Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 10:18
Probeer DSP manager ff op je tel te zetten.
Daarmee kan je settings van je speaker mee veranderen. Mis lost dat het al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02:36

martjah

Appel

XiniX88 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 09:12:
[...]

Alle drie zijn "nightlies", alleen worden ze niet elke dag gebouwd maar om de dag (or so).

Kali- is een laatste versie van CM7 (en daar niets bij)
PNK is een laatste versie van CM7
+ dithering commit reverted (zorgt voor een merkbaar verschil in scrollen, alleen wordt dithering (video) niet gebruikt)
+ navigation fix (niet in zijn laatste PNK20)
+ gapps included
+ keyboard groter gemaakt
McDV is een laatste versie van CM7
+ gapps included
+ keyboard groter gemaakt
Crackflashers
+ Zelfde als Kali- alleen dan worden ze niet eens getest, vaak corrupte builds

En verder hebben ze hooguit 1/2 apps veranderd, apps die ook gewoon in de Market te vinden zijn.
De builds van gridlock zijn toch overgenomen door ...... met de github
Ik moet zeggen dat ik nooit meteen een nieuwe build flashte en altijd ff een dagje wachtte.
Nu kan ik tegenwoordig de rom gewoon downloaden/updaten via de ROM manager :), liever lui dan moe haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 06:58
Klaphekje schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 11:50:
Goeie morgen,

Ik heb mijn DHD met Perm root, S-off en clockworkmod (stock rom). Nou werkt mijn phone speaker haast niet meer (kraakt enorm) dus wil ik hem terugsturen voor gerantie. Echter kan hier of op xda niet veel duidelijke/concrete informatie voor specifiek de DHD vinden over hoe het compleet terugzetten naar stock. Heeft iemand hier wat meer informatie over?

[Edit:]
Ik heb wel de stock RUU gezien in de ts, echter heeft deze niet dezelfde radio als ik heb. Is dit een probleem? en fixt dit tevens de clockwork en S-off?
Je hebt een stock ROM, doe eens reboot, er zit een bug in de FM Radio die na uitschakelen je sound management verpest.

Zo niet, garantie :) of je moet m op de 1 of andere manier aantoonbaar zelf hebben verknald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
ik daai momenteel de Android Revolution HD (2.07) ROM nu op mijn toestel en hij bevalt wel goed. Alles wat sense te bieden heeft, de laatste versie van HTC + root.

Ik heb de CM7 ook even getest en het Gingerbread toetsenbord was toch wel erg fijn. Ik krijg alleen geen enkel toetsenbord van Gingerbread aan de praat die Nederlandse ondersteuning heeft. Heeft iemand een versie die wel goed werkt, zonder direct te crashen bij de eerste aanraking?

of installeer ik de keyboards verkeerd? is toch gewoon de apk file runnen die aangeboden wordt? of moet hij gepushed worden via adb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaphekje
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 23:08
XiniX88 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:58:
[...]

Je hebt een stock ROM, doe eens reboot, er zit een bug in de FM Radio die na uitschakelen je sound management verpest.

Zo niet, garantie :) of je moet m op de 1 of andere manier aantoonbaar zelf hebben verknald.
Helpt helaas niet, DSP ook niet. Uit voorzorg zou ik toch S-off naar on willen zetten. Heeft iemand hiervoor meer informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
shit shit shit, heb toch het idee dat me batterij sneller leeg is door de revolution HD rom icm oudere Radio.
Maar ik weet niet of ik het wil wagen om de radio te flashen.
Stel dat ik hem brick... weg telefoon van 500 euro :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Is het slechts een idee of is het echt merkbaar?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjabbie70
  • Laatst online: 01-04 16:57
FunFair schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 14:55:
ik daai momenteel de Android Revolution HD (2.07) ROM nu op mijn toestel en hij bevalt wel goed. Alles wat sense te bieden heeft, de laatste versie van HTC + root.

Ik heb de CM7 ook even getest en het Gingerbread toetsenbord was toch wel erg fijn. Ik krijg alleen geen enkel toetsenbord van Gingerbread aan de praat die Nederlandse ondersteuning heeft. Heeft iemand een versie die wel goed werkt, zonder direct te crashen bij de eerste aanraking?

of installeer ik de keyboards verkeerd? is toch gewoon de apk file runnen die aangeboden wordt? of moet hij gepushed worden via adb?
nou ik weet niet waar jij de versie 207 vandaan haalt maar die staat niet op XDA die 207 versie ,hebben ze offline gehaalt ik draai gewoon de CM7.0-beta-nightly#5-MDV draaid snel en nog geen probleem ondervonden, en ik hoef al die sence shit niet word die alleen maar trager van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
2.07 is inderdaad weer offline gehaalt.
mdj84nl schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 20:55:
shit shit shit, heb toch het idee dat me batterij sneller leeg is door de revolution HD rom icm oudere Radio.
Zolang je m niet van stroom haalt, zijn 9 van de 10 weer te unbricken volgens mij

[ Voor 4% gewijzigd door maikel_rox op 20-01-2011 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:59
Tsurany schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:57:
Ik zou je willen aanraden je echt in Android te gaan verdiepen, het feit dat je autokiller op agressive zet laat namelijk zien dat je niet op de hoogte bent van Android en het nieuwe geheugen management.
In de nieuwe versies heb je namelijk geen task killer nodig in normaal gebruik aangezien Android dat prima zelf kan regelen. Zo'n programma op agressive zetten lost namelijk niks op, zeker niet op een telefoon met 768MB ram.
Oke. thx voor je comment.
Ik merk wel degelijk dat mijn telefoon sneller reageert als ik de instelling in Autokille op 'Strict' of 'Agressive' zet. Hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:15
Noem mij een Naab, maar wat voor voordelen heeft die OC kernel bovenop de Custom kernel? Ik kan de voor/nadelen namelijk niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
MaStar schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 22:42:
[...]

Oke. thx voor je comment.
Ik merk wel degelijk dat mijn telefoon sneller reageert als ik de instelling in Autokille op 'Strict' of 'Agressive' zet. Hoe kan dat?
Lijkt me sterk dat hij dan sneller reageert aangezien het niet uit maakt voor snelheid of er 200 of 500MB geheugen in beslag genomen wordt door zulke programmaatjes.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DustSpinner schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 10:18:
Noem mij een Naab, maar wat voor voordelen heeft die OC kernel bovenop de Custom kernel? Ik kan de voor/nadelen namelijk niet vinden.
Nou, ik heb vanochtend de patch voor leedroid uitgevoerd en nu heb ik dus ook een Oc-kernel. Mbv SetCPU kun je dan je kloksnelheid verlagen als je scherm bijv uit staat en dus een langere accuduur krijgt:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
tsjabbie70 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 21:26:
[...]

nou ik weet niet waar jij de versie 207 vandaan haalt maar die staat niet op XDA die 207 versie ,hebben ze offline gehaalt ik draai gewoon de CM7.0-beta-nightly#5-MDV draaid snel en nog geen probleem ondervonden, en ik hoef al die sence shit niet word die alleen maar trager van ;)
Versie 2.07 heeft heel even online gestaan. Toen heb ik geupdate. Vervolgens is die weer gepulled waarna 2.06 er weer stond. Er schijnt iets mis te zijn met 2.07, maar ik heb nog niet ontdekt wat.

