Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Vanmiddag via de al genoemde methode gedowngrade en daarna Android Revolution geïnstaleerd met de aanbevolen radio.

Morgen eens kijken of het verschil zal maken :)

Één ding verbaasde mij overigens wel: ik heb via ClockWorkMod echt alles gewiped en daarna nog een keer via die tool die aangeraden wordt in de openingspost van Revolution op XDA, maar na installatie van Revolution herstelt de Market vrolijk alle apps weer....? En mijn homescreen werd na verloop van tijd weer automatisch zoals hij bij stock ook was (zelf ingesteld plaatje van de SD)
Wel zijn alle instellingen verloren van die apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Waarom zou je een backup maken voor een root? Dan verandert hij immers niks aan je telefoon zelf dus raak je ook niks kwijt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-05-2023
Zodat ik niet al mijn instellingen kwijt ben. Ik heb mijn DHD ondertussen al een tijdje en hij is helemaal gepersonaliseerd, ik zou daar graag op een gegeven moment weer naar terug kunnen keren en niet alles in 1x kwijt raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Dat raak je dus niet kwijt met het rooten van je telefoon. Wel met een custom rom installeren, maar dan moet je echt wat vollediger zijn met je informatie als daar je vraag over ging.
Want enkel rooten veranderd helemaal niks en heb je geen backup voor nodig. Voor een custom rom wel maar als je dan nog moet weten welk programma je moet gebruiken heb je de TS niet doorgelezen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Tsurany schreef op zondag 09 januari 2011 @ 21:36:
Dat raak je dus niet kwijt met het rooten van je telefoon. Wel met een custom rom installeren, maar dan moet je echt wat vollediger zijn met je informatie als daar je vraag over ging.
Want enkel rooten veranderd helemaal niks en heb je geen backup voor nodig. Voor een custom rom wel maar als je dan nog moet weten welk programma je moet gebruiken heb je de TS niet doorgelezen.
Ik was van plan deze methode te gebruiken. Bij de tweede post staat:

"FAQ:
Q: Will I lose all my settings and applications?
- Yes, so make a backup with MyBackup Pro."

Dus ik ging er logischerwijs vanuit dat het downgraden mijn instellingen wist. Is dit nu zo, of gebeurt dat pas wanneer ik een rom probeer te flashen?
En welk programma kan ik het beste gebruiken? Mybackup, titanium backup of een compleet ander programma? Ik heb helaas niet de mogelijkheid te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masvma
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-05-2022
Hiermee ga je dus weer terug naar de vorige ROM. Ik wil eigenlijk mijn DHD op deze ROM houden, maar wel rooten zodat ik wat onnodige apps kan verwijderen, is dat mogelijk???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 16:07

Roeligan

Feyenoord

Ik ben nu aan het updaten gegaan (als het goed is)

Heb gedowngrade volgens het bekende XDA topic, HBOOT/S-OFF, permroot en Clockwork installed, de laatste stable (update-cm-6.1.0-RC2-DesireHD-signed) zip op de SD gezet en vervolgens via ROM manager install from SD card gedaan, heb nu een DHD in beeld met een "gevaren-driehoek" in beeld, al een dik half uur, is dit juist? Ik weet dat het backuppen etc lang kan duren, maar ik had wel een soort van progressbar verwacht.

@vinnieminnie
MyBackUpPro werkt prettiger dan titanium, maar met titanium kan je apps freezen (alhoewel dat met een custom rom niet meer nodig is)

[ Voor 13% gewijzigd door Roeligan op 09-01-2011 22:01 ]

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Ah die methode, waarom dan niet gewoon MyBackup Pro gebruiken? Als die aangeraden wordt zou ik die ook gebruiken. Hoewel titanium backup ook prima zal werken vermoed ik.
Die methode is, voor zover ik zie, niet alleen rooten maar je laat je telefoon denken dat hij een oude versie gebruikt waardoor je een minder oude versie kan installeren via de SD kaart, oftewel een volledig nieuwe rom.
masvma schreef op zondag 09 januari 2011 @ 21:59:
Hiermee ga je dus weer terug naar de vorige ROM. Ik wil eigenlijk mijn DHD op deze ROM houden, maar wel rooten zodat ik wat onnodige apps kan verwijderen, is dat mogelijk???
Nee. Wel kan je launcherpro gebruiken om applicaties uit de app launcher te verbergen.
Roeligan schreef op zondag 09 januari 2011 @ 21:59:
Ik ben nu aan het updaten gegaan (als het goed is)

Heb gedowngrade volgens het bekende XDA topic, HBOOT/S-OFF, permroot en Clockwork installed, de laatste stable (update-cm-6.1.0-RC2-DesireHD-signed) zip op de SD gezet en vervolgens via ROM manager install from SD card gedaan, heb nu een DHD in beeld met een "gevaren-driehoek" in beeld, al een dik half uur, is dit juist? Ik weet dat het backuppen etc lang kan duren, maar ik had wel een soort van progressbar verwacht.
Dat lijkt mij niet, bij mijn weten komt die gevaren driehoek altijd als er iets fout is gedaan, dan doet hij op dat moment niks meer.

[ Voor 114% gewijzigd door Tsurany op 09-01-2011 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Ok.thx, net gereboot en via ROM manager naar reboot into clockwork dan krijg ik hetzelfde scherm.

Ook met download ROM krijg is dit scherm. Enig idee?

Nu 6.1.2 aan het downen via ROM manager ipv de 6.1.0 en de 6.1.3

En ook die faalt....

[ Voor 45% gewijzigd door Roeligan op 09-01-2011 22:39 ]

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:15

martjah

Appel

Roeligan schreef op zondag 09 januari 2011 @ 22:17:
Ok.thx, net gereboot en via ROM manager naar reboot into clockwork dan krijg ik hetzelfde scherm.

Ook met download ROM krijg is dit scherm. Enig idee?

Nu 6.1.2 aan het downen via ROM manager ipv de 6.1.0 en de 6.1.3

En ook die faalt....
Heb je al een keer de recovery partitie opnieuw erop gezet (dus CWM opnieuw)???

je kan ook in de recovery komen door Vol - in te houden tijdens het starten en dan de recovery te kiezen. kom je er dan wel in het recovery menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Als ik vol- of vol+- indruk kom ik in HBOOT die automatisch een img op mn SD kaart pakt/checkt. Ik ben vergeten de radio te flashen, dat moet ik ook doen vanuit recovery maar daar kom ik dus neit in, heb je misschien tips?

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

Roeligan schreef op zondag 09 januari 2011 @ 23:20:
Als ik vol- of vol+- indruk kom ik in HBOOT die automatisch een img op mn SD kaart pakt/checkt. Ik ben vergeten de radio te flashen, dat moet ik ook doen vanuit recovery maar daar kom ik dus neit in, heb je misschien tips?
vol - en aanzetten zou je op den duur zelf moeten kunnen kiezen wat je wil doen (dus naar recovery selecteren)...als dat niet gaat, ff die zip file opruimen van je sd kaartje (die die automatisch inlaad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Ik heb PD98IMG.zip erop staan (omdat ik moest downgraden), deze kan ik niet verwijderen, is locked als ik de telefoon als SD benader.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:44
Kwestie van nog een keer clockworkmod flashen om problemen met die ' gevaren driehoek' op te lossen.

