[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 25 Laatste
Acties:
  • 121.225 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:11
Ik zou het niet vanuit Rommanager doen, maar gewoon telefoon uit, naar recovery, Nandroid en daarna flashen over je huidige CM7 versie heen. Persoonlijk zou ik ook afscheid nemen van Clockworkmod, maar dat terzijde ;)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siyara
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-07 16:19
Zat ik gister even naar te kijken, maar kon geen heel duidelijke beschrijving vinden over het verwijderen van clockwork en het installeren van Amon Ra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Je kunt dan het makkelijkst je toestel S-off maken (als je dat al niet bent) en dan zeer eenvoudig je recovery flashen met Android Flasher oid, staat in de topicstart bij S-off. Het S-off maken van je toestel stelt niets voor, paar minuten werk, het doorlezen van de site van Alpharev is het meeste werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Siyara schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 09:22:
Zat ik gister even naar te kijken, maar kon geen heel duidelijke beschrijving vinden over het verwijderen van clockwork en het installeren van Amon Ra
Ik heb dit een tijdje terug gedaan d.m.v. het terug gaan naar stock (m.b.v. een RUU) en daarna gewoon weer rooten,

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-10 21:01
Heb net zelf ook men ClockWorkMod vervangen door Amon Ra. Men Desire was S-OFF dus aansluiten via usb aan de pc en via Android flasher recovery aanklikken en IMG bestand selecteren, alles laten gaan, telefoon reboot vanzelf in de nieuwe recovery. Geen greintje pijn.

[ Voor 28% gewijzigd door JKratos op 31-03-2011 10:24 . Reden: Links/URL's toegevoegd ]

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siyara
JKratos schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 09:52:
Heb net zelf ook men ClockWorkMod vervangen door Amon Ra. Men Desire was S-OFF dus aansluiten via usb aan de pc en via Android flasher recovery aanklikken en IMG bestand selecteren, alles laten gaan, telefoon reboot vanzelf in de nieuwe recovery. Geen greintje pijn.
Ik ga hem vanavond wel even S-off maken, en daarna Amon-Ra erin flashen met dat IMG bestand. Die is ook gewoon op XDA te vinden?

Allen bedankt voor de geniale hulp trouwens, ik had zonder tweakers m'n telefoon met custom rom en al terug moeten sturen voor garantie, en dan had ik toch een probleempje gehad :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
De recovery van Amon_RA is te vinden in de topicstart (linkje naar XDA) Er staan 2 versies op, en ze zijn hetzelfde behalve dat de ene een CyanogenMOD kleur en achtergrond heeft en de ander dus niet. Laat nog ff weten of het is gelukt vanavond, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
janvanduschoten schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 09:17:
Ik zou het niet vanuit Rommanager doen, maar gewoon telefoon uit, naar recovery, Nandroid en daarna flashen over je huidige CM7 versie heen. Persoonlijk zou ik ook afscheid nemen van Clockworkmod, maar dat terzijde ;)
Waarom precies? Ik heb nl. ook clockworkmod en nog geen problemen tegengekomen, maar als er iets beter word door amonra zal ik die overstap wel willen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siyara
Cyleo schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 14:00:
[...]

Waarom precies? Ik heb nl. ook clockworkmod en nog geen problemen tegengekomen, maar als er iets beter word door amonra zal ik die overstap wel willen maken.
Naja, mijn telefoon was dus gebricked vanuit Clockworkmod en een upgrade van een rom draaien, en ben dat ook al eerder in dit topic gelezen. Voor mij genoeg reden om over te stappen, alleen jammer dat ik net Rom Manager gekocht heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jra2k
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:57
- Aanvulling voor de OP -
Bij de laatste Oxygen versie werkt de videocamera perfect, draai zelf nu Oxygen 2.0.3 zonder problemen. Nog een enkele bootloop oid gehad. Prima cleane ROM.

..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13:..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jra2k schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 21:51:
Bij de laatste Oxygen versie werkt de videocamera perfect, draai zelf nu Oxygen 2.0.3 zonder problemen. Nog een enkele bootloop oid gehad. Prima cleane ROM.
Hoe bevalt het? En bedoel je eigenlijk geen enkele bootloop? Ik had gelezen dat er een paar bugs waren met performance als de batterij onder 15% zit en enkelen spontane reboot...
Zit nu te twijfelen of ik Oxygen erop zit of gewoon paar maanden wachten op de 2.3 update van HTC zelf. Zelf ben ik niet zo fan van Sense, en nadat ik gistern NexusHD2 op me pa's HD2 heb gezet ben ik toch erg jaloers geworden. En van alle 2.3 roms lijk me dat Oxygen het meest cleanest is en stabielst (?).
Zelf draait me Desire nog op de orginele rom van HTC en nooit hardware probleem mee gehad. Heeft Oxygen daar negatieve invloed erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 22:36:
[...]

[...]

Hoe bevalt het? En bedoel je eigenlijk geen enkele bootloop? Ik had gelezen dat er een paar bugs waren met performance als de batterij onder 15% zit en enkelen spontane reboot...
Zit nu te twijfelen of ik Oxygen erop zit of gewoon paar maanden wachten op de 2.3 update van HTC zelf. Zelf ben ik niet zo fan van Sense, en nadat ik gistern NexusHD2 op me pa's HD2 heb gezet ben ik toch erg jaloers geworden. En van alle 2.3 roms lijk me dat Oxygen het meest cleanest is en stabielst (?).
Zelf draait me Desire nog op de orginele rom van HTC en nooit hardware probleem mee gehad. Heeft Oxygen daar negatieve invloed erop?
Ik kan beamen dat de juiste rom alles wel echt een goed stuk sneller laat draaien. Ik draai nu de laatste GV (1.7) en mijn Desire draait nu rondjes om elke stock rom die ik heb gezien (ook van de Desire Z).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-10 22:53
2.3 is een stuk sneller dan 2.2, maar ik heb ook het idee dat Sense de boel wat vertraagt. De DHD van mn vriendin is echt een stuk trager (in het gebruik, wellicht niet in benchmarks en games) dan mijn Desire met 2.3. Met name de browser(s)

[ Voor 5% gewijzigd door rinkel op 01-04-2011 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyleo schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 23:55:
[...]