Maar niemand die een gingerbread custom keyboard heeft draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjabbie70
  • Laatst online: 01-04 16:57
FunFair schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 12:48:
[...]

Versie 2.07 heeft heel even online gestaan. Toen heb ik geupdate. Vervolgens is die weer gepulled waarna 2.06 er weer stond. Er schijnt iets mis te zijn met 2.07, maar ik heb nog niet ontdekt wat.

de versie 207 staat weer online zag ik vanmorgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-02 20:47
FunFair schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 12:48:
[...]

Ik heb het grote toetsenbord van 2.3. Interesse? Dan kan ik hem wel even voor je uppen.

http://rapidshare.com/fil...NL_toetsenbord_groter.apk

[ Voor 6% gewijzigd door Kiwitje op 21-01-2011 14:59 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-05 22:11
Meh, ik draai nu weer PNK20, maar mijn batterylife is er niet echt beter op geworden. Iemand hier die hem ook gebruikt en wel een goede batterylife heeft? Welke radio gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
Ik gebruik PNK14 met 26.04.02.17. zit op 86% na 6,5 uur.
PNK20 was overigens maar een kleine update. Hoop translation dingen, kleine bugs en klein beetje optimalizatie. Volgens mij word voor 20 ook 26.04.02.17 aangeraden.

De volgende is een grotere update.

[ Voor 11% gewijzigd door maikel_rox op 21-01-2011 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Ik gebruik die radio, althans ik gebruik 26.04.02.17_M2_SF. Kan je even opsommen hoe jou accugebruik er uit ziet bij instellingen? Bij mij staan dingen zoals mobiel standby, android systeem enz. constant bovenaan met zo'n 30%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
main things:
nu: 78% na 8 uur, 8 min en 26 sec.
mobiel stand-by 54%
telefoon inactief 43%
weergave: 3%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
Kiwitje schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 14:54:
[...]

Ik heb het grote toetsenbord van 2.3. Interesse? Dan kan ik hem wel even voor je uppen.

http://rapidshare.com/fil...NL_toetsenbord_groter.apk
tnx, maar deze heeft precies hetzelfde :( ik installeer hem op normale wijze, of via adb install en hij loopt vast bij het drukken op de eerste de beste letter :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
maikel_rox schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 19:11:
main things:
nu: 78% na 8 uur, 8 min en 26 sec.
mobiel stand-by 54%
telefoon inactief 43%
weergave: 3%
Hmm, dat ziet er toch hetzelfde uit als mijn accugebruik. Ik heb de mijne vandaag behoorlijk intensief gebruikt, dus misschien dat ik een beetje te hoge verwachtingen had.
Toch ben ik een beetje verward. Op de stock-rom, stond het beeldscherm altijd op zo'n 70%, terwijl die nu op zo'n 10% staat met de PNK20 rom. Dat interpreteerde ik als dat alle andere dingen nu veel meer stroom verbruikten dan gewoonlijk, aangezien ik me niet kan voorstellen dat het beeldscherm plotseling minder stroom verbruikte. En daaruit concludeerde ik dat mijn telefoon in totaal bovenmatig veel stroom verbruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05-2023
mdj84nl schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 20:55:
Gewoon doen:

Ik draai momenteel Revolution HD 2.0.7. met stock kernel ivm de proxim bug die 0,1% van de DHD heeft.
De Radio_12.39.60.19_26.06.04.06_M is echt heel goed. Fast GPS fix , Battery ook beter.

Als je de 2.0.7 met OC Buzz Kernel wil check dan na installatie effe Youtube en Proxim sensor bij ophangen van een call. in 0,1% van de gevallen komt tie niet zonder powerknop uit screen off.
Als deze voor jouw wel werkt dan heb je geluk. Hij is namelijk UnderVolted.
Dus je ben net zo snel met minder accu gebruik.
Of je overclock de hele bende tot ergens rond de 1250, maar daar zie ik persoonlijk het nut niet zo van in.

Heb me er inmiddels beetje in verdiept en heb ook vrij goed contact met Mike1986 de maker van de Rom.
Heb paar dingetjes voor hem getest met de nieuwe Radio.

Er word gewerkt aan nieuwe .28 OC Kernel. ETA dit weekend. :)
maar stuiten we nog op sommige probleempjes.
Of zoals Mike het zelf zegt: Miner Details Mate...Buy me a beer for better thinking tho.

[ Voor 13% gewijzigd door Whiskey103 op 21-01-2011 22:19 ]

ROM: Android Revolution HD www.androidrevolution.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
W.Bakker schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 22:14:
[...]

Gewoon doen:

Ik draai momenteel Revolution HD 2.0.7. met stock kernel ivm de proxim bug die 0,1% van de DHD heeft.
De Radio_12.39.60.19_26.06.04.06_M is echt heel goed. Fast GPS fix , Battery ook beter.

Als je de 2.0.7 met OC Buzz Kernel wil check dan na installatie effe Youtube en Proxim sensor bij ophangen van een call. in 0,1% van de gevallen komt tie niet zonder powerknop uit screen off.
Of je overclock de hele bende tot ergens rond de 1250, maar daar zie ik persoonlijk het nut niet zo van in.

Heb me er inmiddels beetje in verdiept en heb ook vrij goed contact met Mike1986 de maker van de Rom.

Of zoals Mike het zelf zegt: Miner Details Mate...Buy me a beer for better thinking tho.
Ik probeerde me telefoon Radio S-off te krijgen, met 'Desire HD easy radio tool.exe', maar ik krijg de melding dat ik een incompatible ROM or Kernel gebruik.
Gebruik nu de 2.0.7 non-OC (ik heb helemaal geen setCPU |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
mdj84nl schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 23:01:
[...]

Ik probeerde me telefoon Radio S-off te krijgen, met 'Desire HD easy radio tool.exe', maar ik krijg de melding dat ik een incompatible ROM or Kernel gebruik.
Ik heb de "ingewikkelde"manier gebruikt.
maar das alweer tijdje geleden.
Via Android Terminal Emulator.
En SU Commando,s

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=857537
Heb je dit geprobeerd?

En wat betrefd, SetCPU is een app, die te vinden is in de Market
Maar goed, op de Non OC kernel heeft dit allen nut als je lager wil clocken ivm accu besparing

[ Voor 12% gewijzigd door Whiskey103 op 21-01-2011 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

mdj84nl schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 23:01:
[...]

dat heb ik ook gehad.

als het goed is heb je een backup gemaakt van je originele rom!

dus:
huidige rom backuppen
originele rom restoren
s-off doen
de gebackupte rom weer restoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_Megens
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-04-2024
Tijdje terug ge-update naar 1.72 van HTC en was root kwijt, telefoontje volgens tutorial op xda gedowngrade naar 1.32 en vervolgens mbv dit topic perm root verkregen en HBoot security uitgeschakeld.

