Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Tsurany schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 00:34:
[...]

Ja 1 en 3 gelden voor mij niet als ik er niks beters uit haal. Geen zin moeite in iets te steken zonder voordelen. En nummer 2, zo te lezen hier heb ik een betere accu duur dan de meesten met een custom rom. Verder zijn er geen voordelen?
Wat heb jij gedaan om je accu duur zo optimaal mogelijk te krijgen ?
Cleanen kan ik ook vanuit de stock rom doen, gewoon programma's verwijderen. Ze bieden, voor zover ik zie, nog geen extra functionaliteit maar wel veel meer problemen? Enkel snelheid upgrades, maar dat heb ik nou net niet nodig.
Heb je jou DHD wel geroot? of kan het ook unrooted?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Heb net de sync uitgezet. Zal even een uurtje of 2 aankijken wat de batterij doet.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Thombias schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 07:50:
Wat heb jij gedaan om je accu duur zo optimaal mogelijk te krijgen ?
Niks, gewoon e-mail als push en de rest van de synchronisatie uit behalve het weer, die staat op twee uur. Gebruik de rest toch niet dus waarom dat syncen? Verder gewoon normaal gebruiken.
Heb je jou DHD wel geroot? of kan het ook unrooted?
Hij is geroot ja, heb die nieuwste update ook niet geinstalleerd

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-02 20:47
Minor update van Phunkycow's CM7. PNK12B.

PNK12b (14/01/2011)
* Minor Update *
- Based on PNK12.
- Properly fixed the keyboard by alterning build.prop (thanks McDV for pointing it out!).
- Added latest hosts file to block ads until adfree is properly fixed. No need to install Adfree.
- Added back Setupwizard.apk due to popular request.

OP?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 10:18
Der staat in de OP wel PNK9 maar de link wijst naar het topic waarin PNK12b inmiddels ook staat.
Dus dat wijst zich vanzelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Tsurany schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 09:22:

Hij is geroot ja, heb die nieuwste update ook niet geinstalleerd
Ik heb de mijne gekocht met de laatste update en deze draait prima maar ik wacht even met rooten omdat ik binnenkort weer een update verwacht van HTC ivm. de vele problemen(Die ik overigens niet heb).
Toch prikkelt het wel om hem te gaan rooten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05-2023
FunFair schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 22:18:

Gek dat hij dat niet bij mij doet. Ik had al een persoon aangemaakt met mijn eigen naam. Nu staat "Ik" er nu ook tussen, maar bij smsjes (ook nieuwe) zie ik de foto niet terugkomen. Ook niet na een reboot.
Ik moet je ook niet aanmaken, die hoort er eigenlijk te staan,teminste bij mij was dat zo.

Edit: En kijk effe of jouw nummer er niet meerdere keren in staat, als ik en je eigen naam nu.

[ Voor 10% gewijzigd door Whiskey103 op 14-01-2011 12:13 ]

ROM: Android Revolution HD www.androidrevolution.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 23:02
Ik zit er een beetje doorheen nu. Ik krijg het niet voor mekaar om m'n desire hd te downgraden.

Op de 1 of andere manier kan ik die adb drivers er niet goed op krijgen. De hele tijd krijg ik als melding onder android devices een My HTC.

Als ik dan in cmd invul "adb devices" zonder de " natuurlijk. Dan kan ik niks vinden. Ik weet echt niet hoe ik het nu voor elkaar moet krijgen.

Draai windows 7 x64

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads3/4d3066d884abc/4d3066d881bda-plaatje.png
Dit komt er bij mij te staan.

[ Voor 13% gewijzigd door yniezink op 14-01-2011 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan downgraden wel? Ps wat gebeurt er als je tijdens foutmelding de telefoon aanlaat en usb eruit trekt en het process opnieuw uitvoert? Bij upgraden heb ik dat gedaan, want bij mij ging ook niet probleemloos vis Windows 7 x64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
Nee, als ik adb devices invul in cmd kan ik het niet vinden. Hij zegt bij alles onbekend. Maar in HTC sync vind die de telefoon gewoon... ik snap er niks van

En zoals vermeld in vorige post staat het aparaat gewoon ook bij aparaat beheer.

Edit:
  1. Schakel de telefoon uit (aan-knop ingedrukt houden>>uitschakelen) Geef hem even 30 sec. om zeker te weten dat hij helemaal uitgeschakeld is.
  2. Houd de volume knop "-" (volume naar beneden dus) ingedrukt.
  3. Druk op de aan-knop (hoef je niet in te houden). Houdt de volumeknop nogsteeds ingedrukt.
  4. Het bootloadermenu start op. Je herkent dit als een scherm met een witte achtergrond met onderop drie android poppetjes.
  5. Volg de instructies in het bootloadermenu. Het wijst voor zichzelf.
In het bootloadermenu moet ik recovery doen neem ik aan? Aangezien dit voor mij niet duidelijk is. Aangezien dit mijn eerste keer is dat ik met android werk en probeer te rooten etc.

Edit2:

ik kom de eerste stabben door, maar in he bootloader menu zegt m'n telefoon dat de img file verkeerd is ofzo. het komt er maar heel even voor als de bootloader opstart.

Ik snap er niks meer van ;(

[ Voor 92% gewijzigd door yniezink op 14-01-2011 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-05 22:11
Welke handleiding volg jij? Ik heb die van XDA gevolgd en daar heb ik niet moeilijk hoeven doen met ADB devices e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen.
Ik heb mijn telefoon geroot,en draai met android revolution HD 2.05
Dit alles werkt goed,maar nu lees ik dat er een andere radio.img aan bevolen word
Mijn Radio versie is 12.28b.60.140eU_26.03.02.15_M3
Is het nu nodig om die radio die word aangeraden te installeren.
En zo ja wie kan me dat in onze taal uitleggen.
Want dat engels snap ik geen biet van.
Wie weet raad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 16:13
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 00:06:
...nu lees ik dat er een andere radio.img aan bevolen word
...
Als je al leest dat er een bepaalde versie wordt aangeraden, dan kan je toch ook kijken of die versie afwijkt van jouw radio? En radio flashen.. er is (te) veel over te vinden op zowel tweakers als xda, desnoods google.