Ik zit nu op de MIUI ROM, wat een heerlijke ROM! Echt een aanrader. Dit is de eerste rom zonder sense die me gelukkig kan maken. Erg jammer alleen dat hij niet officieel ondersteund word doe het MIUI team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Ok, nu via file explorer van de SD gehaald, wil nu naar recovery gaan, maar htc bootscherm freezed nu, ach we zijn weer een stapje verder.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stvn21
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:21
Hallo mensen,

Sinds gister ook een dhd, en wat een apparaat! Hiervoor heb ik een hero en een galaxy s gehad. hero was top voor in zijn tijd, samsung was snel maar was gemaakt van goedkoop plastic. Desire hd is weer helemaal goed.

Gister had ik het idee dat de batterij wel heel snel op ging. Ook bleef hij constant syncen terwijl er niets te syncen viel. verder voelde alles traag aan.

Vandaag meteen geroot + gingerbread erop gezet, en ik moet zeggen: nog nooit zo'n fijne en snelle android beleving gehad. Alles werkt top en razend snel! Ik ben dan ook een grote liefhebber van de UI van 2,3. lekker stock. Tot dusver ook geen bugs tegengekomen. En ik heb het idee dat de batterij al 200% langer mee gaat dan met de stock sense ROM

voor mensen die ook graag 2.3 willen draaien raad ik de volgende ROM aan: (cm7beta)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=905530

Groeten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05 02:14
Ook hier was de update uitgevoerd, wou juist custom rom gaan draaien en was dus wachten op iets van downgrade. Die is er nu dus draait er hier sinds een half uurtje cyanogenmod! ik is blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Ok, net een post gedaan op XDA, maar misschien dat iemand hier mij ook kan helpen:
I've got a little problem with flashing a new ROM.

I updated my DHD to 1.72 and obv. lost root. I downgraded to 1.32 and did S-OFF and flashed the engineering HBOOT. After this I flashed the latest radio (RADIO-26.04.02.17_M2) and got ROM Manager from the market. When I open ROM manager, the title bar says ROM Manager v3.0.0.7, but underneath it says Current Recovery: ClockWorkMod 2.5.1.3 so I'm a bit confused if I'm running 3 or 2.5.1.3?

When I try to either Reboot into recovery, Install ROM from SD Card or Download ROM, the moment the phone reboots it freezes in the white HTC screen.

Any thoughts on this?

Phone info:

Bootloader:
ACE PVT ENG S-OFF
HBOOT-0.85.2007 (PD9810000)
MICROP-0438
RADIO-26.04.02.17_M2
eMMC-boot
oct 11 2010, 12:44:14

System info:
OS Ver.-1.32.405.3
CID-11111111
Cliffnote:
Als ik wil flashen reboot de telefoon en blijft deze hangen op het witte HTC scherm.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-04 21:02
Roeligan schreef op maandag 10 januari 2011 @ 09:35:
When I open ROM manager, the title bar says ROM Manager v3.0.0.7, but underneath it says Current Recovery: ClockWorkMod 2.5.1.3 so I'm a bit confused if I'm running 3 or 2.5.1.3?
Dit is wel te verklaren, die v3.0.0.7 is namelijk de versie van ROM Manager, je recovery staat daaronder en dat is in deze dus versie 2.5.1.3.

[ Voor 9% gewijzigd door M-Opensource op 10-01-2011 10:17 ]

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Thx, daar was ik inderdaad al achter.

Ben nu aan het kijken of ik een full wipe kan doen en dan verder kijken.

[edit]
Ik kan dus gewoon NIET in recovery mode komen. Als ik in de bootloader naar recovery ga dan freezed hij op het witte HTC scherm.

[ Voor 38% gewijzigd door Roeligan op 10-01-2011 10:58 ]

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Roeligan schreef op maandag 10 januari 2011 @ 10:51:
Thx, daar was ik inderdaad al achter.

Ben nu aan het kijken of ik een full wipe kan doen en dan verder kijken.

[edit]
Ik kan dus gewoon NIET in recovery mode komen. Als ik in de bootloader naar recovery ga dan freezed hij op het witte HTC scherm.
Probeer het volgende eens:

- telefoon uit
- vol- en aanzetten zodat je in bootloader zit
- ga naar Fastboot
- sluit usb aan en kijk of je Windows de hardware herkent.
- download fastboot software en zet het ergens op je schijf: http://loadbalancing.moda...php?url=paul/fastboot.zip
- download de laatste stabiele recovery en plaats deze in je fastboot mapje: http://koush.tandtgaming....clockwork-2.5.1.3-ace.img
- open een command prompt en browse naar je fastboot map
- voer volgend commando uit: fastboot-windows flash recovery recovery-clockwork-2.5.1.3-ace.img

Als het goed is gaat ie nu je recovery overschrijven en moet je wat feedback krijgen in je command prompt. Als ie aangeeft dat ie geen device kan vinden, dan zijn je drivers niet lekker geinstalleerd op Windows.

[ Voor 4% gewijzigd door M-Opensource op 10-01-2011 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Thx, dit deed het goed :)

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Mooi zo, dan is de initiele flash niet helemaal lekker gegaan vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnum73
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-04 08:02
Kan ik na de laatste update van dhd ook geen temp-root uitvoeren,om een paar kleine dingen te wijzigen zoals bootanimatie en het verwijderen van de irritante bootsound? Ik vind het wel allemaal nogal ingewikkeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
magnum73 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 12:55:
Kan ik na de laatste update van dhd ook geen temp-root uitvoeren,om een paar kleine dingen te wijzigen zoals bootanimatie en het verwijderen van de irritante bootsound? Ik vind het wel allemaal nogal ingewikkeld...
Na de laatste update moet je de stappen volgen die te vinden zijn in de FAQ, temproot werkt volgens mij niet. Heb eerder in dit topic gelezen dat het iemand niet lukte om temproot te krijgen met Visionary+.

Ik vrees dus dat je de hele procedure door moet van het rooten.

(EDIT) Algemeen bericht, Phunkycow heeft een nieuw topic gemaakt op XDA waarin zijn Gingerbread ROM wordt bijgehouden. Hij hint hierbij ook naar een toekomstige tutorial om zelf met de sources aan de gang te gaan en een Gingerbread image te bouwen!

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=905530

[ Voor 20% gewijzigd door M-Opensource op 10-01-2011 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
In de downgrade guide staat dat je een Goldcard nodig hebt om branded devices te downgraden. Hiermee bedoelen ze van die Vodafone troep, niet? In dat geval heb ik dus geen Goldcard nodig.

Blijkbaar is mijn DHD niet branded, ik ben nu halverwege de downgrade.