Ik kan beamen dat de juiste rom alles wel echt een goed stuk sneller laat draaien. Ik draai nu de laatste GV (1.7) en mijn Desire draait nu rondjes om elke stock rom die ik heb gezien (ook van de Desire Z).
Ga denk ik toch straks Oxygen erop flashen, wil graag een clean rom.
Maar ik vraag me dan af of je zelf ook de wifi bug hebt met GV 1.7?

edit: xda is lekker langzaam, komt door onderhoud denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2011 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-10 21:10

emzed

*

Ik ben voor het eerst sinds weken van GingerVillain afgestapt om weer eens MIUI te proberen. Deze draait nu nl op Gingerbread en dat is goed te merken! Geen lags meer en de rom is een stuk volwassener geworden.
Het is zeker de moeite van het proberen waard: MIUI 1.3.25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
OP aangepast, Oxygen gewijzigd, CM7 - RC4 linkje erbij gezet.Voor de CM-7 RC4 met NL taalondersteuning kun je beter mijn linkje een paar posts hierboven pakken, verificatie uitzetten voor het flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siyara
Nou, ik heb gisteravond geprobeerd om mijn telefoon s-off te maken maar dat ging dus niet. Bootdisk erin, wilde de eerste 4x mijn telefoon niet herkennen, met allerlei foutmeldingen en vervolgens toen hij hem de 5e keer wel herkende bleef hij hangen op "Pushing required files to phone". Is er een makkelijkere manier om Amon-ra te installeren behalve via de s-off methode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Siyara schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 10:02:
Nou, ik heb gisteravond geprobeerd om mijn telefoon s-off te maken maar dat ging dus niet. Bootdisk erin, wilde de eerste 4x mijn telefoon niet herkennen, met allerlei foutmeldingen en vervolgens toen hij hem de 5e keer wel herkende bleef hij hangen op "Pushing required files to phone". Is er een makkelijkere manier om Amon-ra te installeren behalve via de s-off methode?
jelmervos schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 09:49:
[...]

Ik heb dit een tijdje terug gedaan d.m.v. het terug gaan naar stock (m.b.v. een RUU) en daarna gewoon weer rooten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Siyara schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 10:02:
Jammer dat het niet is gelukt, snap even niet wat er verkeerd gaat. S-off is de makkelijkste manier maar je kunt ook een originele RUU flashen (je unroot dus je toestel, dus even een backup maken van de gegevens die voor jou belangrijk zijn) en daarna rooten met Unrevoked (volg de handleiding in de OP !!) en geef aan dat je een andere custom recovery wilt flashen(zie ook de OP).

Heb je de site en aanwijzingen van Alpharev goed opgevolgd?
Please revert to a rooted stock ROM if possible. Your /data partition is used for temporary storage of important files.
edit: sneller typen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floydje07
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-09 20:32
Call delay patch geinstalleerd met GV 1.7, reboot (meerdere malen geprobeerd), maar na een aantal telefoontjes heb ik nog steeds last van de 2 sec. delay. Hebben meerderen hier last van? Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

floydje07 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 11:19:
Call delay patch geinstalleerd met GV 1.7, reboot (meerdere malen geprobeerd), maar na een aantal telefoontjes heb ik nog steeds last van de 2 sec. delay. Hebben meerderen hier last van? Iemand een oplossing?
Ondanks dat die app "patch" is zijn naam heeft is het geen echte patch maar een work-around. Bij sommige zou hij moeten werken, bij de meeste niet. Ik wacht wel op een echte patch, kan zijn dat we die pas krijgen als HTC 2.3 vrijgeeft voor de Desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siyara
janvanduschoten schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 10:33:
[...]

Jammer dat het niet is gelukt, snap even niet wat er verkeerd gaat. S-off is de makkelijkste manier maar je kunt ook een originele RUU flashen (je unroot dus je toestel, dus even een backup maken van de gegevens die voor jou belangrijk zijn) en daarna rooten met Unrevoked (volg de handleiding in de OP !!) en geef aan dat je een andere custom recovery wilt flashen(zie ook de OP).

Heb je de site en aanwijzingen van Alpharev goed opgevolgd?

[...]
edit: sneller typen :P
Ja, ik heb alle instructies duidelijk gevolgd, maar vreemd genoeg bleef hij iedere keer zeggen dat het toestel niet herkend werd. Overigens is mijn telefoon vandaag ook spontaan weer gebricked geraakt, dus ik gok eigenlijk dat er gewoon iets mis is met de USB na de laatste keer de brick fixen.

@jelmer, ik had je bericht gezien, maar wil eigenlijk niet weer m'n rom opnieuw installeren, ben heel tevreden met Cyanogen, en ik heb iedere keer zoveel issues met die SD kaart dat ik backups ook niet helemaal vertrouw :).

[ Voor 3% gewijzigd door Siyara op 01-04-2011 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag aan degene die nu ook op Oxygen 2.0.3 zit.
Als ik de search key ingedrukt houd dan trilt me toestel. Niet echt vervelend maar het viel me gewoon op.
Ook heb ik moeite met connecten van wifi, hij blijft hangen bij ophangen van ip adres.
Iemand zelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jra2k
ROM bevalt erg goed, het enige minpuntje wat ik kan bedenken is dat het wifi bereik minder is dan in de stock Froyo ROM van HTC, het scheelt een meter of 5 denk ik. Op mijn nieuwe werkplek heb ik nu net geen bereik, waar ik met de HTC standaard Froyo ROM net wel bereik had. Wifi Router is qua settings en lokatie ongewijzigd.

Bootloops had ik regelmatig met de RC's van Oxygen, waardoor het precies kwam weet ik niet, maar ik heb er sinds de final release geen een meer gehad. (wel alles netjes gewiped voor de install).

Ik heb geen hardware problemen gehad met de Oxygen ROM, alles werkt zoals het hoort.

..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13:..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jra2k
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 13:10:
Vraag aan degene die nu ook op Oxygen 2.0.3 zit.
Als ik de search key ingedrukt houd dan trilt me toestel. Niet echt vervelend maar het viel me gewoon op.
Ook heb ik moeite met connecten van wifi, hij blijft hangen bij ophangen van ip adres.
Iemand zelfde probleem?
Heb ik met een RC van Oxygen wel eens gehad, reboot je router en wipe je cache op je toestel, daarna je toestel rebooten. Dat is doorgaans de oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Laatst online: 19-08 23:16
janvanduschoten schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 20:29:
[...]

Je kunt superuser proberen te verwijderen en dan de versie uit de market installeren, dan zou het over moeten zijn. Over je ext partitie durf ik niets te zeggen, heb (en wil) geen clockworkmod omdat Amon_RA mi beter werkt.
Helaas krijg ik Superuser.apk niet verwijderd. Ik heb het via adb (http://androidforums.com/1446162-post1.html) maar Superuser.apk komt na de herstart vrolijk weer terug :(

Edit;

Het is gelukt :D
Er was nog een tweede superuser.apk (met een kleine s) en nadat die verwijderd was middels adb was de kust veilig. Betekent dat nu dat ik elke keer bij een nieuwe ROM de Superuser.apk uit die ROM moet verwijderen of geven die meegeleverde superusers geen problemen in combo met Amon-RA?

[ Voor 23% gewijzigd door Kapitein Prozac op 01-04-2011 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Denk dat dit idd "nog geen enkele" moet zijn :)
Oxygen 2.0.3 loopt bij mij ook erg soepel. Sommige hadden bij 2.0.2 last van zwarte schermen, maar daar had ik geen problemen mee.