Alleen ik snap het nog niet helemaal, heb dus nu ENG S-OFF, maar wat is dan radio S-OFF? wil namelijk wel de laatste update gaan doen, volgens http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=885996 en als ik dan de requirements (Clockwork recovery, ENG S-OFF and radio S-OFF) lees staan ze apart vermeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoebert
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-06 00:46
FunFair schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 14:55:

http://forum.xda-develope...?p=10526808&postcount=252
Hier is een versie met nederlands woordenboek, zit standaart in de rom van phunkycow geloof ik maar je kan hem ook gewoon met adb naar de officiele nightlies pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

hoebert schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 17:21:
[...]

http://forum.xda-develope...?p=10526808&postcount=252
Hier is een versie met nederlands woordenboek, zit standaart in de rom van phunkycow geloof ik maar je kan hem ook gewoon met adb naar de officiele nightlies pushen.
de officiele nightlies hebben gewoon de NL woorden erin zitten en het toetsenbord is al iets groter dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
Roland_Megens schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 17:02:
Tijdje terug ge-update naar 1.72 van HTC en was root kwijt, telefoontje volgens tutorial op xda gedowngrade naar 1.32 en vervolgens mbv dit topic perm root verkregen en HBoot security uitgeschakeld.

Alleen ik snap het nog niet helemaal, heb dus nu ENG S-OFF, maar wat is dan radio S-OFF? wil namelijk wel de laatste update gaan doen, volgens http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=885996 en als ik dan de requirements (Clockwork recovery, ENG S-OFF and radio S-OFF) lees staan ze apart vermeld
2) Install engineering version of HBOOT to get S-Off
2.1) Download sfjuocekr DHD script for flashing HBOOT from here
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=835746
2.2) Unzip it and copy it to Your SDCard (It's important that You have on Your SDCard root directory with name DHD and all files inside this directory. Rename DHD-smart folder on Your SDCARD to DHD.
2.3) Run Terminal Emulator
2.4) Type su
2.5) Type "sh /sdcard/DHD/check
(Please be aware that You have to type "sh" in front of command)
2.6) If everything went OK type
sh /sdcard/DHD/backup
2.7) If this also went OK proceed with
sh /sdcard/DHD/hboot
This command will install engineering hboot which have S-Off turned off.

Dit is de beste manier om je DHD te Rooten.
Is wat ingewikkelder maar dan heb je echt engineering hboot.

Check of je CID 11111 heb staan bij System Info In Bootloader.
Dan ben je voor eens en voor altijd geroot.
En voor Altijd betekend ook echt voor Altijd aangezien ik nog geen idee heb om van CID 111111 af te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_Megens
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-04-2024
Dank je W. Bakker, voor de uitleg, dit verhaal, Install engineering version of HBOOT to get S-Off, had ik al gedaan, was alleen verward met ENG en radio, heb wel CID 111111, dus dan kan ik mń update gaan doen :) .

Wou het gewoon zeker weten voor ik verder ging, nogmaals bedankt!

Roland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
Roland_Megens schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 20:30:
Dank je W. Bakker, voor de uitleg, dit verhaal, Install engineering version of HBOOT to get S-Off, had ik al gedaan, was alleen verward met ENG en radio, heb wel CID 111111, dus dan kan ik mń update gaan doen :) .

Wou het gewoon zeker weten voor ik verder ging, nogmaals bedankt!

Roland
Graag gedaan, dit soort dingen kun je beter effe dubbelchecken id.
Voor je het weet zit je met een bricked DHD.

Ik snapte je onzekerheid, aangezien ik zelf ook met dat S-Off en radio S-Off heb zitten dubben, haha

Maar wat een toppi Rom die Revolution HD 2.0.7 OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Je moet wel erg veel moeite doen wil je een bricked DHD krijgen, maar voorzichtigheid is natuurlijk altijd goed.

Ik heb de laatste tijd een probleempje met de CWM recovery. Als ik iets aanklik, dan gebruik ik natuurlijk de powerknop. Maar soms zet die powerknop het beeld uit ipv dat het iets aanklikt. Ik heb de recovery opnieuw geflashed en hoop dat het nu niet meer voorkomt, maar heeft iemand een idee waar dit door komt en hoe ik het op kan lossen? Ik kan het nu alleen maar fixen door de batterij er uit te trekken, wat ik toch altijd een beetje risky vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
PNK22 (22/01/2011)
- Built today with the latest commits (more info @ cyanogenmod review section).
- Usual optimizations applied.
- Added Adhoc Support (experimental - not tested)
- T-mobile themes support.
- Added Transparency.
- Minor additional optimizations - should feel a bit smoother than PNK20 (otherwise it's a placebo effect).

Zo, die gaan we maar eens downloaden en flashe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
maikel_rox schreef op zondag 23 januari 2011 @ 14:12:
PNK22 (22/01/2011)
- Built today with the latest commits (more info @ cyanogenmod review section).
- Usual optimizations applied.
- Added Adhoc Support (experimental - not tested)
- T-mobile themes support.
- Added Transparency.
- Minor additional optimizations - should feel a bit smoother than PNK20 (otherwise it's a placebo effect).

Zo, die gaan we maar eens downloaden en flashe!
Draait hier al, werkt top!
Had elke keer problemen met CM7 met vibrate bij een whatsapp/sms. Na 2x een full wipe te hebben gedaan werkt het weer :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
Draait hier ook :) lijkt op het eerste gezicht wat smoother te draaien! like it~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Ik heb hem ook, voor een pre-beta loopt hij erg goed.

Ik heb hem nu volledig opgeladen en een tijdje neergelegd zonder te gebruiken. Nu is er 5% batterij verbruikt na 3 en een half uur van de accu. Bij accugebruik staat er het volgende:
34% Mobiel Standby
34% Android Systeem
34% Wifi

Nou lijkt het me stug dat alledrie de elementen precies evenveel stroom verbruiken, dus wat gaat er hier mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

lijkt mij idd ook sterk want dan gebruiken die dingen samen 102%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
martjah schreef op zondag 23 januari 2011 @ 20:44:
lijkt mij idd ook sterk want dan gebruiken die dingen samen 102%
Als ik hier alles bij elkaar op tel kom ik ook op 101 ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Hij rond de percentages gewoon af naar boven, dat is niet het probleem, al is het natuurlijk wel een beetje raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
W.Bakker schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 22:14:
[...]