[ Voor 16% gewijzigd door vinnieminnie op 10-01-2011 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:48
Wauw, CM7 erop staan.. Geweldige ROM (en natuurlijk een geweldige telefoon!) Het vliegt er over en alles werkt.
Ook het toetsenbord is zo'n enorme vooruitgang! Altijd gedacht dat het HTC toetsenbord het beste was, maar nee, dit overtreft alles. Enige is dat er geen Nederlandse woordenboek is, voor die paar kleine typefoutjes.. Is er iemand die een Nederlands woordenboek heeft kunnen installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
stijnos1991 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 15:36:
Wauw, CM7 erop staan.. Geweldige ROM (en natuurlijk een geweldige telefoon!) Het vliegt er over en alles werkt.
Ook het toetsenbord is zo'n enorme vooruitgang! Altijd gedacht dat het HTC toetsenbord het beste was, maar nee, dit overtreft alles. Enige is dat er geen Nederlandse woordenboek is, voor die paar kleine typefoutjes.. Is er iemand die een Nederlands woordenboek heeft kunnen installeren?
De laatste versie van Phunkycow bevat wel een Nederlands woordenboek, en die werkt best prettig moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Dat is raar, want bij mij staat er onder invoertalen wel Nederlands, maar niet woordenboek beschikbaar. Wel bij Engels en diverse andere talen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-05 13:53
Voor de gene die geinteresseerd zijn:
Gingerbread keyboard voor CM 6.1.3 / MIUI (NL support, multilanguage)
Gingerbread keyboard voor CM 7 (NL support, NL only)

Dus mocht je echt een engelse hebben, zou ik de onderste proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door XiniX88 op 10-01-2011 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Ik ga nu de MIUI rom flashen, de CM7 mod van Phunkycow bevalt me niet helemaal. Ik ben verwend met Sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
Draait CM7 inmiddels al stabiel? Draai nu CM6 maar ben ook benieuwd hoe bijv Revolution en Phunkycow eruit zien. Weet iemand daar een mooie en goede vergelijkings review oid van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Nu online
Android Revolution HD?
Ik draai hem sinds gisteren, maar zie verder uiterlijk gezien geen verschillen met de stockrom van HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Ik draai nu CM7 en hij bevalt me tot nu toe erg goed. Morgen even kijken of ik ook iets merk aan de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stvn21
grappig, ik vind het android toetsenbord helemaal niet fijn :P HTC-IME vind ik vooralsnog nog altijd het fijnste typen.. komt denk ik door de grotere toetsen ten opzichte van die van android (vooral in landscape)

Edit: weet iemand welke radio het beste is voor gebruik in nl ?

[ Voor 4% gewijzigd door Stvn21 op 10-01-2011 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-02 20:47
DustSpinner schreef op maandag 10 januari 2011 @ 19:31:
Android Revolution HD?
Ik draai hem sinds gisteren, maar zie verder uiterlijk gezien geen verschillen met de stockrom van HTC.
Zijn er ook niet, enkel wat apps verwijderd, verder niks.
Ik draai CM7 ook sinds vanmiddag, werkt inderdaad erg prettig. Maar dat toetsenbord... Ik vind hem behoorlijk klein of ligt dat aan mij?
Heeft iemand de apk van het oude Sense toetsenbord? Of is die ergens te krijgen?
Ook geinstalleerd, maar hij geeft geen woorden aan. Alleen mijn telefoonlijst op een of andere manier. Dus als ik een woord typ wat begint met een J, staat er Jeroen etc.

[ Voor 26% gewijzigd door Kiwitje op 10-01-2011 22:49 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Ik vond de sense contact personen wel prettig (koppelen) en dat deze ook de foto van twitter/facebook pakt. dat mis ik wel eigenlijk. Verder draait CM7 van Phunky wel OK, het kleine toetsenbord is best te doen, maakte ik me ook wat zorgen over, maar tot nog toen nog geen problemen mee na een dag veel testen/pielen.

Het grootste gemis vindt ik wel de sync tooling (ontbreken hiervan). mijn contacten via Outlook syncen was toch wel één van de redenen om een smartphone te nemen een jaar of 10 geleden, dat ik dat nu moet missen is toch wel een soort van triest.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:01
Een vriend van mij vraagt:

Gisteren mijn Desire geroot volgens de Unrevoked methode uit de
startpost. Hierna Amon_Ra gedraaid en een 512mb partitie aangemaakt en
een swapfile van 0mb.
Vervolgens de partitie Ext2 -> Ext3 gedaan.

Hierna heb ik Ogygen RC6 geinstalleerd. Alles loopt prima, alleen zie
ik geen extra intern geheugen op mijn Desire.

Welke stappen moet ik nu nog nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
418O2 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 23:12:
Een vriend van mij vraagt:

Gisteren mijn Desire geroot volgens de Unrevoked methode uit de
startpost. Hierna Amon_Ra gedraaid en een 512mb partitie aangemaakt en
een swapfile van 0mb.
Vervolgens de partitie Ext2 -> Ext3 gedaan.

Hierna heb ik Ogygen RC6 geinstalleerd. Alles loopt prima, alleen zie
ik geen extra intern geheugen op mijn Desire.

Welke stappen moet ik nu nog nemen?
Dit is het DESIRE HD topic. Niet het Desire topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Nu online
Kiwitje schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 21:36:
[...]

Hmm, ik ben het ook aan het proberen, aangezien ik de OTA update ook heb en wil rooten.
Maar:

Connect Desire HD to a computer. Charge only!
Open up a cmd and go to Downgrade folder, execute:

code:
1
2
3
4
5
6
adb push psneuter /data/local/tmp
adb push misc_version /data/local/tmp
adb shell chmod 777 /data/local/tmp/psneuter
adb shell chmod 777 /data/local/tmp/misc_version
adb shell /data/local/tmp/psneuter
adb shell

Dat werkt bij mij niet? Wat moet ik in die downgrade folder zetten?
Ik had hier ook last van, maar vond uit dat ik totaal fout bezig was. :P

Ik heb daarom maar een [HOWTO] in een soort van 'Jip-en-Janneke' taal geschreven over het downgraden van de HTC Desire HD van 1.72+ naar 1.32. Hij is natuurlijk ook voor de 'rest' bruikbaar. ;)
De HOWTO is hier te vinden: http://hypervortex.com/?p=50

Succes! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:01
ThijsWTF schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 08:48:
[...]

Dit is het DESIRE HD topic. Niet het Desire topic.
ik dacht net al; teh fuck doe ik in het HD topic.

Sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Ik heb geen last van de kleine toetsen, op een of andere manier maak ik juist minder fouten tijdens het typen. Ik denk dat dit vooral komt door multitouch, want als je snel typt met twee handen druk je al snel met een vinger op een letter terwijl je andere vinger ook nog op het scherm ligt.

@Kiwitje: Als je op CM7 het toetsenbord voor 2.1/2.2 installeert werkt het prima. Als je de 2.3 versie installeert heb je een conflict met de naam van het toetsenbord. Dit is te verhelpen, maar ik was te lui om het uit te zoeken. De 2.1/2.2 versie werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Ik draai nu sinds gisteren CM7, maar heb een aantal probleempjes.

Sense zorgde er voor dat al mijn contacten met elkaar gemerged werden, zodat 1 naam er maar 1x in stond. Dit is nu niet meer en nu staan verschillende personen er 5x in met hun facebook, e-mail, telefoon, whatssapp, twitter enz.
Daarnaast verdwijnen meldingen voor bijvoorbeeld sms-jes niet meer automatisch uit de menubalk, nadat ik ze heb gelezen.

En is het nog verstandig om een andere radio of kernel te gebruiken, of zit dat al ingebakken in de CM7 rom?

Voor de rest werkt hij echt heel erg goed. Hij is ook een stuk sneller dan de standaard rom. Zo had ik altijd een beetje lag in het begin als ik Mega-Jump speelde, maar dat is nu compleet verdwenen.

[ Voor 8% gewijzigd door vinnieminnie op 11-01-2011 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

Ik heb nu ook CM7 draaien sinds een week (of 2) en het originele toetsenbordje vond ik ook iets te klein.