[ Voor 7% gewijzigd door stijnos1991 op 15-01-2011 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:15
yniezink schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 16:19:
Nee, als ik adb devices invul in cmd kan ik het niet vinden. Hij zegt bij alles onbekend. Maar in HTC sync vind die de telefoon gewoon... ik snap er niks van

En zoals vermeld in vorige post staat het aparaat gewoon ook bij aparaat beheer.

Edit:

[...]

In het bootloadermenu moet ik recovery doen neem ik aan? Aangezien dit voor mij niet duidelijk is. Aangezien dit mijn eerste keer is dat ik met android werk en probeer te rooten etc.

Edit2:

ik kom de eerste stabben door, maar in he bootloader menu zegt m'n telefoon dat de img file verkeerd is ofzo. het komt er maar heel even voor als de bootloader opstart.

Ik snap er niks meer van ;(
Zegt hij dat 'adb devices' een unknown command is, of geeft adb devices geen telefoon weer?

Voor Edit 1: Toen ik het bootloadermenu opstartte, begon hij meteen die .ZIP file in te laden. Maar aangezien hij meld dat jouw .img file verkeerd is, zou dat daar wel eens gelateerd aan kunnen zijn.
Voor Edit 2: Just to be shure: je hebt de PD98IMG.zip gedownload en op je SD-card gezet? Dat .zip bestand moet je NIET uitpakken, die kun je zoals gedownload gewoon in .zip vorm op je SD-card zetten. Probeer die .zip anders eens opnieuw te downloaden en hem op de root van je SD-card te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
Beste mensen.
Dit alles werkt goed,maar nu lees ik dat er een andere radio.img aan bevolen word
Wie weet raad.
Als de ROM maker het aanraad? De desbetreffende radio aangeraden is nieuwer dan degene die je nu hebt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Met Phunky's #14 doet de batterij (en na het uitzetten van de muziek sync, thx voor de tip) het een stuk beter, nu na 4 uur, beetje spelen, meeste stdby op 93%.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 09:21
Het MIUI team ondersteund nu ook officieel de Desire HD.

Zie: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=913404

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 06:58
Beste mensen.
Wie weet raad.
Zie het meer als het volgende: Werkt alles nu? Ja: Why change a winning team, Nee: Flash de nieuwe radio.

Dus heb je:
- Hetzelfde 3g bereik
- WIFI werkt
- Geen calls die onderbreken
- Een acceptabele battery duur
- Geen spontane reboots

Zie ik geen reden tot het flashen van de Radio. Maar als tweaker hier zou je eigenlijk een drang moeten hebben naar altijd de laatste versie draaien! Android 2.3 FTW! Nieuwste Radio! Of de 1.72 (het dood je SD-Card, maar wat maakt het uit) Sense ROM!
Ik zag het, hij is nog chinees (deels, of er moet iemand last minute al een engelse ROM hebben gemaakt), nu kan ik m wel engels maken (of nederlands) maar dr ligt hier voor me nog een heel groot boek die ik aan het eind van dit weekend moet dromen...

Opzich is het heel makkelijk engels te krijgen door de APK's uit te pakken (met apktools) values-eng erbij toe te voegen (staat op www.miui-dev.com) en dan weer alles in te pakken en signen (met apktools)... Mocht iemand een shitload aan vrije tijd hebben... Feel free :)

[ Voor 27% gewijzigd door XiniX88 op 15-01-2011 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
Aangezien ik Phunkycow PNK12 draai, post ik het hier ook ff.
Kan mij iemand vertellen waarom der een rood ledje kan branden? check de vid aub.
YouTube: HTC Desire HD second led on earpeace

[ Voor 34% gewijzigd door maikel_rox op 15-01-2011 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:40

mno

Kan iemand kort aangeven wat de MIUI rom speciaal maakt t.o.v. de stock (HTC) Android 2.2 ROM?

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
mno schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 13:20:
[...]

Kan iemand kort aangeven wat de MIUI rom speciaal maakt t.o.v. de stock (HTC) Android 2.2 ROM?
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35331833

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
MIUI in het "[HTC Desire HD] Rooten en Custom ROM's" topic

of deze O-) zie ook de TS

O en nog wat nieuws: http://t.denhaas.info/android/miui/new_version/ Dit wordt de nieuwe look van MIUI :) Athans, het is eenzelfde look, maar nog meer een eigen style gegeven :)

[ Voor 27% gewijzigd door XiniX88 op 15-01-2011 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DustSpinner schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 11:17:
[...]

Zegt hij dat 'adb devices' een unknown command is, of geeft adb devices geen telefoon weer?
En run je de cmd wel als administrator? Toen ik dit als gewone user probeerde kreeg ik ook geen respons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
yniezink schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 16:00:
Ik zit er een beetje doorheen nu. Ik krijg het niet voor mekaar om m'n desire hd te downgraden.

Op de 1 of andere manier kan ik die adb drivers er niet goed op krijgen. De hele tijd krijg ik als melding onder android devices een My HTC.

Als ik dan in cmd invul "adb devices" zonder de " natuurlijk. Dan kan ik niks vinden. Ik weet echt niet hoe ik het nu voor elkaar moet krijgen.

Draai windows 7 x64

[afbeelding]
Dit komt er bij mij te staan.
Weet je wel zeker dat je je device wil slopen?