Net toch maar men desire S-Off gemaakt via de USB/CD methode. Ook meteen CWM-AlphaRev als recovery erop gezet. (ziet er namelijk hetzelfde uit als AmonRa enkel een ander kleurtje).
Zometeen maar de oxygen-HBoot erop zetten :)

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jra2k
murphylee schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 15:37:
[...]

Denk dat dit idd "nog geen enkele" moet zijn :)
scherp ;)
Oxygen 2.0.3 loopt bij mij ook erg soepel. Sommige hadden bij 2.0.2 last van zwarte schermen, maar daar had ik geen problemen mee.

Net toch maar men desire S-Off gemaakt via de USB/CD methode. Ook meteen CWM-AlphaRev als recovery erop gezet. (ziet er namelijk hetzelfde uit als AmonRa enkel een ander kleurtje).
Zometeen maar de oxygen-HBoot erop zetten :)
Wifi ontvangst probleem is bij mij nu opgelost, heb het aantal kanalen in de advanced settings op 14 gezet, zelfde bereik als voorheen, prima. (Instellingen --> Draadloos en Netwerken --> Wifi Instellingen --> Menu --> Geavanceerd --> Regulerend Domein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
jra2k schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 15:42:
[...]

scherp ;)

[...]

Wifi ontvangst probleem is bij mij nu opgelost, heb het aantal kanalen in de advanced settings op 14 gezet, zelfde bereik als voorheen, prima. (Instellingen --> Draadloos en Netwerken --> Wifi Instellingen --> Menu --> Geavanceerd --> Regulerend Domein)
Ik heb wel met Oxygen 2.0.3 dat hij af en toe niet mijn GPS kan fixen. Rebooten is dan het enige wat helpt.

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
jra2k schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 13:13:
[...]

ROM bevalt erg goed, het enige minpuntje wat ik kan bedenken is dat het wifi bereik minder is dan in de stock Froyo ROM van HTC, het scheelt een meter of 5 denk ik. Op mijn nieuwe werkplek heb ik nu net geen bereik, waar ik met de HTC standaard Froyo ROM net wel bereik had. Wifi Router is qua settings en lokatie ongewijzigd.

Bootloops had ik regelmatig met de RC's van Oxygen, waardoor het precies kwam weet ik niet, maar ik heb er sinds de final release geen een meer gehad. (wel alles netjes gewiped voor de install).

Ik heb geen hardware problemen gehad met de Oxygen ROM, alles werkt zoals het hoort.
Ja, ik zat hier ook al mee te klooien, vroeger had je in WM een functie waarmee je kon instellen hoeveel je wifi adapter mocht verbruiken, zoiets zou ideaal zijn voor die plekken net buiten bereik van je mobiele telefoon. Weet iemand of zoiets bestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jra2k
Cyleo schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 16:14:
Ja, ik zat hier ook al mee te klooien, vroeger had je in WM een functie waarmee je kon instellen hoeveel je wifi adapter mocht verbruiken, zoiets zou ideaal zijn voor die plekken net buiten bereik van je mobiele telefoon. Weet iemand of zoiets bestaat?
Dit al geprobeerd?
jra2k schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 15:42:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Edit:
Strange, maar wel gelukt :)
Oxygen Hboot geinstallt

Edit2: GinSense komt deze maand uit voor de Desire UK
Dus wellicht worden er daar stabiele roms van gebakken!

[ Voor 153% gewijzigd door murphylee op 02-04-2011 14:18 ]

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wifi probleem heb ik opgelost door me router te resten.
Echter heb ik opgemerkt dat bij Oxygen 2.0.3 de auto brightness niet perfect werkt, hij dimt de scherm te veel waardoor ik bijna niks zie. En met batterij heb ik zelf niet echt verbeteringen gezien, komt dit door radio? Ben benieuwd welke jullie gebruiken ivm Oxygen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olandese
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-10-2024
Hallo,

ik zou graag in de OP een link ook voor de Redux Rom, deze heb ik al ruim 3 weken op mijn tel staan en het is tot nu toe de beste rom die ik heb uitgeprobeerd (ik heb ze bijna allemaal gehad).

Link: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=896213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Ik zit met een voor mij groot probleem. Ik heb Amon-RA 2.0 als recovery op m'n Desire staan maar ik wil graag weer terug naar de ClockWorkMod recovery (problemen met een overijverige Superuser app, zowel de met ROM's meegeleverde als die uit de Market). M'n Desire is S-on dus ik gebruik Unrevoked om de recovery te flashen. Helaas wil Unrevoked met geen mogelijkheid meer een recovery flashen, geen CWM en ook geen Amon-RA. De boel blijft hangen op de root (waiting for root en/of running root, wit HTC scherm of een vastlopende boot animatie). Ik heb nog de Amon-RA recovery en ik kan ROM's flashen dus ik heb gewoon root neem ik aan. Ik heb het vanuit verschillende ROM's proberen te doen maar niets helpt. Wat moet ik hier nu mee?

Ik draai overigens Unrevoked op een MacBook (dat heeft tot voor kort dus prima gewerkt) en USB debugging staat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Kapitein Prozac schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 07:11:

*knip*

Wat moet ik hier nu mee?

Ik draai overigens Unrevoked op een MacBook (dat heeft tot voor kort dus prima gewerkt) en USB debugging staat aan.
Probeer het eens met een andere ROM, het kan zijn dat het wel gaat als je een Sense ROM op je toestel hebt staan.
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 20:36:
Wifi probleem heb ik opgelost door me router te resten.
Echter heb ik opgemerkt dat bij Oxygen 2.0.3 de auto brightness niet perfect werkt, hij dimt de scherm te veel waardoor ik bijna niks zie. En met batterij heb ik zelf niet echt verbeteringen gezien, komt dit door radio? Ben benieuwd welke jullie gebruiken ivm Oxygen.
Het brightnes verhaal is al vaker langs gekomen en is ook eenvoudig te vinden door een super handige site te gebruiken, Google ;)

Linkje naar XDA staat hieronder.

Tweak the Automatic Brightness Levels on your Desire

[ Voor 66% gewijzigd door janvanduschoten op 02-04-2011 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
janvanduschoten schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 08:23:
[...]

Probeer het eens met een andere ROM, het kan zijn dat het wel gaat als je een Sense ROM op je toestel hebt staan.
Thanks, het is gelukt met een standaard rooted Froyo Sense ROM die toevallig al op m'n SD kaart stond maar waar ik overheen had gekeken. Ik had het met Leedroid, GV en een GB MIUI geprobeerd maar daar liep het telkens vast. De Froyo Sense ROM bleek de uitkomst _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floydje07
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-09 20:32
GV 1.8 inmiddels al sinds 1 april uit, maar helaas nog geen call delay fix.