Ik heb nu hetzelfde toetsenbord alleen dan iets groter, met nederlandse woorden en multitouch. Ergens gevonden via Googlen.

ik zal die zo wel ff online zetten :)

***edit: HIERRRRRKLIKKLIKKLIKKLIKKLIKKKKKK <----- dus daar klikken (rechter muisknop --> opslaan als)

ik had perongeluk het gingerbread toetsenbord al verwijdert want ik was ermee aan het klooien.
Ik weet niet of je deze erbij kan installeren want deze heeft wel een andere naam. Als dat niet kan, kan je het oude toetsenbord weggooien met titanium backup.

[ Voor 46% gewijzigd door martjah op 11-01-2011 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stvn21
vinnieminnie schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:07:

Sense zorgde er voor dat al mijn contacten met elkaar gemerged werden, zodat 1 naam er maar 1x in stond. Dit is nu niet meer en nu staan verschillende personen er 5x in met hun facebook, e-mail, telefoon, whatssapp, twitter enz.
Daarnaast verdwijnen meldingen voor bijvoorbeeld sms-jes niet meer automatisch uit de menubalk, nadat ik ze heb gelezen.

En is het nog verstandig om een andere radio of kernel te gebruiken, of zit dat al ingebakken in de CM7 rom?

Voor de rest werkt hij echt heel erg goed. Hij is ook een stuk sneller dan de standaard rom. Zo had ik altijd een beetje lag in het begin als ik Mega-Jump speelde, maar dat is nu compleet verdwenen.
Misschien moet je zelf even eenmalig contacten mergen, dit kan je het makkelijkste doen via gmail->contactpersonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
martjah schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 16:28:
Ik heb nu ook CM7 draaien sinds een week (of 2) en het originele toetsenbordje vond ik ook iets te klein.

Ik heb nu hetzelfde toetsenbord alleen dan iets groter, met nederlandse woorden en multitouch. Ergens gevonden via Googlen.

ik zal die zo wel ff online zetten :)

***edit: HIERRRRRKLIKKLIKKLIKKLIKKLIKKKKKK <----- dus daar klikken (rechter muisknop --> opslaan als)

ik had perongeluk het gingerbread toetsenbord al verwijdert want ik was ermee aan het klooien.
Ik weet niet of je deze erbij kan installeren want deze heeft wel een andere naam. Als dat niet kan, kan je het oude toetsenbord weggooien met titanium backup.
Hoe heet het oude toetsenbord?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

android toetsenbord ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
Merci :)

[ Voor 68% gewijzigd door Kiwitje op 11-01-2011 17:08 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

Kiwitje schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 17:02:
[...]

Merci :)

Nu verwijderd, ging daarna opnieuw opstarten en krijg nu een uitroepteken met een android mannetje er naast en telefoon doet verder niks.
Draai CM7.
Ik draai zelf ook CM7
ik heb hem niet opnieuw opgestart...(sindsdien trouwens helemaal niet meer.)

ik heb Android toetsenbord eraf gegooid en meteen die andere erop gezet.

**edit: net ff opnieuw opgestart en hij blijft gewoon werken.

[ Voor 9% gewijzigd door martjah op 11-01-2011 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
martjah schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 17:07:
[...]

ik heb hem niet opnieuw opgestart...(sindsdien trouwens helemaal niet meer.)

ik heb Android toetsenbord eraf gegooid en meteen die andere erop gezet.
Batterij er in en er uit werkte.. Raar.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Ik draaide vandaag voor het eerst de CM7 mod van Phunkycow, maar mijn batterij gaat te snel leeg.
Mijn statistieken zijn:
Mobiel stand-by 37%
Telefoon in-actief 32%
Android-systeem 13%
Google Services 7%
Weergave 5%

Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Wat kan ik hier aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
Juice defender, set cpu? Die soort dingen denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Kiwitje schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 17:08:
[...]

Batterij er in en er uit werkte.. Raar.
Zeker raar dat je mobiel werkt met de batterij eruit... doe je goed :)
vinnieminnie schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 17:22:
Ik draaide vandaag voor het eerst de CM7 mod van Phunkycow, maar mijn batterij gaat te snel leeg.
Mijn statistieken zijn:
Mobiel stand-by 37%
Telefoon in-actief 32%
Android-systeem 13%
Google Services 7%
Weergave 5%

En hoe lang staat ie al aan? Overigens, CM7 kijkt niet naar hoeveel er is verstookt aan batterij, maar hoe lang de systemen hebben aangestaan. Verder kunnen er services aan staan die bij HTC niet aan staan, daar heb ik uiteraard geen idee van, maar het is steeds zo dat 5 mensen vinden dat de batterij langer meegaat, 5 mensen vinden dat de batterij korter mee gaat...

Ik denk dat het bij alle roms wel ongeveer even lang meegaat :) Gezien de radio gelijk is, en het scherm dezelfde helderheid heeft, overige zaken zijn al bijna irrelevant.
vinnieminnie schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:07:

Google op de Android 2.3 manual ;) je kunt gebruikers eenvoudig met elkaar mergen.
Kiwitje schreef op maandag 10 januari 2011 @ 22:42:
[...]

Ook geinstalleerd, maar hij geeft geen woorden aan. Alleen mijn telefoonlijst op een of andere manier. Dus als ik een woord typ wat begint met een J, staat er Jeroen etc.
In de opties staat toch echt een woordenboek NL die je uiteraard wel even moet activeren door een vinkje aan te klikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
XiniX88 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 19:13:
[...]

Zeker raar dat je mobiel werkt met de batterij eruit... doe je goed :)

[...]

En hoe lang staat ie al aan? Overigens, CM7 kijkt niet naar hoeveel er is verstookt aan batterij, maar hoe lang de systemen hebben aangestaan. Verder kunnen er services aan staan die bij HTC niet aan staan, daar heb ik uiteraard geen idee van, maar het is steeds zo dat 5 mensen vinden dat de batterij langer meegaat, 5 mensen vinden dat de batterij korter mee gaat...

Ik denk dat het bij alle roms wel ongeveer even lang meegaat :) Gezien de radio gelijk is, en het scherm dezelfde helderheid heeft, overige zaken zijn al bijna irrelevant.
Nah, bij mij gaat er echt iets fout. Ik kan nu maximaal 5 uur mijn telefoon op standby houden. Zoiets lijkt me een probleem de radio, maar die heb ik niet aangepast ten opzichte van de standaard fabrieksinstellingen. Al heb ik wel radio s-off verkregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:29

mno

Vandaag mijn DHD ontvangen en meteen permroot aangezet via de visionary tool zoals beschreven in de startpost. Een kijken hoe lang ik het uithoud met de standaard ROM. Op mijn Samsung Spica was ik snel over naar de custom roms, maar die liep met de standaard Android 1.5 ook erg achter :-)

BTW, mijn DHD werd geleverd met softwareversie 1.32.405.6 en er stond geen OTA-update voor me klaar.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:37
mno schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 20:24:
Vandaag mijn DHD ontvangen en meteen permroot aangezet via de visionary tool zoals beschreven in de startpost. Een kijken hoe lang ik het uithoud met de standaard ROM. Op mijn Samsung Spica was ik snel over naar de custom roms, maar die liep met de standaard Android 1.5 ook erg achter :-)