1. Spreek je de adb.exe wel aan, volgensmij mis je adb.exe en zie **
2. Je mooie afbeelding laat zien dat je device voor HTC Services wordt herkend, maar of je adb driver wel is geinstalleerd is mij onbekend, zie *
3. Weet je wel zeker dat je wil rooten, ik zie in verdere posts dat je vanalles probeerd te flashen, maar adb niet werkte, waardoor je je versie nog niet omlaag hebt kunnen krijgen... Waardoor alles flashen via hboot/fastboot wel kinda zinloos is.

* Heb je uberhaupt de android SDK geinstalleerd, deze bevat de ADB driver en adb.exe en fastboot.exe
** Heb je uberhaupt ADB wel aan staan op je device

Als je zoveel inleest als jij nu hebt gedaan, en zomaar dingen gaat proberen (flashen via fastboot) lijkt me het beter dat je het opgeeft, of je echt gaat verdiepen in het flashen... Of je moet je device willen bricken, tuurlijk het blijft jou speelgoed.

Zeg dit niet voor de grap, maar al zie ik wat je allemaal zit uit te voeren zonder dat je weet wat je aan het doen bent...

[ Voor 3% gewijzigd door XiniX88 op 15-01-2011 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:40

mno

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
Zo, ik weet wel dat ik er zo een andere custom rom op ga flashen.
Draai nu phunkycow PNK12. Om 1 uur van de lader gegaan (100%)
Nu op 32 %.. Alles gecheckt en der staat niets zo ingesteld dat battery zo kan slurpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Kijk even of het niet aan de music app van Android ligt. Die is nogal experimenteel en heeft een bug waarbij hij je batterij erg snel leeg trekt.
Ik had hetzelfde probleem en ben meteen naar een andere rom gegaan, omdat ik geen verklaring kon vinden. Zou jij kunnen kijken of het inderdaad aan die music app ligt, want dan neem ik binnenkort even de moeite om weer terug te switchen naar PNK12, aangezien die voor de rest erg fijn werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
Ik zie niet dat de music app de oorzaak is.. Mis dat ik ff kijk of PNK14 t beter doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
XiniX88 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 15:12:
[...]

Weet je wel zeker dat je je device wil slopen?

1. Spreek je de adb.exe wel aan, volgensmij mis je adb.exe en zie **
2. Je mooie afbeelding laat zien dat je device voor HTC Services wordt herkend, maar of je adb driver wel is geinstalleerd is mij onbekend, zie *
3. Weet je wel zeker dat je wil rooten, ik zie in verdere posts dat je vanalles probeerd te flashen, maar adb niet werkte, waardoor je je versie nog niet omlaag hebt kunnen krijgen... Waardoor alles flashen via hboot/fastboot wel kinda zinloos is.

* Heb je uberhaupt de android SDK geinstalleerd, deze bevat de ADB driver en adb.exe en fastboot.exe
** Heb je uberhaupt ADB wel aan staan op je device

Als je zoveel inleest als jij nu hebt gedaan, en zomaar dingen gaat proberen (flashen via fastboot) lijkt me het beter dat je het opgeeft, of je echt gaat verdiepen in het flashen... Of je moet je device willen bricken, tuurlijk het blijft jou speelgoed.

Zeg dit niet voor de grap, maar al zie ik wat je allemaal zit uit te voeren zonder dat je weet wat je aan het doen bent...
Ik heb daarna nog iets meer gelezen. Uiteindelijk heb ik gewoon de adb drivers naar de windows system map gekopieerd en toen werkte het wel. Op de 1 of andere manier kon ik de adb drivers op de normale manier niet installeren.

Na ze te gekopieerd te hebben kon ik wel gewoon de adb commando's uitvoeren en werd dit herkend in cmd. Daarna de telefoon gewoon kunnen flashen :)

Bedankt voor je uitgebreide en bezorgde antwoord.

[ Voor 15% gewijzigd door yniezink op 15-01-2011 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Laatst online: 16-09 16:13
Al je toestel opnieuw opgestart? WiFi in CM7 werkt pas na een reboot. Staat op meerdere plaatsten aangegeven op XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Phunky 8, 9, 12 en 12b slurpten bij mij allemaal batterij bij het leven, 14 doet het gewoon goed (wel de music sync bij accounts > google account uitzetten, dat slurpt ook vet veel.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
maikel_rox schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 17:15:
Ik zie niet dat de music app de oorzaak is.. Mis dat ik ff kijk of PNK14 t beter doet..
Kijk eens bij battery usage (en dan op het grafiekje klikken), in die grafiek staat een phone active lijn, als je telefoon de hele tijd active is, dan is het gewoon de Music Sync service die vast staat, deze service is nog niet beschikbaar maar brengt die nieuwe app wel met zich mee.

PNK14 heeft overigens dan gewoon hetzelfde probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door XiniX88 op 16-01-2011 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJelle
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-09 21:59
Ik heb even de MIUI ROM (1.1.15) geprobeerd, helaas erger ik mij nog wel beetje aan dat niet alles nog vertaald is. Hopelijk komt dat nog... Toch maar weer terug naar Revolution.
Toch is de MIUI rom, wanneer vertaald, wel echt een aanrader. Alles gaat soepel en snel. En sowieso zijn er vele mooie themes.
Nog maar even wachten tot volledige engelse vertaling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Met PNK14 na 22 uur nog 50% batterij over, Best tevreden.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
maikel_rox schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 17:15:
Je ziet het ook niet bij Battery Usage, maar zoals al is gezegd moet je even kijken of je mobieltje constant wakker is. Dat zou dan komen, omdat hij constant met de muziekacount wilt synchroniseren.

