heeft geinstalleerd.

[...]

Jep homescreen replacements kunnen gewoon (alle android software van de market werkt gewoon).

Gingerbread iPhone theme is ook wel leuk, alle icons van zelf geinstalleerde apps worden ook netjes veranderd (clickable):
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Aardige theme engine dus :)

En nee normaal ben ik nooit echt van de theme's maar ik weet niet... Nu het er op staat, heb ik niet de neiging terug te gaan naar HTC Sense, wat ik bij CM wel steeds deed (vooral omdat ik te lui ben uren met homescreen replacements te kloten).

[...]

Tnx, en ja een iPhone gehalte heeft het wel ja, en ben normaal totaal anti iPhone (ook al is dat vooral omdat het gesloten is), maar de interfaces zien er best gelikt uit.
Dat moest natuurlijk herstellen zijn ipv bestellen. Swype snapte blijkbaar niet wat ik bedoelde. ;)

Ik ben nog niet echt fan van de ROM's zonder Sense. Vaak mis ik toch de HTC dialer, contacten, klok en agenda. Als ik die mee kon nemen naar een NonSense ROM zou het perfect zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martjah schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 15:08:
[...]
ik snap dan eigenlijk niet waarom je hem weer op s-on zou zetten. Als er wat fout zou zijn, kan je hem dan nog terug zetten. Mocht hij niet op starten, dan ziet niemand het.

ik blijf trouwens bij CM7, alleen al vanwege de schermanimatie bij het uitzetten :P
Garantie en update problemen wanneer er plots een nieuwere versie is zoals laatste, en ik heb echt liever de stock rom voor komende 2 jaar, na dat mijn abbonement is afgelopen wil ik hem wel overklokken omdat tegen die tijd ik wel wat extra performance kan gebruiken lol.

Rooten vindt ik eigenlijk genoeg en overklokken is leuk om te showen aan je collega's die het vervolgens geen ruk interesseert eigenlijk lol, of aan iPhone eigenaars die natuurlijk nooit van lang zal ze leven hun telefoon op een hogere clock snelheid kunnen laten draaien.

Ik vondt wel die ultimate evolution rom goed die was geklokt op 1,22ghz, maar je merkt die 20% meer klok snelheid niet echt.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2011 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
ThijsWTF schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 17:26:
[...]

Dat moest natuurlijk herstellen zijn ipv bestellen. Swype snapte blijkbaar niet wat ik bedoelde. ;)

Ik ben nog niet echt fan van de ROM's zonder Sense. Vaak mis ik toch de HTC dialer, contacten, klok en agenda. Als ik die mee kon nemen naar een NonSense ROM zou het perfect zijn!
Beautifull widgets eens proberen zou ik zeggen en dan de sense klok skin toepassen, die ziet er bijna gelijk uit als die van HTC Sense zelf :).

In LauncherPro Plus zitten overigens dezelfde messenger / agenda / friends stream widgets als in HTC Sense.

Op deze manier kan je toch een stock ROM maken die met 2 uitbreidingen bijna Sense is. Alleen vind ik de default SMS app vrij weinig en de dialer idd, maar die is in deze ROM default toch wel goed uitgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Voor de mensen die een de OTA update hebben gedaan en niet meer kunnen rooten, er is hoop:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=905003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M-Opensource schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 21:01:
Voor de mensen die een de OTA update hebben gedaan en niet meer kunnen rooten, er is hoop:
Er is meer dan hoop ;-) Ik heb vanmiddag deze procedure uitgevoerd en intussen draai ik nu Leedroid 1.3A :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
Hmm, ik ben het ook aan het proberen, aangezien ik de OTA update ook heb en wil rooten.
Maar:

Connect Desire HD to a computer. Charge only!
Open up a cmd and go to Downgrade folder, execute:

code:
1
2
3
4
5
6
adb push psneuter /data/local/tmp
adb push misc_version /data/local/tmp
adb shell chmod 777 /data/local/tmp/psneuter
adb shell chmod 777 /data/local/tmp/misc_version
adb shell /data/local/tmp/psneuter
adb shell

Dat werkt bij mij niet? Wat moet ik in die downgrade folder zetten?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Las inderdaad al op de IRC logs dat ze een leak hebben misbruikt die SU kan verschaffen binnen 1.72 :) (gevonden in de changes gemaakt voor Android 2.3, toch wel mooi dat Android OpenSource is, kan iedereen precies zien welke lekken er gedicht worden).