Change Log

* Latest CM7 commits (thanks to CM team).
* Update busybox to 1.19
* fixed sd-ext ext3/ext4 mounted as ext2
* kernel updates 2.0e :
- disabled keep-alive for wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:38

Polariteit

Fietsende fotografeur

Sinds kort heb ik op mijn HTC DESIRE problemen met de touchscreen. Vooral in de rechter bovenhoek functioneert hij gewoon niet. Erg irritant.

Zijn er meer die dit probleem (gehad) hebben, en zou dit gewoon te repareren zijn? Mag ik aannemen dat zoiets gewoon onder de garantie valt?

Edit: wellicht niet het goede topic kom ik net achter, ik heb de vraag al verplaatst naar het HTC Desire topic.

[ Voor 16% gewijzigd door Polariteit op 04-04-2011 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Laatst online: 16:56
Ik heb sinds vorige week donderdag een Desire. Reden dat ik daarvoor gekozen heb is omdat de Desire S niet eens zoveel beter is en omdat er voor de Desire veeeel roms beschikbaar zijn :)

Nou heb ik vrijdag gelijk geroot en er CM7 RC4 opgezet die me tot nu toe prima bevalt.
Heb alleen 1 probleempje met ADW Launcher. Die is soms 'in de war' als ik mijn telefoon unlock. Soms krijg ik een leeg scherm en soms zie ik mijn home screen wel, maar kan ik niet naar de andere screens swipen. Meer mensen hier last van? Op dit moment ben ik maar geswitched naar LauncherPro die wel lekker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul99
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-10 10:09
Draai nu sinds een paar uur Oxygen 2.0.3. Krijg alleen niet mijn apps verplaatst naar de SD. Bij bijna alle apps krijg ik de melding dat er niet voldoende opslag beschikbaar is op mijn SD-kaart. En dat terwijl er toch echt nog ruim 1,5 gb vrij is. Iemand enig idee waar dit aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Oxygen heeft al standaard apps2sd, dus als je een ext partitie op je sd kaart hebt, gaan je apps automatisch (gedeeltelijk) naar je sd. Met de app Quickstep System Info kun je controleren of apps2sd goed werkt.

[ Voor 21% gewijzigd door janvanduschoten op 04-04-2011 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3rj4n
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-09 11:38
Kan iemand unrevoked ergens uploaden waar ik het vanaf kan trekken? De site van unrevoked ligt eruit en kan geen mirror vinden ^_^

Weet iemand ook nog toevallig de extra stappen voor windows gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
h3rj4n schreef op maandag 04 april 2011 @ 12:33:
Kan iemand unrevoked ergens uploaden waar ik het vanaf kan trekken? De site van unrevoked ligt eruit en kan geen mirror vinden ^_^

Weet iemand ook nog toevallig de extra stappen voor windows gebruikers?
Ik heb even voor je gekeken, maar ik heb 'm hier niet meer staan helaas.

De extra stappen voor Windows gebruikers kun je op de eerste pagina van dit topic vinden :)

Edit: Oh die uitleg staat ook op unrevoked.com die er momenteel uit ligt :P Hier staat het ook beschreven: http://www.dkszone.net/un...-4gdesiredroid-incredible

[ Voor 16% gewijzigd door InZane op 04-04-2011 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-10 08:56
Wat is volgens jullie de fijnste rom? Ik snap dat fijnste voor iedereen wat anders betekent, maar juist daarom vraag ik dit. Wat vind jij zou fijn aan de ROM die je gebruikt (bijv. snelheid of stabiliteit) en welke verbeteringen zou de ROM nog kunnen hebben (bv. wat sneller, belkwaliteit enz.)? Er zijn echter een hele boel (en dat is nog een understatement) custom ROMs beschikbaar en ik heb, zoals denk ik de meesten, geen tijd om ze allemaal te gaan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:29
Misschien moet je het omdraaien? Misschien moet jij vertellen wat jij in een rom zoekt, en kan iemand dan een aanbeveling doen. Lijkt me logischer dan dat iedereen maar gaat roepen wat hij of zij een prettige rom vindt.

Wil je bijvoorbeeld Sense of niet? Is al een vraag om mee te beginnen.
Android 2.2 of 2.3? Etc.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:34
barzi schreef op maandag 04 april 2011 @ 13:06:
Er zijn echter een hele boel (en dat is nog een understatement) custom ROMs beschikbaar en ik heb, zoals denk ik de meesten, geen tijd om ze allemaal te gaan testen.
Ik ben gewoon gestopt bij de eerste die me goed beviel, DeFrost 5.3 van Richard Trip. Die doet wat ik wil, meer hoeft niet, anders kun je wel aan het flashen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3rj4n
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-09 11:38
Ik heb geprobeerd mijn Desire te rooten maar is niet gelukt. Ik krijgt in unrEVOked het bericht: "Error: faild to get root. Is you firmware to new?"

Ik heb geprobeerd met dat Amon_RA.

Versienummer etc Desire:
Android-versie: 2.2
Smalbandversie: 32.49.00.32U-5.11.05.27
Kernel-versie: 2.6.32.15-gf5a401c
htc-kernel@and18-2 #1
Build-nummer: 2.29.405.5 CL293415 release-keys
Softwarenummer: 2.29.405.5
Browserversie: WebKit 3.1

Er is een tijd geleden nog een officiele update binnen gekomen die ik geinstalleerd heb. Telefoon is simlock vrij.

Edit \

Na een tweede keer proberen is hij wel gelukt volgens het programma

[ Voor 6% gewijzigd door h3rj4n op 04-04-2011 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-10 20:03
janvanduschoten schreef op maandag 04 april 2011 @ 12:32:
Oxygen heeft al standaard apps2sd, dus als je een ext partitie op je sd kaart hebt, gaan je apps automatisch (gedeeltelijk) naar je sd. Met de app Quickstep System Info kun je controleren of apps2sd goed werkt.
Maar dat is inderdaad apps2sd, zonder de plus. Dat is de standaard die gingerbread gebruikt, ik kreeg het niet voor elkaar om de apps naar mijn ext3 partitie te verplaatsen. Ik heb eerst oxygen geinstalleerd en vervolgens a2sd script van darktremor maar na het installeren gaan er nog steeds megabytes van mijn interne geheugen af.
Nu heb ik Ginger Villain en na het aanroepen van a2sd cachesd met een terminal werkt het prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

thecompany schreef op maandag 04 april 2011 @ 15:21:
[...]

Maar dat is inderdaad apps2sd, zonder de plus. Dat is de standaard die gingerbread gebruikt, ik kreeg het niet voor elkaar om de apps naar mijn ext3 partitie te verplaatsen. Ik heb eerst oxygen geinstalleerd en vervolgens a2sd script van darktremor maar na het installeren gaan er nog steeds megabytes van mijn interne geheugen af.
Nu heb ik Ginger Villain en na het aanroepen van a2sd cachesd met een terminal werkt het prima
Oxygen heeft standaard A2SD (of A2SD+, wat jij wil) welke dus je apps automatisch op je EXT partitie zet, hier hoef je in principe niks voor te doen. Controleren of dit goed werkt kan mbv Quick System Info.
Helaas gaan in Oxygen standaard alleen je apps naar de EXT partitie. Dus niet de cache van de apps. Hiervoor zijn wel scripts die je via recovery kan flashen die dat voor je doen.