Ik ga even afwachten wat de Revolution HD 2.0.6 met zich meebrengt en anders ga ik binnenkort ook weer terug naar PNK14b. De mogelijkheid om je automatische helderheid van je beeldscherm aan te kunnen passen is erg fijn, net zoals de leuke UI tweaks die Gingerbread met zich meeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
JJelle schreef op zondag 16 januari 2011 @ 14:33:
Ik heb even de MIUI ROM (1.1.15) geprobeerd, helaas erger ik mij nog wel beetje aan dat niet alles nog vertaald is. Hopelijk komt dat nog... Toch maar weer terug naar Revolution.
Toch is de MIUI rom, wanneer vertaald, wel echt een aanrader. Alles gaat soepel en snel. En sowieso zijn er vele mooie themes.
Nog maar even wachten tot volledige engelse vertaling
Klopt, de 0.12.31 is bijvoorbeeld wel een volledig vertaalde, en redox heeft nu ook een compleet vertaalde 0.1.14, maar deze heeft een USB Bug, een 0.1.15 vertaalde versie heb ik helaas nog niet gezien.

Maar de MIUI community support vanaf nu de DHD ook compleet, ik zal aan het eind van deze week een EN-NL versie bakken (als het dan nog nodig is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJelle
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-09 21:59
XiniX88 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 17:44:
[...]

Klopt, de 0.12.31 is bijvoorbeeld wel een volledig vertaalde, en redox heeft nu ook een compleet vertaalde 0.1.14, maar deze heeft een USB Bug, een 0.1.15 vertaalde versie heb ik helaas nog niet gezien.

Maar de MIUI community support vanaf nu de DHD ook compleet, ik zal aan het eind van deze week een EN-NL versie bakken (als het dan nog nodig is).
De 1.15 versie is te downloaden op xda:)
Ik ben benieuwd naar de volledig vertaalde versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
Roeligan schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 23:07:
Phunky 8, 9, 12 en 12b slurpten bij mij allemaal batterij bij het leven, 14 doet het gewoon goed (wel de music sync bij accounts > google account uitzetten, dat slurpt ook vet veel.
Ik denk dat het aan me radio ligt.. Ik heb nu radio-versie: 12.28b.60.140eP_26.03.02.15_M3
Dus die zou ik moete flashen alleen heb wel Radio S-OFF maar geen ENG S-OFF.
Terwijl je (volgens mij) juist de laatste moet hebben om een radio te flashen
Iemand een uitleg over hoe ik dat verschaf? Terug flashen naar ori rom lukt om een of andere reden niet..
terwijl al die tut's staan uitgelegd in Stock rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
maikel_rox schreef op zondag 16 januari 2011 @ 20:04:
[...]

Ik denk dat het aan me radio ligt.. Ik heb nu radio-versie: 12.28b.60.140eP_26.03.02.15_M3
Dus die zou ik moete flashen alleen heb wel Radio S-OFF maar geen ENG S-OFF.
Terwijl je (volgens mij) juist de laatste moet hebben om een radio te flashen
Iemand een uitleg over hoe ik dat verschaf? Terug flashen naar ori rom lukt om een of andere reden niet..
terwijl al die tut's staan uitgelegd in Stock rom.
Je kan Radio S-OFF en ENG S-OFF gewoon over elkaar heen installeren. Zoek even op hoe je ENG S-OFF moet installeren en klaar. Lees het XDA forum even door zou ik zeggen.

RADIO S-OFF is nodig om je radio te kunnen downgraden (als het je niet bevalt of er iets mis gaat) en ENG S-OFF is nodig om de radio überhaupt te kunnen flashen. Je hebt ze dus allebei nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
ojee. Ben bezig pnk14 te flashen (eerste custom rom ooit voor de HD) Nou heb ik alles gedaan (gedowngrade)
nu heb ik de laatste stap uitgevoerd, en hij reboot hij en blijft mijn scherm zwart. Me knoppen branden wel.
Maar geen balk oid, hoe zie ik nou of hij uberhaubt wat aan het doen is ?

-edit-

Opgelost door batterij eruit te halen en te booten in recovery. PNK14 staat er nu op, alleen heb ik geen sense meer, betekent dat ook dat geinige dingen als omdraaien voor speakerfunctie enzo niet meer werken ?

[ Voor 27% gewijzigd door mdj84nl op 17-01-2011 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Inderdaad, dat zijn Sense toevoegingen.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Ik dacht dat ik die optie echter ook in PNK12 had gevonden. Ik zou eens even alle instellingen langs gaan, daar kan je deze optie volgens mij aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 11:27
Zijn er eigenlijk goeie alternatieve roms die nog wel de Sense interface behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Revolution behoud wel de HTC sync geloof ik, misschien dat ik die nog eens ga proberen.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
vinnieminnie schreef op maandag 17 januari 2011 @ 09:45:
Ik dacht dat ik die optie echter ook in PNK12 had gevonden. Ik zou eens even alle instellingen langs gaan, daar kan je deze optie volgens mij aanvinken.
Ik weet dat die optie ook in MIUI zit. Het is dus niet echt Sense specifiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
HTC Sense ROMS:
- LeeDROID
- Android Revolution HD

Hebben gewoon alles uit Sense op de onzinnige toepassingen na (amazon mp3 etc), zijn ook gebaseerd op de HTC Stock kernel, en het HTC Stock framework (deodexed en zipaligned), wat eigenlijk niets toedoet... maar toch. Mensen ervaren alsof het sneller is (plasebo? of had een factory reset niet hetzelfde gedaan)

AOSP ROMS: (ROMs "direct" uit het Android Open Source Project)
- CyanogenMod 6.1 (Android 2.2.1)
- CyanogenMod 7.0 (Android 2.3.1), nog niet officieel uit

CyanogenMod heeft extra o.a.:
- Skin engine
- FM Radio capaciteiten (zit niet default in AOSP)
- DSPManager (Equalizer voor geluid)
- Auto backlight instelbaar
- LED notificatie instelbaar
- Enhaunced Phone (met inderdaad ook flip to silence, zie phone settings)

Toevoegingen voor AOSP Roms om ze HTC Sense achtig te krijgen:
- HTC Sense Live Wallpaper
- LauncherPro Plus (heeft o.a. de HTC Messages / HTC Friends / HTC Calendar widgets)
- Beautifull Widgets voor Clock widget + Weather widget (heeft downloadable HTC Skins)