Gewoon doen:

Ook met de nieuwe 1.2.0 kernel is dit probleem nog niet opgelost.
Heb het teruggekoppeld met Mike1986,we stoeien verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 12:45
Bij de HTC sense had je de mogelijkheid om voor 1 persoon alle email/facebook/twitter/telefooncontacten aan elkaar te linken en samenvoegen tot 1 persoon. Kan dit met Phunkycow CM7-PNK14 (of een latere versie ook).
Ik heb namelijke PNK14 nu draaien maar eerst haalde die heel makkelijk alle foto's van facebook af en plaatste ze bij de contacten. Nu heeft haast niemand een afbeelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Ja, dit is mogelijk, maar niet zo makkelijk als bij HTC Sense. Je moet kiezen voor "contact bewerken" vervolgens moet je nog eens op menu klikken en op samenvoegen drukken en vervolgens kan je dit contact met anderen samenvoegen. Als je een grote contactenlijst hebt is dit echter wel erg arbeidsintensief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Vannacht echt een drama fix met GPS. Mijn Navigon wilde niet meer opstarten, dus dacht "hé, mijn telefoon kan ook navigeren". Na de 1e fix snel te hebben gevonden, viel deze daarna weg om gedurende 10 minuten niet meer op te komen. Toen had ik de borden die ik wilde zien al gevonden en heb de nav maar uitgezet.

Met PNK20, iemand anders met PNK ook zoiets gehad?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
Met PNK14 keer gehad ja. Volgens mij is dat ook een bekend probleem en zou moeten verholpen zijn.

Core Cell Desire HD V2.2
All issues from V2.1 have been fixed
More parts of Core Theme have been made and some icons fixed
Updated apps to latest Build
Browser Mod (+5 Tabs)
Updated and amended some parts of scripts
Battery Improvements.
Apache14 V1.2 1.22GHz Kernel
And alot more minor things amended and fixed.
Battery Stat will be clean on Flash.
Cache Will be clean on Flash
NO need for full Wipe if comming from Previous Versions.

[ Voor 69% gewijzigd door maikel_rox op 24-01-2011 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gytax
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 17:13
Ik zit eraan te denken om te downgraden om vervolgens root te krijgen.
Toen ik nog op de oude firmware zat downloadde ik Visionary+, tikte ik op permroot en klaar was ik.

Ik volg dit topic (en google) nu al een tijdje hierover maar ik zie nog steeds niet wat het nut is van S-OFF e.d.
Ik ben niet van plan om een custom rom te installeren. Wil wel wat customizen (voornamelijk proberen de dock te veranderen zonder LauncherPro te gebruiken).
Kan iemand me uitleggen wat HBOOT en S-OFF voor voordelen heeft (misschien deed Visionary+ dit achter de schermen al)?

Ik wil uiteraard wel gewoon nog OTA's kunnen ontvangen.
Dit zal vast behandeld zijn op het forum ergens maar heb het niet kunnen vinden of eroverheen gekeken.
Help is appreciated =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
HBOOT & S-OFF zorgt er voor dat je radio's en custom roms kan flashen. Dat is het voordeel,
niets meer en niets minder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gytax
maikel_rox schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 14:04:
HBOOT & S-OFF zorgt er voor dat je radio's en custom roms kan flashen. Dat is het voordeel,
Kijk, dat is duidelijk. Hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
maikel_rox schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 14:04:
Met als bijpunt dat wanneer je radio s-off had je nog steeds gewoon custom roms kon flashen zonder te hoeven downgraden. Daarnaast heb je voor het GPS fix programma ook s-off nodig omdat hij bepaalde wijzigingen moet maken. Dus er is nog wel wat meer.

[ Voor 15% gewijzigd door Tsurany op 25-01-2011 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
-ging wat mis kennelijk-

[ Voor 94% gewijzigd door Tsurany op 25-01-2011 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gytax
Tsurany schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 15:02:
[...]

Met als bijpunt dat wanneer je radio s-off had je nog steeds gewoon custom roms kon flashen zonder te hoeven downgraden. Daarnaast heb je voor het GPS fix programma ook s-off nodig omdat hij bepaalde wijzigingen moet maken. Dus er is nog wel wat meer.
Ok, thanks. Kortom, gewoon S-OFF'en bij de root. Volgens mij is het een kleine moeite als ik toch al bezig ben :)

EDIT:
Ik ben ondertussen gedowngrade en geroot met S-OFF. Nu wil ik de ClockWorkRecoveryMod installeren en krijg ik de melding:
An error occured while flashing your recovery.

Heeft iemand hier eerder ook last van gehad?
Ik wordt ook niet echt veel wijzer van Google. Het enige dat ik tot dusver hierover heb gevonden is de ClockWorkMod naar 2.5.0.1 zetten, alleen dan krijg ik dezelfde melding..

Juistem, anders zet je Wi-Fi uit en dan werkt ClockwordMod prima...
Vraag me niet hoe ik hierop kwam 8)7

[ Voor 35% gewijzigd door Gytax op 25-01-2011 21:49 . Reden: Toevoeging. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 09:21
Gytax schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:00:
[...]

Ok, thanks. Kortom, gewoon S-OFF'en bij de root. Volgens mij is het een kleine moeite als ik toch al bezig ben :)

EDIT:
Ik ben ondertussen gedowngrade en geroot met S-OFF. Nu wil ik de ClockWorkRecoveryMod installeren en krijg ik de melding:
An error occured while flashing your recovery.

Heeft iemand hier eerder ook last van gehad?
Ik wordt ook niet echt veel wijzer van Google. Het enige dat ik tot dusver hierover heb gevonden is de ClockWorkMod naar 2.5.0.1 zetten, alleen dan krijg ik dezelfde melding..

Juistem, anders zet je Wi-Fi uit en dan werkt ClockwordMod prima...
Vraag me niet hoe ik hierop kwam 8)7
Wees er wel zeker van dat je S-OFF hebt en niet alleen ENG-OFF ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gytax
Hehe, ik heb ENG S-OFF.
Ik las juist weer ergens anders dat dit Radio S-OFF ook bevat.

In de OP staat een script, deze heb ik gebruikt.
Dit was ook mijn eerste keer S-OFF'en, gewoon omdat het kan eigenlijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
Gytax schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 10:30:
Hehe, ik heb ENG S-OFF.
Ik las juist weer ergens anders dat dit Radio S-OFF ook bevat.

In de OP staat een script, deze heb ik gebruikt.
Dit was ook mijn eerste keer S-OFF'en, gewoon omdat het kan eigenlijk :9
Met ENG-OFF kan je radio's flashen etc maar wil je downgraden van radio (omdat ie niet bevalt) dan heb je S-OFF nodig. Als je ENG-OFF hebt heb je nog geen S-OFF. Op XDA staat er een simpel tooltje waarmee je S-OFF (en super CID) over je ENG-OFF kan flashen. Als je gaat spelen met verschillende radio's is het dus van belang dat je S-OFF en Super CID hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gytax
ThijsWTF schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 11:26:
[...]