Ginger Villain gebruikt standaard het script van DarkTremor, hierin zit alles wat je nodig hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door jelmervos op 04-04-2011 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Mocht iemand het willen proberen, het flashen van een apps2sd script terwijl je er al een hebt werkt niet, je krijgt een massa FC's. Vraag maar ff niet waarom ik het probeer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Iemand Navigon werkend op 2.3.3?

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed

emzed

*

barzi schreef op maandag 04 april 2011 @ 13:06:
Wat is volgens jullie de fijnste rom? Ik snap dat fijnste voor iedereen wat anders betekent, maar juist daarom vraag ik dit. Wat vind jij zou fijn aan de ROM die je gebruikt (bijv. snelheid of stabiliteit) en welke verbeteringen zou de ROM nog kunnen hebben (bv. wat sneller, belkwaliteit enz.)? Er zijn echter een hele boel (en dat is nog een understatement) custom ROMs beschikbaar en ik heb, zoals denk ik de meesten, geen tijd om ze allemaal te gaan testen.
Ik heb er veel geprobeerd en vond uiteindelijk die van Richard Trip (Defrost, GingerVillain) de fijnste. Er zitten veel goede tweaks en opties in, maar de rom is toch nog lichtgewicht. Op dit moment is de meest recente GingerVillain 1.8, met Gingerbread, dus hij draait als een trein. Als launcher had ik launcher pro draaien. De betaalversie, dus die met de mooie agenda widget. De OTA updates werken in GV ook altijd perfect. Bij een update binnen dezelfde Android versie hoef je in principe nooit een full wipe te doen, wel zo prettig.

Trouwens, degene die nog op defrost 5.x ofzo zit, doe eens ff snel updaten naar een Gingerbread rom!! Het snel hebben van Gingerbread is toch een van dé redenen om te rooten?

Zelf draai ik op dit moment even MIUI 1.4.1, heel erg mooi en ook wel snel, maar niet alles werkt even goed: het OTA updaten, NL-taal in keyboard, af en toe compatibility mode aan moeten zetten om zwarte scrolls te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
h3rj4n schreef op maandag 04 april 2011 @ 14:41:
Ik heb geprobeerd mijn Desire te rooten maar is niet gelukt. Ik krijgt in unrEVOked het bericht: "Error: faild to get root. Is you firmware to new?"

Ik heb geprobeerd met dat Amon_RA.

Versienummer etc Desire:
Android-versie: 2.2
Smalbandversie: 32.49.00.32U-5.11.05.27
Kernel-versie: 2.6.32.15-gf5a401c
htc-kernel@and18-2 #1
Build-nummer: 2.29.405.5 CL293415 release-keys
Softwarenummer: 2.29.405.5
Browserversie: WebKit 3.1

Er is een tijd geleden nog een officiele update binnen gekomen die ik geinstalleerd heb. Telefoon is simlock vrij.

Edit \

Na een tweede keer proberen is hij wel gelukt volgens het programma
Dat probleem heb ik vorige week ook gehad. Had een OTA update geïnstalleerd en daarna besloten om te gaan rooten, maar dat ging niet meer met standaard Unrevoked.
Ik heb ClockworkMod Recovery 3.0.0.5 gedownload en die gebruikt als custom recovery in Unrevoked. Dus eerst een custom recovery image selecteren in Unrevoked en dan pas je toestel aan de USB hangen. Toen ging het wel goed bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
janvanduschoten schreef op maandag 04 april 2011 @ 15:46:
Mocht iemand het willen proberen, het flashen van een apps2sd script terwijl je er al een hebt werkt niet, je krijgt een massa FC's. Vraag maar ff niet waarom ik het probeer :)
Whaha, briljant, je zou het niet zeggen :P

Edit: Ik ben weer terug bij GV na een weekend een uitstapje naar MIUI, maar ik heb daar wel gemerkt dat de camera app wel erg lekker in elkaar stak. Heeft iemand nog een goede camera app ipv de cyanogen camera?

[ Voor 23% gewijzigd door Cyleo op 05-04-2011 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 16:12

Icyzer

Goudvis

Ik draai nu al vrij lang een MIUI_Au rom 1.14 of zo iets geloof ik. Nu wil ik hem weer eens updaten en nu kan ik natuurlijk gewoon een nieuwe Miui_au rom installeren maar ik dacht laat ik hier eens vragen welke andere opties er zijn. Ik zoek namelijk een rom die snel, stabiel en batterijzuinig is. Daarnaast heb ik niet zo heel veel eisen behalve dat ik graag een dailer heb zoals die in Sense of MIUI oftewel eentje waarje gewoon de naam in kan spellen met t9. Dat en ik wil graag zoals in MIUI in het notification pulldown ding een lijstje met wifi, data, bt etc zodat je ze snel aan en uit kan zetten.

Iemand tips of moet ik het maar gewoon bij MIUI houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Icyzer schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 13:46:
Ik draai nu al vrij lang een MIUI_Au rom 1.14 of zo iets geloof ik. Nu wil ik hem weer eens updaten en nu kan ik natuurlijk gewoon een nieuwe Miui_au rom installeren maar ik dacht laat ik hier eens vragen welke andere opties er zijn. Ik zoek namelijk een rom die snel, stabiel en batterijzuinig is. Daarnaast heb ik niet zo heel veel eisen behalve dat ik graag een dailer heb zoals die in Sense of MIUI oftewel eentje waarje gewoon de naam in kan spellen met t9. Dat en ik wil graag zoals in MIUI in het notification pulldown ding een lijstje met wifi, data, bt etc zodat je ze snel aan en uit kan zetten.

Nee, je moet echt afscheid gaan nemen van MIUI en naar Cyanogenmod-7 RC4 gaan :)
Ik gebruik als dialer Dialer One en ben nu Go Dialer (en Go SMS Pro en Go Contacts) aan het proberen en die werken ook goed en voldoen aan jouw eisen. De Notification Power Widget zit ook bij de Cyanogen Settings en kun je ook naar wens instellen, dus welke instellingen je aan en uit wilt kunnen zetten, in welke volgorde en welke kleur je het wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Icyzer schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 13:46:

Oxygen of Ginger Villain met Dailer One of een andere dailer.