Dan zijn er nog andere soorten ROM's
- MIUI
Maar meer kan je lezen door op MIUI te klikken hierboven. MIUI is een soort HTC Sense tegenhanger, het heeft alle nodige applicaties al inbegrepen. Het is alleen nog een maandje wachten totdat er een echt goede DHD ROM is, ze zijn sinds deze week HTC Desire HD gaan supporten (bijv. Auto Brightness is nu stuk :))

[ Voor 21% gewijzigd door XiniX88 op 17-01-2011 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Wat is dan precies het verschil tussen Leedroid en Revolution HD? Beide zijn ze gebaseerd op Sense, maar waar ze verschillen kan ik niet duidelijk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
vinnieminnie schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:14:
Wat is dan precies het verschil tussen Leedroid en Revolution HD? Beide zijn ze gebaseerd op Sense, maar waar ze verschillen kan ik niet duidelijk vinden.
De personen die ze bouwen zijn anders + vast wel een versienummertje in een .apk / busybox, maar de .apk's kun je via je market updaten, en busybox, tja, het verschil tussen 1.15 en 1.18 is er niet (en het zijn alleen system tools, dingen die een normale user amper gebruikt).

Het is het verschil vergelijken met 2 Windows 7 images met precies dezelfde patches, maar waarbij alleen de software erop al is geupdate, of soms een software pakket dat ook valt te downloaden er reeds is opgezet.

Zie dus gewoon de beschrijving van de 2 ROM's en wat er wordt meegegeven, kernel + framework zijn gelijk, alleen de meegeleverde software is anders (maar deze software staat gewoon in de market), de tweaks die zijn gedaan kun je wat mij betreft verwaarlozen.

[ Voor 14% gewijzigd door XiniX88 op 17-01-2011 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Ja, daar kom ik dus zelf ook op uit. Ik kan me echter niet voorstellen dat er twee zulke succesvolle roms naast elkaar bestaan, terwijl ze precies dezelfde insteek hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjabbie70
  • Laatst online: 01-04 16:57
vinnieminnie schreef op maandag 17 januari 2011 @ 09:45:
klopt die instelling staat er tussen, kan je idd aan vinken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
Ben nu toch voor de Revolution HD gegaan, ik vind Sense toch te mooi om te moeten missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Vandaag zou er een update van Revolution HD moeten komen. Ik heb zojuist de aanbevolen radio geflashed en ik ben benieuwd naar de "grote verrassing" waar Mike het over had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
vinnieminnie schreef op maandag 17 januari 2011 @ 18:20:
Vandaag zou er een update van Revolution HD moeten komen. Ik heb zojuist de aanbevolen radio geflashed en ik ben benieuwd naar de "grote verrassing" waar Mike het over had.
gingerbread ? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Dat lijkt me een wel heel erg grote verrassing :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_vdl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-04 00:01
ik heb totaal geen verstand van dit maar ik wil graag van alle standaard geïnstalleerde (trial) apps van mijn VF branded desire hd af.

is er ergens een standaard htc rom die ik kan downloaden en installeren? of kan ik van mijn eigen rom een kopie maken en simpel weg die applicatie uit de rom verwijderen voor hem te installeren? zo ja welke tools heb ik nodig? vervalt de garantie?

of zijn er alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Zie het Desire HD topic, staat daar gewoon in.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_vdl
Tsurany schreef op maandag 17 januari 2011 @ 19:48:
Zie het Desire HD topic, staat daar gewoon in.
heb je een link naar de desbetreffende post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
bas_vdl schreef op maandag 17 januari 2011 @ 19:43:
ik heb totaal geen verstand van dit maar ik wil graag van alle standaard geïnstalleerde (trial) apps van mijn VF branded desire hd af.

is er ergens een standaard htc rom die ik kan downloaden en installeren? of kan ik van mijn eigen rom een kopie maken en simpel weg die applicatie uit de rom verwijderen voor hem te installeren? zo ja welke tools heb ik nodig? vervalt de garantie?

of zijn er alternatieven?
Ik zou gewoon android revolution rom installeren. Is na genoeg hetzelfde als stock en zonder die vodafone troep.

Er komt pas een gingerbread android revolution rom als htc zijn update heeft uitgebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
bas_vdl schreef op maandag 17 januari 2011 @ 19:50:
[...]

heb je een link naar de desbetreffende post?
De start post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_vdl
ThijsWTF schreef op maandag 17 januari 2011 @ 19:50:
[...]

Ik zou gewoon android revolution rom installeren. Is na genoeg hetzelfde als stock en zonder die vodafone troep.

Er komt pas een gingerbread android revolution rom als htc zijn update heeft uitgebracht
een daarmee vervalt de garantie niet?

@Tsurany, bedankt zal daar ff kijken. zal zelf in deel 3 te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
bas_vdl schreef op maandag 17 januari 2011 @ 19:56:
[...]

een daarmee vervalt de garantie niet?
Zie start post...

[ Voor 16% gewijzigd door XiniX88 op 17-01-2011 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
Omdat ik nog een oudere versie radio had, trok PNK8,12 en 14 me tel helemaal leeg..
Net andere radio erop geflasht, thank god zonder bricke :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Laatst online: 16-09 22:05

Zorian

What the fox?

Goed, ik heb zojuist het hele topic doorgelezen. :)

Even een opsomming om te zien of ik het heb begrepen:

-Android SDK installeren samen met ADB drivers.
-Visionary+ downloaden en installeren.
-Eerst temproot, reboot en dan attempt permroot + reboot.
-Via het script en de terminalcommando's uit de OP HBOOT en S-OFF + ENG-OFF verkrijgen.
-Recovery image ClockWorkMod installeren zoals beschreven in OP.
-Custom ROM uitzoeken (Ben er nog niet uit welke nou de beste/mooiste is) en op SD zetten.
-Via ClockWorkMod de ROM installeren vanaf SD,

Klopt het bovenstaande, mis ik iets of doe ik nu iets fout?