BTW, mijn DHD werd geleverd met softwareversie 1.32.405.6 en er stond geen OTA-update voor me klaar.
Ik heb het precies 3 weken volgehouden, ben nu de CM7 mod van phunkycow aant flashen ;)

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

Ik zet mijn schermwaardes altijd flink omlaag in CM7. Bij cyanogen opties kan je mooi bij iedere lichtwaarde instellen hoe fel het scherm moet. Bij mij zit dat ruim onder de standaarden. mijn accu gaat handig 24uur mee :)

In de opties staat toch echt een woordenboek NL die je uiteraard wel even moet activeren door een vinkje aan te klikken :)
Als je die aanvinkt dan gebeurd er nog niet veel met woorden voorspellen. Het Gingerbread toetsenbord wat ik nu heb, voorspelt wel veel woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
  • Laatst online: 21-04 12:00
mno schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 20:24:

Door problemen met de sd kaart (raakt bij meerdere mensen corrupt) en andere bugs is de 1.72 OTA update offline gehaald door HTC.
HTC heeft me verteld dat er op korte termijn een nieuwe update zou moeten komen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
  • Laatst online: 21-04 12:00
Psycho_Mantis schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 19:59:
Heeft iemand hier ook last van dat de telefoon naar Recovery boot als hij uit staat en je hangt hem aan de oplader?
Ik maak gebruik van recovery-clockwork-2.5.1.2
Ik heb op XDA iemand gespot die beweerd dat hij recovery-clockwork-2.5.1.3 had in z'n onderschift in z'n post.
Weet iemand hier meer over? :)
volgens mij heb je hier nog geen reactie op gehad :P

2.5.1.3 krijg je door Rom Manager via de market te downloaden en dan de clockworkmod te installeren.....

Volgens mij is het bij alle DHDs met clockwork recovery zo dat als je de DHD uit doet en aan de lader hangt, hij in Recovery boot.
Raar maar waar (of wellicht niet raar, maar wel waar ;)) dit is om het lampje te kunnen laten zien als ie oplaadt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
Weer een nieuwe CM7 uit, PNK12.

PNK12 (12/01/2011)
- Built tonight with the latest commits (more info @ cyanogenmod github).
- New kernel (2.6.32.28).
- Increased keyboard size - now easier to type!
- Added back a wide range of dictionaries.
- Gallery issues fixed (hopefully - not extensively tested). No more stuck "toast" notifications, faster!
- Added headphone icon.
- Removed CMWallpapers.
- Fixed (hopefully again ) Navigon problem - thanks Try4ce for pointing it out!
- More things, I'm probably forgetting.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Als ik een nwe build van Phunky install, ben ik dan weer al mn settings kwijt?

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
Heeft ie alles werkend? of zijn er nog dingen die het niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Ik heb #9 erop staan en heb nog "last" van reclames, ik dacht dat deze geblokt werden?

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
vinnieminnie schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 17:22:
Mijn statistieken zijn:
Mobiel stand-by 37%
Telefoon in-actief 32%
Android-systeem 13%
Google Services 7%
Weergave 5%

Ik weet dat op de oude cyanogen roms er een probleem was met dspmanager die de batterij helemaal leeg trok. Misschien ligt het daar aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Om 7 uur uit de oplader getrokken, 3 whatsapp berichten verstuurd nu al op 90% met Phunky 9. Zo maar even 12 erioo zetten.

[edit]
Om mijn vorige vraag zelf maar te beantwoorden :+

Net #12 geïnstalleerd en al mijn progs en settings bleven bewaard.

[ Voor 35% gewijzigd door Roeligan op 12-01-2011 10:14 ]

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
Roeligan schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 09:51:
Om 7 uur uit de oplader getrokken, 3 whatsapp berichten verstuurd nu al op 90% met Phunky 9. Zo maar even 12 erioo zetten.

[edit]
Om mijn vorige vraag zelf maar te beantwoorden :+

Net #12 geïnstalleerd en al mijn progs en settings bleven bewaard.
de eerste 10/15% gaat meestal sneller eraf dan de volgende %.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
Dat idee heb ik inderdaad ook. Bij mij is ie binnen no-time op 92% vervolgens duurt t wel ff voordat ie dan 88 oid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Ik ga het nu testen. 2 minuten geleden was ie full, nu even laten liggen tot een uur of 12 of 1 en dan kijken wat ie doet.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
Roeligan schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 07:44:
Als ik een nwe build van Phunky install, ben ik dan weer al mn settings kwijt?
In principe hoef je niet te wipen als je update naar een nieuwe build, dus volgens mij niet. Tenzij je in een bootloop of zo komt en toch moet wipen.

De mijne met build 9 zit nu trouwens op 66% na vanmorgen om 7 uur van de lader te zijn getrokken.

[ Voor 12% gewijzigd door ed-oorklep op 12-01-2011 12:40 ]

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Build 12 heeft vanaf 11:15 tot 13:15 7% gesnoept, in die tijd 2x een whatsapp gestuurd, voor de rest op stdby.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Das wel vrij veel moet ik zeggen. Ik zit op 60% na hem half 8 uit de lader gehaald te hebben, echter heb ik al wel een aantal potjes Bubble Defense gespeeld en flink wat gewhatsapped en nog wat foto's met WireGoggles gemaakt. Dan vind ik 7% in twee uur tijd vrij veel. Ik heb in 6 uur tijd 40%, dat is 7% per uur met heel actief gebruik tussendoor. Dan moet hij wel vele malen meer halen in idle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Maar ik begreep net dat de 1e uren het %age wat sneller terugloopt. Ik hou je op de hoogte over een uurtje of 2.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
Draait nu ook Phunkycow PNK12. eerste indruk is dat het er goed uit ziet en retesnel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Roeligan schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 13:25:
Maar ik begreep net dat de 1e uren het %age wat sneller terugloopt. Ik hou je op de hoogte over een uurtje of 2.
Je was me eigenlijk voor met dit inderdaad. Je zou gewoon moeten kijken wanneer hij de 20% raakt en kijken hoe dat overeen komt met een andere mobiel.

Het battery % wordt opgemaakt per batterij uit de history van de batterij (hoe bepaalde variabelen stonden, op de geschiedenis). Het is eigenlijk alles behalve betrouwbare informatie.

Verder, het aantal sync diensten maken uit, misschien heeft hij wel google latitude aan staan... Whatsapp erbij, faceboot en twitter en dan nog de google sync dienst.

Dan de brightness van het scherm... Iig je zou eigenlijk 2 mobiels moeten hebben, ze ongeveer hetzelfde instellen en kijken welke het langste mee gaat, pas dan is het representatief (en dan wel van volledig vol, tot volledig leeg).

Ik denk dat CM7 behoorlijk goed loopt (al had hij mn batterij wel in 5u opgegeten, maar dat was omdat facebook raar deed), eerdere ervaringen gaven me ongeveer eenzelfde battery life :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
Hij staat hier nu bijna 10 uur te draaien, weliswaar vannacht op 368MHZ gezet, een beetje whatsapp maar niet veel. Nu op 78% nog. Dus ben benieuwd hoe ik vandaag de dag door ga komen... PNK12

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

11:15 vol, om 18:50 nog maar 56%
Afbeeldingslocatie: http://www.roeligan.nl/meuk/android/screenshot_9.png

Nu nog maar 42, grotendeels stdby, 1x een ftp app gedowned en net bovenstaande screenshot ge-ftp-ed.