Kiwitje: Heb je adb wel aan staan? Copy de dingen anders naar je SDCard (in de root van je SD-Card) en ga de shell in (terminal emulator of adb shell)

en doe:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
cp /sdcard/psneuter /data/local/tmp/
cp /sdcard/misc_version /data/local/tmp/
chmod 777 /data/local/tmp/psneuter
chmod 777 /data/local/tmp/misc_version
/data/local/tmp/psneuter

cd /data/local/tmp
./misc_version -s 1.31.405.3

[ Voor 27% gewijzigd door XiniX88 op 08-01-2011 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
XiniX88 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 21:39:
[...]

Las inderdaad al op de IRC logs dat ze een leak hebben misbruikt die SU kan verschaffen binnen 1.72 :) (gevonden in de changes gemaakt voor Android 2.3, toch wel mooi dat Android OpenSource is, kan iedereen precies zien welke lekken er gedicht worden).

Kiwitje: Heb je adb wel aan staan? Copy de dingen anders naar je SDCard (in de root van je SD-Card) en ga de shell in (terminal emulator of adb shell)

en doe:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
cp /sdcard/psneuter /data/local/tmp/
cp /sdcard/misc_version /data/local/tmp/
chmod 777 /data/local/tmp/psneuter
chmod 777 /data/local/tmp/misc_version
/data/local/tmp/psneuter

cd /data/local/tmp
Dat even proberen, thanks!

Edit:
cp: permission denied

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Kiwitje schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 21:47:
[...]

Dat even proberen, thanks!

Edit:
cp: permission denied
Ahhhhh

maar kan je adb wel in (cp heb je dus elivated rights voor nodig... raar dat ADB wel zomaar mag schrijven) mag je wel chmodden, je kunt ook:

code:
1
2
3
4
5
6
chmod 777 /sdcard/psneuter
chmod 777 /sdcard/misc_version
/sdcard/psneuter

cd /sdcard

Als je ADB wel in kan, die 2 bestanden in de ADB folder zetten (tools / platform-tools) en dan gewoon XDA volgen. Iets zegt me dat /sdcard/ nooit dingen kon executen.

[ Voor 15% gewijzigd door XiniX88 op 08-01-2011 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
Gister ook nieuwe versie van Android Revolution 2.0.4 (8-1-2011).

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=840040

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 12:45
Zijn er al mensen die ervaring hebben met het rooten van de DHD en er daarna Android 2.3 erop hebben gezet? Ben wel benieuwd naar de snelheid en stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Ik zal m updaten :)
Tweak15KW schreef op zondag 09 januari 2011 @ 11:49:
Zijn er al mensen die ervaring hebben met het rooten van de DHD en er daarna Android 2.3 erop hebben gezet? Ben wel benieuwd naar de snelheid en stabiliteit.
Ik draai nu twee weken op de releases van Phunkycow, deze zijn erg stabiel valt me op. Bovendien is deze 2.3 ROM een van de meest snappy roms die ik tot nu toe heb meegemaakt. Qua batterijduur haal ik hier makkelijk de nacht mee (na 's ochtends 07:00 uit de oplader gehaald).

De leuke animaties van 2.3 zitten er ook in, zoals het uitschakelen en inschakelen van je scherm, blijft leuk om naar te kijken. Ik zou m zeker voor dagelijks gebruik aanraden!

Lees wel even in het xda-topic hoe je deze moet flashen, het gaat nog wel eens mis, je brickt je telefoon niet maar de ROM blijft in de boot hangen. Op zich is dat geen probleem, maar het zorgt voor onnodige frustratie want in het topic staan er genoeg tips om dit op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 12:45
M-Opensource schreef op zondag 09 januari 2011 @ 12:34:
[...]

Ik zal m updaten :)

[...]

Ik draai nu twee weken op de releases van Phunkycow, deze zijn erg stabiel valt me op. Bovendien is deze 2.3 ROM een van de meest snappy roms die ik tot nu toe heb meegemaakt. Qua batterijduur haal ik hier makkelijk de nacht mee (na 's ochtends 07:00 uit de oplader gehaald).

De leuke animaties van 2.3 zitten er ook in, zoals het uitschakelen en inschakelen van je scherm, blijft leuk om naar te kijken. Ik zou m zeker voor dagelijks gebruik aanraden!

Lees wel even in het xda-topic hoe je deze moet flashen, het gaat nog wel eens mis, je brickt je telefoon niet maar de ROM blijft in de boot hangen. Op zich is dat geen probleem, maar het zorgt voor onnodige frustratie want in het topic staan er genoeg tips om dit op te lossen.
Thnx voor je reactie :)
Is het een verbetering ten opzichte van de meeste actuele standraard roms (van HTC), of is het relatief tot de andere custom roms snappy en stabiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-05 22:11
Welke app kan ik het best gebruiken om een volledige backup te maken, voordat ik mijn telefoon root?
Pagina: 1 2 ... 48 Laatste