[ Voor 7% gewijzigd door jelmervos op 05-04-2011 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-10 17:42
Ik heb al die genoemde ROMs geprobeerd en ze zijn het gewoon allemaal net niet. Ben nu erg tevreden met RCMixHD 3.5 DeSensenized. Alle voordelen van een Sense ROM, maar zonder de Sense troep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 16:12

Icyzer

Goudvis

Hebben die roms ook een voordeel waarom ik er voor zou moeten kiezen? Ik moet eerlijk zeggen dat dialer one en go dialer wel vooruit zijn gegaan sinds mijn laatste installatie alleen ze pakken nog niet de foto's van mijn contacten over (die komen vanuit facebook geimporteerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Icyzer schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:09:
Hebben die roms ook een voordeel waarom ik er voor zou moeten kiezen?
Snelheid, minder troep, eenvoud.
Maar of dit voor jou een voordeel is, is lastig te zeggen. Het is een persoonlijk keuze. Ik zou zeggen, probeer een aantal veel gebruikte ROMs en kijk wat jij fijn vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Icyzer schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:09:
Hebben die roms ook een voordeel waarom ik er voor zou moeten kiezen? Ik moet eerlijk zeggen dat dialer one en go dialer wel vooruit zijn gegaan sinds mijn laatste installatie alleen ze pakken nog niet de foto's van mijn contacten over (die komen vanuit facebook geimporteerd)
Je kan ook gewoon een sense rom met A2SD+ installeren.

Dan heb je gewoon een stabiele ROM met de voordelen van A2SD+.
Ik draai Leedroid 2.3D (inmiddels geupdate naar 2.4, geen Gingerbread maar Froyo)
Over het algemeen meer dan tevreden mee.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:49
Jongens ik draai nu dus al een tijdje gingervillian en update hem ook telkens naar de nieuwe enkel ben ik een paar opties kwijt die er eerst wel inzaten.

Je had (weet niet meer welke versie) de optie net zoals in sense, dat als je gebeld werd en je de telefoon omdraaide hij op stil ging.
Waar is deze optie gebleven aangezien deze wel makkelijk was, ik heb wel uitgevonden dat de go back knop de andere beller vertelt dat ik in gesprek ben en er geen voicemail ingesproken kan worden.
Daarbij kan je met de volume down ook het geluid uitzetten, maar dat wil ik niet.

Plus waar is de optie omdraaien tijdens gesprek geeft luidspreker functie.

Ben ik nou zo scheel of is dit uit deze rom gehaald, zo ja is er een tool of andere optie om dit terug te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

franssnarf schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 19:56:
Jongens ik draai nu dus al een tijdje gingervillian en update hem ook telkens naar de nieuwe enkel ben ik een paar opties kwijt die er eerst wel inzaten.

Je had (weet niet meer welke versie) de optie net zoals in sense, dat als je gebeld werd en je de telefoon omdraaide hij op stil ging.
Waar is deze optie gebleven aangezien deze wel makkelijk was, ik heb wel uitgevonden dat de go back knop de andere beller vertelt dat ik in gesprek ben en er geen voicemail ingesproken kan worden.
Daarbij kan je met de volume down ook het geluid uitzetten, maar dat wil ik niet.

Ben ik nou zo scheel of is dit uit deze rom gehaald, zo ja is er een tool of andere optie om dit terug te zetten.
Volgens mij is dit iets wat bij Sense zit, en niet standaard in de ROM zit. Ik weet niet of hier nog een apparte tool voor bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-09 13:08
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 21:11:
[...]

Volgens mij is dit iets wat bij Sense zit, en niet standaard in de ROM zit. Ik weet niet of hier nog een apparte tool voor bestaat.
Klopt, maar er zijn verschillende programmaatjes voor om dat alsnog te kunnen op een niet-Sense rom, zoals deze. Maar google biedt hier uitkomst! ;)

EDIT zie nu dat het programmaatje hierboven enkel werkt tot en met android versie 2.1. Moet zeggen dat ik voor de show even snel google had gebruikt. Maar ik neem aan dat degene die zoiets zoekt zelf wel even kan googelen...

[ Voor 18% gewijzigd door mbroeders op 06-04-2011 08:12 ]

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mogelijk geen spuit 11 opmerking. Ik kan hem nergens vinden hier op tweakers dus bij deze >:) :
SD Card reading speed fix al gezien op XDA?. Werkt bij mij echt goed, ik heb niet alleen het gevoel dat het sneller wordt maar ik merk het ook met opstarten van bijvoorbeeld Asphalt 5 of de 3D Gallery enz. Ik ben blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10 13:31
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 09:03:
Mogelijk geen spuit 11 opmerking. Ik kan hem nergens vinden hier op tweakers dus bij deze >:) :
SD Card reading speed fix al gezien op XDA?. Werkt bij mij echt goed, ik heb niet alleen het gevoel dat het sneller wordt maar ik merk het ook met opstarten van bijvoorbeeld Asphalt 5 of de 3D Gallery enz. Ik ben blij :)
Ik heb dit vorige week ook toegepast, 3072 is voor mijn SD card (16GB class2) de beste instelling. Dit werkt super! Eindelijk geen trage Gallery meer. Dat ze hiervoor niet standaard een instellingsmogelijkheid oid in het menu maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 16:34
De eerste berichten in die threat zijn behoorlijk lovend, maar later slaat de toon om en zijn er toch wel vrij veel mensen die beweren dat zoiets helemaal niet kan, technisch gezien. Degenen die er wel in geloven zouden de gegevens verkeerd interpreteren. Ik weet niet meer wat ik ervan denken moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visitor.q
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 18:12
Na de eerste versies van GingerVillain ben ik overgestapt naar LeeDroiD 2.4d (omdat GV soms crashte en ik Sense dingen miste). Helaas werd deze de laatste tijd behoorlijk traag, soms een halve minuut wachten tot het home screen weer was opgebouwd, alleen een reboot hielp want een OS monitor gaf geen zinnige info over welk proces de boel aan het stallen was.

Nu Oxygen erop gezet, weer een kale Gingerbread rom, maar zeer snel! (mijn frame of reference is wat verschoven met Leedroid :P)
Goed, de dialer is niet ideaal (ik zag hierboven al een alternatief staan), maar ik gebruik de 'smart' functie vaker dan de 'phone', dus eigenlijk kan ik wel zonder. Ook merkte ik dat de 'car home' app eigenlijk een Sense applicatie is, maar de snelheid van Oxygen maakt veel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Dat maar eens even proberen dan, ziet er veelbelovend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Visitor.q schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:21:

*knipje*
Ook merkte ik dat de 'car home' app eigenlijk een Sense applicatie is, maar de snelheid van Oxygen maakt veel goed.
Car Home is gewoon in de android Market te vinden, "Car Home" van Google.
franssnarf schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 19:56:

Als ik mij niet vergis zat deze optie in de Android 2.2/FroYo versie en we zitten nu inmiddels in de 2.3.3 Gingerbread versie. Wellicht als Cyanogen zijn CM7 final uitbrengt dat deze optie er weer bij zit (want je hebt gelijk, hij zat er in).