Met ENG-OFF kan je radio's flashen etc maar wil je downgraden van radio (omdat ie niet bevalt) dan heb je S-OFF nodig. Als je ENG-OFF hebt heb je nog geen S-OFF. Op XDA staat er een simpel tooltje waarmee je S-OFF (en super CID) over je ENG-OFF kan flashen. Als je gaat spelen met verschillende radio's is het dus van belang dat je S-OFF en Super CID hebt.
Wat een verhaal! Gelukkig wel duidelijk.
Ik had al de One Click Radio Tool van XDA geplukt, alleen nog niet gebruikt aangezien ik dacht dat ENG S-OFF hetzelfde en meer deed =)
Vanavond maar even dat tooltje gebruiken dan.

Trouwens, dat radio's flashen, wat is dat dan precies? Ik zie wel eens mensen die verschillende 'radio's' getest hebben e.d. Hier worden vast geen FM Radio versies bedoeld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Maikel_Rox, ben jij er nou al achter wat dat 2de ledje op je DHD doet? Jij bent de enige die ik tot dusver over dat ledje heb horen praten, maar hij is duidelijk te zien op de video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
schijnt iets met proxmiti sensor te zijn.. Echt veel weet ik er nog niet over jammergenoeg.

Android Revolution HD 2.0.8 [25.01.2011]

- New Apache14 kernel 1.2.1
* patched up to .28
* modified proximity sensor driver
* relaxed UV
* GPU + patch
* YouTube fixed (YouTube: Film0011.mp4)
- Doc2go removed due to the paid license
- Acrobat Reader is back and updated to latest 10.0.0
- Adobe Flash Player updated to latest 10.1.106.16
- Stability and performance fixes
- hosts file updated to latest
- ES File Explorer updated to latest 1.4.8.8
- Battery wipe stats during ROM flash
- Restored original apns-conf.xml file
* If you got some problems with MMS or Mobile Internet connection please check if your APN settings are correct.
- Other minor changes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Is het ledje ook zichtbaar met je eigen ogen, dus niet met de camera? In dat geval is het de infrarood-led van je proximitysensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
Ook zichtbaar met blote oog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
Gytax schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 12:24:
[...]

Wat een verhaal! Gelukkig wel duidelijk.
Ik had al de One Click Radio Tool van XDA geplukt, alleen nog niet gebruikt aangezien ik dacht dat ENG S-OFF hetzelfde en meer deed =)
Vanavond maar even dat tooltje gebruiken dan.

Trouwens, dat radio's flashen, wat is dat dan precies? Ik zie wel eens mensen die verschillende 'radio's' getest hebben e.d. Hier worden vast geen FM Radio versies bedoeld :+
Radio's flashen kan zorgen voor een betere batterij duur en betere ontvangst. Het zijn in principe de drivers van de WiFi, GPS, ontvangst, bluetooth, etc.

Het flashen van een radio kan dus redelijk riskant zjin. Als het verkeerd gaat ben je de lul (ik weet niet in hoeverre je dan bricked en of fastboot nog werkt). Als je dan geen S-OFF hebt kan je niet meer terug naar een oude radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gytax
ThijsWTF schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 08:51:
[...]

Radio's flashen kan zorgen voor een betere batterij duur en betere ontvangst. Het zijn in principe de drivers van de WiFi, GPS, ontvangst, bluetooth, etc.

Het flashen van een radio kan dus redelijk riskant zjin. Als het verkeerd gaat ben je de lul (ik weet niet in hoeverre je dan bricked en of fastboot nog werkt). Als je dan geen S-OFF hebt kan je niet meer terug naar een oude radio.
Thanks!
Ik weet niet of ik dat ga doen aangezien het vrij riskant is, hehe. Ik ben ook goed te spreken over de batterijduur en ontvangst. Batterij had wat tweaken nodig maar ik kan er echt perfect mee leven.

Ondertussen heb ik nu écht S-OFF middels de one click tool vanaf het XDA forum.
Bedankt voor de heldere uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
Ik zal vanavond de TS een beetje updaten, heb het erg druk de laatste week dus het updaten komt er maar niet van.

Ik zal eens kijken of er nog ROMs bij kunnen, zag dat Revolution 2.0.8 rondzwerft. Is er behoefte om een andere root methode op te nemen in de startpost? Ik lees was ervaringen met de one-click-tool namelijk.

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
M-Opensource schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 09:56:
Ik zal vanavond de TS een beetje updaten, heb het erg druk de laatste week dus het updaten komt er maar niet van.

Ik zal eens kijken of er nog ROMs bij kunnen, zag dat Revolution 2.0.8 rondzwerft. Is er behoefte om een andere root methode op te nemen in de startpost? Ik lees was ervaringen met de one-click-tool namelijk.
Deze toevoegen aan de startpost zou tof zijn: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=857537 one tool S-OFF (en super CID)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gytax
M-Opensource schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 09:56:

Misschien is het een idee om de uitleg van ThijsWTF aan mij over het hele S-OFF verhaal toe te voegen?
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ik de enige ben met dit soort vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vandaag mijn DHD binnengekregen. Natuurlijk gelijk aan het hakken en zagen geslagen, je bent tweaker of je bent het niet :P de radio s-off, eng s-off en root zat er binnen een kwartier op :+
En heb nu Android Revolution HD eropzitten (met de radio die ze aanraadden). Op zich een prachtrommetje, nog geen 2.3, maar ik geloof dat dat in de toekomst komt.

Nu heb ik een vraagje, en weet niet of het überhaupt in dit topic hoort, maar ik kom van Cyanogenmod vandaan en ik mis twee dingen:
• De aanpassingen in de notification bar (getal in batterij en aan/uit kunnen zetten van dingen)
• De uitgebreide Power Control-widget

Moet ik voor die eerste ADW Launcher installeren? (En kan dat überhaupt in Android Revolution/Sense?), of is er een makklijker manier (zit het er bijvoorbeeld al in en kan ik het gewoon niet vinden?). En wat is de naam van die widget, in de market kan ik hem niet 1-2-3 terugvinden?

Sorry voor deze domme vraag in dit verder heel behulp- en leerzame en nuttige topic :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:44

Pierre

Van nature lui!

Zo binnenkort stap ik ook over op een DHD (ik kom van een iPhone) maar wil toch een paar dingen weten eigenlijk.

Ik heb een abbo via t-mobile, kan ik de DHD direct rooten, of moet ik met bepaalde dingen rekening houden.
Zo ja hebben jullie tips voor me.

Thanks

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

Pierre61 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 17:38:
Ik heb een abbo via t-mobile, kan ik de DHD direct rooten, of moet ik met bepaalde dingen rekening houden.
Zo ja hebben jullie tips voor me.
Ik zit ook bij Tmobile en ben ook van een iPhone afgestapt, heb geen rare fratsen hoeven uitvoeren met m`n DHD.. En tot nu toe ook geen rare dingen tegen gekomen die niet werken ofzo.