Ook nog een vraag waar ik geen 100% duidelijk antwoord op kon vinden:

Door te rooten verlies je je garantie. Tot in hoeverre is het nog mogelijk dat je toestel een reparatie kan krijgen? Stel dat bijvoorbeeld een onderdeel zoals het geluid kapot gaat en hij moet gerepareerd worden, dan vind ik het een duur geintje dat ik dan geen garantie meer heb. In geval van geluid zou ik dan (If possible) alles naar stock (ROM) kunnen restoren en dan inleveren voor garantie? Hier wil ik echt 100% zekerheid over. Rooten klinkt zo aantrekkelijk, ik blijf slechts huiverig over de garantie.

[ Voor 4% gewijzigd door Zorian op 17-01-2011 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
Er zijn handige tools om radio s-off super-cid ed te verkrijgen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=857537 = [TOOL][VIDEO] One click Radio S-OFF, SimUnlock (Easy Root & S-OFF Guide)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=855403 =One click S-OFF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Zulake schreef op maandag 17 januari 2011 @ 21:23:
Goed, ik heb zojuist het hele topic doorgelezen. :)

Even een opsomming om te zien of ik het heb begrepen:

-Android SDK installeren samen met ADB drivers.
-Visionary+ downloaden en installeren.
-Eerst temproot, reboot en dan attempt permroot + reboot.
-Via het script en de terminalcommando's uit de OP HBOOT en S-OFF + ENG-OFF verkrijgen.
-Recovery image ClockWorkMod installeren zoals beschreven in OP.
-Custom ROM uitzoeken (Ben er nog niet uit welke nou de beste/mooiste is) en op SD zetten.
-Via ClockWorkMod de ROM installeren vanaf SD,

Klopt het bovenstaande, mis ik iets of doe ik nu iets fout?

Ook nog een vraag waar ik geen 100% duidelijk antwoord op kon vinden:

Door te rooten verlies je je garantie. Tot in hoeverre is het nog mogelijk dat je toestel een reparatie kan krijgen? Stel dat bijvoorbeeld een onderdeel zoals het geluid kapot gaat en hij moet gerepareerd worden, dan vind ik het een duur geintje dat ik dan geen garantie meer heb. In geval van geluid zou ik dan (If possible) alles naar stock (ROM) kunnen restoren en dan inleveren voor garantie? Hier wil ik echt 100% zekerheid over. Rooten klinkt zo aantrekkelijk, ik blijf slechts huiverig over de garantie.
Voordat je een rom probeert te flashen moet je nog even je data + cache wissen, anders kan je problemen krijgen. Voor de rest ziet je stappenplan er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
Zo de revolution staat weer helemaal geinstalleerd incl alle HTC widgets en uiteraard Sense :P
Ik kan de PNK14 maar niet lekker vinden werken. Voelt niet als 1 geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:39
Ik heb een aantal instellingen gedaan om te rooten. Verder heb ik het programma 'autokiller' op 'agressive' staan. Ik vroeg me af of dit kwaad kon of dat dat OK is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Ik zou je willen aanraden je echt in Android te gaan verdiepen, het feit dat je autokiller op agressive zet laat namelijk zien dat je niet op de hoogte bent van Android en het nieuwe geheugen management.
In de nieuwe versies heb je namelijk geen task killer nodig in normaal gebruik aangezien Android dat prima zelf kan regelen. Zo'n programma op agressive zetten lost namelijk niks op, zeker niet op een telefoon met 768MB ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Toch is autokiller wel een geval apart. Dit programma past namelijk het nieuwe geheugen management aan, ipv dat hij zelf als geheugen manager gaat fungeren. Toch betwijfel ik of dit een positief effect heeft, zelf laat ik hem gewoon staan waar hij nu op staat. Van een gebrek aan geheugen heb ik nog nooit last gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
ik heb auto-kill niet eens aan staan. Kill zelf 1x in de zoveel tijd wat appz daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
De nieuwe Android Revolution Rom is trouwens uit: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=840040
Changelog:

Android Revolution HD 2.0.6 [18.01.2011]

- 100% working custom UNDERVOLTED kernel Buzz OC/UV 1.22Ghz CFS+BFQ+SmartAss+TUN+EXT4+.27 ACE version 1.1.4-2
* this custom kernel was made exclusively to work with Android Revolution HD
- Improved WiFi with better/newer drivers
- Added support for init.d scripts (busybox run-parts)
- Added support for Nano text editor and sysro/sysrw support
- Added support for CIFS
- Performance and speed much improved
- Some changes to CID configuration files
- WiFi scan interval changed to 60 second
- Now possible to change bootanimation on no-Sense ROM
- Hosts file updated to latest
- Market updated to latest 2.2.11
- Adobe Flash Player updated to latest 10.1.106.15 and moved do system/app
- More clean up
- Some changes to updater-script
- Other minor changes and improvements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Ik draai hem nu. Hij heeft een paar probleempjes met YouTube en de Video app.
Ik ben benieuwd of mijn batterijduur er nog verder op vooruit zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
vinnieminnie schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 02:22:
Ik draai hem nu. Hij heeft een paar probleempjes met YouTube en de Video app.
Ik ben benieuwd of mijn batterijduur er nog verder op vooruit zal gaan.
Vanmorgen vroeg is 2.0.7 uitgebracht, daarin zijn deze fouten verholpen. Heb gelijk ff de lijst met ROMs geupdate in de TS.