[ Voor 60% gewijzigd door janvanduschoten op 06-04-2011 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:34

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

[quote

Als ik mij niet vergis zat deze optie in de Android 2.2/FroYo versie en we zitten nu inmiddels in de 2.3.3 Gingerbread versie. Wellicht als Cyanogen zijn CM7 final uitbrengt dat deze optie er weer bij zit (want je hebt gelijk, hij zat er in).
[/quote]

de optie van het stil bij omdraaien is een Sense feauture, die zul je dus niet gaan vinden een rom zonder Sense. De optie voor het omdraaien en dan luidspreker is een feature van de nieuwe Sense, die niet standaard op de Desire zit... Je zult dus een custom rom met de nieuwe Sense moeten flashen voor deze mogelijkheden (HD rom of Desire Z gebaseerde rom).

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Visitor.q schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:21:
Helaas werd deze de laatste tijd behoorlijk traag, soms een halve minuut wachten tot het home screen weer was opgebouwd, alleen een reboot hielp want een OS monitor gaf geen zinnige info over welk proces de boel aan het stallen was.
Dat komt door Adobe flash. Iets in de dat programma werkt niet lekker met Leedroid 2.3d waardoor het steeds trager werd.... Best wel irritant inderdaad. Geen idee hoe dat nu met 2.4 is aangezien ik nu weer even op MIUI zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
retlaw schreef op woensdag 06 april 2011 @ 12:59:
[quote

[/quote]

de optie van het stil bij omdraaien is een Sense feauture, die zul je dus niet gaan vinden een rom zonder Sense. De optie voor het omdraaien en dan luidspreker is een feature van de nieuwe Sense, die niet standaard op de Desire zit... Je zult dus een custom rom met de nieuwe Sense moeten flashen voor deze mogelijkheden (HD rom of Desire Z gebaseerde rom).
Het zat wel in eerdere CM's hoor. Maar na een grondige inspectie blijkt die er inderdaad er te zijn uitgesloopt. Chance logs maar eens doorkijken dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Screenshot uit CM6, is geen unieke Sense feature.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/_jgGywM4bpS4/TZxZ7Sf1pYI/AAAAAAAABcY/hNnVMZJieKk/s400/snap20110406_140414.png?source=mog&hl=nl&gl=nl

Ik dacht al, ik ben toch niet gek? :P

[ Voor 9% gewijzigd door janvanduschoten op 06-04-2011 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
l3art schreef op woensdag 06 april 2011 @ 12:59:
[...]

Dat komt door Adobe flash. Iets in de dat programma werkt niet lekker met Leedroid 2.3d waardoor het steeds trager werd.... Best wel irritant inderdaad. Geen idee hoe dat nu met 2.4 is aangezien ik nu weer even op MIUI zit.
Het schijnt in de Kernel te zitten.
Je hebt een memoryleak bij Flash. Je kan dit heel goed oplossen door Flash op "on demand" te zetten.

Aangezien 2.4 nog steeds de snq kernel draait blijft dit probleem bestaan.
Het is inderdaad wel hinderlijk, maar aangezien dit het enige probleem met Leedroid is los ik het op door Flash on demand te zetten.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:30
waarom gebruiken er eigenlijk zo weinig mensen Redux 1.1.1?

Ik gebruik het nu en tijdje en met apps2sd en de dalvik2sd heb je genoeg ruimte voor de apps.
het is tot nu toe de meest stabiele GB rom met de beste accuduur die ik heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 18:24
janvanduschoten schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:23:
Screenshot uit CM6, is geen unieke Sense feature.

[afbeelding]

Ik dacht al, ik ben toch niet gek? :P
CyanogenMod heeft het dan wel, maar dat betekend niet dat hij in elke ROM zit. Wss heeft CyanogenMod hem gewoon geport naar hun ROM en komt de code uit Sense. Dat kan je vooral zien doordat het nog in het Engels beschreven staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
SpaceK33z schreef op woensdag 06 april 2011 @ 16:16:
[...]

CyanogenMod heeft het dan wel, maar dat betekend niet dat hij in elke ROM zit. Wss heeft CyanogenMod hem gewoon geport naar hun ROM en komt de code uit Sense. Dat kan je vooral zien doordat het nog in het Engels beschreven staat.
Dat het in het Engels staat, hoeft natuurlijk niet te betekenen dat het uit Sense komt. Maar los daarvan, hoeft natuurlijk niet in elke rom te zitten, maar wel in op CM gebaseerde roms. En helemaal los daarvan, er staat me bij dat het wel eens op xda is besproken en volgens mij -maar pin me er niet op vast- staat het op het to-do lijstje van een developer (even zijn naam kwijt). Dus grote kans dat het bij de final van CM7 wel weer erin zal zitten...

EDIT Hier een post erover en waarom ik denk dat het wel weer in de final zal zitten...

[ Voor 8% gewijzigd door mbroeders op 06-04-2011 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boukiej88
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-03 14:36
Is het mogelijk om .apk's uit de market toe te voegen aan een rom voordat je die flashed (in het mapje \system\app) en dat ze dan automatisch geinstalleerd worden? Of gaat dat niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Dat werkt, moet je de rom alleen opnieuw signen of bij het installeren/flashen de verificatie uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Bedenk daarbij wel dat je die apps niet meer zomaar kan updaten, tenzij je S-off bent natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed

emzed

*

Is er al iemand die een Gingerbread Sense rom geprobeerd heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:49
mbroeders schreef op woensdag 06 april 2011 @ 16:49:
[...]

Dat het in het Engels staat, hoeft natuurlijk niet te betekenen dat het uit Sense komt. Maar los daarvan, hoeft natuurlijk niet in elke rom te zitten, maar wel in op CM gebaseerde roms. En helemaal los daarvan, er staat me bij dat het wel eens op xda is besproken en volgens mij -maar pin me er niet op vast- staat het op het to-do lijstje van een developer (even zijn naam kwijt). Dus grote kans dat het bij de final van CM7 wel weer erin zal zitten...

EDIT Hier een post erover en waarom ik denk dat het wel weer in de final zal zitten...
Ag ik dacht al ik had het er eerst in staan maar was hem dus ineens kwijt.
Hopen dat die optie snel weer terug is, altijd makkelijk als je een bespreking hebt en je wilt niet brutaal ophangen (staat niet netjes voor de beller).

Daarbij hoop ik dus dat ze turn over for speaker er ook weer inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Laatst online: 28-09 14:18
madmaus schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:57:
[...]

Het schijnt in de Kernel te zitten.
Je hebt een memoryleak bij Flash. Je kan dit heel goed oplossen door Flash op "on demand" te zetten.