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Er had iemand een hele duidelijke Nederlandse site gemaakt met hoe te rooten. Echter kan ik hem niet meer terug vinden in de hoeveelheid post hier. Iemand toevallig er een bookmark van gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Thombias schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 22:17:
Er had iemand een hele duidelijke Nederlandse site gemaakt met hoe te rooten. Echter kan ik hem niet meer terug vinden in de hoeveelheid post hier. Iemand toevallig er een bookmark van gemaakt?
Wat dacht je van de startpost?
M-Opensource in "[HTC Desire HD] Rooten en Custom ROM's"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 19:20
Ik draai al tijden oxygen, maar ik heb het probleem dat ik geen video's meer kan afspelen. Dat wil zeggen, wmv, dvix vxid etc, maar ook geen streams (oa. t-mobile mobiele tv) meer in 3gp formaat.
Ik heb al diverse players geprobeerd, maar die crashen of kunnen de bestanden niet afspelen. Ik denk dat dit met Gingerbread te maken heeft. Weet iemand een media player die wel werkt onder deze rom/gingerbread?

verkeerde topic zie ik |:(

[ Voor 5% gewijzigd door DrNizeGuy op 27-01-2011 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
anandus schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:30:
Vandaag mijn DHD binnengekregen. Natuurlijk gelijk aan het hakken en zagen geslagen, je bent tweaker of je bent het niet :P de radio s-off, eng s-off en root zat er binnen een kwartier op :+
En heb nu Android Revolution HD eropzitten (met de radio die ze aanraadden). Op zich een prachtrommetje, nog geen 2.3, maar ik geloof dat dat in de toekomst komt.

Nu heb ik een vraagje, en weet niet of het überhaupt in dit topic hoort, maar ik kom van Cyanogenmod vandaan en ik mis twee dingen:
• De aanpassingen in de notification bar (getal in batterij en aan/uit kunnen zetten van dingen)

Moet ik voor die eerste ADW Launcher installeren? (En kan dat überhaupt in Android Revolution/Sense?), of is er een makklijker manier (zit het er bijvoorbeeld al in en kan ik het gewoon niet vinden?). En wat is de naam van die widget, in de market kan ik hem niet 1-2-3 terugvinden?

Sorry voor deze domme vraag in dit verder heel behulp- en leerzame en nuttige topic :)
Volgens mij heb ik in het ARHD topic op XDA-forum daar wel iets over gelezen en moet het mogelijk zijn. Ik heb het zelf echter nooit geprobeerd, dus ik zou de zoekfunctie even op dat topic loslaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb denk ik een probleem? ik heb MIUI rom via XDA geinstallerd en alle stappen doorlopen. maar nu blijft hij hangen bij de MIUI bootscreen?! ik kom ook mn recovery mode niet meer in iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 23:26:
Ik heb denk ik een probleem? ik heb MIUI rom via XDA geinstallerd en alle stappen doorlopen. maar nu blijft hij hangen bij de MIUI bootscreen?! ik kom ook mn recovery mode niet meer in iemand een idee?
Haal je batterij er eens uit, en probeer nog eens je 'volume omlaag' knopje in te drukken, voordat je hem aanzet. Heb dit ook eens gehad.
Hoelang duurt het MIUI bootscreen? De eerste keer booten kan namelijk wel paar minuutjes duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey ja sorry! ik was in alle paniek vergeten dat restore vol omlaag was, ik drukte de hele tijd omhoog! ik heb nu MIUI erop maar alles in in het Chinees, kijk even voor een MIUI ROM met wat meer engels erin, maar zover is MIUI heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 00:08:
hey ja sorry! ik was in alle paniek vergeten dat restore vol omlaag was, ik drukte de hele tijd omhoog! ik heb nu MIUI erop maar alles in in het Chinees, kijk even voor een MIUI ROM met wat meer engels erin, maar zover is MIUI heerlijk!
http://forum.xda-develope...read.php?t=913404&page=29
&
http://www.miui-dev.com

voor engelse MIUI roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Ik ben aan het zoeken geweest maar kan het niet echt vinden.
Wat is nu het verschil tussen 1.32.405.6 en 1.72.405.3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
LeeDrOiD HD V1.5.0 UPLOADING!

•(New Kernel based on Apache Buzz latest source, forked and modified)
•Added LeeDrOiD V1.2a OC/UV Kernel (Partial UV - very stable)
•New heavily optomized Smartass govenor idles @ 245 - 422mhz (Ramps on demand)
•Default CPU freq 245-1032mhz @ smartass (Almost stock speeds)
•Heavily modified Cpu frequency table (for details refer to post #2)
•Heuge battery improvment
•A2SD+ included but optional (if you want it just add an ext3 partition, HOW TO in post 2)
•Further adjusted autobrightness values
•Added back "fly" animations < can be disabled in settings.
•Updated Adobe flash V10.1.106.16
•Updated Titanium backup V3.6.7.1
•Updated fancy widget V2.1.4.1
•Updated CIFS Manager V1.5
•Updated Ad-Free V0.6.4
•Updated Android Market V2.2.11
•More cleanups & Tweaks

Nieuwe Leedroid!
Vandaag of morgen ook een nieuwe rom van Phunkycow mits hij er tevreden mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks! ik heb nu een volledig engelse MIUI werkt heerlijk, jammer dat ik alleen geen mogelijkheid zie om bepaalde iconen te hiden die ik niet meer gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 12:33:
Thanks! ik heb nu een volledig engelse MIUI werkt heerlijk, jammer dat ik alleen geen mogelijkheid zie om bepaalde iconen te hiden die ik niet meer gebruik.

[...]
Gewoon in een map gooien, of de applicatie uninstallen (of compleet verwijderen)

Btw nog iemand interesse om MIUI te vertalen naar NL, ik heb een handige online tool waarmee jullie dat kunnen doen. Ben op dit moment 1.1.28 aan het downloaden om daar vervolgens EN aan toe te voegen, maar al heeft iemand vertaalzin, meld je vooral :)

[ Voor 26% gewijzigd door XiniX88 op 28-01-2011 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uninstallen of verwijderen kan niet met de standaard apps toch of wel ? :O
XiniX88 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 12:46:
[...]

Gewoon in een map gooien, of de applicatie uninstallen (of compleet verwijderen)

Btw nog iemand interesse om MIUI te vertalen naar NL, ik heb een handige online tool waarmee jullie dat kunnen doen. Ben op dit moment 1.1.28 aan het downloaden om daar vervolgens EN aan toe te voegen, maar al heeft iemand vertaalzin, meld je vooral :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Even mezelf quote, een deel van eenvan mijn twee vragen heb ik voor mezelf kunnen beantwoorden:
[quote]anandus schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:30:
[...]
[...]Voor getal in batterij kan je het beste in dit topic kijken.
Basic.zip downloaden en vanuit recovery flashen en je hebt een prachtig cijfertje in je batterij met het percentage hoe vol het nog is :)

Afbeeldingslocatie: http://img443.imageshack.us/img443/8153/przechwytywaniebx.png

Hoe ik aan/uit-'widgets' in de notificatiebal krijg, zoals in CM zit weet ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 13:20:
uninstallen of verwijderen kan niet met de standaard apps toch of wel ? :O

[...]
Wel met Titanium Backup. ;)
anandus schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 13:24:

Hoe ik aan/uit-'widgets' in de notificatiebal krijg, zoals in CM zit weet ik nog niet.
Volgens mij had iemand in het Android Revolution topic op XDA het wel voor mekaar gekregen. Check even de 2de post van dat topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
ThijsWTF schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 13:32:
[...]