Ga zo maar eens kijken wat er gebeurt na de wipe battery stats.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:30
Heb nu ook de nieuwe CM7 draaien. Hoe werkt het syncen alleen met facebook? Met de stock ROM, kon ik bij mensen kiezen welke foto er werd weergegeven. Zo hebben sommige mensen geen leuke foto in facebook en laat ik de foto van Google weergeven (die ik er zelf in heb gezet), of andersom.

Ik heb Facebook toegevoegd bij de synchronisatie, maar kan niet aanvinken dat hij de contacten moet syncen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielvdMark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:38
Roeligan schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 20:20:
[afbeelding]

Nu nog maar 42, grotendeels stdby, 1x een ftp app gedowned en net bovenstaande screenshot ge-ftp-ed.

Volgens mij is jouw 3g bereik niet zo goed. Je zou kunnen proberen om 3g uit te zetten wat het percentage "mobiel standby" naar beneden haalt en een positief gevolg heeft voor jouw battery life. Nu is je telefoon alleen maar bezig om te zoeken naar een 3g signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Ik draai nu de Android Revolution HD rom, maar ik kan eigenlijk niet vinden wat nou precies de veranderingen zijn die hij heeft doorgevoerd. Is er echt iets wezenlijks verandert, naast de paar apps die hij heeft gewijzigd en een kernel? Ik moet nog een andere radio flashen, maar mijn computer wilt daarbij niet echt meewerken. Hij zegt dat ik een bepaalde .dll mis. Daarnaast heb ik ook set-cpu nog niet geinstalleerd, maar dat heeft imo niet zoveel met de rom te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Wat zijn eigenlijk jullie beweegredenen geweest om een custom rom te nemen? Stabiliteit en snelheid zijn bij mij prima, daar hoef ik geen custom rom voor. Android 2.3, mwah, zie er niet echt wat nuttigs in. Nutteloze apps verwijderen gaat zonder custom rom ook prima. Ik weet niet echt waarom ik naar 2.3 zou upgraden. Enige interessante voor mij is een transparante notification bar en uitschuif scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
FunFair schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 22:58:
Heb nu ook de nieuwe CM7 draaien. Hoe werkt het syncen alleen met facebook? Met de stock ROM, kon ik bij mensen kiezen welke foto er werd weergegeven. Zo hebben sommige mensen geen leuke foto in facebook en laat ik de foto van Google weergeven (die ik er zelf in heb gezet), of andersom.

Ik heb Facebook toegevoegd bij de synchronisatie, maar kan niet aanvinken dat hij de contacten moet syncen oid.
Dat gaat alleen met Sense voor zover ik weet, niet met een custom rom (tenzij je Android Revolution neemt)

Waar ik mee kamp met CM7, is dat mijn telefoon niet trilt bij notificaties (Whatsapp, sms). Iemand een idee waar ik deze instelling kan vinden? Heb me rot gezocht maar kan het nergens vinden

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

Tsurany schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 23:18:
Wat zijn eigenlijk jullie beweegredenen geweest om een custom rom te nemen? Stabiliteit en snelheid zijn bij mij prima, daar hoef ik geen custom rom voor. Android 2.3, mwah, zie er niet echt wat nuttigs in. Nutteloze apps verwijderen gaat zonder custom rom ook prima. Ik weet niet echt waarom ik naar 2.3 zou upgraden. Enige interessante voor mij is een transparante notification bar en uitschuif scherm.
1. Omdat het kan
2. langere accuduur
3. het blijft leuk om te klooie met je telefoon.
Kiwitje schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 23:20:
[...]

Dat gaat alleen met Sense voor zover ik weet, niet met een custom rom (tenzij je Android Revolution neemt)

Waar ik mee kamp met CM7, is dat mijn telefoon niet trilt bij notificaties (Whatsapp, sms). Iemand een idee waar ik deze instelling kan vinden? Heb me rot gezocht maar kan het nergens vinden
Ik heb dat gewoon ingesteld bij Whatsapp en bij Handcent en het werkt bij beide goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
martjah schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 00:05:
[...]

1. Omdat het kan
2. langere accuduur
Ja 1 en 3 gelden voor mij niet als ik er niks beters uit haal. Geen zin moeite in iets te steken zonder voordelen. En nummer 2, zo te lezen hier heb ik een betere accu duur dan de meesten met een custom rom. Verder zijn er geen voordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Ik heb vandaag de Revolution HD draaien en ik heb het idee dat mijn batterylife er wel echt op vooruit is gegaan. Ik heb hem vandaag niet zo heel veel gebruikt, maar wifi/3g heeft wel de hele dag lopen syncen met Gmail en Facebook. Ik haalde hem vanochtend om 7:30 uit de lader en momenteel heb ik nog 41% van mijn accu over!
En dan heb ik dus nog niet eens mijn Radio aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
Uit het Android Revolution topic:
* ROOT (SU + SuperUser Permissions)

* Unsecured boot.img

* Busybox

* RAM optimization

* Speed optimization

* Very fast & Stable

* All build-in apps updated

* Cleaned from unnecessary trash

* Multilanguage (WWE)

* Zipaligned

* Deodexed

* EXT4 support

* CIFS support

* A lot of themes made exclusivity for my ROM and extras like Advanced Power Menu or Transparent Notification-Bar in the second post

* ROM is Adds-free. It means you don't need any extra software to get rid of adds
Dit zijn de voordelen van Android Revolution tegenover een stock rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Maar wie boeit RAM optimization? Mijn RAM heeft nog nooit vol gezeten. Zelfde met speed optimization, snelheid kom ik niet tekort. Cleanen kan ik ook vanuit de stock rom doen, gewoon programma's verwijderen. Ze bieden, voor zover ik zie, nog geen extra functionaliteit maar wel veel meer problemen? Enkel snelheid upgrades, maar dat heb ik nou net niet nodig.

En adds blokkeren... tja ik vind dat echt het meest walgelijke wat je als ROM ontwikkelaar kan doen. Zeker als je dan nog zo'n *** bent die om donaties vraagt, dan ben je echt triest bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05-2023
Tsurany schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 09:39:
Maar wie boeit RAM optimization? Mijn RAM heeft nog nooit vol gezeten. Zelfde met speed optimization, snelheid kom ik niet tekort. Cleanen kan ik ook vanuit de stock rom doen, gewoon programma's verwijderen. Ze bieden, voor zover ik zie, nog geen extra functionaliteit maar wel veel meer problemen? Enkel snelheid upgrades, maar dat heb ik nou net niet nodig.

En adds blokkeren... tja ik vind dat echt het meest walgelijke wat je als ROM ontwikkelaar kan doen. Zeker als je dan nog zo'n *** bent die om donaties vraagt, dan ben je echt triest bezig.
De reden dat ik Revolution HD draai:

Radio 12.28e.60.140fU_26.04.02.17_M2
Colorful notifications icons for Android Revolution HD 2.0.1
Circle battery mod for Android Revolution 2.0.x
Advanced power menu for Android Revolution HD 2.0.x
Transparent notification-bar with clock for Android Revolution HD 2.0.x
update 1.72.405.3 zonder de sms bug en dus wel beter camera zonder tweaks die nodig waren in 132
Accu duur aanzienlijk verbeterd.
Superuser in laatse ROM update zonder gedoe zeg maar.