Aangezien 2.4 nog steeds de snq kernel draait blijft dit probleem bestaan.
Het is inderdaad wel hinderlijk, maar aangezien dit het enige probleem met Leedroid is los ik het op door Flash on demand te zetten.
Ik las je tip en dacht dat is een goede tip! :)
Alleen hoe krijg ik het voor elkaar om Flash op on demand te zetten?
Als ik via settings / applicaties ga dan kan ik daar niets aanpassen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn, zo snel kan het gaan, ik had GV1.8 en wou graag SPBshell 3D maar die kreeg ik dus voor geen meter aan de praat onder GV. Wel netjes geinstalleerd maar never nooit in beeld krijgen.
Na wat lezen had ik het idee dat dat met Sense te maken had, of met Gingerbread.
anyway, ik heb nu de basic rom van Desire er weer op gezet en SPB werkt prima.
FF de backup terug en dan zou alles weer goed moeten zijn.
Schijnbaar is in GV1.8 de sense eruit gesloopt, of ligt het toch ergens anders aan?
Ben weer lekker een uurtje aan het prutsen en het gaat gestaag, dus no problems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:20
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 02:06:
Damn, zo snel kan het gaan, ik had GV1.8 en wou graag SPBshell 3D maar die kreeg ik dus voor geen meter aan de praat onder GV. Wel netjes geinstalleerd maar never nooit in beeld krijgen.
Na wat lezen had ik het idee dat dat met Sense te maken had, of met Gingerbread.
Schijnbaar is in GV1.8 de sense eruit gesloopt, of ligt het toch ergens anders aan?
Ben weer lekker een uurtje aan het prutsen en het gaat gestaag, dus no problems.
Heb je hem uit de market voor 10$? Had het in de gaten gehouden, en ben erg benieuwd. Echter heb ik geen zin om zoveel geld uit te geven voor een app als ik niet weet of ik het wel ga gebruiken... Op andere manieren heb ik het nog niet gevonden.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Ik had hier hetzelfde met Oxygen, ik denk overigens niet dat het aan de sense-rom ligt. Ik had hem in eerste instantie wel aan de praat. Echter toen ik hem in de Market kocht niet meer :/

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
GV is een AOSP rom, dus 'puur' android. Sense heeft daar nooit ingezeten. Ik heb SPB nog niet geprobeerd met GV, maar wel met CM7 en die draait goed. Dus het ligt niet aan Gingerbread of AOSP (het wel of niet hebben van Sense). Heb je idd de legale versie erop gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, ach, lekker bezig zijn :P
Ik heb hem ook en het is, voor mij persoonlijk, een geweldige aankoop.
Ik heb geen problemen gehad na installatie. Ik heb de laatste CyanogenMod erop staan dus geen Sense dingen.
Het voelt ook erg snappy aan, responsief. Tijdelijk geen overclock dus CPU op stock.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2011 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sretlow
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:05
Clockworkmod zo te installeren. Nu RA Amon oid
Ik heb mijn Desire geroot (Unrevoked) en daarna Gingervillain erop gezet. Dit al een tijd geleden. Destijds heb ik eens als recovery Amon RA v2.0.0 erop gezet. Nu blijkt echter dat als ik een nandroid backup doe de backup geheel goed gaat maar ik daarna bij opnieuw opstarten een bricked foon heb. Met moeite krijg ik wel alles weer goed maar inmiddels durf ik geen backup meer te maken.

Nu heb ik ergens gelezen dat Nandroid backup met RA problemen oplevert met als gevolg USB-brick.

Nu wil ik echter weer gewoon naar Clockworkmod gaan. Ik zag dat inmiddels ook een nieuwe versie 3.0.0.5 oid uit was. Als ik in recovery menu kijk zie ik S-on staan. Dat schijnt wel van belang te zijn. Kan ik zonder problemen die recovery mod installeren en zo ja hoe? Gewoon via recovery menu van RA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Yep, dat kan middels Unrevoked met als custom recovery dan die CWM 3.0.0.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sretlow
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:05
Ja maar kan ik die recoveri image (zip file) downloaden en op SD kaart zetten en dan via de recovery menu "install zip from SD" doen? Of moet ik een andere methode gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Ik denk van niet, volgens mij kan het bij S-on alleen via Unrevoked (dan wel de img file).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mbroeders schreef op donderdag 07 april 2011 @ 09:23:
[...]

GV is een AOSP rom, dus 'puur' android. Sense heeft daar nooit ingezeten. Ik heb SPB nog niet geprobeerd met GV, maar wel met CM7 en die draait goed. Dus het ligt niet aan Gingerbread of AOSP (het wel of niet hebben van Sense). Heb je idd de legale versie erop gezet?
Ja, ik heb m gekocht, installeerde ook netjes onder GV1.8 maar na installatie kon ik m never nooit meer in beeld krijgen. Geen widgets of ander spul.
Maar ik heb momenteel even de stockrom draaien, backupje terug en alles loopt weer als een zonnetje, geheugenverbruik is wel veel meer maar zoals mij al eerder vermeldt werd: geheugen is om te gebruiken, vrij geheugen heb je niets aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 18:32:
[...]

Ja, ik heb m gekocht, installeerde ook netjes onder GV1.8 maar na installatie kon ik m never nooit meer in beeld krijgen. Geen widgets of ander spul.
Maar ik heb momenteel even de stockrom draaien, backupje terug en alles loopt weer als een zonnetje, geheugenverbruik is wel veel meer maar zoals mij al eerder vermeldt werd: geheugen is om te gebruiken, vrij geheugen heb je niets aan :)
Haha, daar heb je een goed punt. Vreemd dat hij bij jou niet draaide onder GV, maar ach, als je tevreden bent met de stockrom dan is dat mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-10 12:39

pathfinder2k

is hier...

SPB draaide bij mij ook niet onder de nieuwste oxygen. Gewoon zwart scherm waarna ik weer uit launchers kon kiezen. Heb meteen de betaling teruggedraaid maar ik vond het wel erg jammer. Straks maar weer's flashen naar een stock rom ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Bij Oxygen werkte de gpu drivers oid niet optimaal toch? Denk dat mogelijk daardoor SPB niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
pathfinder2k schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 12:51:
SPB draaide bij mij ook niet onder de nieuwste oxygen. Gewoon zwart scherm waarna ik weer uit launchers kon kiezen. Heb meteen de betaling teruggedraaid maar ik vond het wel erg jammer. Straks maar weer's flashen naar een stock rom ofzo...
Ik heb een beta versie gevonden die wel draait, vreemd maar ben blij. Kan overigens niet alles beheren volgens mij.
Ik heb de originele uit de market nog een keer geprobeerd en nu draait hij wel :?

[ Voor 9% gewijzigd door lekzzz op 08-04-2011 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-10 20:41
En weer een update aan de kant van Gingervillian...

Changelog:
Version 1.9
* Latest CM7 commits (thanks to CM team).
* Include A2SDGUI (thanks to elgubbo).
* kernel updates:
- USB: f_mass_storage: Disable write cache support
- acpuclock-8x50: Remove dodgy optimizations
Pagina: 1 ... 15 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.