[...]

Volgens mij had iemand in het Android Revolution topic op XDA het wel voor mekaar gekregen. Check even de 2de post van dat topic.
Jij met je titanium (A) wat is er mis met de console manier :P

Terminal emulator of ADB (MIUI / CyanogenMod only):
code:
1
2
3
su
mount -o remount,rw /system
rm /system/app/<de app die je wilt verwijderen>
Vervolgens naar applications gaan, en daar de app volledig verwijderen :)

met
code:
1
ls /system/app/
zie je alle system apps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
anandus schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:30:

http://forum.xda-develope...p?p=10881393#post10881393
ik draai zelf deze theme,.
direct download: http://www.multiupload.com/UGV58UQN7H

Maar zijn er veel natuurlijk.

Deze kan het ook.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=10687467

In de theme moet je dan in /system/customize/notification_config.txt het volgende invullen.
ipv enablePowerControl moet je enablePowerControl|enableRecentApps intypen/plakken.

Dan heb je in de Theme die je wil zowel de recent apps/taskbar, en de powercontrol bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:39
Telefoon nog geen 24 uur in bezit >:)

ENG S-Off
RADIO S-OFF
CID op HTC 001gezet

Android Revolution HD 2.0.8 erop en weg is alle Vodafone meuk.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
ThijsWTF schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 13:32:
[...]

[...]

haha, dat kan kloppen ja.......
Heb er effe met LeeDroid en Mike over gebabbeld ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
Appie Heijn schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 15:10:
Telefoon nog geen 24 uur in bezit >:)

ENG S-Off
RADIO S-OFF
CID op HTC 001gezet

Android Revolution HD 2.0.8 erop en weg is alle Vodafone meuk.
Mag ik vragen waarom CID op HTC001?
Ivm garantie?

Aangezien je als je verder nog iets wil tweaken nu steeds naar CID 1111111 moet.
Anders gaat Radio update ed niet lukken.

[ Voor 5% gewijzigd door Whiskey103 op 28-01-2011 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
W.Bakker schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 15:14:
[...]

Mag ik vragen waarom CID op HTC001?
Ivm garantie?

Aangezien je als je verder nog iets wil tweaken nu steeds naar CID 1111111 moet.
Anders gaat Radio update ed niet lukken.
Geen idee, deze stond standaard in het tooltje(Easy Radio tool v2_2) ingevuld welke ik gebruikt heb. De bovenste optie in het tooltje zou alles automatisch moeten doen, echter kreeg ik foutmelding. Toen 1 voor 1 de optie's bij langs gegaan.
  1. Radio S-Off
  2. Stock CID van Vodape17 naar HTC__001(default)
  3. SimUnlock
Daarna radio geflasht naar de versie die wordt aangeraden op android revolution topic, het kan dus wel zonder CID 111111

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
Oke. Nou. Weten we dat ook weer.

Alle grootheden(Leedroid, Mike1986, Apache14) in Android Land roepen Let Op dat je CID 1111111 heb.
Tis misschien soort dubbelcheck dan huh.
Met CID 1111111 zijn in elk geval nooit problemen geconstateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
W.Bakker schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 16:08:
Oke. Nou. Weten we dat ook weer.

Alle grootheden(Leedroid, Mike1986, Apache14) in Android Land roepen Let Op dat je CID 1111111 heb.
Tis misschien soort dubbelcheck dan huh.
Met CID 1111111 zijn in elk geval nooit problemen geconstateerd.
Even uitgezocht:
[What Is SuperCID ?]
The CID (Carrier ID) is a string that the hboot looks at to see what RUU's you can flash i.e HTC__001 can flash WWE roms and VODA only Vodafone roms. With SuperCID (11111111) we can flash any rom from anyone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Laatst online: 12:54

Zorian

What the fox?

Goed, ik heb met succes geroot enzo.
Nu wil ik Android Revolution HD installeren.
Mijn radio is 1.32, maar de maker zegt het volgende:
With 2.x.x ROM's I strongly recommend to flash Radio_12.28e.60.140f_26.04.02.17_M2_SF radio. You need Radio s-off in order to do it properly. More info about Radio s-off you can find here.
Using a "non matched" radio could have a negative effect on performance, battery life & signal strength.
Ik durf echter niet mijn radio te flashen.
Zou dit echt een daadwerkelijke impact hebben op de performance, batterij en signaal?

Ik moet de ROM nog flashen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
Appie Heijn schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 16:24:
[...]

Even uitgezocht:
[What Is SuperCID ?]
The CID (Carrier ID) is a string that the hboot looks at to see what RUU's you can flash i.e HTC__001 can flash WWE roms and VODA only Vodafone roms. With SuperCID (11111111) we can flash any rom from anyone
Oke, dat is het dus.
Never to old to learn huh.

maar goed, ik heb wel eens paar keer niet WWE radio,s geflashed, dat had dus niet gelukt met HTC001

Radio_12.39.60.19_26.06.04.06_M is een USA ROM speciaal voor gebieden waar slecht ontvangst is bijvoorbeeld.
Beter ontvangst, lees gesprek cq zenden.
Geeft meer power aan de zender-transmitter. ( Meer miliwatts zendvermogen) 27MC kachel/liniair rings a bell? Doet me denken aan vroeger, Toen ik met mijn 100Watt versterker en 5.5M halve golf antenne de hele buurt stoorde. Hulde aan Mijn President George Bakkie 40Wcracked

Einde nostalgie mode, back on topic.

Radio_12.39.60.19_26.06.04.06_M
resultaat= beter bellen in de polder, maar hoger accu gebruik uiteraard.

[ Voor 11% gewijzigd door Whiskey103 op 29-01-2011 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
Zulake schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 22:21:
Goed, ik heb met succes geroot enzo.
Nu wil ik Android Revolution HD installeren.
Mijn radio is 1.32, maar de maker zegt het volgende:

[...]

Ik durf echter niet mijn radio te flashen.
Zou dit echt een daadwerkelijke impact hebben op de performance, batterij en signaal?