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de GPS bug gefixt in de nieuwste Android Revolution?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 19:13

Brantje

De post is daar >>

Nieuwe versie Revolution HD 2.0.7
Android Revolution HD 2.0.7 [18.01.2011]

- YouTube fixed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
Mis een idee om deze rom nog toe te voegen aan de op?
Recent: ROM][Espresso Sense][09 jan]TOUCH ROM HD v0.4, Multilingual, debranded, updated > http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=869075
Ook recent: [ROM][13/01/11][FRG83D]Rs xDROID HD LITE 1.1 by Rs125 >
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=908740

En wat links die mis ook makkelijk zijn in de op? Ik merk iig dat ik vaak deze topic's induik.

Alle Desire HD files: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=841207
Desire HD radio thread: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=877295
how-to radio flash: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=896597

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Brantje schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:31:
Nieuwe versie Revolution HD 2.0.7

[...]
En andere video problemen opgedoken (zie topic) trage video weergave (niet in youtube, maar in de video app) tot zelfs geen video weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

XiniX88 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:43:
[...]

En andere video problemen opgedoken (zie topic) trage video weergave (niet in youtube, maar in de video app) tot zelfs geen video weergave.
Klopt, maar met Vplayer schijnen de problemen niet te bestaan.
Ik kijk toch haast geen film op de DHD.
Heb liever muziek.

Vinden jullie trouwens ook dat die SRS veel beter geluid geeft dan wanneer je de muziek app op standaard laat staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiniX88 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:43:
[...]

Ik wacht eerst ook nog ff met deze nieuwe ROM. Ik vond de OC kernel wel interessant, maar als ik niet meer kan youtuben en filmpjes kijken, wacht ik nog ff (Zit nu trouwens nog op LeeDroid 1.4.1) .Voor het overklokken heb je naast een OC-kernel ook een programmaatje nodig toch? SetCPU? Is daar alleen een betaalde versie van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Brantje schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:54:
[...]

Klopt, maar met Vplayer schijnen de problemen niet te bestaan.
Ik kijk toch haast geen film op de DHD.
Heb liever muziek.

Vinden jullie trouwens ook dat die SRS veel beter geluid geeft dan wanneer je de muziek app op standaard laat staan?
VPlayer is software encoding, dus duurder voor je CPU, je device ondersteund hardware encoding die door de huidige drivers in combinatie met de kernel helaas af en toe faald. HTC heeft deze patches (ooit gedaan om de youtube problemen op te lossen) nog niet vrijgegeven op developers.htc.com.

Voor een OC kernel heb je voorlopig dus video problemen, totdat HTC de source vrijgeeft. Anders zou je dus gewoon voor een stock kernel moeten gaan.

Overigens hebben CM builds minder last van dit fenomeen, maar is hier ook het video probleem (hardware encoding) aanwezig. Wat ik gok is dat als je youtube in landscape mode zet, terwijl je een video afspeelt en vervolgens op de terug knop drukt, je device heel traag wordt (dat was voorheen altijd het probleem, CM heeft hier wat patches tegenaan gegooid, dat het video afspelen op de achtrgrond wel uitzet).

[ Voor 13% gewijzigd door XiniX88 op 18-01-2011 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

Revolution 2.0.7 is terug getrokken:
quote: mike1986
Changing build.prop seems to do more bad than good things. So for the moment 2.0.6 is there again until YT and video playback is fixed.

[ Voor 11% gewijzigd door Brantje op 18-01-2011 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
Phunkycow stopt er ook mee lees ik net.. Erg jammer, vond altijd fijne roms!

quote van XDA:
I've made up my mind btw, I wont be releasing any other versions since a similar build showed up already.

No reason to have 800 roms which are practically the same thing.

It's been nice, thanks everyone for the nice comments.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
maikel_rox schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:01:
Phunkycow stopt er ook mee lees ik net.. Erg jammer, vond altijd fijne roms!

quote van XDA:
I've made up my mind btw, I wont be releasing any other versions since a similar build showed up already.

No reason to have 800 roms which are practically the same thing.

It's been nice, thanks everyone for the nice comments.
Erg jammer zeg! Draai met plezier PNK14, draait stabiel en goed. Binnenkort maar weer over op een andere dan! :(

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
Welke is dan de similar build van PNK14?, aangezien ik deze ook gebruik. En ik vind hem zeer fijn in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
Volgens mij een van die nightly builds ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
De kali- builds. Deze worden normaal gesproken ook getest voordat ze geplaatst worden. Het enige wat PNK builds anders hadden is dat deze 1 commit eruit haalde met betrekking tot de tekensnelheid (verversingssnelheid). Hij disablede namelijk dittering, waardoor het tekenen sneller ging.

Verder zou de ROM gelijk moeten zijn. In de eerste release van Kali- zaten alleen nog wel wat foutjes die hij in build 2 zou verwijderen (de geluid bug, waardoor je bij sommige mobiels eerst moet bellen om je geluid werkend te krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 12:45
stijnos1991 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 19:51:
Al je toestel opnieuw opgestart? WiFi in CM7 werkt pas na een reboot. Staat op meerdere plaatsten aangegeven op XDA.
Thnx, was al aan het zoeken naar een oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
Vraag.
Is een nieuwe radio echt nodig als je ook nieuwere roms installeert, ik vind het flashen mijn radio nogal riskant.
En als ik hem weer terug naar stock wil, moet ik dan het bestand kiezen die overeen komt met mijn radio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Het hoeft niet, als je geen problemen ondervind is er geen reden je radio te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
ben nu 2.0.6 met OC aan het downloaden, ben benieuwd. Heb dus geen problemen ondervonden met me radio-combi dus daar blijf ik lekker vanaf :)

-edit-
lijkt weer iets sneller, maar youtube doet het niet slecht, maar gewoon helemaal niet :(

[ Voor 26% gewijzigd door mdj84nl op 18-01-2011 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
Het is niet nodig, op je huidige radio zal ie ook draaien. Alleen je radio flashen naar de versie die de rom schrijver aanraad, kan resulteren in betere prestatie's..