En verder inderdaad:

1. Omdat het kan
2. langere accuduur

Verder geen problemen/bugs gezien tot nu toe

ROM: Android Revolution HD www.androidrevolution.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-05 18:03
Tsurany schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 09:39:

Kan me helemaal vinden in jouw reactie. Ik zie daarnaast ook allerlei custom ROM's met overclockmogelijkheden. De standaard ROM is vliegensvlug en waarom je batterijduur verkorten :S Het customizen van de looks is wel iets wat ik zou willen doen.

Ik had tot de OTA update temproot erop zitten... maar het enige wat ik tot nu toe echt mis (functioneel gezien) is Titanium Backup. Hoe heb jij dit gemis opgevangen Tsurany?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
martjah schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 00:05:
Ik heb dat gewoon ingesteld bij Whatsapp en bij Handcent en het werkt bij beide goed :)
Heb het nog een keer ingesteld, maar er trilt niks... :(

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
Dynamix schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 11:44:
[...]

Kan me helemaal vinden in jouw reactie. Ik zie daarnaast ook allerlei custom ROM's met overclockmogelijkheden. De standaard ROM is vliegensvlug en waarom je batterijduur verkorten :S Het customizen van de looks is wel iets wat ik zou willen doen.

Ik had tot de OTA update temproot erop zitten... maar het enige wat ik tot nu toe echt mis (functioneel gezien) is Titanium Backup. Hoe heb jij dit gemis opgevangen Tsurany?
Het is natuurlijk meer dan overclocken. Het gaat mij ook vooral om het underclocken. Op Sense gebaseerde ROM's bieden inderdaad niet zo heel veel voordelen. Maar andere ROM's zeker wel. Ben nu helemaal fan van de MIUI ROM. Check: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=892255

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Dynamix schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 11:44:
[...]

Jup customizen is voor mij nog wel een reden, maar dan moet ik eerst wel zeker weten dat de rom geen nieuwe problemen oplevert. Ik wacht in ieder geval eerst op CM7.
Niet, ik heb geen OTA update gedaan (mislukte) dus kan gewoon Visionary gebruiken. Je kan wel weer downgraden, dat zou ik aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-05 18:03
ThijsWTF schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 11:59:
[...]

Het is natuurlijk meer dan overclocken. Het gaat mij ook vooral om het underclocken. Op Sense gebaseerde ROM's bieden inderdaad niet zo heel veel voordelen. Maar andere ROM's zeker wel. Ben nu helemaal fan van de MIUI ROM. Check: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=892255
True, om uberhaupt te kunnen clocken moet je natuurlijk geroot zijn (ik ben Android voor het eerst gaan gebruiken op de HD2, waar alle rom's al rooted waren). Underclocken kan inderdaad interessant zijn. Haal jij er een leuke winst mee voor wat betreft de batterijduur?

Die MIUI rom zag ik laatst voorbij komen, ziet er wel echt smooth uit!
Tsurany schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 12:59:
[...]

Jup customizen is voor mij nog wel een reden, maar dan moet ik eerst wel zeker weten dat de rom geen nieuwe problemen oplevert. Ik wacht in ieder geval eerst op CM7.

[...]

Niet, ik heb geen OTA update gedaan (mislukte) dus kan gewoon Visionary gebruiken. Je kan wel weer downgraden, dat zou ik aanraden.
Precies, en daarnaast flash ik er dan het liefst een reeds gepimpte rom op ;)

Ik was even vergeten dat een update je rootaccess kan killen... Ik zit een beetje te twijfelen of ik wel wil downgraden, aangezien dat best nog een uitgebreide procedure is. Daarnaast de afweging wat het me nu extra oplevert. Ook weet ik van mezelf dat ik dan weer continu aan het flashen ben :p De verveling van de standaard rom heeft nog niet toegeslagen gelukkig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Roeligan schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 20:20:
[afbeelding]

Laat ik maar even reageren, volgens die blauwe lijn is jou mobiel de hele tijd actief...

Afbeeldingslocatie: http://t.denhaas.info/android/device.png

Hier de mijne, CM7, 2u scherm usage, stond op 15% na 1 dag 3 uur.

Sync diensten:
- Facebook
- Whatsapp
- Google diensten
- Twitter

En nog gebruik gemaakt van Skype om te bellen. Wat jij dus hebt is een app die blijft hangen, of de hele tijd muziek afgespeeld (zou ook nog kunnen). Waarschijnlijk staat de music sync (in sync => Google => Music) continue te syncen, zet die is uit en doe een device reboot. Er zit namelijk een leak in die nieuwe music app meegeleverd in PNK12 build.

Ik heb er iig nooit last van (ja facebook heeft 1 keer gehangen)

[ Voor 17% gewijzigd door XiniX88 op 13-01-2011 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
Ok, misschien een beetje suf, maar waar is de FM Radio in CM7? Ik zoek me echt rot :P

En als die er niet is, hoe kan ik hem dan krijgen? De apk van de sense radio ergens vandaan toveren? (ofwel, kan iemand deze extracten?)

-edit-
Ik heb even meerdere manieren getest

- HTC FM radio uit de 1.72 stock ROM werkt niet indien gepushed als system app. Als normale app werkt het ook niet.
- Ported HTC FM Radio voor nexus werkt ook niet.
- FM Radio uit CM6.x werkt ook niet.

Wel jammer, want luister(de) toch vrij vaak op de fiets naar de radio.

Andere vraag.
Als je een SMS thread hebt.. kun je dan je eigen profielfoto toevoegen aan jezelf? Bij iedereen zie ik een leuk fotootje (heb nu ook door hoe je de facebook foto kan gebruiken, moet je per contact aangeven bij bewerken), maar bij mezelf zie ik een grijs vlakje... is vrij saai :O

[ Voor 63% gewijzigd door FunFair op 13-01-2011 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05-2023
FunFair schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 18:55:
Ok, misschien een beetje suf, maar waar is de FM Radio in CM7? Ik zoek me echt rot :P

En als die er niet is, hoe kan ik hem dan krijgen? De apk van de sense radio ergens vandaan toveren? (ofwel, kan iemand deze extracten?)

-edit-

- HTC FM radio uit de 1.72 stock ROM werkt niet indien gepushed als system app. Als normale app werkt het ook niet.

Andere vraag.
Als je een SMS thread hebt.. kun je dan je eigen profielfoto toevoegen aan jezelf? Bij iedereen zie ik een leuk fotootje (heb nu ook door hoe je de facebook foto kan gebruiken, moet je per contact aangeven bij bewerken), maar bij mezelf zie ik een grijs vlakje... is vrij saai :O
Ik heb in mijn Contacten een IK oftewel mezelf, daar heb ik een foto in gezet van mezelf uiteraard.
Zie nu keurig de threat met mezelf.

ROM: Android Revolution HD www.androidrevolution.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
FunFair schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 18:55:

-edit-

Andere vraag.
Hoe krijg je dat voor elkaar met die foto? Ik zie niks bij bewerken.. Kan dan alleen een foto selecteren uit galerij of van camera.

Over de radio: post van Phunkycow op XDA:
New version later tonight or tomorrow morning, including the latest hosts file from Adfree and FM Radio (at least). Will see how the new build performs and will upload if I'm happy with it.
Dus denk dat die of vanavond en anders morgen zal komen...

[ Voor 5% gewijzigd door Kiwitje op 13-01-2011 22:05 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
Kiwitje schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 22:03:
[...]