Ik moet de ROM nog flashen overigens.
Radio kan niet 132 zijn.
Dit is de voorlaatste HTC ROM ,de nieuwste HTC Rom heeft nummer 172
Radio is aangeduid dmv bijv. 26.04.02_17_M2

En ja,dit geeft duidelijk verbetering in signaal en gps fix.
Edit: in mijn geval zijn de gesprekken ook luider/duidelijker/harder geworden

Aangaande de batterij zal het mits een WWE Rom is niet veel uitmaken.
Er zijn Radio,s die wel meer batterij gebruiken, zie post hierboven van mij.

Gewoon Radio Flashen naar recomended radio 12.28e.60.140fU_26.04.02_17_M2.
Geen enkel probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door Whiskey103 op 29-01-2011 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Sinds gisteravond/nacht ben ik nu ook aan de root en de Revolution HD 2.0.8 ROM.
Mijn argumenten om toch te gaan rooten zijn o.a.

- Gebruik te kunnen maken van Fasterfix voor snellere gps fix (Dit is de hoofdreden)
- Setcpu om de kloksnelheid te kunnen aanpassen
- AtomicSync om mijn klok op atoomtijd te kunnen gelijk zetten.

En alle voordelen wat Revolution HD nog meer biedt....
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=840040

Fasterfix is echt een uitkomst. Mijn gps was dus geent op noord america waardoor de fix erg lang op zich liet wachten.
Toen ik nog een gewone Desire had was de fix een kwestie van seconden. Dat is nu ook weer het geval.
Echt een opluchting.

[ Voor 24% gewijzigd door Thombias op 29-01-2011 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:44

Pierre

Van nature lui!

The_Cyberspace schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 19:05:
[...]

Ik zit ook bij Tmobile en ben ook van een iPhone afgestapt, heb geen rare fratsen hoeven uitvoeren met m`n DHD.. En tot nu toe ook geen rare dingen tegen gekomen die niet werken ofzo.
Het rooten is dus gelukt mag ik aannemen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:40

mno

Thombias schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 10:55:
Fasterfix is echt een uitkomst. Mijn gps was dus geent op noord america waardoor de fix erg lang op zich liet wachten.
De GPS is niet geënt op Noord America maar wel wordt met in standaard gps.conf de klok gelijk gezet met een verzameling Noord Amerikaanse network time servers (north-america.pool.ntp.org). Op zich zou dat niet zo veel uit moeten maken want de UTC-tijd is daar exact hetzelfde als op nl.pool.ntp.org. Toch zal de (voor ons) dichterbij gelegen nl.pool.ntp.org wat sneller de huidige tijd terugmelden (lagere pingtijd en daardoor een betrouwbaardere uitkomst), waardoor de GPS-fix mogelijk inderdaad sneller plaatsvindt.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
mno schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 11:31:
[...]

De GPS is niet geënt op Noord America maar wel wordt met in standaard gps.conf de klok gelijk gezet met een verzameling Noord Amerikaanse network time servers (north-america.pool.ntp.org). Op zich zou dat niet zo veel uit moeten maken want de UTC-tijd is daar exact hetzelfde als op nl.pool.ntp.org. Toch zal de (voor ons) dichterbij gelegen nl.pool.ntp.org wat sneller de huidige tijd terugmelden (lagere pingtijd en daardoor een betrouwbaardere uitkomst), waardoor de GPS-fix mogelijk inderdaad sneller plaatsvindt.
Bedankt voor je uitgebreide uitleg. Ik vond het niet zo nodig om het zo uitgebreid te vertellen. Het ging me om het eindresultaat: een snellere fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:44
Ook ik ben gisteravond aan het flashen gegaan >:) Mijn DHD draaide nog op de officiële 1.72 ROM. Ik heb de volgende stappen genomen om mijn DHD de volledige vrijheid te geven:

1) Downgrade

2) Radio S-OFF

3) ENG S-OFF

Ik dacht op voorhand dat deze procedure veel lastiger zou zijn, maar met deze 3 eenvoudige stappen was het zo geregeld. Vandaar dat ik die ook nog even deel hier ;)

Ik moet ook zeggen dat ik onder de indruk ben van ClockWorkMod. Wat een mogelijkheden biedt die tool!

Inmiddels heb ik nu de MIUI 1.1.28 ROM draaien, want ik was heel nieuwsgierig naar deze rom. Moet zeggen dat het een gelikte interface is! Toch heb ik het idee dat ik functies mis, dus ik ga nu over op de CoreDroid ROM. Met deze roms heb ik goede ervaringen toen ik mijn HD2 nog had.

[ Voor 8% gewijzigd door Dynamix op 29-01-2011 13:17 . Reden: CWM toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
Dynamix schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 13:13:
Ook ik ben gisteravond aan het flashen gegaan >:) Mijn DHD draaide nog op de officiële 1.72 ROM. Ik heb de volgende stappen genomen om mijn DHD de volledige vrijheid te geven:

1) Downgrade

2) Radio S-OFF

3) ENG S-OFF

Ik dacht op voorhand dat deze procedure veel lastiger zou zijn, maar met deze 3 eenvoudige stappen was het zo geregeld. Vandaar dat ik die ook nog even deel hier ;)

Ik moet ook zeggen dat ik onder de indruk ben van ClockWorkMod. Wat een mogelijkheden biedt die tool!

Inmiddels heb ik nu de MIUI 1.1.28 ROM draaien, want ik was heel nieuwsgierig naar deze rom. Moet zeggen dat het een gelikte interface is! Toch heb ik het idee dat ik functies mis, dus ik ga nu over op de CoreDroid ROM. Met deze roms heb ik goede ervaringen toen ik mijn HD2 nog had.
Dan zou ik je aanraden Android Revolution ROM ook eens een kans te geven.
Aangezien dit op dit moment de meest stabiele based on stock ROM is.
En ook wordt deze vaak geupdate, en geluisterd naar user feedback.
Als je er iets in wil, of juist niet. En er zijn nog paar mensen met dezelfde wens.
Dan binnen 24 uur een update. Mike1986 is heel snel hiermee.
Ook is er een goede samenwerking met Apache14 aangaande kernelupdate/terugkoppeling.

Naar mijn mening de beste combi.
Ik zeg probeer het eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Laatst online: 12:54

Zorian

What the fox?

W.Bakker schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 01:16:
[...]

Radio kan niet 132 zijn.
Dit is de voorlaatste HTC ROM ,de nieuwste HTC Rom heeft nummer 172
Radio is aangeduid dmv bijv. 26.04.02_17_M2

En ja,dit geeft duidelijk verbetering in signaal en gps fix.
Edit: in mijn geval zijn de gesprekken ook luider/duidelijker/harder geworden

Aangaande de batterij zal het mits een WWE Rom is niet veel uitmaken.
Er zijn Radio,s die wel meer batterij gebruiken, zie post hierboven van mij.

Gewoon Radio Flashen naar recomended radio 12.28e.60.140fU_26.04.02_17_M2.
Geen enkel probleem.
Ik heb een poging gewaagd, en ook dit is succesvol verlopen. :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JW3v1.png
Pagina: 1 ... 5 ... 48 Laatste