Stock radio en PNK12 zorgde er bijv bij mij voor dat me batt na 4 uur leeg was.
andere radio en PNK14 en na 14 uur zit ik op 61 %
Maar is jou battery use acceptabel en loopt t verder gewoon goed, zou ik m gewoon zo laten.
T is en blijft riskant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
Ik blijf het probleem houden met CM7 dat mijn telefoon niet meer trilt bij het ontvangen van een SMS of Whatsapp. Met bellen of Email trilt hij wel. Verschillende CM7 rom's geprobeerd (PNK's, Nightly).

Iemand enig idee? Uiteraard alle settings gecheckt en op trillen gezet.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Heeft er al iemand de Revolution HD en de CM7 Nightly's geprobeerd? Welke bevalt je beter? Ik ben aan het twijfelen om van Revolution HD over te stappen op de Nightly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
vinnieminnie schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 22:49:
Heeft er al iemand de Revolution HD en de CM7 Nightly's geprobeerd? Welke bevalt je beter? Ik ben aan het twijfelen om van Revolution HD over te stappen op de Nightly.
Ligt eraan, ik heb ze beide getest, maar vind revolution beter, simpelweg omdat ik Sense gewoon erg fijn vind. (veel fijner dan de andere 2 grote launchers, of de stock launcher.)
Voor de rest is CM7 wel wat sneller naar mijn idee, maar dat kan ook komen doordat je dingen als Sense en eigenlijk alles van HTC mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05-2023
vinnieminnie schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 22:49:
Ik draai momenteel Revolution HD 1.0.6. non OC. incl. Last Radio_12.39.60.19_26.06.04.06_M

Toppertje hoor, Heb ook de OC versie even geprobeerd, werkt ook goed, maar wil wel YouTube.
De OC versie 1.0.6 heeft een bug in video playback, hier wordt aan gewerkt.

De laatste Radio is wel goed. GSM/UMTS ontvangst in mijn geval (middle of polder) stukken beter.
Nu ook zonder AUTO GSM PRL Tweak haha.
En ook GPS Fix stukken sneller.

ROM: Android Revolution HD www.androidrevolution.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
Phunkycow is overigens weer aan het bouwen geslagen! thank god!
Na wat donaties en veel positieve respons, was dat genoeg reden voor hem om weer te beginnen!
PNK20 is dus uit, vooral kleine fixes.

Quote van XDA:
First of all, thanks to the guys that donated, I reaaaally really really appreciate it and to be honest I was actually surprised - i didn't expect it. In no way you should feel obliged to do so, though. Since people still like these builds, I'll provide them every now and then (like I've been doing up to a few days ago) and that's enough motivation for me.

Anyway, I've been testing the new build for a couple of hours now, if it passes my usual tests expect a release in 1-2 hours. If I'm not happy, I'll rebuild a new one from scratch and try again. Just have in mind that i'm not in position to test everything extensively.

For those of you that experience bad battery life:
If you're coming from a different ROM and/or especially a different radio, make sure you wipe your battery stats with CWM.
I haven't tried to extensively test different radios (due to limited spare time), but I'm quite happy with the one I'm using right now (26.05.02.15_M). Just have in mind that this rom is still a pre-pre-release version so it's not that optimized yet.

en nog een:
New version uploaded PNK20. You wont find anything interesting @ the changelog. It's the usual modifications applied on the latest commits.

More changes (minor ones though) coming in next version.

PS: I didn't include the navigon fix - last time i checked it was broken. I'l take a look at it and if it works i'll include it in the next version. By the way, this is a navigon problem, it's just not compatible with 2.3 yet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Ik heb moeite gedaan om het uit te vinden, maar ik kom er niet helemaal uit. Waarin verschillen de drie CM7 roms van elkaar? Die van Kali zijn de meest standaard CM7 roms, die van McDV is daar een optimalisatie van, maar wat is de rom van Phunkycow dan anders? Die is niet gebaseerd op de Nightly's zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
vinnieminnie schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 01:09:
Ik heb moeite gedaan om het uit te vinden, maar ik kom er niet helemaal uit. Waarin verschillen de drie CM7 roms van elkaar? Die van Kali zijn de meest standaard CM7 roms, die van McDV is daar een optimalisatie van, maar wat is de rom van Phunkycow dan anders? Die is niet gebaseerd op de Nightly's zeker?
Alle drie zijn "nightlies", alleen worden ze niet elke dag gebouwd maar om de dag (or so).

Kali- is een laatste versie van CM7 (en daar niets bij)
PNK is een laatste versie van CM7
+ dithering commit reverted (zorgt voor een merkbaar verschil in scrollen, alleen wordt dithering (video) niet gebruikt)
+ navigation fix (niet in zijn laatste PNK20)
+ gapps included
+ keyboard groter gemaakt
McDV is een laatste versie van CM7
+ gapps included
+ keyboard groter gemaakt
Crackflashers
+ Zelfde als Kali- alleen dan worden ze niet eens getest, vaak corrupte builds

En verder hebben ze hooguit 1/2 apps veranderd, apps die ook gewoon in de Market te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
Met andere woorden, beperk je tot PNK of McDV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaphekje
  • Laatst online: 15-09 23:08
Goeie morgen,

Ik heb mijn DHD met Perm root, S-off en clockworkmod (stock rom). Nou werkt mijn phone speaker haast niet meer (kraakt enorm) dus wil ik hem terugsturen voor gerantie. Echter kan hier of op xda niet veel duidelijke/concrete informatie voor specifiek de DHD vinden over hoe het compleet terugzetten naar stock. Heeft iemand hier wat meer informatie over?

[Edit:]
Ik heb wel de stock RUU gezien in de ts, echter heeft deze niet dezelfde radio als ik heb. Is dit een probleem? en fixt dit tevens de clockwork en S-off?

[ Voor 19% gewijzigd door Klaphekje op 20-01-2011 11:58 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 48 Laatste