Hoe krijg je dat voor elkaar met die foto? Ik zie niks bij bewerken.. Kan dan alleen een foto selecteren uit galerij of van camera.

Over de radio: post van Phunkycow op XDA:

[...]

Dus denk dat die of vanavond en anders morgen zal komen...
Heb je facebook gesynct met je telefoon? Bij mij duurde het wel even voordat hij dat had gedaan en dat er uberhaupt opties tevoorschijn kwamen bij de sync instellingen van facebook. Nu staat het onderaan de pagina van het contact, een stukje over facebook incl. die foto. Als je daar op klikt, kun je hem selecteren als profielfoto.
Tsurany schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 00:34:
[...]

Ja 1 en 3 gelden voor mij niet als ik er niks beters uit haal. Geen zin moeite in iets te steken zonder voordelen. En nummer 2, zo te lezen hier heb ik een betere accu duur dan de meesten met een custom rom. Verder zijn er geen voordelen?
Het is gewoon leuk prutsen met je telefoon :) Ik heb die CM7 mod nu een dagje draaien, maar ik mis wel veel van de complete interface van Sense. HTC heeft de schil gewoon heel goed geintergreerd merk ik nu. Stock android 2.3 mist nog een aantal dingen.
W.Bakker schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 21:36:
[...]

Ik heb in mijn Contacten een IK oftewel mezelf, daar heb ik een foto in gezet van mezelf uiteraard.
Zie nu keurig de threat met mezelf.
Gek dat hij dat niet bij mij doet. Ik had al een persoon aangemaakt met mijn eigen naam. Nu staat "Ik" er nu ook tussen, maar bij smsjes (ook nieuwe) zie ik de foto niet terugkomen. Ook niet na een reboot.

[ Voor 42% gewijzigd door FunFair op 13-01-2011 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6Pac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-02 11:52

6Pac

"Roma Victor"

Goedendag luitjes,

Ik heb wat advies nodig.

Van de week mijn Vodafone HTC Desire HD gekregen en ik zou graag een custom FW erop willen zetten.

Huidig:

Android-Version: 2.2
Baseband-Version: 12.28b.60.140eU_26.03.02.26_M
Kernel-Version: 2.6.32.21-gf3f553d htc-kernel@and18-2 #1 Thu Oct 28 13:24:11 CST 2010
Build-Number: 1.39.161.1 CL278886 release keys
Software-Number: 1.39.161.1

Afbeeldingslocatie: http://img341.imageshack.us/img341/2057/devicef.th.png

Omdat dit mijn eerste Andoid phone is, en ik dus een noob ben, heb ik een paar vragen:

1. Ik denk dat er geen RUU beschikbaar is die mijn geschikt is voor mijn FW, dus wil ik een image backup maken voordat ik root, s-off, clockwork, en de rest installeer. Is dat mogelijk? Zo ja, hoe?

2. Wat rondgeneusd op de XDA wiki pagina waar ik de volgende guide tegenkwam: Guide in the wiki: Rooting the Vision (G2/DZ) and DHD. De wiki adviseert om Visionary niet te gebruiken, maar in plaats daarvan temp-rooten met Rage en daarna gfree gebruiken. Alle andere guides die ik op het forum tegen kwam gebruiken Visionary. Dus hoe kan ik root en s-off het beste uitvoeren?

3. Voordat ik een Custom ROM installeer wil ik een unbranded stock ROM proberen (ik denk dat ik het beste RUU_Ace_HTC_WWE_1.32.405.6_Radio_12.28b.60.140e_26 .03.02.26_M_release_155891_signed kan gebruiken?) Mag ik deze gewoon op mijn Vodafone branded DHD zetten (nadat ik een backup heb gemaakt, zie 1), of wat moet ik eerst doen?

I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
6Pac schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 22:24:
Goedendag luitjes,

Ik heb wat advies nodig.

Van de week mijn Vodafone HTC Desire HD gekregen en ik zou graag een custom FW erop willen zetten.

Huidig:

Android-Version: 2.2
Baseband-Version: 12.28b.60.140eU_26.03.02.26_M
Kernel-Version: 2.6.32.21-gf3f553d htc-kernel@and18-2 #1 Thu Oct 28 13:24:11 CST 2010
Build-Number: 1.39.161.1 CL278886 release keys
Software-Number: 1.39.161.1

[afbeelding]

Omdat dit mijn eerste Andoid phone is, en ik dus een noob ben, heb ik een paar vragen:

1. Ik denk dat er geen RUU beschikbaar is die mijn geschikt is voor mijn FW, dus wil ik een image backup maken voordat ik root, s-off, clockwork, en de rest installeer. Is dat mogelijk? Zo ja, hoe?

2. Wat rondgeneusd op de XDA wiki pagina waar ik de volgende guide tegenkwam: Guide in the wiki: Rooting the Vision (G2/DZ) and DHD. De wiki adviseert om Visionary niet te gebruiken, maar in plaats daarvan temp-rooten met Rage en daarna gfree gebruiken. Alle andere guides die ik op het forum tegen kwam gebruiken Visionary. Dus hoe kan ik root en s-off het beste uitvoeren?

3. Voordat ik een Custom ROM installeer wil ik een unbranded stock ROM proberen (ik denk dat ik het beste RUU_Ace_HTC_WWE_1.32.405.6_Radio_12.28b.60.140e_26 .03.02.26_M_release_155891_signed kan gebruiken?) Mag ik deze gewoon op mijn Vodafone branded DHD zetten (nadat ik een backup heb gemaakt, zie 1), of wat moet ik eerst doen?
Een image van je huidige systeem maken is niet mogelijk. Dan moet je al tools hebben geinstalleerd zoals de clockworkmod en daarvoor heb je natuurlijk al root nodig en S-off. Ik weet wel, dat als je een stock RUU installeerd er weer vanalles teruggezet wordt, maar in hoeverre dat ook bijvoorbeeld S-OFF verwijderd en de clockword mod? Er worden wel restore bestanden op de sd aangemaakt, maar ik was zelf zo stom om deze te verwijderen.
Is er een stock RUU van vodafone te vinden?

Visionary+ werkt hier iig perfect, nog geen problemen mee ondervonden (met firmware onder de 1.7x iig.)
Daarna heb ik met de 1-clock S-off deze verwijderd. (niet van de Radio overigens, maar ENG-S-OFF)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
XiniX88 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 17:33:
[...]

Laat ik maar even reageren, volgens die blauwe lijn is jou mobiel de hele tijd actief...

[afbeelding]

Hier de mijne, CM7, 2u scherm usage, stond op 15% na 1 dag 3 uur.

Sync diensten:
- Facebook
- Whatsapp
- Google diensten
- Twitter

En nog gebruik gemaakt van Skype om te bellen. Wat jij dus hebt is een app die blijft hangen, of de hele tijd muziek afgespeeld (zou ook nog kunnen). Waarschijnlijk staat de music sync (in sync => Google => Music) continue te syncen, zet die is uit en doe een device reboot. Er zit namelijk een leak in die nieuwe music app meegeleverd in PNK12 build.

Ik heb er iig nooit last van (ja facebook heeft 1 keer gehangen)
Hey bedankt! Mijn music sync hing ook, kwam vandaag net uit, nu op 12 % vanmorgen om 7 uur van de lader. Eens kijken hoe het morgen gaat ;)

flickr iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 3 ... 48 Laatste